[Ervaringen] Dual AMD systemen - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.949 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleempje.
Ik draai me dual amd mp 1800+ nu zo'n 1,5 maande en de laaste dagen restarten de pc ineens. Vanmorgen wilde de pc na zo'n reboot geen beeld meer geven.
Het is trouwens een Asus a7m 266-d .Ik heb al geprobeerd zonder me hdd en cdrom speler te booten alleen me videokaart dan ook geen beeld. via de speaker krijg ik ook geen piepjes. Ik ga dadelijk nog met een andere vga kaart proberen maar ik denk niet dat dat het probleem is. Er zit trouwens een 400 Watt voeding in aangesloten op het moederbord met 2 dingen. die p4 en die grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:23
ik denk dat het toch je voeding is.

Ik had eerst ook een goede 350 watt voedig maar dat had ik soort gelijke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een probleem met een dual amd systeem, het is een dual amd athlon mp 2400+ op een Thunder K7X Pro (S2469) versie met onboard SCSI. Als de bak ongeveer een half uurtje draait valt het beeld en netwerkverbinding weg, maar blijven de fans draaien en volgens mij gaat het systeem gewoon door?

Het probleem doet zich voor sinds we er nieuw geheugen in hebben gestoken, namelijk 3x DANE ELEC (184pin dimm) Registered ECC 512mb DDR SDRAM pc2700. In de bios hebben we ECC enabled maar de bak valt simpelweg na ongeveer een half uur uit. Ook als we proberen met maar 1 dimm op te starten doet dit probleem zich voor, bij de ene duurt het wat langer dan bij de andere dimm maar hij valt zo ongeveer na een half uur weer uit.

Het probleem komt niet van de voeding, dit is een 550watt EPS voeding van antec die we met een ander systeem ook hebben getest en zonder problemen draaid.

Als iemand bekent is met dit probleem of suggesties heeft hoe het op te lossen, bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
misschien is het een warmte probleem of kan je hem daarna meteen weer opstarten?

Of valt hij dan wat sneller uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen warmte probleem, ik heb ondertussen uitgevonden dat het 333mhz geheugen is en het mobo maar tot 266mhz ondersteunt. Ook staat het geheugen niet in deze lijst: http://www.tyan.com/support/html/memory_s2469.html

Kan dit het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Aangezien je het probleem hebt sinds de plaatsing van het nieuwe geheugen is het waarschijnlijk een compatibiliteitsissue ja. Probeer het eens met een andere (PC2100) DIMM zou ik zeggen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Whoot! Ik krijg binnenkort dus ook een bordje met procs! Ik heb via de mail een MSI K7-D Master aangeboden gekregen inclusief 2 duron 1200's. Das wel fijn! Zodra ik die binnen heb en wat centjes prik ik er 2 duron 2000's op en wat snel geheugen. Alleen nu vraag ik mij nog 2 dingen af:

Kun je er ook sneller geheugen opzetten dat zichzelf terugklokt zodat je strakke timings en een lage CAS kunt gebruiken? Ik lees hierboven dat dat dus soms problemen kan geven, is dat algemeen of specifiek voor dat geheugen?

Wat voor koelers heeft iedereen op zijn CPU's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 20:50
engessa schreef op 09 maart 2004 @ 11:14:
Kun je er ook sneller geheugen opzetten dat zichzelf terugklokt zodat je strakke timings en een lage CAS kunt gebruiken? Ik lees hierboven dat dat dus soms problemen kan geven, is dat algemeen of specifiek voor dat geheugen?
Ja hoor dat kan, ik zou er wel even op letten dat je dan toch voor goed merkgeheugen gaat (ivm de SPD) Zelf heb ik Kingston PC3000 op mijn dual K7 liggen, alleen leest ie daar de SPD neit goed van uit... en moet ik na een BIOS flash dus ff starten met een PC2100 standaardreepje.
Watergekoeld ;)
Eerst had ik Thermaltake 7+ gevaartes, koelen lekker, maar maakte me toch wat teveel lawaai.

[ Voor 10% gewijzigd door Delta2 op 09-03-2004 12:00 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:17

JustDutch

was ambtenaar :)

Arctic Slim Silent Pro TC

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Whoot! Ik krijg binnenkort dus ook een bordje met procs! Ik heb via de mail een MSI K7-D Master aangeboden gekregen inclusief 2 duron 1200's. Das wel fijn! Zodra ik die binnen heb en wat centjes prik ik er 2 duron 2000's op en wat snel geheugen. Alleen nu vraag ik mij nog 2 dingen af:

Sure dude, dat kan zeker.

Ik heb hier nu zelf gewone PC2100 reepjes die ik een stuk strakker laat lopen en dat gaat ook perfect.

Qua koelers heb ik Spire Microflow II's en die zijn stil en houden alles enigzins koel.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
Een vriend van me heeft mijn oude mobo (asus 266-d) overgenomen samen met 2 2400xp modded.

Hij heeft alles in zijn systeem gezet maar kreeg geen beeld toen heeft hij nog een keer opgestort en toen werkte het wel tot in windows (toen liep hij vast).
Daarna ging hij na enkele malen proberen soms aan.

Ik dacht dat het aan zijn voeding lag(400watt q-tec) en heb daarom nu mijn 480 watt thermaltake voeding erin gestopt en krijg nog steeds geen beeld.

Is het mobo dood? Hij heeft wel verschillende tientallen keren geprobeert op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

robbynaish schreef op 10 maart 2004 @ 21:14:
Een vriend van me heeft mijn oude mobo (asus 266-d) overgenomen samen met 2 2400xp modded.

Hij heeft alles in zijn systeem gezet maar kreeg geen beeld toen heeft hij nog een keer opgestort en toen werkte het wel tot in windows (toen liep hij vast).

Ik dacht dat het aan zijn voeding lag(400watt q-tec) en heb daarom nu mijn 480 watt thermaltake voeding erin gestopt en krijg nog steeds geen beeld.

Is het mobo dood? Hij heeft wel verschillende tientallen keren geprobeert op te starten.
Bios reset ?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbynaish schreef op 10 maart 2004 @ 21:14:

Is er misschien kortsluiting met de kast, die niet altijd optreedt? Zit er wellicht een backplate-stud van het mainboard verkeerd? Kijk daar eens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was effe aan het surfen vandaag, en toen kwam ik dit tegen:

De TYAN S4880 Quad Opteron Mobo!!!!

Afbeeldingslocatie: http://lambcutlet.org/albums/Tyan_S4880/Tyan_S4880_01.jpg

en hier kunt men meer pics er over vinden:

http://lambcutlet.org/gallery/Tyan_S4880/Tyan_S4880_01

Mijn Dual bak is :

Dual AMD AthlonMP 2200+ Thoroughbred A
ASUS A7M266-D Rev 1.04 + BIOS 1009 soon BIOS 1010
1x 1GB PC-2100 ECC Reg. van Twin-Moss
Hercules 3D PROPHET 9700 Pro 128MB DDR 256Bit Limited X-Mas Red Edition
Creative Labs SoundBlaster Audigy2 Platinum.
1x 40GB Maxtor Diamond Max 9+ 7200 rpm
1x 60GB Maxtor Diamond Max 9+ 7200 rpm
1x 3-Com 3C905C-TX-M 10/100 Fast Ethernet Adapter
Chieftech DA-01-BLD Server Tower
Philips Brilliance 109SP 19" monitor.

Win2KPro + SP4
Catalyst 4.2
DirectX 9.0b

Ready for DoomIII :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 14:38
mooi moederbord die tyan, jammer dat de meeste geen toereikend budget hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
Ik zie nergens de optie om het cmos te clearen? Ik heb wel even de batterij eruit gehaald.

Ik heb het mobo nu uit de kast maar het zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

robbynaish schreef op 10 maart 2004 @ 22:02:
[...]

Ik zie nergens de optie om het cmos te clearen? Ik heb wel even de batterij eruit gehaald.

Ik heb het mobo nu uit de kast maar het zelfde resultaat.
ATX stekker eruit. Batterij eruit. De twee betterij pinnetjes kortsluiten voor 5 seconden. En hij is gereset :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
werkt niet die bios reset.

