Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.531 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Ik zit ongeveer 1.3 km van de centrale af, en heb een 2048/1024 besteld. Ben benieuwd wat mijn snelheid gaat worden.

Maar ja, als bij de lijncheck blijkt dat ik dat dat abbo niet kan, vertellen ze mij dat en bieden ze een ander abbo aan. Wel zo netjes

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

dolby schreef op 14 oktober 2003 @ 12:03:
Neem de settings die Draytek aangeeft voor Cistron, werkt prima voor Demon

http://www.draytek.nl/rou...0e&fw=2.00a&telco=cistron
Ok, bedankt, het enige verschil is die Broadband Access op Enable i.p.v. Disable.
Alleen vraag ik mij af waar die optie voor is, voor mijn gevoel is die optie
om de settings te kunnen veranderen van de router van buitenaf via internet,
en dat lijkt me niet zo veilig, of betekent het wat anders?
Als ik zelf internet via Demon heb ga ik dat nog wel proberen, gaat wel lukken :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 14 October 2003 @ 15:38:
als je nu opzegt zit je aan chello vast tot eind november.. voor het begin van de komende maand opzeggen :{
Ik ben op 27 september naar de UPC winkel geweest (werkt makkelijkst) en kon per 27 oktober chello af laten sluiten. Het gaat dus per maand qua dagen, niet per kalendermaand.
Ik moet alleen zelf mijn modem komen inleveren, maar dat doe ik graag als ik Demon heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Genghis Khan schreef op 14 October 2003 @ 15:02:
Weet iemand misschien hoe lang het ongeveer duurt om een BelBasis abonnement aan te laten sluiten op een kale tweede telefoonlijn? :).

En hoe lang duurt het ongeveer om Demon aan te vragen op die tweede lijn als het BelBasis abonnement al actief is?
Onderstaande antwoorden zijn gebaseerd op MIJN ervaring, kan bij jou natuurlijk anders gaan.

Antwoord op vraag 1: 5 dagen (als na controle blijkt dat alles in orde is)
Antwoord op vraag 2: drie tot vier weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:18

MikeWazowski

Look into my eye

Ik krijg dus net mijn bevestiging van opzegging binnen van Planet, blijkt dat mijn abbo niet tot 28/11/03 loopt (de datum waarop ik het aangevraagd heb), maar tot 01/02/04 (de eerste van de maand na welke mijn verbinding officieel opgeleverd was). Dan mis ik dus de huidige aanbiedingen van Demon :(.
Nou kan ik natuurlijk dan weer wachten tot Demon met een nieuwe aanbieding komt (en zolang met een 56k modem gaan werken :|), maar is het ook mogelijk om de KPN ervan te overtuigen om mijn ADSL eerder te slopen, dus nog dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bel de KPN dsl desk en leg het ze uit,misschien kunnen ze wat regelen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

rally

Deyterra Consultancy

sweeper schreef op 14 October 2003 @ 17:36:
Ik krijg dus net mijn bevestiging van opzegging binnen van Planet, blijkt dat mijn abbo niet tot 28/11/03 loopt (de datum waarop ik het aangevraagd heb), maar tot 01/02/04 (de eerste van de maand na welke mijn verbinding officieel opgeleverd was). Dan mis ik dus de huidige aanbiedingen van Demon :(.
Nou kan ik natuurlijk dan weer wachten tot Demon met een nieuwe aanbieding komt (en zolang met een 56k modem gaan werken :|), maar is het ook mogelijk om de KPN ervan te overtuigen om mijn ADSL eerder te slopen, dus nog dit jaar?
Yup dat kan. Heb ik ook al eens gedaan voor een klant van me.

je moet alleen aangeven dat je wel bereid bent om de abbonnementskosten te voldoen t/m het einde van de contractduur.
Hij heeft toen 3 maanden "boete" betaald, maar daardoor bespaarde hij wel fors of de aansluit- en modemkosten ( bijna € 400,--).
Je moet alleen even extra goed opletten dat je het schriftelijk bevestigd krijgt en zorg ervoor dat je RUIM ( 3-4 weken) van te voren de lijn laat afsluiten. Bij hem zijn we bijna 2 weken bezig geweest om KPN er van te overtuigen dat de prik van de lijn te krijgen :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

sweeper schreef op 14 oktober 2003 @ 17:36:
Gewoon even emailen met Demon, aardige mensen daar, krijg altijd een duidelijk antwoord terug, dat was bij HccNet wel anders.
Misschien gaan ze zowiso de aktie verlengen, het loopt zo goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
@cjdijk: vriend van me heeft zijn alcatel speedtouch home in de bbned mode gezet. En raad eens wat, Demon doet het gewoon terwijl hij pas over een week zijn modem krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op 12 October 2003 @ 19:10:
[...]

Als BBned de lijn gaat testen terwijl KPN er nog op zit, dan wordt de aanvraag geweigerd en dan kan je het opnieuw aanvragen, opnieuw met 1 week afkoelperiode. Wat je moet doen is gewoon 4-5 dagen voor de einddatum van KPN je Demon aanvragen.
In de NG's stond het volgende:
Kan iemand dit bevestigen die op deze manier BBned/Demon opgeleverd heeft gekregen? Ik lees nu net in de nieuwsgroepen het volgende:
[message=0,noline]In de NG's stond het volgende[/message]:
KPN moet (anders wordt je aanvraag geweigerd) de opzegging administratief
hebben verwerkt, dit is in de praktijk een dag of 4 a 5 na afsluiting in de
centrale.
Je kan naar het tel nummer op de KPN brief bellen om de administratieve
verwerking te controleren.
Ik heb voor de zekerheid pas aangevraagd na de telefonische controle.
Van alle kanten tegenstrijdige berichten, graag wat opheldering van iemand die de lijn al opgeleverd heeft gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
@Thozzer: Over informatie wat ik gaf, ik had Demon gebeld om met hun te regelen zodat ik zo weinig mogelijk tijd zonder internet zit. Die info gaven ze door aan mij, ik neem aan dat het juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om je systeemnaam die je hebt moeten kiezen bij het aanvragen van ADSL Express te laten wijzigen?

Ben er namelijk niet tevreden over. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 18:56:
Is het mogelijk om je systeemnaam die je hebt moeten kiezen bij het aanvragen van ADSL Express te laten wijzigen?

Demon weet er wel een oplossing voor, bel ze effe is toch gratis nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Weet iemand of het mogelijk is om te zeggen dat wij pas per (bijvoorbeeld) 31 december internet willen? Of eventueel zeggen dat we pas die datum de modem willen ontvangen en dat we dan ook niet hoeven te betalen voor de tijd ervoor?
Anders heb je grote kans dat we een tijd dubbel moeten betalen voor en chello en demon, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op 14 oktober 2003 @ 19:17:
Weet iemand of het mogelijk is om te zeggen dat wij pas per (bijvoorbeeld) 31 december internet willen? Of eventueel zeggen dat we pas die datum de modem willen ontvangen en dat we dan ook niet hoeven te betalen voor de tijd ervoor?
Anders heb je grote kans dat we een tijd dubbel moeten betalen voor en chello en demon, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Volgens mij is dat onmogelijk. Heb ook Chello en ben pas van plan om mijn Chello abo op te zeggen als mijn Demon i-link ook daadwerkelijk is opgeleverd en werkt.
Ik heb namelijk ook geen idee hoe snel / traag Chello is met het verwerken van die opzeggingen. Zul je net zien dat ze uitgerekend daarmee heel snel zijn :+
Nee... dan maar een maandje of twee dubbel betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Heb ook een vraag , de afstand van je telefoonaansluiting naar je modem kan dit ook nog invloed hebben op de snelheid. Telefoonaansluiting en computer liggen zo'n 15 meter uitelkaar. Wil dus de modem bij mijn computer hebben dus ik leg een telefoonkabel van voor in de woning naar achteren ( 15 meter ). Kan ik dan nog vertraging van de lijn verwachten ??

