http://www.nero.com/en/631938347293151.html
Tweak!
Verwijderd
Ik heb een Sentinel DVD+RW gefikt (op 2.4 speed) zonder problemen.
Test twee was een Traxdata DVD+R 4X (degene bij de Blokker). Deze heb ik op 8 voudige snelheid gebrand. Na 8 minuten stond de teller die aangeeft hoe lang het nog duurt op nul maar de praktijk was anders, het branden duurde 1 uur en 25 minuten
Test drie was dezelfde film maar dan een Philips DVD+R 1-4X. Deze liep vast na 8 minuten terwijl ik deze gewoon op 4 speed brande.
Mijn vragen:
Hoe kan ik zien of mijn brander op DMA staat? Ik kan het in Windows XP Pro nergens terugvinden (en ik ben toch geen newbie).
Moet ik niet met een oudere versie van Nero gaan werken of zijn er andere alternatieven.
(alweer een edit) Ik heb net gekeken met de Nero InfoTool, en mijn DMA staat aan op deze drive.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 08:50 ]
bij je ide controllers
hoe kies ik nu een hogere snelheid dan aangegeven is voor de desbetreffende schijfjes?
Ik heb een spindel Arita's 2,4x die ik met mijn vorige brander (LiteOn 401) wel op 4 speed kon branden. Maar nu kan ik dus alleen 2,4x selecteren in Nero.
Powerec is toch alleen voor cdr's?
Het maakt iig niets uit of ik dat nu uitschakel of niet.
Ik brand met Nero 6.0.0.19
Firmware 1.03
Brander in UDMA modus.
Verwijderd
Met mijn plextor 708A en upgewardeerde firmware 1.02, geprobeert om sony dvd -r te branden, maar deze leest hij niet eens, laat staan branden.
Iemand hier ervaring mee, of een oplossing?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 18:40:
Hallo,
Met mijn plextor 708A en upgewaardeerde firmware 1.03, geprobeerd om sony dvd -r te branden met Nero 5.5.10.50, maar deze leest hij niet eens, laat staan branden.
Heb hier Sony DVD+RW's die ook niet willen.Met mijn plextor 708A en upgewardeerde firmware 1.02, geprobeert om sony dvd -r te branden, maar deze leest hij niet eens, laat staan branden.
Niemand??hoe kies ik nu een hogere snelheid dan aangegeven is voor de desbetreffende schijfjes?
Ik heb een spindel Arita's 2,4x die ik met mijn vorige brander (LiteOn 401) wel op 4 speed kon branden. Maar nu kan ik dus alleen 2,4x selecteren in Nero.
Verwijderd
DVD-R : werkt niet
DVD-RW niet geprobeerd
DVD+R : werkt prima
DVD+RW : werkt prima
Verwijderd
Probeer Nero is up te graden naar een versie 6, het liefst denk ik naar versie 6.0.0.11 (daar brand ikzelf ook mee, werkt perfect)
Als iemand anders weet of de nieuwste versie van Nero ook perfect werkt dan kan je beter gelijk die nemen.
Maar zoals in de vorige topic Deel 1 over de Plextor PX-708a, die ik was begonnen al naar voren kwam was dat Nero 6.0.0.11 beter was als een nieuwere versie toen van Nero.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten,
SViS
trouwens ik had al ergens eerder vermeld maar zeg het nogmaals sony dvd-r schijvjes doen het niet in de plextor drive.
[ Voor 54% gewijzigd door justice strike op 16-11-2003 01:07 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
ikzelf had plextor media op acht speed kunnen branden, en na de firmware update deed hij het opeens niet meer. en van wat ik hier lees is het ene dat iedereen in gemeen heeft met het niet op 8x kunnen branden van cd's dat iedereen de 1.03 firmware gebruikt.
ga zodirekt waarschijnlijk de 1.02 firmware installeren kijken of dat werkt.
