Het grote @home problemen topic [deel 4]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.460 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 13:33:
[...]

Jij hebt helemaal gelijk. Vraag me alleen af of er iemand is die nog iets op papier (of oude reclame/website) van @Home heeft, waar die 3,8Mbit wordt besproken.
Dat heeft niemand, ook al was het idd overduidelijk dat de cap op 3,8 Mbit lag; @home heeft die snelheid nóóit zelf genoemd, het was slechts een meting van gebruikers, een praktijkervaring. @home gaf aanvankelijk zelf alleen snelheden aan in termen als 'zoveel keer sneller dan via de telefoonlijn', een aantal jaar later zijn ze pas snelheden 'exact' aan gaan geven (2560 Kbit).

Helaas is dit dus vrij lastig op papier te bewijzen :(

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Eerst maken ze iedereen lekker met een snel breedbandabonnent, dan verlagen ze de snelheden, en komen vervolgens met een sneller abonnement wat redelijk wat duurder is en op die manier hopen ze zeker dat veel huidige "klagers" overstappen naar dat nieuwe abonnement.........
Al maken ze het maar 1 euro duurder, mensen kiezen dan voor iets meer snelheid, maar hebben misschien niet door dat ze wel weer een jaar langer aan @home vastzitten (bij abonnementswijziging = geheel nieuw jaar verplicht abonnee blijven, had ik geloof ik ergens gelezen. Dat klopt toch?).

Afijn :) Ik zit nu nog bij @home, maar abonnement wijzigen laat ik wel, mocht het slechter worden wil ik er zonder veel gezeur (binnen een maand!) vanaf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zap schreef op 02 januari 2004 @ 15:36:
[...]

Dat heeft niemand, ook al was het idd overduidelijk dat de cap op 3,8 Mbit lag; @home heeft die snelheid nóóit zelf genoemd, het was slechts een meting van gebruikers, een praktijkervaring. @home gaf aanvankelijk zelf alleen snelheden aan in termen als 'zoveel keer sneller dan via de telefoonlijn', een aantal jaar later zijn ze pas snelheden 'exact' aan gaan geven (2560 Kbit).

Helaas is dit dus vrij lastig op papier te bewijzen :(
Toen ik me aanmeldde (oktober 2002), stond er op de site "snelheden tussen de 2 en 8 Mbit/sec".

En aangezien 2560 kBit/sec (zoals nu op hun site staat) ook in die marge valt ben ik van mening dat @Home dan niks fout doet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

wildhagen schreef op 02 januari 2004 @ 15:45:
[...]

Toen ik me aanmeldde (oktober 2002), stond er op de site "snelheden tussen de 2 en 8 Mbit/sec".
Weet je dat echt zeker? BBned ADSL levert een abonnement met exact de snelheid die jij noemt, misschien heb je het daarmee verward? @home heeft voor zover ik weet nooit hogere snelheden dan die 2560 Kbit/sec. genoemd.

Heb het even gecontroleerd. Wanneer ik op archive.org zoek naar www.home.nl op 2 oktober 2002 (zie hier) en boven op de pagina op 'breedband kabelinternet' klik (de rest van de pagina is verdwenen uit de cache), krijg ik bij de productspecificaties te zien: "Snelheid tot 1-2 Mb/s".

Sorry, maar denk dus toch dat je je vergist hebt.. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Zap op 02-01-2004 16:10 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zap: hmm, i stand corrected dan :)

Meende het me toch te herinneren het *ooit* ergens gezien te hebben. Zal wel aan het late avondje gister liggen ;)

Maar anyways: 2560 kB/sec is natuurlijk nog steeds meer dan '1-2 Mb/sec'. Dus eigenlijk zouden mensen juist blij moeten zijn, want ze krijgen meer dan oorspronkelijk was vermeld op de site :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:09

JeroenT

hoi!

wildhagen schreef op 02 januari 2004 @ 16:27:
Zap: hmm, i stand corrected dan :)

Meende het me toch te herinneren het *ooit* ergens gezien te hebben. Zal wel aan het late avondje gister liggen ;)

Maar anyways: 2560 kB/sec is natuurlijk nog steeds meer dan '1-2 Mb/sec'. Dus eigenlijk zouden mensen juist blij moeten zijn, want ze krijgen meer dan oorspronkelijk was vermeld op de site :)
Vandaar dat iedereen ook zo klaagt :z

Ze garandeerde 1-2 mbit terwijl je veel meer kon halen.. nu hebben ze gewoon een max ingesteld van 2560 kbit.

Niet echt iets om tevreden mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:29
in 2002 stond er nog op de website snelheden tot 3.8mbit/s oid
begin vorig jaar hebben ze dat veranderd naar 2560kbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Net gebeld naar de helpdesk vanwege verbindingsproblemen (snelheid niet hoger dan 50 kb/sec). Nu weer getest op speedtest.nl (met lege cache!), en guess what: 1,1 mb/sec!!! Zijn ze dan stiekem toch al begonnen met verhogen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

P.K. schreef op 02 januari 2004 @ 17:36:

in 2002 stond er nog op de website snelheden tot 3.8mbit/s oid
"oid" ;)

Als je even een paar posts hierboven leest, en wat onderzoek doet kom je erachter dat dit niet het geval is... :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Laatst online: 21:06
Ok, inmiddels is de snelheid weer normaal... Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToriHino Schreef:
Maar in hoeverre is het dan echt concurrerend met ADSL? Voor €65 euro heb je bv. bij Demon een 8192/1024 abbo met daarbij ook nog eens toegang tot een (hele goede) newsserver. Ook mag je daar een server draaien, bij dit nieuwe abb van @Home is dat nog maar afwachten...
Hou wel goed rekening mee dat het geen vergelijk is.Demon 8mbit lijntje op de newsservers zijn gecapped.Dat houd in dat je maar maximaal 200KB kunt downloaden.(Als je echt alléén internet kies met name 8mbit lijntje voor de newsservers) kun je beter @home houden met payserver.Ben je goedkoper uit zelfde compleetheid en véél sneller.
Demon heeft een hele goede newsserver maar wel gecapped en dat maakt het niet zo fijn meer.Voorbeeld: effe een dvd eraf halen met max.3 connecties tot 200KB of downloaden met @home met 2 connecties 350-450KB en nog sneller(hier bij mij 550KB).Dat is wel sneller.

Demon 65 euro gecapped door het leven gaan(newsservers)
@home breedband 47.95 samenwerking met payserver(Astraweb , Usenetserver)12 Euro , maakt samen 59.95 euro.Fullspeed downloaden :9

Maybe het nieuwsta abbo - tussen de 55 euro - 60 euro en payserver ben je 2 euro tot 7 euro duurder uit.
Als het abbo dus 55 euro kost ben je 2 euro duurder uit maar wel fullspeed downloaden op de newsservers.Dus voor mij is 7 euro dan nog niet te veel.Want ik kan gewoon volle snelheid downloaden.

O ja die geen CC hebben kan je ook Pfcorner nemen.Ook volledig downloaden.

Wat is goedkoper nou :9
Demon 8)7 of
@home

Waar leg je je prioriteit dat is het wat de meeste zich moeten afvragen.
Ik zeg Als ik opde newsservers ga kijken liever @home(sneller en ook compleet met payserver)
Maar andere willen iets anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 14:57

Wekkie

Yeah

MaximusAurelius, jou verhaal klopt inderdaad, alleen met newservers. En er zijn zat mensen die daar niet mee downloaden ( zoals ik bijv. ) en die kiezen dan voor ftp of p2p clients. En wat te denken van de mod en game-freaks. Die hun updates van honderden MB's moeten halen, die hebben ook liever een 8mbit lijn inplaats van 2,5mbit. Dus Demon is echt wel goedkoper hoor, helemaal als je het simpel houdt :

8mbit/1mbit -> €65
3mbit/128kbit -> €48 ( afgerond op 3mbit, aangezien sommige wat meer halen dan anderen )

Net even de bonuspacks en mod voor UT2003 binnengehaald, snelheid begon rond 350 KB/s en liep af tot 305. Mooi dus :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 18:16:
[knip]
Wat is goedkoper nou :9
Demon 8)7 of
@home
[knip]
Wat heb je liever:
@home zuigt@homeDemon
Supportslechtezeer goeie
Uitvallers300 per week (van 30sec tot 5 min)geen
Newsserveruitvallendesupernews capped tot 3 treads (50kb/s max)
Download230kB/s (breedband abbo, krijg m niet sneller)256kB/s
UploadMAX 16kB/sGem 95kB/s
Prijs per maand47,95€55€

Die support van @home is echt BAGGER, ze behandelen je als een n00b en denken dat ze alles weten, niet dus. Demon is wat dat betreft op het gebied van support veel beter, ze behandelen je op het goeie nivo (beter dan @home dus).

Als alles even goed zou zijn bij demon en @home (snelheden, nieuwservers, ALLES) dan zou ik nogsteeds overstappen wegens de BAGGERE support bij @home, geef mij maar demon hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja moet je wel er bij zeggen dat je bij @home meer mailboxen krijgt.

Niet dat de mailserver ook maar het predikaat stabiel waardig is .. maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Ook nog even erbij vermelden dat je bij Demon 2048/1024 echt geen 256 KB/sec haalt, eerder rond de 210.

