Is Asus een slecht merk?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Dit kan een flame lijken, maar ik wil het wel onderbouwen. (Let overigens op: wat hierboven staat is een vraag, geen bewering.)

Toch lijkt het me geen onterechte vraag. Heeft het merk Asus terecht onder Tweakers een goede naam, of niet? (Misschien past die vraag trouwens meer in SG of zelfs in WL.... ;)

Het is namelijk zo: tot voor kort hoorde ik overal goede verhalen over Asus.

Moederboarden: Asus zou vooral goede en snelle, overklokbare en retestabiele mobo's maken. (Hierbij waren trouwens sommige modellen uit de A7V serie een (onstabiele) uitzondering.)

In vergelijking met ECS en MSI zou Asus vooral betrouwbaar zijn.

Wat wil het geval? Alle hardware van Asus die ik de afgelopen weken in handen heb gehad was defect!!!!

- twee weken terug: Asus bordje van 2 jaar oud: koeler Northbridge defect (lawaai). Moeilijk te krijgen (lees: onmogelijk). Met een tie-rip een goede koeler erop gefixt.
- zelfde tijd: Asus videokaart. Zelfde probleem, zelfde oplossing. Okee, dat kan onder slijtage vallen. Toch valt het me tegen, vooral dat die dingen niet te krijgen zijn.

- vorige week: A7N bordje gekocht, Dimm slot defect. RMA. (Ik heb meer dan 10 ECS bordjes geinstalleerd, 1 defect (=minder dan 10%). Asus: 100%.

- vorige week: nieuwe Asus M3700N (Centrino, 1.5 GHz) laptop van een vriend: klepje DVD-speler los, slecht geassembleerd. Werd omgeruild. (Pech? Oplichting? Slechte assemblage-afdeling?)

- deze week: omgeruild exemplaar instabiel, loopt vast bij installatie van (niet meegeleverd) Windows. (Conclusie: Geen M3700N meer kopen!)

Wat is nu de moraal van het verhaal? Asus=EVIL? Of gewoon pech? Of gewoon: elk merk heeft wel eens een slechte serie?

Ik heb in ieder geval geen hoge pet meer op van dit $%$&^merk.....

Zo, dat lucht op ;) _/-\o_ :Y) >:)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb prima ervaring met me Asus mobo'tje (A7V333)... helemaal geen problemen mee... wel beetje vaag hoe het nu met die tempsensors zit, want bios geeft iets anders aan als Probe, als in bios zegt CPU: 30, Mobo: 28 en Probe zegt CPU: 45, mobo 28... en met sysinfo tools krijg ik ook 2 CPU sensoren te zien waarvan 1 inderdaad de waarde van de BIOS aangeeft en de andere de waarde van Probe...

Je hebt waarschijnlijk net even pech dat je een stel brakke hebt gekregen, asus staat over het algemeen wel goed aangeschreven iig, lees de reviews erover maar eens onder andere :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Alle koelers op mijn vele Asus producten houden er op een gegeven moment mee op. Geen enkel probleem, een eigen koeler is snel gefixed. De enige tegenvaller met Asus was een IDE 40x cdrom speler die al na 3 maanden de geest gaf.

Ik dacht even dat je met ploffende condensatoren of rokende borden aan zou komen, kortom echte problemen .. :X

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Die fans slijten inderdaad bij alle merken, en verder alleen maar goede ervaringen met
Asus hier. Mijn Asus historie: TP4XE mobo (1995, P133), Asus 3400TNT videokaart, Asus 40x CD-ROM, Asus 8x DVD-ROM, Asus A7V133 mobo, Asus 7700 deluxe videokaart, Asus M2N notebook, Asus WL-300 access point. Allemaal prima spul :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 16:51
Als Asus een slecht merk zou zijn, dan zou het niet zo'n best redelijke reputatie hebben. Ik heb nu 10 maanden een Asus videokaart en er helemaal geen problemen mee gehad.

Ik denk dat het eerder pech is, wat jij gehad hebt.
Wekkel schreef op 02 oktober 2003 @ 23:47:
Alle koelers op mijn vele Asus producten houden er op een gegeven moment mee op. Geen enkel probleem, een eigen koeler is snel gefixed. De enige tegenvaller met Asus was een IDE 40x cdrom speler die al na 3 maanden de geest gaf.

Ik dacht even dat je met ploffende condensatoren of rokende borden aan zou komen, kortom echte problemen .. :X
Dat zijn idd echt grote problemen. Daarom hebben bijv de msi kt7 pro mobo's een slechte reputatie omdat de condensatoren het vaak opgeven. Niet alleen bij msi, maar ook bij andere merken is dat zo.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Gewoon pech, asus leverd vergeleken met andere merken goed spul voor de prijs.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat betreft die mainboards...
Een beetje oneerlijk om zo te vergelijken...
Je hebt meer dan 10 ECS borden gehad, en 1 Asus...
Tja, stom toeval, niet anders te noemen.

Bordje van 2 jaar oud...je wilt niet weten hoeveel bordjes van ECS ik al terug heb gehad wegens defecte koelers (gewoon van de heatsink afschroeven, en een 40mm fan passend maken, of een 25 ofzo, afhankelijk van het model). Kan gebeuren.

Wat betreft die notebook, geen ervaring.

Mijn bevindingen met Asus zijn over het algemeen redelijk positief. Uitgebreide mainboards, nette bundel VGA's. Nogmaals, geen ervaringen met notebooks/pda's...

Ik denk dat je gewoon pech hebt.
De problemen die jij beschreef heb ik meerdere malen ondervonden met MSI, dus tja...

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Heb al tijden heel veel van ASUS en nog nooit problemen gehad hier een aantal dingen die ik al gehad heb van asus:
- CU4VX(Draait nog steeds)
- P4B533-e
- V8420
- V8460
- V9280

Ik heb ook nog een ASUS L3800C laptop en ook daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, en wat betreft bijvoorbeeld ECS daar heb ik dus 3 bordjes van RMA moeten sturen(K7V5A dacht ik dat het was) Dus toen had ik pech en nu jij denk ik ;)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• WFvN
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

pinockio schreef op 02 October 2003 @ 23:42:
Dit kan een flame lijken, maar ik wil het wel onderbouwen. (Let overigens op: wat hierboven staat is een vraag, geen bewering.)

Toch lijkt het me geen onterechte vraag. Heeft het merk Asus terecht onder Tweakers een goede naam, of niet? (Misschien past die vraag trouwens meer in SG of zelfs in WL.... ;)

Het is namelijk zo: tot voor kort hoorde ik overal goede verhalen over Asus.

Moederboarden: Asus zou vooral goede en snelle, overklokbare en retestabiele mobo's maken. (Hierbij waren trouwens sommige modellen uit de A7V serie een (onstabiele) uitzondering.)

In vergelijking met ECS en MSI zou Asus vooral betrouwbaar zijn.

Wat wil het geval? Alle hardware van Asus die ik de afgelopen weken in handen heb gehad was defect!!!!

- twee weken terug: Asus bordje van 2 jaar oud: koeler Northbridge defect (lawaai). Moeilijk te krijgen (lees: onmogelijk). Met een tie-rip een goede koeler erop gefixt.
Poeh... lekker defect wat je regelrecht bij Asus in de schoenen kan schuiven :|

Mechanische onderdelen kunnen nou eenmaal slijten
- zelfde tijd: Asus videokaart. Zelfde probleem, zelfde oplossing. Okee, dat kan onder slijtage vallen. Toch valt het me tegen, vooral dat die dingen niet te krijgen zijn.
Je zegt het zelf al.... Kortom, schrappen dit punt.
- vorige week: A7N bordje gekocht, Dimm slot defect. RMA. (Ik heb meer dan 10 ECS bordjes geinstalleerd, 1 defect (=minder dan 10%). Asus: 100%.
Sjees man, get a life... 100% kapot omdat je 1 kapot bordje hebt? En je vindt dat dit topic in SG of mogelijk zelfs in WL kan (zij het met knipoog)?
Als je 100 bordjes hebt getest, mag je weer komen lullen.
- vorige week: nieuwe Asus M3700N (Centrino, 1.5 GHz) laptop van een vriend: klepje DVD-speler los, slecht geassembleerd. Werd omgeruild. (Pech? Oplichting? Slechte assemblage-afdeling?)
Wederom gebaseerd op 1 ding. Goed, al met al telt het natuurlijk wel lekker op. Maar wederom te weinig tests/onderzoek gedaan om een gedegen conclusie te kunnen trekken.
- deze week: omgeruild exemplaar instabiel, loopt vast bij installatie van (niet meegeleverd) Windows. (Conclusie: Geen M3700N meer kopen!)
Regelrechte flame dus; gewoon een beetje oproepen om Asus te boycotten dus.
Wat is nu de moraal van het verhaal? Asus=EVIL? Of gewoon pech? Of gewoon: elk merk heeft wel eens een slechte serie?
Dat laatste lijkt mij voor jou de beste conclusie gezien je betrekkelijk kleine 'onderzoek' (voor zover je dat een onderzoek mag noemen).

Hoe genuanceerd je topictitel ook is, de volgende opmerking is dus WEL een regelrechte flame:
Ik heb in ieder geval geen hoge pet meer op van dit $%$&^merk.....

Zo, dat lucht op ;) _/-\o_ :Y) >:)
Ook ik heb wel negatieve ervaring met Asus hoor.... Ik heb een instabiel A7V (rev 1.02) bordje gehad welke ingeruild is (probleemloos). Maar desondanks heb ik verder goede ervaringen met Asus. En zo zijn er meer mensen.

