okey thanks, dan hou ik het wel bij de softmodAnoniem: 8392 schreef op 25 October 2003 @ 14:37:
Ik persoonlijk heb geen 9800SE AIW, dwz nog niet.
Ik ben er bijna heilig van overtuigd dat het flashen naar een 9800SE AIW pro niet lukt omdat de identificatie misgaat.
MAW je moet de SMD weerstand op de GPU denk ik omsolderen.
Ik heb dit geloof ik eerder gemeld op een vorige pagian dacht ik.
Sommige mensen vinden lezen toch nog steeds erg moeilijk. 
Alles staat duidelijk gepost over het flashen van de Hercules 9800SE AIW kaart.
Er zijn geen goede batches bij de Hercules kaarten. Het is echt een kwestie van geluk hebben. Deze gelukskwestie beperkt zich in zo'n 25% kans van slagen.
Overclocken doen ze allemaal wel, het modden werkt dus maar bij 1 op de 4 kaarten ongeveer.

Er zijn geen goede batches bij de Hercules kaarten. Het is echt een kwestie van geluk hebben. Deze gelukskwestie beperkt zich in zo'n 25% kans van slagen.
Overclocken doen ze allemaal wel, het modden werkt dus maar bij 1 op de 4 kaarten ongeveer.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Anoniem: 51220
rustig maar een beetje..Rick2001 schreef op 26 oktober 2003 @ 02:01:
Sommige mensen vinden lezen toch nog steeds erg moeilijk.

jij leest waarschijnlijk ook niet goed, vraag was dus waarom hij de adapter niet kon vinden...

Anoniem: 37210
Heb de soft mod(omega drivers) gedaan op mijn Hercules AIW..
haal nu 17000 in 3dm2001 en 6000 en 3dm03
geen dambord
haal nu 17000 in 3dm2001 en 6000 en 3dm03
geen dambord
Ik lees 40 procent bij http://www.radeon-shop.de.Er zijn geen goede batches bij de Hercules kaarten. Het is echt een kwestie van geluk hebben. Deze gelukskwestie beperkt zich in zo'n 25% kans van slagen.
Overclocken doen ze allemaal wel, het modden werkt dus maar bij 1 op de 4 kaarten ongeveer
Je kunt daar wel een Hercules Radeon 9800 SE All in Wonder enhanced kopen voor 280 euro bij deze werken de 8 pipelines gegarandeerd.
http://www.radeon-shop.de/view_artikel.php?id=137
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ik heb net de softmod uitgevoerd op mijn Hercules AIW, en het mooie is dat ik geen dambord heb. Ben bij 3DMark 2k3 van 3800 naar 5800 gegaan, maar er zijn nog steeds een aantal probleempjes:
1. Mijn Windows XP Pro blijft vragen naar drivers voor zogenaamde nieuwe hardware (display) waar ik met geen mogelijkheid vanaf weet te komen. Allemaal leuk en wel dus, maar gewoon een irritant windowtje dat als jet het wegklikt net zo snel weer terug komt.
2. Ik heb van die kleine zwarte puntjes in het spelen van de nieuwere (zwaardere) spellen en programma's als 3DMark03. Ik heb het topic proberen door te werken, maar het enige wat ik eruit begreep was dat ik dan mijn timings (geheugen?) iets lager moest zetten. Zal vast een n00b vraag zijn, maar hoe doe ik dit?
Ik wil namelijk wel lekker doorgaan op deze snelheid
1. Mijn Windows XP Pro blijft vragen naar drivers voor zogenaamde nieuwe hardware (display) waar ik met geen mogelijkheid vanaf weet te komen. Allemaal leuk en wel dus, maar gewoon een irritant windowtje dat als jet het wegklikt net zo snel weer terug komt.
2. Ik heb van die kleine zwarte puntjes in het spelen van de nieuwere (zwaardere) spellen en programma's als 3DMark03. Ik heb het topic proberen door te werken, maar het enige wat ik eruit begreep was dat ik dan mijn timings (geheugen?) iets lager moest zetten. Zal vast een n00b vraag zijn, maar hoe doe ik dit?
Anoniem: 95446
Je hebt last van artifacts dus zijn je andere 4 pipelines niet echt perfect.
Je gebruikt zeker omega drivers?Probeer eens de rivatuner.
Je gebruikt zeker omega drivers?Probeer eens de rivatuner.
1) Windows vraagt drivers voor de:Jukebox schreef op 26 October 2003 @ 20:48:
Ik heb net de softmod uitgevoerd op mijn Hercules AIW, en het mooie is dat ik geen dambord heb. Ben bij 3DMark 2k3 van 3800 naar 5800 gegaan, maar er zijn nog steeds een aantal probleempjes:
Ik wil namelijk wel lekker doorgaan op deze snelheid
- ATI WDM Rage Theater audio
- ATI WDM Rage Theater video
- ATI WDM Specialized MVCD Codec
enz.
Installeer de originele catalyst 3.8 driver en je bent er vanaf.
2) Probeer je kaart eens wat onder te klokken. Het kan zijn dat de kaart te warm is omdat de extra 4 pipelines nu aangezet zijn.
Als dat niet lukt, werkt toch één van die 4 niet zoals het hoort.
Geheugen timings hoger zetten kan je doen met een biosje, maar dan moet je het herprogrameren.
Niet veel mensen kunnen dat, dus gewoon onderklokken.
[ Voor 7% gewijzigd door Kakaroto op 26-10-2003 22:21 ]
Jukebox, je kunt de timings niet lager zetten. Wel kun je em een beetje terug clocken met Rage3d tweaker, Powerstrip of Rivatuner.
Koekie?
Dit probleem had ik ook met de omega drivers maar met http://www.ocfaq.com/softmod/ versie verholpen.Kakaroto schreef op 26 oktober 2003 @ 22:18:
[...]
1) Windows vraagt drivers voor de:
- ATI WDM Rage Theater audio
- ATI WDM Rage Theater video
- ATI WDM Specialized MVCD Codec
enz.
Installeer de originele catalyst 3.8 driver en je bent er vanaf.
2) Probeer je kaart eens wat onder te klokken. Het kan zijn dat de kaart te warm is omdat de extra 4 pipelines nu aangezet zijn.
Als dat niet lukt, werkt toch één van die 4 niet zoals het hoort.
Geheugen timings hoger zetten kan je doen met een biosje, maar dan moet je het herprogrameren.
Niet veel mensen kunnen dat, dus gewoon onderklokken.
Installeer gewoon de WDM driver voor het capture/video gedeelte en je vragen verdwijnen vanzelf. Dit is normaal bij een AIW kaart.
Spikkeltjes betekend echt een foute mod. Je kunt terugclocken zoveel als je wilt, maar je gaat dit probleem niet oplossen hiermee.
Er is niemand die een precies procenten aantal kan geven over hoeveel kaarten wel goed of niet goed gemod kunnen worden.
Als die shop 40% goeie kaarten heeft dan hebben ze gewoon geluk.
Bij ons is het tot nu toe pas 1 op de 4 kaarten. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel van deze kaarten dat je inkoopt en test.
Spikkeltjes betekend echt een foute mod. Je kunt terugclocken zoveel als je wilt, maar je gaat dit probleem niet oplossen hiermee.
Er is niemand die een precies procenten aantal kan geven over hoeveel kaarten wel goed of niet goed gemod kunnen worden.
Als die shop 40% goeie kaarten heeft dan hebben ze gewoon geluk.
Bij ons is het tot nu toe pas 1 op de 4 kaarten. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel van deze kaarten dat je inkoopt en test.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Hmmm ja het heeft niet zo mogen wezen
.
Ik heb nu weer de oude drivers erop staan, dus als 9800se draait i nu bij mij. Dan maar normaal oc'en...
Alle problemen opgelost, maar natuurlijk wel wat langzamer.
