Toon posts:

[Flash+AS] Probleempje met script voor openen nieuw venster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om binnen flash door middel van AS en html een nieuw venster te openen met daarin een ander html bestand.

Heb nu de volgende code :

on (release) {

//Goto Webpage Behavior
getURL("c:\\website\\foto1.html","_blank,noresize,menubar=no,scrollbars=no,width=200,height=50,toolbar=no");
//End Behavior

}

Waarschijnlijk zeggen jullie wat een noob ben je, dat je dit niet ziet ! Heb de search al gebruikt en heb al verschillende dingen geprobeerd. Heb ook al gekeken op www.actionscripting.org

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

idd, wat een noob ben je dat je niet ziet dat dit in webdesign & graphics hoort ;)...

P&W -> W&G

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels men code veranderd naar

instanceName.onRelease
getURL(javascript:openNewWindow('somePage.html','thewin','height=100,width=250,toolbar=no,scrollbars=yes');
);

tevens heb ik in het html bestand het volgende neer gezet

<script language="JavaScript">
function openNewWindow(URLtoOpen, windowName, windowFeatures) {
newWindow=window.open(URLtoOpen, windowName, windowFeatures);
}
</script>

En toch werkt het bebeuren niet ?? Zodra als ik op de foto (button) klik dan gebeurd er helemaal niks.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 08:01 ]

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

davhor

www.fon.com

Probeer eens:
instanceName.on(Release){
getURL("javascript:openNewWindow('somePage.html','thewin','height=100,width=250,toolbar=no,scrollbars=yes');
");
}

Het is misschien beter om een button te maken, waaraan je de aktie hangt!

Edit: sorry, lees nu dat het al een button is. En o ja, als je de aktie aan de button hangt, hoef je niet instanceName. ervoor te typen!

[ Voor 40% gewijzigd door davhor op 10-10-2003 08:08 ]

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dat was ik vergeten bij te vermelden, deze actie is inderdaad aan een button gebonden (in dit geval een foto). Bovenstaand werkt niet, mmhzzz...!

Verwijderd

Topicstarter
davhor schreef op 10 October 2003 @ 08:06:
Probeer eens:
instanceName.on(Release){
getURL("javascript:openNewWindow('somePage.html','thewin','height=100,width=250,toolbar=no,scrollbars=yes');
");
}

Het is misschien beter om een button te maken, waaraan je de aktie hangt!

Edit: sorry, lees nu dat het al een button is. En o ja, als je de aktie aan de button hangt, hoef je niet instanceName. ervoor te typen!
Ok zal het is proberen zonder instanceName! Werkt ook niet !

Volgende output errors :

**Error** Screen=slide10, layer=Layer 1, frame=1:Line 2: String literal was not properly terminated

**Error** Screen=slide10, layer=Layer 1, frame=1:Line 3: String literal was not properly terminated
");

**Error** Screen=slide10, layer=Layer 1, frame=1:Line 4: ')' or ',' expected
}

In eerste instantie wilde ik eigenlijk een html bestand openen, maar ik wil nu eigenlijk dat hij alleen maar een nieuwe foto opent in een nieuw venster.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 08:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja misschien wel belangrijk om erbij te vermelden dat het hier om Flash MX 2004 Professional gaat.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

En je bent zeker dat Flash in de onRelease komt? (Checken met een trace)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Probeer dit is anders:

In je Head:

<!--
function Popup(theURL,winName,features) {
window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

je getUrl:

javascript:Popup('http://www.jouwsite.com','SchermNaam','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,resizable=no,copyhistory=no,scrollbars=no,width=550,height=450')

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 09:44 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

waarom een functie-wrapper gebruiken in dit geval? je kan toch ook meteen
Flash ActionScript:
1
getUrl("javascript:open('blaat.html','mywin','height=400,width=400')");

doen?

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 10-10-2003 10:12 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 09:44:
Probeer dit is anders:

In je Head:

<!--
function Popup(theURL,winName,features) {
window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

je getUrl:

javascript:Popup('http://www.jouwsite.com','SchermNaam','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,resizable=no,copyhistory=no,scrollbars=no,width=550,height=450')
Werkt ook niet, hij wil nog steeds niets openen zodra ik op de button klik! Staat alleen nog geen onrelease functie bij, dit moet toch wel ??

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Weet je nou al zeker dat Flash langs de betreffende code loopt? (met een trace dus)

edit:
Sorry, kan het ff niet nalaten te flamen >:) Wel cursussen Flash gehad, maar 'trace' niet kennen? ... bad course :P

[ Voor 55% gewijzigd door GrimaceODespair op 10-10-2003 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
GrimaceODespair schreef op 10 oktober 2003 @ 11:11:
Weet je nou al zeker dat Flash langs de betreffende code loopt? (met een trace dus)
Sorry maar zoveel kaas heb ik nog niet gegeten van flash, kan al een heel eind komen...wacht even ga het even opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
GrimaceODespair schreef op 10 October 2003 @ 11:11:

edit:
Sorry, kan het ff niet nalaten te flamen >:) Wel cursussen Flash gehad, maar 'trace' niet kennen? ... bad course :P
Heb nog geen echte cursussen gehad. Ben bezig geweest met een aantal cursussen van Learnkey en heb hier het complete handboek van Flash MX liggen. Uit veel dingen kan ik aan uit komen. Maar je heb gelijk, heb nog veel te leren. Doe er wel veel aan hoor, ben er elke dag mee bezig en ben 2 weken geleden naar een conferentie geweest (Flashtival) in de Rai.

En weet je wat het is, ben eigenlijk meer een designer, ben grafisch heel goed...maar actionscripting heb ik nog heeeeeeeel veel te leren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 11:25 ]

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 11:19:
Heb nog geen echte cursussen gehad. [...] hier het complete handboek van Flash MX liggen. [...] Maar je heb gelijk, heb nog veel te leren.
Haven't we all (8>
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 11:19:Doe er wel veel aan hoor, ben er elke dag mee bezig en ben 2 weken geleden naar een conferentie geweest (Flashtival) in de Rai.
je bedoelt: de conferentie? :P (zijn wel een aantal hier aanwezige Tweakers geweest, waaronder ondergetekende)

[ Voor 7% gewijzigd door GrimaceODespair op 10-10-2003 11:27 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

wat crisp zei :)

Stoer; Marduq

Pagina: 1