Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

heeft er iemand trouwens een compleet dichte beschermhoes voor de Xclef? dus niet een waarin je hem kan gebruiken, maar een waarin je hem op kan bergen, voor bijv. in mijn schooltas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Mijnes doet het weer!
Een firmware upgrade was de oplossing, ik had mezelf een hoop moeite kunnen besparen door de firmware file meteen in de Firmware dir te stoppen, maar daar denk je niet aan als je net terug komt van vakantie en 'm net geformatterd heb.

Ligt het aan mij of heeft ie nu een ander font?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gman schreef op 02 October 2003 @ 19:05:
Ligt het aan mij of heeft ie nu een ander font?
Als je laatste update van voor 1.065 was, ligt dat niet aan jou. :)

Zie ook de startpost van dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Paradise op 02-10-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen met welk voorwerp ik de Xclef ongeveer kan vergelijken in grootte, dikte en gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 20:09:
Kan iemand mij vertellen met welk voorwerp ik de Xclef ongeveer kan vergelijken in grootte, dikte en gewicht?
mmm stukje kleiner dan een 3.5" floppy drive? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

2 cm langer als een 2,5" HDD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

heeft er iemand trouwens een compleet dichte beschermhoes voor de Xclef? dus niet een waarin je hem kan gebruiken, maar een waarin je hem op kan bergen, voor bijv. in mijn schooltas...
Doe ik em ook altijd in dat standaard hoesje; schermpje is beschermd en als je em iets losser doet de firewire poort en het afstandsbedieningsgaatje ook...

Hoesje past sowieso niet; zitten de knopjes precies onder de daarvoor bestemde gaten, kun je de koptelefoon er weer niet in doen, omdat dat dan fout zit...ding wordt er ook monsterlijk groot van....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 20:09:
Even groot als een oude walkman (zo eentje waar antieke bandjes ingaan :P). Kijk in deel één van de review voor vergelijkingsplaatjes (en de link van deel 1 vind je in de startpost van dit topic).

Btw, waar haal jij de firewire aansluiting vandaan leokennis ;).

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 02-10-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets dunner dan twee pakjes sigareten naast elkaar (lange kanten tegen elkaar)

Een godvermogen aan 50 euro-briefjes op elkaar, maar dan een cm korter

Het enige wat ik nu nog mis is de mogelijkheid om een hele dir in 1 keer aan een bookmark (=playlist) toe te voegen... Want dan kan je gewoon 4 of 5 van je favoriete artiesten laten shufflen... Kan dat niet op een of andere manier, danwel in de volgende firware-upgrade? :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Btw, waar haal jij de firewire aansluiting vandaan leokennis
Dat is toch de aansluiting op de speler zelf? USB in je PC, firewire in je XClef...

toch?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
wwillem schreef op 02 October 2003 @ 22:05:
[...]

Even groot als een oude walkman (zo eentje waar antieke bandjes ingaan :P). Kijk in deel één van de review voor vergelijkingsplaatjes (en de link van deel 1 vind je in de startpost van dit topic).

Btw, waar haal jij de firewire aansluiting vandaan leokennis ;).
Deze speler is niet zo hoog als die oude walkman's.
leokennis schreef op 02 oktober 2003 @ 22:16:
[...]

Dat is toch de aansluiting op de speler zelf? USB in je PC, firewire in je XClef...

toch?
Nee USB en Firewire doen hetzelfde (randapparatuur aansluiten) maar is toch heel anders, net zo'n verschil als ATA100 en SATA (als je dat wat zegt).

Overigens heb ik vanaf het begin dat hoesje gebruikt en toch heb ik rare kleine (korte) krasjes erop :(
En dat was al voordat ik 'm op het strand had gebruikt (overigens ging dat prima, geen zand in gekomen!)

[ Voor 13% gewijzigd door Gman op 02-10-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
leokennis schreef op 02 October 2003 @ 22:16:
[...]

toch?
Nope.
Usb in je pc klopt.
Firewire in je Xclef niet. Deze heeft een usb aansluiting, alleen een verkleinde versie ervan. De verwarring voor jou is denk ik dat de aansluitng op de Xclef lijkt op een firewire-aansluiting, maar is het dus niet.
Bij de meegeleverde kabel idem dito.
Voor de leken onder ons: Die verkleinde usb-aansluiting heeft niks te maken met een eventuele lagere up- of downloadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
ronald1971 schreef op 02 October 2003 @ 23:03:
[...]

Nope.
Usb in je pc klopt.
Firewire in je Xclef niet. Deze heeft een usb aansluiting, alleen een verkleinde versie ervan. De verwarring voor jou is denk ik dat de aansluitng op de Xclef lijkt op een firewire-aansluiting, maar is het dus niet.
Bij de meegeleverde kabel idem dito.
Voor de leken onder ons: Die verkleinde usb-aansluiting heeft niks te maken met een eventuele lagere up- of downloadsnelheid.
Juist, Zowel firewire als USB hebben grote maar dus ook kleinere stekkertjes voor bijvoorbeeld camera's / mp3 spelers.
De mini-firewire ministekker is overigens 4kant en de mini-usb beetje 3hoekig.

Nu weer ontopic :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag die ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen:

Hebben er al mensen ervaring met het aansluiten van microfoons op de line-in van de xclef om bijvoorbeeld interviews of live-muziek oid op te nemen? De ingebouwde mic geeft een nogal beperkt resultaat, maar ik zou de xclef bijvoorbeeld willen gebruiken om interviews mee op te nemen (in het idee van neerleggen en aanzetten en niet een mic onder iemands neus douwen). Wat voor microfoon valt er dan aan te bevelen bij een niet al te groot budget?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 10:07:
Ik heb een vraag die ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen:

Hebben er al mensen ervaring met het aansluiten van microfoons op de line-in van de xclef om bijvoorbeeld interviews of live-muziek oid op te nemen? De ingebouwde mic geeft een nogal beperkt resultaat, maar ik zou de xclef bijvoorbeeld willen gebruiken om interviews mee op te nemen (in het idee van neerleggen en aanzetten en niet een mic onder iemands neus douwen). Wat voor microfoon valt er dan aan te bevelen bij een niet al te groot budget?
waarschijnlijk in elk geval een voorversrterkte. Probeer het gewoon eens uit in een audio-shop ofzo. Wat is trouwens 'een niet al te groot budget' ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, de engelse xclef verkoper heeft een dergelijke microfoon voor 69 pond. Laat ik zeggen dat ik dat te veel vind :P

edit: de t weggehaald achter vind (taalpurisme)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke redelijke microfoon moet goed genoeg zijn. Let er wel even op dat je er eentje neemt die niet teveel rekening houdt met de richting waar het geluid vandaan komt, dan kan je hem gewoon op tafel leggen oid, hoef je niet steeds te hengelen...