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Dacht het niet, maar reken het zo uit dat je zegmaar 3 weken overlapping hebt. Dan betaal je hoogstens een halve maand dubbel.
Bij mij ging de eerste keer iets fout (verkeerde isdn nummer gegeven) en moest toen helemaal opnieuw aanmelden. Dus ik haal het waarschijnlijk net met internet overloop. Eind deze maand eind chello en de gister bericht ontvangen van demon dat over 3 weken mijn lijn wordt opgeleverd.
Als ik de modem eerder dan einde van deze maand ontvang en demon connectie doet het ben ik erg blij.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:23
Terrestra schreef op 14 oktober 2003 @ 19:27:
Heb ook een vraag , de afstand van je telefoonaansluiting naar je modem kan dit ook nog invloed hebben op de snelheid. Telefoonaansluiting en computer liggen zo'n 15 meter uitelkaar. Wil dus de modem bij mijn computer hebben dus ik leg een telefoonkabel van voor in de woning naar achteren ( 15 meter ). Kan ik dan nog vertraging van de lijn verwachten ??
Heeft zeer zeker invloed, zorg ervoor dat het modem zo dicht mogelijk bij de telefoonaansluiting zit, 15 meter is echt te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nou wij willen per 1 of 2 november dan aanvragen en dan gaat chello er rond oud en nieuw uit, dus dan valt het mee. We wilden het eerst eerder aanvragen, maar dan wordt de overlap wel heel erg groot. En tot zover ik weer kan je chello alleen per de eerste van de volgende maar eruit gooien. (komt neer dat je minimaal nog een maand chello hebt zodra je het opzegt.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Dan NU chello opzeggen, en aangeven dat je wilt dat het 30 november moet worden afgesloten.
Demon op 25 October bestellen. 25 + 7 dagen bedenk tijd = 4 november. Dan ongeveer 10 dagen lijncheck dus 14 novembert wordt de lijn goedgekeurd. Vanaf dan nog maximaal 3 weken. En je betaalt volgens mij pas na die drie weken alle internet daarvoor is mooi meegenomen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Laatst online: 02-08 11:17
Joppe schreef op 14 October 2003 @ 19:33:
[...]

Heeft zeer zeker invloed, zorg ervoor dat het modem zo dicht mogelijk bij de telefoonaansluiting zit, 15 meter is echt te veel.
en als ik ipv de telefoonkabel een utp (normaal/cross ?? ) kabel neerleg. zodat de modem direct bij de telefoonaansluiting komt te staan

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

The Conman schreef op 14 October 2003 @ 18:02:
@cjdijk: vriend van me heeft zijn alcatel speedtouch home in de bbned mode gezet. En raad eens wat, Demon doet het gewoon terwijl hij pas over een week zijn modem krijgt
Ah, dat is goed nieuws, zelf ga ik mijn KPN modem ook direct proberen zodra de lijntest succesvol is afgerond. :)
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 18:56:

Afzeggen en opnieuw aanvragen, tenminste als je hem korter dan een week geleden hebt aangevraagd, anders idd. even bellen. :)
Terrestra schreef op 14 October 2003 @ 19:27:
Misschien dat de maximaal haalbare snelheid iets minder is,
zelf denk ik dat het wel mee valt, de afstand van je huis naar de centrale is vele malen groter.
Hier heb ik ook ingeveer 15 meter kabel tussen de splitter en mijn modem.
Alleen is dat geen telefoonkabel, maar coax kabel, nog van vroeger toen ik nog kabelinternet had.
Die gebruik ik nu al 2 jaar zonder problemen voor Adsl via KPN.
Heel misschien dat ik daarmee wel de maximale snelheid haal :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Terrestra schreef op 14 October 2003 @ 19:47:
[...]

en als ik ipv de telefoonkabel een utp (normaal/cross ?? ) kabel neerleg. zodat de modem direct bij de telefoonaansluiting komt te staan
een UTP kabeltje (normaal) kan tot 100meter, dat is geen probleem. Overigens ligt mijn modem ook bij mijn PC, de telefoonkabel ernaartoe is ongeveer 10 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 18:05:
[...]

In de NG's stond het volgende:
Kan iemand dit bevestigen die op deze manier BBned/Demon opgeleverd heeft gekregen? Ik lees nu net in de nieuwsgroepen het volgende:

[...]

Van alle kanten tegenstrijdige berichten, graag wat opheldering van iemand die de lijn al opgeleverd heeft gekregen ;)
Volgens mij zeggen ze precies hetzelfde, alleen Conman rekent de afkoelperiode wel mee, en de NG's rekenen de afkoelperiode niet mee.
Tenminste dan klopt het precies wat ze beide zeggen.
Dus je vraagt Demon 4 dagen voor einde KPN Adsl aan,
en dan gaat Demon pas beginnen met meten 4 dagen na einde KPN Adsl. :)
Op 20-10-2003 ga ikzelf kijken of ze bij KPN de boel afsluiten, kan ik zien aan het Line Sync ledje op mijn modem,
als het goed is gaat die uit, en als BBNed erop komt gaat die weer aan.
Ik heb horen zeggen dat je in feite de boel gewoon de hele tijd aan kan laten staan tijdens het afsluiten/testen/aansluiten. :D

Overgens heb ikzelf al wel gemerkt dat je beter geen 7 dagen ervoor kan aanvragen.
Bij mij is het namelijk zo, einde HccNet op 17-10-2003, einde KPN Adsl op 20-10-2003.
Ik had Demon aangevraagd 11-10-2003, zodat ze bij Demon op 18-10-2003 konden gaan meten.
Alleen kreeg ik pas die middag nadat ik het aangevraagd had een brief van KPN, waarin dus die datum van 20-10-2003 instond.
Dus toen heb ik hem direct weer geannuleerd, en 14-10-2003 opnieuw aangevraagd.
Zodat ze van Demon op 21-10-2003 kunnen gaan meten.
Wat een stelletje :X dat ze dat niet gewoon gelijktijdig kunnen doen, HccNet en KPN. :(

Gelukkig heb ik net die tip van The Conman gekregen. _/-\o_
Ik ga direct na een succesvolle lijntest mijn KPN modem proberen met BBNed settings.
Als bij mij de lijntest ook maar 1 dag duurt, dan valt het nog mee. :P
Als ik dan 3 weken later mijn Demon modem opgestuurd krijg, ben ik al 3 weken op Demon aan het internetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 14 October 2003 @ 21:32:
[...]

