Toon posts:

Femme heeft het laatste woord

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gaat het onzin forum dicht of niet!

Femme vraagt zich denk ik af wat hij moet doen, zal ik een oplossing zoeken voor het geflame op het onzin forum, of gooi ik het dicht!

Welke oplossing is het gemakkelijkst, dit is geen beledeging aan het adres van Femme, maar denk er aub eens over na wat er verder nog gedaan kan worden.

Omdat sommige mensen niet snappen dat moraalridder erg negatief werd uitgelegd op het OF, je wordt daar voor moraalridder uitgemaakt als je ook maar iets serieus te melden hebt!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 10:10

4POX

Everybody is wired

Vreemd, :?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

vote: sluiten

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 december 2000 20:25 schreef mixmaster het volgende:
vote: sluiten
is het goedkoopst en het gemakkelijkst, en daarmee het meest logische, EN ERG JAMMER!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Het is een cultuur geworden

Maar je kan zonder

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 december 2000 20:30 schreef 4POX het volgende:
Het is een cultuur geworden

Maar je kan zonder
Jij weet niks van de OF cultuur, want jij bent er niet of nauwelijks geweest :)

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mensen... het heet hier nog altijd Gathering of Tweakers.
De laatste tijd zitten er een hoop mensen in de trashcan die daar nooit buiten komen, en met het woord tweaker blijkbaar niks te maken willen hebben :( Dat is ook 1 van de achterliggende oorzaken van het hele gedoe wat tot de sluiting heeft geleid.

Van mij mogen ze iedereen die hier nog nooit buiten de trashcan heeft gepost bannen en automatisch reggen bij Fok of scholieren.com :+

Als ik moet afgaan op hoe het onzinforum de afgelopen tijd geweest is zeg ik ook: sluiten :(

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Vrieskist
  • Laatst online: 05-02 16:22
hmmz

stelling: trashcan naar FOK!
argument: het hoord er thuis

Verwijderd

Op zaterdag 02 december 2000 20:48 schreef Vrieskist het volgende:
hmmz

hoort met een d?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Op zaterdag 02 december 2000 20:33 schreef MV het volgende:

[..]
Jij weet niks van de OF cultuur, want jij bent er niet of nauwelijks geweest :)
Nee, Ik heb geen tijd daarvoor... Ik ben de hele dag bezig met groupwise, VIA en oracle... Wat een leven toch

AKA Rinkel weblog

• BoneZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

je zou bij de index onzin kunnen laten staan maar daaronder een link zetten naar FOK!:)

reality is for people with no imagination

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 09:48
Hmm... ik moet toegeven dat ik niet buiten onzin "kan", even lekker na zo'n kutdag op school wat posten op onzin, en me lekker verlagen tot niveau 0, heerlijk.. maar jammer dat het nu dicht is...

helaas maar waar.

WeppeL

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 13:56

Apache

amateur software devver

ik zat eerst op website & graphics forum, en programming en website scripting, software algemeen, en OS's, en toen is er onzin bijgekomen, je moet eerst tweaker zijn voor je onzin gaat posten hier vind ik dan zou het niveau ook al hoger liggen denk ik.

pas na een aantal posts toegang tot het onzin forum ofzo?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

erg jammer :(

Verwijderd

Topicstarter
het gaat er ook niet om wie de schuld heeft, als het nu maar es doordringt, dat je eerst es moet nadenkten voordat je een topic opend!

Verwijderd

Topicstarter
en trouwens, het flamen is niet het ergste, de reacties des te meer! :(

• TumbleCow
  • Laatst online: 07-12-2025

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

[b]
nouja, misschien dat het er dan nooit had moeten komen, maar da's nu ook een bitje laat..

het is toch wel een onderdeel van GoT, Fok is gewoon weer een heel ander forum...

misschien dat het niet anders kan, maar als het anders kan dan lijkt het me beter om het open te houden...