//edit het ligt aan iets anders heb nu namelijk 1.02 draaiend maar hij werkt nog steeds niet naar behoren... mischien ff de plextools installen ofzo
[ Voor 15% gewijzigd door justice strike op 17-11-2003 18:57 ]
Bij mij werkte 8x ook niet, en toen heb ik ge-emaild naar de support van Plextor. Na diverse tips (installeer alleen Nero 5.5.10.45, probeer eens een andere firmware), heb ik uiteindelijk een RMA-nummer gekregen, en op dit moment is Plextor mijn drive aan het repareren.justice_strike schreef op 22 november 2003 @ 16:20:
heeft niemand enig idee waarom de 8x settings niet correct werken?
Bij mij werd elke 8x gebrande DVD+R onleesbaar, ondanks de "belofte" van Plextor dat een DVD niet kan mislukken, omdat de snelheid omlaag wordt geschroefd.
Ik wacht nu op mijn gerepareerde PX-708a, en ik zal er hier verslag van doen.
Is het normaal dat men Plextor die niet kan schrijven ?
De DVD-RW van Sony kan ie wel schrijvenen dat is DMR47 DVD-RW General ver 1.1
PS: Ik werk met de laatste firmware
ie zou toch + en _ moeten kunnen schrijven
maar hoe zit het met de -R's welke zijn er daarvan goed ? Ik zie vanvoor niets staan van de merken dat me intresseren
- Mitsui 4.7GB DVD-R 4X (25 stuks) || Mediacode : MCI4XG01
- Sentinel 4.7GB DVD-R 4X (25 stuks) || Mediacode : OPTODISCK001
- Bulkpaq Orange (Princo) 4.7GB DVD-R 4X (25 stuks) || Mediacode = niet opgegeven
Mensen die ervaring hebben met de PLextor 708a en deze media ?
Aub laat het me weten.
tnx
PS:
Ik stap over van +R naar -R omdat men DVD-Speler volgens mij geen +Rs kan afspelen odmat ie men backup films niet afspeelt
(Link Speler : http://193.121.210.231/Jv...5b2d92e5c4f48c2e898f8e0ee )
Ik zie trouwens op de sticker staan dat m'n TLA# 0103 is, en bij mij vorige was dat 0000.
Bij Plextor staan de laatste twee cijfers voor de firmware, dus nu heb ik 1.03 ipv 1.00.
Maar ik heb dus ook een andere revisie. Wat zouden ze veranderd hebben?
[ Voor 20% gewijzigd door justice strike op 27-11-2003 21:04 ]
Ik heb nu niks wat ik op 8x zou willen branden, maar zodra ik het heb gedaan zal ik er hier verslag van doen.justice_strike schreef op 27 november 2003 @ 21:00:
werkt hij nu weer op 8x??
Ik wilde gisteren wel weer wat branden op 8x, maar helaas: zowel in Nero 6.0.0.23 als in CopyToDVD 2.3.12 mislukten ze op TraxData 4x schijfjes.ernstblaauw schreef op 27 november 2003 @ 21:38:
[...]
Ik heb nu niks wat ik op 8x zou willen branden, maar zodra ik het heb gedaan zal ik er hier verslag van doen.
Ik ga eens wat andere media kopen om op 8x te branden. Waar kan het nog meer aan liggen? Het enige waar ik nog meer aan kan denken is de configuratie, m'n Plextor hangt nu aan de Secundary Master (aan de slave hangt een Lite-On 52327S). Iemand een idee dat het anders moet?
Aangezien ik dus een hele nieuwe drive heb gekregen (op aanraden van Plextor zelf, toen ik mailde dat ik Traxdata 4x gebruikte en dat die mislukten op 8x, hebben ze niet geadviseerd eens andere schijfjes te proberen), moet het dus wel ergens anders aan liggen.
Als iemand nog een tip heeft?
