Toon posts:

[Flashtival] Welke tweakers gaan er heen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
25 September is het Flashtival (http://www.flashtival.nl), dat is volgende week donderdag. Ik was nu wel benieuwd wie er van W&G allemaal te vinden zullen zijn deze dag, en misschien is het leuk om een meeting te plannen op deze dag (immers in de W&G actionscriptdag zie ik weinig hoop meer). Je zult mij er sowieso zien, samen met een collega van mij, wie nog meer? Misschien is het ook leuk om te zeggen naar welke presentaties je zult gaan.

De lijst so far:
-------------------------------------------------
- Patrick Pietens
- GrimaceODespair
- DarthRaider
- Canard
- Seraph
- Pietertje1983
- * Oh,when?
- * B-Top

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 07:46 ]

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Ik weet niet of het mocht van de modjes, maar goed idee om hiervoor een nieuw topic te openen ;)

Zoals ik daar reeds aangaf: I'm in. Duw anders ff een aanwezigenlijst in je topicstart, Patrick.

[ Voor 15% gewijzigd door GrimaceODespair op 16-09-2003 09:40 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Patrick :: wellicht is het een idee om een submeeting (W&G Actionbijeenkomst) te organiseren op de flashtival.... Verder denk ik dat je oproep te breed is, want de flashers zitten over het algemeen allemaal in W&G...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Klote... Ik heb mij al opgegeven, maar geen rekening gehouden met vrije dagen. Kan dus niet gaan... :'(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

BtM909 schreef op 16 September 2003 @ 12:22:
Klote... Ik heb mij al opgegeven, maar geen rekening gehouden met vrije dagen. Kan dus niet gaan... :'(
Vrije dagen? Dat heet bij mij 'werkuren' B)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GrimaceODespair schreef op 16 September 2003 @ 12:23:
[...]

Vrije dagen? Dat heet bij mij 'werkuren' B)
klopt, maar als die werkuren declareerbaar zijn bij een klant, dan krijgt dat uiteraard prio ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Welke klant gaat dit voor jou betalen dan als ik vragen mag? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

/me heeft ook bij de baas aangeklopt...ikke mag ook :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52
Ik ga ook, met nog twee collega's... op kosten van de baas :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

willem169 schreef op 16 september 2003 @ 12:52:
Welke klant gaat dit voor jou betalen dan als ik vragen mag? :)
De klant betaalt *uiteraard* alleen uurtjes die ik bij hem besteed.

Ik zit die dag bij een klant (voor andere werkzaamheden) en daar sloeg mijn opmerking over. Anders was ik uiteraard present. :)

• Canard
offtopic:
He BtM909: vanwaar dat fijne element als usericon? dj?

Verwijderd

Topicstarter
welke presentaties gaan jullie pakken?
Mijn programma ziet er als volgt uit:

8:18 Trein richting A'dam
9:15 Macromedia KeyNote laat ik vallen
11:00 Vector Illustraties & Animaties, Ivo van Grift in Zaal C
12:00 OOP in Flash MX 2004, Peter Brouwers in Zaal B
12:45 PAUZE!!!!
14:00 Werken met video in Flash MX 2004, Waldo Smeets (Macromedia) in zaal B
15:00 Flash MX 2004 Data Architectuur, Ralph Houwert en Owen van Dijk in Zaal A
16:15 Flash MX 2004 Componenten maken, Martijn de Visser in Zaal C
+/- 17:30 Trein pakken naar Groningen
+/- 20:00 Aankomst in Groningen

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

gloof dat ik ook ga... :+

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

ik ben ook aanwezig.

Verwijderd

/me gaat niet wegens gebrek aan geld en animo in zijn omgeving :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 13:05 ]

Verwijderd

Ben er ook :)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

goed & duidelijk verhaal, Owen! :)

en wat voor boek heb je gewonnen, patrick?

