[OC | MOD] Radeon 9800SE Mod Topic Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.220 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit topic is meer bedoeld voor het oc'en (en de resultaten daarvan) en het modden van de 9800 SE's. De problemen die je misschien met die kaart zou hebben, horen in VB, maar pas nadat je moeite hebt gedaan om het zelf op te lossen. Ik bedoel dit nu vooral richting KeesKruimel ;). Er wordt hier in DOC namelijk enige basiskennis van pc's èn van overclocken verwacht, en uit jouw posts in dit topic maak ik op dat die kennis (nog) niet echt aanwezig is :)

Doe voortaan dus eerst wat moeite voordat je je problemen meldt, en zorg dat ze op de juiste plek terecht komen. Want zoals ik zei, dit topic is meer bedoeld voor oc-resultaten en mods op de 9800 SE kaarten, dan voor een probleem zoals hier gemeld wordt. Dat heeft namelijk niks met DOC te maken, let daar dus op ;).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31248

[b
Maar hoe staat het met de ATI gesteld? Is daar info over. Heeft iemand een Ati 9800SE AIW? Is deze mod-baar?
Ik heb een Hercules 9800SE AIW build by ATI, die heeft een 256bit geheugen bus, en loopt standaard op 380/340. Als ik de softmod doe dan gaat bij het benchen mijn vidkaart uit...

zonder soft mod doet ie het prima, volgens mij is deze standaard snelheid toch best goed?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 31248 op 17-11-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95446

ReemF schreef op 17 november 2003 @ 15:48:
Dit topic is meer bedoeld voor het oc'en (en de resultaten daarvan) en het modden van de 9800 SE's. De problemen die je misschien met die kaart zou hebben, horen in VB, maar pas nadat je moeite hebt gedaan om het zelf op te lossen. Ik bedoel dit nu vooral richting KeesKruimel ;). Er wordt hier in DOC namelijk enige basiskennis van pc's èn van overclocken verwacht, en uit jouw posts in dit topic maak ik op dat die kennis (nog) niet echt aanwezig is :)

Doe voortaan dus eerst wat moeite voordat je je problemen meldt, en zorg dat ze op de juiste plek terecht komen. Want zoals ik zei, dit topic is meer bedoeld voor oc-resultaten en mods op de 9800 SE kaarten, dan voor een probleem zoals hier gemeld wordt. Dat heeft namelijk niks met DOC te maken, let daar dus op ;).
Dit heeft wel met het overclocken te maken want sinds ik de omega 3.9 softmodded heb ik dit probleem.En ik heb al meerdere dingen geprobeerd en met een andere softmodded tool start Doom 3 demo niet eens op. Maar ik hoorde van iemand dat het aan m'n voeding lag 250W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Kakaroto schreef op 17 november 2003 @ 15:00:
[...]

Het zijn idd de zelfde chips (ATI kaartjes en Hercules AIW). Maar de layout van de kaart is wel iets anders. Maar de kans op succesvol modden op een ATI kaart is veel groter dan op een Hercules AIW.
Het moet wel aan de layout liggen, of iemand heeft feiten :)
Zou het dan niet gewoon zo zijn dat ati voor zich zelf betere chips toebedeelt dan dat er naar hercules gaan. Niet dat die van hercules slecht zijn... maar meer in de zin van dat er gewoon meer echte defecte (4pipes goed) bij hercules terecht komen en dat er meer gewoon goede (buiten kant van de wafers bv) gebruikt worden voor ati.

Feiten en cijfers heb ik niet, maar ik vind dit logieser dan dat het aan de pcb zou moeten liggen. Mijn mening niet meer niet minder.

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:35
DareDevil schreef op 17 november 2003 @ 17:28:
[...]

Zou het dan niet gewoon zo zijn dat ati voor zich zelf betere chips toebedeelt dan dat er naar hercules gaan. Niet dat die van hercules slecht zijn... maar meer in de zin van dat er gewoon meer echte defecte (4pipes goed) bij hercules terecht komen en dat er meer gewoon goede (buiten kant van de wafers bv) gebruikt worden voor ati.

Feiten en cijfers heb ik niet, maar ik vind dit logieser dan dat het aan de pcb zou moeten liggen. Mijn mening niet meer niet minder.
Dat denk ik dus niet. Powercolor, Club3D - 9800SE kaartjes zijn ook goed te modden naar PRO. De 9800SE gebruiken defecte/afgeschreven R350 chippies, dus
waar de 4 extra pipelines defect zijn.

Het lijkt me dus sterk dat ATI de goeie chips zelf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Kakaroto schreef op 17 november 2003 @ 18:10:
[...]

Dat denk ik dus niet. Powercolor, Club3D - 9800SE kaartjes zijn ook goed te modden naar PRO. De 9800SE gebruiken defecte/afgeschreven R350 chippies, dus
waar de 4 extra pipelines defect zijn.

Het lijkt me dus sterk dat ATI de goeie chips zelf gebruikt.
Dat zou je kunnen verklaren doordat er niet genoeg "defecten" core's zijn dat er gewoon goede zijn af gegeven aan deze. Verder zijn AIW op een andere soort klant gericht. Waarmee je verder deze verschillen in core's zou kunnen verklaren.
En waarom zou ati niet voorzich zelf de beste houden? Dat geeft je toch alleen maar een goede naam en zo zal je ook weinig defecten terug krijgen?
Je hebt me nog niet overtuigd ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
DareDevil schreef op 17 november 2003 @ 18:22:
[...]

Dat zou je kunnen verklaren doordat er niet genoeg "defecten" core's zijn dat er gewoon goede zijn af gegeven aan deze. Verder zijn AIW op een andere soort klant gericht. Waarmee je verder deze verschillen in core's zou kunnen verklaren.
En waarom zou ati niet voorzich zelf de beste houden? Dat geeft je toch alleen maar een goede naam en zo zal je ook weinig defecten terug krijgen?
Je hebt me nog niet overtuigd ;) .
Ja dat zou heel goed kunnen ja, het zijn inprincipe gewoon R350's.
ATI heeft een productie lijn(en) R350 cores (9800 /pro) , de 9800SE cores hebben zelf geen eigen productie.
De R350 op een echte Pro/nonpro is anders dan op een 9800SE, een condensator zit op een ander plekje, ofzoiets heb ff geen plaatje.

Alle GPU's worden uiteraard getest op kwaliteit en of ze binnen specificaties draaien. Een hoeveelheid GPU's die niet binnen specs draaien of NIET zijn getest wordt dus niets mee gedaan.
Daarom heeft ATI de 9800SE geïntroduceerd, om de "defecte" GPU's te gebruiken in mid-range videokaart.
En wat jij zegt dat er misschien goeie R350's gebruikt zijn door te weinig "defecte" GPU's zou een goeie reden kunnen zijn.