Wel heb je daar een voorversterker bij nodig, om het signaal uit je mic op line-niveau te krijgen (een voorversterkte mic kan dus ook, maar dat is vaak duurder en van mindere kwaliteit dan een losse unit). Voorversterkers zijn er in alle soorten en maten, en jij zoekt een hele simpele, met 1 mic ingang, en 1 line-uitgang, eventueel nog met een volumeknopje. Kijk eens rond bij new-line, conrad, of de lokale elektroniceboer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zojuist ontvangen :)
met een afstandsbediening
mijn dag is weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had ik weer een origineel probleem vanochtend. De toesten waren allemaal van functie omgewisseld. De Trim knop deed niks meer, de stop knop scrollde omlaag, de play knop was nog wel play, en verder deed niks het meer. Gelukkig resette hij nog wel als ik de stopknop in gedrukt hield. Na een paar keer uit en aan zetten nog steeds geen verbetering, maar nu net deed hij het weer...lekker betrouwbaar zeg! Dit is al de tweede die ik heb, als die weer stuk gaat wil ik mijn geld terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 12:49:
Ik heb hem zojuist ontvangen :)
met een afstandsbediening
mijn dag is weer goed :)
ok wil je even een foto plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens LOGO.BMP vinden

kan het mischien kloppen dat ik een nieuwere versie heb (v 1.065) dan jullie en dit verrandert is?

ik heb een screen gemaakt zodat je kan zien hoe het er bij mij uitziet

edit:
achiedeman, ik zal zo even kijken wat ik voor je kan doen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 15:09:
Ik kan nergens LOGO.BMP vinden
Klopt, standaard staat er ook geen logo op, die moet je zelf in de root directory zetten en dan pas zie je dat logo bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 15:15:
[...]

Klopt, standaard staat er ook geen logo op, die moet je zelf in de root directory zetten en dan pas zie je dat logo bij het opstarten.
Dus gewoon LOGO.BMP op de schijf zetten en niet ergens in een map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ja

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel

Ik kom mischien heel erg dom over (ben ik ook wel :P ) maar ik zou het zo zonde vinden als ik het op een of andere manier verklootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

voor zover ik het heb begrepen update de apple iPod zich automatisch met de mp3's die hij nog niet heeft wanneer je hem op de pc aansluit...

ik zou dit ook graag willen met mijn xclef... maar hoe? dus dat als je je xclef aansluit dat er dan automatisch de nieuwste mp3's op worden gezet... HOOOEEE???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
MellyVille1 schreef op 03 October 2003 @ 19:07:
voor zover ik het heb begrepen update de apple iPod zich automatisch met de mp3's die hij nog niet heeft wanneer je hem op de pc aansluit...

ik zou dit ook graag willen met mijn xclef... maar hoe? dus dat als je je xclef aansluit dat er dan automatisch de nieuwste mp3's op worden gezet... HOOOEEE???
De apple iPod werkt anders qua mp3 opslag. Dit gebeurt met speciale (niet al te beste) software. Deze heeft dus idd een automatische update functie. De Xclef heeft gelukkig geen aparte software nodig om mp3's over te zetten.

Wat je WEL kunt doen om "automatisch" de mappen met mp3's (op je xclef & pc) bij te werken is het volgende:
Zoeken op GoT naar wat tips over mappen synchroniseren. Hier staat precies wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met DMC Converter en de juiste plugins (alles zo van internet te plukken) kun je alle kanten op : van WAV naar MP3, van MP3 naar WMA, van WMA naar OCG en zo kan ik nog uren doorgaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

mijn xcleffie heeft ook nog wel een paar buggies :( nl. bijv. vanmiddag deed de resume het niet meer bij een lange mix (80min)... stop knop indrukken, hoor je de hd met een "tik" uitgaan, daarna weer play indrukken: blijft hij vastzitten bij het nummer, oftwel hij komt niet op gang, na wachten en nog een paar keer opstartten startte hij op met een volgende nummer. vandaag is dit al 2x voorgekomen.... fw=1.050;biedt fw update soelaas?

anywayz nog een vraagje over de bootlogo; nl. is het niet mogelijk andere "knopjes" door andere logo's te vervangen, zaols bij de ibead? kun je in de root bijv. niet een "play.bmp"; "forward.bmp" zetten oid?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
MellyVille1 schreef op 03 October 2003 @ 19:07:

1)Klik met rechter muisknop op je buroblad;
2)kies voor New/Nieuw-->Briefcase/Werkmap;
3)Klik op Voltooien in het popupscherm en klaar is kees.
4)Als je nieuwe muziekbestanden op je pc zet, zet je ze gelijk in deze map, waarna je de bestanden kunt bijwerken op je Xclef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

inderdaad supergoed idee... morgenvroeg meteen maar eens proberen (offtopic: OP MIJN VERJAARDAG :P jeeh 18) bedankt alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

MellyVille1 schreef op 03 October 2003 @ 23:26:
inderdaad supergoed idee... morgenvroeg meteen maar eens proberen (offtopic: OP MIJN VERJAARDAG :P jeeh 18) bedankt alvast...
Gefeliciteerd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Willen jullie nog een foto van de afstandbediening hebben?

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Barney schreef op 04 October 2003 @ 10:46:
Willen jullie nog een foto van de afstandbediening hebben?
wat een vraag... Ofcourse! :D

[ Voor 4% gewijzigd door BaRF op 04-10-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ja!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney

Barney

nee, ik kan niet darten

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/sbarnhoorn/afstandbediening1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/sbarnhoorn/afstandbediening2.jpg

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

geil! en de play knop werkt?? (serieus: de eerste lichting deed het niet oid)

en waar is dat 'L' knopje voor?

