• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 17:59:
Zijn er mensen die hun Xclefje bij mmport hebben besteld??? ervaringen??
Bij Shopsurvey staat wel wat (http://www.tweakers.net/shopsurvey)

Het is dat ik mijn Xclef goedkoper kon krijgen via dappreview.com, anders had ik hem ook via mmport.nl aangeschaft. Is prima webwinkel, ze reageren ook erg snel op je mailtjes. En, dappreview.com is zeer te spreken over ze :).

Iedereen doet hier maar of de Xclef nergens meer te verkijgen is...of iedereen wil hem perse bij mp3cdspelers.nl kopen...

Verwijderd

Ik had hem daar ook graag gekocht, maar hoe weet ik dat ik m daar kan kopen? Stond nergens in dit forum, niet in die shopguide van tweakers en vond via google alleen mp3cdspelers.nl :(.

Maarja, ik kan wel een weekje wachten hoor :D.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

leokennis schreef op 25 September 2003 @ 17:27:
hmm was vandaag in de audiozaak--> ze hadden die plugjes voor 2 euro maar ze zeiden dat je er voor moest kunnen solderen en dat er best wel wat precisie voor nodig was-->ik ben net handig genoeg om een pak melk te kunnen openen....

En ze wilden het wel doen voor mij maar bij 'reparaties' moets je bij hun 20 euro startarief betalen dus dan maar met een hoekje;)
Jezus, 20 euro voor het solderen van een plugje? mijn god, kijk eens in je omgeving of iemand handig is met een soldeerbout.
Ik vind 2 euro voor zo'n plugje trouwens als behoorlijk bruut aan de prijs.

Trouwens, als de ab uitkomt, dan maakt het hoekje nog minder uit denk ik?

If you choose to criticise you choose your enemies

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:10

sjaakaq

It might get loud

nou ja zij repareren vanalles: je kan er ook komen als je denkt dat het 25e knopje van recht van je mengpaneel van 1000 euro het niet doet...en ze maken het. In zo'n gevaal is 20 euro niet zoveel. Ze rekenen 20 euro + ?? euro per uur werk + materiaalkosten. Nu is dat solderen misschien 1 min. werk, dat kost dus maar 2 cent oid, maar ja, je moet nog steeds 20 euro starttarief betalen...

Maar idd, als de AB komt dan zal het wel goedkomen. Zit ik weer met het probleem dat ik m'n sennheiser's wil inkorten omdat ik anders 4m draad heb oid....

leoaq.fm // Jeune Loop

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 20:09
wwillem schreef op 24 september 2003 @ 20:37:

[...]

De xclef flashed al vanaf de HD.

.
Nee dit, is niet wat ik bedoel. Zo ver ik weet, is het ook mogelijk om de hard-disk zelf te flashen. Dus niet het apparaat, maar de hard-disk. Zal dit mogelijk zijn?

• schuit24
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 19:35:
Ik had hem daar ook graag gekocht, maar hoe weet ik dat ik m daar kan kopen? Stond nergens in dit forum, niet in die shopguide van tweakers en vond via google alleen mp3cdspelers.nl :(.

Maarja, ik kan wel een weekje wachten hoor :D.
Mmm, op blz 20 van Deel 1 werd ook de vraag gesteld waar ze te koop waren toen had ik al gezegt bij www.mmport.nl maar jah. 8)7 maakt niet uit :P. Suc6 met je koop! (en ook mmport is te vinden via google)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aquaplex schreef op 25 September 2003 @ 20:58:
Nee dit, is niet wat ik bedoel. Zo ver ik weet, is het ook mogelijk om de hard-disk zelf te flashen. Dus niet het apparaat, maar de hard-disk. Zal dit mogelijk zijn?
Ten eerste, welkom op GoT.
Ten tweede, zoek eerst eens of zoiets uberhaubt mogelijk is op een harde schijf ;).
eperon schreef op 24 september 2003 @ 21:34:
hmmm, aangezien 1.065 al een tijdje draait neem ik aan dat ik de enige ben met het volgende probleem:
als ik de tuner gebruik en wil spoelen (in frequenties) gaat ie soms heeeeeeel langzaam, zeg maar 0.1 kHz per 3 seconden.
Heb ik gister ook gehad (om het te testen :D). Van 87.5 doorgespoeld naar 103.0 en daarna ging die heel langzaam. Met een vertraging van 30 sec oid. Ik had dus te lang op het naar rechtspoel knopje gedrukt en dat ding bleef maar langzaam doorgaan. Dus dat wordt een extra bug :).

[ Voor 43% gewijzigd door dr snuggles op 25-09-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aquaplex schreef op 25 September 2003 @ 21:12:
[...]

Mmm, op blz 20 van Deel 1 werd ook de vraag gesteld waar ze te koop waren toen had ik al gezegt bij www.mmport.nl maar jah. 8)7 maakt niet uit :P. Suc6 met je koop! (en ook mmport is te vinden via google)
inderdaad, ik had via google Xclef HD500 ingetyped en ik moest natuurlijk Xclef HD 500 intypen.... 8)7 8)7 8)7 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 25 September 2003 @ 22:08:
Heb ik gister ook gehad (om het te testen :D). Van 87.5 doorgespoeld naar 103.0 en daarna ging die heel langzaam. Met een vertraging van 30 sec oid. Ik had dus te lang op het naar rechtspoel knopje gedrukt en dat ding bleef maar langzaam doorgaan. Dus dat wordt een extra bug :).
Same here :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

leokennis schreef op 25 September 2003 @ 17:27:
hmm was vandaag in de audiozaak--> ze hadden die plugjes voor 2 euro maar ze zeiden dat je er voor moest kunnen solderen en dat er best wel wat precisie voor nodig was-->ik ben net handig genoeg om een pak melk te kunnen openen....

