Het grote @home problemen topic [deel 4]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.460 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indien je portscans doet via een @home account reageren ze niet zo snel erop, of er zouden hierover van sommige klanten via de abuse klachten moeten komen.

weet iemand nu al wanneer @home iets aan hun snelheden gaat doen?

maar ik hoor momenteel van een aantal mensen steeds vaker dat als men @home neemt ze een brief krijgen dat ze op een bepaalde dag geactiveerd zijn, maar op die dag nog steeds niet kunnen internetten en als men belt, die gasten dan doodleuk vertellen dat men verkeerd ingevoerd is in het systeem en men daarom nog geen conenctie heeft (pas 30 tot 45 minuten na telefoontje wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:59

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 18:07:
Waarom zou je op poorten willen scannen?

De enige reden die ik kan bedenken is om je eigen firewall te testen vanaf een andere computer... daar kun je echter ook net zo goed sites als http://www.grc.com (Shields Up!) voor gebruiken.
Bedankt voor je nutteloze reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 17 januari 2004 @ 17:17:
Ik weet niet of ik dit wel mag vragen maarja
Ben je van plan iets illegaals te gaan doen?
Grijpt @home gelijk in als ze erachter komen dat je scant op poorten? Of doen ze dat alleen als je het vaak doet. En komen ze er snel achter?
Dit impliceert wel zoveel...
dbzfan schreef op 17 januari 2004 @ 20:54:

Bedankt voor je nutteloze reply.
Dus zeur niet over nutteloosheid!

Indien je je eigen veiligheid wilt testen, dan zijn er genoeg sites die dat voor je kunnen doen. Poortscans van jouw PC naar anderen is nutteloos.

Poortscannen is een bezigheid waarmee je andere mensen lastigvalt, en volgens mij is het gewoon verboden ook. Het enige wat je ermee kunt bereiken is zien of poorten op PC's open staan. En als je dat weet, wat doe je dan met die informatie? Het enige wat je ermee kunt doen is misbruiken. En zoals ik al 2 keer eerder zei: als het over je eigen PC gaat, dan kun je gewoon sites zoals Shields Up gebruiken om die te testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 17 januari 2004 @ 17:17:
Ik weet niet of ik dit wel mag vragen maarja:

Grijpt @home gelijk in als ze erachter komen dat je scant op poorten? Of doen ze dat alleen als je het vaak doet. En komen ze er snel achter?
Je hebt interesse om op onze watchlist te komen?
Dat kan geregeld worden.

Edit: U staat in de queue

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
volgens mij ben je de lul zodra 1 (ander) iemand merkt dat je poorten scant en dit (bijvoorbeeld mbv een log) bij @home meld.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Als ze actie ondernemen wel, maar ja, daar zeg je wel wat over @home: Als ze actie ondernemen. Vaak wordt er gewoon helemaal niks aan gedaan, hoe vervelend dat ook is!

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zijn de dns servers van @home een beetje brak de afgelopen 2 dagen ofzo :?

Pagina's laden hier ongeveer net zo snel als met een 56k modem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op 18 januari 2004 @ 13:11:

Doe is:
uitvoeren, cmd, ping www.home.nl -t (of een andere website/ip, zolang het maar buiten je eigen netwerk is)
Kijk dan even of je time-outs krijgt.
Zo ja.. dan heb je het zelfde probleem als ik heb.
Ik krijg woensdag zelfs een monteur langs van @home :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 22:18:
[...]

Dat kan geregeld worden.

Zeg , dat hij dat vraagt mag misschien dom zijn , maar jou reply is nog een stukkie dommer. Niet alleen "vraagt" hij het tenminste.. (ondanks dat het overduidelijk is dat het niet mag) maar jij kunt hem niet op de "watchlist" zetten aangezien jij naar alle waarschijnlijkheid geen IP/host gegevens van hem hebt....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, maatje belt me net op, hele buurt zit daar zonder @Home, 3x raden wat de helpdesk zegt.

Je moet gewoon ff je modem resetten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simulated Zero schreef op 19 januari 2004 @ 20:01:
[...]

Zeg , dat hij dat vraagt mag misschien dom zijn , maar jou reply is nog een stukkie dommer. Niet alleen "vraagt" hij het tenminste.. (ondanks dat het overduidelijk is dat het niet mag) maar jij kunt hem niet op de "watchlist" zetten aangezien jij naar alle waarschijnlijkheid geen IP/host gegevens van hem hebt....
Kijk eens in z'n profiel.
All the info I need.

Ipv. mijn reply dom te noemen had je ook even in zijn, en eventueel mijn, profiel kunnen kijken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 20:22:
[...]

Kijk eens in z'n profiel.
All the info I need.

Ipv. mijn reply dom te noemen had je ook even in zijn, en eventueel mijn, profiel kunnen kijken. :/
Ontleen jij soms status aan je beroep? Dat jij bij Karspersy oid werkt wil niet direct zeggen dat je slim bent hoor. Maar als je perse deze discussie wilt aangaan wil ik je verwijzen naar mijn e-mail adres...

Lol btw , een buurjongen van mij heeft altijd probs met @home en ik nooit 8)7

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd of hier wat uit gaat komen, ik stel voor dat meer mensen naar de NLIP gaan mailen ivm met aanhoudende problemen met @Home die @Home niet fatsoenlijk wilt (of kan) oplossen.
> Geachte heer van <naam verwijderd>,
>
> Wij hebben Uw mail aan de NLIP Geschillencommissie in goede orde
> ontvangen.
>
> Voor een goede behandeling van uw klacht wil ik u vragen de NLIP de
> volgende
> gegevens te verschaffen:
> uw naam, adres, telefoonnummer, klantnummer en/of uw gebruikersnaam.
>
> Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> <naam verwijderd>
> NLIP - Branchevereniging Nederlandse Internetproviders
Voor mij is het te laat (opzegging voor @Home is de deur uit), maar misschien dat ooit andere hiermee gebaat zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:22

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 10:33:
Benieuwd of hier wat uit gaat komen, ik stel voor dat meer mensen naar de NLIP gaan mailen ivm met aanhoudende problemen met @Home die @Home niet fatsoenlijk wilt (of kan) oplossen.

[...]

