Hmmz, iddEmmeau schreef op 22 September 2003 @ 21:38:
[...]
ik snap dat het lastig is om de tijd van een mp3'tje te bepalen, maar kan je redenering niet volgen.
Hij kijkt naar de maximale vbr zeg je.
Stel dat dit inderdaad 320 kbit is in een VBR mp3.
Dat betekend dat hij er dan vanuit gaat dat de gehele mp3 320 kbit/sec zou zijn.
als hij vervolgens de filesize deelt op 320 kbit zou hij dus lager uit moeten komen?
Nieuwe firmware is prettig... beter...
Maar heb vreemd geval, heeft iemand anders er ook last van? Als ik mn XClef inplug op netstroom met de adapter en ik begin te laden geeft hij binnen 10 minuten 40% aan en blijft daar dan op hangen! Ook na 8 uur te hebben geladen... haal ik dan de stroom eraf en zet m opnieuw aan, dan geeft de batterijindicator wel gewoon 100% aan... vreemd.
Ook duurt het opstarten bij mij (heb 5 GB erop staan) veeeeeeeeel langer dan 9 seconden... (25-35 sec)
Maar heb vreemd geval, heeft iemand anders er ook last van? Als ik mn XClef inplug op netstroom met de adapter en ik begin te laden geeft hij binnen 10 minuten 40% aan en blijft daar dan op hangen! Ook na 8 uur te hebben geladen... haal ik dan de stroom eraf en zet m opnieuw aan, dan geeft de batterijindicator wel gewoon 100% aan... vreemd.
Ook duurt het opstarten bij mij (heb 5 GB erop staan) veeeeeeeeel langer dan 9 seconden... (25-35 sec)
Eer aan je korf (haha)
Het opstarten duurt alleen zolang als ik er nieuwe mp3's op zet. een tweede keer, zonder dat ik hem aan usb heb gehangen gaat het in 9 seconden.
geen problemen met de stroom voorziening hier
geen problemen met de stroom voorziening hier
If you choose to criticise you choose your enemies
(knip) Hmmm, hoe kan ik domme posts helemaal verwijderen?
[ Voor 87% gewijzigd door IloveMyHenB op 23-09-2003 11:46 ]
"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix
ik kan niet meer wachten
4 oktober is ie er pas..
Wat hebben jullie voor wensen voor de nieuwe firmware, misschien zouden we een lijstje kunnen samenstellen en sturen naar de fabrikant ?
Ik wil bijvoorbeeld :
- bredere ondersteuning voor BMP's zodat ik niet hoef te $(*%#$( om dat logo goed te krijgen. (meer leuk dan nuttig)
- zoeken op ID3-tags
- sorteren op tags ipv directory-structuur.
Ik wil bijvoorbeeld :
- bredere ondersteuning voor BMP's zodat ik niet hoef te $(*%#$( om dat logo goed te krijgen. (meer leuk dan nuttig)
- zoeken op ID3-tags
- sorteren op tags ipv directory-structuur.
dat eerste kan sowieso niet op een scherm dat maar 2 kleuren kan weergeven...
2e zou kunnen
3e is wel erg ingrijpend en moeilijk te realiseren.
Ik wil:
-OGG!!!
-Weer real resume
-Juiste tijdweergave bij VBR mp3's
2e zou kunnen
3e is wel erg ingrijpend en moeilijk te realiseren.
Ik wil:
-OGG!!!
-Weer real resume
-Juiste tijdweergave bij VBR mp3's
leoaq.fm // Jeune Loop
ik wil NIET kunnen zoeken op mp3 tag, als de speler alle mp3 tags moet inlezen is er a) geen memory meer over om mp3's te cachen, en b) het zal gruwelijk lang duren om alle mp3's te scannen voor het inlezen van de mp3'tags.
bmp ondersteuning is prima as is, sorry Crash.
Wat wil ik wel zien:
* Ogg ondersteuning.
* Tijds aanduiding van VBR mp3's correct weergeven.
* Font op disk, dwz, ik plaats een fontfile op de Xclef, en deze font wordt gebruikt door de player (kan iedereen fijn zijn eigen fontje gaan gebruiken, en geeft meer ruimte in de firmware voor andere functionaliteit
* Display auto off na XXX seconden, om batterij te sparen
Onzinnige opties:
* Vu meter ipv statische balkjes tijdens het afspelen.
Onmogelijke wensen
* Vrijgeven firmware sourcecode als opensource
bmp ondersteuning is prima as is, sorry Crash.
Wat wil ik wel zien:
* Ogg ondersteuning.
* Tijds aanduiding van VBR mp3's correct weergeven.
* Font op disk, dwz, ik plaats een fontfile op de Xclef, en deze font wordt gebruikt door de player (kan iedereen fijn zijn eigen fontje gaan gebruiken, en geeft meer ruimte in de firmware voor andere functionaliteit
* Display auto off na XXX seconden, om batterij te sparen
Onzinnige opties:
* Vu meter ipv statische balkjes tijdens het afspelen.
Onmogelijke wensen
* Vrijgeven firmware sourcecode als opensource
[ Voor 2% gewijzigd door Emmeau op 23-09-2003 16:27 . Reden: typo ]
"Display auto off na XXX seconden, om batterij te sparen"
idd, wil ik ook!
idd, wil ik ook!
leoaq.fm // Jeune Loop
ik sluit me aan bij alles van Emmeau, ofja, in ieder geval bij alles van twee posts hierboven
Anoniem: 92184
Ik zou graag zien dat ik de shuffle optie ook in kan stellen voor de huidige map, en niet alleen maar voor al mijn 5000 liedjes.
Verder volume regelbaar vanuit elk schermpje, niet alleen uit afspeelscherm.
Zoeken op Artiest / Song / Album (Id-tag). Dit is nu ook al mogelijk op de GODOT en die start wel gewoon snel op, en ik neem aan dat die ook nummers cash't.
Verder volume regelbaar vanuit elk schermpje, niet alleen uit afspeelscherm.
Zoeken op Artiest / Song / Album (Id-tag). Dit is nu ook al mogelijk op de GODOT en die start wel gewoon snel op, en ik neem aan dat die ook nummers cash't.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 92184 op 23-09-2003 17:09 ]
Anoniem: 91991
nieuwe firmware 1065 werk goed bij mij
, ik heb alleen nog het probleem dat als ik wil opnemen dat die dan zegt not enough memory, terwijl ik wel genoeg heb hoe kan ik dit oplossen
??
Is absoluut niet nodig. Je backlight kun je zelf instellen, maar alleen het LCD-scherm verbruikt zo gruwelijk weinig stroom dat je dat in de batterijspeelduur echt niet zal merken. Het stroomverbruik van het LCD-scherm (zonder backlight natuurlijk) is te vergelijken met dat van een digitaal horloge, wekker of rekenmachine en is dus verwaarloosbaar klein.leokennis schreef op 23 September 2003 @ 16:14:
"Display auto off na XXX seconden, om batterij te sparen"
idd, wil ik ook!
Wat ik verder wel zou willen is dat ook het tracknummer wordt weergegeven i.p.v. de tracknaam alleen.
OGG zit ik niet om te springen. mp3's van 192kbps en hoger of VBR "--alt-preset extreme" met Lame is al nagenoeg CD-kwaliteit en de (theoretisch) betere kwaliteit van OGG is in een portable volgens mij niet waarneembaar...
Verder zou ik de lichte tik tussen de tracks door weg willen hebben. De pauzes zijn lekker kort, daar geen klagen over, maar die tik moet weg.
Verder geen wensen, is verder een heerlijk device!
Anoniem: 36396
Wat ik wil:
- OGG !!!!
- Schermpje zoals die van philips (zwate achtergrond en witte letters)
Dat 2de zou echt leuk zijn maar niet echt nodig
- OGG !!!!
