ik heb 't vervelende probleem dat de verbinding een keer of 5 per dag word verbroken(b.dbsch1.nb.home.nl ).ERG frustrerend tijdens online gamen&zo.Ik weiger te bellen naar een betaalnummer, en dus mailde ik maar eens met m'n problemen:
"Geachte helpdesk-medewerker,
Een tijdje terug heb ik contact gehad met de helpdesk van @home, over een steeds wegvallende verbinding. Er is o.a. een nieuwe computernaam aangemaakt, en het standaard lijstje oplossingen is een keertje of 3 afgewerkt(wat ik best een belediging vind gezien mijn ict-opleiding).Het probleem is een tijdje wat minder geweest(tot 2 disconnects per dag wat op zich niet onacceptabel is), maar nu verbreekt de verbinding weer als vanouds om de haverklap. Dit is ERG frustrerend tijdens msn, internetten en ook het online gamen,waar de ping - snelheden trouwens weer akelig hoog oplopen(gemiddeld beginnen de ping tijden bij 70 ms en lopen vaak op naar 1000, ook dit is een serieuze klacht!!).
Ik verwacht als welwillende en dik betalende klant uiteraard een verbinding van hoge kwaliteit, en 5 keer per dag uit het internet gegooid worden zie ik nu niet bepaald als hoge kwaliteit. Momenteel gebruik ik uitsluitend DNS-servers van de TU Delft, en staat mijn ip configuratie statisch ingegeven. Dit helpt uiteraard niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik ben niet van plan om een fortuin uit te geven aan jullie helpdesknummer, dus ik stel voor dat je via e-mail een oplossing aanreikt. Als dit niet naar wens gebeurt (of ik word alsnog door verwezen naar de helpdesk) dan denk ik dat jullie binnenkort een opzeggingsbrief mogen verwachten van ons. Dit mailtje komt misschien een beetje agressief over, maar dat is geenszins mijn bedoeling. Ik wil gewoon gebruik maken van de verbinding waar ik voor betaal en hoop op een vlotte en soepele afhandeling.
Hoogachtend,%mijn naam% "
daar komt dan zo'n standaard antwoord op als:
Geachte heer,
Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.
Met dit probleem kunnen wij u helaas niet per e-mail van dienst zijn. Bij problemen met de verbinding dient er telefonisch contact te zijn om achter de oorzaak van het probleem te komen. Wij vragen u daarom vriendelijk contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Helaas kunnen wij geen terugbelafspraken maken of u terugbellen.
Onze excuses voor het ongemak.
Indien u verder nog vragen heeft dan willen wij u verzoeken telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice.
@Home abonnees bellen 0900 - 8112.
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl
Met vriendelijke groet,
@Home,
Afdeling Klantenservice
Maar ik bel dus geen betaald nummer, principekwestie. En aangezien @home z'n poot stijf houd doe ik dat dus ook.Na mijn buitenlandse stage van 5 maanden, ga ik eens rond kijken voor een adsl-lijntje van ongeveer evenveel euro per maand.
p.s. de mailserver is hier ook weer brak.