Kan niet telnetten naar Speed Touch Home

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
<edit>
-----------------------------
Probleem is opgelost door proxy in Internet Explorer uit te zetten. Niet echt voordehandliggend, maar 't werkt wel.
-----------------------------
<einde edit>

Ik ben van plan mijn Alcatel Speed Touch Home te upgraden (de bekende modemhack). Sites gechecked, zoals Bruring.com en de lokale GoT-faq en search, maar ik kan mijn probleem er niet in terugvinden.

Internet werkt prima met de Speed Touch, de webinterface ook, maar ik kan niet met telnet bij de modem! Zodra ik intik: telnet 10.0.0.138 prompt-ie voor een username en zegt-ie meteen dat de verbinding met de host verbroken is.

In de web-interface kan ik hier geen instelling voor vinden.

Wie helpt me uit de brand?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mhuijgen/martin/got/speedtouch.gif

[ Voor 22% gewijzigd door CmdrKeen op 24-09-2003 20:48 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Mocht iemand verdere problemen hebben met deze modem dan raad ik aan de power adapter eruit te trekken en hem daarna weer te laten restarten. Dit fixxed IEX benadering, DHCP toekenning, gateway en een hoop overige problemen. Zet maar in de FAQ ofzo.

Heb je nog steeds problemen(vb NAPT), gewoon nieuwe besturings file uploaden.

Tis echt een prima modem maar hij crasht aleen te vaak.

Verwijderd

Waarom zou je er via Telnet heen gaan als je hem ook via je browser kan bereiken?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 21:49:
Waarom zou je er via Telnet heen gaan als je hem ook via je browser kan bereiken?
Misschien even de topicstart lezen:
Ik ben van plan mijn Alcatel Speed Touch Home te upgraden (de bekende modemhack). Sites gechecked, zoals Bruring.com en de lokale GoT-faq en search, maar ik kan mijn probleem er niet in terugvinden.
Geloof niet dat dat via de webinterface gaat.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

:) Oeps! Wel gelezen, niet aan ged8 bij typen!

Verwijderd

In telnet heb je ook een hoop meer opties....

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

gewoon putty downloaden telnet van windows werkt niet altijd heb van de week het zelfde probleem gehad.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 21:19:
Mocht iemand verdere problemen hebben met deze modem dan raad ik aan de power adapter eruit te trekken en hem daarna weer te laten restarten. Dit fixxed IEX benadering, DHCP toekenning, gateway en een hoop overige problemen. Zet maar in de FAQ ofzo.

Heb je nog steeds problemen(vb NAPT), gewoon nieuwe besturings file uploaden.

Tis echt een prima modem maar hij crasht aleen te vaak.
Mijn uptime van de Alcatel SpeedTouch 510i: 27d 01:10

Och, lijkt me tot nu toe al wel lang zat. Geen vastlopers hier dus ;) :)
Ook telnet, ftp en webadmin gaat prima.
edit:
note: adsl sinds begin augustus, modem af en toe wat verplaatst (stroom dr af geweest dus) en 1 keer verdachte vastloper, maar was t niet (toch wel ff uit en aan gezet)

[ Voor 14% gewijzigd door Joen op 24-09-2003 23:12 ]

Verwijderd

Heh ik vind 27 daagjes ook niet echt lang up ;)
Ach ik zeur natuurlijk, maar tja ik heb dat ding netjes in mijn meterkast in een box weggewerkt, ben er niet zo effe bij.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
bij mij stata ie onder mn bureau.
T is zo'n Multi PC modem.
Nu ie onder mn bureau stata kan ik tenminste de lampjes zien knipperen als er wat op t netwerkje gebeurd :+
K vind et nl wel leuk om te zien welke verbindingen echt actief zijn :P
Pagina: 1