- Schermpje zoals die van philips (zwate achtergrond en witte letters)
Dat 2de zou echt leuk zijn maar niet echt nodig
"OGG zit ik niet om te springen. mp3's van 192kbps en hoger of VBR "--alt-preset extreme" met Lame is al nagenoeg CD-kwaliteit en de (theoretisch) betere kwaliteit van OGG is in een portable volgens mij niet waarneembaar..."
idd, maar op dezelfde kwaliteit is een 192 Mp3 VBR 2x zo groot als een OGG....
leoaq.fm // Jeune Loop
Lijstje met updates die we willen, geselecteerd op mate van belangrijkheid:
Fixes die nodig zijn
• F1) De remote moet ook kunnen werken met oude versies van de xclef.
• F2) Real resume moet gefixed worden. *fixed
• F3) De lichte tik moet weg tussen nummers (JazzySOB hoort de tik tenminste
). *fixed
• F4) VBR tijd moet goed worden weergegeven.
• F5) Shuffle moet verbeterd worden. Sommige nummers komen twee keer voor.
• F6) Support voor harde schijven groter dan 30GB, waarbij de speler ook opstart als er meer dan 30GB op staat. *fixed
• F7) Tijdsweergave van mixes van meer dan 100minuten moet gecorrigeerd worden. De 1 van 100 valt weg.
• F8) Wanneer je lang gaat zoeken met de radio, van 87.5 naar 103.0 kan die wel eens crashen.
• F9) Wanneer je de radio mute, hoor je nog steeds de radio.
Nieuwe features die we zouden willen
• N1) Ogg support! (Ogg vorbis/ Ogg Flac)
• N2) Open source firmware.
• N3) Zoeken op ID3 tags (zal wel veel geheugen kosten + scantijd!).
• N4) Sorteren op ID3 tags (das meer een logisch gevolg van 2).
• N5) Bij het zoeken, niet alleen kijken naar de eerste letters.
• N6) Bestanden wissen (en kopieren/knippen) moet overal mogelijk worden via de speler zelf.
• N7) Toevoegen van volledige mappen aan de playlist.
• N8) Doorspoelen grote mixes moet sneller kunnen (tis nu 3 sec per doorgespoelde minuut).
• N9) Mp3 starten op bepaalde tijd, bijv op 5 min 43.
• N10) Volume regelbaar vanuit elk schermpje, niet alleen uit afspeelscherm.
• N11) Meer volume stapjes bij laag volume.
• N12) Instelbaar font.
• N13 VU meter op het scherm, moet je ook uitschakelbaar zijn (kost nl extra energie).
• N14) CUE file formaat ondersteuning.
Hoogte van belangrijkheid is discuseerbaar
.
Onmogelijk / niet nuttig:
a) Betere ondersteuning voor bmp filetjes lijkt mij onmogelijk. Het scherm kan alleen zwart en wit weergeven. Dus als jij er een kleuren bmp/grijswaarden bmp inknikkert, kan er gewoon niets worden in getoond. Tenzei de xclef zelf moet gaan converteren van kleur -> zwart/wit, maar daar istie niet voor bedoeld en bovendien kost dit teveel ruimte.
b) Display auto off na xxx seconden: LCD verbruikt weinig stroom. De blacklight kost wel veel stroom, maar die is al in te stellen.
c) Schermpje zoals die van philips; Das onmogelijk te fixen met een firmware upgrade. Je moet dan hardware gaan vervangen.
d) De lichte tik moet weg tussen nummers: Ik wil niet vervelend zijn, maar ik hoor heel die tik niet. Uit dit oude sample van mij kan ik hem niet halen tenminste (rond sec 17 zit de overgang).
Btw, leokennis, er zit zo'n gaaf knopje
, stukje naast de edit knop, waarmee je kan quoten
.
Edit: Subcategorieën gemaakt.
Fixes die nodig zijn
• F1) De remote moet ook kunnen werken met oude versies van de xclef.
• F2) Real resume moet gefixed worden. *fixed
• F3) De lichte tik moet weg tussen nummers (JazzySOB hoort de tik tenminste
• F4) VBR tijd moet goed worden weergegeven.
• F5) Shuffle moet verbeterd worden. Sommige nummers komen twee keer voor.
• F6) Support voor harde schijven groter dan 30GB, waarbij de speler ook opstart als er meer dan 30GB op staat. *fixed
• F7) Tijdsweergave van mixes van meer dan 100minuten moet gecorrigeerd worden. De 1 van 100 valt weg.
• F8) Wanneer je lang gaat zoeken met de radio, van 87.5 naar 103.0 kan die wel eens crashen.
• F9) Wanneer je de radio mute, hoor je nog steeds de radio.
• N1) Ogg support! (Ogg vorbis/ Ogg Flac)
• N2) Open source firmware.
• N5) Bij het zoeken, niet alleen kijken naar de eerste letters.
• N6) Bestanden wissen (en kopieren/knippen) moet overal mogelijk worden via de speler zelf.
• N7) Toevoegen van volledige mappen aan de playlist.
• N8) Doorspoelen grote mixes moet sneller kunnen (tis nu 3 sec per doorgespoelde minuut).
• N9) Mp3 starten op bepaalde tijd, bijv op 5 min 43.
• N10) Volume regelbaar vanuit elk schermpje, niet alleen uit afspeelscherm.
• N11) Meer volume stapjes bij laag volume.
• N12) Instelbaar font.
• N13 VU meter op het scherm, moet je ook uitschakelbaar zijn (kost nl extra energie).
• N14) CUE file formaat ondersteuning.
Hoogte van belangrijkheid is discuseerbaar
Onmogelijk / niet nuttig:
a) Betere ondersteuning voor bmp filetjes lijkt mij onmogelijk. Het scherm kan alleen zwart en wit weergeven. Dus als jij er een kleuren bmp/grijswaarden bmp inknikkert, kan er gewoon niets worden in getoond. Tenzei de xclef zelf moet gaan converteren van kleur -> zwart/wit, maar daar istie niet voor bedoeld en bovendien kost dit teveel ruimte.
b) Display auto off na xxx seconden: LCD verbruikt weinig stroom. De blacklight kost wel veel stroom, maar die is al in te stellen.
c) Schermpje zoals die van philips; Das onmogelijk te fixen met een firmware upgrade. Je moet dan hardware gaan vervangen.
d) De lichte tik moet weg tussen nummers: Ik wil niet vervelend zijn, maar ik hoor heel die tik niet. Uit dit oude sample van mij kan ik hem niet halen tenminste (rond sec 17 zit de overgang).
Btw, leokennis, er zit zo'n gaaf knopje

Edit: Subcategorieën gemaakt.
[ Voor 77% gewijzigd door dr snuggles op 05-11-2003 15:43 ]
Mja, als je met 20 gieg nog te kort komt kan dat natuurlijk een argument zijn.leokennis schreef op 23 September 2003 @ 19:39:
"OGG zit ik niet om te springen. mp3's van 192kbps en hoger of VBR "--alt-preset extreme" met Lame is al nagenoeg CD-kwaliteit en de (theoretisch) betere kwaliteit van OGG is in een portable volgens mij niet waarneembaar..."
En, de verkrijgbaarheid van mp3 is ietsjepietjes beter dan OGG denk ik...
Maar als het gesupport kan worden, is dat natuurlijk altijd meegenomen.
[ Voor 53% gewijzigd door Tranquility op 23-09-2003 20:00 ]
In jouw sample hoor ik geen tik. Bij dergelijke heftige muziek is dat ook niet goed te horen denk ikwwillem schreef op 23 September 2003 @ 19:49:Onmogelijk / niet nuttig:
d) De lichte tik moet weg tussen nummers: Ik wil niet vervelend zijn, maar ik hoor heel die tik niet. Uit dit oude sample van mij kan ik hem niet halen tenminste (rond de sec 17 zit de overgang).