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Op zaterdag 02 december 2000 23:04 schreef MV het volgende:
en trouwens, het flamen is niet het ergste, de reacties des te meer! :(
Wauw jij moet wel enorm veel respect hebben op het OF, jij kraamt met afstand de meeste crap uit van al die dudes daar... Doe niet zo raar man, of get a life ofzow. Of lees voor de grap wat je zelf schrijft, hopelijk gaan er dan wat bellen rinkelen. Moraalridder my ass. pffffffff

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Topicstarter
moraal = iemands voorstelling van goed en slecht

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 00:24 schreef RubZie het volgende:

[..]
Wauw jij moet wel enorm veel respect hebben op het OF, jij kraamt met afstand de meeste crap uit van al die dudes daar... Doe niet zo raar man, of get a life ofzow. Of lees voor de grap wat je zelf schrijft, hopelijk gaan er dan wat bellen rinkelen. Moraalridder my ass. pffffffff
heb ik ooit zonder reden iemand de grond in getrapt? Ik probeer alleen OF te behouden!

Wat is er mis met wat ik schrijf, zet dat er dan ook ff bij! :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 december 2000 21:44 schreef Apache het volgende:
ik zat eerst op website & graphics forum, en programming en website scripting, software algemeen, en OS's, en toen is er onzin bijgekomen, je moet eerst tweaker zijn voor je onzin gaat posten hier vind ik dan zou het niveau ook al hoger liggen denk ik.

pas na een aantal posts toegang tot het onzin forum ofzo?
'n idee.

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

Zeker wel...minimaal 1000 posts ofzo...
(of 8000 HlpDsK? :Y))

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 03 december 2000 01:10 schreef GraasGast het volgende:
Zeker wel...minimaal 1000 posts ofzo...
(of 8000 HlpDsK? :Y))
8000 is niet zo'n goed idee... dan zit HlpDsK in z'n eentje in de trashcan :D

250 vind ik redelijk :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Topicstarter
me to, dan kom ik geloof ik nog in ook! Beter! :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar eh, krijg je dan niet dat newbies 250 onzin post uitkramen, en dan vervolgens op Onzin mogen komen? Tja het houd ook nooit op he! :(

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 03 december 2000 01:17 schreef MV het volgende:
Maar eh, krijg je dan niet dat newbies 250 onzin post uitkramen, en dan vervolgens op Onzin mogen komen? Tja het houd ook nooit op he! :(
Daar moet uiteraard op gecontroleerd worden. Nutteloze shit in de gewone fora: waarschuwing
Daarna nog steeds nutteloze shit: ban

StatBar.nl - @GoT

• Knightwolf
  • Laatst online: 18-02 06:22
Precies, helemaal gelijk

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 01:15 schreef Mr. B. het volgende:

[..]
8000 is niet zo'n goed idee... dan zit HlpDsK in z'n eentje in de trashcan :D

250 vind ik redelijk :)
Gezellig babbelen met Frank :)

Een ondergrens aan zinnige posts is een goed idee ja.

En spammen om minimum te halen = keiharde ban!

Good plan, let's do this folks :78-)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zondag 03 december 2000 01:17 schreef MV het volgende:
Daar loopt het wel op uit ja, met de junior member-statussen nog vers in het geheugen...

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

* Obi vind wel dat het duidelijk moet zijn dat die 250 posts dan wel BUITEN het OF gemaakt moeten zijn...

Sommigen uit het OF halen 250 posts in 3 dagen in het OF... En de huidige onzinners hebben ook allemaal al meer dan 250 posts, dus dan veranderd er niets.

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 03 december 2000 02:21 schreef Kaj. het volgende:

[..]
Daar loopt het wel op uit ja, met de junior member-statussen nog vers in het geheugen...
As I said... wie crap post om die 250 te halen: waarschuwing
Daarna nog steeds crap: ban

Hoe het de afgelopen tijd geweest is kan het niet verder :(

Ik ben voor een strenger beleid; zero-tolerance is wat overdreven, maar de regels moeten duidelijk zijn (newbies tijdens registratie verplichten de FAQ te lezen) en er moet worden gezorgd dat die ook nageleefd worden.

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 03 december 2000 02:25 schreef Obi het volgende:
* Obi vind wel dat het duidelijk moet zijn dat die 250 posts dan wel BUITEN het OF gemaakt moeten zijn...

Sommigen uit het OF halen 250 posts in 3 dagen in het OF... En de huidige onzinners hebben ook allemaal al meer dan 250 posts, dus dan veranderd er niets.
Een scriptje bakken wat de onzinners die nog geen 250 posts buiten de trashcan gedaan hebben eruit filtert moet niet zo moeilijk zijn lijkt me...

