Toon posts:

Webcam + MSN6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
************* ALWEER EEN JA ************

oke, nu wordt ik vast geflamed met zoek beetje rond bla bla voor die mensen: lees me hele post...

Wat heb ik geprobeerd om te zorgen dat de webcam het zou moeten doen:

ik heb echt alles geprobeert poorten opengooien, defserver draaien, heb zelfs de firmware van me router geupdate ( zo een gare Alcatel speedtouch ) you name it.
maar nog werkt het niet.
het vreemde is dat ik wel bestanden kan zenden en ontvangen. Ik weet verder echt niet meer wat ik kan doen.
en ik wil geen alternatief dit hoort gewoon te werken.
ik weet zelf ook wel dat er goede alternatieven zijn, maar probeer dat je ouders maar eens aan hun verstand te brengen. :D

Dus iemand die het wel heeft op kunnen lossen, be my guest

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 21:03 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ok, en wat moeten wij met deze info?

Welke software gebruik je? Windows 3.11? OS2warp?

en "alles" probeer ik nooit bij een probleem, ik zoek meestal andere drivers enzo ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 21:02:

oke, nu wordt ik vast geflamed met zoek beetje rond bla bla voor die mensen: lees me hele post...
erg hé als je zo je topics moet beginnen hé

Ik ken het hoor het gevoel dat je in de klas zit en je vinger niet op durft te steken uit angst dat ze je dom noemen ofzo..

zo gaat het hier tegenwoordig

• dreeke

dreeke

outdated icon

Het is maar net hoe dom je gevonden wil worden.

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 21:06
Ik heb een Belkin broadband router en ik heb ook iets moeten instellen. Je moet het eens proberen als je router DMZ (Demilitarized Zone) ondersteunt jou ip adres daar neer te zetten. Als het goed is moet het dan wel werken.

Ik hoop je hiermee verder geholpen te hebben.

O-)

Verwijderd

Topicstarter
Nah, ik weet precies hoe het hier gaat en voel me daarom Verplicht dat erboven te zetten om normale threads. het OS lijkt me hier niet echt te spraken maar is onder Win98SE

N0zzel, ondersteunt hij niet, zoals er stond zo een gare alcatel speedgeval :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 21:07 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 21:06:
Jawel, DMZ is zelfde als defserver.

Hier al gekeken: [rml]aspfreakout in "[ MSN] Welke poort gebruikt de webcam fun"[/rml]
Defserver is wel de meest logische oplossing die er is, want blijkbaar worden er random poorten gebruikt. Portmappen is dan a bad idea (tm). Had je niet heel toevallig een firewall aanstaan oid?
offtopic:
Soms leidt dit gevoel er zelfs toe dat er alles aan gedaan wordt om niet 'dom' gevonden te worden.

[ Voor 29% gewijzigd door blackd op 24-09-2003 21:11 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 21:02:

Wat heb ik geprobeerd om te zorgen dat de webcam het zou moeten doen:

ik heb echt alles geprobeert poorten opengooien, defserver draaien, heb zelfs de firmware van me router geupdate ( zo een gare Alcatel speedtouch ) you name it.
maar nog werkt het niet.
het vreemde is dat ik wel bestanden kan zenden en ontvangen. Ik weet verder echt niet meer wat ik kan doen.
en ik wil geen alternatief dit hoort gewoon te werken.
ik weet zelf ook wel dat er goede alternatieven zijn, maar probeer dat je ouders maar eens aan hun verstand te brengen. :D

Dus iemand die het wel heeft op kunnen lossen, be my guest
Ik vraag me af wat je ouders hier mee te maken hebben?

Logitech leverde zo'n progje erbij die 'integreerde' in msn

[ Voor 4% gewijzigd door Allochtoon op 24-09-2003 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat die Win98 bak in hun gebruik is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 21:06:
Nah, ik weet precies hoe het hier gaat en voel me daarom Verplicht dat erboven te zetten om normale threads. het OS lijkt me hier niet echt te spraken maar is onder Win98SE

Volgens mij, maar weet het niet heel zeker moet je Windows XP hebben ervoor. Heb tijdens een public Beta een keer die melding gezien bij een maatje van me. heb je de FAQ gechecked op http://messenger.msn.com ?

Succes

• dreeke

dreeke

outdated icon

Als het goed is hangt die optie af van MSN6, en niet van je Windows versie. Onder MSN4 kreeg ik wel regelmatig de melding dat bepaalde dingen niet konden omdat ik Windows 2000 gebruikte en geen XP.

Maar het probleem van de topicstarter klinkt mij meer als een poort die wel geforward moet worden, maar die dat niet wordt.
Alleen heb ik daar niet genoeg info voor. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mwah, dat is ook het enige waar ik nog aan twijfel maar heb net nog maals gelist en toch ziet het er goed uit.
Ik zal ze nog een eer allemaal nalopen

Verwijderd

Weer zo'n gaar topic...

(ik zit dus achter een win2k3 server met ics en op zowel mijn client als de server staan msn 6 en webcam werkt perfect zonder extra configgen + zonealarm pro op client en server + win2k3 firewall(ICF))

Als het echt niet werkt ga je dus van die progsels moeten gebruiken, anders kan je mss proberen alle utp / tcp poorten open te gooien op je router en dan te blokken op je pc'tjes (zodat msn zelf de poorten kan openen).