Wat mij betreft gaat er een heftig hangslot op dit *stiekum toch* flamerige topic.

• Fludizz
  • Niet online
fans kapot? ach je schroeft er gewoon een andere fan die ongeveer dezelfde afmetingen heeft erop ;) dat is iig hoe ik het aangepakt heb tot nu toe :)

Maareh, ik vind et irritant dat alle mobofabrikanten tegenwoordig het nodig vinden om zo'n dom klote fannetje op de northbridge te planten... ik heb er liever een wat grotere heatsink op om het systeem zo stil mogelijk tehouden...

Ik weet btw wel dat als ik een keer geld heb en een nieuwe comp nodig heb of onderdelen ga vervangen, als het even kan word et Asus :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

foutje

[ Voor 98% gewijzigd door WFvN op 02-10-2003 23:53 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Fludizz schreef op 02 oktober 2003 @ 23:52:
Maareh, ik vind et irritant dat alle mobofabrikanten tegenwoordig het nodig vinden om zo'n dom klote fannetje op de northbridge te planten... ik heb er liever een wat grotere heatsink op om het systeem zo stil mogelijk tehouden...
Zo'n ding kan wel wat hebben. Bij snellere chipsets is koeling misschien wel nodig, maar ik draai al heel lang een KT133A bord zonder fan op de northbridge en zonder noemenswaardige heatsink erop.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• pinockio
WFvN schreef op 02 oktober 2003 @ 23:50:
[...]

Poeh... lekker defect wat je regelrecht bij Asus in de schoenen kan schuiven :|

Mechanische onderdelen kunnen nou eenmaal slijten

[...]

Je zegt het zelf al.... Kortom, schrappen dit punt.

[...]

Sjees man, get a life... 100% kapot omdat je 1 kapot bordje hebt? En je vindt dat dit topic in SG of mogelijk zelfs in WL kan (zij het met knipoog)?
Als je 100 bordjes hebt getest, mag je weer komen lullen.

[...]

Wederom gebaseerd op 1 ding. Goed, al met al telt het natuurlijk wel lekker op. Maar wederom te weinig tests/onderzoek gedaan om een gedegen conclusie te kunnen trekken.

[...]

Regelrechte flame dus; gewoon een beetje oproepen om Asus te boycotten dus.

[...]

Dat laatste lijkt mij voor jou de beste conclusie gezien je betrekkelijk kleine 'onderzoek' (voor zover je dat een onderzoek mag noemen).

Hoe genuanceerd je topictitel ook is, de volgende opmerking is dus WEL een regelrechte flame:

[...]

Ook ik heb wel negatieve ervaring met Asus hoor.... Ik heb een instabiel A7V (rev 1.02) bordje gehad welke ingeruild is (probleemloos). Maar desondanks heb ik verder goede ervaringen met Asus. En zo zijn er meer mensen.

Wat mij betreft gaat er een heftig hangslot op dit *stiekum toch* flamerige topic.
Puntje slijtage: dat heb ik al toegegeven, nl. door te vermelden dat het slijtage (=normaal) betreft. Verder BLIJFT het wél rot dat het geen standaard-koelers zijn, zodat vervanging erg lastig is.

Overigens heb ik zat hardware van andere merken in handen, maar de laatste tijd heb ik alleen van Asus defecten gezien... vind je het dan raar dat dat me opvalt?

Al deze zaken werken cumulatief. Ik zal in ieder geval de M3700N serie van Asus niet meer promoten, want twee defecte exemplaren (overigens één ervan ook nog met dode pixel) vind ik teveel van het goede. Verder was de overige afwerkingskwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven. (Niet aansluitende randen, speling, etc.)

En ja... beetje flamerig stiekum toch... Zo krijg ik nog wat reacties... :D

Helaas is er geen alternatief, bijv. qua moederboarden. MSI vind ik ook al niet geweldig. Is er iemand die een GOED merk moederboarden kent? Oh ja, Serverworks... of Tyan?
Nee echt, Asus...?

Goed, ik probeer het eens. Als het vervangende moederboard dat ik hopelijk snel krijg ook defect is... dan horen jullie het nog. (Ook als het wel werkt --- maar dat is NORMAAL.)

Verwijderd

Volgens mij het is het gewoon wel een ordinaire flame.
Zo komt het wel op mij over in ieder geval.
Gebruik al jaren ASUS onderdelen (MB's, Videokaarten, CDROMS etc.)
Nog nooit problemen gehad.

• Fludizz
  • Niet online
Exirion schreef op 02 October 2003 @ 23:55:
[...]

Zo'n ding kan wel wat hebben. Bij snellere chipsets is koeling misschien wel nodig, maar ik draai al heel lang een KT133A bord zonder fan op de northbridge en zonder noemenswaardige heatsink erop.
ik zei ook "tegenwoordig"... ik heb nog geluk gehad dat die A7V333 een pasieve northbridge heeft, anders had ik daar ook nog iets op moeten vinden om die stil te krijgen... en ik weet dat snellere NB's meer warmte verstoken, maar ze kunnen er dan toch net zo goed betere sinkjes opzetten? over het algemeen is de airflow in de kast (+ CPUfan die ernaast ook staat te loeien ;)) wel genoeg om de northbridge koel te houden...

Sinds ik watergekoeld werk merk ik namelijk wel dat me northbridge warmer word (zonder te OC'en) nu die fan van de CPU er niet meer indirect tegenaan blaast...

[ Voor 23% gewijzigd door Fludizz op 03-10-2003 00:02 ]

• pinockio
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 00:01:
Volgens mij het is het gewoon wel een ordinaire flame.
Zo komt het wel op mij over in ieder geval.
Gebruik al jaren ASUS onderdelen (MB's, Videokaarten, CDROMS etc.)
Nog nooit problemen gehad.
Maar dan wel een met redenen omklede flame... Het lijkt me ook lastig voor een merk om hun reputatie hoog te houden (eerder verloren dan gemaakt).

Oplossing: Test je spul gewoon voor je het verscheept. Maar daar zijn de marges op hardware tegenwoordig misschien te laag voor....

Verwijderd

Ja pech heeft ieder merk wel eens ik moet zeggen dat ik altijd asus mainb koop en er nooit problemen er mee heb. Behalve 1 keertje met het mainb a7n8x non luxe was een oudere versie. Terug naar de shop geweest en gewoon een nieuwe gekregen. Geluk bij pech eigenlijk, want ik kreeg er een versie 2.0 terug. En dit draait zonder problemen, ach ja de een wil dit merk en een ander weer een ander merk.Het is ook persoonlijke ervaring die je er mee hebt.

• pinockio
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 00:05:
Ja pech heeft ieder merk wel eens ik moet zeggen dat ik altijd asus mainb koop en er nooit problemen er mee heb. Behalve 1 keertje met het mainb a7n8x non luxe (door p. vet gedrukt) was een oudere versie. Terug naar de shop geweest en gewoon een nieuwe gekregen. Geluk bij pech eigenlijk, want ik kreeg er een versie 2.0 terug. En dit draait zonder problemen, ach ja de een wil dit merk en een ander weer een ander merk.Het is ook persoonlijke ervaring die je er mee hebt.
Hmm het schijnt dus meer voor te komen met die A7N8x-serie...

Overigens, wat ik met dit topic wil is ook discussiëren over hoe een reputatie tot stand komt, en hoe die eventueel weer verdwijnt. (IBM harddisks anyone?) Voor mij dus ook geen IBM/Hitachi harddisks meer... één keer is acceptabel, maar twee keer voor mij niet.

Ik ken een bepaalde, vrij bekende, persoon die zelfs een flame naar IBM harddisks heeft staan in zijn ondertitel...

[ Voor 24% gewijzigd door pinockio op 03-10-2003 00:11 ]

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

imho is Asus een topmerk..... Heb mijn zoveelste mobo weer een Asus gekocht.... En ja, ik had flinke troubles met het aansluiten van een FDD, maar na een BIOS-upgrade was het weer opgelost (logisch dat je kinderziektes hebt als je het laatste van het laatste wilt hebben)....

Asus doet meer dan mobo's natuurlijk.... De laptops zoals je al aangeeft, heb ik alleen maar goede ervaringen mee. Ze hebben ook +/- DVD branders, wat 100% kopeien zijn van de Pioneer A06 (komen als beste uit vele testen).....

Nee, Asus is voor mij een goed merk.... Vervelend als je veel negatieve ervaringen mee hebt, en ik begrijp je reactie... Als ik ook alleen maar nare ervaringen had gehad, was ik er ook minder hgappy mee geweest... Maar ten eerste koop ik alles nieuw (en dus geen last van de slijtage perikelen), ten tweede zijn veel 'problemen' op te lossen met firmware upgrades en of BIOS upgrades.... Iets wat veel n00bs niet weten, maar ik (ook n00b) wel gelukkig ;-)

Hier had uw reclame kunnen staan.

• pinockio
Droopey schreef op 03 October 2003 @ 00:10:
imho is Asus een topmerk..... Heb mijn zoveelste mobo weer een Asus gekocht.... En ja, ik had flinke troubles met het aansluiten van een FDD, maar na een BIOS-upgrade was het weer opgelost (logisch dat je kinderziektes hebt als je het laatste van het laatste wilt hebben).... (...)
Ik vind het belachelijk dat zoiets basics als een FDD niet goed functioneert, en dat je dan met een BIOS update moet gaan rommelen. En voor je daar achter bent, ben je al weer uren verder (tijd=geld). Het moet gewoon out-of-the-box werken! Wéér een gevalletje van niet testen en die zooi maar gewoon de markt op slingeren!

