heeft iemand de madview Radeon 9800SE al geprobeert te modden? ik zag deze namelijk bij salland voor 190 euro staan, dat lijkt mij een keurig prijsje
, maar dan moet ie wel te modden zijn... iemand ervaringen?
Anoniem: 78698
zijn dit niet gewoon mem artifacts? probeer anders mem freq wat lagen te zettendev icey schreef op 15 October 2003 @ 15:09:
[...]
Waar ligt het nu aan?
- Hack mislukt(heb ook de gehackte omegadirvers geprobeerd)
- deze hacks zijn niet voor de AIW
- een van de overige vier pipelines is stuk
- of iets anders???
Alvast bedankt
zijn denk ik geen mem artifacts , want heb ik niet de gehackte drivers dan heb ik geen problemen.
ik geloof dat dit al in het vorige topic stond, maar deze zijn niet te modden, dit zijn 8x128bits kaarten ipv 4x256..reanimation schreef op 15 October 2003 @ 17:47:
heeft iemand de madview Radeon 9800SE al geprobeert te modden? ik zag deze namelijk bij salland voor 190 euro staan, dat lijkt mij een keurig prijsje, maar dan moet ie wel te modden zijn... iemand ervaringen?
niks
Anoniem: 89448
dit soort arti's krijg ik ook als ik mijne 9500 core te hoog zet.dev icey schreef op 15 October 2003 @ 20:55:
zijn denk ik geen mem artifacts , want heb ik niet de gehackte drivers dan heb ik geen problemen.
probeer die eens wat lager of anders een ander cooler.
ik neem aan dat die zwarte blokjes nog eens bewegen ook?
is bij mij het geval.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 89448 op 15-10-2003 23:00 ]
Dit ligt niet aan de snelheid van het memory of de core.
Is gewoon een teken dat een pipeline niet goed werkt.
Er zijn niet erg veel Hercules All In Wonder kaarten die goed gemod kunnen worden.
Gemiddeld zo'n 1 op de 4 kaarten. Het testen kost in ieder geval zeer veel tijd aangezien er veel kaarten zijn die in eerste instantie goed uitzien maar later bij bepaalde effecten toch gebreken vertonen.
Je hebt met een gewone 9800se kaart meer kans van slagen, maar ook zo'n 10 tot 15% minder in snelheid in vergelijking met de Hercules 9800se AIW.
Is gewoon een teken dat een pipeline niet goed werkt.
Er zijn niet erg veel Hercules All In Wonder kaarten die goed gemod kunnen worden.
Gemiddeld zo'n 1 op de 4 kaarten. Het testen kost in ieder geval zeer veel tijd aangezien er veel kaarten zijn die in eerste instantie goed uitzien maar later bij bepaalde effecten toch gebreken vertonen.
Je hebt met een gewone 9800se kaart meer kans van slagen, maar ook zo'n 10 tot 15% minder in snelheid in vergelijking met de Hercules 9800se AIW.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Juist.Chop2000 schreef op 15 October 2003 @ 22:05:
[...]
ik geloof dat dit al in het vorige topic stond, maar deze zijn niet te modden, dit zijn 8x128bits kaarten ipv 4x256..
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Na wat zoekwerk heb ik eindelijk een 9800Pro AIW bios gevonden.
Deze heb ik zojuist geflashed op mijn Hercules 9800se AIW kaart.
In DOS/BIOS wederom hetzelfde supertrage beeld. Daarna in windows de originele Catalist 3.8 drivers geinstalleerd om te kunnen testen of er 4 of 8 pipelines ingeschakeld waren.
Jammer maar helaas, 4 stuks dus.
Iemand die zijn 9800se wil flashen met een Pro bios kan dit dus vergeten, het levert je dus meer ellende op dan performance.
Waarschijnlijk is er een weerstandje op de core anders gesoldeerd op de Pro kaart waardoor de 4 pipes ingeschakeld worden.
In DOS/BIOS wederom hetzelfde supertrage beeld. Daarna in windows de originele Catalist 3.8 drivers geinstalleerd om te kunnen testen of er 4 of 8 pipelines ingeschakeld waren.
Jammer maar helaas, 4 stuks dus.
Iemand die zijn 9800se wil flashen met een Pro bios kan dit dus vergeten, het levert je dus meer ellende op dan performance.
Waarschijnlijk is er een weerstandje op de core anders gesoldeerd op de Pro kaart waardoor de 4 pipes ingeschakeld worden.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Ey dat bios zoek ik ook voor mijn aiw9800seRick2001 schreef op 16 oktober 2003 @ 01:53:
Na wat zoekwerk heb ik eindelijk een 9800Pro AIW bios gevonden.
Ik had dus van die vage stipjes na de mod, maar als ik anti-aliasing op 4x of 6x zet geen last van
Maar rick2001 wat bedoel je met ellende?? Heb overigens een Ati Aiw 9800se
Als je gelezen had was ik schreef, dan kon je eruit opmerken dat je niets hebt aan deze bios.dev icey schreef op 16 oktober 2003 @ 17:37:
[...]
Ey dat bios zoek ik ook voor mijn aiw9800sedus als je een link kan geven of het mij opsturen graag
![]()
![]()
Ik had dus van die vage stipjes na de mod, maar als ik anti-aliasing op 4x of 6x zet geen last van. Dus nu bios mod proberen.
Maar rick2001 wat bedoel je met ellende?? Heb overigens een Ati Aiw 9800se
Je dos/bios/post scherm gaat echt heel erg traag, daarnaast wordt je kaart nog steeds maar als 4 pipeline versie herkend.
Maw. je hebt er dus helemaal niets aan want het biedt geen voordelen. Ook qwa overclock blijft het hetzelfde. Dit alles komt natuurlijk om dat het ID van de kaart niet meeveranderd, waarschijnlijk door zo'n weerstandje naar de core van de processor.
Anoniem: 8392
Dus voorlopig werkt alleen een softmod voor de Hercules 9800SE AIW ??
Es kijken op rage3d, ik denk dat het inderdaad met het ASIC ID te maken heeft die
out of sync is met het bios. Het ASIC ID zit op eeen apart IC hardcoded, tenminste bij de
ATI 8500. Hmm ik denk dat het uiteindelijk je wel zal lukken met een 9800Pro AIW bios.
Maar trekt de core & memory het ook. If not dan moet het mogelijk zijn de voltregulators
een klein schopje te geven.
Es kijken op rage3d, ik denk dat het inderdaad met het ASIC ID te maken heeft die
out of sync is met het bios. Het ASIC ID zit op eeen apart IC hardcoded, tenminste bij de
ATI 8500. Hmm ik denk dat het uiteindelijk je wel zal lukken met een 9800Pro AIW bios.
Maar trekt de core & memory het ook. If not dan moet het mogelijk zijn de voltregulators
een klein schopje te geven.
Anoniem: 94671
Je werkt erStinger666 schreef op 12 oktober 2003 @ 16:33:
Die van mij komt van mn lokale PC Winkel CDROMLAND in Breda
jokken mag nietStinger666 schreef op 13 October 2003 @ 12:02:
[...]
Opbellen naar de winkel of ze ff de nummers van de chips willen lezen.
Omdat ze hem daar niet hebbenStinger666 schreef op 10 October 2003 @ 04:07:
het was meer ff zaniken over de 9800SE....
Jok jokStinger666 schreef op 11 oktober 2003 @ 05:36:
[...]
Ik heb bij mijn lokale PC onderdelen leverancier ook een Club3D uit het rek laten halen. En er zat 2,8ns (type 2A idd) Samsung op. Dus die ga ik vandaag halen.