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

I can't believe what I'm hearing :(
als jullie er zo'n last van hebben dan ga je er toch gewoon niet heen?

Komop, laat ons die heerlijk onzin hoek hebben, als ik thuis kom ben ik meestal te afgepaft voor serieuze hardware discussies :(

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 03 december 2000 02:31 schreef minus0ne het volgende:
I can't believe what I'm hearing :(
als jullie er zo'n last van hebben dan ga je er toch gewoon niet heen?

Komop, laat ons die heerlijk onzin hoek hebben, als ik thuis kom ben ik meestal te afgepaft voor serieuze hardware discussies :(
Ga dan naar Fok of scholieren.com! :(

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 02:29 schreef Mr. B. het volgende:

[..]
Een scriptje bakken wat de onzinners die nog geen 250 posts buiten de trashcan gedaan hebben eruit filtert moet niet zo moeilijk zijn lijkt me...
Ach kleine moeite om op overige fora 250 nuttige replies te geven.
Nog eenvoudiger, 250 vragen plaatsen in de andere fora, worden ook als postings gezien.

Wat bereik je dus dat de fora die de moeite waard zijn om te lezen dat ook niet meer zijn.

Lijkt me niet de juiste weg om mensen via de serieuze fora rechten te verlenen op Onzin, hou me hart vast wat er dan gebeurt.

• Mr. B.
  • Niet online
Daarom pleit ik dus ook voor een strenger beleid. 1 waarschuwing; als ze het dan nog niet snappen een keiharde ban :(

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 02:41 schreef Mr. B. het volgende:
Daarom pleit ik dus ook voor een strenger beleid. 1 waarschuwing; als ze het dan nog niet snappen een keiharde ban :(
Je snapt het niet,
Strenger beleid > dus mensen mogen niet meer vragen hoe de layout is van een synchrone null modem kabel of hoe een S-Bus te verlengen ?

Kan zo rustig nog 248 moeilijke en makkelijke vragen stellen, zit 15 jaar in de IT, teletype's tot Cisco level 3 switches, dus.

Tevens zijn heel veel antwoorden in overige fora discutabel omdat veel zgn echte tweakers er ook de ballen verstand van hebben.
Lees elke dag de HW Fora door met een glimlach om mijn lippen om de antwoorden die gegeven worden.
Moet je die eens verbeteren, begin ik dus echt niet meer aan, want ook daar wordt gewoon een flame gestart.

Vindt dus niet dat er een koppeling moet komen tussen echte fora en onzin want dat pakt gegarandeerd verkeerd uit.

• Femme
  • Laatst online: 00:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De meeste mods zijn actief zijn in het onzin forum zijn inmiddels voor sluiting omdat zij het naar verloop van tijd zat zijn om altijd de ellende van anderen over zich uitgestort te krijgen.

Ik wil wel ff een poll bouwen zodat de mening van Tonny de Tweaker gepeild kan worden :).

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Persoonlijk zou ik het jammer vinden als het dicht zou moeten/ blijven, en ik heb ook wel het gevoel dat het met hard optreden beter kan, maar ja... You the boss :)

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 03:00 schreef Femme het volgende:
De meeste mods zijn actief zijn in het onzin forum zijn inmiddels voor sluiting omdat zij het naar verloop van tijd zat zijn om altijd de ellende van anderen over zich uitgestort te krijgen.

Ik wil wel ff een poll bouwen zodat de mening van Tonny de Tweaker gepeild kan worden :).
Kom hier om bij te blijven op IT gebied, werk zelf tegenwoordig als "network engineer" maar wil graag ook van alle andere IT/PC gerelateerde zaken op de hoogte blijven.

Kan ik me voorstellen van die mods.
Zeg ook niet dat het onterecht is, maar koppeling "rechten onzin forum" en serieuze fora werkt denk ik niveau verlagend.
Dan nog liever OF definitief dicht terwijl ik een echte Die-hard OF'er ben, herstel was.
Maar ik vind de kwaliteit van de overige Fora toch belangrijker.

(Neemt niet weg dat ik uitkijk naar de dag dat OF weer open zou gaan)

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Of iets op verzinnen of gewoon dichtgooien.

