Toon posts:

[Plextor PX-708a] Media topic 2.0

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 11:06
Gekopieerd uit het andere media topic en netjes in een tabelletje gezet:
Merk en typeAangegeven snelheidMedia codeWerkt op snelheidWerkt niet op snelheidOpmerkingGetest door
Lead Data DVD-R 4.7 GB slimcaseGeen (1x)-2x-SVIs
Philips DVD+RW2.4xRicohjpnw012.4x-Sanderke, ovhees
Memorex DVD+r4x-4x8xSanderke
Mmore DVD+R4x-8x-Morino
Mmore DVD-R?---Calibration ErrorMorino
Philips DVD-RW?-2.4x-Morino
Fujifilm DVD-R?-2x-Morino
Fuji DVD+R2.4xRICOHJPNR00--Azqi
Princo DVD-r4x---Werken wel, geen snelheid opgegevenKnucklesX
Datawrite Red 4x DVD-R4xWP Princo4x-ovhees
Platinum 2.4x DVD+R2.4xRicohjpnr002.4x-ovhees
Philips DVD+R 4x4xRICOHJPNR014x, 8x-sanderke, toaom, promaja
Datawrite 4x speed DVD-R4xPRINCO4x-ovhees
MAM-E DVD-R1x-2x-swampy
DataTrack DVD+R1x-2x-swampy
Nashua DVD+RW2.4PHILIPS.0102.4-dominator
Princo DVD-r4xPRINCO4x-op 4x gebrand soms niet meer goed leesbaardominator ,
Sander Prinsen
Verbatim DataLifePlus DVD+R4x4xMCC8x-RoyPh
That's write -R4xLEADDATA014x-OKYumYum
That's write -R2xLD2x-OKYumYum
Pioneer -R2xPVCR0010022x-OKYumYum
Fuji -R 2X2xPVC0010012x-OKYumYum
Princo -R2xPRINCO2x-OKYumYum
Plextor DVD+R4x-8x-OK
Ricoh DVD+R4x-8x-OKpromaja
Verbatim DVD+R4x-8x-OKpromaja
Platinum DVD+R4x-8x-OKpromaja
Fuji DVD+r1xRICOHJPNR002.4x-OKtoaom
Traxdata Recordable DVD+r4xRICOHJPNR014x, 8x-Verkrijgbaar bij blokkertoaom
Memorex DVD+RW1x-2.4x? Niet uitleesbaar ?2.4x-DVDinfo pro geeft geen media code :?toaom
Arita 4x Speed DVD+R 4xRICOHJPNR014x8x8x duurt langer dan 4xvenemans
HP DVD+RW2.4xRICOHJPNW012.4xvenemans, ernstblaauw
RICOH DVD+R1x-4xRICOHJPNR014x8x8x duurt langer dan 4xnibbles
Sony DPR120 DVD+R2.4xGeen2.4 & 4x--|NTT|
Memorex DVD-RW1xProdiscCDVDRWSchrijven wel, maar wissen niet|NTT|

/edit

Heb je problemen, let dan hier ook op:

Voor beter ondersteuning van DVD-r en DVD-rw, upgrade je firmware naar versie 1.01.

Verder, als je plextor raar doet tijdens het branden op 4x speed en hoger, controleer dan even of je 'm hebt aangesloten op een Promise ultra ATA controller, hier zijn problemen mee. (Zie hier en hier)
Officiele reactie van Plextor:
quote: plextor
This is quit normal.
These controllers (ToAoM: Promise controllers) are designed for harddisks.
Our drives will give problems on all promise controllers.
Please install the drive onto the normal secondary ide port as master unit.
Nog iets om op te letten is, is dat bij het branden van 4x media met bepaalde versies van Nero er problemen zijn met het finalizen van DVD+r's. Het schijnt dat je met DVDdecryptor nog wel de laatste sessie kan sluiten waardoor de DVD gewoon bruikbaar is. 6.0.0.15 is in ieder geval "besmet" met deze bug. 6.0.0.11 niet. Als je al 6.0.0.15 geinstalleerd hebt, moet je deze verwijderen met een speciaal tooltje dat te vinden is op de website van nero. Ook de nieuwe 6.0.0.19 heeft geen last van deze bug.

Als het branden mislukt bij de lead-in van elke DVD die je probeert, heb je waarschijnlijk een moederbord met een AMD 76x chipset (Tyan tiger, Tyan thunder en nog een stel andere mobo's). De oplossing zit 'm in het losse jumpertje dat in de achterkant van de brander gedrukt kan worden. Deze wordt keurig meegeleverd. Stop deze in het Multi-Word DMA plekkie en je kunt ineens normaal branden, maar het kost je wat extra processorkracht. Zie ook de reactie van JS. Ik heb inmiddels versie 1.02 van de firmware ontvangen die dit probleem op zou moeten lossen. Helaas blijkt dit niet te werken, dus toch maar het jumpertje gebruiken.

[Voor 45% gewijzigd door ToAoM op 07-10-2003 13:07]

Anoniem: 72310

Waarom is eigenlijk dat andere topic gesloten??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier staat een mooie samenvatting in de topicstart :) (ik neem aan dat ToAoM hem ook regelmatig gaat updaten aan de hand van hier geposte ervaringen ;) )

• ToAoM
Dat was wel het idee :)

• ernstblaauw
  • Laatst online: 31-05 13:25
Mooi topic!
Misschien is het handig om de tabel op alfabetische volgorde te zetten?

Anoniem: 59125

Arita 4x Speed DVD+R gekocht bij Opus (Spindel 100 stuks). Media Code RICOHJPNR01
Brand perfekt op 4x. Op 8x speed branden duurt langer als 4x. 8)7
Echter de DVD is verder goed te lezen.

En ik heb nu de harddisken allemaal van de Promise ATA133 controller afgehaald en dat maakt geen verschil.

