Toon posts:

[FlashMX] Mooi Preloader gezien, maar hoe te maken ??

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig voor een nieuwe site voor men vader, ik heb al enkele cursussen gehad voor o.a. flash, dreamweaver, fireworks. Ik kwam toevallig op de site van Decibel Outdoor, hier zag ik een hele mooie preloader. Weet iemand hoe ik zoiets kan maken ?? Een standaar preloader kan ik wel maken met een simpele bar met procenten maar dit ? Kan iemand me op weg helpen met bv. een .fla of een tutorial.

De site is te vinden op : http://www.b2s.nl/decibel/

Alle hulp is welkom, dus als iemand komt van ga deze cursus volgen no problem.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
eeh, wat is er zo speciaal aan die preloader dan?

bij mij was ie in 2 secs binnen dus kzag m niet echt lang maar t leek op een loader die gewoon a.d. hand van procenten steeds de volgende frame laat zien

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
En als ik je nu is zeg dat ik dat niet kan, erg he....hmmzz ! Heb tot nu toe alleen preloaders gemaakt die d.m.v. actionscript en transform.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dit kan je toch ook met AS doen? Maak een mc met daar in een plaatje met een mask. Maak dit 100 frames en maak er een tween in die de mask weg laat bewegen. Set met AS de MC naar het frame nummer wat correspondeert met het aantal % geladen.

Das de simpele manier.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wil maar net zeggen, ik heb zeer weinig kaas gegeten van Flash, maar dit was erg herkenbaar. Je plempt een mask over de snoertjes heen en die laat je adhv het geladen percentage dus omhoog bewegen. Voor meer hulp, vraag CrashOne.
(waarom voor de f*ck post ik dit eigk)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

www.flashfreaks.nl staat genoeg informatie over preloaders

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Die snoeren worden inderdaad gemaskt, de hoogte wordt dan bepaald aan de hand van het geladen percentage. Niet zo heel erg moeilijk als je al ervaring hebt met preloaders.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

kan iemand misschien een screenshot maken?

Ben namelijk wel heel benieuwd naar de visuals, maar ik zie geen preloader :S
(door m'n snelle verbinding, dus..)

Verwijderd

tie-rep schreef op 25 August 2003 @ 21:42:
kan iemand misschien een screenshot maken?

Ben namelijk wel heel benieuwd naar de visuals, maar ik zie geen preloader :S
(door m'n snelle verbinding, dus..)
zijn er nog 56k modemers hier dan :P

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Het principe van deze preloader is precies hetzelfde als die van een simpele procenten-bar. Hier worden er alleen bij bepaalde procenten wat extra acties uitgevoerd :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.