[ Voor 19% gewijzigd door sjaakaq op 04-10-2003 11:30 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

leokennis schreef op 04 oktober 2003 @ 11:30:
geil! en de play knop werkt?? (serieus: de eerste lichting deed het niet oid)

en waar is dat 'L' knopje voor?
dat L knopje is een STOP knop, is volgens mij nl een vierkantje :P

btw, maakt dus niet uit *hoe* je hem in de speler stopt?

[ Voor 12% gewijzigd door BaRF op 04-10-2003 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney

Barney

nee, ik kan niet darten

BaRF schreef op 04 oktober 2003 @ 11:32:
[...]

dat L knopje is een STOP knop, is volgens mij nl een vierkantje :P

btw, maakt dus niet uit *hoe* je hem in de speler stopt?
Dat is inderdaad een vierkantje :P

De play knop doet het trouwens perfect (net als de rest van de knoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Zeer nette foto's barney :). Ik heb ze meteen even in de startpost geknutseld. Werkt de AB een beetje lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

in de startpost staat dat hij alleen werkt op spelers van na 20 augustus. Nu heb ik mijn speler onder rembours besteld, en thuisgekregen op 21 augustus, dus waarschijnlijk heb ik hem de 19e of 20e besteld.....doet ie het dan:]
-niet omdat dat ding daar toen waarschijnlijk al een week in-stock lag
-niet omdat ik em de 19e of 20e besteld heb
-wel omdat ik hem de 21e pas had

wat denken jullie?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
leokennis schreef op 04 October 2003 @ 11:50:
in de startpost staat dat hij alleen werkt op spelers van na 20 augustus. Nu heb ik mijn speler onder rembours besteld, en thuisgekregen op 21 augustus, dus waarschijnlijk heb ik hem de 19e of 20e besteld.....doet ie het dan:]
-niet omdat dat ding daar toen waarschijnlijk al een week in-stock lag
-niet omdat ik em de 19e of 20e besteld heb
-wel omdat ik hem de 21e pas had

wat denken jullie?
Die 20 aug komt van advancedmp3player.co.uk af. Alle xclefs die besteld zijn na die datum bij AMP gaan met de remote werken. Stuur anders even een mailtje naar mp3cdspelers.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Hoe zit het nu met mp3cdspeler, en mensen die daar een H&B gekocht hebben? Is daar al nieuws over?

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er op een of andere manier aan je speler te zien of hij werkt met remote? Ik heb mijnes net binnen van MMport, en wil er waarshcijnlijk ook wel een remote bijhebben, maar alleen als ie werkt :).

Is er trouwens iemand die een te oude speler heeft, en zijn remote dus weer wil verkopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney

Barney

nee, ik kan niet darten

wwillem schreef op 04 October 2003 @ 11:39:
[...]

Zeer nette foto's barney :). Ik heb ze meteen even in de startpost geknutseld. Werkt de AB een beetje lekker?
Hij werkt goed, maar hij ziet er op de foto's wel een stuk steviger uit dan hij in werkelijkheid is (gemaakt van superlicht plastic). En ik vind die grote ronde play knop niet echt lekker aanvoelen als je hem indrukt.

Verder is het eigenlijk een perfect ding met alles erop wat je nodig hebt, hij is lekker klein en ziet er inderdaad wel geil uit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 20:09
Yoepie, ik heb ook mij xclef gister ontvangen, erg goed. werkt lekker. Alleen ik had niet verw8 dattie zo groot was, maar jah het valt ook wel mee ik mag niet zeuren. Me vrienden hebben hem nog niet ;):D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die afstandsbediening zo ontzettend onhandig :{

toen ik me koptelefoon in dat ding stak wat een geluid kwam daar uit zeg :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

hey , ik schaam me diep maar ik kan die info over battery behandeling niet meer vinden |:( en heb net mijn xclef binnen , Kan me herinneren ergens te zien dat het het beste is hem op te laden als hij nog net niet leeg is?
En nu ik hem net heb moet ik deze dan ook eerst opladen , leeglaten gaan en weer opladen en zo een aantel keer? of kan dat gewoon in een keer?

Niet Leo })

[ Voor 3% gewijzigd door Pheace op 04-10-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Emmeau schreef op 04 October 2003 @ 12:11:
Hoe zit het nu met mp3cdspeler, en mensen die daar een H&B gekocht hebben? Is daar al nieuws over?
Ik had mp3cdspeler gemaild adhv de info ergens in dit topic (dat je hem zonder verzendkosten voor €15 euro kan krijgen als je daar een H&B of XClef gekocht hebt), en ze mailden terug dat er inderdaad een formuliertje gemaakt wordt voor mensen die hier gebruik van willen maken. Ze zeiden dat de AB's deze week weer binnenkomen, en dat ik 8/9 oktober nog maar eens moest mailen om een formuliertje opgestuurd te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Barney schreef op 04 October 2003 @ 11:34:
[...]

Dat is inderdaad een vierkantje :P

De play knop doet het trouwens perfect (net als de rest van de knoppen).
Kan ie ook nog licht geven ofzo? Vind hem niet zo speciaal eigenlijk...
Maar beter iets, dan niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
gwystyl schreef op 04 October 2003 @ 14:34:
[...]
Ik had mp3cdspeler gemaild adhv de info ergens in dit topic (dat je hem zonder verzendkosten voor €15 euro kan krijgen als je daar een H&B of XClef gekocht hebt), en ze mailden terug dat er inderdaad een formuliertje gemaakt wordt voor mensen die hier gebruik van willen maken. Ze zeiden dat de AB's deze week weer binnenkomen, en dat ik 8/9 oktober nog maar eens moest mailen om een formuliertje opgestuurd te krijgen
Het volgende bericht heb ik ontv. van mp3cdspelers n.a.v. afst.bed. om te gebruiken bij eerste serie Xclef's begin juni,nl.:

We weten van het probleem dat bepaalde modellen van Xclef of H&B misschien niet zouden werken.We hebben 4 spelers getest van zowel Xclef en H&B maar tot nu toe werkten de afstandsbediening gewoon op alle spelers. Wij hebben nog een paar honderd afstandbedieningen in back-order staan en die zouden eigenlijk mee komen met de nieuwe zending Xclef HD500 maar dat is nog niet gebeurd (waarschijnlijk door een tekort).