Dus media is niet geschikt voor 8x speed branden. :'(

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 59125 op 30-09-2003 19:47]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Die nashua +RW die in de tabel staat (die ik ook getest heb) is 2,4X en heb ik ook gebrand op 2,4X. Werkt perfect..... :)

HP DVD+RW 2.4x media code RICOHJPNW01 Ok
Gekocht bij ACI Computers Zoetermeer

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 59125 op 30-09-2003 19:13]

• ToAoM
Anoniem: 59125 schreef op 30 September 2003 @ 18:28:En ik heb nu de harddisken allemaal van de Promise ATA133 controller afgehaald en dat maakt geen verschil.
Ik heb enkel problemen met de Plextor op de promise controller. Nu de HD's aan de Promise hangen en de Plextor aan m'n moederbord gaan alle burns perfect. Ideaal!

Het schijnt aan de drivers van de Promise te liggen, wordt onderzocht door plextor.

• ToAoM
ernstblaauw schreef op 30 September 2003 @ 15:35:
Mooi topic!
Misschien is het handig om de tabel op alfabetische volgorde te zetten?
Zou ik graag doen, maar die table editor van GoT is een beetje bus (als in none existent). Misschien bouw ik wel even een scriptje dat 'm genereert uit een databaseje :)

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mischien in iets van excel gooien en dan opslaan als html, en dan gewoon copy pasten uit het html, codes zijn volgens mij ut zelfde!

• ToAoM
Heb het geprobeerd vanuit Excel, heb nu wel mooie gesorteerde lijstjes, maar hier kan ik nog steeds helemaal niets mee. Ik ga een ASP.net appje bouwen waar ik dit fatsoenlijk in kan bijhouden voor verschillende branders, firmwares en media etc. maar dat duurt nog wel ff.

• Entity
  • Laatst online: 09:10

Entity

9000rpm

Ik gebruikt Princo 4x DVD-R media (bij Opus, was laatst in de aanbieding). Ik brand ze op 4x, maar er zijn al 2 DVDtjes fout gegaan: branden gaat helemaal goed, maar inlezen gaat moeilijk. Bij 1 zag ik alleen de audio_ts folder als ik hem in m'n dvd speler (van m'n PC) stopte. Als ik hem in de Plextor stopte, zag ik wel de video_ts folder, maar kon hem niet openen of afspelen. De andere deed het helemaal niet. Overigens zijn dat er 2 uit 20 gebrande Princo DVD's.

Daarnaast heb ik ook wat Verbatim 4x DVD+R media, die branden zonder problemen op 8x en werken allemaal perfect (stuk of 8 gebrand nu).

Anoniem: 35175

die princo 4x hebben helemaal voor mij afgedaan. als je die schijfjes uit de verpakking haalt zitten er (als je goed kijkt) al putjes en krasjes op.
als het goed is brengt de postbode strack een stel mitsui's voor mij. (net zo duur als princo, maar als het goed is een stuk beter)

• Entity
  • Laatst online: 09:10

Entity

9000rpm

Ik heb voor mezelf ook al besloten geen Princo's meer aan te schaffen. Overigens heb ik er niks aan gezien (ik heb 5 spindels van 10 CD's), maar ik zal ze eens goed bekijken.

Vooralsnog heb ik nog 30 Princo's om op te maken...

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 08:49

Nibbles

just nibb it

Ik heb 5 jewel case DVD+R's gekocht bij Paradigit in Enschede voor € 10,95.

Merk en type: RICOH DVD+R
Aangegeven snelheid: 1-4X
Media code: RICOHJPNR01

Eerste twee DVD's verpest door een bug in Nero 6.0.0.15.

• Eerste DVD zonder DMA aan :o Duurde een uur maar kon door de bug dus niet afgesloten worden.
• Tweede DVD met DMA aan. Netjes 14 minuten zonder een enkele buffer underrun. Kon niet afgesloten worden door de bug.
• DVD op 4X gebrand. Duurde netjes zo'n 14 minuten. Ik had Nero 5.5.10.45 die bijgeleverd was geinstalleerd en die deed het wel perfect.
• DVD op 8X gebrand. Ging in het begin goed, geen buffer underruns, maar later begin ie om de paar seconden even te haperen. Duurde uiteindelijk iets minder dan 20 minuten. Heb de DVD even met DVDINFOPro getest op read errors en bleek dat hij er geen kon vinden. Of hij op 8X niet goed werkt omdat ik wat dingen op de background aan het doen was weet ik niet.

Ik zal het later nog een keer proberen zonder aan de pc te zitten.

• ernstblaauw
Anoniem: 59125 schreef op 30 September 2003 @ 18:28:
Arita 4x Speed DVD+R gekocht bij Opus (Spindel 100 stuks). Media Code RICOHJPNR01
Brand perfekt op 4x. Op 8x speed branden duurt langer als 4x. 8)7
Echter de DVD is verder goed te lezen.

En ik heb nu de harddisken allemaal van de Promise ATA133 controller afgehaald en dat maakt geen verschil.

Dus media is niet geschikt voor 8x speed branden. :'(
en
Nibbles schreef op 01 October 2003 @ 11:02:
Ik heb 5 jewel case DVD+R's gekocht bij Paradigit in Enschede voor € 10,95.

• DVD op 8X gebrand. Ging in het begin goed, geen buffer underruns, maar later begin ie om de paar seconden even te haperen. Duurde uiteindelijk iets minder dan 20 minuten. Heb de DVD even met DVDINFOPro getest op read errors en bleek dat hij er geen kon vinden. Of hij op 8X niet goed werkt omdat ik wat dingen op de background aan het doen was weet ik niet.

Ik zal het later nog een keer proberen zonder aan de pc te zitten.
Is dit een probleem met alle RICOHJPNR01 media, of zit deze bug in Nero? Want volgens mij zou 8x branden hoogstens even snel kunnen zijn als 4x, omdat de Plextor "ziet" dat anders de schrijfkwaliteit te laag wordt. Als 4x dus sneller is, is dat in mijn ogen een bug. Weet iemand waardooor het komt?

Anoniem: 93863

ernstblaauw schreef op 01 October 2003 @ 16:26:
[...]

en

[...]