[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 23-09-2003 20:06 ]
Maar die zit niet in de quickreply. In quickreply kan je toch geen ubb gebruiken of wel?Btw, leokennis, er zit zo'n gaaf knopje , stukje naast de edit knop, waarmee je kan quoten .
leoaq.fm // Jeune Loop
Mischien moeten we een overzicht maken van alle gewenste functionaliteiten, en er dan een 'wegingsfactor' aan toe kennen.
In de mail naar de firmware bakkers komt het een stuk beter over als je kan aantonen
a) dat er meer dan 1 persoon is gevraagd naar wensen
b) er een sortering is op basis van gewenstheid van ontbrekende functionaliteit.
Ik denk dat je dan 3 categorieen gaat krijgen
a) bugfixes (problemen met huidige functionaliteit)
b) nieuwe features (zaken die we graag willen zien en als noodzakelijk beschouwen)
c) extra (zaken die we graag willen, puur als gadget achtig iets.
1e stap zou dus zijn het brainstormen over zaken (waar we nu mee bezig zijn)
2e stap, weging bepalen.
We doen als het ware een gratis 'markt onderzoekje' voor de firmware boys
en jawel in quickreply kan je ubb gebruiken
je moet alleen de codes weten
In de mail naar de firmware bakkers komt het een stuk beter over als je kan aantonen
b) er een sortering is op basis van gewenstheid van ontbrekende functionaliteit.
b) nieuwe features (zaken die we graag willen zien en als noodzakelijk beschouwen)
2e stap, weging bepalen.
en jawel in quickreply kan je ubb gebruiken
Goed punt, ik heb m'n bericht hierboven geëdit zoals je kunt zienEmmeau schreef op 23 september 2003 @ 20:21:
Mischien moeten we een overzicht maken van alle gewenste functionaliteiten, en er dan een 'wegingsfactor' aan toe kennen.
Btw, waar staat de afkorting VU voor
[ Voor 30% gewijzigd door dr snuggles op 23-09-2003 21:10 ]
VU = Volume Unit
Tja die moet je ook uit je hoofd weten in de 'normale reply', tenminste, daar heb ik ook nog nooit een knopje gezien voor bold-text, fontgrootte oid....en jawel in quickreply kan je ubb gebruiken je moet alleen de codes weten
Nog iets handigs: mp3's kunnen kopiëren/knippen/plakken op de speler zelf, als zal dat lastig worden denk ik....
leoaq.fm // Jeune Loop
VU had te maken met op de muziek bewegende balken zeg maar, net zoals bij winampgebruikers bekend is.... staat voor Visual Utilitie ofzow? neej dat niet denk ik maar daar heeft het wel mee te maken
Goed idee ja! Ik zou willen toevoegen:Emmeau schreef op 23 September 2003 @ 20:21:
2e stap, weging bepalen.
en jawel in quickreply kan je ubb gebruikenje moet alleen de codes weten
--Kleinere stappen bij lage geluidssterkte.
--Toevoegen van volledige mappen aan een playlist op de speler zelf
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Wat betreft dat zoeken: Ik zou het wel een goed idee vinden om naast meer zoek-letters (meer dan die drie van nu) ook te kunnen zoeken naar een 'gedeelte' van een file, en niet alleen de 'beginletters'. Dus dat als je naar 'LAP' zoekt, je als zoekresultaten naast 'lapland' ook 'appelflap' krijgt
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Wildcards gebruiken, zoals je suggereert, gaat overigens wel VEEL CPU / HD usage gebruiken.. en dus ook batterij.
(ik hoop 'm voor 't einde van de week te hebben, MET afstandsbediening, dan ga ik ook ff aan t "bugtracken"
)
(ik hoop 'm voor 't einde van de week te hebben, MET afstandsbediening, dan ga ik ook ff aan t "bugtracken"
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!
Daar heb je op zich wel een punt, maar voor het afspelen moet hij toch ook een index maken van de bestanden? Dan moet het toch niet te moeilijk zijn om daar in te zoeken lijkt mij. Zelfs als je dan vrij veel MP3-tjes hebt (heb er zelf zo'n 3600 op staan) kost zoeken maar (een fractie van) een seconde denk ikzugzug schreef op 23 September 2003 @ 23:21:
Wildcards gebruiken, zoals je suggereert, gaat overigens wel VEEL CPU / HD usage gebruiken.. en dus ook batterij.
(ik hoop 'm voor 't einde van de week te hebben, MET afstandsbediening, dan ga ik ook ff aan t "bugtracken")
Shit ja ik heb hetzelfde!!! En niet allen de voice! Ook de line-in. Maar ik hoopte eigenlijk dat het met de nieuwe firmware (1.065) was opgelost. Want het probleem deed zich al voor met 1.053! Dus ik dacht ff flashen... Maar nee nog steeds hetzelfde probleem. Net nu ik een geweldige gitaarrif heb verzonnen en ik die wilde opnemen. Helarsch! Maar goed dit is wel ff een punt je de buglijst. Wie meld het aan???IloveMyHenB schreef op 22 September 2003 @ 10:24:
Ik moet toch even terugkomen op Firmware versie 1.065:
Heeft iemand al geprobeerd voice te recorden?
Bij mij geeft ie dan de volgende foutmelding: "Not enough memory for recording".
Ik kan me herinneren dat in deel 1 van deze topic iemand eerder de zelfde melding had.
Als je probeert voice te recorden nadat je reeds muziek hebt beluisterd, geeft ie deze melding, maar niet als je 'm aanzet en dan direct probeert te recorden.
Nou, bij mij lukt het helemaal niet.
Ligt dit aan de firmware of ben ik een specifiek geval? Zou iemand dit ff voor me willen proberen?
Als dit aan de F/W ligt heb ik meteen een bugje voor de buglijst.
Out of Order
Mmm tis alweer ff geleden, maar het al gezegd: Door Out of Order - Monday 08 September 2003 16:34;BaRF schreef op 23 september 2003 @ 22:32:
Wat betreft dat zoeken: Ik zou het wel een goed idee vinden om naast meer zoek-letters (meer dan die drie van nu) ook te kunnen zoeken naar een 'gedeelte' van een file, en niet alleen de 'beginletters'. Dus dat als je naar 'LAP' zoekt, je als zoekresultaten naast 'lapland' ook 'appelflap' krijgt
5: Die search optie. Graag meerdere tekens en ook niet alleen vanaf de beginpostitie.
vb "Stereophonics - Roll up and shine" zoekterm: "roll up". Dat is toch veel handiger. Alles wordt toch al geindexeerd. dus waarom een niet wat uitgebreidere zoekfunctie.
Maar goed het blijft zeker een goede verbetering want ik werk niet met de id3-tags omdat daar bij mijn 4000 nummers de helft niet van klopt. En ja de bestandsnamen wel. Dus dan is de keus snel gemaakt. En volgens mij is het inderdaad niet veelzoek werk om in een indexbestand het een en ander te vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Out of Order op 24-09-2003 00:19 ]
Out of Order
F5 Hmm volgens mij is het al iemand gelukt om er een 60gb schijf erin te zetten;wwillem schreef op 23 September 2003 @ 19:49:
Fixes die nodig zijn
• F5) Support voor harde schijven groter dan 30GB.
• N8) Shuffle optie ook instelbaar voor de huidige map, en niet alleen alle nummers.
.
Heb vandaag een 60GB harddisk erin gezet alles werkt prima, heb ook al een IBM Travelstar (30gb) erin gehad werkte ook prima.
pic:

N3 en N4 zijn leuk maar zoals je in bovenstaande topic kunt lezen ga ik liever voor de geavanceerdere zoekfunctie. Misschien kunnen ze wel allebij?
