Nieuw 5.1 setje

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

het woord heeft in high end kringen een behoorlijke rasta rostelli inhoud gekregen.

Wat ik bedoel is dat het spelertje gewoon een normaal spelertje is die vrij goed doet wat ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 20:43
JVC XV-NA77 - DVD-audio - 230 euro
Sony NS930 - SACD - 350 euro
Pioneer DV565A - DVD-Audio + Sacd - 300 euro
Philips DVD963SA - SACD - 375 euro

Receiver zou ik voor marantz sr4300/5300, denon 1803/4 of onkyo tx-sr601 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:18
Toch kan je ook naar meer opties kijken dan alleen pioneer en onkyo.
Ik denk dat merken zoals NAD, Marantz, Rotel, Harman Kardon enz meer bieden dan bijv sony. Ook als 5.1 zullen ze beter presteren op muzikaal niveau. (Als ik de reviews teminste mag geloven)

Bijv dit NAD setje.

Afbeeldingslocatie: http://www.elegantaudiovideo.com/NADL70.jpg

Linkje

5 x 45W Simultaneous Continuous Output Power into 8 ohms
2 x 60W in Stereo mode
82W IHF Dynamic Power into 8 ohms
Dolby Digital, DTS, ProLogic II, EARS and Stereo Enhanced Surround Modes
Plays DVD-Video, CD, CD-R, CD-RW, VCD
MP-3 decoder integrated
Full-size separate component performance
Crystal Sigma-Delta ADCs and DACs with 96kHz/24 bit resolution Subwoofer Output
Satellite and VCR Inputs, 5.1 Input for future surround mode upgrades
2 Digital Inputs: 1 RCA; 1 TOS Link
2 S-Video Inputs and 1 S-Video output
VCR & TV Monitor Outputs including Component (120V) or SCART (230V)
1 TOS Link Digital Output
MPEG-2 decoder
PAL/NTSC compatible with PAL 60 option (230V version only)

Kan je nog los een goede cdspeler bijkopen.
Dit is ook niet een super zware amp en heeft dacht ik een goede prijs.
harman kardon heeft tegen de 1000 euro net zoals Marantz dacht ik ook combo's van 5.1 reciever en dvdspeler bij elkaar. Vaak is de muzikale kwaliteit bij deze combo's evenhoog als een losse cd-speler.

But its up to you.
En luister naar zoveel mogelijk dingen zodat je later niet baalt.
En eigenlijk weer wilt overstappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijmen op 11-10-2003 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31
twopack schreef op 10 oktober 2003 @ 22:58:
[...]

Oke cool, ik ben het trouwens met jullie eens dat de CD-speler verreweg de kleinste invloed heeft op je uiteindelijke resultaat, maar ik meende me alleen te herinneren dan Jag een andere verhouding in gedachten had (toen hij zijn topic startte).
Dat is ook al weer een tijdje terug, mijn ideee zijn ook aan verandering onderhevig :).
Dat had ik al begrepen ja, ik heb je andere topic wel aardig gevolgd. Welke speakers worden het nou voor surround?
Nou, in principe wil ik een setje Phonar compact 2 gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.phonar.de/bilder/comp2_g.jpg

Alleen, ik zit een beetje met hoe ik die dingen ga ophangen. Er zit geen vlieghardware bij zoals bij professionele speakers :P. En ik vind het vervelend om in zo'n speaker te gaan boren eigenlijk.
Als reserve optie heb ik om zelf iets te bouwen. Ik moet ook center speakers bouwen, zou ik dezelfde units voor kunnen gebruiken. Alleen dit is wel duurder.
Indoubt schreef op 11 oktober 2003 @ 00:39:
De pioneer 656A is misschien niet de meest esoterische speler en voor CD only zijn er vast wel betere. doordat het loopwerk vrij goed is zijn er voor deze speler ook veel modiicaties beschikbaar om bijvoorbeeld ook de voeding op "high-end" niveau te brengen (wat je daar dan ook onder mag verstaan)

Als ik me niet vergis worden de Orions (ja die) ook door een 656A aangestuurd door de ontwikkelaar van de Orions
Vergeef mij voor mijn onwetendheid, maar wat zijn de Orions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Hertog_Martin schreef op 11 October 2003 @ 02:18:
JVC XV-NA77 - DVD-audio - 230 euro
Sony NS930 - SACD - 350 euro
Pioneer DV565A - DVD-Audio + Sacd - 300 euro
Philips DVD963SA - SACD - 375 euro