Ik had wel vaker problemen met een koude start maar dacht dat het aan mijn voeding lag. Die had veel te weinig watt (300watt) maar als hij eenmaal aan was geen probleem. Vandaag ook mijn nieuwe voeding binnen gekregen voor mijn nieuwe systeem (480watt themaltake) maar daarmee ook geen succes.

er zijn erg veel problemen met opstarten bij dit board zie

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/1918/

Dus als iemand nog voor een leuk prijsje een boardje heeft liggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:41:
ik was effe aan het surfen vandaag, en toen kwam ik dit tegen:

De TYAN S4880 Quad Opteron Mobo!!!!

[afbeelding]

en hier kunt men meer pics er over vinden:

http://lambcutlet.org/gallery/Tyan_S4880/Tyan_S4880_01

Mijn Dual bak is :

Dual AMD AthlonMP 2200+ Thoroughbred A
ASUS A7M266-D Rev 1.04 + BIOS 1009 soon BIOS 1010
1x 1GB PC-2100 ECC Reg. van Twin-Moss
Club3D Radeon 9700 Pro 128MB DDR 256Bit
Creative Labs SoundBlaster Audigy2 Platinum.
1x 40GB Maxtor Diamond Max 9+ 7200 rpm
1x 60GB Maxtor Diamond Max 9+ 7200 rpm
1x 3-Com 3C905C-TX-M 10/100 Fast Ethernet Adapter
Chieftech DA-01-BLD Server Tower
Philips Brilliance 109SP 19" monitor.

Win2KPro + SP4
Catalyst 4.2
DirectX 9.0b

Ready for DoomIII :)
Ik had hem afgelopen week inderdaad al in mijn tyan-dev mailbox liggen. Nadeel van dit soort borden is de prijs (reken >>1500euro) en daarbij nog "effe" 4 8xx opterons. En natuurlijk, mijns inziens dan, een geschikte case, want door de breedte van het bord moet een eventuele voeding onder/boven, en anders voor (en ik pleit 100% voor 1U, dus onder/boven is geen optie), en da's dus ook weer (prijzig) maatwerk... Neh, doe mij dan maar 4 1U dual opteron bakken voor nagenoeg hetzelfde geld, dan clusteren we ze wel ofzo ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
robbynaish schreef op 10 maart 2004 @ 22:47:
werkt niet die bios reset.

Ik had wel vaker problemen met een koude start maar dacht dat het aan mijn voeding lag. Die had veel te weinig watt (300watt) maar als hij eenmaal aan was geen probleem. Vandaag ook mijn nieuwe voeding binnen gekregen voor mijn nieuwe systeem (480watt themaltake) maar daarmee ook geen succes.

er zijn erg veel problemen met opstarten bij dit board zie

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/1918/

Dus als iemand nog voor een leuk prijsje een boardje heeft liggen :9
De batterij de hele nacht eruit gehad maar geen beeld!

Ik denkt toch echt dat het mobo is overleden.

Wat kan het nog meer zijn.

Ik heb:

-zonder geheugen opgestart
-het mobo uit de kast
-verschillend jumper combinaties
-alle kaarten eruit
-een andere agp kaart
-andere voeding
-1 cpu (in cpu0)

(zonder geheugen moet hij toch wel beeld geven, tot de bios?)

[ Voor 4% gewijzigd door robbynaish op 11-03-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
robbynaish schreef op 11 maart 2004 @ 11:04:
(zonder geheugen moet hij toch wel beeld geven, tot de bios?)
Ummm nee :)
Maar de PC speaker zou wel moeten gaan piepen.
Heb je die aangesloten ? Dan kun je namelijk als deze functioneert de foutcode achterhalen. Doet de speaker niets, dan is het of je moederbord of de cpu. ( beiden geprobeerd ? )

edit:

start dus eens op met alleen het moederbord en 1 processor, werkt hij, dan kun je langzaam de andere onderdelen gaan toevoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Delta2 op 11-03-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17
Iemand overigens toevallig ervaring met een Thouroughbred B op de Tyan Tiger S2466n-4M?

Gisteren nieuwe CPU binnen gekregen (waarvoor mijn dank, 1to0), in eerste instantie L5 mod gedaan en geprobeerd te starten in dual mode met een T'bred A: niks. Vervolgens enkel de T'bred B in CPU socket 1, niks. Tenslotte nog in socket 0 geprobeerd en weer niks (niks als in: wel opspinnende HD's en fans maar geen beeld, piepjes, enige andere activiteit whatsoever). Uiteindelijk de L5 mod teruggedraait (verbinding weggepoetst, wat gelukkig de eerste paar dagen nog goed wil) en beide sockets nogmaals geprobeerd maar nog steeds geen enkele reactie.

Het lijkt erop dat de CPU niet werkt icm dit mobo, maar helaas staat op de site van Tyan weinig info hierover. Andere optie is een DOA, maar daar ga ik toch eigenlijk niet van uit.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
Delta2 schreef op 11 maart 2004 @ 13:43:
[...]

Ummm nee :)
Maar de PC speaker zou wel moeten gaan piepen.
Heb je die aangesloten ? Dan kun je namelijk als deze functioneert de foutcode achterhalen. Doet de speaker niets, dan is het of je moederbord of de cpu. ( beiden geprobeerd ? )

edit:

start dus eens op met alleen het moederbord en 1 processor, werkt hij, dan kun je langzaam de andere onderdelen gaan toevoegen.
Het board is echt stuk want de rest van de spullen (geheugen,cpu's etc.) werkt
gewoon in een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 10 maart 2004 @ 22:52:
[...]

En natuurlijk, mijns inziens dan, een geschikte case, want door de breedte van het bord moet een eventuele voeding onder/boven...
Nou zou deze case geschikt er voor zijn dan?

http://addtronics.com/wtx8500.htm

dit is voor WTX Mobo's :9~

Afbeeldingslocatie: http://addtronics.com/gif/W8500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://addtronics.com/gif/w8600.jpg

Dit zijn wel mooie kasten er voor denk ik hoor.

er zijn 3 maten: ATX, uATX en WTX. [voor Dual borden dan he' en WTX zal ook voor die quad mobo's gebruikt worden]

ATX = 12" x 9,6 "

uATX = 12" x 13"

WTX = 16" x 22"

dat denk ik dan. De kast heeft een leeg gewicht van 25 Kilo! :D
Kippenijzer schreef op 10 maart 2004 @ 22:52:
[...]

Neh, doe mij dan maar 4 1U dual opteron bakken voor nagenoeg hetzelfde geld, dan clusteren we ze wel ofzo :P ...
Idd absoluut mee eens, 1 Opteron 846 kost al een kleine 2400 Eueo nau dat keer 4 + dit mobo voor 1500 Euro nou dan moet je geheugen het liefst 4GB per Proc das 8x 2GB reepjes , je kast, je voeding en de rest nog, ik denk dat je gauw aan de 20 000 Euro komt.

En idd met 4x Dual Opteron 246 ben je zeker veel goedkoper uit en clusteren die handel. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Opteron 846 kost nog maar 1165 dollar sinds de laatste prijsverlaging. De prijs in de pricewatch is hoger maar als je bij leveranciers zoals Melrow.nl gaat navragen dan kom je waarschijnlijk uit op een prijs van minder dan 1165 euro excl. BTW. Dat is een hele aantrekkelijke prijs voor een processor die in 4-way systemen gebruikt kan worden.

Voor clustering is een dual al snel aantrekkelijker omdat je de nodes toch niet erg zwaar uitgevoerd hoeven te worden (relatief weinig geheugen, geen dure storage). Voor een zware database-server die niet of moeilijk geclusterd kan worden is de quad Opteron een interessante oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 12-03-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Obi-Wan Kenobi linkte op 12 maart 2004 @ 13:11:
Mooie plaatjes met een zinnig verhaal erbij
Echter is die kast nog geen optie, er zijn inderdaad voldoende WTX compatibele kasten voor zo'n boird, echter zou ik ook voor quad de voorkeur hebben voor 19" 2U (of liever zelfs gewoon 1U). :+
En femme, die clustering was meer als "grapje" erbij. Ik zou de power van een quad toch niet functioneel genoeg gebruiken en zou me 4 afzonderlijke dual's veel beter uit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

ThaHandy schreef op 18 maart 2004 @ 19:47 in een andere topic:
Ik ben van plan een dual AMD MP (2800+) cpu setje te kopen maar mijn vraag zit het nog in de moederbord

Tyan Tiger MPX (S2466N-4M) a € 269
MSI K7D Master-L a € 255,-
Iwill MPX2, AMD 760 (Dual CPU) a € 259,-
GigaByte GA-7DPXDW-P a € 247,-

nou heb ik hier de specs van bekeken en zijn inpreciepe gelijk.
alle 4 lan, ata100, 762 chipset

nou mijn vraag, welke komt beter uit de bus,
wat zijn jullie ervaringen
edit:

is 300Watt voldoende?