Ik denk trouwens niet dat iedereen dan in SG gaat spammen.. zo'n gevoel heb ik dan, zo niet -> een hoop banwerk.

Was wel weer flink te merken dat een paar newbies die laatste topic met SP enzow de boel flink aan 't opneuken (pardon my french) waren..

Wel jammer hoor, ik heb er een hoop plezier aan beleeft...

"I sit in my room and imagine the future."

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
Op zondag 03 december 2000 02:33 schreef Mr. B. het volgende:

[..]
Ga dan naar Fok of scholieren.com! :(
onzin is net zo, intressant omdat er toch nog tweakers zitten die in grote lijnen dezelfde rare gedachtenkronkels hebben!

• digifun
  • Niet online

digifun

Op zondag 03 december 2000 03:00 schreef Femme het volgende:

Vooral dat de mods persoonlijk worden aangevallen is :r :r. Onlangs stond er nog een topic in lieve adjes waarin tom in eerste instantie gewoon bedreigd werd http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/80709 dat gaat gewoon veel en veel te ver.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Op zondag 03 december 2000 06:35 schreef outlaw het volgende:

[..]
Vooral dat de mods persoonlijk worden aangevallen is :r :r. Onlangs stond er nog een topic in lieve adjes waarin tom in eerste instantie gewoon bedreigd werd http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/80709 dat gaat gewoon veel en veel te ver.
Dat gaat gewoon veels te ver, das waar.. Maargoed er zullen altijd dat soort gassies zijn. Dat voorkom je gewoon niet.

Verwijderd

Wat ik vreemd vind is dat je dan niet gewoon die gasten er uit flikkert met een ban ipv het hele forum dicht te gooien.

Verwijderd

Gewoon puntensysteem, in alle fora buiten onzin kun je +1 krijgen als je post zinnig is en als iemand het een kutpost vind kan hij hem gewoon op 0 zetten, hoemeer punten je zelf hebt, hoe meer je op 0 kunt zetten, maar wel zo dat alles op 0 gezet kan worden in totaal ongeveer, daarbij kunnen adjes en global mods het altijd.. voor elke post op onzin raak je 1 punt of .5 punt kwijt ofzow.

Om op onzin te mogen postten moet je zoiezo nog eens een bepaald aantal hebben.. en dan is het pas echt feest!

Overigens vraag ik me af of je op SG punten moet kunnen krijgen want dat is ook niet zo een frisse boel (niet verliezen daar iig)

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 03 december 2000 06:16 schreef poohbeer het volgende:

[..]
onzin is net zo, intressant omdat er toch nog tweakers zitten die in grote lijnen dezelfde rare gedachtenkronkels hebben!
Klopt, daarom ben ik ook voor een onzinforum voor tweakers.
Veel figuren die nu in het OF zitten hebben met het woord tweakers niks te maken :(

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 07:40 schreef HlpDsK het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat je dan niet gewoon die gasten er uit flikkert met een ban ipv het hele forum dicht te gooien.
Dat zou niets oplossen. Mensen worden gebanned op naam, dus maken ze een nieuwe naam en zijn ze nog vervelender. Ze een ip ban geven is ook geen doen omdat er
a: variabele ip adressen zijn
b: er anonymous proxies zijn
c: mensen vanachter een bedrijfs proxy surfen

Door het onzinforum gewoon volledig weg te halen haal je de kern van het probleem weg. mooi. houden zo.

Ps, Femme: de voornaamste reden dat Mods zo worden aangevallen ("") is omdat ze eronder zetten dat ze het hebben gedaan. Maak dan gewoon een moderator user die door alle mods wordt gebruikt, Laat ze ergens opschrijven (private forum) dat hij het geweest is die een bepaalde topic heeft gesloten en probleem opgelost.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zie een hoop ideeen die allemaal op hetzelfde werk neerkomen: heel veel extra werk.

Bijhouden van zinvolle postingen en een minimum posting-niveau, veel controle op onzin etc, bannen van de regelrechte flamers, modereren op OF (hehe). Da's allemaal veel werk. Nu nog een oplossing waarvan zelfs de adjes denken: da's makkelijk, dan hoef ik niet veel meer te doen.
De weg van de minste weerstand is de juiste.

