Inderdaad, er staat iRiver op, maar het is gewoon een sennheiser MX300 setje
Verwijderd
Je moet maar geld over hebben hePhantom schreef op 23 oktober 2003 @ 15:44:
[...]
Thanks, en inderdaad
Die sennheiser dingen zijn best om aan te horen, maar ik ga toch voor het Etymotic ER-4P setje. Iedereen verklaart me hartstikke voor gek dat ik 250 euro uitgeef aan een stel in-ear dingen, maarja.. ik heb ze eens mogen proberen, en was gelijk verkocht
Bovendien doen de sennheisers ook pijn aan m'n oren na een tijdje dragen (is zo onderhand bij elk setje zo, ik heb rare oren blijkbaar), en dat had ik bij de etymotics niet.
nee nog niet
en ok Phantom, thnx
hmmm... mayB ff usb drivers installeren :D:P
www.google.nl
Verwijderd
Toch weer een paar gelukkige IHP eigenaren. iPod wordt helemaal weggevaagd
en de philips is geen concurrentie meer
IHP Rulezz, over 1,5 uur ff die nieuwe firmware erop gooien en Ogg uitproberen. Scheelt toch weer wat schijfruimte op mn IHP.
Nieuwe firmware? Heb je de iHP-100 gekocht dan? nevermind, zit weer niet op te letten..
Ik ben nu een album van vangelis aan het encoderen naar ogg (Conquest of paradise), ik laat straks wel weten hoe het klinkt.
Al denk ik niet dat je er veel verschil in hoort met het MX300 setje. OGG klinkt geloof ik wel beter bij lagere bit kwaliteiten (56k e.d.), maarja.. op die bitrate ga ik echt geen muziek luisteren met zo'n apparaat
Ik ben nu een album van vangelis aan het encoderen naar ogg (Conquest of paradise), ik laat straks wel weten hoe het klinkt.
Al denk ik niet dat je er veel verschil in hoort met het MX300 setje. OGG klinkt geloof ik wel beter bij lagere bit kwaliteiten (56k e.d.), maarja.. op die bitrate ga ik echt geen muziek luisteren met zo'n apparaat
[ Voor 12% gewijzigd door Mior op 23-10-2003 16:16 ]
Verwijderd
yesssss, k heb m ook binnen sinds vanmorgen. Kon niet wachten om er mee aan de slag te gaan, maar k moest ff eerst wat anders doen. Ben m nou ff aan t opladen. Dit is echt een beauty
hij is nog kleiner dan k verwacht had en dan nog 20 gig ook!!!! En iedereen die loopt te zeuren dat dit ding lelijker is dan de ihp100 heeft echt geen gelijk...... hij is veel mooier met die zilveren afstandsbediening en dat donkergrijze frontje
veel mooier?Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 16:17:
yesssss, k heb m ook binnen sinds vanmorgen. Kon niet wachten om er mee aan de slag te gaan, maar k moest ff eerst wat anders doen. Ben m nou ff aan t opladen. Dit is echt een beauty![]()
hij is nog kleiner dan k verwacht had en dan nog 20 gig ook!!!! En iedereen die loopt te zeuren dat dit ding lelijker is dan de ihp100 heeft echt geen gelijk...... hij is veel mooier met die zilveren afstandsbediening en dat donkergrijze frontje
Ik vind ze allebei even mooi. Alleen het ledere hoesje van de iHP-100 is mooier. (niet zo stevig). Ik ben blij met de iHP-100 die nu ook prima Ogg afspeelt. Verder heb ik zat aan 10 gig.. Duz kunnen we met zijn allen gewoon er een iHP topic van maken en niet gaan pesten hoeveel supermooier en beter de iHP-120 is ten opzichte van de iHP-100? Het is toch de iHP Family
iHP is en blijft geil speelgoed.. Of je nou de 10 of 20 gb versie hebt.
Verwijderd
ja oké sorry, k was een beetje te enthousiast misschien
Wat dat tasje (of hoe je t ook wilt noemen) betreft, k vind die vande 120 wel iets makkelijker, je kunt zonder een klep open te doen het beeldschermpje al zien en gelijk op zoek naar je nummer enzo, maar goed das mijn mening dan
AsftandsbedieningVerwijderd schreef op 23 October 2003 @ 16:39:
ja oké sorry, k was een beetje te enthousiast misschienWat dat tasje (of hoe je t ook wilt noemen) betreft, k vind die vande 120 wel iets makkelijker, je kunt zonder een klep open te doen het beeldschermpje al zien en gelijk op zoek naar je nummer enzo, maar goed das mijn mening dan
Het hoesje van de 100 biedt imho wel betere bescherming voor de navigatiepook.
Met andere woorden: Klep = coolpeetman schreef op 23 October 2003 @ 16:47:
Het hoesje van de 100 biedt imho wel betere bescherming voor de navigatiepook.
Verwijderd
Wel grappig , MP3CDspeler.nl is de enige die dat line out kabeltje erbij doet dat krijg je bij een andere winkel niet , terwijl het zo'n fijn ding is om de speler aan te sluiten op een hifi setPhantom schreef op 23 October 2003 @ 12:31:
Woei, ik heb de mijne binnen
Voorkant van de doos
[afbeelding]
De achterkant
[afbeelding]
Inhoud van de doos
[afbeelding]
Alles uit de doos
[afbeelding]
De mp3 speler in mijn hand
[afbeelding]
(plaatjes zijn clickable)
Pics zijn een beetje vaag, komt omdat er niet veel licht in mijn kamer was, en ik heb de flitser uit laten staan omdat de batterij bijna leeg was
Mp3speler.nl heeft zoals je ziet netjes de beloofde Line-out kabel meegeleverd.
Nu ga ik de boel aansluiten, ik zal mijn ervaringen vanmiddag wel posten
Hmm, wel jammer dat je de FM frequenties geen naam kan geven.
Ik hoop dat ze dat met een firmware update op gaan lossen.
Ik hoop dat ze dat met een firmware update op gaan lossen.
Ja das altijd een bonusje van Mp3cdspeler.nl.Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 16:52:
[...]
