Nieuw 5.1 setje

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31
Nou, nieuw topic op dit late uur voor nieuw setje dat gaat bestaan uit de volgende compenten:

5.1 receiver
DVD speler
CD speler
VCR

Budget is niet heel scherp, maar ik wil het liefst een beetje in de buurt van 1000 pleuri blijven. Idd een behoorlijk krap budget. Ik ga natuurlijk gewoon zelf in de winkel luisteren, ik hoop binnenkort een keer. Maar ik wil met wat kennis gewapend de winkel in kunnen stappen. Ik verzuip een beetje in de specs van al die apparaten.
Belangrijke opmerking: stereo is het belangrijkste, en ik zal alleen de pre outs van de receiver gebruiken. Ik wil goedkoop naar 5.1, het hoeft geen reference THX ultra set te worden ofzo. Ik weet dat ik het zo gek kan maken als ik maar wil en dat ga ik dus niet doen :P.

Ik heb tot nu alleen nog maar bij Sony gekeken in het kader van je moet toch wat kiezen. Ik ben niet merktrouw ofzo, dus ik sta open voor suggesties. Ik kwam op het volgende uit:

Sony STR-DB780 Receiver €239

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/117664str-db780s_im.gif

Sony SCD-XB790 CD speler €333

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/51746_SCD-XB770.gif

Sony DVP-NS705V/S DVD speler €240

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/115324705_.gif

Totaal: €812

Eisen voor de receiver zijn:
- gewoon DD 5.1 en DTS decoden uiteraard
- vermogen boeit me niet, 4 Ohm aankunnen wel vereiste
- MPEG multichannel decoden is een plus
- DPII ook
- wel gewoon binding posts, geen klemmetjes
- pre outs voor alle kanalen, balanced een plus maar verwacht ik niet voor deze prijs
- wat simpele EQ mogelijkheden ook een plus (voor center en rears)

DVD speler:
- ik zou bij god niet weten wat ik voor features op een DVD speler nodig heb. Iig geen decoders. Wat me wel opviel is ik geen Sony model met RGB out vond, dat ondersteunt mijn tv wel.
- moet iig wel SVCD afspelen

CD speler:
- optisch of coax digitaal uit
- SACD is plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou bij god niet weten wat ik voor features op een DVD speler nodig heb.
Wat dacht je van ondersteunde media/format en features? -> http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

waarom een cdspeler kopen als je al een DVD speler in je rijtje hebt staan? (voor zover ik weet kunnen (sommige) DVD spelers ook SACD's aan.

en dan erbij... Sony DVD spelers zijn niet mijn favoriet. Een maat en een neef vamme (beide verschillende modellen) hebben er een gehad, maar ondanks dat in de beschrijving stond dattie ook (s)vcd af zou kunnen spelen, deed hij dat niet (en sommige DVD's haperden).
Een andere kennis van me had een Sony en die speelde 60% van de DVD's niet eens, na 3 reparaties heeft diegene toch maar besloten een Pioneer te kopen.
Het zal nu inmiddels misschien wel beter zijn, maar die ervaringen blijven toch hangen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 23:10

JT

VETAK y0

Ik denk dat je veel beter voor de Pioneer DV 656 of 565 kan gaan. Heb je alles wat standaard is + SACD en DVD-A. Van de rest kan je een mooie receiver kopen. En dan kan ik wel gaan roepen van 'je moet dit merk nemen' maar juist jij moet toch weten dat je zelf het best kan gaan luisteren wat je het mooist vind :o :D Of je moet ff aangeven wat je smaak is qua geluid.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op 08 October 2003 @ 02:10:
Belangrijke opmerking: stereo is het belangrijkste, en ik zal alleen de pre outs van de receiver gebruiken.
Gebruikerservaring:
Nadelen: slechts 1 coaxiale digitale ingang (optische ingangen zijn er wel genoeg maar dat vind ik maar niks), geen pre-outs (alhoewel sony beweert van wel in hun specificaties zitten ze er echt niet op, net als component video). (een kwartaal in bezit)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is helemaal geen 5.1 set, (tenzij je er een rare definitie voor hebt), want je hebt geen 5.1 speakers erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ACM schreef op 08 October 2003 @ 10:26:
Dit is helemaal geen 5.1 set, (tenzij je er een rare definitie voor hebt), want je hebt geen 5.1 speakers erbij ;)
Hij heeft nog Creative Labs speakertjes staan die ie erop aansluit 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Hij heeft nog Creative Labs speakertjes staan die ie erop aansluit
Waar lees je dat? Aardige (zinlose?) reactie...

CD speler is inderdaad overbodig bij aanschaf van een DVD speler. Sony en Philips hebben de SACD op de markt gebracht, heb zelf en ben erg tevreden over de Philips 763SA (DVD-speler met SACD). SACD's zijn echter nog niet volop te koop (zacht uitgedrukt) heb zelf alleen nog maar de SACD van ERA gekocht.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

Weet je zeker dat je een CD-speler wilt? Ik zou ook eens kijken naar de DVP-NS930 en de nieuwe STR-DB790 (die ik overigens beide niet op Sony.nl kan vinden). Samen zouden die ook ongeveer €800 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Preatorium schreef op 08 October 2003 @ 10:34:
[...]

Waar lees je dat? Aardige (zinlose?) reactie...
Een geintje hoef je niet te onderbouwen hoor :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees toch veelal dat een losse cd-speler toch aan te raden is als je je cd's echt goed wil laten klinken. Maar misschien hebben ze het dan over cd-spelers van 800 en meer Euro's. Ik gebruik mijn dvd-speler (pioneer dv-444) ook als cd-speler en ben daar al tevreden mee. Ik weet dat het beter kan maar dan zal er meer geld geinvesteerd moeten worden. Langzaam opbouwen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ikzelf denk dat een DVD speler van 600 euro net zo goed, zoniet beter klinkt dan een CD speler van 300 euro en ook beter beeld geeft dan een DVD speler van 300 euro.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Voor € 1000.- zou ik denk ik dit kopen:

Onkyo TX-SR601es Prijs +- € 580,-

Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/txsr601es.jpg

Onkyo DV-SP501 Prijs +- € 310,-

Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/dvsp501s.jpg

Dit omdat ik in heel veel reviews de Onkyo DVD spelers geroemd hoor worden om hun uitmuntende kwaliteit, en het goed lezen van (recordable) media.

[ Voor 46% gewijzigd door zion op 08-10-2003 12:13 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MAar hij koos zelf al een CD speler van 333 euro. Dat geeft toch wel aan dat een DVD speler van 310 euro van ws niet zal voldoen voor audio cd's kwalitatief gezien.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Dat zou je natuurlijk ook eerst kunnen gaan beluisteren.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:16
Jag schreef op 08 October 2003 @ 02:10:

[afbeelding]
WAAR?
Dat is geen geld voor een receiver!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 21:14
Je hebt nu in je lijstje voor 550 euro een dvd speler en een cd speler staan.
Geef die 550 euro uit aan een "combi" speler en je zit opeens in een hogere klasse, die alles beter doet dan deze apparaten afzonderlijk.

Ik heb ff snel op kieskeurig.nl gekeken:
pioneer dv-656 (rond 500 euro)
sony dvp-ns905 (rond 500 euro, doet geen dvd-a)
philips 963 (ook rond 500 euro, geen dvd-a)
En sony heeft voor 900 euro ook een dvd/cd/sacd 5x100W combinatie (dva-s50) maar ik weet niet of dat is wat je zoekt.