Maar waarom heeft ATI kort na introductie de 9800SE weer geschrapt?? Dat is nou ook iets vreemds, daar zou een reden voor moeten zijn. Want ja, een "defecte" is getest door ATI en kan dus ook nooit meer op 8 pipelines draaien.

Hoe dat komt zullen wij nooit weten alleen ATI zelf :) Laten we er op houden dat sommige het doen en sommige niet :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kakaroto op 17-11-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95016

Kakaroto schreef op 17 november 2003 @ 15:00:
[...]

Het zijn idd de zelfde chips (ATI kaartjes en Hercules AIW). Maar de layout van de kaart is wel iets anders. Maar de kans op succesvol modden op een ATI kaart is veel groter dan op een Hercules AIW.
Het moet wel aan de layout liggen, of iemand heeft feiten :)
Mag ik vragen waar je dit op baseert? Rick blijft ook volhouden dat het modbare percentage Hercules AIW's rond de 25% ligt, maar zoals ik al eerder aankaartte ziet het er zowel op dit forum als op dat franse forum naar uit dat dit percentage hoger ligt (op t franse forum zelfs +- 65%, hier heb ik het niet berekend maar iig meer dan 1 op de vier pogingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 95016 schreef op 17 november 2003 @ 20:35:
[...]

Mag ik vragen waar je dit op baseert? Rick blijft ook volhouden dat het modbare percentage Hercules AIW's rond de 25% ligt, maar zoals ik al eerder aankaartte ziet het er zowel op dit forum als op dat franse forum naar uit dat dit percentage hoger ligt (op t franse forum zelfs +- 65%, hier heb ik het niet berekend maar iig meer dan 1 op de vier pogingen)
euhm, lees de de topic die hier loopt en op videoplanken dan begrijp je wel wat ik bedoel. :/
Rick2001 heeft zelf een lading getest en daar heeft hij het op gebaseert.
Je heb wel gelijk dat op de franse forum meer mensen een modbare kaart heeft, maar waar de hele topic over gaat, dat je niet kan bepalen of een kaart modbaar is of niet. Dus de percentage kan hoger en lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kakaroto schreef op 17 november 2003 @ 20:45:
[...]

euhm, lees de de topic die hier loopt en op videoplanken dan begrijp je wel wat ik bedoel. :/
Rick2001 heeft zelf een lading getest en daar heeft hij het op gebaseert.
Je heb wel gelijk dat op de franse forum meer mensen een modbare kaart heeft, maar waar de hele topic over gaat, dat je niet kan bepalen of een kaart modbaar is of niet. Dus de percentage kan hoger en lager liggen.
deze en deel 1 heb k helemaal doorgelezen, en ja ik zag dat Rick er zelf een paar had getest, maar k denk dat ie gewoon pech had, want de overige berichten zijn voornamelijk positief over de modbaarheid van deze kaart...

natuurlijk kan je nooit een waarheidsgetrouw percentage vaststellen, maar het gaat er natuurlijk om hoe groot de kans op een succesvolle mod ongeveer is.

ik wil de komende generaties topgames ook lekker kunnen spelen, een niet te modden 9800SE trekt dat lang niet zo goed als de 9800pro... tegen 25% kans neem ik liever geen risico en koop n 9800pro, maar als de kans op succes groter is zoals ik vermoed dan kan een 9800SE een interessante optie worden. vandaar dat ik erg geinteresseerd ben in waar de percentages ongeveer liggen ;)

ik blijf nog ff de kat uit de boom kijken iig >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 95016 op 17-11-2003 21:55 . Reden: las je bericht nog eens goed en kwam erachter dat k geen echt antwoord gaf... oopz ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72703

Kakaroto schreef op 17 november 2003 @ 19:45:
[...]

Ja dat zou heel goed kunnen ja, het zijn inprincipe gewoon R350's.
ATI heeft een productie lijn(en) R350 cores (9800 /pro) , de 9800SE cores hebben zelf geen eigen productie.
De R350 op een echte Pro/nonpro is anders dan op een 9800SE, een condensator zit op een ander plekje, ofzoiets heb ff geen plaatje.

Alle GPU's worden uiteraard getest op kwaliteit en of ze binnen specificaties draaien. Een hoeveelheid GPU's die niet binnen specs draaien of NIET zijn getest wordt dus niets mee gedaan.
Daarom heeft ATI de 9800SE geïntroduceerd, om de "defecte" GPU's te gebruiken in mid-range videokaart.
En wat jij zegt dat er misschien goeie R350's gebruikt zijn door te weinig "defecte" GPU's zou een goeie reden kunnen zijn.

Maar waarom heeft ATI kort na introductie de 9800SE weer geschrapt?? Dat is nou ook iets vreemds, daar zou een reden voor moeten zijn. Want ja, een "defecte" is getest door ATI en kan dus ook nooit meer op 8 pipelines draaien.

Hoe dat komt zullen wij nooit weten alleen ATI zelf :) Laten we er op houden dat sommige het doen en sommige niet :)
Waarschijnlijk komt dit doordat een x% vaneen hele wafer word getest (ik meen 10%) als er dan ook maar 1 defect is gaat de hele wafer naar de SE productie.

Wat zou kunnen betekene dat ongeveer 90% of meer goed te modden is.

Vorige week las ik dit verhaal ergens op internet, zodra ik de link heb kunnen vinden zal ik hem posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Kakaroto schreef op 17 november 2003 @ 19:45:
[...]

Ook hier heb ik weer een antwoord op ;), dit zou te verklaren kunnen zijn doordat naarmate ze meer r350 core's produceren ze er steeds beter in worden (steppings) en dus hogere yields behalen. Wat er dus in resulteerd dat ze te weinig "defecte" core's hebben om nog langer deze productie lijn op gang te houden.
Het dan ook uiteindelijk zonde om perfecte core's te gebruiken voor een beperkt product.

Gewoon vragen blijven stellen en niet te gemakzuchtig alles over nemen wat andere tweakers zeggen. ;) The truth is out there. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
ben er nu dus achter wat er niet helemaal 100 aan mijn SE is.. pixel shader 2.0 = lichte checkers.. naja et zij zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
Mijn Hercules 9800SE AIW was helaas niet te modden, onder 3D Mark 03 zie ik checkers, niet overal maar bijvoorbeeld op vleugels van vliegtuigen, in Aquamark op de pijpleidingen en nog een paar plekjes. Niet helemaal vern**kt, maar toch een beetje. In spellen merk ik er tot nu toe helemaal niks van (getest met MOHAA, CoD, Broken Sword 3, en Max Payne2). Zie wel wanneer het zich voor gaat doen, dan zet ik em wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:40

GG85

.......

