Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.157 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
magicstar schreef op 12 januari 2004 @ 16:12:
Gedaan hij staat in het Canon A70 album. Ik merkte net nog iets in de Exif info van mijn foto's staat geen Iso waarde gegeven en ook het exposure programma is onbekend. Is dit altijd bij de A70 of doe ik iets verkeerd?
Met welk programma lees je het uit? Ik stel voor om de nieuwste exifer te downloaden en deze te gebruiken (1.4 geloof ik). Het is wel zo dat sommige programma's niet alle exif-info uit kunnen lezen.

Exposure en ISO zitten zeker wel in de EXIF info (voor de A70 weet ik niet, maar als het in een oude Ixus zit, dan moet het zeker ook in de A-series zitten)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
magicstar schreef op 12 januari 2004 @ 16:12:
Gedaan hij staat in het Canon A70 album. Ik merkte net nog iets in de Exif info van mijn foto's staat geen Iso waarde gegeven en ook het exposure programma is onbekend. Is dit altijd bij de A70 of doe ik iets verkeerd?
Met welk programma lees je het uit? Ik stel voor om de nieuwste exifer te downloaden en deze te gebruiken (1.4 geloof ik). Het is wel zo dat sommige programma's niet alle exif-info uit kunnen lezen.

Exposure en ISO zitten zeker wel in de EXIF info (voor de A70 weet ik niet, maar als het in een oude Ixus zit, dan moet het zeker ook in de A-series zitten)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
Ik gebruik de bijgeleverde software van Canon. Zal een kijken wat ik met die Exifer kan doen. Heb Exifer nu en kan idd wel de Iso waarde vinden.

Alleen exifer kan weer niet de Exif opvragen van Online foto's, heel onhandig is er geen goed programma wat allebei kan. Ik gebruikte ViewExif om online exif te bekijken, maar die geeft dus geen iso aan :S

[ Voor 59% gewijzigd door magicstar op 12-01-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ACDSee kan het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
magicstar schreef op 12 januari 2004 @ 16:21:
Ik gebruik de bijgeleverde software van Canon. Zal een kijken wat ik met die Exifer kan doen. Heb Exifer nu en kan idd wel de Iso waarde vinden.

Alleen exifer kan weer niet de Exif opvragen van Online foto's, heel onhandig is er geen goed programma wat allebei kan. Ik gebruikte ViewExif om online exif te bekijken, maar die geeft dus geen iso aan :S
Naja.. je moet dan maar wachten tot de nieuwe versie van die gallery uit is, die ondersteunt gewoon EXIF en heb je geen andere aparte dingen meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een ietwat bewogen nachtfoto van de erasmusbrug op dsample gezet maar volgens mij deed de login het niet ofzo :X Hij moet iig geverifieerd worden door een admin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik heb sinds kort Windows 2000 Pro op me pc staan, maar ik krijg de A70 niet werkend.
Op 2 pc's geprobeerd, met de Twain driver van Canon, maar geen resultaat.

"Cannot Detect Camera"
"Check connection to Camera.."

Ik heb geprobeerd met Imaging proggie en met Office 2003, en andere pc met Paintshop 8, maar op beide pc's hetzelfde resultaat.

In appar. beheer staat er er wel tussen.
Als ik de camera aanzet, komt er wel een venster naar voren met welk progsel ik hem wil openen/bekijken.

De canon twain driver/software kan niet connecten naar de camera...

Iemand ?

EDIT, Het werkt klaarblijkelijk alleen met de Canon ZoomBrowser EX.
Nu lukt het wel.

[ Voor 38% gewijzigd door Hoyden op 12-01-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://gallery.kmfstudio.com/dsample/albums/userpics/thumb_IMG_2078.jpg
Dat groene is geen kapotte cam hoor, dat is een gebouw met irritante lichtjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Hoi,

Ik heb een powershot A60 en nu wil ik een telelens of/en lens adapter (Canon LA-DC52C Lens Adapter & Canon TC-DC52 Telelens) aan gaan schaffen maar die krengen zijn verschrikkelijk duur. :/

Weet iemand welke (internet)winkel deze lenzen voor een redelijke prijs verkoopt?
Zijn er ook third party lenzen en opzetstukken?
En wat is de kwaliteit hiervan?

Groeten,
Jeroen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 12:56:
Dat groene is geen kapotte cam hoor, dat is een gebouw met irritante lichtjes :P
offtopic:
Dat is het vervelende KPN-gebouw, geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/Kluifjeb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/Macro%20larve2b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/Visjeb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/amy1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/bleomjb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/blladb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/kluifje2b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/siemensb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/sigaretb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/visjesb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/watersb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/wespb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/%DAsb%20macrob.jpg

Weer wat foto'tjes :)
Ze zijn allemaal in de P mode genomen, en heb ze bewerkt/geresized met: Photocleaner
Commentaar positief/negatief is welkom ;)

[ Voor 8% gewijzigd door shameblaster op 13-01-2004 18:19 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beertjeman schreef op 13 januari 2004 @ 17:17:
Hoi,

Ik heb een powershot A60 en nu wil ik een telelens of/en lens adapter (Canon LA-DC52C Lens Adapter & Canon TC-DC52 Telelens) aan gaan schaffen maar die krengen zijn verschrikkelijk duur. :/

Weet iemand welke (internet)winkel deze lenzen voor een redelijke prijs verkoopt?
Zijn er ook third party lenzen en opzetstukken?
En wat is de kwaliteit hiervan?

