Daar staat ie toch op,dat zegt ze toch,op het tulpje.
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 12:09:
[...]
Duidelijk geval, je moet em instellen op MACRO anders kan ie niet dichtbij scherpstellen........
Duidelijk geval van niet (goed) lezenHeb deze gemaakt op de stand met het tulpje.
Verwijderd
Ik heb nog een vraagje mbt accesoires voor een A60/A70
Voor zover ik weet kan je volgende items van Canon zelf kopen:
Conversion Lens Adapter LA-DC52C
Close-up Lens 250D 52mm
Tele Conversion Lens TC-DC52
Wide Converter WC-DC52
Zijn er nog mogelijkheden want die Canon spullen zijn duur
Passen deze lenzen ook op een A80
Welke leuke combinaties kunnen er nog gemaakt worden met dit top toestel?
Close-up Lens 250D 52mm
Wide Converter WC-DC52
ik ga nu kiezen tussen 2 digicams (geen andere keuze meer, dit staat vast
)
namelijk de A60 of de IXUS V2 (ik kan deze voor dezelfde prijs krijgen.)
Voor welke gaan jullie?
Voor welke gaan jullie?
Verwijderd
Ik weet dat Soligor ook voorzetlenzen maakt voor de A serie. Deze zijn rond de 80 euro, zowel voor de tele als voor de wide. Ik weet alleen niet of dat voor de 52 mm of voor de 58 mm serie gaat. Ik denk eerlijk gezegd voor beide!
Verwijderd
Sorry, maar wat is dat voor stomme vraag? Je laat JOUW keuze toch niet afhangen van MIJN keuze? Wat wil je doen met de camera? Wil je een super compacte camera die je als point en shoot camera gebruikt of wil je een wat groter model waarop je alles kunt instellen? Wil je batterijen of een accu? Etc.. vertel wat je ermee wilt doen en we kunnen je misschien helpen!The.Force schreef op 06 januari 2004 @ 13:56:
ik ga nu kiezen tussen 2 digicams (geen andere keuze meer, dit staat vast)
Voor welke gaan jullie?
Verwijderd
Maakt niet uit want deze converters zijn het geld niet waard, met name voor de tele is de Canon veel beter en niet eens veel duurderVerwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:57:
Ik weet dat Soligor ook voorzetlenzen maakt voor de A serie. Deze zijn rond de 80 euro, zowel voor de tele als voor de wide. Ik weet alleen niet of dat voor de 52 mm of voor de 58 mm serie gaat. Ik denk eerlijk gezegd voor beide!
Let op! Er zijn inmiddels 2 teleconverters in de aanbieding, de TC DC 52 voor de oude Axx t/m A70 en de TC DC 52A voor de A80, de laatste heeft veel minder vergroting en daarom verwacht men daar te veel van.
De oude converter werkt volgens meldingen op forums ook op de A80 en is dus te verkiezen wegens de 2,4x factor.......
Verwijderd
heb je volledig uitgezoomed? Als je gaat inzoomen wordt de minimale afstand een stuk groter.Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:49:
[afbeelding]
Heb de A70
Omdat ik problemen heb met een MP3spelertje, wil ik een foto maken van het schermpje. Heb deze gemaakt op de stand met het tulpje.
Bij het raam gehouden zodat ie niet flitst, want dat was helemaal niks.
Hoe kan ik dit beter doen?
Waarom houd je niet meer afstand en scherpstellen (knophalf inhouden ) zodra dat je leters leesbaar zijn op het display dan gewoon een foto nemen .Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:49:
[afbeelding]
Heb de A70
Omdat ik problemen heb met een MP3spelertje, wil ik een foto maken van het schermpje. Heb deze gemaakt op de stand met het tulpje.
Bij het raam gehouden zodat ie niet flitst, want dat was helemaal niks.
Hoe kan ik dit beter doen?
Zie hier voor voorbeeld.

Moet toch niet zo moeilijk zijn .
PS deze is genomen met een A60
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:42:
.....
offtopic:
Ik heb nog zon ding, gehaald in Azie. Exact de zelfde en in doos. 15 euro. Mail maar.