Wel grappig , MP3CDspeler.nl is de enige die dat line out kabeltje erbij doet dat krijg je bij een andere winkel niet , terwijl het zo'n fijn ding is om de speler aan te sluiten op een hifi set
Ik kreeg het in een e-mailtje later te hore dat het van hun was. En ook dat mijn garantie verlengd was tot 2 jaar
mp3cdspeler = liev
Europese regels leggen een garantie van 2 jaar op. Maw ze moeten wel. Desalniettemin goede service.DeX schreef op 23 October 2003 @ 16:59:
[...]
Ja das altijd een bonusje van Mp3cdspeler.nl.
Ik kreeg het in een e-mailtje later te hore dat het van hun was. En ook dat mijn garantie verlengd was tot 2 jaar
mp3cdspeler = liev
Verwijderd
k zit nu voor t eerst naar mn schatje te luisteren, het geluid wat ie voortbrengt is echt fantastisch
De oordopjes zijn ook van goede kwaliteit, ik hoef geen andere meer! Ook zaterdag maar s een usb2.0-kaartje kopen, gaat t ook wat sneller
Straks ook maar s een beetje de handleiding doorlezen, wan k weet nog niet helemaal hoe die werkt.....
Hmz, ik heb nog niets ontvangen vandaag en als ik zo naar de tijd kijk denk ik niet dat dat ook nog zal gebeuren...
Ik heb m'n ihp-120 trouwens bij mmport besteld. Ik wist niet (te laat) dat daar uberhaubt een inkoopactie liep maar ach. Ik d8 trouwens dat ik em dan alsnog wel iets sneller zou hebben, niet echt dus.
Misschien dat maar eens op moet houden met wachten op dat ding en gewoon maar weer eens iets aan m'n studie moet doen
Ik heb m'n ihp-120 trouwens bij mmport besteld. Ik wist niet (te laat) dat daar uberhaubt een inkoopactie liep maar ach. Ik d8 trouwens dat ik em dan alsnog wel iets sneller zou hebben, niet echt dus.
Misschien dat maar eens op moet houden met wachten op dat ding en gewoon maar weer eens iets aan m'n studie moet doen
[ Voor 5% gewijzigd door Baggio666 op 23-10-2003 18:06 ]
hmmm... plug and play onder 2000/ME/XP
wist ik helemaal niet 
ook kan de ihp-120 dienen als portable hdd.. heb net geprobeerd foto's erop te zetten.. lukte gewoon.. PERFECT GEWOON
als ze nu op school eens win XP hadden
had ik lekker daar kunnen downloaden
sneller inet
ook kan de ihp-120 dienen als portable hdd.. heb net geprobeerd foto's erop te zetten.. lukte gewoon.. PERFECT GEWOON
als ze nu op school eens win XP hadden
[ Voor 25% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-10-2003 19:25 ]
www.google.nl
wat hebben ze opschool dan? NT 4.0 of 98
? Dattie als porable HD kan dienen lijkt me vrij logisch maar dat ter zijde.
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
is ook logisch
maargoed.. was mijn oude zen gewend...
op school bij mij draaien ze 98 se
www.google.nl
Verwijderd
Ummm.. als je goed kijkt bij andere MP3 shops zie je 1 jaar (of 12 maanden) garantie bij de producten van iRiver. Volgens mij zijn ze de enigste die 2 jaar garantie geven , zijn die andere shops het dan ook niet verplicht ?peetman schreef op 23 October 2003 @ 17:03:
[...]
Europese regels leggen een garantie van 2 jaar op. Maw ze moeten wel. Desalniettemin goede service.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 20:15 ]
Mmport geeft ook 2 jaar garantie. En ja, dat is een verplichting, maar om 1 of andere reden wordt het vaak niet in de general conditions opgenomen.Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 20:12:
[...]
Ummm.. als je goed kijkt bij andere MP3 shops zie je 1 jaar (of 12 maanden) garantie bij de producten van iRiver. Volgens mij is mp3cdspeler de enigste die 2 jaar garantie geeft , zijn die andere shops het dan niet verplicht ?
Genoeg over die winkels, let's talk tech now. De iHP's zijn nu echt het neusje van de zalm... met ogg-ondersteuning voor zowel de iHP-100 als de iHP-120 en de scherpe prijsdaling van de iHP-120 kan niemand klagen.
Thnx for the pics trouwens, zien er goed uit.
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Verwijderd
cker, k heb m net een halve dag en heb absoluut geen spijt van mijn aankoop! k heb er net ook ff 150 nummers opgezet, k vind t er nou al veel, vergeleken met een cdspelerthe_Omniscient schreef op 23 October 2003 @ 20:15:
[...]
Genoeg over die winkels, let's talk tech now. De iHP's zijn nu echt het neusje van de zalm... met ogg-ondersteuning voor zowel de iHP-100 als de iHP-120 en de scherpe prijsdaling van de iHP-120 kan niemand klagen.
Verwijderd
Ik heb even een cd in ogg gezet (160kb) en vergeleken met mp3 192 kb, maar ben er nog niet echt uit wat ik nu mooier vind. Ik geloof dat ik eerder dat ik naar mp3 neig, weet niet waarom. Qua MB's scheelt het niet echt gigantisch veel 160 kb ogg vs 192 kb mp3
wrom kan ik geen fucking pics hier neer zetten ?
[ Voor 104% gewijzigd door NoTimeRemains op 23-10-2003 22:54 ]
This is the Way.
hey hoer!HIValicious schreef op 23 oktober 2003 @ 22:50:
[[url=http://members.home.nl/isjwang/MVC-034S.JPG]afbeelding[/url]]
de iHP-120
[[url=http://members.home.nl/isjwang/MVC-035S.JPG]afbeelding[/url]]
de iHP-120 en het ... tasje![]()
[[url=http://members.home.nl/isjwang/MVC-036S.JPG]afbeelding[/url]]
de iHP-120 en de ... afstandsbediening![]()
[[url=http://members.home.nl/isjwang/MVC-037S.JPG]afbeelding[/url]]
de iHP-120 in het tasje
[[url=http://members.home.nl/isjwang/MVC-038S.JPG]afbeelding[/url]]
de included kabels: rechts de microfoon alleen wat zijn die andere kabels
[[url=http://members.home.nl/isjwang/MVC-040S.JPG]afbeelding[/url]]
de iHP-120 en mijn hand ...
