Ik zal morgen ofzo mijn benches van me dual mp 1800 met asus mobo eens plaatsen
spul ligt nu al 1,5 week boven op me kast
Ik heb mijn PC ook even gebenched:
Spec's:
Asus a7m266-D
2* MP1600+ (@272Mhz FSB => 1428Mhz)
512 MB PC2100 ECC reg. cl 2,5 (geloof ik)

Spec's:
Asus a7m266-D
2* MP1600+ (@272Mhz FSB => 1428Mhz)
512 MB PC2100 ECC reg. cl 2,5 (geloof ik)

Zoow, een GB reepje (PC2100 ECC registered) van een vriend overgenomen, en eindelijk is mijn bak weer stabiel
Mijn temps zijn wel wat hoger... ligt eraan hoe ik mn fans laat draaien...Liam_xi schreef op 26 januari 2004 @ 11:23:
[...]
De vier die gladiool heeft gedaan zijn wel ok.
Anyway, jij hebt ook een K7D, hoe zitten die heatsinks bij jou, bij mij zitten ze nu namelijk zo ongeveer tegen de zwarte heatsinks van de VRM's aan. Dit is niet temperatuur bevorderend heb ik alweer ontdekt.
Mijn procs zijn (barton2600's) zijn nu namelijk 48 idle, 51stressed. Lol
Het scheelt dus erg weinig tussen stressed en idle, maar ze zijn gewoon te warm naar mijn inziens.
Als ik aan mijn heatsink voel echter, is er niets echt warms te voelen, dus ik moet eens gaan bedenken hoe we dat gaan oplossen...
Wat zijn jouw temps?
(deze temps zijn met fans voluit... als ik ze minder laat draaien (zodat ik ook nog kan slapen) zullen de temps 3 a 4 graden stijgen...)
Maar ik heb met mijn koeling geen last van de zwarte heatsinks...

Mijn temps zijn momenteel na 9 dagen full stressed
CPU0: 47
CPU1: 51
maar non stressed zullen ze tegen de 40 aanlopen.... die koeling doet ut goed
ik zal ff de benches doen vandaag... met de proc vergelijking van gladiool
Komen ze... verschil is toch wel te zien... maar wel naar verwachting
Auch!

Auchie....

[ Voor 19% gewijzigd door ReCreator op 26-01-2004 14:16 ]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Bij deze mijn bench van me Dual mp 1800 op me Asus 266-D+ 512 DDR
Als iemand de drivers van de soundkaart misschien heeft.

Misschien ga ik bij alternate wel 2 amd mp 2400 kopen omdat dat toch vrij veel prestatie verschil heeft.
Als iemand de drivers van de soundkaart misschien heeft.
Misschien ga ik bij alternate wel 2 amd mp 2400 kopen omdat dat toch vrij veel prestatie verschil heeft.
Woei 
Benches

Ziet er puik uit toch
(Ja, de smilies zijn in de aanbieding
)
Moet ik nog andere benchesn draaien?
@ Polleweb voor het hosten van Piccies
Benches

Ziet er puik uit toch
(Ja, de smilies zijn in de aanbieding
Moet ik nog andere benchesn draaien?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Hey atlas.. nice benches.. maar zo is het wel lastig te zien 
Je hebt andere vergelijkingsprocs gekozen... heheh op zich maakt het niks uit.. we doen er alleen langer mee om ze te lezen
Maaruh Nice!!! ennuh.. (goede koeling
)
Je hebt andere vergelijkingsprocs gekozen... heheh op zich maakt het niks uit.. we doen er alleen langer mee om ze te lezen
Maaruh Nice!!! ennuh.. (goede koeling
Hehe, nou beter laat dan ooit kom ik ook met een paar benches.. 
We beginnen maar weer met de pijnlijke sectie

En dan nog meer

Dan de vrolijkere sectie

Et voila.

Zoals verwacht presteren ze in deze secties nagenoeg gelijk aan 2400+ MP's (hee ze hebben dezelfde clocksnelheid
).
Anyway, er komen binnenkort hopelijk wat betere heatsinks aan, want ik zit nu gewoon met 47graden idle, en da's nou net ff niet de bedoeling.
Maareuhm, ben er eigenlijk wel bijzonder tevreden mee, ze gaan mega-snel moet ik zeggen
@COrupt --> het is echt de moeite om van die 1800's naar 2400's of hoger te gaan.
Ik heb die van mij nu gewoon draaien (d.w.z.@2600+) op 1,425v!! Zie hieronder:

En dan draaien ze rock-solid, en zijn ze meteen een stuk (graad of 7-8) minder warm.
Ik heb er gisternacht de hele nacht burnk7 op laten draaien (op elke proc1) en de rest van de ochtend heb ik Prime95 aangezet. Werkt perfect!
@ReCreator --> Nu we toch allebei hetzelfde bord hebben, hoe heb jij je mem timings staan? Dat moet strakker kunnen lijkt me zo.
Mijn PC2100 ECC Reg Kingston mem loopt nu als volgt:
Misschien ook een idee voor jou PC2700 (moet kunnen lijkt me?)..
We beginnen maar weer met de pijnlijke sectie

En dan nog meer

Dan de vrolijkere sectie

Et voila.

Zoals verwacht presteren ze in deze secties nagenoeg gelijk aan 2400+ MP's (hee ze hebben dezelfde clocksnelheid
Anyway, er komen binnenkort hopelijk wat betere heatsinks aan, want ik zit nu gewoon met 47graden idle, en da's nou net ff niet de bedoeling.
Maareuhm, ben er eigenlijk wel bijzonder tevreden mee, ze gaan mega-snel moet ik zeggen
@COrupt --> het is echt de moeite om van die 1800's naar 2400's of hoger te gaan.
Ik heb die van mij nu gewoon draaien (d.w.z.@2600+) op 1,425v!! Zie hieronder:

En dan draaien ze rock-solid, en zijn ze meteen een stuk (graad of 7-8) minder warm.
Ik heb er gisternacht de hele nacht burnk7 op laten draaien (op elke proc1) en de rest van de ochtend heb ik Prime95 aangezet. Werkt perfect!
@ReCreator --> Nu we toch allebei hetzelfde bord hebben, hoe heb jij je mem timings staan? Dat moet strakker kunnen lijkt me zo.
Mijn PC2100 ECC Reg Kingston mem loopt nu als volgt:
Misschien ook een idee voor jou PC2700 (moet kunnen lijkt me?)..

[ Voor 44% gewijzigd door Liam op 03-02-2004 03:07 ]
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
En blijkbaar maakt de hoeveelheid cache geheugen geen kont uit in sisoft, aangezien ik zelfs net iets meer haal met 2 XP2400+ (tbreds):Liam_xi schreef op 26 januari 2004 @ 23:47:
Dan de vrolijkere sectie![]()
[afbeelding]
Et voila.
[afbeelding]

Natuurlijk maakt de cache niets uit in die vergelijkingBrZ schreef op 27 januari 2004 @ 02:35:
En blijkbaar maakt de hoeveelheid cache geheugen geen kont uit in sisoft, aangezien ik zelfs net iets meer haal met 2 XP2400+ (tbreds):
[afbeelding]
[afbeelding]
dat is raw-cpu power, en die is bij een 2ghz barton hetzelfde als bij een 2ghz t-bred... (aka 2400+) hij is alleen 2600+ omdat ie 512kb cache heeft.
Het minime verschil wat jij meer hebt kan liggen aan achtergrond processen etc. etc. etc.
[ Voor 8% gewijzigd door Liam op 27-01-2004 03:16 ]
Verwijderd
Helaas is de MP 2400 bij alternate geen 80 euro per stuk meer
En Xp modden naar MP tja moet ik nog even over nadenken.
Mijn cpu's zijn trouwens op idle met de fan op low 40 graden 2000 rpm
En op 4500 Rpm dan hoor ik me pc beneden met 2 duren dicht moet je na gaan zijn ze stressed ongeveer 42 graden
Mijn cpu's zijn trouwens op idle met de fan op low 40 graden 2000 rpm
En op 4500 Rpm dan hoor ik me pc beneden met 2 duren dicht moet je na gaan zijn ze stressed ongeveer 42 graden
Verwijderd
Is het trouwens waar dat op een msi dual bordje je ook gewoon Xp's kan zetten en dat je in de bios mp check kan uitzetten zodat je niet hoefd te modden ?
Dit kan helaas niet...Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 19:59:
Is het trouwens waar dat op een msi dual bordje je ook gewoon Xp's kan zetten en dat je in de bios mp check kan uitzetten zodat je niet hoefd te modden ?
Anders had ik er natuurlijk geen MP's in gezet maar XP's scheelt nogal in de kneten...
Maar als het goed is kunnen er wel modded XP's in...
sowieso kan er 1 XP in... mja waarom koop je dan een dual bord
Om heel eerlijk te zijn las ik laatst ook dat o.a. Asus borden native support voor XP's in dual opstelling zouden hebben. Nu heb ik daar (heel kort via een bijgesloten link) naar gezocht, maar kon tot op heden niets erover vinden.ReCreator schreef op 29 januari 2004 @ 00:16:
[...]
Dit kan helaas niet...
Anders had ik er natuurlijk geen MP's in gezet maar XP's scheelt nogal in de kneten...
Ik heb vanavond m'n systeem overgezet van een dual Athlon XP 2400+ (op een Asus A7M266-D) naar een dual Opteron 240 + Tyan Thunder K8W en ik ben tot op heden erg tevreden over de snelheid. Ik had verwacht dat de dual 240 nauwelijks sneller zou zijn dan de dual Athlon XP 2400+ (vanwege het grote verschil in kloksnelheid van 600MHz / 43 procent) maar hij voelt merkbaar soepeler aan. En dat terwijl nog steeds PC2100 geheugen gebruik.
Ik heb de indruk dat de Broadcom gigabit controller beter presteert dan de Intel Pro/1000MT Desktop Adapter op de 64-bit/66MHz bus van de 760MPX chipset. De FastTrak S150 TX2plus heb ik vervangen door de FastTrak SX4 256MB die met de beta drivers voor de SX4000 heel aardig presteert. Heel sporadisch wil het nog voorkomen dat het systeem blijft hangen of gaat haperen. Met een officiële drivers voor de S150 SX4 is dat probleem continu aanwezig.
Het geheugen de processors ga ik in rustig tempo op een later tijdstip upgraden. Ik ga in ieder geval wachten tot de eerstvolgende grote prijsverlaging die waarschijnlijk pas bij de intro van de 2,4GHz Opteron 250 zal plaatsvinden. Halverwege komt februari komt er een kleine prijsverlaging. Uiteindelijk wil ik er minimaal 246'en in hebben. Vooralsnog lijkt deze doos al snel genoeg te zijn
.
Die Tyan Thunder K8W roeleert gewoon zwaar. Onboard gigabit en onboard sound met coaxiale S/PDIF is ideaal. Geluid heb ik alleen nodig voor Windows piepjes en dvd's. Hopelijk lukt dat laatste een beetje goed met het chipje van Analog Devices. Ik werd helemaal strontziek van het gestotter van de SBLive Platinum die ik in de dual Athlon XP had hangen. Wat een ranskaart is dat
.
Ik heb de indruk dat de Broadcom gigabit controller beter presteert dan de Intel Pro/1000MT Desktop Adapter op de 64-bit/66MHz bus van de 760MPX chipset. De FastTrak S150 TX2plus heb ik vervangen door de FastTrak SX4 256MB die met de beta drivers voor de SX4000 heel aardig presteert. Heel sporadisch wil het nog voorkomen dat het systeem blijft hangen of gaat haperen. Met een officiële drivers voor de S150 SX4 is dat probleem continu aanwezig.
Het geheugen de processors ga ik in rustig tempo op een later tijdstip upgraden. Ik ga in ieder geval wachten tot de eerstvolgende grote prijsverlaging die waarschijnlijk pas bij de intro van de 2,4GHz Opteron 250 zal plaatsvinden. Halverwege komt februari komt er een kleine prijsverlaging. Uiteindelijk wil ik er minimaal 246'en in hebben. Vooralsnog lijkt deze doos al snel genoeg te zijn
Die Tyan Thunder K8W roeleert gewoon zwaar. Onboard gigabit en onboard sound met coaxiale S/PDIF is ideaal. Geluid heb ik alleen nodig voor Windows piepjes en dvd's. Hopelijk lukt dat laatste een beetje goed met het chipje van Analog Devices. Ik werd helemaal strontziek van het gestotter van de SBLive Platinum die ik in de dual Athlon XP had hangen. Wat een ranskaart is dat