Wat we nu gaan doen is opvragen welke H&B en Xclef spelers met de afstandsbediening werken en welke niet De spelers waar de (play - pause button) niet van werkt krijgen de afstandsbediening geheel gratis (ter compensatie, de andere functies werken wel gewoon goed) De spelers waar de play-pause button wel gewoon werkt betalen 15,- euro (incl. verzending) voor de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff terugkomen op de vraag/mededeling van de microfoons voor de XClef.
Ook ik ben ernaar op zoek en heb al heel wat websites doorzocht. Het onderstaande is het resultaat van mijn zoektocht. Wellicht dat jullie er ook je voordeel mee kunnen doen.

Gevonden....

Eén van de goedkoopste met respectabele specs heb ik gevonden bij 'unbeatable's' voor 'maar' £ 22.99 (BPs)

Het is de Vivanco EM216 Tie Clip Electret Condenser Microphone

Website:
http://www.unbeatable.co.uk/CatalogueItem_9374.html

Full Picture:
http://www.superfi.co.uk/images/em216lg.jpg

(Ook gevonden op .... , maar iets duurder): http://www.superfi.co.uk/...reinfo.cfm/Product_ID/498

Iemand wist me te vertellen dat het frequentiebereik ligt op 20Hz-18KHz, dus da's niet al te slecht.

Een en ander komt uit Engeland en er zal dus nog wat aan 'package and postage' betaald moeten worden.

Concurrent Archos heeft ook een mike in de aanbieding voor €30
http://www.archos.com/products/prw_100878.html
Kan geen specs vinden.

Een andere mike, maar dan van Aiwa, niet al te duur:
http://www.warehouse123.c...t_info.php?pid=AIWCMTS55&

Toch specs te vinden op
http://www.jp.aiwa.com/co.../2000_e/cm-ts55tm53e.html

(overigens heb ik van Aiwa een wereldkoptelefoontje, de HP-J30, zuivere volle bastonen, mooi midden en goed hoog. Gekocht op vakantie in Spanje voor €14. )

Zeer goed mikes zijn uiteraard te krijgen in Amerika:

Microphone Madness
http://www.microphonemadness.com/minstermicun.html

Core Sound - extreem goede mikes, maar ook lekker aan de prijs:
http://www.core-sound.com

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn eerste 'post'.

Als iemand er eentje heeft gekocht, laat het dan ff weten, want ik ben ook nog steeds zoekende

CU

BV

Oh ja en ik wil hier ook nog ff dank uitspreken naar the Omniscient, aka R.S., voor het goede en geduldige werk dat-ie doet voor zijn klanten en DAPreview.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Pheace schreef op 04 October 2003 @ 14:24:
hey , ik schaam me diep maar ik kan die info over battery behandeling niet meer vinden |:( en heb net mijn xclef binnen , Kan me herinneren ergens te zien dat het het beste is hem op te laden als hij nog net niet leeg is?
En nu ik hem net heb moet ik deze dan ook eerst opladen , leeglaten gaan en weer opladen en zo een aantel keer? of kan dat gewoon in een keer?

Niet Leo })
zeker dat je geen leo bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 20:57:
Nog ff terugkomen op de vraag/mededeling van de microfoons voor de XClef.
Ook ik ben ernaar op zoek en heb al heel wat websites doorzocht. Het onderstaande is het resultaat van mijn zoektocht. Wellicht dat jullie er ook je voordeel mee kunnen doen.

Gevonden....

Eén van de goedkoopste met respectabele specs heb ik gevonden bij 'unbeatable's' voor 'maar' £ 22.99 (BPs)

Het is de Vivanco EM216 Tie Clip Electret Condenser Microphone

Website:
http://www.unbeatable.co.uk/CatalogueItem_9374.html

Full Picture:
http://www.superfi.co.uk/images/em216lg.jpg

(Ook gevonden op .... , maar iets duurder): http://www.superfi.co.uk/...reinfo.cfm/Product_ID/498

Iemand wist me te vertellen dat het frequentiebereik ligt op 20Hz-18KHz, dus da's niet al te slecht.

Een en ander komt uit Engeland en er zal dus nog wat aan 'package and postage' betaald moeten worden.

Concurrent Archos heeft ook een mike in de aanbieding voor €30
http://www.archos.com/products/prw_100878.html
Kan geen specs vinden.

Een andere mike, maar dan van Aiwa, niet al te duur, geen specs:
http://www.warehouse123.c...t_info.php?pid=AIWCMTS55&

(overigens heb ik van Aiwa een wereldkoptelefoontje, de HP-J30, zuivere volle bastonen, mooi midden en goed hoog. Gekocht op vakantie in Spanje voor €14. )

Zeer goed mikes zijn uiteraard te krijgen in Amerika:

Microphone Madness
http://www.microphonemadness.com/minstermicun.html

Core Sound - extreem goede mikes, maar ook lekker aan de prijs:
http://www.core-sound.com

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn eerste 'post'.

Als iemand er eentje heeft gekocht, laat het dan ff weten, want ik ben ook nog steeds zoekende

CU

BV

Oh ja en ik wil hier ook nog ff dank uitspreken naar the Omniscient, aka R.S., voor het goede en geduldige werk dat-ie doet voor zijn klanten en DAPreview.
ik heb die aiwa
ben er zeer tevreden over!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja en dan de 'plops' en 'clicks' aan het eind van de mp3-tjes.

Ook ik heb daar 'last' van. Ik ben op zoek geweest naar de oorzaak van het probleem en kom niet echt veel verder, behalve dan dat ik het volgende tegenkwam:

naar het schijnt zit er in de laatste versies van Lame (na versie 3.9.1) een bugje :X als je wav-jes omzet in VBR-mp3. VBR=Variable BitRate, een manier om hoge kwaliteit bij kleinere bestandsgrootte te maken. Juist aan het eind van die VBR-bestanden zit dus een foutje dat die plops veroorzaakt. Of die fout ook voorkomt in CBR (Constant BitRate, altijd coderen op dezelfde 'snelheid') en ABR (Average BitRate, coderen op een gemiddelde 'snelheid') is niet duidelijk.