Volgens mij doe je beter aan een van die bovenstaande spelers dan aan een losse cd en dvd speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zion schreef op 08 October 2003 @ 12:09:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit omdat ik in heel veel reviews de Onkyo DVD spelers geroemd hoor worden om hun uitmuntende kwaliteit, en het goed lezen van (recordable) media.
De kwaliteit van mijn Onkyo DV-S555 is inderdaad erg goed, hij vreet bijna alles.
Kwaliteit van de amp is ook erg goed, maarja ik ben misschien bevooroordeeld :) Maar punt is wel dat ik uitgebreid heb zitten luisteren voordat ik mijn amp heb gekocht, dus een bepaalde mate van objectiviteit zit er wel in :)

Onkyo is gewoon erg goed spul, degelijk en het gaat lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Stinger_Ventura schreef op 08 October 2003 @ 12:54:
WAAR?
Dat is geen geld voor een receiver!
De Pioneer VSX-512S is ook voor 249 te koop :) Ik heb de voorganger: VSX-511S voor 210 euro gekocht en die bevalt goed (alle waarde naar z'n geld natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Raymond schreef op 08 oktober 2003 @ 13:21:
Je hebt nu in je lijstje voor 550 euro een dvd speler en een cd speler staan.
Geef die 550 euro uit aan een "combi" speler en je zit opeens in een hogere klasse, die alles beter doet dan deze apparaten afzonderlijk.
Ik heb ff snel op kieskeurig.nl gekeken:
pioneer dv-656 (rond 500 euro)
sony dvp-ns905 (rond 500 euro, doet geen dvd-a)
philips 963 (ook rond 500 euro, geen dvd-a)
Mee eens. Ik heb zelf een Pioneer 757i en die is welliswaar wat duurder (*kuch*) als de 656, maar het afspelen van SACD en DVD-a vind ik wel een plus als muziekliefhebber. Ik ben zelf niet zo gek op Philips (vaak onlogische bediening) en Sony is moelijk regiovrij te maken. Tenminste...dat was in ieder geval zo. Ik weet niet of het met de nieuwere modellen nog steeds zo is, maar mijn Sony moest hardwarematig gemod worden en de Pioneer wordt zó voor je geflashed. Als dat belangrijk voor je is, is dat een overweging waard. Verder was ik niet zo happy met de foutcorrectie van de Sony. Een klein vlekje en hij spuugt de DVD alweer uit of loopt vast.

Pioneer zijn gewoon hele goede apparaten. Beeldkwaliteit is perfect en mijn 757i is ook een hele goede CD speler - in tegenstelling tot de meeste DVD spelers. De 757 is echter richting €1000 dus een beetje boven je budget. Maar de kleine broertjes zullen ook zeker erg goed zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 04:43:
[...]
Wat dacht je van ondersteunde media/format en features? -> http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers
Goeie link, dank je.
waarom een cdspeler kopen als je al een DVD speler in je rijtje hebt staan?
CD speler is inderdaad overbodig bij aanschaf van een DVD speler.
Weet je zeker dat je een CD-speler wilt?
Ikzelf denk dat een DVD speler van 600 euro net zo goed, zoniet beter klinkt dan een CD speler van 300 euro en ook beter beeld geeft dan een DVD speler van 300 euro.
Ok ok, hou maar op jongens, ik ben overtuigd :P.
Sony DVD spelers zijn niet mijn favoriet.
ALs hun DVD spelers net zo goed zijn als hun cd spelers, dat is het idd misschien niet zo'n goed idee. Mijn ervaring met cd spelers van Sony is dat ze nogal vaak en snel uitvallen met dure reperaties tot gevolg.
En dan kan ik wel gaan roepen van 'je moet dit merk nemen' maar juist jij moet toch weten dat je zelf het best kan gaan luisteren wat je het mooist vind
Ja klopt, maar zoals ik al zei in mijn openingspost ga ik dat ook zeker doen. Alleen jullie zijn wel zeer handig met het maken van een shortlist. Je komt echt niet overal achter als je alleen er een keer naar luistert, ik wil iets beter vooronderzoek doen.
Nadelen: slechts 1 coaxiale digitale ingang (optische ingangen zijn er wel genoeg maar dat vind ik maar niks), geen pre-outs (alhoewel sony beweert van wel in hun specificaties zitten ze er echt niet op, net als component video). (een kwartaal in bezit)
En dan gaat het over de Sony STR-DB780? Typisch zeg. Play, kan jij dit bevestigen?
ACM schreef op 08 October 2003 @ 10:26:
Moet jij eens opletten, ik heb namelijk ook een heel mooi setje Eltax boxen uit de Wehkamp gids besteld!
AcouSE schreef op 08 October 2003 @ 10:41:
Weet je zeker dat je een CD-speler wilt? Ik zou ook eens kijken naar de DVP-NS930 en de nieuwe STR-DB790 (die ik overigens beide niet op Sony.nl kan vinden). Samen zouden die ook ongeveer €800 kosten.
Op basis waarvan zou je die kiezen?
zion schreef op 08 October 2003 @ 12:09:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ok dank je wel, ik zal eens wat verder naar Onkyo kijken.

Ok stand is nu als volgt:

Pioneer en Onkyo als merk. Van Pioneer de DV656 of evt misschien DV757. Onkyo ga ik ff verder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die radioroelandschap heeft die onkayo amp in de aanbieding voor weinug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

Jag schreef op 08 oktober 2003 @ 15:16:
[...]
Op basis waarvan zou je die kiezen?
[...]
't was meer een voorbeeldje dat je een leukere DVD/receiver-combo kan kopen als je de CD-speler weglaat. :) En omdat je zelf sony aanhaalt dacht ik dat deze QS-serie apparaten wel interessant zouden zijn.

Ik heb alleen de vooraankondeging van die receiver gelezen in What Hifi?. De echte test zou geloof ik in het october-nummer komen, maar die heb ik (nog) niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij... of moet je op ALLE versterker's persé een actieve subwoofer aansluiten?

Ik zou graag een andere versterker willen, maar wil wel mn huidige set met passieve woofer willen aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dan moet je je passieve sub een aparte versterker geven (Cash Convertors misschien een tussen oplossing?) of een actieve versterkermodule in je sub nabouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Marantz zou ik ook op je shortlist zetten, zowel voor surround als DVD.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ok, twee sets nu op de shortlist staan (Sony is vooralsnog afgevallen).

Set 1:

Pioneer VSX-D812S Receiver

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1052400997586vsxd812s_detailpage.jpg

Pioneer DV-656A-S DVD speler

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1033127221427dv_656a_s_detailpage.jpg

Totaal: €900

Set 2:

Onkyo TX-SR701E Receiver

Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/txsr701es.jpg

Onkyo DV-SP501 DVD speler

Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/dvsp501s.jpg

Totaal: €1179

Onkyo set is dus een stukkie duurder. Allebei de receivers zijn uitgekozen als de eerste modellen die pre outs voor alle kanalen hebben. Duurdere DVD spelers zijn voor beide merken meteen veel duurder, te duur.
Nu eens verdiepen in wat de concrete verschillen zijn tussen deze twee sets.

Nog een vraag: weet iemand of deze receivers een normale volumeknop hebben of zo eentje die je oneindig rond kan draaien? Dat laatste vind ik niks namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Marantz heeft dat. Stond een keer te luisteren bij RAF, en had hem redelijk ver openstaan. Dus ik gooi die knop met een ruk naar links om hem weer wat zachter te zetten...schiettie naar maximaal :X Vet clippen, vette vervorming, vette ALLES WAT SLECHT IS VOOR EEN SPEAKER ! Schrok me gvd helemaal de touwtering en zweette me binnen een seconde de pestpleuris. In een seconde heb ik geprobeerd die knop weer terug te draaien maar door de paniek deed ik het weer snel -> ging weer voluit :o Na die 1 of 2 seconden had ik dat ding snel uit gegooid. Gelukkig niks beschadigd.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
JT schreef op 08 oktober 2003 @ 17:08:
Marantz heeft dat. Stond een keer te luisteren bij RAF, en had hem redelijk ver openstaan. Dus ik gooi die knop met een ruk naar links om hem weer wat zachter te zetten...schiettie naar maximaal :X Vet clippen, vette vervorming, vette ALLES WAT SLECHT IS VOOR EEN SPEAKER ! Schrok me gvd helemaal de touwtering en zweette me binnen een seconde de pestpleuris. In een seconde heb ik geprobeerd die knop weer terug te draaien maar door de paniek deed ik het weer snel -> ging weer voluit :o Na die 1 of 2 seconden had ik dat ding snel uit gegooid. Gelukkig niks beschadigd.
Weet je, zoiets zou gewoon reden zijn voor mij om maar een duurdere unit te kopen. Ik heb veel liever een volumeknop met analoge feel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jag schreef op 08 October 2003 @ 17:14:
[...]
Weet je, zoiets zou gewoon reden zijn voor mij om maar een duurdere unit te kopen. Ik heb veel liever een volumeknop met analoge feel :).
Ik moet je zeggen dat de digitale volumeknop van Yamaha wel erg fijn is :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

JT schreef op 08 October 2003 @ 17:08:
Ik ken dat, heeft de Z680 ook een handje van. Ik vind het erg slordig. Volgens mij komt dit doordat er om de zoveel msec word gekeken hoe de knop staat en als hij meer impulsen geeft per/sec dan dat ie leest, dan intrepeteerd hij dit als de andere kant op.
Een beetje zoals de wielen van een auto die achteruit lijken te draaien.