Oja, toen ik me heb aangemeld voor @Home ( juni/juli 2002 ) stond er ook "snelheid 1-2Mb/sec*" en dan "*Gemiddelde meet resultaten"

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf schreef:
Hou wel goed rekening mee dat het geen vergelijk is.Demon 8mbit lijntje op de newsservers zijn gecapped.Dat houd in dat je maar maximaal 200KB kunt downloaden.(Als je echt alléén internet kies met name 8mbit lijntje voor de newsservers) kun je beter @home houden met payserver.Ben je goedkoper uit zelfde compleetheid en véél sneller.
Demon heeft een hele goede newsserver maar wel gecapped en dat maakt het niet zo fijn meer.Voorbeeld: effe een dvd eraf halen met max.3 connecties tot 200KB of downloaden met @home met 2 connecties 350-450KB en nog sneller(hier bij mij 550KB).Dat is wel sneller.
Sommige van jullie moeten eens lezen A.U.B ik zet er duidelijk neer met de newsservers over het andere heb ik het niet over.
MaximusAurelius, jou verhaal klopt inderdaad, alleen met newservers. En er zijn zat mensen die daar niet mee downloaden ( zoals ik bijv. ) en die kiezen dan voor ftp of p2p clients. En wat te denken van de mod en game-freaks. Die hun updates van honderden MB's moeten halen, die hebben ook liever een 8mbit lijn inplaats van 2,5mbit. Dus Demon is echt wel goedkoper hoor, helemaal als je het simpel houdt :

8mbit/1mbit -> €65
3mbit/128kbit -> €48 ( afgerond op 3mbit, aangezien sommige wat meer halen dan anderen )

Net even de bonuspacks en mod voor UT2003 binnengehaald, snelheid begon rond 350 KB/s en liep af tot 305. Mooi dus
Dat schreef ik ook maar er zijn er zéér veel die dat pakken voor newsservers en die niet van te voren doen informeren.Jij hebt dat niet nodig en misschien meerdere ook maar er zijn ook mensen die dat wel véél nodig hebben 8)7

En een vraag waarom moet er zo'n goeie Support zijn?(dit is een normale vraag , dus ik wil een normaal antwoord terug)Als alles draait zoals het hoort heb je die toch bijna niet nodig. ;)
Wat heb je liever:
@home zuigt @home Demon
Support slechte zeer goeie
Uitvallers 300 per week (van 30sec tot 5 min) geen
Newsserver uitvallende supernews capped tot 3 treads (50kb/s max)
Download 230kB/s (breedband abbo, krijg m niet sneller) 256kB/s
Upload MAX 16kB/s Gem 95kB/s
Prijs per maand 47,95€ 55€

Die support van @home is echt BAGGER, ze behandelen je als een n00b en denken dat ze alles weten, niet dus. Demon is wat dat betreft op het gebied van support veel beter, ze behandelen je op het goeie nivo (beter dan @home dus).

Als alles even goed zou zijn bij demon en @home (snelheden, nieuwservers, ALLES) dan zou ik nogsteeds overstappen wegens de BAGGERE support bij @home, geef mij maar demon hoor
Ikzelf heb dan liever @home omdat hij niet gecapped is en die Support dat intressert mij helemaal niet.Omdat als je een goeie internetverbinding hebt je ze bijna niet nodig heb.Dus als jij Demon wilt pakken en voor de support kiest dan zegt dat ook al genoeg dan heb je weing vertrouwen in.

In dit topic reageerde al iemand over de newsservers van Demon dat , dat ook al niet meer is wat het was
snelheid nieuwsgroepen demon laag/ En dat lees ik op verschillende forums en dat hoor ik ook van diegene die Demon hebben.Maar ja dat zal je altijd blijven houden

En als ik wil gaan overstappen(ben nou nog afhankelijk van mijn contracts duur tot maart)dan pak ik een andere provider als Demon omdat het daar ook niet veel soeps is.Maar op dit moment gaat het weer lekker met @home en effe afwachten wat ze nou precies gaan doen.
En gecapped bij Demon.Ik heb een beroep(vrachtwagenchauffeur) waar ik afhankelijk van ben in het weekend dus als ik wat wil downloaden een dvd dan moet dat vrij snel gaan en niet met 3 connecties max.200KB.

En ik weet dat Demon dat wilt hebben dat ze met een 8mbit lijntje op de newsservers gecapped zijn.Sommige zeggen ligt aan Supernews dat is niet zo want ik zelf met @home en Supernews download ik gewoon op full-speed.Dus dat vind ik wel wat lullig van Demon.

Al met al zonder de newsservers zal het een goeie providerzijn Demon. en ook snel 8 mbit.

Ik denk toch dat @home met het nieuwe abbo pakket een grote concurrentie aangaat.Ligt eraan wat de snelheid word , suggesties lopen al in dit topic.Maar ja het moet eerst zwart op wit staan.Dadelijk gaan ze een nog sneller abbo maken. Wie weet. ;) Helaas moeten we geduldig erop wachten wat ze gaan doen :'( Maar de CLOCK IS COUNTING ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 08-09 10:48
Zap schreef op 02 januari 2004 @ 18:01:
[...]

"oid" ;)

Als je even een paar posts hierboven leest, en wat onderzoek doet kom je erachter dat dit niet het geval is... :)
Toen wij het namen weet ik zeker dat de specificatie van de snelheid tot 3,8Mb/s was. Of dat ook op internet stond weet ik niet, maar het is altijd 3,8Mb/s geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klaus_1250 schreef op 03 januari 2004 @ 10:27:
[...]

Toen wij het namen weet ik zeker dat de specificatie van de snelheid tot 3,8Mb/s was. Of dat ook op internet stond weet ik niet, maar het is altijd 3,8Mb/s geweest...
Als het niet op de site staat, is het dat ook niet geweest...

Ben je niet in de war met de cap-snelheid? Want die was idd 3.8 Mbit, maar dat gold/geld alleen voor de oude Com21's. De nieuwere Motorola's zijn nooit gecapped geweest en kunnen dus tot maximaal 10 Mb/sec halen (theoretisch dan).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

wildhagen schreef op 03 januari 2004 @ 11:13:
[...]

Ben je niet in de war met de cap-snelheid? Want die was idd 3.8 Mbit, maar dat gold/geld alleen voor de oude Com21's. De nieuwere Motorola's zijn nooit gecapped geweest en kunnen dus tot maximaal 10 Mb/sec halen (theoretisch dan).
Precies :)

@home heeft al die tijd een hogere downloadsnelheid geleverd dan men opgaf bij de productspecificaties. Daar is op zich niets mis mee, maar het leidt tot verwarring en logischerwijs ook tot ergernis wanneer die (hogere) snelheid ineens toch omlaag gebracht wordt. Het grote verschil zit in het feit dat men voorheen in tegenstelling tot andere providers een gemiddelde snelheid aangaf en geen maximale snelheid noemde. Tegenwoordig is dit echter wel het geval. Het maximum van 2560 Kbit/sec. ligt boven de 1-2 Mbit/sec. die men vroeger als gemiddelde aangaf. Het feit dat de cap in de praktijk veel hoger (3,8 Mbit voor COM21 en 10Mbit voor Motorola/DOCSIS) bleek te liggen doet er op papier niet toe.

Officieel gezien lijkt het mij dat ze in hun recht staan wat dat betreft (ik studeer geen rechten, dus als iemand dit kan weerleggen.. ik hoor 't graag ;)), maar ik ben persoonlijk van mening dat er wel wat tegenover mag staan. Misschien kunnen ze dit al gedeeltelijk waarmaken met de komende verhoging van de upload-bandbreedte, maar zoals al vaak in dit topic is geopperd mogen de algemene service en de aanvullende diensten als mail, news en ftp ook wel eens wat betrouwbaarder worden.. Dit zeker in contrast tot de ADSL-aanbieders, welke door aanhoudende concurrentie steeds meer bieden voor steeds minder geld. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Zap op 03-01-2004 14:24 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:33
Zap schreef op 03 januari 2004 @ 14:12:
[...]

Officieel gezien lijkt het mij dat ze in hun recht staan wat dat betreft (ik studeer geen rechten, dus als iemand dit kan weerleggen.. ik hoor 't graag ;)),
ik heb het erover gehad met een vriend die rechten studeerde.. je hebt jarenlang iets gekregen dat ze 'extra' geleverd hebben.. dat mogen ze je niet zomaar afnemen (gewoonterecht oid)

Ik denk dat niemand een rechtzaak tegen ze zou aanspannen maar ik vermoed dat je wel sterk zou staan.. en ik kan me herrinneren dat ze ook met 3,8 Mbit geadverteerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealXistence
  • Laatst online: 06-09 11:48
Als @home de beschikking over de technologie krijgt om die snelheden op te gooien naar 10 mbit zal dit waarscheinlijk ook de snelheden van de andere pakketen omhoog gooien we zullen zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Xistence schreef op 03 januari 2004 @ 14:56:
Als @home de beschikking over de technologie krijgt om die snelheden op te gooien naar 10 mbit zal dit waarscheinlijk ook de snelheden van de andere pakketen omhoog gooien we zullen zien. :P
Die 10 Mbit gaan ze hoogstwaarschijnlijk over het nieuwe ethernet-to-home aanbieden (net zoals het geval is bij Kabelfoon). Dit netwerk is dan losstaand van de huidige netwerkprotocollen die dan waarschijnlijk nogsteeds gebruikt worden voor de goedkopere abonnementen. De capaciteit daarvan verandert in dat geval niet. :)

offtopic:
m3gA: tof icon ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Zap op 03-01-2004 16:02 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zap: dat Ethernet-project was toch 100 Mb/sec, geen 10?

Zou het best willen hebben als het hier beschikbaar kwam, vrees alleen dat het erg kostbaar za worden qua abonnement etc.

Edit: heb het nog ff opgezocht, is idd 100 Mb/sec: nieuws: Essent start onderzoek 'Ethernet via de kabel'

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 03-01-2004 16:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

wildhagen schreef op 03 januari 2004 @ 16:16:
Zap: dat Ethernet-project was toch 100 Mb/sec, geen 10?

Zou het best willen hebben als het hier beschikbaar kwam, vrees alleen dat het erg kostbaar za worden qua abonnement etc.

Edit: heb het nog ff opgezocht, is idd 100 Mb/sec: nieuws: Essent start onderzoek 'Ethernet via de kabel'
Dat zou het uiteindelijk inderdaad moeten worden ja.. :) Maar in het artikel staat dat men het "vooralsnog minimaal 5x sneller wil maken dan het nu is", en verderop in het artikel staat "momenteel wordt op het @Home-netwerk maximaal een snelheid van 2Mb/s gehaald".

