Het grote @home problemen topic [deel 4]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.460 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ik ben vast niet de enige met het probleem dat IEDERE dag de verbinding meerdere keren plots voor 1-2 minuten wegvalt. Ik had van vrienden het zelfde probleem te hebben hier in Zwolle. Maar volgens mij is dit een probleem over een groter gebied in Nederland, kunnen jullie dit bevestigen?
Deze problematiek heb ik al sinds ong de afgelopen zomervakantie. Door deze feiten ben ik er eigenlijk van overtuigd dat het niet aan mijn spullen hier in huis ligt.
Heb de helpdesk meerdere malen gebeld dit natuurlijk niets afwisten van storingen, moest mn kabels controleren, kijken welke lampjes branden etc.. lekker doelloos dus.
Vandaag weer gebeld "meneer heeft u er een hub/router/switch tussen? zo ja haal deze ertussen uit, hij kan defect zijn" arg arg ik geloof er geeen f*ck van dat die kapot is. dus dat ook maar beetje gezegd en nou komt er woensdag een monteur langs, want ze hadde na wat doorhameren van mij toch geconstateerd dat een bepaalde waarde van mijn kabelsignaal regelmatig boven een bepaalde marge zou komen. de monteur komt dat hier opmeten ofzo. I kheb er weinig vertrouwen in dat dit iets gaat oplossen.
Verder zit ik ook al beetje orienterend rond te kijken naar ADSL. (www.adslwinkel.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

robbertb schreef op 05 december 2003 @ 21:20:
Ik ben vast niet de enige met het probleem dat IEDERE dag de verbinding meerdere keren plots voor 1-2 minuten wegvalt. Ik had van vrienden het zelfde probleem te hebben hier in Zwolle. Maar volgens mij is dit een probleem over een groter gebied in Nederland, kunnen jullie dit bevestigen?
Yep. Net nog. Den Bosch. Zie ook www.troublesathome.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op het moment van tikken is de snelheid van de newsserver gezakt naar beneden de twintig kilobytes per seconde, langzaam omhoog kruipende en weer aan het dalen om vervolgens weer te stijgen. Niet echt een stabiele verbinding zo te zien :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op 05 december 2003 @ 21:20:
Deze problematiek heb ik al sinds ong de afgelopen zomervakantie. Door deze feiten ben ik er eigenlijk van overtuigd dat het niet aan mijn spullen hier in huis ligt.
Heb de helpdesk meerdere malen gebeld dit natuurlijk niets afwisten van storingen, moest mn kabels controleren, kijken welke lampjes branden etc.. lekker doelloos dus.
Vandaag weer gebeld "meneer heeft u er een hub/router/switch tussen? zo ja haal deze ertussen uit, hij kan defect zijn" arg arg ik geloof er geeen f*ck van dat die kapot is. dus dat ook maar beetje gezegd en nou komt er woensdag een monteur langs, want ze hadde na wat doorhameren van mij toch geconstateerd dat een bepaalde waarde van mijn kabelsignaal regelmatig boven een bepaalde marge zou komen. de monteur komt dat hier opmeten ofzo. I kheb er weinig vertrouwen in dat dit iets gaat oplossen.
Verder zit ik ook al beetje orienterend rond te kijken naar ADSL. (www.adslwinkel.nl)
Had ik ook. (Gorredijk, Friesland)Zelfde periode, maar is sinds anderhalve week opgelost. Paar keer gemailed met @home. Ze willen inderdaad graag, dat je belt om lampjes te controleren etc. Dat leek me niet wijs, omdat ik er al achter was, dat het probleem niet bij mij thuis te verhelpen was.
Kennelijk is het probleem toch ergens doorgesijpeld, zodat er iets aan gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ali_Illegali schreef op 05 december 2003 @ 19:02:
[...]

Dat zal niet lukken. Je kan idd nu helemaal gratis overstappen, maar je gaat dan weer nieuw jaarcontract aan. Lijkt me niet de bedoeling in jouw situatie.
Daar heb ik nog expliciet naar gevraagd, en volgens de helpdesk is dat zeker niet het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik heb vanmiddag een uitgebreide (!!) reactie gekregen van de @home helpdesk, daar had ik ook om gevraagd. Daarin staat ook meer info over de abo-vormen voor dit jaar. Niet dat ik het jammer vind dat ik nu naar ADSL ga, maar toch netjes. Hieronder het bericht:
Beste heer,

Wij zullen ons best doen uw vragen te beantwoorden.
Er zijn met de mailserver geen storingen meer bekend sinds we deze vervangen hebben, voor een oplossing zie beneden bij ons news antwoord en pas deze toe op mail.
@home heeft een snel netwerk en theoretish zou iemand de 6MBit mischien wel kunnen halen maar we kunnen dat soort snelheden niet garanderen.
Over de helpdesk kunnen wij zeggen dat als er een storing is in het netwerk dat dit gewoon naar abbonees word gecommuniceerd, en er zijn ook incidenten die een enkeling treffen, als dat probleem in ons netwerk blijkt te liggen dan word daar een montuer heen gestuurd.

Betreffende een eventuele verhoging van de upload- en downloadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden.
Op dit moment is er een aantal internetaanbieders dat hun productspecificaties aan het aanpassen is. Deze marktontwikkelingen ontgaat Essent Kabelcom zeker niet. Voor het komende jaar kunt u de volgende productwijzigingen verwachten:
- @Home Breedband: verdubbeling van de upstream naar 256 kbit/s.
- Daarnaast komt er voor @Home Basis en Breedband de mogelijk de upstream snelheid te verdubbelen voor een additioneel maandbedrag:
- @Home Basis van 64 naar 128 kbit/s.
- @Home Breedband van 256 naar 512 kbit/s
- Een nieuwe abonnementsvorm, nog sneller dan @Home Breedband. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties dit product precies zal krijgen.
@Home werkt momenteel hard aan de uitbreiding van netwerk capaciteit en verdere voorbereiding van de bovengenoemde wijzigingen.
Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen uitsluitsel gegeven over de datum waarop deze wijzigingen zullen worden ingevoerd. Zodra er duidelijkheid is zult u, zoals gebruikelijk met veranderingen in de productspecificatie, via de @Home nieuwsbrief en de @Home Portal op de hoogte worden gebracht.

Een uitgebreid onderzoek aan zijde van @home heeft uitgewezen dat er geen problemen lijken te zijn met de nieuws-servers.
Wel hebben wij een aanraden van instellingen en opstellingen die bij veel klanten deze problemen oplossen.

stap 1 => haal eventueel uw router/hub/switch weg en zorg ervoor dat de PC direct is aangesloten op de modem.
stap 2 => verwijder firewalls/virusscanners
stap 3 => zet de PC uit en reset het modem (stroom eraf en weer erop) en start de PC weer op
stap 4 => herinstaleer uw TCP/IP stack (win9x)(verwijder tcp/ip en netwerkkaart uit uw netwerk en start opnieuw op)(winxp)(start->uitvoeren->cmd->netsh int ip reset resetlog.txt en druk enter)
stap 5 => gebruik uw eigen nieuws-server(NEWS.uwsubdomein.HOME.NL)of NEWS (wij hebben niet genoeg gegevens uit uw email kunnen halen om uw eigen news server te achterhalen)
Als dit uw probleem niet oplost vragen wij u de volgende informatie te verzamelen en dat naar ons te mailen.
Open een command prompt (start->uitvoeren->cmd(winxp/win2k)of command(win9x))
en voer dan regel voor regel deze commandos uit en kopieer de resultaten naar de mail

ipconfig /all => kopieer de resultaten

ping NEWS.TILBU1.NB.HOME.NL =>
ping uw nieuws-server => kopieer het resultaat
ping www.nu.nl =>
ping gateway (staat in het resultaat van ipconfig /all) =>
ping dns (staat in het resultaat van ipconfig /all) =>

tracert www.nu.nl =>
tracert uw nieuws-server =>
Tracert NEWS.TILBU1.NB.HOME.NL =>

Als u er niet uitkomt verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met onze service-desk.

@Home abonnees bellen 0900 - 8112.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
En.... wat vinden jullie van het antwoord van @home ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- @Home Breedband: verdubbeling van de upstream naar 256 kbit/s.
Als dat waar is, dan vreet ik een bezem. Ik heb niet zoveel problemen met @Home hier, behalve de upload, die mij mateloos irriteert. (Vaak < 8 kB/s.) Een verhoging zou de moeite waard zijn, omdat ze toch nog steeds verreweg de snelste verbinding hebben. (2.6 MBit voor 47.5 euro.)
- @Home Breedband van 256 naar 512 kbit/s (upstream)
Heel mooi, als de prijs een beetje schappelijk is. (Zeg, 2 euro per maand.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

koelkast schreef op 06 december 2003 @ 17:05:
[nieuw jaarcontract bij overstappen abo]

Daar heb ik nog expliciet naar gevraagd, en volgens de helpdesk is dat zeker niet het geval :)
Dat zou ik dan nogmaals even navragen, desnoods per email, want ik weet heel zeker dat je wel een nieuw jaracontract krijgt als je overstapt naar een ander abo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ali_Illegali schreef op 08 december 2003 @ 23:30:
[...]