En ze wilden het wel doen voor mij maar bij 'reparaties' moets je bij hun 20 euro startarief betalen dus dan maar met een hoekje;)
'audiozaak' klinkt duur, je moet een 'elektroboer' vinden :) Zo'n plugje zal gemiddeld 75 cent kosten ofzo, en voor solderen mogen ze eigenlijk niet meer dan 5 euro vragen oid. Maar je kent toch wel iemand die dat kan? Nadeel van zulke koptelefoons is dat tegenwoordig de kabels beschermd zijn met een soort omhulsel van vastgesmolten plastig ofzo :( En dat moet je eerst wegsmelten, maar ook weer niet te veel aargh rot dingen zijn het ;)

Laten we het eens zo bekijken: Een hoekje breekt minder snel af dan een rechtopstaande plug :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen Roumen schreef op 25 September 2003 @ 19:00:
[...]

Ja, gisteravond op de website besteld, uur later bevestigings mail gekregen, afspraak gemaakt over de tijd, en vandaag afgehaald.

Hele aardige jongen, netjes verpakt, nette factuur, prima geregeld. Ik heb de remote ook meteen betaald, ik ga er vanuit dat hij me die nastuurd. Prima geregeld bij zie, ik zie weinig reden om te wachten op mp3cdspeler.nl als je dat nu niet meer kan. :)
Haha, toen ik de mijne afhaalde zag ik inderdaad nog een Xclef met een factuur voor ene Roumen klaarliggen...

Ik heb standaard fw 53 op mijn xclef staan en wacht denk nog ff voordat ik die upgrade. Dan nog maar even geen grafische eq. Verder is het mij in mijn wijsheid gelukt het rubbertje dat voor de usb poort zit voor de helft af te scheuren en ga ik mij waarschijnlijk ergeren aan het feit dat albums niet op 01 02 03 e.d. gesorteerd worden bij lange bandnamen. (vertical horizon is blijkbaar wat teveel van het goede). De geluidskwaliteit is met de ook maar aangeschafte sennheisers mx400 wel een stuk beter dan mijn eigen audioset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47
Bij de mediamarkt in utrecht, ze hadden er nog meer dan genoeg. Kosten:14€

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Advanced mp3players heeft nu de nieuwste firmware: 1.068
http://www.advancedmp3players.co.uk/links.html

Wie durft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Laten we het eens zo bekijken: Een hoekje breekt minder snel af dan een rechtopstaande plug
Tja maar die hoek zit steeds dubbel omdat ie eigenlijk recht omhoog mu=ijn zak uit moet...

En ik zit op school dus ik kan de firmware niet uittesten.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Laatst online: 07-05 17:25
Bedenk alle mogelijke vloek en scheldwoorden, neem die in het kwadraat en dat is wat ik hier graag had willen posten.
Blijkbaar was mijn H&Btje er toch erger aan toe dan ik dacht na mijn Firmware avontuur. Gisteren startte ik 'm op en: "No Files Found" in de root directory ondanks 2,5 GB aan mp3tjes die erop zou moeten staan.
Vanochtend aan de computer gehangen en hij wordt niet meer herkend. Nu start ie helemaal niet meer op en blijft hangen bij het beginschermpje... Ik heb er geen gekke dingen mee gedaan tussen de eennalaatste en laatste keer aanzetten.

Maar goed, even ter geruststelling van de ongeruste Xclef en H&B bezitters: het is een superapparaat en zolang je er geen gekke dingen mee doet, blijft ie het ook goed doen!

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
IloveMyHenB schreef op 26 september 2003 @ 10:59:
Maar goed, even ter geruststelling van de ongeruste Xclef en H&B bezitters: het is een superapparaat en zolang je er geen gekke dingen mee doet, blijft ie het ook goed doen!
Had je gekke dingen gedaan naast het installeren van de laatste Firmware dan? Want als dat alles was, zijn er meer mensen die daar last van kunnen krijgen lijkt me. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Nieuwe firmware? Ga er ervoor, ben zo terug met de resultaten.

---
Xclef HD-500 Firmware 1.068 854KB (26/09/03)

* Sometimes cracking down or freezing in recording mode happened. This was improved.
* User EQ: numeric EQ => Graphic EQ
* Booting time shortened
* Bit rate setting (Line/Voice recording)

a) line in : 32/40/48/56/64/80/96/112/128/

160/192/224/256/320Kbps

b) voice : 32/40/48/56/64/80/96/112/128Kbps

* When the player is filled with approximately 2.5GB of music, many times when you try to record, you get the following message "Not enough memory for recording" => fixed
---
En het werkt zonder problemen (vergeet niet netjes je usb device te stoppen in windows natuurlijk).
Weinig nieuws te merken, ik record zelf niet zoveel met dat ding, maar het flashen gaat dus zonder problemen.

[ Voor 101% gewijzigd door Emmeau op 26-09-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
(oorspronkelijke post verwijderd)
Ff een update voor diegenen die geinteresseerd zijn... O-)

Ik heb mijn H&B TOCH nog aan de computer gekregen. Na lang wachten werd ie alsnog herkend. Wat een wereldapparaat...
Snel de nieuwe firmware (1.068) erop gezet om te kijken of zo een deel van mijn problemen opgelost zou worden en inderdaad:
de H&B startte direct zonder problemen op, maar al mijn MP3tjes waren verdwenen. Ook als ik 'm aan de computer sluit en via explorer de inhoud bekijk. Als ik het schijfgebruik bekijk zie ik wel het volgende:
Used space: 2.54 GB
Free space: 16.0 GB

Dus het staat er nog wel op, wordt alleen niet meer herkend. FF demo versie van "File Rescue Plus" van Software Shelf gedownload en jawel: al mijn MP3tjes worden gevonden alsof ze ooit eens gedelete zijn.
Hmmmm... Ik ga eens rustig nadenken over hoe ik mijn MP3tjes weer terugkrijg.

In elk geval heb ik nu al het vermoeden dat deze F/W versie in elk geval weer een sprong vooruit is.