Ik heb nu weer de oude drivers erop staan, dus als 9800se draait i nu bij mij. Dan maar normaal oc'en...
Alle problemen opgelost, maar natuurlijk wel wat langzamer.
Anoniem: 8392
Ik krijg haast het idee dat Rick2001 iedere kaart op zijn werk test ?
Opzich wel een aardig idee natuurlijk.
OF de consument dat zo leuk vindt.Anoniem: 8392 schreef op 27 oktober 2003 @ 09:37:
Ik krijg haast het idee dat Rick2001 iedere kaart op zijn werk test ?
Herc 9800se aiw, werkt niet met 8 pipes, checkerboard in alles wat 3D is. OC 415/375 verder.
mn geluk kan vandaag niet op, had een 2.4C/800 besteld voor mn PC, gewoon stock cooling om wat te gamen, het ding gaat niet eens over de 3 GHz
mn geluk kan vandaag niet op, had een 2.4C/800 besteld voor mn PC, gewoon stock cooling om wat te gamen, het ding gaat niet eens over de 3 GHz
[ Voor 45% gewijzigd door DuronDude op 27-10-2003 12:53 ]
XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia
Als je garantie krijgt, dan is het toch geen probleem?
Das gaar mischien vragen of je die FX van chip_con mag ruilen voor je p4DuronDude schreef op 27 October 2003 @ 12:52:
Herc 9800se aiw, werkt niet met 8 pipes, checkerboard in alles wat 3D is. OC 415/375 verder.
Maar het is duidelijk dat je bet een gewone 9800se meer kans hebt op een te modden kaart.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik test alleen hardware waar ikzelf of ons tweakers ook wat aan hebben.
Je kunt natuurlijk altijd wel iets negatiefs achter zoeken. Je hoeft het ja niet te kopen bij ons.
Je kunt natuurlijk altijd wel iets negatiefs achter zoeken. Je hoeft het ja niet te kopen bij ons.
Anoniem: 89448
verkopen jullie uberhaubt nog modbare herc 9800se aiw?Rick2001 schreef op 27 October 2003 @ 23:07:
Ik test alleen hardware waar ikzelf of ons tweakers ook wat aan hebben.
en hoeveel kost het nu?
ik had je laatst mijne hotmail gegeven maar niks van je gehoort.
Dat komt doordat we geen goede kaarten meer binnen hebben gekregen.Anoniem: 89448 schreef op 28 October 2003 @ 01:33:
[...]
verkopen jullie uberhaubt nog modbare herc 9800se aiw?
en hoeveel kost het nu?
ik had je laatst mijne hotmail gegeven maar niks van je gehoort.
Zogezegt verkopen we niet superveel van deze kaarten waardoor nieuwe bestellingen dan ook wat langzamer gaan dan met andere kaarten bijv.
De niet modbare moeten ook nog verkocht worden uiteraard.
FF een klein vraagje over de 9800SE AIW:
de TV-tuner-app crasht na maximaal 2 seconden als ik hem heb gestart, terwijl alle drivers goed zijn geinstalleerd.....
What gives?
de TV-tuner-app crasht na maximaal 2 seconden als ik hem heb gestart, terwijl alle drivers goed zijn geinstalleerd.....
What gives?
Heb nu ook m'n herc 9800se aiw binnen.
Onder '98 in 1 keer werken! TV werkt perfect, alleen teletext nog niet aan de praat gekregen.
Onder XP (dualboot) wilde de standaard drivers op de cd niet installeren (moest eerst standaard VGA drivers op de kaart zetten volgens de installatie).
Laatste drivers van ATI werkten wel in 1 keer, maar MCC doet het niet goed.
TV starten lukt absoluut niet.
Ook is m'n stotteren in spelletjes niet over, dus ik zal helaas m'n XP toch opnieuw moeten installeren (toets ingedrukt houden zorgt voor stotteren beeld in elk 3d spel na 1 sec afhankelijk van keyboard repeat rate in XP).
Softmodden is dus nog geen tijd voor geweest.
Lukt dit overigens ook in '98 met rivatuner?
Onder '98 in 1 keer werken! TV werkt perfect, alleen teletext nog niet aan de praat gekregen.
Onder XP (dualboot) wilde de standaard drivers op de cd niet installeren (moest eerst standaard VGA drivers op de kaart zetten volgens de installatie).
Laatste drivers van ATI werkten wel in 1 keer, maar MCC doet het niet goed.
TV starten lukt absoluut niet.
Ook is m'n stotteren in spelletjes niet over, dus ik zal helaas m'n XP toch opnieuw moeten installeren (toets ingedrukt houden zorgt voor stotteren beeld in elk 3d spel na 1 sec afhankelijk van keyboard repeat rate in XP).
Softmodden is dus nog geen tijd voor geweest.
Lukt dit overigens ook in '98 met rivatuner?
Heb je directX 9.0b wel geinstalleerd? Daarin zit namelijk een patch voor tv-tunersBusMastah schreef op 30 oktober 2003 @ 23:38:
FF een klein vraagje over de 9800SE AIW:
What gives?
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Net even gesoft-mod en 3dmark 2001 gedraaid onder win98.
werkt perfect (voor zover die benchmark checkers kan laten zien).
Grappig detail: m'n pc zit op een UPS die het maar net trekt.
Met m'n vorige kaart (GF2pro) hoorde ik nooit wat, maar nu gaat af en toe tijdens 3dmark (vooral nature) m'n alarm dat m'n UPS overbelast is.
werkt perfect (voor zover die benchmark checkers kan laten zien).
Grappig detail: m'n pc zit op een UPS die het maar net trekt.
Met m'n vorige kaart (GF2pro) hoorde ik nooit wat, maar nu gaat af en toe tijdens 3dmark (vooral nature) m'n alarm dat m'n UPS overbelast is.
op mijn RADEON9800SE staat HY5DU2832222
en ook nog F-28 312A
welk geheugen is dat? kan iemand me dat vertellen?
en ook nog F-28 312A
Een vriend van mij heeft een Hercules 9800SE All In Wonder gekocht.
Kan je deze kaart gewoon flashen met een gewone 9800 bios ?
Misschien heeft deze kaart een aparte bios vanwege het tv-tuner gebeuren ..
Had eerst 9b, maar na aanraden van de winkel die hem mij heeft verkocht moest ik 9a erop zetten.Demon_Eyez schreef op 31 oktober 2003 @ 10:54:
[...]
Heb je directX 9.0b wel geinstalleerd? Daarin zit namelijk een patch voor tv-tuners
Heb ik gedaan maar nog steeds crasht atimmc, net zoals Dr.Roelski onder XP.
Misschien toch maar even een verse Win2k erop zetten naast m'n huidige installatie.
Wat zij trouwens de standaard snelheden van een Hercules AIW? Draait bij mij standaard op 378/337,5 , net zoals een Pro dus.
dit is al zo vaak gevraagd, maar kan je niet lezen ofzo? bios flash heeft geen nut, want er zit een weerstand op de gpu, die het id van de kaart bepaald, dus dan zul je ook moeten solderen.Bartjuh schreef op 01 november 2003 @ 11:23:
Een vriend van mij heeft een Hercules 9800SE All In Wonder gekocht.
je kan het beste gewoon de drivermod gebruiken.
niks
Ik krijg geen beeld met TV Tuning met het standart progje hij vlikt elke keer weg het beeld.
HY staat volgens mij voor Hyundai.Zotn_Dré schreef op 01 november 2003 @ 10:02:
op mijn RADEON9800SE staat HY5DU2832222
en ook nog F-28 312A
28 (die meerdere keren voorkomt) is denk ik 28ns.
Op de site van hyundais misschien meer te vinden over die chips.
P.S. Op mijn Hercules 9800SE AIW zit Samsung geheugen, eindigend op 33.