Dat zou ik dan nogmaals even navragen, desnoods per email, want ik weet heel zeker dat je wel een nieuw jaracontract krijgt als je overstapt naar een ander abo!
^^^ wat deze tweakert zegt klopt ^^^

migratie/ander abbo is een nieuw jaarcontract .

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Net een e-mail gehad van abuse@home.nl :/ Dat ik doelgericht aan het ftp-poorten scannen was :P Naja , laat ze me maar aflsluiten.... Of brengt het nog verdere consequenties met zich mee als je word afgesloten?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 09 december 2003 @ 11:28:
Net een e-mail gehad van abuse@home.nl :/ Dat ik doelgericht aan het ftp-poorten scannen was :P Naja , laat ze me maar aflsluiten.... Of brengt het nog verdere consequenties met zich mee als je word afgesloten?
moet je wel doorgaan met scannen EN iemand anders (diegene die jij scant) moet jou 'rapporteren'... danpas word je afgesloten.

ik weet niet hoe het dan verdergaat enzo (wat je wel en niet moet betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

koelkast schreef op 08 december 2003 @ 21:52:
En.... wat vinden jullie van het antwoord van @home ?? :?
1 woord:

revolutionair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Bedankt voor de tip met betrekking tot veranderen abonnement *phieuw* :) :

Ik heb maar even de @home helpdesk gebeld, en inderdaad, er gaat gewoon weer een jaarcontract in bij het wijzigen van een abonnement. Ze hebben me dus verkeerd voorgelicht. Het zal toch een keer goed gaan. Gelijk maar even gemeld dat ik er niet van gediend ben tegenstrijdige antwoorden op één vraag van één helpdesk te krijgen.

Ik heb mazzel dat ik het ADSL abonnement nog kostenloos kon annuleren bij XS4ALL. Gelijk maar even gedaan dus, want ik wil niet tot 1 maart nog dubbel gaan betalen.

Bovendien ben ik nu inmiddels ook wel benieuwd naar de komende snelheidsveranderingen bij @home. Als dat niet voor 1 maart komt, dan stap ik sowieso over naar ADSL tegen die tijd. Misschien bevalt het wel zo positief bij @home dat ik het abo houd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

koelkast schreef op 09 december 2003 @ 20:41:
... Misschien bevalt het wel zo positief bij @home dat ik het abo houd :)
:D :'( :D Geloof je het zelf ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
JaJoah schreef op 09 december 2003 @ 20:55:
[...]

:D :'( :D Geloof je het zelf ?
Nee. Ik sluit niets uit, maar ik vrees het ergste. Misschien was mijn zin wat te positief gesteld. Ik geef @home nog de kans om voor 1 maart met hogere snelheid te laten werken. Als ik vóór 1 maart een stabiele upload van 32 kb/sec zonder meerkosten heb, dan zou ik kunnen overwegen om @home te houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Er is vanmorgen hier een @home monteur langsgeweest. Hij heeft de splitter vervangen omdat ie oud was volgens hem en hij hem niet eens herkende :/ kreeg niet echt de indruk dat ie nou stuk was.. en op dat moment deed internet het, dus kon ie weer gaan :| Het zou me verbazen als nu de problemen opgelost zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

me tante heeft vandaag nu ook @home kabel.

had eigenlijk vorige week maandag in moeten gaan, maar de verbinding werkte niet.
na 10x bellen, 1 middag voor niks wachten en smoesjes als "hier staat dat u al gebeld bent" bleek de kabel in de meterkast (buiten in de straat) in de verkeerde poort te zitten.

me tante heeft iig al stevig kennis gemaakt met de service van @home

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Nou, we gaan weer door hoor, met de @home-soap. Maar weer eens gebeld; nu blijkt dat bij een migratie naar een lager abonnement je de _eerste_ keer _geen_ nieuw jaarcontract krijgt. De tweede en volgende keer wel. Ik heb nu dus 3 verschillende antwoorden gekregen op mijn vraag, en ik heb het nog maar eens per mail verstuurd aan de afdeling die gaat over het wijzigen van de abonnementen. Misschien weten zij het enige echte antwoord op mijn vraag? Het begint steeds gekker te worden.

Nu heb ik gisteravond net m'n ADSL aanvraag geannuleerd bij XS4ALL, en hij wordt pas over 2 à 3 weken gesloopt door KPN. Da's dus spannend volgens de vriendelijke en zeer correcte XS4ALL sales-meneer, of ik nog kan meeprofiteren van de Multi-PCmodem-actie dit jaar... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
*zucht*

Nu weet ik het niet meer hoor:
Geachte heer of mevrouw,

Ja, u kunt uw abonnementsvorm wijzigen. Daarvoor dient u wel aan een aantal voorwaarden te voldoen.

-U heeft minimaal 2 maanden een abonnement gehad op een van de andere producten, -U heeft geen openstaand saldo. Indien u dit heeft, dient u deze eerst te voldoen, -U kunt maximaal 2 maal per jaar van abonnementsvorm wijzigen,

Momenteel hebben wij een actie:
De actie loopt van 14 november 2003 tot en met 31 december 2003.
Dit houdt in dat er geen modemkosten in rekening wordt gebracht. Er wordt ook geen 20,00 Euro aan administratiekosten in rekening gebracht.

U krijgt op het moment van overstappen naar het Basis of budgetpakket 1 jaar garantie op het modem.

Dat betekend ook dat u opnieuw een jaar contract aangaat met @home uw internet provider.

Als over wilt stappen van pakket kunt u mailen naar abonnementswijziging@home.nl.

Meer informatie over @Home en de @Home producten vindt u op www.home.nl.

Indien u al gebruik maakt van de @Home vindt u meer informatie op http://help.home.nl/wijziging

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
Volgens deze meneer / mevrouw ga je wel weer een nieuw contract aan. Ik word hier echt helemaal :+ van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:54
Moet je om bij de news groep van @home te komen ook perse een @home IP hebben? Heb nl. op het universiteitsnetwerk geen binaries en heb thuis een @home verbinding (bij mijn ouders) Kan ik dan gewoon die gegevens gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Paultje3181 schreef op 15 december 2003 @ 11:23:
Moet je om bij de news groep van @home te komen ook perse een @home IP hebben?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Laatst online: 21-09 17:40

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

En mensen, denken jullie dat die wijzigingen in het abbo asortiment van @home binnen nu en 3maanden komen?? IK denk van niet, ze hebben al zoveel beloofd en zo weinig waargemaakt. Het is ook belachelijk.... Mijn verbinding lig ook vaak onder de 8KB/s upstream, en meestal haal ik maar 120KB/s downstream, ik heb een COM21 modem(dat ik niet vertrouw), zit in regio den bosch(bekende probleemregio) en mijn verbinding valt vaak voor 1~5min weg........

Ik heb al vaak (stuk of 20 x 45min) gebeld met @home, maar GEEN van de keren heb ik een oplossing gekregen, er is er zelfs 1 geweest die zei dat ie nix voor mij kon doen, dat het mijn schuld was en dat ie op ging hangen, toe heb ik um dus netjes en duidelijk uitgelegd, dat ik daar niet van gediend was.. }:O Maarja het heeft geen zin, het zijn een stelletje wazige 8)7 :? |:( mensen daaro... :( :'(

Is er iemand die me wat tips kan geven? Want voor 47,95 per maand voel ik me behoorlijk een poot uit getrokken.....

Anders zet ik binnekort wel ff 220 op de ethernetpoort van men geweldige modem >:) >:) })

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

screamteam schreef op 15 december 2003 @ 11:44:
En mensen, denken jullie dat die wijzigingen in het abbo asortiment van @home binnen nu en 3maanden komen?? IK denk van niet, ze hebben al zoveel beloofd en zo weinig waargemaakt. Het is ook belachelijk.... Mijn verbinding lig ook vaak onder de 8KB/s upstream, en meestal haal ik maar 120KB/s downstream, ik heb een COM21 modem(dat ik niet vertrouw), zit in regio den bosch(bekende probleemregio) en mijn verbinding valt vaak voor 1~5min weg........

Ik heb al vaak (stuk of 20 x 45min) gebeld met @home, maar GEEN van de keren heb ik een oplossing gekregen, er is er zelfs 1 geweest die zei dat ie nix voor mij kon doen, dat het mijn schuld was en dat ie op ging hangen, toe heb ik um dus netjes en duidelijk uitgelegd, dat ik daar niet van gediend was.. }:O Maarja het heeft geen zin, het zijn een stelletje wazige 8)7 :? |:( mensen daaro... :( :'(

Is er iemand die me wat tips kan geven? Want voor 47,95 per maand voel ik me behoorlijk een poot uit getrokken.....

