Bovenaan staat dat ik het een geslaagde dag vond! Ik ben samen met 2 collega's geweest en hebben sommige presentaties daarom parallel gevolgd.
Algemene opmerking: ik had graag gezien dat ze er technisch wat dieper op in zouden zijn gegaan. Maarja, er is natuurlijk een divers publiek dus dat begrijp ik wel.
Oh ja.... wat was het in de zalen koud zeg!! In de pauze even lekker buiten in de zon gezeten om wat op te warmen... heerlijk...
11:00 UI Components met FMX
Deze was redelijk interessant maar voor mij wat te veel over styles, werd wel leuk gepresenteerd door Peter.
Een collega heeft de presentatie over Vector Illustraties gevolgd
12:00 OO programmeren
Dat was dus niks... ik had verwacht dat ze wat dieper in zouden gaan over hoe je precies OO technieken toepast in ActionScript 2.0 maar het bleef beperkt bij de basisprincipes van OO. Aangezien ik al een tijdje programmeer in Java, was dit erg basic voor mij. Jammer.
Wat discussies over dat AS 2.0 nu strong-typed is... ik vind dat alleen maar een grote verbetering.
De presentator was niet zo erg op de hoogte over AS 2.0 en OO had ik het idee.
14:00 Flash gaming
Gewoon leuk en interessant! Het grappige is wel dat ik op m'n werk nu bezig ben met een Rich Internet Applicatie qua architectuur is deze grotendeels hetzelfde als dit spel met Willem Wever! Ook gebruikmakend van MVP (ofwel MVC)
15:00 RIA in de praktijk
Ook een leuk presentatie van Sander, lekker fel op de standaardcomponenten van Macromedia. Hij liet goed zien hoe je met movieclips ook leuke "componenten" kunt maken.
De twee andere collega's hebben de andere 2 presentaties gevolgd. Ik vond het wel jammer achteraf dat ik FMX 2004 Data Architectuur niet kon volgen...
16:15 FMX 2004 Componenten maken
Aangezien AS 2.0 nieuw is, was dit een leuke en interessante introductie op het maken van componenten in FMX 2004. Toch net wat anders dan in FMX, maar wel beter denk ik.
[
Voor 10% gewijzigd door
Canard op 25-09-2003 22:13
]