Met andere woorden: aanvankelijk wordt het een snelheid van 10 Mbit (dit is ook het geval bij Kabelfoon, zij hebben de specificaties en prijzen al vrijgegeven -> zie de tweede alinea van dit artikel); later zal dit evt. verhoogd worden naar 100 Mbit. :)

Maar het klinkt zéker aantrekkelijk.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Zap op 03-01-2004 16:30 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealXistence
Ja het zou eerst 10 mbit zijn daarna 50 en daarna pas 100 dus in een fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja Wat heb je aan een 10 (of 100) mbit lijntje als:

- Je [b]geen[b] servers mag draaien
- De Mail altijd (of zeer vaak) brak is, niet werkt
- Newsgroups een retentie van 0,0 hebben (als de juiste groepen er al zijn)
- De DNS brak is (valt de laatste tijd wel mee geloof ik, maarja @Home dus...)
- Je überhaupt geen verbinding hebt of iedere keer storingen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 16:34:
tsja Wat heb je aan een 10 (of 100) mbit lijntje als:

- Je [b]geen[b] servers mag draaien
- De Mail altijd (of zeer vaak) brak is, niet werkt
- Newsgroups een retentie van 0,0 hebben (als de juiste groepen er al zijn)
- De DNS brak is (valt de laatste tijd wel mee geloof ik, maarja @Home dus...)
- Je überhaupt geen verbinding hebt of iedere keer storingen hebt
Op het laatste punt na weet ik dan toch wel raad met zo'n verbinding hoor :P Zonder het eerste valt te leven en punt 2, 3, 4 zijn elders wel te vinden.. ;) (al dan niet tegen betaling)

Maar zonder dollen, ik ben het wel met je eens dat de overige services momenteel verre van betrouwbaar zijn.. :) Al moet ik toegeven dat 't met de mail de laatste tijd ook wel steeds beter lijkt te gaan (over news, ftp en de helpdesk zeg ik niets..)

[ Voor 14% gewijzigd door Zap op 03-01-2004 16:41 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

EttH, ja! geweldig :D
In een zinloze bui had ik @Home pas gemaild of ze al testers nodig hadden/er testen hadden plaatsgevonden en of het spoedig gerealiseerd zou worden. Nou het was in een te vroeg stadium vertelden ze me.

Ik had trouwens ook een mail gestuurd wat zoiets was als
"sjlasjd Upload djfhjd Verhoging ADSL dkfjdk prijs"
Reply was verbazingwekkend genoeg dat ze te weinig info uit deze mail konden halen ;-) [dus nog niet een helemáál idiote kwoot machine]

En 10mbit.. De woorden alleen al.. Neem eens afstand van de huidige generatie internet abo's en beeld je nou eens in...

Je zit thuis met je ronkende pc's, bekijkt je down/up stats en ziet resultaten die je niet op speedtest tegen komt....
Vervolgens werp je een blik op een doos in de hoek met het opschrift "100mbit for everyone, @Home".

:z

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Wat overkomt me nu :'(
Onderhoud regio Roosendaal maandag 5 tot 8 januari

Door werkzaamheden aan ons netwerk kunt u van
maandag 5 januari 2004 02:00 tot donderdag de
8e 07:00 problemen ondervinden met de internet
service van Essent@Home Zuid.

Deze zijn met name te merken in de regio
Roosendaal.

Gedurende deze tijd is het mogelijk dat uw
internet verbinding voor 30 minuten wordt
onderbroken.

Onze excuses voor het ongemak.
Bron http://www.home.nl/abonnee/meldingen/#otto_1738

Hoezo: altijd online??
Hopelijk levert dit niet teveel problemen op.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, zag hem vorige week ook al staan... beetje vaag, zo'n lange termijn voor een onderhoud van 30 minuten...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Idd, ben benieuwd wat ze dan in vredesnaam doen dat het zo lang moet gaan duren? Moet er overigens wel bij zeggen dat ik bij voorgaand onderhoud nooit echt problemen heb ondervonden. We zullen het maar afwachten.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ik weet niet wat ze in maastricht aan het doen zijn maar het lijkt al een paar dagen of ik opeens @home basis heb..:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:22

Robtimus

me Robtimus no like you

2.5 week later nog steeds niks. Vanmorgen via webmail een mailtje gestuurd naar klachten@home.nl waarin ik eis uiterlijk donderdag 5 uur mijn verbinding terug te krijgen. Krijg ik een standaard mailtje terug, waarin ze zeggen binnen TWEE WEKEN!! iets van zich te laten horen:
Dit is een automatisch gegenereerd bericht.
Reacties op dit bericht worden niet in behandeling genomen!

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw klacht ontvangen en in behandeling genomen.
U kunt binnen 2 weken een bericht van ons verwachten.

Met vriendelijke groeten,
@Home,

Afdeling Klantenservice
Dat is toch geen normale termijn??
TD-er schreef op 30 december 2003 @ 00:18:
[...]

Bij mij duurde het ongeveer een maand. (24-10-2003 Ingediend. 23-11-2003 Opgeleverd. )
Je kunt nu gewoon @home opzeggen per 1/2/2004, ik verwacht dat je na 11 dagen zonder internet wel minstens een maand restitutie kunt krijgen, dus kost het je niets, dat opzeggen. Ik meen dat tot 1/1/2004 Demon die actie heeft van geen aansluitkosten en geen kosten voor het modem.

Succes met @home.
Ik zou hiervan ook wel ff melding maken bij Troubles@home oid.
Dat wordt dus hoop ik eind januari, dus februari zou mijn laatste maand worden. Ik heb al op 22-12-2003 Demon aangevraagd, dus idd zero opstartkosten, alleen het abo geld.

Ik ga zodra ik weer verbinding heb mijn uitgebreide klachtenmailtje zoals die nu al incrementeel wordt opgesteld naar klachten@home.nl sturen, met een CC naar Kassa, de consumentenbond, troublesathome.nl en Ook Dat Nog. Ik ga ze zeker nomineren voor de Gouden Slak.
Canard schreef op 30 december 2003 @ 00:47:
[...]
Dat kun je wel vergeten... en ik spreek uit ervaring.
Maakt me niet uit. Ik eis een volledige restitutie, te verrekenen over februari. Op de helft heb ik inmiddels al zeker recht, alleen al omdat ik ruim een halve maand zonder verbinding zit. Als de restitutie die ik krijg niet genoeg is laat ik gewoon alles terugstorten. Als alles goed is zit ik dan toch al bij Demon. Laat ze me dan maar afsluiten wegens niet betalen. Moeten ze me maar een fatsoenlijke verbinding en vooral service geven.
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 20:26:

Als alles even goed zou zijn bij demon en @home (snelheden, nieuwservers, ALLES) dan zou ik nogsteeds overstappen wegens de BAGGERE support bij @home, geef mij maar demon hoor >:)
Over de support van @Home kan ik helaas meespreken. Ik zit al 2.5 week zonder internet, en heb niet het gevoel dat ze er iets aan doen. Iemand die ik van een ander forum ken heeft van 13 december tot 29 december moeten wachten alleen al voordat de monteur langskwam. Dit gebrek aan service is voor mij de hoofdzakelijke reden dat ik wegga.
m3gA schreef op 04 januari 2004 @ 17:19:
Ik weet niet wat ze in maastricht aan het doen zijn maar het lijkt al een paar dagen of ik opeens @home basis heb..:{
Wees maar blij, ik heb niet eens @home budget :(

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt me niet uit. Ik eis een volledige restitutie, te verrekenen over februari. Op de helft heb ik inmiddels al zeker recht, alleen al omdat ik ruim een halve maand zonder verbinding zit. Als de restitutie die ik krijg niet genoeg is laat ik gewoon alles terugstorten. Als alles goed is zit ik dan toch al bij Demon. Laat ze me dan maar afsluiten wegens niet betalen. Moeten ze me maar een fatsoenlijke verbinding en vooral service geven
Dat kun je echt vergeten hoor.Jij betaalt gewoon de kosten van jou Abbo.Ik heb in maand oktober en November maar totaal 2 weken verbinding gehad(omdat @home niet meezat te werken werken aan de lijn).Ik eisde dat toen ook , heb zelfs mijn advocaat ingeschakeld , maar dat was tevergeefs.Zij houden daar nergens rekening mee , als je nou verbinding hebt ja of te nee , of je gaat 2 maand op vakantie etc.

Je zal het allemaal netjes moeten betalen ook al eis jij dat , dat intresseren die geen mallemoer.Hou goed in de gaten als jij niet gaat betalen dat je een deurwaarder aan de deur kunt krijgen Als zij de wettelijke waarschuwingen hebben gegeven(volgens mij zijn dat er 3).Zij zullen dan het geld incasseren , en als je niet meewerkt halen ze je wat uit het huis wat de schade moet opbrengen.Zij zijn er toe bevoegd.Ik snap jou zéér goed , maar ik behoed jou voor een fout die uit de hand kan lopen.Kom je in aanraking met de deurwaarder , sta je altijd geregistreerd dat jij niet betaald , dat kunnen andere instanties ook zien , dus ook dan jou nieuwe provider.Je moet het zo kijken hetzelfde als jij in aanraking komt met justitie , dan sta je ook voor je leven gerigistreerd.

Algemen voorwaarden @home

Artikel 5 - Betaling

5.1 Abonnee is de vergoeding, zoals genoemd in artikel 4, verschuldigd vanaf de datum dat de Kabelinternetdienst voor gebruik ter beschikking is gesteld. Bij zelfinstallatie wordt de Kabelinternetdienst geacht ter beschikking te zijn gesteld per het moment van de eerste log-in, doch uiterlijk op de tiende dag na ontvangst van het installatiepakket. Indien realisatie van de Aansluiting wordt verhinderd door een aan Abonnee toe te rekenen omstandigheid is Abonnee de vergoedingen verschuldigd vanaf de dag waarop de Kabelinternetdienst voor gebruik ter beschikking zou zijn gesteld indien de aan Abonnee toe te rekenen omstandigheid niet had plaatsgevonden.