[[url=http://members.home.nl/isjwang/MVC-041S.JPG]afbeelding[/url]]
wie van de 3? (links is de iFP-180)
[[url=http://members.home.nl/isjwang/MVC-043S.JPG]afbeelding[/url]]
Rico de huispapegaai (grijze roodstaart) vind uhm ook lief![]()
Je plaatjes doen het niet helemaal lekker.
kan je mss vertellen wrom ik een hoer ben?
This is the Way.
lolHIValicious schreef op 23 October 2003 @ 23:01:
kan je mss vertellen wrom ik een hoer ben?
Ik refereerde naar je ondertitel. Dacht dat je wel wist wat het betekende.
Beetje nuance, ook al is het grappig bedoelt, zo komt het niet over. Eerder onbeschoft.ZAMoRANo schreef op 23 October 2003 @ 22:54:
[...]
hey hoer!
Je plaatjes doen het niet helemaal lekker.
Nou, nou, nou, ik had vandaag lijksnijdprakticum, dus helaas mijn ihp gemist, Morgen om 0900 gaat ik hem ophalen
Yay!
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Sorry maar het staat letterlijk zo in zn sig, in mijn moederstaal welteverstaan.MaDLiVe schreef op 23 October 2003 @ 23:12:
[...]
Beetje nuance, ook al is het grappig bedoelt, zo komt het niet over. Eerder onbeschoft.
Nou, nou, nou, ik had vandaag lijksnijdprakticum, dus helaas mijn ihp gemist, Morgen om 0900 gaat ik hem ophalen
Yay!
Wie de bal kaatst.....
Maar ff ontopic:
HIValicious, als je een plaatje post kun je de [img] tag gebruiken en als je gewoon een link wil maken hoef je maar 1 [ te gebruiken
code:
1
| [url=http://www.bladiebla.com/plaatje.jpg]afbeelding1[/url] |
Verwijderd
He hoer is mijn standaart kreet. Bedoelen mensen meestal niets mee hoor. Maar laten we wat meer ontopic gaan.MaDLiVe schreef op 23 October 2003 @ 23:12:
[...]
Beetje nuance, ook al is het grappig bedoelt, zo komt het niet over. Eerder onbeschoft.![]()
![]()
Yay!
Ik vroeg mij af of iemand misschien een verschil waarneemt tussen de batterijduur van het afspelen van mp3 of ogg.
Verwijderd
een artikeltje over ogg vs lame: http://www.digit-life.com/articles/oggvslame/Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 21:48:
Ik heb even een cd in ogg gezet (160kb) en vergeleken met mp3 192 kb, maar ben er nog niet echt uit wat ik nu mooier vind. Ik geloof dat ik eerder dat ik naar mp3 neig, weet niet waarom. Qua MB's scheelt het niet echt gigantisch veel 160 kb ogg vs 192 kb mp3
Wat je bij dergelijke onderzoekjes altijd leest is codering 1 wordt vergeleken met codering 2 op dezelfde bitrate. Maar wat volgens mij veel gebruikers nu juist willen weten is wat bij een bepaalde geluidskwaliteit de codering is die de kleinste bestanden maakt..... om zoveel mogelijk bestanden op je hd te kunnen plaatsen. De vraag is dus inderdaad levert 192 kbps mp3 dezelfde geluidskwaliteit als 160 kb ogg, en is dit te vergelijken met 96 of 128 kbps wma etc... en wat zijn de bijbehorende bestandsgroottes.
Wie kent hier onderzoeksresultaten van??
Verwijderd
Jah, want het uiteindelijke doel van ogg is wat mij betreft ruimte besparing
Wel cool dat je tot 500kbps kunt afspelen!!
Verwijderd
qua uitelijk niet echt veel nieuws, het blijft een mooi spelertje, daar niet van. Hoe zit het nou met die nieuwe line in? kan daar wat meer over verteld worden (ervaringen)HIValicious schreef op 23 oktober 2003 @ 23:16:
[afbeelding]
de iHP-120
[afbeelding]
de iHP-120 en het ... tasje![]()
[afbeelding]
de iHP-120 en de ... afstandsbediening![]()
[afbeelding]
de iHP-120 in het tasje
[afbeelding]
de included kabels: rechts de microfoon alleen wat zijn die andere kabels
[afbeelding]
de iHP-120 en mijn hand ...
[afbeelding]
wie van de 3? (links is de iFP-180)
[afbeelding]
Rico de huispapegaai (grijze roodstaart) vind uhm ook lief![]()
edit:
hoeveel verschilt 500 kbps ogg vs 360 kbps mp3
hoeveel verschilt 500 kbps ogg vs 360 kbps mp3
edit:
500 kbps Ogg op IHP!! WOW
Echt genieten, zo moooi.....en intens, ben helemaal verliefd. Ik denk dat ik vooortaan al mn cd's zo ga encoden
500 kbps Ogg op IHP!! WOW
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 09:49 ]
Verwijderd
(bij deze) ik ben de trotse bezitter van de ihp-120, maar er is een groot probleem:
Als ik in winxp bestanden wil kopiëren naar de speler geeft de comp heel vaak aan "kan niet kopiëren, want het pad is te lang" , kent iemand dit probleem? Moet ik alle bestandsnamen korter gaan maken..?
Als ik in winxp bestanden wil kopiëren naar de speler geeft de comp heel vaak aan "kan niet kopiëren, want het pad is te lang" , kent iemand dit probleem? Moet ik alle bestandsnamen korter gaan maken..?