N8 Mmm bij mijn weten is dat toch al zo. Als ik een map aanklik om af te spelen en mijn shuffle staat aan dan blijft hij netje husselen in de dir!
Voor de rest; Hulde aan Wwillem die deze fantastische lijst samensteld om zo weer een stapje vooruit te komen met onze zo zeer gewaardeerde XCLEF!
[ Voor 20% gewijzigd door Out of Order op 24-09-2003 12:38 ]
Out of Order
cool 60 GB in een Xclef... Xclef rocks...
En zet er nu eens 60 gb aan data opOut of Order schreef op 24 September 2003 @ 00:15:
[...]
F5 Hmm volgens mij is het al iemand gelukt om er een 60gb schijf erin te zetten;
Heb vandaag een 60GB harddisk erin gezet alles werkt prima, heb ook al een IBM Travelstar (30gb) erin gehad werkte ook prima.
pic:
[afbeelding]
N3 en N4 zijn leuk maar zoals je in bovenstaande topic kunt lezen ga ik liever voor de geavanceerdere zoekfunctie. Misschien kunnen ze wel allebij?
N8 Mmm bij mijn weten is dat toch al zo. Als ik een map aanklik om af te spelen en mijn shuffle staat aan dan blijft hij netje husselen in de dir!
Voor de rest; Hulde aan Wwillem die deze fantastische lijst samensteld om zo weer een stapje vooruit te komen met onze zo zeer gewaardeerde XCLEF!
Ik gok dat ie dan niet meer gaat opstarten
Just try it
Tnx, Lijstje is geupdateOut of Order schreef op 24 September 2003 @ 00:15:
F5 Hmm volgens mij is het al iemand gelukt om er een 60gb schijf erin te zetten;
N3 en N4 zijn leuk maar zoals je in bovenstaande topic kunt lezen ga ik liever voor de geavanceerdere zoekfunctie. Misschien kunnen ze wel allebij? N8 Mmm bij mijn weten is dat toch al zo. Als ik een map aanklik om af te spelen en mijn shuffle staat aan dan blijft hij netje husselen in de dir!
Nieuwe bugs/etc die hier worden gepost zal ik proberen toe te voegen (wanneer dat nog niet gedaan is).
Ik zou ook graag de volgende toevoeging zien:wwillem schreef op 23 September 2003 @ 19:49:
[...]
- Ondersteuning voor CUE files mbt lange mixen (Hiermee heb je niet het probleem van stilte - hoe kort ook - tussen 2 gemixte nummers, maar kun je wel zappen. Ik gebruik voor Winamp de MP3Cue plugin). Ik heb meerdere MP3s (oa mijn iT CDs
- Zoeken naar een tijd binnnen een nummer (dus jump-to 25m43s in liedje X)
Er moet nog een fix bijkomen geloof ik. Want IlovemyHenB, Edsel en ik hebben hebben hetzelfde probleem. Hij wil niet meer opnemen!!!! En dat ik mooi kut. ik heb niet voor niets mijn md de deur gewezen! Dit mag van mij wel bovenaan de fixlijst!Tnx, Lijstje is geupdate.
Nieuwe bugs/etc die hier worden gepost zal ik proberen toe te voegen (wanneer dat nog niet gedaan is).
Ik heb alles geprobeerd maar hij blijft de melding geven;
"Not enough memory for recording". En dan gaat hij weer vrolijk terug naar het menu daarvoor.
[ Voor 27% gewijzigd door Out of Order op 24-09-2003 12:46 ]
Out of Order
Anoniem: 93341
Vanaf morgen ben ik ook in het bezit van een Xclef. Ik heb ongeveer elke nederlandse en engelse internetpagina over het ding doorgeworsteld (soms gehuppeld) en ben nu redelijk op de hoogte van wat ik kan verwachten. Ik ben nog een beetje beducht voor gebreken in met name de hardware, alhoewel uit de verhalen het vooral de firmware blijkt te zijn die de meeste troubles veroorzaakt. Ben dan ook benieuwd welke standaard-firmware mijn xclef zal bevatten...
Wat ik mij afvroeg: is het niet mogelijk een soort poll te maken om eens een soort poging te doen over het percentage Xclefs met gebreken of geconstateerde problemen? Als je namelijk de discussies doorleest zie je het nogal vaak terugkomen dat zich eerst een enthousiaste nieuwe gebruiker meldt, die een tijdje later terugkomt omdat hij/zij problemen heeft (misschien zullen jullie mij ook wel terugzien..). Daardoor lijkt het vaak of de xclef nogal bugs-gevoelig is en misschien een wat te snelle release was.
Maar een soort poll met de opties geen problemen-hardwareprobleem-softwareprobleem.
Of vraag/zeg ik nou iets heel vreemds?
Wat ik mij afvroeg: is het niet mogelijk een soort poll te maken om eens een soort poging te doen over het percentage Xclefs met gebreken of geconstateerde problemen? Als je namelijk de discussies doorleest zie je het nogal vaak terugkomen dat zich eerst een enthousiaste nieuwe gebruiker meldt, die een tijdje later terugkomt omdat hij/zij problemen heeft (misschien zullen jullie mij ook wel terugzien..). Daardoor lijkt het vaak of de xclef nogal bugs-gevoelig is en misschien een wat te snelle release was.
Maar een soort poll met de opties geen problemen-hardwareprobleem-softwareprobleem.
Of vraag/zeg ik nou iets heel vreemds?
Dit hele forum gaat over problemen, oplossingen en wensen?
En het percentage zou een nikszeggend antwoord opleveren, aangezien mensen zonder problemen niet in dit forum zitten.
Dit forum heeft toch af en toe een behoorlijk kritisch niveau, en uiteraard zal je ieder probleem wat er ook maar voorkomt onmiddelijk in dit forum zien en besproken worden.
Ondanks minor issues ben ik nog steeds uitermate tevreden over mijn H&B (aka Xclef). Kijk eens naar hoeveel problemen men bijv. met pc's heeft?
Het feit dat een firmware 1.0.63 niet lekker werkte kan gewoon gebeuren. Door de snelheid waarmee men ons probeert te plezieren met bugfixes kan er wel eens wat fout gaan.
Als je een gewone gebruiker bent, en niet maalt om firmware, zorg dat je altijd minimaal een paar weken wacht met het updaten van de firmware.
Daar staat tegenover dat dit magistrale apparaat gewoon ondersteuning biedt voor het terugflashen van firmware, zelfs als het fout gegaan is. Dat zie je niet vaak.
En het percentage zou een nikszeggend antwoord opleveren, aangezien mensen zonder problemen niet in dit forum zitten.
Dit forum heeft toch af en toe een behoorlijk kritisch niveau, en uiteraard zal je ieder probleem wat er ook maar voorkomt onmiddelijk in dit forum zien en besproken worden.
Ondanks minor issues ben ik nog steeds uitermate tevreden over mijn H&B (aka Xclef). Kijk eens naar hoeveel problemen men bijv. met pc's heeft?
Het feit dat een firmware 1.0.63 niet lekker werkte kan gewoon gebeuren. Door de snelheid waarmee men ons probeert te plezieren met bugfixes kan er wel eens wat fout gaan.
Als je een gewone gebruiker bent, en niet maalt om firmware, zorg dat je altijd minimaal een paar weken wacht met het updaten van de firmware.
Daar staat tegenover dat dit magistrale apparaat gewoon ondersteuning biedt voor het terugflashen van firmware, zelfs als het fout gegaan is. Dat zie je niet vaak.
Backup nou eerst eens je Xclef, formatteer de harde schijf, zet 1.0.65 erop als je dat nog niet gedaan hebt, en probeer het dan nog eens?Out of Order schreef op 24 September 2003 @ 12:40:
[...]