[ Voor 14% gewijzigd door Femme op 29-01-2004 00:47 ]
Dude, om heel eerlijk te zijn: er is wel zoiets maar dan nog moet je ze modden.JustDutch schreef op 29 januari 2004 @ 00:33:
Om heel eerlijk te zijn las ik laatst ook dat o.a. Asus borden native support voor XP's in dual opstelling zouden hebben. Nu heb ik daar (heel kort via een bijgesloten link) naar gezocht, maar kon tot op heden niets erover vinden.
Je kan niet twee XP's in het bord zetten en tegen de bios zeggen dat ie het er maar mee moet doen.
Modden is dus noodzakelijk wat ik ervan begrepen heb.
Met oudere XP's (ik heb hier nog een XP1800+ liggen die als Mp1800+ wordt gezien) kan het vaak wel omdat de L5 brug daar niet doorgesneden is.
@Femme
Ik heb nu een SB Live 1024! in mijn bak zitten en die doet het prima met KxDrivers.. nou heb ik wel een tijdje lopen kloten met de combo Kx/teamspeak maar het werkt nu als een huis....
[ Voor 17% gewijzigd door Liam op 29-01-2004 00:53 ]
Verwijderd
Ik zie in dit forum dat de dual athlon systeme tov van de dual xeons vrij slecht uit de synthetische sisoft sandra processor benchmarks komen.
Om de pijn wat te verzachten:
Dit zegt echter maar weinig over de relatieve rekensnelheid in de praktijk.
Hangt natuurlijk van de applicatie af, maar in mijn ervaring met "serieus rekenwerk" zijn Athlons stukken sneller bij floating point berekeningen dan Xeons.
Je kunt dit zelf testen met deze link:
http://www.meeussen.nl/orchestra/applet11.html
(Java (1.1) applet die een paar minuten zwaar rekenwerk doet, maakt gebruik van 2 processors if available. )
Ter vergelijking staat hier ook een tabel met resultaten (totale rekentijd) voor verschillende systemen.
Om de pijn wat te verzachten:
Dit zegt echter maar weinig over de relatieve rekensnelheid in de praktijk.
Hangt natuurlijk van de applicatie af, maar in mijn ervaring met "serieus rekenwerk" zijn Athlons stukken sneller bij floating point berekeningen dan Xeons.
Je kunt dit zelf testen met deze link:
http://www.meeussen.nl/orchestra/applet11.html
(Java (1.1) applet die een paar minuten zwaar rekenwerk doet, maakt gebruik van 2 processors if available. )
Ter vergelijking staat hier ook een tabel met resultaten (totale rekentijd) voor verschillende systemen.
Verwijderd
@ Femme
Je beschrijving van je Slaghamer is niet helemaal upto meer
. Maar is een dual Opteron met minder Mhz en evensnel geheugen zoveel sneller dan ?
Je beschrijving van je Slaghamer is niet helemaal upto meer
ik heb een Asus A7M266-D gekocht met twee 2400+ XP's
Verder heb ik een 425W voeding van HEC met benodigde prik op alle lijnen en een infineon 1024Mb PC2100 ECC reg reepje (en een simpel asus v7100 kaartje, geforce2 mx200).
Welnu, de hele zooi wil niet starten. Als ik er spanning op zet, spinnen alle (2 CPU 1 case) fans even om direct weer te sterven en blijft alleen het groene lampje op het mainboard branden.
Heb alles inmiddels al 3x uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, met 1 CPU geprobeerd, met een gewone XP 1800+ uit een andere machine geprobeerd, met een 256Mb kingston pc2700 reepje... ik zit even vast
zijn er hier mensen die dit herkennen en een oplossing weten?
Verder heb ik een 425W voeding van HEC met benodigde prik op alle lijnen en een infineon 1024Mb PC2100 ECC reg reepje (en een simpel asus v7100 kaartje, geforce2 mx200).
Welnu, de hele zooi wil niet starten. Als ik er spanning op zet, spinnen alle (2 CPU 1 case) fans even om direct weer te sterven en blijft alleen het groene lampje op het mainboard branden.
Heb alles inmiddels al 3x uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, met 1 CPU geprobeerd, met een gewone XP 1800+ uit een andere machine geprobeerd, met een 256Mb kingston pc2700 reepje... ik zit even vast
zijn er hier mensen die dit herkennen en een oplossing weten?
Only dead fish go with the flow
Heb je de AUX en de P4 plug wel aangesloten
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
ja
het is nog erger, had het met mijn vorige A7V333 ook al...
had de powerswitch niet aangesloten, dat 2 aderige dingetje aan de voorkant
hij startte net op... twee 2400+ XP's MP capable met 1 gieg ram...
nu de 3ware 7006-2 erin...
Atlas en ik hadden het er nog over, en ik zei nog tegen hem dat het me stug leek als mensen dat zouden vergeten ;P
LOL dus wel, geobsedeerd door kabeltjes, schroefjes vergeet ik zoiets.Kippenijzer schreef op 29 januari 2004 @ 19:41:
Atlas en ik hadden het er nog over, en ik zei nog tegen hem dat het me stug leek als mensen dat zouden vergeten ;P
Anyway, alles draait nu, zal van weekend ook eens wat benches doen en en wat fotootjes plaatsen... alles zit in een noname miditower van alternate, dus je kunt je wel voorstellen hoe dat eruit ziet...
oja, de hardware:
- Asus A7M266-D
- tweemaal XP 2400+ (L5 modded)
- 1024 Mb PC2100 ECC reg cas 2
- 3ware 7006-2 hardware RAIDcontroller
- tweemaal Western Digital 80 Gb 7200 8Mb cache (WD800JB)
- Asus V7100 Magic (GeForce2 MX200); nog opzoek naar Ti4600
- HEC-425VD-PT (+3.3V 35A, +5V 37A, +12V 17A)
Ik ben vooral wel benieuwd wat je Raid doet. Zelf heb ik zometeen 2x 160gb seagate 7200.7 8mb P-ATA in Raid1 hangen op een Adaptec AAR-2400A. Zelf helaas op een Single 2400+. Alle fijne dual hardware zit in servers en geld voor mijn werkstation is er niet meer ;PEscrimador schreef op 30 januari 2004 @ 00:00:
[...]
LOL dus wel, geobsedeerd door kabeltjes, schroefjes vergeet ik zoiets.
Anyway, alles draait nu, zal van weekend ook eens wat benches doen en en wat fotootjes plaatsen... alles zit in een noname miditower van alternate, dus je kunt je wel voorstellen hoe dat eruit ziet...
oja, de hardware:Ben eigenlijk best wel tevree (zelfs als ik het Xeondraadje doorspit)
- Asus A7M266-D
- tweemaal XP 2400+ (L5 modded)
- 1024 Mb PC2100 ECC reg cas 2
- Asus V7100 Magic (GeForce2 MX200); nog opzoek naar Ti4600
- HEC-425VD-PT (+3.3V 35A, +5V 37A, +12V 17A)
daarover gesproken, had je met de a7m266-d & de iPanel ook last van gestotter (het bekende probleem van de iPanel?Femme schreef op 29 januari 2004 @ 00:44:
Ik werd helemaal strontziek van het gestotter
Ding was echt waardeloos, tekorte kabeltjes, zelfs in een miditower en dan dat hangen van je pc (asus a7v333 maar ook andere) bij elke update.
heb de mod om dit te verhelpen (condensatortje ertussen) nooit gedaan
Hoezo heb jij een single 2400+ ??? Bij alternate heeft je maatje Atlas voor el-cheapo een dual 2400+ aangeschaft.Kippenijzer schreef op 30 januari 2004 @ 00:05:
[...]
Ik ben vooral wel benieuwd wat je Raid doet. Zelf heb ik zometeen 2x 160gb seagate 7200.7 8mb P-ATA in Raid1 hangen op een Adaptec AAR-2400A. Zelf helaas op een Single 2400+. Alle fijne dual hardware zit in servers en geld voor mijn werkstation is er niet meer ;P
Anyway, hdd benches kunnen ook, lijkt me?
Ik ga me eerst eens bemoeien met de airflow in me kast.
Heeft iemand anders zin T-bred's ook draaien op 1,425v?
Ik heb dus nu me bartons op 1,425v aan de praat, stabiel & strak scheelt wel wat in temps!!
offtopic:
Lolz, jah, ik heb een single 2400+. Ik heb ook alle andere crap (dual 2400+, leve alternate ;P, dual xeon's en dual p3's, maar die zijn uiteindelijk toch allemaal maar in servers terecht gekomen, en dus heb ik zelf nog steeds mijn single 2400+. Helaas draaien de server linux en zijn het productieservers, dus echt verantwoord om die te benchen vindt ik het niet
).Ik heb op het moment zelfs een Dual Xeon Mobo + 2,4GHz Xeon liggen (moet nog 2e bij), maar jah, geen AGP op dat bord, en de snelste PCI kaart waarmee te gamen is is bij mijn weten een Radeon9200 
Lolz, jah, ik heb een single 2400+. Ik heb ook alle andere crap (dual 2400+, leve alternate ;P, dual xeon's en dual p3's, maar die zijn uiteindelijk toch allemaal maar in servers terecht gekomen, en dus heb ik zelf nog steeds mijn single 2400+. Helaas draaien de server linux en zijn het productieservers, dus echt verantwoord om die te benchen vindt ik het niet
Geachte bezitters van de a7m266-d 
Ik heb een gf4ti 4200 met zalman hp80-a op het oog, maar mijn vraag was nu of deze ook pastte qua ruimte op het moeder bord? Ik heb de standaard boxed koelers van AMD.
Iemand ervaring met deze comib?
Ik kan het helaas niet uittesten, want de kaart heb ik nog niet in mijn bezit
Ik heb een gf4ti 4200 met zalman hp80-a op het oog, maar mijn vraag was nu of deze ook pastte qua ruimte op het moeder bord? Ik heb de standaard boxed koelers van AMD.
Iemand ervaring met deze comib?
Ik kan het helaas niet uittesten, want de kaart heb ik nog niet in mijn bezit
Nou hierbij wat benches dan. Foto's komen nog wel, ga denk ik toch een andere kast kopen (Chieftec Dragon ofzo).
[rml]RAID scores[/rml] vallen me trouwens beetje tegen, ongeveer hetzelfde als de schijven deden op onboard promise controller, dus als iemand daar nog iets zinnigs over te zeggen heeft (in het RAID draadje dan maar
)