Hier zou je tegenin kunnen brengen dat een FDD tegenwoordig niet meer standaard of basic is maar "legacy". Ik zou zeggen: Asus, laat die controller dan weg als de ondersteuning ervan je niet interesseert...>!

[ Voor 5% gewijzigd door pinockio op 03-10-2003 00:15 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58
ik denk dat dit echt enkele gevallen van pure pech is
ik heb zelf eigenlijk bijna alleen maar goede ervaringen met Asus :)

Ik heb ruim 2 jaar gewerkt met een A7V133 en een Geforce2MX400 van Asus.
Na die 2 jaar geupgrade naar een A7V266 en beide hebben altijd gedraait zonder problemen. Hier heb ik zo'n 1,5 jaar mee gewerkt.
Uiteindelijk een geforce4 ti4600 gekocht die binnen een jaar defect ging, na veel gehannes met de winkel een nieuwe gekregen, dit lag dus niet aan Asus.
Uiteindelijk systeem geupgrade naar een A7N8X Deluxe, 1e bordje ging het bios van 'dood', na RMA een zeer instabiel bord teruggekregen, en tenslotte een goed en stabiel bordje teruggekregen en er daarna zelfs nog eentje bijgekocht :)

Mijn huidige mobo, A7N8X Deluxe rev2.0 en Geforce4 Ti4600 zijn allebei zeer stabiel en presteren naar behoren en verlangen :)
Ondanks een paar tegenslagen ben ik nog altijd zeer te spreken over Asus.

[ Voor 10% gewijzigd door Crash op 03-10-2003 00:17 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb asus ook nooit zo geweldig gevonden. je betaalt gewoon teveel voor een middelmatig / normaal product. asus gaat net als andere merken ook gewoon stuk namelijk.

De laatste tijd ben ik mijn mening wel wat aan het bijstellen, asus levert nu dingen tegen een uitermate schappelijke prijs. hun x-series budgetlijn is bijvoorbeeld altijd goedkoper dan een gigabyte bordje met dezelfde specs. qua prijs doen ze het nu absoluut leuk, dat is weleens anders geweest.

Dat neemt niet weg dat ik asus maar gewoontjes vind en niet super ofzo. asus is geen merk waarvan je zeker weet: ok als ik dat koop weet ik zeker dat het goed is. (oude a7v series, recente p4s8x series zomaar even als voorbeeld)

al met al vind ik asus nog het beste vergelijkbaar met mercedes: om de een of andere reden zweren sommigen erbij en betalen zich helemaal scheel, terwijl je in de statistieken kan zien dat je veel beter een toyota (of lexus) kunt halen qua kwaliteit.

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

pinockio schreef op 03 oktober 2003 @ 00:13:
[...]

Hier zou je tegenin kunnen brengen dat een FDD tegenwoordig niet meer standaard of basic is maar "legacy". Ik zou zeggen: Asus, laat die controller dan weg als de ondersteuning ervan je niet interesseert...>!
Idd.... De mobo had ik al een tijdje, de FDD nooit aangesloten (onder het mom van wat moet ik met dat ding).... Nu, na een maand of 5 SATA schijffie gekocht, en om die te kunnen draaien onder XP (met daarop de OS dus) moest ik een floppy gebruiken.... Dus maar andere PC opengesloopt.... Heeft me een half uur en 2 FDD's + kabels gekost voor ik er achter kwam dat een BIOS upgrade nodig was (en de hulp van een kennis)..... Maar nu draait ie heerlijk (en uiteraard weer zonder die irritante FDD)

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

smvs schreef op 03 October 2003 @ 00:15:

al met al vind ik asus nog het beste vergelijkbaar met mercedes: om de een of andere reden zweren sommigen erbij en betalen zich helemaal scheel, terwijl je in de statistieken kan zien dat je veel beter een toyota (of lexus) kunt halen qua kwaliteit.
[off topic]
liever een ster in mijn voorruit dan een op de motorkap
[/off topic]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

pinockio schreef op 03 oktober 2003 @ 00:00:
[...]

Puntje slijtage: dat heb ik al toegegeven, nl. door te vermelden dat het slijtage (=normaal) betreft.
En ook dat heb ik opgemerkt zoals je hebt kunnen lezen.
Verder BLIJFT het wél rot dat het geen standaard-koelers zijn, zodat vervanging erg lastig is.
Dat wel natuurlijk. Hoewel een beetje tweaker daar toch wel een oplossing voor vindt. Verder zijn computersystemen na 3 jaar al afgeschreven; en na 2 jaar eigenlijk al flink verouderd.
Overigens heb ik zat hardware van andere merken in handen, maar de laatste tijd heb ik alleen van Asus defecten gezien... vind je het dan raar dat dat me opvalt?
Nee, dat zeker niet. Ik vind het zeker niet vreemd dat de gedachte door je hoofd speelt. Bij mij zou het niet anders zijn vermoedelijk (ik had met dat ene A7V-bordje ook even geen fijn gevoel). Maar om het nou op deze manier te stellen vind ik dus echt een regelrechte flame.
Al deze zaken werken cumulatief. Ik zal in ieder geval de M3700N serie van Asus niet meer promoten, want twee defecte exemplaren (overigens één ervan ook nog met dode pixel) vind ik teveel van het goede. Verder was de overige afwerkingskwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven. (Niet aansluitende randen, speling, etc.)
Cumulatief of niet; het betreft hier veel verschillende soorten problemen. Toegegeven (nogmaals) dat het wel knap balen is dat zoveel achter elkaar gebeurt met spullen van 1 merk, vind ik alsnog dat de manier waarop jij het stelt (conclusies trekken op basis van volledig losstaande gevallen) gewoon ronduit fout.
En ja... beetje flamerig stiekum toch... Zo krijg ik nog wat reacties... :D
Tja.... daar kan je ook leuke reacties van krijgen van mod's als je 'mazzel' hebt.
Helaas is er geen alternatief, bijv. qua moederboarden. MSI vind ik ook al niet geweldig. Is er iemand die een GOED merk moederboarden kent? Oh ja, Serverworks... of Tyan?
Nee echt, Asus...?
Ik heb nog steeds goede ervaringen met Asus op dat éne bordje na. Dat jij een nare smaak in je mond hebt van Asus, kan ik best inkomen. Maar zoek dan gewoon een ander merk (zoals je nu ook doet) zonder Asus daarbij af te kraken (Want dat doe je).
Goed, ik probeer het eens. Als het vervangende moederboard dat ik hopelijk snel krijg ook defect is... dan horen jullie het nog. (Ook als het wel werkt --- maar dat is NORMAAL.)
Ik wens je in ieder geval veel succes toe. Kom nog eens blaten als je 4 van dezelfde bordjes in-a-row defect hebt.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:09
Ik heb eigenlijk ook alleen maar goede ervaringen met Asus, in mijn geval de mobo's. Een uitzondering; de Asus P4S8X die slecht stabiel te krijgen was. Na een Gigabyte 8SQ800, die na een paar weken niet meer wilde booten, maar snel een Asus P4P800 besteld die nu naar alle tevredenheid z'n werk doet.

• Klippy
  • Laatst online: 23:15

Klippy

Still Game

Heb al jaren veel Asus, kijk eigenlijk voor moederborden en videokaarten alleen nog maar daar vanwege goede ervaringen.

M'n P2B-F van paar jaar oud werkt nog perfect, A7v van 3,5 jaar oud en V6800 ook nog perfect.

Nu een A7N8X Deluxe en een V9480 sinds een half jaar ongeveer en ook nog geen noemenswaardige problemen gehad.

Laptops is natuurlijk een ander verhaal, daar zitten ook veel niet Asus componenten in ;)

En er zijn genoeg reviews en tests te vinden waaruit je denk ik kan concludeen dat je pech hebt gehad....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• pinockio
WFvN schreef op 03 October 2003 @ 00:23:
[...]
Ik wens je in ieder geval veel succes toe. Kom nog eens blaten als je 4 van dezelfde bordjes in-a-row defect hebt.
Je schijnt het persoonlijk te nemen... Werk je bij Asus? Maar goed, wie weet ben je gewoon iemand die het evenwicht hier op het forum wil bewaken/bewaren, wat wel te prijzen is.

Ik ga niet in details treden, maar inclusief deze discussie hierboven, die me ook al veel tijd heeft gekost, heeft Asus mij de afgelopen twee weken:

- 4 ritten van 50 km (plus de tijd die erin zit)
- VEEL telefoontjes, mailtjes, etc.
- heel veel WACHTEN
- heel veel frustratie
- en erg veel geld gekost.

En dan de RMA-service. Wel eens van Pick up & return gehoord? Ik heb voor die vriend, die het al helemaal zat was, Asus gebeld. Wat blijkt? Het klepje van die DVD-RW is niet voorradig; ook een vervangend notebook kon NIET geleverd worden. (PICK UP EN RETURN remember!) Ze moesten het klepje (gottogot) in Taiwan bestellen... Nou laat dan maar.

Dit is gewoon een aansporing aan Asus om hun zaken beter op orde te krijgen. (Lezen jullie mee???) Gewoon goed zijn in wat je doet (mobo's maken) is okee, maar ga dan niet wat nieuws doen (notebooks) en vervolgens je eigen reputatie om zeep helpen.

Mijn conclusie: Asus is geen slecht merk, maar ze moeten oppassen het niet te worden.

Een idee: een MERK is een combinatie van kwaliteit en reputatie.
De reputatie van Mercedes, altijd bekend om kwaliteit, kreeg een flinke knauw door die affaire met de "elandtest" van de - destijds net ingevoerde - A-serie.