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 18-03-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had een vraag:
Is een Single Opteron 140 een beetje snel?
Ik heb wel wat reviews gezien, maar die zijn van Dual...
En is Single Opteron wel een goede optie voor games e.d., of kan je dan beter kijken voor een Athlon 64 :)
Ik vraag dit voor een kennis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hij kan inderdaad beter kijken naar een Athlon 64. De 3000+ is een paar tientjes duurder maar heeft wel een veel hogere kloksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:17

JustDutch

was ambtenaar :)

ThaHandy schreef op 18 maart 2004 @ 20:21:
edit:

is 300Watt voldoende?
Nee.....
Als je een hele goede 300W voeding hebt, zou die het misschien trekken. Ik heb zelf een dual 1600+ op een 360W chieftec. Dat werkt prima, heb nog wat speling (videokaart is ook niet zo powerbehoeftig), maar veel zal het niet zijn. Een dual 2800+ kan wel eens te veel zijn in mijn geval, dus 300W lijkt me dan echt te weinig (er is wel iemand die in deze draad poste dat die een dual athlon systeem bij wijze van nood op 300W had draaien, zoek maar eens).

Die nieuwe Athlon-M 2500+ @266 FSB, is dat niet een mooi chippie om in een dual systeempje te plaatsen? Is die MP compatible; iemand?

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

*schop :P

Vraagje aan de A7M266D gebruikers: Wat voor coolers gebruiken jullie? Inmiddels loopt 1 van mijn boxed AMD coolers aan na twee maandjes gebruik :X

Als het even kan ook graag pics met die koelers die jullie hebben en hoe luidruchtig ze zijn :)

Thnx alvast :)

[ Voor 6% gewijzigd door Atlas op 23-03-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

weet iemand toevallig hoe groot het verschil is tussen de snelheid van de mp chipset en de mpx? Omdat de verbinding tussen northbridge en southbridge (die twee gaat het toch om?) een factor 2 in snelheid scheelt tussen beide.

En toevallig iemand die weet waar je een verloopje van normaal atx/eps naar wtx (voor thunder k7) kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Atlas, kijk eens naar spire's. Mijn ervaring is dat ze voor de prijs, goedkoop, heel goed koelen en niet zo veel herrie maken. Ik heb er 2 op mijn tiger mp.

Kippenijzer, volgens mij is de limiterende faktor in de dual amd's het geheugen. En volgens mij verschillen de mpx en de mp daar niet zo veel in.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
gladiool schreef op 23 maart 2004 @ 17:09:
Kippenijzer, volgens mij is de limiterende faktor in de dual amd's het geheugen. En volgens mij verschillen de mpx en de mp daar niet zo veel in.
In mijn eigen benches heeft de MP toch aanzienlijk betere geheugendoorvoer dan de mpx chipset ( met de goede timing aanpassingen zelfs 1900 vs 1600 )
Daarbij komt ook nog eens dat de MPX chipset wat problemen heeft met de PCI 32/33 implementatie op de southbridge ( wederom timingproblemen ) waardoor de bandbreedte niet optimaal is. Daarintegen heb je op de MPX wel weer PCI 64/66 support ipv PCI 64/33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Delta2 schreef op 23 maart 2004 @ 18:41:
[...]

In mijn eigen benches heeft de MP toch aanzienlijk betere geheugendoorvoer dan de mpx chipset ( met de goede timing aanpassingen zelfs 1900 vs 1600 )
Daarbij komt ook nog eens dat de MPX chipset wat problemen heeft met de PCI 32/33 implementatie op de southbridge ( wederom timingproblemen ) waardoor de bandbreedte niet optimaal is. Daarintegen heb je op de MPX wel weer PCI 64/66 support ipv PCI 64/33.
Dit is zeer intressant om te horen. Ik heb op het moment een K7X Pro, zonder scsi in gebruik, maar heb nu een K7 (de klassieke, MP chipset) met SCSI liggen, en twijfel wat ik doe, extra machine bouwen, bord vervangen en oude bord evt. verkopen, of gewoon de K7 weer doorverkopen (heb op dit moment een u160 controller van adaptec in een riser op de K7X zitten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Delta2 schreef op 23 maart 2004 @ 18:41:
[...]

interesting!

Delta, wat voor tweaks ging het om? wat heb je gedaan? Ik heb ooit met wpcredit zitten kloten, maar misschien dat jij nog wat tips hebt? Of de juiste settings?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
Atlas schreef op 23 maart 2004 @ 16:44:
Vraagje aan de A7M266D gebruikers: Wat voor coolers gebruiken jullie? Inmiddels loopt 1 van mijn boxed AMD coolers aan na twee maandjes gebruik :X

Als het even kan ook graag pics met die koelers die jullie hebben en hoe luidruchtig ze zijn
Thermaltake Volcano 6cu

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vonkie/computer/A7M266-D-CPU-Mem-Coolers.jpg

ja je hoort ze wel maar ze maken dan ook behoorlijk wat toeren!

maarja wat wil je anders, die grote blokken koper van 500+ gram zoals de SP97 (en daar dan een 80mm op) passen volgens mij niet op het boardje. Of heeft iemand dat wel voor elkaar hier?

Toch maar eens kijken naar twee WhisperRock's misschien

[ Voor 38% gewijzigd door Escrimador op 26-03-2004 00:43 . Reden: geluid ]

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
gladiool schreef op 23 maart 2004 @ 20:43:
[...]

interesting!

Delta, wat voor tweaks ging het om? wat heb je gedaan? Ik heb ooit met wpcredit zitten kloten, maar misschien dat jij nog wat tips hebt? Of de juiste settings?
Ik heb de settings (alle hex locaties met waardes) nog wel ergens op papier staan. Zal zodra ik klaar ben met me werk eens gaan zoeken eens gaan zoeken in me "archieven" :)
Ik zal tevens eens zoeken of ik nog ergens een SiSoft image van de geheugenprestaties heb.
In principe waren alle timings aan te passen. Het enige waar je dus eigenlijk vanaf moest blijven was de CAS latency omdat de meeste Regged latjes het niet leuk vinden als je daarmee gaat spelen.

Zelf ben ik er toen achter gekomen doordat een vriend mij doorlinkte naar een site van AMDBoard (als ik het nog goed weet) en zei: "Hey, je kan jouw MP snellere geheugendoorvoer geven dan een MPX". Ben toen enkele uren bezig geweest met settings aan te passen en ieders keer te benchen :)

Toen ik eenmaal was overgestapt van MP naar MPX, vond ik het natuurlijk wel jammer dat me geheugenbandbreedte weer kelderde, ondanks dat er nu non-regged geheugen met lagere settings op lag :/
Maarja, ik mag niet klagen over de MPX plankjes die ik heb gehad, ze hebben allen mooi hun dienst gedaan zonder problemen te geven, das weer wat anders dan me 2 gefrituurde MP planken van Tyan (denk dat sommige mensen dat wel bekend voorkomt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Escrimador schreef op 25 maart 2004 @ 21:30:
[...]

Thermaltake Volcano 6cu

[afbeelding]

maarja wat wil je anders, die grote blokken koper van 500+ gram zoals de SP97 (en daar dan een 80mm op) passen volgens mij niet op het boardje. Of heeft iemand dat wel voor elkaar hier?

Ik wilde idd voor twee Whisperrocks IV gaan :)
Stil, goedkoop en goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Escrimador schreef op 25 maart 2004 @ 21:30:
[...]

Thermaltake Volcano 6cu

[afbeelding]

Ik heb op mijn Tyan MPX 2 van deze zitten : http://www.arctic-cooling.com/en/products/copper_silent_tc/

en die zijn heel stil.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Atlas schreef op 26 maart 2004 @ 12:19:
[...]
Ik wilde idd voor twee Whisperrocks IV gaan :)
Stil, goedkoop en goed :)
ja en dat houd mij juist een beetje tegen, de reviews zijn lovend, maar die dingen kosten nog geen € 10 per stuk

Too good to be true? :?