Wil iemand eens een paar screenshots plaatsen van die checkers? Als ik sommige verhalen hoor zijn ze niet zo heel erg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
Het kan er toch behoordlijk vernaggeld uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9729/full.jpg

Zal vanavond ff kijen of ik een screenie kan maken van mijn checkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95446

Dat probleem had ik eerst met doom3 demo ook na me softmod van omega 3.9 maar nu ik me 350w plaats van 250w zijn de checkers weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

De mijne was ook niet te modden. Checkers all over the place. Hercules AIW SE.
Heb dan maar een pre-tested gekocht en die werkt prima.

Volgens mijn gevoel is de kans op succes minder dan 50%. Er zitten hier veel mensen die geluk hebben ;)

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ DaronDude:
waar heb je die geteste kaart gekocht? ben wel benieuwd ;)

nog ff over de kans op een succesvolle mod: ik denk dat er toch echt een poll zal moeten komen om uitsluitsel te geven (hint? O-) )

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 95016 op 19-11-2003 21:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Vandaag mijn Herc 9800SE AIW overgeclocked:

core 451
mem 374

Dit is met waterkoeling (tha Mafkees GPU blokje), AS3 op de core en de spacer verwijderd. Eerst kwam ik tot 412/367 met de standaard koeler.

3DMark 2001 score: 17.312

Das toch weer ruim 2000 meer dan wat ik haalde met mijn 9700np ;)

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Hazuki:
is dat met de standaard drivers of heb je de softmod gebruikt?

(als je dit al eerder hebt vermeld, dan mijn excuses voor deze vraag maar ben te moe om de hele thread af te zoeken naar je posts :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Softmod met de 9x00 patch van Rivatuner. Heb eerst de Omega drivers gebruikt, maar daar werd de boel een beetje onstabiel van (3DMark kwakte me na een paar seconde terug naar de desktop :| ).

offtopic:
Moet er overigens wel bij vermelden dat m'n cpu op 2350 ipv 2500 stond, want 1 van m'n geheugen reepjes is behoorlijk brak aan het worden op hoge snelheden :(
Rond de kerst ga ik shoppe naar lekkere pc4200 reepjes ofzo, aangezien de Twinmos BH5 chips die ik nu heb nogal moeilijk te krijgen zijn op het moment. Barton 2500+ en onderstaande ramsinks erbij en de 18500 moet te halen zijn :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.caseking.de/shop/catalog/images/ZURA_017_1k.jpg

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Hazuki schreef op 19 november 2003 @ 19:00:
Vandaag mijn Herc 9800SE AIW overgeclocked:

core 451
mem 374

Dit is met waterkoeling (tha Mafkees GPU blokje), AS3 op de core en de spacer verwijderd. Eerst kwam ik tot 412/367 met de standaard koeler.

3DMark 2001 score: 17.312

Das toch weer ruim 2000 meer dan wat ik haalde met mijn 9700np ;)
Is dat zonder artifacts?? Of heb je blokkies op je mem gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Geen ene artifact, zelfs niet in de Real-Time High-Dynamic Range Image-Based Lighting demo, en als er één grafische applicatie gevoelig is voor artifacts is die het wel.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Hazuki schreef op 19 november 2003 @ 23:31:
Geen ene artifact, zelfs niet in de Real-Time High-Dynamic Range Image-Based Lighting demo, en als er één grafische applicatie gevoelig is voor artifacts is die het wel.
Mijn geheugen wordt op 370 heel warm en artifacts te vertonen. Met water kom ik maximaal op 433MHz uit zonder artifacts. (blauwe puntjes door het scherm)

Helpt het als je in de BIOS de vAGP verhoogt?

[ Voor 6% gewijzigd door Kakaroto op 19-11-2003 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Nee, tenminste niet op mijn moederbord. Staat op 1,5v maar ik geloof niet dat het iets uithaalt.
Mijn truukje om het geheugen koel te houden op deze snelheid is gewoon een bureauventilator voor de geopende kast neer zetten :P Niet verder vertellen he ;)

Koekie?

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-04 23:11
hoi bij mij lag het aan het geheugen door i.p.v 200 nu op 166mhz te draaien is die nu heel stabiel

my config is xp2500 overgeclockt naar 3200 11x200
pc 3500 merk geil 2x256 draai op 166mhz anders krijg ik problemen
asus a7n8x deluxe
hecules all in wonder 9800se

3dmark 2001 15774 punten
3dmark 2003 5599 punten :*) _/-\o_

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

Hazuki,

koop absoluut geen PC4200 met een AMD CPU. Je performance zal slechter zijn dan voordien, PC4000-4200 heeft zon crappy latencies en draaien zelfs op DDR400 vaak geen max. timings

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Anoniem: 51220

DuronDude schreef op 20 november 2003 @ 08:23:
Hazuki,

koop absoluut geen PC4200 met een AMD CPU. Je performance zal slechter zijn dan voordien, PC4000-4200 heeft zon crappy latencies en draaien zelfs op DDR400 vaak geen max. timings
draai hier met pc4000 (corsair) 11-2-2-2 @ 236mhz dus lijkt me niet slecht hoor :)

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Ach tegen die tijd ga ik me wel even oriënteren op de geheugen markt.. komt goed ;)

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15391

Heb gisteren hercules 9800se AIW binnen gekregen, geinstalleerd met Omega-drivers.

Alles zag er puik uit, dus ik proberen 3dmark2003. Geen checkers !!, dus ik blij. Maar in de nature-scene werd ik eruit geflikkerd (3dmark lost focus of zoiets). Dit zou kunnen komen doordat 't te warm is. Dus ik sloop stock heatsink eraf, en plak een koperen AMD stock cooler erop. Dit zou probleem moeten oplossen, en inderdaad voelt bovenkant van kaart (vlak boven gpu) veel koeler aan.

Het helpt niet dus. Het geheel is onvoorspelbaar. Soms draait ie een hele benchmark goed (bijv. 41000 aquamarks), en gaat spelen goed (max payne 2). Andere keren wordt ik vrij snel naar het opstarten van 3d applicatie naar de desktop gepleurd, of erger blauw scherm. 3dmark is nog nog nooit afgemaakt.

Kan dit betekenen dat de pipelines toch niet helemaal puik zijn ?

Ik vind het voor de rest een klote kaart. TV-tuner pas na zeer veel gedoe aan de praat gekregen (Norfolk Islands ipv Nederland instellen). TV-out blijft zwartwit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Dit lijkt me eerder een soft dan een hardare probleem eigenlijk. Hiervoor een nVidia gehad misschien en dus nog wat oude driver resten ofzo?
Of probeer als je er zin in hebt eens een fresh format. :)

By the way, mijn Hercules 9800SE AIW licht om 14.00 uur op het postkantoor :P

[ Voor 17% gewijzigd door GG85 op 21-11-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb detonator verwijderd met detonator destroyer. Maar frisse install is nooit weg, weekend maar weer eens een avondje kwijtsukkelen achter de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 15391 schreef op 21 november 2003 @ 12:15:
Heb gisteren hercules 9800se AIW binnen gekregen, geinstalleerd met Omega-drivers.