[ Voor 17% gewijzigd door pinockio op 03-10-2003 01:08 ]

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Je kunt het ook zó uitleggen: ze zijn het bij Asus zó gewend dat zelden iets kapot gaat - laat staan een klepje van een DVD-rom - dat ze niet elk onderdeel op voorraad hebben.
In 1978 begon het duitse blad Chip dacht ik te publiceren; in ieder geval stond er toen al een steengoed recensie van een asus-moederbord in.
Al die jaren heb ik nog nooit gezien dat asus slecht presteerde.

Ik heb nog eens je topic-start gelezen, maar voor elk mankement dat je noemt is een andere oorzaak te verzinnen anders dan een fabricage-defect.
(En begrijp ik het goed, de notebook is tóch omgeruild, ondanks opstarten rma-procedure ?)

[ Voor 35% gewijzigd door Brothar op 03-10-2003 00:44 ]

eagle

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Simpel gezegd: ASUS is een TOP merk, dat ook daar een keer iets MSI (:P) gaat ach, het zij ze vergeven. Ik heb het vooral op 2 merken: ASUS en ..... VIA EPIA MINI-ITX !!!! :*) nee, asus is wat mij betreft een van de betere, zo niet beste, merken :*)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook defecte Asus producten gehad. Ik dacht ik heb een gaar Tusi-m bord en dat zal nooit goedgaan. 4 keer teruggeweest. Ik had het bord allang afgeschreven. Nee hoor er zat nog 2 jaar garantie op en perfect terug gekregen de laatste keer zonder fouten of wat dan ook.

Ok eigen laptop 3 keer teruggeweest want de eerste keer was het moederbord defect toen daarna het opladen met de laptop en toen daarna nog een keer mijn toetsenbord en that's it.

Voor de rest mag ik niet klagen over Asus. Als ik een merk brak vind is dat PCChips, ECS en zo. Waarom, ziet er slecht uit(zeer goedkoop), weinig mogelijkheden tot uitbreiding, bij een oud moederbord brak een dimmslot af(kan gebeuren maar met weinig kracht erin gedaan en toen krak), slechte website, slechte drivers(spreek uit ervaring(moest maar een driver hebben van een ander moederbordsite)), slechte bios(zeer spartaans en weinig te veranderen). Ok is wel goedkoop maar als ik mijn Asus A7N266-VM/se voor zo'n lage prijs inkoop waarom zou ik teruggaan naar een goedkoper merk? Die missschien geen 3 jaar garantie heeft?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• pinockio
itsalex schreef op 03 October 2003 @ 00:55:
iets met interessante ervaringsgegevens
Ik heb liever een spartaans, goedkoop uitziend mobo dat het gewoon doet dan iets met fratsen en een flitsend uiterlijk waar je 3x VIER keer mee terug moet.

Drie jaar garantie is mooi, maar ik heb liever 1 jaar garantie waar ik (bijv. 5 jaar lang) geen gebruik van hoef te maken...

[ Voor 4% gewijzigd door pinockio op 03-10-2003 01:11 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Ik heb al veel ASUS spul in mijn handen gehad en heb nu al tijden met volle tevredenheid een A7V serie mobootje draaien. Dus van mijn kant niets dan lof en mechanische dingen slijten dat is een feit.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat Asus dat pretendeert een top A-merk te zijn ook op een bepaalde manier met RMA's om moet gaan ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• itsalex
  • Niet online
Kijk op zich was mijn RMA behandeling perfect. Ok ik ben wel een verkoper maar toch is alles goed op zijn pootjes terecht gekomen. Even een ding waar ik het wel over wil hebben.

Welke gek gaat nou een moederbord met op het moederbord meegebakken processor verkopen waar je niets mee kan? Een Duron 1200 met de aanduiding van Pro1800. Waar ben je dan mee bezig. Wil je een andere videokaart en een PCI modem zit je vol. Dat is toch achtelijk. Of dat ben ik misschien. Het is maar een mening. Je mag toch zelf kiezen wat je erop zet. Misschien goedkoper maar uiteindelijk niet.

Kijk 1 jaar is leuk en aardig. het is met die bordjes zolang die het doet doet die het. Ook met de videokaart. Dat kreng ging wazig worden qua videokaart. Andere monitor gaf geen reactie. Andere videokaart denk je erin te plaatsen. NOT dus want dat ging niet omdat je die SIS 6326 niet kon uitschakelen. Waar ben je dan meebezig? Misschien wel leuk en aardig maar PCChips kan leuk zijn maar ook ontzettend gaar zijn qua borden. Ik heb hier nog een defect PCChips met een SIS 630ET chipset. Biosupgrade gedaan en het bord had het voorgezien gehouden.

Asus en andere merken doen dat toch beter en daar zie je gewoon de kwaliteit qua uitbreiding en alles wat erbij komt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pinockio schreef op 03 October 2003 @ 00:00:
[...]

Nee echt, Asus...?
geen alternatief?
zeker nooiit een gigabyte plank gehad.

Ik heb hier ook een aantal Asus planken gehad.
de eerste was een P5A. Dat was gewoon een gigantisch klote ding. Geen enkel OS draaide erop zoals het zou moeten werken. Dat ding is dus ook weer redelijk snel eruit geflikkerd.
Toen een Asus A7S333 gekocht. Dat bord was nog erger dan die P5A. ding liep vast in de bios, keyboard werd maar eens in de zoveel tijd herkend en geen enkel OS wilde fatsoenlijk stabiel draaien op het kreng. Dit plankje is weer zeer gauw vervangen door een Aopen plank en sindsdien geen problemen meer.

Heb nu echter een Asus P2BDS hier staan met 2x P!!! 700 erop. Dat ding is weer heerlijk stabiel ivm de vorige planken.

dus om nou te zeggen dat alles van Asus rotzooi is ben ik het niet mee eens, maar ze hebben wel een paar missers gemaakt imho

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
de eerste was een P5A. Dat was gewoon een gigantisch klote ding. Geen enkel OS draaide erop zoals het zou moeten werken. Dat ding is dus ook weer redelijk snel eruit geflikkerd.
zon een heb ik nog steeds. super ding. lekkere ALI illegali chipset erop. je moet alleen er niet te heftige zooi in zetten. geen schijf van boven de 32 gig en helemaal geen winXP op installeren. dan krijg je een sloot problemen die je niet wil weten.
maar als je binnen de specificaties houd dan crahsed die om de 3 dagen. ipv meteen ;)

• EXX
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Ik heb tot nu toe maar 1 Asus mobo gehad: een P2B. Dat gebruik ik nog steeds. Het is erg stabiel en heeft al heel wat meegemaakt sinds ik het begin 1999 gekocht heb: HDD van 6 GB naar 80 + 20 GB, CPU van Celly 400 Mendochino naar Celly 1300 Tualatin, Videokaart van Matrox G200 naar GF4 Ti4200, geheugen van 64 naar 640 MB, Modem en NIC bijgeplaatst. Dat alles ging perfect zonder ook maar het OS (Win98 first ed.) opnieuw te hoeven installeren.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34

OgWok

U.N.C.L.E.

Altijd goeie ervaringen gehad met Asus. Dat wil zeggen, dat ik nooit kapotte mobo's heb moeten terugsturen. P3V4X vond ik minder, heeft 2 maanden geduurd voodat ik destijds een bios had die het goed deed.
Gebruik nog steeds een A7V, een P3V4X, TX97-LE.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

cardinal808 schreef op 03 October 2003 @ 09:30:
zon een heb ik nog steeds. super ding. lekkere ALI illegali chipset erop. [..]
maar als je binnen de specificaties houd dan crahsed die om de 3 dagen. ipv meteen ;)
Offtopic: Ik vind de P5A nog steeds een heerlijk bordje. Het is zeker doodzonde dat het AGP verhaal nooit op orde is gekomen, maar voor de rest de snelste K6-2 plank available.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:10
Goh, ik stuur hier dozen vol kapotte asus planken op. Is asus daarom k*t? Nee, 80% van wat we verkopen aan mammaplanken is asus..... :)

Verwijderd

Ik koop alleen maar borden van Asus en nog nooit problemen hiermee gehad.
Op mn werk krijg ik ook amper border van Asus terug dus de uitval van dit merk valt onwijs mee.

• PipelineNoise
  • Laatst online: 16:03
Als je het zeker wilt weten, moet je ergens een poll maken:

Je laatste ASUS aankoop, doet die het nog?
• Ja natuurlijk, pracht merk!
• Wat een klotespul, het heeft het veel te snel begeven!
• Het was al zo oud dat het niet aan ASUS te wijten was dat het kapot ging.

[ Voor 7% gewijzigd door PipelineNoise op 03-10-2003 10:23 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat Asus de laatste 5 jaar wel een aardige naam heeft opgebouwd op het mobo-terrein: consequent goed, volledig en stabiel. Uiteraard zullen er problemen zijn met individuele exemplaren, maar een bedrijf dat enorm veel verkoopt zou absoluut gezien weleens meer defecte exemplaren kunnen hebben. De reviews zijn iig lovend.
Qua graphics kan je een identiek praatje houden, helaas zijn er voldoende fabrikanten die gelijk of beter scoren zodat je daar weer geen verhaal aan kan vastknopen.

Nu heb ik zelf ook een 3700N, ik heb daar tot dusver geen problemen mee gehad, geen crashes, afwerking of ander vaag gereutel (afkloppen dus).

