Chello brak - Volume V

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar...... Ik kan op al die sites komen maar niet op:

http://slashdot.org

http://kde-look.org

http://news.ft.com

Ook als ik IP adressen opgeef kom ik er niet. (Chello/Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 13:01:
Raar...... Ik kan op al die sites komen maar niet op:

http://slashdot.org

http://kde-look.org

http://news.ft.com

Ook als ik IP adressen opgeef kom ik er niet. (Chello/Amsterdam)
8)7 ... op die sites die jij aangeeft kom ik weer wel

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eve-online.com

kom niet op 166.63.217.6:26000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk is dat.... Zullen we ruilen.................. Ik wil #$@% mijn krantje lezen })

Anyway, het lijkt me dat netwerkbeheerders niet zonder waarschuwing IP ranges gaan blokkeren. Het is onwaarschijnlijk dat Chello niet eerst gewaarschuwd is. Dat betekent dus dat ze er niets aangedaan hebben en nu zitten we al 2 dagen met een deel van het internet dat niet te bereiken is.

Ik begrijp best dat het weekend maar dat betekent niet dat je je klanten laat zitten.

Heeft er iemand ervaring met Tiscali (2MB en een tientje goedkoper?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is nu al zeker een week zo dat ik om de 10 minuten van MSN af blijk te liggen :r :r :r Hebben meer mensen hier last van? Ik word er echt doodziek van. Als je iets wilt zeggen of je status wilt aanpassen dan merk je het pas :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, is er ook een poll die registreert wat Chello/UPC/ gebruikers van hun verbinding vinden?

Ik ben wel benieuwd hoeveel percent van de abbonees last hebben van een slechte verbinding.

Overigens is mijn verbinding de laatste (pak weg) 10 maanden super goed/stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Rob- schreef op 23 november 2003 @ 12:48:
[...]

Dus nu gaat Chello uitzoeken, samen met die netwerkbeheerders die de boel dichtgooien, wie de schuldige zijn, zodat de rest weer kan internetten en niet internetnieten.

Lijstje met sites waar ik niet bijkan:
www.needforspeed.com
radio.weblogs.com
www.blogspot.com

en dus ook niet op
www.dark-future.org
----
ping www.needforspeed.com

Pingen naar napdhome.pogo.com [159.153.253.82] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 159.153.253.82: bytes=32 tijd=93 ms TTL=46
----
ping radio.weblogs.com

Pingen naar radio.weblogs.com [64.14.1.94] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 64.14.1.94: bytes=32 tijd=159 ms TTL=111
----
ping www.blogspot.com

Pingen naar new.blogger.com [66.102.15.100] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 66.102.15.100: bytes=32 tijd=159 ms TTL=46
----
ping www.dark-future.org

Pingen naar www.dark-future.org [66.221.206.112] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.

//

lookup via: <http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=www.dark-future.org>

WWW INFO WWW Record Your www.dark-future.org A record is:

www.dark-future.org. A 66.221.206.112 [TTL=28800]

//
Pingen via : <http://www.fifi.org/services/ping> hostname=66.221.206.112&packetcount=1&packetwait=1&formatted=yes

lukt ook niet
----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:38

Fe2O3

Ja das roest

Mja normaal heb ik geen problemen met chello

Altijd stabiel enzo

Maar als er dan wel wat is wordt je zo onbeschoft te woord gestaan aan te telefoon, alsof je een idioot ben die net de aanknop van een PC kan vinden. Je krijgt de meest stomme oplossingen voor problemen, gewoon om je aan het lijntje te houden.

Het is hier op een gegeven moment zo slecht geweest dat ik alleen midden in de nacht (van 2 tot 5) een verbinding had die snel genoeg was ! om een html pagina binnen te halen ! En dat was voor het hele dorp hiero, maar er was 'niks' aan de hand.

30 min na het mailen van een volle dag testen met een man of vijf, mooi excell grafiekje, had ik ineens een hostname van a2000.nl en geen problemen meer ~:-) ?!?

Cut&paste van ander forum (want het is niet alleen Chello NL dat problemen heeft, alle chello gebruikers zitten er mee, en de rest v/d wereld niet ????)

"Talked to Chello helpdesk in Sweden. According to them they are doing maintanance on a server in New York and have therefore closed down a number of adresses. And yes, even from Swdeden you are routed to Island through that server in New York! "

Met geen idee hoe lang dat nog ging duren ... alleen dat ze 'ermee bezig zijn'

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De helpdesk vertelde mij net dat er een probleem is met de verbinding naar New York en ze hebben problemen met de DNS... er schijnt een update niet gedraaid te zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 14:14:
De helpdesk vertelde mij net dat er een probleem is met de verbinding naar New York en ze hebben problemen met de DNS... er schijnt een update niet gedraaid te zijn :X
Fijn, laat ze dat dan ff snel oplossen want ik lig nu echt elke 2 a 3 minuten van MSN af 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 23 november 2003 @ 15:04:
[...]

Fijn, laat ze dat dan ff snel oplossen want ik lig nu echt elke 2 a 3 minuten van MSN af 8)7
www.camelot-europe.com (frankrijk)
DOWN!.
Dus ook geen DAOC voor mij atm (sinds gister middag)

HEEL veel lui hebben al gebelt.
Chello: op z'n snelst maandag. dan word er aan gewerkt :'(

Echt huilie dat het via New York gaat :'(
Ohjah. Pingen + DNS lukt wel :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Met MSN hiero geen problemen, (Chello regio Arnhem) maar ik kan dus net als andere users gewoon bepaalde (amerikaanse) sites niet bezoeken.

n00b vraagje: helpt het als je andere dns servers instelt? ik heb er sowieso altijd wat bij staan, van KPN (jahoei) en een dns van een universiteit, dus ligt het probleem bij Chello of kan dit helpen?

