Voor degene die niet weet wie velikovsky was hier een korte samenvating:
Velikovsky studeerde: rechten,geschiedenis,medicijnen, biologie, natuurkunde.
Hij werkte nauw samen met einstein(echt iemand om dus rekening mee te houden)
In de jaren 50 kwam hij met een theorie over het bestaan van de aarde(de zondvloek, schepping, exodus)
Deze theorie was zo goed onderbouwd(vandaag de dag nog steeds mischien nog wel beter dan toen denk eens aan de twaalfde planeet) dat wetenschapers in die tijd zijn boeken wouden boycoten
Vlak voor einsteins dood deed einstein de theorie van velikovsky bevestigen.
Wat was precies de theorie van velikovsky?
ik noem een aantal punten op
Dat de aarde maar 6000 jaar oud is de dinosauruseen leefde tergelijk met de mensen.
De zondevloed is werkelijk geweest.
Deze twee voorbeelden staan in het boek werelden in botsing wat ik nog niet heb gelezen dus ik kan deze stelingen niet verdedigen.
Maar deze wel:(staan in eeuwen in chaos)
1 EXcodus gebeurde met grote rampen(aardbevingen,hevige winden, duitsernis) .
2 excodus vond plaats in het einde van het middenrijk vlak voor de inval van de Hyksos
3 Sual was de bevrijder van de Hyksos(de bezetting in egypte)
Het lijkt me geen nuttiug idee om over deze punten te discuseren of degene moeten zijn boeken hebben gelezen.
Maar mijn vraag is waarom verzwijgen de huidige wetenschaperes velikovsky?
Ik zeg niet dat velikovsky 100% de waarheid spreekt maar ik denk dat hij er een heel stuk dichter bij zit dan darwin(nu niet geen flamen al hebben jullie de boeken niet gelezen)
Velikovsky studeerde: rechten,geschiedenis,medicijnen, biologie, natuurkunde.
Hij werkte nauw samen met einstein(echt iemand om dus rekening mee te houden)
In de jaren 50 kwam hij met een theorie over het bestaan van de aarde(de zondvloek, schepping, exodus)
Deze theorie was zo goed onderbouwd(vandaag de dag nog steeds mischien nog wel beter dan toen denk eens aan de twaalfde planeet) dat wetenschapers in die tijd zijn boeken wouden boycoten
Vlak voor einsteins dood deed einstein de theorie van velikovsky bevestigen.
Wat was precies de theorie van velikovsky?
ik noem een aantal punten op
Dat de aarde maar 6000 jaar oud is de dinosauruseen leefde tergelijk met de mensen.
De zondevloed is werkelijk geweest.
Deze twee voorbeelden staan in het boek werelden in botsing wat ik nog niet heb gelezen dus ik kan deze stelingen niet verdedigen.
Maar deze wel:(staan in eeuwen in chaos)
1 EXcodus gebeurde met grote rampen(aardbevingen,hevige winden, duitsernis) .
2 excodus vond plaats in het einde van het middenrijk vlak voor de inval van de Hyksos
3 Sual was de bevrijder van de Hyksos(de bezetting in egypte)
Het lijkt me geen nuttiug idee om over deze punten te discuseren of degene moeten zijn boeken hebben gelezen.
Maar mijn vraag is waarom verzwijgen de huidige wetenschaperes velikovsky?
Ik zeg niet dat velikovsky 100% de waarheid spreekt maar ik denk dat hij er een heel stuk dichter bij zit dan darwin(nu niet geen flamen al hebben jullie de boeken niet gelezen)