Verwijderd

ecteinascidin: ik denk zelf dat een zelfregulerend forum het makkelijkste is. Op het moment dat een forum bekend staat om het "hoge" niveau (zie slashdot), dan zal je het wel laten om daar onzin te gaan posten omdat je dan weet dat je met de gond gelijk wordt gemaakt. De simpelste oplossing is denk ik nog wel om een aantal mensen "beperkt" mod te maken zodat er genoeg controle is.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zondag 03 december 2000 15:16 schreef Paz het volgende:
ecteinascidin: ik denk zelf dat een zelfregulerend forum het makkelijkste is. Op het moment dat een forum bekend staat om het "hoge" niveau (zie slashdot), dan zal je het wel laten om daar onzin te gaan posten omdat je dan weet dat je met de gond gelijk wordt gemaakt. De simpelste oplossing is denk ik nog wel om een aantal mensen "beperkt" mod te maken zodat er genoeg controle is.
lijkt me een goed idee...
minusone is nu bezig een tijdelijk forum op te zetten. mischien kunnen we daar zoeits wat je zegt, eens gaan proberen.

Als dat goed werkt, kan het onzin forum op GoT weer open. en kunnen we dit instellen.

MAar ik denk niet dat ze zoiets op GoT moeten gaan proberen. Simpelweg omdat OF op dit moment gewoon onder TE hoge spanning staat.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Precies DJ...ff een maandje wachten ofzo...

1 januari of weer open! :P

Verwijderd

Jongens, ik snap jullie niet.

Waarom allemaal zo MOEILIJK!?

Het is heel makkelijk. Gewoon een gesloten forum. Net zoals bijv. DFF FXP, of Delerium FXP.

Dat je pas toegang krijgt tot een bepaalde sectie als je het verdient. Dus niet elke dag 100 newbee's die ergenissen ophalen. En als iemand lastig is, mik je hem er gewoon uit.

[Let op]De oplossing[/let op]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

newbies zijn de schuld van het sluiten van het forum?

ik meen van wat ik heb meegekregen dat dat nét even anders was:
- de specifieke flame-thread: ingaan op flame door een top10-poster (in aantallen dan) flames van drie anderen, geen newbies
- dezelfde dag; het fucken met html-layout: ergste kwam van top10-poster (in aantallen dan)

ook anderen in deze twee gevallen (binnen paar uur) waren heus niet net ge-regd, maar langer actief en zouden toch op de hoogte moeten zijn van de regels.

anti-newbie-manie voorkomt enkel de eens-in-de-zoveel-tijd lamer (hasjboer, henne) maar meen niet dat deze jochies de sluiting veroorzaakt hebben

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

niet mee eens om te sluiten... :(

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Op zondag 03 december 2000 16:27 schreef RM-rf het volgende:
newbies zijn de schuld van het sluiten van het forum?

ik meen van wat ik heb meegekregen dat dat nét even anders was:
- de specifieke flame-thread: ingaan op flame door een top10-poster (in aantallen dan) flames van drie anderen, geen newbies
- dezelfde dag; het fucken met html-layout: ergste kwam van top10-poster (in aantallen dan)

ook anderen in deze twee gevallen (binnen paar uur) waren heus niet net ge-regd, maar langer actief en zouden toch op de hoogte moeten zijn van de regels.

anti-newbie-manie voorkomt enkel de eens-in-de-zoveel-tijd lamer (hasjboer, henne) maar meen niet dat deze jochies de sluiting veroorzaakt hebben
Niet helemaal waar...dat er ook toptieners hebben geklooid okee, maar het zijn de newbie's die vet op die flames in gaan lopen hakken, en die de html toestand gaan lopen neppen waardoor het echt irritant word...

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

ik heb een hele simpele oplossing

SLUITEN DIE HAP

Waar is tweakers.net en got voor bedoeld?????? JUIST voor technisch gerelateerde dingen, als je onzin wil ga dan naar het fok forum, dat is veel beter voor alle pubertjes die onzin willen plaatsen :(

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 23:04 schreef bitbyter_ het volgende:
ik heb een hele simpele oplossing

SLUITEN DIE HAP

Waar is tweakers.net en got voor bedoeld?????? JUIST voor technisch gerelateerde dingen, als je onzin wil ga dan naar het fok forum, dat is veel beter voor alle pubertjes die onzin willen plaatsen :(
Dit lijkt me idd een prima oplossing!

