Speed Touch modem tweak - paar vragen

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Helo. Ik heb een Alcatel Speed Touch Home ADSL-router (die ten onrechte "modem" genoemd wordt, maar da's een ander verhaal) die ik wil tweaken naar 510-firmware. Ik heb de search over dit onderwerp leeggeslurpt en Bruring.com helemaal uitgeprint (zit je daar met een niet-werkende modem terwijl je weet dat op Bruring de oplossing staat 8)7).

(Ik weet dat er nog ergens een topic is met ongeveer precies mijn vragen, maar ik kan het niet terugvinden, vandaar dit topic.)

Het is allemaal vrij duidelijk. Ik kan nu ook telnetten naar m'n modem. Ik heb echter nog een paar vragen:

1. Kan het compleet, helemaal en onherstelbaar misgaan?

2. Bruring stelt dat je een modemtweak naar 510 niet ongedaan kan maken, maar Boxed beweert dat-ie z'n modem van 510 terug heeft getweaked naar Pro. Wie heeft er gelijk?

3. Moet je eerst van Home naar Pro om bij 510 te komen of kan je de Pro-stap eruit laten?

4. Zijn er massale problemen met de tweak geweest, in die zin dat bv. iedereen met een bepaalde tweak een extreem trage upload kreeg of zo?

5. Is de info in de search en op Bruring actueel?

6. Ik heb van de week een Speed Touch 510i v4 geïnstalleerd. Welke versie krijg ik als ik mijn ST Home tweak naar 510, en zit er verschil in functionaliteit tussen de verschillende versies? Zo ja: is dat bij te werken?

7. Wat is je ervaring met de tweak (en *welke* tweak) en kan je me het aanraden?

Bij voorbaat dank voor jullie ongetwijfeld nuttige antwoorden :)

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Eerste en laatste kick..

Bloed, zweet & koffie

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 08:38

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb het ook gedaan. Tenminste, een vriend van me heeft het voor me ingesteld. Ik moet zeggen dat het erg goed werkt, maar helaas kan ik je geen antwoorden geven op je vragen.

Wel misschien wat handige links : http://www.xs4all.nl/~useless/tweak.pdf
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4245

en sowieso het ADSL forum zelf ;)

Suc6

Beauty is in the eye of the beerholder

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Vilenin schreef op 25 September 2003 @ 11:48:

2. Bruring stelt dat je een modemtweak naar 510 niet ongedaan kan maken, maar Boxed beweert dat-ie z'n modem van 510 terug heeft getweaked naar Pro. Wie heeft er gelijk?

3. Moet je eerst van Home naar Pro om bij 510 te komen of kan je de Pro-stap eruit laten?

4. Zijn er massale problemen met de tweak geweest, in die zin dat bv. iedereen met een bepaalde tweak een extreem trage upload kreeg of zo?

6. Ik heb van de week een Speed Touch 510i v4 geïnstalleerd. Welke versie krijg ik als ik mijn ST Home tweak naar 510, en zit er verschil in functionaliteit tussen de verschillende versies? Zo ja: is dat bij te werken?

7. Wat is je ervaring met de tweak (en *welke* tweak) en kan je me het aanraden?

1. Als je met een hamer aan de slag gaat kan het verkeerd aflopen 8)7

2. Als je het modem voorziet van nieuwe firmware en hard reset kan ik me voorstellen dat je terug bent in de oude situatie.

3. Weet ik niet.

4. Heb de tweak zelf toegepast (naar de pro denk ik) en geen problemen ondervonden. Gewoon het stappenplan van bruring gevolgd.

5. Je kan de versies vergelijken van welke hij gebruikt heeft en welke jij hebt.

6. Weet ik niet.

7. Ervaring. Van home naar pro. Erg makkelijk. Het is nu zo dat het modem contact maakt met provider en niet meer een progje op je PC. Het modem (router) zit direct ingeplugd op een switch en vanaf daar zitten 4 pc´s dus direct op internet (incl 1 server (aint.no-ip.org). Geen problemen met snelheden (ook niet in games met4 pc´s tegelijkertijd) en voor de toepassingen die ik gebruik (huis, tuin en keukengebruik + ontwikkeling) werkt het fantastisch!

.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
@HellBeast: Hey bedankt. Je tweede link beantwoord drie vragen in één keer.
2. Boxed heeft gelijk: je kan terugtweaken van 510 naar Home.
3. Home -> Pro -> 510 is nodig, je mag de pro-stap dus niet overslaan.
5. De info op Bruring.com is niet actueel.

@Eijkb: Bedankt :)

[ Voor 11% gewijzigd door CmdrKeen op 26-09-2003 12:56 ]

Bloed, zweet & koffie

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:22

evaarties

Powerball @ 12.582

Vilenin schreef op 25 september 2003 @ 11:48:
Dit kan gebeuren, maar er zijn mensen die hem nog wel kunnen repareren, zie bruring forum

Je kan hem terugtweaken, er zijn echter 2 manieren:

- gebruik van de 1e getweakte 510 firmware, dan zal je moeten HEXediten (dit was bij mij het geval).
- gebruik van nieuwere getweakte 510 firmwares, dan kan je zoals normaal je firmware omdraaien (zie bruring en dan links naar Frans forum).