Ben alleen vergeten de kaart voor inbouwen op m'n scanner te leggen. Heb nu alleen wazige digitale foto's kunnen maken.
Zet hem op Norfolk (en niet op Nederland!). Niet over nadenken, gewoon doen.Anoniem: 95446 schreef op 01 november 2003 @ 15:59:
Ik krijg geen beeld met TV Tuning met het standart progje hij vlikt elke keer weg het beeld.
Heb het geprobeerd op Norfolk, maar ik krijg nog steeds maar 3 zenders die gevonden worden.
Hoeveel zenders kunnen jullie bekijken?
En op welke locale ingesteld?
Anoniem: 51220
heb hier gewoon alle zenders die cai westland uitzend op me tunerBusMastah schreef op 05 november 2003 @ 18:34:
Heb het geprobeerd op Norfolk, maar ik krijg nog steeds maar 3 zenders die gevonden worden.
heb de standaard bijgeleverde drivers geïnstalleerd en daarna met rivatuner de Atitag.sys vervangen, zodat je 8 ipv 4 pijpjes krijgt
beeld is perfect alle zenders werken hier gewoon, heb de zenders wel ingesteld door de wizard uit te voeren en vervolgens te kiezen voor de uitgebreide zoek scan. Duurt langer maar hij vindt dan wel alle zenders
Ik had vandaag een playstation aangesloten op de TV-IN poort.
Met ATI TV software krijg wel beeld met "samengesteld" en "PAL-B". Maar ik krijg helemaal geen geluid....
In de bijgeleverde documentatie stond dat je gewoon de rooie, witte en gele pluggen aan dat ding moet aansluiten en dan via de wizard kiezen voor line-in.
Na uren proberen doet ie het nog steeds niet.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee en heeft het al opgelost?
Met ATI TV software krijg wel beeld met "samengesteld" en "PAL-B". Maar ik krijg helemaal geen geluid....
In de bijgeleverde documentatie stond dat je gewoon de rooie, witte en gele pluggen aan dat ding moet aansluiten en dan via de wizard kiezen voor line-in.
HY staat voor Hynix, en idd 28 staat voor 2.8ns.Dr.Roelski schreef op 02 november 2003 @ 01:45:
[...]
HY staat volgens mij voor Hyundai.
28 (die meerdere keren voorkomt) is denk ik 28ns.
Op de site van hyundais misschien meer te vinden over die chips.
P.S. Op mijn Hercules 9800SE AIW zit Samsung geheugen, eindigend op 33.
Ben alleen vergeten de kaart voor inbouwen op m'n scanner te leggen. Heb nu alleen wazige digitale foto's kunnen maken.
Hynix, ja dat kan wel kloppen ja, die was ik vergeten.Kakaroto schreef op 06 november 2003 @ 00:23:
Ik had vandaag een playstation aangesloten op de TV-IN poort.
Ik heb geen ervaring met de tv-in, maar het klinkt alsof de tv-kaart het geluid direct weer op z'n line-out zet (die weer op je geluidskaart line-in zit).
Aangezien dit dus een opname ingang voor de geluidkaart is, moet je controleren of je opname wel op line-in staat (dubbelklik volume icoon taakbalk, options, properties, recording; vink line-in aan).
Zo niet, dan weet ik het ook niet.
hoi ik heb een vraagje welke cooler is nu beter voor standard hecules all in wonder 9800se ik gelooft dat mijn kaart te warm wordt en voor geheugen
[ Voor 5% gewijzigd door kropie op 08-11-2003 22:08 ]
Ok heb een Radeon 9800 SE AIW Met softmod dus nu 8 pipelines 418/371 mhz
Is het nu nog nodig om een pro bios in te flashen of maakt dat geen verschil ?
Heb je nog iets gewijzigd aan de koeler?Shyne schreef op 10 november 2003 @ 16:38:
Ok heb een Radeon 9800 SE AIW Met softmod dus nu 8 pipelines 418/371 mhz
Ik heb hem laten zitten, maar had eigenlijk nog willen kijken naar de pasta/pad die ertussen zit. Misschien dat hij dan nog hoger te klokken is met bijv. arctic silver o.i.d.
Het ziet er naar uit dat m'n Hercules AIW 9800SE prima werkt met de softmod van de omega drivers. Ik krijg geen rare zaken te zien in 3dmark 2003.
Heb 'm nog niet overgeclocked dus de score is 5061
-edit-
Jammer, in RTCW:ET krijg ik checkers op de bomen, maar niet op andere plekken....
Heb 'm nog niet overgeclocked dus de score is 5061
-edit-
Jammer, in RTCW:ET krijg ik checkers op de bomen, maar niet op andere plekken....
[ Voor 22% gewijzigd door Tjark op 12-11-2003 00:19 ]
*insert signature here
Anoniem: 91085
Da dacht ik nou precies et zelfde... Kaart besteld, binne gehad met de post, kaart in mn bak gezet, opstarte en hoppa de omegadrivers eroverheen. Reboot netjes weer in windows, nix verkeerds te zien. Eerste waar ik aan dacht was Rivatuner die netjes (8x1) liet zien. Daarna natuurlijk 3dmark om de score te zien. Eerst maar 3dmark 2k1SE : en jawel 14500 alles op standaard (380//340) (alleen de game test gedaan) toen 3dmark 2k3 en hoppa netjes 5300. Dus ik dacht nix te zien van checkers of vage lijntjes dus da zit wel goed (terwijl ik toch eigenlijk niet verwacht had dat et zo makkelijk zou zijn). Nog ff wa spelletjes getest en nog steeds ging alles goed. Tot ik op een gegeven moment de high polygon test van 3dmark 2k1SE wilde zien. Ik herrinerde me namelijk uit het vroege TNT 2 tijdperk dat die test nogal eens de neiging had om best wel zwaar te zijn (leek op een TNT 2 iig alsof het allemaal achteruit ging met 8 lichtjes
) Dus ik vink ff de game test weg en ga die gekke andere testen kijken. Tot mn grote verbazing zie ik bij de eerste fillrate test op de onderste layer allemaal rode vierkantjes (gemaakt uit puntjes). Ik schrik me dus dood -> mod mislukt ? verder kijken -> bij de rest nix te zien. Dan maar de fillrate test van 3dmark 2k3; ook nix vreemds aan de hand. Toen ik alleen eenmaal gezien had wat die mooie rode vakjes waren, wist ik waar ik op moes letten in spelletjes, en de meeste spellen die ik gespeeld heb, zie ik 0,0 checkers, maar bijv Need for Speed Underground Demo, zie je wel een wa rode blokjes op de weg. Heb geprobeerd om de kaart wa lager te klokken, omda ik dacht dat het aan de warmte lag (mem werd behoorlijk warm) maar zonder succes. Morgen komen mn Dangerden Maze 4 GPU met 80w peltier en ramsinks binnen dus dan kan ik kijken of het echt de warmte is/was. Test dus eerst ff alles goed voordat je zomaar "yes mn mod is gelukt roept"
Hieronder ff een voorbeeld in Serious Sam, let goed op de rode vakjes:

1280x1024 versie
1280x1024 versie
offtopic:
@ Hazuki : ik heb ff de url veranderd, zodat je bij de infopagina van winamp skins uitkomt
@ Hazuki : ik heb ff de url veranderd, zodat je bij de infopagina van winamp skins uitkomt
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 91085 op 10-11-2003 23:46 . Reden: voorbeeldje gemaakt ]
offtopic:
TGK.Appelsien, zou je misschien die link weg kunnen halen? Ik wou even kijken waar "Specs Winamp Skin" op sloeg en ik download meteen ongewenst je skin
Ipv een link direct naar de download kun je misschien een link naar een pagina waar die download staat posten. Erg irritant iig
TGK.Appelsien, zou je misschien die link weg kunnen halen? Ik wou even kijken waar "Specs Winamp Skin" op sloeg en ik download meteen ongewenst je skin
[ Voor 4% gewijzigd door Hazuki op 10-11-2003 23:35 ]
Koekie?