Anders zet ik binnekort wel ff 220 op de ethernetpoort van men geweldige modem >:) >:) })
Ik zit met hetzelfde probleem (dat de verbinding erg vaak wegvalt), heb hier ook al meerdere malen over gebeld. Eerst krijg je altijd de standaard shit van " meneer welke lampjes branden er? heeft u een hub of router ertussen? deze kan kapot zijnm, controleer uw kabels etcetc" toen ik de afgelope keer beetje kwaad werd om dat standaard antwoord kregen ze toch wel door dat het niet aan mij lag, maar stuurden ze dus een @home monteur langs wat NIETS geholpen heeft. Ik snap nie twaarom @home het probleem niet toegeeft. Het kost hun toch ook geld om monteurs voor niks op pad te sturen :S of worden die kosten straks op mij verhaalt? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
screamteam schreef op 15 december 2003 @ 11:44:
Hep hetzelfde probleem gehad. Ik heb een motorolla gehad, omdat die op een andere server zat. Doe maar eens pingen met www.pingplotter.com Zal je zien dat je nog steeds kunt pingen maar dat je een gigantische packageloss op de eerste of 2e hop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:45
IS er ondertussen al een oplossing voor de mensen waarbij de verbinding elke dag meer dan 10x uitvalt voor een paar minuten?! kwordt er stront ziek van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh, sinds de buren ook @Home hebben genomen is mijn downloadsnelheid drastisch naar beneden gegaan van 350-512 kbps naar 150 en minder :(
Is daar nog iets aan te doen? Websites gaan zelfs retetraag... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 23:20:
Argh, sinds de buren ook @Home hebben genomen is mijn downloadsnelheid drastisch naar beneden gegaan van 350-512 kbps naar 150 en minder :(
Is daar nog iets aan te doen? Websites gaan zelfs retetraag... 8)7
1) Verhuizen
2) Buren weg jagen
3) Overstappen op DSL :+

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 21:12

Diamon

The Weird One

Hmzzz, als ik dit allemaal zo lees, staat me weer drama (Rendo.dekooi) te wachten.

Uitleg:
Ga verhuizen naar Zwolle, en zit te twijfelen tussen @home en adsl.
Ik deel nu me adsl van Planet (comfort) met me broertje, en dit bevalt me prima.
Planet heeft een leuke aanbieding.
Zit niet te wachten op een download limiet, en wil zonder problemen een www/ftp server kunnen draaien (heb ik nu ook).
Qua download verkeer is het bescheiden, zit nu bijna op 24Gb O-)

Uit de postings komt naar voren dat @home geen goede keuze zal zijn.
Hoe zijn de actuele bevindingen van de overige Zwollenaren

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Diamon schreef op 16 december 2003 @ 14:54:
Hmzzz, als ik dit allemaal zo lees, staat me weer drama (Rendo.dekooi) te wachten.

Uitleg:
Ga verhuizen naar Zwolle, en zit te twijfelen tussen @home en adsl.
Ik deel nu me adsl van Planet (comfort) met me broertje, en dit bevalt me prima.
Planet heeft een leuke aanbieding.
Zit niet te wachten op een download limiet, en wil zonder problemen een www/ftp server kunnen draaien (heb ik nu ook).
Qua download verkeer is het bescheiden, zit nu bijna op 24Gb O-)

Uit de postings komt naar voren dat @home geen goede keuze zal zijn.
Hoe zijn de actuele bevindingen van de overige Zwollenaren
wanneer verhuis je?
@home heeft nl nu een actie dat je @home 2 maand GRATIS kan uitproberen....

dat zou misschien handig zijn voor jou (met een beetje geluk voeren ze de uploadverhoging binnen 2 maand door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Prince_of_Mu schreef op 16 december 2003 @ 02:14:

1) Verhuizen
2) Buren weg jagen
3) Overstappen op DSL :+
1) tja, dat is een optie natuurlijk :+
2) ik ben meer het vriendelijke type, bovendien woont ie er net krap 2 weken :P
3) tja *kuch* :z

bedankt voor je hulp, waardeer ik echt O-)

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
Vandaag (17-12-2003) lag volgens @home regio schoonbron eruit...
nou dat is voor het eerst in een lange tijd van no problemos...
Het was echter niet alleen regio Schoonbron.
Klasgenoten uit regio Maastricht en Nuth (Landgraaf headend block) hadden net als mij ook 6 uur lang geen internet, maar ja @home zou @home niet zijn als ze dat niet vermelden.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Robin
  • Niet online
Ik had hier helemaal geen problemen. Ik was vanaf half vijf weg van thuis en ben rond half elf weer thuisgekomen. Eenmal achter de computer rond half twaalf en ik zat nog steeds online. In de tussentijd geen disconnect gehad want IRC, MSN en ICQ gaven geen zichtbare problemen, terwijl ze dat wel doen als de lijn hier problemen heeft.

• lordsnow
  • Laatst online: 22:16

lordsnow

I know nothing

koelkast schreef op 12 december 2003 @ 16:25:
*zucht*

Nu weet ik het niet meer hoor:

[...]

Volgens deze meneer / mevrouw ga je wel weer een nieuw contract aan. Ik word hier echt helemaal :+ van :D
Je gaat idd een nieuw jaarcontract aan bij een migratie van het ene abonnement naar een ander.

• koelkast
  • Niet online
lordsnow schreef op 18 december 2003 @ 01:12:
[...]

Je gaat idd een nieuw jaarcontract aan bij een migratie van het ene abonnement naar een ander.
Daar ben ik nu inmiddels voor 90% zeker van ja. Kunnen ze daar bij de helpdesk niet even de voorwaarden eerst doorlezen voordat ze in dienst gaan? Dan hoef ik ook niet 5 keer te bellen en 3 keer te e-mailen voordat ik iets vrij zeker weet :r

Ik heb ook al gevraagd of ze dat niet op de website kunnen melden (bij de info over migratie), maar "daar wordt vrijwel nooit naar gevraagd", aldus de helpdesk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 22:16

lordsnow

I know nothing

koelkast schreef op 18 december 2003 @ 08:09:
Ik heb ook al gevraagd of ze dat niet op de website kunnen melden (bij de info over migratie)
2 minuten zoeken op de website van @home, uit de Algemene Voorwaarden:

7.3 Bij wisseling tussen Kabelinternetdiensten blijft de Overeenkomst in stand met dien verstande dat de duur van de overeenkomst als genoemd in artikel 21.1 een nieuwe aanvang neemt als ware het een nieuwe overeenkomst.

21.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van de Overeenkomst tussen Essent Kabelcom en de Abonnee is bepaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
lordsnow schreef op 19 december 2003 @ 02:47:
[...]

2 minuten zoeken op de website van @home, uit de Algemene Voorwaarden:

7.3 Bij wisseling tussen Kabelinternetdiensten blijft de Overeenkomst in stand met dien verstande dat de duur van de overeenkomst als genoemd in artikel 21.1 een nieuwe aanvang neemt als ware het een nieuwe overeenkomst.

21.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van de Overeenkomst tussen Essent Kabelcom en de Abonnee is bepaald...
In de voorwaarden ja, maar als je in de gewone helppagina's zoekt, kan je het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 20:22

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik kwam gisteren thuis rond 5 uur: geen internetverbinding. Het modem was niet online, kwam niet online, en ook het modem resetten hielp voor geen meter. Ik heb vrij snel gebeld naar @Home, die kwamen met het standaard antwoord: wacht 3 kwartier, trek dan je modem er voor 2 minuten uit, en laat dan opnieuw connecten.
Ik moest na het resetten boodschappen doen, en toen ik een uur later thuiskwam nog steeds niks. Ik dus weer bellen, bleek er plotseling een storing in de regio te zijn... (Den Bosch West). Toen ik vanmorgen keek had ik nog geen verbinding, dus weer gebeld. Mijn modem werd weer opnieuw aangemeld, dat zou moeten werken. Niet dus. Daarna voor de 4e keer in 2 dagen gebeld, en die gast zou een monteur sturen. Die komt binnen 5 werkdagen indien nodig.

Nu zitten we natuurlijk wel in zo'n geweldige periode dat over 5 werkdagen wel pas 30 december is. In het ergste geval zit ik dus nog 10 dagen zonder verbinding.

Dit was eindelijk de druppel: maandagmorgen belt mijn mam de KPN dat de nummerspecificatie eraf kan, en dan vraag ik zsm Demon aan. @Home heeft me eindelijk, na alle 2e kansen die ik ze gaf (de meest recente de grote mailserver storing), weggejaagd. Welkom 1Mbit up, vaarwel @Home, ADSL here I come!

(lang leve de inbelverbinding op een laptop....)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem als IceManx.

Ik was gister aan het klussen met de coax bekabeling in het huis.
Overal nieuwe (betere) connectoren er opgezet.
Ik mijn com21 modem weer aansluiten, komt die niet online. :(
Ik heb 3 maal de bekabeling nagekeken, weer aansluiten, nog niets.
Ik heb het idee dat het aan mijn bekabeling ligt, dus laat het maar even zitten.