Het is nog altijd goedkoper dan een setje dempingsmatten voor m'n case

decissions decissions...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Escrimador schreef op 26 maart 2004 @ 13:20:
[...]

ja en dat houd mij juist een beetje tegen, de reviews zijn lovend, maar die dingen kosten nog geen € 10 per stuk

Too good to be true? :?

Het is nog altijd goedkoper dan een setje dempingsmatten voor m'n case

decissions decissions...
Tja ik vind het ook raar, maar als er zoveel reviews over zijn. Die allemaal stuk voor stuk goed zijn ga ik er twee halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik heb 2 whisperrocks op 2 xp2400's tbred B's, en ze werken prima, met weinig geluid. Ze zullen niet de allerstilste zijn, of de allerkoelste, maar voor dat geld heb je volgens mij geen betere.

Plus dat de whisperrocks over het algemeen 3 bevestigings gaatjes hebben per kant ipv 1, ik hang koelers liever niet aan 1 plastic pootje van de socket.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

gladiool schreef op 26 maart 2004 @ 13:34:
Ik heb 2 whisperrocks op 2 xp2400's tbred B's, en ze werken prima, met weinig geluid. Ze zullen niet de allerstilste zijn, of de allerkoelste, maar voor dat geld heb je volgens mij geen betere.

Plus dat de whisperrocks over het algemeen 3 bevestigings gaatjes hebben per kant ipv 1, ik hang koelers liever niet aan 1 plastic pootje van de socket.
Dat van die drie klemmetjes was idd een errug groot pluspunt.
Maar hoezo niet de allerstilste? 21.1 Db vind ik persoonlijk errug weinig :)
Ik heb bijna geen stillere coolers gezien :)

En weet iemand hoeveel herrie de Boxed AMD coolers maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
gladiool schreef op 26 maart 2004 @ 13:34:
klinkt goed!

wat zijn je temps ongveer?

ik zit met mijn 2 turbines en aantal uren full load tegen de 50 graden aan (omgeving ongeveer 20 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
op dit moment zijn mijn temps idle 41 en 46, omgeving ook zo'n 20 graden, en onder load gaan ze wel richting de 50, maar dat vind ik prima.

Maar ik heb ook flink wat casefans voor flink wat airflow door mijn kast.

Dus misschien dat de whisperrock's je dezelfde koel prestaties geven met wat minder herrie. Ik kocht ze vooral omdat ik wist dat ze prima koelen voor geen geld.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:45

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb een AMD MP 1800+ & 2400+ (2 x dual) met Whisperrock III's in de serverruimte hangen, allebij rond de 40 tot 45 bij full load :)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
aKra schreef op 26 maart 2004 @ 14:43:
Ik heb een AMD MP 1800+ & 2400+ (2 x dual) met Whisperrock III's in de serverruimte hangen
Waar het over het algemeen lekker koel is ;) Mijn Duronnetjes @1800MHz doen bij full load (koei) 47 en 50 graden, dus ik ben bang dat ik zo tegen de zomer maar es wat aan de koeling moet gaan doen... (of ik koop een airco :))

[ Voor 3% gewijzigd door Milly op 26-03-2004 14:58 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nog een vraagje, ik kan het nl. niet vinden via google en de search maar kun je ook Athlon Mobile's modden naar MP's? Er is nl. ergens een leuke inkoopactie waar je zulke procs: AMD Athlon XP-M 2500+ (Barton) 1.88GHz 266 FSB 45W kunt bestellen.
Das natuurlijk erg leuk, net zo snel maar veel minder stroom verbruik = koeler en lichtere voeding, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat gaat werken in dual (en waarom eigenlijk ook niet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
Was hier laatst niet iemand die goedkoop aan Msi boardjes kon komen?

Ik ben namelijk nog op zoek naar een dual boardje (die flexibel is met geheugen) omdat mijn asus 266d is overleden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
robbynaish schreef op 30 maart 2004 @ 11:25:

Ik ben namelijk nog op zoek naar een dual boardje (die flexibel is met geheugen) omdat mijn asus 266d is overleden. :'(
Ik zou ff mailen naar Fred van www.fredpc.be. Hij heeft ze niet op z'n website staan maar dat had ie ook niet toen ik m'n MSI K7D Master-L bestelde. Hij kan eraan komen via z'n groothandel. Ik betaalde er destijds 209 euro voor (incl verzending en alles werd 't iets van 225 euro, niet duur dus als je het vergelijkt met de PW op dit moment...)
Ik weet niet of ie ze nog steeds verkoopt, maar je kunt t altijd proberen :) Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Milly op 30-03-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 14:19

fv

-------------------> hiero

Gisteren avond mijn dual setup :) geinstalleerd:

- Iwill MPX2 board
- Enermax 460W PSU
- 2 x AthlonXP 2400+ (gemodificeerd naar MP dmv. L5 brug)
- Corsair 512MB DDR PC333 unbuffered Value Series (wordt later 1GB)

Kosten: ~ € 600,-

Alles verliep zeer succesvol en zonder problemen; de Iwill detecteerde netjes de XP's als MP en WindowsXP Prof. installeerde zonder problemen en de eerste stress-testen verlopen zeer stabiel. Aanrader voor de power user (8> ....!!!!

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

robbynaish schreef op 30 maart 2004 @ 11:25:

Dat zal ik geweest zijn. Net ook voor mijn huisgenoot en een andere Gotter een besteld. Ze zijn met een weekje binnen en zitten dan 45 euro onder de Pricewatch prijs incl. porto van mij naar jou. Mocht je intresse hebben moet je me maar even mailen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kippenijzer op 31-03-2004 16:51 . Reden: editted daar het me in ene opviel dat er 3 topics @ got met harde prijzen van mijn kant eindigden, leek me wat ow/ban gevoelig :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17
JustDutch schreef op 20 maart 2004 @ 16:40:
(er is wel iemand die in deze draad poste dat die een dual athlon systeem bij wijze van nood op 300W had draaien, zoek maar eens).
Dat was ik waarschijnlijk :)

300W noname voeding gebruikt toen m'n 350W Q-tech overleed, daarnaast een Radeon9700pro als ik me niet vergis en 2x 80GB maxtor. 2x 80mm fan @ 5V op m'n radiator ernaast en verder niks, en dat liep, stabiel zelfs :)

Zou het echter niet aanraden als je wat meer hardware gebruikt, en zelfs casefans op 12V gebruiken al snel 4, 5W meen ik, dus als je er daar 6 van gebruikt zit je al op de helft van wat een extra CPU vraagt. Idem voor extra (SCSI) HD's en branders.

Wat betrefd koeling: oorpsronkelijk beide CPU's watergekoeld, 800L/u pomp, Senfu radiator met 2x80mm fans erop, 1x DD Maze3 kloon en 1x Senfu blok. Dat senfu blok is inmiddels overleden en ervoor in de plaats is het goedkoopste luchtkoellertje gekomen dat ik kon vinden, een Q-tech low-noise "AMD OVERCLOCK COOLER ENHANCED" voor 12.50 euro. En ik moet zeggen, dat valt nog helemaal niet tegen! Uiteraard wel kast open, maar op 10% fanspeed (lang leve Speedfan!) wordt een gestressede T'bred B zo'n 46 graden. Met als bijkomend voordeel dat de gebruikte lucht ook nog eens langs m'n VRM2 loopt, zodat die ook eindelijk z'n hoofd koel houdt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik heb weer eens een vraagje over SpeedFan icm de Tiger MP

Als ik speedfan opstart geeft ie VEEL's te hoge temperatuur waardes aan. Ik weet dat de bios dat ook dat, voordat je een keer gerefreshed hebt in de bios.

Maar hoe kan is speedfan goed werkend krijgen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wil je zeggen waar je dat bord vandaan hebt?
Volgens mij was dat nameloijk het beste MPX bord, alleen totaal niet leverbaar meer. Als jij hem nieuw hebt gekocht, is dat natuurlijk wel interessant om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@ fragfrog: scsi hd's gaan heel erg hard, 30watt per stuk bijna hier (@220V dan, gemeten wat voeding van stopcontact trok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 14:19

fv

-------------------> hiero

ANdrode schreef op 02 april 2004 @ 17:27:
[...]