Receiver zou ik voor marantz sr4300/5300, denon 1803/4 of onkyo tx-sr601 gaan
Misschien is de 565 nog wel een optie, ik wil nog wel eens goed kijken wat precies de concrete verschillen tussen die twee zijn.
Tijmen schreef op 11 October 2003 @ 03:27:
Toch kan je ook naar meer opties kijken dan alleen pioneer en onkyo.
Ik denk dat merken zoals NAD, Marantz, Rotel, Harman Kardon enz meer bieden dan bijv sony. Ook als 5.1 zullen ze beter presteren op muzikaal niveau. (Als ik de reviews teminste mag geloven)

Bijv dit NAD setje.

[afbeelding]

Linkje

5 x 45W Simultaneous Continuous Output Power into 8 ohms
2 x 60W in Stereo mode
82W IHF Dynamic Power into 8 ohms
Dolby Digital, DTS, ProLogic II, EARS and Stereo Enhanced Surround Modes
Plays DVD-Video, CD, CD-R, CD-RW, VCD
MP-3 decoder integrated
Full-size separate component performance
Crystal Sigma-Delta ADCs and DACs with 96kHz/24 bit resolution Subwoofer Output
Satellite and VCR Inputs, 5.1 Input for future surround mode upgrades
2 Digital Inputs: 1 RCA; 1 TOS Link
2 S-Video Inputs and 1 S-Video output
VCR & TV Monitor Outputs including Component (120V) or SCART (230V)
1 TOS Link Digital Output
MPEG-2 decoder
PAL/NTSC compatible with PAL 60 option (230V version only)

Kan je nog los een goede cdspeler bijkopen.
Dit is ook niet een super zware amp en heeft dacht ik een goede prijs.
harman kardon heeft tegen de 1000 euro net zoals Marantz dacht ik ook combo's van 5.1 reciever en dvdspeler bij elkaar. Vaak is de muzikale kwaliteit bij deze combo's evenhoog als een losse cd-speler.

But its up to you.
En luister naar zoveel mogelijk dingen zodat je later niet baalt.
En eigenlijk weer wilt overstappen.
Afgezien dat ik die receiver echt heel lelijk vind, heeft ie ook te weinig s-video inputs, te weinig digitale inputs en dikke kans dat ie geen pre outs heeft.

En over dat muziekale, ik vind dat zoiezo al een term die meteen afgeschaft moet worden. Maar het zal voor mij zoiezo niet opgaan, de receiver is voor mij alleen maar een doorsluis naar de versterkers van mijn links/rechts. De receiver speelt in mijn setup dus maar een bescheiden rol :).
Marantz is idd wel een optie, alleen er zijn zoveel opties :P. Yamaha bestaat ook nog en HK ook. Rotel zal te duur zijn.

In het kader van lullige details: ben er net achter gekomen dat de Sony 43cm breed is, de Pioneer 42cm en de Philips VCR 36cm :/.

[ Voor 3% gewijzigd door Jag op 11-10-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Jag schreef op 11 oktober 2003 @ 16:10:
Vergeef mij voor mijn onwetendheid, maar wat zijn de Orions?
Nou breekt mijn klomp :D

Laatste tijd nog de linkwitzlab site bezocht, Jag?
Of ken je die site niet? Moet je eens doen. Die knakker met die baard heeft ook speakertjes gebouwd, zijn mischien ook wel leuk om eens bekijken, mischien haal je er nog leuke ideeën vandaan :+

[ Voor 29% gewijzigd door Raymond op 11-10-2003 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op 11 October 2003 @ 16:26:
[...]

Of ken je die site niet? Moet je eens doen. Die knakker met die baard heeft ook speakertjes gebouwd, zijn mischien ook wel leuk om eens bekijken, mischien haal je er nog leuke ideeën vandaan :+
Keyword, dipool .... :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Raymond schreef op 11 October 2003 @ 16:26:
[...]