Alles zag er puik uit, dus ik proberen 3dmark2003. Geen checkers !!, dus ik blij. Maar in de nature-scene werd ik eruit geflikkerd (3dmark lost focus of zoiets). Dit zou kunnen komen doordat 't te warm is. Dus ik sloop stock heatsink eraf, en plak een koperen AMD stock cooler erop. Dit zou probleem moeten oplossen, en inderdaad voelt bovenkant van kaart (vlak boven gpu) veel koeler aan.

Het helpt niet dus. Het geheel is onvoorspelbaar. Soms draait ie een hele benchmark goed (bijv. 41000 aquamarks), en gaat spelen goed (max payne 2). Andere keren wordt ik vrij snel naar het opstarten van 3d applicatie naar de desktop gepleurd, of erger blauw scherm. 3dmark is nog nog nooit afgemaakt.

Ik vind het voor de rest een klote kaart. TV-tuner pas na zeer veel gedoe aan de praat gekregen (Norfolk Islands ipv Nederland instellen). TV-out blijft zwartwit.
Heeft niets met de warmte te maken, anders zal 3Dmark wel vastlopen of een foutmelding over incorrect drivers enz. Deze foutmelding komt omdat er een achtergrond programma draait. Draai 3Dmark altijd zonder achtergrond programma's.

Is je Processor, geheugen overgeklokt? Daar kan het nl ook aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb ook een Hercules 9800 SE aangeschaft sinds vandaag op me werk even 5 getest en er is er maar 1 die op de 8 pipelines werkt.
Hierbij wil ik dus bevestigen dat je echt geluk moet hebben wil je een goede werkende ontvangen.

Zal vanavond ff me mods klaarmaken een dan van et weekend zwaar modificeren ;)
en natuurlijk de results.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zet deze maar in de startpost :)

Poll: Club3d 9800se --> 9800 mod gelukt ?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=5334&layout=2&sort=prc

Poll: Hercules 9800se AIW --> 9800 AIW mod gelukt ?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=5336&layout=2&sort=prc

Poll: Powercolor 9800se --> 9800 mod gelukt ?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=5337&layout=2&sort=prc

[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-11-2003 15:23 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56669

Weet iemand een programma om anti aliasing op 1x te locken, in het spel motoGP2 is dit in het begin menu in te stellen.
En dan heb ik totaal geen last van checkers, doe ik dit niet is het heel licht zichtbaar vrijwel nihil maar toch een beetje storend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kakaroto schreef op 21 november 2003 @ 12:38:
[...]

Heeft niets met de warmte te maken, anders zal 3Dmark wel vastlopen of een foutmelding over incorrect drivers enz. Deze foutmelding komt omdat er een achtergrond programma draait. Draai 3Dmark altijd zonder achtergrond programma's.

Is je Processor, geheugen overgeklokt? Daar kan het nl ook aan liggen.
Natuurlijk is processor overklokt, maar dit leverde met vorige kaart (ti4200) nooit problemen op. Maar ik zal het vanavond eens benchen zonder overklokken & achtergrondproggies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Vandaag nog ff zitten overklokken met de Hercules AIW 9800SE.

Haal nu met 460MHz core en 370MHz deze score:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/chow/3dmark01_21681.JPG

Maandag krijg ik een setje revoltec koperen memsinks binnen die ik met Artic Silver Adhesive zal bevestigen en kijken of ie nog iets verder kan :)
Maar een mooie score vin ik voor een 9800SE@pro

[ Voor 6% gewijzigd door Kakaroto op 21-11-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

De mijne is helaas ook niet te modden :( Maar ja, niks aan te doen...hoewel, wat ik vreemd vind is dat diverse games en 3dMark03 checkers geven maar de radeon 9700/9800 demo's totaal niet! Iemand enig idee of dit aan een bepaalde setting kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Is er geen manier om bijv 6 pipelines te activeren? Lijkt me niet zo heel moeilijk te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Shit, zeker een mooie score Kakaroto :P Zo te zien klokt jou 9800 ook heel goed over :)
En wat haal je nu in Aquamark?

offtopic:
Heb per ongeluk in de nieuwe poll op Powercolor gedrukt ipv Hercules |:( Is dit nog terug te draaien? Ben toch de eerste die in die poll heeft gestemd, dus dat kan toch wel even gereset worden? O-) Ziet er tot nu erg interessant uit voor potentiële Hercues 9800SE kopers!

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
GG85 schreef op 21 november 2003 @ 17:01:
Is er geen manier om bijv 6 pipelines te activeren? Lijkt me niet zo heel moeilijk te realiseren?
Nee, dat is niet mogelijk. Vraag niet waarom het kan gewoon niet.
Heb al gezocht naar buitelandse forums en bleek dat het niet mogelijk was.
Hazuki schreef op 21 november 2003 @ 17:10:
Shit, zeker een mooie score Kakaroto :P Zo te zien klokt jou 9800 ook heel goed over :)
En wat haal je nu in Aquamark?
Heb nog wel een klein beetje artifacts bij nature, ligt denk ik niet aan de warmte maar de voltage. Dus binnenkort een voltmod.
Met Aquamark haal ik rond 51000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:33

Dr.Roelski

Walk on ....

Oeps... heb per ongeluk ook geklikt op Poll: Powercolor 9800se --> 9800 mod gelukt terwijl ik aiw heb.
Tutti-frutti schreef op 21 november 2003 @ 15:19:
Zet deze maar in de startpost :)

Poll: Club3d 9800se --> 9800 mod gelukt ?
Ja
Nee
[afbeelding]

Poll: Hercules 9800se AIW --> 9800 AIW mod gelukt ?
Ja
Nee
[afbeelding]

Poll: Powercolor 9800se --> 9800 mod gelukt ?
Ja
Nee
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 22:32

Smarron

The bend

Waar hebben jullie die Hercules vandaan? Ik kan er zeer binnenkort ook 1 kopen. Ik heb maar keuze uit 1 winkel op dit moment: MaxPC (Aangezien zij een mobo verkopen die in heel NL geloof ik verder niet verkrijgbaar is.)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Smarron schreef op 21 november 2003 @ 19:44:
Waar hebben jullie die Hercules vandaan? Ik kan er zeer binnenkort ook 1 kopen. Ik heb maar keuze uit 1 winkel op dit moment: MaxPC (Aangezien zij een mobo verkopen die in heel NL geloof ik verder niet verkrijgbaar is.)
Informatique heeft er nog wel een paar liggen :)

Kwam die van mij ook vandaan, werkt hier perfect @ 8x1 405/351. (Zegt natuurlijk niets over de rest) Nog niet hoger geprobeerd, wil eerst stock GPU koeling vervangen door een celly-blok ;)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72703