Wil je zeggen waar je dat bord vandaan hebt?
Volgens mij was dat nameloijk het beste MPX bord, alleen totaal niet leverbaar meer. Als jij hem nieuw hebt gekocht, is dat natuurlijk wel interessant om te weten :)
Gekocht bij Internet shop Netcube (www.netcube.nl). Kan daar gewoon besteld worden.

Op een zaterdag besteld, zondag geld overgeboekt en een week later geleverd gekregen in grote nette doos. Prima :)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb sinds vanmiddag 2x 512MB DDR400 (Corsair XMS CAS 2 ECC Registered) en 4x 256MB DDR266 (Crucial CAS 3) in m'n dual Opteron 240. De ene CPU meldt netjes dat het geheugen op 400MHz draait en de andere zegt dat z'n geheugen op 266MHz draait. Twee extra DDR400 repen konden nog niet geleverd worden, vandaar deze rare combinatie.

Mijn Opteron 240's blijken dus ook netjes DDR400-geheugen te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:25
Lezen is ook een vak , maargoed weet ik tenminste dat ik ook corsair reepjes kan gebruiken met m'n toekomstige 244 opteron :).

[ Voor 63% gewijzigd door roodhoedje op 16-04-2004 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Iemand hier toevallig ervaring met een Tyan Thunder K7 en zijn/haar nukken?
Ik heb hier nu een, gebruik een voeding van NMB waarvan de unit certified zou moeten zijn (EPS voeding, heb convertor voor ATXGES formaat van de s2462 van Tyan zelf erop zitten), de cpu's erop (2x 2400+ echte MP) en het geheugen (2x256 reg. ecc, ook tig andere reg. ecc modules gebruikt) komen rechtstreeks uit een K7X Pro variant, waarop het prima draait. Echter bij het aansluiten van de powerkabel gaat heel even het powerlampje branden en de fans draaien, waarna hij direct uitsterft, en de powerknop, noch een wol signaal enige soulaas biedt :(

Heeft iemand enig idee, of een pointer die me op weg zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Kippenijzer schreef op 16 april 2004 @ 00:23:
Ik heb hier nu een, gebruik een voeding van NMB waarvan de unit certified zou moeten zijn (EPS voeding, heb convertor voor ATXGES formaat van de s2462 van Tyan zelf erop zitten), de cpu's erop (2x 2400+ echte MP) en het geheugen (2x256 reg. ecc, ook tig andere reg. ecc modules gebruikt) komen rechtstreeks uit een K7X Pro variant, waarop het prima draait. Echter bij het aansluiten van de powerkabel gaat heel even het powerlampje branden en de fans draaien, waarna hij direct uitsterft, en de powerknop, noch een wol signaal enige soulaas biedt :(

Lijkt mij kortsluiting.
Maak moederbord met de achterkant gen kortsluiting met de kast ?
Test anders met mobo en voeding zonder de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik heb inderdaad het bord al op tien verschillende manieren getest, om zo ook kortsluiting uit te kunnen sluiten. Ik heb inmiddels contact met de leverancier opgenomen, en die proberen nomgaals (het is reeds een rma bord) garantie erop te claimen, dus ik zag weer een maandje of 2 (meen ik dat dat doorgaans Tyan's rma afhandelingstijd is) zonder het bord, maar daar wil ik wel op wachten :)
Zou alleen wat stom zijn als ik een werkend bord retour stuur, maar iets over het hoofd zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Kippenijzer schreef op 16 april 2004 @ 09:48:
Ik heb inderdaad het bord al op tien verschillende manieren getest, om zo ook kortsluiting uit te kunnen sluiten. Ik heb inmiddels contact met de leverancier opgenomen, en die proberen nomgaals (het is reeds een rma bord) garantie erop te claimen, dus ik zag weer een maandje of 2 (meen ik dat dat doorgaans Tyan's rma afhandelingstijd is) zonder het bord, maar daar wil ik wel op wachten :)
Zou alleen wat stom zijn als ik een werkend bord retour stuur, maar iets over het hoofd zie :)
Tyan duurt niet lang hoor. Ze sturen vrij snel een nieuwe. Mijn Tyan S2501 was binnen 2 weken terug. Tenminste ik heb een andere van ze gekregen.

Goed geregeld daar.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik kon goedkoop aan een 1 Gb dimm komen, samsung chips, ecc reg, elke zijde van de dimm heeft 2 lagen chips, das dus 4 banken?

Volgens mij wordt mijn tiger MP behoorlijk onstabiel in windows met bijvoorbeeld renderen, met in de sloten:1 GB dimm, en 3 maal 256 mb dimm's (2 banken elk, ECC reg).

Is dit gewoon kansloos, zo'n dimm op dit bord?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Klinkt vreemd, Ik heb zelf 1 1gb dimm, en 2x256 in een tyan thunder k7x pro (owkee, zwaarder bord, maar toch) zitten, en dat gaat prima.
Lekker standaard: ik neem aan dat je een meteste86+ hebt gedraaid?
En in de "lage" sloten de 256, en in de laatste bank de 1gb? (da's de logische volgorde, zo heb ik ze igg, en retestabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ik heb memtest gedraaid, geen fouten.

Ik zal nog eens met de layout gaan spelen. Of misschien moet ik wel 1 256 mb weghalen....
Jouw 1 GB dimm is ook double stacked?

Met de 1GB in het laatste, bedoel je in slot 4 het verst van de cpu's? en de 256's in 1 en 2?

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 27-04-2004 23:15 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Nee, het verst, maar direct ernaast -> ik heb 1:256,2:256,3:1gb,4:leeg
Mijne is ook double stacked inderdaad. Kreng is een (redelijk actieve) productie server, en ding doet het altijd niets dan prima (linux, maar dat mag toch niet echt uitmaken).

Voorheen had je er 4x256 in? Had je er voorheen 3x256 in kan het daar nog aan liggen. Sommige drivers verslikken zich nogal als je meer de 860mb ram ofzo hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Laatst online: 16-08 15:25

s3mt3x

I choose not to know...

Ik sta nu voor de volgende keuze:

Iwill MPX 2, Athlon Xp2700 (2 uiteraard), 512 mb (non-ecc) mem of
MSI K7D Master, Athlon Xp2400 (2), 1024 MB ecc mem.

De prijs is het zelfde. Maar welk van de twee te kiezen? Ik hoor goeie verhalen over de mpx2, maar de msi heeft wel gelijk genoeg (ecc!) geheugen. En zo zijn er wel meer verschillen aan te wijzen. Iemand die hier een zinnig woord over te zeggen heeft?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
Ik zou voor de Iwill gaan!

Hou er wel rekening mee dat het een zeer groot board is.

Als je een grote tower heb moet het wel lukken maar bij mij in de kast past hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Men is overal erg tevreden over de mpx2 inderdaad, en soms hoor je wel negatieve dingen over de msi (alhoewel men daar verder ook meestal positief over is). Verschil reg en non reg (ik neem aan dat het ecc geheugen tevens reg is, ecc boeit nl. niet, reg. wel) is wel groot, en wat dat betreft zou ik zeker gaan voor een oplossing met 1gb reg ecc, ipv 512mb non reg.
Daarnaast en persoonlijk smaakje. De 2400+ (indien gemod) wordt gewoon een 2400+ MP, welke ook bestaat, de 2700+ is een niet bestaand model voor MP cpu's, waardoor ik er persoonlijk geen voorstander van zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

De grootte van de mpx2 was me ook al opgevallen. Aangezien ik ook al een nieuwe voeding zal moeten aanschaffen zou ik t wel relaxed vinden als ie in mijn (toch wel ruime) miditower zou passen. Een andere kast komt dan wel als ik weer wat meer geld heb. Geheugen op de msi is idd registered, overigens. Hmm, dan neigt mijn voorkeur al wat meer naar de msi-oplossing dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Voor wat 't waard is: ik heb mijn MSI K7D in een miditower gehad en dat paste nèt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Bij de mpx zit je dan met punt 2: die 512mb, is dat 1 of 2 dimms (meer dan 2 niet reg. wil je er niet in ivm mogelijke instabiliteit).
En zelfs als het 1 dimm is, je zult (neem ik aan) er een gig in willen, en dan is de samenwerking tussen beide modules weer de vraag (ding "accepteerd" non-reg, max. 2 banken (sommige iets meer) maar dan nog kunnen 2 modules die wat kieskeuriger zijn roet in het eten gooien omdat ze niet samen werken.
Andere kant : zit er 4x256 op die msi, schiet het weer niet op, uitbreidingsmogelijkheden zijn wel intressant.