Ik zie dit zelf als een groot minpunt en dan heb ik nog liever een ouderwetse potmeter.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 00:16

waar is dat ding nou 239?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Stinger_Ventura schreef op 08 October 2003 @ 17:27:

Mediacheckpoint
Atgast schreef op 08 October 2003 @ 17:25:
Ik zie dit zelf als een groot minpunt en dan heb ik nog liever een ouderwetse potmeter.
Nou, het mag wel electronisch gebeuren, is misschien wel beter dan met een potmeter. Met potmeters hou je toch altijd dat de kanalen niet precies gelijk lopen. Ik denk trouwens dat er geenéén 5.1 amp wordt verkocht met een potmeter, dan heb je namelijk een zeskanaals potmeter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
Stinger_Ventura schreef op 08 October 2003 @ 17:27:

Even gezocht met Google. Kom ik bij deze site uit:

http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=309176 In Duitsland dus waar het veelal velemalen goedkoper is... ;(

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Nog een vraag: weet iemand of deze receivers een normale volumeknop hebben of zo eentje die je oneindig rond kan draaien? Dat laatste vind ik niks namelijk.
Ik heb de onkyo TX SR601e, die draai knop kan je dus wel oneindig door draaien. Het is echter niet zo dat als je hem naar links draait dat hij opeens op zijn max komt 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

joostbaksteen schreef op 08 oktober 2003 @ 17:39:
[...]

Ik heb de onkyo TX SR601e, die draai knop kan je dus wel oneindig door draaien. Het is echter niet zo dat als je hem naar links draait dat hij opeens op zijn max komt 8)7.
Met Marantz ook niet normaal, maar wel als je er een echt goed snelle draai aan geeft.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostbaksteen schreef op 08 oktober 2003 @ 17:39:
[...]

Mijn TX-DS595 heeft er tot nu toe geen last van

afkloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
Voor de aardgheid mijn setje:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/fr996_m.jpg

Philips 996 receiver: geïntegreerde Dolby Digital-ontvanger met 500 watt 'surround'-vermogen, AC-3, MPEG2, DTS en Dolby Pro Logic, etc. zie Philips

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/dvd763sa_l.jpg

Philips 763SA DVD-speler: Afspelen : SACD/DVD/CD/CD-R(W)/MP3-CD/(S-)VCD met Ingebouwde DTS/AC3/MPEG2/PCM Decoder, Bass Management, Perfect Stilstaand Beeld en Zoom, Cinema Link, CD Text , 2x DVD SCART, S-Video en YUV Connector, Optische en 2x coaxiale Digitale Audio-uitgang, MP3 CD Playback. Zie Philips

Uitermate tevreden mee, speelt alles keurig af. Makkelijk upgradable met software (ook voor regiovrij maken), niet al te prijzig en Nederlands productnaam! Altijd goed om de Nederlandse economie wat te steunen ;)

Totaal prijs (Nederland via www.vergelijk.nl even snel gezocht):
Receiver: 349,00 EUR
DVD-speler: 274,00 EUR
Totaal ben je dan voor 623,00 EUR klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Preatorium op 08-10-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Krijg het hier niet voor elkaar hoe goed en snel ik het ook probeer :P

Red maximaal 50% geluid omlaag (omhoog maar niet proberen :+)

Zelf ben ik ook nog opzoek naar een dvd speler, zie nu dat die 501 geen SACD speelt, wel svcd. http://www.hifi-regler.de...kyo_dv-sp501_s_silber.php

edit: toch maar ff lijstje kwooten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
    * Formate:
          o DTS®
          o Dolby®Digital
          o MPEG®Decoder
          o Wiedergabe von DVDs, DVD-R/RWs, CD-R/RWs, WMA/MP3 CDs, S/Video CDs und Audio CDsKodak Picture-CDs, JPEG
    * Video:
          o 27 MHz/10 Bit Video D/A-Wandler
          o Verarbeitung von PLUGE Signalen (Schwarzpegel)
          o Bildschirmschoner
          o Display Anzeige der Bitrate
    * Audio:
          o 192 kHz/24 Bit Audio D/A-Wandler
          o VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry)
          o DirectDigital Path(direkte Führung des digital Signals)
          o Wählbarer Digital Ausgang (PCM 96 kHz oder 48 kHz)
          o Einstellung des Audio-Dynamikbereichs (DRC)
          o 8-Mehrsprachen-Untertitel Auswahl
    * Ein-/Ausgänge:
          o 1 S-Video Ausgang und 1 CompositeAusgang
          o 1 SCART (RGB/S-Video/AV) Ausgang
          o 1 Audio-Analog Ausgang
          o 2 Digital Ausgänge (optisch/koaxial)
          o Subwoofer PreOut
    * Weitere Features:
          o Exklusive ExperienCinema™Technologien
          o Verbesserter, solider Lademechanismus
          o Last Memory-Funktion bis zu 5 DVDs
          o Programm-Speicherfunktion bis zu 24 Schritte
          o 4-stufige Wiederholfunktion (Gesamt, Titel, Kapitel, A-B)
          o Schnelles Forward/Reverse für DVD Video (3-stufig)
          o Slow-Motion DVD-Video Funktion (1/2, 1/4, 1/8, 1/16)
          o Wiedergabefortsetzung Last-Memory-Position
          o Cursor Steuerung auf der Frontseite
          o 3-stufig dimmbaresDisplay (Normal, Dim, Dunkel)
          o On-Screen Display (D, UK, F, ESP, I)
          o Multi-Ratio (4:3/16:9), Multi-Angle
          o Gebürstete Aluminium Gehäusefront
          o Gehäusefarben: Silber, Schwarz
          o Garantie 2 Jahre
    * Fernbedienung:
          o RI-System kompatibel zu Onkyo AV-Receivern
          o Fernbedienung mit allen Funktionen

code maar voor dat inspringen

[ Voor 80% gewijzigd door JoostBaksteen op 08-10-2003 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
joostbaksteen schreef op 08 oktober 2003 @ 17:49:
... zie nu dat die 501 geen SACD speelt, wel svcd...
Alleen Sony en Philips ondersteunen SACD (of tegenwoordig al meer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Jag schreef op 08 October 2003 @ 17:31:
[...]
Mediacheckpoint
[...]
Nou, het mag wel electronisch gebeuren, is misschien wel beter dan met een potmeter. Met potmeters hou je toch altijd dat de kanalen niet precies gelijk lopen. Ik denk trouwens dat er geenéén 5.1 amp wordt verkocht met een potmeter, dan heb je namelijk een zeskanaals potmeter nodig.
je begrijpt me wel ;)

het is gewoon ontiegelijk klote als je snel de muziek zachte wil draaien (ja, er ís een mute knop, maar dat doe je (ik) niet instinctief) en het volume staat ineens vol open :/

tevens draaien die digitale knoppen vaak te licht, dat voelt ook niet goed imho :)
Verbeterde techniek is prima, maar hou ook het gebruiksgemaak in de gaten, zeg ik.

Overigens zul je niet snel een digitale knop vinden die begrensd is in zijn draaien. Als je dan eens een tandje mist ivm te snel draaien dan kun je het volume niet meer helemaal omlaag/omhoog draaien. tenzij ze een potmeter en een extra AD converter gebruiken, wordt erg omslachtig allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die digitale volumeregeling doet wel afbreuk aan de geluidskwaliteit. Ze willen nog wel eens chips gebruiken die erg veel ruizen. Maar goed Jag, ga je voor muziek ook de receiver als pre-out gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Wij hebben hier een Sony receiver STR-DB840 met daarop een Pioneer DV-350 DVD-Speler. De receiver is helemaal 5.1. Er zit een gewone analoge volumeknop op, met een motortje voor de afstandsbediening. DVD-Speler gebruiken we voor DVD'S (duh) , CD-Audio's en MP3 CD's . Gewoon via de coaxiale digitale uitgang. Werkt perfeckt! Sony vind ik een goed versterker merk.

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1025547226259dv_350_s_detailpage.jpg
Pioneer DV-350
Afbeeldingslocatie: http://www.techtronics.com/uk/images/sony/sony-str-db840-X.jpg
Sony STR-DB840, wij hebben hem alleen in zilver, dan is hij mooier vind ik personlijk.
Klik hier voor de vergrote versie.