Is dit een probleem met alle RICOHJPNR01 media, of zit deze bug in Nero? Want volgens mij zou 8x branden hoogstens even snel kunnen zijn als 4x, omdat de Plextor "ziet" dat anders de schrijfkwaliteit te laag wordt. Als 4x dus sneller is, is dat in mijn ogen een bug. Weet iemand waardooor het komt?
De nieuwe nero 6.0.0.19 is net uit, ga gelijk een DVD+R ff testen dan weten we het gelijk ;)

ook de nieuwe copytodvd 2.3.0 is uit

• ToAoM
ernstblaauw schreef op 01 October 2003 @ 16:26:
Het is geen bug. Op het moment dat PowerRec aangaat omdat deze hte medium te traag vindt voor de huidige ingestelde snelheid, dan wordt de rest van de CD extra in de gaten gehouden enzo. Tevens gaat ie op e door powerrec geadvireerde snelheid verder (is vaak 2x of zelfs langzamer). Bij 4x is het medium misschien wel slechter dan dat Powerrec zou willen, maar nog niet slecht genoeg om in te grijpen. Daardoor is het mogelijk dat er zulke tijdsverschillen ontstaan. Het ligt dus deels aan de media die niet geschikt is voor 8x burnen, deels aan de strategie die de plextor kiest om daar mee om te gaan, maar dat is dus "by design". Overigens geven niet alle RICOHJPNR01 problemen, zie de Philips' en Traxdata's die wel goed gaan op 8x. Misschien zijn deze een oudere revisie, maar daarvoor zal je de gehele mediacode moeten bekijken en niet alleen het manufacturer/type deel. Voor een complete mediacode voor zowel de traxdata als de philips kan je terecht in het vorige topic.

Anoniem: 93863

Anoniem: 93863 schreef op 01 October 2003 @ 19:00:
[...]

De nieuwe nero 6.0.0.19 is net uit, ga gelijk een DVD+R ff testen dan weten we het gelijk ;)
Net een Traxdata dvd van 4 gig op 8 speed gebrand met nero 6.0.0.19. Geen problemen ondervonden.

Anoniem: 7066

is dit wat?

Traxdata (Ricoh A-grade) 4x

• stylezzz
  • Nu online
Ricoh media geeft over het algemeen weinig problemen.... :)

• ToAoM
Die traxdata's zijn prima, ideaal, wat ook fijn is, is dat de inlay en het back-paper wit zijn van binnen, dan kan je tenminste wat op de rug van het hoesje zettem. Bij mij gaan ze allen perfect op 8x, leesbaar in m'n stand-alone DVD en in de DVD-rom van m'n vriendin.

waar zijn deze het goedkoops Traxdata (Ricoh A-grade) 4x..?

• stylezzz
  • Nu online
Pricewatch?

Anoniem: 1688

opus had laatst een aanbieding 25 stuks voor 16,xx
maar inderdaad...pricewatch en dan op de betreffende sites kijken naar aanbiedingen :)

• stylezzz
  • Nu online
Da's wel erg goedkoop, zal wel 2X en 10stuks spindle zijn geweest.

• Anoniem: 1943
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ToAoM schreef op 01 oktober 2003 @ 01:00:
Heb het geprobeerd vanuit Excel, heb nu wel mooie gesorteerde lijstjes, maar hier kan ik nog steeds helemaal niets mee. Ik ga een ASP.net appje bouwen waar ik dit fatsoenlijk in kan bijhouden voor verschillende branders, firmwares en media etc. maar dat duurt nog wel ff.
Zet de data in een XML file en maak een XSL file die de HTML genereerd en het geheel sorteert.

Voorbeeldje van XML: (opslaan als: cdcatalog.xml)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="cdcatalog.xsl"?>
<catalog>
    <cd>
        <title>Long Gone Before Daylight</title>
        <artist>The Cardigans</artist>
        <country>USA</country>
        <company>Sony</company>
        <price>14,95</price>
        <year>2002</year>
    </cd>
    <cd>
        <title>Snoop Dog</title>
        <artist>Snoop Dog</artist>
        <country>NL</country>
        <company>EMI</company>
        <price>12,95</price>
        <year>2003</year>
    </cd>

</catalog>

En van XSL: (opslaan als: cdcatalog.xsl)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
<xsl:template match="/">
  <html>
  <body>
    <h2>My CD Collection</h2>
    <table border="1">
    <tr bgcolor="#EEEEFF">
      <th align="left">Title</th>
      <th align="left">Artist</th>
    </tr>
    <xsl:for-each select="catalog/cd">
    <xsl:sort select="title"/>
    <tr>
      <td><xsl:value-of select="title"/></td>
      <td><xsl:value-of select="artist"/></td>
    </tr>
    </xsl:for-each>
    </table>
  </body>
  </html>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Gewoon de XML file in de browser laden en je krijgt HTML
Het onderdeel: <xsl:sort select="title"/> zorgt voor het sorteren.

Als je alles in Excel hebt en je hebt XML spy ben je zo klaar.
Anders mail me de Excel even dan kan ik het er wel even inzetten.
Krijg je de XML en XSL file terug gemaild.

Natuurlijk alleen handig wanneer het mogelijk is om in de startpost een link te includen ??

[Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 1943 op 02-10-2003 15:43]

Anoniem: 1688

dominator schreef op 02 October 2003 @ 13:03:
Da's wel erg goedkoop, zal wel 2X en 10stuks spindle zijn geweest.
Klopt, ik vergis me:
OPUS:
TROV4700PR02 Traxdata (Ricoh A-grade) 4x 25-pack cakebox 1 x 32,95

is toch effe wat anders :)

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 10:56
2 cd's verpest maar durf je niet te zeggen waar het aal ligt. heb namelijk nogal veel problemen met de plex (708).

kan nu op dit moment wel zeggen dat de phillips DVD+R 2.4 herkend wordt,
dat de TDK DVD+R "Amaray" herkend wordt en
dat de Sony DVD-R niet herkend wordt.

ff een vraag tussendoor. ik weet dat er een mediacheck gedaan wordt. Maar ik weet ook dat de plex powerec heeft. Zou het dan niet mogelijk moeten zijn om in nero andere speeds te kiezen dan 2.4? ik kan namelijk de phillips en de tdk schijvjes niet eens op 1 speed branden (optie staat er gewoon niet) laat staan 4 of 8 speed? hoe zit dat nou met het kiezen van die snelheden?? (ik heb de plex pas gister dus ik weet er erg weinig van af op dit moment)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• ernstblaauw
justice_strike schreef op 03 October 2003 @ 10:51:
2 cd's verpest maar durf je niet te zeggen waar het aal ligt. heb namelijk nogal veel problemen met de plex (708).