Een woord: Tag & RenameVerwijderd schreef op 24 October 2003 @ 10:30:
(bij deze) ik ben de trotse bezitter van de ihp-120, maar er is een groot probleem:
Naja, 2 woorden en een leesteken
Ik neem aan dat je bestandsnamen zonder path ervoor te lang zijn. Moet normaal namelijk geen probleem zijn. Als je Tag & Rename download kan je vanuit je id3 tags bestandsnamen maken door op een knopje te drukken. Gaat razendsnel.
Verwijderd
Het schijnt dat alle shop die iRivers verkopen (o.a de IHP120) vanaf maandag 27 oktober hun prijzen omhoog moeten doen naar 449,- euro.... ik denk als je nu nog een IHP120 moet kopen je snel moet zijn om hem onder de 400,- euro te kunnen kopen.
Inderdaad.
Op mp3cdspeler.nl staat:
Trouwens, als er nog meer mensen zijn die de Etymotics oortelefoontjes willen kopen, deze ebay winkel verkoopt ze als goedkoopste. Er komen nog verzend, en waarschijnlijk btw en invoer kosten bij, dan komt het samen op 250 euro. Als je ze in bij een Hifi speciaalzaak zou kopen ben je 100 euro duurder uit.
Op mp3cdspeler.nl staat:
Ben ik even blij dat ik hem al hebverplichte iRiver prijs vanaf maandag 27 oktober a.s 449,- euro
Trouwens, als er nog meer mensen zijn die de Etymotics oortelefoontjes willen kopen, deze ebay winkel verkoopt ze als goedkoopste. Er komen nog verzend, en waarschijnlijk btw en invoer kosten bij, dan komt het samen op 250 euro. Als je ze in bij een Hifi speciaalzaak zou kopen ben je 100 euro duurder uit.
[ Voor 54% gewijzigd door Mior op 24-10-2003 11:19 ]
Dan zou wel moeten kunnen ja. Heb je de boel erg genest in folders. Dan zou het wel te lang kunnen zijn. Ik zelf gebruik: \mp3\Artiest\Album\BestandVerwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:29:
Peetman, een bestandsnaam als "Harvest - Opeth.mp3" zou toch niet te lang moeten zijn??
[ Voor 3% gewijzigd door Peetman op 24-10-2003 11:37 ]
Wat betreft die prijsverhoging:
Die prijs gaat inderdaad gelden voor alle shops. Er is bepaald (door Iriver?) dat in Nederland de prijs minimaal 449 euro moet gaan bedragen. Het schijnt zo te zijn dat wanneer shops zich niet aan die prijs houden ze geen spelers geleverd gaan krijgen.
Ben ik ff blij dat ik hem nog voor onder de 400 euro gekoch heb
Ik heb hem echter nog niet en ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het bijgeleverde microfoontje. Kan iemand daar al iets over vertellen?
Die prijs gaat inderdaad gelden voor alle shops. Er is bepaald (door Iriver?) dat in Nederland de prijs minimaal 449 euro moet gaan bedragen. Het schijnt zo te zijn dat wanneer shops zich niet aan die prijs houden ze geen spelers geleverd gaan krijgen.
Ben ik ff blij dat ik hem nog voor onder de 400 euro gekoch heb
Ik heb hem echter nog niet en ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het bijgeleverde microfoontje. Kan iemand daar al iets over vertellen?
[ Voor 17% gewijzigd door arjan.w op 24-10-2003 11:49 ]
Vandaag even getest op mn werk, bestandjes slepen en tegelijk spelen! (alles ogg vorbis natuurlijk)
Tags worden direct uitgelezen
vind ik toch wel fijner dan de iPod waarbij je een database moet bijhouden met ephpod of iTunes. Kwaliteit kan zich goed verhouden met de iPod qua geluid. (ja ik had een iPod tot die vorige week op de grond stuiterde
)
Vanavond eindelijk weer muziek op me knar op weg naar huis!
Tags worden direct uitgelezen
vind ik toch wel fijner dan de iPod waarbij je een database moet bijhouden met ephpod of iTunes. Kwaliteit kan zich goed verhouden met de iPod qua geluid. (ja ik had een iPod tot die vorige week op de grond stuiterde
Vanavond eindelijk weer muziek op me knar op weg naar huis!
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Een maat van me is nu in China en kijkt hoe duur die dingen daar op de 'markt' te vinden zijn.
Met welk programma kun je cd's naar .ogg rippen? Op de site van Vorbis kon ik er niet echt iets over vinden.
Met welk programma kun je cd's naar .ogg rippen? Op de site van Vorbis kon ik er niet echt iets over vinden.
K ben wel blij dat ik m deze week nog besteld had. Scheelt weer 50 euro.
Er zullen vast een aantal gratis rippers te vinden zijn.
Gewoon ff op download.com kijken en zoeken naar "rip cd ogg" o.i.d.EchteDude schreef op 24 October 2003 @ 11:45:
Een maat van me is nu in China en kijkt hoe duur die dingen daar op de 'markt' te vinden zijn.
Er zullen vast een aantal gratis rippers te vinden zijn.
cdEx en EAC kunnen gewoon oggenc.exe aanspreken. In die programma's kan je ook de kwaliteit bepalen van je Vorbis file (bv. -q5 ~ 160kBit). Dit zijn ook 2 hele goede rippers, waarbij EAC mijn voorkeur heeft maar wel lastiger te configureren is.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Misschien is dit een handige guide.
http://www.ogghelp.com/ogg/articles.cfm?AID=2
Ik wil ook graag mn CD's rippen naar Ogg om te vergelijken met MP3, k zal vanavond eens ff kijken.
http://www.ogghelp.com/ogg/articles.cfm?AID=2
Ik wil ook graag mn CD's rippen naar Ogg om te vergelijken met MP3, k zal vanavond eens ff kijken.