[rml]RAID scores[/rml] vallen me trouwens beetje tegen, ongeveer hetzelfde als de schijven deden op onboard promise controller, dus als iemand daar nog iets zinnigs over te zeggen heeft (in het RAID draadje dan maar

Dude, wat voor bord heb je en wat zijn je meminstellingen?Escrimador schreef op 01 februari 2004 @ 23:51:
Nou hierbij wat benches dan. Foto's komen nog wel, ga denk ik toch een andere kast kopen (Chieftec Dragon ofzo).
[rml]RAID scores[/rml] vallen me trouwens beetje tegen, ongeveer hetzelfde als de schijven deden op onboard promise controller, dus als iemand daar nog iets zinnigs over te zeggen heeft (in het RAID draadje dan maar)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1704mb vind ik aardig wat, is het hoogste wat we hier gezien hebben tot nu toe dacht ik zo..
zie paar posts hierboven, een A7M266-D met een balkie Infineon 1024Mb PC2100 ECC registered cas 2. Setting in bios volgens SPD (2-3-3 meen ik).Liam_xi schreef op 02 februari 2004 @ 01:41:
[...]
Dude, wat voor bord heb je en wat zijn je meminstellingen?
1704mb vind ik aardig wat, is het hoogste wat we hier gezien hebben tot nu toe dacht ik zo..
Zag dat er hier al enige discussie geweest was over welke case voor een dual boardje. Eigenlijk dacht ik voor mezelf meteen aan een Chieftec DA-01BD zodat ik lekker wat ruimte heb.
Toen zag ik een Antec Plusview 1000AMG en die heeft als voordeel dat er 2 case-fans bij geleverd worden en is vrij gemakkelijk verkrijgbaar zonder voeding in tegenstelling tot deze Chieftec.
Op het moment heb ik een merkloos ding van Alternate die echt te klein is gebleken (170 x 413 x 455 mm). De Chieftec is vele malen groter (205 x 470 x 670mm) en de Antec hangt daar tussenin (205.7 x 472.4 x 523.2 mm).
Samengevat zijn de Chieftec en Antec dus allebei dieper, maar verschillen ze enorm (147mm) in hoogte en ik vraag me dus af of daar juiste de winst in airflow/kabelordening te halen valt.
Kan iemand hier misschien iets over zeggen? Het gaat me dus eigenlijk niet zozeer om de looks, want het zijn allebei nette kasten. De ene is alleen wat kleiner, maar wordt iets vollediger (en sneller) geleverd.
PS heb het niet in casemodding geplaatst, omdat ik eigenlijk alleen de mening van een dualler wilde horen
Verwijderd
Ik geraak er echt niet uit wat ik me zou aanschaffen. Heb ongeveer €2500 te besteden aan MB, CPU en MEM.
Iemand tips? Is vooral voor veel programma's samen (autocad, game, IE,...).
Ga ik voor extreme 246 of een goedkope oplossing met dual AMD MP 2600+
Zal mijn 120GB/7200tr/8MB SATA en ATI 9800 dit systeem ophouden of deze best mee upgraden?
Iemand tips? Is vooral voor veel programma's samen (autocad, game, IE,...).
Ga ik voor extreme 246 of een goedkope oplossing met dual AMD MP 2600+
Zal mijn 120GB/7200tr/8MB SATA en ATI 9800 dit systeem ophouden of deze best mee upgraden?
Bennydel, als je € 2500,- te besteden hebt moet je er toch vrij snel uit kunnen komen lijkt me: maak aan de hand van de prijzen in de Pricewatch een paar opties en je komt al een heel eind heen
Als je dat te besteden hebt aan alleen bord, ram en cpu's, ga dan absoluut voor een Opteron i.p.v. MP. Het hoeft niet per se een 246 te zijn, twee 244's kunnen natuurlijk ook
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
ik zou ook inderdaad opteron nemen, of anders xeon's. Je merkt toch dat de beperkte geheugen bandbreedte het hele systeem naar beneden gaat halen. Dit merk ik bijvoorbeeld in 3dsmax waar soms tijdens het renderen mijn cpu's niks te doen hebben omdat het geheugen het niet kan bijhouden.
Verwijderd
Ja ik weet het, financieel lukt dat allemaal welAbbadon schreef op 03 februari 2004 @ 20:49:
Bennydel, als je € 2500,- te besteden hebt moet je er toch vrij snel uit kunnen komen lijkt me: maak aan de hand van de prijzen in de Pricewatch een paar opties en je komt al een heel eind heenAls je dat te besteden hebt aan alleen bord, ram en cpu's, ga dan absoluut voor een Opteron i.p.v. MP. Het hoeft niet per se een 246 te zijn, twee 244's kunnen natuurlijk ook
Feit is, als ik een pak bespaar kan ik volgend jaar dan terug iets nieuwer kopen met dat geld.
koop dan een goed opteron moboootje met 2 "langzame" opteron's en niet zo heel veel geheugen. En als je dat dan later een upgrade geeft ben je weer helemaal bij.
Verwijderd
Tyan S2885ANRF Thunder K8W (GigE, SATA, FireWire, Audio) € 550,-
AMD Opteron 244 (1,8GHz, 1MB, Boxed) € 500- x2
512MB PC2700 DDR SDRAM ECC Registered CL2,5 (Kingston) € 130,- x2
Hier had ik dus aangedacht
Enkel jammer van dat registered geheugen vind ik.
Komen er ook met dual geheugen? of zijn die er al?
AMD Opteron 244 (1,8GHz, 1MB, Boxed) € 500- x2
512MB PC2700 DDR SDRAM ECC Registered CL2,5 (Kingston) € 130,- x2
Hier had ik dus aangedacht
Enkel jammer van dat registered geheugen vind ik.
Komen er ook met dual geheugen? of zijn die er al?
Met dat bord moet je _minstens_ twee dezelfde DIMM's gebruiken en bij voorkeur vier dezelfde
Elke Opteron heeft namelijk een dual channel geheugencontroller (en twee Opterons maken zelfs vier channels op dit bord!)
Verwijderd
Beginnen met
512MB PC2700 DDR SDRAM ECC Registered CL2,5 (Kingston) € 129,- x4 dus
8x 256 is me beetje teveel en anders heb ik op termijn minder upgrade mogelijkheden.
Ben trouwens aan het twijfelen of ik toch geen 2xOpteron 240 (1,4GHz, 1MB, Boxed) erin zou steken.
Iemand een idee hoever ze de opteron nog gaan opschroeven? Eventueel mooie tussenstap naar 2,4Ghz.
Wat vind je trouwens van MB? iemand ervaring mee?
EDIT: kan dit MB vervangen worden door goedkoper?
512MB PC2700 DDR SDRAM ECC Registered CL2,5 (Kingston) € 129,- x4 dus
8x 256 is me beetje teveel en anders heb ik op termijn minder upgrade mogelijkheden.
Ben trouwens aan het twijfelen of ik toch geen 2xOpteron 240 (1,4GHz, 1MB, Boxed) erin zou steken.
Iemand een idee hoever ze de opteron nog gaan opschroeven? Eventueel mooie tussenstap naar 2,4Ghz.
Wat vind je trouwens van MB? iemand ervaring mee?
EDIT: kan dit MB vervangen worden door goedkoper?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 21:23 ]
Ik zou niet echt bezuinigen op het mobo, vooral als je hem koopt om nog eens up te graden, dan lijkt me dat je de basis goed wilt hebben.
en 2 maal 240 is natuurlijk al ruimschoots voldoende voor 90% van wat je wil draaien. Lijkt me op zich een goeie betaalbare keus, vooral als je toch wilt upgraden.
en 2 maal 240 is natuurlijk al ruimschoots voldoende voor 90% van wat je wil draaien. Lijkt me op zich een goeie betaalbare keus, vooral als je toch wilt upgraden.
Verwijderd
Ok, heel erg bedankt voor de info alvast. Ga nog beetje reviews lezen en dan beslissen.gladiool schreef op 03 februari 2004 @ 21:54:
Ik zou niet echt bezuinigen op het mobo, vooral als je hem koopt om nog eens up te graden, dan lijkt me dat je de basis goed wilt hebben.
Ik ben vorige week overgegaan van dual Athlon XP 2400+ naar dual Opteron 240 (met PC2100 geheugen, kan dus nog sneller) en naar mijn gevoel is de dual 240 een stuk sneller. In rekenintensieve taken zoals encoding is dual Athlon wellicht wat sneller (vanwege zijn veel hogere kloksnelheid) maar voor overige dingen voelt de Opteron responsiever aan. Je hebt dus geen snelle Opterons nodig om de snelste dual Athlon MP's eruit te fietsen.
Voor registered geheugen zou je kunnen gaan shoppen bij Crucial.com. 512MB PC3200 ECC Registered kost er nu € 132,76, PC2700 is € 119,84. PC3200 ECC Registered is elders vrijwel niet verkrijgbaar.
Als je een KvK-inschrijving hebt op of een bedrijfsnaam kunt bestellen zou je die Thunder K8W bij een distributeur zoals Melrow.nl of Mixtech.nl kunnen bestellen. Ik heb de mijne voor 500 euro incl. BTW bij Mixtech.nl besteld. De Thunder K8W is overigens een erg goede plank waar je waarschijnlijk heel gelukkig van gaat worden
.
Dit is mijn dual Opteron 240 met Thunder K8W:

Het geheugen kan ook in 64-bit modus draaien (met één reep). Dit gaat uiteraard wel ten koste van je geheugenbandbreedte. Met twee repen zou je 128-bits kunnen draaien op één proc en geen geheugen kunnen gebruiken op de tweede proc. Ik ben nog geen benchmarks tegengekomen waarin de Opteron in een 2+2 / 4+4 geheugenopstelling duidelijk beter presteert dan 2+0 of 4+0. Er is echt NUMA support nodig en het is nog maar de vraag of die ooit in Windows XP (64-bit Edition) zal verschijnen. Onder Windows Server 2003 is het wellicht wel sneller.Abbadon schreef op 03 februari 2004 @ 21:15:
Met dat bord moet je _minstens_ twee dezelfde DIMM's gebruiken en bij voorkeur vier dezelfdeElke Opteron heeft namelijk een dual channel geheugencontroller (en twee Opterons maken zelfs vier channels op dit bord!)
Voor registered geheugen zou je kunnen gaan shoppen bij Crucial.com. 512MB PC3200 ECC Registered kost er nu € 132,76, PC2700 is € 119,84. PC3200 ECC Registered is elders vrijwel niet verkrijgbaar.
Als je een KvK-inschrijving hebt op of een bedrijfsnaam kunt bestellen zou je die Thunder K8W bij een distributeur zoals Melrow.nl of Mixtech.nl kunnen bestellen. Ik heb de mijne voor 500 euro incl. BTW bij Mixtech.nl besteld. De Thunder K8W is overigens een erg goede plank waar je waarschijnlijk heel gelukkig van gaat worden
Dit is mijn dual Opteron 240 met Thunder K8W:

Femme, ik heb een tijdje terug met abbadon een 3dsmax renderer (vray) benchmark gedaan op zijn nieuwe xeon systeem en met mijn dual xp 2400. Zou jij deze benchmark ook een keer willen doen, het lijkt met interressant om te kijken hoe snel de 240's hierin zullen zijn. (dit is dus niet de standaard renderer die altijd in max benchmarks wordt gebruikt)
Verzoekje aan iedereen: Zet je specs neer en op wat voor voeding je draait
Aangezien de voeding de belangrijkste factor van een PC is, lijkt me dit wel interressant/ handig 
* Atlas begint
Hier 360 Watt chieftec.
Met als hardware:
• Asus a7m266-d + 2x boxed standaard cooler
• 2x MP2400+ T'bred
• 1x 512 mb Kingston
• 1 7200 RPM 30 Gig disk
• 3com 10/100 Nic
• 2MB Matrox
(Wordt vervangen voor een radeon 9700 pro als me voeding het trekt
))
En verder vrij weinig bijzonders.
Dit systeem loopt erg stabiel
* Atlas begint
Hier 360 Watt chieftec.
Met als hardware:
• Asus a7m266-d + 2x boxed standaard cooler
• 2x MP2400+ T'bred
• 1x 512 mb Kingston
• 1 7200 RPM 30 Gig disk
• 3com 10/100 Nic
• 2MB Matrox

[ Voor 4% gewijzigd door Atlas op 05-02-2004 20:33 ]
Ik heb een dual setup draaien als thuisservertje, 24/7 aan dus (100% load vanwege koetje). Nog geen enkele instabiliteit gehadAtlas schreef op 05 februari 2004 @ 20:32:
Verzoekje aan iedereen: Zet je specs neer en op wat voor voeding je draaitAangezien de voeding de belangrijkste factor van een PC is, lijkt me dit wel interressant/ handig
Voeding: Enermax 330Watt
Verder: MSI K7D Master-L, 2x XP1800+ (beetje OCed), Coolermaster koelertjes, 512MB DDR (unregged), drie 7200RPM schijven, NICje, en twee videokaarten.
[ Voor 5% gewijzigd door Milly op 05-02-2004 21:45 ]
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
CWT (antec is CWT) 480 watt
dual xp tbred 2400
tigerMP
Ti4200 128 mb
4 maal crucial 256 mb
1 AMD nic
1 terratec audio kaart
1 adaptec 39160
6 scsi schijven
1 12cm koeler
6 8cm koelers
geen problemen door de voeding hier maar dat mag ook wel met een goede 480 watt.
dual xp tbred 2400
tigerMP
Ti4200 128 mb
4 maal crucial 256 mb
1 AMD nic
1 terratec audio kaart
1 adaptec 39160
6 scsi schijven
1 12cm koeler
6 8cm koelers
geen problemen door de voeding hier maar dat mag ook wel met een goede 480 watt.
Hier ook mijn specs:
Antec TrueBlue 480w
dual MP2600+ 512kb
MSI K7D Master-L
Ti4200 64mb @ 306/600
768Mb PC2100 ECC Reg. (1 x 256mb 1 x 512mb)
Sb Live 1024!
Compaq (HP) SmartArray 532 32mb cache
2 Fuijtsu MAP 3367NP 10k SCSI
1 WD1200JB 120GB
1 Hitachi 7k250 82GB
Sony CRX-140E 8 speed fikker
Acer 52x CD-Rom
6 8cm koelers
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de Antec, vind het een stille voeding, die toch een sloot met power geeft. Dat het een trueblue is is leuk, de truepowers waren op, dus dan die maar
, en ach, tis leuk hoor zo'n blauw ledje
Antec TrueBlue 480w
dual MP2600+ 512kb
MSI K7D Master-L
Ti4200 64mb @ 306/600
768Mb PC2100 ECC Reg. (1 x 256mb 1 x 512mb)
Sb Live 1024!
Compaq (HP) SmartArray 532 32mb cache
2 Fuijtsu MAP 3367NP 10k SCSI
1 WD1200JB 120GB
1 Hitachi 7k250 82GB
Sony CRX-140E 8 speed fikker
Acer 52x CD-Rom
6 8cm koelers
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de Antec, vind het een stille voeding, die toch een sloot met power geeft. Dat het een trueblue is is leuk, de truepowers waren op, dus dan die maar
[ Voor 110% gewijzigd door Liam op 06-02-2004 03:45 ]
Hebben jullie echt zoveel koelers nodig of draait het allemaal op 5V?Liam_xi schreef op 06 februari 2004 @ 01:35:
6 8cm koelers
Mijn "doosje", maar staat hierboven ook al ergens
- Asus A7M266-D
- dual XP 2400+ (t-bred) met 2x Thermaltake Volcano 6Cu
- Infineon 1024 Mb PC2100 ECC reg cas 2
- Asus V7100 Magic (GeForce2 MX200); nog opzoek naar Ti4?00
- LiteOn LTR-48125W
- Herolchi Electronic Co. HEC-425VD-PT (+3.3V 35A, +5V 37A, +12V 17A)
- tweemaal 80mm Papst 8412 N/2GML (19dB @ 2050rpm)
- in bestelling Chieftec DA-01BD
[ Voor 8% gewijzigd door Escrimador op 06-02-2004 10:04 . Reden: koelers, cd-writer ]
Verwijderd
hier ben ik het volkomen mee eens, het is wel degelijk van belang wat voor voeding je achter je systeem hebt. dit waarborgt immers de stabiliteit van je systeem.Atlas schreef op 05 februari 2004 @ 20:32:
Verzoekje aan iedereen: Zet je specs neer en op wat voor voeding je draaitAangezien de voeding de belangrijkste factor van een PC is, lijkt me dit wel interressant/ handig
* Atlas begint
Hier 360 Watt chieftec.
...
• 2MB Matrox(Wordt vervangen voor een radeon 9700 pro als me voeding het trekt
))
...
en je voeding trekt die kaart heus hoor
systee:
zalman voeding (300 W) (net vervangen
1600 xp "palamino"(of hoe je het schrijft.. grafte
2x 256 266mhz kingston DDR
9600XT videokaart
seagate 40 gig 7.200 HDD (IDE)
+ dvd speler en brander lite-on
mijn game kastje:) draait nu weer uiters stabiel en alle games sinds de kleinde upgread:)
dual opteron voor het werk in bestelling, ik zit in de dtp en wil nou eindelijk die oude gore powermac wel eens vervangen.
Ik heb een Zippy 460W EPS12V voeding aan m'n Tyan Thunder K8W. Tot op heden werkt het systeem super stabiel afgezien van één BSOD in de ATi capture driver tijdens het kijken van de video-in in DScaler.
Op m'n dual Athlon XP had ik eerst een Chieftec 340W voeding die is opgerookt toen ik vergeten was om de stekker van de fan aan te sluiten. Later zat er een el cheapo SuperFlower 400W voeding aan wat ook aardig werkte. Het systeem is wel eens gecrasht maar dat wijt ik meer aan gebrek aan koeling. Hij was weliswaar behoorlijk stil met de Zalman's op het laagste toerental en geen extra fans buiten de fan in de voeding, maar hij werd daardoor ook behoorlijk heet van binnen.
Op m'n dual Athlon XP had ik eerst een Chieftec 340W voeding die is opgerookt toen ik vergeten was om de stekker van de fan aan te sluiten. Later zat er een el cheapo SuperFlower 400W voeding aan wat ook aardig werkte. Het systeem is wel eens gecrasht maar dat wijt ik meer aan gebrek aan koeling. Hij was weliswaar behoorlijk stil met de Zalman's op het laagste toerental en geen extra fans buiten de fan in de voeding, maar hij werd daardoor ook behoorlijk heet van binnen.
Verwijderd
Ik draai met NOname Computerland 400 Watt voeding en hij is nog nooit gecrashed / instabiel.
Verwijderd
hij is besteld:dual opteron voor het werk in bestelling, ik zit in de dtp en wil nou eindelijk die oude gore powermac wel eens vervangen.
2X Opteron 242 (1.6 ghz, 1mb cache, etc.)
Tyan Tiger K8W (onboard; sound, lan, etc.)
Samsung SD-616 dvd-speler Zwart
Iiyama E431S-B 17 inch, Zwart, speakers
Asus V9560 Video Suite 128 MB
Chieftec DA-01BD kast Zwart
Seagate Barracuda 7200.7 120 GB, 7200 rpm, 8 MB (IDE)
2X Corsair TWINX 512mb, Registered, PC3200, 400 MHz, (1024 totaal)
Silverlook Multimedia Keyboard
Logitech Pilot Wheelmouse, optish, Zwart
al in bezit:
floppy drive
Microsoft XP Pro - workstation servicepack 1
To buy list:
Iiyama E431S-B
2x WD raptor 74g
(met een jaar of 3 mischien een upgrade naar s939)
Antec 420 watt dual fan temp controlled
dual 1200 morgan @1312
MSI K7D Master rev 1.0
ATi 9000 pro 64 mb @300/300 Mhz
1 maal 512 Micron 2100
1 Realtec 100 nic
1 Promise Fasttrak S150 Tx2
1 Maxtor 40 GB
1 Raptor 36 GB
1 12cm koeler (geregeld door voeding)
2 8cm koelers (geregeld door voeding)
Hiervoor een Target 300 Watt voeding die deed het ook goed maar deze is stiller en beter voor de upgrade.
2* XP 2800
2* 160 GB .. maar dat is toekomst...
dual 1200 morgan @1312
MSI K7D Master rev 1.0
ATi 9000 pro 64 mb @300/300 Mhz
1 maal 512 Micron 2100
1 Realtec 100 nic
1 Promise Fasttrak S150 Tx2
1 Maxtor 40 GB
1 Raptor 36 GB
1 12cm koeler (geregeld door voeding)
2 8cm koelers (geregeld door voeding)
Hiervoor een Target 300 Watt voeding die deed het ook goed maar deze is stiller en beter voor de upgrade.
2* XP 2800
2* 160 GB .. maar dat is toekomst...