Misschien toch nog een dikke Zalman HP80C erop?! Zou ik dan nog lekker kunnen OC'en?

Hoeft niet je staat er 40 uur in de weekStinger666 schreef op 10 October 2003 @ 04:07:
[...]
Ik ga wel naar de winkel om de geheugens te checken....
Je bedoeld verkochtStinger666 schreef op 02 October 2003 @ 11:16:
[...]
Ik draai nu op een GF2 omdat ik mn niet te modden AIW heb verkocht
ALs je je oude bios kan terugflashen wil ik het best wel proberen, aangezien ik een build by Ati kaart heb, dus geen hercules. Misschien maakt dat wat uit. Maaar heb jij makkelijk je oude bios erin kunen flashen?Rick2001 schreef op 16 October 2003 @ 21:41:
[...]
Als je gelezen had was ik schreef, dan kon je eruit opmerken dat je niets hebt aan deze bios.
Je dos/bios/post scherm gaat echt heel erg traag, daarnaast wordt je kaart nog steeds maar als 4 pipeline versie herkend.
Maw. je hebt er dus helemaal niets aan want het biedt geen voordelen. Ook qwa overclock blijft het hetzelfde. Dit alles komt natuurlijk om dat het ID van de kaart niet meeveranderd, waarschijnlijk door zo'n weerstandje naar de core van de processor.
Wat voor geheugen heb jij op je hercules?
Anoniem: 95064
Eindelijk mijn 9800 SE van Hercules binnen maar helaas (zat er natuurlijk dik in) valt ie niet te modden. Nu heb ik één vraag kan je er van uitgaan als de omega driver niet werkt dat je dus ook de bios flash niet meer hoeft te proberen? Van Rick2001 begrijp ik dat de bios flash voor de hercules kaart sowieso niet werkt. Het wordt gewoon sparen voor een XT.
ALs je schaakbord effect krijgt is hij niet te modden, als je vage vlekken krijgt dan kan je het misschien oplossen door de aa op 4 of 6 te zetten, dan is het probleem bij mij wegAnoniem: 95064 schreef op 17 October 2003 @ 13:37:
Eindelijk mijn 9800 SE van Hercules binnen maar helaas (zat er natuurlijk dik in) valt ie niet te modden. Nu heb ik één vraag kan je er van uitgaan als de omega driver niet werkt dat je dus ook de bios flash niet meer hoeft te proberen? Van Rick2001 begrijp ik dat de bios flash voor de hercules kaart sowieso niet werkt. Het wordt gewoon sparen voor een XT.
Ik heb trouwens de AIW versie, wat kan een mens spijt hebben van het verkopen van zijn 9700 pro. Een erbarmelijke score van 4285 is wat er voor mij overblijft, de SE is dan wel overgeklokt naar 425/364, het is dus wachten op het door branden...;-(
dev icey schreef op 17 October 2003 @ 13:40:
[...]
ALs je schaakbord effect krijgt is hij niet te modden, als je vage vlekken krijgt dan kan je het misschien oplossen door de aa op 4 of 6 te zetten, dan is het probleem bij mij weg
Ik kan het nu niet zo goed meer volgen, is het iemand nou gelukt de Hercules AIW 9800 SE te modden tot 9800 Pro, waarbij de extra functies van de AIW nog werken?
De bios die ik geflashed had was uiteraard een AIW 9800pro bios.
Deze werkt dus niet, zoals ik al eerder vertelde.
Het heeft dan ook geen zin om deze met een andere 9800SE AIW kaart te proberen want het werkt dus NIET.
Ditzelfde heb ik ook al eerder met een niet AIW 9800se kaart geprobeerd, natuurlijk met een 9800pro bios zonder AIW.
Het ID van de kaart klopt gewoon niet.
Ditzelfde was ook het geval bij de 9500 kaarten om deze naar 9700pro te flashen. Je moest hiervoor een weerstandje naast de core van de kaart omsolderen zodat deze ook herkend werd als 9700pro. Ditzelfde moet het geval zijn bij de 9800se kaarten. Jammer genoeg heb ik geen 9800np/pro kaart liggen om te vergelijken wat precies het verschil is bij deze weerstandjes.
Als er toevallig iemand is die een 9800np/pro kaart heeft liggen en de heatsink eraf heeft of wilt halen, post dan even een foto'tje zodat ik eens kan kijken wat er anders is en dit eventueel kan testen.
Met de 9800pro AIW bios werkt dus alles zoals bij de normale 9800se AIW bios, behalve dan de snelheid in DOS/BIOS/POST. De kaart wordt echter gewoon herkent als 4 pipelines en natuurlijk met alle AIW features.
Men installeert gewoon de OmegaDrivers met de patch en de kaart heeft dus alle functies als voorheen en de 8 pipelines.
Het heeft dan ook geen zin om deze met een andere 9800SE AIW kaart te proberen want het werkt dus NIET.
Ditzelfde heb ik ook al eerder met een niet AIW 9800se kaart geprobeerd, natuurlijk met een 9800pro bios zonder AIW.
Ditzelfde was ook het geval bij de 9500 kaarten om deze naar 9700pro te flashen. Je moest hiervoor een weerstandje naast de core van de kaart omsolderen zodat deze ook herkend werd als 9700pro. Ditzelfde moet het geval zijn bij de 9800se kaarten. Jammer genoeg heb ik geen 9800np/pro kaart liggen om te vergelijken wat precies het verschil is bij deze weerstandjes.
Als er toevallig iemand is die een 9800np/pro kaart heeft liggen en de heatsink eraf heeft of wilt halen, post dan even een foto'tje zodat ik eens kan kijken wat er anders is en dit eventueel kan testen.
Met de 9800pro AIW bios werkt dus alles zoals bij de normale 9800se AIW bios, behalve dan de snelheid in DOS/BIOS/POST. De kaart wordt echter gewoon herkent als 4 pipelines en natuurlijk met alle AIW features.
Ja natuurlijk. Mijn Hercules 9800se AIW werkt perfect als 9800pro AIW met alle AIW features. Ik kijk oa. tv in een klein windowtje tijdens het internetten.reanimation schreef op 17 oktober 2003 @ 14:09:
Ik kan het nu niet zo goed meer volgen, is het iemand nou gelukt de Hercules AIW 9800 SE te modden tot 9800 Pro, waarbij de extra functies van de AIW nog werken?
Men installeert gewoon de OmegaDrivers met de patch en de kaart heeft dus alle functies als voorheen en de 8 pipelines.
ik zie dat je een waterblokje op je 9800se hebt zitten, wat voor blokje is dit eigenlijk? (heb je mischien een foto van het blok op de videokaart bevestigd?) want ik wil ook een waterblok op m'n 9800se aiw zetten, maar ik wou weten of dit een beetje goed past?Rick2001 schreef op 17 oktober 2003 @ 22:00:
De bios die ik geflashed had was uiteraard een AIW 9800pro bios.
[...]
Ja natuurlijk. Mijn Hercules 9800se AIW werkt perfect als 9800pro AIW met alle AIW features. Ik kijk oa. tv in een klein windowtje tijdens het internetten.
niks
Wat waterblokje is door een bekende zelf gemaakt.Chop2000 schreef op 17 October 2003 @ 22:36:
[...]
ik zie dat je een waterblokje op je 9800se hebt zitten, wat voor blokje is dit eigenlijk? (heb je mischien een foto van het blok op de videokaart bevestigd?) want ik wil ook een waterblok op m'n 9800se aiw zetten, maar ik wou weten of dit een beetje goed past?
Het is een massief blok van 40x40x30 electroliet koper. Weegt dus veel.