Heeft die Iwill btw geen raid on-baord (zoiets staat me bij) en de msi, is dat de versie met of zonder lan (ook weer dingen om mee te nemen in je besluit)
Milly schreef op 28 april 2004 @ 16:04:
Voor wat 't waard is: ik heb mijn MSI K7D in een miditower gehad en dat paste nèt :)
Ehm, tja, da's "grappig", en redelijk nutteloze informatie (je zegt er niet bij welke miditower, en miditower van Chieftec past zelf maximaal E-ATX formaat nog in bijvoorbeeld). De MSI is gewoon std. ATX formaat en past zodoende in ieder miditower, enkel bij de Iwilll kun je soms ruimtegebrek hebben :P

[ Voor 27% gewijzigd door Kippenijzer op 28-04-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Kippenijzer schreef op 28 april 2004 @ 16:05:
Ehm, tja, da's "grappig", en redelijk nutteloze informatie (je zegt er niet bij welke miditower, en miditower van Chieftec past zelf maximaal E-ATX formaat nog in bijvoorbeeld). De MSI is gewoon std. ATX formaat en past zodoende in ieder miditower, enkel bij de Iwilll kun je soms ruimtegebrek hebben :P
Tja, als die miditower nou een merk had gehad, had ik dat wel ff vermeld :) Tis een no name kastje, 13 in een dozijn (je kent ze wel ;)). Heb er een aantal (single CPU) ATX mobo's in gehad en die MSI is wel een stukkie groter hoor! Maybe dat hij nog net binnen de ATX specs valt, maar iig was 't passen en meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

@ Kippenijzer: dat verhaal met die hoeveelheid en type ram en de moeilijkheden/mogelijkheden; daar was ik idd van op de hoogte ;-) Wat er op de Iwill geprikt zal gaan worden door de verkoper is mij nu nog onduidelijk. De MSI wordt iig geleverd met 2 repen van 512 registered. Dat klinkt al een stuk beter.
De Iwill is een erg kaal bord en heeft dus geen RAID oplossing. De MSI is voor zover ik weet de versie zonder LAN. De adverteerder heeft er niet de "L" achter gezet, dus dat zal dan wel niet. Ik vind dat echter niet zo'n ramp: klik er net zo makkelijk een 3com in, die heb ik nog wel liggen. Kastje wat hier staat is overigens de bekende Inwin A-500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
ik heb dus al 2 jaar een tyan tiger mp + 2x mp 1600+

ziet er alleen naar uit dat ik er binnenkort afstand van meot doen (gaat zijn taak als server vervullen) ik zit nu erg te twijfelen tussen een dual opteron of een single proc. Misschien zelfs de hyperthreading intels, die toch veel weg hebben van dual procs.

Ik ben zo erg gehecht geraakt aan het soepele werken op een dual proc, dat kan je iemand die het nie meegemaakt heeft ook niet goed uitleggen :) had toentertijd trouwens niet verwacht dat het zo erg aan je gaat hechten :)

hmm misschien toch maar een tyan tiger mpx ik zie wel.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Is natuurlijk geheel budget afhankelijk, maar als je toch op je budget moet letten, heb je verschillende mogelijkheden (zoals ik het zie althans :P)

-Dual Xeon : Asus PC-DL (simpel, maar toch) bordje kost 200,- en cpu's zijn prima 2e hands te vinden voor ongeveer 200 euro heb je 2 cpu's terwijl je doorspaart voor 2 snelle(re) exemplaren. En zwaarder bord kan ook, alleen zit je dan met verplichtingen als reg. ecc en dergelijk in veel gevallen, naast de veel hogere prijs (maar vaak wel on-baord scsi mogelijk enzo).
-Dual Opteron : Prijzen liggen hoog, 2e hands niet te vinden. Als je budget meespeelt en je wilt dual, zit je snel aan de 240, omdat de 242 gewoon al 130 euro/cpu duurder is. Daarnaast de borden, maar daar heb je voor iets van 230 al een dual van MSI die prima is als workstation.
-Dual Athlon : Of inderdaad de MPX bijvoorbeeld, bord is voor 260 ofzo in pw te vinden (think fast, 45 euro goedkoper via mij, zie sig. :+). En dan nog cpu's erbij. Beetje toekomstgericht wil je er lijkt me dan bartons in, dus de nw. 2600+, of de 2800+. Prijzen zitten op 160 tot 200 euro per cpu dan.

Al met al zit je misschien op 150 euro meerprijs voor de Dual 240 Opteron op MSI bord, tov Dual 2800+ Athlon op de Tiger MPX. In beide gevallen heb je (dacht iig op die msi opteron ook) 64bit sloten op 66mhz (of misschien PCI-X op de MSI Opteron). Beide reg. ecc nodig (voorkeur iig).
En voor de Dual Xeon, zit je slechts met 32/33 PCI, als je inderdaad voor budget PC-DL Bord kiest, maar zit je totaal (als je tijdelijk genoegen neemt met 2 2e hands cpu's, zeg 2* 2GHz/400FSB) er nog onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat te denken aan Dual Opteron 248 en dit mobo van MSI:

MSI 9130 K8T Master2-FAR:

Afbeeldingslocatie: http://news.hwupgrade.it/immagini/msi_dual_opteron.jpg

Afbeeldingslocatie: http://online.com.ua/~igorf/Msiopteron.jpg

Is dit een stabiel mobo? want echt duur vond ik hem niet, ik zat tedenken voor als SMP game rig, dan is 64 PCI sloten geen nood, daarom dit bord, de videokaart wordt een GeForce 6800 Ultra van ASUS , maar dat moet toch leuk gaan werken met Doom3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Ik zat al een lange tijd een dual amd systeem te overwegen.
Afgelopen week ben ik er voor gegaan en heb ik via ebay
een Tyan thunder K7 (S2462) gekocht (moet hem nog binnen krijgen)

Ik wil er in het begin een amd atlhon xp 1900 (Palomino Core) op prikken die ik nog heb liggen.
Wil meteen maar goed geheugen kopen, ecc registered dus. 2x 256 MB ofzo.
Nu ben ik nog bezig met een keuze voor de voeding.
Ik ben altijd al van mening geweest dat een goedkope/slechte voeding *not done* is.
En aangezien de thunder K7 geen standard voeding slikt heb ik nog wat vraagjes.
Volgens de Tyan specs page heeft het bord een ATXGES voeding nodig (door amd gemaakt voor athlon mp platform)
Dit soort voedingen heb ik echter nog niet gevonden in nederland... (:
Nu kwam ik na wat zoeken er achter dat je een EPS voeding kan ombouwen naar een ATXGES doormiddel van een simpele converter.
Dit maakt het allemaal weer een stuk makkelijker.
De EPS naar ATX Ges converter
Deze voeding wou ik erbij nemen
T.Net pricewatch link
Een voeding van het merk Enhance (ENS-0246 460 watt) waar ik zelf er goede ervaringen mee heb.
In deze review wordt gezegd dat het een EPS voeding is en op de site van Enhance staat ie ook tussen de EPS voedingen.
Als ik echter naar een plaatje kijk in die review dan heeft de voeding helemaal geen 24 pins EPS stekker en ik zie ook geen 8 pins extra power stekker.
Misschien dan iemand me kan helpen ?

Ga ik nu zoeken naar een geschikte kast voor dit extended atx mobo.