Hahaha :+. Dat was wel stom 8)7. Het is nog vroeg voor mij, vanacht lang en hard gewerkt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Vandaag naar Steenweg en de Mediamarkt geweest. Mediamarkt hebben ze niet wat ik wil, bij Steenweg wel bijna alles. Uiteraard veel duurder dan op i-net, maar ik heb al mijn onderhandel skills in de strijd gegooid en we zijn uiteindelijk op een prijs gekomen die toch dichtbij komt. Je kent het wel, overleggen met de baas enzo zogenaamd. Volgens mij houden ze gewoon koffiepauze als ze dat zeggen. Toch wel grappig dat ze kunnen concurreren met i-net qua prijs, zeker gezien alles besteld moest worden. Geen dingen die ze standaard in het assortiment hebben die ze goedkoop ingekocht hebben ofzo. Een overzicht:

Steenweg:

Pioneer VSXD812S Receiver €569
Pioneer DV565S DVD speler €339
Philips VR830 Videorecorder €239
Canon A60 Digitale camera €302

Totaal: €1449

Best-sellers.nl:

Pioneer VSXD812S Receiver €497
Pioneer DV565S DVD speler €335
Philips VR830 Videorecorder €223
Canon A60 Digitale camera €244

Totaal: €1299

Die €1449 heb ik nog €70 vanaf weten te lullen tot €1379 met 64Mb compact flash geheugen erbij. Als ik geweten had dat de geheugen prijzen zo laag hadden gelegen, dan had ik wel voorgesteld er 128Mb bij te doen, was ook nog wel gelukt denk ik. Had er ook nog wel batterijen bij kunnen onderhandelen, na ja, te laat.

Luistertesten in die winkel schiet echt niet op. Zoiezo hebben ze het niet staan, maar dat zijn ook van die zoef-zoef snel ff cd'tje erin en knallen luistertesten met zo'n ouwehoer praatje erbij. Ik wil er gewoon zelf controle over hebben. Dus dat ga ik of ergens anders doen, of thuis iets organiseren.
Ook ga ik natuurlijk nog andere mogelijkheden onder de loep nemen. Met name de VSX-D1011 en de Sony STR-DB1080 zijn interessante alternatieven. Het liefst zou ik thuis wat organiseren met luistertesten, maar dat is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dus nog niks besteld als ik het goed begrijp en alleen wat onderhandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 19:21:
Je hebt dus nog niks besteld als ik het goed begrijp en alleen wat onderhandeld?
Ja, precies, heb je goed begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 09:43

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

vin het nogal wat bijna 500 euro boven budget.
en als ik het zo lees heb je meestal je eigen weg gevolgd. met hier en daar een por in de richting
best handig zon topic op tweakers :+

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
piems schreef op 13 October 2003 @ 23:05:
vin het nogal wat bijna 500 euro boven budget.
en als ik het zo lees heb je meestal je eigen weg gevolgd. met hier en daar een por in de richting
best handig zon topic op tweakers :+
Ik ben er nog niet, heb niks besteld, alleen geinformeerd.
Set die "jullie" adviseerden was een Sony STR-DB1080 plus Pioneer DV-656A. Ik heb geinformeerd naar een Pioneer receiver omdat ze die Sony niet hadden. Dus ik zit helemaal niet zo ver van jullie advies af als het op eerste gezicht lijkt. En ik heb nu een set staan die qua geen enkel onderdeel overeen komt met wat ik als eerste poste. Bovendien heb ik ook het advies opgevolgd om niet voor een losse cd speler te gaan.
En wat betreft dat budget, er zit ook een digitale camera bij. Als je die eraf trekt, zit ik maar net boven mijn gestelde budget van 1000,-. Ennuh, je gaat altijd wel een beetje over je budget heen :).

Edit: o ja, ik ben er in de mediamarkt achter gekomen dat de Sony ook een relatieve volumeknop heeft! Maar eigenlijk is ie niet zo heel vervelend, een zwiep eraan geven werkt bijna net zo goed als met een absolute volumeknop. Maar nog steeds heb ik liever een "echte" volumeknop (absoluut dus).

[ Voor 14% gewijzigd door Jag op 13-10-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan moet je een sony STR-DE920/925/930/940 op de kop tikken :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Net ff met Joost op marktplaats.nl zitten browsen, maar kan me niet overtuigen. Mensen vragen gerust meer dan de nieuwprijs voor 2e hands receivers. Misschien dat je er 100 pleuro mee wint, dat is niet genoeg. Ik koop liever het hele zwikkie bij een winkel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 15:54:
Ligt het aan mij... of moet je op ALLE versterker's persé een actieve subwoofer aansluiten?