Smarron schreef op 21 november 2003 @ 19:44:
Ik heb hem bij hardware lab vandaan, die konden hem bestellen, de volgende dag had ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 27-05 20:33
ik bij pczaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Erg onverwacht resultaat, als ik naar de poll hercules kijk. Lijkt wel dat de kaartjes het wel goed willen doen... of komt het dat het allemaal om pretested kaartjes gaat ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep... k denk dat sommigen hier toch een beetje te pessimistisch waren (25% =/= 70% :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Die van is afkomstig van Maxpc. Pretesten doen ze officieel niet, maar ik vermoed dat ze voor mij een uitzondering hebben gemaakt na lang aandringen. Mijn kaart was namelijk al uit het zakje geweest en ik kon op de DVI connector duidelijk kleine krasjes zien die erop wezen dat ie al een keer aangesloten was geweest. Niettemin werkte de softmod perfect :D
Beetje drammen kan dus nooit kwaad ;)

Op inkoopacties.net loopt nu trouwens een animocheck voor Sapphire Radeon 9800SE AIW's met modgarantie. De huidige prijs bedraagt €249,- Zal waarschijnlijk nog wel dalen, maar tis nog altijd heel wat voordeliger dan een 9800PRO AIW.
http://www.inkoopacties.net/ia/f762xbrg/1/p88h87g7

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

ik heb mijn hercules 9800se aiw gesoftmod (ruim 5700 in 3dmark2003), maar ik krijg meldingen van onbekende apparaten waarvoor ik de drivers nog moet installeren (acht keer in totaal). Nu staat er op omegacorner (http://www.omegacorner.com/ati_help.htm), dat je bij hercules kaarten iets in het register moet veranderen (DisableOverlayTheaterMode op 11 11 11 11)). Ik had het bij toeval gevonden, maar nadat ik de pc al opnieuw had opgestart (toen kreeg ik nml die melding voor het eerst te zien). Nu wilde ik het veranderen voordat ik de pc opnieuw ga opstarten, maar ik kan het niet meer vinden in het register!!!! Kan iemand mij even vertellen waar je het kunt vinden en of het uberhaupt helpt? In computerbeheer staan nu 8 onbekende apparaten. Btw ik heb alle pagina's doorgespit, maar niemand rept er met een woord over?! Krijgen jullie deze melding soms niet? Ik heb het bij de omegadrivers en bij de catalyst drivers (beide 3.9).

Trouwens, wanneer ik de catalyst drivers gebruik icm rivatuner, dan ga ik niet opnieuw opstarten: Ik pak de drivers uit, run het patchscript, rename de gemaakte ati2mtag.sys file naar ati2mtag.sy_ en selecteer de directory waarin de uitgepakte bestanden zijn opgeslagen bij het installeren van de drivers (niks veilige modus dus).

edit: ik krijg zes keer die melding, niet acht keer. Dus ik heb ook zes onbekende apparaten in apparaatbeheer.

edit: het probleem met die zes onbekende apparaten is opgelost (even wat geinstalleerd vanaf de installatie-cd van Hercules). Nu vraag ik me af waar ze het dan over hebben op omegacorner.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 22-11-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

Exigence

dnkroz

Hm, mijn 9800SE die kreeg checkers (was al bekend), maar toch ff ge3DMarkt: bijna 5900 :) Met waarschijnlijk zo'n 6 pipelines die het deden. Niet slecht. Met 4 pipelines haal ik 3800.
Zo'n 1/3 van het beeld was gecheckerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Zijn er nog bedrijven of particulieren die geteste 9800SE's verkopen? Zo ja, dan ben ik zeker geintereseerd.

Is de Sapphire Radeon 9800 SE All in Wonder enhanced voor €249 op radeon-shop.de getest op modbaarheid? M'n duits is erg slecht namelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door GG85 op 22-11-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, deze is getest op modbaarheid. Mijn Hercules komt er ook vandaan, alleen kost die 279 euro. Hij is nog steeds te krijgen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:33

Dr.Roelski

Walk on ....

Anoniem: 76818 schreef op 22 november 2003 @ 16:33:
ik heb mijn hercules 9800se aiw gesoftmod (ruim 5700 in 3dmark2003), maar ik krijg meldingen van onbekende apparaten waarvoor ik de drivers nog moet installeren (acht keer in totaal). Nu staat er op omegacorner (http://www.omegacorner.com/ati_help.htm), dat je bij hercules kaarten iets in het register moet veranderen (DisableOverlayTheaterMode op 11 11 11 11)). Ik had het bij toeval gevonden, maar nadat ik de pc al opnieuw had opgestart (toen kreeg ik nml die melding voor het eerst te zien). Nu wilde ik het veranderen voordat ik de pc opnieuw ga opstarten, maar ik kan het niet meer vinden in het register!!!! Kan iemand mij even vertellen waar je het kunt vinden en of het uberhaupt helpt? In computerbeheer staan nu 8 onbekende apparaten. Btw ik heb alle pagina's doorgespit, maar niemand rept er met een woord over?! Krijgen jullie deze melding soms niet? Ik heb het bij de omegadrivers en bij de catalyst drivers (beide 3.9).

Trouwens, wanneer ik de catalyst drivers gebruik icm rivatuner, dan ga ik niet opnieuw opstarten: Ik pak de drivers uit, run het patchscript, rename de gemaakte ati2mtag.sys file naar ati2mtag.sy_ en selecteer de directory waarin de uitgepakte bestanden zijn opgeslagen bij het installeren van de drivers (niks veilige modus dus).

edit: ik krijg zes keer die melding, niet acht keer. Dus ik heb ook zes onbekende apparaten in apparaatbeheer.
Eigenlijk hoor ik hier niet op te antwoorden, maar laat ik het bij een hint houden:
Mijn AIW 9800SE komt 8 keer voor in de registry:
2x display adapter (primary en secondary)
Onder sound video and game controllers:
- ATI WDM Rage theater audio
- ATI WDM Rage theater video
- ATI WDM specialied MVD codec
- ATI WDM teletext decoder
- ATI WDM tv audio decoder
- ATI WDM tv tuner

// sarcasme modus })
Dus GOH, wat zou je nou nog niet geinstalleerd hebben?
// end sarcasme modus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verdorie, in de tijd dat ik nog even mijn eigen post aan het editen was, schreef jij dit sarcastisch mailtje. Dit is mijn eerste ervaring met AIW-kaarten en die catalyst drivers waren ook voor aiw-kaarten dus ik dacht dat alles wel goed zou gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ik heb trouwens nog een niet mod-bare Hercules AIW in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hazuki schreef op 22 november 2003 @ 15:18:

Die van is afkomstig van Maxpc. Pretesten doen ze officieel niet, maar ik vermoed dat ze voor mij een uitzondering hebben gemaakt na lang aandringen. Mijn kaart was namelijk al uit het zakje geweest en ik kon op de DVI connector duidelijk kleine krasjes zien die erop wezen dat ie al een keer aangesloten was geweest. Niettemin werkte de softmod perfect :D
Beetje drammen kan dus nooit kwaad ;)

Op inkoopacties.net loopt nu trouwens een animocheck voor Sapphire Radeon 9800SE AIW's met modgarantie. De huidige prijs bedraagt €249,- Zal waarschijnlijk nog wel dalen, maar tis nog altijd heel wat voordeliger dan een 9800PRO AIW.
http://www.inkoopacties.net/ia/f762xbrg/1/p88h87g7
Kijk, das een stukje zekerheid voor die paar euro's meer. Ik denk dat ik me ook aanmeld. ff kijken wat ik deze maand heb geschoven. Dan komt er een naam bij.