kan nu op dit moment wel zeggen dat de phillips DVD+R 2.4 herkend wordt,
dat de TDK DVD+R "Amaray" herkend wordt en
dat de Sony DVD-R niet herkend wordt.

ff een vraag tussendoor. ik weet dat er een mediacheck gedaan wordt. Maar ik weet ook dat de plex powerec heeft. Zou het dan niet mogelijk moeten zijn om in nero andere speeds te kiezen dan 2.4? ik kan namelijk de phillips en de tdk schijvjes niet eens op 1 speed branden (optie staat er gewoon niet) laat staan 4 of 8 speed? hoe zit dat nou met het kiezen van die snelheden?? (ik heb de plex pas gister dus ik weet er erg weinig van af op dit moment)
Als je de PoweRec uitzet (dat kan in de Plextools), dan kan je misschien andere snelheden kiezen (dat doe je bij Drive Settings --> Advanced). Ik kan het helaas nu even niet testen..

• justice strike
was powerec nou niet juist dat je op de snelste snelheid brand wat het media type toeliet? lijkt me dan toch dat je juist 8x kan kiezen?

• Kurzweil
  • Niet online
Arita 2,4x DVD+R
Brandt perfect op 8x en doet het daarna goed op standalone sony dvd-speler!!

• justice strike
ik heb nu een veel groter probleempje. mijn plex wil in het geheel geen dvd's branden. hij blijft altijd haken op de lead-in. (1%) ook al wacht ik een half uur dan blijft hij bij 1 procent. heb verschillende media geprobeert phillips tdk en plextor. hij detecteerd wel goed de snelheid maar daarna doet hij het niet.

plex staat secundary master (als enige) met als primary master en slave 2 hd's. brand met nero 6.0.0.19 (demo) en brand iedere keer een dvd-video van de schijf af. heb al 3 schijfjes gemold en kan nergens iets vinden van iemand die het zelfde euvel heeft heeft iemand ideeen?

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
justice_strike schreef op 03 October 2003 @ 20:12:
ik heb nu een veel groter probleempje. mijn plex wil in het geheel geen dvd's branden. hij blijft altijd haken op de lead-in. (1%) ook al wacht ik een half uur dan blijft hij bij 1 procent. heb verschillende media geprobeert phillips tdk en plextor. hij detecteerd wel goed de snelheid maar daarna doet hij het niet.

plex staat secundary master (als enige) met als primary master en slave 2 hd's. brand met nero 6.0.0.19 (demo) en brand iedere keer een dvd-video van de schijf af. heb al 3 schijfjes gemold en kan nergens iets vinden van iemand die het zelfde euvel heeft heeft iemand ideeen?
staat ie wel in dma mode???

[edit] mischien even een ander brandprogramma / geregistreerde versie proberen

[Voor 7% gewijzigd door Werkbouwtuig op 03-10-2003 22:08]

• justice strike
yup hij staat in dma mode. (althans de driver van de ide controller geeft aan dat hij in ultra dma mode staat ik heb dus niet aan de dma jumper gezeten)

• justice strike
probleem opgelost. er is waarschijnlijk een issue met de plextor en de amd 766 ide controller. De moederborden die hiermee zeker problemen mee hebben zijn de Tyan thunder k7 en de Tyan tiger mp. De oplossing is vrij simpel gebruik de jumper die in het zakje geleverd wordt om de dma jumper in te stellen. hij gaat dan van ultra dma mode naar dma mode.

• ToAoM
justice_strike schreef op 03 October 2003 @ 22:30:
probleem opgelost. er is waarschijnlijk een issue met de plextor en de amd 766 ide controller. De moederborden die hiermee zeker problemen mee hebben zijn de Tyan thunder k7 en de Tyan tiger mp. De oplossing is vrij simpel gebruik de jumper die in het zakje geleverd wordt om de dma jumper in te stellen. hij gaat dan van ultra dma mode naar dma mode.
Mooi dat dit is opgelost. Een vriend van me had exact hetzelfde met zijn Tyan Thunder. Ik zal eens een mail sturen naar Plextor om te kijken of zij het kunnen bevestigen.

Anoniem: 91892

Heeft er al iemand gefikt op that's write -r???? Voor de plextor 708a.

Laat effe wat weten,

thanks stony

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

stony, lees je überhaupt wel de startpost door .. ? :/

waar ken je die lezen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met welke post is dit topic gestart? Juist ja, met de startpost 8)7

hoe kan ik nou een nieuw topic maken dan over that's write dvs voor de plextor 708a?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dude, je vroeg naar ervaringen met deze combinatie .. Wel, die kun je in het tabelletje terugvinden. Ik zie welgeteld een user die deze combinatie met succes had uitgeprobeerd. Verder had je ook op het 'andere media topic' linkje kunnen klikken voor meer gedetailleerde ervaringen, aangezien het tabelletje slechts een duidelijke samenvatting is.

To be honest, maar ik heb echt het idee dat het jou flink aan forumervaring ontbreekt. Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) aandachtig door om een beter idee te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

edit:
Voor de duidelijkheid even een samenvatting: ervaringenrequests zijn niet nodig. GoT is één en al ervaringen, je kunt deze terugvinden door even te Searchen. Je bent in dit topic natuurlijk welkom om jouw ervaringen te delen, zodat anderen er ook wat aan hebben.

[Voor 22% gewijzigd door BalusC op 05-10-2003 16:40]

Anoniem: 1390

Merk en type: Sony DPR120 DVD+R
Aangegeven snelheid:: 2.4x
Media code:: geen

Brand zonder problemen op 2.4x en 4x

Merk en type: Memorex DVD-RW
Aangegeven snelheid:: 1x
Media code:: ProdiscCDVDRW

Vreemd schijfje. Kon hem wel branden maar wissen, ho maar :? Niet echt een nuttige re-writable dus |:(

• ernstblaauw
Merk en type: HP DVD+RW
Aangegeven snelheid: 2.4x
Media code: RICOHJPNW01
Firmware: 1.01

Deze kunnen zonder problemen op 2.4x worden beschreven.