Ik denk dat Asus gewoon een redelijk merk is, maar omdat ze zo gigantisch veel verkopen zitten er dus ook gewoon meer DOA's tussen, iets wat procentueel gezien wellicht lager is dan concurrerende bedrijven.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PipelineNoise schreef op 03 October 2003 @ 10:23:
Als je het zeker wilt weten, moet je ergens een poll maken:

Je laatste ASUS aankoop, doet die het nog?
• Ja natuurlijk, pracht merk!
• Wat een klotespul, het heeft het veel te snel begeven!
• Het was al zo oud dat het niet aan ASUS te wijten was dat het kapot ging.
ook beetje beperkt om naar alleen de laatste te kijken.
Mijn laatste Asus bord bijvoorbeeld ben ik al weer kwijt (wat moet je ook met 2 P2BDSen :P).

Verwijderd

Videokaart te ver overgeclocked, en had daardoor beeld dat heel snel op en neer ging en kwam niet meer in de bios met de TI4400TD van Asus. Mooi kaartje verder maar ik kreeg gewoon 'n nieuwe van ASUS wat ik dus absoluut niet verwachten. Weet trouwens niet zeker of deze kapot ging door overclocken maar goed. Mijn conclusie is dat ze redelijk hoge prijzen hebben in de videokaartencategorie, goede service en voor de rest is alles ook goed te noemen.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 20:39

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik ben nogal een Asus fan, omdat ik er een lange ervaring mee heb.

Ik heb de volgende Asus moederborden gehad:

- P55T2P4 (Socket7)
- P2B (Slot1)
- P3B-F (Slot1)
- CUSL2-C (Socket370)
- P4P800 (Socket478)

De P2B heb ik recentelijk verkocht, draait nog steeds. (Celeron500), de P3B-F is nu mijn testbak (P2-400). De CUSL2-C (met P3-1000) heb ik verkocht aan een vriend, die 4 jaar daarvoor ook al de T2P4 van me overgekocht had. (die nu dus afgedankt wordt, ondanks dat ie het nog wel doet). De P4P800 staat momenteel te blazen met 3.2GHz (2.4HT CPU 8)) Oftewel: met de moederborden van Asus geen enkel probleem so far, allemaal overgeclocked gehad (10-30% OC), en retestabiel gewoon.

Heb ook 2 videokaarten van Asus gehad in het verleden, de TNT1 en later een TNT2. Allebei goed, de TNT1 draait nog steeds op het P2B moederbord. Dus ook hier geen problemen.

Ook heb ik enkele CDROM spelers van Asus gehad. En hoewel ik nu over ben op Plextor, heb ik nooit slechte ervaringen met Asus drives gehad.

Maar goed, ik heb ook verhalen gehoord van een vriend van me die een Asus videokaart (Geforce2 GTS) 2x terug naar de fabriek heeft laten sturen omdat de fan lawaai maakte. De 1e keer had ie het vermoeden dat ze er niks aan gedaan hadden, de 2e keer heeft ie met een mesje een markering op de fan gemaakt, en toe hij terugkwam zat die markering er nog. Oftewel: niks aan gedaan.

Moet wel zeggen dat ik de meetmethode van TS op zijn minst twijfelachtig vind; 10 bordjes van ECS als referentie nemen, en maar 1 van Asus... tja, zo lust ik er nog wel een paar. ("ben met ogen dicht de snelweg overgestoken, dus het is veilig om dat met ogen dicht de snelweg over te steken"... dat soort theorieen)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Is idd pech. Het klopt wel dat de RMA bij Asus slecht is. Vandaar dat wij hier alle defecte asus moederborden die in de RMA gaan eerst opblazen, dan ben je verzekerd van een totaal nieuw bordje :D
Maar kapotte Asus onderdelen komen wij zelden tegen, moederborden verkopen we tegenwoordig alleen maar Asus wegens de betrouwbaarheid. Ook videokaarten, alleen maar Asus.

Verwijderd

Ik heb een asus p4b533,

Ik heb er al tachtig keer een schroevendraaier op laten vallen maar stug blijven doen dat ding:)

• Boely
  • Laatst online: 19:24

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Mijne 1e asus ervaring was iets minder. Een nieuwe pc gekocht met een Asus P3B-F na 1 uur was dat ding al dood. Volgende dag terug en hoppa een nieuwe en dat kreng wil maar niet dood. 4x is er een asbak in geflikkert en 4x niet opgeruimt :P Schroevendraaier wel 10x tegenaan getetst. Zelfde met m'n TNT 2 tuurlijk de koeler ging na een tijdje kutten. Tjah das normaal. Op mijn gf4 mx440 is wel 5x water op gekomen (ook als hij aan stond) en hij doet het nu nog. Dus niks meer dan lof over asus.

Welk?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heb al jaren mobo's en videokaarten van asus, geen problemen mee gehad perfrect gewoon!

let wel

HP gebruikt ook mobo's van Asus, zie je niet, maar gebeurd wel!

zie modellen zoals de oudere E800(dual cpu mobo)

_/-\o_ asus _/-\o_

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Wat mij betreft is Asus gewoon een slecht merk, ze reageren absoluut niet op e-mail aan tech. support. Maar daar betaal je wel voor... (Ze zijn nou eenmaal duurder dan andere merken)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

pinockio schreef op 03 October 2003 @ 00:31:
[...]

Je schijnt het persoonlijk te nemen... Werk je bij Asus?
Nope :+ Kep er ook niet gewerkt en ga er naar alle waarschijnlijkheid ook niet werken.
Maar goed, wie weet ben je gewoon iemand die het evenwicht hier op het forum wil bewaken/bewaren, wat wel te prijzen is.
Je kan het inderdaad wel als wat extra tegengas beschouwen.
Persoonlijk heb ik dus goede ervaringen met Asus; op dat ene A7v mammaplankje na.
Maar mijn grootste 'ergernis' is dat je gewoon beweert dat een merk butt is. Nu kan je dat best vinden; ik heb ook zo m'n voorkeuren voor bepaalde merken en ook juist afkeer tegen andere bepaalde merken.
Ik heb een instabiel Abitbordje gehad. Mij hoor je Abit niet afzeiken.
Ik heb een doorgefikte Seagate HDD gehad. Mij hoor je Seagate niet afzeiken.
Ik heb een Maxtor HDD gehad die binnen 2 weken gruwelijk veel slechte clusters kreeg. Mij hoor je Maxtor niet afzeiken.

Beetje niet geheel gelijkwaardige situatie natuurlijk; jij hebt de pech dat je een hele vracht zaken van hetzeflde merk kapot hebt; ik kan me best indenken dat je mogelijk :r neigingen hebt bij (in jouw geval) Asus.

Alleen vind ik dus die eerste 'aanvallen' met betrekking tot die coolertjes niet terecht; jijzelf ook niet echt helemaal (zoals je aangeeft in je startpost), maar je hebt het er wel geplaatst.
Verder baseer je het dus op losstaande gevallen (verschillende onderdelen die defect gaan). Waarom denk je dat veel mensen hier op Tweakers.net [b]wel/b] tevreden zijn over Asus? Om de doodeenvoudige reden dat die tegenovergestelde ervaringen hebben in vergelijking met jou. Zomaar gaan beweren dat Asus slecht is, vind ik dus gewoon niet terecht en een regelrechte troll. Dat je je ongenoegen wil uiten snap ik dus best, alleen vind ik deze manier wat ongepast.

Bij ons op school zijn veel MSI-systeempjes aangeschaft. Een aantal daarvan heeft een instabiel mammaplankje; ze blijven bijvoorbeeld continu booten, vertonen vage meuk op het beeldscherm zodra ze aangezet worden maar doen verder niets etc.; Redelijk wat problemen die opgelost zijn zodra er een ander plankje ingedrukt werd van hetzelfde type.
Maar ik ga ook van MSI nu echt niet lopen blaten dat het slecht is. Ik zou bijvoorbeeld heel goed kunnen beweren dat dat ene type moederbord van MSI nogal gaar is; ik denk dat ik daarmee een meer betrouwbare opmerking zou plaatsen dan wat jij doet. Maar ook die opmerking ga ik niet plaatsen. Er zijn hier veel mensen die ervaring hebben met MSI en ook nog eens goede ervaringen neem ik aan. Op basis van die paar plankjes ga ik dus MSI niet lopen afkraken.

Als ik jouw opmerking moet vergelijken met iets simpels, dan zou dat zijn met iemand die een kogelstoter een bal ziet wegstoten met windkracht 10; tegen de wind in; iets wat een zeldzaamheid is... mgoed, die bal komt 50 cm voor z'n voeten op de grond te vallen. En die gast die die kogelstoter ziet gooien gaat vervolgens in de krant beweren dat die kogelstoter maar een slecht sportman is omdat hij die bal maar 50 cm ver kan gooien. Dat terwijl die kogelstoter gedurende normale weersomstandigheden NIET beoordeeld is; hij was getroffen op een slecht moment.

Nogmaals: jij hebt dan (denk ik) toevallig meerdere slechte momenten getroffen die je mening over Asus niet echt rooskleurig zullen maken. Maar probeer dat dan toch wat genuanceerder naar voren te brengen. Het zijn jouw ervaringen, maar dat wil niet zeggen dat meteen heel Asus k*t is.

