Mail blijft "hangen"

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 17:52
Ik heb een probleem met Winroute, op een xp bak draait alles perfect, behalve de email.
Wat ik ook doe, ik krijg het maar niet goed.
De search en google brachten niet veel uitkomst... mail is een beetje noiseword :P

Het probleem:

Zodra een client (met ip vanaf dhcp server) zijn pop3 mail wil checken gaat dit goed, tot er een mailtje binnenkomt.
Hij blijft maar bezig met binnenhalen en hij doet niets, zelfs al is het mailtje 1,00 kb... hij weigert om verder te gaan.

Ik heb dus een winroute pc met proxy en alles is goed ingesteld.
Uit pure frustratie heb ik de pc met winroute erop maar als email pc gebruikt, daar werkt het namelijk wel.
het probleem komt voor bij ELKE client.

iemand een idee?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:50

ripexx

bibs

Je probeert je email door een proxy op te halen?

OE heeft geen mogelijkheden om geavanceerde netwerkinstellingen toe te laten. Zie ook de volgende topics.
pop mail ophalen onder proxy?
pop3 email ophalen via proxy

En google: ;)
http://www.google.com/sea...=UTF-8&q=pop+trough+proxy

Je zult dus moeten kijken of je de instellingen van je proxy zo kan aanpassen dat deze wel POP(110) en SMTP(25) verkeer doorlaat of een mailclient installeren die wel met een proxy kan omgaan.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Nee dat is niet het probleem, of althans: dat hoeft z'n probleem niet te zijn. Hij wil z'n mail door een winroute machine trekken. Dat die machine ook een proxy draait hoeft niet relevant te zijn, winroute kan gewoon poorten forwarden.

Ik denk dat je je ICMP forward na moet kijken, in het bijzonder type 3 (dest unreachable) en type 4 (Source Quench). Winroute kan die ook forwarden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 02:16 ]

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
1 tip: zet alle overbodige opties/services van winroute (4 pro?) uit. Dus (dns) proxy, mail etc. Je clients dus voor alle verkeer gewoon rechtstreeks laten connecten naar inet en winroute dus puur als ip-router gebruiken. Dan zou alles moeten werken. Dubbelcheck of die halfgare firewall functie op xp bak uitstaat. Is nergens goed voor als winroute draait.

Ik heb trouwens bij 2 vrienden met Wanadoo Cable via EuroDocsis/Motorola/L2TP en Zonnet Versatel ADSL het probleem dat http-verkeer niet doorkomt op clients achter winroute 4 pro terwijl ik daar zelf met de good-old COM21 Wanadoo Cable nooit problemen mee had. Ik heb het idee dat dat misschien iets met het connectie protocol te maken heeft dat de ISP gebruikt (L2TP en ?).

Ik ben zelf overgestapt op Smoothwall omdat NT4+winroute te zwaar was voor een P166 8)7 terwijl SW die doos nauwelijks belast.

• nOLoGIc
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 02:15:
Nee dat is niet het probleem, of althans: dat hoeft z'n probleem niet te zijn. Hij wil z'n mail door een winroute machine trekken. Dat die machine ook een proxy draait hoeft niet relevant te zijn, winroute kan gewoon poorten forwarden.

Ik denk dat je je ICMP forward na moet kijken, in het bijzonder type 3 (dest unreachable) en type 4 (Source Quench). Winroute kan die ook forwarden.
Waar zou dat laatste dan goed voor zijn :?
Zoals je zelf al zegt, hij wil z'n mail DOOR winroute heentrekken, niet VIA, althans zou lees ik het en zou ik het zelf doen. Winroute doet dus alleen NAT en eventueel packet filtering en is verder passief/transparent.

