[OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.100 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 21:12:
Ik zal m'n results ook maar effe weergeven:

AXDA2800DKV4D 9371556250088
AQUCA 0310VPAW

Stabiel op 2646Mhz, 13x203 (wel met phase change cooling hoor)

Ik heb nog wel een vraagje: hoe hoog kun je je Vcore instellen?
Kan het gebeuren dat je je CPU opblaast?
m'n Vcore is nu 2.03 en ik twijfel een beetje om nog hoger te gaan.
Wie heeft ervaring met zeer hoge Vcore's?
[off-topic]
Nofi, maar hoe kom jij aan een Vapo als je dit nog moet vragen?
[/off-topic]

[ontopic]
Bij AMD's kun je zolang je je CPU goed koel houdt je VCoe wel flink verhogen. Ik heb mijn TBredB een tijd @ 2,2V Vcore gedraait (WC), verder nooit problemen gehad. Wel is het natuurlijk zo dat je levensduur drastisch achteruitgaat, maar wie heeft er hier nou een proc langer dan een jaar >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 14 oktober 2003 @ 22:19:
[...]

maar wie heeft er hier nou een proc langer dan een jaar >:) .
jah oke, maar gaat ie dan daadwerkelijk een jaar mee? En wat voor temp (idle) valt nog binnnen de perken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 22:24:
[...]

jah oke, maar gaat ie dan daadwerkelijk een jaar mee? En wat voor temp (idle) valt nog binnnen de perken?
Als temp zou ik altijd stress temps aanhouden. Ikzelf hield (en hou weer, totdat mijn nieuwe WC er is :( ) voor luchtkoeling altijd 60 graden aan als max temp. Met WC kwam ik nooit tot deze 60 (met een TBredB toen nog).

Procs houden het (als je ze out-of-the-box gebruikt) meestal makkelijk een jaar of 15 uit. Met hoge Vcores verlaag je dit erg hard, maar als je zorgt dat je temps binnen de perken blijven, denk ik dat je proc het makkelijk een jaar uithoudt.

Wat je BTW wel tegen kunt komen is dat je proc met de tijd steeds minder hoog stabel wil lopen. Ik heb al een hoop mensen zien posten die zeggen dat hun OC na lange tijd hoge Vcore toch achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 14 October 2003 @ 22:19:
[...]

[off-topic]
Nofi, maar hoe kom jij aan een Vapo als je dit nog moet vragen?
[/off-topic]

[ontopic]
Bij AMD's kun je zolang je je CPU goed koel houdt je VCoe wel flink verhogen. Ik heb mijn TBredB een tijd @ 2,2V Vcore gedraait (WC), verder nooit problemen gehad. Wel is het natuurlijk zo dat je levensduur drastisch achteruitgaat, maar wie heeft er hier nou een proc langer dan een jaar >:) .
Thx. voor de reply. Ik ben nog maar een noob op het gebied van OC-en en ben niet eerder zo hoog gekomen met m'n Vcore. Die Vapo heb ik genomen omdat ik
gelezen had dat je daar erg goede scores mee kunt halen. Echter na het mollen van 2 mobo's 8)7 , ben ik wat voozichtiger geworden...

O ja, m'n CPU temp is stressed (SETI) 29 gr.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 22:54:
[...]

Thx. voor de reply. Ik ben nog maar een noob op het gebied van OC-en en ben niet eerder zo hoog gekomen met m'n Vcore. Die Vapo heb ik genomen omdat ik
gelezen had dat je daar erg goede scores mee kunt halen. Echter na het mollen van 2 mobo's 8)7 , ben ik wat voozichtiger geworden...

O ja, m'n CPU temp is stressed (SETI) 29 gr.
Voor mijn gevoel is dat vrij hoog voor een Vapo, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik geen enkele ervaring heb met PhaseChange. Wat ik ervan weet heb ik ook alleen maar gelezen. Maar probeer zowiezo voor de gein eens hoe hoog je CPU wil op een hogere Vcore.

Volgens mij is het iig niet verstandig altijd op de hoogst mogelijke OC te draaien. Ik klok mijn systeem alleen tot de max voor benches, voor de rest draai ik wat lager. Dat doe ik gewoon omdat op iets lagere snelheden mijn PC ook snel zat is en de temps dan wat lager blijven.
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 10:30:
Astennu, hoe ver ben je op geschoten met me tip over de mosfet koeling ? Heeft dat voor jou nog enigsinds iets uitgemaakt ?
Naar aanleiding van deze post heb ik toch maar een extra 80mm fan @ 7v op de MOSFETS gezet. De airflow in mijn kast liep ondanks de afmetingen van mijn MOSFET-sinks, toch letterlijk OVER mijn sinks heen denk ik. Dankzij die fan is mijn Case-temp 2 graden gezakt en mijn CPU temp zelfs 3. Strax ff kijken of nu ook een beter PiFast neer kan zetten >:) Thnx voor het bijven herhalen van je tip :D .

[ Voor 25% gewijzigd door Syzzer op 14-10-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe komt het dat als ik mijn CPU 1,875V geef in de bios er daadwerkelijk maar 1,78/1,79V op staat? Of klopt die speedfan niet :?

Afbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/cpu_heet.png

mobo = Abit NF7-S v2.0
voeding = Q-Tec 550W

Wil alleen ff weten waarom, het is verder niet erg want ik kan het toch naar de hand van speedfan/mbm ipv de BIOS instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Erik1 schreef op 14 October 2003 @ 23:08:
Hoe komt het dat als ik mijn CPU 1,875V geef in de bios er daadwerkelijk maar 1,78/1,79V op staat? Of klopt die speedfan niet :?

[afbeelding]

mobo = Abit NF7-S v2.0
voeding = Q-Tec 550W

Wil alleen ff weten waarom, het is verder niet erg want ik kan het toch naar de hand van speedfan/mbm ipv de BIOS instellen :)
Ik heb dit dus ook, naarmate ik mijn Vcore verder verhoog, wordt het verschil tussen wat ik in de BIOS invul en wat MBM aangeeft steeds groter. Aan mijn voeding ligt het zeker niet (550W Antec Truecontrol). Ook mijn MOsfets zijn gekoeld met flinke heatsinks waar (sinds kort ;) ) ook een 80mm fan op staat. Het richten van de fan @ de Mosfets maakte ook geen verschil.

Ik ga maar uit van de waarde die MBM (en de bios) aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Syzzer schreef op 14 October 2003 @ 23:12:
[...]

Ik heb dit dus ook, naarmate ik mijn Vcore verder verhoog, wordt het verschil tussen wat ik in de BIOS invul en wat MBM aangeeft steeds groter. Aan mijn voeding ligt het zeker niet (550W Antec Truecontrol). Ook mijn MOsfets zijn gekoeld met flinke heatsinks waar (sinds kort ;) ) ook een 80mm fan op staat. Het richten van de fan @ de Mosfets maakte ook geen verschil.