Ik vrees dat je mod niet 100% gelukt is. De rooie vakjes die jij bedoeld zijn checkers (schaakbord effect).Anoniem: 91085 schreef op 10 november 2003 @ 23:26:
Da dacht ik nou precies et zelfde... Kaart besteld, binne gehad met de post, kaart in mn bak gezet, opstarte en hoppa de omegadrivers eroverheen. Reboot netjes weer in windows, nix verkeerds te zien. Eerste waar ik aan dacht was Rivatuner die netjes (8x1) liet zien. Daarna natuurlijk 3dmark om de score te zien. Eerst maar 3dmark 2k1SE : en jawel 14500 alles op standaard (380//340) (alleen de game test gedaan) toen 3dmark 2k3 en hoppa netjes 5300. Dus ik dacht nix te zien van checkers of vage lijntjes dus da zit wel goed (terwijl ik toch eigenlijk niet verwacht had dat et zo makkelijk zou zijn). Nog ff wa spelletjes getest en nog steeds ging alles goed. Tot ik op een gegeven moment de high polygon test van 3dmark 2k1SE wilde zien. Ik herrinerde me namelijk uit het vroege TNT 2 tijdperk dat die test nogal eens de neiging had om best wel zwaar te zijn (leek op een TNT 2 iig alsof het allemaal achteruit ging met 8 lichtjes) Dus ik vink ff de game test weg en ga die gekke andere testen kijken. Tot mn grote verbazing zie ik bij de eerste fillrate test op de onderste layer allemaal rode vierkantjes (gemaakt uit puntjes). Ik schrik me dus dood -> mod mislukt ? verder kijken -> bij de rest nix te zien. Dan maar de fillrate test van 3dmark 2k3; ook nix vreemds aan de hand. Toen ik alleen eenmaal gezien had wat die mooie rode vakjes waren, wist ik waar ik op moes letten in spelletjes, en de meeste spellen die ik gespeeld heb, zie ik 0,0 checkers, maar bijv Need for Speed Underground Demo, zie je wel een wa rode blokjes op de weg. Heb geprobeerd om de kaart wa lager te klokken, omda ik dacht dat het aan de warmte lag (mem werd behoorlijk warm) maar zonder succes. Morgen komen mn Dangerden Maze 4 GPU met 80w peltier en ramsinks binnen dus dan kan ik kijken of het echt de warmte is/was. Test dus eerst ff alles goed voordat je zomaar "yes mn mod is gelukt roept"
[afbeelding]
1280x1024 versie
offtopic:
Als je op stock snelheid nog steeds rooie checkers ziet dan werken je 4 extra pipelines niet 100%...en zal koeler niet veel helpen.
Links onder op het plaatje is het ook niet 100%. Als je heel goed kijkt, doorzichtige checker.
[ Voor 3% gewijzigd door Kakaroto op 11-11-2003 00:15 ]
Anoniem: 79998
Wat die error betrefd dat de adapter niet gevonden kan worden..
Ik had hetzelfde toen ik me 9500 np 128mb ging modde.
gewoon een andere versie van het betreffende programma downloaden dat wil wel hebben of atiflash of flashrom tenminste daar deed ik het mee.
Ik had hetzelfde toen ik me 9500 np 128mb ging modde.
gewoon een andere versie van het betreffende programma downloaden dat wil wel hebben of atiflash of flashrom tenminste daar deed ik het mee.
volgens mij heb jij pech en heb je toch geen 8 goede pipelinesAnoniem: 91085 schreef op 10 november 2003 @ 23:26:
Da dacht ik nou precies et zelfde... Kaart besteld, binne gehad met de post, kaart in mn bak gezet, opstarte en hoppa de omegadrivers eroverheen. Reboot netjes weer in windows, nix verkeerds te zien. Eerste waar ik aan dacht was Rivatuner die netjes (8x1) liet zien. Daarna natuurlijk 3dmark om de score te zien. Eerst maar 3dmark 2k1SE : en jawel 14500 alles op standaard (380//340) (alleen de game test gedaan) toen 3dmark 2k3 en hoppa netjes 5300. Dus ik dacht nix te zien van checkers of vage lijntjes dus da zit wel goed (terwijl ik toch eigenlijk niet verwacht had dat et zo makkelijk zou zijn). Nog ff wa spelletjes getest en nog steeds ging alles goed. Tot ik op een gegeven moment de high polygon test van 3dmark 2k1SE wilde zien. Ik herrinerde me namelijk uit het vroege TNT 2 tijdperk dat die test nogal eens de neiging had om best wel zwaar te zijn (leek op een TNT 2 iig alsof het allemaal achteruit ging met 8 lichtjes) Dus ik vink ff de game test weg en ga die gekke andere testen kijken. Tot mn grote verbazing zie ik bij de eerste fillrate test op de onderste layer allemaal rode vierkantjes (gemaakt uit puntjes). Ik schrik me dus dood -> mod mislukt ? verder kijken -> bij de rest nix te zien. Dan maar de fillrate test van 3dmark 2k3; ook nix vreemds aan de hand. Toen ik alleen eenmaal gezien had wat die mooie rode vakjes waren, wist ik waar ik op moes letten in spelletjes, en de meeste spellen die ik gespeeld heb, zie ik 0,0 checkers, maar bijv Need for Speed Underground Demo, zie je wel een wa rode blokjes op de weg. Heb geprobeerd om de kaart wa lager te klokken, omda ik dacht dat het aan de warmte lag (mem werd behoorlijk warm) maar zonder succes. Morgen komen mn Dangerden Maze 4 GPU met 80w peltier en ramsinks binnen dus dan kan ik kijken of het echt de warmte is/was. Test dus eerst ff alles goed voordat je zomaar "yes mn mod is gelukt roept"
[afbeelding]
1280x1024 versie
offtopic:
Anoniem: 91085
Ik bedoelde er ook niet mee te zeggen dat mijn mod wel gelukt was, maar dat het soms nie gelijk opvalt, en je dus ff verder moet kijken voordat je denkt dat je kaart naar behoren werkt met 8 pipelines. Overigens moet ik wel zeggen dat ik er erg weinig last van heb in spelletjes, en je moet er echt op letten wil de checkers zien. Vaak heb ik er ook meer last van als ik een tijdje speel (en mn kaart dus redelijk warm is geworden). Het blijft natuurlijk "minder prettig" omdat je steeds in je achterhoofd houdt, dat je een kaart hebt die "et eigenlijk niet helemaal goed doet". Morgen of donderdag krijg ik eindelijk mn Dangerden GPU blokje icm een 80w peltier, dus dan kun je van me horen of het helpt om de kaart beter te koelen.Kakaroto schreef op 11 november 2003 @ 00:14:
[...]
Ik vrees dat je mod niet 100% gelukt is. De rooie vakjes die jij bedoeld zijn checkers (schaakbord effect).
Als je op stock snelheid nog steeds rooie checkers ziet dan werken je 4 extra pipelines niet 100%...en zal koeler niet veel helpen.
Links onder op het plaatje is het ook niet 100%. Als je heel goed kijkt, doorzichtige checker.
Ja, het valt niet echt op...maar wel een teken van een beschadigde pipeline. Dus je heb nog mazzel.Anoniem: 91085 schreef op 11 november 2003 @ 18:43:
[...]
