Nou, nieuw topic op dit late uur voor nieuw setje dat gaat bestaan uit de volgende compenten:
5.1 receiver
DVD speler
CD speler
VCR
Budget is niet heel scherp, maar ik wil het liefst een beetje in de buurt van 1000 pleuri blijven. Idd een behoorlijk krap budget. Ik ga natuurlijk gewoon zelf in de winkel luisteren, ik hoop binnenkort een keer. Maar ik wil met wat kennis gewapend de winkel in kunnen stappen. Ik verzuip een beetje in de specs van al die apparaten.
Belangrijke opmerking: stereo is het belangrijkste, en ik zal alleen de pre outs van de receiver gebruiken. Ik wil goedkoop naar 5.1, het hoeft geen reference THX ultra set te worden ofzo. Ik weet dat ik het zo gek kan maken als ik maar wil en dat ga ik dus niet doen
.
Ik heb tot nu alleen nog maar bij Sony gekeken in het kader van je moet toch wat kiezen. Ik ben niet merktrouw ofzo, dus ik sta open voor suggesties. Ik kwam op het volgende uit:
Sony STR-DB780 Receiver €239

Sony SCD-XB790 CD speler €333

Sony DVP-NS705V/S DVD speler €240

Totaal: €812
Eisen voor de receiver zijn:
- gewoon DD 5.1 en DTS decoden uiteraard
- vermogen boeit me niet, 4 Ohm aankunnen wel vereiste
- MPEG multichannel decoden is een plus
- DPII ook
- wel gewoon binding posts, geen klemmetjes
- pre outs voor alle kanalen, balanced een plus maar verwacht ik niet voor deze prijs
- wat simpele EQ mogelijkheden ook een plus (voor center en rears)
DVD speler:
- ik zou bij god niet weten wat ik voor features op een DVD speler nodig heb. Iig geen decoders. Wat me wel opviel is ik geen Sony model met RGB out vond, dat ondersteunt mijn tv wel.
- moet iig wel SVCD afspelen
CD speler:
- optisch of coax digitaal uit
- SACD is plus
5.1 receiver
DVD speler
CD speler
VCR
Budget is niet heel scherp, maar ik wil het liefst een beetje in de buurt van 1000 pleuri blijven. Idd een behoorlijk krap budget. Ik ga natuurlijk gewoon zelf in de winkel luisteren, ik hoop binnenkort een keer. Maar ik wil met wat kennis gewapend de winkel in kunnen stappen. Ik verzuip een beetje in de specs van al die apparaten.
Belangrijke opmerking: stereo is het belangrijkste, en ik zal alleen de pre outs van de receiver gebruiken. Ik wil goedkoop naar 5.1, het hoeft geen reference THX ultra set te worden ofzo. Ik weet dat ik het zo gek kan maken als ik maar wil en dat ga ik dus niet doen
Ik heb tot nu alleen nog maar bij Sony gekeken in het kader van je moet toch wat kiezen. Ik ben niet merktrouw ofzo, dus ik sta open voor suggesties. Ik kwam op het volgende uit:
Sony STR-DB780 Receiver €239

Sony SCD-XB790 CD speler €333

Sony DVP-NS705V/S DVD speler €240

Totaal: €812
Eisen voor de receiver zijn:
- gewoon DD 5.1 en DTS decoden uiteraard
- vermogen boeit me niet, 4 Ohm aankunnen wel vereiste
- MPEG multichannel decoden is een plus
- DPII ook
- wel gewoon binding posts, geen klemmetjes
- pre outs voor alle kanalen, balanced een plus maar verwacht ik niet voor deze prijs
- wat simpele EQ mogelijkheden ook een plus (voor center en rears)
DVD speler:
- ik zou bij god niet weten wat ik voor features op een DVD speler nodig heb. Iig geen decoders. Wat me wel opviel is ik geen Sony model met RGB out vond, dat ondersteunt mijn tv wel.
- moet iig wel SVCD afspelen
CD speler:
- optisch of coax digitaal uit
- SACD is plus