Ik probeer trouwens www.angelfire.com te bereiken (tripod achtige site) maar dat is vanaf hier niet te doen. Ik hoop dat het vanaf andere providers wel lukt?

[ Voor 21% gewijzigd door Dark Blue op 23-11-2003 17:18 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de laatste tijd eigelijk niet meer over chello hoeven klagen, maar mijn geluk kon interdaat niet meer op doen ze met hun dns-server gingen spelen. Ik krijg heel vaak een dns-error en dan moet ik de site opnieuw laden dmv vorige en opnieuw op de link klikken.

Tegenwoordig (since 5dagen) heb ik overdag een ping naar de server van 1000ms. Hierover heb ik chello al gebeld maar zijden dat zij er niks aan konden doen, het was gewoon druk. Maar dan kan ik mijn counter-strike spelletje niet spelen. Dus ik aan die vent uitgelegd dat er ook mensen overdag cs willen spelen en niet alleen snachts als het rustig is. Jaja sorry meneer ik kan hier wijnig tegen beginnen.

Als chello dit niet verbeterd ga ik weg bij chello!! Het is toch gerecht voor woorden dat je een ping van 1000ms heb.
Ik probeer trouwens www.angelfire.com te bereiken (tripod achtige site) maar dat is vanaf hier niet te doen. Ik hoop dat het vanaf andere providers wel lukt?
Dit probleem heb ik ook. Zit in regio arnhem

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Lelystad doet half internet het bij mij ook niet. :( UPC zit echt alleen op haar luie aars :(. alle ADSL abbo's zijn zo'n beetje sneller en goedkoper en ngo steeds geeft UPC ons 15kb up :r. Gelukkig ga ik snel overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
mja ik ook,
naar Xs4all :)

ps: Jordi jij ook hier? >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Imperium op 23-11-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

heb nu ook problemen idd. Kan op bepaalde sites niet komen (IGN bijv).

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klote zooi.. Weeer. een ontiechelijk aantal uren verveeld dit weekend
Waarom moet het ook via USA :?
Tis goedkoper voor hun, maar trager voor ons imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Ik heb totaal geen problemen nu. De hele dag niet gehad.
De hele week al niet eens gehad. :)
Eindelijk zit het me eens mee. Yes!! Mag ook weleens.
En het is hier nog steeds sneller als de ADSLertjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 17:22:
Nou de laatste tijd eigelijk niet meer over chello hoeven klagen, maar mijn geluk kon interdaat niet meer op doen ze met hun dns-server gingen spelen. Ik krijg heel vaak een dns-error en dan moet ik de site opnieuw laden dmv vorige en opnieuw op de link klikken.

Tegenwoordig (since 5dagen) heb ik overdag een ping naar de server van 1000ms. Hierover heb ik chello al gebeld maar zijden dat zij er niks aan konden doen, het was gewoon druk. Maar dan kan ik mijn counter-strike spelletje niet spelen. Dus ik aan die vent uitgelegd dat er ook mensen overdag cs willen spelen en niet alleen snachts als het rustig is. Jaja sorry meneer ik kan hier wijnig tegen beginnen.

Als chello dit niet verbeterd ga ik weg bij chello!! Het is toch gerecht voor woorden dat je een ping van 1000ms heb.

[...]

Dit probleem heb ik ook. Zit in regio arnhem
ik kan angelfire ook niet bereiken
erg rot kan al 3 dagen mijn mail niet checken :(
hoe zou ik dit dan kunnen oplossen?

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Vreemd, ik kan niet op http://www.showyoursound.nl komen en vanmiddag op nog een paar sites niet. Ligt ut um aan Chello? Regio Fryslân

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Denk het wel. Kan ook niet op die site komen. En niet op www.tifosi-club.com ook al 2 dagen niet. :/

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Yup, belden al wat mensen over gisteren en vandaag, ik heb mensen aan de lijn gehad over http://www.poco.com en http://ark.funcom.com. Network Operations wist van niets, dus wij dachten in eerste instantie ook aan een blokkade van een range IP's bij een hoster ofzo, maar dat New York-verhaal lijkt ook wel logisch. Wel raar dat we daar niet even van op de hoogte werden gesteld... Het lijkt er op dat mensen met een 213-adres wel gewoon op die sites kunnen komen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
mijn ip is in de 213 reeks,
poco.com doet het, funcom niet :?
tifosi club wel, showyoursound niet :?

maar waar ik helemaal van baal is dat need for speed underground multiplayer het niet doet :|
ik had me zo verheugd op weer eens een nfs toernooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3

Fe2O3

Ja das roest

idem aan bovenstaande (behalve dan dat racen ~:-)

De ene user kan wel dit maar niet dat, de andere wel dat maar niet dit

Was dat voor idioterie ? Welke belg heeft dat netwerk ontworpen ?

Beter nog, wanneer gaat het weer werken ? ~:-)

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 23 november 2003 @ 13:50:
Het is nu al zeker een week zo dat ik om de 10 minuten van MSN af blijk te liggen :r :r :r Hebben meer mensen hier last van? Ik word er echt doodziek van. Als je iets wilt zeggen of je status wilt aanpassen dan merk je het pas :{
en ik maar denken dat het aan de router ligt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
is het mogelijk zelf op te lossen zodat ik wel op de site van www.angelfire.com
of is echt alles afhankelijk van chello en kan ik niks anders doen dan alleen maar wachten?

is namelijk wel irritant zo. en het oplossen door chello schiet niet echt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kan via Chello geen mail versturen naar rr.com:
550 5.7.1 Mail Refused - upc-a.chello.nl - See http://security.rr.com/mail_blocks.htm#security

Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-11-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fe2O3 schreef op 23 november 2003 @ 22:52:
idem aan bovenstaande (behalve dan dat racen ~:-)

De ene user kan wel dit maar niet dat, de andere wel dat maar niet dit

Was dat voor idioterie ? Welke belg heeft dat netwerk ontworpen ?