[ Voor 100% gewijzigd door IloveMyHenB op 26-09-2003 12:17 ]

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FW 1.068
De Fade In functie doet het weer. GREAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las op de engelse site dat de tuner-search functie en de resume-functie het niet doen onder 1068 ? Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Resume functie deed het al niet onder 1.0.65, dus das geen verandering.

Geen problemen met de tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 13:36:
Las op de engelse site dat de tuner-search functie en de resume-functie het niet doen onder 1068 ? Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
welk site? (ja ik heb al gegoogled :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat ze die resume functie niet goed krijgen, met firmware 1.053 kan ik dus wel gewoon resumen op nummer (song) of midden in een mp3'tje (real).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 24 September 2003 @ 23:22:
oh ik weet weer wat ik nog als 'bug' zie: Als je een playlist maakt kijkt ie alleen naar de zoveel eerste karakters, dus je (in elk geval ik) krijgt vaak verkeerde nummers! Als je alles netjes in mappen hebt en de liedjes zelf gewoon 1) Blaat.mp3, 2) blaat.mp3 etc hebt genoemd is het geen ramp, maar ik heb bv ook een hele grote verzameling 'unsorted' en als ik bv 'Billy Joel - Goodnight Saigon.mp3' in een playlist gooi, dan krijg ik 'Billy Joel - Goodnight my love.mp3' (of hoe heet het :X) te horen...

Zou mooi zijn als er gewoon naar de héle filename gekeken werd :)
---
FW 1.068
Bemerk in de Folders dat er nu wel goed gesorteerd wordt. ik had n.l een aantal folders met gelijke naam met volgnummer. Folder 01, Folder 02, Folder 03 etc.
In de vorige FW kwamen deze door elkaar heen te staan. En in de nieuwe FW 1.068 staan ze weer correct. Er wordt dus nu kennelijk naar meer dan 3 chars gekeken. Misschien heeft dit ook gevolgen voor de Playlist. (Hopelijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 14:14:
[...]

welk site? (ja ik heb al gegoogled :))
De engelse verkoop site van Xclefjes, advancedmp3players.co.uk heeft een eigen forum:

http://www.advancedmp3pla...73ef397932ffff;act=SF;f=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 12:58:
FW 1.068
De Fade In functie doet het weer. GREAT
Bij mij anders niet. Weet je het zeker? Aah wacht, het werkt alleen als autoplay aan staat :D

[ Voor 14% gewijzigd door dr snuggles op 26-09-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He goed nieuws voor degene die 20 GB te weinig vinden.
Op de frontpage van MMport staat dat ze binnenkort de 40 GB versie gaan leveren.
Ben benieuwd wat deze moet gaan kosten ?

http://www.mmport.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ff een bericht gestuurd naar mmport of ze een prijs indicatie kunnen geven, misschien is het wel het wachten waard???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begin oktober staat er. 40 gig heb ik nie nodig, zo groot is mn normale harde schijf nog niet eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
domme vraag...maareh, waar kan je die nieuwe firmware krijgen?

Enneh, de afstandsbediening voor Xclef kan je dus krijgen bij Mediamarkt voor 14 euro! Damn, ik ga morgen naar Mediamarkt in Leeuwarden...mp3cdspelers.nl is dan wel heeeeel duru met ze remote's (25 euro!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

bij mp3cdspeler krijg je em voor 15 euro als je al een XClef hebt. 15 euro en je hoeft geen verzendkosten te betalen. En je hoeft niet naar een winkel toe.

leoaq.fm // Jeune Loop

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

hoe lang is trouwens de draad van de AB kan iemand dat ff voor me opmeten, niet dat ik dalijk met een compleet netwerk in me broekzak rondloop :P

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 15:12:
[...]

---
FW 1.068
Bemerk in de Folders dat er nu wel goed gesorteerd wordt. ik had n.l een aantal folders met gelijke naam met volgnummer. Folder 01, Folder 02, Folder 03 etc.
In de vorige FW kwamen deze door elkaar heen te staan. En in de nieuwe FW 1.068 staan ze weer correct. Er wordt dus nu kennelijk naar meer dan 3 chars gekeken. Misschien heeft dit ook gevolgen voor de Playlist. (Hopelijk)?
installing :D

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Stevie_ schreef op 26 september 2003 @ 19:54:
domme vraag...maareh, waar kan je die nieuwe firmware krijgen?

Enneh, de afstandsbediening voor Xclef kan je dus krijgen bij Mediamarkt voor 14 euro! Damn, ik ga morgen naar Mediamarkt in Leeuwarden...mp3cdspelers.nl is dan wel heeeeel duru met ze remote's (25 euro!)
weet je dat zeker? is dat niet die mx remote, dus alleen een volume schuifje dat je overal op kunt aansluiten? (tenminste, je bedoeld dat mx400 rc? mx400 zijn oordopjes namelijk) :)

• dr snuggles
  • Niet online
leokennis schreef op 26 September 2003 @ 20:20:
bij mp3cdspeler krijg je em voor 15 euro als je al een XClef hebt. 15 euro en je hoeft geen verzendkosten te betalen. En je hoeft niet naar een winkel toe.
Waarzo staat die AB eigelijk op mp3cdspeler? Ik kan hem niet vinden (ook niet bij accessoires).

Ik heb trouwens die lijst met bugs & feature requests vertaald en naar MLC (Xclef dus) gemaild. Wie weet hoor ik nog wat van ze :P.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 17:38:
He goed nieuws voor degene die 20 GB te weinig vinden.
Op de frontpage van MMport staat dat ze binnenkort de 40 GB versie gaan leveren.
Ben benieuwd wat deze moet gaan kosten ?

http://www.mmport.nl
laat ik nu één van die mensen zijn die daar met smart op zit te wachten :9~ :9~ :9~
mijn mambox met 20 gb staat vol!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Waarzo staat die AB eigelijk op mp3cdspeler? Ik kan hem niet vinden (ook niet bij accessoires).
Eind september (=nu ongeveer) als het goed is...