Gelukkig heb ik net die tip van The Conman gekregen. _/-\o_
Ik ga direct na een succesvolle lijntest mijn KPN modem proberen met BBNed settings.
Als bij mij de lijntest ook maar 1 dag duurt, dan valt het nog mee. :P
Als ik dan 3 weken later mijn Demon modem opgestuurd krijg, ben ik al 3 weken op Demon aan het internetten >:)
Laten we hopen dat het dan goed gaat, Ik zal me modem ook configen op BBned settings, en kijken of ik ondertussen ken internetten before the modem arrives >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Terrestra schreef op 14 oktober 2003 @ 19:27:
Ik heb mijn kabel vandaag ingekort met een paar meter, m'n modem sync'ed nu opeens op 864 kilobit/sec upstream ipv op 704 kilobit/sec zoals voorheen... :)

Scheelt dus wel ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 14-10-2003 21:41 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

Welk programma gebruiken jullie eigenlijk om de nieuwsgroepen leeg te trekken :P Ik gebruikt tot nu toe Xnews, maar om dan gebruik te maken van de 3 beschikbare threads moet je moeilijk doen met 3 verschillende queues.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
OMX2000 schreef op 14 oktober 2003 @ 21:45:
Welk programma gebruiken jullie eigenlijk om de nieuwsgroepen leeg te trekken :P Ik gebruikt tot nu toe Xnews, maar om dan gebruik te maken van de 3 beschikbare threads moet je moeilijk doen met 3 verschillende queues.
Je kan toch gewoon 1 queue gebruiken voor 3 threads, wanneer eentje klaaar is wordt de eerste van de queue naar de vrije threadslot gegooid. En zo maar door.

Nu je het toch over newsgroepen hebt, bij Demon heb je dus een 140TB servertje. Is het unlimited dataverkeer hier naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op 14 October 2003 @ 21:45:
Ik gebruik Newsleecher (www.newsleecher.com). Is echt een supertool.
-kan incompletes downloaden
-XPAT search op newsserver
-queues tijdelijk saven
-etc
-etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Allereerst, m'n lijn is niet officieel opgeleverd via e-mail, maar ik wilde
toch "de gang van zaken" weten hoe het gaat bij Demon.
Ik kreeg geen mac-adres te zien, toen ik online kwam vanmiddag!

Ik heb mijn account aangevraagd op 5 september jl. en die is techn.
goedgekeurd op 29 sept., op 4 oktober heb ik het Zyxel ethernetmodem
(650-31) ontvangen van Demon.

Vandaag (14 okt.) heb ik alles aangesloten en gekeken of er al wat te
snoepen viel (surfen etc.) en ja hoor... een verbinding!

Ik kreeg een ip-adres: 62.212.xxx.xx.
Subnetmask: 255.255.254.0
Standaard Gateway: 62.212.134.1
DHCP server: idem
DNS server: 62.212.128.11
62.212.128.12
Lease verkregen: 14102003 16.16 uur
Lease verlopen: 14102003 17.16 uur

Even Speedtest gedaan en zag deze snelheid:
Down: 103.5 KByte/sec
Upload: 53.7 KByte/sec

Even later (ongeveer een uur) viel de verbinding spontaan weg (paniek bij
alle "internet-verslaafden" in huis), waarna verbinding haperend terugkwam.

Ik heb een 2048/512 account aangevraagd (5sept.) en krijg deze snelheid,
klopt dit wel of moet ik gewoon afwachten, want op dit moment heb ik geen
recht van spreken, omdat er geen off. oplevering is geweest?

Als ik het goed begrijp, dan zal volgens "het statement"op de Demon site,
deze snelheid t.z.t. worden verdubbeld naar: 8192/1024, klopt dit?

Het blijkt nu (na een "tracert") dat de ip-adressen niet van Demon zijn :( , maar van:

62.212.134.1 = dhcp-xsdsl.xenosite.net
62.212.128.11/12 = ns1/2.xenosite.net

Bij navraag bij supportafd. (vanavond)werd ik verwezen naar de dslexpress customer service, omdat ik nog niet officieel vrijgegeven was, maar dit is toch heel vreemd wat er nu gebeurd, hebben ze misschien een verkeerde account aan mij toegewezen?

Wat gebeurd er in hemelsnaam??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweenie
  • Laatst online: 15-08 13:11
OMX2000 schreef op 14 October 2003 @ 21:45:
GrabIt (http://www.shemes.com/) werkt super! Tot 8 verbindingen om te downloaden.

[ Voor 67% gewijzigd door kweenie op 14-10-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 18:56:

Nee, is helaas niet mogelijk. Als je nog in de cool-off zit kan je natuurlijk annuleren en opnieuw aanvragen met de juiste systeemnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

The Conman schreef op 14 October 2003 @ 22:29:
[...]

Je kan toch gewoon 1 queue gebruiken voor 3 threads, wanneer eentje klaaar is wordt de eerste van de queue naar de vrije threadslot gegooid. En zo maar door.

Nu je het toch over newsgroepen hebt, bij Demon heb je dus een 140TB servertje. Is het unlimited dataverkeer hier naar toe?
Is al meerdere keren langsgekomen in dit topic.
Demon zal in principe zowiso nooit iets zeggen over jouw dataverkeer,
maar nieuwsgroepen dat is lokaal verkeer voor hun,
dus dat is zowiso helemaal geen enkel probleem :)
kweenie schreef op 14 October 2003 @ 23:06:
[...]

GrabIt (http://www.shemes.com/) werkt super! Tot 8 verbindingen om te downloaden.
Thanks, die schijnt idd. de beste te zijn, ik had de link nog niet. :)
Welke versie is het beste? Eigenlijk liever geen Beta, maar dat zijn ze allemaal :?
GrabIt 1.4.7 ßeta (build 856) 27/07/2003 1.117.550
GrabIt 1.4.6 ßeta 08/02/2003 1.113.334
GrabIt 1.4.5 ßeta 19/01/2003 1.107.422
GrabIt 1.4.4 ßeta 19/10/2002 1.033.406
GrabIt 1.4.3 ßeta 14/09/2002 1.018.523
GrabIt 1.4.2 ßeta 16/03/2002 830.770
GrabIt 1.4.1 ßeta 20/02/2002 803.734
GrabIt 1.3.6 ßeta 15/07/2001 702.624
apacer schreef op 14 oktober 2003 @ 23:05:
Allereerst, m'n lijn is niet officieel opgeleverd via e-mail, maar ik wilde
toch "de gang van zaken" weten hoe het gaat bij Demon.
Ik kreeg geen mac-adres te zien, toen ik online kwam vanmiddag!

Ik heb mijn account aangevraagd op 5 september jl. en die is techn.
goedgekeurd op 29 sept., op 4 oktober heb ik het Zyxel ethernetmodem
(650-31) ontvangen van Demon.

Vandaag (14 okt.) heb ik alles aangesloten en gekeken of er al wat te
snoepen viel (surfen etc.) en ja hoor... een verbinding!

Ik kreeg een ip-adres: 62.212.xxx.xx.
Subnetmask: 255.255.254.0
Standaard Gateway: 62.212.134.1
DHCP server: idem
DNS server: 62.212.128.11
62.212.128.12
Lease verkregen: 14102003 16.16 uur
Lease verlopen: 14102003 17.16 uur

Even Speedtest gedaan en zag deze snelheid:
Down: 103.5 KByte/sec
Upload: 53.7 KByte/sec

Even later (ongeveer een uur) viel de verbinding spontaan weg (paniek bij
alle "internet-verslaafden" in huis), waarna verbinding haperend terugkwam.

Ik heb een 2048/512 account aangevraagd (5sept.) en krijg deze snelheid,
klopt dit wel of moet ik gewoon afwachten, want op dit moment heb ik geen
recht van spreken, omdat er geen off. oplevering is geweest?

Als ik het goed begrijp, dan zal volgens "het statement"op de Demon site,
deze snelheid t.z.t. worden verdubbeld naar: 8192/1024, klopt dit?

Het blijkt nu (na een "tracert") dat de ip-adressen niet van Demon zijn :( , maar van:

62.212.134.1 = dhcp-xsdsl.xenosite.net
62.212.128.11/12 = ns1/2.xenosite.net

Bij navraag bij supportafd. (vanavond)werd ik verwezen naar de dslexpress customer service, omdat ik nog niet officieel vrijgegeven was, maar dit is toch heel vreemd wat er nu gebeurd, hebben ze misschien een verkeerde account aan mij toegewezen?