Beter nog, wanneer gaat het weer werken ? ~:-)
Maandag he... dan gaan ze er pas aan werken want dan is het weekend weer voorbij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

GerbenW schreef op 23 november 2003 @ 22:10:
Yup, belden al wat mensen over gisteren en vandaag, ik heb mensen aan de lijn gehad over http://www.poco.com en http://ark.funcom.com. Network Operations wist van niets, dus wij dachten in eerste instantie ook aan een blokkade van een range IP's bij een hoster ofzo, maar dat New York-verhaal lijkt ook wel logisch. Wel raar dat we daar niet even van op de hoogte werden gesteld... Het lijkt er op dat mensen met een 213-adres wel gewoon op die sites kunnen komen trouwens.
Mijn ip begint ook met 213. Maar funcom kan ik niet bereiken. Poco daarentegen wel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3

Fe2O3

Ja das roest

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:40:
[...]

Maandag he... dan gaan ze er pas aan werken want dan is het weekend weer voorbij :o
Das wel bullshit op zich

Er was toch ook iemand aanwezig vrijdag avond laat/zaterdag ochtend (tijd verschil) om het stuk te maken ?

|:( :z

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

jazzVL schreef op 23 november 2003 @ 23:20:
is het mogelijk zelf op te lossen zodat ik wel op de site van www.angelfire.com
of is echt alles afhankelijk van chello en kan ik niks anders doen dan alleen maar wachten?

is namelijk wel irritant zo. en het oplossen door chello schiet niet echt op
Ja, je kunt een goeie proxy opzoeken (op www.multiproxy.org bijvoorbeeld, maar let op: ze doen 't (lang) niet allemaal die daar staan) en daarlangs internetten...
OlafvdSpek schreef op 23 november 2003 @ 23:28:
550 5.7.1 Mail Refused - upc-a.chello.nl - See http://security.rr.com/mail_blocks.htm#security

Als ik dat stukje van die link lees zou 't kunnen betekenen dat ze mail vanaf chello.nl hebben geblokkeerd. Misschien hebben ze een lading spam vanaf een chello-adres ontvangen ofzo... Gebruik je wel mail.chello.nl als SMTP-server?
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:40:
Network Operations is 24 uur per dag, 7 dagen per week aanwezig. Duh.

[ Voor 68% gewijzigd door Bergen op 24-11-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3

Fe2O3

Ja das roest

GerbenW schreef op 23 november 2003 @ 23:54:
[...]
Network Operations is 24 uur per dag, 7 dagen per week aanwezig. Duh.
Mja, wat hebben die dan de afgelopen 48 uur zitten doen ? Lekker he die koffie ~;-) Wanneer is dit gezeur over ende opgelost dan ?

Snel, binnenkort e.d. kopen we natuurlijk niks voor trouwens ~:-)

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Fe2O3 schreef op 24 november 2003 @ 00:00:
[...]

Mja, wat hebben die dan de afgelopen 48 uur zitten doen ? Lekker he die koffie ~;-) Wanneer is dit gezeur over ende opgelost dan ?

Snel, binnenkort e.d. kopen we natuurlijk niks voor trouwens ~:-)
Lees m'n vorige post nog even, ze wisten er niets van... en dat zeggen ze natuurlijk niet om er vanaf te zijn, want het type wat daar werkt is juist blij dat ze een vaag netwerkprobleem mogen oplossen (en de echte tweakert herkent dat.. :z) Anyway, als 't probleem echt in New York zit hebben ze de afgelopen 48 uur hier in NL recht op koffie toch? Of verwacht je van ze dat ze er even heen vliegen om te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3

Fe2O3

Ja das roest

Als ze enigszins slimmer zijn dan wat achter de gemiddelde helpdesk telefoon zit; ja ~:-)

Anders heeft ut geen nut natuurlijk.

Mogelijkerwijs zou er ook enig contact kunnen worden opgenomen met aldaar over een ETA.

Of gewoon iets op de chello site gezet worden erover; dat komt natuurlijk weer als het opgelost is pas ~:-P

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Fe2O3 schreef op 24 november 2003 @ 00:12:
Als ze enigszins slimmer zijn dan wat achter de gemiddelde helpdesk telefoon zit; ja ~:-) Anders heeft ut geen nut natuurlijk.
Hehe, ik mag aannemen dat ze daar niet de eerste de beste sollicitanten aannemen idd.. :)
Mogelijkerwijs zou er ook enig contact kunnen worden opgenomen met aldaar over een ETA.
Denk dat ze dat zelf ook al wel hadden verzonnen ;)
Of gewoon iets op de chello site gezet worden erover; dat komt natuurlijk weer als het opgelost is pas ~:-P
Tja, dat wordt niet of traag geupdate, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

OlafvdSpek schreef op 23 november 2003 @ 23:28:

Grappig, in /etc/mail/acces op mijn server/firewall staat de volgende regel
rr.com REJECT