Ik bedoelde er ook niet mee te zeggen dat mijn mod wel gelukt was, maar dat het soms nie gelijk opvalt, en je dus ff verder moet kijken voordat je denkt dat je kaart naar behoren werkt met 8 pipelines. Overigens moet ik wel zeggen dat ik er erg weinig last van heb in spelletjes, en je moet er echt op letten wil de checkers zien. Vaak heb ik er ook meer last van als ik een tijdje speel (en mn kaart dus redelijk warm is geworden). Het blijft natuurlijk "minder prettig" omdat je steeds in je achterhoofd houdt, dat je een kaart hebt die "et eigenlijk niet helemaal goed doet". Morgen of donderdag krijg ik eindelijk mn Dangerden GPU blokje icm een 80w peltier, dus dan kun je van me horen of het helpt om de kaart beter te koelen.
Maar net wat ik zei, het heeft niets te maken met de warmte, want checkers komen niet door te warme core of geheugen.
Meestal krijg je dan witte/zwarte/blauwe knipperende pixels, getearde textures.
Ik heb zelf ook een Hercules 9800SE die goed werkt op 8 pipelines en zonder checkers niets op een snelheid van 440MHz core en 370MHz geheugen.
[ Voor 4% gewijzigd door Kakaroto op 11-11-2003 19:03 ]
in 3DMark03 heb ik in de pixel shader 2 test een heel klein beetje checkers, witte pixels in de vorm van checkers.. maar in games (ut2k3, Call of duty, cs, nfs 6, nfs:u, q3, lock on enz. enz., heb ik nergens last van
Alleen Halo wil nog wel eens raar doen... Hoe komt dat?
Klok je kaart eens wat lager (als die overklokt is).geez schreef op 12 november 2003 @ 18:04:
in 3DMark03 heb ik in de pixel shader 2 test een heel klein beetje checkers, witte pixels in de vorm van checkers.. maar in games (ut2k3, Call of duty, cs, nfs 6, nfs:u, q3, lock on enz. enz., heb ik nergens last vanAlleen Halo wil nog wel eens raar doen... Hoe komt dat?
Het kan voorkomen dat het niet overal goed werkt.
Ik krijg alleen schaakbord effect als ik me core hoger dan 460MHz zet.
Denk er wel aan dat het "afgeschreven" R350 chips zijn, dus het kan zijn dat die bepaalde effecten niet goed kan weergeven ofzoiets.
[ Voor 15% gewijzigd door Kakaroto op 12-11-2003 19:01 ]
heb de core ff wat lager gegooit, bijna gehalveerd, nu waren de checkers echt bijna helemaal weg, en mijn fps ookKakaroto schreef op 12 november 2003 @ 18:53:
[...]
Klok je kaart eens wat lager (als die overklokt is).
Het kan voorkomen dat het niet overal goed werkt.
Ik krijg alleen schaakbord effect als ik me core hoger dan 460MHz zet.
Denk er wel aan dat het "afgeschreven" R350 chips zijn, dus het kan zijn dat die bepaalde effecten niet goed kan weergeven ofzoiets.
zou betere koeling helpen?
hij was niet oc'ed trouwens
Mensen ik heb hier een 9700 non-pro. Dit is natuurlijk off-topic maar ik wou er geen nieuw topic voor openen.
Vraag:
Kan men een 9800(pro) bios op een 9700 non-pro flashen? Zo ja, kan er dan hardware damage ontstaan?
Vraag:
Kan men een 9800(pro) bios op een 9700 non-pro flashen? Zo ja, kan er dan hardware damage ontstaan?
Als dat zo, kan een betere koeling helpen.geez schreef op 13 november 2003 @ 16:32:
[...]
heb de core ff wat lager gegooit, bijna gehalveerd, nu waren de checkers echt bijna helemaal weg, en mijn fps ook
zou betere koeling helpen?
hij was niet oc'ed trouwens
Maar ik denk dat je dan nog steeds niet ver kom, het is niet normaal dat je pas je checkers weg krijgt door te halveren...:/
Anoniem: 72703
bij de mod word er gevraagd naar de : ati2vxag.vxd ipv de .sys, de vxd heb ik niet. help
nu maar even met de omega drivers gedaan, hier de score en dat helemaal zonder checkers etc.
http://service.futuremark.com/compare?2k3=1569509
dit begint erop te lijken
http://service.futuremark.com/compare?2k3=1569509
dit begint erop te lijken
In principe kan het gewoon ja, maar hou er rekening mee dat je kaart dan op 9800pro kloksnelheden zal draaien. Als ie dat niet aankan kun je em wel slopen idd. Het heeft verder geen invloed op je prestaties, dus gewoon overclocken tot z'n max is denk ik een betere optie, hier bereik je hetzelfde resultaat mee.Mensen ik heb hier een 9700 non-pro. Dit is natuurlijk off-topic maar ik wou er geen nieuw topic voor openen.
Vraag:
Koekie?
heeft deze kaart niet een hele andere lay out?
aangezien de voltmod enz ook anders is
aangezien de voltmod enz ook anders is
Voor de mensen die nog interesse hebben in een Hercule 9800SE All-in-wonder kaart: Informatique heeft er nog een stuk of 20 liggen, laatste voorraad 
Ben sinds gister de trotse eigenaar van zo'n overclock-monster
Omega drivers geinstalleerd en Rivatuner gaf toch mooi 8 actieve pipelines weer! Games en Tests draaien zonder artifacts what so ever..
Haal op strd clocks (GPU=378 Mem=337,5) 5331 3Dmark03 punten, toch netjes d8 ik zo, en dat met een P4 1,7@1,9Ghz!
Op deze site zijn er nog wat drivers te downloaden, onder andere het 'ATI HydraVision drivers'. Weet iemand wat dat inhoud?
Hier staan overig ook de Omega drivers en de aanvulling voor All-in-Wonder kaarten
Ben sinds gister de trotse eigenaar van zo'n overclock-monster
Haal op strd clocks (GPU=378 Mem=337,5) 5331 3Dmark03 punten, toch netjes d8 ik zo, en dat met een P4 1,7@1,9Ghz!
Op deze site zijn er nog wat drivers te downloaden, onder andere het 'ATI HydraVision drivers'. Weet iemand wat dat inhoud?
Hier staan overig ook de Omega drivers en de aanvulling voor All-in-Wonder kaarten
Use the Search Luke...
Hydravison is voor het aansturen van 2 monitorenSilentpuma schreef op 14 november 2003 @ 20:50:
Voor de mensen die nog interesse hebben in een Hercule 9800SE All-in-wonder kaart: Informatique heeft er nog een stuk of 20 liggen, laatste voorraad
Ben sinds gister de trotse eigenaar van zo'n overclock-monsterOmega drivers geinstalleerd en Rivatuner gaf toch mooi 8 actieve pipelines weer! Games en Tests draaien zonder artifacts what so ever..
39
@Homedisc Thnx m8, maar die gaan dus niet op voor de 9800SE AIW, toch jammer...
Trouwens, nog wat links voor de mensen die meer info over de kaart willen (heeft pas nog op tweakers gestaan, maar goed)
Link 1: Review van Hexus. Goed uitgebreid artikel over de kaart.
Link 2: Meer info over het Samsung geheugen op de kaart. Is dus strd 300Mhz cerified memory van ~3 Ns.
bron
Trouwens, nog wat links voor de mensen die meer info over de kaart willen (heeft pas nog op tweakers gestaan, maar goed)
Link 1: Review van Hexus. Goed uitgebreid artikel over de kaart.
Link 2: Meer info over het Samsung geheugen op de kaart. Is dus strd 300Mhz cerified memory van ~3 Ns.
bron
Use the Search Luke...
Hou er wel rekening mee dat de 9800 een andere vpu heeft dan de 9700. Dacht dat de 9800 een R350 had en de 9700 een R300.Killerhond schreef op 13 november 2003 @ 16:41:
Mensen ik heb hier een 9700 non-pro. Dit is natuurlijk off-topic maar ik wou er geen nieuw topic voor openen.