Ik heb alles geprobeerd maar hij blijft de melding geven;
"Not enough memory for recording". En dan gaat hij weer vrolijk terug naar het menu daarvoor.
Anoniem: 93341
En dat vroeg ik me juist af. Omda de Xclef alleen via internet verkrijgbaar is (en van de H%B heb iki al een tijd niet meer gelezen dat die bij de Mediamarkt zou liggen) neem ik aan dat een koper zich wel even verdiept voor hij 300 euri uitgeeft en dan kom je al snel op dit forum terechtEmmeau schreef op 24 september 2003 @ 13:58:
En ik heb met al mijn electronica eigenlijk nog nooit problemen gehad, zelfs m'n pc gaat al het 7de (! durf ik dat hier wel te vertellenOndanks minor issues ben ik nog steeds uitermate tevreden over mijn H&B (aka Xclef). Kijk eens naar hoeveel problemen men bijv. met pc's heeft?

Ik heb natuurlijk ook de andere berichten gelezen over bijvoorbeeld de memofunctie. Daarom ben ik soms blij om te lezen dat daar ook oplossingen voor te bedenken zijn.Het feit dat een firmware 1.0.63 niet lekker werkte kan gewoon gebeuren. Door de snelheid waarmee men ons probeert te plezieren met bugfixes kan er wel eens wat fout gaan.
Precies mijn plan ja. Ik ben er trouwens van overuigd dat er nog een hele tijd verbeteringen in de firmware gaan komen, gezien ook de snelheid waarmee nu nog updates verschijnen. Is het nu nog niet helemaal goed, dan zal er over een maandje wel een oplossing zijn (wat een vooruitgangsgeloof heb ik tochAls je een gewone gebruiker bent, en niet maalt om firmware, zorg dat je altijd minimaal een paar weken wacht met het updaten van de firmware.
De verbeterde ondersteuning die ik bedoelde is : ook zwart/wit-bmp's die nu niet worden weergegeven (want gemaakt met photoshop oid), wel kunnen weergeven .wwillem schreef op 23 September 2003 @ 19:49:
Er zijn veel displays die gebruikt worden voor zwart/wit weergave maar wel grijswaarden aankunnen (zoals op Palm-organisers. Weet iemand welk type display er in de Xclef zit ?
Ik zou trouwens best een map willen hebben met daarin een aantal BMP's waaruit ik een logo kan kiezen ipv 1 BMP in de root-directory. De ruimte moet geen probleem zijn met 3kb per plaatje op een 20Gb hd.
hmmm.... ultieme gadget, maar niet nuttig... een screensaver/animatie....???
Anoniem: 90533
4 oktober krijg ik m, of wat later. 2 vraagjes
- Kan iemand mij een url(s) geven van engelse forum(s) geven over de Xcelf
- Hoe kan je in hemelsnaam zelf een harddisk inbouwen, dat past toch nooit, en waar koop je dan zoiets? (niet dat ik dit wil maar ik ben gewoon benieuwd
)
- Hoe kan je in hemelsnaam zelf een harddisk inbouwen, dat past toch nooit, en waar koop je dan zoiets? (niet dat ik dit wil maar ik ben gewoon benieuwd
Anoniem: 63511
ja en ik zou btw graag een snellere doorspoel functie hebben 
voorbeeld : ik zit bij een liedje maar zie dat er bv 8 liedjes erna een coole komt dan wil ik snel doorspoelen, alleen gaat dat jammer genoeg niet zo heel snel hierop.
je moet ff wachten bij elk liedje zeg maar.
voorbeeld : ik zit bij een liedje maar zie dat er bv 8 liedjes erna een coole komt dan wil ik snel doorspoelen, alleen gaat dat jammer genoeg niet zo heel snel hierop.
je moet ff wachten bij elk liedje zeg maar.
Als je kijkt in het de vorige 1000 posts staan daar foto's van het binnenwerk van de Xclef, en zie je dat er gewoon een laptop 2.5" 9.5mm hd gebruikt wordtAnoniem: 90533 schreef op 24 September 2003 @ 14:42:
- Hoe kan je in hemelsnaam zelf een harddisk inbouwen, dat past toch nooit, en waar koop je dan zoiets? (niet dat ik dit wil maar ik ben gewoon benieuwd)
die message dus
[ Voor 14% gewijzigd door Emmeau op 24-09-2003 17:14 ]
Er zit een hd ingebouwd, dus kan je hem zelf er ook uit halen en er een andere inbouwen. Op de site van Tweakers.net kijk je ff in de pricewatch-->hd-->notebook.Anoniem: 90533 schreef op 24 September 2003 @ 14:42:
- Hoe kan je in hemelsnaam zelf een harddisk inbouwen, dat past toch nooit, en waar koop je dan zoiets? (niet dat ik dit wil maar ik ben gewoon benieuwd)
Het gaat dus om een 2,5" hd die ook veel in notebooks gebruikt worden. Max. hoogte is 9,5mm.
Out of Order, dit komt volgens mij omdat wij - pioniers die wij zijnOut of Order schreef op 23 September 2003 @ 23:43:
[...]
Shit ja ik heb hetzelfde!!! En niet allen de voice! Ook de line-in. Maar ik hoopte eigenlijk dat het met de nieuwe firmware (1.065) was opgelost. Want het probleem deed zich al voor met 1.053! Dus ik dacht ff flashen... Maar nee nog steeds hetzelfde probleem. Net nu ik een geweldige gitaarrif heb verzonnen en ik die wilde opnemen. Helarsch! Maar goed dit is wel ff een punt je de buglijst. Wie meld het aan???
Ik heb al een mail gestuurd naar de verkoper met de vraag hoe ik het flash geheugen kan wissen. De harde schijf formatteren zoals Emmeau voorstelt werkt niet namelijk, dit heb ik al geprobeerd.
Er zit volgens mij nog corrupte data in het flash rom geheugen door de installatie van de foutieve versie 1.063 en zodra je die leeg hebt kunnen krijgen, dan kan je zonder problemen 1.065 installeren en werkt voice recording ook weer, dunkt me.
Het lijkt vergezocht, maar het formaat van de .bin files wordt ook steeds groter. Met versie 1.048 die ik nu geinstalleerd heb, werkt voice recording nog wel en dat is de kleinste .bin file die beschikbaar is. Net alsof ie dan nog wel genoeg geheugen over heeft om te voice recorden.
Dus, @Out of Order: installeer versie 1.048 en je kan weer opnemen. Dan is het wachten tot ik antwoord krijg van techsupport en dan zal ik het hier posten. Of hopen op een volgende firmware release die wel het geheugen wist alvorens zichzelf erop te installeren.
Je kan 'm natuurlijk ook RMA sturen.
"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix
Mmm ik heb hem net 3 weken en ik had de 1.0.63 versie gelukkig niet geprobeerd. Dus daaraan kon het niet liggen. Ik kreeg de melding gisteravond nog met firmware versie 1.053. Pionier die ben
(haha) heb ik dus maar 1.065 geprobeerd in de hoop op betere tijden maar helaas geen soelaas.
[edit] Eh met 1.048 werkt i weer! Beter. Nou maar ff wachten eens kijken of het nu aan de firmware ligt of aan de xclef, want blijkbaar heeft niet iedereen hier last van.
[edit] Eh met 1.048 werkt i weer! Beter. Nou maar ff wachten eens kijken of het nu aan de firmware ligt of aan de xclef, want blijkbaar heeft niet iedereen hier last van.
[ Voor 25% gewijzigd door Out of Order op 24-09-2003 19:28 ]
Out of Order
Heb je al geprobeerd eerst beide files uit de 1.0.50 te flashen, en dan kijken of het werkt?