[ Voor 48% gewijzigd door tie-rep op 25-09-2003 19:28 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

en wat vonden jullie er allemaal van?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Vondt vooral de Keynote interessant, de grootlicht presentatie vondt ik teveel op die designer gericht en niet over bijv. de verschillende tekenopties in flash. Actionscript voor designers was erg basic, maar op wel een goede start voor mensen die er niks van af wisten. Ik ben ook naar de presentatie van BDisOKE samen met Pannekoek en De Kale geweest, ik vondt het technische gedeelte een beetje droog, maar dat komt ook omdat ik me nog helemaal niet met technische dingen heb beziggehouden. Het stukje van BD was vooral erg grappig, maar ook leerzaam. In hun stukje hebben ze de Willem Wever game uitgelegd, en ik moet zeggen dat het eindresultaat er zeker mag wezen, erg knap gemaakt!!
De presentatie van Owen vondt ik ook erg interessant, en ook iets beter te volgen, het ging over het in lezen van XML data in flash hier zit zeker een stuk toekomst in, en ga me er zeker verder in verdiepen, hoop dat Owen de bestanden beschikbaar stelt...

Als toetje was de presentatie van Joost Korngold of te wel: www.renascent.nl Vooral met open mond staan kijken, en de leuke vlotte en vooral grappige presentatie van Joost zorgde ervoor dat denk ik iedereen met een tevreden en voldaan gevoel afscheid heeft genomen van dit jaar Flashtival, wat mij betreft een geslaagde dag, tot volgend jaar! :)

Verwijderd

Topicstarter
Kom net naar een reis van 3h weer thuis! Vond het een zeer geslaagde dag moet ik zeggen. Daarbij wil ik ook vertellen dat in mijn ogen de organisatie van de dag erg goed leek! Mijn complimenten dus aan de organisatie (flashfocus.nl)

De presentatie van Ivo vond ik een beetje magertjes, had wel wat dieper in mogen gaan op bepaalde aspecten.
Daarna heb ik OOP in MX2004 bijgewoond waar de basics van AS2 werden uitgelegd die voormij al bekend waren, dus dit bood voor mij weinig nieuws. Toch denk ik dat het voor een boel een prettige introductie zou zijn naar AS2.
BSisOKE en de rest van zijn groep was een leuke "rommelige" presentatie. Heb er gelachen om Boudewijn. Het technische deel van deze presentatie vond ik beetje tegenvallen.
Daarna was de beurt aan Owen, welke verreweg de beste presentatie gaf van de dag! Owen, jij zou toch samen Ralph een presentatie geven? En komen je videobeelden nog op het net te staan?
Als afsluiter Joost met veel eyecandy. Erg herkenbaar zijn verhaal over hoe het in grote bedrijven eraan toegaat!

Ik vond het een leuke dag, en heeft mij zeker aan het denken gezet om toch nog de W&G actionscript dag door te laten gaan! Dus als de mensen nog steeds hier zin in hebben, en Owen en Ralph nog bereid zijn om een presentatie te geven, dan hoor ik dit graag!

Oh ja, mijn prijs, dat was zo'n developers CD'tje, heb hem buiten de zaal aan een man gegeven die er wel intresse naar had.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 07:34 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik vond het een beetje tegenvallen.

Ik vond het vooral een verkooppraatje voor Flash MX2004, wat niet nodig was, want iedereen was al geintresseerd in Flash.
Ik ben nu wel op de hoogte wat de nieuwe Flash MX2004 allemaal kan (en niet kan).

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Canard
Bovenaan staat dat ik het een geslaagde dag vond! Ik ben samen met 2 collega's geweest en hebben sommige presentaties daarom parallel gevolgd.
Algemene opmerking: ik had graag gezien dat ze er technisch wat dieper op in zouden zijn gegaan. Maarja, er is natuurlijk een divers publiek dus dat begrijp ik wel.
Oh ja.... wat was het in de zalen koud zeg!! In de pauze even lekker buiten in de zon gezeten om wat op te warmen... heerlijk...

11:00 UI Components met FMX
Deze was redelijk interessant maar voor mij wat te veel over styles, werd wel leuk gepresenteerd door Peter.
Een collega heeft de presentatie over Vector Illustraties gevolgd

12:00 OO programmeren
Dat was dus niks... ik had verwacht dat ze wat dieper in zouden gaan over hoe je precies OO technieken toepast in ActionScript 2.0 maar het bleef beperkt bij de basisprincipes van OO. Aangezien ik al een tijdje programmeer in Java, was dit erg basic voor mij. Jammer.
Wat discussies over dat AS 2.0 nu strong-typed is... ik vind dat alleen maar een grote verbetering.
De presentator was niet zo erg op de hoogte over AS 2.0 en OO had ik het idee.