Ik heb nog zon ding, gehaald in Azie. Exact de zelfde en in doos. 15 euro. Mail maar.
Vandaag mijn Canon Powershot A70 + 128mb dan eindelijk binnen gekregen. En ik moet zeggen wat een mooie camera met een schat aan opties!
Ben er dik tevreden mee alhoewel ik hem pas 3 uur in handen heb
Maargoed, iedereen bedankt voor het plaatsen voor zijn of haar ervaringen/meningen over de camera, ik had er veel aan, thnx.
en nu.... foto's maken
Ben er dik tevreden mee alhoewel ik hem pas 3 uur in handen heb
Maargoed, iedereen bedankt voor het plaatsen voor zijn of haar ervaringen/meningen over de camera, ik had er veel aan, thnx.
en nu.... foto's maken
Verwijderd
Je hebt mailzAo schreef op 06 januari 2004 @ 15:06:
[...]
offtopic:
Verwijderd
Inderdaad! Ik heb mijn A60 twee weken geleden voor 221,- (incl. verzenden onder rembours) gekocht. Dus 230,- lijkt me inderdaad ook geen slechte koop.cocico schreef op 05 januari 2004 @ 22:23:
OK, gesnopen
Niet dat ik van plan was filmpjes te maken of zo...
Die A60 voor een goeie € 230 lijkt me een hele goeie koop!!
Die lenzen zijn voor 52mm. Dus die kun je in principe overal opschroeven wat 52mm draad heeft. Let op: voor de A80 heb je dan wel een andere lensadapter nodig! (Heeft te maken met hoe ver de lens uitschuift; de adapter is dan ook verschillend van lengte voor de verschillende powershot A modellen).Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:42:
Close-up Lens 250D 52mm
Wide Converter WC-DC52
Alternatief is een 3rd party aluminium lensadapter. Alleen schijn je die niet goed vast te kunnen zetten. Misschien leuk voor filters, maar ik zou er geen relatief zware lens aan hangen. En in prijs scheelt het geloof ik ook niet heel veel. Meer info over die adapter vind je terug in eerdere posts in deze topics.
Verwijderd
Ik kwam zojuist die zogenaamde 3th party lensen en adaptors tegen:
http://www.bugeyedigital.com/product_main/bow-aub37a60.html
2x zoom
8x zoom
+7 macro
+10 macro
scheelt aanzienelijk in de prijs.
Do of don't?
2x zoom
8x zoom
+7 macro
+10 macro
Do of don't?
Hmmm.. is een andere volgens mij. Deze kende ik nog niet. Uit het verhaaltje begrijp ik dat deze wel zou locken, in tegenstelling tot die andere.Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:06:
2x zoom
8x zoom
+7 macro
+10 macro
Do of don't?
Je zit dan wel met 37mm, i.p.v. 52mm, dus als je toch de 52mm lenzen wilt gebruiken zul je daar weer een ring tussen moeten zetten. Misschien is het wel interessant als je leuke 37mm lenzen kunt vinden... Kan wel eens wat in prijs schelen.
edit:
Dit is die andere:
http://www.bugeyedigital.com/product_main/bow-aub52a60.html
(Daar staat trouwens ook bij dat ie lockt, maar ik heb gehoord dat ie dat niet echt goed doet, dus wat mij betreft een don't..)
Oja en voor de A80 moet je dus nog een spacer gebruiken bij de adapter die jij noemde, i.v.m. de lengte van de originele lens.
[ Voor 21% gewijzigd door Tycoontje op 06-01-2004 17:27 ]
Standaard lockt hij niet. Met een nagelvijltje moet je dan blijkbaar iets wegvijlen uit die adapter, voordat hij vastklikt. Dat is die Soligor lens adapter, helemaal uitgevoerd in aluminium.Tycoontje schreef op 06 januari 2004 @ 17:22:
[...]
edit:
Dit is die andere:
http://www.bugeyedigital.com/product_main/bow-aub52a60.html
(Daar staat trouwens ook bij dat ie lockt, maar ik heb gehoord dat ie dat niet echt goed doet, dus wat mij betreft een don't..)