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

sorry hier stond post dat voor een ander topic bedoeld was... 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 17:50 ]

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
De mijne doet het weer door een wat linke oplossing wat ik als laatste redmiddel zag. Toen fw1068 erop gezet. Ging niet goed, toen fw 1053 en daarna weer 1068. Toen leek alles goed, ware het niet dat hij aangaf dat hij leeg was. Schijfcontrole via xp gedaan, maar kon geen fouten repareren, zoals hij aangaf, nou ja, dan maar de ouderwetse chkdsk in een dosbox. Zo goed als alle muziek kunnen behouden, pffffffffff. Kreeg al afkickverschijnselen naar ongeveer een week zonder m'n Xleffie :). Eind goed, al goed. Mazzel.

• Stevie_
leokennis schreef op 26 September 2003 @ 20:20:
Ook als je Xclef daar niet hebt aangeschaft? Strange...

En de remote is niet bij Mediamarkt in Leeuwarden te krijgen...erg jammer.
Alle mediamarkten zijn trouwens apparte bv's, dus ze kunnen de remote ook niet even uit Utrecht laten komen :'(

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

nee, alleen als je je Xclef/H&B bij mp3cdspeler hebt gekocht natuurlijk.

Verwijderd

Waar staat die afstandbediening op mp3cdspeler dan kan hem niet vinden????

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

hij komt eind september of begin oktober.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

player + ab

ze kondigen alleen aan, het feit dat je hem goedkoper kan krijgen is eerder gemeld in dit forum, vanuit een email van ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

in welk opzicht is 1.068 eigenlijk beter als 1.065? wat zijn de veranderingen, want de bescrijving bij advancedmp3players is volgens mij hetzelfde als de beschrijving van 1.065 was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
MellyVille1 schreef op 28 September 2003 @ 09:56:
in welk opzicht is 1.068 eigenlijk beter als 1.065? wat zijn de veranderingen, want de bescrijving bij advancedmp3players is volgens mij hetzelfde als de beschrijving van 1.065 was...
Had te maken dat 1065 problemen gaf (lees:vastlopers) na upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

dat was 1.063, ik draai nu goed 1.065 werkt goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
HELP:
Ik zit nu in dubio, ik zit de hele tijd al te denken aan deze hd500, maar nu zou ik aan een Ipod kunnen komen voor 315€ 10gig. doen? Of de HD500 heeft vele voordelen teopzichte van de Ipod.
tnX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Het enige voordeel dat de Ipod heft t.o.v. de XClef is de grootte. De IPod is veel kleiner. De XClef heeft beter eluid, doet langer met een batterij, heeft meer functies, heeft geen software nodig om te werken enz. Hij is alleen groter en zwaarder...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

leokennis schreef op 28 september 2003 @ 11:17:
Het enige voordeel dat de Ipod heft t.o.v. de XClef is de grootte. De IPod is veel kleiner. De XClef heeft beter eluid, doet langer met een batterij, heeft meer functies, heeft geen software nodig om te werken enz. Hij is alleen groter en zwaarder...
maar de grootte is wel een voordeel omdat je dan goedkopere harddisks kunt inbouwen >:)

moet het wel firmwarematig gefixed worden ofcourse;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Ik zit er serieus over na te denken om op het moment dat de firmware > 20 Gb fatsoenlijk ondersteund, er een 80 gb in te zetten.
a) een goede backup voor mijn complete cd verzameling
b) altijd je broodnodige software tools bij je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Misschien dat de gene die al een xclef heeft en een schijf groter dan 30GB, nog een keer wil proberen deze erin te zetten. Vervolgens niet meer dan 30GB aan mp3'tjes erop te zetten en de rest vullen met andere troep en deze op hidden zetten.

Als ik namelijk files op hidden zet, kan ik ze niet zien in het display menu. Dus misschien werkt een grotere hardeschijf wel, zolang je er maar niet meer dan 30GB aan muziek op zet en de rest op hidden zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

hmm Wwillem, toen ik naar de VS ging en ik wat software mee moest nemen, heb ik deze als images op mijn speler gezet, ze waren niet hidden, en ik kreeg ze niet te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Emmeau schreef op 28 september 2003 @ 14:13:
hmm Wwillem, toen ik naar de VS ging en ik wat software mee moest nemen, heb ik deze als images op mijn speler gezet, ze waren niet hidden, en ik kreeg ze niet te zien?
Nee ok, je ziet zoiezo alleen maar wma/mp3 files.

Maar als ik mp3 files op hidden zet, in een hidden directory, ziet hij ook die mp3 niet. Dus ik vermoet dat ie die overslaat bij het scannen van de harde schijf. Mjah, terwijl ik dat schreef dacht ik, dat kun je toch gewoon meteen testen :D. En inderdaad, hij slaat alles over wat hidden is bij het scannen van de harde schijf.

Dus ik denk dat wanneer je minder dan 30GB aan data op je harde schijf laat staan en de rest op hidden zet, dan zal xlef niet blijfven scannen.

Op deze manier kun je dus idd een grote harde schijf gebruiken en allerlei software erop zetten. Zo heb ik ook een flinke film folder op de xclef welke op hidden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
BaRF schreef op 27 September 2003 @ 08:50:
[...]

weet je dat zeker? is dat niet die mx remote, dus alleen een volume schuifje dat je overal op kunt aansluiten? (tenminste, je bedoeld dat mx400 rc? mx400 zijn oordopjes namelijk) :)
Och god jah, ik las het verkeerd...Men vind een 'volumeregelaar' op een koptelefoon dus al een remote... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Stevie_ schreef op 28 September 2003 @ 18:44:
[...]

Och god jah, ik las het verkeerd...Men vind een 'volumeregelaar' op een koptelefoon dus al een remote... :|
ja tis wat he :) Ik vind iets pas een remote als het op zn minst een play en stop knop heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 28 September 2003 @ 15:11:
[...]

Nee ok, je ziet zoiezo alleen maar wma/mp3 files.