Je moet eerst naar de Pro toe, dit om PPP verbindingen etc te krijgen in je menu

Mij niet bekend, wel wordt regelmatig je NAT tabel / forward porten tabel leeg gegooid lijkt het. Dit is vrij irritant.

Het forum van bruring is wel redelijk up-to-date geloof ik.

Je krijgt dacht ik versie 3, en iig is het verschil dat je een half werkende uPnP krijgt -> Windows XP ziet je modem wel als uPnP device, maar verder kan je er niks mee (dynamisch porten mappen enzo werkt dus niet).

Mijn ervaring, het is geinig, de webinterface is makkelijker, maar vooral het wegvallen van de portmappings enzo is vervelend. Ik ben weer lekker terug gegaan naar de Pro, doet alles en icm AutoPortMapping is het perfect.

Graag gedaan

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 08:38

HellBeast

Oh My GoT!

Vilenin schreef op 26 september 2003 @ 12:55:
@HellBeast: Hey bedankt. Je tweede link beantwoord drie vragen in één keer.
2. Boxed heeft gelijk: je kan terugtweaken van 510 naar Home.
3. Home -> Pro -> 510 is nodig, je mag de pro-stap dus niet overslaan.
5. De info op Bruring.com is niet actueel.
Hahaha, wat grappig, iemand aan een antwoord helpen die je zelf ook niet weet. :)

Beauty is in the eye of the beerholder

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Upgrade geslaagd.
De upgrade is in één keer geslaagd. Bedankt voor jullie hulp. Voor wie het interesseert: ik heb de poortmapper van Johnwoo (uit de FAQ) gebruikt en het is bijna zonder problemen gegaan. Het enige dat niet meteen werkte is dat de computers in de nieuwe IP-range (10.0.0.x i.p.v. 192.168.0.x) elkaar niet konden benaderen. Dit probleem heeft zichzelf opgelost (de Speed Touch houdt een soort host-to-ip-mapping table bij).

Er zitten ook nog tien onbekende DHCP-clients in m'n lijstje op de ST, maar ik verdenk mijn Cisco AiroPort 350 van stiekeme reserveringen.

Bedankt voor jullie (vooral mentale) hulp.

Bloed, zweet & koffie

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

TIP: Als je de reset knop aan de achterkant van je modem langer dan 50 sec ingedrukt houd is je modem weer als nieuw.
Vilenin schreef op 27 September 2003 @ 15:26:
Upgrade geslaagd.
De upgrade is in één keer geslaagd. Bedankt voor jullie hulp. Voor wie het interesseert: ik heb de poortmapper van Johnwoo (uit de FAQ) gebruikt en het is bijna zonder problemen gegaan. Het enige dat niet meteen werkte is dat de computers in de nieuwe IP-range (10.0.0.x i.p.v. 192.168.0.x) elkaar niet konden benaderen. Dit probleem heeft zichzelf opgelost (de Speed Touch houdt een soort host-to-ip-mapping table bij).

Er zitten ook nog tien onbekende DHCP-clients in m'n lijstje op de ST, maar ik verdenk mijn Cisco AiroPort 350 van stiekeme reserveringen.

Bedankt voor jullie (vooral mentale) hulp.
/HK mode
Dat zijn waarschijnlijk je buren die via jou ADSL op internet zitten. :)

http://www.hroling.nl

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

evaarties schreef op 26 september 2003 @ 12:56:
Mij niet bekend, wel wordt regelmatig je NAT tabel / forward porten tabel leeg gegooid lijkt het. Dit is vrij irritant.
Hier heb ik idd ook last van, is hier geen oplossing voor ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Nog niet gemerkt. Geen oplossing, maar misschien een workaround: script een telnetsessie die al je regels weggooit en toevoegt.

Gaat dit topic er niet over?

[ Voor 29% gewijzigd door CmdrKeen op 27-09-2003 18:12 ]

Bloed, zweet & koffie

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik post even mijn ervaring ermee hoewel je de Tweak al hebt uitgevoerd :)

Via bruring.com/nuke de guide uitgeprint en gevolgt, dit liep probleemloos !!! Alleen het Pro gedeelte ;)
Dan wegens games/FTP enz..... mijn PC als defserver opgegeven, wat best goed werkt behalve dat je NetMeeting enzo kan vergeten, maar met andere programmas is dit opgelost, howel ik nog HET programma ervoor moet vinden maar das mijn probleem :P

Verder heb ik het wel eens dat op mijn SWEEX switch op de modem poort wel eens last heb van collisins maar dat ligt aan de switch, als ik hem aan/uit doe is alles weer OK ;)

Graag gedaan :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1