• ToAoM
Als je plextor raar doet tijdens het branden op 4x speed en hoger, controleer dan even of je 'm hebt aangesloten op een Promise ultra ATA controller, hier zijn problemen mee. (Zie hier en hier)
Officiele reactie van Plextor:
quote: plextor
This is quit normal.
These controllers (ToAoM: Promise controllers) are designed for harddisks.
Our drives will give problems on all promise controllers.
Please install the drive onto the normal secondary ide port as master unit.

• stylezzz
  • Nu online
Net geflashed met firmware 1.02 en Nero 5.5.10.54 (die gisteren ofzo is uitgekomen) en m'n DVD+R niet afsluit problemen zijn verdwenen!!! :)

Mediacode Memorex DVD+R 4X jewelcase :

00000000 08 02 00 00 A1 0F 02 00 00 03 00 00 00 23 E5 4F .............#.O
00000010 00 00 00 00 00 00 01 52 49 43 4F 48 4A 50 4E 52 .......RICOHJPNR
00000020 30 31 02 38 23 54 37 09 00 3C 67 00 AC 62 16 18 01.8#T7..<g..b..
00000030 0B 0B 0A 0B 01 19 1B 0B 0B 0E 0F 01 00 00 00 00 ................

En de cd-speed grafiek :

http://home.kabelfoon.nl/~vdbosch/memorexlezen.JPG

Perfect gefikt op 8X BTW..... :)

• justice strike
Ik geef maar een waarschuwing maar bij mij heeft nero 6.0.0.19 ook een foutmelding gegeven bij het finalisen. ik denk niet dat de bug dus goed opgelost is. heb de disc wel afgesloten met dvd decrypter maar heb sindsdien nog niets gebrand... misschien een uniekum misschien nog een bug :D

• ernstblaauw
Firmware 1.02 is uit, te vinden op de site van Plextor Japan. Daar is wel een changelog te vinden, maar die is niet erg te begrijpen.
(Hij is dus niet te vinden op Plextor Europa)

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 08:49

Nibbles

just nibb it

Software: Ahead Nero Burning ROM 5.5.10.45 Plextor
Firmware: 1.01

http://nibb.nl/misc/images/ricoh_dvd.jpg
€ 10,95 voor 5 bij Paradigit.

Dit keer wel de brander op UltraDMA mode, vorige keer op gewoon DMA.
Schijfje is eindelijk perfect gebrand op 8X. Hij deed 8:28 minuten in totaal over het wegbranden van 4435 MB :*)

Blijkbaar lag het dus toch aan alle software instellingen en niet aan het schijfje.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:45
ernstblaauw schreef op 07 October 2003 @ 23:49:
Firmware 1.02 is uit, te vinden op de site van Plextor Japan. Daar is wel een changelog te vinden, maar die is niet erg te begrijpen.
(Hij is dus niet te vinden op Plextor Europa)
vandaag 2 maal 708 binnen gekregen
(wit bulk en zwart retail) beide hebben al firmware 1.02

https://www.strava.com/athletes/2323035

• ernstblaauw
Ook Plextor Europa heeft versie 1.02 vrijgegeven. De changelog is als volgt:
Plextor PX-708A/UF firmware v1.02:

Fixed Bugs:

• Some drives cannot read DVD+RW media that was recorded on PX-708A.
• Some drives cannot capture audio from US CD-RW media that was recorded on PX-708A.
• Writing sometimes fails on DVD-R/RW media using Nero.
• Re-format CD-RW media with Roxio's Drag to Disc sometimes fails.
• The first session of a multisession disc that was recorded with Nero cannot be read.

Added:
• Support for 3.9GB DVD-R media.

Improvements:
• Write performance for 4x DVD+R at 8x writing.
• Write performance for DVD-R media.
• Write performance for DVD-RW media.
• Support for newer CD-R media.
• Improved Buffer Control routines.

Notification: After upgrading to version V1.02, it will be impossible to install a lower version of firmware in this drive.

[Voor 13% gewijzigd door ernstblaauw op 08-10-2003 16:54. Reden: Typo en toevoegen link]

• ToAoM
Kijk, daar heb je wat aan :)

• ToAoM
Is er een manier waarop ik dit topic kan overdragen? Ik ga binnenkort afstuderen, en dan heb ik geen tijd om de topicstart aan te passen.

• DDX
ok ik wil dvd's gaan bestellen die het ok doen op 8speed
en beetje normale prijs

topic doorgelezen en kijken bij opus zou je dus zeggen :

Traxdata (Ricoh A-grade) 4x 25-pack cakebox

mediacode: RICOHJPNR01

komt op 30 euro ex uit

vraag ik mij alleen af waarom de 'Arita 100-pack 4x shrinkfolie' met zelfde mediacode het niet op 8speed doen ?

• 4tune
  • Laatst online: 02-06 16:37
Heb ik nog niet zien staan.

Merk en type: Philips DVD+RW
Aangegeven snelheid:: 1-4x
Media code:: RICOHJPN

Brand zonder problemen op 4x.

En deze als bevestiging nog maar eens.

Merk en type: Traxdata DVD+R
Aangegeven snelheid:: 4x
Media code:: RICOHJPNR01

Doet het ook hier prima op 8x. :)

• PrayingFalcon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 17:25
Traxdata DVD+R (RICOHJPNR01)
Ben 4.2GB aan het branden, op 8-speed, maar lijkt wel alsof ie op 4-speed gaat?
Hij doet er 13 minuten over (inclusief Lead-in/out)

Plus kreeg ik net de foutmelding 'Could not perform End of Disc'.
Ik dacht dat als je Nero 5.5.10.42 gebruikte hier geen last van had?

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-04 15:31

fozz

Are You In Or Out?

Vandaag in shrink folie 100 arita 4x DVD+R binnen gekregen van opus.
Deze zijn bar slecht, ik durf ze niet een in mn plex te duwen.
De folie plakt gewoon aan bovenliggende DVD vast.
Heb al klacht gestuurd naar opus

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

toch niet aan de onderkant vastgeplakt? zijn die dvd's daardoor dan beschadigd?

• ernstblaauw
Bij mij zat de shrinkfolie van opus (weliswaar bij 100 Taiyo Yuden cdr's) vast aan twee "namaak" cds... Maar misschien zijn die bij jou vergeten...

• fozz

fozz

Are You In Or Out?