De reden? De tientallen spammailtjes die ik van hun verschillende subdomeinen kreeg...
Maar Chello is op het ogenblik behoorlijk brak, een packetloss tussen mijn machine en mijn gateway van 4 tot 10%. slashdot en andere sites niet of slechts gedeeltelijk te bereiken... 't is gewoon weer bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
GerbenW schreef op 23 november 2003 @ 23:54:
Als ik dat stukje van die link lees zou 't kunnen betekenen dat ze mail vanaf chello.nl hebben geblokkeerd. Misschien hebben ze een lading spam vanaf een chello-adres ontvangen ofzo... Gebruik je wel mail.chello.nl als SMTP-server?
Nee, ik gebruik end-to-end delivery van een lokale mailserver, Mercury. Maar dat werkt schijnbaar niet meer (overal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Bij mij werkt alles sinds vanmorgen weer. Nu maar hopen dat dat ook zo blijft :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

GerbenW schreef op 24 november 2003 @ 00:19:
[...]
Hehe, ik mag aannemen dat ze daar niet de eerste de beste sollicitanten aannemen idd.. :)
Ja, maar meestal komen de problemen bij de helpdesk terecht en deze wimpelen je zo af met een of ander stom antwoord (waar de gemiddelde gebruiker genoegen mee neemt maar een tweaker niet)
Dus zolang de helpdesk de storingen niet doorgeeft aan de lui van Network Operations, dan schiet je als gebruiker geen moer op.

En die storingen pagina mag inderdaad wel bijgewerkt worden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
redwing schreef op 24 november 2003 @ 06:39:
Bij mij werkt alles sinds vanmorgen weer. Nu maar hopen dat dat ook zo blijft :)
laten we het hopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmorgen, zijn ook bij mij de problemen verhoplen... Misschien had ik toch gelijk dat het maandag pas verholpen was :P

Ik weet ookwel dat de network guys 24 uur per dag klaar staan, maar zij zijn niet de enige schakel :( anders was het zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
hier is het ook opgelost.
heeft wel ff geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op 24 november 2003 @ 06:39:
Wat werkt, de mail? Of de websites weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

-Rob- schreef op 24 november 2003 @ 09:38:
[...]
Dus zolang de helpdesk de storingen niet doorgeeft aan de lui van Network Operations, dan schiet je als gebruiker geen moer op.
Oh maar dat gebeurt ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerbenW schreef op 24 november 2003 @ 15:01:
[...]
Oh maar dat gebeurt ook wel!
Maar er moeten eerst een X aantal meldingen komen, vandaar dat ik alle chello users heb opgeroepen van EvE om melding te doen ervan en niet af te wachten. Ze hadden het al druk 5 mins nadat desk open was joh. >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vanmorgen was het hier (regio Rotterdam) een half uur verdacht stil (geen verbinding voor het eerst in 3 jaar). Mogelijk heeft dit er iets mee te maken (omschakeling-her-inschakeling)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 15:23:
[...]

Maar er moeten eerst een X aantal meldingen komen, vandaar dat ik alle chello users heb opgeroepen van EvE om melding te doen ervan en niet af te wachten. Ze hadden het al druk 5 mins nadat desk open was joh. >:) ;)
Hehe maar da's normaal! :) Iedereen die wil bellen denkt: "Ik moet om 8 uur (of 10 uur in 't weekend) meteen maar bellen, dan ben ik de eerste en hoef ik niet in de wacht te staan!" maarja dat denkt iedereen en vaak staan er in de eerste minuut al een hoop mensen in de wacht en dat zie je dan geleidelijk weer teruglopen naar 0. Tip: wacht een kwartiertje met bellen! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 24-11-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hier is ondertussen alles weer opgelost. :) (websites)

[ Voor 12% gewijzigd door schnumi op 24-11-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerbenW schreef op 24 november 2003 @ 15:57:
[...]
Hehe maar da's normaal! :) Iedereen die wil bellen denkt: "Ik moet om 8 uur (of 10 uur in 't weekend) meteen maar bellen, dan ben ik de eerste en hoef ik niet in de wacht te staan!" maarja dat denkt iedereen en vaak staan er in de eerste minuut al een hoop mensen in de wacht en dat zie je dan geleidelijk weer teruglopen naar 0. Tip: wacht een kwartiertje met bellen! ;)
Oh, de desks waar ik gewerkt heb is het JUIST erg rustig omdat mensen niet eens weten dat je open bent, daarna in de middag = bad...

Maar x aantal meldingen bedoel ik, meeste mensen denken: Hij doet het niet... ik wacht wel..

Niemand die belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
en toen was het weer brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel een beetje zielig vind is dat veel mensen hier meteen beginnen te klagen over chello, terwijl het probleem ergens bij een server in New York blijkt te liggen...

En ja, ik had er ook last van, maar toen ik de proxy aanzette kon ik gewoon op die sites komen.

Het lijkt mij dat het een routering probleem geweest is in NY, maar misschien dat ik er nu ook dik langs zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 15:29:
Wat ik wel een beetje zielig vind is dat veel mensen hier meteen beginnen te klagen over chello, terwijl het probleem ergens bij een server in New York blijkt te liggen...

En ja, ik had er ook last van, maar toen ik de proxy aanzette kon ik gewoon op die sites komen.

Het lijkt mij dat het een routering probleem geweest is in NY, maar misschien dat ik er nu ook dik langs zit?
Het informeren van de klanten is ook 1 taak van een provider, dit doet chello dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
-Rob- schreef op 25 november 2003 @ 16:10:
[...]

Het informeren van de klanten is ook 1 taak van een provider, dit doet chello dus niet.
Waarschijnlijk wilde ze wel informeren, maar werdt dat onmogelijk gemaakt door een brakke SMTP server :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Wie had er nog meer storing, een tijdje geleden kapte mijn verbinding er gewoon mee?