Er zitten een aantal kanalen in van 1/4" in doorsnede. Verder gewoon 1/4" aansluitingen naar 13mm slangpilaren waar de slang van 13mm op aangesloten is.
Op het memory zitten van Hercules blauwe heatsinks. (Zitten er niet standaard op bij de Hercules 9800se AIW btw.)
De bevestiging is gemaakt van een soort plexiglas dat zwart van kleur is, (Weet de naam niet precies) en is bevestigt met 2 lange bouten door de gaten rond de core. De metalen ring heb ik nog niet verwijderd, maar dit ben ik wel nog van plan aangezien het contact van het blokje de core ook maar net aanraakt en er op deze manier niet echt veel druk op staat.
Ik heb een foto gevonden van een 9800Pro AIW.
Precies zoals ik dacht dus. Er is een weerstandje anders gesoldeert naast de core.
Morgen zal ik proberen om een kaart te modden en te kijken wat er hierna gebeurd. Zeer waarschijnlijk zal het werken hiermee.
Precies zoals ik dacht dus. Er is een weerstandje anders gesoldeert naast de core.
Morgen zal ik proberen om een kaart te modden en te kijken wat er hierna gebeurd. Zeer waarschijnlijk zal het werken hiermee.
Goed Nieuws! hopen dat het lukt, dan koop ik em toch evenRick2001 schreef op 18 October 2003 @ 00:26:
Ik heb een foto gevonden van een 9800Pro AIW.
Ik heb er gewerkt, maar het zijn nog steeds goede collegas,...laat ik het zo zeggen.Anoniem: 94671 schreef op 17 October 2003 @ 12:18:
[...]
Je werkt er!!
[...]
jokken mag niet
[...]
Omdat ze hem daar niet hebben
[...]
Jok jok
[...]
Hoeft niet je staat er 40 uur in de week
[...]
Je bedoeld verkocht
offtopic:
waar slaat deze quote op?
Niet dat ik er boos om ben ofzo, gewoon benieuwd 
waar slaat deze quote op?
Psies, dus een weerstandje anders, die zorgt voor het ID. Ach ja SMD soldeer werkje.
FF een avond niet zuipen en de volgende ochtend ff omsolderen.
Eventueel zoeken in de hex data van de bios binary om het aan te passen als het solderen niet lukt. Alleen moet je waarschijnlijk ook de checksum dan weer aanpassen, dit is lastig vrees ik.
OVerigens zijn er meer merken dan alleen Hercules met deze 9800SE AIW. Ik denk aan
Connect 3D of Club 3D zoiets. ???
Eventueel zoeken in de hex data van de bios binary om het aan te passen als het solderen niet lukt. Alleen moet je waarschijnlijk ook de checksum dan weer aanpassen, dit is lastig vrees ik.
OVerigens zijn er meer merken dan alleen Hercules met deze 9800SE AIW. Ik denk aan
Nee alleen de Hercules heeft de 9800SE AIWAnoniem: 8392 schreef op 18 October 2003 @ 10:49:
Psies, dus een weerstandje anders, die zorgt voor het ID. Ach ja SMD soldeer werkje.
Dit is ook wel een aardige link, het helpt wel als je wat frans kan.
http://forum.hardware.fr/...topic=&p=1&trash=&subcat=
Hier een brakke nederlandse vertaling, van mij, vertaalt door de computerAnoniem: 8392 schreef op 18 October 2003 @ 14:19:
Dit is ook wel een aardige link, het helpt wel als je wat frans kan.
Intro
Hercules is onlangs een grafische kaart weggegaan die op GPU 9800se van Ati is gebaseerd. Zij maakt deel van de reeks All-In-Wonder uit, dat wil zeggen dat zij de ontvangst van de télés programma's toelaat, de videoregistratie evenals de videoteruggave dank zij de versnelling van de chips Ati Theater.

Kenmerken
Van interface AGP 8x, bevindt naast zij zich van 128 MB van DDR-RAM, en stelt een output DVI voor, met een adapter DVI-VGA, Verschillende videotoegangen op een externe adepter, een videotoegang in s-vhs en toegang antenne voor TV. Men vindt van meer in bundle de beroemde afstandsbediening Ati remote wonder, die de huidige verwijzing van de afstandsbedieningen voor PC is

9800se is op beroemde GPU r350 van Ati gebaseerd, die in 0 wordt gegraveerd.15u, uitgerust met 117 miljoen transistors. Het is chips DX9, hij wordt aan 378mhz gecadenceerd (volgens aida32). Shader pixel en Kruinen Shaders in v2.0, bevindt het grote verschil zich met de chips 9800 pro op het niveau van het aantal pijpleidingen pixel reikwijdtes tot 4 op de versie terwijl hij er 8 van op de kaart heeft, netzoals de PRO
Het ingescheepte geheugen wordt om 3 gecadenceerd.3ns: ref. Samsung GC33, de band voor specs: http://www.samsung.com/Pr...K4D263238E/K4D263238E.htm
terwijl men vaak van vindt 2.8ns op 9800 PRO. Dit geheugen wordt aan 676mhz gecadenceerd (altijd volgens aida32). De bus geheugen is van 256bit.
Waarom deze kaart?
Het belang van deze kaart is zijn zeer attractieve prijs: ongeveer 270? , en de mogelijkheid om de pijpleidingen van 4 tot 8 vrij te geven, om waardige prestaties te hebben een 9700 PRO. De kansen om in deze behandeling te slagen bedragen 50% waarschijnlijk.
De vinding!
Hoe de pijpleidingen vrijgeven?
Het voldoet om de drivers Omega eerder te plaatsen dan de officiële drivers ATI.
Drivers
- Driver Ati catalyst officieel :
2k/XP : http://www2.ati.com/drive...-7-94-030917m-011434c.exe
98* Reanimation : http://www2.ati.com/drive...-7-94-030917m-011434c.exe
- Driver Omega (http://www.omegacorner.com/)
2k/XP :
Driver Omega Catalyst 2496a : http://downloads.driverhe...rad_w2kxp_omega_2496a.exe
Driver Omega Catalyst 2487 :
http://downloads.driverhe.../rad_w2kxp_omega_2487.exe
Laatste drivers Omega voor 98* Reanimation 2622 : http://downloads.driverhe...ga/rad_w9x_omega_2622.exe
Voor de andere drivers van deze kaart, raadpleegt de voortreffelijke plaats www.touslesdrivers.COM aan deze bladzijde voor 98/Me:
http://www.touslesdrivers...php?v_page=23&v_code=3695
Même page pour 2k/XP :
http://www.touslesdrivers...php?v_page=23&v_code=3694
De kleine interessante software:
Aida32, maakt het mogelijk om alle infos op de kaart, en dus het aantal pijpleidingen (in monitors/GPU) te zien : http://www.aida32.hu/download/aida32pe_380.exe
KTV, voor degenen die zich niet met de zenders tv willen in de war maken:
http://www.kastortv.com/
Directx 9.b :
http://download.microsoft...d8a528a396/dxwebsetup.exe
Important ! download onderstaand bestand
http://download.microsoft...tX9b-KB825116-x86-FRA.exe
Waar deze kaart vinden?
http://www.achetezfacile.com/s/produits/70316.html
http://www.monsieurprix.com/listing/gen/J000060795.html
Verenigbaarheid moederbord
- jeremiah -: p4p800 deluxe: geen enkele zorgen
Lijst van de personen die de kaart hebben
deze lijst dient om HFRiens bezitters van de kaart en hun resultaten aan het vrijgeven van de pijpleidingen weer te geven:

Voor grote versie: http://membres.lycos.fr/tekilaz/9800SE/9800SE.jpg
Ook ati heeft eeen 9800se AIW.
edit:
Connect 3d trouwens ook.