[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-01-2004 17:54 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
Bedankt voor jullie snelle tips!
Samenvattend: geen zoom, indirect belichten (wit papier) en andere hoek. Foto van grotere afstand nemen.
(Toch zie ik ook op de foto van de telefoon nog die weerspiegeling, verder is ie wel duidelijker ja.)
Lastige is, dat ik tegelijk foto moet maken en op knopje van MP3speler moet drukken omdat de afwijking TIJDENS dat indrukken ontstaat. En ik heb geen statief of zo. En er zit vertraging in dat afdrukken...
Ga het volgende week proberen, heb juist de MP3speler ingepakt om te versturen. Ondanks de slechte kwaliteit van de foto was het gebrek duidelijk.
Fijne camera overigens. Had eerder een Kodak DX3600. Is defect gegaan.
Heb onlangs foto's af laten drukken die met beide camera's waren gemaakt. Vreemd dat die van de Kodak ècht 15x10 cm waren, die met de Canon waren gemaakt waren zo'n centimeter smaller. Kun je dat ergens mee voorkomen?
Samenvattend: geen zoom, indirect belichten (wit papier) en andere hoek. Foto van grotere afstand nemen.
(Toch zie ik ook op de foto van de telefoon nog die weerspiegeling, verder is ie wel duidelijker ja.)
Lastige is, dat ik tegelijk foto moet maken en op knopje van MP3speler moet drukken omdat de afwijking TIJDENS dat indrukken ontstaat. En ik heb geen statief of zo. En er zit vertraging in dat afdrukken...
Ga het volgende week proberen, heb juist de MP3speler ingepakt om te versturen. Ondanks de slechte kwaliteit van de foto was het gebrek duidelijk.
Fijne camera overigens. Had eerder een Kodak DX3600. Is defect gegaan.
Heb onlangs foto's af laten drukken die met beide camera's waren gemaakt. Vreemd dat die van de Kodak ècht 15x10 cm waren, die met de Canon waren gemaakt waren zo'n centimeter smaller. Kun je dat ergens mee voorkomen?
Verwijderd
Quote:
(quote}
Nou dat is niet zo vreemd hoor, de sensor van de Kodak heeft al de goede 2:3 verhouding, de meeste andere 3:4.........
(quote}
Nou dat is niet zo vreemd hoor, de sensor van de Kodak heeft al de goede 2:3 verhouding, de meeste andere 3:4.........
Verwijderd
Is er een makkelijk(!) progje waar je dat simpel(!) mee kunt bijsnijden in de juiste verhouding? Dan kun je tenminste zèlf bepalen of er iets van de hoogte af kan, bijvoorbeeld.
Edit: kodak was 1800 x 1200 pixels, ja.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 21:28 ]
Mijn huidige Kodak DC 280 (die na 10.000 foto's 'kapot' begint te gaan: ik zie meer vlekken in de laatste foto's dan in de eerste, kan dat? CCD die kapot begint te gaan?) heeft 1760 * 1168, terwijl de Canon 1600*1200 heeft. Verklaart dit dan dat verschil dat de poster boven mij aangeeft?
Verwijderd
Edit 2: wist nu tenminste waar ik naar moest zoeken en heb deze met verdere uitleg gevonden: http://www.kliknklaar.nl/foto/faqformaten.htmVerwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:17:
Is er een makkelijk(!) progje waar je dat simpel(!) mee kunt bijsnijden in de juiste verhouding? Dan kun je tenminste zèlf bepalen of er iets van de hoogte af kan, bijvoorbeeld.
Nou nog zo'n progje...
Verwijderd
In de First Post van dit topic staat bij de FAQ gewoon het antwoord op jou vraag. CropIt is een heel handig progje waarmee je eenvoudig je foto's het juiste formaat kan geven. Het is hier te downloaden:Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:17:
http://www.entrysoft.com/fileadmin/downloads/cropit.zip
Verwijderd
Jacocico schreef op 06 januari 2004 @ 21:17:
Mijn huidige Kodak DC 280 (die na 10.000 foto's 'kapot' begint te gaan: ik zie meer vlekken in de laatste foto's dan in de eerste, kan dat? CCD die kapot begint te gaan?) heeft 1760 * 1168, terwijl de Canon 1600*1200 heeft. Verklaart dit dan dat verschil dat de poster boven mij aangeeft?