Dan denk je dus met LAME v3.93.1 (de laatste versie) goed te zitten, maar da's dus niet helemaal waar. Ik heb nog geen tijd gehad om te coderen met andere MP3-codec's en op CBR/ABR, maar wellicht dat iemand daar wel ervaring mee heeft en de pops en clicks niet ervaart op de XClef.

Wat overigens een beetje helpt om deze vervelende geluidjes weg te werken is de XClef op 'fading' te zetten (menu > other option > fade in). Ze zijn niet weg, maar je hoort ze minder.

Bye 8)

BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

ronald1971 schreef op 04 October 2003 @ 19:43:
[...]
Wat we nu gaan doen is opvragen welke H&B en Xclef spelers met de afstandsbediening werken en welke niet De spelers waar de (play - pause button) niet van werkt krijgen de afstandsbediening geheel gratis (ter compensatie, de andere functies werken wel gewoon goed) De spelers waar de play-pause button wel gewoon werkt betalen 15,- euro (incl. verzending) voor de afstandsbediening.
Hmm alles leuk en aardig, maar ik heb een product gekocht dat moet kunnen werken met afstandbediening.
Ik wil niet een gratis half werkende afstandsbediening. Ik wil een 100% werkende. Op het moment dat het niet werkt in een speler, dan is het duidelijk dat het product niet voldoet aan de verwachting die je ervan mag hebben, en gaat het hele zooitje retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Emmeau schreef op 04 October 2003 @ 22:30:
[...]

Hmm alles leuk en aardig, maar ik heb een product gekocht dat moet kunnen werken met afstandbediening.
Ik wil niet een gratis half werkende afstandsbediening. Ik wil een 100% werkende. Op het moment dat het niet werkt in een speler, dan is het duidelijk dat het product niet voldoet aan de verwachting die je ervan mag hebben, en gaat het hele zooitje retour.
Vind ik ook. Het kost mp3cdspeler alleen wel een vermogen om die zooi te versturen. Misschien dat ze zelf een schema online kunnen knikkeren waarin staat hoe je de xclef kan modden. Lijkt me wel leuk eigelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

wwillem schreef op 04 October 2003 @ 22:37:
[...]
Het kost mp3cdspeler alleen wel een vermogen om die zooi te versturen. Misschien dat ze zelf een schema online kunnen knikkeren waarin staat hoe je de xclef kan modden. Lijkt me wel leuk eigelijk :).
Hmm, het geeft aan wat de marge ongeveer is op de rommel.
Ik heb garantie, en dus lossen ze het maar op. Niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Laatst online: 20-06 20:09
Nog even een vraagje: hoe zit het nou met firmware 1.68? want we hebben nu allemaal gloof ik 1.65 maar is het slim om over te stappen. ik heb geen klachten (tot nu toe) 24h;). en ik ben ook geen veel eisende gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Xclef HD-500 Firmware 1.068 854KB (26/09/03)
Sometimes cracking down or freezing in recording mode happened. This was improved.
User EQ: numeric EQ => Graphic EQ
Booting time shortened
Bit rate setting (Line/Voice recording)
a) line in : 32/40/48/56/64/80/96/112/128/160/192/224/256/320Kbps

b) voice : 32/40/48/56/64/80/96/112/128Kbps

* When the player is filled with approximately 2.5GB of music, many times when you try to record, you get the following message "Not enough memory for recording" => fixed

Duidelijk genoeg dacht ik zo.
Ik draai 1.0.68 zonder problemen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Laatst online: 16-08 23:07
nou mijn xclef is er bijna :) maandag mag ik hem ophalen (klote post komt niet op zaterdag jammer genoeg)
Zodra ik hem heb ga ik ff flink píc's posten.
Ik kan echt niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is vast al gesteld, maar het is onmogelijk om het hele topic door te spitten of een goede zoek-query neer te knallen...

Ik heb de Xclef nu 2 weken, en ben er erg blij mee (ook met deze review en extra'tjes die hierin te vinden zijn!). Nu, ik vind het heerlijk dat er een zoekfunctie op zit, maar je kan alleen maar de eerste drie letters pakken :S Weet iemand of er al een slimme tweaker is geweest die dit heeft aangepast en een 'winamp-achtige-zoekfunctie' heeft gemaakt oid?

Sorry voor mijn domme vraag, maar ik moest het gewoon even wanhopig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Kan niet klagen over Mp3cdspeler trouwens , Donderdagmiddag ge preordered , vrijdag middag kwamen ze het brengen =)
Hijs inderdaad wat groter dan ik dacht maar ja , en ik kom er dus achter dat ik geen Highspeed Usb port heb ;( maar daar leef ik dan maar mee :)
Nu slaat ie alleen vast bij een van mijn folders als ik die open , vreemd maar misschien omdat 1 van die onderliggende folders wat vreemd is of zo? vreemde karakters misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 23:52:
Deze vraag is vast al gesteld, maar het is onmogelijk om het hele topic door te spitten of een goede zoek-query neer te knallen...

Ik heb de Xclef nu 2 weken, en ben er erg blij mee (ook met deze review en extra'tjes die hierin te vinden zijn!). Nu, ik vind het heerlijk dat er een zoekfunctie op zit, maar je kan alleen maar de eerste drie letters pakken :S Weet iemand of er al een slimme tweaker is geweest die dit heeft aangepast en een 'winamp-achtige-zoekfunctie' heeft gemaakt oid?

Sorry voor mijn domme vraag, maar ik moest het gewoon even wanhopig posten..
Het is helaas nog niet gelukt om de firmware aan te passen, maar ze zijn er mee bezig! :P hehe in elk geval hoop ik (en vele anderen?) dat ze een soortgelijk iets in een volgende update bakken! Zie onder andere dit lijstje: wwillem in "Xclef HD500 mini-review! Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney

Barney

nee, ik kan niet darten

Bij mij ging het gisteren even bijna helemaal fout met m'n Xclefje. Na het opladen wilde hij opeens niet meer opstarten. Vanochtend dus maar aangezet om de batterij helemaal leeg te maken, maar na 5 minuten deed hij het plotseling weer. Al m'n bestanden waren echter wel verdwenen.