Ik heb de Xclef al een paar weken en tis een top apparaat. Enige wat voor mij echt heel erg irritant is, is dat de shuffle optie bedroevend slecht werkt. VB: Playlist: English: Hij draait alleen nummer 1 maar slaat 2 over, of vervangt 2 nummer met nummer 1. Zodat ik dus 2 keer nummer 1 heb staan in mijn playlist.
Sommige nummers komen veel vaker voor dan andere en worden dus ook veel vaker afgespeeld. (ik heb de playlists al vaak genoeg aangepast maar zonder succes)
Dit is natuurlijk geen bug, maar dit kan toch echt veel beter.
Sommige nummers komen veel vaker voor dan andere en worden dus ook veel vaker afgespeeld. (ik heb de playlists al vaak genoeg aangepast maar zonder succes)
Dit is natuurlijk geen bug, maar dit kan toch echt veel beter.
Even over de zogenaamde bug van 'kan geen voice opnemen' + 'ik kan niks opnemen via line in'
Ik heb fw 1.063 erop, en heb hier geen last van. Hij neemt alles netjes op met ze mircofoontje, en vanmiddag nog line out van me minidisc op ingang Xclef gesloten, en kon alles prima omzetten in 192 kbs met de Xclef.
Ik heb fw 1.063 erop, en heb hier geen last van. Hij neemt alles netjes op met ze mircofoontje, en vanmiddag nog line out van me minidisc op ingang Xclef gesloten, en kon alles prima omzetten in 192 kbs met de Xclef.
ehm.....1.063?? Daar crasht de XClef van....
Nacho_man: welke firmware heb je??
Nacho_man: welke firmware heb je??
leoaq.fm // Jeune Loop
hey in de nieuwste firm zit nóg een bugje: Als je hem insteld op fade in bij het aanzetten, dan blijft ie op 'mute' staan 
En er was nog iets maar dat is me even ontschoten
En er was nog iets maar dat is me even ontschoten

Over die "ik kan niet recorden" bug. Dit komt volgens de omschrijving voor bij meerdere firmwares, soms na het flashen van de corrupte firmware. Ik denk zelf niet dat dit een fout is van 1.065, maar doordat idd het sdram geheugen nog wat shit heeft bewaard.
Mogelijke oplossingen:
1) Speel mp3'tjes af totdat de xclef vanzelf uitgaat. Start de speler nog een enkel keertje, zodat de batterij echt leeg is. Je instellingen staan nu weer op default, omdat de spanning te laag is om deze te bewaren. Je sdram geheugen is dus leeg!
2) Eerst formatteren, daarna 1) uitvoeren en dan firmware erop nieuw op.
Lijstje is verder geupdate trouwens.
Mogelijke oplossingen:
1) Speel mp3'tjes af totdat de xclef vanzelf uitgaat. Start de speler nog een enkel keertje, zodat de batterij echt leeg is. Je instellingen staan nu weer op default, omdat de spanning te laag is om deze te bewaren. Je sdram geheugen is dus leeg!
2) Eerst formatteren, daarna 1) uitvoeren en dan firmware erop nieuw op.
Lijstje is verder geupdate trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 24-09-2003 19:56 ]
hihi die koreanen zulle het wel kut vinden dat ze die speler naar Nederland geshipt hebben....zij de hele dag bezig mety onze wensen in de firmware's te zetten;)
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik ben sterk aan het twijfelen tussen de HD500 en de Slim X iMP550. De SlimX is wel goedkoper, maar ik wil vooral een goed apparaat. Ik lees toch nog vrij veel over bugs en kleine probleempjes op de HD500. Is dat nu zoveel dat je zegt 'dan kan je beter een Mp3 cd speler kopen of een duurdere mp3 hd speler', of is dat wel te overzien en blijft 't gewoon een hele goede speler voor 't geld?
Moeilijk kiezen dit hoor.
't Lijkt wel een érg mooi apparaatje..
Moeilijk kiezen dit hoor.
De slimx kan veel minder, logisch dat daar minder bugs inzittenKoen Roumen schreef op 24 september 2003 @ 19:53:
Ik ben sterk aan het twijfelen tussen de HD500 en de Slim X iMP550. De SlimX is wel goedkoper, maar ik wil vooral een goed apparaat. Ik lees toch nog vrij veel over bugs en kleine probleempjes op de HD500. Is dat nu zoveel dat je zegt 'dan kan je beter een Mp3 cd speler kopen of een duurdere mp3 hd speler', of is dat wel te overzien en blijft 't gewoon een hele goede speler voor 't geld?
Moeilijk kiezen dit hoor.'t Lijkt wel een érg mooi apparaatje..
True, maar ik wil toch wel graag een degelijk en goedwerkend apparaat voor 't geld dat erin gestoken wordt.wwillem schreef op 24 September 2003 @ 19:57:
[...]
De slimx kan veel minder, logisch dat daar minder bugs inzitten.
Wat ik mij nou laatst afvroeg, zou het nou ook mogelijk zijn om de firmware van de HD te flashen? Nee he ¿¿ Daarvoor zou je toch vanuit het sdram moeten kunnen werken, ook moet je hiervoor een proggie kunnen starten op je xclef.? (Hiermee zou je evt een groot formaat hd er kunnen proppen)
(Lijstje is echt toppie!!! Goed werk iedereen, sorry dat ik niet mee kan helpen.Ik moet nog w8en tot 4 okt.:()
(Lijstje is echt toppie!!! Goed werk iedereen, sorry dat ik niet mee kan helpen.Ik moet nog w8en tot 4 okt.:()
Ik zie overigens op al die foto's van schermpjes maar 3 bars bij die speaker staan, betekent dat dat je de audio output alleen maar zacht, matig en hard kan zetten, of kan je 'm wel 'fine tunen'? Lijkt me sterk namelijk, maar voor de zekerheid.. Hoe is 't trouwens met de 'hardheid' van de output, hard genoeg om voldoende te kunnen worden genoemd?
volgens mij heb ik 5 of 6 streepjes, en elke streepje kan vol, leeg of weg zijn, m.a.w., elke streepje staat voor meerdere volume standenKoen Roumen schreef op 24 September 2003 @ 20:22:
Ik zie overigens op al die foto's van schermpjes maar 3 bars bij die speaker staan, betekent dat dat je de audio output alleen maar zacht, matig en hard kan zetten, of kan je 'm wel 'fine tunen'? Lijkt me sterk namelijk, maar voor de zekerheid.. Hoe is 't trouwens met de 'hardheid' van de output, hard genoeg om voldoende te kunnen worden genoemd?
edit: meer dan ik dacht btw
[ Voor 14% gewijzigd door BaRF op 24-09-2003 20:30 ]
Oh dat is nogal wat. Stond dat toch ergens anders voor dus. Ben je tevreden over de maximale geluidssterkte?BaRF schreef op 24 september 2003 @ 20:28:
[...]
volgens mij heb ik 5 of 6 streepjes, en elke streepje kan vol, leeg of weg zijn, m.a.w., elke streepje staat voor meerdere volume standen
edit: meer dan ik dacht btw20 standen in totaal + mute
de maximale geluidssterkte is niet conform de europese voorschriften.
als je je oren kapot wil maken, zal de Xclef op vol vermogen daar zeker bij helpen
als je je oren kapot wil maken, zal de Xclef op vol vermogen daar zeker bij helpen
Zoals je aan het lijstje kunt zien, zijn er 9 bugs. Meer (nog) niet. Van die zal alleen F3) irritant kunnen zijn . F1 is niet relevant wanneer je een nieuwe xclef koopt en de overige bugs zijn meer in de trant van "iets wat vervelend". Bugs zoals F2 en F6 zal je niet vinden op een cd-speler, omdat de meeste uberhaubt die hele functie niet hebben.Koen Roumen schreef op 24 September 2003 @ 20:03:
True, maar ik wil toch wel graag een degelijk en goedwerkend apparaat voor 't geld dat erin gestoken wordt.De vraag is dus vooral of de HD500 wel in staat is te functioneren als goede MP3 speler afgezien van de kleine bugs (?) die hij er op nahoudt.