Wat gebeurd er in hemelsnaam??? 8)7
Zeer vreemd, maar ik zou wel even bellen met Demon,
misschien dat er een fout gemaakt is met aansluiten. :?
Bij Demon krijg je toch een ip dat begint met 212 (correct me if I am wrong). :P

Nieuw topic: wie kan er het meeste dagen internetten via Demon, voordat zijn lijn officieel is opgeleverd. :)

[ Voor 3% gewijzigd door cjdijk op 15-10-2003 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Voor diegenen die het weten willen, 13/09 aangevraagd, 11/10 modem ontvangen, 14/10 opgeleverd. 1 Week wachttijd en 3 weken strak. _/-\o_

Ik heb trouwens 2048/512 besteld. Geleverd: 2048/1024. De upgrade moet dus nog plaats vinden, het statement van Demon zegt helaas niet dat mensen in de week van 13/9 (die een mailtje hebben gehad waar ze aan konden geven speed upgrade of lager abbo) direct met de nieuwe instellingen konden internetten.

Hoewel dus in de administratie verwerkt is dat ik 8192/1024 zou moeten hebben is dit dus niet geleverd. Hmmz even bellen met de administratie dus.

Verder alles toppie Demon ! :>

Ohja ik heb een 82.161 IP gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hachy op 15-10-2003 08:49 . Reden: IP toegevoegd ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrr, dan ben ik de enige waarbij ze het verkloten. Het modem kreeg ik redelijk snel, maar daarna nog 2 weke gewacht en toen zag ik dat de lijn het zou doen. Maar geen dsl lampje op me modem ofzo :( Ze gaan het uitzoeken, maar ze schieten niet echt op en ik heb dat internet echt weer nodig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

cjdijk schreef op 15 October 2003 @ 05:42:

Nieuw topic: wie kan er het meeste dagen internetten via Demon, voordat zijn lijn officieel is opgeleverd. :)
Ja, da's dus nie eerlijk he ;) Bij mij was de lijn al opgeleverd voor het modem binnen was (oftwel zelfde dag lijn opgeleverd + modem verstuurd :P )

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb nog steeds geen Track&Trace nummer gekregen, hoe kan dit? Krijg ik dat nummer pas als er een modem leverbaar is oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
eX0duS schreef op 15 October 2003 @ 10:54:
Ik heb nog steeds geen Track&Trace nummer gekregen, hoe kan dit? Krijg ik dat nummer pas als er een modem leverbaar is oid?
Als je modem op de post gaat wordt de barcode van de tpg-sticker gescand. Op dat moment verschijnt het t&t-nummer. Er zijn vrij plotseling een enorm aantal lijnen in de 'geaccepteerd' status geplaatst door bbned, dus er moeten enorm veel modems verzonden worden. Het kan dus een paar dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2048/1024 klinkt wel leuk maar wat ik nou nooit snap hoeveel is dat nou in kb/s ? Zon beetje 100 kb/s per seconde?

Heb nu chello basic is dat nu sneller dan?

bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Hachy schreef op 15 October 2003 @ 08:47:
Voor diegenen die het weten willen, 13/09 aangevraagd, 11/10 modem ontvangen, 14/10 opgeleverd. 1 Week wachttijd en 3 weken strak. _/-\o_

Ik heb trouwens 2048/512 besteld. Geleverd: 2048/1024. De upgrade moet dus nog plaats vinden, het statement van Demon zegt helaas niet dat mensen in de week van 13/9 (die een mailtje hebben gehad waar ze aan konden geven speed upgrade of lager abbo) direct met de nieuwe instellingen konden internetten.

Hoewel dus in de administratie verwerkt is dat ik 8192/1024 zou moeten hebben is dit dus niet geleverd. Hmmz even bellen met de administratie dus.

Verder alles toppie Demon ! :>

Ohja ik heb een 82.161 IP gekregen.
Thanks, zeer bruikbare info :)
Jammer voor je dat je je oude KPN modem niet even had aangesloten,
dan had het waarschijnlijk nog sneller gekund. :Y)
Of had je hiervoor geen Adsl van KPN ;)
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 09:50:
Grrrrr, dan ben ik de enige waarbij ze het verkloten. Het modem kreeg ik redelijk snel, maar daarna nog 2 weke gewacht en toen zag ik dat de lijn het zou doen. Maar geen dsl lampje op me modem ofzo :( Ze gaan het uitzoeken, maar ze schieten niet echt op en ik heb dat internet echt weer nodig. :(
Even kijken, je splitter zit goed, zeg je, je kan nog even proberen helemaal geen splitter te gebruiken,
voor het geval dat je splitter misschien defect is (zou ook nog kunnen),
dus direct je modem op de inkomende lijn, en je telefoon helemaal niet aangesloten. :)
Heb je hiervoor ook Adsl gehad (van KPN)?
Anders vrees ik dat je toch even moet wachten op een monteur of zo. :(
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:31:
2048/1024 klinkt wel leuk maar wat ik nou nooit snap hoeveel is dat nou in kb/s ? Zon beetje 100 kb/s per seconde?

bedankt,
In de praktijk is het downloaden met aftrek van overhead ongeveer delen door 10.
Dus 2048=205 kilobyte per seconde.
En 1024=102 kilobyte per seconde.

MAAR: Als je aan het maximum zit spelen er nog meer dingen mee,
afstand van de centrale en kwalitiet van het koper.
De download van 8192 zal nooit 819 kilobyte per seconde halen, maar in de buurt komen.
De upload van 1024 zal nooit 102 kilobyte per seconde halen, maar in de buurt komen.
Een abbonnement 1024/512 zal in principe wel het maximale halen van 102/51 kilobyte per seconde. :)

[ Voor 20% gewijzigd door cjdijk op 15-10-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
8 mbit is gewoon de maximale bandbreedte die ADSL kan leveren toch? Dus je krijgt gewoon de max aan bandbreedte. :) Ergens is vastgesteld dat ADSL niet meer kan leveren dan 8 mbit down en 1 mbit up, zoiets was het toch?

[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 15-10-2003 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 10:01
cjdijk schreef op 15 October 2003 @ 05:42:

Thanks, die schijnt idd. de beste te zijn, ik had de link nog niet. :)
Welke versie is het beste? Eigenlijk liever geen Beta, maar dat zijn ze allemaal :?
GrabIt 1.4.7 ßeta (build 856) 27/07/2003 1.117.550
GrabIt 1.4.6 ßeta 08/02/2003 1.113.334
GrabIt 1.4.5 ßeta 19/01/2003 1.107.422
GrabIt 1.4.4 ßeta 19/10/2002 1.033.406
GrabIt 1.4.3 ßeta 14/09/2002 1.018.523
GrabIt 1.4.2 ßeta 16/03/2002 830.770
GrabIt 1.4.1 ßeta 20/02/2002 803.734
GrabIt 1.3.6 ßeta 15/07/2001 702.624
[offtp]
Alles is beta, omdat de maker gewoon steeds beter is om het beter te laten lopen, stabieler ed. :)
Ik gebruik zelf de nieuwste versie van grabit, en ben daar erg tevreden over. Als je 1.4.6 gebruikt, kan je -als je een explorercrash krijgt- fluiten naar je grabit. En wat er nog meer is verandert dat je nu incomplete bestanden ook binnen kan trekken, zodat je dmv par2-bestanden de files kan repareren. :9
[/offt]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11

Crusader

Arc Nature

cjdijk schreef op 15 oktober 2003 @ 05:42:
[...]
maar nieuwsgroepen dat is lokaal verkeer voor hun,
Nee hoor.
Doe maar eens een traceroute naar news.demon.nl :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Crusader schreef op 15 oktober 2003 @ 13:39:
[...]