Maar als ik mp3 files op hidden zet, in een hidden directory, ziet hij ook die mp3 niet. Dus ik vermoet dat ie die overslaat bij het scannen van de harde schijf. Mjah, terwijl ik dat schreef dacht ik, dat kun je toch gewoon meteen testen :D. En inderdaad, hij slaat alles over wat hidden is bij het scannen van de harde schijf.

Dus ik denk dat wanneer je minder dan 30GB aan data op je harde schijf laat staan en de rest op hidden zet, dan zal xlef niet blijfven scannen.

Op deze manier kun je dus idd een grote harde schijf gebruiken en allerlei software erop zetten. Zo heb ik ook een flinke film folder op de xclef welke op hidden staat.
ik vermoed dat het probleem van het scannen binnenkort voorbij is, als de vooraankondiging op mmport klopt dat de xclef met 40gb wordt geleverd, dan moet de firmware ook met 40gb (of meer) hddŽs om kunnen gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het hopen, dan plant ik meteen m'n 60GB erin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
ZO, 2 weken later (vakantie) zie ik dat we beland zijn bij Deel 2.

Ik heb slecht nieuws :(
M'n speler ging halverwege de vakantie stuk, ik heb 'm niet heel erg gemist tot de terugreis, dat lange wachten in de bus/op het vliegveld zijn JUIST de momenten waarop je muziek wilt hebben.

Het euvel is dat hij stopt met laden tijdens het opstarten, meestal op dezelfde plek, de HD gaat dan ook uit.
Dit gebeurde *ineens* toen ik 'm weer wilde gebruiken, daarvoor heeft ie het altijd gedaan.

Ik heb:
-Even aan de USB gehangen en de HD bleef aan, niks veranders en hij ging verder met laden maar liep toch weer vast (het laadbalkje op een andere plek)
-de HD geformatteerd (en leeg gelaten), loopt ie nog vast,
-de hele partitie weggehaald, blijft ie laden (na ongeveer een uur maar uitgezet)
-de HD geformatteerd (en mp3's erop), loopt ie nog vast,

De HD is denk ik niet stuk want anders kon ik niet formatteren/files erop zetten.

Dit is met Firmware 1.053, (halve en hele volle accu) en ik heb een H&B speler
(Ik moet nog wel de reacties van de afgelopen 2 weken nog doornemen.)

Ik heb nog 1 vraag: Als ik de HD wil formatteren, moet ik dan alle systeem files backuppen?

[ Voor 14% gewijzigd door Gman op 29-09-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Gman schreef op 29 september 2003 @ 12:35:
M'n speler ging halverwege de vakantie stuk.
Het euvel is dat hij stopt met laden tijdens het opstarten, meestal op dezelfde plek, de HD gaat dan ook uit.
Dit gebeurde *ineens* toen ik 'm weer wilde gebruiken, daarvoor heeft ie het altijd gedaan.
Ik heb:
-Even aan de USB gehangen en de HD bleef aan, niks veranders en hij ging verder met laden maar liep toch weer vast (het laadbalkje op een andere plek)
-de HD geformatteerd (en leeg gelaten), loopt ie nog vast,
-de hele partitie weggehaald, blijft ie laden (na ongeveer een uur maar uitgezet)
-de HD geformatteerd (en mp3's erop), loopt ie nog vast,
De HD is denk ik niet stuk want anders kon ik niet formatteren/files erop zetten.
Dit is met Firmware 1.053, (halve en hele volle accu) en ik heb een H&B speler
Ik heb nog 1 vraag: Als ik de HD wil formatteren, moet ik dan alle systeem files backuppen?
Ik heb een XClef en EXACT hetzelfde gehad :(
Voor mij werkte het volgende:
- speler aanzetten en accu leeg laten lopen (dat betekent: lang :) wachten)
- opnieuw opladen
- aan de USB hangen en opnieuw flashen

Indien (nadat je er mp3's er op gezet hebt) de speler het nog niet doet:
herhaal de voorgaande stappen.
Bij mij deed-ie het weer, nadat ik dat :( :( :( (3x dus, hehe :) ) gedaan had.

En dat formatteren / backuppen: heb dat nog niet zelf gedaan, maar volgens mij hoef je alleen na formatteren alleen opnieuw de dir's erop te zetten die er nu ook op staan. Dus dezelfde naamgeving aanhouden, dan komt het wel goed.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

dirs zet je xclef of h&b er zelf wel op na formatteren... gewoon formatteren en opnieuw opstarten...

nog een vraag, wat is 'System Initial' en wat gebeurt er als ik dat doe? gaat ie dan de firmware herstellen indien er fouten zijn of gooit ie dan alles eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MellyVille1 schreef op 29 September 2003 @ 15:04:
nog een vraag, wat is 'System Initial' en wat gebeurt er als ik dat doe? gaat ie dan de firmware herstellen indien er fouten zijn of gooit ie dan alles eraf?
Nadat ik het geprobeerd heb lijkt het erop dat system initial gewoon rottig Engels is voor 'terug naar de fabrieksinstellingen'
Alles wordt dus weer op de oorspronkelijke instellingen gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik antwoord gehad van mmport en de exacte prijs voor de 40 gb Xclef is nog niet exact bekend, maar ze verwachten dat de prijs rond de 379 euro komt te liggen!! 20 Gb is voor mij voldoende dus die ga ik dan NU!!!!! bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Bedankt voor de tip Tao!
MellyVille1 schreef op 29 September 2003 @ 15:04:
dirs zet je xclef of h&b er zelf wel op na formatteren... gewoon formatteren en opnieuw opstarten...