[ Voor 56% gewijzigd door Plofkotje op 08-10-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
/edit hierboven stond onzin :+

http://www.hifi-regler.de...denon_dvd-2200_silber.php

Dat is de denen 2200, wel boven je budget, maar die heeft wel SACD, het is dus niet meer sony/philips only.

[ Voor 75% gewijzigd door JoostBaksteen op 08-10-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Atgast schreef op 08 oktober 2003 @ 17:53:
tevens draaien die digitale knoppen vaak te licht, dat voelt ook niet goed imho :)
Verbeterde techniek is prima, maar hou ook het gebruiksgemaak in de gaten, zeg ik.
Das het fijne bij de Yamaha's gaan wat zwaar maar ook heel soepel en dat voelt heel degelijk aan :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Ik vind het digitaal wel fijn. Bij de onkyo is het zo dat als je sneller draait, er ook relatief meer volume bij komt dan dat je langzamer draait.

Als ik langzaam draai moet ik iets van 4 keer rond gaan terwijl als ik snel draai het in 1 keer rond gaan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 21:08
Jag schreef op 08 October 2003 @ 17:31:
Precies, en die zijn moeilijk te maken en dus duur. De elektronische oplossing is dan veel goedkoper en wat betreft gelijkloop ed al gauw beter dan de mechanische variant.
Bovendien kan je dan de niveau instelling van de verschillende kanalen direct met de volume regelaar doen. Met een potmeter moet dat er nog apart bij.
Dat merk je ook bij mijn Marantz. Als je een kanaal op bijvoorbeeld +10 dB zet, kan de volume regeling ineens nog maar tot +5 dB in plaats van +15.

[ Voor 10% gewijzigd door Dioot op 08-10-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van de pioneer VSX-812 en de dvd speler DV-444 (totaal 850euro). De reciever en dvd speler bevallen me prima. _/-\o_
De volume knop kan je oneindig doordraaien, maar het probleem dat het volume max wordt als je hem snel naar links draait heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
Mag ik vragen wat je gaat doen met deze spullen? Toch niet combineren met de enorme powerjetsers waar je ons de afgelopen tijd mee om de oren hebt gegooid?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal maar niks zeggen over het feit dat dit net zo'n "wat moet ik kopen topic" is als alle andere die na 3 posts hard op slot gaan. Krijg je een sleutel als afscheidsgeschenk Jag? ;)

Ik zie dat je bent begonnen met dezelfde receiver die ik nu heb staan. Erg mooi apparaat. Op 1 punt na, een punt wat voor jou zeker wel een grote waarde al hebben. Hij heeft geen pre outs.....

Sony beweerd van wel, maar de achterkant zegt mij wat anders. Erg jammer inderdaad. Dat ik hem niet heb teruggebracht toen ik erachter kwam is omdat de rest van het apparaat mij heeft overtuigd. Als ik nog eens stereo ga scheiden zal dat gebeuren zonder de pre-outs dus.

Om toch bij Sony te blijven kun je bijvoorbeeld kijken naar een STR-DB1080, wel pre-outs, 6.1 etc. Als DVD/CD-speler kun je dan kijken naar de DVP-NS905, geen PS of de 930, wel PS. 905 heeft overigens wel een RGB out (via scart).

Omdat ik zo'n idee hebt dat jou audio wat meer interesseert. Een losse cd-speler was helemaal geen slecht idee van je, maar met de apparaten welke je had uitgezocht schiet je dat doel denk ik een beetje voorbij. Pas als je een stapje omhoog gaat kwa speler zul je pas een significante verandering horen. Zeker in het geval van de 905. Nu is dit erg relatief allemaal, dus is er maar 1 advies dat ik je kan geven.

Ga luisteren!!!!!! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net heel fanatiek aan de knop op mn Onkyo zitten draaien (geen source erop natuurlijk :) ) maar het is me niet gelukt om hem bij het naar beneden te draaien op zijn max te krijgen

Gelukkig anders zou ie nog wel eens met schoonmaken van mn moeder naar zn max kunnen. Die ongein had ik met mijn DTT2500. Schrok me de pleuris

Wel erg handige feature op die Onkyo's is dat je hem bij het opstarten een vast volume mee kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over volume knoppen, ik prefereer zelf ook een lekkere analoge knop. Helaas zijn er weinig DD/DTS recievers welke dat hebben (ben er geen tegengekomen). De stereo exemplaren hebben dit wel, veel lekkerder. ;)

Maargoed, mijn ervaring is dat Marantz echt de kroon spant. Mede doordat het verloop nogal progressief is, je moet hem erg ver open draaien om, op een gemiddeld gevoelige speaker, een goed volume te bereiken, maar daarna gaat het erg hard.

Bij Sony valt het wel mee, in minder als 1 keer rond van -115 naar 0db (mijn ervaring, bij -30 staat het hard, 89db/1m 6 ohm speakers). Die van Yamaha vind ik overigens ook niet erg fijn, net als Denon, teveel rondraaien voordat je wat bereikt zeg maar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 19:51:
Over volume knoppen, ik prefereer zelf ook een lekkere analoge knop. Helaas zijn er weinig DD/DTS recievers welke dat hebben (ben er geen tegengekomen). De stereo exemplaren hebben dit wel, veel lekkerder. ;)

blaaaat......
Dat 5.1 model wat ik heb, en ik plaatjes van heb gepost, heeft nog een analoge knop :9~ . Hij is ook via de afstandsbediening te gebruiken, dan zorgt een motortje wat erachter zit dat hij een stukkie opzij gaat. Je merkt als je er aan draait niet dat er een motor achter zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Plofkotje op 08-10-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Mede doordat het verloop nogal progressief is, je moet hem erg ver open draaien om, op een gemiddeld gevoelige speaker, een goed volume te bereiken
Dat heeft de onkyo ook, ik heb er 4 b&w602S3's op aangesloten en pas bij 70% (-12dB (hij gaat tot +17dB)) kan je elkaar niet goed meer verstaan :P. Echt harder heb ik hem niet gezet, vind ik niet echt nodig...

btw: komt misschien ook wel doordat ik mp3tjes / dvd's via mijn pc draai, moet nog steeds een stand-alone-dvdspeler kopen. Mijn geluid gaat nu nog via mijn audigy2 (coaxial digitaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Preatorium schreef op 08 October 2003 @ 17:34:
[...]

Even gezocht met Google. Kom ik bij deze site uit:

http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=309176 In Duitsland dus waar het veelal velemalen goedkoper is... ;(
Dank je voor de link, die bieden echt alles aan. En ook goedkoop.
joostbaksteen schreef op 08 October 2003 @ 17:39:
[...]