Nee hoor.
Doe maar eens een traceroute naar news.demon.nl :)
Yep, dat is internationaal verkeer. Demon besteed news uit aan het Amerikaanse Supernews... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Wildfire schreef op 15 October 2003 @ 14:28:
[...]

Yep, dat is internationaal verkeer. Demon besteed news uit aan het Amerikaanse Supernews... :)
Laat ik het anders zeggen.
Als je hun vraagt hoe het daarmee zit, dan krijg je als antwoord dat het lokaal verkeer voor hun is.
Dat is tenminste al vaker langsgekomen in dit topic.
Maar je hebt gelijk dat het idd. een buitenlandse server is.
Ik denk dat ze een bepaalde overeenkomst hebben, waardoor ze een vast bedrag betalen, onafhankelijk van het dataverkeer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11

Crusader

Arc Nature

Wildfire schreef op 15 October 2003 @ 14:28:
[...]

Exactement!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vandaag ook Demon DSL besteld. De 512/256 variant.
Ik kon eerst (vlak na aanvraag) wél inloggen bij 'Mijn DSL Express', maar nu opeens niet meer. Hij zegt keer op keer dat mijn 'login incorrect' is, terwijl ik 100% zeker weet dat ie wél correct is. In meerdere browsers geprobeerd ook. Capslock en Filtertoetsen staan niet aan nee 8)7

Is de 'Mijn DSL Express' tijdelijk niet bereikbaar ofzo. Hebben anderen dit 'probleem' ook?
Zou wel graag willen weten wat er nu fout is :?

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11:45

Chiron

Moderator Discord
werkt prima hier

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 10:36

rally

Deyterra Consultancy

Tweeke schreef op 15 oktober 2003 @ 16:41:
Is de 'Mijn DSL Express' tijdelijk niet bereikbaar ofzo. Hebben anderen dit 'probleem' ook?
Zou wel graag willen weten wat er nu fout is :?
Ik heb het net geprobeerd en ik kan gewoon inloggen met de combinatie van mijn systeemnaam en wachtwoord.

Even een vraagje... heb jij toevallig een uitroepteken in je wachtwoord. Er was nl. een bug waardoor je wachtwoord niet meer werkte als je er een "!" in had.
Volgens Demon was dit inmiddels opgelost, maar het zou kunnen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
rally schreef op 15 oktober 2003 @ 16:51:
[...]

Ik heb het net geprobeerd en ik kan gewoon inloggen met de combinatie van mijn systeemnaam en wachtwoord.

Even een vraagje... heb jij toevallig een uitroepteken in je wachtwoord. Er was nl. een bug waardoor je wachtwoord niet meer werkte als je er een "!" in had.
Volgens Demon was dit inmiddels opgelost, maar het zou kunnen.
Neehoor, geen uitroeptekens of andere vreemde tekens in systeemnaam of ww.....

Ik hoopte eigenlijk dat het niet aan mij, maar aan Demon zou liggen. Niet dus.
Nou ja, als het morgen nog zo is, dan bel ik de helpdesk even. Die kan alleen maar béter zijn dan die van Casema (huidige provider) :| :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Tweeke schreef op 15 oktober 2003 @ 17:10:
[...]
Neehoor, geen uitroeptekens of andere vreemde tekens in systeemnaam of ww.....

Ik hoopte eigenlijk dat het niet aan mij, maar aan Demon zou liggen. Niet dus.
Nou ja, als het morgen nog zo is, dan bel ik de helpdesk even. Die kan alleen maar béter zijn dan die van Casema (huidige provider) :| :)
Als je je systeemnaam post (of mailt naar sanderp@nl.demon.net), kan ik even kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
nu we het daar toch over hebben..

bij het inschrijven moest je systeem wachtwoord en email wachtwoord kiezen.
dat email wachtwoord werkt dus niet, ik moet het systeem wachtwoord gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
chimo schreef op 15 October 2003 @ 17:29:
nu we het daar toch over hebben..

bij het inschrijven moest je systeem wachtwoord en email wachtwoord kiezen.
dat email wachtwoord werkt dus niet, ik moet het systeem wachtwoord gebruiken :?
Systeemnaam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:31:

bedankt,
2048 Down 1024 Up geeft theoretisch 256 KB down en 128 KB up.
praktijk komt dat uit op 200-210 Down en 100-110 Up

Chello basic is vooral trager in de up 16 KB max volgens mij, down zou therotisch moeten kunnen maar afhankelijk van de hoeveelheid chellogebruikers bij jou in de buurt, meer gebruikers geeft lagere down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
chimo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 17:31:
[...]

2048 Down 1024 Up geeft theoretisch 256 KB down en 128 KB up.
praktijk komt dat uit op 200-210 Down en 100-110 Up

Chello basic is vooral trager in de up 16 KB max volgens mij, down zou therotisch moeten kunnen maar afhankelijk van de hoeveelheid chellogebruikers bij jou in de buurt, meer gebruikers geeft lagere down
2048 x 1000 = 2048000 / 1024 = 2000 / 8 = 250 Kb/sec
1024 x 1000 = 1024000 / 1024 = 1000 / 8 = 125 Kb/sec

toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op 15 oktober 2003 @ 17:36:
[...]

toch?
Nee 2048kbyte/8 = 256KB en 1024kbyte/8 =128KB

Download snelheid: 256.0Kbyte/s (2.0Mbit/s)
Upload snelheid: 128.0Kbyte/s (1,024.0Kbit/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Oele_ schreef op 15 October 2003 @ 17:20:
[...]

Als je je systeemnaam post (of mailt naar sanderp@nl.demon.net), kan ik even kijken wat er aan de hand is.
Na een reboot + cache-clear/cookies/temporary i.net files eruit etc. doet ie het opeens wel..... ik snap niet waarom....maar goed. Ik heb heb niets meer te klagen dus. Fijn die support via fora en nieuwsgroepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Nu online
Goede keus geweest Demon.
Alleen liep effe te rotzooien met de instellingen van het modem...ipv 0/35(BBned) had ik er 0/34(Babyxl)in moeten zetten.
Een week geleden al linesync en gister "officieel" aangesloten.
Kortom tot nu toe hele goede ervaringen met Demon(inclusief de track & trace van het modem)
Nu nog braafjes afwachten tot de verhoging komt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Ik ben bang dat je toch een verkeerd wachtwoord invult. Maar goed, als je wel kan inloggen met je gewone wachtwoord, kan je hier: http://www.password.nl.demon.net/webtoegangscode.cgi een nieuw pop3 wachtwoord instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

chimo schreef op 15 October 2003 @ 17:36:
[...]

toch?
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 17:39:
[...]

Nee 2048kbyte/8 = 256KB en 1024kbyte/8 =128KB

Download snelheid: 256.0Kbyte/s (2.0Mbit/s)
Upload snelheid: 128.0Kbyte/s (1,024.0Kbit/s)
Helaas, weleens van overhead gehoord?
Nogmaals mijn al eerder gegeven antwoord herhalen dan maar.
In de praktijk is het downloaden met aftrek van overhead ongeveer delen door 10.
Dus 2048=205 kilobyte per seconde.
En 1024=102 kilobyte per seconde.