Vandaag
neem mijn modem mee naar mijn ouders huis, paar honderd meter verder.
Zij hebben wel verbinding, ik draai de coax eraf bij hen.
Sluit mijn eigen modem erop aan, en.... nope geen verbinding.
De modem van mijn ouders weer aangesloten... en je raad het al, geen verbinding.

Helpdesk vanmiddag gebelt, blijkt er een storing te zijn hier in groningen, die gister is gemeld. En er zou een monteur mee bezig zijn.
Lekker dan. :( Hoe lang moet dat dan nog duren?

Ik geen internet is niet zo erg, ik zit nu te surfen via adsl wat ook in dit studentenhuis ligt.
Mijn ouders hebben deels door mijn toedoen (het offline doen van het modem) geen internet meer.

Als de modem online is, dan is er niets aan de hand en werkt het prima,
Als de modem zich moet aanmelden, omdat je de stekker eruit trekt, of de coax, dan komt die niet meer online.
Toevallig dat ik dus hetzelfde probleem heb als IcemanX, terwijl het een geheel andere regio is.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door job op 22-12-2003 01:00 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
damster schreef op 21 december 2003 @ 23:29:
Als de modem zich moet aanmelden, omdat je de stekker eruit trekt, of de coax, dan komt die niet meer online.
Toevallig dat ik dus hetzelfde probleem heb als IcemanX, terwijl het een geheel andere regio is.
De aanmeldserver? Ik had het vorige week ook een paar keer. Wilde ik eens de verbinding opnieuw opzetten omdat 'ie wat traag was, kon ik me niet meer aanmelden, of duurde het heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
Hebben we dit al gelezen:
Snelheden kabelinternet worden verhoogd

WebWereld schrijft dat er een hoop te gebeuren staat op het gebied van kabelinternet. Als reactie op alle snelheidsverhogingen van de ADSL-aanbieders heeft @Home laten weten volgend jaar ook het tempo op te krikken. De uploadsnelheden van @Home Basis en @Home Breedband zullen in het eerste kwartaal verdubbeld worden; hoe het zit met de downstream is nog niet beslist. Wat al wel duidelijk is, is dat er een nieuwe abonnementsvorm zal komen. Ook hier zijn nog geen definitieve details over bekend, behalve dat het sneller dan het snelste huidige abonnement zal worden.

Naast @Home laat ook Multikabel weten aan de specificaties te sleutelen. Van de meeste abonnementen gaan de snelheden omhoog en bij een aantal de prijzen omlaag. UPC is al niet minder vaag over de toekomst. Naar verwachting komen er op redelijk korte termijn nieuwe producten en hogere snelheden. Hoewel het tijdstip nog niet helemaal zeker is, zal dit waarschijnlijk in het eerste kwartaal van 2004 gebeuren, zo liet een woordvoerder ons weten. Informatie over om wat voor producten en snelheden het gaat laat nog even op zich wachten.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
jammer maar te laat >:)

Geachte heer ******,

Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.

Wij betreuren uw beslissing om de overeenkomst met @Home te beëindigen.

De overeenkomst wordt, met inachtname van 4 weken opzegtermijn, per 01-02-2004 beëindigd

* You-Suk is overgestapt naar ADSL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Zo, mijn aanvraag voor Demon 8192 is net verstuurd. Geen aansluitkosten, gratis modem, mooi zo. Zodra dat werkt gaat @home hier de deur uit, geen gezeik meer met die prutsers.

Nou alleen maar hopen dat die router van me (Sitecom DC-200, de 1 poorts) het doet met Demon, anders koop ik wel een ander.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Brickman schreef op 22 december 2003 @ 18:46:
Hebben we dit al gelezen:

[...]
Dat is allang bekend, maar toch bedankt voor het melden :)
"@Home in de tegenaanval"

edit: mijn verbinding werkt weer.
Zal inderdaad wel aan een"aanmeld server" hebben gelegen, of hoe dat ding ook heet :).

[ Voor 22% gewijzigd door job op 22-12-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk erg weinig problemen met @ home moet ik zeggen :) Alleen de upload is zo nu en dan als je met z'n 2'en een verbinding deel *breedband natuurlijk* wel erg krapjes... Ik wacht nog ff tot de verhoging en het maandelijks bijbetalen voor meer up gebeuren, als dat goed uitpakt dan blijf ik voorlopig nog wel ff trouw aan @ home (was op de beta testers na in Enschede de eerste met functionerend kabelinternet, de mensen die voor mij aangesloten werden hadden een kapot modem te pakken... stukje nostalgie dus voor mij @ home, en natuurlijk nog steeds de snelste downstream voor het laagste bedrag *gecapped @ 3.8Mbit nog steeds*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 20:09
Verbinding werkt bij mij over het algemeen goed, alleen nog steeds dat gezeik dat hij elk 1 a 2 uur er weer 20 sec uit ligt, de verbinding dan. Al je downloads stoppen en je wordt in spellen constant gedisconnect. Ik heb het idee dat het overigens aan de modem ligt of de wijkhub ofzo. Mijn moeder heeft namelijk ook @home, basis dan wel. En die woont 2 km verder en daar heb ik nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
FoOnEeN schreef op 22 december 2003 @ 20:15:
Verbinding werkt bij mij over het algemeen goed, alleen nog steeds dat gezeik dat hij elk 1 a 2 uur er weer 20 sec uit ligt, de verbinding dan. Al je downloads stoppen en je wordt in spellen constant gedisconnect. Ik heb het idee dat het overigens aan de modem ligt of de wijkhub ofzo. Mijn moeder heeft namelijk ook @home, basis dan wel. En die woont 2 km verder en daar heb ik nooit problemen mee.
Ik heb dit in Deventer ook regelmatig gehad. Dat lag aan de wijkkast, wist de monteur te vertellen. En ja, in Kampen heb ik hetzelfde modem, en geen problemen verder. Tenminste, niet dit probleem.

Wel had ik gisteravond weer een dns probleem. En natuurlijk de mailserver die moeilijk deed...

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 20:08:
...en natuurlijk nog steeds de snelste downstream voor het laagste bedrag *gecapped @ 3.8Mbit nog steeds*)
Gecapped @ 2,5Mbit bedoel je :-( Overgens was het nooit gecapped (ik kan me nog de tijden herinneren dat ik ruim 600KB/s haalde bij Speedtest) en officieel is het nog steeds niet gecapped!
Vraag me af hoe ze dat gaan doen als het een abbonement gaan invoeren boven breedband? Dan moeten ze niet alleen toegeven dat ze de verbinding hebben gecapped, maar dan moet ze ook ergens een berg bandbreedte vandaan gaan toveren. Nu al haalt eigenlijk (bijna) niemand de snelheid die er voor het abbo staat, zeker niet upload. Maar ook de downloadsnelheden laten nogal eens te wensen over.
Het aanbieden van een nog sneller abbonement terwijl veel huidige abbonee's nu al niet eens de bandbreedte krijgen waarvoor ze betalen lijkt me nog al een associale aktie...

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:22

Zym0tiC

^_^

damster schreef op 21 december 2003 @ 23:29:
Ik heb op dit moment hetzelfde probleem als IceManx.

Ik was gister aan het klussen met de coax bekabeling in het huis.
Overal nieuwe (betere) connectoren er opgezet.
Ik mijn com21 modem weer aansluiten, komt die niet online. :(
Ik heb 3 maal de bekabeling nagekeken, weer aansluiten, nog niets.
Ik heb het idee dat het aan mijn bekabeling ligt, dus laat het maar even zitten.

Vandaag
neem mijn modem mee naar mijn ouders huis, paar honderd meter verder.
Zij hebben wel verbinding, ik draai de coax eraf bij hen.
Sluit mijn eigen modem erop aan, en.... nope geen verbinding.
De modem van mijn ouders weer aangesloten... en je raad het al, geen verbinding.

Helpdesk vanmiddag gebelt, blijkt er een storing te zijn hier in groningen, die gister is gemeld. En er zou een monteur mee bezig zijn.
Lekker dan. :( Hoe lang moet dat dan nog duren?

Ik geen internet is niet zo erg, ik zit nu te surfen via adsl wat ook in dit studentenhuis ligt.
Mijn ouders hebben deels door mijn toedoen (het offline doen van het modem) geen internet meer.

Zo iets heb ik ook eens gehad. Hier lag het toen aan een kabeltje die diende om aarde te maken. Dat kabeltje zat in die opbouwdoos waar je coax ingaat die dus op de muur zit. Bleek dat de monteur dit vergeten was aan ter sluiten. Misschien maakt die geen goed contact meer :?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:22

Zym0tiC

^_^

Klaus_1250 schreef op 25 december 2003 @ 02:05:
[...]