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Rot ff op met je muziekje SnelleSjonnie... :(

"I sit in my room and imagine the future."

• McCormick
  • Laatst online: 06-12-2024
offtopic:
Horen meer mensen ook een muziekie op deze page?

Ja dus, :(

• AntonT
  • Laatst online: 19-02 14:07

AntonT

One Ton!

Op maandag 04 december 2000 00:55 schreef Theeboon het volgende:
Rot ff op met je muziekje SnelleSjonnie... :(
Banned & reacties worden getrashed.

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 01:31 schreef AntonT het volgende:

[..]
Banned & reacties worden getrashed.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81855

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Deze thread nog een keertje doorlezend merk ik dat een aantal mensen niet helemaal begrijpen waar het nu om gaat.
Er wordt net gedaan of Onzin na één of twee voorvallen gesloten wordt.
Dat is niet zo!
Eigenlijk is er vanaf het begin steeds gedonder geweest; soms wat meer, soms wat minder, maar het is NOOIT rustig geweest in het OF.

We hebben met veel(!) geduld het zaakje onderhouden; sinds de start van het OF is de banlist nog nooit zo lang geweest en zijn er nog nooit zoveel treads gesloten.
Maar het geduld is op.
Zelfregulering: hebben we geprobeerd, maar helpt geen donder. Een beetje flamer trekt zich namelijk niets aan van commentaar, en vindt het zelfs leuk om mensen op de kast te krijgen. Zelfregulering werkt alleen bij mensen die je kent (ruim begrip op een forum, weet ik) en daardoor makkelijker teruggefloten kunnen worden.
Zero Tolerance: we werden helemaal ziek van alle zeik die we over ons heenkregen. En ookal hebben we een olifantenhuid wat dat betreft; het houdt een keer op.
Tijdelijke sluiting: hebben we ook gedaan, heeft héééél even gewerkt, maar daarna werd het nog erger.

Ik hoop dat, als het OF voorgoed dichtblijft, de "nuttige onzinners" (i.e. diegenen die ook op de andere forums hun steen bijdragen) hun visie op andermans problemen willen blijven geven: ieders inbreng wordt gewaardeerd.

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 08:53 schreef Kaj. het volgende:Ik hoop dat, als het OF voorgoed dichtblijft, de "nuttige onzinners" (i.e. diegenen die ook op de andere forums hun steen bijdragen) hun visie op andermans problemen willen blijven geven: ieders inbreng wordt gewaardeerd.
Ben ik ook zeker van plan, maar ik wil ook gewoon 's avonds FF wat kunnen babbelen en wat 'good clean fun' hebben op het OF.
Ik zou het zonder OF echt minder leuk vinden. Die irritante kleuters negeer ik gewoon. Ik reageer er niet eens op.
Maar nu zijn alle gezellige topics ook een halt toegeroepen. Ik heb bv. een paar leuke moppen, maar die worden in SG niet echt gewaardeerd. Sja ..

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 08:53 schreef Kaj. het volgende:
Deze thread nog een keertje doorlezend merk ik dat een aantal mensen niet helemaal begrijpen waar het nu om gaat.
Er wordt net gedaan of Onzin na één of twee voorvallen gesloten wordt.
Dat is niet zo!
Eigenlijk is er vanaf het begin steeds gedonder geweest; soms wat meer, soms wat minder, maar het is NOOIT rustig geweest in het OF.

We hebben met veel(!) geduld het zaakje onderhouden; sinds de start van het OF is de banlist nog nooit zo lang geweest en zijn er nog nooit zoveel treads gesloten.
Maar het geduld is op.
Zelfregulering: hebben we geprobeerd, maar helpt geen donder. Een beetje flamer trekt zich namelijk niets aan van commentaar, en vindt het zelfs leuk om mensen op de kast te krijgen. Zelfregulering werkt alleen bij mensen die je kent (ruim begrip op een forum, weet ik) en daardoor makkelijker teruggefloten kunnen worden.
Zero Tolerance: we werden helemaal ziek van alle zeik die we over ons heenkregen. En ookal hebben we een olifantenhuid wat dat betreft; het houdt een keer op.
Tijdelijke sluiting: hebben we ook gedaan, heeft héééél even gewerkt, maar daarna werd het nog erger.