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.
Ikfinjounogwellievhoor :>
Ik ga niet in details treden, maar inclusief deze discussie hierboven, die me ook al veel tijd heeft gekost, heeft Asus mij de afgelopen twee weken:

- 4 ritten van 50 km (plus de tijd die erin zit)
- VEEL telefoontjes, mailtjes, etc.
- heel veel WACHTEN
- heel veel frustratie
- en erg veel geld gekost.
1 ding wil ik daar wel aan toevoegen; ik heb wat betreft support via e-mail geen goede ervaringen met Asus; die gasten lijken nooit te antwoorden.
[knip]
Mijn conclusie: Asus is geen slecht merk, maar ze moeten oppassen het niet te worden.
Kijk, dat is een ander verhaal. Hier heb ik totaal geen problemen mee.
Een idee: een MERK is een combinatie van kwaliteit en reputatie.
De reputatie van Mercedes, altijd bekend om kwaliteit, kreeg een flinke knauw door die affaire met de "elandtest" van de - destijds net ingevoerde - A-serie.
:D

Erg 'lollig' was dat. Nja, dat was dus een mooi voorbeeld van een brakke serie van een goed merk.

Nja, de gemiddelde reputatie van Asus is dus ook echt goed te noemen. Alleen heb ik de indruk dat ze toch markt verliezen/ingehaald worden door andere merken.

Nja, 1 ding is zeker: zwaar K*T om zoveel ellende achter elkaar te hebben (of het nou van 1 merk is of van 10; het zuigt gewoon)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

vassago schreef op 03 October 2003 @ 16:02:
Wat mij betreft is Asus gewoon een slecht merk,
Oneensch wat beteft mijn ervaringen
ze reageren absoluut niet op e-mail aan tech. support.
Eensch wat betreft mijn ervaringen
Maar daar betaal je wel voor... (Ze zijn nou eenmaal duurder dan andere merken)
lang niet altijd eensch. Zoek jij eens een apparaatje als de WL-500g, alleen dan van een ander merk voor datzelfde bedrag of lager. Je zal wel genoeg dingen kunnen vinden met minder functies voor ongeveer dezelfde prijs.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn ervaring is dat de stabiliteit van Asus moederborden de laatste tijd enorm is achteruit gegaan. Veel borden hebben bij release een brakke bios. Verder is het algemeen bekend dat een ASUS moederbord de temperatuur veel te hoog uitleest. Hier is nog nooit wat aan gedaan.

Zelf heb ik hele goede ervaringen met Gigabyte. MSI koop ik daarintegen nooit en te nimmer weer.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Notna
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zelf heb ik met ASUS goede ervaringen. En wat ook erg lkkr is, is het feit dat ASUS componenten elkaar haast nooit tegen werken en echt sopele werken met elkaar. Dus als ik een mobo heb van Asus en een vid kaart van Asus, dan zal ik daar nooit last mee krijgen. Dit heb je wel eens als je een ander merk neemt.

Magoed, dat is mijn ervaring. De meeste vinden (waaronder ik) XFX,3DClub, LiteOn een bagger merk. anderen vinden (gebaseerd op hun ervaringen, dit heerlijke merken.

Coclusie: Asus is een goed merk imo, maar perfect zullen ze nooit zijn :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

ASUS produkten tot nu toe, ga ff niet oevral een type nummer bijztten :

MoBo's voor de Pentium 1,2,3 en 4, allemaal ASUS mobo's, nooit problemen gehad.
Videokaarten, gf1, gf2, gf3, gf4, allemaal van ASUS, nooit problemen mee gehad.

De p1 kocht ik zo een 7 jaar geleden en werkt nog steeds. Maar je kan wel een discussie opwerpen over ASUS en de defecten die je in je omgeving constateerd, het is ook maar net hoe een winkel met hun spullen omgaat alsmede gebruikers. Ik heb wel eens vrienden update's zien doen in hun kast, extra mem etc, en dan werd er gewoon gerouwdouwd, werd niet in de gate gehouden waar de kabels allemaal langs schampte, ram module's werden er letterlijk met brute force ingeduwd. Met andere woorden, ASUS heeft in de afgelopen jaren wel bewezen dat ze goeie spullen bouwen, en dat daardoor meer gebruikers het gebruiken zal ook het percentage uitval verhogen, maar in mijn opinie komt dat voornamelijk omdat mensen er niet rustig mee omgaan. Laatste koeling van de FX5900 gezien van ASUS ? Mooi stukje werk en laat ook zien dat ze actief bezig zijn met hun designs.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 16:33:
Ik heb wel eens vrienden update's zien doen in hun kast, extra mem etc, en dan werd er gewoon gerouwdouwd, werd niet in de gate gehouden waar de kabels allemaal langs schampte, ram module's werden er letterlijk met brute force ingeduwd.
Veel figuren sleutelen aan hun PC net zoals ze aan hun brommertje sleutelen en dat wil je inderdaad niet zien :{

• Speedpete
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Ik heb te weinig ervaring met Asus om te zeggen dat het slecht is... Heb hier wel een Asus bordje (P2A-B) en echt blij ben ik er niet mee... Werkt lang niet top, zeer onstabiel...

Maar verder hoor ik mensen altijd positief erover, dus een slecht merk is het echt niet. Zelf ben ik meer een msi/aopen typje :P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

vassago schreef op 03 October 2003 @ 16:02:
Wat mij betreft is Asus gewoon een slecht merk, ze reageren absoluut niet op e-mail aan tech. support. Maar daar betaal je wel voor... (Ze zijn nou eenmaal duurder dan andere merken)
ik kreeg binnen 2 dagen keurig antwoord over een bios vraagje (aflash werkte niet).
Heb zelf een Asus GF4MX440, een A7V333 en een TXP4, geen mechanische onderdelen erop dus die slijten niet, die TXP4 draait nu met een fsb van 83 mhz stabiel (is een 66 mhz bordje, hoger dan 83 wil ie fysiek niet), die A7V333 zit een Duron 1300 @ 1420 op (110 fsb). tja de GF4mx440 is passief gekoeld en doet het ook prima.
Wat ik wel vind van Asus is dat ze producten te snel releasen; brak bios, revision gezeik (op de ene A7V333 pas wel een 2500 en hoger, op de andere niet), dat soort rare dingetjes.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Eigenlijk kun je Asus in 2 woorden beschrijven: GREAT STUFF!

Echt, ik denk dat het pure pech is geweest. Elk merk heeft ten slotte weleens zijn minder goed producten, alleen ik heb al redelijk veel ervaring met Asus en heb nog nooit last gehad van dingen die niet werken. Heb zelf een Asus A7V8X, maar die draait echt als een trein, gewoon een super product imo, nooit problemen mee gehad.

Profile

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bor_de_Wollef schreef op 03 October 2003 @ 16:13:
MSI koop ik daarintegen nooit en te nimmer weer.
Er zijn er meer :P MSI loop ik ook met een hele grote boog omheen na onverklaarbare ellende met KT7's.

De kans is groot dat als ik altijd een ander merk spullen gehaald zou hebben ik daar ook positief over zou zijn, mits het goed werkt allemaal. Ik ben echter nooit teleurgesteld in Asus dus het werkt voor mij. Een eenmalig uitstapje naar ECS voor 3 dagen deed mij mijzelf afvragen waarom ik niet in hemelsnaam gewoon een Asus had genomen. Prompt had ik daarna dan ook een wel werkende en tevreden snorrende Asus in mijn comp hangen. Een gelukkig huwelijk..

Verwijderd

Tja, zelf heb ik vrij slechte ervaring gehad met asus:

1 jaar geleden 2 keer binnen 1 maand tijd een a7v333 stuk (notabene nauwelijks de kans gehad het systeem aan te zetten of ze gingen al stuk)

1,5 jaar geleden een GF 3 geeft de geest 2 maanden na aankoop, de vervangende heeft het wel lang uitgehouden

2,5 jaar geleden mijn CD brander is stuk, 1 week na aankoop.

Dat noem ik toch vrij slechte ervaring. Sinds 1 jaar (a7v debacle) gebruik ik alleen nog MSI en ben daar tevreden over.

Is altijd een kwestie van geluk of pech met een merk natuurlijk, maar met asus heb ik alleen maar pech gehad.

• reiker
  • Laatst online: 19:58

reiker

dan jij!

En dan nu weer een positief Asus-bericht:
Ik heb twee Asus mobo's, een A7V en een A7N8X, twee videokaarten, een V7700 en een V9560, en een laptop, een M3700N. Met geen van deze producten heb ik ooit problemen gehad. Zelfs de A7V en de V7700 werken nog net zo als toen ze vers uit de doos kwamen!

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Asus-producten, als ik de keuze heb :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 17:25:
Tja, zelf heb ik vrij slechte ervaring gehad met asus:

1 jaar geleden 2 keer binnen 1 maand tijd een a7v333 stuk (notabene nauwelijks de kans gehad het systeem aan te zetten of ze gingen al stuk)

1,5 jaar geleden een GF 3 geeft de geest 2 maanden na aankoop, de vervangende heeft het wel lang uitgehouden

2,5 jaar geleden mijn CD brander is stuk, 1 week na aankoop.

Dat noem ik toch vrij slechte ervaring. Sinds 1 jaar (a7v debacle) gebruik ik alleen nog MSI en ben daar tevreden over.

Is altijd een kwestie van geluk of pech met een merk natuurlijk, maar met asus heb ik alleen maar pech gehad.
En ik dus juist weer met MSI, wat is dat een ***merk zeg. Mobo's die ik heb gehad van ze hielden het niet langer dan 6 maanden uit. Toen ben ik meteen maar weer overgegaan op de huidige Asus in mijn systeem, en die draait gewoon rete stabiel, echt nooit problemen mee.