Vraag:
Ik raad het je dus erg af.
even offtopic over de AIW
Zijn er ook andere prog's om de tuner te gebruiken, die van Ati vind ik niet echt lekker werken, je kan geen freqs ingeven en geen kanalen van plaats wijzigen.
Zijn er ook andere prog's om de tuner te gebruiken, die van Ati vind ik niet echt lekker werken, je kan geen freqs ingeven en geen kanalen van plaats wijzigen.
Anoniem: 95016
mag ik vragen waar je dit op baseert? het percentage modbare kaarten wat je noemt lijkt me een beetje laag, als je de resultaten op dit franse forum ziet scheelt dat nogal wat, hier is maarliefst 67% van de pogingen geslaagd (reussiRick2001 schreef op 26 oktober 2003 @ 02:01:
kunnen die fransen beter modden, hebben ze geluk gehad of is de kans om een Hercules AIW kaart succesvol te modden wél redelijk (+- 65% ipv +-25%).
even een vraag in het algemeen, weet iemand of de kans op een succesvolle mod nog steeds hetzelfde is als toen de SE's net uit kwamen, of is het aantal modbare kaarten afgenomen?
de 9800SE AIW van Hercules lijkt me een goede kaart, maar ben er nog niet helemaal uit of ik het risico wil lopen op iets mindere 3d prestaties als de mod niet lukt... en k ben ook niet echt vaardig in het retourneren van hardware waar eigk niets aan mankeert
bvd
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 95016 op 15-11-2003 22:54 ]
Ik heb de gok genomen met de hercules en hij werkt perfect, die 25 % vind ik ook erg laag, je hoort namelijk vaker dat het wel als niet lukt. zeker met de hercules aiwAnoniem: 95016 schreef op 15 november 2003 @ 22:52:
[...]
mag ik vragen waar je dit op baseert? het percentage modbare kaarten wat je noemt lijkt me een beetje laag, als je de resultaten op dit franse forum ziet scheelt dat nogal wat, hier is maarliefst 67% van de pogingen geslaagd (reussi).
kunnen die fransen beter modden, hebben ze geluk gehad of is de kans om een Hercules AIW kaart succesvol te modden wél redelijk (+- 65% ipv +-25%).
even een vraag in het algemeen, weet iemand of de kans op een succesvolle mod nog steeds hetzelfde is als toen de SE's net uit kwamen, of is het aantal modbare kaarten afgenomen?
de 9800SE AIW van Hercules lijkt me een goede kaart, maar ben er nog niet helemaal uit of ik het risico wil lopen op iets mindere 3d prestaties als de mod niet lukt... en k ben ook niet echt vaardig in het retourneren van hardware waar eigk niets aan mankeertdus 2 keer proberen zal er niet inzitten...
bvd
heb vanmiddag bij m'n vader succesvol de hercules 9800se AIW gesoftmod naar 9800! Deze had ik gekocht bij PC Zaak.
3dmark03 liep althans probleemloos, verder nog niet veel kunnen testen.
3dmark03 liep althans probleemloos, verder nog niet veel kunnen testen.
Anoniem: 41401
Onlangs bij Informatique een Hercules aiw9800se gekocht.
Via de softmod nu 8 pipelines.
3dmark03 zonder softmod : 3790 3dmarks
3dmark03 met softmod : 5631 3dmarks
Verder alle standaard settings van de kleurenkaart.
Nu maar es voorzichtig met de kloksnelheid spelen.
Specs. :
Windows XP pro
AMD 2500XP @ 2044 Mhz (170*12, 1,7 V), boxed cooler
Asus a7n8x moederbord
2*256 MB pc 2700 kingston (dual channel)
Hercules aiw9800se @ 8 pipelines (softmod omega drivers)
120 GB WD HD
NEC ND1100a,
enz, enz.
Temps idle @ 38 graden
Temps stressed @ 46 graden
Geen dambord of enige vorm van artifacts, dus bij mij een tot nu toe
een geslaagde mod!
Via de softmod nu 8 pipelines.
3dmark03 zonder softmod : 3790 3dmarks
3dmark03 met softmod : 5631 3dmarks
Verder alle standaard settings van de kleurenkaart.
Nu maar es voorzichtig met de kloksnelheid spelen.
Specs. :
Windows XP pro
AMD 2500XP @ 2044 Mhz (170*12, 1,7 V), boxed cooler
Asus a7n8x moederbord
2*256 MB pc 2700 kingston (dual channel)
Hercules aiw9800se @ 8 pipelines (softmod omega drivers)
120 GB WD HD
NEC ND1100a,
enz, enz.
Temps idle @ 38 graden
Temps stressed @ 46 graden
Geen dambord of enige vorm van artifacts, dus bij mij een tot nu toe
een geslaagde mod!
Het is me gelukt! Ik heb mijn Hercules 9800se AIW retail nu met 8 pipelines draaien!

heb voor 199 (incl. verzendkosten) deze kaart bestelt bij Amazon.de bestelt.
heb de Omega drivers geinstalleerd, daarna de orginele selectief (ivm het TV gedeelte) nogmaals ati2mtag.sys vervongen. En hij gaat als een raket met de 8 pipelines open...:+
Alleen de ventialtor (die zilveren) is nu het meest rumoerige van mijn hele computer...daar moet nog een stillere op, iemand een suggestie???

heb voor 199 (incl. verzendkosten) deze kaart bestelt bij Amazon.de bestelt.
heb de Omega drivers geinstalleerd, daarna de orginele selectief (ivm het TV gedeelte) nogmaals ati2mtag.sys vervongen. En hij gaat als een raket met de 8 pipelines open...:+
Alleen de ventialtor (die zilveren) is nu het meest rumoerige van mijn hele computer...daar moet nog een stillere op, iemand een suggestie???
[ Voor 13% gewijzigd door sjolmers op 16-11-2003 12:35 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
kijk, weer 3 geslaagde mods... ik geloof toch echt dat het percentage modbare Hercules SE AIW's hoger ligt dan de 25% die Rick noemde. toch maar eens naar de goedkoopste leverancier gaan zoeken dan
Dan komt hier een 9800se aiw van Hercules die niet wilde
. Ik denk dat het eigk beter had geweest om polls te doen per kaart. Dus een voor club3d, een voor hercules etc.. frankie.. maak die polls eens anders aant begin
De goedkoopste leverancier is volgens mij amazon.de...het enige nadeel is dat ze, ELECTRONICS, niet naar Nederland versturen...Anoniem: 95016 schreef op 16 november 2003 @ 13:48:
kijk, weer 3 geslaagde mods... ik geloof toch echt dat het percentage modbare Hercules SE AIW's hoger ligt dan de 25% die Rick noemde. toch maar eens naar de goedkoopste leverancier gaan zoeken dan
Maar zo-wie-zo zou ik eens op kelkoo.de en guenstiger.de kijken...
Ben ik het helemaal mee eens, dat zou een veel duidelijker en precieser overzicht geven van de OC/mod-bare kaartenTutti-frutti schreef op 16 november 2003 @ 13:55:
Dan komt hier een 9800se aiw van Hercules die niet wilde. Ik denk dat het eigk beter had geweest om polls te doen per kaart. Dus een voor club3d, een voor hercules etc.. frankie.. maak die polls eens anders aant begin
Wie weet trouwens wat de frequentie van een 9800pro is? zowel core als memory?
[ Voor 26% gewijzigd door sjolmers op 16-11-2003 13:58 ]
Fout, en fout!Anoniem: 72703 schreef op 15 november 2003 @ 20:37:
even offtopic over de AIW
Beide dingen kun je dus WEL doen!
Toevoegen op frequentie: Settings, tv-tuner, kanaal toevoegen, en voila: frequentie invoeren!
Sorteren: Settings, tv-tuner, details, stem af op station.
