Om te beginnen ben ik een absolute nOOb als het gaat om games en gaming, vandaar dit topic. Ik heb als verassing voor een goede vriendin van ons een systeempje gebouwd voor haar zoontje. Hij wil dolgraag op internet, en spelletjes spelen. Nou weet ik om tegenwoordig een beetje fatsoenlijk te kunnen gamen je een behoorlijk zware hardwareconfiguratie nodig hebt. Daar heeft zij eenvoudig weg het geld niet voor, en haar zoontje begrijpt dat, maar ik wou er toch wat aan doen.
Ik heb zonder al te veel kosten, een systeempje gebouwd van "oude" spullen die ik nog had liggen en her en der verzameld.
Specs:
BH6 moederboard met Cellie 333 (over te klokken naar 415)
256 MB
6 GB HDD
TNT2 M64 (32MB) videocard)
Sounblasterachtig audiokaartje.
Het probleem is nu dat ik niet weet wat voor games (beetje actie, racen, shooten enz.) er voor dit systeem geschikt zijn zonder dat de hele zooi begint te haperen. Ik wil haar dit systeem volgende week cadeau doen, en op i-net nog even rondzoeken wat ik er aan games (géén warez) voor dit soort "bejaarde" systemen evt. nog op kan zetten. Ik denk dat jullie gamers mij vast wel ff op weg kunnen helpen. Ik weet dat het 'not done' is hier maar alvast (ook namens haar) bedankt!
Ik heb zonder al te veel kosten, een systeempje gebouwd van "oude" spullen die ik nog had liggen en her en der verzameld.
Specs:
BH6 moederboard met Cellie 333 (over te klokken naar 415)
256 MB
6 GB HDD
TNT2 M64 (32MB) videocard)
Sounblasterachtig audiokaartje.
Het probleem is nu dat ik niet weet wat voor games (beetje actie, racen, shooten enz.) er voor dit systeem geschikt zijn zonder dat de hele zooi begint te haperen. Ik wil haar dit systeem volgende week cadeau doen, en op i-net nog even rondzoeken wat ik er aan games (géén warez) voor dit soort "bejaarde" systemen evt. nog op kan zetten. Ik denk dat jullie gamers mij vast wel ff op weg kunnen helpen. Ik weet dat het 'not done' is hier maar alvast (ook namens haar) bedankt!