Profile

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wekkel schreef op 03 October 2003 @ 17:17:
Er zijn er meer :P MSI loop ik ook met een hele grote boog omheen na onverklaarbare ellende met KT7's.
Ik neem aan dat je K7T bedoelt. KT7 is van Abit :)

• Flappie
  • Laatst online: 22:00
Ehm... Ik heb het ook niet meer zo op Asus hoor :)

Ik loop sinds kort stage op de RMA afdeling van Quote. Als je ziet hoeveel zooi er van Asus terug komt!! dan weet ik zeker dat bijna niemand meer een Asus moederbord koopt.

Vaak zijn het allemaal dezelfde problemen:

- Geen Beeld (gewoon helemaal dood)
- Kapotte Fans (die Asus fans zijn echt bagger !!)
- Strepen op het beeld (bij de VGA kaarten dan)

Wat me wel opvalt dat het vaak bordjes zijn met een SiS chipset.

Als ik Asus dan vergelijk met Gigabyte... Van Gigabyte hebben we maar een paar bordjes RMA liggen. (wel veel VGA kaarten van Gigabyte... meestal de Radeon 9700)

Voor mij ook geen Asus meer!! :)

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

ASUS staati IMO zeker wel voor degelijkheid, heb persoonlijk nog nooit een slechte pcb gehad van hun (P5a-b, A7N8x, 9280TD Ti4200 waarbij ik nog nooit tegen een aan het bord relateerd probleem ben aangelopen en ik heb wat afgekloot....) maar op mijn werk bouwen we zeer vaak asus slimline cdrommetjes in en ik snap eerlijk gezegd niet dat aSUS daar zijn naam op wil plakken......
jezus wat een rotzooi en dat meen ik oprecht......
maar ASUS is IMO dus zeker een van betere Merken voor wat betreft mobos en videoplanken (samen met abit, epox, hercules en saphire) maar een slimline cdrommetje van asus makelij komt er tog echt niet in

[ Voor 1% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 03-10-2003 18:29 . Reden: c en x is moeilijk!!:) ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Deel je mening over Asus niet. Al jaren bouw ik pc's obv Asus mobo's voor mezelf en anderen, en ze draaien allemaal stabiel. Heb zelf ook de A7v333 al 1,5 jaar 24/7 draaien. En in diezelfde pc een asus videokaart (obv nvidia 4800). Mij hoor je niet klagen dus over Asus. Heb net een MSI board RMA gestuurd (wou 's wat anders proberen....). Pech dus!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 22:40

Duinkonijn

Huh?

denk dat je gewoon pech had.

heb zelf 10 asus producten en het draait allemaal nog

p2b-f
cusl-2
2x p4 b
2x 7100 32 mb
1x 7100 64 mb
1x 5200 fx
40x speed cd rom speler
asus a1300f laptop

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Flappie schreef op 03 October 2003 @ 18:17:
Ehm... Ik heb het ook niet meer zo op Asus hoor :)

Ik loop sinds kort stage op de RMA afdeling van Quote. Als je ziet hoeveel zooi er van Asus terug komt!! dan weet ik zeker dat bijna niemand meer een Asus moederbord koopt.
Die informatie is alleen interessant als je erbij vertelt hoeveel Asus producten eruit gaan bij Quote....

• Duinkonijn
  • Laatst online: 22:40

Duinkonijn

Huh?

Bedacht me trouwens net.
de grote jongens. HP enz. gebruiken ook asus onderdelen.

in de HP E800 NETSERVER`s zitten asus plankjes

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• sjekneck
  • Laatst online: 00:28
Asus voor mij top merk.
2 asus mobo's er door heen gejaagd door de tijd.
een geforce2 die nog steeds super werkt.
Een geforce 4 die nu bij een ander nog steeds geweldig zijn werk doet.
En nu een asus fx 5900 ultra die me nog nooit in de steek heeft gelaten super stil is en nog nooit boven de 47 graden is geweest.
Asus roeleert en zal ik voorlopig trouw aan blijven

Verwijderd

voor mij is asus ook een topmerk:

- laptop (m3700n) => TOP
- mobo A7V333 => TOP
- wifi set (wl-100g + wl-300g) => TOP
- PDA MyPal 620 => TOP
DVD schrijver (DRW-0402D) => TOP
Grafische kaart V9950 Ultra => TOP
Grafische kaart V6600 => TOP
Grafische kaart V7200 => TOP

Verwijderd

Asus is goed (kwaliteit), maar servive zeer slecht. Dus voor mij ook een shit merk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 18:54 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
volgens mij is dit een waardeloos topic

een wellus niettus spelletje

het ene merk is beter dan het ander, soms heeft een frabrikant een slecht product op de markt gezet maar dan is het merk nog niet direct klote

TS, wat wil je met dit topic bereiken?

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb bij Asus altijd het idee dat je ook voor het merk betaald. Asus komt bij productvergelijkingen vrijwel altijd als een van de duurste uit de bus en dat terwijl Asus qua snelheid dan ongeveer in de middenmoot zit.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik verkoop bijna uitsluitend asus moederboarden, videokaarten, draadloosnetwerk, cd-romspelers en ga zo maar door. Dit al anderhalf jaar lang. En ik heb nog NOOIT er een retour gehad. Dus ik denk gewoon dikke pech. Van de service weet ik dus nog niet, maar bij mij gaat de reparatie via de leverancier :P.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

[quote]Fludizz schreef op 02 October 2003 @ 23:52:
fans kapot? ach je schroeft er gewoon een andere fan die ongeveer dezelfde afmetingen heeft erop ;) dat is iig hoe ik het aangepakt heb tot nu toe :)

Ik weet btw wel dat als ik een keer geld heb en een nieuwe comp nodig heb of onderdelen ga vervangen, als het even kan word et Asus :)[/quote

Voor mij ook zo'n grotere heatsink. Dus heb ik dat maar gedaan. Ff fannetje er af gesloopt. Alleen die kl*te lijm werkt niet mee. Dus gooi in de vriezer. En er weer uit, koeler er af. Paar dagen laten drogen tegen condens. Heatsink er op. En voila het werkt >:)

Verwijderd

Ik neem liever een MSI dan een ASUS gewoon omdat er vaker wat terug komt wat ASUS heet (MSI heeft het ook wel eens) en het is erg moeilijk leverbaar. Zo laatst hadden we een mooie aanbieding met een ASUS bordje erin. Heel leuk x aantal van verkocht x aantal hadden we al op voorraad en een x aantal moest nog besteld worden.

Heel leuk allemaal maar de ASUS bordjes konden niet geleverd worden binnen 3 weken (ja 3 weken).

Dus klanten opgebeld en daan maar MSI erin wat wel goed leverbaar was :)

• wortelsoft
  • Laatst online: 22:21
Toen mijn pc tijdperk begon met een pentium 120 koste het bijbehorende asus moederbord me 550 gulden = 250 euro. Voor dat geld koop ik nu 2 stuks A7N8X Deluxe. Het lijkt me dan ook niet verwonderlijk dat fabrikanten tegenwoordig hun spullen mischien iets minder uitgebreid testen zowel in het ontwerp stadium als na de fabrikage.
Het is namelijk gewoon een kwestie van afwegen, uitgebreider testen en dus een hogere prijs of doormiddel van korte tests en steekproeven om te kijkken of je productieproces nog steeds volgens specs draait.
Als je zeker van bent dat je produktie goed is zijn de kosten van het vervangen van enkele doa veel lager dan uitgebreid testen.

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
[quote]pinockio schreef op 02 oktober 2003 @ 23:42:

[/qoute]

offtopic:
Een bord van 2 jaar oud, tsja dan mag de koeler wel eens defect raken lijkt mij. :9
en daarnaast moet het nooit al te moeilijk zijn een nieuwe te fixxen. Vereist alleen
wat zoekwerk hier en daar.

Ik gebruik zelf vaak Asus spullen, maar geen echt rare problemen mee gehad. Me
koeler van me videokaart was op een gegeven moment wel op, maar die wou
ik toch al vervangen voor een Zalman ZM HP 80. Dat kwam dus mooi uit. Dit gebeurde
binnen het jaar, maar ik denk dat wel meer mensen last van hebben.

Verder vind ik zelf Asus een goed merk _/-\o_

Verwijderd

is er een betere dan??

m'n pc is ASUS!! _/-\o_

• Evil Dax
  • Laatst online: 13:36

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Kwali moederborden Asus laat erg veel te wensen over. Het materiaal van hun PCB lijkt meer op karton dan op kunststof. Als er er iets op/aan moet solderen, laten gelijk de sporen los.
Lachen als je een memory-connector wilt vervangen: flikker bord maar weg dan.
Videokaarten zijn wel goed, daar besteden ze betere PCB's aan.
Jammer vind ik dat de 'oudere' borden zoveel problemen hebben met het goed uitlezen van de sensors (bv K7M)

in de winter is het kouder als buiten

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 18:31
Tja topic starter snapt al niet dat het niet pinockio is maar pinoccio (geen flame) , maar als de ts op die houten klaas lijkt (niet onwaarschijnlijk) dan heeft ie (waarschijnlijk) nu een behoorlijk lange neus. Immers er word geen melding gemaakt van onder welke omstandigheden diverse onderdelen defect zijn geraakt.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

evildax schreef op 03 October 2003 @ 19:37:
Kwali moederborden Asus laat erg veel te wensen over. Het materiaal van hun PCB lijkt meer op karton dan op kunststof. Als er er iets op/aan moet solderen, laten gelijk de sporen los.
Lachen als je een memory-connector wilt vervangen: flikker bord maar weg dan.
Videokaarten zijn wel goed, daar besteden ze betere PCB's aan.
Jammer vind ik dat de 'oudere' borden zoveel problemen hebben met het goed uitlezen van de sensors (bv K7M)
Je moet ook niet gaan solderen op je mobo :P ;)

Profile

• Evil Dax
  • Laatst online: 13:36

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Hoe wilde je 'm anders fixen ? |:(
Je moet iets in een repair center

in de winter is het kouder als buiten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 15:28:
Is idd pech. Het klopt wel dat de RMA bij Asus slecht is. Vandaar dat wij hier alle defecte asus moederborden die in de RMA gaan eerst opblazen, dan ben je verzekerd van een totaal nieuw bordje :D
videokaarten, alleen maar Asus.
Je hoopt dat je een nieuw moederbord krijgt. Bij ons op het bedrijf kregen we dezelfde moederborden weer terug met de medeling dat het zaakje gewoon werkte, ook wij hadden de bovenstaande truc gebruikt. (EVIL) :D Nog leuekr werd het toen we erachter kwamen dat er ook een moederbord bij zat wat wij nooit hebben terug gestuurd, of zelfs ooit hebben verkocht. (lees: wij verkopen alleen Intel en dus GEEN AMD).