Ik hoop dat, als het OF voorgoed dichtblijft, de "nuttige onzinners" (i.e. diegenen die ook op de andere forums hun steen bijdragen) hun visie op andermans problemen willen blijven geven: ieders inbreng wordt gewaardeerd.
Het is heel jammer voor de mensen die zich wel wisten gedragen, het was zo ideaal, een forum waarop je je kennis kan delen, en als je hersentjes te pijn doen door de kennis verstand op nul te zetten en te gaan onzinnen...

Hebben jullie al in de toekomst gekeken? Wat te doen met de onzinners cq onzintopics in de overige fora? Sorry maar ik kan niet de hele tijd serieus blijven, onzin maakt een deel uit van mijn karakter en dat zal bij meerdere het geval zijn... Wordt dit getolereerd en beginnen we dan overnieuw met veel onzin topics in stuffis general en dan een nieuwe trashcan openen over een tijdje als dit zootje diep in de grijze hersenmazza is gezonken?
Of worden er maatregelen getroffen over geheel GoT?

btw op Fok! zijn tweakers niet welkom tenminste ze hebben daar zich een beeld van nerds die zich lopen af te rukken op pamela anderson... En ik denk dat menig tweaker zich daar ook niet op zijn plek zal voelen aangezien de doelgroep anders is (behalve dan voor de toeristische "tweak(st)ers")

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 12:11

Nietzman

Woei!

Van mij mag onzin helemaal en definitief dicht....

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 08:53 schreef Kaj. het volgende:
Tuurlijk maar waarschijnlijk minder omdat ik nu de site nog maar 1 of 2 maal daags zal gaan checken op nieuws en wetenswaardigheden.
In het OF deed je gewoon af en toe "active topics" en zag je welke vragen gesteld waren.
Zat er iets voor je bij, ging je daar naartoe, gaf antwoord/hulp om daarna zo snel als mogelijk weer terug naar OF te gaan:D.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zie even het probleem niet van de mensen die na het "serieus doen" met Hardware willen "Onzinnen".

Als je dat zo graag wilt, dan ga je na het "serieus doen" toch lekker naar FOK! ?

Ik bedoel, die "Onzin" hoeft toch niet per definitie _hier_ te gebeuren ?

En kom nu niet aan met de reden "Ja maar hier zijn alle andere mensen ook Tweakers"

Want :

A.) 50 % van de onzinners weten nog niet eens hoe ze windows moeten installen

B.) Het gaat in 95% van de gevallen ook helemaal niet over "Tweaken", sterker nog, het is vaak niet eens enigzins computer-related.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Omdat dat toch andere onzin is als op Fok. De invalshoek is toch die van de Tweaker.

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 09:50 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik zie even het probleem niet van de mensen die na het "serieus doen" met Hardware willen "Onzinnen".

Als je dat zo graag wilt, dan ga je na het "serieus doen" toch lekker naar FOK! ?

En kom nu niet aan met de reden "Ja maar hier zijn alle andere mensen ook Tweakers"

Want :

B.) Het gaat in 95% van de gevallen ook helemaal niet over "Tweaken", sterker nog, het is vaak niet eens enigzins computer-related.
Weet je wat het is... Zo'n forum is een soort community... je moet zeker wel interactie hebben tussen jouzelf en je medeposters... Het wordt zelf een soort kennisengroep van je, je leert de mensen te herkennen aan hun iccon/naam en leert ze misschien zelfs wat beter kennen...
Je zal je op het ene forum thuisvoelen en op het andere niet...
Dat komt ook door gezamelijke interesses...
Ik kan niet op twee veschillende fora actief posten... heb ik een tijdje tussen fok en GoT gedaan maar ben toch meer naar GoT gaan trekken omdat hier immers de mensen zitten met dezelfde interesses... Ik heb vorig jaar 3 verschillende vriendengroepen gehad, 2 van mezelf en 1 van mijn vriend... ik kan daar mijn aandacht niet tussen verdelen dus heb ik uiteindelijk de groep gekozen waar ik me het meest bij thuis voelde... begrijp je wat ik bedoel???
Het is makkelijker gezegd dan gedaan...
Ik denk dat als onzin wegblijft de beste oplossing nog is: het forum dat minusone heeft aangemaakt (:* voor minusone!)

btw ik weet hoe ik windows moet installen, ik weet hoe ik linux moet installen, ik kan met databases werken, ik kan programmeren (het is mijn werk), ik kan websites maken etc. etc.
Er waren idd een aantal die weinig van computers afwisten maar er zijn er genoeg die wel een passie voor computers hebben...