Na een firmware update hoef je niet per se die handeling te verrichten, maar wordt vaak aangeraden omdat er nieuwe functies toegevoegd kunnen zijn, dan maakt ie gewoon opnieuw een config file aan zeg maar, dit is ook met andere hardware zo, maar meestal is een settings reset niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 29-09-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
ik heb dus mijn (nog steeds kapotte, en niet gerepareerde) H&B terug gekregen van mp3cdspelers.nl en ze weigeren mijn verzendkosten te betalen de 2de keer

valt me echt zwaar tegen dit, sturen een nog steeds kapotte speler doodleuk terug met de mededeling dat ie 100% goed werkt, toen ik hem terug had en opstartte wou ie niet meer afsluiten (na half uur gereset) er stond toen niet eens 1 mp3 op.....

erg flauw om je zo op te stellen mp3cdspelers.nl!!!

ik moet nu ALLES opsturen om het geheel terug te sturen naar H&B waarna ik het voor ettelijke weken kwijt ben... over klantvriendelijkheid gesproken...

helaas

aan al het positieve komt ook een eind, bij mij teminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[conspiracy mode]
Ik ben misschien een suspicious mind, maar ik vraag me werkelijk af waarom het krijgen van nieuwe xclefjes zo ontzettend lang duurt bij mp3spelers.nl . Ik geloof dat die dingen ergens begin septemeber uitverkocht waren en ze sindsdien niet meer te leveren waren. En dat terwijl mmport gewoon bijna dagelijks (weet ik niet precies natuurlijk) nieuwe zendingen binnenkrijgt. Dat geeft me een gevoel alsof ze nu enorm veel orders aan het verzamelen zijn, zodat ze in een keer een sh*tload aan xclefs kunnen kopen tegen een zeer aantrekkelijke prijs en een leuke winst op kunnen strijken. Alleen het ontbreken van de AB kan toch het grote probleem niet zijn, die kun je ook nasturen...
[/conspiracy mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

japie101 schreef op 29 September 2003 @ 20:47:
ik heb dus mijn (nog steeds kapotte, en niet gerepareerde) H&B terug gekregen van mp3cdspelers.nl en ze weigeren mijn verzendkosten te betalen de 2de keer

valt me echt zwaar tegen dit, sturen een nog steeds kapotte speler doodleuk terug met de mededeling dat ie 100% goed werkt, toen ik hem terug had en opstartte wou ie niet meer afsluiten (na half uur gereset) er stond toen niet eens 1 mp3 op.....

erg flauw om je zo op te stellen mp3cdspelers.nl!!!

ik moet nu ALLES opsturen om het geheel terug te sturen naar H&B waarna ik het voor ettelijke weken kwijt ben... over klantvriendelijkheid gesproken...

helaas

aan al het positieve komt ook een eind, bij mij teminste
Dan heb je waarschijnlijk gewoon pech gehad... ik had ook een brakke H&B, na een tijdje maar eens RMA aangevraagd toen hij helemaal niets meer deed (zie de bugs pagina die al eerder genoemd is). Toen ik die had heb ik hem op donderdag opgestuurd en zaterdags had ik hem al weer terug, gerepareerd en al!!
Heb je wel goed je overige factoren nagekeken? USB poort/kaart, zelf nog s resetten en batterij leeg laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 19:58
Ik heb ff een vraagje aan de personen die een nieuwe (grotere) harddisk in hun Xclef hebben gezet, namelijk wat doen jullie met die harddisk die er al inzat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
opeten, en terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
aryan schreef op 30 September 2003 @ 16:09:
Ik heb ff een vraagje aan de personen die een nieuwe (grotere) harddisk in hun Xclef hebben gezet, namelijk wat doen jullie met die harddisk die er al inzat?
Je kan hem verkopen. Of als backup bewaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik uit dit topic opmaken dat er tochwel veel problemen zijn met die X-clef? Of lees ik slechts de unlucky-few??

Zit er namenlijk over te denken zo'n apparaat te kopen voor als ik een paar maanden ga reizen in oktober, maar ik wil natuurlijk niet dat hij er halfverwege mee ophoudt, in de middle of nowhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb een H&B en heb er nooit problemen mee gehad, ik gebruik FW 1065 zeg ik uit men hoofd.
Ik heb hem trouwens bij www.mp3man.nl gekocht maar daar hebben ze hem nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 19:47:
Moet ik uit dit topic opmaken dat er tochwel veel problemen zijn met die X-clef? Of lees ik slechts de unlucky-few??

Zit er namenlijk over te denken zo'n apparaat te kopen voor als ik een paar maanden ga reizen in oktober, maar ik wil natuurlijk niet dat hij er halfverwege mee ophoudt, in de middle of nowhere...
Je moet gewoon goed onthouden dat voornamelijk mensen met problemen hier ook echt posten. Er zijn zát problemen-topics te vinden, over dingen die ik ook heb, maar waar ikzelf noooit probs mee heb gehad:

Asus a7n8x > veel problemen in de topic - ikzelf nog nooit.
Battlefield game > probleem hier, probleem daar - ik nog nooit.
Dvd-brander > dit werkt niet, dat werkt niet - never problemen

en dus ook

Xclef > harde schijf stuk, start niet meer op, alles weg - ik nog never! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Daarbij komt ook nog eens dat als er eens wat mis is, dan is het met de Xcleff / H&B in de meeste gevallen zelf op te lossen, zonder dat je 'm terug hoeft te sturen! (Wereldapparaat)
Bij mij zijn alle problemen verdwenen met de laatste versie van de firmware en ben nu weer een gelukkige mp3 beluisteraar en voice recorder. :)
Moet eerlijkheidshalve wel toevoegen dat ik nu voor de zekerheid toch maar een backup van mijn mp3's bewaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Voor mensen met de eerste versie van de Xclef / H&B jk20:

Bij Advancedmp3players.co.uk kan je deze terugsturen wanneer je hem wil laten werken met de nieuwe remote. Dan ben je de speler 3/4 weken kwijt. Dit geldt uiteraard alleen voor mensen die hem ook daar besteld hebben!

Eens kijken wat mp3cdspelers.nl gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu wel benieuwd naar mensen die een X-clef EN een Archos-Recorder/studio vast hebben gehad; twijfel namenlijk tussen deze twee spelers, die beiden ongeveer even duur zijn...