Ja, ik vrees dat ik ook aan zo'n volumeknop zal moeten. Ik denk niet dat er veel receivers zijn met zo'n analoge feel knop. Wat wel cool is aan die Onkyo, is dat je het absolute volume kan zien (kan je calibreren).
Preatorium schreef op 08 October 2003 @ 17:48:
Voor de aardgheid mijn setje:
Goh, nog meer opties :P.
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 17:53:
Die digitale volumeregeling doet wel afbreuk aan de geluidskwaliteit. Ze willen nog wel eens chips gebruiken die erg veel ruizen. Maar goed Jag, ga je voor muziek ook de receiver als pre-out gebruiken?
Een digitale volumeregeling kan gecombineerd worden met analoge electronica voor het echte volume regelen, sterker nog, dat is denk ik wat ze doen. En dan is het technisch gezien een hele mooie oplossing. Dat ruisen mag idd natuurlijk niet, zal ik op letten.
En ja, ik gebruik ook voor gewoon een cd'tje dan die pre outs. Het is een compromis, maar ik draai nu al een tijdje met een vergelijkbare opstelling (bij wijze van test), en het is eigenlijk gewoon goed. Ik zit nu meestal zo op -40dB van het digitaal maximum van de DSP van mijn stereo.
Helaas spugen die consumenten spullen maar max iets van 1 Volt uit, dat is iets van +3dBu, terwijl mijn Sony +4 dBu nominaal vind maar tot wel +24dBu lust.
Wel grappig trouwens wat ze tegenwoordig voor DACs in die apparaten stoppen. In die Onkyo zitten gewoon zes 24 bit/192KHz DACs.
Zal maar niks zeggen over het feit dat dit net zo'n "wat moet ik kopen topic" is als alle andere die na 3 posts hard op slot gaan.
Ik heb zelfs nog voor de gelegenheid de policy erbij gepakt, mijn eigen policy nota bene :P (na ja, ik heb er aan meegewerkt). Het probleem is dat als ik een onwerkelijk uitgebreid verhaal ga geven met al mijn overwegingen erin en supertechnisch, dat er dus helemaal niemand reageert :P. Been there, done that zeg maar :). Daarom heb ik mezelf bedwongen en het kort gehouden, en zie hier het resultaat. En dit is wel degelijk een heel erg nuttig topic, waar ik u allen erg dankbaar voor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zitten in die receivers gewoon van die volume opamps. Meer idee van dit soort opamps, als je geluk hebt is het een PGA2310 van Burr Brown. http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pga2310.pdf. Crystal heeft ook wel van die chips, op papier lijkt het heel wat, echter analoge oplossing is vaak te prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ach ja, ik heb ook voor die keuze gestaan toen ik mijn volumeregeling maakte. Ik heb toen wel overwogen voor een electronische oplossing te gaan omdat het in principe gewoon beter is dan een potmeter. Ik heb het niet gedaan omdat ik de electronische kennis niet heb voor zo'n project.
Nou die potmeter die ik heb laat ook wel wat te wensen over. Zeskanaals potmeter is kennelijk toch lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja voor >2 kanalen is het idd wat lastig, daarom zie je ook wel oplossingen met relais. Maar ik zou niet kunnen oordelen wat de stereo performance is van duurdere surroundversterkers. Ik denk dat de volumeregeling dan niet de beperkende factor is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sony is volgens mij de enige met een acceptabele volumeknop in die klasse. Het is overigens wel een digitale volumeknop, alleen zijn ze zo slim geweest om er een begin en een eind aan te maken, zodat-ie precies werkt als een analoge. Knoppen op de marantz zijn HEEL irritant, ik vind die van yamaha (ik ken die van tegenwoordig niet, maar dat model dat JT heeft toevallig wel) ook irritant, die knop is loodzwaar om te draaien, beyond 'degelijk' als je het mij vraagt en hij is klein, wat me ook irriteert. De enige die relaxte volumeknoppen kan maken lijkt wel sony te zijn :{

Ik zou een lekkere Sony receiver kopen, ik zou misschien wel een 8xxx of een 9xxQS kopen, die heeft volgens mij gewoon alle pre-outs en werkt gewoon lekker. Sony DVD speler zou ik niet doen/.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JvS schreef op 08 October 2003 @ 21:29:
ik vind die van yamaha (ik ken die van tegenwoordig niet, maar dat model dat JT heeft toevallig wel) ook irritant, die knop is loodzwaar om te draaien, beyond 'degelijk' als je het mij vraagt en hij is klein, wat me ook irriteert.
Ik heb het over de RX-V440. En die knop is gewoon lekker groot en goed vast te pakken :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Jag,

Ik heb een sony STR-DB1080QS staan in combinatie met een pioneer DVD 656A.

Ik heb destijds erg veel tijd besteed aan het uitzoeken (maanden) voorrdat ik tot koop ben overgegaan.

De 656 heeft het van o.a. yamaha, marantz, sony en denon gewonnen vanwege gebruiksmogelijkheden, stabiliteit van het loopwerk, goede 24/192 dacs van Burr Brown(alhoewel ik die niet vaak gebruik, meestal digitaal naar de receiver) en redelijk goede kwaliteit bij afspelen van normale redbook cd's. De laatste slag ging tussen de sony 905 en de pioneer 656.

De 1080 heeft inderdaad pre outs, ik kan wel even kijken hoeveel(1 set van 6 of twee sets, info volgt) Er is een digitale coax in en twee optische. Digitaal out is alleen optisch.

Er zit een redelijk uitgebreide EQ op deze receiver. Je kunt alle luidprekers instellen van -10DB tot +10 db waarbij je voor de center en de fronts kunt kiezen uit bas, mid en hoog, frequentie kun je voor elk zelf instellen binnen bepaalde grenzen (kan ik ook nakijken als dat belangrijk voor je is) en voor de drie achterluidprekers kun je laag en hoog instellen (-10db +10db) en ook de frequente waarbij. De sub kun je instellen van 40 tot 200 Hz en -20 tot +10db, en faseompoling, ik regel dit eigenlijk hoofdzakelijk op de sub zelf.

Timedelay word ingesteld door de afstanden van de luisterplaats tot aan de luidprekers in stapjes van 10 cm, dus niet daadwerkelijk door het opgeven van mllisec o.i.d. Gaat voor elke luidpreker afzonderlijk, ook voor de sub.

inmiddels zijn de prijzen voor beide apparaten flink gezakt en moet je dit voor minder dan 1000€ kunnen krijgen.

Edit 8 oct:
Een setje pre-outs, dus 6 kanalen plus de sub out (links en rechts)
Verder kun je ook nog dingen doen als de achterluidsprekers verplaatsen (achter je of naast je zitplaats) en aangeven of ze hoog of laag staan en klein of groot zijn en dergelijke. Eigenlijk de gebruikelijke troep, alhoewel ik moet zeggen dat deze receiver wel veel uitgebreidere instellingen heeft dan de meeste andere waar ik naar heb geluisterd

In tegenstelling tot de dvd speler was er voor de receiver eigenlijk niet zo veel concurrentie

[ Voor 15% gewijzigd door Indoubt op 09-10-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
hhm I think we have a winner :P

universele AB erbij en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op 08 October 2003 @ 20:24:Ik heb zelfs nog voor de gelegenheid de policy erbij gepakt, mijn eigen policy nota bene :P (na ja, ik heb er aan meegewerkt). Het probleem is dat als ik een onwerkelijk uitgebreid verhaal ga geven met al mijn overwegingen erin en supertechnisch, dat er dus helemaal niemand reageert :P. Been there, done that zeg maar :). Daarom heb ik mezelf bedwongen en het kort gehouden, en zie hier het resultaat. En dit is wel degelijk een heel erg nuttig topic, waar ik u allen erg dankbaar voor ben.
Daar heb je wel volkomen gelijk in, je "Jag-set" topic liep daar ook gewoon op vast, hell zelfs ik kon weinig nuttigs toevoegen zonder optische-interface testen te doen. :P

Maar het punt is dat jij wat wil kopen en ons advies vraagt. Geeft helemaal niet, ik denk graag mee, en buiten het feit dat het best een nuttig topic is (volumeknop discussie) is het volgens mij niet volgens de policy. Misschien moeten we meer naar de jurisprudentie kijken, oftewel naar de andere topics die op slot zijn. In de policy staat namelijk dat "wat moet ik kopen" topic mogen mits een zeer uitgebreide topicstart, maar in de regel gaan ze allemaal dicht.

Dit is allemaal muggengezift en dit is gewoon een erg leuk topic, niets leuker dan lekker met je eigen ervaringen een adviesje proberen te kneden. ;)

Dusse, wat vind je van de STR-DB1080? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op 08 October 2003 @ 22:49:
met de ab van mijn 840 QS kan ik een pioneer cd speler bedienen, met een beetje geluk werkt ie ook op die dvd speler, kwestie van even proberen in de winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

As ik nie so tergend lui was sou ik het effe kunne proberen, dat met die AB, hij doet in ieder geval wel standaard de tv, met eigen tv knopjes, de ab is niet zelflerend maar wel programmeerbaar, ik heb me daar eigenlijk nog niet zo in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even de programmeer knop induwen, 2 sec. volgens mij,
dan de sourceknop die je wilt programmeren indrukken.
dan toets je het corresponderende van merk + app. dat je wilt bedienen (zie overzicht in de handleiding van de AB)

sluit af met enter.

Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 22:58:
[...]
Daar heb je wel volkomen gelijk in, je "Jag-set" topic liep daar ook gewoon op vast, hell zelfs ik kon weinig nuttigs toevoegen zonder optische-interface testen te doen. :P

Maar het punt is dat jij wat wil kopen en ons advies vraagt. Geeft helemaal niet, ik denk graag mee, en buiten het feit dat het best een nuttig topic is (volumeknop discussie) is het volgens mij niet volgens de policy. Misschien moeten we meer naar de jurisprudentie kijken, oftewel naar de andere topics die op slot zijn. In de policy staat namelijk dat "wat moet ik kopen" topic mogen mits een zeer uitgebreide topicstart, maar in de regel gaan ze allemaal dicht.