Verwijderd
Had dat niet gezien...Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:57:
[...]
In de First Post van dit topic staat bij de FAQ gewoon het antwoord op jou vraag. CropIt is een heel handig progje waarmee je eenvoudig je foto's het juiste formaat kan geven. Het is hier te downloaden:
http://www.entrysoft.com/fileadmin/downloads/cropit.zip
Gewèldig in al zijn eenvoud.
Ik zie alleen dat de foto's in formaat óók flink kleiner zijn geworden. Sommigen méér dan gehalveerd. Veel weet ik ar allemaal niet van, maar begrijp dat met elke wijziging zo'n .jpg foto wordt gecomprimeerd.
De foto's worden standaard in jpg neergezet. Is er een mogelijkheid om dat bijv in bmp of gif te doen, zodat je ze kunt bewerken zonder dat ze gecomprimeerd worden? Of is daar ook weer een progje(?) voor wat dat in één keer voor àl die foto's kan doen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 12:05 ]
Verwijderd
Heb het bijgesneden, heb het knopje rechtsboven ontdekt. Stond bij de eerste poging op 75 (standaard?) en nu heb ik hem op 100 gezet. En kijk wat er gebeurt: de beatanden worden 2x zo groot.... (ben er inmiddels ook achter dat het alleen werkt met jpg-bestanden)
Wat is de juiste instelling, kan dit niet zo goed volgen eigenlijk...
[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 12:25 ]
Verwijderd
Zet je quality op 100, dan worden de bestanden idd iets groter al het origineel. Zet je quality op 99 dan worden ze net iets kleiner dan het origineel. Je fototoestel maakt alleen afbeeldingen met het jpg formaat, dus ze komen al gecompimeerd uit het toesel. Bij iedere bewerking waarbij je de foto opslaat als jpg kan je kiezen welke kwaliteit jpg je wilt. Wil je de foto's af gaan drukken, dan kan je beter de beste kwaliteit kiezen, wil je de foto's op internet plaatsen, dan is b.v. kwaliteit 5 al voldoende. Waarom de foto als je hem op de hoogste kwaliteit opslaat, groter wordt dan het origineel weet ik ook niet. In photoshop is dat in ieder geval ook zo.Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 12:04:
Heb het bijgesneden, heb het knopje rechtsboven ontdekt. Stond bij de eerste poging op 75 (standaard?) en nu heb ik hem op 100 gezet. En kijk wat er gebeurt: de beatanden worden 2x zo groot.... (ben er inmiddels ook achter dat het alleen werkt met jpg-bestanden)
[afbeelding]
Blijkbaar slaat de camera (ook in Superfine mode) de opname niet in de hoogst mogelijke kwaliteit op....Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 12:34:
[...]
Waarom de foto als je hem op de hoogste kwaliteit opslaat, groter wordt dan het origineel weet ik ook niet. In photoshop is dat in ieder geval ook zo.
Verwijderd
94% komt het dichtste bij het origineel...
100% is dus maar liefst 2x zo groot! (da's niet een beetje...)
Begrijp hier niks van. Wat zal ik voortaan aanhouden?
Verwijderd
de bekende middelvinger geven, ik had hem een paar weken voor kerst (vorig jaarcocico schreef op 07 januari 2004 @ 08:56:
Ik zie net dat mijn computerboer de prijs van de A60 opgetrokken heeft van € 259 naar € 275
Ligt er een beetje aan hoeveel waarde je hecht aan je foto. Op 100% gaat er natuurlijk het minst van verloren.Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 16:31:
[afbeelding]
94% komt het dichtste bij het origineel...
100% is dus maar liefst 2x zo groot! (da's niet een beetje...)