Ik zou graag een andere versterker willen, maar wil wel mn huidige set met passieve woofer willen aansluiten!
Bij een dobly digital versterker zit bij mijn weten altijd alleen een (al dan niet actieve) voorversterker voor het subwoofer kanaal. Maar een subwoofer kun je zo sowieso alleen maar goed aansturen als je versterker heel dicht bij de woofer zit (veel verlies in kabels bij lage frequenties). Dus het beste is een mono blok ernaast leggen, of een subwoofer versterker erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:58

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jag schreef op 11 October 2003 @ 16:10:
ik vind het vervelend om in zo'n speaker te gaan boren eigenlijk.
Dat dacht ik ook.
Maar als je speciale "moertjes" haalt (eigenlijk meer busjes met inwendig schroefdraad) en deze met het juiste boortje in de achterkant van je speakers maakt dan kun je ze zonder problemen goed ophangen met de juiste beugels.
Wil je ze later van de muur halen dan heb je alleen 2 gaatjes waarvan het lijkt of ze er in horen.
Neem de tijd, doe het netjes en alles ziet er gelikt uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

...of je gebruikt die Vogel beugels waar je je speakers "tussen kunt klemmen"

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
i2Paq schreef op 14 oktober 2003 @ 08:58:
[...]

Dat dacht ik ook.
Maar als je speciale "moertjes" haalt (eigenlijk meer busjes met inwendig schroefdraad) en deze met het juiste boortje in de achterkant van je speakers maakt dan kun je ze zonder problemen goed ophangen met de juiste beugels.
Wil je ze later van de muur halen dan heb je alleen 2 gaatjes waarvan het lijkt of ze er in horen.
Neem de tijd, doe het netjes en alles ziet er gelikt uit :Y)
Dank je wel voor de suggestie, ga ik over nadenken.
Verbal Kint schreef op 14 oktober 2003 @ 10:31:
...of je gebruikt die Vogel beugels waar je je speakers "tussen kunt klemmen"
Ook als ze 10kg wegen?

Wat betreft de receiver, ik heb nog eens naar Yamaha gekeken, en de RX-V1400RDS is eigenlijk ook wel een goede kandidaat :). Is nog moeilijk leverabar, maar hij is er al wel. Qua prijs erg goed, en erg veel goede features.

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1089_2.jpg

Daarmee komt de shortlist (in willekeurige volgorde) uit op:

Yamaha RX-V1400RDS €679
Sony STR-DB1080 €460
Pioneer VSX-D1011 €575
Pioneer VSX-D812 €495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Jee wat een prijzen, tegenwoordig gaan receivers net zo hard in prijs achteruit als computerhardware. Als je weet hoeveel moeite ik heb moeten doen om de 1080 te krijgen voor minder dan 900€...(heb uiteindelijk 700 betaald)

Betekend wel dat je wat moois kan kopen voor weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zit ook wel erg laag met z'n prijzen, bij welke zaak is dat eigenlijk?

Die Yamaha is trouwens echt een lekker apparaat, ook het beluisteren zeer zeker waard. Misschien kun je nog goedkoper de voorloper vinden RX-V1300RDS, die voldoet ook aan je eisen en kun je misschien voor nog minder mee krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
http://www.vogels.com/ne/original/frameset.asp?pg=8

tot een kilo of 25 lijkt geen probleem te zijn (vogels steunen zijn wel kneiterduur!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Indoubt schreef op 15 October 2003 @ 21:59:
Jee wat een prijzen, tegenwoordig gaan receivers net zo hard in prijs achteruit als computerhardware. Als je weet hoeveel moeite ik heb moeten doen om de 1080 te krijgen voor minder dan 900€...(heb uiteindelijk 700 betaald)

Betekend wel dat je wat moois kan kopen voor weinig
Het ligt er natuurlijk erg aan waar je koopt. Ik heb de keuze gemaakt om voor lage prijzen te gaan, met het nadeel dat je dan niet uitgebreid kan testen. Als ik bij de een goede HiFi zaak was gaan shoppen had ik ook wel 25% tot 50% meer betaald.
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 22:31:
Hij zit ook wel erg laag met z'n prijzen, bij welke zaak is dat eigenlijk?