5.2 Betaling van de verschuldigde vergoedingen uit hoofde van artikel 4 geschiedt door middel van een maandelijkse automatische afschrijving, waartoe de (Aspirant) Abonnee Essent Kabelcom bij aanvraag van de Kabelinternetdienst machtigt. De vaste abonnementskosten worden maandelijks bij vooruitbetaling geïncasseerd. Eventuele andere vergoedingen worden zo spoedig mogelijk na het ontstaan automatisch geïncasseerd.

5.3 Indien het gebruik van een Kabelinternetdienst, door de Abonnee in een periode sterk is toegenomen en deze Kabelinternetdienst een afname-afhankelijke vergoeding kent, is Essent Kabelcom bevoegd aan de Abonnee een tussentijdse factuur toe te zenden.

5.4 Indien de verschuldigde vergoeding(en) niet tijdig zijn bijgeschreven op de rekening van Essent Kabelcom, zal Essent Kabelcom de Abonnee schriftelijk (per reguliere post of per E-mail) mededelen dat de betaling niet is ontvangen en gunt Essent Kabelcom de Abonnee een termijn van tenminste 10 Werkdagen waarbinnen de betaling alsnog dient te geschieden. In het geval dat de Abonnee de betaling niet binnen de gestelde termijn verricht, is de Abonnee zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.

5.5 Vanaf de datum van verzuim kan Essent Kabelcom de Abonnee een extra vergoeding in rekening brengen gelijk aan de wettelijke rente over de verschuldigde bedragen en de kosten die Essent Kabelcom maakt ten behoeve van het incasseren van die bedragen. Essent Kabelcom is gerechtigd de levering van de Kabelinternetdienst en/of Aanvullende diensten ingeval van verzuim direct te staken.

Onthou goed de provider staat NU altijd in zijn recht als jij niet doet betalen.Zij zullen altijd hun geld krijgen op wat voor manier dan ook.Jij word er de dupe van niet zij.En het kan uit de hand lopen voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Hmmm, bedankt iig.

Ik heb ook dit gevonden, van help.home.nl:
Vraag
Ik heb een aantal dagen niet kunnen internetten?

Antwoord
Het kan voorkomen dat u als abonnee een aantal dagen niet heeft kunt internetten. Indien de onderbreking van de internet service 2 dagen of langer achtereen heeft geduurd, dan kunt u in aanmerking komen voor restitutie van een evenredig deel van het abonnementsgeld.

Wanneer u in aanmerking wilt komen voor een korting op het abonnementsgeld in verband met offline dagen kunt u een e-mail sturen naar support@home.nl met daarin de dagen die u in mindering gebracht zou willen zien en waarom. Wanneer u een referentienummer heeft waaronder de storing genoteerd is door de klantenservice voegt u deze ook toe. Let wel: U komt alleen voor creditering in aanmerking wanneer u langer dan 48 uur offline bent geweest en u daarvan op de eerste dag van de storing melding van heeft gemaakt bij de klantenservice. De precieze voorwaarden voor creditering vind u op http://voorwaarden.home.nl
Ok, die 100% kan ik dus vergeten. Maar die 50+% kan ik dus wel eisen volgens @home zelf.
Ik heb op dag 1 meteen gebeld met de helpdesk (zelfs 2x), en het is ruim langer dan 48 uur. Een evenredig deel is nu al 54.8%, en ik verwacht dat het de 60 ruim zal overtreffen. Reken maar dat ik dat deel zeer zeker zal eisen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dat bewijzen dat je lang offline bent geweest?
En dan bedoel ik echt 100% zwart op wit bewijzen.

Het is makkelijk als je een programma had zoals linkmonitor die geeft dat netjes aan , optie tot uitprinten.

Als je bewijzen hebt geeft ik je een zéér reeele grote kans , maar zonder bewijzen geeft ik je helaas 0% kans.

je moet niet gaan denken dat zij die bewijzen hebben , het is wel zo maar dan hebben ze het niet meer , jij zal met bewijzen moeten komen zwart op wit.En helaas zullen zij er niet in trappen als jij zegt van kijk maar eens ik ben niet online geweest.Dan zeggen zij van je bent er niet geweest of op vakantie etc.

Dit is de realiteit met instanties vooral grote instanties zoals @home is onderdeel Essent.Zij wijzen alles van de hand , 1 ding kunnen ze niet als jij het zwart op wit hebt dat jij géén verbinding had dan hebben zij geen poot om op te staan.

Ik wens je veel sterkte toe en ook geluk.Mijn steun heb je ook al zal het niet van toepassing komen alleen mentaal ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Gisteren voor het eerst in 3 maand tijd downtime gehad. Maar dat kwam door onderhoud wat ook van te voren gemeld is... Nu werkt het nog steeds perfect. Vraag me af waarvoor dat onderhoud bedoeld is geweest :?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
wildhagen schreef op 03 januari 2004 @ 11:13:
[...]

Het heeft wel degelijk op de site gestaan, heb het destijds nog opgeslagen ook voordat ze het hebben veranderd.
Moment, ff zoeken..

(edit) gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/files/38mbit.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Occy74 op 06-01-2004 03:03 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op 06 januari 2004 @ 03:00:
[...]
Het heeft wel degelijk op de site gestaan, heb het destijds nog opgeslagen ook voordat ze het hebben veranderd.
Moment, ff zoeken..

(edit) gevonden:
[afbeelding]
Sterker, het staat nog steeds online:
http://www.home.nl/producten/nieuws/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
IceManX schreef op 05 januari 2004 @ 15:43:
Hmmm, bedankt iig.

Ik heb ook dit gevonden, van help.home.nl:
[...]
Ok, die 100% kan ik dus vergeten. Maar die 50+% kan ik dus wel eisen volgens @home zelf.
Ik heb op dag 1 meteen gebeld met de helpdesk (zelfs 2x), en het is ruim langer dan 48 uur. Een evenredig deel is nu al 54.8%, en ik verwacht dat het de 60 ruim zal overtreffen. Reken maar dat ik dat deel zeer zeker zal eisen.
vraag trouwens als je belt een ticketnummer.. meer als 90% van de keren logt de helpdesk je call/ticket niet..en als je daarna restitutie wil weten ze weer van niks omdat er niks gelogd is.. ik vraag zelfs voor de meest kleine dingen een ticketnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Simulated Zero schreef op 05 januari 2004 @ 19:54:
Gisteren voor het eerst in 3 maand tijd downtime gehad. Maar dat kwam door onderhoud wat ook van te voren gemeld is... Nu werkt het nog steeds perfect. Vraag me af waarvoor dat onderhoud bedoeld is geweest :?
ik vermoed dat het uitbreiding van het netwerk is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

m3gA schreef op 06 januari 2004 @ 07:26:
[...]

vraag trouwens als je belt een ticketnummer.. meer als 90% van de keren logt de helpdesk je call/ticket niet..en als je daarna restitutie wil weten ze weer van niks omdat er niks gelogd is.. ik vraag zelfs voor de meest kleine dingen een ticketnummer.
Ik heb al vanaf dag 1 of 2 (weet het niet meer zeker) een referentienummer, en dat noem ik elke keer. Dus dat is het probleem niet.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Occy74 schreef op 06 januari 2004 @ 03:00:
[...]
Moment, ff zoeken..

(edit) gevonden:
[afbeelding]
Oh, dat artikel weer :) (heeft hier al vaak gestaan).. Dit is slechts een praktijktest van een andere bron (Computer Idee), geciteerd door @home. Het gaat hier dus om een gemeten gemiddelde snelheid, en niet om de officiële productspecificatie van @home; met andere woorden, met deze gegevens heb je geen poot om op te staan :)

Neem nou maar van mij aan dat @home zelf nóóit die 3,8 Mbit als specificatie heeft opgegeven op haar site. (hoe jammer dat ook is..)

Maar hoe dan ook is het misleidende reclame, gezien de nieuwe cap..

[ Voor 14% gewijzigd door Zap op 06-01-2004 12:21 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16

lordsnow

I know nothing

--deleted--

[ Voor 98% gewijzigd door lordsnow op 06-01-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:32:
Het is makkelijk als je een programma had zoals linkmonitor die geeft dat netjes aan , optie tot uitprinten.
Heb je weinig aan, denk ik.

De helpdesk moet contateren dat je offline bent, dus daarom moet je bellen zodat zij kunnen zien of het modem wel of niet online is. Dit wordt dan genoteerd in een ticket. Aan de hand van tickets wordt bepaald of en hoeveel restitutie je krijgt.
je moet niet gaan denken dat zij die bewijzen hebben , het is wel zo maar dan hebben ze het niet meer
Dus jij zegt hier dat ze bewijs express verwijderen of verzwijgen? En wat voor 'n bewijs heb je voor deze beschuldiging?
jij zal met bewijzen moeten komen zwart op wit.
Niet waar dus. Zie boven.
Dan zeggen zij van je bent er niet geweest of op vakantie etc.
Zelfs al ga je op vakantie, dan kan je modem toch nog steeds online zijn? :)
Dus de hele redenering van "op vakantie" is niet eens bruikbaar.