Regio Flevoland, Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

Och och wat is het hier weer K*T. :( Het is niet vooruit te branden. Ik kan m'n hotmail niet eens openen en nog een x aantal sites. Heel vervelend weer.
Wie heeft er nog meer last van? In de buurt van A'foort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:47
Ja, het is hier ook enorm traag.
pagina's komen stoperig binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de hele dag al traag. Ik haal zeker geen snelheden boven de 180 die ze beloven. Jammer. Het zal weer druk zijn bij mij in de straat (rotterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik had zonet weer een hikje in de verbinding, hij kapte er weer een paar minuten bij.

Omgeving Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Tis hier (5509) ook zwaar kut. Veel sites openen niet, mail dan weer plat, en dan niet :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plofkotje schreef op 25 november 2003 @ 20:09:
Ik had zonet weer een hikje in de verbinding, hij kapte er weer een paar minuten bij.

Omgeving Almere.
Hik hier aleen op IRC gemerk via sorcery.net maar ik heb een DNS cache draaien dus met resolven heb ik eik geen last

Hartje Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plofkotje schreef op 25 november 2003 @ 20:09:

Omgeving Almere.
Ik had dus ook weer eens een algeheel wegvallen van mijn verbiding tussen half-acht en half negen.

Amsterdam, de pijp buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Omgeving nijmegen: Veel sites onbereikbaar, trage verbinding.....overigens sites BINNEN NL wel opmerkelijk snel...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

achterhoek (doetinchem) zelfde .. com sites ERG traag. NL redelijk

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10
Op support site;

Dinsdag 25 november 2003 21:45
DNS problemen. Om onduidelijke reden zijn voor 1 domein zeer veel verzoeken waardoor de DNS niet optimaal kan functioneren. Dit wordt versterkt door het feit dat het betreffende domein niet bereikbaar is. De DNS server's worden voor dit domein aangepast waardoor de server weer optimaal moet gaan functioneren. Echter het betreffende domein zal dan niet bereikbaar zijn. Het gaat om domein zonelabs.com. Zodra UPC constateert dat het domein weer normaal kan werken worden de wijzigingen hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb momenteel in Doetinchem (wijk Dichteren) een vrij matige verbinding, zelfs simpel wat websites surfen gaat soms heel stroef. Alleen, als ik de downloadtest op de http://test.net.upc.nl/ doe, haal ik wel goede resultaten (>1000 kbit/s). De uploadtest levert echter problemen op, daar zit 'm dan waarschijnlijk ook het probleem. Ik kan die test niet eens tot een goed einde brengen en aan m'n netwerk monitor tooltje kan ik ook zien dat de upload continue stokt (groot deel van de tijd 0 bytes upload :(). Zal morgen maar weer eens met de helpdesk bellen..

Verwijderd

omgeving hilversum.

geen ip adress, modem komt wel up, maar voor de rest nopes.

zijn er nog meer problemen dan de dns server

/me zit nu overgens op zijn werk

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:07 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 12:01:
over chello loopt momenteel nog een intressant topic: Router en chello is 250 euro boete

Misschien iemand hier die wel eens een boete gehad heeft van chello?
hasse_m en de kruistocht tegen Chello... :z
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 11:58:
Ach, over de kwaliteit van Chello is al genoeg gezegt lijkt me: Chello alweer brak :\ - Volume V

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je dat topic tenminste normaal hebt doorgelezen snap je wel dat het een HOAX is...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:12
:D geef 't nou maar op hasse ;)
Je zult toch echt iets anders moeten bedenken om Chello en/of UPC door 't slijk te halen...
Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Drogo op 27-11-2003 22:14 ]

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Nou, nogmaals een hoop sh*t met de mailservers. Volgende boodschap gestuurd: :r

>----BEGIN
Voor de zoveelste keer wil ik uw aandacht vestigen op ons mailprobleem sinds
een week.

Het is nu al zo erg met het versturen en ontvangen van email dat ik een
andere mailserver moet gebruiken om uberhaupt te kunnen mailen.

Gisteren deed u het af met de mededeling "Op dit moment zijn er inderdaad
geen problemen met de mailserver. Welke foutmelding krijgt u bij verzenden
en ontvangen? U kunt proberen om het account een keer opnieuw in te stellen
in Outlook Express. In veel gevallen lost dat het probleem op". Ten eerste
ben ik niet zomaar een amateur; ten tweede gebruik ik helemaal geen Outlook
Express, en ten derde zijn er wel degelijk problemen met de mailserver,
getuige het grote aantal meldingen in de usenet groep "chello.nl.support".

Onderstaande melding is nu al standaard; ik heb zelfs de time-out al op 2
minuten staan!

De foutmelding: "Bij taak Chello - Bezig met verzenden en ontvangen is een
fout (0x8004210A) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking
voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is
ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de
serverbeerder of Internet-provider (ISP)."

En het is wellicht beter voor u dat u mij nu van een antwoord voorziet dat
beter past bij mijn, en wellicht ook uw niveau, want de klacht heeft zijn
oorsprong in het netwerk, en zeker niet bij mij. Ik daag u uit om iemand
langs te sturen om dit standpunt te bevestigen. Deze zal dan moeten beamen
dat alle andere mailservers die ik gebruik de normale respons geven, waarbij
SMTP-acties ook daadwerkelijk DIRECT worden verwerkt, en niet, zoals via
mijn Chello account, pas na een aantal uren.

Met dank voor uw aandacht!

>----END

Ik hoop dat ze de uitdaging aannemen! })

------------------------------
Ondertussen het volgende antwoord gekregen:

"Ik heb Uw wachtwoord gereset zonder het ? er in, daarna heb ik Uw account via webmail getest en daar werkt het account. Daarna
heb ik het account in Outlook aangemaakt en daar kan ik zonder problemen mail versturen en ontvangen. Stel Uw account dus op
nieuw in met het nieuwe wachtwoord. U ontvangt zo snel mogelijk de goede gegevens via de post."