Die Yamaha is trouwens echt een lekker apparaat, ook het beluisteren zeer zeker waard. Misschien kun je nog goedkoper de voorloper vinden RX-V1300RDS, die voldoet ook aan je eisen en kun je misschien voor nog minder mee krijgen. :)
Vandaag weer bij de Steenweg geweest, ik heb een bod gedaan van €1600 voor de hele set, bestaande uit:

Yamaha RX-V1400
Pioneer DV-565A-S
Philips VR830
Canon A60 + 64Mb flash geheugen

Ze konden de inkoopprijs nog niet achterhalen, maar ze zullen er wel net er €30 overheen ofzo. En ik denk dat ik dan ja zeg, maar dan wel een setje oplaadbare batterijen erbij lul. Iemand een idee hoe duur zo'n setje van vier 1500mAh NiMh batterijen plus lader kost?
En mocht die receiver op wat voor manier dan ook niet bevallen qua geluid, dan gaat ie via recta terug. Heb al besproken dat ik hem zoiezo kan inruilen. Dat is dan weer het voordeel van bij een normale winkel kopen.

Ik heb trouwens voor de 1400 gekozen ipv de 1300, vanwege de volgende coole extra's:
- parametrische EQs, zelfs met mic erbij (alhoewel ik me sterk afvraag of ik die ga gebruiken :) )
- Graphische EQ op center speaker kanaal
- video signaal conversies alle kanten op
- en niet onbelangrijk: geen vaste frequentie voor bass management, dat vond ik echt een bezwaar bij de 1300.

Nu nog een mooi nieuw meubel maken voor deze spulletjes en amp rackje voor links/rechts ernaast, mooi deurtje ervoor. Ik heb er al helemaal zin in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

over 2 maanden ga ik samenwonen en er moet ook een dvd 5.1 dolby kitje bij.
Ik heb in de winkel gekeken naar deze:
http://store.yahoo.com/ad...78&SID=106628213357907331

Vondt ik zeer mooi setje koste 849? euro.. en dit ook bij meerdere winkels terwijl ie op internet veel goedkoper is?(krijg er overgins wel korting op!)

Maar is dit setje ook wat of zeggen jullie voor dat geld kan je beter beteden aan....

advice me.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:25

JT

VETAK y0

mindcre8r schreef op 16 October 2003 @ 07:36:
over 2 maanden ga ik samenwonen en er moet ook een dvd 5.1 dolby kitje bij.
Ik heb in de winkel gekeken naar deze:
http://store.yahoo.com/ad...78&SID=106628213357907331

Vondt ik zeer mooi setje koste 849? euro.. en dit ook bij meerdere winkels terwijl ie op internet veel goedkoper is?(krijg er overgins wel korting op!)

Maar is dit setje ook wat of zeggen jullie voor dat geld kan je beter beteden aan....

advice me.
YOU help ME ! Je mag wel een iets uitgebreidere post hebben, iets meer moeite doen met zelf uitzoeken. Aangeven wat jij belangrijk vind aan geluid en hoe belangrijk je het bijvoorbeeld vind tov de grootte. Want als je kwaliteit belangrijker vind dan grootte, dan moet je zowiezo de speakerset al links laten liggen :o

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

JT schreef op 16 October 2003 @ 11:37:
[...]

YOU help ME ! Je mag wel een iets uitgebreidere post hebben, iets meer moeite doen met zelf uitzoeken. Aangeven wat jij belangrijk vind aan geluid en hoe belangrijk je het bijvoorbeeld vind tov de grootte. Want als je kwaliteit belangrijker vind dan grootte, dan moet je zowiezo de speakerset al links laten liggen :o
Ok :)

Laat ik het zo zeggen ik ben geen audiofiel maar weet wel wat ik een goed geluid vindt, ik vind bijvoorbeeld het geluid van mijn PC'speakers (Creative 6700) al zeer redelijk.