Ik wilde eigenlijk een 9700Pro of 9800Non pro nemen, maar bovenstaand is perfect !! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Wat is de levertijd van die inkoopactie? Ander bestel ik hem wel bij radeon-shop.de; is hij net zo duur.
Is die Sapphire kaart trouwens wel te flashen naar 9800Pro all in wonder? Zo ja, heeft iemand een bios-file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Volgens mij is het net als de Hercules een BBA, dus flashen zal ook hier niet lukken.
Bij Radeonshop.de issie net zo duur omdat ze daar vandaan komen ;) . Over de prijs word nog onderhandelt, maar dan moeten er eerst genoeg deelnemers zijn.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

GG85 schreef op 22 november 2003 @ 19:16:
Wat is de levertijd van die inkoopactie? Ander bestel ik hem wel bij radeon-shop.de; is hij net zo duur.
Is die Sapphire kaart trouwens wel te flashen naar 9800Pro all in wonder? Zo ja, heeft iemand een bios-file?
Ja, inderdaad. En sneller waarschijnlijk.
Hazuki schreef op 22 november 2003 @ 19:32:
Volgens mij is het net als de Hercules een BBA, dus flashen zal ook hier niet lukken.
Bij Radeonshop.de issie net zo duur omdat ze daar vandaan komen ;) . Over de prijs word nog onderhandelt, maar dan moeten er eerst genoeg deelnemers zijn.
Dus niet flashen, wel softmod als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Zijn die Sapphire kaartjes trouwens net zo lekker te oc-en als de Hercules? Die worden namelijk niet meer getest verkocht en kwa specs en bouw zijn ze hetzelfde alleen is de Hercules standaard al overgeclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
GG85 schreef op 23 november 2003 @ 02:30:
Zijn die Sapphire kaartjes trouwens net zo lekker te oc-en als de Hercules? Die worden namelijk niet meer getest verkocht en kwa specs en bouw zijn ze hetzelfde alleen is de Hercules standaard al overgeclockt.
Hercules Radeon 9800 SE All in Wonder enhanced 279,90 EUR
€ 30 duurder dan de Sapphire maar ze verkopen hem nog weg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Volgens de site verkopen ze hem niet meer dus heb ik maar een Sapphire besteld aangezien deze dezelfde bouw en componenten heeft en ook nog eens uit dezelfde fabriek komt. Hij moet dus ook minimaal op Pro en maybe wel op XT snelheid kunnen draaien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

GG85 schreef op 23 november 2003 @ 11:19:
Volgens de site verkopen ze hem niet meer dus heb ik maar een Sapphire besteld aangezien deze dezelfde bouw en componenten heeft en ook nog eens uit dezelfde fabriek komt. Hij moet dus ook minimaal op Pro en maybe wel op XT snelheid kunnen draaien. :P
Laat ff weten als je hem hebt en getest hebt.

Is het gewoon onder rembours bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Nee, omdat het een duitse shop is moet je vooruitbetalen maar dit is een dermate professioneelbedrijf dat dat geen probleem is. Maar er zijn toch wel meer mensen met een Sapphire kaartje die hem hebben overgeclockt? Ik ben wel benieuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Als je in duistland gaat bestellen, en je hebt eventueel een duits bezorgadres of postbus of wat dan ook, kijk dan eens bij Amazon.de de Hercules 9800se AIW (RETAIL)voor 199 euro incl. verzendkosten.
Maar de zekerheid dat ie te Mod'den is is dan weg...maar de mijne deed het!

[ Voor 19% gewijzigd door sjolmers op 23-11-2003 12:52 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15391 schreef op 21 november 2003 @ 12:15:

Problemen lagen niet aan de kaart inderdaad maar aan de rst. Ik heb de kaart in mijn 2e systeem gezet, alles draaide perfect. Dus de artic silver adhesive erbij, ramsinkjes, de works en overklokken.

Haal nu stabiel 432 core en 378 mem (zonder artefacts). Bij hogere core krijg ik oplichtende pixels, naarmate ik meer te hoog gaat zie je dat dit in een checker-patroon is. Dus niet alle pipelines zijn even lekker denk ik.

Toch lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GG85 schreef op 23 november 2003 @ 11:19:
Er is al twee keer gezegd dat ze de hercules wel verkopen (even verder kijken op de site). Dan zie je ook dat het geheugen van de Sapphire iets lager geklokt is dan het geheugen van de Hercules (300 tegen 337.5 MHz). Ik neem dan aan dat er dan ook ander geheugen op zit. Op de Hercules zit er Samsung geheugen op met de volgende code:

K4D263238E-GC33

Hmm, interessant. Op de volgende site

http://www.samsung.com/Pr...K4D263238E/K4D263238E.htm

staat dat dit geheugen geklokt is op 300Mhz?!

edit: letterlijk staat er op radeon.de:

Der Speichertakt wurde aber dieses Mal auf 300 MHz voreingestellt. Hardwareseitig sind die Karten allerdings baugleich zu den Hercules-Karten, die mit 337,5 MHz Speichertakt laufen.

Ik kan dus hieruit concluderen dat ze hetzelfde geheugen hebben, maar dat Sapphire het geheugen op 300Mhz laat lopen (precies volgens de site van Samsung), maar dat Hercules ze op 337.5Mhz laat lopen. Heeft Hercules soms de betere chippies gekregen?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 23-11-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ze verkopen wel een Hercules maar niet een geteste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op de volgende pagina staat als derde de Hercules "enhanced" versie

http://www.radeon-shop.de/view_artikel_list.php?cat_id=24

Hebben ze jou soms een mailtje gestuurd dat ze 'm toch niet meer verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

GG85 schreef op 22 november 2003 @ 18:09:
Ik heb trouwens nog een niet mod-bare Hercules AIW in de aanbieding.
En ik heb nog een niet modbare normale 9800SE van Club3D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Anoniem: 76818 schreef op 23 november 2003 @ 14:02:
op de volgende pagina staat als derde de Hercules "enhanced" versie

http://www.radeon-shop.de/view_artikel_list.php?cat_id=24

Hebben ze jou soms een mailtje gestuurd dat ze 'm toch niet meer verkopen?
En dan doorklikken op Details, dan staat er:

