Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CAR-PC project na 2 maanden voltooid! -->

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Puik werk vriend _/-\o_

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zeer netjes gedaan ! vooral dat scherm is erg mooi

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 05:57
De software is het welbekende? MediaEngine versie 1.77F, te vinden op www.mediaengine.org. Ik heb momenteel alle jpg en gif aangepast in het programma net wat leukere backgrounds en zoals je ziet het pioneer logo... Binnenkort gaat er versie 2.0 op draaien. De PIII 550 i.c.m. een TNT chipset draait alles perfect af, zoals DivX, DVD's en Xvid's. Een snelle harddisk doet ook wonderen.

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Welke software gebruik je??? ziet er namelijk super strak uit!!!

en hoe heb je windows zo ver gekregen om zo snel op te starten??? ik heb mijn mp3 pc niet onder de 1,5 min. gekregen, en hij lijkt de laatste tijd weer steeds trager te worden... :(

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Waar heb je de omvormer (12-230v) vandaan en wat koste die? Ik had er 1 geleend van iemand maar die leverde niet constant (Als teste een playstation gebruikt, die schakelde constant aan en uit).

• BNX
Ik heb ergens een tool gevonden van een gek die Windows 98 gestript heeft tot 50MB. Ook aanpassingen in msdos.sys en geen autoexec.bat, een fake lege logo.sys, geen config.sys en lege msconfig-opstartsetting doet wonderen...

De omvormer is van het merk TITAN en kostte me 79 euro, achter kregen wij ze ook inkoop voor 40 euro :-( Mijn gemodde Xbox met tweakchip voor weergave van DivX\Xvid en op de HDD staande games is in aantocht. Leuk voor op vakantie.

P.S. het scherm is binnen 3 seconden los te maken en op te bergen, zit namelijk vast met een ronde plastieke draaischroef. Zo gebruik ik hem ook in m'n koffer-pc achter een raampje...

[ Voor 49% gewijzigd door BNX op 22-09-2003 16:24 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Haal je nummerbord weg als je gauwdieven tegen wil gaan ;) Overigens, begrijp ik goed dat je wel je kofferbak in moet als je een DVD wil wisselen?

• fetcher
En is het scherm makkelijk afneembaar?
Het steuntje wat standaard bij mijn scherm zat was zo crap (moest je vastplakken op het dashboard) dat ik maar een andere steun heb gekocht voor mijn dvd setje.
Die is vastgemaakt tussen een ventilatorroostertje en het dashboard (steekt een soort van steun uit met schroefdraad). Daar schroef ik hem dan op. Stroom/beeld zit in 1 kabel die je kan klikken.

En zelfs dit houd mij vaak al tegen om het scherm er op te klikken (mijn straat is helaas niet zo veilig dat ik die kan laten zitten).

--

Antwoord staat al een post hoger :)

Dan moet ik maar eens gaan oefenen met het opschroeven van mijn TFT :P

[ Voor 29% gewijzigd door fetcher op 22-09-2003 16:29 ]

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-11 02:01
In een woord:
ULTRA.

Echt supervet gemaakt. Hoe heb je nou die aansturing van die muis van je, dat is me niet helemaal duidelijk. Je hebt een soort muispen ofzoiets? Heb je dan een hele lange draad ofzo :?

edit
[quote]Wekkel schreef op 22 September 2003 @ 16:23:
Haal je nummerbord weg als je gauwdieven tegen wil gaan ;) Overigens, begrijp ik goed dat je wel je kofferbak in moet als je een DVD wil wisselen?[/quote]Dat lijkt me idd een goed id :o.

edit 2
Goedzo jongen :)

[ Voor 47% gewijzigd door FitNiX op 22-09-2003 16:30 ]

Verwijderd

Woow .. dit is zeker een gaaf project!!!...
Zeker puik werk. .. enne niet al te veel patsen he als je voorbij rijd :P ;)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Heb je er geen last van dat die pc enorm heet wordt als je auto in de zon heeft gestaan? Of juist dat het te vochtig wordt in de winter?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ziet er erg goed uit, ik zou alleen wel je PC kast dichtmaken, als er een steeksleutel / schroevendraaier of wat dan ook inkomt, dan kan je misschien weer opnieuw beginnen. Dat zou zonde zijn...

Maarre, het ziet er vet uit! Nu nog een extra menuoptie voor de besturing van de CCFL's en andere lichtjes (of heb je dat niet in die wagen?)

• BNX
Ik ga ff een fotootje maken van de muisbesturing, want hier is nog enige vraag over...
Dit is de ontvangen die tussen de van de achterbank zit verborgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.flaterke.nl/pccarproject/8.jpg

Zo zien alle aansluitingen eruit die ik kan benaderen via de achterbank:
Afbeeldingslocatie: http://www.flaterke.nl/pccarproject/9.jpg

Dit is dus het apparaatje, ongeveer 10 cm lang:
Afbeeldingslocatie: http://www.flaterke.nl/pccarproject/10.jpg

Dit is de beugel van het scherm, stroom + video door 1 kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.flaterke.nl/pccarproject/11.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door BNX op 22-09-2003 16:56 ]

Verwijderd

Dude... mijn complimenten. Het ziet er naar uit dat dit de moeite en tijd waard was _/-\o_

• MJ85
  • Laatst online: 20-03 08:00
Netjes, nou nog een wireless kaartje erin.. en dan langs gemeentehuizen, winkels rijden en dus een leuke inet verbinding te krijgen (daar deze nogal slecht beveiligde netwerken hebben, oa gemeente landgraaf, men at work heerlen)

.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gaaf man! lijkt me ook erg tof om te maken, aleen de auto ontbreekt me ;)

• BNX
MJ85 schreef op 22 september 2003 @ 17:01:
Netjes, nou nog een wireless kaartje erin.. en dan langs gemeentehuizen, winkels rijden en dus een leuke inet verbinding te krijgen (daar deze nogal slecht beveiligde netwerken hebben, oa gemeente landgraaf, men at work heerlen)
Da's inderdaad een fact... :-)

Hier is het scherm in mijn koffer-peeceetje:
Afbeeldingslocatie: http://www.flaterke.nl/pccarproject/12.jpg

Zo is het scherm zijn geld dubbel en dwars waard geweest!!!

Verwijderd

ziet er inderdaad puik uit. alleen voor de afwerking van de pc krijg je nog een 3 ziet er nog niet uit.

maar hangt die pc nu aan een stuk touw in je achterbak?

en die software die werkt niet best bij mij hij loopt vast met een rood scherm.

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 25-11 23:19
cool project, mooi ingebouwd, maar ben je niet bang voor inbraken in je auto nouw?

en zie ik dat goed?

jero tuning van hier in waalwijk? (mijn woonplaats ;))

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 12:15
Super....en dit heb je bereikt met een budget van 300 euro? Ongelooflijk...echt mijn complimenten.....

je had zeker wel heel veel onderdelen nog liggen?

ehhhh..HOI

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Bevalt de bediening van Route66 op deze manier een beetje?
is zo'n schermpje juist voor route66 niet een beetje klein?

* TD-er zit ook al maanden met een car-PC project in het hoofd...
Gelukkig hoeft in mijn geval het dashboard niet onbeschadigd te blijven (auto zelf is niet genoeg waard om ooit nog eens te verkopen) dus heb ik iets meer vrijheid qua display)

Hoe heb je windows'98 ingesteld? alsof 'ie van een cdrom zou werken, dus een read-only filesysteem of zet je de PC in een keer uit en gooi je eens in de zoveel tijd een ghostimage er weer op?
Zit er ook een andere inputinterface op, zoals een num-keypad voor bijv de postcode invoer in route66?

Die mousepointer heb ik ook op een BTC-draadloos keyboard zitten, maar vind de bediening beroerd. Zou een trackball mischien makkelijker werken (Trust heeft een heel kleine handtrackball) Waar heb je je "muis" nu liggen tijdens het rijden? of heb je 'm aan een beugeltje vastgemaakt?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• floriske.nl
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

netjes! zeker gezien je budget! denk dat veel mensen met minder doen voor meer geld!

• BNX
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 17:17:
ziet er inderdaad puik uit. alleen voor de afwerking van de pc krijg je nog een 3 ziet er nog niet uit.

maar hangt die pc nu aan een stuk touw in je achterbak?

en die software die werkt niet best bij mij hij loopt vast met een rood scherm.
Nee, de PC hangt nergens aan op, het touw is gewoon een draaghendel. En de afwerking: deze is nergens voor nodig. Hij zit in de kofferbak waar geen hond komt c.q. hoeft te komen. Van buitenaf lijkt het alsof de auto niks van geluidsinstallatie heeft :-) Ook is het niet netter gemaakt met kast, omdat de warmteontwikkeling dan zich alleen maar kan ophopen...

Inbraak heeft geen zin in deze auto, omdat de PC een afgedankte PIII 550 is en het scherm NOOIT in de wagen blijft liggen\zitten.

• fetcher
Heel verstandig... ondanks dat ik merk dat ik soms nog wel eens mijn scherm even tijdelijk verstop :(

Gelukkig gebeurt dat niet vaak ;)

Verwijderd

Zag ik dat nou goed, staat er een subwoofer naast de pc?
Heb je deze uit staan of alle componenten met bisonkit vast gezet >:)
Voor de rest puik werk!

Verwijderd

He kerel, gaaf gedaan.
Ziet er zeer strak uit.
Mbt de toeslag voor de importeur,jij werkt toch ook niet voor niks??
Ik heb zelf ooit eens een onderdeel moeten importeren, was aardig prijzig dus...
Verder complimenten

Verwijderd

hehe , ik heb ongeveer dezelfde plannen , momenteel staat alles op de testbank.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/1.jpg

maar dan met epia bordje en xenarc vga touchscreen

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/2.jpg

ben nog wel aant twijfelen tussen snelle stabiel win98 lite

of de logge winxp.

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10 21:48
Hmm en heb je de HDD nog op een manier bescherm tegen de schokken van het aut rijden of heb je dat nog niet kunnen duurtesten wat de gevolgen zijn van de schokken ?

• BNX
fleppuhstein schreef op 22 september 2003 @ 21:21:
Hmm en heb je de HDD nog op een manier bescherm tegen de schokken van het aut rijden of heb je dat nog niet kunnen duurtesten wat de gevolgen zijn van de schokken ?
Lange schroeven aan 1 kant met dikke rubbers ertussen...
Is pas 1x gecrasht waarna register van windows terug werd gezet--> dan ben je alle apparaatbeheer en windows settings kwijt.

Nu werk ik met een ghost CD-ROM in m'n dashbordkastje en binnen 15min weer up-en-running

• fetcher
Rescue ghost disk! Altijd handig :D

Scheeld weer de ANWB bellen :P

[ Voor 33% gewijzigd door fetcher op 22-09-2003 22:20 ]

Verwijderd

Mijn complimenten zeer puik werk (vooral voor het budget).
Dat je voor relatief zo weinig geld zoiets mooi kunt bouwen top.
Zit er ernstig over te twijfelen om ook ziets te gaan bouwen.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Zooo Bjorn, dat ziet er zeer relax uit ;)
Ik had dus ook een pc (via EDEN) met TFT scherm en dvd enzo in mijn auto, maar die is 2 weken geleden gepikt. (de hele auto dus :() 2 dagen later vonden ze hem terug zonder mijn hardware :( :( de sukkels hadden alles eruit gepikt en losgebroken. Waarschijnlijk snappen ze niet eens hoe alles werkt dus hebben ze er niets aan.

Dus: voorzichtig met je mooie spullen, want je bent ze zo weer kwijt!!

Verwijderd

Wat een gouwdieven zeg.
Maar het is echt een heel leuk project en zeker voor die €300 :).
Zou willen dat ik dat ook kon doen. ;)
Maargoed dan zou ik eerst eventjes mijn rijbewijs moeten halen.

Echt puik werk man.

Verwijderd

Waaaaaaaaah, dit wil ik ook, nu nog alleen een auto, rijbewijs en een hoop geld enzo omdat allemaal te financieren....

bijna 18 ff kijken of ik dan snel me rijbewijs kan halen en dan maar een suziki alto opofferen ofzo.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
MJ85 schreef op 22 September 2003 @ 17:01:
Helemaal geen gek idee eigenlijk om op die manier de nodige mp3'tjes te plaatsen!!

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 16:16

GigaTexel_BE

AMD MP²

vanwaar komt die beugen voor je scherm? :)

Siesteem Spekkies!

• BNX
GigaTexel_BE schreef op 23 September 2003 @ 12:29:
vanwaar komt die beugen voor je scherm? :)
Deze beugel zat bij de set van het Xenarc schermpje. Evenals heeeeel veel kabeltjes\verloopstekkertjes en een 110V adapter <-- heb ik niets aan uiteraard

Kijk voor info op www.xenarc.com

• TD-er
TD-er schreef op 22 September 2003 @ 18:04:
Bevalt de bediening van Route66 op deze manier een beetje?
is zo'n schermpje juist voor route66 niet een beetje klein?

* TD-er zit ook al maanden met een car-PC project in het hoofd...
Gelukkig hoeft in mijn geval het dashboard niet onbeschadigd te blijven (auto zelf is niet genoeg waard om ooit nog eens te verkopen) dus heb ik iets meer vrijheid qua display)

[...]
Zit er ook een andere inputinterface op, zoals een num-keypad voor bijv de postcode invoer in route66?

Die mousepointer heb ik ook op een BTC-draadloos keyboard zitten, maar vind de bediening beroerd. Zou een trackball mischien makkelijker werken (Trust heeft een heel kleine handtrackball) Waar heb je je "muis" nu liggen tijdens het rijden? of heb je 'm aan een beugeltje vastgemaakt?
Ik wil niet opdringerig zijn ofzo, maar zou je op een paar van deze vragen nog willen reageren?
* TD-er is vooral erg geïnteresseerd in de ervaring met de bediening van route66 in de auto.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Mooi gedaan hoor.

Verder wat voor een software heb je ervoor gebruikt, hierbij noem ik de os.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• fetcher
Uitgeklede Win98 zoals je kan teruglezen in de postings hiervoor....

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:36

Meneer aard

Porsche rulez!

fetcher schreef op 23 September 2003 @ 15:06:
Uitgeklede Win98 zoals je kan teruglezen in de postings hiervoor....
Dat bedoel ik niet, welke programma de topicstarter gebruikt voor het afspelen van mp3 enz.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Meneer aard schreef op 23 september 2003 @ 15:18:
[...]

Dat bedoel ik niet, welke programma de topicstarter gebruikt voor het afspelen van mp3 enz.
Ook dat staat ergens, namelijk Media Engine :).
Hier namelijk.
Door BNX - Monday 22 September 2003 16:09

De software is het welbekende? MediaEngine versie 1.77F, te vinden op www.mediaengine.org. Ik heb momenteel alle jpg en gif aangepast in het programma net wat leukere backgrounds en zoals je ziet het pioneer logo... Binnenkort gaat er versie 2.0 op draaien. De PIII 550 i.c.m. een TNT chipset draait alles perfect af, zoals DivX, DVD's en Xvid's. Een snelle harddisk doet ook wonderen.
hehe, net iets eerder dan AcouSe :P.

[ Voor 55% gewijzigd door GeforceDDQ op 23-09-2003 15:25 ]

301SQN

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Meneer aard schreef op 23 September 2003 @ 15:18:
[...]

Ook dat kun je in deze draad lezen:
BNX schreef op 22 September 2003 @ 16:09:
[edit] Laat...

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 11:11
Mooi man :~
Gaat ik denk ik ook maar eens maken als ik geld over heb, moet ik natuurlijk eerst een auto kopen :+

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mooie MOD nou nog die VELGEN/BANDEN combinatie goed doen :P

Uitleg :

Je wielkasten zijn niet mooi opgevuld door je banden/velgen, kortom verkeerde combinatie ;)

* nero355 moet ook nog even een autoootje kopen en dan uitrusten met PC :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 21:48
Zie ik daar een jero tuning sticker????

ps lid van gti club nl?

Verder leuk project wil het nog steeds klaar maken in mijn eigen auto

• GigaTexel_BE
  • Laatst online: 28-11 16:16

GigaTexel_BE

AMD MP²

BNX schreef op 23 September 2003 @ 13:00:
[...]

Deze beugel zat bij de set van het Xenarc schermpje. Evenals heeeeel veel kabeltjes\verloopstekkertjes en een 110V adapter <-- heb ik niets aan uiteraard

Kijk voor info op www.xenarc.com
hmm, raar
ik heb ook een xenarc scherm 700TS en daar zat enkel een staander-beugel bij

Siesteem Spekkies!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 28-11 20:28
Leuk gedaan. Heb een kleine tip qua stroombesparing voor je.

Probeer de VCore eens te verlagen van de processor, dat moet makkelijk lukken zonder dat de stabiliteit in gevaar komt.

Ik heb een Celeron 300aMHz. Standaard draait die op 2 volt, na een verlaging van m'n vcore draaide hij soepel op 1,75 volt. Een overklok tot 450MHz draait ie stabiel op 1,95 volt.

Ik heb geen flauw idee hoeveel stroom jij kunt besparen door je vcore te verlagen maar je moet maar zo denken; alle kleine beetjes helpen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Jammer dat het allemaal in een klein goedkoop automobieltje zit, want het ziet er zeer puik uit!

Wou dat ik zo`n systeem met zo`n resolutie had! WoW~! _/-\o_

Verwijderd

atmoz schreef op 23 september 2003 @ 09:15:
Zooo Bjorn, dat ziet er zeer relax uit ;)
Ik had dus ook een pc (via EDEN) met TFT scherm en dvd enzo in mijn auto, maar die is 2 weken geleden gepikt. (de hele auto dus :() 2 dagen later vonden ze hem terug zonder mijn hardware :( :( de sukkels hadden alles eruit gepikt en losgebroken. Waarschijnlijk snappen ze niet eens hoe alles werkt dus hebben ze er niets aan.

Dus: voorzichtig met je mooie spullen, want je bent ze zo weer kwijt!!
Dat is echt zoooooooooo verot!
:(

• BNX
Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 21:09:
Jammer dat het allemaal in een klein goedkoop automobieltje zit, want het ziet er zeer puik uit!

Een leuk Peugootje 106 GTI uit 2000 is altijd beter als een lompe BMW of Golf :r van vele jaren oud. (met uitzondering vanaf +/- 1998)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 21:09:
Beetje zinloos om hier je overbodige mening omtrent zijn auto neer te planten. Het gaat om de pc, niet om de auto.

Verder zeer netjes gedaan en afgewerkt, behalve de kofferbak dan. Ik zit er zelf aan te denken om ergens een stukje van de originele kofferbakbekleding vandaan te halen en de pc daarmee weg te werken (moet je natuurlijk wel zorgen voor voldoende koeling).

Verwijderd

Hoe zit het met condensatie enzo , winter , zomer ?

geen last van ?

Verwijderd

Ontzettend gaaf man!! Dit wil ik ook!! maarre waar te beginnen he. Heb je niet een lijst met benodigdheden ofzo?

Je kunt dit eventueel sturen naar y765g91@hotmail.com

• BNX
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 09:46:
Hoe zit het met condensatie enzo , winter , zomer ?

geen last van ?
Zomer ging tot nu toe perfect, geen warmte problemen. Zelfs niet op die extreme dag van 1,5 maand terug. De winter komt eraan en vanmorgen was het al van binnen erg klam\vochtig, maar nog geen uitval... :-)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ziet er erg mooi en handig uit, alleen de computer zelf mag nog wel wat netter afgewerkt worden.

Voor condensatie hoef je, je denk ik geen zorgen te maken. Condenstatie meestal puur water en zorgt dus niet voor kortsluiting. Ook zal al die dam er zo af zijn omdat je computer juist warm word en rest niet.

• MJ85
  • Laatst online: 20-03 08:00
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 21:09:

euh.. klein a la.. maar goedkoop? Ik weet niet wat jou definitie is van goedkoop, en bovendien zoals de TS al zelf zegt, wat heb je nou aan een 6-serie uit '83? Dit is alleen maar voordeliger(wegenbelasting, benzine) en gezien dat de gemiddelde tweaker leeftijd 22 is, en zich dus nog niet veel (Nieuwe BMW 5-serie bv) kan veroorloven vind ik deze auto super ook nog eens gezien het feit dat dit een auto uit 2000 is, denk ik niet dat hij in mijn definitie van 'goedkoop' past, Ik had al moeite met het aanschaffen van mijn eigen 306 uit '96..

PS: En bovendien, daar sta je dan aan het stoplicht, jij met je 6 serie, en de TS met zn 106GTI, rara wie wint het sprintje...

.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 08:04

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik heb hier twee woorden voor: echt super _/-\o_

Zou je de kast trouwens niet even dicht maken ivb stof en afval? Vind het mobo namelijk niet zo leuk ;). Voor de rest, ge-wel-dig.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

werkt uw systeem ook als de motor af ligt ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 19:33:
werkt uw systeem ook als de motor af ligt ?
Een quote uit de startpost:
Achteraf blijkt dat alles ruim 4 uur kan draaien op de accu en dan nog kan de motor starten van de auto, dus stroomverbruik is in alle gevallen gering.

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
gewoon xbox met 15 Inch tft.
doet ik ook als ik naar eenmeeting ga :)

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Jaja, je komt ze ook overal tegen hé !
De STICKERS van JERO TUNING :D
* Kneep denkt....zou ie echt door JERO getuned zijn :?

Verwijderd

misschien beetje offtopic maaaar,

heb je misschien ook specs van die 106 :9~ :9~ 8) . Ik ben al heel lang op zoek naar zon autotje :). Ik vind het super autotjes.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:45

AMDFreak

Intel is zo..

w000t, ziet er mooi uit man!!! Maar nu haal je dus iedere keer die tft scherm eraf? *lijkt me wel zo veilig..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• BNX
Kneep schreef op 25 September 2003 @ 10:31:
Jaja, je komt ze ook overal tegen hé !
De STICKERS van JERO TUNING :D
* Kneep denkt....zou ie echt door JERO getuned zijn :?
Nee, hij is inderdaad niet door JERO-getuned. Alles is in 1 jaar tijd met stappen gedaan. Eerst de 15" MAK Venus velgen met 205/15 Potenza Bridestone rubber, daarna de Remus uitlaat (Rallye-type DTM) en een beetje visueel tunen dmv booskijkertjes, Lexus-look backlichts, debadgen etc...

Ik ben geen autofreak wat bij een tuning-team zit\wil zitten, ben gewoon een jongen die op leuke autootjes valt...

P.S. er zaten 3mnd TSW Venom velgen op, zie foto
Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/sites/auto/peugeot1.gif

[ Voor 11% gewijzigd door BNX op 25-09-2003 13:29 ]

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 14:08
Niet om het een of ander maar wat heb je betaald voor dat schermpje als je het budget onder de € 300,- moet uitkomen. Ik heb op hun verkoopsite (http://www.xenarcdirect.com) gekeken maar dan kom je voor $ 289,- aan het goedkoopste schermpje. Ok... de $ staat laag maar als je er een omvormer van € 79,- in lepel, kom je er nog dik boven, zelfs met afgedankte onderdelen. En als je er GPS zooi ingooi, ben ik benieuwd hoe je dat red.

Overgens, een rete mooi systeemje. Met een gezonde jaloezie kijk ik er naar!!!

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Hoe heb je die windows getweakt, mischien tutorial van ofzo, want ik ben ook opzoek naar zoiets.
Waar heb je dat weg omwindows zo te kunnen laten lopen....

• T7D_Sneezy
BNX schreef op 25 september 2003 @ 13:27:
[...]

Nee, hij is inderdaad niet door JERO-getuned. Alles is in 1 jaar tijd met stappen gedaan. Eerst de 15" MAK Venus velgen met 205/15 Potenza Bridestone rubber, daarna de Remus uitlaat (Rallye-type DTM) en een beetje visueel tunen dmv booskijkertjes, Lexus-look backlichts, debadgen etc...

Ik ben geen autofreak wat bij een tuning-team zit\wil zitten, ben gewoon een jongen die op leuke autootjes valt...

P.S. er zaten 3mnd TSW Venom velgen op, zie foto
[afbeelding]
jero is gewoon een bedrijf hoor, en je krijgt dacht ik wat korting van ze als je wat van die stickertjes op je bolide plakt

• liosnel
  • Laatst online: 27-11 04:20
Hey ik ben ondertussen ook aan het klooien met het zelfde idee... Heb al een omvormer kunnen regelen (uit een ambulance..:D), maar zit nog met het volgende probleem... Als de PC aan staat, en ik wil de auto starten...
*Poef*
PC reset.... Heb jij dit ook, of heb je hier een superoplossing voor verzonnen??

• BNX
liosnel schreef op 26 September 2003 @ 01:09:
Hey ik ben ondertussen ook aan het klooien met het zelfde idee... Heb al een omvormer kunnen regelen (uit een ambulance..:D), maar zit nog met het volgende probleem... Als de PC aan staat, en ik wil de auto starten...
*Poef*
PC reset.... Heb jij dit ook, of heb je hier een superoplossing voor verzonnen??
Excuses dat ik niet altijd kan antwoorden op mijn topic, maar ik hoor nog bij de uitgestorven groep van 56k6-modem gebruiker :'(

Met deze voeding van Titan hoor je wel bij het starten van de motor als de omvormer en PC al draaien een *BEEP*. Dit is de spanningsbeveiliging als de accu onder de 10V komt. Verder draait het altijd vlekkeloos door, ook na 3 a 4 uren draaien van de PC en dan een koude start, dus je moet denk ik kwa voeding een beetje geluk hebben... Ook het verschil in rendement is onzinnig, deze is 90% terwijl eetje die dubbel zo duur was 95% rendement heeft. Volgens mij maakt het geen flikker uit of je nou 5% meer verlies hebt of niet.... IMHO ofcourse

Verwijderd

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar je die Xenarc vandaan hebt gehaald...
Want voor onder de 300E voor het hele gebeuren ben je daar erg goedkoop aangekomen.... dunkt me :)

• BNX
Het scherm was 260 dollar, omgerekend 240 euro incl. alles, dus incl. 12V-230V converter zit ik rond de 300 euro (bedenk wel: alle computerzooi is bijelkaar geraapt van afgelopen jaren, maar dit heeft iedere tweaker nog wel ergens liggen (PII of PII, HDD-tje, geheugen reepjes, etc...)

Verwijderd

Dit is echt gaaf voor het geld goe gedaan ;)

Verwijderd

Welke winkel heb je dat schermpje gekocht dan?

Verwijderd

Hoi BNX,
mag ik een link van mijn site naar de jouwe plaatsen?
ben namelijk ook een carputer gebruiker ook met ME 1.7.7.F
mijn site: http://ftp.castel.nl/~veenp23

Verwijderd

Mag ik mijn vraag nog een keer stellen?

Heb je deze uit staan of alle componenten (in de pc) met bisonkit vast gezet .

Voor de rest puik werk! en een leuk bakkie :)

Ik heb namelijk ervaring met een versterker op een subwooferkast plaatsen en lostrillende componenten (deze vast gelijmt en klaar) >:)

En een heleboel auto's schakelen sowieso alle andere dingen als de start motor, bobine, benzine pomp en dergelijke uit voor het starten van de auto.
Dit is denk ik alleen te ondervangen door een 2de accu en een relais voor het opladen van de 2de accu.

<offtopic> wat maakt t uit hoe oud en welk model je auto is als je er maar gelukkig mee bent </offtopic>

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 01:45 ]

• BNX
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 19:42:
Hoi BNX,
mag ik een link van mijn site naar de jouwe plaatsen?
ben namelijk ook een carputer gebruiker ook met ME 1.7.7.F
mijn site: http://ftp.castel.nl/~veenp23
Ik heb nog niets over dit project op m'n site staan. Binnenkort zeer zeker wel...

• BNX
Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 01:42:
Heb je deze uit staan of alle componenten (in de pc) met bisonkit vast gezet .

Voor de rest puik werk! en een leuk bakkie :)
De bass-box heeft nog geen problemen opgeleverd, dus als alle componenten netjes met schroeven vastzitten, hoef je nergens voor te vrezen. P.S. als je met een slot1 processor gaat werken, kun je met *brede* fexibele plakband de processor extra goed vastzetten :-)

• BNX
GA NAAR DEZE SITE VOOR MEER INFO OVER DIT PROJECT:
Afbeeldingslocatie: http://www.flaterke.nl/pccarproject/homepage.jpg
http://www.flaterke.nl/pccarproject/index.htm

Verwijderd

BNX schreef op 23 september 2003 @ 21:23:
[...]

Een leuk Peugootje 106 GTI uit 2000 is altijd beter als een lompe BMW of Golf :r van vele jaren oud. (met uitzondering vanaf +/- 1998)
1998 dat is 5 jaar oud man over 2 jaar is hij dan niks meer waard.

Verwijderd

BNX schreef op 23 september 2003 @ 21:23:
[...]

1998 dat is 5 jaar oud man over 2 jaar is hij dan niks meer waard.

Ik bedoel het is niet zo`n oude auto maar het zou leuker zijn in een normale auto van dit jaar ofzo.

• DAMAGE
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

w00t ziet er mooi uit hoor! erg tof gedaan.. heb je gewoon dus de pc in de kofferbak liggen bij de subwoofer? het draait zo te zien goed :) Ipaq in de auto doet tegenwoordig ook wonderen, maar daar passen niet zo gemakkelijk veel mp3s op als op een pc die je ff in je auto mietert :) knap werk!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Flex flex respect !! _/-\o_

• krizzziz
Ik weet niet of ik er nou snel overheen gekeken heb maar staat de link naar die uitgeklede versie van WIndosw 98 nou er nog tussen ofniet?

Zou anders de TS die even willen posten?

ehhhh..HOI

• BNX
kRiZzZiZ schreef op 29 September 2003 @ 14:21:
Ik weet niet of ik er nou snel overheen gekeken heb maar staat de link naar die uitgeklede versie van WIndosw 98 nou er nog tussen ofniet?

Zou anders de TS die even willen posten?
Ik heb hem ooit van een FTP-site af weten te plukken. Het was een setup.exe file die je uitvoerd vanuit win98

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
UBERHEFTIGE 306! my favorite

• krizzziz
BNX schreef op 29 September 2003 @ 15:35:
[...]

Ik heb hem ooit van een FTP-site af weten te plukken. Het was een setup.exe file die je uitvoerd vanuit win98
Ou je hem niet online kunnen zetten O-) was toch maar 50 megs :D

ehhhh..HOI

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Hoe bedien je Route66 :?
TD-er heeft het ook al 2 maal gevraag maar heb nog geen antwoord gezien.
Ik ben er ook wel benieuwd naar.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• T7D_Sneezy
SmauG schreef op 29 September 2003 @ 16:02:
UBERHEFTIGE 306! my favorite
als het echt je favoriet was dan had je wel gezien dat het een 106 is ;)

• MrScratch
  • Laatst online: 28-11 18:14

MrScratch

I am rubber, you are glue

Met risico voor zeikerd uitgemaakt te worden, maar in zin 1 van deze pagina staat een nogal grote verschrijving. De uitdrukking is:

Ik speelde al een tijd met de gedachte om ....
Het idee spookte al een tijd door mijn hoofd om ....

Voor de rest is het een cool project, dus veel respect! _/-\o_ _/-\o_

Look behind you! A three headed monkey!

• BNX
kRiZzZiZ schreef op 29 September 2003 @ 16:07:
[...]

Ou je hem niet online kunnen zetten O-) was toch maar 50 megs :D
Helaas, zoals eerder vermeld ben ik een 56k6-modem internetter, dus online zetten is geen optie. Ik zal wel nagaan hoet het progje heette en waar hij te halen is... (volgens mij was het iets van: win98-lite)

• krizzziz
BNX schreef op 29 September 2003 @ 20:50:
[...]

Helaas, zoals eerder vermeld ben ik een 56k6-modem internetter, dus online zetten is geen optie. Ik zal wel nagaan hoet het progje heette en waar hij te halen is... (volgens mij was het iets van: win98-lite)
thnx...

ehhhh..HOI

Verwijderd

Dat ziet er zeer goed uit!

Heb je toevallig iets meer info over dat draadloze muis-dinges?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 23:27 ]

• Riesjart
  • Laatst online: 12-11-2022
Hi, ten eerste .... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hele nette job, en heb ook inspiratie opgedaan.
Ik ben inderdaad overtuigd alleen zie een beetje tegen op de aanschaf van het tft schermpje.
Het valt niet mee om daar een goeie van te vinden die ook nog es betaalbaar is.

Er waren vragen over de stroomvoorziening.....
Wel es gedacht aan optima gel accu.
Deze leveren meer stroom dus zal je minder snel last hebben van stroomuitval voor de rest van je aparaten bij de motorstart. :o

Verder, dat gezeik over die auto moet ophouwe hoor.
Ten eerste, zolang je maar tevreden bent over je auto
Ten tweede, PEUGEOT RULEZZZ!! 8)

Keep up the good work.
Greetz
Riesjart

Neon rulez

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:14:
hehe , ik heb ongeveer dezelfde plannen , momenteel staat alles op de testbank.

[afbeelding]

maar dan met epia bordje en xenarc vga touchscreen

[afbeelding]
.
Mag ik vragen waar je die voeding vandaan hebt :> ?
En hoe krijgen jullie die accuspanning stabiel? met een dikke condensator?

Gregor van Egdom Krekr

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 10:45

Quarin

Ondertitel... wasda?

Hmm nouja volgende keer moet ik dus wat beter lezen (het tweetje en drietje had ik gemist 8)7. Netjes gedaan vooral dat keuze scherm en die "afstandsbediening" vindt ik mooi, al heeft het weinig met CME te maken :P

[ Voor 64% gewijzigd door Quarin op 04-10-2003 00:40 ]

• BNX
quarin schreef op 03 October 2003 @ 17:51:
Netjes gedaan vooral dat keuze scherm en die "afstandsbediening" vindt ik mooi, al heeft het weinig met CME te maken :P
Ik weer geen andere categorie geschikt, trouwens het is volgens mij wel MOD-den. Namelijk een PC in een auto bouwen, toch??? :O (beetje moe... veel gez**en)

Verwijderd

sorry voor de grote van de file maar hier is mijn overzicht

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/carpc.jpg

voor verder vragen
jimjanssen@msn.be
Kr3Kr schreef op 03 October 2003 @ 01:46:
[...]

Mag ik vragen waar je die voeding vandaan hebt :> ?
En hoe krijgen jullie die accuspanning stabiel? met een dikke condensator?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 14:53 ]

• TD-er
Voor verdere vragen zal ik je (euss) wel mailen, maar mischien zou je hier nog ff wat meer text-en-uitleg kunnen geven over de rest van de aansturing?

Ik neem aan dat K1 het kontactslot is van de auto.
Welk programma kan overweg met een potmeter via de gamepoort als volumecontrol?
De antenne gaat richting de EPIA, heb je daar een tuner-kaartje inzitten?
Stuur je via de parallelle poort de ledjes aan en lees je of de deur open gaat? wat doe je met die informatie? Wat zegt het access-lampje?

Verwijderd

TD-er schreef op 04 October 2003 @ 16:28:
Voor verdere vragen zal ik je (euss) wel mailen, maar mischien zou je hier nog ff wat meer text-en-uitleg kunnen geven over de rest van de aansturing?

Ik neem aan dat K1 het kontactslot is van de auto.
Welk programma kan overweg met een potmeter via de gamepoort als volumecontrol?

** prog heb ik zlef in visual basic gemaakt nie moelijk als ge alles uitzoekt(via API) ***

De antenne gaat richting de EPIA, heb je daar een tuner-kaartje inzitten?

**inderdaad zit Tv-tuner kaart in met FM RDS ***

Stuur je via de parallelle poort de ledjes aan en lees je of de deur open gaat?
** ik lees uit of mijn lichten aan zijn , signaal van 12 Volt naar TTL niveau gebracht via 7805 en weerstanden om zo de brightness van eht scherm te veranderen ***

doe je met die informatie? Wat zegt het access-lampje?

**** acces lampje flikkert rood bij harddisk acces en brand gewoon groen als er power is ****
ik hoop enkele zaken opgehelderd te hebben

groetjes
Pagina: 1 2 Laatste