Gecapped @ 2,5Mbit bedoel je :-( Overgens was het nooit gecapped (ik kan me nog de tijden herinneren dat ik ruim 600KB/s haalde bij Speedtest) en officieel is het nog steeds niet gecapped!
Vraag me af hoe ze dat gaan doen als het een abbonement gaan invoeren boven breedband? Dan moeten ze niet alleen toegeven dat ze de verbinding hebben gecapped, maar dan moet ze ook ergens een berg bandbreedte vandaan gaan toveren. Nu al haalt eigenlijk (bijna) niemand de snelheid die er voor het abbo staat, zeker niet upload. Maar ook de downloadsnelheden laten nogal eens te wensen over.
Het aanbieden van een nog sneller abbonement terwijl veel huidige abbonee's nu al niet eens de bandbreedte krijgen waarvoor ze betalen lijkt me nog al een associale aktie...
Ik zelf denk dan ook dat hun "super-breedband" abbo van een andere techniek gaat gebruik maken, dus geen DOCSIS 2.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Al 7 dagen zonder @home verbinding.

De monteur heeft gisteren geen problemen geconstateerd met zowel modem als signaal, en hij zei zelfs dat het aan @home lag. Hij zou zijn bevindingen doorgeven, en ik zou waarschijnlijk gisteravond nog online komen.
Niet dus, toen ik om 18:45 wou bellen hoorde ik dat de helpdesk al om 18:00 was gesloten, en vandaag zelfs de hele dag. Dag 8 haal ik dus ook nog wel, aangezien ik vanaf morgen 12:00 pas weer kan bellen.
Ik eis dan een 2e lijns helpdesk te spreken, en dat het voor morgen 18:00 weer opgelost wordt. Lukt ze dat niet, dan wordt het pas maandag, dus 11 dagen. Ik ga ook zodra ik weer een verbinding heb restitutie eisen, en contact opnemen met zowel troublesathome.nl, Kassa en de consumentenbond. Dit pik ik natuurlijk niet.

Gelukkig is mijn aanvraag voor ADSL al verstuurd en bevestigd, want ik ben die prutsers nu echt zwaar beu.

* Robtimus is zwaar pissed op @home!! :(

More than meets the eye
system specs

• KillerB
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik heb geen problemen meer met @home hoor, ik heb het niet meer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

KillerB schreef op 25 december 2003 @ 21:49:
Ik heb geen problemen meer met @home hoor, ik heb het niet meer :D.
idem. Gisteren mailtje gekregen dat m'n Demon aansluiting was opgeleverd... maar ik kon 'm al vanaf vorige week gebruiken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:45
Oei oei,, IK heb al sinds2 jaar lang, dat Disconnect gedoe, dus elke half uur de verbinding weg voor zoveel sec.. nu heb ik gebeld naar @home, en wouden ze geen monteur langs sturen,, na half uur zeiken sturen ze er toch een langs aankomende maandag/dinsdag, Dat is hun laatste kans om het goed te maken, fixxen ze het weer niet, bestel ik die dag nog Demon internet:)

Als het goed is als die monteur het signaal versterkt is mn probleem over?;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

terabyte schreef op 26 december 2003 @ 13:01:
[...]

idem. Gisteren mailtje gekregen dat m'n Demon aansluiting was opgeleverd... maar ik kon 'm al vanaf vorige week gebruiken :*)
Werd tijd ook. De arrogantie die @home naar zijn gebruikers uit is ronduit asociaal. Korakal weet er vast alles van
Reken er maar op dat binnenkort die cap er weer op komt @ 320KB/s.
Een tijdje geleden waren ze daar mee aan het testen en bleven ze keihard ontkennen dat het niet gecapped was.

Ze verschuiven gewoon even het huidige abonnement naar onderen (download tenminste), zodat ze aan hun productportfolio een abbo kunnen toevoegen waar men meer voor betaald. Terwijl die nieuwe vorm eigenlijk de oude vorm was. Afgezien van de upload dan, al betwijfel ik of iedereen die upload gaat halen.

De gebruikers hebben geen poot om op te staan aangezien ze destijds een contract zijn aangegaan waar nergens wordt beschreven wat de snelheid zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Die cap geldt niet voor mij dan, ik haal die 400kb redelijk vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Kaizah schreef op 26 december 2003 @ 14:36:
Die cap geldt niet voor mij dan, ik haal die 400kb redelijk vaak.
Klopt, die is er een tijdje geweest en zit er nu niet meer op. Er is echter wel een dikke kans dat die weer terugkomt als de nieuwe abbonements vorm er komt. Anders is het verschil nogal zoek tussen deze 2 abbonementsvormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

KillerB schreef op 26 december 2003 @ 14:41:
[...]

Klopt, die is er een tijdje geweest en zit er nu niet meer op. Er is echter wel een dikke kans dat die weer terugkomt als de nieuwe abbonements vorm er komt. Anders is het verschil nogal zoek tussen deze 2 abbonementsvormen.
Ik ben anders duidelijk gecapped op 360 kb/s... Ik haal met downloaden altijd een mooie rechte lijn van 360 kb/s :/

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Een vriend van mij heeft officieel het basis abo van @Home, maar sinds enkele dagen heeft hij ineens de down- en upload snelheid van het breedband abo!
Zal hij dit moeten melden bij @Home, of komen ze hier achteraf vanzelf achter en moet hij dan tijdelijk voor breedband betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze gewoon HUN FOUT dan herstellen. Het zou idioot zijn als jouw kennis voor een fout aan @Home's kant moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:33
KillerB schreef op 26 december 2003 @ 14:32:
[...]

Reken er maar op dat binnenkort die cap er weer op komt @ 320KB/s.
Een tijdje geleden waren ze daar mee aan het testen en bleven ze keihard ontkennen dat het niet gecapped was.
Hier in Maastricht (Heugem) zit de cap er nog steeds op... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
The_Prince_of_Mu schreef op 26 december 2003 @ 18:41:
Een vriend van mij heeft officieel het basis abo van @Home, maar sinds enkele dagen heeft hij ineens de down- en upload snelheid van het breedband abo!
Zal hij dit moeten melden bij @Home, of komen ze hier achteraf vanzelf achter en moet hij dan tijdelijk voor breedband betalen?
je hebt altijd even breedband in het begin. Het wordt snel genoeg teruggeschakeld..

Dit is om je even te laten wennen denk ik .. zo dat je later toch een duurder abbo zult pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
KillerB schreef op 26 december 2003 @ 14:41:
[...]

Die Cap zit er hier (roosendaal) nog steeds hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 22:30

backupdevice

No Risk , Full Push

Mclercx schreef op 26 december 2003 @ 14:00:
Oei oei,, IK heb al sinds2 jaar lang, dat Disconnect gedoe, dus elke half uur de verbinding weg voor zoveel sec.. nu heb ik gebeld naar @home, en wouden ze geen monteur langs sturen,, na half uur zeiken sturen ze er toch een langs aankomende maandag/dinsdag, Dat is hun laatste kans om het goed te maken, fixxen ze het weer niet, bestel ik die dag nog Demon internet:)

Als het goed is als die monteur het signaal versterkt is mn probleem over?;s
Bestel maar Demon, disconnects komt door de gateway waar jij opzit, en daar gaan ze never nooit iets aan doen.

( ik heb 2 jaar lang een brakke gateway gehad.........)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
hmmik heb al 3 jaar @ home ofzo en we hadden de 1e week geen internet
omdat ze te lui waren om te komen ofzo ?
maar...
we hadden een half jaar gratis internet ( ze hadden vergeten te registreren maar niet vergeten aan te sluiten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op 26 december 2003 @ 22:29:
[...]

Hier in Maastricht (Heugem) zit de cap er nog steeds op... :(
Als er een cap @320 kB/s op komt, in ruil voor een upstream van 32 kB/s of nog beter, 64 kB/s, dan wil ik die ruil best maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 13:51:
[...]

Als er een cap @320 kB/s op komt, in ruil voor een upstream van 32 kB/s of nog beter, 64 kB/s, dan wil ik die ruil best maken.
Dat ben ik roerend met je eens, maar dan wel een constante upload van 32kB/64kB en niet zo'n kwakkel-lijntje dat zo nu en dan de 32/64 eens haalt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire_escape schreef op 27 december 2003 @ 15:07:
[...]

Dat ben ik roerend met je eens, maar dan wel een constante upload van 32kB/64kB en niet zo'n kwakkel-lijntje dat zo nu en dan de 32/64 eens haalt.
Ik verwacht toch echt dat ze het huidige breedband naar beneden bregen en een nieuwe abbo inlassen. De kans bij @home dat je 32/64kB upload krijgt is wel heel klein.

Voor de mensen die vaak uitvallers hebben, test het volgende:
Stel je ipadres in op statisch en dus NIET via DHCP, dit mag eigenlijk niet van @home maar het wertkt wel en @home vind het geen probleem (ik heb 3 jaar lang de zelfde ipadressen gehad).
Als je dan een uitval hebt, probleer je gateway eens te pingen, ik kon deze WEL pingen als mijn internet uitviel. Daarmee zouden jullie @home kunnen pakken. Probeer het op zn minst, het kan geen kwaat ;)

nog 5 dagen en mijn @home abbo is afgesloten, het modem moet ik wel terugsturen maar dat doe ik pas over een maand of 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Aanvulling op de tip van KingOfDos: Statisch instellen vind @Home *wel* een probleem. Mocht je IPnr veranderen en iemand anders heeft er last van dat jij statisch ingesteld staat, dan loop je het risico tijdelijk afgesloten te worden. Enkel om even te testen kan natuurlijk geen kwaad, maar stel daarna weer je IPnr dynamisch in.