Dit is allemaal muggengezift en dit is gewoon een erg leuk topic, niets leuker dan lekker met je eigen ervaringen een adviesje proberen te kneden. ;)

Dusse, wat vind je van de STR-DB1080? :D
Het is best een leuk topic geworden toch? Voor mij iig wel nuttig, het begint al aardig vorm te krijgen in mijn hoofd.
Ik heb even aan Philips een mailtje gestuurd over de pin layout van mijn scart aansluitingen, en mocht mijn tv component video accepteren, dan zou dat nog een overweging kunnen zijn om voor de Onkyo te gaan. Op zich lijkt me het idee om alle video sources tegelijk met de audio sources te schakelen wel erg handig. Alleen de Sony doet alleen aan s-video.

Ik hoop vanmiddag of vanavond ook ff langs Staffhorst te kunnen rijden, kijken wat zij hebben staan.
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 11:39:
even de programmeer knop induwen, 2 sec. volgens mij,
dan de sourceknop die je wilt programmeren indrukken.
dan toets je het corresponderende van merk + app. dat je wilt bedienen (zie overzicht in de handleiding van de AB)

sluit af met enter.

Klaar :)
Ok, dat is dan iig geen reden om geen Sony/Pioneer combo te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Raymond schreef op 08 oktober 2003 @ 22:49:
Philips iPronto die Linux draait erbij? O-)

*kuch* kost maar 1600 dollar ofzo *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Neuh, basic dingetje van de conrad voor 20 euro is ook wel goed.
De kameleon (merk ff kwijt) ziet er ook leuk uit, en kost 90 of 100 euro.

Die touch-schermpjes is ook niet alles, heb ik gehoord (zelf geen ervaringen mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jag: ook Yamaha doet met component video.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
JT schreef op 09 October 2003 @ 14:01:
Jag: ook Yamaha doet met component video.
Moet je het niet nog ingewikkelder maken :P.

Ben vandaag ff langs Staffhorst gereden op de moped, maar man, wat vragen ze daar belachelijke prijzen :o. Dat wordt hem niet, voorbeeldje:

Sony STR-DB1080
Staffhorst: €899
Best-sellers.nl: €534

Ik snap best dat best-sellers.nl geen winkel heeft, minder personeel, je kan er niet luisteren enzo. Maar dan nog, meer dan anderhalf keer zo duur :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op 09 October 2003 @ 17:57:
Ik snap best dat best-sellers.nl geen winkel heeft, minder personeel, je kan er niet luisteren enzo. Maar dan nog, meer dan anderhalf keer zo duur :P.
Mijn ervaringen met RAF/Expert/Staffhorst zijn niet anders ;) Ze vragen gewoon standaard de adviesprijzen. En als ze uitverkoop hebben betaal je vaak nogsteeds meer dan bij andere winkels _zonder_ uitverkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
In tegenstelling tot de dvd speler was er voor de receiver eigenlijk niet zo veel concurrentie
Op basis waarvan heb je gekozen voor deze Sony? En welke andere heb je ook overwogen?

Edit: één ding staat al vast in principe, en dat is de DVD speler. Dat zal de Pioneer DV-656A-S worden. Receivers worden dus vanaf nu af aan dus ook uitgezocht op bijpassende kleur :P.

[ Voor 33% gewijzigd door Jag op 09-10-2003 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Je kan vaak ook nog wel korting krijgen in dat soort winkels. Ik heb mijn set met 25% korting gekregen... (op elke onderdeel iets van 25%) dan zit je op (of net iets boven) de 'internet' prijs.

Dus dan maakt het weinig uit waar je het koopt. Het voordeel van kopen in een normale winkel is dat als er iets stuk is je gewoon terug kan gaan, vind ik wel beter dan dat je het via internet koopt.

btw: die dvd speler is 438 @ bestseller, voor de mensen die dat willen weten :P

[ Voor 11% gewijzigd door JoostBaksteen op 09-10-2003 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de Pioneer dan als ik vragen mag?

Tevens is er nu ook de STR-DB790, als die pre-outs heeft (wat ik nog niet heb gevonden) ga ik proberen deze te ruilen (met bijbetaling ;) ) tegen mijn DB-780.

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.alifax.fr/_images/img_prod/002453_g.jpg

Dolby Digital / DTS / Dolby Pro Logic II / Dolby Digital EX / DTS-ES / DTS NEO:6 / DTS 96/24 - Dekoder
- 32 Bit Full DSP
- 6x90 W RMS
- 8/4 Ohm Umschalter
- 3 Videoeingänge
- 1 Videoausgang
- 2 Komponenteneingänge
- 1 Komponentenausgang
- 1 FBAS Monitorausgang
- Control A1 II Anschluss
- 4 optische Digitaleingänge
- 1 koaxialer Digitaleingang
- 5.1 Multichannel Eingang
- 1 optischer Digitalausgang
- 1 Subwooferausgang
- Balance- und Klangeinstellung
- Kopfhöreranschluss
- (UKW/MW - Tuner
- RDS

Heeft dus ook DTS NEO: 6 en DD-EX/DTS-ES, als hij daarnaast wel pre's heeft dan ga ik er naargeestig naar op zoek. Past overigens kwa uiterlijk helemaal bij de DVP-NS905, heeft een even breed dispaly en is ook volledig vlak aan de voorkant.

Als dat je niks lijkt, ze hebben nog een nieuwe serie, sneak peak:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-regler.de/pictures/prodpics/big/b131625.jpg
Wat nou slimline >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

The bigger the better >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twopack schreef op 08 October 2003 @ 19:27:
Mag ik vragen wat je gaat doen met deze spullen? Toch niet combineren met de enorme powerjetsers waar je ons de afgelopen tijd mee om de oren hebt gegooid?
Nee hoor dat waren mijn surroundspeakers, als fronts heb ik de mission m73i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
joostbaksteen schreef op 09 October 2003 @ 18:37:
Je kan vaak ook nog wel korting krijgen in dat soort winkels. Ik heb mijn set met 25% korting gekregen... (op elke onderdeel iets van 25%) dan zit je op (of net iets boven) de 'internet' prijs.

Dus dan maakt het weinig uit waar je het koopt. Het voordeel van kopen in een normale winkel is dat als er iets stuk is je gewoon terug kan gaan, vind ik wel beter dan dat je het via internet koopt.

btw: die dvd speler is 438 @ bestseller, voor de mensen die dat willen weten :P
Ik koop alleen een DVD speler en een receiver, denk je echt dat ze me dan 25% korting gaan geven? Denk het niet :P.
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 18:56:
Waarom de Pioneer dan als ik vragen mag?
Goede features, slikt alles. SACD en DVD-A erbij, wat wil je nog meer :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, al grijp je voor eindversterking dan ook nog eens naar de lieve TA-N1'tjes kom je wel aan de meter aluminium. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.dv-shop.ru/images/catalog/hifi/ta/ta-n1.jpg

Sony heeft nu dus 5 nieuwe receivers.

DA9000ES
DA5000ES
DA3000ES
STR-DB2000QS
STR-DB790

edit:
Net even gebeld, de STR-DB790 heeft wél pre-outs, 6.1 uitgang dus. Adviesprijs was €499, denk er nu dus wel aan om mijn DB780 te verkopen en dan de DB790 te halen. Damn, hou er helemaal niet van 2e hands dingen verkopen. :(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jag schreef op 09 October 2003 @ 19:33:
[...]
Ik koop alleen een DVD speler en een receiver, denk je echt dat ze me dan 25% korting gaan geven? Denk het niet :P.

[...]
Goede features, slikt alles. SACD en DVD-A erbij, wat wil je nog meer :) ?
DV 565 €299 @ www.guenstiger.de
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 19:41:
[...]
Idd, al grijp je voor eindversterking dan ook nog eens naar de lieve TA-N1'tjes kom je wel aan de meter aluminium. :P
Krell :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
OMFG @ die amps :D:D die zijn echt massive damn
Jag schreef op 09 October 2003 @ 19:33:
[...]

[...]
Ik ging mijn amp kopen, had niks gezegd over mijn boxen, alleen amp. Daar kreeg ik zo 25% korting op... hij moest wel even bellen, maar dat maakt niet uit. Komt misschien wel omdat ik eigenlijk die TX-SR700E (voor 600, toen in de aanbieding) wilde toen kreeg ik de 601 voor die prijs.
Maar daarna kreeg ik mijn boxen ook met 25% korting >:)

* JoostBaksteen had wel zaken gedaan. En het mooiste is dat ik er niks voor hoefde te doen... Ik Zei alleen dat ik 1200 voor de 701 te veel vond. Hij zei: zal even kijken wat ik voor je kan doen. Met mijn speakers hoefde ik niks tezeggen hij ging het meteen al regelen :D Dat was trouwens bij polectro(.nl) .. zit in a'dam/amstelveen. Ze hebben (daar iig) gewoon 25% wat eraf kan...

