Toon posts:

pop mail ophalen onder proxy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met te maken met een netwerk waar al interne mail is, is er een programma die een pop mailbox kan bereiken met een proxy verbinding?en als het zou kunnen ook nog routeerd naar het intere mail??

Verwijderd

Topicstarter
om het ff simpel te zeggen, ik heb een programma nodig die popmail op kan halen, met als verbinding een proxy

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien welhandig als je wat meer specs geeft?
- Welk OS
- Welke proxy software
- Firewall ??

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
ik ben simpelweg gewoon op zoek naar een mail client, waar ik dus een proxy server adres in kan vullen voor een verbinding

Verwijderd

Topicstarter
kheb nu wel een client gevonden,
popcorn
maar hij verandert mijn wachtwoord steeds als ik wil inloggen...:?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

<li> Zegt de term 'monoloog' je soms iets?
<li> Nogmaals met klem verzoek ik jemeer info te posten.
<li> Misschin kan je proxy wel NAT aan oid maar gezien het feit dat we niets van je setup weten, kunnen we je ook niet helpen
<li> Vaak staat er in de manual/FAQ van de proxy beschreven hoe je een POP client proggel door je proxy kan drukken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:47
Bedoelt hij/je misschien dat je de 'popmail' van elders wil distribueren in/naar het bestaande (interne) mail systeem ??

Ja (of der nee ?), dan komt het er op neer dat je een mail-relay -en/of server (cq. interface) client moet plaatsen. De specifieke opzet zal veel te maken hebben met de mail-servers (en werking) van het bestaande interne mail-netwerk. Ik heb 't dan niet over alleen OE. Voorzie hier ook mogelijk conversie problemen. Denk hierbij bijv. aan het viceversa omzetten van html formatted mail naar LotusNotes etc.

Mail binnen pompen naar de lezertjes met sec NAT biedt dus geen mail-integratie en zorg er slechts voor dat de klantjes geen bemoeienis hebben met de feitelijk (externe) mail provider. In dit geval, haalt+blijft de gebruiker dus zelf de mail ophalen.

Kortom voor verdere opmerkingen, sluit ik me aan bij de opmerking: meer informatie is gewenst voor verdere zinnige opmerkingen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Popmail ophalen via een eigen proxy kan OE ook gewoon hoor..
Gewoon IE settings de proxy invoeren en in OE invullen dat ie de IE settings moet gebruiken. En anders weet ik ook niet wat je bedoelt...Wees eens iets duidelijker.

• PtrO
Dacht dat OE alleen de (gebruikelijke) IE settings gebruikt om de internet content (zover aanwezig) van een mail op te halen. Mail is dan dus al arrivee, OE gaat 'm afbeelden en gebruikt de IE settings om het Internet op te gaan. Zoals dus gebeurd met vele automatische doorgeklikte spamzooi.

De SMTP/POP verkeer gaat buiten de IE settings om. Je kan deze protocollen ook niet benoemen in IE. De proxy wil (laten we) verder zeggen dat de benoemde server namens jouw client de verwerking doet. Wat dus zou moeten betekenen dat de proxy-server dus SMTP/POP moet kunnen praten. Lijk me dus (standaard) van niet. Wat ik me in een dergelijk geval wel kan voorstellen is dat de proxy zich dan voordoet als NAT.

Kan het natuurlijk goed mis hebben en laat mij dan graag voorlichten.

Verwijderd

Topicstarter
gaarne jullie uitleg in het nederlands >:), sorry maar dit gaat me de pet te boven, was op zoek naar een simpel antwoord, silly me |:(

• PtrO
Tja.... laat ik het zo zeggen en om 't simpel te houden,
er is (hier) geen simpele oplossing voor te geven dat kan doen wat jij denkt te willen. Er spelen nogal wat factoren mee.

(in jouw taal:D) Mail binnen halen van een 'pop-mailbox' over een proxy verbinding en routeren naar het bestaande interne mail systeem is niet te doen met alleen een simpel programmaatje. De programmatuur is er feitelijk wel maar moet (echt) met kennis (8> worden ingesteld om het goed aan te laten sluiten op de bestaande interne mail.

Op zich is de mail materie niet moeilijk maar vereist wel wat enige (achtergrond)kennis :7 als je wat wil. Heb je de kennis niet, zou ik zeggen: leer het, huur iemand in of vergeet het :z.

Verwijderd

Je moet eens kijken naar Becky internet mail van Rimarts.

Is een pop mail programma waar je alle instellingen handmatig kunt invullen.
Pagina: 1