Groeten,
Jeroen!
Voor de adapter kan je goed terecht bij Soligor (foto plus zaken)
Voor de teleconverter kan ik alleen Canon (TC DC 52) aanbevelen, goedkopere zijn weggegooid geld en duurdere niet beter., bovendien heeft ie 2,4 vergroting, dat schiet een beetje op.......Te koop bij Crown in woudenberg , soort groothandel die op Marktpaats adverteert ( Heeft geen website,heb E-mail adres nog wel)
Snelle en correcte afhandeling en scherpe prijs (110 E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag ook eindelijk in het bezit van een digicam, en wel een A70 met Dane Elec CF van 256 mb en een setje aa's van 2300 mAh. Gekocht bij Kamera Express. Wat mij echter opvalt is dat de camera als tie bezig is met focussen en bij het aan en uitzetten een wat ratelend, krakend geluid maakt (vrij zacht, maar toch). Is dat normaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 23:44:
Ik ben sinds vandaag ook eindelijk in het bezit van een digicam, en wel een A70 met CF van 256 mb en een setje aa's van 2300 mAh. Gekocht bij Kamera Express. Wat mij echter opvalt is dat de camera als tie bezig is met focussen en bij het aan en uitzetten een wat ratelend, krakend geluid maakt (vrij zacht, maar toch). Is dat normaal?
ik heb bij de splinternieuwe van een vriend van me wel gezien dat tijdens zoomen de lcd een beetje streept.. is dit bij alle A70's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik ben nu ook enkele maanen in het bezit van de a70.

Ik wil hem alleen graag weer kwijt.
Ik heb er inmiddels 600 fotos mee gemaakt, je kunt dus zeggen dat ie als nieuw is.

Er zit bij:

- Tasje
- 2 setjes batterijen van 2100 Mah (8 stuks dus)
- Batterijenlader
- 256 MB geheugenkaart

Als ik er iemand blij mee kan maken graag.

Reden dat ik hem kwijt wil: Eos300D
Als iemand nog op zoek is graag mailen.
koosmp3 en hotmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 23:49:
ik heb bij de splinternieuwe van een vriend van me wel gezien dat tijdens zoomen de lcd een beetje streept.. is dit bij alle A70's?
Bij mij is dat ook een klein beetje. Het is niet echt storend, maar weet niet of dat standaard is bij de A70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 23:44:
Wat mij echter opvalt is dat de camera als tie bezig is met focussen en bij het aan en uitzetten een wat ratelend, krakend geluid maakt (vrij zacht, maar toch). Is dat normaal?
Doet de mijne ook (bij het focussen tenminste).
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 23:49:
Doet de mijne ook, zodra je klaar bent met zoomen en je de knop loslaat. Zal wel normaal zijn.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Onlangs hebben wij een A70 aangeschaft. Momenteel blijven wij voor lange tijd in het buitenland en wel in landen waar niet altijd windowsXP beschikbaar is.
Hierdoor heb ik problemen met het uploaden van mijn foto´s. Ik weet dat ik de cd-software moet installeren en dat het dan werkt, maar die heb ik niet altijd bij me en niet overal mag ik dat installeren.

Mijn vraag is dus of er met W98, WinME en Win2000 een betere en makkelijkere manier bestaat om de camera aan te sluiten. De search heb ik er al op na geslagen, maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden. Wie heeft de gouden tip?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een cardreader zou ook een mogelijkheid kunnen zijn al staat er wel heel veel rommel tussen de foto's.
Of je boot een recente Linux Live cd B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balboa schreef op 14 januari 2004 @ 04:18:
Onlangs hebben wij een A70 aangeschaft. Momenteel blijven wij voor lange tijd in het buitenland en wel in landen waar niet altijd windowsXP beschikbaar is.
Hierdoor heb ik problemen met het uploaden van mijn foto´s. Ik weet dat ik de cd-software moet installeren en dat het dan werkt, maar die heb ik niet altijd bij me en niet overal mag ik dat installeren.

Mijn vraag is dus of er met W98, WinME en Win2000 een betere en makkelijkere manier bestaat om de camera aan te sluiten. De search heb ik er al op na geslagen, maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden. Wie heeft de gouden tip?
Edit gebruiker verkeerd gelezen Sorry! }:O

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 19:42:
Overbelichting bij gebruik flits

Ik heb sinds kort een A70 en heb daarover een vraag:
Bij het maken van binnen foto's waarbij ik de flits gebruik heb ik bijna altijd last van overbelichte foto's. (automatische sluitertijd, iso waarde en diafragma)
Herkennen mensen deze situatie? Zo ja, is er wat aan te verbeteren? Zo nee, wat doe ik verkeerd?

Groet, Goean
zag dat hier nog niemand hierop had gereageerd. Ja is herkenbaar, ik vind die flits ook erg sterk als je ergens binnen bent. Maar gelukkig kun je de sterkte van de flitser instellen in de handmatige mode. Helaas is dat niet in alle modes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-03 14:47
Balboa schreef op 14 januari 2004 @ 04:18:Mijn vraag is dus of er met W98, WinME en Win2000 een betere en makkelijkere manier bestaat om de camera aan te sluiten. De search heb ik er al op na geslagen, maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden. Wie heeft de gouden tip?
Als je foto's direct van de camera wilt downloaden heb je bij alle OSsen (behalve XP) extra software nodig. Dit hoeft niet perse de Canon software te zijn (ik heb eerder in deze thread, of een van de voorgaande threads, een lijstje met alternatieven gegeven.

Een goed alternatief is een aparte USB CF-kaartlezer. Hiervoor heb je bij Windows 2000 en XP geen externe drivers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
He mijn camera heeft last van stuck en hot pixels.. Ik wil m terugbrengen naar de winkel maar die ring om de lens ontbreekt, die ben ik eens kwijtgeraakt... Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 08:57:
[...]

zag dat hier nog niemand hierop had gereageerd. Ja is herkenbaar, ik vind die flits ook erg sterk als je ergens binnen bent. Maar gelukkig kun je de sterkte van de flitser instellen in de handmatige mode. Helaas is dat niet in alle modes...
Binnenfoto's met flits maak ik de laatste tijd vrijwel allemaal in Av-mode (aperture priority), 1 stop onderbelicht en het diafragma op 5 tot 6,3. Vooral mensen lijken dan veel minder "plat"-geflitst, het contrast met de achtergrond wordt kleiner.
Om nog meer sfeer vast te leggen gebruik ik M, flits op 1/3 of 2/3 (afhankelijk van de afstand), 1/10 of 1/20 sec (afhankelijk van het licht)
Vrijwel altijd iso 50 behalve als het echt te donker is, dan iso 100.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insan1ty schreef op 14 januari 2004 @ 14:41:
He mijn camera heeft last van stuck en hot pixels.. Ik wil m terugbrengen naar de winkel maar die ring om de lens ontbreekt, die ben ik eens kwijtgeraakt... Wat moet ik nu doen?
hem (laten) opsturen naar canon, die repareren hem voor je.
edit:
ik bedoel dan natuurlijk die hot pixels, die ring vervangen ze niet (je zou misschien kunnen vragen of je die gelijk erbij mag kopen? )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn Powershot A70 binnen gehad. Mooi toestel en zeker mooie foto's. Alleen waren de batterijen best snel leeg. Ach, vanavond maar effe nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschikt er hier iemand over de Wide angle lens voor de A60/A70 van Canon?
zo ja, is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:20:
Heb vandaag mijn Powershot A70 binnen gehad. Mooi toestel en zeker mooie foto's. Alleen waren de batterijen best snel leeg. Ach, vanavond maar effe nieuwe kopen.
Doe maar oplaadbare, anders kan je dit morgen weer zeggen :>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 19:27 . Reden: taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best liefhebbers,

kan iemand mij een schatting geven van de prijs van een 2e handse A60 en A70? (van in augustus 2003)
de prijs van een 2e hands CF card van 256Mb?
de prijs van 8 2200(bla bla) batterijen met oplader

en of dit een groot risico inhoudt om deze digicam 2e hands te kopen?

alvast bedankt,
een toekomstige A60/A70 eigenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 20:27:
Best liefhebbers,

kan iemand mij een schatting geven van de prijs van een 2e handse A60 en A70? (van in augustus 2003)
de prijs van een 2e hands CF card van 256Mb?

en of dit een groot risico inhoudt om deze digicam 2e hands te kopen?

alvast bedankt,
een toekomstige A60/A70 eigenaar
De cam vastpakken, kijken naar de lens voor krassen en beschadigingen aan de coating (in éé woord: lens ok?), ff een dead-pixel test doen (zie startpost). Ik zou er tussen de 150-200 voor geven (zie op marktplaats.nl of ebay anders ff wat het gewoonlijk is). De baterijen... tja die kunnen wel brak zijn, valt niet echt te testen, maar als ie ze goed behandeld heeft en ze nieuw waren in augustus, zijn ze ok.
2de handse CF kaart 256... nieuw heb je er één voor 130€, zeg maar 70-80€ .

Dus 160+5(baterijen)+70= 230€ .. Voor de rest, zien of he ringetje nog rond de lens zit, en of er externe schade is aan de cam.

edit: 8bat, doe dan 10€+10€ lader (ook ni gezien)

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 14-01-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 20:27:
Batterijen zou ik niet 2e hands kopen, je weet nooit hoe vaak ze al opgeladen zijn. Als je ze nieuw koopt zal het je de kop ook niet kosten, je hebt al vier stuks Varta Photo Accu Ni-MH 2100 MaH voor 9,00 Euro (excl. verzenden). Incl. verzendkosten komen acht stuks op 22,50. Ik heb deze zelf ook.

http://www.allebatterijen...ist_new.asp?HGroepCode=04 (helemaal onder aan de pagina)

Een lader is ook niet zo duur, zie http://www.allebatterijen...ist_new.asp?HGroepCode=07

Overigens, als je een lader en batterijen samen besteld (als dat boven de 25,- Euro zit) dan hoef je geen verzendkosten te betalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

CF Kaart á 256MB heb je al nieuw voor 60 euro.. dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
256 à € 60?? Je mag me er gelijk eentje opsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 17:05
eerst op got kijken voordat je wat kermt
http://www.tweakers.net/p...0&DB=Pricewatch&Query=256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Mu-on schreef op 14 januari 2004 @ 10:50:
[...]

Als je foto's direct van de camera wilt downloaden heb je bij alle OSsen (behalve XP) extra software nodig. Dit hoeft niet perse de Canon software te zijn (ik heb eerder in deze thread, of een van de voorgaande threads, een lijstje met alternatieven gegeven.

Een goed alternatief is een aparte USB CF-kaartlezer. Hiervoor heb je bij Windows 2000 en XP geen externe drivers nodig.
Zou je zo vriendelijk willen zijn die lijst nog een keer te posten, of op m´n mail te doen? Denk namelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
Balboa schreef op 14 januari 2004 @ 21:48:
[...]

Zou je zo vriendelijk willen zijn die lijst nog een keer te posten, of op m´n mail te doen? Denk namelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Alternatieven voor de Canon drivers en software zijn o.a. Breezer Downloader Pro (shareware), Cam2PC (freeware en shareware versies), Cam4You of CanonCam2PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Uhmm sorry voor deze post maar de geweldige verkopers @ alternate hebben mij volgens mij een refubished verkocht ( Nog om een nieuwe gevraagd :x )

Het boekje zou volgens hun engels zijn maar is ook duits en helaas heb ik dat nooit geleerd :|

Dus hier komt mijn vraag: Hoe kan ik zien hoeveel foto's er al mee zijn genomen?

edit:
Windows ziet heel de cam niet :? Ook niet na installatie van software van de cd, ik doe iets fout?

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 15-01-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 15 januari 2004 @ 12:58:
Uhmm sorry voor deze post maar de geweldige verkopers @ alternate hebben mij volgens mij een refubished verkocht ( Nog om een nieuwe gevraagd :x )

Het boekje zou volgens hun engels zijn maar is ook duits en helaas heb ik dat nooit geleerd :|

Dus hier komt mijn vraag: Hoe kan ik zien hoeveel foto's er al mee zijn genomen?
Zoveel apparaten die je koopt zijn refurbished. denk je echt dat ze defecte apparaten weggooien... Defecte nieuwe apparaten worden gewoon teruggestuurd en gerepareerd.
De verkoper kan het niet eens zien omdat Canon ze repareerd en opnieuw inpakt.
En dan, wat zou het uitmaken, als het ding maar werkt.

Duitse handleiding heb ik ook, komt omdat Alternate z'n spullen uit Duitsland haalt. Voor de garantie maakt het niks uit, je hebt gewoon in Nederland garantie.

Maargoed.
Als je foto's neemt krijgen ze een opeenvolgend nummertje. Theoretisch zou dat dus bij 1 moeten beginnen. Helaas is het getalletje vrij waardeloos omdat je het kan resetten. Bij mij begon ie ergens bij 1800 te tellen. Ik denk niet dat je pas na 1800 foto's erachter komt dat iets niet naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:16:
[...]

Zoveel apparaten die je koopt zijn refurbished. denk je echt dat ze defecte apparaten weggooien... Defecte nieuwe apparaten worden gewoon teruggestuurd en gerepareerd.
De verkoper kan het niet eens zien omdat Canon ze repareerd en opnieuw inpakt.
En dan, wat zou het uitmaken, als het ding maar werkt.

Duitse handleiding heb ik ook, komt omdat Alternate z'n spullen uit Duitsland haalt. Voor de garantie maakt het niks uit, je hebt gewoon in Nederland garantie.

Maargoed.
Als je foto's neemt krijgen ze een opeenvolgend nummertje. Theoretisch zou dat dus bij 1 moeten beginnen. Helaas is het getalletje vrij waardeloos omdat je het kan resetten. Bij mij begon ie ergens bij 1800 te tellen. Ik denk niet dat je pas na 1800 foto's erachter komt dat iets niet naar behoren werkt.
Oké bedankt, nu nog de cam laten vinden (De canon software ziet dat ding niet eens :?)

* Roberto heeft er al weer zin in :/ 8)7
Zal wel goed komen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet de cam in "play" stand zetten (dat draaidingetje achterop) en dan aansluiten. Wel de cam aandoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:25:
je moet de cam in "play" stand zetten (dat draaidingetje achterop) en dan aansluiten. Wel de cam aandoen :+
THX _/-\o_ _/-\o_

(Stond niet in de handleiding --> Alternate gebeld moest kijken op www.marcoboer.nl/canon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
RS_003 schreef op 15 januari 2004 @ 12:58:Het boekje zou volgens hun engels zijn maar is ook duits en helaas heb ik dat nooit geleerd :|
Engelstalige documentatie in .PDF formaat is op de Canon Powershot site te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 15 januari 2004 @ 13:29:
[...]

THX _/-\o_ _/-\o_

(Stond niet in de handleiding --> Alternate gebeld moest kijken op www.marcoboer.nl/canon)
Pagina 97 van het softwareboekje en pagina 169 van de gewone manual O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19
iemand die weet hoe ik bij MOVIES opnemen het geluidopnemen kan uit zetten.
Want ik vind het een beetje overdenderend.
En ik maak toch alleen movies van dode dingen dus er komt geen spraak aan te pas.

Dus dan kan ik het net zo goed uit zetten.
Mits dat kan dan.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mu-on schreef op 15 januari 2004 @ 13:31:
[...]

Engelstalige documentatie in .PDF formaat is op de Canon Powershot site te vinden.
Weet ik, maar een echte handleiding is wel zo handig ;)

Maar goed mijn 1e 3 "goede" foto's

Kip!
Sephia Boomgaarde
Cavia :)
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:46:
[...]

Pagina 97 van het softwareboekje en pagina 169 van de gewone manual O-)
Bij toeval heb ik die page opgezocht maar hier stond alleen u kunt bij windows xp meteen deze camera gebruiken. Hoewel deze beter zal werken als u de software installeert.

Onder windows 95,98.me en 2000 moet u eerst de drivers installeren

And thats it :|

Ik zat op page 165 te kijken, je hebt gelijk :)

[ Voor 35% gewijzigd door Roberto op 15-01-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Kip? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Haan :Y)

Nog 1 :)
Klik

Helaas: 3 Kleine minpuntjes

Dode pixels op het display (Niet CCD gellukig :))
Als ik de cam horizontaal houd dan is de foto niet helemaal recht
Lens wijkt af naar rechts (Zit er ook schuin in dus maybe hoort dat zo maar punt 2 ben ik wel zeker van dat dat niet hoort want nu moet ik de camera dus altijd een beetje scheef houden)

Verder blijft het een juweel. En voor deze punten ga je zon cam toch niet rma doen? :)

[ Voor 77% gewijzigd door Roberto op 15-01-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 15 januari 2004 @ 16:13:
En voor deze punten ga je zon cam toch niet rma doen? :)
Waarom niet? Hij voldoet niet aan de eisen. Vooral een scheve lens lijkt me erg vervelend :X
Hot pixeltje op het display is geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

[...]

Haan :Y)

Nog 1 :)
Klik

Lens wijkt af naar rechts (Zit er ook schuin in dus maybe hoort dat zo maar punt 2 ben ik wel zeker van dat dat niet hoort want nu moet ik de camera dus altijd een beetje scheef houden)

Verder blijft het een juweel. En voor deze punten ga je zon cam toch niet rma doen? :)
Zou ik wel doen, voor het bedrag dat je betaalt verwacht je tog gewoon goeie kwaliteit?
toen ik mijn 1e cam had, zaten er dooie pixels op het ccd en lcd ookal zaten er geen dooie pixels op het ccd en wel op het lcd, deed ik um als nog terug:)
Het enige waar ik nu last van heb is dat als ik um uitzet dat die soms e18 weergeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb nog 2 waterpas foto's genomen maar je ziet toch echt dat het afwijkt naar rechts...

Nu maar alternate mailen zodat ik hem morgen kan terug brengen (Ik sta toch in mijn recht? Zelfs al zeggen ze nee want het is binnen 24 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké ik heb van de week mijn A70 binnen gekregen. Nou wou ik vanmiddag eens kijken hoe ik de camera op mijn computer aansluit. Ik heb eerst alle software geinstaleerd daarna opnieuw opgestart en daarna camera aangesloten. Op een of andere manier werkt het alleen niet. Bij het importeren zegt hij steeds dat de camera niet is aangesloten, wat ook bevestigd wordt door de camera zelf, die geen groen lampje geeft. Mijn OS is XP. Hopelijk weten jullie een oplossing, want dit is even niet zo fijn.
Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 18:07:
Oké ik heb van de week mijn A70 binnen gekregen. Nou wou ik vanmiddag eens kijken hoe ik de camera op mijn computer aansluit. Ik heb eerst alle software geinstaleerd daarna opnieuw opgestart en daarna camera aangesloten. Op een of andere manier werkt het alleen niet. Bij het importeren zegt hij steeds dat de camera niet is aangesloten, wat ook bevestigd wordt door de camera zelf, die geen groen lampje geeft. Mijn OS is XP. Hopelijk weten jullie een oplossing, want dit is even niet zo fijn.
Groeten,
Heb je heb op pics weergeven staan, je moet dat schijfje achterop je cam niet op het toestelletje zetten maar op het rechthoek met driehoek erin, en dan aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

je hebt een jaar garantie toch!?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

DoD Cerberus schreef op 15 januari 2004 @ 18:10:
je hebt een jaar garantie toch!?
Ja, bij informatique iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 15 januari 2004 @ 18:09:
[...]

Heb je heb op pics weergeven staan, je moet dat schijfje achterop je cam niet op het toestelletje zetten maar op het rechthoek met driehoek erin, en dan aanzetten
Ja daar heb ik hem opstaan. Het probleem zit hem geloof in drivers herkenning van de computer. Zal even klein screenshot geven van waarom die neit werkt.
Apparaatstatus:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat er nog een vorige instantie van dit apparaatstuurprogramma in het geheugen bevindt. (Code 38)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jtwisk/camera.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ff snel met paint gedaan.

Maar ik heb nog meer foto's maar helaas is de accu op ..

Klik HIER :)

Rood is dus zoals het MOET zijn en groen is het resultaat :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Roberto op 15-01-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
[...]

1: Zijn het dode pixels of zit er een stofje tussen het display en het beschermglas (dit komt wel vaker voor bij deze camera en kan ook door het gebruik plaats vinden).
2: Dit betekent waarschijnlijk dat de CCD scheef zit. Komt ook wel eens vaker voor en lijkt me wel een reden om de camera terug te sturen.
3: Is de focussering wel goed over het gehele oppervlak? Controleer dit door b.v. een opname van een stuk ruitjespapier of een bakstenen muur te maken (de camera uiteraard wel evenwijdig aan het object plaatsen).

De kans is echter wel vrij groot dat de camera teruggestuurd gaat worden naar Canon en dat je een paar week zonder zult moeten doen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mu-on schreef op 15 januari 2004 @ 18:48:
[...]

1: Zijn het dode pixels of zit er een stofje tussen het display en het beschermglas (dit komt wel vaker voor bij deze camera en kan ook door het gebruik plaats vinden).
2: Dit betekent waarschijnlijk dat de CCD scheef zit. Komt ook wel eens vaker voor en lijkt me wel een reden om de camera terug te sturen.
3: Is de focussering wel goed over het gehele oppervlak? Controleer dit door b.v. een opname van een stuk ruitjespapier of een bakstenen muur te maken (de camera uiteraard wel evenwijdig aan het object plaatsen).

De kans is echter wel vrij groot dat de camera teruggestuurd gaat worden naar Canon en dat je een paar week zonder zult moeten doen... |:(
Focussering, ik neem aan van wel.

Maar vertel me maar hoe ik dit kan na kijken want natuurlijk stuur ik hem niet graag rma, en zeker niet als dit alles toch door een hele domme fout van mij bleek te zijn (Ik hoop het zelfs :))

@ dode pixel, nee geen stof was sinds 1e keer aan.

Dit zegt genoeg...

http://www.xs4all.nl/~rsaveur/kap1.jpg
http://www.xs4all.nl/~rsaveur/kap2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 15-01-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Je had 'm toch pas net :?

Das dan geen RMA hoor, maar gewoon omwisselen of terugbrengen.
Scheelt weer een paar weekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Tycoontje schreef op 15 januari 2004 @ 21:00:
Je had 'm toch pas net :?

Das dan geen RMA hoor, maar gewoon omwisselen of terugbrengen.
Scheelt weer een paar weekjes.
Hij is op dit moment nog niet eens 12 uur in mijn bezit.

Dus als ik morgen naar Alternate ga (Hij is fysiek nog perfect, geen gebruiks sporen, en alle accessoires zijn ook nog aanwezig) sta ik in mijn recht als ik een nieuwe eis of mijn geld terug? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 15 januari 2004 @ 21:05:
[...]

Dus als ik morgen naar Alternate ga (Hij is fysiek nog perfect, geen gebruiks sporen, en alle accessoires zijn ook nog aanwezig) sta ik in mijn recht als ik een nieuwe eis of mijn geld terug? _/-\o_
eisen, eisen...
Als ie niet beschadigd is ruilen ze hem gewoon om (helaas was mijn cam al beschadigd, de behuizing is imo belachelijk gevoelig voor krassen, helaas een minpuntje aan deze verder schitterende cams).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 15 januari 2004 @ 13:29:
[...]

THX _/-o_ _/-o_

De link marcoboer werkt niet pagina canon bestaat niet meer of heeft nooit bestaan voor een NL handleiding kan je ook in pdf bestand 8mb downloaden via mijn homepage URL en dan de linken pagina
-------------------------------------------------------------------------------

Dus als ik morgen naar Alternate ga (Hij is fysiek nog perfect, geen gebruiks sporen, en alle accessoires zijn ook nog aanwezig) sta ik in mijn recht als ik een nieuwe eis of mijn geld terug?

Als die geen zichbare schade heeft zijn ze verplicht hem te ruilen of geld terug te geven burgerwetboek.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 13:37
RS_003 schreef op 15 januari 2004 @ 18:52:
[...]

Focussering, ik neem aan van wel.

Maar vertel me maar hoe ik dit kan na kijken want natuurlijk stuur ik hem niet graag rma, en zeker niet als dit alles toch door een hele domme fout van mij bleek te zijn (Ik hoop het zelfs :))

@ dode pixel, nee geen stof was sinds 1e keer aan.

Dit zegt genoeg...

http://www.xs4all.nl/~rsaveur/kap1.jpg
http://www.xs4all.nl/~rsaveur/kap2.jpg
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en ben hiermee naar Informatique gegaan. Die konden zelf het probleem niet vinden en ontkende het dus. Terwijl ik met een waterpas de foto's heb gemaakt. Na lang zeuren kon ik hem omruilen omdat er ook twee hotpixels inzaten. Als die er niet ingezeten hadden had ik hem niet kunnen ruilen. Mijn nieuwe A70 heeft er minder last van maar toch merk ik dat als ik foto's binnenshuis neem dat deurstijlen niet helemaal waterpas lopen etc. Ik merk het alleen binnenshuis en ik stoor me er ook niet meer aan. Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat het een camera is met een kleine bolle/lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rept
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 23:58
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 12:34:
[...]

Waarom de foto als je hem op de hoogste kwaliteit opslaat, groter wordt dan het origineel weet ik ook niet. In photoshop is dat in ieder geval ook zo.
Ik ben de auteur van CropIt :). Zoals je inderdaad al aangeeft is dit in photoshop ook het geval. Hoe hoger de kwaliteit je kiest hoe groter het bestand en dat heeft niets met het origineel bestand te maken. Op hoogste kwaliteit zal er zeer veel informatie in de jpg kruipen die eigenlijk niet nodig is (ik bedoel hiermee: er is al informatie verloren gegaan normaal gezien in je camera zelf dus het heeft eigenlijk weinig zin om deze reeds 'beschadigde' informatie zo nauwkeurig op te slaan).

Het beste dat je kan doen is effe experimenteren en de setting zoeken die ongeveer overeen komt met de oorspronkelijke grootte. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Manic schreef op 16 januari 2004 @ 00:33:
Mijn nieuwe A70 heeft er minder last van maar toch merk ik dat als ik foto's binnenshuis neem dat deurstijlen niet helemaal waterpas lopen etc. Ik merk het alleen binnenshuis en ik stoor me er ook niet meer aan. Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat het een camera is met een kleine bolle/lens.
Da's normaal, alle camera's hebben last van barrel distoration (oftewel de foto is ietwat rond). Het is echter wel zo dat de bolling precies in het midden zou moeten zitten (foto van ruitjespapier maken, dan kan je het zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 21:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 22:43:
[...]

De link marcoboer werkt niet pagina canon bestaat niet meer of heeft nooit bestaan voor een NL handleiding kan je ook in pdf bestand 8mb downloaden via mijn homepage URL en dan de linken pagina
-------------------------------------------------------------------------------
...
Das een kwestie van ff kijken, en dan zie je dat er per ongeluk nog een ) achter staat, die weghalen en hij doet ut. Kleine moeite.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Als ik jullie zo hoor, dan heeft die Powershot toch af en toe een probleem bij aankoop. Ik denk dus dat ik em maar niet online ga kopen, want moet je bij retour in de eerste 14 dagen zelf de verzendkosten betalen? Of bestaat daar geen wet voor (want ik zou em kopen op Pixmania.com maar daar staat geen adres in waar je hem naartoe moet zenden, je moet eerst naar de servicelijn bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Daar kom ik weer zeuren :P

Ik heb een nieuwe gekregen van Alternate daar waren ze nog best soepel in, er mochten alleen geen krasje's op zitten. Maar die zaten er ook niet op.

Dit is het resultaat bij 99% waterpas ( Zonder zoom )
http://www.xs4all.nl/~rsaveur/test.JPG

Is dit dus gewoon? (Door de lens ofzo.. deze cam is btw wel uit de zelfde serie. Mijn 1e was nr 13 uit die serie en deze 03)

Hier nog 1 pic, maar dat zal wel te maken hebben met dat ik foto schuin neem?
( Met zoom )
http://www.xs4all.nl/~rsaveur/arg1.JPG

Al heel erg bedankt voor de vorige reacties :)

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 16-01-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje mijn foto bestanden zijn ineens van naam veranderd viel mij op bij het downloaden van 112_1201.jpg naar IMG_1207.jpg kan je dat instellen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me aftevragen of je huis wel pas staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
cocico schreef op 16 januari 2004 @ 19:21:
Als ik jullie zo hoor, dan heeft die Powershot toch af en toe een probleem bij aankoop. Ik denk dus dat ik em maar niet online ga kopen, want moet je bij retour in de eerste 14 dagen zelf de verzendkosten betalen? Of bestaat daar geen wet voor (want ik zou em kopen op Pixmania.com maar daar staat geen adres in waar je hem naartoe moet zenden, je moet eerst naar de servicelijn bellen)
Zo uit m'n hoofd.. ik geloof dat hetzelfde geld voor webwinkels. Maar pin me daar niet aan vast. Verder terug in deze topics kun je links en/of quotes vinden uit die wet. Even met ?limit=999 en ctrl-f zoeken en je moet het zo gevonden hebben.

Natuurlijk is een gewone winkel wel fijner. Daar kun je er zelf voor zorgen dat je met een goede naar buiten loopt en hoef je niet nog eens terug of op te gaan sturen of wat dan ook.

Ik heb het zelf ook meegemaakt. Heb de mijne samen met een maat van me gekocht. In Duitsland, dus dan wil je het wel even goed uitproberen voor je pas in Nederland achter een fout komt :)

Bleek dus dat zijn A70 helemaal geen geluid gaf. Kapot of los speakertje ofzo. Dus weer de winkel ingerend en omgeruild.

Ik heb verder nooit meer iemand gehoord over een dergelijke fout. Er zijn ondertussen redelijk wat veel voorkomende problemen bekend, dus je kunt al een aantal dingen proberen om zo zekerder te zijn dat je een goede meeneemt.

Ik denk dan aan:
* Goed sluitende lens
* Lens die niet los/scheef zit
* Hot/dode pixels op zowel CCD als LCD
* Denkdenk... vast nog wel meer, maar kan er zo niet op komen en het is vast al zo vaak gezegd ondertussen dat sommige mensen willen gaan slaan.. ;)

Succes ermee in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik ga nu Nimh bats kopen, maar de handleiding zegt dat deze cam 1.2 volt gebruikt.

Waarom kreeg ik er dan 1.5v alkline bats bij? En waarom werkt de cam dan niet met andere alkline 1.5v bats?

Ben ik ook al achter :)

En welke raden jullie mij aan? :)

Ik was zelf vanplan om GP 1800mAh bats te kopen. Maar dan moet ik ze wel eerst vinden :)

Natuurlijk heb ik in de starpost die links gelezen, maar hoe kan ik zien of mijn oude (Best getest :*)) Hapé NV29 ook Nimh bats kan opladen? Er staat igg alleen op NI-CD Charger with discharger :?

Hij kan het dus niet.

Maar is 1800 vs 2100 / 2200 mAh een prijs verschil van 7euro waard?

Ik heb namelijk geen idee hoe lang een 1800 mee gaat, ik hoor van anderen dat 2100 zon 400 foto's mee gaat met tft scherm aan.

[ Voor 47% gewijzigd door Roberto op 17-01-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 17 januari 2004 @ 10:22:
Maar is 1800 vs 2100 / 2200 mAh een prijs verschil van 7euro waard?
Mijn Hapé 2100 batt's waren 10 euro per 4 bij de kijkshop, kan er dik een week bij regelmatig gebruik mee doen. Alleen een lader moet je apart kopen als je die nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 14:21:
[...]

Mijn Hapé 2100 batt's waren 10 euro per 4 bij de kijkshop, kan er dik een week bij regelmatig gebruik mee doen. Alleen een lader moet je apart kopen als je die nog niet hebt.
Bedankt, ik ga morgen naar Rotterdam media markt dan zal ik eens kijken of ik een goed lader kan vinden, en dan koop ik bij de kijkshop wel van die batts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
hm.. als ik dit zo lees mankeerd er behoorlijk wat aan de kwaliteitscontrole bij canon!.. mijn ixus 400 heb ik ook moeten omruilen na 2 dagen omdat elke foto onscherp was aan de linkerkant, dit bleek te komen door een scheve lens! (niet te geloven :/ :?)

gelukkig deden ze in de winkel niet moeilijk en kreeg ik een nieuw exemplaar mee naar huis.

mijn vertrouwen in canon is hier wel een beetje door beschadigd en zal daarom ook niet meer een canon (poweshot) online bestellen denk ik..

gelukkig maken de scherpe, ruisvrije foto's een hoop goed, dat dan weer wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
shameblaster schreef op 15 januari 2004 @ 17:22:
[...]

Zou ik wel doen, voor het bedrag dat je betaalt verwacht je tog gewoon goeie kwaliteit?
toen ik mijn 1e cam had, zaten er dooie pixels op het ccd en lcd ookal zaten er geen dooie pixels op het ccd en wel op het lcd, deed ik um als nog terug:)
Het enige waar ik nu last van heb is dat als ik um uitzet dat die soms e18 weergeeft
als jouw camera de foutmelding E18 begint te geven zou ik dat ding heel snel gaan omruilen als ik jou was.. grote kans dat je lens straks helemaal vastzit, E18 duidt op een probleem in de aandrijving(smotor) van je lens namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

G-PHREAK schreef op 17 januari 2004 @ 16:05:
[...]

als jouw camera de foutmelding E18 begint te geven zou ik dat ding heel snel gaan omruilen als ik jou was.. grote kans dat je lens straks helemaal vastzit, E18 duidt op een probleem in de aandrijving(smotor) van je lens namelijk
Kan nie meer:P ik heb um al sinds juni
Dus omruilen kan niet meer:( maar ik heb er niet echt last van kheb het al sinds juli en hij doet ut nog steeds goed.... maakt scherpe pics enzo zoomt goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt nog wel garantie, daar geldt dus hetzelfde voor: ga terug naar de winkel en laat hem repareren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond dit wel een mooie foto :)

Afbeeldingslocatie: http://www.unknownhosting.nl/~dapo1981/sintjan.jpg

Gemaakt met m,n powershot A60,
In de late namiddag toen het net donker begon te worden.
De specs weet ik niet meer aangezien ik er toen een aantal heb geprobeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Héél mooi!! Uit het losse handje? Statief? Vensterbank?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit het vuistje ;)

Gemaakt op het dak van een parkeergarage.
Het is de Sint Jan in 's-Hertogenbosch, mocht iemand hem herkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die is errug netjes ja _/-\o_
Heb je geen origineel, waar je de exif info nog van kunt zien?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm , ja ik denk het wel.

* kijkt *

Nou , ik heb een orgineel , maar hoe ik daar de iso en de sluitertijd uit kan halen is mij een groot raadsel.

Als jij het weet hoe , laat me het maar even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Kijk even hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/19327788

Stukje uit de technische FAQ over EXIF en hoe je het weer uit je foto's kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey, bedankt :)

Heb het nu gedownload, maar kom er eerlijk gezegd nog niet zo uit wat nou precies wat is.

Dit is het iig.

Exposure time : 1 sec
F number : F2.8
Shutter speed value : 1/1
Flash : none
Iso : auto
White balanse : auto

Iso stond bij mijn weten op 50 ! , en de whitebalans heb ik gemeten met het cameratje.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19
Zo net even een mooie Statief gekocht voor mijn A60 :)

de Hama Statief Star 9

Specificaties:

3 beweegmogelijkheden
3-delig statief met snelklemmen
Maximaal 149 cm hoog
60,5 cm wanneer ingeklapt
Gewicht slechts 1075 gram
Afneembare snelkoppelingsplaat

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/jan04/46-01.jpg

Ik moet zeggen het is een fijn ding :)
Lekker dus lekker makkelijk tebedienen.
En ook nog goed betaalbaar (29,95 Euro-bij-Kinorama)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook een statief gekocht,

een vanguard MK4
ingeschoven 62 cm en volledig uitgeschoven 1.62 m
weegt net 1400g
niet metteen de kleinste, maar wel lekker stevig :)
hij kostte mij hier bij de fotowinkel 70 euro

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/modfreak/statief%20vanguard/statief001s.JPG

meer foto's kan je vinden op : http://users.pandora.be/modfreak/statief%20vanguard/

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 21:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 22:34:
Vraagje mijn foto bestanden zijn ineens van naam veranderd viel mij op bij het downloaden van 112_1201.jpg naar IMG_1207.jpg kan je dat instellen? 8)7
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de functie: File Number reset, dan staat die aan denk ik. Met die funcite uit, dan telt de cam gewoon lekker verder!
Hier inmiddels:
145_4522 in drie maandjes...

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IMG_2216%20(Small).jpgAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IMG_2217%20(Small).jpg

Mijn antieke Schiansky statief :X >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 19:20:
Ik heb me ook een statief gekocht,

een vanguard MK4
ingeschoven 62 cm en volledig uitgeschoven 1.62 m
weegt net 1400g
niet metteen de kleinste, maar wel lekker stevig :)
hij kostte mij hier bij de fotowinkel 70 euro

[afbeelding]

meer foto's kan je vinden op : http://users.pandora.be/modfreak/statief%20vanguard/

Greetz
geinig

ik betaalde voor mijn MK4 29,95 bij de lokale fotoboer _/-\o_
was wel een aanbieding geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff wat oude macrootjes van mij, geschoten op de A60

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Bloem03(JUL'03).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Cooper01(SEP'03).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Cooper03(SEP'03).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Grafische-Kaart01(SEP'03).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/GSM01(SEP'03).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOG EEN KEER DEZE VRAAG:
Vraagje mijn foto bestanden zijn ineens van naam veranderd van 112_1201.jpg naar IMG_1207.jpg weet iemand hoe dat komt? En of je dat kan instellen.Dit is van de een op de andere dag gebeurd.
Welke bestands type hebben jullie en kan het soms komen door de update van zoombrowser van canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op 19 januari 2004 @ 21:36:
[...]

Dat heeft waarschijnlijk te maken met de functie: File Number reset, dan staat die aan denk ik. Met die funcite uit, dan telt de cam gewoon lekker verder!
Hier inmiddels:
145_4522 in drie maandjes...
Ik heb niks veranderd aan de instellingen zover ik weet?¿?
en die 112_ 1201.jpg is veranderd in IMG_1207.jpg dus hij teld wel door alleen die 112 is nu IMG? ik heb wat foto's weg gegooit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 09:51:
Euhm , ja ik denk het wel.

* kijkt *

Nou , ik heb een orgineel , maar hoe ik daar de iso en de sluitertijd uit kan halen is mij een groot raadsel.

Als jij het weet hoe , laat me het maar even weten :)
Gebruik je Windows XP? Zoja, rechtsklik op het plaatje>eigenschappen>samenvatting>geavanceerd
Das de makkelijkste manier vind ik, niks geen aparte programma's nodig.

Maar alles stond dus op auto? Je hebt erg veel geluk, dit is gewoon een perfecte foto :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed he :)

Heb er nog een aantal, maar die komen er niet zo mooi uit als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm
raar overal waar ik zoek of kijk staat de MK4 aan een 70 - 80 euro hoor ...

maar ja leuk voor jou hé :p

Greetz ModFreaK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 10:20:
Ey, bedankt :)

Heb het nu gedownload, maar kom er eerlijk gezegd nog niet zo uit wat nou precies wat is.

Dit is het iig.

Exposure time : 1 sec
F number : F2.8
Shutter speed value : 1/1
Flash : none
Iso : auto
White balanse : auto

Iso stond bij mijn weten op 50 ! , en de whitebalans heb ik gemeten met het cameratje.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben :)
Dude jij hebt een vaste hand, wou dat ik dat kon met 1 sec sluitertijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 00:29:
NOG EEN KEER DEZE VRAAG:
Vraagje mijn foto bestanden zijn ineens van naam veranderd van 112_1201.jpg naar IMG_1207.jpg weet iemand hoe dat komt? En of je dat kan instellen.Dit is van de een op de andere dag gebeurd.
Welke bestands type hebben jullie en kan het soms komen door de update van zoombrowser van canon.
Ik heb het ook gehad, 112_1201 kreeg ik bij gewoon downloaden met Zoombrowser, en IMG_ ervoor kreeg ik toen ik een PCMCIA cardreader gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ben ik ook de gelukkige eigenaar van de A60. Ben er dik tevreden over. Ik had eerst al aardig wat reviews etc gelezen en uiteindelijk besloten voor deze. Hele goede prijs / kwaliteit verhouding en voor mij is 2 MP voldoende.

Trouwens, deze standaard batterijen zijn zo op. Ik heb inmiddels al veel gelezen over do en don'ts wbt NiMh-batterijen. Welke oplaadbare batterijen zijn geschikt en tot hoeveel mAh kan ik gaan?

Me Golf:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Golf.jpg

Macro telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Nokia.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 21:55 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.