[ Voor 26% gewijzigd door JoostBaksteen op 09-10-2003 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostbaksteen schreef op 09 October 2003 @ 21:56:
Dat was trouwens bij polectro(.nl) .. zit in a'dam/amstelveen. Ze hebben (daar iig) gewoon 25% wat eraf kan...
Daar doe ik tegenwoordig ook m'n zaken. Iig receiver en DVD-speler gehaald, nu ben ik bezig om zo voordelig mogelijk een DB790 los te praten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Jag schreef op 09 October 2003 @ 18:08:
[...]
Op basis waarvan heb je gekozen voor deze Sony? En welke andere heb je ook overwogen?

Edit: één ding staat al vast in principe, en dat is de DVD speler. Dat zal de Pioneer DV-656A-S worden. Receivers worden dus vanaf nu af aan dus ook uitgezocht op bijpassende kleur :P.
Criteria: Geluid met een normale redboek cd (dus geen fancy instellingen zoals opblazen van een cd naar surround), gebruiksmogelijkheden (instellingen, equaliser, aansluitmogelijkheden, speaker afstand of time delay per luidspreker), basmanagement (een heleboel hadden een fixed crossover point!!! en da wilk dus nie) Voldoende power, (100w is niet altijd 100w, alhoewel dit bij geen van de contesters een echt probleem was)

en natuurlijk prijs, ook ik wil het maximale uit m'n kwartjes.

Uiteindelijk heeft ook klankleur een rol gespeeld. De sony is een beetje "lean", levert behoorlijk veel detail. Het geluid is niet heel erg "warm" Dit is overigens meer mijn subjectieve beleving als dat het feiten zijn. De Sony klonk gewoon lekker strak waardoor ik in mijn subjectieve belevingswereld meer detail pretendeer te horen. (heb ik me voorzichtig genoeg uitgedrukt?) Dat houd overigens niet in dat er geen stevige bas in zit, die is er zeker en ook die blijft (gevoelsmatig) lekker strak. CD's klinken gewoon lekker helder en daar hou ik van.

andere opties:
Pioneer 811, 1011
Yamaha 640, 740, 1300 (laatste: ook goed, maar duur)
Sony 780 QS, STRDE555 ES (laatste: ook goed maar duur)
Denon model xxx )weet niet meer
NAD model weet ik niet maar het is die kleine (halve breedte) metalic blauwe, in dat geval samen met de bijbehorende DVD speler
Technics viel snel af, is niet meer wat het vroeger was heb ik het idee, Ik heb hier nog een oude technics staan die helemaal geweldig is (Levert 2 maal 140w RMS maar neemt een kilowatje uit het lichtnet, (suvx900))
H&K 2500 of 2550(weet het niet meer precies welke van de twee)

Ik heb ook nog wel eens naar andere geluisterd zoals marantz, onkyo etc. maar modellen weet ik niet meer

Er zitten een hoop leuke HT ampjes bij, en als iemand me van tevoren had gezegd dat het een sony zou worden had ik hem waarschijnlijk voor gek verklaard, maar ja.. it was music to my ears :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zo'n 555 ES is een opvolger van de 50ES toch? Dat is weer een opvolger van de TA-VA8ES als ik me niet vergis. Die versterker heb ik ooit eens voor bijzonder weinig op de kop weten te tikken en weet me tot vandaag nog steeds te bekoren (een prologic versterker met een 5.1 input en ik heb een losse DS-EP90ES AC3/MPEG2 5.1 decoder, koste ooit 1899 gulden! 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Indoubt, kan je jouw ICQ nummer naar mij mailen?
joostbaksteen schreef op 09 October 2003 @ 21:56:

[...]

Ik ging mijn amp kopen, had niks gezegd over mijn boxen, alleen amp. Daar kreeg ik zo 25% korting op... hij moest wel even bellen, maar dat maakt niet uit. Komt misschien wel omdat ik eigenlijk die TX-SR700E (voor 600, toen in de aanbieding) wilde toen kreeg ik de 601 voor die prijs.
Maar daarna kreeg ik mijn boxen ook met 25% korting >:)

* JoostBaksteen had wel zaken gedaan. En het mooiste is dat ik er niks voor hoefde te doen... Ik Zei alleen dat ik 1200 voor de 701 te veel vond. Hij zei: zal even kijken wat ik voor je kan doen. Met mijn speakers hoefde ik niks tezeggen hij ging het meteen al regelen :D Dat was trouwens bij polectro(.nl) .. zit in a'dam/amstelveen. Ze hebben (daar iig) gewoon 25% wat eraf kan...
Als ik naar de Steenweg hiero in Utreg ga kan ik er ook wel wat vanaf lullen, maar het is zo'n vreselijke zaak :P. Echt zo'n supertypische bruin/witgoed zaak, met verkopers die premies krijgen als ze een bepaald model verkopen en dat soort dingen.
Maar dan krijg je dus wel de gewetensvraag of je ergens gaat luisteren zonder er te kopen, ben ik niet zo'n fan van. Hmm, dillema :).

Ok, tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Bestelling.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Toe maar weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik lees hier het 1 en ander over "korting".
Je kan zelfs bij de radio modern pingelen op audio/video apperatuur. En bij mediamarkt is het helemaal goed te doen 8)7

Vragen of dit de vaste prijs is loont vrijwijl altijd voor dit soort aankopen, waarbij ik het vooral over de wat duurdere dingen heb als tv's/receivers etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Veel mensen lopen te roepen dat je moet gaan luisteren, en daar hebben ze helemaal gelijk in, maar als je wijs bent neem je je eigen speakers mee, want een versterker kan best op bepaalde speakers lekker klinken, maar met je eigen speakers kan dat toch best tegenvallen.

Dus neem je eigen speakers mee als je gaat luisteren.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 19:05:
[...]

Nee hoor dat waren mijn surroundspeakers, als fronts heb ik de mission m73i.
Heh? Mijn vraag was toch echt aan Jag gericht. Maar aangezien ik nog geen antwoord heb :P

Jag: Mag ik vragen wat je gaat doen met deze spullen? Toch niet combineren met de enorme powerjetsers waar je ons de afgelopen tijd mee om de oren hebt gegooid?

[ Voor 31% gewijzigd door twopack op 10-10-2003 08:43 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DannyVersluis schreef op 10 October 2003 @ 08:12:
Veel mensen lopen te roepen dat je moet gaan luisteren, en daar hebben ze helemaal gelijk in, maar als je wijs bent neem je je eigen speakers mee, want een versterker kan best op bepaalde speakers lekker klinken, maar met je eigen speakers kan dat toch best tegenvallen.

Jag speakers meezeulen vind ik dan nou toch niet helemaal wijs. Gipsen hoorn etc, wil niet weten wat dat weegt ;)
twopack schreef op 10 October 2003 @ 08:42:
[...]
Heh? Mijn vraag was toch echt aan Jag gericht. Maar aangezien ik nog geen antwoord heb :P

Jag: Mag ik vragen wat je gaat doen met deze spullen? Toch niet combineren met de enorme powerjetsers waar je ons de afgelopen tijd mee om de oren hebt gegooid?
Dat kan toch best? Ze zijn actief gefilterd en worden versterkt door 3 crest amps, dat is toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

fetcher schreef op 10 October 2003 @ 07:54:
Ik lees hier het 1 en ander over "korting".
Je kan zelfs bij de radio modern pingelen op audio/video apperatuur. En bij mediamarkt is het helemaal goed te doen 8)7

Vragen of dit de vaste prijs is loont vrijwijl altijd voor dit soort aankopen, waarbij ik het vooral over de wat duurdere dingen heb als tv's/receivers etc etc.
Kreeg bij mediamarkt den haag en rijswijk geen cent korting, die wilden ruim 900 euro hebben voor de 1080QS, en dat terwijl op hetzelfde moment mediamarkt in Antwerpen minder dan 700 euro vroeg. Toen bleek dat ik hem echt niet voor die prijs ging meenemen wilde ze me naar een andere verterker loodsen. Aan de prijzen kun je zien dat dit ongeveer driekwart jaar geleden is/was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Ik zie dat je de philips VR830 wilt nemen.. ik heb niets tegen philips, maar de betrouwbaarheid van hun recorders tov andere merken is de laatste 1-2 jaar nogal afgenomen. (lees: veel terug - praktijkervaring). Kijk ook eens naar panasonic en jvc; bv de panasonic NV-FJ730 en NV-HV60 of de JVC HR-S5960. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar staffhorst in utrecht of naar mediamarkt, daar heb je ook veel van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 09:23:
[...]
Jag speakers meezeulen vind ik dan nou toch niet helemaal wijs. Gipsen hoorn etc, wil niet weten wat dat weegt ;)

[...]
Dat kan toch best? Ze zijn actief gefilterd en worden versterkt door 3 crest amps, dat is toch geen probleem?
Het kan best :) zeker. Maar als ik me zo zijn beginpost (inmiddels twee jaar terug) herrinner waarin stond dat ie voor 12000 piek audio ging kopen dan verwacht je niet dat ie hierin een DVD speler van 500 E gaat gebruiken als bron.
En zeker de goedkope surround speakerset niet.