14:00 Flash gaming
Gewoon leuk en interessant! Het grappige is wel dat ik op m'n werk nu bezig ben met een Rich Internet Applicatie qua architectuur is deze grotendeels hetzelfde als dit spel met Willem Wever! Ook gebruikmakend van MVP (ofwel MVC)

15:00 RIA in de praktijk
Ook een leuk presentatie van Sander, lekker fel op de standaardcomponenten van Macromedia. Hij liet goed zien hoe je met movieclips ook leuke "componenten" kunt maken.
De twee andere collega's hebben de andere 2 presentaties gevolgd. Ik vond het wel jammer achteraf dat ik FMX 2004 Data Architectuur niet kon volgen...

16:15 FMX 2004 Componenten maken
Aangezien AS 2.0 nieuw is, was dit een leuke en interessante introductie op het maken van componenten in FMX 2004. Toch net wat anders dan in FMX, maar wel beter denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Canard op 25-09-2003 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja wat was het koud, niet normaal! Pauze was ook goed geregeld, lekkere broodjes en lekker opwarmen in de zon aan de waterkant. Misschien dat de W&G actionscript dag dieper op techniek in kan gaan, en dan vooral natuurlijk AS2.

Ook jammer dat de personen van W&G niet even hadden afgesproken, had ik erg leuk gevonden.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

thnx allemaal. heb het erg naar mijn zin gehad, kwam weer erg veel tijd tekort, moest echt door mijn voorbeelden heen lopen, sommige dingen kon ik niet echt behandelen, maar ik hoop iig dat ik jullie een beetje op weg heb geholpen en wat tips heb kunnen geven. Presentatie-slides en downloads zullen binnekort beschikbaar komen op mijn eigen blog.

thnx voor een leuke dag en volg mijn advies: "NOT INVENTED HERE!" :)

[ Voor 6% gewijzigd door oh,when? op 26-09-2003 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
btw. is FoE nou terug of niet? Joost vertelde in zijn presentatie namelijk dat Owen ongelijk had. Is er nog iemand naar de GIS presentatie geweest?

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Ik ben vorige week in London geweest om een presentatie te doen, en daar heb ik oa mark van FoE ontmoet. Verhaal is als volgt, FoE is tijdje geleden overgenomen, doorgestart door een company genaamd Apress, deze heeft ook destijds WroX overgenomen. Flash 3D cheats, is het eerste boek wat door Apress, FoE is uitgegeven, ook onder de naam FoE. Dus ze is wel degelijk terug. Ik zal Joost nog wel even mailen dan :)

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Niet omdat het respectievelijk een Belg en een Tweaker zijn, maar ik vond vooral het eerste praatje (naam ontgaat me even) over CSS en Owen's praatje nuttig. De Belg zeek MM af waar het nodig was. Dat leverde leuke momenten op en deed hem toch ook wel geloofwaardig overkomen :D. Wat dat betreft hebben ze een betere marketeer aan Owen, die promo-praatje en zeer heldere uiteenzetting combineerde :P

Zowel de CSS als de data-binding zijn zeker onderwerpen die ik in mijn praktijk zal zien terugkomen. De stoomcursussen hebben in ieder geval al een headstart gegeven (besparen weer enkele uren tutorial werk). Naarmate de kracht van Flash als applicatie-bouw-tool toeneemt, ben ik overigens ook zeer benieuwd welke richting bijvoorbeeld Central op zal evolueren.

Ik was voor de laatste presentaties weg, dus ik heb ook geen evaluatie ingevuld, maar mocht het ergens niet in dovemans oren vallen: misschien zouden er per praatje enkele aspecten aangegeven kunnen worden, bv graad van technisch-heid/niveau/designer-gehalte/... zodat je beter kunt inschatten wat je kunt verwachten. De inhoudsomschrijvingen klopten wel, maar zoals enkelen al hebben aangegeven: bv OOP mocht technischer.