Ik hoop niet dat zoiets gebeurd als ik in Australie zit, want dan ben ik misschien wel een paar duizend foto's kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Ik heb een soortemet 'bug' ontdekt...

Het is naar mij idee de bedoeling dat de Xclef pas gaat laden als je hem aan de lader hebt gehangen, en de play knop even ingedrukt hebt gehouden...
Maar die van mij laad dus al op als ik de lader erin druk...hoef verder niks te doen.

Vind ik erg jammer...want had de Xclef gewoon standaard aan adapter hangen als hij op me pc aangesloten is...maar hij laad dan dus gewoon op...iets wat niet goed is voor de accu lijkt mij (beter is dat hij geen power meer heeft, en hem dan 100% laad...in plaats na 60% power, en hem weer laden tot 100%, snappie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Stevie_:
Dit heb ik ook wel eens gehad als ik de adapter aan de Xclef heb hangen en hem via usb heb aangesloten aan de pc. Ik denk dat het zo is dat wanneer je een tijdje geen bestanden van of naar de Xclef upload/download dat hij dan automatisch de batterij gaat laden tot het moment dat je b.v. weer bestanden van je pc op de Xclef zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:50
Helaas is het elke keer nadat je niet Firmware erop heb gezet dat al je instellingen weer gereset zijn....misschien op te lossen met nieuw firmware? dat je je instellingen kunt saven en elke keer als je xclef is gereset opnieuw laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stevie_ schreef op 05 October 2003 @ 14:22:

Vind ik erg jammer...want had de Xclef gewoon standaard aan adapter hangen als hij op me pc aangesloten is...maar hij laad dan dus gewoon op...iets wat niet goed is voor de accu lijkt mij (beter is dat hij geen power meer heeft, en hem dan 100% laad...in plaats na 60% power, en hem weer laden tot 100%, snappie :) )
In principe maakt da niet uit omdat de Xclef een L-ion batterij heeft zonder memory-effecten. Die kun je dus elk moment inpluggen zonder dat dat nadelige gevolgen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=18913208,noline]Emmeau schreef op 04 October 2003

Hetzelfde voor mij. De lijst gefixte bugs is volgens mij nog wel iets groter dan ze zelf weergeven. Ik heb nog wel meerdere dingen gemerkt waarvan ik gelezen had dat het problemen opleverde, maar waarvan ik onder 1068 geen last had. Alleen m'n geheugen laat me nu even in de steek welke dingen dat ook al weer waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 21:22:
[...]
ik heb die aiwa
ben er zeer tevreden over!!
Ik vind die aiwa er wel aardig uitzien, maar die heeft (volgens mij) nog altijd het probleem dat die geschikt is voor de microfoon ingang, terwijl de xclef alleen een line-in heeft (die bij mijn weten geen plug-in power levert) Dat maakt waarschijnlijk wel een verschil in helderheid of opnamesterkte. Maar ik lees graag het tegendeel natuurlijk.
Ik kan bijv. een standaard microfoon die ik heb ook aansluiten op de line-in, maar dat levert een nogal dof geluid op. In dat opzicht is alleen de archos-microfoon waarschijnlijk vergelijkbaar met de Nextway die ik gezien heb op AMP.co.uk .
Veel microfoons zijn trouwens geschikt voor MD-recorders. Hebben die dan line-in of wél een aparte mic-ingang ?

edit: ik zie dat de aiwa ook zelfstandig op de batterij (1,5v) werkt en dat is in principe hetzelfde als de Nextway. Betekent dat ik eigenlijk gewoon op zoek kan gaan naar elke microfoon die en iegen batterij-voeding heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 04 oktober 2003 @ 12:07:
[...]

Die 20 aug komt van advancedmp3player.co.uk af. Alle xclefs die besteld zijn na die datum bij AMP gaan met de remote werken. Stuur anders even een mailtje naar mp3cdspelers.nl.
Zou het mogelijk een hardware 'probleempje' kunnen zijn.
Ik kan zien dat de ronde 'stereo' plug van de AB 4 aanslutingen heeft. Dus eenje meer dan een standaard stereo plug. (Dit natuurlijk buiten de 4 platte extra aansluitingen voor de AB.)
Dus wanneer het chassis deel in je speler aleen de 'gewone' stereo aansluitingen heeft zal het dus nooit gaan werken met de 4 stuks van de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiniDiscs hebben meestal een line-in waar al spanning opstaat om een microfoon te voeden, net als opname-appartuur in je huiskamerset. Zonder spanning doet een mike echter niet veel. De XClef heeft weliswaar een line-in, maar dan zonder spanning. Die moet dus worden toegevoegd dmv een externe voeding. En dat kan een batterij in de mike zijn, maar ook een aparte batterij/accu-houder waarop dan weer de mike wordt aangesloten.

Dus ja, je kan elke 'amplified' mike aansluiten op de XClef, mits voorzien van een 3,5" jack. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij aub vertellen hoeveel die doos met de xclef 20 gb in weegt, ik zou dit moeten weten om zo de verzondkosten te kunnen berekenen voor de IA die ik organiseer.

Je mag ook gokken op gewicht: 500-1000gr of 1000-2000gr of meer? Zelf denk ik tussen 1000 en 2000gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 09:33:
[...]

In principe maakt da niet uit omdat de Xclef een L-ion batterij heeft zonder memory-effecten. Die kun je dus elk moment inpluggen zonder dat dat nadelige gevolgen heeft.
Veel mensen weten alleen niet dat Li-Ion accu's ook een beperkt aantal keer geladen kan worden, dit ligt tussen de 500 en 1000 keer, aldus een batterij expert in 1 of ander duits tech blaadje.

Ik hang 'm aan de USB, adapter eraan en zet 'm dan aan, hij gaat dan gelijk in USB mode en als de ontwikkelaars slim zijn gaat ie niet opladen, ik heb dit nog niet gecontroleerd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 16:31:
Kan iemand mij aub vertellen hoeveel die doos met de xclef 20 gb in weegt, ik zou dit moeten weten om zo de verzondkosten te kunnen berekenen voor de IA die ik organiseer.