[ Voor 36% gewijzigd door lordsnow op 06-01-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

m3gA schreef op 06 januari 2004 @ 07:26:
vraag trouwens als je belt een ticketnummer
Goed idee! Er hoort altijd een ticketnummer aangemaakt te worden, dus je kan er gewoon naar vragen!
meer als 90% van de keren logt de helpdesk je call/ticket niet
Wat je hier beweert klopt zeker weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Volgens http://www.home.nl/abonnee/meldingen/ is er op zowel 12 als 16 januari onderhoud in Den Bosch gepland, ik hoop dus dat dit onderhoud mijn verbinding terugbrengt (als het niet eerder komt). Als het pas de 16e is, is dat wel 4 volle weken. Krijg ik alsnog die maand restitutie bijna :X

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit 's ff naar m'n stats te kijken vanaf het werk, zie ik iets waar ik niet blij van word.
De packetloss (heerlen, landg1)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mvanrijnen/pharlap-gateway-day.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
weet niet of het al ergens in dit of de vorige topics aan bod gekomen is (neem haast aan van wel maar goed...) dus ik vraag het toch maar even:
sinds een aantal weken krijg ik e-mail binnen die een binnenkomst tijd heeft van enkele uren eerder. Ligt dit aan @home of aan de verzendende (wat een woord) provider?
Het komt bij meerdere mensen van andere providers voor dus je zou zeggen @home alleen is het weer niet altijd zo... wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
hemiparo schreef op 07 januari 2004 @ 19:28:
weet niet of het al ergens in dit of de vorige topics aan bod gekomen is (neem haast aan van wel maar goed...) dus ik vraag het toch maar even:
sinds een aantal weken krijg ik e-mail binnen die een binnenkomst tijd heeft van enkele uren eerder. Ligt dit aan @home of aan de verzendende (wat een woord) provider?
Het komt bij meerdere mensen van andere providers voor dus je zou zeggen @home alleen is het weer niet altijd zo... wat kan het zijn?
op www.troublesathome.nl is regelmatig te lezen over mailserver-storingen.er staat ook te lezen dat de mailserver regelmatig achter ligt in z'n te verzenden mail.ga er maar vanuit dat 't aan @home ligt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
was ik al bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealXistence
Waarom klachten geven als ik geen problemen heb :P na ja op de snelheid na is alles oke. Ze zouden beter voor basis de helft van de snelheid doen van basis want we betalen ook meer dan de helft O-)

[ Voor 39% gewijzigd door TheRealXistence op 08-01-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Woensdag kwam ik erachter dat iemand bij mij in de flat wel een redelijk werkende verbinding heeft. Maw, het ligt dus niet buiten de flat.

Dus woensdag maar weer gebeld, mijn vermoeden (modem is gaar) verteld. Ze konden pas op 19 januari (dus na 31 dagen zonder verbinding) met zekerheid een monteur langssturen. Ik pissed, dus ik heb mijn broer het gesprek laten overnemen. Ze zouden hem gisteren op zijn mobieltje bellen om een afspraak te maken. 1x raden: niet gebeurd.

Ik heb vanmorgen maar weer een mailtje gestuurd naar zowel support@ als klachten@, waarin ik eis dat de monteur uiterlijk woensdag langskomt (al verwacht ik er niks van). Ook heb ik meteen mijn opzeggingsmailtje verstuurd, dus per 1 maart ben ik @Home abonnee af. Ik zit liever zonder internet dan met @Home, al is dat de laatste 3 weken hetzelfde...

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
@Home en hubs....
Vandaag om 12 uur. Laten we eens gaan internetten... Ok. Eerst 10 min.. alles doet het perfect. Dan opeens ligt de verbinding eruit... Naja niet echt, op de hub zag ik allemaal collisions...
Kabeltje direct aan PC aansluiten... Het werkt perfect. Kabeltje weer in hub.. collisions. Het vreemde is dat het plotseling gebeurd is. Dus @Home bellen. Nu zegt @home dat het weer aan de hub ligt, terwijl ik de verbinding op 2 totaal verschillende hubs al heb proberen aan te sluiten... @Home ondersteunt dus geen thuisnetwerken (of saboteert ze). Volgens de man aan de telefoon is er ook geen firmware upgrade geweest en/of iets anders gebeurd met de kabelmodem.. Hij aarzelde wel heel lang voordat hij het zei....
Heeft iemand een oplossing en/of hetzelfde probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door Tha_TE op 09-01-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik eens een router? Ik denk dat gewoon een losse hub niet werkt. Een router met 1 poort een hub om de computers aan te sluiten, zou het moeten doen.

Je wilt twee verschillende netwerken verbinden: thuisnetwerk en @Home. Daarvoor heb je een router nodig. Je kunt meerdere thuis-pc's aansluiten op een switch of hub, die je dan aansluit op de router. Dan sluit je @Home ook aan op de router, en klaar. Als je een router met ingebouwde switch/hub neemt (een switch is een intelligente hub, zeg maar), dan kun je het nog makkelijker doen: hang alle PC's aan de switchpoorten van de router.

Zo heb ik -tig malen thuisnewerken opgezet en aan @Home (en andere providers) gehangen, en het werkte elke keer.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
Ik heb 2 IPs van @Home dus a en b computer. Dus hij krijgt gewoon IP van DHCP server.... 2 verschillende IPs. En het werkt ook.. al zo'n 3 en half jaar... tot vandaag.
Ze krijgen gewoon IPs toegezonden etc etc DNS servers werken ook, alleen ... wanneer de hub contact maakt met de kabelmodem dan flipt de kabelmodem gewoon en registreert veel dataverkeer (alle lampjes branden) hoewel er eigenlijk niks gebeurt... En het was spontaan.. ik denk eerder dat het aan de kabelmodem ligt, die de hub als een of ander vreemd signaal oppikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Je kunt niet de hub vervangen door een switch? Dan hoor je iig van al die collisions af te zijn.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
Hier ben ik weer. Gekloot met windump etc.. kabels erin en eruit en kijk es aan ALLES WERKT WEER spontaan na helemaal niks gedaan te hebben. Ik ben woedend. Ik ga overstappen. Die klootz*kken van @Home hebben wel genoeg gelogen met ze kunnen allemaal optiefen met hun kl*teservice en heb ik al gezegd dat ze liegen?

Het ligt altijd aan de klant, niks aan de hand hier, wij saboteren geen thuisnetwerken zodat ze gaan bellen en weer worden weggestuurd zonder ook maar één antwoord. We blokkeren ook websites die ze bezoeken, waardoor ze weer moeten bellen en 20 minuten aan de telefoon moeten hangen, omdat we dan een kopje thee moeten drinken.
...

[ Voor 34% gewijzigd door Tha_TE op 09-01-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net weer eens gebeld over de instabiele verbinding.
Zegt die kerel van de helpdesk doodleuk dat mijn verbinding met 200kB/s aan het downloaden is, dus ik vraag wat voor verkeer is dat dan ?? Weet ik niet, ik kan u
niet verder helpen.

Dus ik test, ik kan zelf gewoon een download van 300kB/s binnenhalen zou betekenen dat
ik met 500kB/s zou kunnen downloaden, echt niet.

Vuile huichelaars zijn het., zit er echter aan vast, ga toch verhuizen en er is geen ADSL beschikbaar waar ik naar toe ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
Ik ga nu op zoek naar een goeie ADSL Provider, ik heb nog tot eind van de maand tijd om het op te zeggen nl. 1 kalendermaand om op te zeggen.. dus het wordt 1 maart als ik nu opzeg. Nog 3 weken tijd om wat reviews en fora door te spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, krijg net een reply terug:

Mijn mail:
Tsja, daar schiet ik niet veel mee op.
zoals ik al zei, heb ik meerdere malen met
die helpdesk gebeld. Ik zal het niet hebben
over het gemiddelde niveau van de medewerkers
die jullie daar hebben zitten (die is bedroevend laag
namelijk). Maar die zeggen keihard dat er niks aan
de hand is. Ik wil dus gewoon een verklaring hoe
dit soort storingen optreden. Verder wil ik even wijzen
op het feit dat ik onlangs weer een zeer hoge packetloss
had op de verbinding.
Een stuk uit de reactie:
U schrijft dat u hinder ondervindt van ongewenste reclameboodschappen, in de vorm van een venster dat automatisch opent. Dit kan te maken hebben met software die ongemerkt geïnstalleerd is op uw computer. Deze software staat bekend als Spyware. In het algemeen kan Spyware nuttig zijn voor bijvoorbeeld het uitwisselen van muziek. Echter, zoals u omschrijft, kan naast deze nuttige software ook ongewenste software worden geïnstalleerd die bijhoudt welke websites u bezoekt.
Slaat echt nergens op ... (maandag lekker bellen en schelden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 20-09 16:06
Eigenlijk diep triest dat ze niet eens de juiste standaard-reply erbij kunnen zoeken :N

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
lol

volgens mij worden we al jaren genept en zit daar gewoon stieken een bot die alle mails beantwoord. 't wordt tijd dat die bot es gereset wordt... :)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afijn het gaat door, ik mail terug :) :
Kunnen jullie lezen ??

De problemen die ik ondervind doen zich voor zowel MET als ZONDER p2p
programma's dus het ligt niet aan de P2P programma's op zich. Ik snap echt
wel dat de prestaties van de verbinding omlaag gaan door gebruik van P2P.

Waar slaat in hemelsnaam het stuk op over popup's ??
Het antwoord wat ik krijg:
Beste heer, mevrouw,

Met dit probleem kunnen wij u helaas niet verder per e-mail van dienst zijn. Bij problemen met de verbinding dient er telefonisch contact te zijn om achter de oorzaak van het probleem te komen. Wij vragen u daarom vriendelijk contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Helaas kunnen wij geen terugbelafspraken maken of u terugbellen. Het nummer van de klantenservice is over het algemeen het best bereikbaar tussen 13.30 uur en 16.30 uur.

Onze excuses voor het ongemak.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl
Zo dat was het dan, ff briefje tikken naar kassa/radar/kat in de zak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, gequote ipv ge-edit.