En mocht iemand zich nog afvragen wie die irritante Belg was die de hele tijd pedante vragen stelde... O-)

Verwijderd

Topicstarter
Hahahaha ... dan heb ik een paar keer bij je in zaal gezeten! Er zou namelijk een Belgische vriend ontmoeten, en elke keer als ik dat rare accent hoorde moest ik wel even opkijken om te zien of hij het was. Oh ja, ik was die kerel met dat fel-gele shirt aan, was samen met Arjan Westerdiep van Drububu.com gekomen.

Verwijderd

Is één van jullie nog naar die Showcase geweest van de Pamela Holden site gemaakt door Ronny Wieckardt?

Was een erg originele presentatie :D Ronny (22 jaar) heeft het eerst een kwartier over zichzelf en Pamela gehad en hun hobbies (zoenen en volleybal) en heeft verder de rest van de tijd een beetje door de site geklikt, owja als we het niet 'boeiend' vonden konden we gewoon weggaan bij de presentatie. Was erg droog en amateuristisch maar stiekem ook leuk ;)

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
wat is FoE? Aangezien ik van AS net mijn beroep heb gemaakt (started off as a joke) wil ik er wel alles over weten. Moest helaas werken anders had ik vast proberen te komen. Zijn er al deftige nieuwe boeken uit over 2004 btw?
(en werken dynamisch gegenereerde teksten met html nu wel zonder problemen? (ie die rotte setTextFormat telkens).
offtopic:
GoD waar in belgie zit jij?

Verwijderd

Topicstarter
FoE = Friends of Ed, een publisher voor Flash boeken. Ze zouden eerst failliet zijn gegaan, maar zoals Owen nu weet te vertellen is er weer nieuw leven ingeblazen. Volgens mij zijn er nog weinig boeken, maar al wel enkele goede tutorials op het internet over vooral AS2.

HTML textvelden hebben bijmij altijd goed gewerkt, denk dat je toch iets verkeerds doet :P probeer eens het verschil tussen setTextFormat en setNewTextFormat te ontdekken.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
ah... dud nog geen Branden Hall Bible 2 ?

html teksten geen problemen? Ik begin mij af te vragen of iets grondigs verkeerd doe in AS maar ik loop constant tegen kleine bugs aan.

1) bijvoorbeeld right aligned wrapping op een dynamisch generated veld werkt NIET, of stopt na 2/3 regels en dan houd ie nog rekening mee spaties. Mijn oplossing -> converteer op de plaatsen waar ie zou wrappend een \n zelf. Om de breedte te vinden moet je helaas wel eerste per regel een andere createText field doen per woord. Dit omdat getTextExtent op mac niet werkt (of niet betrouwbaar).

2) leading met negatieve value (wel mogelijk in authortime) werkt niet. Oplossing: zie above. html leading werkt wel maar onmogelijk om dat heel je formatting kwijt te geraken.

3) dynamsich generated veld met html zal na elke .htmlTekst zijn embed fonts gewoon kwijtraken (ie wordt ineens invisile) oplossig. voor een .htmlText = ... save TextFormat en set erna weer. Ander oplossing: plonk een dynamsich tekstveld in een sub mc met w=0,h=0; en dan lukt het weer wel.

4) wanneer je die laatste dan toepast maar je laad die swf in een ander swf (andere level) krijge je wederom niets te zien, behalve als je in je eerste swf OOK het font embed.

maar enkele van foutjes die ik in mijn korte tijd ben tegengekomen en waar na lang zoeken die wel bekent bleken te zijn. Oh wij houden ons bezig met quasi 100% dynamisch flash waar de UI zich moet aanpassen aan de content.

Ik neem aan dat al deze bugs nog gewoon in MX2004 zitten vanwege backwards compatibility.

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

hobbit_be schreef op 27 september 2003 @ 21:26:
offtopic:
GoD waar in belgie zit jij?
offtopic:
Lanaken, vlak langs Maastricht, waar mijn werk is.

Pagina: 1