Artikel zur Zeit nicht lieferbar

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[we geven niet toe modus]
tja, dan hadden ze het maar meteen op eerder genoemde pagina erbij moeten zetten ipv bij details :) .
[/we geven niet toe modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 16-04 09:57
wat is nu ongeveer het verschil in prestaties voor en na de mod, en met een normale 9800pro (prijs ff weggelaten)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Gaer schreef op 23 november 2003 @ 17:57:
wat is nu ongeveer het verschil in prestaties voor en na de mod, en met een normale 9800pro (prijs ff weggelaten)
Grofweg een verdubbeling van de prestaties (duh) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Gaer schreef op 23 november 2003 @ 17:57:
het tweak gehalte })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 16-04 09:57
wat heeft dat met tweak gehalte te maken?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56669

Anoniem: 56669 schreef op 21 november 2003 @ 15:27:
Weet iemand een programma om anti aliasing op 1x te locken, in het spel motoGP2 is dit in het begin menu in te stellen.
En dan heb ik totaal geen last van checkers, doe ik dit niet is het heel licht zichtbaar vrijwel nihil maar toch een beetje storend !
Nobody ?
Misschien ook wel een hint voor andere gebruikers die checkers krijgen, wat bij mij opvalt is dat het niet echt checkers zijn maar gewoon 3 lijntjes in elke checker zegmaar, en Anti Aliasing 1x heft dat op maar in het menu van ATI zelf is die mogelijkheid er niet, het zal vast iets te maken hebben met de (on)mogelijkheden van sommige spellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Ik denk dat het voor elke kaart weer anders is. Ik zie alleen hele lichte checkers en dan dan ook maar af en toe in sommige delen van het scherm vooral bij lichte kleurovergangen bij het afspelen van videobeelden (mpeg en tv beelden) op de TV en dus niet op de monitor. Gebruik ik de TV als primary display dan zie je op beide geen checkers. Spellen hebben er vooralsnog geen last van zowel niet op monitor alsop de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98030

Ey,

Ik heb een Hercules ATI Radeon 9800 SE AIW. Maar daar is iets mee aan de hand, let me tell you a story. Vorige week bestelde ik deze kaart bij Yorcom.nl, en kwam hij vrijdag aan. Ik dus blij aan de gang, geinstalleerd op normale Catalyst 3.9 drivers. Klaar, opstarten. 3DMark 2001 SE an 3DMark 2003 om te testen. Results:

3D Mark 2001 SE: 12254
3D Mark 2003: 4209

Okay, ik aan de gang, patched ati2mtag.sys ofzo gehaald van www.ocfaq.com/softmod/index.php . Geinstalleerd, reboot, YES geen black screen on OS. In windows RivaTuner opgestart: YES! (8x1) inplaats van de (4x1) eerst dus hij is gesoftmod! Ik weer 3DMark 2001SE en 3DMark 2003 testen. Results:

3DMark 2001 SE: 12895
3DMark 2003: 4883

What the f***? Hoe kan dat nou? Dat is zoooo'n klein verschil, kan niet als ie goed is gesoftmod. Dus alles weer een keer opnieuw gedaan. Zelfde verhaal. Met OMEGA drivers geprobeerd, kreeg ik zelfs LAGERE scores. BIOS @ 9800SE naar 9800 Pro AIW geflashed, geen nut. Fresh format met Windows XP erop, geen nut. Hele Mobo BIOS doorlopen, stond allemaal goed. Op de achterkant van de kaart staat "Test Passed 02". Ik snap echt absoluut niet wat er mis is gegaan.

Dit is mijn exacte systeem:

Mobo: ASUS A7V8X (VIA KT400 Chipset)
CPU: AMD Athlon XP 2400+ @ 2.3 GHz (Thermaltake Volcano 7 cooler)
Gfxcard: Hercules ATI Radeon 9800 SE AIW @ Softmod
RAM: 512 DDR Ram PC 2700 (merk TwinMos)
HDD: IBM 80 GB 7200 RPM
PSU: Chieftec 360W

Als je original topic op de softmod forums wil bekijken: http://www.ocfaq.com/foru...hread.php?s=&threadid=420 . Ben ten einde raad en heb hulp nodig van kenners. Dus alsjeblieft help me if you can! Ben bereikbaar op e-mail en MSN @ WickedBlizzard2k1@hotmail.com

Groeten,
Wickster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
In de ocfaq staat dit, kijk even of dit wel klopt:
Reboot, run 3DMark fillrate tests to verify proper installation. Expect more than 2000 in multitexture fillrate.
Zonder 8 pipelines kan een kaart deze score nooit halen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik haal ook 2078 MTexels/s ofzo @ Fill-Rate Multi-Texturing in 3DMark 2001SE. Het probleem is dat de meeste mensen ~2600 krijgen. Ik heb trouwens ook verschillende Catalysts geprobeerd vanaf 3.7 t/m 3.9.

Wickster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Weet je zeker dat je default settings gebruikt hebt en FSAA/AF op application preference hebt staan?

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hee kben nie dom ;). Ik heb zelfs een hele sooi combinaties geprobeerd maar volgens mij kan dit op twee dingen duiden:

- Nieuwere type 9800 SE die niet goed te softmodden is (misschien wel met hardmod maar daar waag ik me niet aan).
- Bottleneck in m'n systeem.

En oh ja, ik heb alle up to date drivers, mobo bios enzo (VIA Hyperion nieuwste bijv ook).

Wickster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Nieuwere type 9800 SE die niet goed te softmodden is
Lijkt me sterk, de 9800SE is in het leven geroepen om van de voorraden afgekeurde R350 cores af te komen. Waarom zouden ze dan een nieuw type gaan ontwikkelen? Bovendien is de softmod wel gelukt, je ging er immers bijna 700 punten op vooruit. Dat is wel wat minder dan wat de meesten erop vooruit gaan, maar een toch verbetering. 700 3dmarks is ook veel meer dan de normale afwijking die tussen 2 benchmarks kan zitten.

Op welke snelheden draait je kaart? Normaal voor een Hercules 9800SE is 378/337,5.

offtopic:
Sorry, wou niet beweren dat je dom bent, maar je weet het tegenwoordig nooit meer met al die n00bs he ;)

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe ik begrijp het maar ik weet er wel het een en ander over hoor ;). Mja als je 't zegt zal 't wel zo zijn. Maar 700 punten vooruitgang is bagger @ softmod, moeten er toch wel 2500 zijn ofzo als ie van SE naar Pro gaat. M'n kaart draait @ Hercules Stock = idd 378/337.5

Wickster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Maandag de Hercules 9800SE @pro voorzien van revoltec ramsinks met twee 80mm fans om de warmte te verplaatsen in de sinks.