Firmware: 1.3
Medium: philips dvd+r
Zal effe uitleggen hoe ik een succesvolle dvd brand. Ik had eerst nero 6.0.0.19 firmware 1.3 deze combo gaf steeds de error disc finalizing failed. Na 4 mislukte dvd's las ik dat je de disc kon sluiten met dvd decrypter. Dit werkte super en het werden 3 goed gefikte dvd's, 1 helaas overleden. Heb nero geprobeerd te downgraden naar 6.0.0.11 maar dit weigerde die. Ben gaan upgrade naar de laatste versie (6.0.0.23) die overigens super werkt. Ik brand NIET via nero express maar via nero burning rom. De firmware is nog steeds 1.3, gebrand op 4 speed.
Misschien heb je er wat aan
het gaat om het goed branden op 8 speed niet op 4 speed. er schijnt wat mis te zijn met het 8 speed branden.doak schreef op 02 december 2003 @ 02:46:
Program: nero 6.0.0.23
Firmware: 1.3
Medium: philips dvd+r
Zal effe uitleggen hoe ik een succesvolle dvd brand. Ik had eerst nero 6.0.0.19 firmware 1.3 deze combo gaf steeds de error disc finalizing failed. Na 4 mislukte dvd's las ik dat je de disc kon sluiten met dvd decrypter. Dit werkte super en het werden 3 goed gefikte dvd's, 1 helaas overleden. Heb nero geprobeerd te downgraden naar 6.0.0.11 maar dit weigerde die. Ben gaan upgrade naar de laatste versie (6.0.0.23) die overigens super werkt. Ik brand NIET via nero express maar via nero burning rom. De firmware is nog steeds 1.3, gebrand op 4 speed.
Misschien heb je er wat aan
voeg me ff toe aan msn ernstblauw, G_trunks@hotmail.com of icq 11711817
[ Voor 5% gewijzigd door justice strike op 02-12-2003 10:34 ]
g_trunks@hotmail.com
11711817
ik wil nml wat rw's bestellen
4spd dvd+rw's
en 2spd dvd-rw's
tips ?
Verwijderd
Hier werkte mitsui alvast niet goedBlackZ schreef op 26 november 2003 @ 17:12:
Ik zou graag van CDRWINKEL.COM DVD-Rs kopen maar heb niet zo een ervaring met DVD-Rs hebt tot nog toe enkel +Rs gekocht van platinum en zeer tevreden van
- Mitsui 4.7GB DVD-R 4X (25 stuks) || Mediacode : MCI4XG01
- Sentinel 4.7GB DVD-R 4X (25 stuks) || Mediacode : OPTODISCK001
- Bulkpaq Orange (Princo) 4.7GB DVD-R 4X (25 stuks) || Mediacode = niet opgegeven
Princo wordt door bijna iedereen afgebroken hier op het forum. Inclusief Hermanvh (firmwareguru). _/-o_
Over Sentinel is nog weinig nieuws denk ik. hier zijn ze alvast goedkoper dan bij CDRwinkel
Ik heb wel geen Plextor, wel NEC. Maar als die princo's bagger zijn volgens gebruikers van die schrijvers, zal het dat ook wel zijn voor plextor?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 09:04 ]
Verwijderd
Aangezien ik nu al wel zo'n veertig van die schijfjes succesvol op 8x gebrandt heb, en jij nu met je tweede brander weer problemen hebt, zou ik het zoeken in de hoek van je chipset of IDE controler...ernstblaauw schreef op 01 december 2003 @ 18:12:
[...]
Ik wilde gisteren wel weer wat branden op 8x, maar helaas: zowel in Nero 6.0.0.23 als in CopyToDVD 2.3.12 mislukten ze op TraxData 4x schijfjes.
Ik ga eens wat andere media kopen om op 8x te branden. Waar kan het nog meer aan liggen? Het enige waar ik nog meer aan kan denken is de configuratie, m'n Plextor hangt nu aan de Secundary Master (aan de slave hangt een Lite-On 52327S). Iemand een idee dat het anders moet?