Of heb ik wat gemist en heeft ie een nog Wadia verstopt onder die enorme speakers :)

Maar als ik het goed begrijp wordt deze DVD speler dus inderdaad de main-bron. En gaat de receiver alleen dienen voor de HT??

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Moet jij eens opletten, ik heb namelijk ook een heel mooi setje Eltax boxen uit de Wehkamp gids besteld!
Of was dat sarcatisch bedoeltd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

twopack schreef op 10 oktober 2003 @ 15:38:
[...]

Het kan best :) zeker. Maar als ik me zo zijn beginpost (inmiddels twee jaar terug) herrinner waarin stond dat ie voor 12000 piek audio ging kopen dan verwacht je niet dat ie hierin een DVD speler van 500 E gaat gebruiken als bron.
En zeker de goedkope surround speakerset niet.

Of heb ik wat gemist en heeft ie een nog Wadia verstopt onder die enorme speakers :)
Helaas, Jag is iemand die snapt waar je je geld in moet steken bij hifi en zich niets aantrekt van verstokte audiofiele opvattingen dat je een dure cd speler nodig hebt. Je kan je geld beter steken in betere speakers of kamercorrectie (je weet wel een EQ, die in principe niet mag :P).. Verschillen tussen cd spelers zijn echt bijzonder klein, verschillen tussen speakers enzo zijn extreem groot.
Maar als ik het goed begrijp wordt deze DVD speler dus inderdaad de main-bron. En gaat de receiver alleen dienen voor de HT??
Ja, schande he? :P. Die speler speelt cd's gewoon heel goed af, je kan wel een wadia kopen (of een wat normalere speler van, zeg, 1000 euro. Maar dan had hij dus 1000 euro moeten besparen op speakers of kamer-corectie. En dat is een verschil dat vele, vele malen groter is dan die miniminie subtiele verschillen die je tussen cd spelers hoort als je met je ogen dicht A/B gaat vergelijken (de rest is meestal pure psychologie).

Die receiver klinkt waarschijnlijk ook geweldig en de verschillen die er zijn, zijn bij lange na niet de verschillen die mensen beweren te horen ("meer laag" enzo, terwijl dat niet eens meetbaar is, het signaal bij een analyse compleet hetzelfde is, ook gemeten uit speakers). Dus als je nuchter bent, steek je je geld in speakers en een goede versterking en ga je voor de rest gewoon op kwaliteitsspullen over. Een 1080 is een kwaliteitsproduct, die goed bedient en er goed uitziet. Een 656 is een kwaliteits DVD speler. Het enige waar je tegen moet kunnen is honende woorden van verstokte audiofielen "dat dat niet kan". Ikzelf kan daar erg goed tegen.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 10-10-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Hehe, wat ik zo leuk vind, is dat ik eigenlijk al helemaal niet meer hoef te reageren in dit topic, het gaat helemaal van zelf :). Er wordt ook al antwoord voor me gegeven en zo 8).

Wat betreft die powerjetsers aan die receiver, mijn powerjetsers worden van sap voorzien door drie andere powerjetsers die in een rackie hangen (binnenkort een veel mooier en subtieler rack met een mooi getint glazen deurtje ervoor). Ik heb dus alleen maar twee lijntjes nodig voor het links rechts, gebruik het versterker deel van de receiver er niet voor.
En die DVD speler, sja, laten we er het op houden dat iedereen zo zijn eigen invulling geeft aan HiFi. Ik heb daar zo mijn ideeen over gevormd in de loop der jaren :).
joostbaksteen schreef op 10 October 2003 @ 17:40:
[...]

Of was dat sarcatisch bedoeltd 8)7
Uh, ja :+. Surround speakers worden waarschijnlijk Phonar compact 1.2's.
Tele schreef op 10 October 2003 @ 11:07:
Ik zie dat je de philips VR830 wilt nemen.. ik heb niets tegen philips, maar de betrouwbaarheid van hun recorders tov andere merken is de laatste 1-2 jaar nogal afgenomen. (lees: veel terug - praktijkervaring). Kijk ook eens naar panasonic en jvc; bv de panasonic NV-FJ730 en NV-HV60 of de JVC HR-S5960. :)
Goh, ik ben altijd erg fan geweest van Philips VCRs. Helaas is mijn vorige overleden toen ie in een plas water kwam te staan na een forse regenbui/storm met raam open. Was een VR768, heb ik echt nog veel geld voor betaald (60% van adviesprijs: Fl 1300,-). Echt superding, programmeren via teletekst (niet showview ofzo, maar met een cursor het programma gewoon aanklikken). Easylink, dus installeerde zichzelf in een seconde of twee. Spoelde snel, zag er mooi uit, en een nog een heleboel andere coole features.
Maar die 830 ziet er iig goed uit, heeft ook Easylink, dus wat dat betreft staat ie me wel aan.
DannyVersluis schreef op 10 October 2003 @ 08:12:

Nou, dan kan ik Pieter Smit wel bellen om een trailer te huren :P.
Nou iets overdreven, maar speakers meenemen gaat ff niet werken. Ik zou hooguit mijn rears kunnen meenemen, maar vind het een beetje loos eigenlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
JvS schreef op 10 October 2003 @ 18:07:
[...]
Helaas, Jag is iemand die snapt waar je je geld in moet steken bij hifi en zich niets aantrekt van verstokte audiofiele opvattingen dat je een dure cd speler nodig hebt. Je kan je geld beter steken in betere speakers of kamercorrectie (je weet wel een EQ, die in principe niet mag :P).. Verschillen tussen cd spelers zijn echt bijzonder klein, verschillen tussen speakers enzo zijn extreem groot.
Oke cool, ik ben het trouwens met jullie eens dat de CD-speler verreweg de kleinste invloed heeft op je uiteindelijke resultaat, maar ik meende me alleen te herinneren dan Jag een andere verhouding in gedachten had (toen hij zijn topic startte).
Jag schreef op 10 October 2003 @ 19:19:
Wat betreft die powerjetsers aan die receiver, mijn powerjetsers worden van sap voorzien door drie andere powerjetsers die in een rackie hangen (binnenkort een veel mooier en subtieler rack met een mooi getint glazen deurtje ervoor). Ik heb dus alleen maar twee lijntjes nodig voor het links rechts, gebruik het versterker deel van de receiver er niet voor.
Dat had ik al begrepen ja, ik heb je andere topic wel aardig gevolgd. Welke speakers worden het nou voor surround?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

De pioneer 656A is misschien niet de meest esoterische speler en voor CD only zijn er vast wel betere. doordat het loopwerk vrij goed is zijn er voor deze speler ook veel modiicaties beschikbaar om bijvoorbeeld ook de voeding op "high-end" niveau te brengen (wat je daar dan ook onder mag verstaan)

Als ik me niet vergis worden de Orions (ja die) ook door een 656A aangestuurd door de ontwikkelaar van de Orions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Indoubt schreef op 11 oktober 2003 @ 00:39:
De pioneer 656A is misschien niet de meest esoterische speler en voor CD only zijn er vast wel betere. doordat het loopwerk vrij goed is zijn er voor deze speler ook veel modiicaties beschikbaar om bijvoorbeeld ook de voeding op "high-end" niveau te brengen (wat je daar dan ook onder mag verstaan)

Als ik me niet vergis worden de Orions (ja die) ook door een 656A aangestuurd door de ontwikkelaar van de Orions
eso·te·risch (bn.)
1 bestemd voor de ingewijden => hoger, occult; <=> exoterisch

ik snap t niet ?
wat heeft rasta rostelli met versterkers te maken...

Pagina: 1 2 Laatste