Mijn tweede mod.. ik ben gestart ment een lian-li kast waar ik wat ccf’s ik heb gehangen (een simpele mod dus. Deze keer is de basis een koolance pc2-601blw kast. Ik ben begonnen met wat licht en natuurlijk het inbouwen van het moederboard etc.
Systeem specificaties:
Ben nog op zoek naar een passende systeem naam:
Behuizing.......................: Koolance pc2-601blw
Koelblokken....................: CPU – ZalmanZM-WB2
...................................: Chipset – Koolance
...................................: Hardisk - Koolance
Moederboard..................: ASUS P4TE 850 chipset
CPU..............................: Intel Pentium 4 2GHZ (Overclocked 2.4 GHZ)
Geheugen......................: 1GB RIMM’s (Server memory)
Video............................: ASUS geforce 3 V8200 T5 128 MB
Soundcard.....................: Soundblaster audigy 2
Netwerk........................: 100Mbit Intel op sitecom wifi router.
HD...............................: Maxtor 80 GB 7500 Rpm Watercooled
CD...............................: Plextor
DVD.............................: Aopen 52 speed
...................................: Worden vervangen door een DVD writer NEC ND1300A
PSU..............................: Enermax 450 W Blauw (Inclusief modded fans)
Fan Control....................: Zalman ZM-MCF1 Multi channel fan control.
Er zijn wel wat wijzigingen op komst , CPU snelheid zal wat hoger worden
Nadat ik alles had getest (& overclocked van 2Ghz ->2,4Ghz) een paar ccf’s gemonteerd. 1X NEON buis, 1X blacklight ccf en 1 blauwe ccf. Dit alles inclusief de fans in de kast worden aangestuurd door een zalman multi fan speed controler.

Dit was de eerste opzet ... (maar was nog niet wat het moet zijn..
)

In mijn oude lian-li zat nog een blauwe ccf. De rode ccf in combinatie met de blauwe neon vond ik eigenlijk niet zo mooi dus ff omruilen met de ccf's in de lian-li (en dus alles blauw & blacklight). Ook ben ik op zoek gegaan naar traan plaat om de binnenkant te bekleden. Deze kon ik echter in de bouw markt niet vinden. Wat ik wel zag liggen was een aluminium folie met het motief van een traan plaat (te vinden tussen het behangpapier bij de gamma). Eigenlijk kon je het verschil niet zien het is veel beter te verwerken (+- 1mm dik) en het koste geen drol (iets van 9 euro’s). Dus de kast bekleden met traan plaat folie
.

gaaf spul he die traan plaat folie
zelfs mijn neon lamp kon ik er mee bekleden.
de huidige staat van de mod in volle glorie.

Nu zijn ook de kabels netjes weggewerkt.

Voor de toekomst ga ik de CD & DVD drive vervangen door een combie drive. Ook wil ik deze drive stealten. Verder wil ik het middelste gedeelte van de deur vervangen door traan plaat. Daarna moet er nog een LCD in de deur komen. Ook deze staat op het programma voor komende maand. Daarna wil ik nog iets doen met de fangrills die zowel in als boven in de kast zitten. En dan moeten we maar weer een kijken wat de volgende stappen zijn…. Keep u posted.
edit 26/09/2003 (de voorzijde)

Daar moet nog aan gewerkt worden ....
dat mat zwart is niet wat het moet zijn
/edit
Keep u posted on the next steps .....
edit 01/10/2003
Heb gisteren een display besteld voor in de kast. Ook gelijk maar weer een sharkoon 80mm uv fan. Een van de round ccf's heeft de geest gegeven (Na 1 week
) verder ben ik aan het zoeken naar een oplossing voor dat saaie standaard deurtje ..... (display ???)
de CD en DVD zijn in middels vervangen door een combi drive van NEC - N1300A DVD writer
foto's volgen ....
/edit 01/10/2003
/edit 23/10/2003
kijk op pagina 3 voor meer info & foto's. de mod is daar te zien updated naar stage 2......
/edit
Systeem specificaties:
Ben nog op zoek naar een passende systeem naam:
Behuizing.......................: Koolance pc2-601blw
Koelblokken....................: CPU – ZalmanZM-WB2
...................................: Chipset – Koolance
...................................: Hardisk - Koolance
Moederboard..................: ASUS P4TE 850 chipset
CPU..............................: Intel Pentium 4 2GHZ (Overclocked 2.4 GHZ)
Geheugen......................: 1GB RIMM’s (Server memory)
Video............................: ASUS geforce 3 V8200 T5 128 MB
Soundcard.....................: Soundblaster audigy 2
Netwerk........................: 100Mbit Intel op sitecom wifi router.
HD...............................: Maxtor 80 GB 7500 Rpm Watercooled
CD...............................: Plextor
DVD.............................: Aopen 52 speed
...................................: Worden vervangen door een DVD writer NEC ND1300A
PSU..............................: Enermax 450 W Blauw (Inclusief modded fans)
Fan Control....................: Zalman ZM-MCF1 Multi channel fan control.
Er zijn wel wat wijzigingen op komst , CPU snelheid zal wat hoger worden
Nadat ik alles had getest (& overclocked van 2Ghz ->2,4Ghz) een paar ccf’s gemonteerd. 1X NEON buis, 1X blacklight ccf en 1 blauwe ccf. Dit alles inclusief de fans in de kast worden aangestuurd door een zalman multi fan speed controler.

Dit was de eerste opzet ... (maar was nog niet wat het moet zijn..

In mijn oude lian-li zat nog een blauwe ccf. De rode ccf in combinatie met de blauwe neon vond ik eigenlijk niet zo mooi dus ff omruilen met de ccf's in de lian-li (en dus alles blauw & blacklight). Ook ben ik op zoek gegaan naar traan plaat om de binnenkant te bekleden. Deze kon ik echter in de bouw markt niet vinden. Wat ik wel zag liggen was een aluminium folie met het motief van een traan plaat (te vinden tussen het behangpapier bij de gamma). Eigenlijk kon je het verschil niet zien het is veel beter te verwerken (+- 1mm dik) en het koste geen drol (iets van 9 euro’s). Dus de kast bekleden met traan plaat folie

gaaf spul he die traan plaat folie
de huidige staat van de mod in volle glorie.

Nu zijn ook de kabels netjes weggewerkt.

Voor de toekomst ga ik de CD & DVD drive vervangen door een combie drive. Ook wil ik deze drive stealten. Verder wil ik het middelste gedeelte van de deur vervangen door traan plaat. Daarna moet er nog een LCD in de deur komen. Ook deze staat op het programma voor komende maand. Daarna wil ik nog iets doen met de fangrills die zowel in als boven in de kast zitten. En dan moeten we maar weer een kijken wat de volgende stappen zijn…. Keep u posted.
edit 26/09/2003 (de voorzijde)

Daar moet nog aan gewerkt worden ....

/edit
Keep u posted on the next steps .....
edit 01/10/2003
Heb gisteren een display besteld voor in de kast. Ook gelijk maar weer een sharkoon 80mm uv fan. Een van de round ccf's heeft de geest gegeven (Na 1 week
de CD en DVD zijn in middels vervangen door een combi drive van NEC - N1300A DVD writer
/edit 01/10/2003
/edit 23/10/2003
kijk op pagina 3 voor meer info & foto's. de mod is daar te zien updated naar stage 2......
/edit
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 19:55 ]