MAAR: Als je aan het maximum zit spelen er nog meer dingen mee,
afstand van de centrale en kwalitiet van het koper.
De download van 8192 zal nooit 819 kilobyte per seconde halen, maar in de buurt komen.
De upload van 1024 zal nooit 102 kilobyte per seconde halen, maar in de buurt komen.
Een abbonnement 1024/512 zal in principe wel het maximale halen van 102/51 kilobyte per seconde. :)
Het abbo 2048/1024 zal dus ongeveer 205/80 kilobyte per seconde worden,
download van 2048 wordt wel gehaald, upload 1024 niet, afhankelijk condities.

[ Voor 7% gewijzigd door cjdijk op 15-10-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
dat weet hij ook wel natuurlijk. het ging hem om de theoretische snelheid hoe je die berekend en die was fout.

Trouwens het valt me op dat de snelheid van het 2048 abbo wel laag is. 50kb/s onder het theoretisch maximum. ik zit met men 512/256 op 60-61 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smokey schreef op 15 October 2003 @ 18:55:
dat weet hij ook wel natuurlijk. het ging hem om de theoretische snelheid hoe je die berekend en die was fout.

Trouwens het valt me op dat de snelheid van het 2048 abbo wel laag is. 50kb/s onder het theoretisch maximum. ik zit met men 512/256 op 60-61 kb/s
Misschien beetje overdreven :X ? Een maat van mij zit met 512/256 via Demon Internet NL en haalt max 53/54 KB/s stabiel.

Check ook Speedtest results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beetje overdreven ? Een maat van mij zit met 512/256 via Demon Internet NL en haalt max 53/54 KB/s stabiel.
Ik zit hier ook rond de 53, met BBned, 100 m van centrale af, en 512/256 abbo natuurlijk ;) (waarneer komt die upgrade :P )

Mijn vraag:.....
<span style="color: blue">Modbreak:
Warezrequests zijn hier niet toegestaan!</span>

Sorry, ik had niet in de gaten dat ik specefiek om warez vroeg, nou ik zoek wel weer wat verder of anders mijn mail weten jullie als ik dat wel mag zeggen O-)

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

smokey schreef op 15 October 2003 @ 18:55:

Trouwens het valt me op dat de snelheid van het 2048 abbo wel laag is. 50kb/s onder het theoretisch maximum.
Ik heb momenteel 2048/1024 (upgrade naar 8192/1024 volgt nog), zit op ongeveer 1.5km van de centrale en ik haal bij grote downloads vanaf NL servers toch gemiddeld zo'n 230 kilobyte/sec...

M'n modem sync'ed op 864 kilobit/sec voor de upstream, komt in de praktijk uit op 80 - 85 kilobyte/sec.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 15-10-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:59
Ik heb nu nog basic adsl bij xs4all. Als ik een line sync doe met mijn tweaked alcatel geeft ie aan:

Attainable line rate : 4116 kbit/sec
Attainable Atm rate : 3680 kbit/sec
Used line rate : 1016 kbit/sec
Fast used Atm rate : 768 kbit/sec

Is dit normaal of betekent dit dat ik beter geen 8 mbit kan nemen.

Ik zit op 2km van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Kanter schreef op 15 October 2003 @ 19:53:
Ik heb nu nog basic adsl bij xs4all. Als ik een line sync doe met mijn tweaked alcatel geeft ie aan:

Attainable line rate : 4116 kbit/sec
Attainable Atm rate : 3680 kbit/sec
Used line rate : 1016 kbit/sec
Fast used Atm rate : 768 kbit/sec

Is dit normaal of betekent dit dat ik beter geen 8 mbit kan nemen.

Ik zit op 2km van de centrale.
A ttainable ATM rate is belangrijkste, volgens mij is dat max haalbare op die lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 11:43
Wij zijn ook aan het overwegen om naar Demon te gaan, alleen mijn ouders vinden het een probleem dat ze demon heten... Ze zouden zich opzich wel willen aanmelden, maar dan met een ander email-adres.

Is het ook mogelijk om een ander POP-adres te gebruiken en dan gewoon via de SMTP van demon weer te versturen? Dus dat andere mensen dan niet naar een x@y.demon.nl adres hun mail hoeven te versturen? En als jij dan een mail stuurt, zie je dan als afzender nog het *.demon.nl adres? Of is er misschien een andere manier op dit 'probleem' op te lossen.

Aan berichten als: "Stel je niet zo aan" heb ik in dit geval niet zoveel....

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

sweeper schreef op 14 October 2003 @ 17:36:
Een update: ik heb naar aanleiding van jullie opmerkingen even gemailed met de Customer Service van Demon. En wat krijg ik (binnen 1 dag :)) als antwoord retour? "U kunt zodra u die zekerheid heeft van de KPN inderdaad al bij ons aanvragen, uw aanvraag wordt dan tot de datum van vrijkomen van uw Telefoonlijn (het daadwerkelijk eraf halen van het ADSL signaal van PLanet) vastgehouden.". YES! Dus toch gewoon mogelijk! Lijkt me een goede tip om even te vermelden. Demon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Scooper schreef op 15 October 2003 @ 21:24:
Wij zijn ook aan het overwegen om naar Demon te gaan, alleen mijn ouders vinden het een probleem dat ze demon heten...
Jah, deze discussie had ik ook met mijn vrouw. Niet dat we bijgelovig zijn, maar ik moet zeggen dat ik het ook nogal vreemd vind staan, dat woord "demon" }). Geeft zo'n nare bijklank he. Is er een andere betekenis bedoeld dan waar we het nu over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Wij zijn ook aan het overwegen om naar Demon te gaan, alleen mijn ouders vinden het een probleem dat ze demon heten... Ze zouden zich opzich wel willen aanmelden, maar dan met een ander email-adres.

Is het ook mogelijk om een ander POP-adres te gebruiken en dan gewoon via de SMTP van demon weer te versturen? Dus dat andere mensen dan niet naar een x@y.demon.nl adres hun mail hoeven te versturen? En als jij dan een mail stuurt, zie je dan als afzender nog het *.demon.nl adres? Of is er misschien een andere manier op dit 'probleem' op te lossen.

Als email het enige probleem is, dan laat je ze toch een hotmail adres nemen.
Welke provider hebben jullie nu dan?
Vaak kun je gewoon je bestaande account omzetten in een gratis account,
en behoud je daarmee je oude niet-demon email adres.
Je gebruikt gewoon je nieuwe Demon email adres niet,
en blijft je oude email adres gebruiken. :)
sweeper schreef op 15 oktober 2003 @ 21:37:
[...]
Jah, deze discussie had ik ook met mijn vrouw. Niet dat we bijgelovig zijn, maar ik moet zeggen dat ik het ook nogal vreemd vind staan, dat woord "demon" }). Geeft zo'n nare bijklank he. Is er een andere betekenis bedoeld dan waar we het nu over hebben?
Eigenlijk vind ik het wel een beetje bij me passen. })
Maar wat ik wel minder vind is dat je zo'n lang email adres krijgt:
bijvoorbeeld: hans@systeemnaam.demon.nl
ik had liever gehad systeemnaam@demon.nl
of werkt dat ook :?

[ Voor 31% gewijzigd door cjdijk op 15-10-2003 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de afgelopen jaren heeft onze betrokkenheid bij onze klanten ervoor gezorgd dat Demon synoniem is aan efficiëntie, flexibiliteit en kwaliteit.