Aangezien ik dus een hele nieuwe drive heb gekregen (op aanraden van Plextor zelf, toen ik mailde dat ik Traxdata 4x gebruikte en dat die mislukten op 8x, hebben ze niet geadviseerd eens andere schijfjes te proberen), moet het dus wel ergens anders aan liggen.
Als iemand nog een tip heeft?
edit: btw ook als secundary master
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 10:12 ]
Verwijderd
Wat doe ik verkeerd? Of anders gezegt hoe the hell brand ik 4x media op 8x?
Als het schijfje het niet aankan brand nero hem ook niet sneller.. ik heb hetzelfde met philips cds, de verbatim 4x speed gaat echter automatisch al op 8xVerwijderd schreef op 13 december 2003 @ 12:40:
Even een vraagje, ik heb een Plex 708 met firmware 1.03 en nero Ahead Nero Burning ROM v6.0.0.28 Ultra Edition maar als ik nu 8x branden aangeef met Philips 4x +R dan brand ie toch maar op 4x.
Wat doe ik verkeerd? Of anders gezegt hoe the hell brand ik 4x media op 8x?
Verwijderd
Ik had de DMA jumper achterop de drive zitten. Jumpertje niet plaatsen dus.
Mediacode: RICOHJPNR01
Firmware: 1.03
Nero 5.5.10.45 (Plextor versie)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 16:51 ]
Volgens plextor biedt deze fw ondersteuning voor meer media, en is er een bug met nero uit de wereld geholpen.
Ik heb de jumper er wel op zitten. Bij mij brandde hij met 1.03 niet op 8x. Met 1.04 wel! Ben gelukkig mens.....Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 16:42:
Bij nader inzien blijken de 4 Speed Arita's van Opus (100 stuks DVD+R op spindel) wel op 8 speed te branden.
Ik had de DMA jumper achterop de drive zitten. Jumpertje niet plaatsen dus.
Mediacode: RICOHJPNR01
Firmware: 1.03
Nero 5.5.10.45 (Plextor versie)
Ik heb al in dit topic gesearched en in het vorige ook, maar is het nou zo, dat de 4x bij de vorige firmware het wel deden op 2x of is het zo dat de 1x op 2x deden en de rest niet
Aangezien cdrwinkel nu dicht is en ik nogal wat gemonteerde films van mijn pa op dvd moet branden ben ik snel wat nieuwe schijven nodig.
Op de site www.nierle.de zag ik that's write staan 4 x voor 33 euro, zijn deze op 8x te branden? Iemand ervaringen met deze winkel?
Want bij opus zie ik niet echt leuke spindels van 25 of 50 stuks erbij zitten....
Iemand advies?
Emtec 2.4X
DVD+R
RICOHJPNR00
Getest met:
Plextor PX708UF
FirmWare 1.03 & 1.04.
Nero 6.0.0.0 Ultra
Stomp RecordNow MAX 4.5
PlexTools 2.09
Result:
Gaat niet sneller als 2.4X
[ Voor 71% gewijzigd door 41728 op 27-12-2003 21:42 . Reden: apps & firmware ]
ricohjpnr01 is de 4x variant.
Verwijderd
Die jumper moet er niet op. Dit las ik in het Plextor form op CDFreaks:Azqi schreef op 25 december 2003 @ 23:01:
[...]
Ik heb de jumper er wel op zitten. Bij mij brandde hij met 1.03 niet op 8x. Met 1.04 wel! Ben gelukkig mens.....
udma is active but in the recorder have a jumper dma i need active this jumper?
Don't close this bridge, it activates multiword DMA which is significanltly slower. This is meant only for compatibility reasons with older boards.
alleen gekeken of hij master stond (en dat staat hij nu)
wat is default setting ?
Verwijderd
Alleen de master jumper is dan voldoende.DDX schreef op 28 december 2003 @ 22:32:
hmms ik heb nooit naar die jumpers gekeken
alleen gekeken of hij master stond (en dat staat hij nu)
wat is default setting ?
DMA jumper niet plaatsen.
Dit klopt inderdaad, ik eerder gelezen dat die jumper er wel op moest. Branden ging bij mij goed op 4 speed, maar op 8 speed ging de snelheid na ongeveer 1/4 van de DVD de snelheid omlaag (buffer ging ook telkens leeg), waardoor het branden van een DVD 20 minuten duurde ..Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 20:57:
[...]
Die jumper moet er niet op. Dit las ik in het Plextor form op CDFreaks:
udma is active but in the recorder have a jumper dma i need active this jumper?
Don't close this bridge, it activates multiword DMA which is significanltly slower. This is meant only for compatibility reasons with older boards.
Inderdaad stond de DVD brander op multiword DMA, dus jumper eraf gehaald en eindelijk een DVD in 8 minuten kunnen branden
Dit zijn de gegevens van de disk. Zijn ze hetzelfde als bij de mensen die ook Mmore gebruiken? Of hebben jullie een andere mediacode?
Media Information
Region information N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID OPTODISCOP2
Format Capacity Blank
Free Blocks 405405696
Free Capacity 4.38GB(4.70GB)
Book Type DVD+R
Media Type DVD+R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps
Linear Density Blank Disc
Track Density Unknown
Number of Layers 1
dvdinfopro (http://www.dvdinfopro.com/)Hurricane schreef op 06 januari 2004 @ 14:45:
Met welk programma lezen jullie de mediacode uit?
of plextor tooltje CDVDInfo.exe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Status: DVD media inserted Type : DVD+R Certified Write Speed: 2.4X Manufacturer ID : OPTODISC Media ID : OP1 Product Revision : 01 Label: - Contents: blank disc inserted (4.38 GB) |
Op elke gebrande DVD nog een vlek in de data. KLote dus.
Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID RITEKG04
Format Type UDF 1.02
Volume Name GOONIES
Application id
Implementation id AHEAD Nero
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 1/16/2004 18:42:06
Format Capacity 4.37GB(4.69GB)
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.0x 2770KBps
Available Write Descriptor CLV 1.0x 1385KBps
Write Strategy Speed 4.0x 5540KBps
2x Speed OPC beta 08
2x Speed OPC power 12
2x Write Strategy field 1 11 86 67 80
2x Write Strategy field 2 88 80 00 00 00 00
4x Speed OPC beta 05
4x Speed OPC power 1B
4x Write Strategy field 1 0E 10 08 09
4x Write Strategy field 2 97 06 0D 0B
4x Write Strategy field 3 00 00 00 00
4x Speed OPC beta multi-pulse 04
4x Speed OPC power multi-pulse 1D
4x Write Strategy field 4 18 A8 88 85
4x Write Strategy field 5 89 AC 88 80 00 00
4x Write Strategy field 6 00 00 D0 00 00
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 22F27Fh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1
Echte rotzooi... zonde... kheb er 50 gekocht.
http://shop.cdfreaks.com/index/2/2/0/255
media code ritek r03, zouden deze beter zijn dan de platinum 4x dvd+ diek normaal koop?
Ik ben er tevreden van maar misschien is het toch slimmer van op 8x verified (zoals die SKS) te branden kwestie van data aging?
Waar komen ze vandaan? Dat is gewoon een productiefout, gewoon terugsturen die hap. Ik heb inmiddels ookal wat ritekg04 media gefikt en tot nu toe werken ze allemaal zonder problemen.....
Ze zijn wel erg goedkoop, maarja, goedkoop=duurkoop.
Ik heb net een mailtje eruit gegooid met een scan erbij van het oppervlak.
Niet duur, dat zeker.
Doe ik iets fout, of hebben meer mensen problemen met deze disks?
alle drie lopen vast tijdens powerDVD. Is mmore zo rot, of de brander of ikzelf?
Zijn er misschien al mensen geweest die de Verbatim 8x Media hebbe geprobeerd in hun Plexje
Ben benieuwd of ze goed bevallen ..
Nog niet geprobeerd, maar al wel besteld, maar Opus heeft het momenteel een beetje druk. Zodra ik ze binnen heb, zal ik ze testen.knights16 schreef op 06 februari 2004 @ 22:43:
Hey,
Zijn er misschien al mensen geweest die de Verbatim 8x Media hebbe geprobeerd in hun Plexje
Ben benieuwd of ze goed bevallen ..
Overigens verwacht ik wel dat ze goed zijn, de 4x zijn immers ook uitstekend, ook op 8x.
Verwijderd
maar als ik ze op 4x brand dan geeft ie als ie ongeveer op de helft een write error..
en op 2,4x gaat het meestal wel goed..
lig dit nou aan de media of mij plextor?
Verwijderd
08 02 00 00 A1 0F 02 00 00 03 00 00 00 24 FE AF .............$..
00 00 00 00 00 00 03 52 49 54 45 4B 00 00 00 52 .......RITEK...R
30 33 01 38 23 54 37 09 00 3C 65 00 A0 5F 14 14 03.8#T7..<e.._..
0A 0A 0A 0A 01 19 1B 0B 0B 0E 0F 01 00 00 00 00 ................
Iemand al enige ervaring?
ja dat heb ik: op 8x doen ze het erg matig. Veel write-errors. Op 4x is er niks aan het handje...dafz0r schreef op 03 april 2004 @ 02:26:
Ik zou graag de nieuwe platinim 8x dvd+r kopen (mediacode CMC MAG E01). Deze schijnen heel goed te werken met de NEC maar ik vraag me af of ze even goed werken met men 708a?
Iemand al enige ervaring?
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
en met welk prog en welke firmware ben je aan het werken?Jimbolino schreef op 03 april 2004 @ 12:57:
[...]
ja dat heb ik: op 8x doen ze het erg matig. Veel write-errors. Op 4x is er niks aan het handje...
6316 / 1.06
Verwijderd
Ik zelf merk ook dat er meer DVD's mislukken dan vroegah (Arita DVD+R).
Ik wist niet zeker of het aan de firmware lag of dat dit gewoon een slechte batch was.
en met 1.04 heb ik daar allemaal geen last van... bedankt voor de goede tip !
edit: ik heb 1.04 gelijk erop gezet, niet eerst teruggegaan naar 1.03...
[ Voor 19% gewijzigd door Jimbolino op 04-04-2004 19:10 ]
mja met firmware 1.06 zijn ze blijkbaar strenger geworden op de media. Enkel de recommended media brandt zonder problemen op 8x. Tzal een marketing zet zijn ofzo (wel een bedenkelijke)Sander Prinsen schreef op 04 april 2004 @ 18:24:
Ik heb ook firmware 1.06 en ik heb absoluut geen problemen op 8x (Traxdata 8x DVD+R met Ritek code). De Traxdata's zijn bijna op, binnenkort maar weer eens nieuwe media aanschaffen.
stomme platinum cd's
Gebruik momenteel voornamelijk Traxdata 4x schijfjes, maar ben op zoek naar goede (lees: compatible) 8x schijfjes.
Zag dat Traxdata deze heeft en was eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen met deze Traxdata's, of andere merken 8x uiteraard ook.
Zijn die van Philips bijvoorbeeld duidelijk beter dan Traxdata?
En wie heeft de Verbatims of Platinums geprobeerd?
O ja, ik gebruik firmware 1.04 omdat 1.06 problemen gaf met fuji dvd+r media
[ Voor 13% gewijzigd door blobber op 30-05-2004 02:01 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Hoe test je trouwens de kwaliteit van je gemaakte schijfjes?
En deden die Fuji's het ook op 8x?
Ik gebruik ook nog steeds 1.04, vanwege de slechte bevindingen die ik las van andere mensen.
Heb zelf 2 spindels traxdata 4x gehad die volgens de tabel op 8x konden maar had heel veel uitval, zo'n 10-20%.BusMastah schreef op 30 mei 2004 @ 01:56:
Heb deze Plextor ook al een poosje nu, naar volle tevredenheid.
Gebruik momenteel voornamelijk Traxdata 4x schijfjes, maar ben op zoek naar goede (lees: compatible) 8x schijfjes.
Zag dat Traxdata deze heeft en was eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen met deze Traxdata's, of andere merken 8x uiteraard ook.
Zijn die van Philips bijvoorbeeld duidelijk beter dan Traxdata?
En wie heeft de Verbatims of Platinums geprobeerd?
Heb nu 2 spindels platinum 8x en heb er nu al 36 op 8x gefikt met niet 1 uitvaller, perfect dus wat mij betreft.. (firmware 1.06)
[ Voor 3% gewijzigd door Occy74 op 30-05-2004 02:23 . Reden: firmware versie toegevoegd ]
Klinkt erg goed!Occy74 schreef op 30 mei 2004 @ 02:21:
[...]
Heb zelf 2 spindels traxdata 4x gehad die volgens de tabel op 8x konden maar had heel veel uitval, zo'n 10-20%.
Heb nu 2 spindels platinum 8x en heb er nu al 36 op 8x gefikt met niet 1 uitvaller, perfect dus wat mij betreft.. (firmware 1.06)
Heb je die Platinums ook op 8x gebrand met firmware 1.04?
Welke -R schijven zijn volgens jullie betrouwbaar?
En tenslotte welke +RW's?
Dan hebben we alles maar weer gehad, ook voor toekomstige vragen
[ Voor 16% gewijzigd door BusMastah op 30-05-2004 02:29 ]
Ik brand al een tijdje de traxdata 8x van Opus.... Nakka nada problemos...BusMastah schreef op 30 mei 2004 @ 01:56:
Heb deze Plextor ook al een poosje nu, naar volle tevredenheid.
Voor mij geen Traxdata meer in ieder geval.
Je kunt de kwaliteit van je schijfjes testen met bijvoorbeeld nero cd/dvd speed, deze wordt bij nero 6 standaard mee geïnstalleerd, maar je kunt hem op de nero site ook downloaden.BusMastah schreef op 30 mei 2004 @ 02:13:
Jammer dat je die Verbatims nog niet op 8x hebt geprobeerd, zou ik wel graag willen weten.
Hoe test je trouwens de kwaliteit van je gemaakte schijfjes?
En deden die Fuji's het ook op 8x?
Ik gebruik ook nog steeds 1.04, vanwege de slechte bevindingen die ik las van andere mensen.
De fuji schijfjes deden het op 8x, maar met 1.06 kreeg ik last van rare vlekken in de dye na het branden en was ten minste 1 van de 15 hierdoor mislukt.Ik heb toen 1.04 teruggezet en de rest van de spindel gebrand zonder problemen.
Hierna ging ik over op verbatim, eerdere 4x verbatims (die ik in packs van 5 kocht, die met de verschillende kleurtjes) gingen wel goed op 8x, dus ik neem aan dat deze (de spindels, zilverkleurig) ook goed gaan op 8x, maar zelf ga ik niet hoger meer dan 4x, just to be safe.Mocht ik wat onbelangrijke data hebben, zal ik het nog eens op 8x proberen
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Wat mij wel opvalt: In bijna elke spindel van verbatim heb ik wel één of twee slechte DVD's zitten, dus waar je al aan ziet: Dit wordt niets....Maar......ff een mailtje naar Verbatim en je krijgt er weer 5 thuis....
werkt perfect op 8x
Tijdje terug had ik ook een spindel van Beal dat was geen succes,met 8x branden gaf hij dat netjes aan maar het was 4x in werkelijkheid
De dvd's kon ik nadien ook niet inlezen, geen aanrader dus !
[ Voor 6% gewijzigd door taz3d_nl op 30-05-2004 12:29 ]

Zijn er nog wel mensen met een 708je?
Ben inmiddels weer toe aan wat nieuwe schijfjes, en de prijs van 8x media
is net zo laag als van 4x, dus worden die het maar.
Nu zag ik van bijvoorbeeld Philips 8x schijfjes met media codes CMC MAG E01 en
RICOHJPNR02. Is hier veel verschil tussen?
Welke andere merken met 8x zijn ook goed te noemen?
Heb zelf altijd Traxdata's 4x gehad, naar volle tevredenheid op 8x, dus dit merk kan ook wat mij betreft.
Wie heeft de laatste tijd dus goede ervaringen met een bepaald merk?
Ik draai firmware 1.04
Edit: Is RITEK R03 ook OK? Dit is de mediacode van Traxdata's.
[ Voor 6% gewijzigd door BusMastah op 04-10-2004 20:27 ]
Met firmware 1.08 zou het mogelijk zijn om via de nieuwste PlexTools je bitsetting te veranderen voor DVD+R schijfjes!
Firmware 1.08
PlexTools Professional 2.17
Welke van deze schijfjes doen het bij jullie goed in standalone spelertjes?
En nog een ander vraagje: Als ik mijn Plex update naar 1.08 en met de PlexTools de Booktype verander, is dit dan een blijvende verandering totdat ik dit weer terugzet naar standaard? Of moet dit voor elke DVD?
Wie heeft al een update naar 1.08 gedaan? Leverde dit nog problemen op of bleef alles goed werken?
Er is bij www.cdrwinkel.com fuji dvd+r 8x te koop met taiyo yuden media code (en niet te duur). In een recente review bij hardwareinfo kwamen deze als allerbeste uit de test.BusMastah schreef op 05 oktober 2004 @ 16:23:
Ben aan het twijfelen tussen Traxdata 8x (RITEK R03) en bijvoorbeeld Philips of Platinum, allebei met RICOHJPNR02 media code.
Welke van deze schijfjes doen het bij jullie goed in standalone spelertjes?
Ik heb firmware 1.08 draaien, geen problemen. De nieuwe plextools bitsetting lijkt ook te werken. Eenmaal verandert blijft de bitsetting tot je het weer terugzet, soort van semi permanent.En nog een ander vraagje: Als ik mijn Plex update naar 1.08 en met de PlexTools de Booktype verander, is dit dan een blijvende verandering totdat ik dit weer terugzet naar standaard? Of moet dit voor elke DVD?
Wie heeft al een update naar 1.08 gedaan? Leverde dit nog problemen op of bleef alles goed werken?
Kan hem niet vinden.
Is in de papieren uitgave voor zover ik weet.BusMastah schreef op 06 oktober 2004 @ 15:33:
Thx JSK, heb je misschien ook een linkje naar die review van hwinfo?
Kan hem niet vinden.
BEDANKT HOOR Plextor!

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Plextor doet niet moeilijk over het inruilen van je drive, dus dat zou ik proberen als ik jou was... Mijn vorige 708a produceerde ook alleen maar misbaksels, heb 'm opgestuurd naar Plextor en had snel een nieuwe (die overigens prima werkt met v1.07).Demon_Eyez schreef op 07 oktober 2004 @ 17:21:
Ik draai ook nog steeds noodgedwongen met firmware 1.04. Hogere versies hoef ik echt niet te proberen want dat levert alleen maar misbaksels op (...) BEDANKT HOOR Plextor!
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Welke mediacodes hebben deze DVD's?Azqi schreef op 04 oktober 2004 @ 20:51:
Gebruik die traxdata's van 8x en nog geen trubbles ermee gehad.
Zijn het RitekR03's of RicohJPNR02's?
Zag namelijk twee verschillende versies staan bij www.ddvd.info