Wat is nou het goedkoopste boardje voor een dual AMD MP?
Die ook gewoon geheugen aan kan.
[ Voor 4% gewijzigd door robbynaish op 12-02-2004 20:48 ]
Verwijderd
een dual wat?robbynaish schreef op 12 februari 2004 @ 19:01:
Wat is nou het goedkoopste boardje voor een dual?
En dit moeten wij zo maar even voor je opzoekenrobbynaish schreef op 12 februari 2004 @ 19:01:
Wat is nou het goedkoopste boardje voor een dual AMD MP?
Jawel maar de vraag is Opteron of XP
Ik zal trouwens van de week eens een paar benches doen van mijn duallie
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Ik heb eigenlijk wat advies nodig, ik ben nl. van plan om een HTPC'tje te bouwen die tegelijk ook als simpele webserver/ftpserver word gebruikt. Nu zit ik al heel lang te geilen op een dual AMD bak maar ik lees hier en daar dat je er ook Duron's voor kunt gebruiken, klopt dit?
En als dit klopt, wat voor moederbord moet je dan gebruiken? Ik ben al flink aan het googlen geweest en heb al op verschillende website's van fabrikanten gezocht maar kan niets vinden waar ik van zeg 'die wil ik!'. Iemand suggesties?
Eisen:
Goedkoop (daarom ook Duron's, die kosten niet zo veel)
Gigabitnic
Stil (Duron's worden toch lang niet zo warm als MP's?)
Registred ECC of gewoon geheugen maakt op zich niet zo veel uit. Ik heb trouwens ook geen scsi, s-ata of raid nodig, gewoon een 40 gig ATA-133 8mb schijfje voor mijn OS en dan een 200 gig voor de data.
En als dit klopt, wat voor moederbord moet je dan gebruiken? Ik ben al flink aan het googlen geweest en heb al op verschillende website's van fabrikanten gezocht maar kan niets vinden waar ik van zeg 'die wil ik!'. Iemand suggesties?
Eisen:
Gigabitnic
Registred ECC of gewoon geheugen maakt op zich niet zo veel uit. Ik heb trouwens ook geen scsi, s-ata of raid nodig, gewoon een 40 gig ATA-133 8mb schijfje voor mijn OS en dan een 200 gig voor de data.
Ehm, leuk dat je aan het geilen bent, maar ik lees tussen de regels door dat het ook budget moet. Doe jezelf dan een lol, en neem gewoon een stevige single, die kan het allemaal 10x prima aan.engessa schreef op 17 februari 2004 @ 00:03:
Ik heb eigenlijk wat advies nodig, ik ben nl. van plan om een HTPC'tje te bouwen die tegelijk ook als simpele webserver/ftpserver word gebruikt. Nu zit ik al heel lang te geilen op een dual AMD bak maar ik lees hier en daar dat je er ook Duron's voor kunt gebruiken, klopt dit?
Eisen:
Gigabitnic
Goedkoop : tja, helaas worden er bijna geen dual amd athlon borden meer geleverd, dus goedkoop wordt het niet, probeer 2e hand,s maar verwacht ook daar niet te snel enorme koopjes.
Giganic : Lachu! Er is welgeteld één goed verkrijgbaar bord met gigabit te koop, da's de Tyan Thunder K7X Pro serie, en die kosten 450+ euro, dus koop gewoon een cheap ass giganicje, of een intel voor 45 euro.
Stil: Een moederbord heeft echt ruk met stilte te maken, tenzij hij toevallig een lawaaierige northbridge fan heeft, 5 euro zalman nb koeler erop -> klaar.
Al met al :
Zoek 2e hands een dual amd bord (tyan, msi, asus, gigabyte of chaintech zou ik aanraden, die zijn allemaal een pot nat en prima van kwaliteit)
Zet er twee durons op (verschilt nogal per bord, maar reken er maar op dat je ze naar MP zult moeten modden, heb je die handigheid?
En druk daar 2 Zalman Koelers op (je wilde toch stil)?
Dan heb je voor zeg 300 euro bord+cpu's+koeling+gbnic. En is dat je te duur, neem dan gewoon een single amd bijvoorbeeld op een cheap ass bord waar std. al gbit on-baord zit, want zolas gezegd kan dat in 10 voud hetgeen je ermee wilt doen.
Verwijderd
offtopic:
soulstealer:
Een lekkere overloper ben jij. Een Xeon icoon neerzetten, en een dual AMD Opteron bestellen
soulstealer:
Een lekkere overloper ben jij. Een Xeon icoon neerzetten, en een dual AMD Opteron bestellen
ik heb van iemand anders van dit fotum een Asus 266-d overgenomen en heb hem nu draaiend met 1 Barton 2600.
Is het nou slim om er een een 2600 bij te prikken (of is dat zonde omdat hij de 333fsb toch niet benut) of zal ik er gewoon 2 2200 of 2400 op prikken.
Ik praat over de gewone AMD Xp's en die zal ik dan modden naar een MP.
Is het nou slim om er een een 2600 bij te prikken (of is dat zonde omdat hij de 333fsb toch niet benut) of zal ik er gewoon 2 2200 of 2400 op prikken.
Ik praat over de gewone AMD Xp's en die zal ik dan modden naar een MP.
Ik heb zelf ook 2x XP2600 draaien dus dat wil best. Als je dan toch aan het modden bent, gewoon nog even wat bruggen aanpassen om te compenseren voor de lagere fsb, en draaien met die handel
ik hoef toch alleen de L5 mod te doen?
Voor XP --> MP wel ja, maar als je de multiplier wilt wijzigen zal je ook nog een paar L3 bruggen moeten bewerken. Ik meen tenminste te weten dat de Asus net als mijn MSI de mp maar tot 11.5x instelbaar heeft.
Nou ik heb weer hetzelfde probleem als erst, PC start niet op na inbouw.
Had een Chieftec betseld (en binnen ) en kwam gisteren pas aan het inbouwen toe. Net als de vorigekeer in mijn oude case, gaan bij spanning erop de fans heel even draaien en stopt hij. Groene LEDje op mainboard blijft branden.
Alle spanning moet er dan tijdje vanaf voordat ik weer poging kan ondernemen. Ik dacht de vorige keer dat het een verkeerd aangesloten powerswitch was, maar dat heb ik nu "onthouden" (ewn ook gewisseld) en werkt dus niet.
Heb ook de Hangende systemen / Opstart problemen FAQ gevolgd, maar helaas.
Zo ver ik weet (nu wer 2maal alles ingebouwd) maak ik nergens sluiting. Ook het weglaten van onderdelen helpt niet.
Vorige keer precie shetzelfde probleen, en toen ineens deed ie het wel.
Kan iemand mij nog een duwtje in de juiste richting geven?
Had een Chieftec betseld (en binnen ) en kwam gisteren pas aan het inbouwen toe. Net als de vorigekeer in mijn oude case, gaan bij spanning erop de fans heel even draaien en stopt hij. Groene LEDje op mainboard blijft branden.
Alle spanning moet er dan tijdje vanaf voordat ik weer poging kan ondernemen. Ik dacht de vorige keer dat het een verkeerd aangesloten powerswitch was, maar dat heb ik nu "onthouden" (ewn ook gewisseld) en werkt dus niet.
Heb ook de Hangende systemen / Opstart problemen FAQ gevolgd, maar helaas.
Zo ver ik weet (nu wer 2maal alles ingebouwd) maak ik nergens sluiting. Ook het weglaten van onderdelen helpt niet.
Vorige keer precie shetzelfde probleen, en toen ineens deed ie het wel.
Kan iemand mij nog een duwtje in de juiste richting geven?
Ik kan hem ook modden naar een mobile MP.charops28 schreef op 17 februari 2004 @ 10:37:
Voor XP --> MP wel ja, maar als je de multiplier wilt wijzigen zal je ook nog een paar L3 bruggen moeten bewerken. Ik meen tenminste te weten dat de Asus net als mijn MSI de mp maar tot 11.5x instelbaar heeft.
Diegene waarvan ik het boardje heb gekocht had er 2 keer een 2400 op zitten en alleen met de L5 mod gaf hij keurig 2 x 2400MP aan.
http://www.cpuheat.wz.cz/...iplier/AXP_Multiplier.htm
Doet het bord het wel gewoon als je hem niet ingebouwd hebt? (Gewoon vrolijk op de tafel leggen, en minimale prut aansluiten, powerknop alternatief, schroevendraaierEscrimador schreef op 17 februari 2004 @ 10:57:
[..]Kan iemand mij nog een duwtje in de juiste richting geven?
Soms duurt het zo'n 30 seconden voor het ding beeld geeft (zeker als je de 64-bit sloten in gebruik hebt)
Hmm interessant stukje leesvoer, weer wat geleerdrobbynaish schreef op 17 februari 2004 @ 11:06:
[...]
Ik kan hem ook modden naar een mobile MP.
Diegene waarvan ik het boardje heb gekocht had er 2 keer een 2400 op zitten en alleen met de L5 mod gaf hij keurig 2 x 2400MP aan.
http://www.cpuheat.wz.cz/...iplier/AXP_Multiplier.htm
Hoe heb jij het dan aangepakt?charops28 schreef op 17 februari 2004 @ 11:28:
[...]
Hmm interessant stukje leesvoer, weer wat geleerd. Mijn verhaal gaat dus half op. Je zult wat bruggen moeten aanpassen om het juiste aantal Mhz uit een XP2600 te persen, jij hebt alleen wat andere bruggen in gedachte als ik.
jij zegt ook dat de mp niet hoger gaat dan 11.5 x133 maar hoe kan het dan dat hij die 2400 xp gewoon aan kan.
[ Voor 14% gewijzigd door robbynaish op 17-02-2004 11:46 ]
Een 2400 zal gewoon als 2400 draaien,dus het bios pakt automatisch de juiste mp van 14,5, achter als je de mp wilt wijzigen kan je in het bios niet hoger als 11,5. Een 2600 draait op 12,5x166, het bios pakt de 12,5 en draait op een fsb van 133, dus beetje zonde, en met de hand kan je maar instellen tot 11,5.
Ik heb mijn 2600 gewoon via de L5 naar MP gemod, en daarna via de L3 bruggen naar een multiplier gezet van 15 zodat ze nu 15x144 draaien
Voor mp instellingen: http://www.ocinside.de/go.../socketa/xp_painting.html
Ik heb mijn 2600 gewoon via de L5 naar MP gemod, en daarna via de L3 bruggen naar een multiplier gezet van 15 zodat ze nu 15x144 draaien
Voor mp instellingen: http://www.ocinside.de/go.../socketa/xp_painting.html
[ Voor 39% gewijzigd door charops op 17-02-2004 12:04 ]
je kunt ook vonverters kopen he die je tussen je socket en je proc prikt, waarmee je met jumpertjes de multiplier kan aanpassen. Lijkt me ooit nog es leuk om te kijken hoeveel mijn tiger MP kan hebben, maarja, nu tbred 2400's er op en gaat ook prima (wel na solderen extra stroom)
[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 17-02-2004 12:13 ]
300 euro vind ik een redelijk bedrag! Een single proc is niet wat ik zoek, ik heb al een single procpc en die voldoet aan wat ik daar mee wil. Ik ben nu op zoek naar een pc waarop ik lekker dvdtjes kan kijken, muziek mee kan luisteren en tegelijk een ftp hosten, allerlei webservices draaien en bijv op lanparty's een gameserver. Dit zijn volgens mij meerdere processen naast elkaar en daarom ben ik dus op zoek naar een dual mobo wat voldoet aan mijn eisen (en omdat ik nog nooit een dual procpc heb gehad en ervaring wil opdoen en omdat het dus best wel 'geil' is -> je snapt wel wat ik bedoel).Kippenijzer schreef op 17 februari 2004 @ 00:18:
[...]
Ehm, leuk dat je aan het geilen bent, maar ik lees tussen de regels door dat het ook budget moet. Doe jezelf dan een lol, en neem gewoon een stevige single, die kan het allemaal 10x prima aan.
Goedkoop : tja, helaas worden er bijna geen dual amd athlon borden meer geleverd, dus goedkoop wordt het niet, probeer 2e hand,s maar verwacht ook daar niet te snel enorme koopjes.
Giganic : Lachu! Er is welgeteld één goed verkrijgbaar bord met gigabit te koop, da's de Tyan Thunder K7X Pro serie, en die kosten 450+ euro, dus koop gewoon een cheap ass giganicje, of een intel voor 45 euro.
Stil: Een moederbord heeft echt ruk met stilte te maken, tenzij hij toevallig een lawaaierige northbridge fan heeft, 5 euro zalman nb koeler erop -> klaar.
Al met al :
Zoek 2e hands een dual amd bord (tyan, msi, asus, gigabyte of chaintech zou ik aanraden, die zijn allemaal een pot nat en prima van kwaliteit)
Zet er twee durons op (verschilt nogal per bord, maar reken er maar op dat je ze naar MP zult moeten modden, heb je die handigheid?
En druk daar 2 Zalman Koelers op (je wilde toch stil)?
Dan heb je voor zeg 300 euro bord+cpu's+koeling+gbnic. En is dat je te duur, neem dan gewoon een single amd bijvoorbeeld op een cheap ass bord waar std. al gbit on-baord zit, want zolas gezegd kan dat in 10 voud hetgeen je ermee wilt doen.
Met goedkoop bedoelde ik dat ik geen 500 euro per proc/mobo voor een pc die gaat dienen als 'simpel' servertje/htpc'tje.
2e hands vind ik ook geen slecht idee alleen is er weinig recente info te vinden over dual duron's draaien (of ik zoek op de verkeerde plekken) en wat goede moederborden daarvoor zijn.
Aangaande de gigabitnic, er zijn steeds meer singleproc mobo's beschikbaar met gigabitnics, hoopte dat het ook het geval zou zijn met dualmobo's. Helaas en idd, dan is een losse nic een goedkopere oplossing.
En met stil: veel AMD's zijn grote warmteproducenten wat gekoeld moet worden maar Durons worden toch minder warm? Luchtkoeling maakt herrie dus hoe minder warmte hoe minder herrie. Dat bedoelde ik er mee. Iig bedankt voor je reaktie.
[ Voor 4% gewijzigd door engessa op 17-02-2004 19:00 ]
Ik hoop voor je dat je wat leuks weet te vinden iig. Atlas, de lucky bastard heeft zijn bord echt enorm goedkoop 2e hands op de kop weten te tikken. Het idee van de Duron's kan prima, er zijn al een aantal, die hier hopelijk nog gaan reageren, die hiermee ervaring hebben (de applebred duron's dus).engessa schreef op 17 februari 2004 @ 18:15:
[...]
300 euro vind ik een redelijk bedrag! Een single proc is niet wat ik zoek, ik heb al een single procpc en die voldoet aan wat ik daar mee wil. Ik ben nu op zoek naar een pc waarop ik lekker dvdtjes kan kijken, muziek mee kan luisteren en tegelijk een ftp hosten, allerlei webservices draaien en bijv op lanparty's een gameserver. Dit zijn volgens mij meerdere processen naast elkaar en daarom ben ik dus op zoek naar een dual mobo wat voldoet aan mijn eisen (en omdat ik nog nooit een dual procpc heb gehad en ervaring wil opdoen en omdat het dus best wel 'geil' is -> je snapt wel wat ik bedoel).
Met goedkoop bedoelde ik dat ik geen 500 euro per proc/mobo voor een pc die gaat dienen als 'simpel' servertje/htpc'tje.
2e hands vind ik ook geen slecht idee alleen is er weinig recente info te vinden over dual duron's draaien (of ik zoek op de verkeerde plekken) en wat goede moederborden daarvoor zijn.
Aangaande de gigabitnic, er zijn steeds meer singleproc mobo's beschikbaar met gigabitnics, hoopte dat het ook het geval zou zijn met dualmobo's. Helaas en idd, dan is een losse nic een goedkopere oplossing.
En met stil: veel AMD's zijn grote warmteproducenten wat gekoeld moet worden maar Durons worden toch minder warm? Luchtkoeling maakt herrie dus hoe minder warmte hoe minder herrie. Dat bedoelde ik er mee. Iig bedankt voor je reaktie.
Zoals gezegd, neem idd gewoon een losse gbit nic, en ik zou bijna aanraden om idd die intel te nemen, puur omdat ik weet dat deze 66mhz pci ondersteund, en daarmee dus geschikt is om in je 64/66 pci sloten te stoppen (als je daar 33mhz kaarten in stopt, gaat de verbinding tussen je north en southbridge ook op halve snelheid lopen).
En tja, het geile... Voor mij is het er langzaamaan vanaf. Voor eigen bedrijfje heb ik op de opteron na inmiddels alle x86 cpu's wel in dual
Oke hij doet het weer. Heb de fout herleid en kan hem inmiddels reproduceren ook: voeding floppydrive verkeerd om.Kippenijzer schreef op 17 februari 2004 @ 11:09:
[...]
Doet het bord het wel gewoon als je hem niet ingebouwd hebt? (Gewoon vrolijk op de tafel leggen, en minimale prut aansluiten, powerknop alternatief, schroevendraaier
Soms duurt het zo'n 30 seconden voor het ding beeld geeft (zeker als je de 64-bit sloten in gebruik hebt)
Gezien de search op GoT (en asusboards.com) zijn er gelukkig wel vaker mensen met problemen. Deze "hint" kwam ik dus op asusboards tegen.
Verwijderd
Bedoel je niet dat je de datakabel verkeerd om hebt aangesloten op de floppy? De voedingskabel past er maar op 1 manier in, en als je hem toch andersom erin drukt (gaat wel, beetje moeite), dan is meestal de draad van je voeding, (en waarschijnlijk de rest daarvan ook) kapot, en je floppy overleeft het niet. Ik heb er ervaring mee, bij een voeding die géén nokjes had aan de floppy-stroomkabel, en die paste er dus heel gemakkelijk op 2 manieren in...Escrimador schreef op 17 februari 2004 @ 20:50:
[...]
Oke hij doet het weer. Heb de fout herleid en kan hem inmiddels reproduceren ook: voeding floppydrive verkeerd om.
Gezien de search op GoT (en asusboards.com) zijn er gelukkig wel vaker mensen met problemen. Deze "hint" kwam ik dus op asusboards tegen.