De Heatsinks zijn vastgelijmd met Artic Aluminia Adhesive. Dus zo vast als beton :)
De 3 fases van de 2 componenten duren vreselijk lang...een heel dag voordat het een vast structuur heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.revoltec.de/images/products/rs005/rs005_rm.jpg

Core draait nu op 470MHz en geheugen op 385MHz (zonder artifacts).
Op 470MHz krijg ik wat vervorming, wordt opgelost door een voltmod die nog moet uitvoeren.
Zonder artifacts draai ik op dit moment op 440/385.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/chow/3dmark01_22220.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door Kakaroto op 25-11-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMG! Lekkere score gast :D. Mijn gemodde 9800 SE heeft jammer genoeg artifact vorming als ik 'm ook maar een beetje oc, niet mogelijk voor mij dus :(. Krijg binnekort wel heatsinkjes dus mss 's daarmee probere :].

Wickster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Lachen, die memsinks heb ik ook besteld bij Caseking.de :D

Wel jammer dat je maar 15MHz verschil haalt met eerst, heb je wel een lekker windje door je case waaien? Anders blazen die 2 fans toch alleen maar warme lucht over je kaart.
Pasten de sinkjes goed op het geheugen? Ik denk dat mijn waterblokje zwaar in de weg zal zitten. Jij hebt zeker rechtopstaande aansluitingen erop?

Enne, die voltmod, ga je die voor zowel de core als het geheugen doen? Laat me weten hoe het gaat, ben erg geïnteresseerd maar zelf een beetje huiverig vanwege m'n garantie (heb al 2 R300's "vermoord" :X )

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Hazuki schreef op 25 november 2003 @ 17:47:
Lachen, die memsinks heb ik ook besteld bij Caseking.de :D

Wel jammer dat je maar 15MHz verschil haalt met eerst, heb je wel een lekker windje door je case waaien? Anders blazen die 2 fans toch alleen maar warme lucht over je kaart.
Pasten de sinkjes goed op het geheugen? Ik denk dat mijn waterblokje zwaar in de weg zal zitten. Jij hebt zeker rechtopstaande aansluitingen erop?

Enne, die voltmod, ga je die voor zowel de core als het geheugen doen? Laat me weten hoe het gaat, ben erg geïnteresseerd maar zelf een beetje huiverig vanwege m'n garantie (heb al 2 R300's "vermoord" :X )
Ik kan er wel veel lucht door laten blazen, maar dan zit ik weer met het geluid.. :)
Maar als ik er veel lucht door blaas is 390MHz wel mogelijk :)
Zonder heatsinks haalde ik 370Mhz maar met beetje flikkerende artifacts.

De sinkjes passen wel hoor, ik heb zelf op de GPU ook een waterblokkie zitten en past net :)
Het neemt wel wat plek in, maar koelen met redelijke airflow heel goed.

Ik ben ook aan het kijken wie een AIW met succes heeft gemod.

[ Voor 5% gewijzigd door Kakaroto op 25-11-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1918

hier weer een melding van een succesvolle softmod van een Hercules AIW 9800SE. Ik zag hem bij de lokale computerboer voor 220 euro liggen, hoewel ik eigenlijk een echte 9800 wilde, leek de tv-tuner me wel handig, dus na het lezen van dit topic ben ik teruggegaan en heb het erop gewaagd :)

Ik heb hier een asus a7n8x deluxe en 2000+ palomino, voor softmod 3605 3dmarks (2003 uiteraard), na softmod 5290, een flink verschil dus, ondanks dat de cpu misschien een beetje de beperkende factor wordt.

Helaas heb ik in NFS-underground (waarschijnlijk ook wel in andere spellen of programma's, maar die heb ik nog niet getest) op sommige plaatsen foute pixels op de standaard clockspeed, na een tijdje zware belasting van de gpu. Foute pixels zijn er vooral in de teksten van de menu's, bv die menuopties bij het customize ride menu bovenin beeld, foute pixels zijn dan zwart.In andere textures heb ik ze nog niet kunnen ontdekken, maar daarin zijn ze waarschijnlijk ook veel moeilijker te zien.

Ik vermoed dat dit met wat koeling wel te verhelpen is, omdat het niet direct optreedt (tenminste wat ik tot nu toe heb gezien met mijn korte tests).

Wordt een dergelijk probleem normaalgesproken door de gpu of door het mem veroorzaakt? Heeft iemand koelingstips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

luite ik heb het spel ook (ownage game btw :D) en ik zie af en toe wat artifacts tijdens het racen. Ik weet zelf niet of koeling hieraan iets veranderd, maar ik heb (op eigen risico!!!) het BIOS van m'n 9800SE geflashed zodat ik hem kan clocken. Toen heb ik hem iets geunderclocked waardoor ik totaal geen artifacts meer heb, ik zie als ik die ramsinks en fans krijg of koeling ook een belangrijke factor is.

Wickster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1918

Anoniem: 98030 schreef op 25 november 2003 @ 22:00:
luite ik heb het spel ook (ownage game btw :D) en ik zie af en toe wat artifacts tijdens het racen. Ik weet zelf niet of koeling hieraan iets veranderd, maar ik heb (op eigen risico!!!) het BIOS van m'n 9800SE geflashed zodat ik hem kan clocken.
Moet dat ook met de Hercules AIW? Ik heb namelijk gewoon de klok-sliders in mijn advanced opties staan (met de omega driver). Ik denk dat ik hem totdat ik betere koeling heb gewoon maar even iets omlaag clock, die paar procent maken toch er weinig uit in vergelijking met winst van de softmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93521

kijk hier is naar jongens: http://www.radeon-shop.de/view_artikel.php?id=147.
ze hebben ze weer. en dat niet alleen nu ook met 2,8 ns mem. de gold versie n oemen ze 'm. tijd voor een inkoop-actie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Er loopt al een animocheck voor moddable 9800SE's op inkoopacties.net, dus als je het daar meldt komt het vast wel goed ;)

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

De kaarten met Samsung geheugen (3,3ns, Sapphire, Hercules) hebben toch eigenlijk al 2,8ns geheugen alleen met en ander labeltje hoorde ik ergens?
Dit omdat Samsung geen 3,3ns geheugen maakt?
Trouwens, veel Hercules kaarten zijn beter te OC-en dan Club 3d kaarten met 2,8ns Hyunday geheugen. Dat label verhaal zou dus best wel kunnen kloppen.

[ Voor 11% gewijzigd door GG85 op 26-11-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 93521 schreef op 26 november 2003 @ 16:09:
kijk hier is naar jongens: http://www.radeon-shop.de/view_artikel.php?id=147.
ze hebben ze weer. en dat niet alleen nu ook met 2,8 ns mem. de gold versie n oemen ze 'm. tijd voor een inkoop-actie???
Artikel versandfertig in 20 Werktagen.
Niet echt op voorraad, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Hoe reken je ook alweer de geheugensnelheid in ns om naar de maximale snelheid in MHz?

Koekie?

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.