EDIT:
Zag dat alternate ook een procase EPS voeding heeft voor een redelijk bedrag.
De PMC1039-EPS 460W
Nu heeft procase ook een GES uitvoring hiervan, De PMC1039-GES 460W
Ga dus even mailen of deze ook vie alternate te verkrijgen is

[ Voor 12% gewijzigd door Weezer-DC op 17-05-2004 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Kippenijzer schreef op 29 april 2004 @ 11:05:
-Dual Opteron : Prijzen liggen hoog, 2e hands niet te vinden. Als je budget meespeelt en je wilt dual, zit je snel aan de 240, omdat de 242 gewoon al 130 euro/cpu duurder is.
Al met al zit je misschien op 150 euro meerprijs voor de Dual 240 Opteron op MSI bord, tov Dual 2800+ Athlon op de Tiger MPX. In beide gevallen heb je (dacht iig op die msi opteron ook) 64bit sloten op 66mhz (of misschien PCI-X op de MSI Opteron). Beide reg. ecc nodig (voorkeur iig).
Helaas zowel de MSi K8master2 als de Asus PCL hebben enkel 32 bit 33 mhz PCI sloten.
Alleen de duurdere versie van MSI en Tyan hebben 64 bit PCI sloten op de Opteron borden.
Tevens zijn de Opteron 242 nu in Duitsland voor nog geen 10 Euro meer prijs te krijgen boven de 240. Dus alleen als je echt 64 PCI nodig bent is de MPX nog interesant anders heeft de Opteron nu toch echt het voordeel.

En anders zijn de duurdere Opteron borden (met 64 bit) volgens mij voor zo'n 100 euro meer prijs te vinden. Dus dat is ook nog een keer te overleven als het moet.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Je hebt helemaal gelijk... Ook de Tyan Tiger borden, blijken geen 64 bit sloten te hebben... Schiet niet op zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja voor een high end Game bak en je wil toch SMP gaan gebruiken, in de spellen als : FarCry, Doom3, Quake3 FS 2004 is de MSI 9130 K8T Master2-FAR een leuke Optie.

64Bit PCI heb je niet nodig in een game bak, dus dat boeit me niet eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Maar hoeveel performance levert die 2de cpu op? Waarschijnlijk niet echt veel denk ik, wanneer je gewoon een single cpu koopt die duurder / sneller is?

En wat voor invloed zou NUMA hebben in zowel wel- als niet-SMP-geoptimaliseerde games? Dat blijf ik me afvragen bij games :)

What the pricewatch: MSI K8T Master2-FAR, K8T800 (LAN, Sata-Raid) Dat is niet duur, zeker niet duur. Maar ga je die NUMA missen voor games? Desktopwerk loont het dan toch niet voor :)

http://www.msi.com.tw/pro...ro_svr_detail.php?UID=484

Begrijp ik het nou goed, kan hier ook unregistered ddr in? Dat zou echt ideaal zijn, dan hoefi k mijn 512MB transcend niet weg te doen :)

[ Voor 45% gewijzigd door neographikal op 17-05-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Kippenijzer schreef op 16 april 2004 @ 00:23:

Wat voor kast gebrui jij voor je thunder k7 extended atx mobo ?
Aangezien binnen een week of 2 ik er ook 1 thuis heb liggen :)
Deze enermax (CS-800TA-S) vind ik wel intresant,
http://envynews.com/reviews/images/624/112_1208.JPG
In de achter kant kan een 80 of 92 mm fan zo te zien,
http://envynews.com/reviews/images/624/112_1224.JPG
En dit hd klik systeem ziet er ook leuk uit,
http://envynews.com/reviews/images/624/112_1236.JPG
Met extended atx bordje erin,
http://envynews.com/reviews/images/624/112_1240.JPG
Alleen die voorkant, ik vind die bal onderin (en aan de linker kant) maar niks,
http://envynews.com/reviews/images/624/rotated_112_1242.JPG
Ook in het zwart leverbaar,
http://news.webdigest.ru/publicdir/news/nimg10656795021.jpg

De prijs van 87 euro is echter wel weer relaxed (voor een volwaardig eatx kast)
pricewatch: Enermax CS-800TA-B (No PSU, Zwart)
pricewatch: Enermax CS-3188TA (ATX, Geen PSU, Zilver)

[ Voor 12% gewijzigd door Weezer-DC op 20-05-2004 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op 17 mei 2004 @ 22:45:
Maar hoeveel performance levert die 2de cpu op? Waarschijnlijk niet echt veel denk ik, wanneer je gewoon een single cpu koopt die duurder / sneller is?

En wat voor invloed zou NUMA hebben in zowel wel- als niet-SMP-geoptimaliseerde games? Dat blijf ik me afvragen bij games :)

What the pricewatch: MSI K8T Master2-FAR, K8T800 (LAN, Sata-Raid) Dat is niet duur, zeker niet duur. Maar ga je die NUMA missen voor games? Desktopwerk loont het dan toch niet voor :)

http://www.msi.com.tw/pro...ro_svr_detail.php?UID=484

Begrijp ik het nou goed, kan hier ook unregistered ddr in? Dat zou echt ideaal zijn, dan hoefi k mijn 512MB transcend niet weg te doen :)
met FS2004 merk ik zeker een beter performance met twee CPU's i.p.v 1 zo'n 60% meer performance, de hele wereld staat in 3D in FS 2004, aardig wat CPU kracht kost dat. ik heb meestal 80 - 90% CPU Power in belasting als ik FS2004 draai.

met Q3A merk ik zeker 80% winst in speed op reso 1600 x1200 x32 met FSAA x6 en AF x16. Q3A speel ik best heel vaak en Doom3 wordt wel een leuke vervanger daar van.

id Software ondersteund als standaard Dual CPU, altijd handig dus. Ik draai nu met Dual AMD AthlonMP 2200+ Thoroughbred A, draait prima, pas een nieuwe voeding er in gezet, een Antec 550 EPS12V :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 01:56:
[...]

met FS2004 merk ik zeker een beter performance met twee CPU's i.p.v 1 zo'n 60% meer performance, de hele wereld staat in 3D in FS 2004, aardig wat CPU kracht kost dat. ik heb meestal 80 - 90% CPU Power in belasting als ik FS2004 draai.

met Q3A merk ik zeker 80% winst in speed op reso 1600 x1200 x32 met FSAA x6 en AF x16. Q3A speel ik best heel vaak en Doom3 wordt wel een leuke vervanger daar van.

id Software ondersteund als standaard Dual CPU, altijd handig dus. Ik draai nu met Dual AMD AthlonMP 2200+ Thoroughbred A, draait prima, pas een nieuwe voeding er in gezet, een Antec 550 EPS12V :D
bevalt die voeding een beetje ?
icm een 4u case van antec kost ie 250 euro, best netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Weezer-DC schreef op 19 mei 2004 @ 23:58:
[...]
Wat voor kast gebrui jij voor je thunder k7 extended atx mobo ?
Aangezien binnen een week of 2 ik er ook 1 thuis heb liggen :)
[..]
Ik wacht zelf nog steeds op mijn retour van RMA. Binnenkort alternate maar eens achter de broek zitten erover :) Het bord had ik net binnen (ter "vervanging" van een K7X Pro, gezien de K7 scsi on-board heeft). Het andere bord (de K7, of de K7X Pro) wilde ik in mijn workstation zetten, wat een redelijk standaard Chieftec Miditower is (Matrix serie, maar maakt qua formaat weinig uit). Deze heeft tussen zijpaneel en drivesbays voldoende ruimte voor de gekantelde dimm sloten van de thunder, dus daar zal hij uiteindelijk in terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Kippenijzer schreef op 20 mei 2004 @ 02:30:
[...]
Ik wacht zelf nog steeds op mijn retour van RMA. Binnenkort alternate maar eens achter de broek zitten erover :) Het bord had ik net binnen (ter "vervanging" van een K7X Pro, gezien de K7 scsi on-board heeft). Het andere bord (de K7, of de K7X Pro) wilde ik in mijn workstation zetten, wat een redelijk standaard Chieftec Miditower is (Matrix serie, maar maakt qua formaat weinig uit). Deze heeft tussen zijpaneel en drivesbays voldoende ruimte voor de gekantelde dimm sloten van de thunder, dus daar zal hij uiteindelijk in terecht komen.
Mijn thunder K7 heeft scsi onboard :)
Ik heb ook 2 chieftec kasten staan en daar gaat ie volgens mij niet inpassen.
Als ja er van links inkijk dan zie je rechts boven die 5.25" bays en die steken volgens mij net teveel door tot onder.
Wordt heel krap iig.
Maar ja dan zou ik 1 van me andere pc's een nieuwe kast moeten geven,
hangt daar dus een beetje vanaf voor mij, anders krijgt me game pc een chieftec cx kastje
http://www.chieftec.de/images/big/CX-01SL-SL-B.jpg
http://www.chieftec.de/images/big/CX-01B-B-W.jpg
Daar zit de nieuwe chieftec hd bays in,
http://www.chieftec.de/images/highlights/cx/C-1_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 20 mei 2004 @ 02:28:
[...]

bevalt die voeding een beetje ?
icm een 4u case van antec kost ie 250 euro, best netjes
die voeding bevalt zeer goed hoor, beter dan die Enermax ActivePro 350 (EG365P-VE[FCA]) die ik eerst had, bij sommige apps ging me dual bak gewoon opnieuw opstarten terwijl ik daar geen commando voor gaf.

en soms liep hij heel stabiel voor maanden en soms ging het om de haverklap mis en sinds dat ik nu die Antec550 EPS12V er in heb zitten zijn al me problemen verholpen ! Wat gedoe zeg. maar goed ik kon hem kopen voor 153 Ecu's :) en in de price watch was hij toen voor 174 Ecu's dus geen slechte koop gelukkig.