8)7 Er stond helemaal geen '?' in mijn password????

Ze hebben dus vorige week serieus lopen flamen....

Case closed, ik maak er geen woorden meer over vuil

[ Voor 19% gewijzigd door Bubbaman op 28-11-2003 11:08 . Reden: Antwoord van UPC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 09:24:
@GerbenW en @Cochrane, jullie werken bij Chello en als dusdanig snap ik best dat je Chello tot in het oneindige blijft verdedigen. Wel stoer dat je dat in het hol van de leeuw durft hoor! Maar ook in dat andere topic is jullie ook al verboden om op de man te spelen! Dus aub hier ook niet doen! Ik voer geen kruistocht tegen UPC/Chello, ik geef mensen advies gebasseert op eigen ervaring! Als mijn eigen ervaring met Chello nou beter geweest was had ik niet iedereen het advies hoeven geven de veel snellere ADSL aansluiting te nemen!

offtopic:
al gelezen dat KPN alWEER de snelheid gaat verhogen? zie nieuws op frontpage. Traditioneel zal chello in december/januari wel weer de prijs gaan verhogen....
hasse_m -> groot gelijk. Sjellie kan alleen tarieven verhogen. De rest weten ze niets van. Vandaag werd ik al gebled door de ophaaldienst van ze. Modem wordt maandag opgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
smtp server weer brak, raak er moe van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 17:58
Klaaz Vaak schreef op 28 november 2003 @ 16:46:
smtp server weer brak, raak er moe van :'(
Ik kan gewoon mail versturen hoor?

Net ff getest en het komt binnen een paar seconden bij me andere mail aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Sir_Killalot schreef op 28 november 2003 @ 17:05:
[...]

Ik kan gewoon mail versturen hoor?

Net ff getest en het komt binnen een paar seconden bij me andere mail aan :)
Hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Chello is hier bij ons in de regio best wel goed eigenlijk. Dat was ruim een half jaar geleden wel anders, maar oké das verleden tijd. Maar toch ga ik vanaf Januari 2004 naar ADSL, en dan wel een 4096/640 kbps verbinding bij XS4ALL voor € 79,00 :P :)
Ook mede doordat ze nog steeds geen Chello Plus kunnen (willen?) leveren hier bij ons.

[ Voor 16% gewijzigd door Br@m op 28-11-2003 17:11 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

mail.chello.nl als inkomende en uitgaande server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Mensen met een Motorola SB4200 modem kunnen zichzelf upgraden naar Chello Plus! :D

http://www.chelloo.com/Ya...lay;threadid=3936;start=0

Ik zelf durf het niet te doen, straks sluiten ze me af ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Sir_Killalot schreef op 28 november 2003 @ 17:30:
Mensen met een Motorola SB4200 modem kunnen zichzelf upgraden naar Chello Plus! :D

http://www.chelloo.com/Ya...lay;threadid=3936;start=0

Ik zelf durf het niet te doen, straks sluiten ze me af ofzo :P
Slim dat je het hier post, weet je zeker dat die hack binnenkort niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Klaaz Vaak schreef op 28 november 2003 @ 17:36:
[...]

Slim dat je het hier post, weet je zeker dat die hack binnenkort niet meer werkt.
Dat boeit echt niet hoor, op Chelloo.com zitten meer medewerkers van UPC dan hier :)

op deze pagina reageren er al 2: http://www.chelloo.com/Ya...ay;threadid=3936;start=20

(je kende chelloo.com nog niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot, zometeen gaan mensen nog denken dat ik onder een valse naam post. Zoveel reclame :)

Maar inderdaad, door zo'n hack bekend te maken (ook op chelloo.com) zal de levens duur van zoiets worden verkort..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 18:19 . Reden: spel.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 18:18:
Sir_Killalot, zometeen gaan mensen nog denken dat ik onder een valse naam post. Zoveel reclame :)

Maar inderdaad, door zo'n hack bekend te maken (ook op chelloo.com) zal de levens duur van zoiets worden verkort..
Het is bijzonder genoeg om hier te posten ;)

(en de meeste tweakers met Chello kennen chelloo.com wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Br@m schreef op 28 november 2003 @ 17:10:
Chello is hier bij ons in de regio best wel goed eigenlijk. Dat was ruim een half jaar geleden wel anders, maar oké das verleden tijd. Maar toch ga ik vanaf Januari 2004 naar ADSL, en dan wel een 4096/640 kbps verbinding bij XS4ALL voor € 79,00 :P :)
Ook mede doordat ze nog steeds geen Chello Plus kunnen (willen?) leveren hier bij ons.
Waarom geen Cistron Maxx?
7800 kbit 1024 kbit 100 GB € 79.00
Cistron heeft een voordelige actie: http://www.cistron.nl/herfstactie.html

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-11-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chello draait hier bijna altijd Ok. Een enkele keer kl....
De upload is wat laag als er veel gegamed wordt door de kids.
Geen films hier en zo, dus meestal is download Okiedokie.
Ben wel benieuwd wat Chello/UPC gaat doen nu net ASDL via oa KPN de light versie op het niveau vd classic komt... Een flinke stap van KPN om de concurrentie op te voeren....

Ook discussie op:
http://www.webwereld.nl/nieuws/17004.phtml
http://www.chelloo.com/Ya...ion=display;threadid=3678

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 21:55:
Chello draait hier bijna altijd Ok. Een enkele keer kl....
De upload is wat laag als er veel gegamed wordt door de kids.
Geen films hier en zo, dus meestal is download Okiedokie.
Ben wel benieuwd wat Chello/UPC gaat doen nu net ASDL via oa KPN de light versie op het niveau vd classic komt... Een flinke stap van KPN om de concurrentie op te voeren....