Begrijp hier niks van. Wat zal ik voortaan aanhouden?
IK zou zeggen als je een foto van dichtbij maak gebruik geen flitser.Reiko schreef op 07 januari 2004 @ 18:53:
Ik heb juist een nieuwe digicam gekocht, een PowerShot A70.
Wat vinden jullie van één van mijn eerste foto's ermee?
[afbeelding]
Maar ga over op indireckt licht.
Want dat scheeld een heel stuk.
Of doet het gewoon met het volle handje ipv de auto funktie te gebruiken.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Aardug gek ja. Bij Yorcom heb je de A60 voor € 209,- (incl BTW)....cocico schreef op 07 januari 2004 @ 08:56:
Ik zie net dat mijn computerboer de prijs van de A60 opgetrokken heeft van € 259 naar € 275
mijn canon a70 maakt ongeveer de zelfde kwaliteit pics, alleen zijn de mijne iets mooier belichtReiko schreef op 07 januari 2004 @ 18:53:
[afbeelding]
Deze zien er een stuk beter uit dan je vorige A70. Nog enig idee wat er mis was? Wel netjes dat je zonder problemen een nieuwe hebt gehad.Reiko schreef op 07 januari 2004 @ 18:53:
[afbeelding]
Verwijderd
Hier worden me toch prijzen genoemd!
Houden jullie pricewatch dan niet in de gaten?
Alleen staat er hier niet bij of het een Duitse of Nederlandse camera is, maar dat merk je gauw genoeg.
A60: pricewatch: Canon PowerShot A60 (2MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.8)
A70: pricewatch: Canon PowerShot A70 (3MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.8)
Houden jullie pricewatch dan niet in de gaten?
Alleen staat er hier niet bij of het een Duitse of Nederlandse camera is, maar dat merk je gauw genoeg.
A60: pricewatch: Canon PowerShot A60 (2MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.8)
A70: pricewatch: Canon PowerShot A70 (3MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.8)
Ik heb eens gekeken, op basis van de Pricewatch:
Canon PowerShot A60: €193,- (€8,33 verzendkosten, Progress Automatisering Hengelo)
Dane-Elec 128MB Compactflash: €35,- (€5,- verzendkosten, Kamera Express BV (fotospeciaalzaak))
GP PowerBank Smart + GP 1800mAh NiMH accu's: €48,- (€6,- verzendkosten, Memory Perfect)
Dus dat wordt €276,- zonder verzendkosten en €295,- inclusief verzendkosten.
Dan heb ik geen slechte deal voor €292,90. Ik heb €249,95 voor de camera, €44,95 voor het geheugenkaartje en de snellader kreeg ik erbij. Ga dus ook eens de winkels bij langs en probeer een prijsje te maken.
Canon PowerShot A60: €193,- (€8,33 verzendkosten, Progress Automatisering Hengelo)
Dane-Elec 128MB Compactflash: €35,- (€5,- verzendkosten, Kamera Express BV (fotospeciaalzaak))
GP PowerBank Smart + GP 1800mAh NiMH accu's: €48,- (€6,- verzendkosten, Memory Perfect)
Dus dat wordt €276,- zonder verzendkosten en €295,- inclusief verzendkosten.
Dan heb ik geen slechte deal voor €292,90. Ik heb €249,95 voor de camera, €44,95 voor het geheugenkaartje en de snellader kreeg ik erbij. Ga dus ook eens de winkels bij langs en probeer een prijsje te maken.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
Ik zit nog altijd met een tweestrijd.
Graag had ik mijn Canon powershot A70 uitgebreid met een telelens.
Er zijn twee opties:
- Canon TC-DC52 > 2,4x telelens
- Tiffen 2x telelens (37mm mounting threads, 55mm front filter threads)
Ik heb van geen van de lenzen een review gevonden die op een "professionele" manier werd uitgevoerd.
Qua prijs kost die Tiffen in de states de helft van de Canon hier.
Welke lens is het "best"?
Er zijn twee opties:
Ik heb van geen van de lenzen een review gevonden die op een "professionele" manier werd uitgevoerd.