Zo dat was het dan, ff briefje tikken naar kassa/radar/kat in de zak[/quote]
Mijn reply op hun nu:

Ok, prima jullie kunnen en blijkbaar WILLEN me niet verder helpen,

ik ga nu een brief schrijven naar:
- Radar
- Kassa
- Consumentenbond
- Kat in de Zak

Ik vind jullie afhandeling zeer treurig, misschien dat onder dwang van
bovengenoemde partijen julllie misschien in ieder geval tot staat zijn om normale antwoorden te geven, en met een beetje hoop de problemen toe te lichten en wellicht op te lossen !!

Met vriendelijke groet

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 21:38
Nee, zo zullen ze je zeker helpen ja .... :/

De helpdesk van @home is niet super, maar zulke vragen gaan idd niet echt gemakkelijk over E-mail.

Vergeen niet dat er in nederland genoeg noobs rondlopen die echt de ballen verstand van computers hebben ( en soms ook nog denken dat ze er heel veel van af weten) en waarbij zulke problemen zich wel voordoen.

3 klikken verder heb je dan gezien dat het aan de user ligt..

Het beste kun je gewoon de helpdesk bellen, hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die er een beetje verstand van heeft en niet enkel z'n lijstje afwerkt, en hem het probleem duidelijk maken. laat hem merken dat je er verstand van hebt, meestal neemt het gesprek dan al snel een heel andere wending.

[ Voor 3% gewijzigd door Sine op 10-01-2004 18:24 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sine schreef op 10 januari 2004 @ 18:22:
Nee, zo zullen ze je zeker helpen ja .... :/

De helpdesk van @home is niet super, maar zulke vragen gaan idd niet echt gemakkelijk over E-mail.
zie hier: [rml]maui71 in "Het grote @home problemen topic [ deel 4]"[/rml]
Vergeen niet dat er in nederland genoeg noobs rondlopen die echt de ballen verstand van computers hebben ( en soms ook nog denken dat ze er heel veel van af weten) en waarbij zulke problemen zich wel voordoen.
Ja dat weet ik, en mijn vermoeden is dat @Home ze aangenomen heeft voor op de helpdesk ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Tha_TE schreef op 09 januari 2004 @ 16:02:
Hier ben ik weer. Gekloot met windump etc.. kabels erin en eruit en kijk es aan ALLES WERKT WEER spontaan na helemaal niks gedaan te hebben. Ik ben woedend. Ik ga overstappen. Die klootz*kken van @Home hebben wel genoeg gelogen met ze kunnen allemaal optiefen met hun kl*teservice en heb ik al gezegd dat ze liegen?

Het ligt altijd aan de klant, niks aan de hand hier, wij saboteren geen thuisnetwerken zodat ze gaan bellen en weer worden weggestuurd zonder ook maar één antwoord. We blokkeren ook websites die ze bezoeken, waardoor ze weer moeten bellen en 20 minuten aan de telefoon moeten hangen, omdat we dan een kopje thee moeten drinken.
...
Jij beweerd dat ze liegen. Kan je dat hard maken? En wat voor 'n voordeel zou de helpdesk daar bij hebben volgens jou?

Zelf draai ik al twee jaar een thuisnetwerk... op een @home verbinding. Nooit problemen mee gehad.

En welke websites blokeren ze dan? Want dan zouden WIJ, je mede @home abonnees, deze websites OOK niet moeten kunnen zien. Of houdt, volgens jou, @home voor elke @homer een apart lijstje bij - deze klant mag website a, b, en c niet bezoeken... en de andere klant mag website d, e, en f niet bezoeken... etc. En waarom zou @home zoiets doen volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Vandaag kreeg ik veel goed nieuws!

1) om ongeveer 4 uur belde mijn broer me dat @Home had gebeld, mijn modem was weer online! (na 22 dagen...). Ze hadden van afstand mijn modem opnieuw geconfigged en aangemeld zei mijn broer; mijn vraag is dan waarom dat niet eerder kon??
2) ik kreeg een bevestiging dat per 01-03-2004 mijn abo wordt beeindigd. Wel weer met een standaard mailtje:
Wij betreuren uw beslissing om de overeenkomst met @Home te beëindigen.

De overeenkomst wordt, met inachtname van 4 weken opzegtermijn, per 01-03-2004 beeindigd. Enkele dagen voor deze datum ontvangt u van ons een modemretourdoos. U dient het modem plus de bijbehorende stroomadapter in deze doos te sturen naar:
...
3) ik kreeg een mailtje van Demon, dat mijn ADSL binnen een maand komt:
Van onze DSL partner hebben wij het bericht ontvangen dat Demon DSL daadwerkelijk leverbaar is op uw adres. Zodra de DSL lijn wordt opgeleverd (naar verwachting over ongeveer drie weken) ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Na oplevering kunt u uw Demon DSL verbinding gaan gebruiken.
* Robtimus is happy!
Vaarwel @Home!

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Zo zie je maar dat het allemaal toch nog goed kan komen. Wel een beetje zuur dat je op de dag dat de opzeggiig wordt bevestigd ook meteen je verbinding terug krijgt ;). Iig veel plezier met ADSL, ik blijf nog maar even wachten op de uploadverhoging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

@Home geeft trouwens niets om vertrekkende klanten:
Geachte heer S,

Wij zien in ons systeem dat u inmiddels contact heeft gehad met onze klantenservice en dat u inmiddels heeft opgezegd. Wij gaan er vanuit dat deze mail niet meer in behandeling hoeft worden genomen.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl
Op het moment dat ik dit mailtje binnenkreeg volgens OE (14:55) had ik nog geen verbinding (mijn broer had me iig niets verteld).
Ik lees dit daarom als: "uw verbinding werkt nog niet, maar omdat u al heeft opgezegd (per eind februari pas) doen wij niets om uw probleem voor de komende 50 dagen op te lossen". Goed hoor, zo ga je idd met klanten om.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceManX schreef op 11 januari 2004 @ 12:25:
@Home geeft trouwens niets om vertrekkende klanten:
[...]
Op het moment dat ik dit mailtje binnenkreeg volgens OE (14:55) had ik nog geen verbinding (mijn broer had me iig niets verteld).
Ik lees dit daarom als: "uw verbinding werkt nog niet, maar omdat u al heeft opgezegd (per eind februari pas) doen wij niets om uw probleem voor de komende 50 dagen op te lossen". Goed hoor, zo ga je idd met klanten om.
Dit zou ik zeker eens naar kassa ofzo sturen, wat voor onzin is dit?? Je betaalt toch je abbo tot eind februari, hun moeten zorgen dat je tot die tijd fatsoenlijk
van de betaalde dienst gebruik kan maken.

Stuur deze mail en voorgaande in ieder geval even naar troublesathome zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:58:
Stuur deze mail en voorgaande in ieder geval even naar troublesathome zou ik zeggen.
Gedaan.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
lordsnow schreef op 10 januari 2004 @ 22:19:
[...]

Jij beweerd dat ze liegen. Kan je dat hard maken? En wat voor 'n voordeel zou de helpdesk daar bij hebben volgens jou?
Dat je gaat terugbellen en nog een hogere telefoonrekening krijgt

Zelf draai ik al twee jaar een thuisnetwerk... op een @home verbinding. Nooit problemen mee gehad.
Als jij geen problemen hebt gehad, betekent dat dan dat anderen ook geen problemen kunnen hebben gehad?

En welke websites blokeren ze dan?
www.hostchange.com was geblokt maar dan ook alleen 1 IP.
Toen de website niet meer toegankelijk was via mijn PC, maar wel via andere PCs, had ik eerst contact met de admin van die site opgenomen, voor ik @Home heb gebeld.

Want dan zouden WIJ, je mede @home abonnees, deze websites OOK niet moeten kunnen zien.
Dat dacht ik ook, maar met mijn andere IP kon ik het wel bereiken op dezelfde PC.

Of houdt, volgens jou, @home voor elke @homer een apart lijstje bij - deze klant mag website a, b, en c niet bezoeken... en de andere klant mag website d, e, en f niet bezoeken... etc.
Blijkbaar wel, ze houden toch ook van ieder individueel de verbruikte bandbreedte bij?

En waarom zou @home zoiets doen volgens jou?
Tijd over? Corrupte technische dienst? Ik kan het anders echt niet verklaren. Want de problemen liggen altijd bij de klant volgens de helpdesk. Één keer niet, toen had ik wat interessante dingen te horen gekregen. Zoals wat storingen die er wel waren en maar niet opgenoemd werden. Waarom ze die niet hadden opgenoemd is mij een raadsel. Die ene medewerker hielp ook met WinXP, wat niet mocht, want dat ondersteunden ze niet toen. Op den duur hoorde ik wat geschreeuw en zei hij dat hij moest ophangen.. daarna nooit meer wat van gehoord. Was toen nog de gratis helpdesk.

Verklaar jij anders dat plotseling paar verschillende merken hubs het niet doen ivm collisions, maar na 3 uurtjes opeens wel weer, zonder iets veranderd te hebben?
Ze zeggen toch ook dat je de kabelmodem moet restarten? Doe je dat dan ook? Want het is volledige bullsh*t. Gewoon om tijd te rekken zodat het probleem zichzelf oplost.

Je bent wel heel erg pro-@Home, werk je daar ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Tha_TE op 11-01-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
:D

mag ik vragen hoe oud jij bent :? (en hoe je zo paranoia bent geworden ?)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
Maestro.mosjuh schreef op 11 januari 2004 @ 20:29:
[...]

:D

mag ik vragen hoe oud jij bent :? (en hoe je zo paranoia bent geworden ?)
Doe je dat al niet? (oefenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusAurelius schreef op 05 januari 2004 @ 19:32:

Heb je weinig aan, denk ik.

De helpdesk moet contateren dat je offline bent, dus daarom moet je bellen zodat zij kunnen zien of het modem wel of niet online is. Dit wordt dan genoteerd in een ticket. Aan de hand van tickets wordt bepaald of en hoeveel restitutie je krijgt.

je moet niet gaan denken dat zij die bewijzen hebben , het is wel zo maar dan hebben ze het niet meer

Dus jij zegt hier dat ze bewijs express verwijderen of verzwijgen? En wat voor 'n bewijs heb je voor deze beschuldiging?

jij zal met bewijzen moeten komen zwart op wit.