Verwijderd
een stukje over kwaliteit in relatie tot bitrate, voor zowel mp3 als ogg
(van http://users.pandora.be/armiworm/ogg.htm):
"Wat een zekerheid is in de wereld van compressietechnieken is dat kwaliteit dicht gelinkt is aan de bitrate. Bij MP3 is dit overduidelijk dat bij een lagere codering ook veel meer kwaliteit verloren gaat. Met het Ogg formaat geef je niet direct het bitrate aantal in bij het encoderen maar moet je een cijfer invoeren van 0 tot 10. Dit betreft dan de kwaliteitsschaal van het toekomstige bestand. Dit is dan te vergelijken met een variabele bitrate bij MP3. ... Het voordeel hiervan is dat er nu technologïen voor handen zijn die in de tijd van de ontwikkeling van het MP3 formaat nog niet voor handen waren. Omdat je hier van een VBR-formaat spreekt gebruiken we de schaal van 0 tot 10. Niet elk sampletje gebruikt hetzelfde aantal bits om zijn klank weer te geven. Simpele deuntjes gebruiken minder bits dan een volledig orkest. Dit soort systeem biedt toekomst. Zo kan er aan plaats gewonnen worden, want is toch het doel van compressie? Als er toch een referentie moet worden gemaakt van zo een getal op de schaal naar een bepaalde bitrate dan gebeurt deze als volgt: 0 is ongeveer equivalent als 64 kbps, 5 gaat naar de 160 kbps en 10 komt al rond de 400 kbps. Als je ongeveer rond de schaal van CD kwaliteit wil komen wordt er meestal rond de 5 genomen. Als standaard staat meestal een 3 aangegeven wat overeen komt met 110 kbps maar toch beter klinkt dan een MP3 file met dergelijke codering. Als je natuurlijk het echte sublieme geluid wil is er geen enkele techniek perfect. "
Behalve loseless zoals Flac en monkeys audio, maar die comprimeren voor nog geen 50%
ik heb zelf even een liedje geconverteerd naar mp3 lame 128 vbr en ogg -4 (ook ongeveer 128), wat natuurlijk ongeveer dezelfde bestandsgrootte opleverde, en die luistertest gaf aan dat ogg beduidend beter klinkt
en dat sluit aan bij de test op
http://www.digit-life.com/articles/oggvslame/ :
" In the ABR 192 Kbit mode the LAME is on the whole better than the OGG.
In case of 160 and 128 Kbit the OGG is an obvious leader.
The coding quality of 160 Kbit is much better than that of 128, that is why I recommend to take 160 everywhere where it is possible. "
zodra ik een ogg speler heb (iRiver ihp-140 (?) of Rio Karma 40gb) dan wordt het dus Ogg 128 kbps of 160 kbps
(van http://users.pandora.be/armiworm/ogg.htm):
"Wat een zekerheid is in de wereld van compressietechnieken is dat kwaliteit dicht gelinkt is aan de bitrate. Bij MP3 is dit overduidelijk dat bij een lagere codering ook veel meer kwaliteit verloren gaat. Met het Ogg formaat geef je niet direct het bitrate aantal in bij het encoderen maar moet je een cijfer invoeren van 0 tot 10. Dit betreft dan de kwaliteitsschaal van het toekomstige bestand. Dit is dan te vergelijken met een variabele bitrate bij MP3. ... Het voordeel hiervan is dat er nu technologïen voor handen zijn die in de tijd van de ontwikkeling van het MP3 formaat nog niet voor handen waren. Omdat je hier van een VBR-formaat spreekt gebruiken we de schaal van 0 tot 10. Niet elk sampletje gebruikt hetzelfde aantal bits om zijn klank weer te geven. Simpele deuntjes gebruiken minder bits dan een volledig orkest. Dit soort systeem biedt toekomst. Zo kan er aan plaats gewonnen worden, want is toch het doel van compressie? Als er toch een referentie moet worden gemaakt van zo een getal op de schaal naar een bepaalde bitrate dan gebeurt deze als volgt: 0 is ongeveer equivalent als 64 kbps, 5 gaat naar de 160 kbps en 10 komt al rond de 400 kbps. Als je ongeveer rond de schaal van CD kwaliteit wil komen wordt er meestal rond de 5 genomen. Als standaard staat meestal een 3 aangegeven wat overeen komt met 110 kbps maar toch beter klinkt dan een MP3 file met dergelijke codering. Als je natuurlijk het echte sublieme geluid wil is er geen enkele techniek perfect. "
Behalve loseless zoals Flac en monkeys audio, maar die comprimeren voor nog geen 50%
ik heb zelf even een liedje geconverteerd naar mp3 lame 128 vbr en ogg -4 (ook ongeveer 128), wat natuurlijk ongeveer dezelfde bestandsgrootte opleverde, en die luistertest gaf aan dat ogg beduidend beter klinkt
The coding quality of 160 Kbit is much better than that of 128, that is why I recommend to take 160 everywhere where it is possible. "
zodra ik een ogg speler heb (iRiver ihp-140 (?) of Rio Karma 40gb) dan wordt het dus Ogg 128 kbps of 160 kbps
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 16:20 ]
Verwijderd
ik heb m verplaatst naar de root folder: G:/...mp3 en nog niet hoor, ook als ik de naam verander verandert er niets.peetman schreef op 24 oktober 2003 @ 11:37:
[...]
Dan zou wel moeten kunnen ja. Heb je de boel erg genest in folders. Dan zou het wel te lang kunnen zijn. Ik zelf gebruik: \mp3\Artiest\Album\Bestand
Verwijderd
Hebben jullie ook dat als je de usb kabel vastpakt bij het contactje dat je een 'stroomstoot' krijgt. Lijkt me niet echt normaal toch of wel? Komt dat omdat mn stopcontact niet geaard is ofzo?
Geen last van. lijkt me ook niet echt gezond eigenlijk.Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 16:32:
Hebben jullie ook dat als je de usb kabel vastpakt bij het contactje dat je een 'stroomstoot' krijgt. Lijkt me niet echt normaal toch of wel? Komt dat omdat mn stopcontact niet geaard is ofzo?
weet iemand of de ifp-180 serie ook ogg ondersteuning krijgt?
This is the Way.