Ik wil een mooie bas, en geen "trillend"geluid... ik test dat aan het geluid van de (sysmic?) charges in Starwars Ep2 (achtervolging en dan fat die bommen gooit)

En het moet uiteraard mooi in mn huiskamer staan :) (icm met mn JVC 83cm DIST tv)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wat noem jij 'trillend' geluid ? Dat snap ik niet helemaal ? Bedoel je dat je bas niet te hard moet zijn ? Ik heb ook wel wat tips voor goede merken voor je voor niet teveel geld, ik geef ze en dan kan je er zelf ff verder naar zoeken. Tenslotte mag je er zelf ook wel _iets_ voor doen en je moet zelf bepalen hoeveel je er aan uit wilt geven voor wat je terug krijgt.

Amps:
• Yamaha
• Pioneer
• Sony
• Onkyo
• Marantz

Speakers:
• Canton (mijn persoonlijke budget tip voor leuke sub/sat setjes)
• Tannoy
• Mission
• B&W
• Mordaunt Short

DVD:
• Pioneer
• Marantz
• Philips
• Samsung
• Toshiba

Dit zijn een beetje de merken die aan de beurt komen voor een budget setje. Site: www.guenstiger.de . Zo, ik denk dat ik je hiermee toch wel op weg heb geholpen he :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

mijn dank.. maar 800 euro a 900 euro moet wel lukken voor goeie kwali denk ik.
Oke het zal geen Marantz zijn maar goed moet wel kunnen.

Trouwens met trillend geluid bedoel ik dat dus bij hoge geluiden de speakers niet gaan trillen/snerpen en dan bedoel ik het geluid zelf....

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ah, scherp geluid :) Marantz gaat zeker wel lukken; de SR4300 is in NL al meerdere malen gesignaleerd voor 300 euro.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Sjah in principe kan dat dan makkelijk, we hebben nl nog een nieuwe dvd speler (jvc) dus we gaan ff kijken.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ok, de kogel is door de kerk :). Hier wat ik uiteindelijk ga bestellen bij de Steenweg:

Yamaha RX-V1400RDS:

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1089_2.jpg

Pioneer DV-565A-S:

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1057157396104dv565as_detailpage.jpg

Philips VR830:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/vr830_l.jpg

Canon Powershot A60:

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/globals/products/product_images/powershota60.jpg

En dan nog 64Mb compact flash geheugen en een setje 2000mAh batterijen plus lader.

Totaal: €1650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Hecht je zoveel waarde aan THX dat je speciaal deze versterker hebt gekozen of klonk hij gewoon het best voor jou budget? (Niets mis mee hoor ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door Adonias op 20-10-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Adonias schreef op 20 October 2003 @ 17:19:
Hecht je zoveel waarde aan THX dat je speciaal deze versterker hebt gekozen of klonk hij gewoon het best voor jou budget? (Niets mis mee hoor ;) )
Leest, en gij zult weten hint: hier vlak boven

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Snap ik, maar ik vroeg me af of het THX logo nog wat gewicht in de schaal heeft gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

als ik een redelijk goedkoop alternatief mag aandragen :

De marantz SR4300 Receiver
Plus de 5.1 boxen set van Mordaunt Short premiere
Afbeeldingslocatie: http://www.mordaunt-short.co.uk/pix/premier_blurb2.jpg

de boxen kosten 599,- bij de RAF
en de marantz kost 299,0 bij correct rotterdam als ik me niet vergis. heb je voor 900,- Euro echt een perfecte set!

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Adonias schreef op 20 October 2003 @ 20:15:
Snap ik, maar ik vroeg me af of het THX logo nog wat gewicht in de schaal heeft gedaan...
Nee, nul komma nul :).
xdc schreef op 20 October 2003 @ 20:21:
als ik een redelijk goedkoop alternatief mag aandragen :

De marantz SR4300 Receiver
Plus de 5.1 boxen set van Mordaunt Short premiere
[afbeelding]

de boxen kosten 599,- bij de RAF
en de marantz kost 299,0 bij correct rotterdam als ik me niet vergis. heb je voor 900,- Euro echt een perfecte set!
Tegen wie heb je het :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

[...]
Tegen wie heb je het :) ?[/quote]

had het tegen mind crea8er

maar verder iedereen die het maar horen wil :P

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 07:55

MnM

Belangrijke mededeling voor onder andere Play

De STR-DB790QS heeft GEEN pre outs. Ik heb er zelf een, het is een prima versterker, maar hij heeft geen pre-outs, op de subwoofer na dan :).