Niet waar dus. Zie boven.

Dan zeggen zij van je bent er niet geweest of op vakantie etc.

Zelfs al ga je op vakantie, dan kan je modem toch nog steeds online zijn? :)
Dus de hele redenering van "op vakantie" is niet eens bruikbaar.
Ik denk inderdaad dat Lordsnow werkt bij @home of dat hij zeker @home de hand boven het hoofd houdt.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat er een @home mederwerker bijzit dat alles wat Lordsnow negatief zegt die medewerker hem straf geeft :*) :)

Hij is inderdaad Pro@home iemand wilde klacht gaan indienen en geld terug proberen te krijgen.Ik waarschuwde hem ervoor en dat hij bewijzen nodig heeft.Ik heb het zelf meegemaakt.Maar schijnbaar weet Lordsnow het allemaal beter 8)7
Dat @home ticket aan moet maken klopt , maar dat doen ze niet.

Zie boven wat hij er neer zet.Schijnbaar weet hij het het beste van allemaal.Dus ik denk dat hij op de klantenservice werkt.

En ja voor dit Dus jij zegt hier dat ze bewijs express verwijderen of verzwijgen? En wat voor 'n bewijs heb je voor deze beschuldiging?Heb ik inderdaad bewijzen :) van.Mijn advocaat is er geweest.En heeft nagevraagd als hij dat in kon zien op de dagen die ik gebeld heb.(die mogen informatie opvragen als het nodig is)Deze bewijzen zijn er ook Telefoonspecificatie(kpn) en op mijn eigen telefoon.Zij hadden niets aangemaakt.Dus @home doet dat niet zo'n ticket aanmaken , als ze dat wel deden waren er nu niet zo'n grote problemen..Ik heb alles zéér netjes bijgehouden van wanneer ik telefonisch contact gehad hebt en met wie er gesproken is en hoe lang etc.

O ja geen één zegt dat je effe moet gaan bellen dat doen alleen mensen die het hoog op hebben met @home of er zelf werken 10cent per minuut met zo'n stelletje eikels aan de andere kant van de lijn ben je al gauw 30-45 minuten kwijt met bellen.Of zelfs nog langer

Linkmonitor is wel efficient het zijn bewijzen zwart op wit.En dat heb je nodig.@home maakt meestal geen ticket aan hoe jij zegt Lordsnow zie effe hierboven wat ik daarop gezegd heb.Zo kan ik dus ook zien als ik geen verbinding heb en zwart op wit laten zien.
En wat voor bewijzen heb je dan zonder Linkmonitor?
HELEMAAL NIETS!!! Nou ik wel(er zouden ook andere proggies voor geven maar ik gebruik linkmonitor)

quote: meer als 90% van de keren logt de helpdesk je call/ticket niet

Wat je hier beweert klopt zeker weten niet.

Dus wel!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Tha_TE schreef op 11 januari 2004 @ 18:19:

Dat je gaat terugbellen en nog een hogere telefoonrekening krijgt
Ach... dat kan je toch niet serieus menen?? Een helpdesk die wil dat mensen zo vaak mogelijk bellen, alleen maar om inkomsten te genereren? Zo werkt dat toch niet?

Als jij geen problemen hebt gehad, betekent dat dan dat anderen ook geen problemen kunnen hebben gehad?
Natuurlijk betekend dat het niet, maar dat beweer ik ook helemaal niet. *JIJ* beweerde dat @home thuisnetwerken saboteerde. Ik geef alleen aan dat dat dus niet zo is, omdat ik gewoon kan werken met mijn thuisnetwerk.

Blijkbaar wel, ze houden toch ook van ieder individueel de verbruikte bandbreedte bij?
De bandbreedte *moeten* ze bijhouden, vanwege de FUP. En blokkeren van websites doen ze... uit rottigheid?

Wat jij zegt is _mischien_ (technisch gezien) wel mogelijk, maar dat @home voor 250,000 klanten de traffic gaat filteren om te zorgen dat dees-en-geen bepaalde websites niet kunnen bezoeken. Het lijkt gewoon totaal onaannemelijk.

Wat ik me wel kan indenken is dat, als er iets fout geconfigged is bij @home, dat bepaalde _regios_ last van iets hebben.

Tijd over? Corrupte technische dienst? Ik kan het anders echt niet verklaren.
Gremlins :P

Nah, ik ben niet pro-@home. Maar ook niet anti-@home. Ja, @home heeft problemen (news-server is k*t, en ik ben niet gecharmeerd van die auto-gegenereerde replies op mails naar support@home), maar de reden waarom ik op jou post reageerde was omdat het allemaal zo onredelijk klonk. Gewoon niet... logisch.
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 16:06:

iemand wilde klacht gaan indienen en geld terug proberen te krijgen.Ik waarschuwde hem ervoor en dat hij bewijzen nodig heeft.Ik heb het zelf meegemaakt.Maar schijnbaar weet Lordsnow het allemaal beter 8)7

MaximusAurelius: ik geloof dat je mijn intentie verkeerd begreep.

Net zoals jou probeer ik mensen er op attent te maken dat als ze geen verbinding hebben, dat ze bewijs nodig hebben om later eventueel restitutie aan te vragen.

De normale gang van zaken is om dit te melden bij de helpdesk. Die maakt dan een ticket (als het goed is). Ik zeg ook, om er zeker van te zijn dat er een ticket aangemaakt is, kan je naar het ticket-nummer vragen.

Ik zeg ook niet dat je LinkMonitor niet moet gebruiken, alleen - neemt de helpdesk wel genoegen met LinkMonitor resultaten? Bij wijze van spreke had je de hele tijd per ongeluk de UTP kabel uit je PC, maar had je modem wel verbinding. (alleen een voorbeeld, ik zeg niet dat dat zo is).

Zij hadden niets aangemaakt. Dus @home doet dat niet zo'n ticket aanmaken, als ze dat wel deden waren er nu niet zo'n grote problemen. Ik heb alles zéér netjes bijgehouden van wanneer ik telefonisch contact gehad hebt en met wie er gesproken is en hoe lang etc.

Ze _horen_ gewoon tickets aan te maken. Als ze dat niet gedaan hebben, is dat fout. Als jij meerdere dagen geen verbinding hebt gehad, heb je gewoon recht op restitutie. Ik ben het hier niet met je oneens. Alleen betwijfelde ik (in mijn eerdere reactie op jou) dat de tickets _express_ niet aangemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Is de mailserver weer dood, of zit @home me te stangen omdat ik wegga?

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

IceManX schreef op 13 januari 2004 @ 18:36:
Is de mailserver weer dood, of zit @home me te stangen omdat ik wegga?
Die is wederom uit eten ofzo... of ze stangen mij ook, maar ze weten nog niet dat ik weg ben binnenkort ;)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
Bastien schreef op 13 januari 2004 @ 18:38:
[...]

Die is wederom uit eten ofzo... of ze stangen mij ook, maar ze weten nog niet dat ik weg ben binnenkort ;)
Hier zegt ie de hele tijd dat me pass / username fout is. Dus hij zal wel weer op ape gapen liggen of zo.

Geen onderhoud of storing je weet maar nooit met @home.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

Wildfire

Joy to the world!

Brickman schreef op 13 januari 2004 @ 20:16:

[...]

Hier zegt ie de hele tijd dat me pass / username fout is. Dus hij zal wel weer op ape gapen liggen of zo.

Geen onderhoud of storing je weet maar nooit met @home.
Raar. Heb heel de avond geen enkel probleem gehad met de mail. Ook nu niet. En dat terwijl ik al een paar maanden geen @Home abonnee meer ben... :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Wildfire schreef op 13 januari 2004 @ 20:19:
[...]
Raar. Heb heel de avond geen enkel probleem gehad met de mail. Ook nu niet. En dat terwijl ik al een paar maanden geen @Home abonnee meer ben... :P
Kan ik dit aanmerken als een flame ofzo ;) , een beetje ons arme @home abonnees pesten. Het zou verboden moeten worden, dat pesten doet @home zelf al. En ja, de mailserver is hiero gewoon weer up :+ (213.51.128.65)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Zojuist een product alert ontvangen met het volgende bericht betreffende de webspace:

-----
Belangrijke Webspace wijzigingen
Voorheen waren alle bestanden die je op jouw Webspace plaatste, voor iedereen zichtbaar. Bij Webspace 2.0 kun je ook gebruik maken van een privé map, je Homedrive. De Homedrive kan alleen worden bekeken met behulp van je gebruikersnaam en wachtwoord. Het publieke deel van Webspace wordt Website genoemd.

De belangrijkste Webspace wijzigingen per 21 januari zijn:
Je kunt gebruik maken van een privé map, je Homedrive,
Je krijgt de beschikking over 25MB ruimte, dat automatisch en flexibel wordt gedeeld door het aantal (maximaal vijf) Webspace accounts,
Als je gebruik maakt van Windows 98, 2000 of XP dan kun je via Windows Explorer je Webspace bereiken,
Je kunt je Website toevoegen aan een index van websites gemaakt door @Home abonnees,
Er is een nieuw upload adres voor FTP.

Ga naar Webspace voor meer informatie.
-----

:)

*edit*

Hmm, wel vaag dat die link in de mail naar het onderdeel webspace op de helppagina's verwijst naar http://vedm.net/click2?lid=31121&m=P5UU&s=dMvzf en niet direct naar de site van @home.. Als ik naar www.vedm.net ga krijg ik een 403 error (forbidden).. :?

WHOIS record:

Registrant:
Veritate Technologies B.V. (VERITATE849)
Entrada 309

Amsterdam, , 1096 ED
NL

Domain name: vedm.net

Technical contact:
Kerkhoff, Vladimir (VK290)
PINS Network B.V.
Verspronckweg 63-VL

Haarlem, NH, 2023 BB
NL
vladimir@pins.nl
+31.235221070 Fax: +31.235221075

Administrative contact:
Kwee, Tjarko (TK6)
PINS Nederland B.V.
Verspronckweg 63-VL

Haarlem, NH, 2023 BB
NL
tjarko@pins.nl
+31.235221070 Fax: +31.235221075

Record created: 2003-07-21 08:40:07
Record last updated: 2003-07-21 08:40:15
Record expires: 2004-07-21 04:40:00

Domain servers in listed order:
DNS1.PINS.NL (DNSPINSN941)
DNS2.PINS.NL (DNSPINSN565)

[ Voor 55% gewijzigd door Zap op 14-01-2004 18:39 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zap schreef op 14 januari 2004 @ 18:26:
...
heel verhaal
...
[/i][/sub]
inderdaad, 's ff mailtje sturen waarom ze dit zo doen .

btw. ftp naar homepage gaat ook weer zwaar kl@te.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 18:36:
[...]

inderdaad, 's ff mailtje sturen waarom ze dit zo doen .

btw. ftp naar homepage gaat ook weer zwaar kl@te.
Als ik de variabele 'lid' in een ander getal verander krijg ik willekeurige andere sites, bijvoorbeeld van de kamer van koophandel noordholland oid. Zouden ze een of ander onderzoeksbureau voor statistieken oid hebben ingehuurd? (slechts een gissing, vraag me af wat het anders zou kunnen zijn? :?)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zap schreef op 14 januari 2004 @ 18:39:
[...]

Als ik de variabele 'lid' in een ander getal verander krijg ik willekeurige andere sites, bijvoorbeeld van de kamer van koophandel noordholland oid. Zouden ze een of ander onderzoeksbureau voor statistieken oid hebben ingehuurd? (slechts een gissing, vraag me af wat het anders zou kunnen zijn? :?)
ja, ik heb net 's op vedm gezocht via google, dan krijg idd allerlei links van allerlei sites te zien met http://vedm.net erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

@Home is zowaar een keertje snel geweest!
Ik heb vrijdag een mailtje gestuurd dat ik per 1 maart opzeg, en gisteren lag er een briefje dat er iets van Essent voor me op het postkantoor lag. Vandaag opgehaald: de modemretourdoos (hoef ik pas binnen 10 dagen na aflopen abo op te sturen gelukkig).

Waarom konden ze niet zo snel zijn toen ik in de kerstvakantie zonder internet zat?

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
lordsnow schreef op 13 januari 2004 @ 01:55:
Ach... dat kan je toch niet serieus menen?? Een helpdesk die wil dat mensen zo vaak mogelijk bellen, alleen maar om inkomsten te genereren? Zo werkt dat toch niet?
Blijkbaar.. werkt het bij @Home wel zo, ze zijn niet beter geworden, dan wanneer ze gratis waren, toen ze gratis waren, waren ze nog erger. Op een gegeven moment hingen ze gewoon op.

Natuurlijk betekend dat het niet, maar dat beweer ik ook helemaal niet. *JIJ* beweerde dat @home thuisnetwerken saboteerde. Ik geef alleen aan dat dat dus niet zo is, omdat ik gewoon kan werken met mijn thuisnetwerk.
Ik zei niet alle thuisnetwerken

De bandbreedte *moeten* ze bijhouden, vanwege de FUP. En blokkeren van websites doen ze... uit rottigheid?
Waarschijnlijk

Wat jij zegt is _mischien_ (technisch gezien) wel mogelijk, maar dat @home voor 250,000 klanten de traffic gaat filteren om te zorgen dat dees-en-geen bepaalde websites niet kunnen bezoeken. Het lijkt gewoon totaal onaannemelijk.
Corrupte mensen bij @Home

Wat ik me wel kan indenken is dat, als er iets fout geconfigged is bij @home, dat bepaalde _regios_ last van iets hebben.
En dat was het juist net niet

Gremlins
ok...

Nah, ik ben niet pro-@home. Maar ook niet anti-@home. Ja, @home heeft problemen (news-server is k*t, en ik ben niet gecharmeerd van die auto-gegenereerde replies op mails naar support@home), maar de reden waarom ik op jou post reageerde was omdat het allemaal zo onredelijk klonk. Gewoon niet... logisch.
Onredelijk is relatief. @Home is niet logisch. Het onredelijke is nog altijd dat ze liegen, veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zap schreef op 14 januari 2004 @ 18:26:
Zojuist een product alert ontvangen met het volgende bericht betreffende de webspace:
yeddedie yeddedie....
De nieuwe FTP server is iig al in de lucht
( ftp://homedrive.home.nl of http://homedrive.home.nl/ ) maar vanaf 21jan officieel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Binary nieuwsgroepen gaan weer lekker. Ik kan niet eens iets leechen zonder dat het goed en fatsoenlijk wordt binnengehaald. Volgens mij heeft @Home ook een groep uitgeschakald, omdat ik daar al een tijd geen headers meer vanaf kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enorm traag internet op het moment.. niet door download of upload problemen, maar door time outs.
Lijkt wel packetloss.
Al andere netwerk kaart geprobeerd, maar daar lag het niet aan.
Mijn zusjes pc beneden zelfde probleem.
Zonder switch met ander kabeltje ook.
@home dus of het modem.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=22 ms TTL=61
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=20 ms TTL=61
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=25 ms TTL=61
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=23 ms TTL=61
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=21 ms TTL=61
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=26 ms TTL=61
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=19 ms TTL=61
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=39 ms TTL=61
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=33 ms TTL=61

Hierboven ping ik dus www.home.nl
de ping klopt wel verder, alleen zo af en toe een time-out tussendoor.
Beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 00:14:
Enorm traag internet op het moment.. niet door download of upload problemen, maar door time outs.
Lijkt wel packetloss.
@home dus of het modem.

[knip]

Beetje vaag.
wat voor een modem (en modem al eens gepowercycled? --> modem voor een minuutje oid uit het stopcontact halen)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 17 januari 2004 @ 00:24:
[...]

wat voor een modem (en modem al eens gepowercycled? --> modem voor een minuutje oid uit het stopcontact halen)
Com21, ja al gedaan.
Ik heb het probleem sinds vanavond opeens, maar als ik normaal last heb van een trage lijn boot ik altijd mijn modem even.
Mijn switch kan het ook niet zijn, want ik heb hem met een andere kabel rechtstreeks op de modem gehad.

Straks om 12 uur vanmiddag maar eens kijken hoe het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 00:14:
Lijkt wel packetloss.
@home dus of het modem.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=25 ms TTL=61
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=23 ms TTL=61
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=26 ms TTL=61
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=19 ms TTL=61
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=39 ms TTL=61
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=33 ms TTL=61

Beetje vaag.
Heb ik ook regelmatig, gebeld, gemailed helpt niet. Ik quote de helpdesk "Die timeouts maken niks uit, je kan toch internetten " .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

@Home kan zich ook niet houden aan hun afspraken.

Ik heb vorige week zondag een mailtje gestuurd naar zowel support@ als klachten@, waarin ik om restitutie vraag voor de 22 dagen zonder verbinding (ook geprobeerd kosten voor helpdeskkosten terug te krijgen, maar daar verwacht ik weinig van).

Ik kreeg toen het volgende bericht terug, diezelfde dag nog:
Dit is een automatisch gegenereerd bericht.
Reacties op dit bericht zullen niet in behandeling worden genomen!

Geachte @Home abonnee,

Bedankt voor uw bericht: Restitutie wegens geen verbinding

U kunt binnen 3 werkdagen een bericht van ons verwachten.

We willen van deze gelegenheid gebruik maken om u te herinneren aan onze uitgebreide hulp pagina's. U kunt deze vinden op http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,
@Home,

Afdeling Klantenservice
Nu, 6 dagen en 5 werkdagen later, heb ik nog niks ontvangen (behalve dan de modemretourdoos). Ik heb ze nog een termijn van 3 werkdagen gegeven (dat is de termijn die ze zichzelf gaven). Van deze mail heb ik niet eens een ontvangstbericht, terwijl ik die wel van Kassa en troublesathome heb (de CC'tjes).
Als ze iig in februari gewoon 47,95 afschrijven, laat ik het terugstorten en stuur per direct een brief waarin ik zeg het niet eens te zijn met het bedrag. Ik heb 22 uit 31 dagen geen verbinding gehad, en heb volgens eigen zeggen van @Home (op help.home.nl) recht op 34 uit 47,95 euro restitutie. Aangezien februari mijn laatste maand is hebben ze dus nog maar 1 kans het te verrekenen met het abogeld. Als zij dat niet doen, dan doe ik het zelf wel!

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 02:41:
[...]

Heb ik ook regelmatig, gebeld, gemailed helpt niet. Ik quote de helpdesk "Die timeouts maken niks uit, je kan toch internetten " .
Ik krijg woensdag monteur langs na gebeld te hebben.
Vaag dat jij dan zo werd afgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

aarg, ik dacht eerst dat ik geen bestanden via MSN kon verzenden omdat ik achter een router/netwerk zit, maar nu ik genoodzaak direct aangesloten sta op de verbinding, kan ik nog steeds geen bestanden verzenden :? (heel laaaaangzaam, en dan geeft ie aan dat t mislukt is ??) Meer mensen hier last van? :) (of gehad)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:59

dbzfan

Nee.

Ik weet niet of ik dit wel mag vragen maarja:

Grijpt @home gelijk in als ze erachter komen dat je scant op poorten? Of doen ze dat alleen als je het vaak doet. En komen ze er snel achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je op poorten willen scannen?

De enige reden die ik kan bedenken is om je eigen firewall te testen vanaf een andere computer... daar kun je echter ook net zo goed sites als http://www.grc.com (Shields Up!) voor gebruiken.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.