BioBlade, ik zie dat jij hetzelfde Corsair geheugen heb als ik (maar dan 2x256 ipv 2x512) welke draaien op 2-2-2-6. draait dat helemaal stabiel bij jou? dus niet alleen voor pifast maar over het algemeen?
ik ben er nl achter gekomen dat itt wat ik dacht m'n geheugen niet rot was en er ook geen drivers raar deden maar dat m'n timings te strak stonden. op 2-2-2-6 crashte ik een hoop en nu op 2-3-2-6 niet meer. Vddr was in beide gevallen 2.75V en zelfs naar 2,85V gaan bij 2-2-2-6 deed niks aan de stabiliteit.
memtest86 heb ik wel gedraaid (@default FSB en Timing settings) maar die knalde er steeds uit op een bepaald punt. goldmem daarentegen draaide vrolijk uren en uren z'n testjes zonder enige fout. het schijnt dat memtest86 niet goed overweg kan met dual channel, goldmem blijkbaar wel
zoals het er nu uitziet is het dus een kwestie van 2-2-2-6 draaien tijdens benchmarkjes (dat houdt hij nl wel uit) en 2-3-2-6 "gewoon". temps zijn niet noemenswaardig hoog. stressed cpu temp van 42 op 3.5GHz en de NB maar 32-33. raar is echter dat bv de heatsink van de cpu lauw-koud aanvoelt en het geheugen (heatspreader) ook maar de sink van de NB niet echt terwijl die een stuk "kouder" is dan de cpu...
het kan desondanks een warmte prob geweest zijn aangezien ik vooral vaak de mist in ging in de 1e week van deze maand waar het nog erg heet was. ik mat toen ook 50 cpu en 40 NB met 1 geheugen module die "warm" aanvoelde en de andere zelfs "heet". de pijngrens va m'n vingers ligt redelijk hoog (
* Termy geobsedeerd door vuur
) dus het zal wel eens hoger dan 45 graden kunnen zijn geweest. de heatsink van de NB was toen ook "heet".
beetje raar imho aangezien ik 7 casefans heb in m'n Xaser III met ruime intake direct op cpu, nb en geheugen. de kamer temp was toen echter ook erg hoog dus tja..
beetje langdradig maar ja.. ik wil het graag oplossen en duidelijk hebben
binnen kort weer eens zorgen dat ik wat plaatjes opschuif, ik wil de top 25 natuurlijk niet uit
[
Voor 6% gewijzigd door
Termy op 29-09-2003 10:16
]