Ik zal hem waarschijnlijk kopen bij pixmania.com voor €233, want al die Nederlands online shops leveren jammergenoeg niet in België
Verder versta ik eigenlijk niet waarom jullie zoveel meer goedkope online shops hebben dan wij
Verder versta ik eigenlijk niet waarom jullie zoveel meer goedkope online shops hebben dan wij

Verwijderd
Over die Tiffen ben ik de nodige negatieve berichten tegengekomen en dan is het weggegooid geld, dan liever meteen goed : Canon dus, het enige nadeel is dat die geen filterdraad heeft, filters kan je wel tussen adapter en converter schroeven.....Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:06:
Ik zit nog altijd met een tweestrijd.
Er zijn twee opties:
Ik vind het slecht van Canon dat men daar niet aangedacht heeft om ook de opzetlenzen van schroefdraad te voorzien. Nu zet je iets moois neer waar er ook nog fatsoenlijke uitbreidingen op zijn te vinden en dan bespaar je op zoiets.
Srry mss komt het wat grof over

Srry mss komt het wat grof over
Tja en als je deze reeks topics terugleest dan zul je zien dat wij op onze beurt weer massaal naar Duitsland gaancocico schreef op 07 januari 2004 @ 23:09:
Ik zal hem waarschijnlijk kopen bij pixmania.com voor €233, want al die Nederlands online shops leveren jammergenoeg niet in België![]()
Heb de mijne (A70) van Mediaran uit Duitsland (afgehaald). Daar kost ie momenteel 199. België kun je kiezen in het bestelformulier, dus misschien is dat wat voor je?
Edit:
En bij de Nederlandse shop die er wel heel erg veel op lijkt, Pick2Pay, kost ie momenteel 195 en kun je ook voor België kiezen.
Voor beiden geldt natuurlijk dat er verzendkosten bijkomen en dat er een Duitse handleiding bij zit.
Edit2:
Even in de pricewatch gekeken en de volgende, Cam Corner, heeft ook ruimte om het land in te vullen. Al is het dan een beetje vaag of het ook echt kan, want verder wordt er niks uitgelegd.
Daarna komt CameraHuis en ook daar kun je België kiezen.
Waren vrij makkelijk te vinden, dus.. Hoezo leveren online Nederlandse shops niet in België?
[ Voor 35% gewijzigd door Tycoontje op 08-01-2004 00:24 ]
Dankje voor de moeite, ik had dan weer niet bij iedereen gekeken (bij Progress, de goedkoopste kan het niet, pixmania.com/nl ook niet, en bij camerahuis heb ik het ook niet zien staan, ma dat zal dan wel aan mij liggen!!)
Ik heb nu een paar weken een Powershot A60, en ik vind het een ontzettend leuk dingetje. Maar ik heb gemerkt dat ik wel wat meer wil, en daarom wil ik graag een statief voor m'n camera gaan kopen. Moet alleen niet al te duur zijn, want het moet allemaal wel van m'n budgetje kunnen. Nu heb ik bij de Kijkshop een alu statief gezien (hier klikken). Is dat iets voor mijn A60 om mee te beginnen?
Verwijderd
Gewoon doen. Zowiezo kan ik je nu al zeggen dat het geen wereldstatief is, maar een statief beoordelen kan ik echt alleen door hem vast te houden en te testen. Hij is in geen velden of wegen te vergelijken met een Manfrotto of een Gitzo, maar het lijkt mij meer dan voldoende voor een compactcamera'tje!
Wow, je krijgt er trouwens nog een tas bij ook!
Wow, je krijgt er trouwens nog een tas bij ook!
Verwijderd
hij ziet er eerlijk gezegt niet bepaald stevig uit 
Heb zelf een bijna antiek Schiansky statief, die is redelijk gehavend maar staat nog steeds als een rots op de grond.

Heb zelf een bijna antiek Schiansky statief, die is redelijk gehavend maar staat nog steeds als een rots op de grond.