De Archos is lelijk(er), en doet denkik iets minder lang met een full charge (11 uur volgens de specs, sommige X-clef specs hebben het over 20 uur :S). Wel lijkt ie iets "degelijker", maar dat kan ook door z'n lompe uiterlijk komen...
Iemand die mij helpt de knoop door te hakken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb nog niet echt gebruikerservaringen van de remote gezien. Zijn er al mensen die ze hebben en hoe bevallen ze?

Ik heb trouwens nog wat vervelends ontdekt (FW 1.065). Als je data toevoegt aan de harde schijf (of dat nou gewone bestanden of MP3's zijn maakt niet uit), duurt het opstarten veel langer (logisch), maar ook worden bij mij de settings gereset |:( |:(
Verder werkt repeat mode directory/subdirectory nog steeds niet goed (doen hetzelfde, namelijk de huidige dir afspelen)
Ik wil graag dat hij bij dir de huidige dir gaat afspelen en bij subdir alle bovenliggende dir's tot aan de root (heb al mijn mp3's nu in MP3/albums/artiest/album/....mp3 staan en wil graag per artiest kunnen afspelen)

[ Voor 73% gewijzigd door gwystyl op 01-10-2003 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

@gwystyl: volgens mij is het juist andersom... bij dir speelt ie toch niet alleen de huidige map maar ook die 'daarboven' af, en bij subdir alleen de huidige volgens mij....

als je settings gereset worden trek je waarschijnlijk gewoon de usb kabel uit de xclef, ofniet? je moet hem wel veilig verwijderen... dan heb ik iig nergens last van..

@^JaapvR^: Die Archos vind ik idd ook maar een lelijk en lomp ding... ziet er daardoor wel robuust uit dat wel, maar ik weet niet of hij dat ook is.. de xclef is iig wel robuust, voelt gewoon goed en 'hard' aan.... veel mooier schermpje toch ook... en een beter forum met beter helpende mensen erbij natuurlijk he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
*zucht*
Na enkele pogingen ben ik weer bij hetzelfde punt aangekomen: De H&B loopt op exact hetzelfde punt vast.

Ik zit er nu aan te denken om 'm terug te sturen want dat ding moet gewoon werken, ik heb ook nog 100 andere dingen te doen.
Bovendoen mogen Webwinkels ook wel eens wat uitvoeren vind ik.

P.S. voor een snelle accu ontlaadt: gewoon aan de USB hangen zonder voeding en mp3's pompen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gman op 01-10-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je 'gewoon' aan het afspelen bent en je de 'play' toets ingedrukt houdt, dan veranderd de Play Mode (Normal,Shuffle of Auto Rewind) naar INT (Intro).
Je ziet op je display het figuurtje links naast de 'ID3' veranderen naar INT.
Weer je 'play' toets vasthouden brengt je weer terug in de 'play' mode.

Weet niet of het in de Manual beschreven staat, had 'm niet bij me. Maar vond het wel een makkelijke 'shortcut' voor als je ff snel door een Album wilt luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Gman schreef op 01 October 2003 @ 10:43:
*zucht*
Na enkele pogingen ben ik weer bij hetzelfde punt aangekomen: De H&B loopt op exact hetzelfde punt vast.

Ik zit er nu aan te denken om 'm terug te sturen want dat ding moet gewoon werken, ik heb ook nog 100 andere dingen te doen.
Bovendoen mogen Webwinkels ook wel eens wat uitvoeren vind ik.

P.S. voor een snelle accu ontlaadt: gewoon aan de USB hangen zonder voeding en mp3's pompen :)
probeersel 1: laat hem eens aanstaan tijdens het booten (+- 20-30 minuten) en kijk dan nog eens.
probeersel 2: hou de stop knop 10 seconden ingedrukt zodat de bios teruggaat naar een default, hang hem dan aan de USB, evt backup wat je wil backuppen en zet er een nieuwe firmware op (evt eerst formatteren fat32)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woehoe, mijn eigen persoonlijke X-Clef HD 500 wordt vandaag opgestuurd, dus over een klein weekje mogen jullie me helpen met het restoren van mijn verkeerd geinstalleerde firmware etc :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-08 20:57
Ik heb een vraagje, bestaat er ook een site waar je de handleiding kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Yerk schreef op 01 oktober 2003 @ 16:53:
Ik heb een vraagje, bestaat er ook een site waar je de handleiding kan downloaden?
Ik kan hem zo snel niet vinden, maar ik heb hem wel toegestuurd gekregen toen ik hem besteld had bij MP3CDspeler.nl.
Ik kan hem naar je mailen als je wil (of naar iemand die hem op files.tweakers.net) kan dumpen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Zijn er trouwens meer mensen zoals mij, de Xclef ook erg veel gebruiken voor Divx films enzo? Ik ga nu al me vriendjes af met Xclef, en beroof ze van hun nieuwste films, en ga naar huis, sluit Xclef aan op computer, en gaat lekker filmpies kijken...

ERG HANDIG, aangezien ikzelf ook geen breedbandverbinding kan krijgen in dit kut#@&*@&! dorp.

Maareh, meer mensen die de Xclef eigenlijk wel heeeel erg veel gebruiken voor opslaan van andere bestanden in plaats van Mp3's te luisteren :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Stevie_ schreef op 01 October 2003 @ 19:12:
Zijn er trouwens meer mensen zoals mij, de Xclef ook erg veel gebruiken voor Divx films enzo? Ik ga nu al me vriendjes af met Xclef, en beroof ze van hun nieuwste films, en ga naar huis, sluit Xclef aan op computer, en gaat lekker filmpies kijken...

ERG HANDIG, aangezien ikzelf ook geen breedbandverbinding kan krijgen in dit kut#@&*@&! dorp.

Maareh, meer mensen die de Xclef eigenlijk wel heeeel erg veel gebruiken voor opslaan van andere bestanden in plaats van Mp3's te luisteren :P?
Ik heb hem gebruikt om wat software mee naar de VS te nemen. Een stuk makkelijker dan eerst cd's branden, en ook geen vervelende vragen wat er op die cd's staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Stevie_ schreef op 01 October 2003 @ 19:12:

/me meldt zich :P.