Over F3) gesproken (heel klein tikje bij het switchen van een nummer), ik kan die klik geen eens horen of zien met een geluidsanalyseer programma (klik hier voor het resultaat).
De xclef flashed al vanaf de HD.Aquaplex schreef op 24 september 2003 @ 20:12:
Wat ik mij nou laatst afvroeg, zou het nou ook mogelijk zijn om de firmware van de HD te flashen?
Er zijn 22 geluidsniveau's (niet 3 dus)! Voor de rest van je vraag verwijs ik je naar de review in deel 1.Koen Roumen schreef op 24 September 2003 @ 20:22:
Waar haal jij die info vandaanEmmeau schreef op 24 September 2003 @ 20:36:
[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 24-09-2003 20:40 ]
Ik heb het idee dat het volume ook hoger is geworden in 1.065. Eerst speelde ik meestal af op 3 1/2 tot 4 streepjes, nu nog op 1 1/2 tot 2.
yja de ipod kon maar zacht omdat het anders niet conform europese regels was.......de xclef kan heeeel wat harder, geloof me. Van europese richtlijnen weet ik niks btw. Zal wel zoiets zijn als die limited volume-knopjes die Sony op z'n apparaten doet...
leoaq.fm // Jeune Loop
Wel, als ik hem naast mijn sony cd walkman leg, en ik zet beide op max met dezelfde koptelefoon dan baal ik van het zachte sony geluid, waarvan ik weet dat hij compliant is.wwillem schreef op 24 September 2003 @ 20:37:
[...]Waar haal jij die info vandaanDe xclef heeft 2x 10mw vermogen aan de output. Er zijn zat spelers die meer leveren.
De H&B speelt gewoon VEEL luider.
tja ik heb ook een Xclef = H&B ik heb eigenlijk geen problemen met mijn apparaatje. Perfect eigenlijk ik gebruik hem bijna 8 uur per dag op werk en ook 1 uur heen en terug. Geen problemen. ik denk dat hier gewoon veel gepost wordt door mensen met problemen (en terecht je wilt je probleem toch opgelost zien) en minder door tevreden mensen.Koen Roumen schreef op 24 september 2003 @ 19:53:
Moeilijk kiezen dit hoor.'t Lijkt wel een érg mooi apparaatje..
Kortom: ik ben tevreden met een super apparaat!
vergeet ook niet dat hier superkritische mensen bezig zijn die het maximale uit een speler willen halen
Dat lijkt me niet nodig, maar ik weet van mijn Sony MZR70 dat het geluid eigenlijk net iets te zacht was op maximale output. Dat vond ik toch vrij zonde, geluid hoeft niet te knallen van mij, maar het moet wel goed hoorbaar zijn.Emmeau schreef op 24 September 2003 @ 20:36:
Het schijnt trouwens dat MMPort 'm wel op voorraad heeft, alleen de remote control niet. Hij is daar voor 285 te bestellen, voor 16 euro sturen ze je de remote control na zodra die binnen is. Waarom bestellen zoveel mensen 'm nog ergens anders en wachten ze tot 4 oktober, negatieve verhalen over MMPort, onwetendheid?
[ Voor 45% gewijzigd door Paradise op 24-09-2003 21:01 ]
ik heb mn speler bij gewoon gebruik nog nooit op vol geluid gehad in elk gevalKoen Roumen schreef op 24 September 2003 @ 20:35:
[...]
Oh dat is nogal wat. Stond dat toch ergens anders voor dus. Ben je tevreden over de maximale geluidssterkte?
ff kort vraagje: kan een elektron00b makkelijk het standaard 'gebogen' plugje van zijn Sennheiser MX500 vervangen door een 'rechte', bijv. de plug van de standaard XClef oordopjes? Of gaat dan de geluidskwaliteit omlaag?
leoaq.fm // Jeune Loop
jah, draadje gewoon doorknippen als je het op een n00b manier wilt doen, en dan de draadjes aan elkaar draaien en tape erover heen... waarschijnlijk een niet merkbaar kwaliteitsverlies tot geen verlies...
en trouwens, ik kan wel opnemen, en heb ook ooit 1.063 erop gehad en nu gewoon 1.065... alles werkt... (en volume zijn 21 stapjes inclusief Mute...)
en trouwens, ik kan wel opnemen, en heb ook ooit 1.063 erop gehad en nu gewoon 1.065... alles werkt... (en volume zijn 21 stapjes inclusief Mute...)
huh? ga naar de dichtsbijzijnde electronica zaak en koop een 3.5 mm jack plug?
effe solderen, en het werkt.
hmmm, aangezien 1.065 al een tijdje draait neem ik aan dat ik de enige ben met het volgende probleem:
als ik de tuner gebruik en wil spoelen (in frequenties) gaat ie soms heeeeeeel langzaam, zeg maar 0.1 kHz per 3 seconden.
soms doet ie het ook gewoon normaal.....
vaag
als ik de tuner gebruik en wil spoelen (in frequenties) gaat ie soms heeeeeeel langzaam, zeg maar 0.1 kHz per 3 seconden.
vaag
Anoniem: 90533
owww, dat wist ik nie, ik heb op google gezocht en k vond alleen mp3cdspelers.nl. Al besteld... scheelt trouwens wel 11 euro. mp3cdspelers.nl is inc verzendkosten 290 bij MMPort is dat dan 301Koen Roumen schreef op 24 September 2003 @ 21:00:
[...]
Dat lijkt me niet nodig, maar ik weet van mijn Sony MZR70 dat het geluid eigenlijk net iets te zacht was op maximale output. Dat vond ik toch vrij zonde, geluid hoeft niet te knallen van mij, maar het moet wel goed hoorbaar zijn.
Het schijnt trouwens dat MMPort 'm wel op voorraad heeft, alleen de remote control niet. Hij is daar voor 285 te bestellen, voor 16 euro sturen ze je de remote control na zodra die binnen is. Waarom bestellen zoveel mensen 'm nog ergens anders en wachten ze tot 4 oktober, negatieve verhalen over MMPort, onwetendheid?
Ik heb 'm vrijdag besteld bij MMPort, en ze hebben inderdaad Xclef's op voorraad. Het duurde echter wat langer omdat ik gekozen had te wachten op de "afstandsbedieningversie", die vandaag zou komen. Ze hebben echter alleen "normale" versies binnen gehad. Ik werd hierover opgebeld en ze sturen nu vandaag de Xclef op, en volgende week (volgende levering) gratis de afstandsbediening na.Koen Roumen schreef op 24 september 2003 @ 21:00:
Prima service!
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!
Aha ik heb dus een 3,5 mm plug nodig *rekent uit in inches* 0.138 inches... ff zoeken op radioshack---> weet het nóg niet...huh? ga naar de dichtsbijzijnde electronica zaak en koop een 3.5 mm jack plug?
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik heb de knoop doorgehakt en 'm bij MMport bestelt. Ik haal morgen de 'normale versie' op, en laat ook de afstandsbediening nasturen. Ik ben erg benieuwd.zugzug schreef op 24 September 2003 @ 21:39:
[...]
Ik heb 'm vrijdag besteld bij MMPort, en ze hebben inderdaad Xclef's op voorraad. Het duurde echter wat langer omdat ik gekozen had te wachten op de "afstandsbedieningversie", die vandaag zou komen. Ze hebben echter alleen "normale" versies binnen gehad. Ik werd hierover opgebeld en ze sturen nu vandaag de Xclef op, en volgende week (volgende levering) gratis de afstandsbediening na.