Verwijderd
Nee leek mij ook niet echt normaal, heb het ook nog nooit meegemaakt. Ik ga eens kijken of het aansluiten op een geaard stop contact iets veranderd
Verwijderd
Ik gebruik CDex, die ondersteund Ogg al van zichzelf. Weinig ingewikkelde instellingen etcEchteDude schreef op 24 October 2003 @ 11:45:
Deze test is behoorlijk oud, huidige tests wijzen volgens mij uit dat ogg op elke bitrate beter klinkt. En volgens C't vervagen de verschillen bij bitrates van 160 kbps of hoger aanzienlijk.Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 14:29:
...
Verwijderd
kun je aangeven waar die nieuwere testen te vinden zijn?arjan.w schreef op 24 October 2003 @ 17:05:
[...]
Deze test is behoorlijk oud, huidige tests wijzen volgens mij uit dat ogg op elke bitrate beter klinkt. En volgens C't vervagen de verschillen bij bitrates van 160 kbps of hoger aanzienlijk.
Verwijderd
een andere eenvoudige decoder is dBpowerAMP (www.dbpoweramp.com), wel even de extra plugins downloadenVerwijderd schreef op 24 October 2003 @ 16:47:
[...]
Ik gebruik CDex, die ondersteund Ogg al van zichzelf. Weinig ingewikkelde instellingen etc
Verwijderd
Zie http://www.iriver.com/com...ode=Total&strque=&field=1HIValicious schreef op 24 October 2003 @ 16:35:
weet iemand of de ifp-180 serie ook ogg ondersteuning krijgt?
Nee dus...
Om te beginnen:Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 17:22:
[...]
kun je aangeven waar die nieuwere testen te vinden zijn?
http://www.infoanarchy.org/story/2002/9/8/23472/23921
Verder ook wel interessant:
http://audio.ciara.us/test/index.html
Verwijderd
Wat ik mij afvraag is of er al iets gedaan is aan het doorspoelen.
En dan wil ik deze vraag vooral richten aan de ihp-120 bezitters (en natuurlijk ihp-100 met nieuwste firmware).
Ik wil dus snel kunnen doorspoelen omdat er alleen maar live-sets van > 80min. op komen te staan
En dan wil ik deze vraag vooral richten aan de ihp-120 bezitters (en natuurlijk ihp-100 met nieuwste firmware).
Ik wil dus snel kunnen doorspoelen omdat er alleen maar live-sets van > 80min. op komen te staan
Verwijderd
volgens mij niet, het doorspoelen gaat maar met een paar seconden te gelijk, niet echt snel dus. k kan ook niks vinden waar k dat zou moeten of kunnen veranderen ofzoVerwijderd schreef op 24 October 2003 @ 17:55:
Wat ik mij afvraag is of er al iets gedaan is aan het doorspoelen.
Yeah eindelijk issie binnen...
op het eerste gezicht
Ik heb em er meteen ingeplugt en ga zo maar eens kijken wat ie kan. Kan je eigelijk alles (luisteren, bestanden plaatsen) al doen als ie nog aan het opladen is of niet?!
Ik zal ook maar ff een duik nemen in die toch wel grote handleiding die er bij zit.
Ik heb em er meteen ingeplugt en ga zo maar eens kijken wat ie kan. Kan je eigelijk alles (luisteren, bestanden plaatsen) al doen als ie nog aan het opladen is of niet?!
Ik zal ook maar ff een duik nemen in die toch wel grote handleiding die er bij zit.
Ja ik heb m ook binnenBaggio1666 schreef op 24 October 2003 @ 19:38:
op het eerste gezicht
![]()
Hij is nu aan t opladen en ik lees gewoon ff rustig de handleiding door.
Zo ff wat CD's naar ogg rippen alvast.
Hij is nog iets kleiner dan ik dacht, echt een mooi dingetje. En de afstandsbediening ziet er goed en stevig uit.
De oordoppen heb ik ff snel getest op mn I-Bead, waar nu Sony E930LP doppen opzitten, en op t 1e gezicht zijn de MX300's wel net zo goed.
Verwijderd
als k jou was zou k m eerst maar eens een paar uurtjes rustig opladen voor de eerste keer, dat de accu goed vol zit. Dit verlengt de duur van de batterij nogal, zeker als je m ook altijd helemaal leeg laat lopen voordat je m weer gaat opladen.Baggio1666 schreef op 24 October 2003 @ 19:38:
op het eerste gezicht
![]()
tnx voor de tip. Maarja tis wel moeilijk om hem zo nog een paar uur te laten liggen. Voorlopig dan maar alleen kijken en niet aanrakenVerwijderd schreef op 24 October 2003 @ 19:57:
[...]
als k jou was zou k m eerst maar eens een paar uurtjes rustig opladen voor de eerste keer, dat de accu goed vol zit. Dit verlengt de duur van de batterij nogal, zeker als je m ook altijd helemaal leeg laat lopen voordat je m weer gaat opladen.
Volgens Iriver moet je de batterij juist niet volledig leeggebruiken!
Quote:
To extend the battery life: Since Li-ion Polymer battery does not have memory function not like Ni-Cd and Ni-Mh battery. Recharge it before fully discharged to extend the battery life.
Quote:
To extend the battery life: Since Li-ion Polymer battery does not have memory function not like Ni-Cd and Ni-Mh battery. Recharge it before fully discharged to extend the battery life.
Verwijderd
Dat is voor later gebruik. Eerste keer (dat geld voor alle batterijen) moet hij altijd volledig opgeladen worden.arjan.w schreef op 24 October 2003 @ 20:28:
Volgens Iriver moet je de batterij juist volledig leeggebruiken!
Quote:
Dat is het nare bij gadgets he.... heb je het binnen kun/mag je er nog niets mee
nadeel 1, doorspoelen.. zoals hierboven gezegd.. paar sec tegelijk.. en met sets van 2uur niet echt bevordelijk voor mijn geduld... maargoed.. een firmware update kan dit probleempje verhelpen...
www.google.nl
K heb wel geupdate naar 1.17 meteen. En ik zag wel een optie "scan speed" geloof ik.CRaZy_MaRK schreef op 24 oktober 2003 @ 21:59:
nadeel 1, doorspoelen.. zoals hierboven gezegd.. paar sec tegelijk.. en met sets van 2uur niet echt bevordelijk voor mijn geduld... maargoed.. een firmware update kan dit probleempje verhelpen...