Dat 'stem af op station' werkt wel een beetje raar, ik heb eerst een excel lijst gemaakt met hoe de kaart alles vond, en daarna op welke plek ik ze eigenlijk wilde hebben. Toen alles op juiste kanaal gezet.
zoiets zat eraan te komen heTutti-frutti schreef op 16 november 2003 @ 13:55:
Dan komt hier een 9800se aiw van Hercules die niet wilde. Ik denk dat het eigk beter had geweest om polls te doen per kaart. Dus een voor club3d, een voor hercules etc.. frankie.. maak die polls eens anders aant begin
maar k denk nog steeds dat 25% een beetje te pessimistisch is
ben het er wel mee eens, hoog tijd dat er een Hercules AIW-poll komt. Astennu?
allebei duitse leveranciers hmm? k bestel liever bij een Nederlandse site, ist iets makkelijker communiceren mocht er écht iets mis zijn met je kaartsjolmers schreef op 16 november 2003 @ 13:56:
[...]
De goedkoopste leverancier is volgens mij amazon.de...het enige nadeel is dat ze, ELECTRONICS, niet naar Nederland versturen...
Maar zo-wie-zo zou ik eens op kelkoo.de en guenstiger.de kijken...
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 95016 op 16-11-2003 14:37 ]
Anoniem: 64851
Ik heb een mailtje gestuurd naar een bedrijf om te vragen of ze een Hercules 9800SE AIW wilden testen voor mij. Dit kreeg ik teruggestuurd:
Geachte heer xxxxxx,
Wij hebben na diverse verzoek een test gedaan met onze versie..
Zie hier het resultaat!
Niet slecht voor een test nog op een oude p4 2Ghz Socket423 met PC133 geheugen!.
Met vriendelijke groeten,
Bijlage bestond uit 2 images van de 3dmark 2k3 score
Voor Softmod: 3201
Na Softmod: 4558
Kloppen deze scores dan wel ongeveer? Als het wel klopt ga ik me er 1tje bij hun aanschaffen
Geachte heer xxxxxx,
Zie hier het resultaat!
Niet slecht voor een test nog op een oude p4 2Ghz Socket423 met PC133 geheugen!.
Kloppen deze scores dan wel ongeveer? Als het wel klopt ga ik me er 1tje bij hun aanschaffen
als ze 1 van hun kaarten hebben getest wil dat niet zeggen dat ál hun kaarten succesvol gemod kunnen worden... het blijft een gok, want eigk bevestigt dit mailtje alleen maar dat sommige Hercules AIW's gemod kunnen worden.Anoniem: 64851 schreef op 16 november 2003 @ 16:42:
Ik heb een mailtje gestuurd naar een bedrijf om te vragen of ze een Hercules 9800SE AIW wilden testen voor mij. Dit kreeg ik teruggestuurd:
Geachte heer xxxxxx,
Zie hier het resultaat!
en ik weet t niet cker hoor, maar is 4558 wel genoeg? de meeste geslaagde softmods tot nu kregen toch een 5xxx score in 3Dmark'03?
Ik heb een score van dik 5400 na het installeren van de Omega drivers....Anoniem: 95016 schreef op 16 november 2003 @ 16:53:
[...]
als ze 1 van hun kaarten hebben getest wil dat niet zeggen dat ál hun kaarten succesvol gemod kunnen worden... het blijft een gok, want eigk bevestigt dit mailtje alleen maar dat sommige Hercules AIW's gemod kunnen worden.
en ik weet t niet cker hoor, maar is 4558 wel genoeg? de meeste geslaagde softmods tot nu kregen toch een 5xxx score in 3Dmark'03?
[ Voor 2% gewijzigd door sjolmers op 16-11-2003 17:03 . Reden: woordje vergeten ]
Anoniem: 64851
Nouja ik heb nog een mailtje naar een ander bedrijf gestuurd en die wilden ze wel testen voor 10 euro extra, als het niet zou lukken werd er ook nix betaald en was er geen koopovereenkomst zeiden ze. Denk dat ik hem dan daar bestel
da's een mooie deal dan.. voor 10 euro extra de 9800 aiw hebben.......
hoi met mijn all inwonder is het ook wel gelukt met modden van hercules maar dat deed maar in het begin voor een maand toen kreeg ik problemen beeld was helemaal raar checkers enz maar omdat mijn syst was overgeklokt xp2500 @3200
maar zelf in windows gaf die rare beelden toen heb ik mijn system alles op normaal gezet deed die het weer goed ik denk dat het mischien aan geheugen van mijn system is ik heb pc 3500 Geil merk 2x256 duel channel
maar ik vindt hoe langer die aan staat hoe meer problem kan hebben kan ook aan die cooling van vga liggen dus daar ben ik opzoek naar beter vga cooler en die geheugen zijn ook echt heel warm maar ik ben nu weer bezig met checken van mijn system wat de beste settings zijn
had met mijn mod eerst 38xx naar 56xx xp3200@
nu heb ik weer 36xx naar 53xx xp2500 standaard
of ik heb nu xp3200 staan maar het geheugen staat op 166 i.p.v 200mhz
dan heb ik met 3dmark 54xx punten maar moet nog veel testen kijken wat het beste is
maar zelf in windows gaf die rare beelden toen heb ik mijn system alles op normaal gezet deed die het weer goed ik denk dat het mischien aan geheugen van mijn system is ik heb pc 3500 Geil merk 2x256 duel channel
maar ik vindt hoe langer die aan staat hoe meer problem kan hebben kan ook aan die cooling van vga liggen dus daar ben ik opzoek naar beter vga cooler en die geheugen zijn ook echt heel warm maar ik ben nu weer bezig met checken van mijn system wat de beste settings zijn
dan heb ik met 3dmark 54xx punten maar moet nog veel testen kijken wat het beste is

welk bedrijf is dat? dat klinkt namelijk als n mooie dealAnoniem: 64851 schreef op 16 november 2003 @ 17:09:
Nouja ik heb nog een mailtje naar een ander bedrijf gestuurd en die wilden ze wel testen voor 10 euro extra, als het niet zou lukken werd er ook nix betaald en was er geen koopovereenkomst zeiden ze. Denk dat ik hem dan daar bestel
@ kropie:
nu ik je bericht lees zie ik het nut van leestekens in, k moest elke zin 3 keer lezen voor ik t begreep
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 95016 op 16-11-2003 22:00 ]
Wtf hoe heb je dat bedrijf zover gekregen??Anoniem: 64851 schreef op 16 november 2003 @ 16:42:
Geachte heer xxxxxx,
Zie hier het resultaat!
Maarre, die scores kloppen volgens mij niet helemaal hoor, met een Willamette op 2Ghz en dan maar 4558 points... Mijn Willamette (ok, wel PC800 512MB) doet op 1,9Ghz wel 56xx points

En dan is het nog maar de vraag of je ook echt DAT model toegestuurd krijgt... Ik zou niet teveel waarde aan hun mailtje hechten

Use the Search Luke...
Ik heb een probleem bij 1 spel.Bij brokenSword 3 reboot hij precies na 15min als ik fulltime speel.Wat kan de oorzaak zijn?Extra cooling nodig?
Doet ie dat bij alle spellen, of alleen bij brokesword.Anoniem: 95446 schreef op 16 november 2003 @ 22:40:
Ik heb een probleem bij 1 spel.Bij brokenSword 3 reboot hij precies na 15min als ik fulltime speel.Wat kan de oorzaak zijn?Extra cooling nodig?
Wat heb je zelf geprobeerd??? Als die op stock draait ligt het niet aan je videokaart. Check je andere onderdelen eens?
Ik zie een bedrijf niet zo snel dit doen :/'Anoniem: 64851 schreef op 16 november 2003 @ 16:42:
Geachte heer xxxxxx,
Zie hier het resultaat!