Mag ik vragen wie je gebeld heeft en tegen je gezegt heeft dat hij wel pre-outs heeft ?
Ik ben er namelijk ook de mist mee ingegaan, alleen heb ik hem zelf ingekocht dus kan ik hem niet terugbrengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het KAN zo zijn dat er op de site van Sony staat dat het wel zo is, terwijl het alleen zo is voor Amerikaanse modellen en niet voor Europese.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MnM schreef op 21 October 2003 @ 15:30:
Belangrijke mededeling voor onder andere Play

De STR-DB790QS heeft GEEN pre outs. Ik heb er zelf een, het is een prima versterker, maar hij heeft geen pre-outs, op de subwoofer na dan :).

Mag ik vragen wie je gebeld heeft en tegen je gezegt heeft dat hij wel pre-outs heeft ?
Ik ben er namelijk ook de mist mee ingegaan, alleen heb ik hem zelf ingekocht dus kan ik hem niet terugbrengen....
Dat meen je niet! Behoorlijk klote in ieder geval, leek me een leuke receiver, niet dus. Iig fijn dat ik het nu weet.

Een verkoper van Polectro had het voor me nagekeken. Had nog speciaal gevraagd of hij het zeker wist. "ja hoor, een 6.1 channel output" Wat een eikels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Als ik zie wat Jag zou moeten betalen voor een 1080 dan is het verschil maar enkele tientjes. ff doorsparen nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, maar dat was niet bij de winkel waar ik hem heb gekocht. Ik dacht dus een leuke deal te maken, nu dan toch maar eerst de 780 de deur uit.

Of gewoon niet en hiermee blijven draaien totdat de geldstroom echt begint te stromen en dan alles in 1 doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

waarvoor heb je de pre-outs nodig dan? Ga je bi-ampen?

Ha, dat van die geldstoom, don't hold your breath, dacht ik ook toen ik jouw leeftijd had, maar er zijn zoveel leuke dingen om te doen, auto's huizen, vakanties, girls, kids. Er is altijd wel een goede reden om het kwijt te raken.

Ik heb net mijn 12 jaar oude technics SU-VX800 aangesloten en ik ben bang dat die de Sony 1080 eruit speelt. In feite ben ik er dus op achteruit gegaan maar eigenlijk was de Sony meer voor HT bedoelt (ondanks dat ie best heel goed stereo doet hoor) en staan er voor de toekomst nog wat hetzij stereo of actieve filter en multi-amping projectjes op de to-do lijst

Verbaasd me eigenlijk niet, die technics is gewoon een beest van en amp en koste destijds een veelvoud van wat de Sony nu kost

edit: oeps, vergelijking is unfair. Sony was digitaal aangestuurd en de technics tegelijkertijd direct vanuit de analoge uitgang van de speler in de unbalanced direct drive van de technics. Dat maakt wel uit. Doe het later misschien nog wel eens over

[ Voor 15% gewijzigd door Indoubt op 21-10-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen bi-ampen, maar de mogelijkheid tot een andere eindversterker wil ik minimaal openhouden. Daarnaast ga ik actief filteren ook nog eens goed bekijken. Daarom reken ik me dus bij de doelgroep welke een paar pre-outs wel kan waarderen.

Die geldstroom, je hebt helemaal gelijk, heb nu erg weinig onkosten dus veel (heel veel ;) ) gaat op aan plezier dingetjes. Dat is misschien ook wel de reden dat ik nog geen Nautilussen thuis heb staan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Indoubt schreef op 21 October 2003 @ 21:51:
waarvoor heb je de pre-outs nodig dan? Ga je bi-ampen?
(..)
Je zegt het zelf al:
Ik heb net mijn 12 jaar oude technics SU-VX800 aangesloten en ik ben bang dat die de Sony 1080 eruit speelt. In feite ben ik er dus op achteruit gegaan maar eigenlijk was de Sony meer voor HT bedoelt (..)
Zelf in de stand "direct" blijft het verschil. Als je echt het maximale uit 2.0 wilt halen moet je je speler gewoon direct, analoog, aansluiten op een stereo versterker. Het liefste eentje met een "processor mode" zodat je niet steeds met de volumeknop zit te kloten als je een filmpje wilt kijken.

Overigens zijn er ook stereovoorversterkers met zo'n "processormode", zoals mijn Linn Kairn.

Great minds think alike!

Pagina: 1 2 Laatste