10 GB staat vol met mp3'tjes, 10GB met films en software. Scheelt weer bergen cd's branden en het gaat bovendien een stuk sneller. Om de zoveeltijd wissel ik mijn verse films weer uit voor andere filmpjes. Zeer handig dus :).

Ik ben ook erg blij dat ik niet de iRiver iHP 100 heb gekocht. Deze kan maar 2,5MB/s aan. De Xclef 17MB/s, dat scheelt nogal wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook besteld

Kom tussen 4 & 9 augustus binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tja ik vind de XClef nét iets te onhandig om bijv. o[p school stuff op te slaan-->daar heb ik m'n Memorypen voor.

Ik heb er wel NOLF2 op geïnstalleerd zodat ik dat overaal kan spelen, al kun je dan maar 5 uur oid. spelen (dan is de accu leeg), en laden duurt errrug lang (op 4200rpm...)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey maar, waarom is er eigenlijk geen pricewatch voor dit ding? omdat ie toch al te goedkoop is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te weinig verkooppunten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

offtopic:
#$%!#$%!@#%!#%!#%!#@%
Heb ik dus fijn de nieuwe enigma cd gekocht (genaamd voyager) en ik kom thuis denk ik , effe meteen dat ding mp3-en, zodat hij op de player kan }) .

Emm had weer eens de kleine lettertjes niet gelezen: Copy Controlled, compatible met PC MS Windows 95, Pentium 2, 233Mhz, 64MB Ram+ 8)7 |:( Alsof we dat nog in huis hebben)

CD_ex snapte het allemaal niet, 11 tracks van 0 bytes, en een datatrack :(

*diepe zucht, dan maar EAC*
Mmmm, alle menu's zijn gegreyed out in EAC, mopper mopper.

he, een optie , read original TOC, YAY, het lijkt weer op een cd index.
Dan opnieuw een autodetect op de readmode, en jawel, op dit moment ben ik voor back-up doeleinden de tracks aan het rippen.

Tip voor de Xclef/H&B bezitters die tegen hetzelfde probleem aan gaan lopen in de toekomst:
EAC met LAME encoder voor het broodnodig converteren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Of dbpoweramp...die ript ALLES

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 16:49:
Woehoe, mijn eigen persoonlijke X-Clef HD 500 wordt vandaag opgestuurd, dus over een klein weekje mogen jullie me helpen met het restoren van mijn verkeerd geinstalleerde firmware etc :P.
Goede keus! Ik heb een Archos in bestelling gehad totdat mij gemeld werd door de winkel (progress.nl) dat hun leverancier de Archos niet meer leverde. Op andere fora die ik bezocht kwam ik zoveel mensen tegen die over het apparaat klaagden dat ik blij was dat ik de bestelling kon annuleren, want inmiddels had ik dit GoT forum gevonden over de 10x betere Xcleff/H&B.

Enkele nadelen van de Archos die ik op de fora vond:
- zeer slechte batterijduur. Op specs staat inderdaad 10 uur (net als bij de H&B), maar in tegenstelling tot de H&B komt dit na een weekje gebruik al neer op maar 4 uur! Dit omdat de Archos maar 4 MB buffer geheugen heeft waardoor het ding veel vaker de harde schijf moet opspinnen om het volgende stuk muziek te lezen i.t.t. de H&B met 12MB. Veel te weinig natuurlijk... Echt een reden waarom ik het niet zou kopen.
- Slecht ontwerp. Meerdere verhalen gelezen van mensen waarbij het apparaat echt knopjes verloor enzo en veel problemen met de harde schijf.
- Lelijk is altijd subjectief. De Archos Jukebox Recorder vind ik inderdaad lelijk, maar ik had de Jukebox FM Recorder (ook 20GB) besteld en die vond ik best aardig. (Zie:
http://www.golem.de/0209/21893.html
Wel in het Duits, maar het gaat om het plaatje)
- Slechte voicerecorder, je schijnt met de Archos het zoemen van de harde schijf te horen op de geluidsopnames. Vond ik niet zo heel erg, maar ben blij dat de H&B dit veel en veel beter doet, want deels zocht ik daarvoor een dergelijke gadget.

Groot voordeel van de Archos vond ik dat er een heel Zweedse online community is die de firmware hackte en een eigen (veel betere) versie beschikbaar maakte (Zie http://rockbox.haxx.se/)

Weegt niet echt tegen elkaar op, vind je niet? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40 gb xclef is uitermate handig dan heb ik ook ineens een externe harde schijf waar ik toch wel een heel deel kan op krijgen :) en ik heb bovendien graag iets groters dan de apple anders wordt da kans dat ik dat ding kwijt geraak wel een heel deel groter.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje appart
hoe kan je bestanden van wma naar mp3 doen want wma ondersteunt geen idtag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OrkBozz: da's bale, nog bijna een jaar w8en :(
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 14:32:
ff een vraagje appart
hoe kan je bestanden van wma naar mp3 doen want wma ondersteunt geen idtag
Ongetwijfeld heb je daar programmaatjes voor maar ik zou het sterk afraden want de kwaliteit die je over houdt is geeneens om over naar huis te emailen. Gewoon opnieuw het origineel encoderen. (ik ga er tenslotte niet vanuit dat je illegale WMA's hebt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn X-clef binnen en ga zo meteen ff de firmware upgraden... Helaas nog een oude versie zonder remote gekregen.. Zijn die dingen ook los tekoop, en zoja waar en hoe duur??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net een belletje gehad van mp3cdspeler.nl en hij is net binnen, maar ik heb het maar gelijk geannuleerd omdat ik toch maar wacht op de ihp 120, mede omdat de ogg ondersteuning binnenhandbereik is en ik wil gelijk echt iets goeds hebben voor wat meer geld. ook omdat ik afstandbediening met scherm eigenlijk zo belangrijk vindt.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.