• genosis
nou ik heb wat tips geprobeerd maar niets heeft jammer genoeg geholpen... ook een pc direct door middel van een poortmapping te laten communiceren met de server helpt ook niet.
Als ik connect via telnet op een pop3 server kan ik wel berichten zien en downloaden enzo

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:50

ripexx

bibs

Genosis schreef op 10 October 2003 @ 08:10:
nou ik heb wat tips geprobeerd maar niets heeft jammer genoeg geholpen... ook een pc direct door middel van een poortmapping te laten communiceren met de server helpt ook niet.
Portmappen werkt dus van buiten naar binnen terwijl jij van binnen naar buiten wilt. Lees het Internetdelen verhaal eens door. Gebruik voor het delen van internet een router of een proxy. Zodra je een router gebruikt zal je geen problemen onder vinden met het ophalen van POP3 mail. :)

buit is binnen sukkel

• genosis
ik had een router maar die is kapot (rma) maar ik had er vroeger NOOIt problemen meevoordat ik de router had. dat is dus juist het gekke.
Aan mijn netwerk + de computers is niets veranderd

Verwijderd

Waarom Winroute niet als NAT instellen ipv PROXY ?
Je kan Winroute btw, ook de mailtjes binnen laten trekken (mini mailserver zeg maar), en dan dem clients de mail bij winroute zelf laten ophalen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Probeer eens een andere versie van winroute.

Ik heb het namelijk gehad met een versie dat internet en dan vooral hotmail en pop3 mail niet goed doorkomen.

Dit was met een latere versie opgelost maar dat is al een tijdje geleden.

Verwijderd

Als je via telnet _wel_ bestanden kunt downloaden, dan zit het niet in je server maar in je client.

Waarom die ICMP type 3 en 4 forwarden? Als jij een ethernetaansluiting gebruikt is de MTU 1500. Dat is voor iemand met een modem niet echt handig, en zeker bij email kan dit resulteren in die type 3 en 4 messages. Dit heeft dan als gevolg dat je server zal gaan versturen met een lagere MTU. Het is dus niet zo dat dit onzin is, het is wel onwetendheid dat dit gevraag wordt.

Als jij winroute zo instelt dat hij poort 110 forward naar je mailserver, EN icmp 3 en 4 berichten, dan moet het gewoon werken. Werkt het dan niet, dan zit de fout ergens anders, en niet in winroute. Een andere versie winroute installeren heeft dan ook geen zin.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 14:58 ]

• nOLoGIc
Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 14:56:
Als je via telnet _wel_ bestanden kunt downloaden, dan zit het niet in je server maar in je client.

Waarom die ICMP type 3 en 4 forwarden? Als jij een ethernetaansluiting gebruikt is de MTU 1500. Dat is voor iemand met een modem niet echt handig, en zeker bij email kan dit resulteren in die type 3 en 4 messages. Dit heeft dan als gevolg dat je server zal gaan versturen met een lagere MTU. Het is dus niet zo dat dit onzin is, het is wel onwetendheid dat dit gevraag wordt.

Als jij winroute zo instelt dat hij poort 110 forward naar je mailserver, EN icmp 3 en 4 berichten, dan moet het gewoon werken. Werkt het dan niet, dan zit de fout ergens anders, en niet in winroute. Een andere versie winroute installeren heeft dan ook geen zin.
Ik snap de verwarring nu denk ik. Jij denkt dat hij een mailserver draait achter z'n winroute, maar dat is dus niet het geval! Hij wil simpelweg z'n pop mail ophalen van een mailserver op het net. Dan heb je dus geen portmaps nodig omdat je interne client de sessie initieert. NAT zal dan de inkomende packets voor die sessie doorlaten.

• genosis
jah en dat doet ie dus juist niet :( hij blijft hangen als ie een mailtje binnenkrijgt.... dit is op elke pc :(

Verwijderd

ripexx schreef op 10 October 2003 @ 02:01:
Je probeert je email door een proxy op te halen?

OE heeft geen mogelijkheden om geavanceerde netwerkinstellingen toe te laten. Zie ook de volgende topics.
pop mail ophalen onder proxy?
pop3 email ophalen via proxy

En google: ;)
http://www.google.com/sea...=UTF-8&q=pop+trough+proxy

Je zult dus moeten kijken of je de instellingen van je proxy zo kan aanpassen dat deze wel POP(110) en SMTP(25) verkeer doorlaat of een mailclient installeren die wel met een proxy kan omgaan.
Ja, waarom kan ik dan wel via m'n proxyserver mun POP mail lezen en ook versturen via SMTP? Er zijn weinig mogelijkheiden nodig om POP en SMTP via Outlook van een proxy te halen. Bij SMTP staat adres van proxy en ook bij POP! Geen moeite mee!
Pagina: 1