Deze problemen van slechte RMA is niet te rechtvaardigen in de hoge prijs. Hier komt bij dat voor een paar jaar geleden deze problemen ook al voor kwamen met Asus.

Verwijderd

Tja je zal wel gewoon pech hebben :P

Maar ik loop atm stage :'(

En als ik het zo zie gaan de Epox,Msi vaker kapot dan de asus

en wat van asus binnenkomt is toch al gauw 2 a 2.5 jaar oud

Verder zijn die coolers gewoon crappy maakt niet uit welk merk

maar tegenwoordig zitten op die bordjes steeds minder coolers gewoon alleen een koelbok

• DarKCo
  • Laatst online: 29-08-2022
Ik werk bij een automatiseringsbedrijf dat erg veel met Asus doet. In het verleden hadden we ook veel MSI in het assortiment, maar daar hadden we veel problemen mee (veel uitval etc). Dus MSI eruit en veel Asus erin.
Maar sinds een tijdje hebben we veel problemen met de Asus garantie afhandeling. Moederborden die ECHT defect zijn (op zich geen probleem) en verstuurd worden naar komen terug met de mededeling dat er geen klacht is geconstateerd en dat er €35,- onderzoekskosten in rekening wordt gebracht. De eerste keer denk je van het zal wel aan ons liggen, maar wanneer het bordje weer wordt ingebouwd in het oorspronkelijke systeem blijkt hij het wel weer te doen... zeer vreemd! Er word dus toch wel wat mee gedaan.
Ook heb ik wel eens mee gemaakt dat ik een bordje terug kreeg met daarbij de melding dat de klacht niet geconstateerd was, op dat bordje dat ik terug kreeg zat een nieuwe sticker op met ons serienummer over een ander serienummer, waarschijnlijk over het oorspronkelijke serienummer heen. We kregen dus een ander bord maar we moesten wel betalen!! heel vreemd allemaal.
Naast Asus hebben we nu ook Intel borden standaard in ons assortiment, wanneer zo'n bord defect is krijg je binnen 24 tot 36 uur een nieuw bord in huis _/-\o_ en dat is wel anders dan bij Asus wat soms wel een maand duurt.
Maar over de kwaliteit van Asus borden heb ik niets te klagen, want er is weinig uitval!

• Pantagruel
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ondanks dat de TS goed zijn best doet om vooral zijn minder goede ervaring als maatstaf te doen gelden voor de kwaliteit van Asus moet ik me toch echt bij de meerderheid neerleggen (al is het maar uit eigen ervaring).

Asus is toppie !

Moederborden:
Asus TX97-E AT socket 7 mobo, draait nog steeds met een P233MMX
P2B, gangkast server bij een kennis, bord draait al weer 6 jaar !
P2B-D, 2e handsaankoop, stabiel als een huis
P3B-F, familie file server, bord 6 jaar werkend in bezit
CUSL-2C, 4 jaar werkend in bezit
A7V133, brande na ca 1 1/2 jaar door. berucht ELCO probleem ??
P4T-E, 2 1/2 jaar in bezit en werkend
P4B266E 2 jaar in bezit van familie-lid en werkende
P4C800E-DeLuxe, 3 weken in bezit en doet t nog steeds ;)

Dus 1 op 9 mobo's dood en dan wel na gebruik dus niet dood uit de doos !

Videokaarten
Asus GF3ti200 inmiddels aan de 2e eigenaar toe
Asus GF4400 , doe nog steeds zijn ding.

Mijn bescheiden mening, super spul. OK niet het goedkoopste maar rete stabiel en eigenlijk nooit gezeur (of ik moet zelf teveel uit de plank hebben willen halen).

MBT tot crappy fan's op coolers, vrijwel iedere grotere pc shop heeft vervangende setjes. En ja van een 50 of 60 mm fan @ 3000+ rpm mag je wel verwachten dat die na 1 a 2 jaar stof happen begint te knarsen/piepen/whatever. Een beetje tweakert schroeft er gewoon een ander tegen aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Pantagruel op 03-10-2003 20:30 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Net zoals de meeste hier zeggen:

Asus RuLeZ ! _/-\o_

Ik heb sinds kort een A7N8X Deluxe Rev2.0 & V9280S, nou ik moet het toch even zeggen...Geweldig bordje en GFX. En allebei rock stable en ook nog supersnel, wat wil je nog meer ? :9

[ Voor 6% gewijzigd door rlkz op 03-10-2003 20:37 . Reden: was wat vergeten... ]

I browse with Vivaldi

• DarKCo
  • Laatst online: 29-08-2022
Ben er alsoluut mee eens dat Asus RuLeZ... heb nu zelf 6 Asus bordjes en 3 videokaarten gehad en nog geen 1 defect. Het is alleen jammer dat de garantie te wensen over laat. Wanneer Asus een soort gelijke RMA procedure als Intel zou gaan gebruiken was het perfect.

Verwijderd

Asus is 1 van de betrouwbaarste mobo bakker, je betaald idd voor naam maar meestal komt dat ook ten goede

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

Exirion schreef op 02 October 2003 @ 23:55:
[...]

Bij mij op het werk trokken we die fans er altijd af
dingen maken al snel veel herrie en zelden hebben we
er een terug gezien dus ze kunnen idd veel hebben :)

• Madrox
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Asus is zeker een goed merk, maar termen als "rulez" neem ik niet in mijn mond.
Wat die fans betreft; eigenlijk nutteloos om er iets over te zeggen daar de meesten het niet deert ('t is een wegwerpmaatschappij nietwaar?). Het is nml. belachelijk dat we er genoegen mee nemen (nee sterker nog; het zelfs verdedigen) dat in onze ogen zijnde A-merken zulke troep op hun mobo's proppen. Oke, het is maar een fannetje en een beetje tweaker lost het wel op blabla, we kennen de excuses. Het blijft echter onbegrijpelijk.
Heb hier een voormalig Top-Ati kaart, nieuw uit de doos (radeon 8500 pro -gigabyte) waar de fan er al na 6 weken de brui aangaf. Kan pech zijn, maar gezien de reacties hier op tweakers heel voorspelbaar. Verder mag je verlangen van een A-merk dat ze weten hoe er koel-prut aangebracht word tussen chip en koelblok. Het huilen staat me echter naderbij als ik zie hoe de prut aangebracht is bij verschillende onderdelen (GPU/MEM -northbridge).

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

ik vind dit soort topics altijd per definitie niks.. omdat een hond je gebeten heeft zijn alle honden slecht / vals :?

ja er zitten wel eens maandagmorgen productie's tussen..

my 2 cents.

• Bossie
  • Laatst online: 23:16
Idd, asus roeleert

Ik heb veel asus hardware gehad, waaronder veel moederborden en videokaarten
ik heb nooit problemen hiermee gehad en rma's zijn altijd perfect opgelost (vervangen door nieuwe)

atm heb ik echte alleen een asus brander in mijn pc

* Bossie mist zijn asus p3c-d

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan je verklappen dat we procentueel als winkel minder problemen hebben met Asus als met MSI.

Verder eigen spullen van ASUS: P3B-F, CD52x, CD-RW52x, v3800, v6600, v7700Ti, P4C800Deluxe, L3400S laptop en allemaal 100% voutloos.

En zeggen dat 100% van de mobo's slecht is als er ÉÉN hebt getest is wel heel erg krom.

{signature}

Verwijderd

ik heb alleen maar goede ervaringen met asus, pech..dat kan je altijd hebben ook denk je dan dat je het beste van het beste hebt, kan het nog wel eens niet goed werken. Dat Probe geeft inderdaad niet helemaal precies aan, maar in de bios hoeft ie minder hard te werken dus ook een lagere temperatuur

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Met mijn eigen ASUS spullen heb ik goede ervaringen:

MOBO's: A7N8X, A7V, P5A-B, P2L97, TX97-E
CD-ROM: 40x, 8x DVD en 40 CD

Al deze spullen die ik heb werken prima, 2 andere produkten van ASUS heb ik doorverkocht: V7100 (GF2 MX) en een A7V266-E.
Ik ben zelf ook altijd zuinig met mijn spullen, misschien dat dit ook wat scheelt... ;)

Wat betreft (chipset)coolers, dit kom ik vaak tegen, niet alleen bij die van asus maar ook bij andere merken mobo's, ook coolers in voedingen willen raar jengelen, en paar keer gehad dat coolermaster CPU fans niet draaiden.

BF2 stats Systemen

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.