nee, was echt de power. Ik had naar de gele ader gekeken en die zat bij alle andere drives links, dus zo had ik hem ook op de floppy gezet. Kostte geen kracht, is zo'n klein 4 pinnig ding, beetje het formaat van een 3pin-fanconnectorVerwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 21:38:
[...]
Bedoel je niet dat je de datakabel verkeerd om hebt aangesloten op de floppy? De voedingskabel past er maar op 1 manier in, en als je hem toch andersom erin drukt (gaat wel, beetje moeite), dan is meestal de draad van je voeding, (en waarschijnlijk de rest daarvan ook) kapot, en je floppy overleeft het niet. Ik heb er ervaring mee, bij een voeding die géén nokjes had aan de floppy-stroomkabel, en die paste er dus heel gemakkelijk op 2 manieren in...
Ik heb even een vraagje over de Opteron, nou ja 2 eigenlijk. Wat is het nut van een socket van een Opteron 14x wanneer er ook een socket 939 Athlon 64FX (1MB L2) bescjikbaar wordt.
Is het trouwens mogelijk die 14x serie in dual opstelling te gebruiken? Ik meen ergens gelezen te hebben van wel maar dat AMD dat niet support, logischerwijs
Nog een kleine vraag: Met een dual systeem heb je normaal gesproken geen voordeel bij gamen omdat de meeste games geen SMP ondersteunen. Maar als je een dual Opteron neemt, waarbij elke cpu zijn eigen geheugen heeft, dan heeft de ene cpu waar de game op draait toch dubbele geheugenbandbreedte en zal dus sneller zijn (icm NUMA)? Dit ondanks de iets hogere latency voor het niet lokale geheugen
Is het trouwens mogelijk die 14x serie in dual opstelling te gebruiken? Ik meen ergens gelezen te hebben van wel maar dat AMD dat niet support, logischerwijs
Nog een kleine vraag: Met een dual systeem heb je normaal gesproken geen voordeel bij gamen omdat de meeste games geen SMP ondersteunen. Maar als je een dual Opteron neemt, waarbij elke cpu zijn eigen geheugen heeft, dan heeft de ene cpu waar de game op draait toch dubbele geheugenbandbreedte en zal dus sneller zijn (icm NUMA)? Dit ondanks de iets hogere latency voor het niet lokale geheugen
[ Voor 39% gewijzigd door neographikal op 20-02-2004 09:01 ]
Ik moet een nieuwe voeding hebben voor mijn dual amd bak met 2 x xp2400.
Er moet wel een stille voeding in omdat hij in de woonkamer staat.
Ik kwam er 1 van Nexus tegen zie http://www.nexustek.nl/nx3500.htm
Zal die het trekken?
Ik heb trouwens een asus 266-d
(http://www.asus.com/produ...eta/a7m266-d/overview.htm)
met nu nog 1 grote schijf maar er komen 2 schijfen in als raid0.
Op de asus site staat dat hij min. 180watt moet krijgen en dat kan die Nexus wel aan.
Bij die winkel hebben ze ook Huntkey voedingen en die zijn vergelijkbaar of zelfs beter dan enermax etc. volgens hun.
zie. http://www.huntkey.com/eng/hun-free.htm
Zijn wel lekker goedkoop.
Zal die het trekken?
Ik heb trouwens een asus 266-d
(http://www.asus.com/produ...eta/a7m266-d/overview.htm)
met nu nog 1 grote schijf maar er komen 2 schijfen in als raid0.
Op de asus site staat dat hij min. 180watt moet krijgen en dat kan die Nexus wel aan.
Bij die winkel hebben ze ook Huntkey voedingen en die zijn vergelijkbaar of zelfs beter dan enermax etc. volgens hun.
zie. http://www.huntkey.com/eng/hun-free.htm
Zijn wel lekker goedkoop.
[ Voor 17% gewijzigd door robbynaish op 21-02-2004 14:34 ]
Verwijderd
hangt natuurlijk af van je systeem en je rand aperatuur.. mar het is wel kielle kiele hoor.. zou voor safe gaan.. bv een 450 of 500 watt van antec.. altijd stil en goed.robbynaish schreef op 21 februari 2004 @ 14:32:
Ik moet een nieuwe voeding hebben voor mijn dual amd bak met 2 x xp2400.
Zal die het trekken?
De scheiding Athlon 64 FX, Opteron 1xx, Opteron 2xx en Opteron 8xx is natuurlijk 100 procent kunstmatig en gebaseerd op marketing cq prijsdifferentiatie. De Athlonj 64 FX en Opteron 1xx overlappen elkaar maar gedeeltelijk (er is geen Athlon 64 FX onder 2,2GHz) dus de Opteron 1xx heeft wel enig nut.neographikal schreef op 20 februari 2004 @ 08:48:
Ik heb even een vraagje over de Opteron, nou ja 2 eigenlijk. Wat is het nut van een socket van een Opteron 14x wanneer er ook een socket 939 Athlon 64FX (1MB L2) bescjikbaar wordt.
Zonder NUMA-ondersteuning in het besturingssysteem en het BIOS levert een dual Opteron gelijke prestaites met geheugen aan beide processors en geheugen aan één processor. Kijk maar naar de benchmarks van GamePC. Windows XP heeft geen NUMA dus gamen zal niet sneller gaan dankzij de twee geheugencontrollers.Nog een kleine vraag: Met een dual systeem heb je normaal gesproken geen voordeel bij gamen omdat de meeste games geen SMP ondersteunen. Maar als je een dual Opteron neemt, waarbij elke cpu zijn eigen geheugen heeft, dan heeft de ene cpu waar de game op draait toch dubbele geheugenbandbreedte en zal dus sneller zijn (icm NUMA)? Dit ondanks de iets hogere latency voor het niet lokale geheugen
De reden dat games niet sneller draaien op een dual is dat games nauwelijks of helemaal niet multi-threaded zijn.
Mijn dank is grootFemme schreef op 21 februari 2004 @ 21:23:
[...]
De scheiding Athlon 64 FX, Opteron 1xx, Opteron 2xx en Opteron 8xx is natuurlijk 100 procent kunstmatig en gebaseerd op marketing cq prijsdifferentiatie. De Athlonj 64 FX en Opteron 1xx overlappen elkaar maar gedeeltelijk (er is geen Athlon 64 FX onder 2,2GHz) dus de Opteron 1xx heeft wel enig nut.
[...]
Zonder NUMA-ondersteuning in het besturingssysteem en het BIOS levert een dual Opteron gelijke prestaites met geheugen aan beide processors en geheugen aan één processor. Kijk maar naar de benchmarks van GamePC. Windows XP heeft geen NUMA dus gamen zal niet sneller gaan dankzij de twee geheugencontrollers.
De reden dat games niet sneller draaien op een dual is dat games nauwelijks of helemaal niet multi-threaded zijn.
Ik weet dat weinig games SMP capable zijn, de Q3 engine is één van de weinigen. Máár wanneer één applicatie op één cpu draait pakt hij dan niet het geheugen van cpu 2 erbij en dus niet de dubbele geheugenbandbreedte? Dat is erg jammer...
Overigens kon ik ook gamen onder Win2k adv. server, dus onder windows 2003 moet dat ook nog wel lukken denk ik
Op zich vind ik de kosten van een dual Opteron best meevallen, nu al, en mijn plannen om te upgraden zijn voor het einde van de zomer.
Vandaag twee cpu's op mijn asus boardje gezet. (overgenomen van Brent).
Alleen in de taskmanager zie ik maar 1 cpu?
Tijdens booten en in apparaatbeheer zie je 2 x 2400MP (zijn gemodde xp's)
Hoe kan dit?
Hoe kan dit?
[ Voor 45% gewijzigd door robbynaish op 26-02-2004 09:25 ]
Verwijderd
Je hebt goede kans dat je CPU naar de knoppen is. Gaan die AMD's écht zo snel in temperatuur omhoog als de fan uitvalt? Damn...
Tevens, als je Windows hebt geïnstalleerd met 1 CPU, dan zit er een HAL in voor maar 1 processer. Je moet Windows opnieuw installeren, of de HAL vervangen voor een die 2 processoren ondersteunt, al weet ik niet of dat laatste wel kan, en zo ja, dan weet ik niet hoe het moet.
Tevens, als je Windows hebt geïnstalleerd met 1 CPU, dan zit er een HAL in voor maar 1 processer. Je moet Windows opnieuw installeren, of de HAL vervangen voor een die 2 processoren ondersteunt, al weet ik niet of dat laatste wel kan, en zo ja, dan weet ik niet hoe het moet.
dude niet zo slim!robbynaish schreef op 22 februari 2004 @ 00:47:
Vandaag twee cpu's op mijn asus boardje gezet. (overgenomen van Brent).
Hoe kan dit?
(Nu na het even stappen heb ik nog een keer gekeken maar gewoon 1 cpu in de taskmanager maar heb net per ongeluk het draadje van de fan los geschopt en het ging wat stinken. De cpu was 125 graden
.
Maar na opnieuw opstarten met fan aan loopt hij nog stabiel en wordt de cpu nog aangegeven maar dus niet in de taskmanager)
je hebt kans dat er gewoon geen multiproc HAL geinstaleerd is, bij system moet er bij ACPI computer blabla iets over "multiproc" staan, is dat niet het geval moet je dat veranderen of een reinstall doen.
AHHH CRAP net te laat,
hey firepower, ga is naar je eigen topic van jouw soort (xeon) mensen!!!
[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 22-02-2004 01:12 ]
Bij systeem geeft hij ook aan ACPI multiprosessor pc en xp is opn. geinstall.
Nou ik heb het voor elkaar
Oplossing:
-In bios mp check enabled (zijn gemodde xp's) en windows xp ging toen de mutliproc. veranderen in uniproc. (nieuwe hardware gevonden blahblah.)
-Toen in bios mp check disabled en toen kwam windows weer met de melding hardware gevonden en nu 2 cpu's in de taskmanager.
Nou ik heb het voor elkaar
Oplossing:
-In bios mp check enabled (zijn gemodde xp's) en windows xp ging toen de mutliproc. veranderen in uniproc. (nieuwe hardware gevonden blahblah.)
-Toen in bios mp check disabled en toen kwam windows weer met de melding hardware gevonden en nu 2 cpu's in de taskmanager.
[ Voor 95% gewijzigd door robbynaish op 26-02-2004 09:26 ]
Verwijderd
Dus, Windows XP is in staat om een dual-cpu systeem dat is geïnstalleerd met 1 proc automatisch om te zetten als je er de 2de later bij zet? Cool... dat vergemakkelijkt de zaak enorm.robbynaish schreef op 22 februari 2004 @ 01:11:
Nou ik heb het voor elkaar![]()
Oplossing:
Ik wil alleen maar helpen...gladiool schreef op 22 februari 2004 @ 01:10:
AHHH CRAP net te laat,
hey firepower, ga is naar je eigen topic van jouw soort (xeon) mensen!!!![]()
*Kruipt terug naar het Xeon topic...*
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 03:01 ]
maar het gekke was dat ik hem met 2 cpu's geinstall. heb en dat zag hij ook in windows alleen niet in de taskmanager.
De cpu doet het trouwens nog prima.
Maar nu het volgende. zie plaatjes
Op 1500 mhz