Verwijderd
Maar mijn god waar praten we over... een A60, d'r hoeft geen SLR met 300 2.8 op te staan hoor. Ik snap ook wel hoe steviger hoe beter, maar voor iemand met een A60 die zo eens in de zoveel tijd een statief nodig heeft, is het volgens mij genoeg!
Ik heb een vraagje kan iemand mij vertellen welke updates ik nog kan kopen voor de A60 buiten een geheugen kaart en oplaad bare batterijen.
Want ik ben gewoon op zoek naar wat er allemaal te koop is voor de A60.
Zo als lensen, Monopod,tripod (tripod heb ik al), externe opslag en natuurlijk andere dingen.
Dus wie kan mij hier even wat meer duidelijkheid over geven.
Gelijk maar even weer een macro foto geplaatst.
The key's
Want ik ben gewoon op zoek naar wat er allemaal te koop is voor de A60.
Zo als lensen, Monopod,tripod (tripod heb ik al), externe opslag en natuurlijk andere dingen.
Dus wie kan mij hier even wat meer duidelijkheid over geven.
Gelijk maar even weer een macro foto geplaatst.

The key's
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 08-01-2004 15:47 ]
Verwijderd
www.powershot.com

edit:
WTF?! Bij Alternate is de onderwaterbehuizing duurder dan de camera

mja da's waar, ik gebruik m'n statief ook voor de videocamera.Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:00:
Maar mijn god waar praten we over... een A60, d'r hoeft geen SLR met 300 2.8 op te staan hoor. Ik snap ook wel hoe steviger hoe beter, maar voor iemand met een A60 die zo eens in de zoveel tijd een statief nodig heeft, is het volgens mij genoeg!
edit:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 15:56 ]
Verwijderd
Je bedoeld de a 60 zekers.Tycoontje schreef op 08 januari 2004 @ 00:09:
[...]
Tja en als je deze reeks topics terugleest dan zul je zien dat wij op onze beurt weer massaal naar Duitsland gaan
Heb de mijne (A70) van Mediaran uit Duitsland (afgehaald). Daar kost ie momenteel 199. België kun je kiezen in het bestelformulier, dus misschien is dat wat voor je?
Edit:
En bij de Nederlandse shop die er wel heel erg veel op lijkt, Pick2Pay, kost ie momenteel 195 en kun je ook voor België kiezen.
Voor beiden geldt natuurlijk dat er verzendkosten bijkomen en dat er een Duitse handleiding bij zit.
Edit2:
Even in de pricewatch gekeken en de volgende, Cam Corner, heeft ook ruimte om het land in te vullen. Al is het dan een beetje vaag of het ook echt kan, want verder wordt er niks uitgelegd.
Daarna komt CameraHuis en ook daar kun je België kiezen.
Waren vrij makkelijk te vinden, dus.. Hoezo leveren online Nederlandse shops niet in België?
http://www.Mediaran.de
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:19 ]
Jeps, daar had Cocico het namelijk ook over..
Da's overal zo, maar het wel een verrekte mooie gadget. Ik heb er wel het geld voor, maar ik vind hem gewoon véél te duur.Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:49:
www.powershot.com
[afbeelding]
[...]
mja da's waar, ik gebruik m'n statief ook voor de videocamera.
edit:
Bij Progress verkopen ze de WPDC-700 ook, daar kost hij €210,-
[ Voor 23% gewijzigd door Jaap-Jan op 08-01-2004 17:32 ]
Ja, maar er stond dat je een A70 had, maar ik had wel door dat een A70 niet aan €199 de deur uit zou gaan
Die Duitse A60's hebben waarschijnlijk wel een Engels menutje in de cam staan? Ik moet niet weten dat alles in't duits is, ik versta het wel en heb er wel 2 uur per week les van (en binnenkort examen
En die onderwaterbehuizing is echt wel de max!! Jammer datie zoveel geld kost, en dat je hem waarschijnlijk alleen bij de A60/70 kan gebruiken...
[ Voor 17% gewijzigd door cocico op 08-01-2004 18:29 ]
Verwijderd
ps.ik heb mij vandaag de A70 bij SNOGARD in duitsland gehaald voor 299€Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:16:
[...]