Je mag ook gokken op gewicht: 500-1000gr of 1000-2000gr of meer? Zelf denk ik tussen 1000 en 2000gr.
Ik vraag me af of dat de 500 gram al haalt. de speler zelf is iets van 270 gram dacht ik (?), een doosje en verpakkingsmateriaal wegen bijna niets. Je hebt nog wel wat gewicht van de lader.
Ik zou zelf gokken op 500-100 denk ik. Kan het helaas niet voor je nawegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die informatie is goed genoeg voor mij, hartelijk bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mijn xlef opstart staat er versienummer 1.065 is dat het typenummer of de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 18:03:
als ik mijn xlef opstart staat er versienummer 1.065 is dat het typenummer of de firmware?
Firmware ... typenummer is HD 500 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Ik zit er toch ook wel aan te denken om een nieuwe mp3 speler te kopen. Kheb nu een mpio dmg 128 mb. Bevalt opzich aardig, maar kvind toch wel makkelijker om wat meer ruimte te hebben. Maar kwil hem ook gaan gebruiken om mp3's af te spelen op me comp. Dus mijn vraag is: is het mogelijk/haalbaar om mbv bv winamp mp3's van die speler af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik zat te surfen en kwam deze site tegen: http://www.componet.nl/

Hier is de Jukebox H&B 20GB HDD MP3 (JK 20) € 259.65

Ken deze zaak niet maar 260 euro is nie veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
ajampaniki schreef op 06 October 2003 @ 20:08:
Ik zit er toch ook wel aan te denken om een nieuwe mp3 speler te kopen. Kheb nu een mpio dmg 128 mb. Bevalt opzich aardig, maar kvind toch wel makkelijker om wat meer ruimte te hebben. Maar kwil hem ook gaan gebruiken om mp3's af te spelen op me comp. Dus mijn vraag is: is het mogelijk/haalbaar om mbv bv winamp mp3's van die speler af te spelen?
Ja, het kan wel, maar hij is er niet voor bedoeld. Je harde schijf zal constant moeten opspinnen wanneer je de mp3 speler gebruikt als externe harde schijf voor je computer. Dit kost veel energie.

Koop gewoon een harde schijfje voor je pc erbij, voor zo'n €100,- heb je al een 120GB grote harde schijf.

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 06-10-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

ik krijg nog steeds het automatisch updaten niet aan de gang... ik heb een werkmap aangemaakt en nu? dezelfde indeling maken als op mijn xclef lijkt me... en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Net een mailtje van Mp3cdspeler:
1-ze hadden de AB's getest-->tot nu toe werkten ze allemaal
2-ze boden me aan om mij er alvast 1 te sturen-->nee gezegd, dalijk doet ie het niet...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Laatst online: 28-04 20:05
Is het mogelijk om de line-in volume bij het opnemen te regelen

bv: Als je opneemt van een discman, en het ingangssignaal is te stil, om deze te versterken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

lees vorige pagina eens even: antwoord = nee, xclef heeft geen versterkte line-in...

kep mijn vorige probleem eindelijk opgelost dmv SmartSync Pro (gratis te downloaden van download.com)... Echter nog een vraag: als ik mijn xclef aansluit gaat windows hem scannen en zegt dat er multimedia files opstaan, en vraagt wat ie ermee moet doen... dan wil ik dus dat daar de optie 'Synchronize met SmartSyncPro' o.i.d. tussen staat, hoe doe ik dat?

dan hoef ik alleen mijn xclef aan te sluiten en update ie hem automatisch... (net als ipod en itunes dus...)

[ Voor 74% gewijzigd door MellyVille1 op 07-10-2003 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand mij de lengte en breedte van het scherm eens laten weten ik kan dit namelijk nergens vinden. Of ik moest er over hebben gezien :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Uit de help-file van SmartSync Pro: (HowTo / Command Line options)

SmartSync.exe /RunProfile=ProfileName

ik weet niet hoe je items toevoegt aan het autorun menu, maar dat moet niet zo moeilijk zijn om uit te zoeken... laat ff weten als je erachter gekomen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Laatst online: 07-05 17:25
Ik heb de laatste tijd geen tijd gehad om superactief het forum te volgen, dus vergeef me als dit reeds eerder gepost is, maar op mp3cdspeler.nl hebben ze een mooie foto van de afstandsbediening staan. Al vele malen werd er eerder een foto gepost, maar nu ziet de stekker er wel uit alsof ie past! :)
http://www.mp3cdspeler.nl//winkel/showfoto.php?id=369_4
De AB is nu 10 euro als je 'm bij de Xcleff bestelt. Iemand ervaring met nabestellingen van de AB bij mp3cdspeler als je een H&B gekocht hebt in de laatste maanden?

1 minpuntje van mp3cdspeler is overigens dat ze niet (zo goed) reageren op mail naar het rma adres. Heb daar nu 2 weken geleden een mail naar toe gestuurd en heb nooit reactie gekregen. Probleem is nu door de nieuwe F/W release helemaal verholpen, maar toch niet netjes.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Heel vaag wat ik net meemaakte. Mijn speler (nog reeds niet terug gestuurd naar mp3cdspeler) die reageerde compleet niet op geen enkele toets, opeens krijg ik in beeld:

HALT D_2

En dat was het ongeveer wel, ben um gedeeltelijk vergeten, omdat ik een half uur later pas op internet kon. Heeft iemand deze al meegemaakt?