Connect 3d trouwens ook.
[ Voor 10% gewijzigd door dev icey op 18-10-2003 20:49 ]
Maar connect3d wel, in Sweden. Dus ATI, Hercules, en COnnect3D
Thnx voor de vertaling Reanimation, weliswaar via de computer :-)
Maar dan is mijn Frans dus nog goed genoeg, ik ha dhet niet nodig !!
Ik denk dat we nog een week of 2 moeten wachten met de aanschaf van
een AIW 9800SE. FF de kat uit de boom kijken (HCC ???)
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 8392 op 18-10-2003 23:06 ]
Ik denk dat als je 2 weken wacht dat je er niet een meer kan krijgen
Geen dank voor het vertalenAnoniem: 8392 schreef op 18 oktober 2003 @ 23:06:
Maar connect3d wel, in Sweden. Dus ATI, Hercules, en COnnect3D
Dit is PRECIES dezelfde kaart! Ik heb de AIW9800Se gehad en die was niet te modden, jammergenoeg. Je krijgt er dezelfde zooi bij als bij de Hercules. En het geheugen is exact hetzelfde. Het is dus twijfeltje twijfeltje of het werkt.dev icey schreef op 18 October 2003 @ 18:05:
[...]
Ook ati heeft eeen 9800se AIW.
edit:
Connect 3d trouwens ook.
Die Hercules versie is volgens mij net nieuw gereleased.
Ik had het idee dat de standaard 9800SE end of life was/ging.
Maar of dit voor de 9800SE AIW ook geldt... Kan natuurlijk wel.
Hercules zal wel de laatste zijn die nog een partij mocht leveren/maken.Anoniem: 8392 schreef op 19 oktober 2003 @ 10:36:
Die Hercules versie is volgens mij net nieuw gereleased.
De 9800SE dus OOK de AIW waren maar een kort leven beschoren. Dat is logisch in verschillende opzichten:
1. Er werden teveel kaarten gemod en Ati loopt geld mis, ook al zit niet op alle kaarten een modbare R350.
2. Er zijn geen niet 100% op 8 Pipelines werkende R350 cores meer voorradig.
3. De vraag werd te groot en Ati besloot er vanaf te stappen.
4. Er is een afgesproken termijn om 9800SE's te produceren.
De kaart is veel te makkelijk te modden en de 350 chipjes die op de 9800se kaarten zitten zijn niet door de pro test gekomen, wat overigens niet betekent dat het foute chips zijn, het zijn gewoon chips met max 4 beschadigde pipelines
De 9800se is eol, de Hercules 9800se AIW is nog genoeg leverbaar.
Wel is het zo dat de gewone 9800se kaarten veel gemakkelijker te modden waren dan de AIW kaarten. (Gemakkelijker heet dus een veel hoger goed modbaar percentage.)
De Hercules kaarten zijn volop leverbaar. Het gemiddelde dat ik tot nu toe als modbaar heb gevonden is ongeveer 25% bij de Hercules 9800se AIW kaarten.
De kans is dus al veelal kleiner geworden als bij de 9800se kaarten die niet meer leverbaar zijn.
Wel is het zo dat de gewone 9800se kaarten veel gemakkelijker te modden waren dan de AIW kaarten. (Gemakkelijker heet dus een veel hoger goed modbaar percentage.)
De Hercules kaarten zijn volop leverbaar. Het gemiddelde dat ik tot nu toe als modbaar heb gevonden is ongeveer 25% bij de Hercules 9800se AIW kaarten.
De kans is dus al veelal kleiner geworden als bij de 9800se kaarten die niet meer leverbaar zijn.
Ik las op een forum (tja welke, ik meen een UK forum) dat iemand 10 AIW Hercules 9800SE's had gekocht. waarvan er 4 te softmodden waren. 4/10 = 2/5 zou 40 % zijn.
Hmm toch het idee dat Rick2001 er dichterbij zit. Waarom weet ik zo niet.
Hmm toch het idee dat Rick2001 er dichterbij zit. Waarom weet ik zo niet.
hoi ik heb een vraagje hoe kan je zien dat je all in wonder hercules 9800se wel goed te mod is of met welke prg en hoe hoog kan je settings doen van deze kaart zonder extra koeling
ik heb namelijk 3dmark gedraait 2001 heb 17021 punten
en bij 3dmark2003 heb ik 5667 punten met omega drivers de nieuwste
ps mijn instelling is standaard 378/340 tot hoever mag die gaan
ps mijn instelling is standaard 378/340 tot hoever mag die gaan
[ Voor 10% gewijzigd door kropie op 19-10-2003 19:48 ]
Kan je alleen zien door te proberen, dan weet je het.kropie schreef op 19 oktober 2003 @ 17:52:
hoi ik heb een vraagje hoe kan je zien dat je all in wonder hercules 9800se wel goed te mod is of met welke prg en hoe hoog kan je settings doen van deze kaart zonder extra koeling
17021 punten is niet weinig, ik haal 15000 met mijn setup, en hoogste instellingen 9000
IK heb de Hercules ook met een succes mod. 2003 heb ik 56xx punten en met 2001 14k punten. Best redelijk op een p4 1,8 @ 2,4 met 512.
Alleen krijg ik die tv tuner niet aan de praat
Alleen krijg ik die tv tuner niet aan de praat
There is no art to find the minds construction in the face
Anoniem: 94066
help, ik ben totaal niet technisch ik ben al blij dat ik op mijn 98oo aiw tv kan kijken maar ik krijG geen geluid. Heb geen apparte geluidskaart (dus via moederbord) maar hoe krijg ik nu wel geluid!!!!!!!!
FF voor jullie gekeken op mijn Gigabyte 9800 pro .
Op de mem chippies staat Samsung 316 K4026323RA GC2A
Ik denk dat het dan 2.8 ns geheugen is .
Op de mem chippies staat Samsung 316 K4026323RA GC2A
Ik denk dat het dan 2.8 ns geheugen is .
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Ja en de SE versie schijnt een 3.3 ns versie van Samsung te hebben, meestal.
En deze is bijna altijd ook op de speed van 2.8 ns te laten lopen. (1/2.8ns = 357 Mhz).
Of er nog verschil is tussen de SE AIW en de SE non AIW weet ik niet.
En deze is bijna altijd ook op de speed van 2.8 ns te laten lopen. (1/2.8ns = 357 Mhz).
Of er nog verschil is tussen de SE AIW en de SE non AIW weet ik niet.
Toevallig ff het krantje van een lokale PC-boer bekeken en zag ik dit:
ATI Radeon 9800SE 128DDR DVI TV € 189,00 (incl. BTW)
Ik heb geen enkel idee om welk merk het gaat. Maar die prijs, niet iets te goedkoop??!
http://www.computershopede.nl
Ik heb geen enkel idee om welk merk het gaat. Maar die prijs, niet iets te goedkoop??!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik neem aan dat dit zo'n madview achtig geval zal zijn (dus 8*128 ipv 4*256 met 4 *256 disabled).Smarron schreef op 20 October 2003 @ 16:47:
Toevallig ff het krantje van een lokale PC-boer bekeken en zag ik dit:
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Anoniem: 91557
Sorry, dubbelpost, was voor dit forum bedoeld.
Ik heb net men club3SE 9800 geflashed met een bios van club3d Pro
Omdat de hercules Pro 9800 bios problemen gaf (rare tekens tijdens booten) nu deze doet het perfect enkel ik dacht dat als je de bios van een pro in je SE kaart flashed die 8 pipelines vanzelf actief komen, nu dit is niet het geval.