Bron: http://www.demon.nl/demon/index.html

Blijkbaar betekent Demon dus efficientie, flexibiliteit en kwaliteit :Y)

Als je de naam Demon in het nederlands uitspreekt klinkt het trouwens al heel anders vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter

Heel simpel: ja, dat kan. Daarom kies ik er voor om een provider-onafhankelijk adres te hebben. Als je een keer van provider wisselt kun je dat adres gewoon behouden.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Wij zitten nu bij @home, dus die gaan we dan wel opzeggen en dan vervalt ook het gebruik op de mailserver, niet dat je veel hebt aan de mailserver van @home, dat is onder andere juist de reden dat we daar weg gaan :)

In dit PDF bestand staat trouwens uitgelegt hoe ze bij de naam "Demon" komen:

HotMail is opzich een goede oplossing, maar me ouders hebben denk ik toch wel liever POP mail. Misschien een forward dienst ofzo?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
Scooper schreef op 15 October 2003 @ 22:02:
[...]

Wij zitten nu bij @home, dus die gaan we dan wel opzeggen en dan vervalt ook het gebruik op de mailserver, niet dat je veel hebt aan de mailserver van @home, dat is onder andere juist de reden dat we daar weg gaan :)

HotMail is opzich een goede oplossing, maar me ouders hebben denk ik toch wel liever POP mail. Misschien een forward dienst ofzo?
Des te meer een reden om een eigen domeintje te hebben. Mail-for-life, en niet ISP gebonden.

Mijn ouders (ma vooral) vond demon ook geen succes, maar neit vanwege de naam, maar vanwege de dienst. Ze weet geloof ik nieteens dat het demon heet, alleen dat we ADSL hebben.
Als ik pech heb, heb ik per volgend jaar weer een trage lijn: mn ouders willen Filternet :r
Daar heb ik zelf niet echt behoefte aan: duur gecensureerd internet, komop :z :z

Snap hun reden ook wel (broertje zat pr0n te kijken) maar so what? da's ook op TV, en alsof filternet onschendbaar is.
anyway: nieuwe servert krijgt hier geforceerde proxy voor hun, kijken of ze dat wel goed vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon of c-HELL-o

What's the difference?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Demon is afgeleid van Daemon
Chello is inderdaad HELL
:P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

DJSmiley schreef op 15 October 2003 @ 22:37:
[...]
Mijn ouders (ma vooral) vond demon ook geen succes, maar neit vanwege de naam, maar vanwege de dienst. Ze weet geloof ik nieteens dat het demon heet, alleen dat we ADSL hebben.
Als ik pech heb, heb ik per volgend jaar weer een trage lijn: mn ouders willen Filternet :r
Daar heb ik zelf niet echt behoefte aan: duur gecensureerd internet, komop :z :z

Snap hun reden ook wel (broertje zat pr0n te kijken) maar so what? da's ook op TV, en alsof filternet onschendbaar is.
anyway: nieuwe servert krijgt hier geforceerde proxy voor hun, kijken of ze dat wel goed vinden ;)
:D :D :D :D Das fucking bale man! Misschien moet je een keer een boek over de pubertijd van jongens kopen voor je ouders dan het over internet te hebben.

Filternet blokkeert alleen wat websites en meer niet, porn komt meestal via andere kanalen binnen.
Porn/Geweld vrije internet kan gewoon niet, of je moet iemand hebben die elk verzonden stukje data goedkeurd. Maar dan wordt het wel een hele dure verbinding.

Gewoon een keer een test doen, jij achter filternet en als je binnen 10 min porno hebt dan nemen zij Demon.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

werkt prima! POP van je mailadres proveder gebruiken en SMTP van Demon. Je kan dan gewoon mailen met je eigen gekozen POP-adres. Ook de afzender is dan dit adres.

Zelf heb ik al jaren een POP-adres bij Zonnet. Inmiddels heb ik al Chello kabel, Casema kabel, dail-up Verwegistan etc. gehad en strax Demon ADSL. Ik gebruik nooit de adressen die ik krijg van de ISP's heb nooit zin om te wijzigen en het werkt prima zo.

In het kort: Ja je kan dus heel transparant Demon voor de verbinding gebruiken en verder niets met de naam te maken hebben. :)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Wordt ik meteen geaccepteerd als ik de pop-server van Zonnet gebruik of moet ik dan eerst een dial-up abbo'tje halen ofzo?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Je kunt ook voor 20,- excl. BTW een domeintje reggen b.v. www.achternaam.nl of www.voornaamachternaam.nl
en als het echt moet www.achternaamonline.nl

Je hebt dan een POP accout en wat webspace voor bestanden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Scooper schreef op 15 oktober 2003 @ 22:02:
[...]

Twee jaar geleden had ik ook internet via de kabel (Casema, later Wanadoo).
Dat heb ik toen om laten zetten in een free account, email werkt nu nog steeds.
Alleen sinds een maand hebben ze pop gedisabled als je niet bij hun inbelt,
nu werkt alleen webmail nog maar. :/
Ik gebruik hier ook de webspace van, ftp gaat ook prima via mijn Adsl van HccNet.
Verder heb ik ooit eens een extra accountje aangemaakt bij Zonnet,
daar bel ik nooit in, toch werkt mijn pop email daar al weer een jaar prima. :*)
Alleen werkt hier de webspace niet van, behalve als ik bij hun inbel, ftp gaat niet via mijn Adsl van HccNet. :'(
Zelf gebruik ik voornamelijk hotmail, nu al weer 5 jaar.

Gewoon ergens een gratis inbel accountje aanmaken, Zonnet bijvoorbeeld,
en die via Demon de pop mail laten ophalen.
Het enige waar je op moet letten, is dat je bij Outgoing SMTP: post.demon.nl moet invullen, de rest vul je wel in van de gratis provider. :)
Misschien weet iemand een gratis provider waarbij pop+ftp beide werkt, zonder dat je bij hun in hoeft te bellen :P

Bij hotmail kun je alleen popmail gebruiken als je betaalt.
Zelf betaal ik wel aan hotmail, maar puur voor de extra opslagruimte.
Niet voor popmail, gezien ik het juist prettig vind webmail te gebruiken,
zodat ik overal en altijd mijn emails kan lezen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door cjdijk op 16-10-2003 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
cjdijk schreef op 16 October 2003 @ 04:09:
Twee jaar geleden had ik ook internet via de kabel (Casema, later Wanadoo).
Dat heb ik toen om laten zetten in een free account, email werkt nu nog steeds.
Alleen sinds een maand hebben ze pop gedisabled als je niet bij hun inbelt,
nu werkt alleen webmail nog maar. :/
Ik gebruik hier ook de webspace van, ftp gaat ook prima via mijn Adsl van HccNet.
Verder heb ik ooit eens een extra accountje aangemaakt bij Zonnet,
daar bel ik nooit in, toch werkt mijn pop email daar al weer een jaar prima. :*)
Alleen werkt hier de webspace niet van, behalve als ik bij hun inbel, ftp gaat niet via mijn Adsl van HccNet. :'(
Zelf gebruik ik voornamelijk hotmail, nu al weer 5 jaar.
Ik heb zelf ook een wanadoo free, alleen voor de e-mail eigenlijk en als backup account. POP-mail werkt prima met mijn xs4all verbinding, alleen krijg ik geen toegang tot de SMTP, wel kan ik gewoon met SMTP van xs4all versturen onder @wanadoo.nl adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
Hey mensjes. Goeie morge allemaal.

Gisteren was er zo'n monteur langsgekomen om de lijn te meten. Hij kon helemaal niks meten schijnbaar. Dus hij naar de centrale toe en hij belt mij op. Yep. Ik heb het probleem gevonden. Brakke splitterkaart én kabels. Zo gezegd zo gedaan. Ik dus die dag weer lekker chillen omdat ik vrij had. En ja hoor. Vannacht om 12 uur lag me dsl eruit :( Ikke: GVD NIET WEER. Ik maar naar bed want ik was moe. En ja hoor, ik sta vanmorgen op ga achter de pc zitten en doe speedtest. En dan hier de resultaten :P :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Oct 16 2003 om 07:16:36 UTC+0200)

Download : 106.1 KByte/sec
Upload : 47.6 KByte/sec
Connection : 485.0 Conn/min

Dit zijn toch wel redelijk goede snelheden voor een 1 mbit verbinding die over een paar weken/maanden word op gekrikt naar de dubbele variant.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
da's wel beter, je had eerst toch 20Kb/sec upload ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Hoe kan ik de maximaal haalbare lijnsnelheid bepalen via het status scherm in de Zyxel modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
OMX2000 schreef op 16 oktober 2003 @ 08:42:
Hoe kan ik de maximaal haalbare lijnsnelheid bepalen via het status scherm in de Zyxel modem?
Via je browser naar http://192.168.1.1 en inloggen (standaard admin
met wachtwoord 1234). Dan maintenance en diagnostic. Daar dan DSL line
kiezen en dan de knoppen Upstream Noise Margin voor de upload kant en
Downstrem Noise Margin voor de download kant.

Zal het toevoegen aan de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
chimo schreef op 16 oktober 2003 @ 08:26:
da's wel beter, je had eerst toch 20Kb/sec upload ofzo?
ja eerst wel maar nu niet meer :P

Maar is 47 kb/s wel goed??? en dan de overhead meegerekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ok dat scherm heb ik gezien, maar hoe kan ik daar de maximale bitrate van afleiden?

Ok ik heb het al gezien, aan "relative capacity occupation" kun je zien wat het huidige percentage is van de maximum te behalen snelheid.

[ Voor 47% gewijzigd door OMX2000 op 16-10-2003 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiNlUx schreef op 16 October 2003 @ 09:11:

Yep dat is heel lekker.... die snelheden haal ik ook. Met het 1Mbit abbo dus :P Het is dus eindelijk goed voorelkaar....heeft even geduurt.

Ik had gisteren trouwens wel dikke lag met online spelen gisteren, ping fluxuaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrayingFalcon
  • Laatst online: 08-09 16:45
Kan je bij Demon zelf bepalen of je via BBNed of KPN internet geleverd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Nou zou ik wel eens willen weten wanneer me abbo omhoog gaat, want dan wil ik wel eens weten hoe mijn snelheden zijn als ik de verdubbeling heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

The Conman schreef op 16 October 2003 @ 04:58:
[...]

Ik heb zelf ook een wanadoo free, alleen voor de e-mail eigenlijk en als backup account. POP-mail werkt prima met mijn xs4all verbinding, alleen krijg ik geen toegang tot de SMTP, wel kan ik gewoon met SMTP van xs4all versturen onder @wanadoo.nl adres
Ik heb daar toen een email over gekregen, dat ze dat zouden veranderen.
Waarschijnlijk om al die mensen bij hun te laten inbellen of zo.
Ik begrijp niet hoe het kan dat jij dat nog niet hebt, misschien pas na 2 jaar, was bij mij ook zo.
Of dat het alleen geldt voor mensen die vroeger kabelinternet van hun hebben gehad. :?
Overgens is verzenden altijd alleen maar mogelijk via de smtp waar je internet verbinding hebt.
Het gaat dus om inkomende berichten, die ik sinds die email niet meer via popmail kan ophalen,
tenzij ik de verbinding met HccNet verbreek en bij hun inbel, webmail gaat wel altijd goed. :)
WiNlUx schreef op 16 October 2003 @ 09:11:
[...]

Jij haalt:
Download : 106.1 KByte/sec
Upload : 47.6 KByte/sec

Dat zou globaal delen door 10 moeten zijn, dus:
Download : 1024/10=102.4 KByte/sec
Upload : 512/10=51.2 KByte/sec

Dus je download is iets hoger, je upload iets lager.
Goede waardes dus. :)
OMX2000 schreef op 16 October 2003 @ 09:13:
Ok dat scherm heb ik gezien, maar hoe kan ik daar de maximale bitrate van afleiden?

Ok ik heb het al gezien, aan "relative capacity occupation" kun je zien wat het huidige percentage is van de maximum te behalen snelheid.
Dat wil ik ook wel weten, kan iemand met goede waardes zijn waardes geven als voorbeeld, en dan in de startpost zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
PrayingFalcon schreef op 16 oktober 2003 @ 10:03:
Nee, KPN is geen dsl provider voor Demon, dslexpress is of bbned of tiscali (vroegere babyxl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 16 October 2003 @ 10:11:
[...]

Nee, KPN is geen dsl provider voor Demon, dslexpress is of bbned of tiscali (vroegere babyxl)
Demon kan leveren via alle soorten adsl soorten, BBNed, BabyXL, Versatel en KPN.
PrayingFalcon schreef op 16 October 2003 @ 10:03:
Nee Demon bepaalt dat voor jou, lekker belangrijk eigenlijk.
Alleen als er in jouw regio geen BBNed, BabyXL en ook geen Versatel leverbaar is,
dan pas krijg je een slipstream verbinding via KPN.
Als je een verbinding via KPN krijgt betaal je ongeveer het dubbele, is alleen voor bedrijven interessant.
Het is mij nog steeds niet duidelijk of je vanzelf een emailtje krijgt of je toevallig in een duurdere regio valt (waar alleen KPN leverbaar is).
Zelf heb ik dat al 2 maanden geleden gevraagd, wordt waarschijnlijk BBNed of misschien BabyXL, geen verschil dus. :)
Het is mij een raadsel waarom je dat zou willen weten, zolang het maar geen KPN is dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
RTFS |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Die vraag vroeg ik me dus ook af, tussen BBned, BaByXL en Versatel, en heb gisteravond een e-mail gestuurd naar Demon en vanmorgen _/-\o_ kreeg ik een antwoord terug:
Dit is of BaByXL of BBned.
Een keuze hierin is niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Customer Service
Demon Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 16 oktober 2003 @ 10:20:
[...]

Demon kan leveren via alle soorten adsl soorten, BBNed, BabyXL, Versatel en KPN.

[...]
We hebben het hier over de consumenten abo's van Demon met de bijbehorende tarieven, nieuwe aanvragen gaan of via Tiscali of bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

dolby schreef op 16 October 2003 @ 10:29:
[...]

We hebben het hier over de consumenten abo's van Demon met de bijbehorende tarieven, nieuwe aanvragen gaan of via Tiscali of bbned.
deze thread begint op een loop te lijken, we krijgen weer dezelfde vragen terug, ik ben een tijdje stil geweest omdat er geen nieuwe antwoorden te geven zijn. Alle vragen kan je nu opzoeken en vragen wanneer het wordt opgeleverd kunnen ze hier en zelfs ik niet beantwoorden.
Wat ik wel weet is dat er misschien een enemyterritory server hier komt draaien waarvoor ik een cfg inelkaar moet prutsen maar verder heb ik niets nieuws.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrayingFalcon
  • Laatst online: 08-09 16:45
Heb de gehele thread gelezen en het was mij niet duidelijk of je 'kon kiezen' of niet, met je read the FS. Soms wordt er teveel deze term gebruikt hoor!

'k Heb zelf liever geen BabyXL, heb betere ervaring met BBned...maar ja...
Vandaar dat ik het hier vroeg. :)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.