Geluid en remote desktop sharing werkt bij mij ook niet of ik moet op mijn server de tcp/udp poorten openzetten die blackd van mij gequote heeft :)

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 22:07
Als je gebruik maakt van een router heb je hoogstwaarschijnlijk UPnP functionaliteit nodig. Zoek daar maar eens op in het forum. Ik weet niet of de Speedtouch dat inmiddels ondersteunt.
Bestanden verzenden is meestal door simpel poortmappen op te lossen inderdaad, maar de webcam functionaliteit niet. Zelfs DMZ mode beidt geen oplossing in de gevallen die ik ken.
Alleen Windows ME en XP zijn UPnP enabled besturingssystemen.

[ Voor 41% gewijzigd door dvdhoek op 24-09-2003 21:26 ]

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

***NEWS FLASH***

Ten eerste is een ALCATEL helemaal niet gaar en ten tweede ligt dit aan Messenger zelf ;)

Kortom als je wil webcammen moet je iets als alternatief voor NetMeeting zoeken en zo'n proggie apart naast Messenger gebruiken omdat die namelijk NetMeeting voor het WEBCAM gedeelte gebruikt ;)

Dit is niet zomaar uit mijn duim gezogen want ik heb dit zelf onderzocht ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Mammoth
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Ik haal dit net van de MSN messenger site af:
Een webcam gebruiken
Je kunt de webcam-functie misschien niet gebruiken als je MSN Messenger gebruikt op een ander besturingssysteem van Microsoft dan Windows XP. In eerdere besturingssystemen kun je niet opgeven welk videoapparaat je wilt gebruiken. Als het systeem een ander videoapparaat detecteert voordat het de webcamera detecteert, werkt de webcam-functie wellicht niet.
Hier de betreffende bladzijde.

Als de boven dit bericht staande pointers niet helpen, dan is dit het waarschijnlijk.

There could be only one, too bad it wasn't me

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Mammoth schreef op 24 September 2003 @ 21:30:
Ik haal dit net van de MSN messenger site af:

[...]

Hier de betreffende bladzijde.

Als de boven dit bericht staande pointers niet helpen, dan is dit het waarschijnlijk.
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 21:13:
Dat die Win98 bak in hun gebruik is...
Een beetje kromme zin, maar ik snap wat je bedoelt :+ .

Dat word dus huilen bij je ouders om er alsjeblieft een ander programma op te mogen installeren, waarom eigenlijk, past de hidden pr0n van je pa anders net niet?

• dvdhoek
  • Laatst online: 30-08 22:07
nero355 schreef op 24 September 2003 @ 21:29:
***NEWS FLASH***

Ten eerste is een ALCATEL helemaal niet gaar en ten tweede ligt dit aan Messenger zelf ;)

Kortom als je wil webcammen moet je iets als alternatief voor NetMeeting zoeken en zo'n proggie apart naast Messenger gebruiken omdat die namelijk NetMeeting voor het WEBCAM gedeelte gebruikt ;)

Dit is niet zomaar uit mijn duim gezogen want ik heb dit zelf onderzocht ;)
Zover ik weet kun je NetMeeting meer als voorloper zien van MSN video chat. In MSN is bijvoorbeeld de geluidskwaliteit veel beter dan in NM. Bovendien gebruikt NM een beperkte set aan poorten die je gewoon kunt forwarden op je router (vaak is dat zelfs al voorgedefinieerd in Special Application Support voor het H.323 protocol dat NM gebruikt). Voor NM is UPnP niet nodig, MSN webcam chat heb ik nog nooit zien werken i.c.m. een router zonder UPnP. Moet ik wel bijzeggen dat ik het nu heb over MSN 5 (dia had ook al een eigen video functie, maar die was alleen beschikbaar onder XP), voor MSN 6 heb ik dit nooit onderzocht, dus weet niet of de webcam functie nu ook zonder UPnP zou moeten werken, maar ik vermoed van niet.
Hetzelfde geldt voor de voice conversations.

Verwijderd

Topicstarter
Voor netmeeting kan je trouwens niet gewoon zomaar wat poorten opengooien omdat Netmeeting niet altijd de dezelfde poorten gebruikt maar veranderd van poorten.
en ik wou geen alternatief.
Het hoort gewoon wel te werken :)

Verwijderd

je bent toch niet vergeten om die gare-XP-firewall uit te zetten he?

Verwijderd

Topicstarter
lees, en je zult weten dat ik niet eens op een XP bak zit...

Verwijderd

Waarom heb je niet gewoon hier de vraag gesteld :?

Daar is dit probleem ook al vaak voorbij gekomen.
En welke foutmeldingen krijg je precies?
Ik vind het overigens maar een slechte openingspost :(
Je weet namelijk stiekem al dat hij naar een slote ruikt.
Anders zet je er niet dit boven:

Ook weten wij niet wat alles is. Je hebt misschien goed je best gedaan, je hoort mij dat niet ontkennen, maar zorg dan ook dat dat in de openingspost voorkomt. Dit maakt de mensen meer hulpzaam. Mij iig wel :*)

Ook raad ik je aan eerst hier te posten en vervolgens als ze er daar geen oplossing weten een topic te open.

Dit allemaal terzijde :)
Ik heb dit probleem ook gehad. Dit was met de eerdere Betá's van Messenger 6 maar toch is het op de een of andere manier gaan werken. Probeer de nieuwste Msn te installeren. Ook moet je op je Firewall instellen dan Msn als Server mag optreden. Als ik dit disable dan doet hij het niet. Zeg ook even wat voor Firewall je hebt. Ik gebruik ZoneAlarm en het werkt perfect. Ook ik heb Alcatel. Probeer hem anders te resetten ;)

Succes
Pagina: 1