Catalist 3.8 installeert ze als radeon 9800 series en rivatuner zegt 4 pipelines actief.
Ligt dit aan de bios of moet ik een andere erin flashen?
Weten jullie raad, mijn bedoeling is niet altijd te zeulen met die gehackte drivers zodat ie altijd boot als een Pro.
alvast bedankt
Omdat de hercules Pro 9800 bios problemen gaf (rare tekens tijdens booten) nu deze doet het perfect enkel ik dacht dat als je de bios van een pro in je SE kaart flashed die 8 pipelines vanzelf actief komen, nu dit is niet het geval.
Catalist 3.8 installeert ze als radeon 9800 series en rivatuner zegt 4 pipelines actief.
Weten jullie raad, mijn bedoeling is niet altijd te zeulen met die gehackte drivers zodat ie altijd boot als een Pro.
alvast bedankt
Ik denk dat ik de oplossing wel weet ja.
Kaart eruit
Koelplaat eraf
En een SMD weerstand om solderen.
Ik meen dat het dezelfde weerstand is voor een 9500 naar 9700 mod ofzo.
Ja eeh glad ijs voor mij, ik zit nog met een 8500 :-)
Maar ik voel aan me water dat hier de crux zit.
Op forum.hardware.fr staat hier iets over, de url kan verkeerd zijn.
En verder moet je een beejte frans kunnen, maar niet veel.
Zo ff gaan zoeken,
Dit is de link.
Kaart eruit
Koelplaat eraf
En een SMD weerstand om solderen.
Ik meen dat het dezelfde weerstand is voor een 9500 naar 9700 mod ofzo.
Ja eeh glad ijs voor mij, ik zit nog met een 8500 :-)
Maar ik voel aan me water dat hier de crux zit.
Op forum.hardware.fr staat hier iets over, de url kan verkeerd zijn.
En verder moet je een beejte frans kunnen, maar niet veel.
Zo ff gaan zoeken,
Dit is de link.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 8392 op 20-10-2003 23:19 ]
Inferno:
Je moet natuurlijk wel eerst de hack doen, dus of met de hacked drivers van Omega aan de gang of handmatig het Atim2tag.sys bestand vervangen door een gehackte versie. Pas dan zul je zien dat er als het lukt 8 pipelines actief zijn.
Je moet natuurlijk wel eerst de hack doen, dus of met de hacked drivers van Omega aan de gang of handmatig het Atim2tag.sys bestand vervangen door een gehackte versie. Pas dan zul je zien dat er als het lukt 8 pipelines actief zijn.
Als je een beetje moeite had gedaan om mijn eerdere postings te lezen was je er al achter gekomen dat het hiermee niet gaat.Anoniem: 91557 schreef op 20 oktober 2003 @ 18:02:
Sorry, dubbelpost, was voor dit forum bedoeld.
alvast bedankt
Ik heb de weerstand nog niet omgesoldeert maar zal het deze week wel proberen.
Ik heb de weerstand nu gesoldeerd en hij boot als een pro
Enige probleem is dat die kaart na een tijdje te heet word denk ik, 3dmark loopt even goed en dan komen er puntjes en textures die niet kloppen, oh wel
Ofwel loopt het geheugen niet syncroon meer, ik heb geflashed met een club3dpro bios.
Men kaart is club3dSE
Enige probleem is dat die kaart na een tijdje te heet word denk ik, 3dmark loopt even goed en dan komen er puntjes en textures die niet kloppen, oh wel
Ofwel loopt het geheugen niet syncroon meer, ik heb geflashed met een club3dpro bios.
Men kaart is club3dSE
Werken de 8 pipes dan ook nu standaard ?Anoniem: 91557 schreef op 21 October 2003 @ 00:03:
Ik heb de weerstand nu gesoldeerd en hij boot als een pro
Men kaart is club3dSE
ja
ik heb net geprobeerd en de weerstand terug gedesoldeerd
spellen gingen gewoon niet, vanalles ging fout, het is niet dat de kaart te warm wordt, want op softmod loopt ie terug perfect
De bios zorgt voor de problemen en waarschijnlijk met betrekking tot geheugen.
Maar ik kan bevestigen dat de harmod werkt maar ik krijg texture probs etc.
dit in spellen en 3dmark, enkel met bios mod (weerstand gesoldeerd), niet met softmod.
Het is bios geflashed van zelfde merk maar toch doet ie het niet, ze loopt op zelfde snelheid 380/340
wat het prob is weet ik niet, ik ga nimmer proberen voor ik uitsluitsel heb, die resistor gaat eraan na teveel solderen.
Belangrijk om weten, als je resistor soldeerd kan je niet meer flashen.
Pas na dat je desoldeerd gaat flashen terug
mvg
ik heb net geprobeerd en de weerstand terug gedesoldeerd
spellen gingen gewoon niet, vanalles ging fout, het is niet dat de kaart te warm wordt, want op softmod loopt ie terug perfect
De bios zorgt voor de problemen en waarschijnlijk met betrekking tot geheugen.
Maar ik kan bevestigen dat de harmod werkt maar ik krijg texture probs etc.
dit in spellen en 3dmark, enkel met bios mod (weerstand gesoldeerd), niet met softmod.
Het is bios geflashed van zelfde merk maar toch doet ie het niet, ze loopt op zelfde snelheid 380/340
wat het prob is weet ik niet, ik ga nimmer proberen voor ik uitsluitsel heb, die resistor gaat eraan na teveel solderen.
Belangrijk om weten, als je resistor soldeerd kan je niet meer flashen.
Pas na dat je desoldeerd gaat flashen terug
mvg
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 91557 op 21-10-2003 01:22 ]
Je kan maybe met de hardmod niet terug flashen naar de orginele nee.
Dat kan ik me voorstellen ja. Hoewel..
Ben wel benieuwd waarom je kaart niet lekker loopt na de hardmod en de pro flash.
Dit terwijl je de clockspeeds op orgineel houdt.
Wie weet doet het bios nog meer ????? RAS/CAS timings maybe. ??
Aansturing van de Volt regualtors ??(al lijkt me dat sterk)
Dat kan ik me voorstellen ja. Hoewel..
Ben wel benieuwd waarom je kaart niet lekker loopt na de hardmod en de pro flash.
Dit terwijl je de clockspeeds op orgineel houdt.
Wie weet doet het bios nog meer ????? RAS/CAS timings maybe. ??
Aansturing van de Volt regualtors ??(al lijkt me dat sterk)
Anoniem: 95446
Ik heb zondag de Hercules Ati Radeon 9800SE AIW gekocht voor 230euro.
De softmod is bij mij succesvol gelukt naar een Hercules Ati Radeon 9800Pro AIW.
Ik heb het ook getest in 3dmark03 en ik heb maar liefst 2300punten verschil.
Hier een screen na de softmod.
De softmod is bij mij succesvol gelukt naar een Hercules Ati Radeon 9800Pro AIW.
Hier een screen na de softmod.
[ Voor 1% gewijzigd door Remy op 22-10-2003 23:53 ]
Weet iemand of dit ook gaat met een Guillemot 9800 SE ?
Anoniem: 90555
hoi mensen, doe ik er goed aan om de standaart cooler van mijn radeon 9800SE (van club 3d) te vervangen met de titan TCC-CUV2ab cooler?
plaatje v/d cooler:

specs v/d cooler:
De TTC-CUV2AB van het bedrijf Titan is zeer geschikt voor de koeling van zowel VGA- als moederbord-chipsets. De koeler is van koper vervaardigd en kan hierdoor zorgdragen voor een snelle warmteafgifte.
De montage is zeer eenvoudig m.b.v. bevestigingspinnen uit kunststof. Tot de levering behoren naast de CUV2AB zelf, zilver koelpasta, bevestigingsmateriaal en een 3-pin op 4-pin adapterkabel.
Specificaties:
-Grootte (incl. koeler): 56 x 56 x 24 mm.
-Grootte van de koeler: 50 x 50 x 10 mm.
-Vermogen: 1,56 Watt
-Toerental: 4500 RPM.
-Luchtverplaatsing: 17,4 m³/h / 10,3 CFM
-Geluidsproductie: 28 dBA
-Spanning: 12 Volt
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: kogellagering
ik wil em gebruiken om de core beter te coolen en dus mee te overclocken maar ik weet nog niet zeker of ik em koop sinds de omvang toch niet zo groot is...
ik heb al menig reviews gelezen maar nergens stond hoe ie op een radeon 9800se (of gelijksoortige kaart) werkte...
wat denken jullie??
bvd
plaatje v/d cooler:
specs v/d cooler:
De TTC-CUV2AB van het bedrijf Titan is zeer geschikt voor de koeling van zowel VGA- als moederbord-chipsets. De koeler is van koper vervaardigd en kan hierdoor zorgdragen voor een snelle warmteafgifte.
De montage is zeer eenvoudig m.b.v. bevestigingspinnen uit kunststof. Tot de levering behoren naast de CUV2AB zelf, zilver koelpasta, bevestigingsmateriaal en een 3-pin op 4-pin adapterkabel.
Specificaties:
ik wil em gebruiken om de core beter te coolen en dus mee te overclocken maar ik weet nog niet zeker of ik em koop sinds de omvang toch niet zo groot is...
ik heb al menig reviews gelezen maar nergens stond hoe ie op een radeon 9800se (of gelijksoortige kaart) werkte...
wat denken jullie??
bvd
Ik heb hem ook en bij mij is het ook gelukt ik krijg alleen met geen enkele mogelijkheid de TV tuner aan de praat. Laat mij eens weten of jou dat wel lukt (of als iemand dat al gelukt is)Anoniem: 95446 schreef op 22 October 2003 @ 14:32:
Ik heb zondag de Hercules Ati Radeon 9800SE AIW gekocht voor 230euro.
Die patch heb ik al geprobeerd. Als ik langs alle kanalen ga dan zie ik af en toe wel wat. Maar een auto scan levert niks op.
Heb je wel de tvkabel er in gestopt?Muppet schreef op 23 October 2003 @ 10:19:
[...]
Ik heb hem ook en bij mij is het ook gelukt ik krijg alleen met geen enkele mogelijkheid de TV tuner aan de praat. Laat mij eens weten of jou dat wel lukt (of als iemand dat al gelukt is)

Wat heb je dan allemaal gedaan om het te laten werken?
Stappenplan(kan fouten in zitten, zelf gemaakt, werkte bij mij):
1) Zorg ervoor dat de kaart erin zit. (welke?, de ati aiw natuurlijk)
2) Installeer de tv tuner software (welke?, de ati Multimedia Software)
3) Schakel de computer uit (spreekt voor zich)
4) Haal computer van de stroom af.
5) Stop de tv-stekker in de bijbehorende gat (welke?, een uitstekend rondje met een gaatje erin / Zorg ervoor dat je niet je kast aanraakt en tegelijkertijd het tv-stekkertje, voelt namelijk niet lekker, en niet zo goed voor je hardware)
6) Stop de kabel met aan de ene uiteinde een stekker met 10 pinnetjes en aan de andere uiteinde 4 stekkers in het bijbehorende gat in je videokaart.
7) Stop van dezelfde kabel de stekker met de langste kabel in de blauwe gat van je geluidskaart (line-in, zoals microfoon)
9) Open de tvtuner, en volg de wizard.
edit:
Dat duid op een slechte verbinding, waarschijnlijk is het signaal wat door de tvkabel heen gaat niet sterk genoeg. Bel naar de winkel waar je het gekocht hebt of je een nieuwe kaart mag proberen, om er zeker van te zijn dat signaal niet te slap is. Stop er anders een signaal versterker tussen. (Praxis/Gamma/Elektrowinkel voor 10 euro ofzo)
Dat duid op een slechte verbinding, waarschijnlijk is het signaal wat door de tvkabel heen gaat niet sterk genoeg. Bel naar de winkel waar je het gekocht hebt of je een nieuwe kaart mag proberen, om er zeker van te zijn dat signaal niet te slap is. Stop er anders een signaal versterker tussen. (Praxis/Gamma/Elektrowinkel voor 10 euro ofzo)
[ Voor 13% gewijzigd door dev icey op 23-10-2003 12:25 ]
Als ik de kabel in mijn tv stop heb ik perfect beeld dus lijkt me een beetje vaag.
En signaal versterker hoeft niet want ik heb ook kabel internet gehad en daar was het signaal sterk genoeg voor. Kabel is denk ik 7 meter lang
En signaal versterker hoeft niet want ik heb ook kabel internet gehad en daar was het signaal sterk genoeg voor. Kabel is denk ik 7 meter lang
[ Voor 48% gewijzigd door Muppet op 23-10-2003 13:10 ]
Heb vandaag de hercules 9800SE AIW 128mb binnen gekregen. Ik had deze gekocht omdat ik TV wilde kijken op me kamer. En er zat kans in dat het moddable was.
Helaas na het instaleren van de omega drivers zag ik blokjes door me beeld, dus de extra 4 pipelines werkten niet...
Er zit samsung geheugen op dus heb gelijk overgeklokt en deze resultaten heb ik gehaald (ZONDER MOD dus 4 Pipe)
Core: 450MHz
Mem: 370MHz
3dmark2001: 17500
3dmark2003: 4680
Aquanox3: 34137
Helaas na het instaleren van de omega drivers zag ik blokjes door me beeld, dus de extra 4 pipelines werkten niet...
Er zit samsung geheugen op dus heb gelijk overgeklokt en deze resultaten heb ik gehaald (ZONDER MOD dus 4 Pipe)
[ Voor 16% gewijzigd door Kakaroto op 23-10-2003 18:21 ]
Score: 5386
Date: 2003-10-21
CPU: Intel Pentium 4 2789 MHz
GPU: ATI RADEON 9800 PRO
378 MHz / 338 MHz
Res: 1024x768@32 bit
Dit haalde ik met mijn overgeclockt Hercules Ati Radeon 9800SE AIW @ Ati Radeon 9800Pro AIW.Is dit veel?Tot hoever kan ik hem nog overclocken?
378 MHz / 338 MHz
Dit haalde ik met mijn overgeclockt Hercules Ati Radeon 9800SE AIW @ Ati Radeon 9800Pro AIW.Is dit veel?Tot hoever kan ik hem nog overclocken?
Dat moet je zelf uitproberen. maar de 3.3ns samsung geheugen dat er op zit kan redelijk ver.Anoniem: 95446 schreef op 23 oktober 2003 @ 17:04:
Score: 5386
378 MHz / 338 MHz
Was jouw MOD zonder blokkies?
Die van mij deed het niet..
Zou het helpen een Vmod op de VPU toe te passen om de 4 pipelines alsnog
wakker te schudden zonder checkerboard ??
Of is het een kwestie van, niet werken, nooit werken.
wakker te schudden zonder checkerboard ??
Of is het een kwestie van, niet werken, nooit werken.
Ik heb alleen de softmod gedaan was te lui om iets moeilijk te doen.Kakaroto schreef op 23 October 2003 @ 17:06:
[...]
Dat moet je zelf uitproberen. maar de 3.3ns samsung geheugen dat er op zit kan redelijk ver.
Was jouw MOD zonder blokkies?