Ook discussie op:
http://www.webwereld.nl/nieuws/17004.phtml
http://www.chelloo.com/Ya...ion=display;threadid=3678
ADSL Lite is toch maar 384 / 128 terwijl Chello Classic 1500 / 128 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
OlafvdSpek schreef op 28 november 2003 @ 22:02:
[...]

ADSL Lite is toch maar 384 / 128 terwijl Chello Classic 1500 / 128 is?
*maakt opmerking over steen en er onder vandaan komen*

Kijk ff op T.net, KPN ADSL word weer sneller :)

Lite is nu 1024/320, sommige met xxGB limiet en de andere een FUP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist, dank je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op 28 november 2003 @ 22:04:
[...]

*maakt opmerking over steen en er onder vandaan komen*

Kijk ff op T.net, KPN ADSL word weer sneller :)

Lite is nu 1024/320, sommige met xxGB limiet en de andere een FUP :)
Ik had net dit gezien en dacht dat dat de nieuwe snelheden waren, maar dat zijn dus de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 28 november 2003 @ 20:22:
[...]

Waarom geen Cistron Maxx?
7800 kbit 1024 kbit 100 GB € 79.00
Cistron heeft een voordelige actie: http://www.cistron.nl/herfstactie.html
We krijgen hier alleen nog maar KPN ADSL :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 09:39:
[...]

Hopenlijk betaal je niet via automatische incasso en heb je een goede rechtsbijstandverzekering! Bij mij hebben ze nog heel wat maanden Chello doorgafactureerd. Ik heb een tiental keren hier met die pipo's contact over gehad, ze bevestigden allemaal dat het inderdaad niet klopt (na flink aandringen en vaak op nieuw uitleggen en zo). Maar oplossen ho maar (wel beloven overigens, maar niet doen). Het is inmiddels gerechtelijk geworden, maar ze kunnen me niet meer vinden omdat ik verhuist ben! Ze hebben er ook geen recht op, dus jammer voor alle mensen die nog wel iets betalen aan UPC, jullie betalen voor een zinloze rechtzaak tegen iemand die gewoon betaald heeft! Geen wonder dat ze bij Chello dus steeds de tarieven moeten verhogen!
Hmm, ik betaal via de automatische incasso en heb nog internetNIETbankieren. Ik log 5 keer per dag in en zodra sjellie afboekt bel ik meteen om te storneren. Ik denk dat ik maar ff de helpdesk van de bank ga bellen om ze te blokkeren!

Update 1:

De monteur heeft net mijn modem opgehaald. Hehehe, net ff snel weggehaald. Ook een inlverbewijsje gehad.

Daarna meteen de kabel in adsl modem gepleurd. Routertje ff gereset en daarna meteen DEMON internet. Gaan met die banaan. Heerlijk de verbinding. Is toch anders dat wat ik had bij sjelli. Ik ben nu een gelukkig mens. Mijn dag kan nie meer stuk!!!!

Update 2:
De monteur zei nog tegen me, dat ik een goede keus hebt gemaakt om over te stappen. Hij zei nog chello/upc gaat toch failliet. Daarnaast zei hij dat het aantal opzeggingen extreem hoog zijn geworden de laatste tijd!

Hij gaf nog de tip dat ik mijn borg binnen 2 weken op mijn rekening zou moeten hebben. Anders moet ik meteen gaan bellen en faxen, totdat ik mijn geld heb gehad! En dat gaan ze ook weten. Ik fax ze dood, let maar op!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Nou gaan we het beleven, hier mijn verhaal. (vanaf school, zoals zal blijken)

Ik kan sinds 2 dagen m'n e-mail niet meer ophalen, maar dat kwam door vele spamberichten, las ik op nu.nl. Ik kreeg telkens van de servers een connection refused met als melding 'inactive account'. Afijn, ik snapte het niet echt, dus ik vrolijk verder internetten. Deze morgen zet ik de computer aan, en wil naar tweakers.net gaan. ICQ en MSN willen ook niet meer connecten, en ook de mail via outlook van hotmail wordt niet meer binnen gehaald. Afijn, ik tik ww.tweakers.net in in internet explorer en ik kom uit op een site van chello. Er staat daar 'geef uw chello gebruikersnaam of SIDN en uw wachtwoord'. Afijn, het was de echte chello site (niet dat ik gelured ben) en de melding was dat ik mijn chello services moest activeren. Afijn, er zijn nogal eens wat mensen met een modem geweest die illegaal internetten via chello, dus ik vond het niet zo heel erg vreemd.

Toen ik echter alle informatie ingaf en mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord niet klopten, besloop mij een akelig gevoel. Dus, kan het zijn dat chello mijn account zomaar heeft opgezegd, zonder kennisgeving en zonder dat ik (ik zou neit weten wat namelijk) hun policy heb overtreden? Ik kijk hier vanmiddag nog een keertje via school; want thuis staat een goed werkende verbinding die chello dus bewust dicht houdt.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 09:11:
[...]

Suc6! Ze hebben een papier vernietiger onder de fax staan! Dus dat schiet toch niet op. Je had er beter voor kunnen zorgen dat ze nog wat van jou moesten krijgen! Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd met de rekeningen van UPC.