Stoer er staat nu namelijk 1.14 (e) op. Ff zoeken naar changelogs:ZAMoRANo schreef op 24 October 2003 @ 22:21:
[...]
K heb wel geupdate naar 1.17 meteen. En ik zag wel een optie "scan speed" geloof ik.
niet gevonden.
[ Voor 7% gewijzigd door MaDLiVe op 24-10-2003 22:39 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ja ik had ook 1.14e erop staan.MaDLiVe schreef op 24 October 2003 @ 22:37:
[...]
Stoer er staat nu namelijk 1.14 (e) op. Ff zoeken naar changelogs:
niet gevonden.
Tijdens het laden had ik genoeg tijd om de handleiding te lezen, wat CD's te rippen naar ogg en de nieuwste firmware te vinden
hmm ben 1.17 nu aant downen
http://www.iriver.com/sup...120&word=&category=Manual
hij staat niet op irivernordic.com .. hmm strange
ok upgrade gelukt.. maar nog steeds ihp100 als opstart en afsluitscherm.. kinderziekte
http://www.iriver.com/sup...120&word=&category=Manual
hij staat niet op irivernordic.com .. hmm strange
ok upgrade gelukt.. maar nog steeds ihp100 als opstart en afsluitscherm.. kinderziekte
[ Voor 28% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-10-2003 23:44 . Reden: niet te snel.. die server.. 5 kb/sec ]
www.google.nl
Verwijderd
Volgens mij was deze optie voor de firmwareupgrade ook al mogelijk. De volgende post bevestigd dit:ZAMoRANo schreef op 24 October 2003 @ 22:21:
[...]
K heb wel geupdate naar 1.17 meteen. En ik zag wel een optie "scan speed" geloof ik.
Maargoed, ik heb mijn suggestie het in het daarvoor bestemde Firmware & Drivers suggestions topic geplaatst :linkjeRaven- schreef op 06 September 2003 @ 16:21:
- vooruitspoelen door een mp3 gaat veel te traag. moet in nog grotere stappen.
4x (het maximum) is nog steeds veel te traag.
Bovendien gaat na ongeveer ~5min mp3 het vooruitspoelen steeds langzamer.
Net of hij blijft hangen. Terugspoelen van een mp3 gaat nog slomer.
edit:
gaarne allemaal even onderaan bij rating op 5 klikken dan rechts op "rate"
gaarne allemaal even onderaan bij rating op 5 klikken dan rechts op "rate"
.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 00:19 ]
Verwijderd
Al die testen bekijken welke codering het beste geluidskwaliteit levert bij een bepaalde bitrate (64, 128, 160, 192 al dan niet constant of variabel).arjan.w schreef op 24 October 2003 @ 17:54:
[...]
Om te beginnen:
http://www.infoanarchy.org/story/2002/9/8/23472/23921
Verder ook wel interessant:
http://audio.ciara.us/test/index.html
Ik zoek nu juist wat de beste codering is bij een bepaalde geluidskwaliteit. Stel dat het geluid van een cd 100% is. Alle coderingen die significant comprimeren (de lossless tel ik dus niet mee) zullen leiden tot kwaliteitsverlies omdat ze frequenties weglaten. Nu ben ik op zoek naar die codering die bij bijv. geluidskwaliteit 95% de kleinste bestandjes levert. Als ik dat weet dan kan ik zoveel mogelijk muziek kwijt op mijn harddisk met een kwaliteit die ik nog acceptabel vind. Is bijv. de geluidskwaliteit van 128 vbr lame te vergelijken die van 96 kbps wma? Of de q-4 (128 vbr) ogg met 160 vbr lame? Of de 192 vbr lame met 128 wma?
Heeft iemand een dergelijk onderzoek gelezen of zelf gedaan?
Žk ben hierover maar een nieuw topic begonnen mp3, wma of toch Ogg Vorbis, wat is de beste keus?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 06:02 ]
kan die updat ook wat of staat er gewoon een nieuw nummertje?
ps ik vind de fm feature wel relaxed werken (midden limburg hier)
ps2 heeft iemand een plaatje van het "tasje" van de 100?
ps3 neej dat kan niet want die heeft sony nog niet uitgebracht
ps ik vind de fm feature wel relaxed werken (midden limburg hier)
ps2 heeft iemand een plaatje van het "tasje" van de 100?
ps3 neej dat kan niet want die heeft sony nog niet uitgebracht
[ Voor 63% gewijzigd door NoTimeRemains op 25-10-2003 00:38 ]
This is the Way.
Verwijderd
Ok, goed dat ik dat weet. Ik dacht altijd dat ik hem helemaal leeg moest laten gaan en dan pas weer opladen, mn vader zegt altijd dat de batterij anders "lui" wordtarjan.w schreef op 24 October 2003 @ 20:28:
Volgens Iriver moet je de batterij juist niet volledig leeggebruiken!
Quote:
Verwijderd
hm dat dacht k ook eigenlijk, bij telefoons is dat ook altijd, staat zelfs in de handleiding!Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 10:03:
[...]
Ok, goed dat ik dat weet. Ik dacht altijd dat ik hem helemaal leeg moest laten gaan en dan pas weer opladen, mn vader zegt altijd dat de batterij anders "lui" wordtDat geld dus blijkbaar niet voor deze batterij
heb m gister opgehaald!
bij gebrek aan digicam mag mn scanner die taak overnemen
ik heb m maar ff onder de scanner gelegd met mn gsm, oude gsmmetjes, walkman (plat en klein model van panasonic) en n pakje kleenex

plaatjes zijn klikbaar, scanner+zooi erop is stoffig en dat is te zien bij de grote versies
verder heb ik m vannacht laten opladen, ga dr zometeen mee spelen
(+eindopdracht maken+tentamen leren en dat alles vóór maandag..)
ik heb m maar ff onder de scanner gelegd met mn gsm, oude gsmmetjes, walkman (plat en klein model van panasonic) en n pakje kleenex

plaatjes zijn klikbaar, scanner+zooi erop is stoffig en dat is te zien bij de grote versies
verder heb ik m vannacht laten opladen, ga dr zometeen mee spelen
Verwijderd
je kan er toch nu ff wat muziek op gooien en dan luisteren tijdens t leren, doe k ook altijd, kan je ook niet gestoord worden door iemandschaduw schreef op 25 October 2003 @ 10:56:
verder heb ik m vannacht laten opladen, ga dr zometeen mee spelen(+eindopdracht maken+tentamen leren en dat alles vóór maandag..)
Verwijderd
Weet iemand al of er een compact flash mem. reader bestaat of in de maak is voor deze player? (zoals voor i-pod)..
Denk dat het nog steeds afhanekelijk is van je locatie.DDX schreef op 25 October 2003 @ 12:40:
is er bij de ihp-120 nog wat verbeterd aan fm ontvangst ?
of is het nogsteeds niet 100% ?
Ikzelf nooit problemen mee gehad
ik merk iig geen verschil qua radio-ontvangst met de nieuwe firmware (1.17e) tov. de oude (1.14e);
kan hier geen ID&T radio ontvangen, met mn autoradio lukt dat wel, maar ook heeel zwak..
kan hier geen ID&T radio ontvangen, met mn autoradio lukt dat wel, maar ook heeel zwak..
wat doet de update eigenlijk?
This is the Way.
Verwijderd
Schaduw...
Dit zijn foto's waar wij wat aan hebben, ik heb die panasonic ook gehad (meesterlijke walkman overigens) en nu heb ik echt een goed idee van de grootte. Nogmaals, bedankt shadow.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 15:26 ]
Als je scanner stoffig is. waarom haal je niet zo'n kleenex uit de verpakkingschaduw schreef op 25 oktober 2003 @ 10:56:
heb m gister opgehaald!
[afbeelding]
[afbeelding]
verder heb ik m vannacht laten opladen, ga dr zometeen mee spelen(+eindopdracht maken+tentamen leren en dat alles vóór maandag..)

Verwijderd
oeh scherp, nou misschien omdat hij nog zijn ihp-120 moest opladen, een eindopdracht maken en een tentamen moest leren ?DeX schreef op 25 October 2003 @ 14:40:
[...]
Als je scanner stoffig is. waarom haal je niet zo'n kleenex uit de verpakking.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 14:53 ]
Succes met je tentamen dan!Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 14:45:
[...]
oeh scherp, nou misschien omdat hij nog zijn ihp-120 moest opladen, een eindopdracht maken en een tentamen moest leren ?
En veel plezeir met je iHP-120
Maar das niet zo moeilijk..
Verwijderd
We hebben het over shadow hoor, niet over mij.DeX schreef op 25 oktober 2003 @ 14:47:
[...]
Succes met je tentamen dan!
En veel plezeir met je iHP-120
Maar das niet zo moeilijk..
Maargoed, ontopic :
Hebben jullie hier al gerate ?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 14:55 ]
schoonmaken?! yeah right!

maar goed, het enige nummer dat er standaard op staat is echt hilarisch,
luister maar;
http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/iriver.mp3 (777kB, heb m verkleind tov. het origineel)
(hoop niet dat iriver dit ivm copyright oid erg vindt, zal toch niet?)
luister maar;
http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/iriver.mp3 (777kB, heb m verkleind tov. het origineel)
Verwijderd
hij geeft aan dat k al gestemd hebVerwijderd schreef op 25 October 2003 @ 14:53:
[...]
We hebben het over shadow hoor, niet over mij.
Maargoed, ontopic :
Hebben jullie hier al gerate ?
Ehm, dat weet ik eigelijk nietschaduw schreef op 25 October 2003 @ 14:56:
schoonmaken?! yeah right!
luister maar;
De FM-tuner is fucking great--> met autoscan vind hij bijna alles wat mijn gewone tuner ook vindt. Daarbij is de ontvangst goed! (randstad
Verwijderd
Dat geeft hij bij mij ook aan... daarom vroeg ik het juist aan jullie. Bij welke isp zit je ?
bij mij ook
@home
gvd het is wel zwaar kut dat ik geen usb 2.0 kaartje heb ... ik ga dat morgen maandag wel even halen
het irriteerd mij gewoon een beetje ...
maar goed wat voor snelheden haal je eigenlijk met usb 2.0?
verder vraagje windows xp geeft bij mij maar een 18.6 gb schijf aan ...
dit kan tog niet klopen of wel?
iemand id-en?
gvd het is wel zwaar kut dat ik geen usb 2.0 kaartje heb ... ik ga dat morgen maandag wel even halen
het irriteerd mij gewoon een beetje ...
maar goed wat voor snelheden haal je eigenlijk met usb 2.0?
verder vraagje windows xp geeft bij mij maar een 18.6 gb schijf aan ...
iemand id-en?
This is the Way.
18.6gb klopt wel, is gewoon standaard omrekengebeuren met opslagmedia
1.000.000.000 bytes word door de fabrikant gezien als 1gb, terwijl het per stap *1024 is in plaats van *1000 (1024MB=1GB en niet, zoals de fabrikanten rekenen; 1000MB=1GB)
usb 2.0: deed +/-20-30 minuten over +/-10gb (windows gaf zoiets aan, maar ben zelf gaan ontbijten dus heb er niet op kunnen letten)
ik heb blijkbaar ook al gestemd?! ...chello
1.000.000.000 bytes word door de fabrikant gezien als 1gb, terwijl het per stap *1024 is in plaats van *1000 (1024MB=1GB en niet, zoals de fabrikanten rekenen; 1000MB=1GB)
usb 2.0: deed +/-20-30 minuten over +/-10gb (windows gaf zoiets aan, maar ben zelf gaan ontbijten dus heb er niet op kunnen letten)
ik heb blijkbaar ook al gestemd?! ...chello
6.5 gb iets van een uur en nog iets (gaf die aan)
offtopic:
shaduw = shade ??
shaduw = shade ??
This is the Way.
Dit topic is gesloten.