Die van mij deed het niet..
Maar hoe snel kan ik nu nog me kaart maken met de standart cooler?
Anoniem: 1148
KeesKruimel,
mag ik vragen bij welke winkel je je 9800SE AIW (welk merk? Hercules?) hebt gekocht.
ik heb zowieso interesse in een AIW-kaart, en aangezien er geen 9800PRO AIW in Europa bestaat zit ik te twijfelen tussen een 9800SE AIW (wellicht modbaar), 9600Pro AIW (nog niet leverbaar blijkbaar) en een 9700Pro AIW (vrij duur uiteraard).
aangezien bij jou alles gelukt is zou ik dus graag van je willen vernemen waar je de desbetreffende kaart hebt gekocht (flashen/modden probeer ik dan ook nog).
helaas heb je geen bekend email-adres of andere manier om je te bereiken in je profile.
mag ik vragen bij welke winkel je je 9800SE AIW (welk merk? Hercules?) hebt gekocht.
ik heb zowieso interesse in een AIW-kaart, en aangezien er geen 9800PRO AIW in Europa bestaat zit ik te twijfelen tussen een 9800SE AIW (wellicht modbaar), 9600Pro AIW (nog niet leverbaar blijkbaar) en een 9700Pro AIW (vrij duur uiteraard).
aangezien bij jou alles gelukt is zou ik dus graag van je willen vernemen waar je de desbetreffende kaart hebt gekocht (flashen/modden probeer ik dan ook nog).
helaas heb je geen bekend email-adres of andere manier om je te bereiken in je profile.
Ben het helemaal eens met BBL hierboven, wil ook graag deze kaart kopen.
Wie heeft een werkende mod op de Hercules 9800SE AIW uitgevoerd en waar en wanneer heb je hem gekocht?
Wie heeft een werkende mod op de Hercules 9800SE AIW uitgevoerd en waar en wanneer heb je hem gekocht?
ik kreeg van P5ycho via MSN de volgende link door.
hebben de Hercules kaarten allen de juiste layout?
http://www.ocfaq.com/softmod/faq.php
[img=http://www.ocfaq.com/softmod/9800seaiw.gif][/img]
[img=http://www.ocfaq.com/softmod/9800seaiw.gif][/img]

Wij hebben die kaarten ook gewoon voorradig. Let er wel op dat er maar een kans van zo'n 25% is dat je een goed gemodde kaart krijgt.
Het voltmodden van een niet mod-bare kaart heeft alleen maar zin om verder te overclocken. Door meer spanning aan de core of memory te geven los je het probleem niet op.
Dit kleine ding laat je ATI kaart binnen enkele minuten doorbranden.
Wij hebben deze heatsink vaker verkocht, maar het stelt echt niets voor. Niet doen dus. Neem dan een Zalman HP80C als alternatieve koeler. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat beters.
Zelf haal ik met 8 pipes iets meer dan 22000 met 3dmark2001, bijna 7000 met 3dmark2003 en 53000 met Aquamark. Dit met de core op ongeveer 440MHz en het memory op 375MHz.
Het voltmodden van een niet mod-bare kaart heeft alleen maar zin om verder te overclocken. Door meer spanning aan de core of memory te geven los je het probleem niet op.
Nee, nee, nee..... Dit is net genoeg voor een Geforce4MX en that's it.Anoniem: 90555 schreef op 23 October 2003 @ 09:10:
hoi mensen, doe ik er goed aan om de standaart cooler van mijn radeon 9800SE (van club 3d) te vervangen met de titan TCC-CUV2ab cooler?
plaatje v/d cooler:
[afbeelding]
specs v/d cooler:
Specificaties:
wat denken jullie??
bvd
Dit kleine ding laat je ATI kaart binnen enkele minuten doorbranden.
Wij hebben deze heatsink vaker verkocht, maar het stelt echt niets voor. Niet doen dus. Neem dan een Zalman HP80C als alternatieve koeler. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat beters.
Die score is redelijk okay voor 4 pipes.Kakaroto schreef op 23 October 2003 @ 16:12:
Heb vandaag de hercules 9800SE AIW 128mb binnen gekregen. Ik had deze gekocht omdat ik TV wilde kijken op me kamer. En er zat kans in dat het moddable was.
Zelf haal ik met 8 pipes iets meer dan 22000 met 3dmark2001, bijna 7000 met 3dmark2003 en 53000 met Aquamark. Dit met de core op ongeveer 440MHz en het memory op 375MHz.
Alle hercules AIW hebben L vormgeplaatst geheugen. Maar dat heeft volgens mij niets mee te maken of het kaartje MODbaar is. Het heeft puur temaken met de pipelines.Anoniem: 1148 schreef op 23 October 2003 @ 22:31:
[afbeelding]
Scheelt trouwens echt veel 8 pipes ipv 4.
Haal nu met 8 pipelines met 3dmark2001: 21103 en met 3dmark2003: 6723
Haal nu met 8 pipelines met 3dmark2001: 21103 en met 3dmark2003: 6723
[ Voor 12% gewijzigd door Kakaroto op 24-10-2003 12:58 ]
-foutje-
[ Voor 96% gewijzigd door Kakaroto op 24-10-2003 12:59 ]
Zie sig.Anoniem: 95446 schreef op 24 October 2003 @ 13:52:
Wat zijn je specificaties en wat heb je precies allemaal overgeclockt?
En wat denk je zelf dat ik heb overgeklokt???
Ja ik weet niet wat jouw andere specs zijn? CPU/mem?Anoniem: 95446 schreef op 24 October 2003 @ 14:01:
Ik heb de zelf gelukt gemod en ik heb niet zo'n hoge score als jou.
[ Voor 6% gewijzigd door Kakaroto op 24-10-2003 14:05 ]
378 MHz / 338 MHz
378 MHz / 338 MHz
Probeer eens je processor over te klokken stap voor stap en geheugen.Anoniem: 95446 schreef op 24 oktober 2003 @ 14:06:
378 MHz / 338 MHz
En je videokaart draait op stock snelheid, probeer die ook te verhogen.
Zo haal je makkelijk 20-30% extra snelheid.
Heb net mijn Hercules Ati Radeon 9800SE binnen gekregen!
Het is een Build by Ati Videokaart
er zit L vormig geheugen op
bouw em vanavond in..
Het is een Build by Ati Videokaart
er zit L vormig geheugen op
bouw em vanavond in..
Om mezelf nog even te quoten, wie kan mij dus een winkel aanraden waar hij zijn kaart vandaan heeft en waarmee een goede mod is gepleegd?
BusMastah schreef op 23 October 2003 @ 22:01:
Ben het helemaal eens met BBL hierboven, wil ook graag deze kaart kopen.
Dat kan je nooit weten, je kan het alleen weten door te testen.BusMastah schreef op 24 oktober 2003 @ 16:17:
Om mezelf nog even te quoten, wie kan mij dus een winkel aanraden waar hij zijn kaart vandaan heeft en waarmee een goede mod is gepleegd?
[...]
Het is niet zoals bij steppings enz. je hebt het of niet.
Dat zal idd zeker zo zijn, maar misschien zijn er batches met goed te modden kaarten,Kakaroto schreef op 24 October 2003 @ 17:37:
[...]
Dat kan je nooit weten, je kan het alleen weten door te testen.
Het is niet zoals bij steppings enz. je hebt het of niet.
en dan wordt de kans op een goede kaart m.i. alleen maar groter, denk je niet?
RADEON 9800 SERIES (Omega 2.4.74a) Driver 6.14.10.6374
Description RADEON 9800 SERIES (Omega 2.4.74a)
Manufacturer ATI Technologies Inc. (Omega 2.4.74a)
Total Local Video Memory 128 MB
Total Local Texture Memory 128 MB
Total AGP Memory 119 MB
Driver File ati2dvag.dll
Driver Version 6.14.10.6374
Driver Details 7.92-030708a-009815E-ATI
Driver Date 7-8-2003
Driver WHQL Certified false
Max Texture Width 2048 px
Max Texture Height 2048 px
Max User Clipping Planes 6
Max Active Hardware Lights 8
Max Texture Blending Stages 8
Fixed Function Textures In Single Pass 8
Vertex Shader Version 2.0
Pixel Shader Version 2.0
Max Vertex Blend Matrices 37
Max Texture Coordinates 8
VGA Memory Clock 337.5 MHz
VGA Core Clock 378.0 MHz
PCI
Name RADEON 9800 SERIES (Omega 2.4.74a)
Vendor ID 0x1002
Device ID 0x4148
SubSystem ID 0x4f721002
Revision ID 0x00
--------------------------------------------------------------------------------
Texture Formats
32-bit ARGB [8888]
32-bit RGB [888]
16-bit RGB [565]
16-bit RGB [555]
16-bit ARGB [1555]
16-bit ARGB [4444]
8-bit A [8]
8-bit YUV [800]
FourCC [UYVY]
FourCC [YUY2]
FourCC [DXT1]
FourCC [DXT2]
FourCC [DXT3]
FourCC [DXT4]
FourCC [DXT5]
Description RADEON 9800 SERIES (Omega 2.4.74a)
Manufacturer ATI Technologies Inc. (Omega 2.4.74a)
Total Local Video Memory 128 MB
Total Local Texture Memory 128 MB
Total AGP Memory 119 MB
Driver File ati2dvag.dll
Driver Version 6.14.10.6374
Driver Details 7.92-030708a-009815E-ATI
Driver Date 7-8-2003
Driver WHQL Certified false
Max Texture Width 2048 px
Max Texture Height 2048 px
Max User Clipping Planes 6
Max Active Hardware Lights 8
Max Texture Blending Stages 8
Fixed Function Textures In Single Pass 8
Vertex Shader Version 2.0
Pixel Shader Version 2.0
Max Vertex Blend Matrices 37
Max Texture Coordinates 8
VGA Memory Clock 337.5 MHz
VGA Core Clock 378.0 MHz
PCI
Name RADEON 9800 SERIES (Omega 2.4.74a)
Vendor ID 0x1002
Device ID 0x4148
SubSystem ID 0x4f721002
Revision ID 0x00
--------------------------------------------------------------------------------
Texture Formats
32-bit ARGB [8888]
32-bit RGB [888]
16-bit RGB [565]
16-bit RGB [555]
16-bit ARGB [1555]
16-bit ARGB [4444]
8-bit A [8]
8-bit YUV [800]
FourCC [UYVY]
FourCC [YUY2]
FourCC [DXT1]
FourCC [DXT2]
FourCC [DXT3]
FourCC [DXT4]
FourCC [DXT5]
Anoniem: 51220
heb net op me Hercules Radeon 9800SE 128MB All in wonder videokaart
de softmod uitgevoerd tot 9800 pro
alles is super stabiel
kan zelfs me kaart nog iets overklokken
de kaart draait nu op 341/405 @ 1,7 v
net 5808 punten in 3dmark03
de softmod uitgevoerd tot 9800 pro
alles is super stabiel
de kaart draait nu op 341/405 @ 1,7 v
net 5808 punten in 3dmark03
offtopic:
systeemspecs
amd xp 2400+@2404mhz wc
2x 256mb kingston 2700 (6-2-2-2,5)
abit nf7-s r2
systeemspecs
amd xp 2400+@2404mhz wc
2x 256mb kingston 2700 (6-2-2-2,5)
abit nf7-s r2
mijn 9800se aiw draaid al een maandje perfect als 9800pro op 425/351Mhz
ik haal nu 20k 3dmarks in 2001 en 6250 in 03... dit met :
xp2500 @ 2553Mhz (11.5x222)
2x256mb PC2700 Infineon 2-2-2-11
Abit NF7-S Rev 2.0
ik haal nu 20k 3dmarks in 2001 en 6250 in 03... dit met :
xp2500 @ 2553Mhz (11.5x222)
2x256mb PC2700 Infineon 2-2-2-11
Abit NF7-S Rev 2.0
niks
Ahh sjit
Heb de softmod uitgevoerd.. en krijg soms een prachtig dambord te zien
wat is beter de softmod of de bios mod?
softmod is al gelukt bij me 9800se aiw, maar bios mod wilde
niet werken, hij kon de adapter niet vinden???
wie weet hoe dat zit?
Ik heb alle bestanden op me diskette gezet, vervolgens start ie netjes op in dos
en type ik dus in:
a:\Flashrom -s 0 9800sebak.bin
vervolgens krijg ik een bericht dat ie de adapter niet kan vinden.
wat doe ik verkeerd?
wie weet hoe dat zit?
Ik heb alle bestanden op me diskette gezet, vervolgens start ie netjes op in dos
en type ik dus in:
wat doe ik verkeerd?
Als ik het goed begrijp is het flashen mislukt, en ga je nu de originele bios terugflashen met een pci kaartje erin? Want ik neem aan dat 9800sebak.bin je backup van de originele bios is. In dat geval zou ik een 1 invullen ipv 0, of gewoon forced flashen met -f als parameter (weeknie zeker, maar dat kun je ook terugvinden bij de commands)
Koekie?
Volgens mij is de bios flash niet mogelijk bij de AIW want die heeft een hele andere layout.Anoniem: 51220 schreef op 25 oktober 2003 @ 13:40:
wat is beter de softmod of de bios mod?
wie weet hoe dat zit?
en type ik dus in:
wat doe ik verkeerd?
nee flash is niet mislukt, het gaat helemaal nietHazuki schreef op 25 October 2003 @ 13:58:
Als ik het goed begrijp is het flashen mislukt, en ga je nu de originele bios terugflashen met een pci kaartje erin? Want ik neem aan dat 9800sebak.bin je backup van de originele bios is. In dat geval zou ik een 1 invullen ipv 0, of gewoon forced flashen met -f als parameter (weeknie zeker, maar dat kun je ook terugvinden bij de commands)
wil graag eerst een backup hebben natuurlijk voordat ik aan het flashen begin.
de 0 staat voor de adapter welke hij aan moet spreken als ik het goed begrijp, 1 heb ik ook geprobeerd krijg dat dezelfde fout melding.
-f heeft bij het flashen geen zin als hij niet eerst de juiste adapter kan vinden.
er waren toch al meerdere mensen met een geflashte AIW 9800se?Anoniem: 95446 schreef op 25 October 2003 @ 13:59:
[...]
Volgens mij is de bios flash niet mogelijk bij de AIW want die heeft een hele andere layout.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 51220 op 25-10-2003 14:07 ]
Ik persoonlijk heb geen 9800SE AIW, dwz nog niet.
Ik ben er bijna heilig van overtuigd dat het flashen naar een 9800SE AIW pro niet lukt omdat de identificatie misgaat.
MAW je moet de SMD weerstand op de GPU denk ik omsolderen.
Ik heb dit geloof ik eerder gemeld op een vorige pagian dacht ik.
Ik ben er bijna heilig van overtuigd dat het flashen naar een 9800SE AIW pro niet lukt omdat de identificatie misgaat.
MAW je moet de SMD weerstand op de GPU denk ik omsolderen.
Ik heb dit geloof ik eerder gemeld op een vorige pagian dacht ik.
Dit topic is gesloten.