Ik wacht al tijden dat ze failliet gaan. Hartnekkig zijn ze zeker. Onkruid vergaat vaak maar moeilijk. Maar als hun monteurs het nu ook al roepen dan zit er misschien toch voortgang in. Overigens een goede tip is misschien voor iedereen om te zorgen dat je per acceptgiro betaald voordat ze failliet gaan. Van een failliet bedrijf kun je niet terug krijgen wat je teveel betaald hebt. Ook als ze niet meer leveren waar je voor betaald hebt wil je natuurlijk niet betalen. En het risico dat ze 'per ongeluk' te veel afschrijven om zo aan geld te komen is natuurlijk niet onwaarschijnlijk. Denk er maar eens over na!

pcpirate: heb je nu KPN ADSL? Heb je al gelezen dat dat in Januari weer in snelheid verdubbelt gaat worden? Ik heb van UPC al gezien dat ze in iedergeval TV weer duurder gaan maken. Internet ook? De ervaring leert van wel.
hasse_m: ik betaalde altijd via aut.incasso. Ik had idd van de laatste maand terug kunnen boeken en dat laten verrekenen met de borg. Maar daar ben ik nu te laat voor.

Handige tip voor de mensen die nog geloven in chello om via acceptgiro te betalen. Maar aan de andere kant je kan het binnen twee weken STORNEREN, als je via au. incasso betaalt.

Ik heb demon dsl. Ben er dik tevreden over. Met name de upload, wat een weelde. Ik deed het m.n. om de upload. Die heb ik gewoon nodig.

Bij UPC verhogen ze de snelheden van incasseren, meer niet!

Net voor de monteur kwam, had ik ff mijn mail van UPC opgehaald. Weldra had ik 794 spamberichten in 23 dagen tijd. Fijn, noem je zoiets!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mijn ouders hebben ook enorm veel spam
kunnen ze niet nieuwe aanvrage of zorgen dat ze geen 20 mails hebbe maar de 2 die ze wel wille?
vinden ze et gek dat ik een andere mail adres heb lol.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Mijn download (postcode 3151) is atm echt helemaal niks. Internetten gaat erg traag en volgens speedtest is mijn download gemiddeld 7 KByte/sec, mijn upload is wel gewoon 14 KByte/sec. Hoe dit ineens komt weet ik niet, ik ben iig niet aan het downloaden ofzo.
lammmetak schreef op 02 december 2003 @ 15:09:
mijn ouders hebben ook enorm veel spam
kunnen ze niet nieuwe aanvrage of zorgen dat ze geen 20 mails hebbe maar de 2 die ze wel wille?
vinden ze et gek dat ik een andere mail adres heb lol.
Waarom zou dat aan Chello liggen?

Maar goed, je kan via My Service op de Chello site een extra e-mail alias aanvragen, je kan dan alle e-mail voor het oude adres blocken of, als dat ook een alias is, het adres verwijderen. Daarnaast kan je ook een SPAM filter installeren.
offtopic:
Overigens leest het wat fijner als je wat meer in normaal Nederlands typt :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Joni op 02-12-2003 17:59 . Reden: postcode added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Blazer schreef op 02 december 2003 @ 16:52:
Mijn download is atm echt helemaal niks. Internetten gaat erg traag en volgens speedtest is mijn download gemiddeld 7 KByte/sec, mijn upload is wel gewoon 14 KByte/sec. Hoe dit ineens komt weet ik niet, ik ben iig niet aan het downloaden ofzo.

[...]

Waarom zou dat aan Chello liggen?

Maar goed, je kan via My Service op de Chello site een extra e-mail alias aanvragen, je kan dan alle e-mail voor het oude adres blocken of, als dat ook een alias is, het adres verwijderen. Daarnaast kan je ook een SPAM filter installeren.
offtopic:
Overigens leest het wat fijner als je wat meer in normaal Nederlands typt :P.
nie dat ik et erg vind hoor kheb mijn eige adres:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Chello is echt ONGELOOFLIJK slecht bezig de laatste tijd, ligt er geregeld uit en nu is mijn download-snelheid bedroevend slecht. Gemiddeld zo'n 4-5 kB/sec van hun eigen download-test ipv 180 kB/sec 8)7
Behaalde download snelheid: 38 Kbit/sec
4.7 KByte/sec
0.6 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag
Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdeskHet telefoonnummer van de helpdesk is 0900-1580 (10ect/minuut)

Postcode 1111AB
IP adres xxx.xxx.xxx.xxx
Tijdstip van de meting 2003-12-02 17:21:00
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 187.02 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 877 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
GoT kan ik zelfs amper laden, krijg steeds "niet gevonden" enz :(

edit: net even gebeld met Chello helpdesk, WAT EEN PRUTSERS
Ik kreeg een zekere Dogan Bulat aan de lijn. Ze beginnen met het uitschakelen van virusscanner en firewall. Zeg ik "dat slaat nergens op", wordt die kerel bijna boos. Nouja, ik schakel het uit. Mag ik vervolgens MSN uitschakelen...jahoor MSN. Ik vraag naar de onderbouwing daarvan, maar daar had hij geen antwoord op (natuurlijk).
Geen verandering natuurlijk. Vervolgens upload die kerel software naar mn kabelmodem en kan ik opnieuw opstarten (wat natuurlijk niet uitmaakt, kan net zo goed softwarematig mn ip releasen). Uiteindelijk: haalde allemaal niets uit. *groot mirakel*

Meet die gast de lijnkwaliteit uiteindelijk, jahoor, lijnkwaliteit blijkt slechter te zijn. Vraag ik of er geen storingen bij hun zijn: "nee, geen enkele storing". Vriend in zelfde wijk belt ook en hij krijgt het antwoord "ja, alles is langzaam".

8)7 wat een stel prutsers.

[ Voor 100% gewijzigd door T.T. op 02-12-2003 17:56 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste