1 cm2 videokaart memory heatsinks?

Pagina: 1
Acties:

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 22:53

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Ik heb een Sapphire Radeon 9600 Pro kaart en daarop zitten van die leuke kleine memory chips. Met de nadruk op klein, want ze zijn maar ongeveer een vierkante cm. Ik heb zelf creatief heatsinkjes zitten zagen uit een oude chipset-heatsink, maar ik ben niet tevreden over het resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/johnny.mijnhout/got/radeon_heatsinks.jpg

Sommige heatsinks zijn te klein en sommige hebben geen vlakke onderkant aangezien het met een ijzerzaagje is gedaan en na wat vijlen krijg je hem nooit meer zo vlak als hij was (tenminste, ik niet :)).

Nu is mijn vraag, heeft een van jullie enig idee waar ik heatsinks kan kopen voor mijn videokaart die deze afmeting hebben? De algemene afmeting is namelijk 1x2 cm ofzo, en dan vallen ze over mn weerstanden heen en ben ik bang kortsluiting te maken. Ook is de achterste memory chip verdacht dicht bij de clips van mn mobo geheugen slots, dus die mag zoiezo al niet groter zijn :(

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Mwa, ik denk zelf dat de grootte niet zo héél veel uitmaakt. Als ik zo kijk moet het wel werken, en dikke prestatie winst haal je geloof ik niet. Overigens vind ik wel dan mijn mem erg heet wordt, ik kan het bijna niet vasthouden. Op mijn kaart zitten standaard sinks, een TI4200.

Ik zou het zo laten.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
nou, kwa prestatie winst wil het wel aardig. Normaal kreeg ik mn videokaart mem niet hoger dan 320 ofzo, maar met deze sinkjes red hij 350 (zonder artifacts). Nadeel is alleen dat er eentje afviel omdat ik ze nu heel primitief erop geplakt heb (koelpasta erop smeren, 1 sec-lijm druppeltje op heatsink -> plak) en ik wil ze iig vaster hebben, dus ze gaan er zoiezo allemaal af. En dan wil ik dus gelijk wat professionelere heatsinkjes erop doen met die tape die werkt als koelpasta (kon ff nie op de naam komen :)).

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
je kan opzoek gaan naar tweakmonster bga ram sinkjes, passen psies ;)

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
even op een schuurband houden zodat ze weer mooi recht zijn van de onderkant,
die heatsinkjes die je los kan kopen zullen wel erg duur zijn hoor vergis je niet.

ben er ook naar opzoek geweest maar toch maar niet gedaan, echt niet waard om daar 30/40euro aan uit te geven hoor.

Verwijderd

Alpha BGA ramsinks zijn ook ok, kosten helemaal niks, maar zijn ook nergens te vinden :/ Maar als je ze vind zeker doen.

Verder hebben memsinks natuurlijk het meeste effect als je mem ook echt warm word. Want als er niks te koelen valt, dan valt er ook niks te halen ;)

Verwijderd

Ik vind die 30Mhz een behoorlijke winst hoor! Je had die sinkjes gewoon iets groter kunnen houden zodat ze oversteken, das geen probleem.

Worden die sinkjes nu nog erg warm?

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
yep, ze zijn niet aan te raken. Das op zich wel een goed teken, dan gelijden ze de warmte wel :) Wat een minder goed teken is, is dat ze eraf vallen :( Ze hebben dus wel degelijk nut, nu nog de winkel vinden die ze heeft :P Ik kon ze alleen niet veel groter maken omdat de weerstandjes rondom de mem-chips ongeveer even hoog uitkomen als de mem-chips en er vlak tegenaan zitten

OK, ik heb 2 winkels in de pricewatch gevonden, kosten ongeveer €14 per 4. Wel prijzig, maar een eenmalige aankoop :) Bedankt iig voor het aangeven hoe die 1 cm² heatsinkjes heten (BGA begrijp ik nu :)) !!!

[ Voor 22% gewijzigd door RTBravo op 21-09-2003 00:43 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb voor m'n Radeon 9700pro ook gewoon 2 chipset heatsinks in 4en gezaagd met een dremel. Grootte is precies goed, geen oneffenheden en warmtegeleidend plakband zat er al onder. Wat wil je nog meer?

🖥️ | 🚗

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 09:18

CaDje

Framedrops for life

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=67

staan er nog wel wat meer op de site

Verwijderd

Ga naar een elektronicawinkel (geen hifi-winkel, maar een onderdelenwinkel) en vraag naar koellichamen. Speciaal SMD koellichamen (koelblokjes, koelvinnen, whatever).

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/42/423B953E8F5B658DE10000000A010251.JPG

De kleinste die ik zie in de Conradkatalogus is 5x6,3 mm en kost 54 eurocent. Per 10 nog goedkoper: 49 eurocent.
Helaas is de standaardbreedte 6,3 of 19mm - geen 10x10 dus. 10x6,3 komt in de buurt (59 cent). Dan zou je voor 2,40 euro dus 4 heatsinks hebben. Scheelt nogal wat met 14 euro per 4.

Wat je ook kunt doen is een grotere kopen, en de andere onderdelen op de print afplakken met isolatietape, tegen kortsluiting. Hoe groter, hoe beter de koeling, nietwaar.

Een echte tweaker vijlt de onderkant trouwens zelf in de juiste vorm, en schuurt 'm perfect vlak (= lappen). ;)

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

RTBravo schreef op 21 september 2003 @ 00:26:
yep, ze zijn niet aan te raken. Das op zich wel een goed teken, dan gelijden ze de warmte wel :) Wat een minder goed teken is, is dat ze eraf vallen :( Ze hebben dus wel degelijk nut, nu nog de winkel vinden die ze heeft :P Ik kon ze alleen niet veel groter maken omdat de weerstandjes rondom de mem-chips ongeveer even hoog uitkomen als de mem-chips en er vlak tegenaan zitten

OK, ik heb 2 winkels in de pricewatch gevonden, kosten ongeveer €14 per 4. Wel prijzig, maar een eenmalige aankoop :) Bedankt iig voor het aangeven hoe die 1 cm² heatsinkjes heten (BGA begrijp ik nu :)) !!!
Ik zou je trouwens niet dat warmte geleidend tape aanraden. Je kan er beter Arctic Silver Adhesive voor gebruiken. Dat spul is super geleidend (Gewoon net als AS3) en het is echt super sterk. (heb het er zelf ook voor gebruikt)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Ok, thnx voor de reacties so far. Ik ben toch nog ff creatief zelf bezig geweest aangezien ik ze toch wel prijzig vond en heb nog een oude heatsink in 9en gezaagd(deze x wel op maat:)). 1 oud koelblokje (de grootste) heb ik bewaard voor de memory chip tegen het mobo aan, en van de ander heb ik 7 blokjes gebruikt. Deze zijn wat hoger, ik heb de onderkant toch nog vlak gekregen, en ik heb het totaal bevestigd met warmte geleidend tape:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/johnny.mijnhout/got/radeon_heatsinks2.jpg
Ik vind het eigenlijk wel best zo, de sinks worden lekker warm, dus de geleiding werkt wel. Expres niet voor die Arctic Adhesive gekozen aangezien ik gelezen heb dat dat dus echt 4-life erop zit en deze tape kan ik nog los-pielen :)
FF voor de stats trouwens, die chips zijn 1,3 x 1,3 cm , dus geen cm².

offtopic:
Bovendien nog ff mn fikken bijna verbrand aan de heatsink op mn AMD. Startte de PC op nadat ik de videokaart er weer ingepropt had, crasht ie meteen in windows. Reboot, weer crash. Ik PC open, voel ff aan heatsink, bleek dat ding >80 graden te zijn :D De fan was vastgelopen ?!?! FF aangeslingerd en het systeem werkt weer als een zonnetje :)

[ Voor 12% gewijzigd door RTBravo op 21-09-2003 18:55 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
RTBravo schreef op 21 September 2003 @ 18:51:

offtopic:
Bovendien nog ff mn fikken bijna verbrand aan de heatsink op mn AMD. Startte de PC op nadat ik de videokaart er weer ingepropt had, crasht ie meteen in windows. Reboot, weer crash. Ik PC open, voel ff aan heatsink, bleek dat ding >80 graden te zijn :D De fan was vastgelopen ?!?! FF aangeslingerd en het systeem werkt weer als een zonnetje :)
Daar zou ik toch ff mee oppassen, want als je fan vaker niet opstart heb je je cpu zo kapot..

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
jah i know, AMD heeft ook nie zo'n sensortje ingebouwd dat ie automatisch uitslaat. Maar mn mobo moet het systeem neerhalen als het goed is en dat gebeurde ook(tenzij de CPU gewoon 4x over de kop ging:))Maar ik hou em id gaten nu met ASUS probe.

Maar dat was weer ff offtopic, back to the subject :)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Waarom moet je die sinks eigelijk zo klein hebben? een CPU koeler is toch ook niet net zo groot als de die? ik heb hier een ouwe GeForce2 liggen, met van die kleine AT-koelers erop gemod, die dingen zijn 3x3cm, en ze blijven lekker koel hoor. :)
Als ik een geschikte (koperen) heatsink heb gevonden om in stukken te snijden en op mijn 9800pro te doen, ga ik de blokjes ook iets van 3x3cm groot laten zijn (per mem chip that is).
* collission kan alleen geen geschikt koperen koellichaam vinden, maar da's punt 55. :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb deze op de geheugenchips van mijn videokaart geplakt. Dit i.c.m. dit heeft mijn geheugen naar de 600mhz geholpen. Default is 460, en zonder sinks haalt ie de 540mhz met af en toe artifacts. 620mhz (kleinere stappen lukt niet...) wil nu ook, alleen na een uurtje gamen komen er artifacts (op een mozilla venster...)
Hoe klein en priegelijk ze ook zijn, ze werken perfect.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Hoeveel draaide ie standaard dan? De 9600 pro draait standaard al op 600 mhz (300x2), maar met mijn sinkjes gaat ie tot de 702 mhz (351x2). Core gaat tot 506 mhz stabiel ipv 398 standaard.

casemodderpoel: Ik moet ze zo klein hebben omdat (zoals ik al schreef) er weerstandjes omheen zitten die ongeveer op dezelfde hoogte uitsteken. Om kortsluiting te voorkomen wilde ik sinks die precies over de chips heen paste.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Hier een tutorial over hoe je je heatsinkjes kan lappen :)
Ziet er erg gelikt uit: http://www.casejunkies.co....php?upn=030001&hl_id=234

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

GiSaE schreef op 21 September 2003 @ 21:25:
ik heb deze op de geheugenchips van mijn videokaart geplakt. Dit i.c.m. dit heeft mijn geheugen naar de 600mhz geholpen. Default is 460, en zonder sinks haalt ie de 540mhz met af en toe artifacts. 620mhz (kleinere stappen lukt niet...) wil nu ook, alleen na een uurtje gamen komen er artifacts (op een mozilla venster...)
Hoe klein en priegelijk ze ook zijn, ze werken perfect.
Wil niet zeiken hoor, maar als ik die foto zie denk ik:

ongelooflijk, alles zo goed koelen met diverse fans en heatsinks, maar dan zo'n enorme kabelbende (voeding+IDE flatcables), zodat je hele airflow verstoord wordt.

Neem ronde kabels en wat tiewraps, en je zult zien dat je nog wel wat Mhz hoger kunt, op video kaart en CPU (8>

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 23:16:
[...]

Wil niet zeiken hoor, maar als ik die foto zie denk ik:

ongelooflijk, alles zo goed koelen met diverse fans en heatsinks, maar dan zo'n enorme kabelbende (voeding+IDE flatcables), zodat je hele airflow verstoord wordt.

Neem ronde kabels en wat tiewraps, en je zult zien dat je nog wel wat Mhz hoger kunt, op video kaart en CPU (8>
Eurm, de enige flatcable die ik zie is voor zijn gameport. En ook zie ik nou niet erg veel voedingskabels op de pics...

Of heb ik nu een hele site gemist oid :?

Verwijderd

Als je niet tevreden bent met de bodem kan je hem nog altijd lappen en zo 5mhz winnen

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Bodem heb ik gevijlt, is wel vlak genoeg zo. De randjes wat afgerond waar ze uitstaken en de boel erop geplakt. Die tape vult de loze gaatjes wel op denk ik zo en die extra 5 mhz heb ik (op dit moment nog) niet nodig :)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Of doe het zo zoals ik gedaan heb op mn 9700 ..

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SADZAsUTq6KmvRVK0bic*l5FB3w2swKEx76*ASrCafKTfwOFwWLylcBOS1A05k7se0e0Ca*OQf2mj*cMBH2OSYKt0ul5i1133uzVJ2D5SZ9aAAAApHJeAg/9700%20mod%201.JPG?dc=4675438204761949498

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RgB2GY0Umc!TfsN2sjIVLm9huXb7MuCg5ift7PEc9tHHl8Lctg70LNeDclE8YDf5PyiCqAgimQF8Bul!OhF6tpuEWFoPGPjoUYSYg17lzrs/Close%20card.JPG?dc=4675438204802411271

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SAAAA8gTVqOmvRVK0bic*q5ZqGIkQASww1VCQ5iLqvamWWv!6qBgDxrxLdkDWvz9KkcthiLXonxs64Avq5ltYnJIN7fMFXIvjsQxm3D4IslCAAAApHIxAg/9700%20mod%204.JPG?dc=4675438204783449786

Ik heb dat thermaltake setje 2x gekocht (kosten 19 euro geloof ik totaal).
Toen de blokjes in stukjes van 3 gezaagd.. en past precies, zit met dat warmte geleidende tape geplakt.. zit al 3 maanden zo.. dus dat werkt wel.

http://www.thermaltake.com/products/memory/hddr01.htm

Ik draai incl voltmod met mijn 9700 + 3.3ns geheugen @ 370x2 = 740 Mhz en dat zijn ook mn dagelijkse snelheden :) (zonder heatsinks haalde ik maar 310 Mhz)

Meer foto's zie sig...

[ Voor 10% gewijzigd door Race Eend op 22-09-2003 19:53 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde als race eend :D

• Race Eend
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 19:55:
Ik heb precies hetzelfde als race eend :D
Let us see ;)

Verwijderd

de bodem vijlen of lappen is een enorm verschil
toch bij cpu heatsinks, bij ram sinks mss minder verlies maar verlies is er zeker nog

en tape geleid slecht de warmte
ik zeg het maar he ;)

• Race Eend
Nou zo slecht is het niet, als je ziet dat ik op 370x2= 740 Mhz draai. En bovendien nog een voltmod heb (met het max voltage van 3.3v). Worden warm, niet heet, wel als ik mn casefan in mn blowhole uitzet, dan worden de blokkies best heet--> goed contact.

Je moet gewoon zorgen dat je die dingen heel precies plakt, dat geleiden die dingen best heel goed! Tuurlijk niet zo goed als echte artec silver 3 ofzo, maar voor je mem-chippies is dat ook niet helemaal nodig als je toch vrij grote blokjes op je geheugen zet. Je loopt veel eerder tegen de max van je kaart/geheugen dan dat je in temp problemen komt, tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe..

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Die thermal tape had bij mij wel een aantal luchtbelletjes eronder zitten zag ik, bijna niet glad te krijgen :( Dit zal ook wel weer een beetje isoleren, maar met 700 mhz ben ik ruim tevreden :) Ik had trouwens ook een stukje thermal-tape nog liggen (te klein om te gebruiken) wat zilver is? Het is vrij stevig, lijkt een soort aluminium plaatje, maar dan plakt t aan beide zijden. Ik heb alleen geen flauw id meer hoe ik eraan gekomen ben :) De tape die er nu op zit is doorzichtig van een of ander vaag merk.

Dat laatste plaatje van jouw Radeon, Race Eend, hoe heb je die passieve heatsink bevestigd? En nog een andere vraag, hoe heb je die enorme koeler aan de voorkant bevestigd? Ik neem aan niet vastgeplakt aan je core :)

[ Voor 28% gewijzigd door RTBravo op 23-09-2003 00:21 ]

• Race Eend
Die Passieve Heatsink is een P1 koeler, ook met een stukje dubbelzijdig geleidend tape bevestigd (dit spul kreeg je bij die thermaltake memery cooling set). Hij heeft wel degelijk nut, want met de core op 430 Mhz wordt hij na flink stressen best warm :)

De koeler zit met schroeven door de kaart, gewoon een gat in mijn koeler geboord, en daarna schroefdraad getapt.. De kaart trekt heel ligt krom, niet erg en het draait al 3 maanden zo dus dat zit wel goed.

Je kan de bevestiging naast dat groene blokkie goed zien, 2 rubber ringetjes met een schroefje er doorheen :)

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Owjah, nu zie ik het, koelt vast wel bruut:) mijn core wordt gekoelt met een crystal orb. Deze is aangesloten op mn fanbus, waarmee ik em kan switchen tussen 7 en 12V. 12V stofzuigt ie nogal met veel herrie :)

Ik heb ook ff fototjes genomen van die vage tape die volgens mij wel super goed is :) Iemand enig id wat het is?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/johnny.mijnhout/got/vage_thermaltape.jpg

• Race Eend
Cristal orb is idd een geinig dingetje, maar niet echt super verder. Ik kwam niet verder dan 400 Core, dat ding werd op 6000 rpm loei-heet! Verder is mijn systeem niet zo stil, dus hoorde ik hem verder niet..

Trouwens over dat tape.. ik kan het niet helemaal goed zien, maar het ziet er wel erg dik uit! Dat stul wat ik gebruikt heb was echt super maar dan ook super dun!

Verwijderd

Die tape geleid mss als 'no name thermal paste'
Niet echt denderend dus

Denk zelfs als je er 'no name paste' tussen doet koeler is :)

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Nou als ik aan mn max zit (506 core dus) dan kan ik dan ding nog in mn handjes houden, dus dat werkt wel (en dan draait ie nog op 7V :)). Zet ik em uit, dan brand ie een gat in mn kast, dus gelijden doet ie wel ;).

Die tape heeft aan de onderkant nog zon wit laagje zitten die je eraf moet halen hè. Daarom lijkt het misschien dik, maar het is 0,1 mm dik schat ik. Het is ook gewoon te buigen en het blijft in die vorm, dus lijkt wel een soort metaal ofsow?

FF als reactie op degeen hierboven:
Ja, we weten nu wel dat je meer van koelpasta houd dan tape :) Wij ook, maar als je moet plakken dan wil dat niet zo lekker met pasta (tenzij je die arctic adhesive gebruikt, maar dan krijg je er ook nie meer vanaf heb ik gehoord. Een iemand probeerde het toch en brak zo ze chip in 2en :D) Maar heb je enig id hoe deze tape heet en waar je het koopt? En of het beter gelijd dan die doorzichtige?

[ Voor 34% gewijzigd door RTBravo op 23-09-2003 00:48 ]

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Wat zit je op dit plaatje :
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SAAAA8gTVqOmvRVK0bic*q5ZqGIkQASww1VCQ5iLqvamWWv!6qBgDxrxLdkDWvz9KkcthiLXonxs64Avq5ltYnJIN7fMFXIvjsQxm3D4IslCAAAApHIxAg/9700%20mod%204.JPG?dc=4675438204783449786
trouwens linksonderin te koelen Race Eend? Daar zitten geen mem chips toch?

Verwijderd

Ik ken er anders toch genoeg die een druppel thermal paste doen in het midden en op de 4 hoekjes klein druppeltje patex of andere secondelijm.
Zoveel kracht komt er toch niet te staan op die hs dus dat houdt wel.
Wil je ze eraf dan steek je een breekmes ertussen en je hs komt er zonder problemen af.

Als je tijd hebt probeer het eens uit en dan kan je ons het verschil zeggen met die plakband.

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Als je dit topic helemaal doorleest kun je zien dan ik in het begin zo gewerkt heb :) De heatsinkjes waren alleen toen te klein vond ik en dus heb ik ze vervangen. Nu heb ik ze vastgeplakt met wat jij "plakband" noemt en ik merk geen enkel verschil in warmte-afgifte via 1sec+paste en thermal-tape. Wat wel een verschil is is dat de chips nie zo'n rotzooi worden met tape en dat het makkelijker te vervangen is, mocht je over willen stappen.

• Race Eend
RTBravo schreef op 23 September 2003 @ 00:51:
Wat zit je op dit plaatje :
[afbeelding]
trouwens linksonderin te koelen Race Eend? Daar zitten geen mem chips toch?
Daar zit bij de 9700 een plaatje,

Afbeeldingslocatie: http://www.ocaddiction.com/reviews/video/r9700/image008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SABSAcoTyKOmvRVK0bic*glGKbE7KWlUPyLaWUxDKPStn9mIMxyPTP9IogCLAddGqn7pA!!x6uAtgTdbs7VfwasaLetCjYtzZw07b4Dgnn3Yb8cGwXb9dA/9700%20mod%206.JPG?dc=4675438204791202997

Dat plaatje wordt echt ongelovelijk heet, zeker als je gaat overklokken, ik weet
niet precies waarom het er zit, maar als ik de casefan van mijn zijwand haal.. dan wordt die heatsink daarop zelfs nog een graad of 50 denk ik, je kan het 2 sec vasthouden daarna wordt het echt au au au mn jatten, met casefan erop is ie handwarm, nut heeft die heatsink daarop dus wel.. en ja ook deze is met die tape bevestigd.

Ik heb niet voor dat lijmende spul gekozen omdat ik bang was dat het er niet meer afkwam en/of mijn mod niet geslaagd was. Ik had dit los kunnen halen en alsnog met adhesive kunnen doen, maar omdat de koeling echt super goed is van mijn kaart en als het passief zit toch allemaal heel heet word (goed contact) heb ik het maar lekker laten zitten! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Race Eend op 23-09-2003 01:16 ]

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
haha ik was al aan het bladeren in je fotoalbum en kon t al nie vinden :) Bedankt voor de verduidelijking. Ik zou ook nie weten waar dat plaatje voor diend en wat ie koelt?

Verwijderd

Ik denk dat daaronder de mosfets zitten om de voltage van je Core te regelen :)

• Race Eend
nee ik ook niet, alleen Aan de andere kant zitten die connectoren, die worden wel heel erg heet, soort koeling daarvoor misschien (btw ff ander voorbeeld plaatje gedaan zodat de kaarten beide zelfde richting op staan :) )

//edit//
Bij mij is dit plaatje overigens rood, misschien omdat ik een BBA heb, want er stond geen club3d op de koeler maar alleen ati..

[ Voor 25% gewijzigd door Race Eend op 23-09-2003 01:19 ]

Verwijderd

Syzzer schreef op 21 september 2003 @ 23:23:
[...]

Eurm, de enige flatcable die ik zie is voor zijn gameport. En ook zie ik nou niet erg veel voedingskabels op de pics...

Of heb ik nu een hele site gemist oid :?
Ik denk het wel ;)

Kijk nog maar eens goed op wat hij 'dit' noemde: http://members.home.nl/gis/102_0299.JPG

Ik vind dat toch wel heel veel kabels in combinatie met al die fans.

• Race Eend
Die pc is gewoon een idioote zooi, echt, als hij die rommel op zou ruimen gaat je case temp echt met 3-4 graden omlaag, en bovendien kan je dan nog een keer ergens bij.

Vraag me btw wel af hoe die fans van hem vastzitten... :)

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Zo te zien heeft ie een of ander metalen rekje gemaakt waar die 2 fans aan zitten en dat geheel geklemd(?) aan zijn radeon ofsow. Ik snap de constructie zoiezo niet echt, ze blazen op zn videokaart, maar ik zou ze eerder laten zuigen zodat de lucht van de intake van zijn kast aangezogen wordt en daarna naar die fans die erboven zitten kan worden geblazen en uit de kast worden gezogen. Nu blazen ze tegen de intake van de case in ?

Ik zou ook nie in die zooi kunnen werken hoor, maak dan geen fans in je kast als je toch alles volpropt met kabels :D

[ Voor 41% gewijzigd door RTBravo op 23-09-2003 10:08 ]

Pagina: 1