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 10:05 schreef Llewella het volgende:

[..]
Weet je wat het is... Zo'n forum is een soort community... je moet zeker wel interactie hebben tussen jouzelf en je medeposters... Het wordt zelf een soort kennisengroep van je, je leert de mensen te herkennen aan hun iccon/naam en leert ze misschien zelfs wat beter kennen...
Je zal je op het ene forum thuisvoelen en op het andere niet...
Dat komt ook door gezamelijke interesses...
Ik kan niet op twee veschillende fora actief posten... heb ik een tijdje tussen fok en GoT gedaan maar ben toch meer naar GoT gaan trekken omdat hier immers de mensen zitten met dezelfde interesses... Ik heb vorig jaar 3 verschillende vriendengroepen gehad, 2 van mezelf en 1 van mijn vriend... ik kan daar mijn aandacht niet tussen verdelen dus heb ik uiteindelijk de groep gekozen waar ik me het meest bij thuis voelde... begrijp je wat ik bedoel???
Het is makkelijker gezegd dan gedaan...
Ik denk dat als onzin wegblijft de beste oplossing nog is: het forum dat minusone heeft aangemaakt (:* voor minusone!)
95% mee eens! (5% niet want het forum van minusOne is brak en traag. Ik wil OF, maar dan zonder kleuters)

Je woorden over community zijn exact die woorden die ik al maanden verkondig. Ben het er roerend mee eens.

Verwijderd

Volgens mij is irc uitgevonden voor onzin of vergis ik mij nu?

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 09:50 schreef GaMeOvEr het volgende:

Want :

Bullshit, zeker 75% is tweaker.. geen 50%

Ja sure, het is inderdaad vanuit een tweakers invalhoek zoals HLPDSK zei en het is toch minimaal 15% WEL computer-related, en verder.. Op Stuffis Generalis is het ook niet echt computer related

Verwijderd

Ik krijg net een ideetje. Misschien zou het mogelijk zijn om het onzin forum onder een andere pagina te hosten (zeg: bij fok! voegen) en dan alsnog ook hier laten zien. op dat moment is Fok! verantwoordelijk voor de inhoud van de topics en de moderatie ervan en houden de huidige onzinforummers die ook graag in de andere fora rondneuzen/vragen stellen het directe contact met GoT.

gewoon een ideetje. reacties aub.

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 23:56
verplaatsen of gewoon ophouden te laten bestaan vind ik geen goede oplossing. Zelf post ik niet zo heel veel (ik lees wel behoorlijk wat) en als ik wat post dan is dat imho wel nuttige info. Ik vond de Onzin altijd gaaf, je kan er over dingen kletsen met mensen met dezelfde interesses.
Ik ben voor de gein eens op FOK wezen kijken, maar dat is zwaar FOKket-up, het niveua is zwaar beneden peil. Ik post ook in andere secties, maar in de Onzin kun je gewoon gezellig kletsen, het is idd een soort community. De bijbehoorende stress van deze studie/werk-richting kun je er gewoon lekker kwijt met (in eht algemeen) mensen van gelijke interesses.
Ik denk idd dat een soort van sub-adjes een oplossing zouden bieden.
Eventueel weet ik soieso al een aantal namen die daar voor in aanmerking komen (zoals ik al zei, ik lees behoorlijk wat)...

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Verwijderd

Ik ben het wel eens metde mensen die zeggen dat je als tweakers community wel wilt kunnen blijven onzinnen ... puur serieus hier en onzin ergens anders (FOK!) dat vind ik dus geen combinatie.

Misschien ben/was ik niet de meest die-hard onzinner, maar dat betekent niet dat ik daarover geen mening heb. Ik ben voor opening. En idd. moet er "iets"worden gevonden op mensen die alleen komen onzinnen

wat daar laat ik me dan nu ff niet over uit, er is al genoeg gezegd en geruzied daarover denk ik ...
Pagina: 1