Want als de seal weg is, is het product in feite niet meer verkoopbaar aan de consument, tenzij ze twee verschillende versies verkopen. (modbaar en niet modbaar).
Wat voor bedrijf is het dan? een Tweakshop? De scores kunnen aardig kloppen.
Als je checkers ziet in windows na de mod is je mod zeker niet gelukt, het heeft niets met je geheugen of processor te maken.kropie schreef op 16 november 2003 @ 19:47:
hoi met mijn all inwonder is het ook wel gelukt met modden van hercules maar dat deed maar in het begin voor een maand toen kreeg ik problemen beeld was helemaal raar checkers enz maar omdat mijn syst was overgeklokt xp2500 @3200
Met de stockkoeler moet je een kaart die goed is gemod perfect werken. En met een te warme geheugen krijg je GEEN checkers, alleen flikkerende textures.
Woeiii heb eergisteren m'n Hercules 9800SE AIW van Maxpc binnen gekregen (9700np was toasted
) en zojuist geïnstalleerd en gebenchmarked. Omega Drivers gebruikt en 5630 3dmarks behaald in 2k3 en dat met cpu op 1700+ (default). Geen checkers te zien
Zometeen even een paar spellen en tech demo's proberen, misschien dat ik te vroeg juich. Morgen na het installeren van m'n GPU waterblokje van tha Mafkees (inkoopacties.net) meer resultaten
edit: Zojuist alle r9700 en r9800 tech demo's gedraaid en geen checkers gezien
De mod is dus geslaagd! _/-o_
Zometeen even een paar spellen en tech demo's proberen, misschien dat ik te vroeg juich. Morgen na het installeren van m'n GPU waterblokje van tha Mafkees (inkoopacties.net) meer resultaten
edit: Zojuist alle r9700 en r9800 tech demo's gedraaid en geen checkers gezien
De mod is dus geslaagd! _/-o_
[ Voor 18% gewijzigd door Hazuki op 16-11-2003 23:59 ]
Koekie?
De mijne komt over 3 dagen vanaf Yorcom binnen als het goed is, ik heb er alle vertrouwen in
.
Ik heb nu zo'n beetje het hele topic gelezen en wat gezocht op google.
Zo ver ik begrijp zijn er 2 AIW 9800 SE kaarten die 4 disabeld pipes hebben.(en eentje die 8*128bit pipes heeft(die je niet wilt))
Die van hercules en die van ati. (of zijn er meer met 4 disabled pipes?)
De modbaarheid van de hercules is wat discutabel 25%-65% valt er te lezen. Iemand een betere schatting?
Maar hoe staat het met de ATI gesteld? Is daar info over. Heeft iemand een Ati 9800SE AIW? Is deze mod-baar?
En de AIW zijn alleen te soft modden heb ik dat goed gelezen?
Wat zou het eventuele voordeel zijn van een bios mod t.a.v. een driver/soft mod?
Zo ver ik begrijp zijn er 2 AIW 9800 SE kaarten die 4 disabeld pipes hebben.(en eentje die 8*128bit pipes heeft(die je niet wilt))
De modbaarheid van de hercules is wat discutabel 25%-65% valt er te lezen. Iemand een betere schatting?
Maar hoe staat het met de ATI gesteld? Is daar info over. Heeft iemand een Ati 9800SE AIW? Is deze mod-baar?
Wat zou het eventuele voordeel zijn van een bios mod t.a.v. een driver/soft mod?
Paradigm: Shift happens.
Met ATI origineel PCB kaartjes heb je meer kans op een succesvolle mod dan een AIW kaartje. Dat komt omdat de Hercules 9800SE kleine wijzigingen heeft op de kaart zelf.DareDevil schreef op 17 november 2003 @ 01:56:
Ik heb nu zo'n beetje het hele topic gelezen en wat gezocht op google.
Er is geen voordeel als je een bios mod uitvoert. Als je de topic goed heb doorgelezen ben je achtergekomen dat een BIOS mod niet werkt.
Dus een soft-mod is de enige manier.
Maar als ik zo kan opmaken gebruikt Hercules Build by Ati kaarten en zijn de meesten goed te modden terwijl je van de kaarten verkocht door Ati weinig in dit topic hoort.
Mijn Hercules is ook BBA, volgens mij is er dan ook geen enkel verschil tussen de twee.
[ Voor 3% gewijzigd door Hazuki op 17-11-2003 10:40 ]
Koekie?
Als ik het goed heb gelezen gaat het om de pipes 4 -> 8 die zitten in de core, wat heeft het pcb nu daar mee te maken, pcb zou evt. met de overklokbaarheid invloed kunnen hebben. (wat alleen echt van belang is als je een slechte core hebt, lees maar 4 goede pipes)Kakaroto schreef op 17 november 2003 @ 09:34:
[...]
Met ATI origineel PCB kaartjes heb je meer kans op een succesvolle mod dan een AIW kaartje. Dat komt omdat de Hercules 9800SE kleine wijzigingen heeft op de kaart zelf.
Ik heb idd gelezen dat het niet werkt, wat ik wilde weten was of er evt. een voordeel was te halen als het wel zou werken.Er is geen voordeel als je een bios mod uitvoert. Als je de topic goed heb doorgelezen ben je achtergekomen dat een BIOS mod niet werkt.
Dus een soft-mod is de enige manier.
Paradigm: Shift happens.
Een grafisch kaartje werkt niet alleen op een core vandaar dat er wel wat interactie moet bestaan tussen pcb en gpu. Als op bijv. de pcb 1 pipeline niet goed is zal hij dus niet goed te modden zijn.
En het voordeel van een biosflash zou geweest zijn dat dat permanent is, nu moet je of steeds drivers patchen, of op omega drivers wachten en maar hopen dat Ati er geen stokje voor steekt.
Iemand trouwens al dat weestandje op de core vervangen/gesloopt? Of is ie echt van te kleine SMD?
En het voordeel van een biosflash zou geweest zijn dat dat permanent is, nu moet je of steeds drivers patchen, of op omega drivers wachten en maar hopen dat Ati er geen stokje voor steekt.
Iemand trouwens al dat weestandje op de core vervangen/gesloopt? Of is ie echt van te kleine SMD?
Ik heb alleen bij het spel BrokenSword3 dit verschijnsel.Bij Call Of Duty,worms 3d en Halo totaal geen problemen en mijn pc kast is tijdens het spel 42 graden.
Dan ligt het voor 99% zeker niet aan je kaartje maar aan je hele software gebeuren. Open eens een topic in Spielerij, misschien meer mensen met hetzelfde probleem?
Heeft iemand misschien een BIOS voor mij van een Hercules 9800 AIW pro...ik wil zelf proberen of ik mijn 9800se AIW waarvan de 8 pipelines opengaan met de OMega drivers, echt niet te flashen is...
Dat men zegt dat het niet wil is een ding, proberen is wat anders!! (je bent tweaker of je bent het niet
)
Dat men zegt dat het niet wil is een ding, proberen is wat anders!! (je bent tweaker of je bent het niet
Het zijn idd de zelfde chips (ATI kaartjes en Hercules AIW). Maar de layout van de kaart is wel iets anders. Maar de kans op succesvol modden op een ATI kaart is veel groter dan op een Hercules AIW.Als ik het goed heb gelezen gaat het om de pipes 4 -> 8 die zitten in de core, wat heeft het pcb nu daar mee te maken, pcb zou evt. met de overklokbaarheid invloed kunnen hebben. (wat alleen echt van belang is als je een slechte core hebt, lees maar 4 goede pipes)
Het moet wel aan de layout liggen, of iemand heeft feiten
Hoe kom ik erachter hoe dat kan dat hij precies na elke 15min reboot tijdens het spelen.Ik heb het probleem ook met de doom3 demo.Kan dat omdat ik maar 250W voeding heb?Dit is sinds ct3.9 van omega.
Dit topic is gesloten.