De NF7-S geeft standaard ondervoltage. Is een bekend fenomeen/probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 14 October 2003 @ 23:12:
[...]

bij mij is t precies andersom:
1,75 = 1,79
1,80 = 1,84

ongeveer een verschil van 0,4 volt, en dit loopt lichtjes op naarmaate het voltage hoger word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Ik heb gisteren m'n nieuwe Athlon XP 2000+ met Thorton core binnen gehad. Hier zijn de gegevens:

AQXEA 0324 RPMW

De eerste test resultaten waren 2200 (200 x 11) op 1,75 volt met simpele luchtkoeling (niet speciaals dus). Heb geen tijd gehad om dat te finetunen want ik wilde hem modden naar 512k cache.

Nou las ik dat je dan de tweede brug van L2 moet doorverbinden. Maar tot mijn verbasing kwam ik er achter dat deze al doorverbonden was (0 ohm). Nu is het dus zo dat van L2 de eerste brug open is ipv de tweede en de rest is allemaal dicht. Is dat normaal ? Ik bedoel overal lees ik dat het de tweede brug is voor de thorton !

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Men amd2500+@3400+ (default vcore), heeft nu +/-12uur gecruncht, dus blijkbaar toch al redelijk stabiel, cpu temp = 33°c, fans op fullspeed wel.
Is dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
McCoyB schreef op 15 oktober 2003 @ 09:47:
Men amd2500+@3400+ (default vcore), heeft nu +/-12uur gecruncht, dus blijkbaar toch al redelijk stabiel, cpu temp = 33°c, fans op fullspeed wel.
Is dit goed?
:D

Neej, koop maar weer een nieuwe CPU en phase-change cooling

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
kost iets teveel :P , moet maar goed zijn voorlopig :) , zou eigenlijk eens hoger moeten proberen, 11.5*200 was toch crash na een tijd. 11*205 presteerd evengoed en wel stabiel, misschien is naar 11*210 proberen te gaan, als geheugen dat ook wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens je sig heb je 2x256mb twinx Corsair pc3700, dus dan lijkt mij dat je geheugen nog geen probleem is... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn systeem niet stabiel op 200mhz fsb :(
Het gaat hier om een: 8RDA+, xp2500+(AQXFA 0334RPMW), OEM 512mb-ddr 333mhz (7-3-3-3)

Ik heb mn VCORE op 1.774 en mn VDIMM op 2.736 staan maar prime geeft al binnen 1min een error :(

Ik had veel meer verw8 van mn systeem en ik heb geen id welk onderdeel het niet trekt om op 200mhz fsb te lopen :(

(Btw CPU temp komt niet boven de 54graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 13:36:
Het gaat hier om een: 8RDA+, xp2500+(AQXFA 0334RPMW), OEM 512mb-ddr 333mhz (7-3-3-3)

Ik heb mn VCORE op 1.774 en mn VDIMM op 2.736 staan maar prime geeft al binnen 1min een error :(

Ik had veel meer verw8 van mn systeem en ik heb geen id welk onderdeel het niet trekt om op 200mhz fsb te lopen :(

Al gedacht om je voltage te verhogen. Welke Revisie heb je van de 8RDA+? (Algemeen bekend dat Rev1.0 niet zo hoog in de FSB wil) Ook het OEM DDR geheugen lijkt me een zeer waarschijnlijke tegenwerker. Draai je dit synchroon? Misschien is je geheugen niet stabiel...

Succes met uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb gister mijn Barton 2500+ gehaald. AQZFA 0336 TPMW >:)

Snel onder mn Swiftech blok geknikkerd met een mooi laagje ASIII erop.

Ff een dagja laten inbranden op 2V en standaard snelheid en vannacht lekker aan het OC'en gegaan. Ik zit nu op 2410MHz stabiel, maar er is zeker meer uit te halen aangezien ik op 1,93V zit. (11*220) Ik ga natuurlijk 11,5*220 proberen! :9

Op 225Mhz draait het ook stabiel, maar dan moet ik teveel voltage pompen en dat vind de temp leuk dus die wordt me dan te hoog. Boven de 55 wil ik niet komen stressed.

Verder lijken me dit goeie resultaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 15 October 2003 @ 13:54:
[...]

Al gedacht om je voltage te verhogen. Welke Revisie heb je van de 8RDA+? (Algemeen bekend dat Rev1.0 niet zo hoog in de FSB wil) Ook het OEM DDR geheugen lijkt me een zeer waarschijnlijke tegenwerker. Draai je dit synchroon? Misschien is je geheugen niet stabiel...

Succes met uitzoeken.
Ik heb de rev2.0 (Weet niet precies waar je dat aan kan zien, maar ik had begrepen dat de rev2.0 een southbridge heatsink heeft, en dat de VDD spanning instelbaar zijn in het bios)

Zoals je kunt zien heb de de voltages al wat verhoogd, gewoon een stapje hoger zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 13:36:

333 mhz geheugen op 400 mhz krijgen is ook wel veel gevraagd van dat oem spul.
Probeer je geheugen eens op 333 te laten met de divider opties en je CPU dan op 200mhz FSB te zetten, dat moet gewoon werken.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
mijn geheugen doet wel 400 mhz op 2.8V... het is maar valueram, het zal wel geluk zijn denk ik.. heb nu trouwens wel 400 mhz ram, maar dat loopt alleen stabiel op 2.8V??? Kan ik nog meer voltage geven zonder mobo te modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepster schreef op 15 October 2003 @ 17:02:
[...]

333 mhz geheugen op 400 mhz krijgen is ook wel veel gevraagd van dat oem spul.
Probeer je geheugen eens op 333 te laten met de divider opties en je CPU dan op 200mhz FSB te zetten, dat moet gewoon werken.
Ik zat zelf ook aan het geheugen te denken, wat is op dit moment "Het" geheugen voor iemand die net afgestapt is van een K7S5A en die nu wat meer met het overclock gebeuren bezig wilt zijn? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 17:40:
[...]

Ik zat zelf ook aan het geheugen te denken, wat is op dit moment "Het" geheugen voor iemand die net afgestapt is van een K7S5A en die nu wat meer met het overclock gebeuren bezig wilt zijn? :*)
Mushkin pc3500 level2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 14:23:
Misschien een dom vraagje maar:

Heb me core nu op 11x200 draaien met standaard voltage. Ik ga binnenkort dit maar eens verhogen. Dan moet ik vervolgens waarschijnlijk wel het voltage verhogen. Wat ik mij afvraag is het volgende: Is het mogelijk dat ik de CMOS moet clearen nadat ik bijvoorbeeld het systeem op 11,5 x 200 heb draaien en dat het voltage dan onvoldoende is? Of wordt je systeem enkel instabiel als je core niet genoeg volts krijgt? Verder zit er twinmos pc3200 geheugen in me pc. Als ik de FSB verder verhoog (200+), zal ik dan ook meteen al het voltage van het geheugen moeten verhogen of is dit niet meteen nodig?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Je pc kan idd niet booten doordat je een te laag voltage hebt ingesteld dus gewoon omhoog met dat voltage :)

Voor je geheugen zou het niet persee omhoog hoeven.
Als het instabiel word of helemaal niet boot kan je het geheugen voltage ook een stapje hoger doen.
Je kan het ook meteen op 2.9v zetten en daar de max overclock mee zoeken aangezien geheugen niet heel er warm word en de levensduur niet drastich word verkort door een verhoogd voltage.
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 17:45:
[...]

Mushkin pc3500 level2 :9
I agree :9
McCoyB schreef op 15 October 2003 @ 18:31:
[...]

Staat ook dat het een p4 3.0c is he, dus niet in men amd, daar zit nu 2*512mb pc3200 twinmos in, die normaal toch 215mhz haald op cas2, toch bij men 3.0c.
Ben nu format aan het doen, die s-ata convertor gaf teveel problemen met windows xp.
Je kan het geheugen toch even wisselen ?
Kan je meteen de max van je AMD systeem zoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door Tjaps op 15-10-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 12:34:
volgens je sig heb je 2x256mb twinx Corsair pc3700, dus dan lijkt mij dat je geheugen nog geen probleem is... toch?
Staat ook dat het een p4 3.0c is he, dus niet in men amd, daar zit nu 2*512mb pc3200 twinmos in, die normaal toch 215mhz haald op cas2, toch bij men 3.0c.
Ben nu format aan het doen, die s-ata convertor gaf teveel problemen met windows xp.

[ Voor 12% gewijzigd door McCoy op 15-10-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Mijn 2500+ is volgens mij de brakste ooit :( Ik kom met geen mogelijkheid hoger dan 200x10 :(
Zelfs met een belachelijke 1.85V komt hij niet verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/spaasy/2867.PNG

En jaja nog een beetje sneller, das dus meer dan 100% overklock. Wat zou ik zoiets betalen als ik het in de winkel kocht :)

En hij loopt nog stabiel hoor. Als ik de FBS nog met 1 verhoog neemt de tabiliteit wel af en doe ik er 3 bij dan start hij nog maar soms volledig op. Alhoewel ik wel DENK dat ik het voltage nog een klein beetje kan opvoeren maar dit lijkt me een te groot risico.

Die cache vergroten zal er binnekort nog wel eens van komen, ga het namelijk niet zelf doen want ik ben niet zo precies als jullie mij snappen en tot nu toe heb ik nog niet teveel aan die bruggen moeten prutsen. Ik zal daarom wel iemand die veel met electronica bezig is enzo het uitleggen zodat hij het kan doen, ik wil dit clockbeestje niet stuk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 20:31:
[afbeelding]

En jaja nog een beetje sneller, das dus meer dan 100% overklock. Wat zou ik zoiets betalen als ik het in de winkel kocht :)

En hij loopt nog stabiel hoor. Als ik de FBS nog met 1 verhoog neemt de tabiliteit wel af en doe ik er 3 bij dan start hij nog maar soms volledig op. Alhoewel ik wel DENK dat ik het voltage nog een klein beetje kan opvoeren maar dit lijkt me een te groot risico.

Die cache vergroten zal er binnekort nog wel eens van komen, ga het namelijk niet zelf doen want ik ben niet zo precies als jullie mij snappen en tot nu toe heb ik nog niet teveel aan die bruggen moeten prutsen. Ik zal daarom wel iemand die veel met electronica bezig is enzo het uitleggen zodat hij het kan doen, ik wil dit clockbeestje niet stuk hoor :)
Met watvoor koeling is dat ?
Zou je eens wat willen benchen ik wil weleens zien hoeveel die cache nou scheelt.

En door het vergroten van de cache zal hij vast wel minder hard lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjaps op 15-10-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

En jaja nog een beetje sneller, das dus meer dan 100% overklock. Wat zou ik zoiets eel met electronica bezig is enzo het uitleggen zodat hij het kan doen, ik wil dit clockbeestje niet stuk hoor :)
Wow! wat is dat voor koeling wat je gebruikt, wat voor voltage, temps.. vertel!
En hoeveel cache heeft zo'n duron eigenlijk?
Zou je eens pifast kunnen draaien op die snelheid?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Vet !! ieder geval geen waterkoeling :) ,wat ik al zij in me vorige posting zo'n omgebouwde koelkast ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
[afbeelding]

Gooi die extra cash een los man :D zo kan iedereen hoog komen. Mijn thorton gaat ook veer harder als ik de overige 256 uit laat maar dan is i niet sneller.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hij zal idd wel niet zo hoog komen als ik de cache verhoog.
Voltage is bijna 2.00 Volt en ik wil niet hoger gaan, is me veel te riskant en dan wordt hij ook te warm.

De temp die mijn moederbord aangeeeft is te laag en die vertrouw ik dus niet en heeft daarom ook weinig zin dat je hiermee rekening houd. Ik ga geen extra kosten doen om die pprecies te weten en trouwens het moet een goekope overclock blijven voor mij :)

Verder kan ik hem om 1.45 Volt op 2350Mhz krijgen, en dan nog met een gewone niet te zware lucktkoeling wat ik ook wel een hele prestatie vind voor dit ding :)

INFO:

DHD1400DLV1C MIXHB
0338XPMW

Ik hou mijn computer ook liever schoon daarom ga ik niet allerlei benckmark software instaleren, maar het verschil met 256 kb cache is ongeveer 5% in het algemeen.

Ik gebruik mijn CPU nogal veel voor video encoding enzo en daarbij is het verschil volgens mij nog geen 2%.

Verder kan ik je nog zeggen dat ja beter een 1400 mhz kan nemen dan een 1600 mhz zijn toch hetzelfde en je betaalt enkel maar meer :*)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 21:47 . Reden: kleine foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

offtopic:
Waar heb jij die CPU besteld?

[ Voor 76% gewijzigd door whyz op 15-10-2003 21:51 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56

Q-bone

Dusss...

en wat voor koeling heb je nou eigelijk kevin?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
MadMarky schreef op 11 October 2003 @ 22:21:
Resultaten van m'n 2500+ (AQZFA 0335 TPMW):
2200Mhz (11x200) @ 1.65v
2255Mhz (11x205) @ 1.7v
2277Mhz (11x207) @ 1.75v
2310Mhz (11x210) @ 1.8v
2343Mhz (11x213) @ 1.85v

Zodra het voltage verhoogd moet worden wordt het snel minder(zoals vaak bij bartons), maar hij doet het al wel beter dan m'n AQXEA 0332 TPMW. Die deed 2050 @ 1.65v en 2310Mhz @ 1.85v
lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Eindelijk heb ik nu ook mijn nieuwe WC up-and-running :D .

Draai nu al een uurtje Prime op 218*11 = 2398 MHz @ 1.85V . Hopen dat hij zo stabiel blijft. Straks eerst ff kijken hoe hoog hij wil PiFasten en dan morgen ofzo een duurtest Prime @ deze speeds :D .

Dit is BTW een 2500+ AQXEA 0330XPMW 9 op 49 graden stressed :D .

[ Voor 13% gewijzigd door Syzzer op 16-10-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
max waarde wat ik op default vcore stabiel haal is 207*11 op 208*11 had ie 7 keer herstart op 12 uur tijd, 11.5*200 is ook redelijk onstabiel.
pic
Cruncht dag en nacht en temp verschilt van 32 tot 37°c, hangt af van temp in kamer, en fanspeed die snacht redelijk naar beneden gaat. Dit weekend zal ik vcore denk wel is hoger leggen, om te zien hoever ie gaat op lucht.
Bij amd moet je toch alleen zien naar hitte van cpu als je overklokt, of is er veel kans dat ik nietmeer zo hoog stabiel op default vcore geraak, na zwaar overklokke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
Ik heb deze week mijn AMD XP 2500+ binnen gekregen. Ik zal morgen wel ff de stepping plaatsen.
Zover zogoed draaid deze nu op 2416Mhz (12.5 * 193) op 1.85
Ben in iedergeval nog niet uitgeclocked :D

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Zo, ff mijn PiFast score wat verbeterd >:) .

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/pifast_56.33_crop_t.jpg 56.33 sec

225 * 11 = 2475 MHz

Bij lange na niet Prime-stable en niet bijzonder hoog, maar vind het toch een aardige snelheid :D . Alleen erg jammer dat mijn core niet meer als 2.08V wil slikken, anders was ik denk ik nog wel een stukje hoger gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
kheb mijn amd 2500+ nu @ 2183 MHz lopen, is dit aardig?

Temps: 41c idle
52c stressed

Voltage: standaard

[ Voor 97% gewijzigd door Bliep op 16-10-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Killerhond schreef op 16 October 2003 @ 23:53:
kheb mijn amd 2500+ nu @ 2183 MHz lopen, is dit aardig?

Temps: 41c idle
52c stressed

Voltage: standaard
Dat halen de meeste iets nieuwere 2500+ - en allemaal :D . Tijd om verder te gaan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
Syzzer schreef op 17 October 2003 @ 00:00:
[...]

Dat halen de meeste iets nieuwere 2500+ - en allemaal :D . Tijd om verder te gaan ;) .
ben net uitgeOC'ed......... helaas wel, volgens mij zit dr nog veel meer in dit beestje! Mijn geheugen kan helaas niet verder |:( Als ik op FSB 181 ga dan gaat mijn geheugen naar 166 MHz, en mijn 133 MHz geheugen trekt dat helaas neit 8)7 . Dus weet iemand waar ik cheap ass 512 MB pc2700/3200 vandaan tover }) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ja, maar maakt dat uit?
Hij is gekoeld door een SLK800A met Papst 8412NGH(70m³/u) fan, en gebruikt koude buitenlucht (casetemp = 15 graden). De coretemp komt niet boven de 50 graden uit.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
nee maakt niet uit, vroeg het me af, heb me nieuwe barton binnen vandaag, (had er al 1 gesloopt :( )

deze doet 140x16= 2240MHz met een Spire Whisperrock IV, wil daar nog een betere (snellere) fan op zetten, deze fan doet maar 2600rpm, wel stil, maar ik zou toch liever een 3200rpm fan willen, die zijn ook nog goed stil, weet iemand waar je dat kan bestellen trouwens?

1 probleem, af en toe freezed me pc 3 a 5 seconden! iemand enig idee?

Killerhond:
heb vandaag me pc3200 (ddr400) 512mb twinos ram binnen gekregen, koste me 95euro bij www.eynstein.nl, misschien wat voor jou daaro? Maandag besteld vandaag binnen, had vooruit betaald via internet-bankieren.

oja, voor de liefhebbers,

deze barton draait op een KT266(a) chipset >:) en de temps zijn:

39 idle
+/- 45 stressed, nog niet echt gestest...

system temp is rond de 34graden
vcore stotterd van 1.67 tot 1.71 maar meestal 1.696 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mister_X op 17-10-2003 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
McCoyB schreef op 15 October 2003 @ 09:47:
Is dit goed?
Als hij op standaard voltage al als 3400+draait, op maar 33 graden zou je hier toch een monsterlijke overclock van kunnen maken?

(Wat voor koeling heb je? Mijn CPU draait op standaard voltage en snelheid al boven de 40 graden, waterkoeling)

Ik vind het al een monsterlijke overclock trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door Soepster op 17-10-2003 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Killerhond schreef op 17 oktober 2003 @ 00:04:
[...]

ben net uitgeOC'ed......... helaas wel, volgens mij zit dr nog veel meer in dit beestje! Mijn geheugen kan helaas niet verder |:( Als ik op FSB 181 ga dan gaat mijn geheugen naar 166 MHz, en mijn 133 MHz geheugen trekt dat helaas neit 8)7 . Dus weet iemand waar ik cheap ass 512 MB pc2700/3200 vandaan tover }) ?
Als je moederbord divider opties hebt kunt je nog wel verder overklokken terwijl je spaart voor turbo RAM.
Ik heb een CPU overgeklokt naar FSB 200 samen met pc2100 geheugen op 133 mhz met behulp van de divider opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
Soepster schreef op 17 October 2003 @ 10:14:
[...]

Als je moederbord divider opties hebt kunt je nog wel verder overklokken terwijl je spaart voor turbo RAM.
Ik heb een CPU overgeklokt naar FSB 200 samen met pc100 geheugen op 133 mhz met behulp van de divider opties.
mjah, mijn mobo heeft die optie wel. Maar dan zet ik het geheugen vast op 133 MHz... Maar als ik de cpu op 181 FSB zet dan word die instelling automatisch aangepast. Mijn mobo zet het geheugen dan naar 166 MHz. En een OC van 33 MHz voor geheugen mag ik toch wel niet verwachten dat ie dat haalt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
Soepster schreef op 17 October 2003 @ 10:08:
[...]

Als hij op standaard voltage al als 3400+draait, op maar 33 graden zou je hier toch een monsterlijke overclock van kunnen maken?

(Wat voor koeling heb je? Mijn CPU draait op standaard voltage en snelheid al boven de 40 graden, waterkoeling)

Ik vind het al een monsterlijke overclock trouwens :)
Zit alles wel goed vast?, heb je genoeg koelpasta gebruikt?, wat voor koeler heb je? mijn barton 2500+ doet speeds @ 3200+ (12,5x179) en word idle 39c met cheapass koeling (artic cooling super silent copper pro :+ ) Stressed word ie 52 graden (dat is na een half uur cpu burn draaien), na het ravenshielden is ie meestal 43-44 graden 8) . Maar alleen mijn geheugen wil niet meer verder de toekomst in met mijn mega OC..... Zit namelijk nog veeel meer in dit beestje. Ik draai nu namelijk 2235 MHz @ standaard voltage

[ Voor 4% gewijzigd door Bliep op 17-10-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Killerhond schreef op 17 October 2003 @ 12:00:
[...]

Zit alles wel goed vast?, heb je genoeg koelpasta gebruikt?, wat voor koeler heb je? mijn barton 2500+ doet speeds @ 3200+ (12,5x179) en word idle 39c met cheapass koeling (artic cooling super silent copper pro :+ ) Stressed word ie 52 graden (dat is na een half uur cpu burn draaien), na het ravenshielden is ie meestal 43-44 graden 8) . Maar alleen mijn geheugen wil niet meer verder de toekomst in met mijn mega OC..... Zit namelijk nog veeel meer in dit beestje. Ik draai nu namelijk 2235 MHz @ standaard voltage
Ik heb een Klax gold koelblok, black Ice pro II rad, Eheim 1048. met een 120mm fan erop. De pomp en rad maken weinig uit denk ik, misschien is het koelblok niet geweldig?
Er zit Arctic silver II op de proc. Het koelblok zit er recht op en lijkt contact te maken met de core, ik kan het koelblok iig niet verder tegen de socket aan draaien, de veren zijn maximaal ingedrukt.

Stressed wordt de boel max 55 graden op 1,98 volt, dat is best normaal.

Zonder overclock zit ik idle rond de 38 graden, stressed in de 40. Ik zal nog eens checken of het koelblok er goed op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AMD3000+ (PR3268) en heb vandaag mijn Thermalright SLK900-A binnen gekregen en die ga ik nu monteren met een 92mm koeler erop en arctic3 pasta.

Tot waar schatten jullie dat ik mijn fsb kan overclocken? (standaart 166)
en hoe kan ik mijn geheugen ook overclocken? (ik heb 2x 512ddr PC3200 geheugen) nu staat mijn DDR/FSB ratio 1:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
FSB moet toch minimaal 200 kunnen, want dat kan je geheugen, maar je moet gewoon stapjes proberen en kijken wanneer hij niet meer wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
The_Greater schreef op 16 oktober 2003 @ 23:01:
Ik heb deze week mijn AMD XP 2500+ binnen gekregen. Ik zal morgen wel ff de stepping plaatsen.
Zover zogoed draaid deze nu op 2416Mhz (12.5 * 193) op 1.85
Ben in iedergeval nog niet uitgeclocked :D
Blijkbaar ben ik wel uitgeclocked, want op 2425/2450 wordt die een beetje instabiel in games. Maar meer Vcore hoeft er bij mij er niet op.
Misschien dat het aan het gehuegen ligt of aan de proc dat ik niet hoger kom dan 193FSB.
Verder is dit een zeer goeie overclock :) (2416 - 1833 = 583Mhz)
Mede dat dit alles wordt gekoeld met lucht.
Alpha6035 + DeltaHP(6800RPM), ik zweer nog steeds op deze combinatie 8)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
never mind verkeerde post :) helemaal off-topic

[ Voor 92% gewijzigd door Bliep op 17-10-2003 22:35 . Reden: off-topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 2500 xp draait goed op 11 * 200, standaard voor 3200, als ik de multiplier op 11.5 zet dan verneukt ie men windows, ik heb niet geprobeerd de fsb te verzetten, maar het moet toch mogelijk zijn.
CPU draait op 43 graden met thermaltek vulcano 11

Ofwel heb ik een slechte stepping

amd 2500@3200
2x twinks 256 3200 @400
abit nf7-s

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

ik draai alleen 11.5 x 200 goed als ik het voltage 'n beetje verhoog naar 1.75v

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Eey dudes, ik heb ff een vraagje, ik ben een beetje blijven hangen in het Tbred B tijdperk, want ik hield me niet echt meer met ocen bezig, maar nu ik die nieuwere thortons en bartons heb gezien wil ik toch wel ff zòn cputje proberen :9, alleen ik weet niet welke steppings nou echt goed zijn.
Welke, steppings zijn echt toppertjes ??

Alvast bedankt,

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
Killerhond schreef op 17 October 2003 @ 12:00:
[...]

Zit een slk-900u op

Afbeeldingslocatie: http://www.redfaction.be/Picture_003.jpg die 120mm zalman hangt nu wel meer boven de mosfets. Case word gekoeld met 1 xaser intake fan, voor hd te koelen, dan orginele chieftech fan in zijpaneel, en dan een enermax 80mm outtake.
De heatsink zelf voelt koud aan, fans iets trager voel je heel lichtjes dat ie warmer is kort bij cpu. Kamer waar pc instaat is wel niet warm, denk maar rond de 15°, misschien iets meer.
Deze pc dient alleen voor te crunche, dus zaag niet over dat ik geen rounded cables enzo gebruik. ;)
Koelpasta is AS Ceramique

[ Voor 7% gewijzigd door McCoy op 17-10-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
ik heb deze vandaag gekocht ;

AMD Athlon XP 2600+ 2,08 GHz
http://silverapp1.mycom.n...uctID=36337&productType=1

Dit is geen barton neem ik aan ?
Ik heb een grote kast met voldoende air-flow. Ik heb 4 grote fans bij mn hd , 1tje in mn raam , 2 tegenover de hd's , en proc cooler natuurlijk. Temperatuur is dan ook redelijk koel.
Tot hoe ver kan ik hem overclocken ? En hoe kan ik het 't beste doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

InterXs schreef op 18 oktober 2003 @ 00:38:
ik heb deze vandaag gekocht ;

AMD Athlon XP 2600+ 2,08 GHz
http://silverapp1.mycom.n...uctID=36337&productType=1

Dit is geen barton neem ik aan ?
Nee, een 2600+ barton loopt op 1.92Ghz
Ik heb een grote kast met voldoende air-flow. Ik heb 4 grote fans bij mn hd , 1tje in mn raam , 2 tegenover de hd's , en proc cooler natuurlijk. Temperatuur is dan ook redelijk koel.
Tot hoe ver kan ik hem overclocken ? En hoe kan ik het 't beste doen.
Tsja, gewoon uitproberen en ik zou beginnen met de fsb omhoog gooien(mits je geheugen het toelaat).

[ Voor 7% gewijzigd door MadMarky op 18-10-2003 00:49 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
McCoyB schreef op 17 oktober 2003 @ 23:52:
[...]

Zit een slk-900u op

[afbeelding] die 120mm zalman hangt nu wel meer boven de mosfets. Case word gekoeld met 1 xaser intake fan, voor hd te koelen, dan orginele chieftech fan in zijpaneel, en dan een enermax 80mm outtake.
De heatsink zelf voelt koud aan, fans iets trager voel je heel lichtjes dat ie warmer is kort bij cpu. Kamer waar pc instaat is wel niet warm, denk maar rond de 15°, misschien iets meer.
Deze pc dient alleen voor te crunche, dus zaag niet over dat ik geen rounded cables enzo gebruik. ;)
Koelpasta is AS Ceramique
ja, met een slk-900u ben je net een ferrari onder de auto's :) Dat is gewoon de zwaarste (letterlijk en figuurlijk 8)7 ) uit de heatsink serie. Wil hem mischien ook wel kopen, of beter gezegd, ik zal sinterklaas is liev in de ogen kijken (voor mn kleine neefje vieren we 't nog :)) Ik denk dat je toch wel een aardig eind kunt komen met dat gigantische blok koper.. BTW, wat is je kamertemp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
[..]

[ Voor 99% gewijzigd door Bliep op 18-10-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
MadMarky schreef op 18 October 2003 @ 00:46:
[...]

Nee, een 2600+ barton loopt op 1.92Ghz

[...]

Tsja, gewoon uitproberen en ik zou beginnen met de fsb omhoog gooien(mits je geheugen het toelaat).
ik heb dit geheugen gekocht :

• 1xCorsair 512 MB DDR SDRAM PC2700 (later nog 1x en dan dus dual channel)
• Sapphire ATI Radeon 9800 (niet de pro dus) 128mb DDR
• MSI K7N2 Delta-L FSB 400mhz, Dual Channel DDR, 8x AGP

Ik haal nu 5250 met 3dmarks2003, maar wil dit nog wel enigszinds wat opkrikken.

Waar / en hoe kan ik dit het beste doen dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

InterXs schreef op 18 October 2003 @ 00:59:
[...]

Je geheugen is niet zo geschikt om te overclocken, omdat het officieel maar tot 166Mhz fsb kan. Je kunt natuurlijk altijd proberen hoe ver het gaat.

Maarre, je vraagt nu hoe je moet overclocken? Zie het sticky topic bovenaan dit subforum(oftewel de FAQ ;))

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

1 x merkloos 512 SDRAM PC2700 gaat hier iig tot de 200mhz, maar dan heb je gelijk wel de zwakste schakel te pakken ;)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InterXs schreef op 18 oktober 2003 @ 00:59:
[...]

Voor meer 3dmarks kan je nog altijd hier kijken: [rml][ OC | MOD] Radeon 9800 > 9800 pro[/rml] Ik denk dat je dan in ieder geval wel over de 6000 heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 11:42:
[...]
Voor meer 3dmarks kan je nog altijd hier kijken: [rml][ OC | MOD] Radeon 9800 > 9800 pro[/rml] Ik denk dat je dan in ieder geval wel over de 6000 heen komt.
dankje daar helpen ze me verder met mn videokaart

maar hoe zit 't met mn cpu,mobo,geheugen ?

Want ik heb alle bios settings op default staan denk ik zo , maar kwil op zich wel wat sneller lijkt me :)

of is aleen die barton 2500+ zwaar te OC'en ? Het lijkt net alsof die veel beter , sneller kan als de mijne wat ik vreemd vind of heb ik een hele andere core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op 17 October 2003 @ 01:19:
.........
1 probleem, af en toe freezed me pc 3 a 5 seconden!
.........
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn systeempje.
Maar bij mij haperde films ook als ik ze wou kijken.
Bij mij betrefde het me Geforce2.
Ik had namelijk me AGP in me bios op 1 gezet, en toen wou het wel werken.
Zonder freezes :).
Het kan dus ook aan me AGP drivers liggen, ik weet het ook niet zeker heb het nog niet getest.
Ik zit ook met een kt266 chipset op een spacewalker ak31v3.1.
Hoop dat je hier wat aan heb ;) .

offtopic:
edit :: ff Offtopic

Ik zie echt in alle delen veel mensen die vragen tot hoever kan ik deze OCen.
Als je dan toch gaat OCen probeer het gewoon.
En al die stepping vragen lees gewoon alle 4 de Delen helemaal door dat heb ik ook gedaan.
Dus wil je een OC doen , je moet er wel wat voor over hebben hoor.
Ik heb tenslotte ook geleerd door veel veel veel heel veel en nog meer lezen op het internet en vooral op GOT.

I'll rest my case now..... :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Ik heb net het programma uamd dat in de openingspost staat gedownload.
Het blijk dat m'n 2600+ @ 200x11,5 = 2300 mhz gelijkstaat aan een 3400+.
Met behulp van dit prgrammaatje kwam ik er ook achter dat een Barton @ 2311 mhz gelijkstaat aan een 3500+. Omdat dat weer net iets sneller klinkt heb ik dus mijn frontsidebus met een whopping *1 megaherz* verhoogd waardoor ik nu 11,5x201=2311mhz = 3500+ draai. Zo snel verkoopt AMD ze nog niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Soepster schreef op 18 October 2003 @ 14:38:
Ik heb net het programma uamd dat in de openingspost staat gedownload.
Het blijk dat m'n 2600+ @ 200x11,5 = 2300 mhz gelijkstaat aan een 3400+.
Met behulp van dit prgrammaatje kwam ik er ook achter dat een Barton @ 2311 mhz gelijkstaat aan een 3500+. Omdat dat weer net iets sneller klinkt heb ik dus mijn frontsidebus met een whopping *1 megaherz* verhoogd waardoor ik nu 11,5x201=2311mhz = 3500+ draai. Zo snel verkoopt AMD ze nog niet :p
Nog niet in ieder geval, zijn er eigenlijk nog plannen om de Barton uit te brengen op 2300 mhz of hoger?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een 2600 xp barton en hij hoord op 2089 te draaien en draaid stabiel op 2255 @ 46 graden

maar het mooie van het verhaal ik en mijn zwager hebben allebij bij dezelfde zaak een amd 2600 xp gekocht en hij heeft een tbrd en ik een barton voor 106 euries

dus ik heb mazzel gehad want die barton's zijn toch duurder of niet ?

eh tot hoever zou ik hem kunne OCén als ik er een thermaltake opzet ??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:12:
hallo ik heb een 2600 xp barton en hij hoord op 2089 te draaien en draaid stabiel op 2255 @ 46 graden

maar het mooie van het verhaal ik en mijn zwager hebben allebij bij dezelfde zaak een amd 2600 xp gekocht en hij heeft een tbrd en ik een barton voor 106 euries

Een athlon XP 2600+ barton hoort normaliter op 1917 megaherz te draaien.

Prijzen: www.tweakers.net/pricewatch

overclock mogelijkheden: zie alle posts hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensen. Ik heb net mijn Thorton ontvangen:
AXDC2000DUT3C 9726947250225
AQXEA 0324WPMW
Goeie stepping of nie? Ik zit nog te w8en op mijn NF7-S want die is naar de RMA en kan elk moment weer komen. Ik ben benieuw hoeveel ik haal op air. Oh ja ik heb een tube AS5.. jajaj je leest goed 5 }) gekregen erbij omdat AS3 niet beschikbaar was. jammer dat ik het toch niet kan gebruiken tot volgende week of zo :P

oh ja ik wou nog ff vragen. Ik heb hier een reepje Corsair XMS3200C2. Geen LL dus. Tis trouwens 512MB. Wat zou de maximale overclock moeten zijn en met welke timings? Ik gebruikte hem laatst gewoon op FSB200 en timings van 2-3-3-7 :r .

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:12:

Een 2600+ is een 2600+, maakt niet uit of het een barotn of tbred is.
Een thermaltake wat? Volcano 7? 7+? 9? 11? Aquarius II? Subzero4G? :p
Enne, je moet gewoon proberen hoe ver ie wil. Wij zijn ook niet helderziend ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
MadMarky schreef op 18 October 2003 @ 19:40:
[...]

Een 2600+ is een 2600+, maakt niet uit of het een barotn of tbred is.

[...]

Een thermaltake wat? Volcano 7? 7+? 9? 11? Aquarius II? Subzero4G? :p
Enne, je moet gewoon proberen hoe ver ie wil. Wij zijn ook niet helderziend ;)
FF offtopic:
Wat is die subzero4G, is ie beter dan een slk-900a ?? Ik heb al een beetje rond gezocht maar niks gevonden :( Als iemand mij kan zeggen of het een goed beesje is en waarom dat ding zo duur is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
dacht dat die subzero4G een vrij slechte koeling was.
http://www.thermaltake.com/coolers/subzero/subzero4g.htm
review = http://www.a1-electronics...mtake_SubZero4G_pg2.shtml
http://www.overclockercaf...t_SubZero4G_AMD/pg_4.html

[ Voor 17% gewijzigd door McCoy op 18-10-2003 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
erik9287nl schreef op 11 October 2003 @ 22:39:
[...]

Geil is marketing spul, op standaard speeds loopt het wel goed, maar zodra de snelheid omhoog gaat, moeten de timings ook enorm omhoog.
En bovendien kost het handen vol geld.
Hmm...na anderhalve dag probleemloos te hebben gedraaid, heeft het systeempje dat ik gisteren voor een vriend van me in elkaar heb gezet nu ineens stabiliteitsproblemen. Er zit een Asus A7N8X Deluxe mobo in met 2x 256 Mb DDR 400 PC-3200 Geil Ultra CL2 KHS
Dat irritante stemmetje meldt met willekeur bij het booten dat de memory boottest failed. De ene keer houdt ie het dan voor gezien, de andere keer meldt ie direct erna zonder blikken of blozen "starting OS" :?

Ik ga morgen bios versie 1007 flashen (zit nu 1006 in) in de hoop dat het daarmee opgelost is...anders misschien toch maar voor het goedkopere Samsung PC3200 geheugen gaan kijken?! :?
Bordje lijkt in elk geval érg selectief te zijn.

Edit:
Hmm...ik zie net iets dat me een lampje laat branden :) Dat mobo van Asus ondersteund dual channel geheugen en dat benut ie nu als het goed is ook aangezien we geheugenbankje 1 en 3 hebben gebruikt.
Het geheugen dat er nu in zit is dit: http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=10
Specs lijken ok, maar als ik op deze pagina http://www.geilusa.com/products.asp kijk, zie ik dat ze ook een speciale Dual Channel series hebben :? :?
Zou het kunnen dat dit geheugen helemaal niet compatible is met de dual channel feature van dit mobo??? Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?

[ Voor 24% gewijzigd door timothee op 18-10-2003 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men barton 2500 xp draait nu op 12 * 200
2400 hz

Windows draait nog goed, maar vanaf de moment ik spellen wil spelen gaat ie eruit, CPU draait op 50 graden
Ook geeft ie memory errors als bv trillian of andere progs opstarten.

Ik denk dat het aan vcore ligt die staat nu op 1.875, of is de clock te hoog?

Op 11* 200 draait ie goed

cheerz

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
na ff die reviews te hebben doorgelezen kan hij het wel aardig bijhouden met de slk-800, alhoewel is niet vind dat ie zijn prijs waar is }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 23:42:
Men barton 2500 xp draait nu op 12 * 200
2400 hz

Windows draait nog goed, maar vanaf de moment ik spellen wil spelen gaat ie eruit, CPU draait op 50 graden
Ook geeft ie memory errors als bv trillian of andere progs opstarten.

Ik denk dat het aan vcore ligt die staat nu op 1.875, of is de clock te hoog?

Op 11* 200 draait ie goed

cheerz
Draait ie op 11x200 met 1,875v wel goed dan moet je er wat meer voltage doorheen pompen op 12x200.

Zo niet dan trekt ie dat voltage gewoon niet maar dat lijkt me erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 19 oktober 2003 @ 00:51:
[...]

Draait ie op 11x200 met 1,875v wel goed dan moet je er wat meer voltage doorheen pompen op 12x200.

Zo niet dan trekt ie dat voltage gewoon niet maar dat lijkt me erg sterk.
op 11 * 200 draait ie hier op standaard voltage goed (1.6)

als ik 11.5 zet moet het voltage omhoog
en bij 12 ook

hoger kan ik niet dan 1.875, op 1.9 start ie nimmer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een AQXEA 0331 XPMW geprobeerd. Op papier een goede overklokker, maar helaas. Hij had 2.2V nodig om op 2500Mhz windows in te komen. Ver kwam ie niet. Niet fantastisch dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Na een tijdje inbranden gaat me cpu nog een flink stuk harder.
Het is een AQXEA 0330 VPMW.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/2610%20pifast.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 19 October 2003 @ 02:09:
Na een tijdje inbranden gaat me cpu nog een flink stuk harder.
Het is een AQXEA 0330 VPMW.

[afbeelding]
Heel netjes...wat voor een temps heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 02:15:
[...]

Heel netjes...wat voor een temps heb jij?
Op 2600 en 2.25v zit ie na een half wel op de 47/48 en dat is met een WW + BI Extreme.

Deze speeds draai ik alleen om te benchen en dat is hooguit 5min belasting daarbij komen de temps niet boven de 45 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Ik heb een 2500+ AQXEA 0325 VPMW

Ik wou gisteravond al wat gaan klokken maar als ik al richtig de 2000 mHz ga moet ik de vcore al naar boven schroeven wil ik dattie stabiel blijft. Ik heb hem nu op 1.99 GHz lopen en vcore op 1.8! Is dit normaal??? Heeft iemand ID hoe ik mijn resultaten kan verbeteren. Als ik nu nog hoger ga klokken dan klapt 3Dmark er weer uit. Of kan dat hij eruit klapt ook een andere orzaak hebben en dat het niet nodig is mijn vcore op te fokken? Als ik de vcore omhoog zet klapt hij er niet meer uit. Iemand enig advies voor me?

[ Voor 21% gewijzigd door GuuZ op 19-10-2003 09:49 ]

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
timothee schreef op 18 October 2003 @ 22:53:
[...]

Hmm...na anderhalve dag probleemloos te hebben gedraaid, heeft het systeempje dat ik gisteren voor een vriend van me in elkaar heb gezet nu ineens stabiliteitsproblemen. Er zit een Asus A7N8X Deluxe mobo in met 2x 256 Mb DDR 400 PC-3200 Geil Ultra CL2 KHS
Dat irritante stemmetje meldt met willekeur bij het booten dat de memory boottest failed. De ene keer houdt ie het dan voor gezien, de andere keer meldt ie direct erna zonder blikken of blozen "starting OS" :?

Ik ga morgen bios versie 1007 flashen (zit nu 1006 in) in de hoop dat het daarmee opgelost is...anders misschien toch maar voor het goedkopere Samsung PC3200 geheugen gaan kijken?! :?
Bordje lijkt in elk geval érg selectief te zijn.

Edit:
Hmm...ik zie net iets dat me een lampje laat branden :) Dat mobo van Asus ondersteund dual channel geheugen en dat benut ie nu als het goed is ook aangezien we geheugenbankje 1 en 3 hebben gebruikt.
Het geheugen dat er nu in zit is dit: http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=10
Specs lijken ok, maar als ik op deze pagina http://www.geilusa.com/products.asp kijk, zie ik dat ze ook een speciale Dual Channel series hebben :? :?
Zou het kunnen dat dit geheugen helemaal niet compatible is met de dual channel feature van dit mobo??? Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
Draai eens memtest om je geheugen te testen. Verander ook eens van dimmsloten, soms kan je errors krijgen in 1 bank maar in een ander dan niet meer :?
Die speciale dual channel series is gewoon marketing. Je kan perfect dual channel draaien met je huidig geheugen (als er niets mis mee is :))

[ Voor 4% gewijzigd door pisart op 19-10-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AMD3000+ en heb um tot 2430MHz overgeclocked, ik heb de Thermalright SLK 900-A. Hoever zou ik ongeveer kunnen gaan met fsb verhogen?
En hoe hoog zou ik mijn core voltage zetten voor optimale performance?

Heeft iemand een goed progje om de cpu temp enzo te zien?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 10:55:
Ik heb een AMD3000+ en heb um tot 2430MHz overgeclocked, ik heb de Thermalright SLK 900-A. Hoever zou ik ongeveer kunnen gaan met fsb verhogen?
En hoe hoog zou ik mijn core voltage zetten voor optimale performance?

Heeft iemand een goed progje om de cpu temp enzo te zien?
Je kan kijken voor dat programmaatje naar moederbord monitor (mbm 5)
En voor die andere vraag van je moet je eenvoudigweg even de faq doorlezen. Een kwestie van trial and error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een kutzooi is dat progje, ik moet dat via dos installen? :S

''Just save it in your WinNT folder and install it from the command line by typing:
C:\WINNT\T2MBMSVC /install''

geef me eens een link van dat motherboard monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Google zelfs een achter motherboard monitor ;) Als je alles wat vlug wilt zonder met instellingen te werken, probeer dan speedfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:41:
wat een kutzooi is dat progje, ik moet dat via dos installen? :S

''Just save it in your WinNT folder and install it from the command line by typing:
C:\WINNT\T2MBMSVC /install''

geef me eens een link van dat motherboard monitor
Here you go:
http://www.chello.nl/~a.vankaam/mbm/download/MBM5340.EXE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Killerhond schreef op 18 October 2003 @ 19:48:
[...]

FF offtopic:
Wat is die subzero4G, is ie beter dan een slk-900a ?? Ik heb al een beetje rond gezocht maar niks gevonden :( Als iemand mij kan zeggen of het een goed beesje is en waarom dat ding zo duur is? 8)7
offtopic:
Is een luchtkoeler die gebruik maakt van een peltier element. Vreet stroom, is duur, en beetje slk800 of 900 koelt beter.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
GuuZ14 schreef op 19 oktober 2003 @ 09:47:
Ik heb een 2500+ AQXEA 0325 VPMW

Ik wou gisteravond al wat gaan klokken maar als ik al richtig de 2000 mHz ga moet ik de vcore al naar boven schroeven wil ik dattie stabiel blijft. Ik heb hem nu op 1.99 GHz lopen en vcore op 1.8! Is dit normaal??? Heeft iemand ID hoe ik mijn resultaten kan verbeteren. Als ik nu nog hoger ga klokken dan klapt 3Dmark er weer uit. Of kan dat hij eruit klapt ook een andere orzaak hebben en dat het niet nodig is mijn vcore op te fokken? Als ik de vcore omhoog zet klapt hij er niet meer uit. Iemand enig advies voor me?
Zo te zien heb je gewoon een erg slechte core, jammer maar helaas. Als je voor 2 Ghz al 1.8 vcore nodig hebt zal je waarschijnlijk niet veel verder meer komen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

Naluh! schreef op 19 October 2003 @ 16:11:
[...]

Zo te zien heb je gewoon een erg slechte core, jammer maar helaas. Als je voor 2 Ghz al 1.8 vcore nodig hebt zal je waarschijnlijk niet veel verder meer komen.
slecht zoals nix aan te doen? OF heb ik kans dat ik als mn waterkoeling af is nog wel wat verder kom?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
GuuZ14 schreef op 19 October 2003 @ 16:15:
[...]

slecht zoals nix aan te doen? OF heb ik kans dat ik als mn waterkoeling af is nog wel wat verder kom?
Dat je core slecht is kun je idd niet veranderen, maar met betere koeling kom je normaal gesproken wel iets hoger, verwacht er alleen geen wonderen van....

Kijk, sommige mensen kunnen hun 2500+ op 11 x 200 draaien op standaard vcore, dat gaat bij jou dus niet lukken, waterkoeling of niet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

GuuZ14 schreef op 19 oktober 2003 @ 16:15:
[...]

Met waterkoeling kun je alleen de temperatuur omlaag brengen, om zo evt. een hogere vcore te kunnen gebruiken. Je processor wordt er jammergenoeg niet beter oc-baar door ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

blegh.... iemand die wil ruilen?

edit: welk stuk uit mn stepping is dan precies verkeerd?

mijn stepping is nogmaals: AQXEA 0325 VPMW

Zou iemand trouwens kunnen toelichten waar ze allemaal ongeveer voor staan?

En betekent de bovenste regel "AXDA2500DKV4D" nog wat?

[ Voor 80% gewijzigd door GuuZ op 19-10-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

GuuZ14 schreef op 19 October 2003 @ 16:38:
blegh.... iemand die wil ruilen?

edit: welk stuk uit mn stepping is dan precies verkeerd?

mijn stepping is nogmaals: AQXEA 0325 VPMW

Zou iemand trouwens kunnen toelichten waar ze allemaal ongeveer voor staan?

En betekent de bovenste regel "AXDA2500DKV4D" nog wat?
Niets in je stepping is verkeerd het is gewoon veel geluk hebben met procs.
Latere weken draaien waarschijnlijk wel iets hader hoewel hele vroege mpm cores ook erg hard gaan maar die zal je nergens meer kunnen krijgen.

Verder is het geluk hebben ik heb de zelfde stepping alleen ui week 30 en die doet 2600MHz stepping zegt dus niet alles.

Bovenste regel betekent niets die zou bij elke proc hetzelfde moeten zijn afgezien van de max temp en std. voltage.

[ Voor 11% gewijzigd door Tjaps op 19-10-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

dus jij hebt dezelfde stepping als mij alleen die blaast veel harder? Waar slaat al die info aan het begin van dit topic over deze en deze stepping zijn wel en niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

GuuZ14 schreef op 19 October 2003 @ 17:27:
dus jij hebt dezelfde stepping als mij alleen die blaast veel harder? Waar slaat al die info aan het begin van dit topic over deze en deze stepping zijn wel en niet goed?
Stepping's:

XPMW
XPAW
TPAW
MPMW
TLPW
TPNW
TPCW
WPMW
VPMW
UPAW
UPCW
SPAW

Op volgorde van overclockbaarheid.
Op volgorde van overclockbaarheid staat daar dus :).
Daarmee bedoelen ze dat die steppings over het algemeen hard gaan.

Maar het is ook niet zo dat als je een XPAW koopt dat hij altijd hard gaat dat ligt gewoon aan de core (hoe goed die gebakken is).

Ik heb nu 2 bartons gehad die alletwee redenlijk onderaan in die lijst staan een UPAW en een VPMW toch gingen deze alletwee harder dan 2500 en de VPMW haalt de 2600 zelfs.

Dus ik heb gewoon geluk dat ik een goed VPMW heb want ik geloof niet dat als ik een XPMW koop dat ik nogeens 100MHz harder kan draaien dan ik nu doe.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.