Anoniem: 35175 schreef op 16 October 2003 @ 00:22:
toch niet aan de onderkant vastgeplakt? zijn die dvd's daardoor dan beschadigd?
Bovenkant van folie zat vast geplakt aan onderkant bovenliggende DVD,
bij loshalen bleven er stukjes zitten.
http://www.fart.demon.nl/dvd/picz/Arita002.jpg
ondertussen heeft opus gezegd dat ik ze terug mag sturen.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 12:01
Even eenvraagje tussendoor, is de Plextor PX-708A de beste en snelste brander op dit moment die alle formaten ondersteunt ? (sta op het punt er 1 te kopen maar zie door de bomen het bos niet meer )

Specs

• ernstblaauw
De PX-708A kan geen DVD-RAM beschrijven. Volgens de Nero Infotool kan hij dit:
Drive Information
-----------------
Drive : PLEXTOR DVDR PX-708A
Type : DVD-R/RW Combo Drive
Firmware Version : 1.02
Buffer Size : 2 MB
Date : 09-07-03
Serial Number : 103886
Drive Letter : J:\
Mechanism : Tray
Read Speed : 40, 32, 24, 8, 4 X
Write Speed : 40, 32, 16, 8, 4 X

Read CD Text : Yes
Return C2 Pointers : Yes
Read CD-R : Yes
Read CD-RW : Yes
Read DVD-ROM : Yes
Read DVD-RAM : No
Read DVD-R : Yes
Read DVD-RW : Yes
Read DVD+R : Yes
Read DVD+RW : Yes
Read Digital Audio : Yes
Read CD+G : Yes
Read VideoCD : Yes

Write CD-R : Yes
Write CD-RW : Yes
Write DVD-R : Yes
Write DVD-RW : Yes
Write DVD+R : Yes
Write DVD+RW : Yes
Write DVD-RAM : No
Buffer Underrun Protection : No
Mount Rainier : Yes
Modes : Packet, TAO, DAO, SAO, RAW SAO, RAW DAO, RAW SAO 16, RAW SAO 96, RAW DAO 16, RAW DAO 96

Region Protection Control : RPC II
Region : None
Changes User : 5
Changes Vendor : 4

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 12:01
Is dat nodig dan Ram schrijven ?

Specs

• ernstblaauw
Ik vind het niet nodig, en ik denk ook dat DVD-RAM zal "uitsterven" en dat alleen DVD+ en DVD- naast elkaar zullen blijven bestaan. Maar het heeft natuurlijk vooral te maken emt je persoonlijke situatie: heb jij een dvd-speler die van de drie formaten alleen DVD-RAM ondersteunt, dan wil je dat natuurlijk wel kunnen schrijven!

fozz schreef op 15 oktober 2003 @ 23:51:
Vandaag in shrink folie 100 arita 4x DVD+R binnen gekregen van opus.
Deze zijn bar slecht, ik durf ze niet een in mn plex te duwen.
De folie plakt gewoon aan bovenliggende DVD vast.
Heb al klacht gestuurd naar opus
Ik heb ook de 4x Arita's in shrink folie van Opus. Wel een week of 4 geleden besteld. Geen probleem met die dingen. Jammer genoeg alleen op 4x te branden en niet op 8x. :'(
Verder tevreden met de schijfjes. 8)

• fozz

fozz

Are You In Or Out?

Venemans: is het wel de RICOHJPNR01 media code?
Omdat ik inderdaad verwacht had daz zo op 8x zouden gaan.

• ToAoM
Het akn nog aan de revisie liggen, waarschijnlijk zijn die arita's revisie 1. Die traxdata's en philips' zijn revisie 2 voor zover ik weet.

• DDX
hoe kan je die revisie zien dan ?
naja ik heb traxdata's besteld bij opus vorige week
helaas nog niet geleverd :(

Anoniem: 29783

Inderdaad zeg, ik heb ze ruim anderhalve week geleden besteld. Kreeg vandaag pas een mailtje dat ze verzonden zijn..

• charlie
  • Laatst online: 02-06 16:37
Imation +RW werkt op 4X mediacode RICOHJPN
Imation +R heeft reeds 2 toasters gegeven (hij begon er wel aan op 8X, maar liep telkens vast ) mediacode RICOHJPN (dezelfde als bij de +RW dus....)
Bijgeleverde nero 5
708UF (externe versie) op USB 2.0
DVD-RW Fujifilm 1X : werkt (mediacode : MCC 00 RW11N9)

[Voor 28% gewijzigd door charlie op 20-10-2003 16:51. Reden: mediacodes toegevoegd]

Anoniem: 4707

versie 1.03 is net uit, zie:
http://www.plextor.be/Eng...irmware708A.html#708A-103

Merk en type: Sony DMR47A DVD-R
Aangegeven snelheid: ---
Firmware: 1.03 1.02, 1.01 en 1.00
Resultaat: Werkt niet, drive slaat vast

Merk en type: Sony DPW120 DVD+R
Aangegeven snelheid: 4x
Firmware: 1.02, 1.01 en 1.00
Resultaat: Werkt prima

Merk en type: Sony DPW120 DVD+RW
Aangegeven snelheid: 2,4x
Firmware: 1.02, 1.01 en 1.00

Merk en type: Imation R4.7 DVD-R
Firmware: 1.02, 1.01

Merk en type: TDK DVD+R
Firmware: 1.02, 1.01

Software:
Nero 5.5.10.45
Pinnacle Studio 8.8 en 8.10

Promise controllers zijn trouwens niet altijd een probleem. M'n PlexWriter 12/10/32A werkt prima onder Windows2000, maar slaat compleet vast onder WindowsMe. Gewoon proberen of het werkt, en anders zoals aanbevolen de primaire IDE.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 4707 op 20-10-2003 17:22]

• fozz

fozz

Are You In Or Out?

Anoniem: 59125 schreef op 19 oktober 2003 @ 20:43:
[...]

Ik heb ook de 4x Arita's in shrink folie van Opus. Wel een week of 4 geleden besteld. Geen probleem met die dingen. Jammer genoeg alleen op 4x te branden en niet op 8x. :'(
Verder tevreden met de schijfjes. 8)
Ik heb nu een nieuwe "rol" gekregen. (top van Opus)
Deze doen het wel op 8x (zelfde opdruk, zonder te plakken)
Firm v1.02 met DVDdecrypter.

