Toon posts:

Enorme lag bij games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb er sinds een maand of anderhalf last van dat ik echt enorme last heb van Lag bij halflife. Ik heb hier Planet ADSL Comfort 768//256. Eerst speelde ik altijd met een ping van ongeveer 80 ofzo, maar nu teleporteer ik echt als een gek en heb ik een ping van tussen de 300 en 2000 (!). Heb het al op 3 computers geprobeerd en allemaal hebben ze hetzelfde probleem, dus het ligt niet aan de hardware of het spel. Op speedtest.nl haal ik wel gewoon de normale resultaten en downloaden gaat ook zonder enige problemen, maar als ik halflife online ga spelen (heb nog geen andere online games geprobeerd) dan schreeuwt iedereen echt dat ik enorm teleporteer.
Ligt dit aan m'n provider of aan m'n modem ofzo, want ik heb echt op het moment geen enkel idee meer waaraan het kan liggen... |:(

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
welke modem/router heb je?

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Alcatel Speed Touch Home modem en heb ongeveer 5 netwerkkaarten geprobeerd :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 14:54 ]

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 10:44

Collaborator

You! Cake or Death?

een ping van 80 is ook al ERG hoog met zon snelle verbinding.. zit je wel op Nederlandse servers?
ik heb met mn ADSL-lite (256/64) namelijk meestal 30/40 ping in CS

staat KAZAA oid nog aan ofzo? :P

ik gok dat het aan de modem ligt, of heb je een router?

This space is occupied

Verwijderd

Topicstarter
Voor de Mod die ik speel zijn helaas alleen maar Amerikaanse servers. Maar ook als ik zelf een server start en iemand erin komt dan zegt dat figuur dat ik enorm teleporteer. Kazaa staat niet aan, ook de firewall, en eventuele andere achtergrondprocessen staan uit.
En oja: het is een modem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 14:57 ]

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Kijk is bij je internet explorer settings en dan Lan Settings en dan proxy server. Staat hier niet iets geks ingevuld :? Ik had hier een tijdlang een Netsetter proxy sttaan komt waarschijnlijk door Adware of zo iets. Ik dacht MNS Plus 2 versies terug. In iedergeval zou ik dat even controleren en voor de zeker heidt AdAware nog controleren !

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik heb het op 3 pc's geprobeerd en heb op 1 daarvan maar adaware draaien, dus dat lijkt me niet het probleem. Het probleem kreeg ik eigenlijk nadat ik m'n computer geupgraded heb en windows xp heb geinstalleerd. Kan het daar misschien aan liggen? Want op alledrie de systemen heb ik XP draaien.
Bij proxyserver staat trouwens niks ingevuld.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 15:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 14:56:
Voor de Mod die ik speel zijn helaas alleen maar Amerikaanse servers. Maar ook als ik zelf een server start en iemand erin komt dan zegt dat figuur dat ik enorm teleporteer. Kazaa staat niet aan, ook de firewall, en eventuele andere achtergrondprocessen staan uit.
En oja: het is een modem.
Mja, als je dan ook nog eens bij een Amerikaanse speler zit waar je dus je dus bij inlogt, die dus zelf een server host, dan is het niet zo gek dat je als een gek warped ;) Zoek een andere mod uit die hier in Europa gespeeld word. Zoek dan ook nog eens een mod uit die door Gisp's ondersteund word, zodat je op goeie servers kan spelen, CS als voorbeeld, in Nederland een ping 17, in de UK een ping 30. En de volgende keer is het misschien handig als je ff ping logs of tracert's maakt op verschillende hostings, binnen/buitenland, hoef je ook niet steeds je hardware na te kijken :+

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is geen Amerikaanse speler. Het is een Nederlandse speler die ik op m'n server laat. Kijk, voordat ik dit probleem kreeg speelde ik op Amerikaanse servers altijd met een ping van ong. 80. Lijkt me gek dat dat ineens zo hoog kan worden.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:33

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

probeer een tracerroute(tracert) naar de host en kijk daarmee waar in de route de lag optreed.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Topicstarter
K, ik heb ff tracert gebruikt op een van de servers waarop ik speel, maar dan is de uiteindelijke ping maar ong. 110... 8)7 plaatje
Heb net ook ff met Halo geprobeerd een eigen server op te zetten en echt iedereen loopt te zeuren dat er enorme lag is... ;(

Edit: het is eigenlijk pas ontstaan nadat ik m'n pc geupgraded heb van een PIII 600 mhz, 256 MB SDRAM met een GF4 MX420 naar een Asus A7N8X Deluxe, AMD Athlon XP 2600+, 512 MB PC2700 Twinmos DDR Ram en een Sapphire Ati Radeon 9800 Non Pro. Ik heb toen geformatteerd omdat ik wat conflicten had met de detonator drivers en heb er toen windows xp opgezet en sindsdien heb ik dus het probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 20:53 ]

Verwijderd

hum..... qwest is niet al te best.... probeer het eens over 2 dagen nog een keer.....