Ik moet wel zeggendat die Antec een echte aanrader is voor een stabiele voeding, nog geen probs mee gehad, oke ik heb ook nog maar een kleine 4 weekjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 13:56:
[...]

die voeding bevalt zeer goed hoor, beter dan die Enermax ActivePro 350 (EG365P-VE[FCA]) die ik eerst had, bij sommige apps ging me dual bak gewoon opnieuw opstarten terwijl ik daar geen commando voor gaf.

en soms liep hij heel stabiel voor maanden en soms ging het om de haverklap mis en sinds dat ik nu die Antec550 EPS12V er in heb zitten zijn al me problemen verholpen ! Wat gedoe zeg. maar goed ik kon hem kopen voor 153 Ecu's :) en in de price watch was hij toen voor 174 Ecu's dus geen slechte koop gelukkig.

Ik moet wel zeggendat die Antec een echte aanrader is voor een stabiele voeding, nog geen probs mee gehad, oke ik heb ook nog maar een kleine 4 weekjes.
Kan je is zeggen wat er allemaal aanhangt en wat de voltage zijn ?
Hij kost nu 136 euro, dat is toch wel iets meer (89 euro) als ene procase 460 watter.
pricewatch: Antec True550EPS12V, 550W (EPS12V)

[ Voor 8% gewijzigd door Weezer-DC op 20-05-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voila ! hier heb alle tech specs er van gevonden:

http://www.antec-inc.com/...erSupply.php?ProdID=20551

onder anderen:

"What is EPS12V? EPS12V is a special, non-ATX standard adopted by the Server System Infrastructure (SSI) group to provide a more powerful and stable environment for critical server-based systems and applications. EPS12V equipment is not compatible with standard ATX or ATX12V PCs found in homes and offices. Power supplies built to the EPS12V standard include a 24-pin motherboard power connector and an 8-pin +12V connector. However, since some server motherboards also use other connectors, TruePower 550EPS12V comes with 4-pin and 8-pin +12V and 6-pin Aux. power connectors for wide SSI / EPS12V motherboard compatibility and user versatility."

Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/true550.jpg

het blijft een bruut geval, nu dat ik Antec gebruik, wil ik niets anders meer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zijn de problemen met de Iwill MPX2 en de Promise RAID kaartjes al helemaal de wereld uit? Ik zou graag een Promise Fasttrack TX4 of een TX2plus willen gebruiken in het 64/66 slot van dat mobo, maar er waren nogal veel problemen met deze combo. Zijn die al opgelost met nieuwe BIOS versies?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
[...]

Van FS2004 wil ik het graag geloven, dat is echt een zware engine :) Ook qua cpu-verbruik is hij niet echt zuinig.

Maar 80% meer performance in Q3 op die resolutie :? No offence maar volgens mij is dan je videokaart de bottleneck.

A fijn het duurt voor mij nog even voordat de upgrade op de planning staat. Misschien dat ik ook eens een dual Xeon moet overwegen aangezien een 4+4 systeem voor een Opteron vrij prijzig wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op 23 mei 2004 @ 14:59:
[...]

Van FS2004 wil ik het graag geloven, dat is echt een zware engine :) Ook qua cpu-verbruik is hij niet echt zuinig.

Maar 80% meer performance in Q3 op die resolutie :? No offence maar volgens mij is dan je videokaart de bottleneck.

A fijn het duurt voor mij nog even voordat de upgrade op de planning staat. Misschien dat ik ook eens een dual Xeon moet overwegen aangezien een 4+4 systeem voor een Opteron vrij prijzig wordt. :)
Dan ken je beter Dual AMD AthlonMP 2800+ nemen met een ASUS A7M266-D mobo en als je echt pro wil gaan is de Tyan Thunder K7X Pro een leukere optie.

dual MP 2800+ trekken met games makkelijk Dual Xeons er uit, vooral als je veel FS2004 wilt doen, voor FS 2004 vod ik eeen dual Xeon 2.4Ghz net iets te traag.

ik kon kiezen dual AthlonMP 2200+ of Dual Xeon 2400B. ik ging natuurlijk voor DualMP 2200+. maar ja doe je veel Light Wave 7 + dan is de Xeon weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Ik ga mijn thunder K7 weer verkopen denk ik.
Doet officieel gewoon 2800+.
Heeft 2 nadelen, groot extended atx form factor en heeft een eps voeding nodig....

Heb al 2x 256 mb reg ecc liggen van infineon (cl2 :P)
en ga een a7m266-d kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Weezer-DC schreef op 23 mei 2004 @ 23:42:
Heeft 2 nadelen, groot extended atx form factor en heeft een eps voeding nodig....

en ga een a7m266-d kopen
Ja weer een a7m266d user \o/

Let erop dat die asus ook errug groot is :)
Of het eatx is weet ik niet maar hij is iig groot :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 23:26:
[...]

Dan ken je beter Dual AMD AthlonMP 2800+ nemen met een ASUS A7M266-D mobo en als je echt pro wil gaan is de Tyan Thunder K7X Pro een leukere optie.

dual MP 2800+ trekken met games makkelijk Dual Xeons er uit, vooral als je veel FS2004 wilt doen, voor FS 2004 vod ik eeen dual Xeon 2.4Ghz net iets te traag.

ik kon kiezen dual AthlonMP 2200+ of Dual Xeon 2400B. ik ging natuurlijk voor DualMP 2200+. maar ja doe je veel Light Wave 7 + dan is de Xeon weer beter.
Hét grote nadeel van het MPX platform is voor mij het geheugen. PC2100 is me vaak net te traag, dan heb ik liever gewoon 3200 wat ik nu ook in dual channel draai, en dat verschil merk je echt.

Voordeel van die Xeon is dat ze voor games e.d. voor dezelfde prijs sneller zijn volgens mij:

Xeon 2,66 -> Opteron 242 waar de 242 net €20,- p.s. goedkoper is dan de Xeon
Xeon 2,8 -> Opteron 244 waarbij de 244 net €20,- p.s. duurder is dan de Xeon

Dit vergelijk is puur op prijs. En als je dan kijkt naar het geheugen, ik heb al geheugen liggen, dat hoef ik bij de Xeon niet te vervangen. En het argument van de gedeelde geheugenbus gaat ook niet op, aangezien ik niet voor een 4+4 config ga, dus ook de Opteron een gedeelde geheugenbus heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Weezer-DC schreef op 23 mei 2004 @ 23:42:

en ga een a7m266-d kopen
Weet je dan zeker dat je een K7 hebt, en geen K7X (Al dan niet -Pro)? De K7 (ook de K7X trouwens) heeft geeneens EPS, maar ATX-GES, juist dat is een probleem, want dan moet je of een native ATX-GES voeding, of een EPS met verlopp ervoor hebben. Alleen de K7X Pro is eindelijk gewoon met EPS aansluiting op de markt gekomen.
Als je het bord kwijt kunt in je kast, zou ik persoonlijk zeker voor de K7 kiezen, alhoewel je als je 66MHz PCI wilt benutten inderdaad wel zult moeten switchen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

[...]

Als je een game speel is je CPU altijd voor 100% belast hoor en geen 80% of 90%
hoor. Of heb je het over je twee CPU ?

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.