[ADSL] problemen met mIRC

Pagina: 1
Acties:

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Ik heb al een tijd lang een leuk netwerkje draaien, met een oude Compaq PII400 als router, en een Alcatel Speedtouch ADSL modem. Mijn provider is XS4all, en ik heb het Fast abbonement, dus de 2048/320kbps versie. Op de PII400 draait Windows 2000, net als op alle andere PC in het netwerk (een stuk of 6). Dit alles aan een 8-poorts switchje, en dan internet delen. Tot zover niks bijzonders dus.

Nou heb ik al een tijd lang mIRC in gebruikt om te leechen, en daar zit 'm nou net de krux; het werkt niet meer. Ik kan niet meer naar iemand DCC'en, maar anderen kunnen dat wel naar mij. Ook worden alle downloads van bots direct afgebroken met de foutmelding: error receiving file, nou vager kan niet. :/
Ditzelfde probleem doet zich voor in Trillian, daar kan ik ook niks versturen, maar wel ontvangen.

Dit probleem is eerder te sprake gekomen, maar toen kon ik echt _niets_ uppen. Toen stelde de helpdesk van XS4all (wel de 2e lijn natuurlijk ;) ) voor om de MTU waarde te veranderen van 1500 naar 1372.

Dit heb ik gedaan, en ik kan weer mail versturen en Kazaa en Bittorrent werken ook weer naar behoren. Het is enkel in mIRC en Trillian. Ou-Tannu stelde in #Bikkels voor om de DCC ports in mIRC op 3000 t/m 3005 in te stellen, en te portmappen op de server. Dit heb ik gedaan, maar het heeft niet geholpen.

Ik heb met de search ook weinig kunnen vinden, eigenlijk alleen maar mensen die hun Alcatel naar de klote hebben geholpen hebben getweaked naar een router.

Heeft iemand dit probleem ook? :?
Weet iemand waar het aan ligt? :?
Ik ben echt te einde raad gewoon, ik snap er niks meer van. :/

[ Voor 10% gewijzigd door collission op 29-09-2003 21:06 ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Heb je een firewall draaien ofzo? Die houdt dit namelijk tegen!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 22:27:
Heb je een firewall draaien ofzo? Die houdt dit namelijk tegen!
uuhm... ja, Norton Firewall 2003, maar ik heb dit probleem ook op PC's zonder firewall.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
casemodderpoel schreef op 30 September 2003 @ 09:18:
[...]

uuhm... ja, Norton Firewall 2003, maar ik heb dit probleem ook op PC's zonder firewall.
Heb je die firewall draaien op de server>?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 10:28

Opa

Nu Multifocaal!

Zijn dat soms allemaal proggies die de IdentD functie via port 113 nodig hebben?
Probeer die port te forwarden naar de pc die mIRC draait. Zet hem wel dicht met Norton voor alles behalve mIRC en Trillian.

http://www.netsys.com/fir...lls-2000-07/msg00388.html

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Ik gebruik gewoon ICS, dus dat werkt met NAT volgens het artikel
Vorkie schreef op 30 September 2003 @ 09:25:
Heb je die firewall draaien op de server>?
nee, en ook geen virusscanner. Expres, iedereen in het netwerk heeft z'n eigen beveiliging, dus het hoeft niet op de server.
victorvo schreef op 30 September 2003 @ 09:27:
Zijn dat soms allemaal proggies die de IdentD functie via port 113 nodig hebben?
Probeer die port te forwarden naar de pc die mIRC draait. Zet hem wel dicht met Norton voor alles behalve mIRC en Trillian.
http://www.netsys.com/fir...lls-2000-07/msg00388.html
En als ik nou wil DCC'en op meerdere PC's?

[ Voor 6% gewijzigd door collission op 30-09-2003 10:19 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

grote kans dat ics dit dan gewoonweg niet ondersteund,bij mij,met isaserver ertussen en daarna router werkt het wel gewoon,en de poorten heb ik niet gemapt :)

offtopic:
oi casemod :+ je weet toch dat je niet naar ou-tannu moet luisteren :P

[ Voor 25% gewijzigd door mrsar op 30-09-2003 10:49 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Het is wel zoiets ja. Direct client 2 client hé, hij kan je gewoon niet direct benaderen. Let er even op dat je de poorten van DCC kunt instellen. Maak deze 'range' es kleiner en zet de poorten in je NAT/ICS doos.

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
mrsar schreef op 30 September 2003 @ 10:48:
grote kans dat ics dit dan gewoonweg niet ondersteund,bij mij,met isaserver ertussen en daarna router werkt het wel gewoon,en de poorten heb ik niet gemapt :)

offtopic:
oi casemod :+ je weet toch dat je niet naar ou-tannu moet luisteren :P
een wat? :?
jep schreef op 30 September 2003 @ 10:51:
Het is wel zoiets ja. Direct client 2 client hé, hij kan je gewoon niet direct benaderen. Let er even op dat je de poorten van DCC kunt instellen. Maak deze 'range' es kleiner en zet de poorten in je NAT/ICS doos.
ik heb ze al geremapped...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik denk trouwens dat dit je niet met NAT gaat lukken. Meer zo'n constructie als wingate vroeger had, met clients enzo. Die zei client-A wil poortje X van buitenaf open voor applicatie X, en dat ging wel aardig geloof ik.

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
jep schreef op 30 september 2003 @ 11:49:
Ik denk trouwens dat dit je niet met NAT gaat lukken. Meer zo'n constructie als wingate vroeger had, met clients enzo. Die zei client-A wil poortje X van buitenaf open voor applicatie X, en dat ging wel aardig geloof ik.
:?

Pagina: 1