Voor mij is het te laat (opzegging voor @Home is de deur uit), maar misschien dat ooit andere hiermee gebaat zijn.
Ah mooi, dat was hem. Ik was vergeten hoe die organisatie heet. Eventjes aangifte doen wegens valse beloften en zich niet houden aan de zelf gestelde termijnen. Ook de "u kunt binnen 3 weken bericht ontvangen" zullen ze daar leuk vinden.

Ik lees net op nlip.nl:
C. E-mail en faxen. E-mail en faxen dienen in minstens 95% van de gevallen binnen 3 werk- dagen beantwoord te zijn. Waar deze antwoordtermijn niet mogelijk is, volgt een ontvangst- bevestiging met een indicatie van de beantwoordingtermijn. Klanten dienen de emailadressen en faxnummers voor de door de provider aangegeven doeleinden te gebruiken.
Dus @Home komt wel weg met zo'n standaard mailtje :(
Waar ik ze echter niet mee weg laat komen is beloven binnen 3 werkdagen iets laten horen en nu na 6 werkdagen nog geen bericht hebben gehad. Sterker nog, van mijn laatste email heb ik niet eens een ontvangstbericht gehad terwijl ik die wel kreeg van de CC's (Kassa en T@H). Dus de mail is wel goed verstuurd.

http://www.nlip.nl/nl/kwaliteit/main/5.html is wel een leuke pagina om eens naar te kijken, want @Home houdt zich niet aan al deze punten.

[ Voor 44% gewijzigd door Robtimus op 20-01-2004 10:47 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home wil morgen een monteur langs sturen, maar dit hoeft niet meer.
Vanmorgen was de storing opeens over.
Ik sprak iemand in deze wijk met de zelfde storing, ik heb toen @home gebeld en ze wisten sinds een half uur zogenaamd van een storing.. ze waren hier druk mee bezig, maar ze wouden toch monteur langs sturen om te checken of het echt niet hier in huis zat |:(
Nu ik nergens last meer van heb bel ik ze dadelijk mooi af.

Internet is wel opeens een stuk sneller hier.
Ik haal nu weer over de 300 kb/s down en 12 kb/s up overdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 26-09 22:27
het is raak zeg , peohee , veel packet loss en time-outs , download snelheid gaat nog wel maar upload valt gewoon dood neer. Ik hoop dat het snel over is want dit is geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

de mail is weer down, vanochtend al, nu weer

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt zwaaaar geflipt van mn Outlook die om de haverklap vraagt om t wachtwoord van mijn @home mail account omdat de mailserver vaag doet :(

Zow...moest ik ff kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Laatst online: 30-06 22:35
outlook flipt inderdaad weer(password vragen/geen connectie kunnen maken/enz), en ook internet klapt er 5x per dag uit.toch maar weer eens gaan bellen met die helpdesk(en meteen naar de 2e lijn vragen...)

[ Voor 14% gewijzigd door Pinyin op 20-01-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:09

JeroenT

hoi!

Jongens zit eens niet zo te zeuren en kijk liever naar de onderhoud meldingen..

De mailserver wordt op dit moment vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 16:43:
wordt zwaaaar geflipt van mn Outlook die om de haverklap vraagt om t wachtwoord van mijn @home mail account omdat de mailserver vaag doet :(

Zow...moest ik ff kwijt :)
Hier ook :( Niet alleen outlook die gek word, ik stoor me er nog meer aan :(

En dan lekker simpel arrogant antwoorden "ligt aan uw configuratie cq instellingen, en u moet de modem resetten" :r ja dahaaag, zeker heel de straat met verkeerde instellingen |:(

met de belachelijke snelheden van 60kb down en een 8kb up (als t lukt te uppen) met een @home breedband is voor mij de maat nu echt vol. Overstappen naar demon, dat is wat ik ga doen...

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klubbheads schreef op 20 januari 2004 @ 17:02:
Jongens zit eens niet zo te zeuren en kijk liever naar de onderhoud meldingen..

De mailserver wordt op dit moment vervangen
Dat was al opgelost volgens de nieuwsgroep aankondigingen:

De storing is om 14.10 verholpen.

Eerder schreven wij:
> Door een storing in ons netwerk kunt u
> dinsdag 20 januari 2004 problemen ondervinden
> met onze internet service.
>
> De storing kan invloed hebben op in- en
> uitgaand e-mail verkeer.
>
> Onze technici zijn bezig om dit zo snel
> mogelijk op te lossen.

En dan nogsteeds heb ik recht om te zeuren want ik betaal niet voor storingen, kan een keertje voor komen natuurlijk, maar de weegschaal daalt steeds lager aan de verkeerde kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Klubbheads, waar haal je vandaan dat ie vervangen wordt? Op de @home site staat alleen dat er onderhoud wordt gepleegd.

edit:

Van een onzin bericht getracht een iets zinniger bericht te maken ;)

[ Voor 83% gewijzigd door CamU op 20-01-2004 17:48 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

CamU schreef op 20 januari 2004 @ 17:44:
Klubbheads, waar haal je vandaan dat ie vervangen wordt? Op de @home site staat alleen dat er onderhoud wordt gepleegd.

edit:

Van een onzin bericht getracht een iets zinniger bericht te maken ;)
Dat stond er , Mailservers worden verplaatst/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Klubbheads schreef op 20 januari 2004 @ 17:54:
[...]
Dat stond er , Mailservers worden verplaatst/vervangen.
Ah ok. Ik kijk net pas voor het eerst en zie nu dus alleen staan dat er "een storing is en onze technici zijn bezig het probleem te verhelpen"

Ik zal wel te laat zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

En als je naar het helpdesknummer belt , krijg je ook meteen te horen dat er problemen zijn met de mailserver... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 22:18:
[...]

Dat kan geregeld worden.

Jullie watchlist? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

dbzfan schreef op 20 januari 2004 @ 19:16:
[...]

Begin er nou niet over :X :X

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 20 januari 2004 @ 19:16:
[...]

Wij kunnen het internet/poortgebruik in de gaten monitoren/opvragen van mensen als we daar reden toe zien.
Hence the name 'watchlist'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

lol, wie is "wij"

als wij = @home
dan: wij kunnen niks, want wij snappen niks, mogen niks en willen niks

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:14:
[...]

Wij kunnen het internet/poortgebruik in de gaten monitoren/opvragen van mensen als we daar reden toe zien.
Hence the name 'watchlist'.
Sue me.

Monitor mij maar lekker met je bedrijfje, dat houdt mij niet tegen om af en toe voor een anon ftptje of poortje te scannen.

(Sorry voor het offtopic gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk weerhoudt je dat niet; dat scannen heb ik ook wel eens gedaan met mijn inbelverbinding. :) Het is echter heel wat makkelijker om ermee weg te komen als je een inbelverbinding gebruikt, omdat het ip-adres daarvan steeds verandert, en het zou erg lastig zijn om alles uit te zoeken. Misschien niet lastig in de zin van "moeilijk", maar wel in de zin van "ontzettend veel werk".

Bij @Home heb je een vast ip-adres dat nauwelijks verandert. Bij mij is het in de laatste 2.5 jaar nooit veranderd in elk geval. Dat maakt poortscannen een stuk gevaarlijker, omdat je gemakkelijker getraceerd kunt worden.

Denk er dus aan dat ALS iemand melding maakt van een poortscan, en @Home ZOU iets ertegen doen, dan kun je je internetverbinding kwijt raken. Waarschijnlijk krijg je eerst een waarschiuwing, en een verzoek om naar virussen te zoeken op je PC (immers, ook virussen kunnen op poorten scannen), maar als je meerdere malen wordt "gepakt" dan kun je hangen. (D.w.z., je hebt dan geen internet meer.)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12
Ik heb een probleem, ik kan niet meer connecten met mn ftp server :@
Ik krijg niet meer dat pop-up scherm waar username + w8woord zou moeten invullen. Alleen een ander scherm, een of andere error. Wat is hier aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Schumi_2002 schreef op 21 januari 2004 @ 21:50:
Ik heb een probleem, ik kan niet meer connecten met mn ftp server :@
Ik krijg niet meer dat pop-up scherm waar username + w8woord zou moeten invullen. Alleen een ander scherm, een of andere error. Wat is hier aan te doen?
Met mn ftp server, bedoel je die met je webspace? Zoja, kijk eventjes op http://help.home.nl/webspace , eerste vraag.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
dit ftp adres weigert hier dus dienst :(

ftp://homedrive.home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Gaar nu opeen wel :S

Nou ja ut zal wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

Zym0tiC

^_^

omgeving Roermond ligt de ftp server eruit net nu ik hem nodig heb :(

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 19:24:
maar ik hoor momenteel van een aantal mensen steeds vaker dat als men @home neemt ze een brief krijgen dat ze op een bepaalde dag geactiveerd zijn, maar op die dag nog steeds niet kunnen internetten en als men belt, die gasten dan doodleuk vertellen dat men verkeerd ingevoerd is in het systeem en men daarom nog geen conenctie heeft (pas 30 tot 45 minuten na telefoontje wel).
Dat kan ik bevestigen. Een klant van mij heeft sinds kort ook @home en ik had alles aangesloten, maar het modem kreeg geen verbinding. Die klant heeft toen de volgende dag gebeld en ze zeiden tegen haar dat een nummer (mac-adres?) verkeerd in de computer stond...

vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canard schreef op 23 januari 2004 @ 08:32:
[...]

Dat kan ik bevestigen. Een klant van mij heeft sinds kort ook @home en ik had alles aangesloten, maar het modem kreeg geen verbinding. Die klant heeft toen de volgende dag gebeld en ze zeiden tegen haar dat een nummer (mac-adres?) verkeerd in de computer stond...

vreemd..
Onzin van @Home, want je kunt een MAC-adres niet "verkeerd in je computer zetten". Dat is een hard-gecodeerd nummer van je netwerkkaart.

Het kan wel dat het MAC-adres verkeerd in hun database staat... al is dat ook onzin, want @Home werkt niet met toegang via MAC-adressen. Ik heb hier op mijn lijn al -tig verschillende netwerkkaarten gebruikt, van 10 mBit Realtecs tot 1 GB 3Coms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 15:36:
[...]

Onzin van @Home, want je kunt een MAC-adres niet "verkeerd in je computer zetten". Dat is een hard-gecodeerd nummer van je netwerkkaart.

Het kan wel dat het MAC-adres verkeerd in hun database staat... al is dat ook onzin, want @Home werkt niet met toegang via MAC-adressen. Ik heb hier op mijn lijn al -tig verschillende netwerkkaarten gebruikt, van 10 mBit Realtecs tot 1 GB 3Coms.
Ik vraag me ook af waarom @home dit zo doet... (bewust of niet bewust?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:33
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 15:36:
[...]

ik denk dat ze het macadress van het modem bedoelen ;)
maar intern in je netwerk mag je gebruiken wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

m3gA schreef op 23 januari 2004 @ 15:56:
[...]

ik denk dat ze het macadress van het modem bedoelen ;)
maar intern in je netwerk mag je gebruiken wat je wil.
Idd , ik weet nog dat ik met mijn Nforce 2 onboard het mac adres zelf ik kon typen.... stond iig in bios....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zullen we de topictitel even in de gaten houden?

Ik heb momenteel weinig problemen met de verbinding, alleen het punt dat de mailserver er af en toe uitligt. Ik heb begrepen dat ze daarmee bezig zijn.

Op de Essent-website vond ik trouwens dit:
Essent introduceert in samenwerking met het Finse bedrijf Teleste daarvoor een nieuwe techniek, Ethernet To The Home. Bijkomend voordeel is dat er voor de aansluiting op het internet geen modem meer nodig is. Essent wil de nieuwe techniek begin 2004 introduceren.
Hier staat dus dat ze het begin 2004 introduceren. Ik ben benieuwd, ik blijft nog even bij @home, ik kan altijd nog overstappen naar ADSL... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
donderdag kreeg ik geen ip van de dhcp en de mail ligt constant plat maar voor de rest ben ik redelijk tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
bij mijn zwager had ik zijn internet gebeuren aangesloten, alles werkte naar behoren, cp nummertje ingeven, netjes een ip van de dhcp gekregen en alles deed het, bijzonder snel ook nog (dorp naast den bosch).

Maar nu krijgt hij geen IP meer van de dhcp, alles lampjes knipperen goed op het modem, stekker deruit hielp niks, cp nummer niks mee gebeurd, De pc krijgt ip 169. nog iets (altijd in die range als de dhcp niet antwoord geloof ik) maar volgens de @home helpdesk (hij had gebeld) is dit een goed ip :? terwijl ze eerst het ip 217.x.x.x hadden!

Heeft iemand ergens het verkeerde cp nummer ingevuld, en die van mijn zwager 'overruled' oid? En hoe maak ik dat de helpdesk dan wijs, zodat hij een nieuw nummer krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
Dat cp-nummer (hier in Groningen is het een cc-nummer) is je accountnummer van @home. (ik had bijvoorbeeld cc45949-a) Dat zullen ze dus niet zomaar aanpassen.
Wat je kunt doen om de helpdesk te overtuigen is vragen of ze je machine willen pingen (dus ping cc12345-a.groni1.gr.home.nl (groni1 = groningen)) terwijl je de netwerkkabel uit je modem hebt getrokken.
Als ze dan een ping terug krijgen, is het in een keer duidelijk dat iemand anders jouw IP-adres in gebruik heeft.

Zo'n 169-adres krijg je inderdaad onder windows wanneer je geen DHCP-server kunt bereiken.

Hierboven werd ook al even gemeld dat de dhcp-server de laatste tijd wat meer onbereikbaar was.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

TD-er schreef op 24 januari 2004 @ 09:29:
Zo'n 169-adres krijg je inderdaad onder windows wanneer je geen DHCP-server kunt bereiken.
Idd. Die helpdesker is dus OF een ongelooflijke onbenul, OF hij heeft je zwager keihard voorgelogen. Met mijn ervaring met helpdeskers zou het laatste me niet eens verbazen.

* Robtimus heeft aardig wat ervaring met helpdeskers die elkaar enorm tegenspreken.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
LiquidSmoke schreef op 24 januari 2004 @ 09:17:
bij mijn zwager had ik zijn internet gebeuren aangesloten, alles werkte naar behoren, cp nummertje ingeven, netjes een ip van de dhcp gekregen en alles deed het, bijzonder snel ook nog (dorp naast den bosch).

Maar nu krijgt hij geen IP meer van de dhcp, alles lampjes knipperen goed op het modem, stekker deruit hielp niks, cp nummer niks mee gebeurd, De pc krijgt ip 169. nog iets (altijd in die range als de dhcp niet antwoord geloof ik) maar volgens de @home helpdesk (hij had gebeld) is dit een goed ip :? terwijl ze eerst het ip 217.x.x.x hadden!

Heeft iemand ergens het verkeerde cp nummer ingevuld, en die van mijn zwager 'overruled' oid? En hoe maak ik dat de helpdesk dan wijs, zodat hij een nieuw nummer krijgt?
169.x etc is een intern ip.. windows gebruikt deze als ze geen ip vinden..dus die helpdesk kerel verteld een hoop bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
damn, maandag kan ik er pas naar toe, maar ik weet 100% zeker dat het niet aan de afnemer kant ligt, maar bij @home.

Het enigste wat ik me nog kan bedenken is dat het modem defect is, (pc<->pc werkt gewoon) maar dat kan ik zelf niet uitvissen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
Als alleen de DHCP-server eruit ligt, dan moet je proberen zijn IP-adres op te zoeken en dat vast instellen in zijn windows. (of op de router...)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

LiquidSmoke schreef op 24 januari 2004 @ 14:08:
damn, maandag kan ik er pas naar toe, maar ik weet 100% zeker dat het niet aan de afnemer kant ligt, maar bij @home.

Het enigste wat ik me nog kan bedenken is dat het modem defect is, (pc<->pc werkt gewoon) maar dat kan ik zelf niet uitvissen, of wel?
niet toevallig een router ertussen oid? wil ook wel eens problemen geven (oa bij mij).

iemand enig idee wrom mijn nieuwe sweex router (broadband nieuwe versie) opeens geen vpn's met een bepaald security protocol doorlaat? (en ja: heb in sweex topic ook al gepost)..

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 10:37:
Na snelheid is bij mij hopeloos nu, haal net de 140kB/sec in drukke periode, upload is 4kB/Sec. Ik ga m'n verhuizing maar 's bespoedigen zodat ik snel overkan op AdSl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argh, We hebben al @home basis. En dan gaat mijn ******** broer ook nog eens downloaden :(, Overdag!!! (alleen ik mag dat ;)) internet gaat zo fakking sloom. 4 kb. Lijkt net of ik op telefoon lijn zit! En als ik er wat van zeg, dan zegtie: ja ik ben alleen een film aan het ZOEKEN met kazaa lite.. Sjeez als ie nou irc gebruikt, hoeft ie niet zo lang te zoeken :(:(.
*wilt breedband :(:(

/edit:
Bartjuh schreef op 18 januari 2004 @ 13:11:

Hmm, dat heb ik dus ook! (t gaat nu al een stukkie sneller) Volgensmij weer op full speed :D

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:29
volgens mij komt de oude ellende weer terug :'(
laatste maand totaal geen problemen gehad (behalve mail dan he ;) )
gewoon stabiele verbinding.
sinds gister avond is het weer bal, khoop dat het met die upload te maken heeft.....
anders is het eind april bye bye zwaai zwaai :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 14:59:
argh, We hebben al @home basis. En dan gaat mijn ******** broer ook nog eens downloaden :(, Overdag!!! (alleen ik mag dat ;)) internet gaat zo fakking sloom. 4 kb. Lijkt net of ik op telefoon lijn zit! En als ik er wat van zeg, dan zegtie: ja ik ben alleen een film aan het ZOEKEN met kazaa lite.. Sjeez als ie nou irc gebruikt, hoeft ie niet zo lang te zoeken :(:(.
*wilt breedband :(:(
Ik heb wel breedband, maar mijn broer ging een paar maanden geleden wel eens webcammen. Die cam had alleen een vrij hoge up, waardoor mijn down omlaag ging. Dat heeft ie daarna echt niet meer gedaan :P (ik betaal de verbinding)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
py.mosjuh schreef op 24 januari 2004 @ 14:22:
[...]

niet toevallig een router ertussen oid? wil ook wel eens problemen geven (oa bij mij).

iemand enig idee wrom mijn nieuwe sweex router (broadband nieuwe versie) opeens geen vpn's met een bepaald security protocol doorlaat? (en ja: heb in sweex topic ook al gepost)..
nee, geen router, gewoon directe kabel (stp zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een Packard Bell pc van mij zusje opnieuw geinstalleerd.
Alles ging goed totdat ik @home moest installeren...
Normaal met XP dan pakt hij direct de verbinding nadat je de pc naam heb ingevuld...maar nu natuurlijk mooi niet.
Met dat diagnostic proggie zie ik dat local host groen wordt, maar de rest blijft rood.
Alles goed geinstalleerd, netjes overal de cc-naam ingevuld, maar geeft bij IE de melding, ERROR REQUESTED PAGE .....

Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 09:19:
Met dat diagnostic proggie zie ik dat local host groen wordt, maar de rest blijft rood.
Alles goed geinstalleerd, netjes overal de cc-naam ingevuld, maar geeft bij IE de melding, ERROR REQUESTED PAGE .....

Wat is er aan de hand?
controleer even of de nic juist geinstaleerd is en of je netwerkkabel nog wel goed vast zit (want volgens mij kan hij nog nieteens de modem oid bereiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 26 januari 2004 @ 09:43:
[...]

controleer even of de nic juist geinstaleerd is en of je netwerkkabel nog wel goed vast zit (want volgens mij kan hij nog nieteens de modem oid bereiken)
Ik heb de nic met de nieuwe drivers geinstalleerd, betreffende een Realtek, en de kabel zit goed vast. Maar zie bij de ip het windows ip met 169...
Gateway is leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 09:56:
[...]

Ik heb de nic met de nieuwe drivers geinstalleerd, betreffende een Realtek, en de kabel zit goed vast. Maar zie bij de ip het windows ip met 169...
Gateway is leeg..
ip met 169 beginnen; dan is er geen communicatie tussen modem en computer --> controleer even of de nic juist geinstaleerd is en of je netwerkkabel nog wel goed vast zit

( echo :? )

kijk anders ff met een andere netwerkkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Normaal met XP dan pakt hij direct de verbinding nadat je de pc naam heb ingevuld...maar nu natuurlijk mooi niet.

Wat is er aan de hand?
Heb je toevallig McAfee virusscanner geinstalleerd?
Check je ook netwerkkabel eens... is het een nieuwe kabel? of een bestaande die altijd gewerkt heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 26-01-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat is er aan de hand?
Kijk eens achter je PC, of het ledje van je NIC wel brandt.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canard schreef op 26 januari 2004 @ 10:20:
[...]

Heb je toevallig McAfee virusscanner geinstalleerd?
Check je ook netwerkkabel eens... is het een nieuwe kabel? of een bestaande die altijd gewerkt heeft?
De netwerkkabel heeft altijd gewerkt. Alles werkte voordat ik de pc had geformateerd! Toen mbv herstel cd alles geformateerd en hergeinstalleerd..
En nu nix geen internetverbinding meer.
Heb de cc-naam goed ingevuld, zelfs de prut van @home geinstalleerd met het diagnose proggie. Deze geeft dus aan dat er wel local host is maar de rest kleurt rood. Bij de ip staat dus het 169.. adres. Het al renew gedaan en herstel verbinding bij de lan, de firewall uitgeschakeld, TCP/IP via NetBios geprobeerd, de juiste werkgroep (@HOME) ingevuld, de nieuwe drivers van de NIC geinstalleerd.
Het probleem blijft dus dat hij geen verbinding met die modem kan maken ofzo?!

-- het lichtje brand wel, maar geen ACT knipperlichtje!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 11:28:
[...]

De netwerkkabel heeft altijd gewerkt. Alles werkte voordat ik de pc had geformateerd! Toen mbv herstel cd alles geformateerd en hergeinstalleerd..
En nu nix geen internetverbinding meer.
Heb de cc-naam goed ingevuld, zelfs de prut van @home geinstalleerd met het diagnose proggie. Deze geeft dus aan dat er wel local host is maar de rest kleurt rood. Bij de ip staat dus het 169.. adres. Het al renew gedaan en herstel verbinding bij de lan, de firewall uitgeschakeld, TCP/IP via NetBios geprobeerd, de juiste werkgroep (@HOME) ingevuld, de nieuwe drivers van de NIC geinstalleerd.
Het probleem blijft dus dat hij geen verbinding met die modem kan maken ofzo?!

-- het lichtje brand wel, maar geen ACT knipperlichtje!
Dus geen McAfee?
Heb je toevallig je IP-adressen nog ergens? Dan zou je die handmatig kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 24-09 22:24
Ik heb sinds een week of drie vooral 's avonds packet loss tussen de 0-15% op verschillende servers, inc NL servers, bij het spelen van online games. Ping is prima alleen die PL is irritant.

Heb met Ping Plotter zitten kijken waar het probleem zat, maar er zijn echt meerdere hops waar ik packet loss heb.

Ik zit op almelo (overijssel), zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Er was geloof ik ook een site waar je kon kiezen bij welke regio je hoorde, weet iemand daar de url nog van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je em wel op DHCP staan dan :?
Dus automatisch ip adres laten geven.
Of heb je er een router tussen hangen?
Als hij op DHCP staat en hij pakt hem op 169 is het raar :S
Anders even "ipconfig /renew" als je dat nog niet gedaan had.

edit:
Ben ik hier de enigste met een niet werkende mail server van @home :?
Ik krijg weer hetzelfde gezeik als vorrige week dat ik elke keer mijn wachtwoord moet invoeren en dat hij hem niet pakt.

Dit is toch op te huilen @home :'(

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 15:45:
edit:
Ben ik hier de enigste met een niet werkende mail server van @home :?
Ik krijg weer hetzelfde gezeik als vorrige week dat ik elke keer mijn wachtwoord moet invoeren en dat hij hem niet pakt.

Dit is toch op te huilen @home :'(
Heb ik ook last van. Gelukkig heb ik mijn mail al verhuisd naar mijn eigen domein, en sinds gisteren surf ik via Demon ADSL. Nog maar even en ik zal hier geen recente negatieve ervaringen meer posten ;)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ligt het aan mij, of doet de mailserver het vanavond weer op zijn Jan Boeren Fluitjes? 90 procent van de keren kan ik geen eens authenticeren...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt niet aan jou. Dat ding is gewoon een [censuur] stuk amateuristisch beheerd wrak. Imho en zo. Afgelopen uur alleen al meerdere malen onbereikbaar, zo ook nu.

De laatste tijd gaat het beter dan een jaar geleden of zo, maar zo af en toe is het weer als vanouds @home.

Nog een paar weken bikkelen. Dan ben ik er vanaf.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 22:41:
Ligt niet aan jou. Dat ding is gewoon een [censuur] stuk amateuristisch beheerd wrak. Imho en zo. Afgelopen uur alleen al meerdere malen onbereikbaar, zo ook nu.

De laatste tijd gaat het beter dan een jaar geleden of zo, maar zo af en toe is het weer als vanouds @home.

Nog een paar weken bikkelen. Dan ben ik er vanaf.
Heb je het eindelijk voor elkaar gekregen om de rest over te halen om ADSL te nemen?

Ik moet zeggen dat het hier steeds beter gaat met @home. Steeds vaker dat ik continue met 380 kB/s zit te downloaden :*)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhuh .. finally. \\o o//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
wildhagen schreef op 26 januari 2004 @ 22:40:
Ligt het aan mij, of doet de mailserver het vanavond weer op zijn Jan Boeren Fluitjes? 90 procent van de keren kan ik geen eens authenticeren...
nee dat is normaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die op de gateway landg1 zitten, en gister tussen 18.30 en 22.00 problemen hadden met de verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de mailserver is weer aan het kloten bij mij. :|. Ze zijn iig flink hun best aan doen mij naar ADSL te krijgen... :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 09:28:
Zijn er mensen die op de gateway landg1 zitten, en gister tussen 18.30 en 22.00 problemen hadden met de verbinding ?
Ik had gisteren nergens problemen mee, ook niet met de newsserver of mail. De verbinding deed het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen gisteren, slechts 1 keer met de mail (password onbekend), maar na nog een klik op "ontvangen" ging het wel goed.
Ik zit op Landg1.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar weer eens een boze mail gestuurd naar @home met mijn klachten over van alles en nog wat (onder andere mailserver en upload verhogingen die uitblijven)
Toen ik uit getypt was had ik 2 a4'tjes vol :p

Ik heb ze gevraagd om een duidelijk antwoord en niet van die standaard antwoorden zoals:
"Wij werken aan verbeteringen"
of
"Wij zijn bezig het netwerk geschikt te maken voor een hogere upload, maar weten geen exacte datum.. maar het komt er aan!"

Hierbij heb ik het er op neer laten komen dat ze bij weer een standaard antwoord een mailtje terug kunnen verwachten bij opzeggen@home.nl

Ik ben het spuugzat.
Die upload verhogings verhaaltjes zijn er volgens mij alleen om de geavanceerde gebruikers wat langer aan het lijntje te houden.
Er is nu al een enorme exodus naar ADSL en ik ga denk ik ook maar deelnemen aan deze uitvaart als @home niet heel snel met nieuws komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker omdat de mailserver NU WEL plat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:19:
Zeker omdat de mailserver NU WEL plat ligt.
Zal wel te maken hebben met de uitbraak van het "W32/Mydoom@MM" virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
ook hier ( roosendaal ) word ik al ruim 2 weken bij iedere verzend/ontvangst poging geprompt voor mijn gebruikersnaam en wachtwoord.

Heel vervelend wanneer je iedere 5 minuten 3 @home accounts laat controleren op nieuwe berichten.

Ik denk dat ADSL ook in dit huishouden met bloedspoed zijn intreden gaat doen.

Kortom, het word tijd dat @home eens wakker word.........

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:35:
[...]

@Home scanned alle mail met MailArmor, maar kan zijn dat als er te veel infecties komen dat ze de mail servers ff plat leggen (10 ~ 20 Min.) om een grootschalige virus wave af te wenden....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, ding is nog steeds niet bereikbaar, maar van een storing is er niks te lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 16:46:
Raar, ding is nog steeds niet bereikbaar, maar van een storing is er niks te lezen ?
Als je ze belt krijg je te horen dat er geen storing in je regio is.
En als je de helpdesk belt ontkennen ze glashard dat er een storing is.
Totdat ze zelf merken dat er geen mail meer binnenkomt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:35:
[...]

Uberwazig... ik heb weer -tig mensen gehoord die zeuren over "weer een virus op mijn PC". Leren ze het dan nooit? Ik draai al jáááren Symantec Corporate, en daarvoor Norton Antivirus. Misschien niet de allerbeste scanner, maar hij pakt alles wat er binnenkomt... en dat is niet veel. Ik heb echt nóót last van virussen.

(En de mensen met kabel/ADSL waar ik de computer heb geïnstalleerd hebben dat ook niet, omdat ik daar een virusscanner installeer en zeg dat ze ervan af moeten blijven, omdat ik hen anders niet meer help. En ze blijven ervan af ook...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Snoekieboe schreef op 27 januari 2004 @ 15:39:
ook hier ( roosendaal ) word ik al ruim 2 weken bij iedere verzend/ontvangst poging geprompt voor mijn gebruikersnaam en wachtwoord.

Heel vervelend wanneer je iedere 5 minuten 3 @home accounts laat controleren op nieuwe berichten.

Ik denk dat ADSL ook in dit huishouden met bloedspoed zijn intreden gaat doen.

Kortom, het word tijd dat @home eens wakker word.........
Even ter uwer informatie: mijn Demon mail doet het momenteel slechter dan mijn @Home mail. Gelukkig heb ik alle belangrijke mail verhuisd naar mijn eigen domein.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Laatst online: 30-06 22:35
ik heb 't vervelende probleem dat de verbinding een keer of 5 per dag word verbroken(b.dbsch1.nb.home.nl ).ERG frustrerend tijdens online gamen&zo.Ik weiger te bellen naar een betaalnummer, en dus mailde ik maar eens met m'n problemen:
"Geachte helpdesk-medewerker,

Een tijdje terug heb ik contact gehad met de helpdesk van @home, over een steeds wegvallende verbinding. Er is o.a. een nieuwe computernaam aangemaakt, en het standaard lijstje oplossingen is een keertje of 3 afgewerkt(wat ik best een belediging vind gezien mijn ict-opleiding).Het probleem is een tijdje wat minder geweest(tot 2 disconnects per dag wat op zich niet onacceptabel is), maar nu verbreekt de verbinding weer als vanouds om de haverklap. Dit is ERG frustrerend tijdens msn, internetten en ook het online gamen,waar de ping - snelheden trouwens weer akelig hoog oplopen(gemiddeld beginnen de ping tijden bij 70 ms en lopen vaak op naar 1000, ook dit is een serieuze klacht!!).

Ik verwacht als welwillende en dik betalende klant uiteraard een verbinding van hoge kwaliteit, en 5 keer per dag uit het internet gegooid worden zie ik nu niet bepaald als hoge kwaliteit. Momenteel gebruik ik uitsluitend DNS-servers van de TU Delft, en staat mijn ip configuratie statisch ingegeven. Dit helpt uiteraard niet, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik ben niet van plan om een fortuin uit te geven aan jullie helpdesknummer, dus ik stel voor dat je via e-mail een oplossing aanreikt. Als dit niet naar wens gebeurt (of ik word alsnog door verwezen naar de helpdesk) dan denk ik dat jullie binnenkort een opzeggingsbrief mogen verwachten van ons. Dit mailtje komt misschien een beetje agressief over, maar dat is geenszins mijn bedoeling. Ik wil gewoon gebruik maken van de verbinding waar ik voor betaal en hoop op een vlotte en soepele afhandeling.

Hoogachtend,%mijn naam% "

daar komt dan zo'n standaard antwoord op als:
Geachte heer,

Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.

Met dit probleem kunnen wij u helaas niet per e-mail van dienst zijn. Bij problemen met de verbinding dient er telefonisch contact te zijn om achter de oorzaak van het probleem te komen. Wij vragen u daarom vriendelijk contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Helaas kunnen wij geen terugbelafspraken maken of u terugbellen.

Onze excuses voor het ongemak.

Indien u verder nog vragen heeft dan willen wij u verzoeken telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice.

@Home abonnees bellen 0900 - 8112.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Maar ik bel dus geen betaald nummer, principekwestie. En aangezien @home z'n poot stijf houd doe ik dat dus ook.Na mijn buitenlandse stage van 5 maanden, ga ik eens rond kijken voor een adsl-lijntje van ongeveer evenveel euro per maand.

p.s. de mailserver is hier ook weer brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De helpdesk van @home stelt gewoon niks voor.
De mensen die ze in dienst zijn hebben 9 van de 10 keer totaal geen technische kennis.
(zo klinkt het iig)
Je kan ze hele verhalen oplullen over je problemen, maar ze antwoorden altijd met:
"Kunt u even naar de modem lopen en mij vertellen hoe de lampjes branden"
Als je er dan op door vraagt gaan ze overleggen en sturen ze als je veel geluk hebt een monteur langs.
Ik wil hier niet flamen naar medewerkers van @home, maar wel naar @home zelf.
Ze hebben ook wel mensen met echte technische kennis zitten, maar de meesten kunnen slechts scripten oplezen.
Ik begrijp dat het duur is om mensen met een goede technische kennis en opleiding te plaatsen, maar ze zullen dit weer terug verdienen aan het aantal klanten als ze de zaakjes op orde houden.

Ik kan me helemaal kwaad maken als @home deelneemt aan een reclame waarin ze verkondigen "Haal alles uit de kabel"
Bij de pers. bekendmaking over deze reclame heeft een woordvoerder gezegt dat er meer toekomst in kabel zit dan in ADSL en dat ze met de huidige techniek 10MBIT makkelijk aankunnen.
Dan ga je je toch echt afvragen hoe ze 10 MBIT kunnen waarmaken als ze al de grootste moeite hebben om 3 mbit stabiel te laten lopen.

@home moet nu over de brug komen met hogere snelheid.
Liever gisteren als vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden dat ik nog @Home Cable draai, is dat BBned(dus Demon Speedxs etc) hier nog niet beschikbaar is. Het wil maar slecht doordringen bij de mensen van @home. Ik wil er gewoon xtra voor betalen voor meer up en download. Zelfde als je bij de BMW dealer alle opties wilt(kost een paar centen, maar wat geeft het) maar de verkoper zegt, nou nee meneer dat doen we niet, ik weet ook niet waarom, maar dat doen we gewoon niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort communicatie moet je ook overleggen met de NLIP , @Home is daar lid van, ze kunnen geen bindende uitspraken doen, maar als iedereen dit soort reacties bij hun meldt, gaat er misschien wel eens een lichtje branden bij @home.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:43:
[...]

Dit soort communicatie moet je ook overleggen met de NLIP , @Home is daar lid van, ze kunnen geen bindende uitspraken doen, maar als iedereen dit soort reacties bij hun meldt, gaat er misschien wel eens een lichtje branden bij @home.
Heb ik ook gedaan met mijn laatste problemen toen @Home na 8 werkdagen nog niet had geantwoord terwijl ze het na 3 al zouden doen, zelfs na nog een keertje aandringen van mijn kant. Donderdag kreeg ik alsnog een mailtje van @Home (8 werkdagen te laat), en gisteren een mailtje van een medewerkster van de NLIP die me om wat meer gegevens vroeg. Ik ben toen wel ff eerlijk geweest door te zeggen dat @Home voorlopig doet wat ze moeten doen (nu nog maar kijken of ik idd een flinke restitutie krijg).

Maar kijk eerst naar het protocol voor klachten, en stuur ze nooit als (B)CC mee. Dan kijken ze er niet eens naar.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:35
Wanneer komt ewr nu eens die upload verhoging??
Ik heb niet meer zoveel geduld :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
jdiezrequejo schreef op 27 januari 2004 @ 23:57:
Wanneer komt ewr nu eens die upload verhoging??
Ik heb niet meer zoveel geduld :)
ik heb ze gemailed maar ze wilden nog geen datum geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

tsja
je kunt tegenwoordig beter adsl light hebben van bijv, wanadoo, 19,95 /mnd en 1024/320, dat is gewoon minder dan de helft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

IceManX schreef op 27 januari 2004 @ 21:00:
[...]
Heb ik ook gedaan met mijn laatste problemen toen @Home na 8 werkdagen nog niet had geantwoord terwijl ze het na 3 al zouden doen, zelfs na nog een keertje aandringen van mijn kant. Donderdag kreeg ik alsnog een mailtje van @Home (8 werkdagen te laat), en gisteren een mailtje van een medewerkster van de NLIP die me om wat meer gegevens vroeg. Ik ben toen wel ff eerlijk geweest door te zeggen dat @Home voorlopig doet wat ze moeten doen (nu nog maar kijken of ik idd een flinke restitutie krijg).

Maar kijk eerst naar het protocol voor klachten, en stuur ze nooit als (B)CC mee. Dan kijken ze er niet eens naar.
je hebt toevallig niet een sweex router? (hadden wij ook en het ligt bij ons daar gewoon aan, we hebben nu een nieuwe: de verbinding is nu goed maar we kunnen nu via de router geen VPNs opzetten.. :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 00:17

Jentae

Houdt van aglets.

sander815 schreef op 28 januari 2004 @ 00:05:
tsja
je kunt tegenwoordig beter adsl light hebben van bijv, wanadoo, 19,95 /mnd en 1024/320, dat is gewoon minder dan de helft......
Ja maar de downstream is ook minder dan de helft... ik haal nu ong. 350 kB/s down en 14 kB/s up.

Als het 600kB/s en 100kB/s up zou zijn was het perfect, maar met 350/32 ben ik ook al blij.... (dat allemaal voor hetzelfde geld dan he ;))

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ja ok, maar dan nog
upstream is dubbel zo hoog....qua prijs kan voor mij @home niet meer mee op deze manier
(dat allemaal voor hetzelfde geld dan he )
_/-\o_ alleen vress ik dat dat niet doorgaat ;)

[ Voor 35% gewijzigd door sander817 op 28-01-2004 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:17:
Die upload verhogings verhaaltjes zijn er volgens mij alleen om de geavanceerde gebruikers wat langer aan het lijntje te houden.
Ik denk dat het mischien beter was geweest als het feit dat er hogere uploads aan komen niet van te voren bekend was geworden. :/

En @home zou toch in Q1 moeten komen met de upload verhogingen, zoals aangegeven door de helpdesk. Anders raakt de poep de fan.

Wat niet weg neemt dat natuurlijk iedereen graag ziet dat de upload er morgen komt ipv later. :)
Snoekieboe schreef op 27 januari 2004 @ 15:39:
Gebruikersnaam + ww al gecheckt? Gebruikersnaam is het eerste gedeelte van je e-mail adres (het gedeelte voor de @). En je wachtwoord is je geboortedatum, in de vorm van ddmmjj (bv 160670 voor 16 Juni 1970), tenzij je het ww zelf ooit eens veranderd hebt.

Kan je wel inloggen op http://webmail.home.nl ?

Je @home e-mail account al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt in O.E.?

Lukt een telnet naar mail.home.nl op poort 110? USER <gebruikersnaam>, en PASS <wachtwoord>?
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:35:
Je kan ze hele verhalen oplullen over je problemen, maar ze antwoorden altijd met:
"Kunt u even naar de modem lopen en mij vertellen hoe de lampjes branden"
Om ze een stap voor te zijn, vertel je toch gelijk hoe de lampjes branden. En daarna begin je met je lulverhaal. Everybody happy :D

[ Voor 24% gewijzigd door lordsnow op 28-01-2004 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

lordsnow schreef op 28 januari 2004 @ 03:26:
Om ze een stap voor te zijn, vertel je toch gelijk hoe de lampjes branden. En daarna begin je met je lulverhaal. Everybody happy :D
ik van een @home helpdeskmedewerker vernomen dat ze dat alleen doen om tijd te rekken om je gegevens op te zoeken omdat dat systeem erg langzaam is (goh? hogere upstream nodig :z). als je dus meteen zegt dat de lampjes voor connectie met @home en pc goed draaien, de connection led ook werkt en tenslotte dat alleen de up en downstream leds niet werken krijg je wel een andere vraag "wilt u uw pc even opnieuw opstarten?"..

zoals hierboven staat bel ik niet meer met @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

py.mosjuh schreef op 28 januari 2004 @ 00:06:
[...]

je hebt toevallig niet een sweex router? (hadden wij ook en het ligt bij ons daar gewoon aan, we hebben nu een nieuwe: de verbinding is nu goed maar we kunnen nu via de router geen VPNs opzetten.. :()
Nee, een Sitecom DC-200, die het nog steeds perfect doet, ook nu ik op Demon zit (maw: mijn Motorola zit nog ff een weekje of 4.5 niks te doen ;)).

Maar het probleem lag bij @Home; ik ken een helpdesker persoonlijk en hij heeft in mijn ticket zitten kijken wat het nu was. Ik weet niet meer precies wat het was, maar nadat ze bij @Home mijn modem uit het systeem hadden gehaald en er weer opnieuw in hadden gezet werkte het wel. Daar hadden ze alleen 3 weken voor nodig :X

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
IceManX schreef op 28 januari 2004 @ 09:58:
[...]
Nee, een Sitecom DC-200, die het nog steeds perfect doet, ook nu ik op Demon zit (maw: mijn Motorola zit nog ff een weekje of 4.5 niks te doen ;)).

Maar het probleem lag bij @Home; ik ken een helpdesker persoonlijk en hij heeft in mijn ticket zitten kijken wat het nu was. Ik weet niet meer precies wat het was, maar nadat ze bij @Home mijn modem uit het systeem hadden gehaald en er weer opnieuw in hadden gezet werkte het wel. Daar hadden ze alleen 3 weken voor nodig :X
Heb exact hetzelfde meegemaakt... kostte ook 3 weken, veel telefoontjes en frustaties!
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.