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
Ik had het probleem ook met Windows XP gehad, na lang onderzoek wist ik niet wat er aan de hand was, dus had ik maar snel Windows 2000 geinstalleerd, plop! Ping van 200-300 terug naar 15-25

Verwijderd

Zet de QoS ns uit bij je verbindingsproperties van de specefieke verbinding in netwerkomgeving.

Draai netstat -n 5
Draait er niks op de achtergrond wat zooi gaat lopen verzenden ?

Ligt het niet aan Steam die games gaat lopen updaten etc. ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 01:50:
Zet de QoS ns uit bij je verbindingsproperties van de specefieke verbinding in netwerkomgeving.

Draai netstat -n 5
Draait er niks op de achtergrond wat zooi gaat lopen verzenden ?

Ligt het niet aan Steam die games gaat lopen updaten etc. ?
1. Gedaan, heeft niks geholpen.
2. Gedaan, stond niks bijzonders tussen.
3. Ik heb geen steam... :P

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmpf...denk ik: wow, ik lees wat over dat windows xp en adsl samen hoge ping opleveren. Ik had nog helemaal geen windowsupdates gedaan, dus ik denk: joepie, misschien zit daar de fix op het probleem wel tussen! Nou, niet dus, na een paar uur downloaden aan updates en installeren heb ik nog steeds een extreem hoge ping :(

Verwijderd

Ik heb Windows Xp en BBned ADSL en een ping van 19 naar T.net :?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:15
Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 22:44:
Ik heb Windows Xp en BBned ADSL en een ping van 19 naar T.net :?
Hier een ping van 24ms naar T.net, ook met BBned ADSL. Dat windows Xp en ADSL niet samengaan lijkt me echt een onzin verhaal.

Heb je de laatste firmware al in je modem zitten? Leg het probleem ook eens aan je provider voor.

[ Voor 8% gewijzigd door waslijn op 06-10-2003 00:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik heb ook maar een gemiddelde van 22ms naar T.net, maar bij online gaming is het echt bagger...soms gaat m'n ping zelfs naar de 3000(!). Heb al een mailtje naar de provider gestuurd, en ga vandaag nog ff op een andere comp met win98 proberen of ik het probleem daar ook op heb.

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:02

Dirty

Is it capputime yet?

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 20:28:
Edit: het is eigenlijk pas ontstaan nadat ik m'n pc geupgraded heb van een PIII 600 mhz, 256 MB SDRAM met een GF4 MX420 naar een Asus A7N8X Deluxe, AMD Athlon XP 2600+, 512 MB PC2700 Twinmos DDR Ram en een Sapphire Ati Radeon 9800 Non Pro. Ik heb toen geformatteerd omdat ik wat conflicten had met de detonator drivers en heb er toen windows xp opgezet en sindsdien heb ik dus het probleem.
Ik heb van de mensen bij Maxpert begrepen dat de combo A7N8dl met PC2700 niet vlekkeloos verloopt. Wellicht kun je een reepje PC3200 erin stoppen en kijken hoe het dan gaat.

Verwijderd

Staat windows automatische updates ook uit?
En bij Norton heb je ook nog automatische updates zitten!

Misschien dat die de boosdoeners zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb totaal geen programma's draaien op het moment die automatisch voor updates zorgen of contact maken met het internet. Ik denk niet dat het aan de combinatie moederbord geheugen ligt, want zoals ik ook eerder al had gezegd heb ik het probleem ook op andere computers die óok op XP draaien.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmz. Kun je eens controleren of een ander systeem op jouw internetverbinding hetzelfde probleem heeft? Zo nee, dan lijkt 't een conflict op je mobo...

Zo ja, check of niet iemand je internetverbinding aan 't kapen is. Check op trojans en zo.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Dirty schreef op 06 October 2003 @ 08:55:
[...]