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 23:06
De rode datawrite -r schijven (4x) van Princo doen het bij mij helaas niet. Dat is balen, want ik heb nog 4 spindels staan. In mijn Pioneer a105 deden ze het prima.
Ik kan hier op het werk helaas niet de media-code uitlezen, maar ik las al ergens dat er 6 verschillende zijn voor de rode datawrites ofzo.

• Binnetie
  • Laatst online: 01-06 07:08
Ik zag op Opus dit type DVD+R:

In dit topic las ik dat deze prima op 8x te branden zijn, is dat nog steeds zo? Bij CDR-winkel zag ik namelijk dat de Platinums die ik eerst had op 8x keer te branden waren, nu hebben ze nieuwe platinums binnen gekregen en kunnen ze niet sneller dan 4x omdat ze een andere mediacode gekregen hadden.
Graag even een bevestiging of die Traxdata bij Opus op 8x te fikken zijn

• PrayingFalcon
Binnetie schreef op 26 October 2003 @ 12:30:
Ik zag op Opus dit type DVD+R:

In dit topic las ik dat deze prima op 8x te branden zijn, is dat nog steeds zo? Bij CDR-winkel zag ik namelijk dat de Platinums die ik eerst had op 8x keer te branden waren, nu hebben ze nieuwe platinums binnen gekregen en kunnen ze niet sneller dan 4x omdat ze een andere mediacode gekregen hadden.
Graag even een bevestiging of die Traxdata bij Opus op 8x te fikken zijn
Bij mij lukt het niet op 8X met die Traxdata...heb ze 2 weken geleden bij Opus gekocht...

• Binnetie
Dat is wel jammer dan. Dan ligt het echt aan de verschillende mediacode's. De platinums van cdrwinkel konden het wel alleen hebben ze nu een andere mediacode en kunnen ze nu alleen op 4x gebrand worden. Dat maakt het wachten op een dvdtje zo lang.

• Binnetie
Dat is wel jammer dan. Dan ligt het echt aan de verschillende mediacode's. De platinums van cdrwinkel konden het wel alleen hebben ze nu een andere mediacode en kunnen ze nu alleen op 4x gebrand worden. Dat maakt het wachten op een dvdtje zo lang.

edit:
de mediacode van mijn platinums zijn RICOHJPNR01 en die van Traxdate die nu op de site van Opus staan hebben dezelde mediacode. Vreemd dat de platinums wel op 8x kunnen en die traxdata niet. De nieuw mediecode van platinums is nu Ritek R01

(sorry, door het lange laden van de site op mijn 56k lijntje dacht ik dat mijn vorige reactie nog niet geplaatst was, maar dat was hij dus wel)

[Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 26-10-2003 17:48]

• PrayingFalcon
Die Traxdata heeft inderdaad media code RICOHJPNR01 en toch lukt het me niet op 8X te branden.

De mediacode blijkt dus niet altijd het criterium te zijn om op 8x te kunnen branden.

• DDX
ohoh lekker dan
naja hopenlijk is nieuwe serie die opus binnenkrijgt wel weer gewoon ok met 8spd
(ze waren nog niet binnen, en zit er nu al 2 weken ofzo op te wachten :( )

• BadMotha
  • Laatst online: 04-01-2021

BadMotha

be creative!

krijg hier de Nashua DVD-R spindle 2speeds niet aan de praat met deze uber-brander...
DVD identifier results:

Unique Disc Identifier : [DVD-R:MXL RG01]
---------------------------------------------------------------
Disc Type : [DVD-R]
Manufacturer ID : [MXL RG01]
Disc Application Code : [Unrestricted Use : Consumer Purpose]
Blank Disc Capacity : [2.298.496 Sectors - 4.489MB - 4,38GB]
---------------------------------------------------------------

deze schijven blijven bij de lead-in al hangen... |:(

[Voor 65% gewijzigd door BadMotha op 26-10-2003 22:07. Reden: toevoeging]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• DDX
had ik ook met de mxl rg
terugsturen naar nashua nederland
krijg je keurig nieuwe
(zie ook DDX in "Nashua 2x dvd-r zonder opdruk ?" )

• BadMotha
  • Laatst online: 04-01-2021

BadMotha

be creative!

DDX schreef op 26 October 2003 @ 22:12:
had ik ook met de mxl rg
terugsturen naar nashua nederland
krijg je keurig nieuwe
(zie ook DDX in "Nashua 2x dvd-r zonder opdruk ?" )
had er in m'n vorige brander geen problemen mee!
(Pioneer DVR-106)

dus als ik ze opstuur, hou ik deze problemen waarschijnlijk.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• DDX
BadMotha schreef op 27 October 2003 @ 22:34:
[...]

had er in m'n vorige brander geen problemen mee!
(Pioneer DVR-106)

dus als ik ze opstuur, hou ik deze problemen waarschijnlijk.
pioneer is een van de weinig die er weinig problemen mee hebben
weinig zeg ik omdat ik toch best een aantal had die dus read errors hadden boven de 80%

iig allemaal teruggestuurd (inc. de mislukte) en keurig nieuwe gehad
(inc paar extra voor vergoeding verzendkosten)

edit:

en nieuwe bedoel ik dus mee ander mediaid enzo

[Voor 7% gewijzigd door DDX op 27-10-2003 23:26]

• Binnetie
Heb met CDRwinkel gemaild en vanaf 1 november moeten de Platinums weer leverbaar zijn die je op 8 speed kunt branden. Opus komt ook binnenkort met 8x media vertelden ze me...

Nu nog een vraag aan jullie:

Waar halen jullie nu jullie DVD+R's vandaan? Ik hoor van veel mensen dat ze ze uit Duitsland of België halen, maar op welke site's moet ik dan wezen?

Binnetie schreef op 28 oktober 2003 @ 20:57:
Nu nog een vraag aan jullie:

Waar halen jullie nu jullie DVD+R's vandaan? Ik hoor van veel mensen dat ze ze uit Duitsland of België halen, maar op welke site's moet ik dan wezen?
http://shop.cdfreaks.com
http://www.cdrwinkel.com

de twee bovenstaanden leveren onder rembours, in duitsland ken ik er geen een die dat doet.

Anoniem: 27056

Merk en type: Platinum DVD+R
Mediacode: RICOHJPN-R01-02
Firmware: 1.03
Resultaat: Werkt prima op 8x
Gekocht: www.CDRwinkel.com voor 37 eur per spindel. (het is goedkoper als je in de winkel haalt)

Ik had ze vorige week nog gekocht. Waarschijnlijk had ik nog een spindel uit de oude partij van hun gekregen. Ik ben er best wel tevreden over.

Anoniem: 20581

Ik heb alleen nog maar 4x Princo-tjes DVD-R gebrand, inmiddels een stuk of 16 de afgelopen bijna 2 maanden (nee ik ben geen grootgebruiker).

Ondanks de vele slechte en negatieve verhalen over Princo's doen ze het hier tot nu toe prima. Ik heb onlangs nog 5 van die 10-stuks spindeltjes van de beurs gehaald voor slechts 8,90 euro de 10 ! Dat is al snel de helft of minder in prijs dan de concurrentie. Dat is voor mij wel aantrekkelijk want ik vind de andere merken nogal aan de prijs. Helemaal gewoon in de winkel (bv Mediamarkt) betaal je je scheel aan die schijfjes! Daar had ik het eerste stapeltje Princo's vandaan, voor 20 euro voor 10 stuks!!! maand later op de beurs dus 8,90 / 10st , precies dezelfde 4x schijfjes.
DVD-RW's zijn al helemaal schandalig duur met al gauw 5 - 6 euro of meer per stuk. Tja in het begin van het CD-R(W) tijdperk waren die natuurlijk ook wel een stuk duurder, dus die DVD-R(W)'s zullen ook nog wel wat goedkoper gaan worden.

Terug naar de Princo's ... ze zien er goed uit, heb nog geen putjes of wat dan ook gezien? Van de 16 is alleen de 1e mislukt,... gaf meteen in het begin een buffer underrun,... heel vaag en ik heb er nog steeds geen verklaring voor,... daarna alle 15 helemaal goed gegaan en erg goed te lezen.

Het duurt wel erg lang om die princo's in te lezen,... als je er in prinotje inlegt moet je al gauw een sec of 25 denk ik wachten tot je eindelijk de DVD kunt benaderen. Erg lang dus en ik weet niet of dit aan de Princos ligt of dat ie dat met alle merken DVD-R's doet. Eenmaal ingelezen leest ie ze wel perfect snel,...

Ohja en CD-R's branden doet ie echt fantastisch,... beter dan mijn plex 24/10/40 brander... sneller en het resultaat is beter te lezen vreemd genoeg.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 20581 op 29-10-2003 17:34]

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-04 17:03
Weet iemand waarom Plextor's eigen media met Firmware 1.03 opeens niet meer tot het einde op 8 speed brandt?

Was de kwaliteit toch niet zo goed en hebben ze de snelheid nu lager ingesteld? |:(

• Binnetie
Ik heb wat lopen zoeken en kwam deze shop tegen in Duitsland (site is ook in Nederlands beschikbaar)

http://www.nierle.com

Platinum Spindels 25 stuk voor 36 euro. Ze hebben nog de oude mediacode namelijk: RICOHJPNR01

Misschien zijn deze wel op 8x te branden. Jammer dat je vooruit moet betalen. De verzendkosten zijn 10 euro!

Anoniem: 29783

Anoniem: 20581 schreef op 29 oktober 2003 @ 17:26:
...Ohja en CD-R's branden doet ie echt fantastisch,... beter dan mijn plex 24/10/40 brander... sneller en het resultaat is beter te lezen vreemd genoeg.
Waarom vind je dat vreemd? Deze drive is toch een stuke duurder en nieuwer? Zijn DVD-branders over het algemeen minder goede CD-branders? Anders trek ik mijn cd brander ook weer uit de kast.

Ik snap ook niet zo goed waarom je DVD-R ipv +R gebruikt. Waarom dan deze brander gekocht?

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 29783 op 30-10-2003 11:08]

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag Verbatim DVD+R 4x van Mycom gebrandt.
met nero 6.0.0.11
plex 708 firm 1.3

van de 15 , 3 mislukt gvd
2x nero bug , dat de dvd's sessie niet sluiten.
1x halverwege
Het is niet leuk als die "dure" dvd's mislukken , alleen met copy2dvd lukt het altijd wel.
Dan toch maar geen nero meer :'(

noot, iemand wist met dvddecrypter nog de sessie te sluiten maar hoe?

Tweak!

probeer de nero 5.5.10.54 versie eens..

• ernstblaauw
Ik wilde gisteren een DVD+R branden (Traxdata RICOHJPNR01), maar die mislukte een paar keer achter elkaar, als ik 8x als snelheid selecteerde (hij ging dan gewoon op 4x). Selecteerde ik 4x, dan ging het wel goed.
Ik heb inmiddels Plextor ingelicht, en ik kreeg gelijk een antwoord. Ben benieuwd of hun oplossing (alles van Nero verwijderen met speciale tool, dan 5.5.10.45 installeren, en dan op de site van Nero kijken of er nog updates zijn) werkt.

• extraordinare
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 14:43
ernstblaauw schreef op 01 november 2003 @ 11:02:
Ik wilde gisteren een DVD+R branden (Traxdata RICOHJPNR01), maar die mislukte een paar keer achter elkaar, als ik 8x als snelheid selecteerde (hij ging dan gewoon op 4x). Selecteerde ik 4x, dan ging het wel goed.
Ik heb inmiddels Plextor ingelicht, en ik kreeg gelijk een antwoord. Ben benieuwd of hun oplossing (alles van Nero verwijderen met speciale tool, dan 5.5.10.45 installeren, en dan op de site van Nero kijken of er nog updates zijn) werkt.
Welke tool is dat ???

• Binnetie
Weet er al iemand of je ergens alweer Platinums kunt krijgen die je op 8x kunt branden?

• DDX
zou ik ook wel eens willen weten
nu al 3 dvd's mislukt met nero 6
(kan data wel lezen, maar film afspelen lukt niet)
wou toch eens nero 5.5 proberen...
maar een tool om echt alle nero sporen te wissen is wel handig

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee