mijn huidige systeem is helaas niet overclockbaar vanwege mijn mobo. alles zuigt aan mijn huidige systeem (tja, was destijds zo dom geweest om niet zelf samen te stellen, maar om een complete set te kopen. dom dom
)
huidige systeem is:
pentium 4 2,0Ghz
GeForce 4 MX460
(no comment...
)
Seagate 80 GIG @ 5400 RPM (OMG!)
256 DDR PC2100 geheugen Samsung (veel te weinig, ik weet het)
naamloos mobo die op geen enkele manier te overklokken is, OEM versie zonder beschikbare drivers
nou wil ik de volgende uitbreiding gaan doen:
Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 (werd me aangeraden, schijnt echt heeeeel goed mobo te zijn, goed overclockbaar ook)
AMD Athlon XP 2800+ Barton
dualchannel DDR TwinMos 256MB PC3200 (scheelt maar paar euro met PC2700, dus maakt dit uit?)
ATI 9800 SE overclocken naar 9800 PRO (weet het, kan niet altijd, maar toch...)
en andere HD, maar weet nog niets welke. 80 GIG iig. Maar ben er nog niet achter of SATA nu al echt uitmaakt... (wat is beter Seagate of WD? ik wil geen Maxtor!)
nu is mijn vraag:
wat is een geschikte cooler voor dit systeem? (AIR)
let wel, ik wil wel mijn CPU overclocken, naar iets van 2500 MHz (+- 3500+) en de cooler moet dat wel aankunnen
eventuele andere op/aanmerking zijn ook welkom hoor, alle advies is welkom. ik wil nu eens een dik systeem! maar denk dat dat het al aardig is
Ps. sorry als dit beetje veel vragen zijn
, maar wil er zeker van zijn dat ik goed systeem heb, jullie tweakers moeten dat kunnen begrijpen...
huidige systeem is:
pentium 4 2,0Ghz
GeForce 4 MX460
Seagate 80 GIG @ 5400 RPM (OMG!)
256 DDR PC2100 geheugen Samsung (veel te weinig, ik weet het)
naamloos mobo die op geen enkele manier te overklokken is, OEM versie zonder beschikbare drivers
nou wil ik de volgende uitbreiding gaan doen:
Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 (werd me aangeraden, schijnt echt heeeeel goed mobo te zijn, goed overclockbaar ook)
AMD Athlon XP 2800+ Barton
dualchannel DDR TwinMos 256MB PC3200 (scheelt maar paar euro met PC2700, dus maakt dit uit?)
ATI 9800 SE overclocken naar 9800 PRO (weet het, kan niet altijd, maar toch...)
en andere HD, maar weet nog niets welke. 80 GIG iig. Maar ben er nog niet achter of SATA nu al echt uitmaakt... (wat is beter Seagate of WD? ik wil geen Maxtor!)
nu is mijn vraag:
wat is een geschikte cooler voor dit systeem? (AIR)
let wel, ik wil wel mijn CPU overclocken, naar iets van 2500 MHz (+- 3500+) en de cooler moet dat wel aankunnen
eventuele andere op/aanmerking zijn ook welkom hoor, alle advies is welkom. ik wil nu eens een dik systeem! maar denk dat dat het al aardig is
Ps. sorry als dit beetje veel vragen zijn