Overigens, als je het abonnement beindigt krijg je (als het goed is) een doos om je modem in terug te sturen. Dat moet binnen een bepaalde termijn gebeuren (staat op bijgevoegde brief), anders kost het je ruim 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 22:30

backupdevice

No Risk , Full Push

yeah right, ik heb nu al 2 x moeten bellen voor zo'n kut doos , en ik heb hem nog niet

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
[...]

Ik niet. De snelheden van @home zijn al jaren niet veranderd. Sterker nog, bij de meeste mensen zijn de snelheden teruggelopen. WEL zijn er diverse kostenverhogingen geweest. Minder internet voor meer geld dus. De concurrentie heeft de afgelopen tijd de snelheden flink opgevoerd. En nu zouden wij voor meer uploadsnelheid downloadsnelheid moeten inleveren??? En nog ongevraagd ook! @home heeft al weken geleden (of is het maanden) de snelheid teruggevoerd ZONDER dit te melden.
Logisch, want dit is onverkoopbaar, minder internet voor meer geld terwijl de rest van nederlands meer internet voor hetzelfde geld krijgt. En dan hebben we het nog niet eens over de vele storingen bij @home. Ik snap niet dat dit zomaar kan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

De cap was er bij iig af, ik zat max op 450 ongeveer. (deventer)

[ Voor 10% gewijzigd door KillerB op 27-12-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Het is weer zover: pop3 en smtp liggen er bij mij (Kampen) vanaf 2 uur vanmiddag weer plat :(

Ik zit weer zwaar aan ADSL te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

@koelkast, kun je mail.home.nl wel nog pingen? en zo ja welk IPnr zie je dan... 213.51.128.65?
Heb je 'mail' ingesteld als SMTP/POP3 server, probeer dan 'mail.home.nl'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Laatst online: 24-09 14:57

Wekkie

Yeah

Ik heb nu ruim een jaar @Home, en moet bekennen dat ik zelden problemen heb gehad. Soms een kleine storing ( is geloof ik 2x gebeurd ).. De mailserver ligt er echter wel regelmatig uit :(

De cap? Eerst haalde ik altijd zo'n 250-280 KB/sec en ná de cap 320, en nu zelfs 350. Ik zit hier waarschijnlijk in een goed gebied, met ook niet teveel klanten ( platteland ).

De upload moet natuurlijk wel verhoogd worden want zelfs ik zit aan ADSL te denken ( ook al heb ik geen problemen ).

offtopic:
Eerste post op GoT, na maanden lezen toch maar besloten te registreren :7

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ik heb werkelijk nooit problemen met mijn @home verbinding..

Ik haal altijd netjes mijn upload (draai een webserver, gaat echt prima, leuk dat de snelheid omhoog gaat binnenkort) en downloaden gaat ook prima.. Mits de server goed is dan haal ik altijd snelheden boven de 400 kb/s ..

Jammer dat jullie zoveel gezeik hebben, ik heb nergens last van..

Email van @home gebruik ik niet, weet verder niet hoe dat werkt want ik heb mijn eigen email server :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

HarrieH schreef op 28 december 2003 @ 13:26:
Email van @home gebruik ik niet, weet verder niet hoe dat werkt want ik heb mijn eigen email server :)
Ja joh? Hoe krijg jij dat voor elkaar met een geblokkeerde poort 25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terabyte schreef op 28 december 2003 @ 14:34:
Colocated / Shared webserver? En gezien hij zn eigen mailserver heeft ga ik er vanuit dat het Colocated is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Simpel, Inkomend gewoon Pop3 binnentrekken, uitgaand lekker direct SMTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
[...]

als ze eens het fatsoen hadden het officieel te vertellen.. maar nee.. het moet weer heel achterbaks.. en ik haalde altijd veel hogere snelheden als 320 dus ik vind het behoorlijk lame.. het is dat adsl voor mij nogal duur is met aansluitkosten omdat ik geen vaste lijn heb anders pakte ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

m3gA schreef op 26 december 2003 @ 22:30:
[...]

je hebt altijd even breedband in het begin. Het wordt snel genoeg teruggeschakeld..

Dit is om je even te laten wennen denk ik .. zo dat je later toch een duurder abbo zult pakken.
Hij heeft nu inmiddels 2 maanden Basis abonnement, en heeft dus ruim 1.5 maanden ook de bijbehorende snelheden, maar sinds een week nu heeft hij ineens de breedband snelheden voor zowel up- als download. Het was dus niet vanaf het begin, maar sinds een weekje nu.
Met speedtest.nl iedere dag gechecked en het blijft gewoon op die snelheid, terwijl hij dus betaalt voor het basis abonnement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

The_Prince_of_Mu schreef op 28 december 2003 @ 15:07:
[...]

Hij heeft nu inmiddels 2 maanden Basis abonnement, en heeft dus ruim 1.5 maanden ook de bijbehorende snelheden, maar sinds een week nu heeft hij ineens de breedband snelheden voor zowel up- als download. Het was dus niet vanaf het begin, maar sinds een weekje nu.
Met speedtest.nl iedere dag gechecked en het blijft gewoon op die snelheid, terwijl hij dus betaalt voor het basis abonnement!
Als hij er niet voor betaald lijkt het erop dat ie een puur mazzeltje heeft >:)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op 28 december 2003 @ 15:07:
[...]

als ze eens het fatsoen hadden het officieel te vertellen.. maar nee.. het moet weer heel achterbaks.. en ik haalde altijd veel hogere snelheden als 320 dus ik vind het behoorlijk lame.. het is dat adsl voor mij nogal duur is met aansluitkosten omdat ik geen vaste lijn heb anders pakte ik dat.
Ach, mijn max down zit op ongeveer 380-400, maar dan moet het een hele goede server zijn, zoals die van Microsoft als het niet druk is.

Mijn upspeed echter hangt vaak tussen de 5-7 kB, terwijl 16 kB gespecificeerd is. Ik heb meer nodig dan zo'n 6 kB gemiddeld. (Webcam, Voicechat, versturen van verslagen en/of foto's.) Dus als ik een stabiele 32 up zou krijgen, met een download cap @320, dan vind ik dat een goede ruil.

Dat @Home echter gewoon moet zeggen
- Cap op 320
- Upspeed naar 32 (of hoger)

en niet achterbaks moet cappen om te zien of het geslikt wordt, ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 14:11
Ik zit nu sinds bijna 2 maanden op de kabel, op @home. Altijd op ADSL gezeten (ruim anderhalf jaar) en dat was always on. Had eigenlijk verwacht van de kabel dat dat ook zo was, maar helaas, het mag niet zo zijn.

Eerst zaten we doordeweeks af en toe een kwartiertje offline, maar het wordt nu zo langzamerhand echt erg. nu zijn we dagelijks tegen de 6 uur offline. Wat ik ook doe, niets helpt. Heb al een maand geleden een paar keer met die helpdesk gebeld, en daar is me verteld dat er een te sterk signaal dan wordt gestuurd naar de modem, en dat die daar op afketst en dan offline schiet (wist niet dat je een te sterk signaal niet kan verzwakken). Ik zit hier in een netwerkje, met een SMC router. en een zwarte motorola modem. Als we offline zitten trek ik de stekker uit t stopcontact van het modem, en wacht 15 seconden. soms helpt dit, maar echt vrijwel nooit. dan is t gewoon afwachten. Ook in de router wordt dan aangegeven 'disconnected' enzo.

Ik woon in Best, en log in in Den Bosch, op server 1. Overigens heeft de hele straat dit probleem, misschien wel de hele wijk. Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen? Want de helpdesk stuurt dan een bedrijfje over 6 dagen, en die komt altijd als het modem wel online is... Ik probeer ook om een programma te vinden waarmee je automatisch kan laten checken of je online bent, dat iedere 15 minuten een ping test uitvoert ofzo naar een site, en dat verwerkt in een txt-file.

*Heeft spijt dattie is overgestapt op Kabel* (dit deden we om van ISDN af te komen, red.) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
cazzer22 schreef op 28 december 2003 @ 18:37:
Heb al een maand geleden een paar keer met die helpdesk gebeld, en daar is me verteld dat er een te sterk signaal dan wordt gestuurd naar de modem, en dat die daar op afketst en dan offline schiet (wist niet dat je een te sterk signaal niet kan verzwakken). Ik zit hier in een netwerkje, met een SMC router. en een zwarte motorola modem. Als we offline zitten trek ik de stekker uit t stopcontact van het modem, en wacht 15 seconden. soms helpt dit, maar echt vrijwel nooit. dan is t gewoon afwachten. Ook in de router wordt dan aangegeven 'disconnected' enzo.
ff nieuwsgierig, maar wat is jouw signaalsterkte dan??? (kun je vinden op http://192.168.100.1/ onder signal). Vind het wel een vreemd verhaal van @home of die Motorola modems zijn toch brakker als ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cazzer22 schreef op 28 december 2003 @ 18:37:
[knip]Ik woon in Best, en log in in Den Bosch, op server 1. Overigens heeft de hele straat dit probleem, misschien wel de hele wijk. Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen?
Het probleem zit zover ik weet OVERAL wat aangesloten is op Den Bosch. Voer de stappen uit die in mijn vorige post (of die daarvoor) zijn beschreven mbt ipadres op statisch en pingen van je gateway. Hier viel iig altijd de schakel NA de gateway weg en nooit mijn connectie. En @home maar ontkennen :(
na ongeveer 8 weken continu (laat ik zeggen, 4 uur per week a 0,10€ per minut) met de support aan de lijn gehangen te hebben ben ik nou klant bij demon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roan
  • Niet online
@home... hm... over de download snelheid van @home ben ik nog nooit ontevreden geweest, maar wat betreft hun service... dat stelt dus echt helemaal nix voor! en een uptime van een dag is bij mij een compleet wonder :o

de helpdesk stelt dus helemaal nix voor, je moet lang wachten voordat je iemand aan de telefoon krijgt en als je eenmaal iemand aan de telefoon hebt dan word je behandeld als een of andere kneus...
ook doorverbinden zijn ze goed in: "Sorry meneer, maar voor klachten moet u niet bij mij zijn. Ik verbindt u even door" (En de volgende die je aan de tel krijgt verteld je precies hetzelfde :r)

soms doet mijn verbinding het een paar maand achter elkaar prima (maximaal 2 x perdag ff paar seconden vliegt ie eruit ofzo) en de andere keren heb ik maanden problemen met de verbinding (vliegt ie er wel 20x per dag meerdere minuten en soms wel een uur uit).
dit is echt mega irritant en de helpdesk brengt het altijd weer zo dat het probleem bij jou thuis ligt ("meneer wij ondersteunen geen routers, koppeld ut die eens los" of "sorry, maar als u op een linux systeem werkt kunnen wij u geen support geven" (ook niet als er oranje lampjes branden op com21 modem!!!)).

maargoed, ik heb deze maand @home maar opgezegt, 2 jaar lang @home gehad, 2 jaar lang problemen met regelmaat en geen uitkomst... ik kies dit keer mooi PLANET 8)
hopen dat die het langer uithoudt :p

...neem nooit @home...

Edit: oja dit speelt zich allemaal af in Zwolle :)

[ Voor 4% gewijzigd door roan op 29-12-2003 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ah beetje dom om dat er niet bij te vermelden..

Ik heb een eigen domain bij een provider, dus ook een eigen mail account waar ik nooit problemen mee heb.. De smtp van @home ligt er overiging echt nooit uit.. En anders switch ik gewoon.
[...]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Jawel, dag 11 zonder @Home.

Vanmorgen om 9:30 gebeld, ze zouden doorgeven dat ze de monteur moesten vragen wat er aan de hand is.
14:00 nog een keer gebeld, doorverbonden met de technische dienst maar daar lag het systeem plat :? Ze zouden terug bellen, maar om 18:30 heb ik nog maar es gebeld (die telefoonkosten declareer ik toch bij de restitutie). Het systeem was alweer een tijdje werkend, dus ze hebben me weer es voorgelogen. Anyway, die gast leek me de eerste in ruim een week tijd met verstand van zaken, want hij wist me tenminste te vertellen dat mijn status "in diagnose" was. Mijn signaal was dus NIET in orde, de monteur heeft me gewoon voorgelogen. Essent onderzoekt nu wat er aan de hand is, ik moet dus wachten op Essent.

IK WIL DEMON NU!!! Rot maar een flink eind op met dat klote @home.
(hoe lang duurt dat ongeveer??)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
IceManX schreef op 29 december 2003 @ 20:44:
Jawel, dag 11 zonder @Home.
[...]
IK WIL DEMON NU!!! Rot maar een flink eind op met dat klote @home.
(hoe lang duurt dat ongeveer??)
Bij mij duurde het ongeveer een maand. (24-10-2003 Ingediend. 23-11-2003 Opgeleverd. )
Je kunt nu gewoon @home opzeggen per 1/2/2004, ik verwacht dat je na 11 dagen zonder internet wel minstens een maand restitutie kunt krijgen, dus kost het je niets, dat opzeggen. Ik meen dat tot 1/1/2004 Demon die actie heeft van geen aansluitkosten en geen kosten voor het modem.

Succes met @home.
Ik zou hiervan ook wel ff melding maken bij Troubles@home oid.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
IceManX schreef op 29 december 2003 @ 20:44:
Ze zouden terug bellen, maar om 18:30 heb ik nog maar es gebeld (die telefoonkosten declareer ik toch bij de restitutie).
Dat kun je wel vergeten... en ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

06-12-2003; Nu bijna alle breedbandconcurrenten snelheidsverhogingen en/of prijsverlagingen hebben aangekondigd dringt het bij "breedbandpionier" @Home ook eindelijk door dat men niet langer kan achterblijven. In 2004 mogen we in ieder geval een verdubbeling van de upstream verwachten en daarnaast komt er een nieuw produkt met een hogere downstream om de concurrentie met de snelle ADSL-varianten aan te gaan.

Geruchten hierover kregen we afgelopen donderdag te horen in een email van een @Home-medewerker, die een bericht hierover op het Essent-intranet had gelezen. Later die dag was er ook iets over te lezen op Tweakers.net.

Inmiddels hebben een aantal mensen een antwoord gekregen op hun klacht over een lage upstreamsnelheid, waaruit blijkt dat deze geruchten inderdaad kloppen:

Beste heer, mevrouw,
Naar aanleiding van uw e-mail betreffende een eventuele verhoging van de upload- en downloadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden. Op dit moment is er een aantal internetaanbieders dat hun productspecificaties aan het aanpassen is. Deze marktontwikkelingen ontgaat Essent Kabelcom zeker niet. Voor het komende jaar kunt u de volgende productwijzigingen verwachten:

@Home Breedband: verdubbeling van de upstream naar 256 kbit/s.
Daarnaast komt er voor @Home Basis en Breedband de mogelijk de upstream snelheid te verdubbelen voor een additioneel maandbedrag:
@Home Basis van 64 naar 128 kbit/s.
@Home Breedband van 256 naar 512 kbit/s
Een nieuwe abonnementsvorm, nog sneller dan @Home Breedband. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties dit product precies zal krijgen.
@Home werkt momenteel hard aan de uitbreiding van netwerk capaciteit en verdere voorbereiding van de bovengenoemde wijzigingen.
Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen uitsluitsel gegeven over de datum waarop deze wijzigingen zullen worden ingevoerd. Zodra er duidelijkheid is zult u, zoals gebruikelijk met veranderingen in de productspecificatie, via de @Home nieuwsbrief en de @Home Portal op de hoogte worden gebracht. Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

In een andere mail wordt een en ander iets anders geformuleerd en wordt tevens een verbetering van de kwaliteit beloofd:

Geachte heer, mevrouw,
Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw vraag over een eventuele verhoging van de uploadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden:
@Home staat niet stil in de internetmarkt. De toenemende behoefte aan uploadsnelheid is ook voor ons aanleiding om onze uploadsnelheden te verhogen. Begin 2004 gaat @Home de volgende productverbeteringen doorvoeren:

De uploadsnelheid van @Home Breedband wordt verdubbeld en gaat dan naar 256 kbit/s. Een verhoging naar 512 kbit/s wordt ook mogelijk. Hier staat echter een geringe maandelijkse vergoeding tegenover.
Voor de abonnees van Basis wordt het mogelijk de uploadsnelheid te verdubbelen naar 128 kbit/s.Ook hier staat een geringe maandvergoeding tegenover.
Tevens wordt in het voorjaar een nieuwe @Home dienst geintroduceerd die ver boven de huidige abonnementen uitsteekt qua snelheid. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties deze dienst exact zal krijgen.
Verder werken we momenteel aan de uitbreiding van de netwerkcapaciteit waardoor onze diensten een nog betere kwaliteit krijgen.
Het is voor ons echter nog niet mogelijk om exacte opleverdata van de verbeteringen van onze producten te geven. Via onze website kunt op de hoogte blijven van al onze ontwikkelingen.

Wij hopen dat uw vraag/vragen hiermede voldoende beantwoord zijn. Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
bron: troubles at home

----------------------------

Ik heb vandaag dus gebeld met de helpdesk omdat mijn mailaccount nog steeds niet geactiveerd was na 2 weken al internet van hun te hebben, maar dat is eindelijk opgelost. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe helemaal niks te klagen heb gehad. Werd probleemloos doorverbonden met de 2e graad helpdesk en omdat de kosten anders te hoog werden belde de helpdesk medewerker mijn terug zodra probleem opgelost zou zijn, en dat was na een half uurtje. Samen met de snelheid die zo stabiel is als een rots in de branding mag ik dus helemaal niet klagen! Ik kom vanuit haarlem met chello en daar had ik ook nooit problemen alleen werd de snelheid gedurende mijn abb steeds lager en de upload een beetje wankel ... Maar dat @home dit levert voor het bedrag van € 47,95 vind ik geen reden tot klagen ook al hoor ik dat er her en der wel wat problemen zijn. Ik woon in een dorpje nabij vaals en ben volgend mij de enige in de hele regio want de bevolking is nogal vergrijst hier dus heb misschien gewoon mazzel.

----------------------------

MAAR dit is niet echt belangrijk, wat ik wel wilde melden:

Ik had dus aan de 2e graad helpdeskmedewerker gevraagd ofdat hij al wat meer wist van het nieuwe abb van @home! Hij wist mij dit te vertellen:

Het word minimaal een verdubbeling van het snelste abb wanneer de verhogingen het 1e kwartaal van 2004 doorgevoerd zijn en de kosten zullen tussen de €55 & € 60 euro gaan liggen! Leverbaar vanaf 1e&2e kwartaal 2004!

Ik vond dit wel het vermelden waard want dat houd dus in dat je zometeen voor niet meer dan € 60 een 5120 kbit/s (640 KByte/sec) down & 1024 kbit/s (128 KByte/sec) up zal hebben!!!!

8) (helemaal omdat ik hier in dit gehucht geen ADSL kan krijgen)

NOGMAALS: als de medewerker de waarheid verteld ....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 17:40
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 10:33:
[...]

Ga er maar niet vanuit
ik ben zelf daar ook medewerker en meer dan die email die je daar gekregen had weten wij ook niet.

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 10:33:
[...]

...verhaal...

Het word minimaal een verdubbeling van het snelste abb wanneer de verhogingen het 1e kwartaal van 2004 doorgevoerd zijn en de kosten zullen tussen de €55 & € 60 euro gaan liggen! Leverbaar tussen 1e&2e kwartaal 2004!

Ik vond dit wel het vermelden waard want dat houd dus in dat je zometeen voor niet meer dan € 60 een 5120 kbit/s (640 KByte/sec) down & 1024 kbit/s (128 KByte/sec) up zal hebben!!!!

8) (helemaal omdat ik hier in dit gehucht geen ADSL kan krijgen)

Het zou wel geweldig zijn natuurlijk, maar het zou ook goed kunnen dat ze "de verhoogde snelheid" van de upstream bij breedband dus 256kbit noemen, en dat je die 512kbit bij het nieuwe abbo gewoon standaard hebt ( en misschien dan een optionele verhoging naar 1mbit ).

De tijd zal het ( langzaam waarschijnlijk :P ) zeggen.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkie schreef op 30 december 2003 @ 10:55:
[...]

Het zou wel geweldig zijn natuurlijk, maar het zou ook goed kunnen dat ze "de verhoogde snelheid" van de upstream bij breedband dus 256kbit noemen, en dat je die 512kbit bij het nieuwe abbo gewoon standaard hebt ( en misschien dan een optionele verhoging naar 1mbit ).

De tijd zal het ( langzaam waarschijnlijk :P ) zeggen.
Wat jij zegt kan natuurlijk, die optionele verhoging naar 1024 Up maar dat zal wel bijna niks gaan kosten, ik bedoel:

Het huidige breedband abb is dus € 47,95 (2560/128)
Dat word zometeen dus: € 47,95 (2560/256) en tegen geringe vergoeding 512 i.p.v. 256

Nou zal dus echt om bijna niks gaan aangezien het nieuwe abb tussen de €55/€60 gaat kosten als je ze mag geloven! Dus voor dik €10 euro meer dan huidige duurtste abb het je verdubbeling van de snelheid. Dus dat extra zal wel over de toonbank gaan voor een € 1.00 ofzo! Anders is het nog geeneens interessant om dat te doen als het € 7.00 is ofzo, want dat zit je al zo goed als in het snelste abb vor die prijs.

Wat wel kan is dat ze wel meer vragen voor 1024 i.p.v. 512 in het toekomstige snelste abb! Als een "extra" service. Als dat niet meer kost dan €5 bovenop de €60 dan heb ik het bij deze aangeschaft! 8) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08

ToriHino

Eg wel!

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 11:39:
[...]

Wat jij zegt kan natuurlijk, die optionele verhoging naar 1024 Up maar dat zal wel bijna niks gaan kosten, ik bedoel:

Het huidige breedband abb is dus € 47,95 (2560/128)
Dat word zometeen dus: € 47,95 (2560/256) en tegen geringe vergoeding 512 i.p.v. 256

Nou zal dus echt om bijna niks gaan aangezien het nieuwe abb tussen de €55/€60 gaat kosten als je ze mag geloven! Dus voor dik €10 euro meer dan huidige duurtste abb het je verdubbeling van de snelheid. Dus dat extra zal wel over de toonbank gaan voor een € 1.00 ofzo! Anders is het nog geeneens interessant om dat te doen als het € 7.00 is ofzo, want dat zit je al zo goed als in het snelste abb vor die prijs.

Wat wel kan is dat ze wel meer vragen voor 1024 i.p.v. 512 in het toekomstige snelste abb! Als een "extra" service. Als dat niet meer kost dan €5 bovenop de €60 dan heb ik het bij deze aangeschaft! 8) >:)
Maar in hoeverre is het dan echt concurrerend met ADSL? Voor €65 euro heb je bv. bij Demon een 8192/1024 abbo met daarbij ook nog eens toegang tot een (hele goede) newsserver. Ook mag je daar een server draaien, bij dit nieuwe abb van @Home is dat nog maar afwachten...

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Als je voor €60 een 5mbit/1mbit abo krijgt, lijkt me dat toch zeker wel een waardig waar-voor-je-geld gehalte. Bijkomend dat bbned lang niet overal beschikbaar is, en KPN voor 80 euro een 4mbit/640kbit abo aanbiedt.

@Home kennende lijkt het me nogsteeds goed mogelijk dat óf je voor de 512->1mbit zou moeten betalen, óf dat er 1mbit upstream bij zit maar dat de hele prijs toch nog een tikje hoger uitvalt ( +/- €70 ).

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 21:17

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Wekkie schreef op 30 december 2003 @ 17:43:
Als je voor €60 een 5mbit/1mbit abo krijgt, lijkt me dat toch zeker wel een waardig waar-voor-je-geld gehalte. Bijkomend dat bbned lang niet overal beschikbaar is, en KPN voor 80 euro een 4mbit/640kbit abo aanbiedt.
Inderdaad. Je moet bij ADSL ook een KPN abbo meerekenen. Dat is ook minimaal 7,95 per maand.

Ik denk zelf dat @home tussen de 60 en 70 euro in gaat zitten. Maar we zullen het zien. Ik hoop alleen dat ze opschieten

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik de vorige berichten hier lees heeft @home bewust de snelheden teruggeschroefd (gecapt), tegen dezelfde abonnementskosten, incl. jaarlijkse prijsverhogingen. Ze komen nu met een (volgens zeggen) veel sneller abonnement, en hier moet meer betaald voor worden?
Eerst maken ze iedereen lekker met een snel breedbandabonnent, dan verlagen ze de snelheden, en komen vervolgens met een sneller abonnement wat redelijk wat duurder is en op die manier hopen ze zeker dat veel huidige "klagers" overstappen naar dat nieuwe abonnement.........
Mij niet gezien dus, de service, helpdesk, is belabbert, de binaries zijn ook belabbert, en wie garandeert mij dat dat met het nieuwe abon. allemaal beter geregeld is?..... 8)7
Nee, @home zou er goed aan doen om idd de snelheden flink omhoog te gooien, zonder meerkosten !! En normale antwoorden geven op vragen van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 13:27:
Dus als ik de vorige berichten hier lees heeft @home bewust de snelheden teruggeschroefd (gecapt), tegen dezelfde abonnementskosten, incl. jaarlijkse prijsverhogingen. Ze komen nu met een (volgens zeggen) veel sneller abonnement, en hier moet meer betaald voor worden?
Eerst maken ze iedereen lekker met een snel breedbandabonnent, dan verlagen ze de snelheden, en komen vervolgens met een sneller abonnement wat redelijk wat duurder is en op die manier hopen ze zeker dat veel huidige "klagers" overstappen naar dat nieuwe abonnement.........
Mij niet gezien dus, de service, helpdesk, is belabbert, de binaries zijn ook belabbert, en wie garandeert mij dat dat met het nieuwe abon. allemaal beter geregeld is?..... 8)7
Nee, @home zou er goed aan doen om idd de snelheden flink omhoog te gooien, zonder meerkosten !! En normale antwoorden geven op vragen van mensen.
Jij hebt helemaal gelijk. Vraag me alleen af of er iemand is die nog iets op papier (of oude reclame/website) van @Home heeft, waar die 3,8Mbit wordt besproken.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.