Prima service!
hehe lol, we noemen dat hier echt een 3.5mm plug hoor, daar heeft de radioshack niks mee te makenleokennis schreef op 24 September 2003 @ 22:11:
[...]
Aha ik heb dus een 3,5 mm plug nodig *rekent uit in inches* 0.138 inches... ff zoeken op radioshack---> weet het nóg niet...
Waarom Radioshack? Zit je in de VS of zo?leokennis schreef op 24 September 2003 @ 22:11:
[...]
Aha ik heb dus een 3,5 mm plug nodig *rekent uit in inches* 0.138 inches... ff zoeken op radioshack---> weet het nóg niet...
gewoon even naar de electronica zaak gaan, en roepen dat je een stekkertje moet hebben voor je koptelefoon voor je walkman
hmm nee maar wou ff kijken welke prijs ik kon verwachten + evt. assemblage tips
*realiseert zich dat hij op school naast iemand zit die discotheken help hun bekabeling op orde te brengen en die dagelijks mengpanelen aansluit met meer dan 80 aansluitingen oid*
*realiseert zich dat hij op school naast iemand zit die discotheken help hun bekabeling op orde te brengen en die dagelijks mengpanelen aansluit met meer dan 80 aansluitingen oid*
leoaq.fm // Jeune Loop
En als je zoiets online wil gaan bestellen is het helemaal zonde van je geld. Voor iets meer dan €10 heb je al een leuke koptelefoon (MX400).
Ik heb trouwens een Sony MDR-E801, ook met plugje met een hoek erin, maar die past prima in de H&B hoor. Is meer een kwestie van hoe lang je plug is dan van of er een hoek in zit of niet
Ik heb trouwens een Sony MDR-E801, ook met plugje met een hoek erin, maar die past prima in de H&B hoor. Is meer een kwestie van hoe lang je plug is dan van of er een hoek in zit of niet
De mx400 heeft ook een hoek. Boeit dat iets dan?
Ik heb hem vanmiddag ook bij mp3cdspeler besteld, maar zo te zien zal het wel even duren voordat ik hem heb. Als hij er maar voor januari is, want dan ga ik een half jaar naar Australie en ik moet natuurlijk wel ergens m'n muziek en foto's kwijt kunnen!
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Hmm, voor je foto's zul je dan toch een pc moeten gebruiken, aangezien je ze niet direct kan uploaden naar je Xclef.Barney schreef op 24 September 2003 @ 22:33:
Ik heb hem vanmiddag ook bij mp3cdspeler besteld, maar zo te zien zal het wel even duren voordat ik hem heb. Als hij er maar voor januari is, want dan ga ik een half jaar naar Australie en ik moet natuurlijk wel ergens m'n muziek en foto's kwijt kunnen!
En mocht je dit in een internetcafe doen, dan zou ik zorgen dat ik ergens goede webspace had om ze daar up te loaden. Als je player stuk gaat of gejat wordt, ben je je digitale foto's kwijt
Ik wil een rechte plug omdat ik dat praktische vind dan een met een hoek-->als de xcelf in m'n binnenzak zit, dan moet de koptelefoon er toch bovenaan in, dus een hoek is dan vrij onpraktisch... Hoek is alleen handig bij zij-aansluiting eigenlijk...
leoaq.fm // Jeune Loop
hoek werkt perfect in binnenzak hoor, draai je de hoek toch naar de binnenkant van de speler zeg maar, dan boeit het toch niet of je met een hoek of zonder hoek hebt?
Pc's genoeg daar, maar waar haal ik een paar Gb aan webspace vandaanEmmeau schreef op 24 September 2003 @ 22:37:
[...]
Hmm, voor je foto's zul je dan toch een pc moeten gebruiken, aangezien je ze niet direct kan uploaden naar je Xclef.
En mocht je dit in een internetcafe doen, dan zou ik zorgen dat ik ergens goede webspace had om ze daar up te loaden. Als je player stuk gaat of gejat wordt, ben je je digitale foto's kwijt
Ik heb wel een servertje staan thuis, maar die staat 's nachts nooit aan omdat ie teveel herrie maakt (en dan is het in Australie dag) en als ik al die foto's naar die server wil pompen ben ik waarschijnlijk wel een tijdje bezig.
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
oh ik weet weer wat ik nog als 'bug' zie: Als je een playlist maakt kijkt ie alleen naar de zoveel eerste karakters, dus je (in elk geval ik) krijgt vaak verkeerde nummers! Als je alles netjes in mappen hebt en de liedjes zelf gewoon 1) Blaat.mp3, 2) blaat.mp3 etc hebt genoemd is het geen ramp, maar ik heb bv ook een hele grote verzameling 'unsorted' en als ik bv 'Billy Joel - Goodnight Saigon.mp3' in een playlist gooi, dan krijg ik 'Billy Joel - Goodnight my love.mp3' (of hoe heet het
) te horen...
Zou mooi zijn als er gewoon naar de héle filename gekeken werd

Zou mooi zijn als er gewoon naar de héle filename gekeken werd
Sorry, late reactie, maar ik heb het bij de f/w 1053 en bij m'n huidige f/w 1065 opgemerkt.
Ik weet eigenlijk niet of dit paranoide is, want ik heb er niemand anders over horen klagen.
Kijk eens hier :leokennis schreef op 24 September 2003 @ 21:25:
Zou iemand ff hier voor mij kunnen kijken, wat ik precies moet hebben?? Ik heb dus een rechte plug nodig voor oordopjes, die in de XClef past...
http://www.dil.nl/NL/details.asp?artcode=J35SMS
Ff tip voor mensen die Xclef willen...
Op http://www.mmport.nl is hij al tijden uit voorraad leverbaar...
Op http://www.mmport.nl is hij al tijden uit voorraad leverbaar...
1ste keer toen ik tuner gebruikte had ik dat probleem...eperon schreef op 24 September 2003 @ 21:34:
hmmm, aangezien 1.065 al een tijdje draait neem ik aan dat ik de enige ben met het volgende probleem:
vaag
Heb toen ding maar gereset, want duurde me veelste lang, en hij reageerde verder nergens meer op.
Daarna nooit meer voorgekomen.
Ik heb de mx400 RC (remote control) die heeft een korter snoertje (0,7M) en een rechte stekker.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Hoe kom je eraan?ice-T schreef op 25 September 2003 @ 14:56:
Ik heb de mx400 RC (remote control) die heeft een korter snoertje (0,7M) en een rechte stekker.
hmm was vandaag in de audiozaak--> ze hadden die plugjes voor 2 euro maar ze zeiden dat je er voor moest kunnen solderen en dat er best wel wat precisie voor nodig was-->ik ben net handig genoeg om een pak melk te kunnen openen....
En ze wilden het wel doen voor mij maar bij 'reparaties' moets je bij hun 20 euro startarief betalen dus dan maar met een hoekje;)
En ze wilden het wel doen voor mij maar bij 'reparaties' moets je bij hun 20 euro startarief betalen dus dan maar met een hoekje;)
leoaq.fm // Jeune Loop
Ja, gisteravond op de website besteld, uur later bevestigings mail gekregen, afspraak gemaakt over de tijd, en vandaag afgehaald.Anoniem: 92480 schreef op 25 September 2003 @ 17:59:
Zijn er mensen die hun Xclefje bij mmport hebben besteld??? ervaringen??
Hele aardige jongen, netjes verpakt, nette factuur, prima geregeld. Ik heb de remote ook meteen betaald, ik ga er vanuit dat hij me die nastuurd. Prima geregeld bij zie, ik zie weinig reden om te wachten op mp3cdspeler.nl als je dat nu niet meer kan.
Dit topic is gesloten.