Ik heb van de mensen bij Maxpert begrepen dat de combo A7N8dl met PC2700 niet vlekkeloos verloopt. Wellicht kun je een reepje PC3200 erin stoppen en kijken hoe het dan gaat.
Dat moet dan aan het merk liggen want ik draai hier ook pc 2700 en ik heb nergens last van ik heb(als @home niet aan het klote is) een ping van 20-40 in sof2. En dan naar engelse servers.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Misschien staat de vuurmuur van winxp aan? Heb ik ook ooit wel es last van gehad. Uitgezet, en toen weer normalen pings :)

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Misschien dat je hier wat aan hebt, ik ken het probleem en het is waardeloos, let op de laatste post bij mij lag de lag doordat ik de uplink van mijn switch gebruikten.
Nieuwe 3com switch

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Topicstarter
Vuurmuur staat niet aan. En ik heb het inderdaad al op andere systemen getest (zie vorige berichten) met dezelfde problemen. Heb een firewall draaien en die geeft niks aan. Heb ad-aware ff gedaan, maar dat heeft ook niks opgeleverd...

Verwijderd

Topicstarter
K, heb gisteren een andere pc geprobeerd met windows 98, heb ff halflife opgestart, dezelfde server gebruikt die ik altijd gebruik en voila! m'n ping schoot echt gewoon omlaag naar 50! Dus het is echt de combinatie WinXP + ADSL denk ik... :( Denk dat ik dan maar een dualboot ga doen met winxp en win2k of misschien een router kopen, want ik had gehoord dat je het probleem daarmee niet had...

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
klopt, koop gewoon een switch lekker makkelijk, een el chiepo van de computerboer werkt goed (40 euro), een router heb je niet nodig want die heb je al in je modem zitten.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Topicstarter
Sweex Switch 5 poort 10/100 LA200010 € 19,00
Weet iemand of dit ding een beetje goed is?

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 09:18

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 13:39:
Sweex Switch 5 poort 10/100 LA200010 € 19,00
Er zijn weinig tot geen slechte switches (behalve die van d-link (geloof ik) want die wil nog wel eens vastlopen). Ik heb net de 8-poorts versie (EUR 29,-) binnen gekregen -> it better be good...

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 13:39:
Sweex Switch 5 poort 10/100 LA200010 � 19,00
Heb de 9 poorts werkt best goed i.c.m. Tweaked Alcatel alleen soms collisions op de Alcatel poort maar dat is alleen in het begin dan moet ie nog een beetje alles aanvoelen en leren, daarna zelden voorgekomen als het voorkomt gewoon stekker eruit en weer erin ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Weet je zeker dat je ratings in je config van HL goed staan, wanneer je die namelijk te laag zet door wat voor reden dan ook dan kan je een 100 mbit verbinding hebben en dan heeft hij nog een hoge ping. Dan mag hij namelijk niet de hele bandbreedte gebruiken. Typ is in HL in je console rate etc. en zorg dat je al die ratings goed hebt staan.....

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het ligt niet aan de rate van halflife. Heb die enorm hoog gezet en het probleem was nog niet voorbij. Heb bij álle online spellen hoge pings, dus het kan geen halflife probleem zijn.
En nog even over die switch. Ik kan dus gewoon zo'n switch aansluiten op m'n modem, en dan sluit ik de netwerkkaart in m'n computer gewoon op die switch aan en dan kan ik internetten?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien ook kunnen helpen wanneer ik mijn modem tweak? Heb gelezen dat je dan geen VPN en PPTP nodig hebt en dat het dan evt. wel zou kunnen werken. Moet ik dan meteen ook een switch kopen of kan ik gewoon m'n modem tweaken en hem gebruiken zoals ik hem nu ook gebruik?

Verwijderd

zit in xp dan een standaard vuurmuur?? waar zou ik die kunnen vinden dan?? want ik heb namleijk psies hetzelfde probleem!!

ok had eerst ff door moeten lezen.
maar das beter want ik krijg binnenkort ook een router. hopen dat het probleem dan is opgelost!!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 10:41 ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Dit is zon vaag geval waar drivers het probleem zijn denk ik. Hier ook windows xp en zelfde planet adsl, maar ping 30 á 40 @ CS-servers.
Wellicht moet je een kijken naar driver updates of ff een dual boot maken en windows 98 erbij zetten, kijken of je dan dezelfde probs hebt met je pc. Als win98 wel goed werkt is het een software probleem, anders een hardware probleem ;)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat gewoon dan? Een dualboot met windows 98 op NTFS?
En wat voor drivers moet ik dan downloaden? Nieuwe drivers voor m'n modem ofzo?
Een hardware probleem is het in ieder geval niet omdat ik het op 3 computers met windows xp heb geprobeerd en alledrie gaven ze hetzelfde probleem.
Maar nu zou ik ook graag nog antwoord op deze vraag willen hebben: zou het probleem opgelost kunnen worden als ik mijn modem tweak zodat hij als router gaat werken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 15:50:
Nee, het ligt niet aan de rate van halflife. Heb die enorm hoog gezet en het probleem was nog niet voorbij. Heb bij álle online spellen hoge pings, dus het kan geen halflife probleem zijn.
En nog even over die switch. Ik kan dus gewoon zo'n switch aansluiten op m'n modem, en dan sluit ik de netwerkkaart in m'n computer gewoon op die switch aan en dan kan ik internetten?
Wanneer je je rate te hoog zet onstaat er juist lag........... probeer eens een lagere rate.
probeer deze eens
rate = 7500
cl_updaterate 20
cl_cmdrate 30
......
doe ook even net_graph 3 in console en post je bevindingen, kijk vooral naar loss en choke
choke moet met de bovenstaande rates overigens opgelost zijn....
post ff als het werkt,