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

IloveMyHenB schreef op 07 October 2003 @ 11:30:
1 minpuntje van mp3cdspeler is overigens dat ze niet (zo goed) reageren op mail naar het rma adres. Heb daar nu 2 weken geleden een mail naar toe gestuurd en heb nooit reactie gekregen. Probleem is nu door de nieuwe F/W release helemaal verholpen, maar toch niet netjes.
Daar had ik idd ook last van, en toen heb ik een mailtje naar sales én RMA gestuurd. Kreeg ik binnen 10 min mail terug van sales dat de mailserver van RMA eruit lag en dat ze hem doorgestuurd hadden. Daarna had ik na een paar uur reactie van RMA

[ Voor 30% gewijzigd door gwystyl op 07-10-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
Ik heb sinds zaterdag mn xclef. Geweldig ding! kan niet anders zeggen maar dr zijn wel wat dingen waar ik aan moet wennen na mijn vorige speler (Creative DAP Jukebox 1)
bijv. geen playlist maken op het aparaat zelf (afgezien van toevoegen aan de bookmarks maar dat kan voor zover ik uit heb kunnen vinden alleen met losse files en niet met hele albums)
nou kan je wel via winamp ofzo een playlist maken en opslaan en dan wil het wel maar je zal maar onderweg zijn en eens wat anders willen wat er net niet in zit... toch jammer dan.

nog zoiets
ik heb zegmaar de volgende indeleing
root>genre>artiest>album
soms wil ik zegmaar 1 bepaald genre afspelen... in shuffle. maar ik krijg dat niet goed voor mekaar. ik speel of alle tracks van 1 bepaald album af of alle tracks op de player (dus ook andere genres) misschien dat het wel kan maar ik ben dr nog niet achter (ook de manual vind ik wat dit betreft niet overlopen van duidelijkheid)

ik speel altijd af in shuffle mode dus ik hoop dat ik dat een keer goed onder de knie krijg.

verder is het een relaxed ding hoor... ook de AB is prima in orde... niet dat ik em veel gebruik maar toch.... leuk om dr gratis bij gekregen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XdeckX schreef op 07 October 2003 @ 15:15:
Ik heb sinds zaterdag mn xclef. Geweldig ding! kan niet anders zeggen maar dr zijn wel wat dingen waar ik aan moet wennen na mijn vorige speler (Creative DAP Jukebox 1)
bijv. geen playlist maken op het aparaat zelf (afgezien van toevoegen aan de bookmarks maar dat kan voor zover ik uit heb kunnen vinden alleen met losse files en niet met hele albums)
nou kan je wel via winamp ofzo een playlist maken en opslaan en dan wil het wel maar je zal maar onderweg zijn en eens wat anders willen wat er net niet in zit... toch jammer dan.

nog zoiets
ik heb zegmaar de volgende indeleing
root>genre>artiest>album
soms wil ik zegmaar 1 bepaald genre afspelen... in shuffle. maar ik krijg dat niet goed voor mekaar. ik speel of alle tracks van 1 bepaald album af of alle tracks op de player (dus ook andere genres) misschien dat het wel kan maar ik ben dr nog niet achter (ook de manual vind ik wat dit betreft niet overlopen van duidelijkheid)

ik speel altijd af in shuffle mode dus ik hoop dat ik dat een keer goed onder de knie krijg.

verder is het een relaxed ding hoor... ook de AB is prima in orde... niet dat ik em veel gebruik maar toch.... leuk om dr gratis bij gekregen te hebben.
Ik maak ook een onderverdeling in genre en daarna in artiest. Meestal zet ik de CD's dan wel als losse nummers in één map. Zo'n map kun je geshuffeld afspelen. Dus niet met meerdere mappen tegelijkertijd, want dan speelt ie alle nummers op de speler zover als ik weet. Je moet n.m. met een lossen file beginnen omhet afspelen te beginnen.
Het bookmakren lukt bij mij niet. Er wordt wel een playlist gemaakt, maar bij het afspelen slaat de speler vast. Heeft iemand hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmeau schreef op 04 October 2003 @ 23:13:
Xclef HD-500 Firmware 1.068 854KB (26/09/03)
Sometimes cracking down or freezing in recording mode happened. This was improved.
User EQ: numeric EQ => Graphic EQ
Booting time shortened
Bit rate setting (Line/Voice recording)
a) line in : 32/40/48/56/64/80/96/112/128/160/192/224/256/320Kbps

b) voice : 32/40/48/56/64/80/96/112/128Kbps

* When the player is filled with approximately 2.5GB of music, many times when you try to record, you get the following message "Not enough memory for recording" => fixed

Waar is de firmware 1.068 te verkrijgen? Blijkbaar nog niet op de gebruikelijke site....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

staat bij advanced mp3 player, of www.emmeau.com/xclef, alwaar ik firmwares spaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een optie met de xlef dat je per 10 minuten kan vooruit spoelen want dat zou namelijk wel handig zijn met grote mixen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Een tip voor de mensen als XdeckX en ac-vader en iedereen die meerdere mappen in een shuffle willen: maak een fake mp3tje :D

Stel: je heb in je root mappen met idd genres: classical, r&b, soundtracks, rock, pop etc.

in die mappen heb je artisten, en daarin weer albums. (ik zeg maar wat)

Als je nou in de root van een 'genre-map' en mp3tje zet dat uit 30secondes stilte bestaat, en je zet je speler op playmode=shuffle, repeat=sub dir, en je speelt dat 'fake' mp3tje, dan zal de speler shuffelen tussen al je artisten in dat genre :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 19:19:
is er een optie met de xlef dat je per 10 minuten kan vooruit spoelen want dat zou namelijk wel handig zijn met grote mixen enzo
Dat zou inderdaad wel handig zijn ja, kan iemand dit laten weten. Ik heb er namelijk NOG geen om dit te testen.

Hoe lang geaat de batterij van deze speler nu werkelijk mee bij normaal gebruik. bij de officiele specifikaties lees ik 10 uur en bij de firmware lees ik 20 en dan nog eens 22?

Maar hoe lang houd hij het echt vol? :)

En nog een vraagje wat voor batterijen zitten er in dat ding want dat vond ik niet in de specificaties en niemand vertelt daar precies iets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 19:49:
[...]

Hoe lang geaat de batterij van deze speler nu werkelijk mee bij normaal gebruik. bij de officiele specifikaties lees ik 10 uur en bij de firmware lees ik 20 en dan nog eens 22?

Maar hoe lang houd hij het echt vol? :)

En nog een vraagje wat voor batterijen zitten er in dat ding want dat vond ik niet in de specificaties en niemand vertelt daar precies iets over.
er zitten geen losse batterijen in, maar een accu :) En die gaat idd erg lang mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, I join the club!! ik heb mijn Xclef dan ook gister ontvangen, en ben er echt heel blij mee. Het is echt een topapparaat. En het mooiste van alles is dat ik er een METALEN opbergdoos voor laat maken (altijd handig, een handige vader)!! kan ik hem tenminste veilig in mijn schooltas stoppen zonder dat er iets aan kapot kan!! :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.