Op 2100 mhz

Waarom zakt die Dhrystone zo in?
Het zijn 2 2400xp's.
Nou heb het voor elkaar. Nou zijn de benches wel goed
Maar nu het volgende. zie plaatjes
Op 1500 mhz

Op 2100 mhz

Waarom zakt die Dhrystone zo in?
Het zijn 2 2400xp's.
Nou heb het voor elkaar. Nou zijn de benches wel goed

[ Voor 57% gewijzigd door robbynaish op 27-02-2004 21:11 ]
Verwijderd
JAJAJA daar issie dan,
Hij is on-line hoor; de Dual best-buy-guide.
Er moet nog heel wat aan gebeuren, alleen ik dacht, hoe eerder in de lucht hoe sneller je de foutjes en inperfecties ontdekt. Ik hoop dat jullie er een beetje lol mee hebben.
Owja, LEES DE OPENING!.. ok?
Hij is on-line hoor; de Dual best-buy-guide.
Er moet nog heel wat aan gebeuren, alleen ik dacht, hoe eerder in de lucht hoe sneller je de foutjes en inperfecties ontdekt. Ik hoop dat jullie er een beetje lol mee hebben.
Owja, LEES DE OPENING!.. ok?
.
[ Voor 100% gewijzigd door robbynaish op 24-02-2004 13:51 ]
Ik kan misschien voor 950 euro aan 5 nieuwe MSI K7D-Master-L's komen, alleen heb ik er zelf natuurlijk maar eentje nodig
. Enig idee/ enige ervaring mbt dit bordje hier aanwezig? Is het de moeite en realistisch haalbaar om de andere 4 stuks kwijt te raken voor die prijs (190/bord + porto, wordt wel geleverd met factuur enzo, maar kan ze helaas niet per stuk overnemen
.).
Of je ze kwijt kan? Ik denk het zelf van wel, het is een mega stabiel super bord. Ik heb hem zelf en ben er heel erg tevreden over.Kippenijzer schreef op 25 februari 2004 @ 22:25:
Ik kan misschien voor 950 euro aan 5 nieuwe MSI K7D-Master-L's komen, alleen heb ik er zelf natuurlijk maar eentje nodig. Enig idee/ enige ervaring mbt dit bordje hier aanwezig? Is het de moeite en realistisch haalbaar om de andere 4 stuks kwijt te raken voor die prijs (190/bord + porto, wordt wel geleverd met factuur enzo, maar kan ze helaas niet per stuk overnemen
.).
Ik denk dat er hier best wat mensen zijn die een K7D-Master-L willen als dual bordje, zeker weten doe ik het natuurlijk niet...
MSI K7D-Master-L is best een goed bordje
Die heb ik ook en draai momenteel 2x 2500XP Barton @ 3200XP @ 133FSB
Hij deed wel wat moeilijk omtrend het geheugen.
Met 2 x 512MB Twinmos geheugen wou hij niet booten dus voorlopig 2 x 256MB apacer. Binnenenkort probeer ik een met 2 x 512MB Apacer.
De rest van mijn setup:
550 Watt Antec voeding
ATI radeon 9500 NP @ 9700
Promise Sata150 Tx2Plus
2x WB Raptor 36GB
1x Maxtor 7200rpm 8MB 120GB
+ nog wat ander zooi zoals DVD, CD-RW, SB Live 5.1, ....
Die heb ik ook en draai momenteel 2x 2500XP Barton @ 3200XP @ 133FSB
Hij deed wel wat moeilijk omtrend het geheugen.
Met 2 x 512MB Twinmos geheugen wou hij niet booten dus voorlopig 2 x 256MB apacer. Binnenenkort probeer ik een met 2 x 512MB Apacer.
De rest van mijn setup:
550 Watt Antec voeding
ATI radeon 9500 NP @ 9700
Promise Sata150 Tx2Plus
2x WB Raptor 36GB
1x Maxtor 7200rpm 8MB 120GB
+ nog wat ander zooi zoals DVD, CD-RW, SB Live 5.1, ....
hoi,
vandaag mijn nieuwe werkgeheugen binnen gekregen 512 pc 2100 voor mijn A7M266-D dual Amd moederbord. Er zat al twee keer 256mb in maar als ik nu die 512mb erbij doe dan start windows niet meer op. Hij word wel herkent in de bios en bij de memory check maar zo gauw als ie windows start nokt ie ermee
.
Heb er nu een van 256 omgewisseld voor de 512 en dan draait ie ook maar zo gauw als ik er een derde bij doe nokt ie.
Lijkt net of windows niet meer dan twee stuks geheugen aan kan.
En zou dit aan windows liggen of aan mijn A7m266-D?
iemand een idee?
vandaag mijn nieuwe werkgeheugen binnen gekregen 512 pc 2100 voor mijn A7M266-D dual Amd moederbord. Er zat al twee keer 256mb in maar als ik nu die 512mb erbij doe dan start windows niet meer op. Hij word wel herkent in de bios en bij de memory check maar zo gauw als ie windows start nokt ie ermee

Heb er nu een van 256 omgewisseld voor de 512 en dan draait ie ook maar zo gauw als ik er een derde bij doe nokt ie.
iemand een idee?
Als je non-registered geheugen hebt, dan kunnen er maximaal 2 latjes in. Als je registered geheugen hebt, kun je alles vullen. Ik verwacht dat je non-registered geheugen hebt gekocht....LLEEDD schreef op 26 februari 2004 @ 14:15:
iemand een idee?
edit:
Owh ja. Je kunt registered en non-registered niet mengen.
Owh ja. Je kunt registered en non-registered niet mengen.
[ Voor 9% gewijzigd door JustDutch op 26-02-2004 14:22 ]
ok tnx
mmm ja idd, heb gewoon geheugen gekocht beetje stomme vraag maar wat is eigenlijk het verchil tussen gewoon en registerd geheugen? behalve dat het duurder is.
mmm ja idd, heb gewoon geheugen gekocht beetje stomme vraag maar wat is eigenlijk het verchil tussen gewoon en registerd geheugen? behalve dat het duurder is.
Daar hebben we een FAQ voor:LLEEDD schreef op 26 februari 2004 @ 14:29:
ok tnx
PMG FAQ - RAM FAQ
Registered geheugen is geheugen met een soort van buffer, meer informatie daarover kun je hier vinden. 
Ik zit zelf te denken om misschien nog 2 nieuwe CPU's op mijn MPX te prikken, om zo toch nog wat meer performance te krijgen in o.a. games. Ik ben geen die-hard gamer, maar ik vind het toch wel jammer dat ik een nieuw spel als UT2k4 niet erg lekker kan spelen door een trage CPU (mijn videokaart presteert 80% beter in m'n 2600+ barton doos). Aangezien het MPX platform min of meer dood is zit twijfel ik nog of ik nog die CPU's koop of direct doorspaar voor een Opteron setup. Helaas zijn de Opterons op dit moment nog wat prijzig.
Ik zit zelf te denken om misschien nog 2 nieuwe CPU's op mijn MPX te prikken, om zo toch nog wat meer performance te krijgen in o.a. games. Ik ben geen die-hard gamer, maar ik vind het toch wel jammer dat ik een nieuw spel als UT2k4 niet erg lekker kan spelen door een trage CPU (mijn videokaart presteert 80% beter in m'n 2600+ barton doos). Aangezien het MPX platform min of meer dood is zit twijfel ik nog of ik nog die CPU's koop of direct doorspaar voor een Opteron setup. Helaas zijn de Opterons op dit moment nog wat prijzig.
Hmm, zo dood zou ik het platform nou niet willen noemen. AMD ontwikkeld er verder niet meer aan nee, maar er zijn steeds meer hobby-dual-people die juist een MPX platform gebruiken om eens te ruiken aan het echte werkAikeleer schreef op 26 februari 2004 @ 14:36:
Registered geheugen is geheugen met een soort van buffer, meer informatie daarover kun je hier vinden.
Ik heb dat vroeger gedaan met me Abi BP6, maar er zullen nu zat mensen zijn die een tweedehands MPX bordje kopen, of nieuw, er een stel Athlon MP's of gemodde XP's opgooien en eens kijken naar het hoe of wat van een dual.
Besef wel, zoals je zelf ook al zegt, dat een dual opteron nog erg duur is, en een dual xeon (pc-pl bordje van asus) weinig te bieden heeft (als in: geen 64b/66mzh sloten). Voor de rest is het ook een prima instap bord natuurlijk. Bovendien zijn dual xeon's nou ook niet echt goedkoop. Een tijdje geleden kon je voor 160e een dual 2400MP (officiele) kopen. Daar kan geen Xeon tegenop qua prijs/performance.
Al met al denk ik dat de MPX misschien door AMD dood is verklaard, maar het platform bij mensen zoals ons
Dit topic is gesloten.