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat gedaan, maar helaas heeft het niets geholpen.
Choke en loss zijn trouwens altijd al 0 geweest en nu ook 0...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 11:55:
Kan dat gewoon dan? Een dualboot met windows 98 op NTFS?
En wat voor drivers moet ik dan downloaden? Nieuwe drivers voor m'n modem ofzo?
Een hardware probleem is het in ieder geval niet omdat ik het op 3 computers met windows xp heb geprobeerd en alledrie gaven ze hetzelfde probleem.
Maar nu zou ik ook graag nog antwoord op deze vraag willen hebben: zou het probleem opgelost kunnen worden als ik mijn modem tweak zodat hij als router gaat werken?
FAT partitie aanmaken en Win 98 erop ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik heb nog maar 1 HD over en die kan ik helaas niet splitsen in partition magic, en ik ben niet van plan om wéér te gaan formatteren :P

Verwijderd

Topicstarter
*Schopje*
Ik lees nu dus dat als je je modem tweaked, dat je dat geen VPN meer nodig hebt en dat het probleem dan waarschijnlijk over is. Is het tweaken van je modem erg link of is het juist makkelijk om te doen? Kan er veel mis gaan?

Verwijderd

Als je een Alcatel hebt is dat best te doen.

En nodig, dat ding vind ik persoonlijk crappy....

Als het aan een VPN zou liggen dan zou je ook hoge pings hebben als je in Windows gaat pingen. Had je dat al gedaan ? (Op dat tijdstip, onder die omstandigheden etc)

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen hoge pings als ik probeer te pingen in windows...
Maareh, ik heb dus geen switch, maar kan ik dan gewoon m'n modem tweaken en hem dan nog wel gewoon gebruiken zoals ik hem nu gebruik? Dus gewoon modem aan een netwerkkaart koppelen?

Verwijderd

The Conman schreef op 05 October 2003 @ 01:38:
Ik had het probleem ook met Windows XP gehad, na lang onderzoek wist ik niet wat er aan de hand was, dus had ik maar snel Windows 2000 geinstalleerd, plop! Ping van 200-300 terug naar 15-25
ik heb dus echt geen last van te hoge ping met Windows XP. Heb je misschien een firewall draaien op je systeem. Die trekt je ping ook omhoog!

Verwijderd

Topicstarter
Firewall heb ik al verscheidene malen uitgeschakeld (winxp firewall ook), maar heeft niets opgeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb het probleem helemaal zelf opgelost :P
Heb m'n modem getweaked naar een router en voila! Alle problemen opgelost :O

Verwijderd

Dat bewijst dan maar weer de crappyness van de Alcatel modems...

Vage probs....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 16:15:
en hoe heb je dat gedaan?

Verwijderd

Moffin schreef op 06 October 2003 @ 13:32:
Misschien dat je hier wat aan hebt, ik ken het probleem en het is waardeloos, let op de laatste post bij mij lag de lag doordat ik de uplink van mijn switch gebruikten.
Nieuwe 3com switch
nieuwe 3Com switches hebben toch helemaal geen uplink meer? mijne niet in ieder geval

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 16:15:
Ik heb de modem ook getweakt en laat hem mijn netwerk regelen... voor in games scheelt het me ongeveer 20ms op mijn ping... en browsen gaat ook sneller....
Het scheelt weer 1 hop ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm....heb nog wel een probleem.
Als ik halflife online aan het spelen ben dan heb ik er nog wel om de zoveel tijd last van dat het beeld ff voor 2 seconden stil staat. Das dus een behoorlijk grote lag'schok'. Hoe kan dit komen?

Verwijderd

Topicstarter
*Schopje*
Pagina: 1