Je bedoeld de a 60 zekers.
http://www.Mediaran.de
Verwijderd
Het menu van de Canon A60/70 kan in 8 of 10 talen gezet worden en ook Nederlands [ABN] geen GRONINGS!cocico schreef op 08 januari 2004 @ 18:27:
[...]
Ja, maar er stond dat je een A70 had, maar ik had wel door dat een A70 niet aan €199 de deur uit zou gaan
Die Duitse A60's hebben waarschijnlijk wel een Engels menutje in de cam staan? Ik moet niet weten dat alles in't duits is, ik versta het wel en heb er wel 2 uur per week les van (en binnenkort examen) maar ik prefereer toch Engels/Nederlands
En die onderwaterbehuizing is echt wel de max!! Jammer datie zoveel geld kost, en dat je hem waarschijnlijk alleen bij de A60/70 kan gebruiken...

Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen de A70 gekocht voor 389€ in belgië.
Ik weet dat het in nederland de prijs een stuk lager ligt maar dan zou ik die moeten laten opsturen en zou ik niet de service hebben die je wel hier hebt.
Ik had nu een vraag ivm met het toestel. Ik zou een kerktoren willen fotograferen maar het probleem is dat er een paar grote takken voorhangen en wanneer ik hem scherp zet, zet hij die takken scherp ipv de kerktoren. Hoe kan ik dit verhelpen ?
alvast bedankt
Ik weet dat het in nederland de prijs een stuk lager ligt maar dan zou ik die moeten laten opsturen en zou ik niet de service hebben die je wel hier hebt.
Ik had nu een vraag ivm met het toestel. Ik zou een kerktoren willen fotograferen maar het probleem is dat er een paar grote takken voorhangen en wanneer ik hem scherp zet, zet hij die takken scherp ipv de kerktoren. Hoe kan ik dit verhelpen ?
alvast bedankt
Vandaag bij de Makro een A70 gehaald(€332), samen met een 128MB Kingston compactflashkaartje. Al wat gespeeld en foto's gemaakt op de auto stand, nu nog de handleiding lezen om instellingen te kunnen veranderen.
Hij bevalt me in ieder geval al prima, hij is véél kleiner dan m'n HP Photosmart 715, heeft veel meer opties en de beeldkwaliteit is ook beter(minder ruis)
Hij bevalt me in ieder geval al prima, hij is véél kleiner dan m'n HP Photosmart 715, heeft veel meer opties en de beeldkwaliteit is ook beter(minder ruis)
Verhelpen door AiAf uit te zetten, waardoor gewoon in het midden wordt scherpgesteld, en anders gewoon handmatig focussen, die toren is waarschijnlijk zo ver weg dat je gewoon de focus op oneindig kunt zetten.Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 19:54:
Ik heb sinds een paar dagen de A70 gekocht voor 389€ in belgië.
alvast bedankt
Moet lukken dan.
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
is het bekend of het lampje (onder de flitser) bij gebruik van de selftimer uitgezet kan worden? het is in het donker nogal storend...
offtopic:
ik ga nl op safari
, en wil ook leuke nachtfoto's maken zonder dat ik zo alle dieren in het park achter me aankrijg
...
ik ga nl op safari
dan moet je dacht ik 'red eye removal' uitzetten en ook die beam om scherp te stellen.
Staat letterlijk in de handleiding(pag. 41 & 175):Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 13:44:
is het bekend of het lampje (onder de flitser) bij gebruik van de selftimer uitgezet kan worden? het is in het donker nogal storend...
offtopic:
ik ga nl op safari, en wil ook leuke nachtfoto's maken zonder dat ik zo alle dieren in het park achter me aankrijg
...
Dat uitschakelen kan gewoon in het menuscherm.U kunt het AF-hulplicht uitschakelen. Als u in het donker opnamen van dieren maakt, schakelt u het hulplicht uit om te voorkomen dat de dieren schrikken.
Verwijderd
eh ja de handleiding heb ik wel gelezen ja...MadMarky schreef op 09 januari 2004 @ 14:37:
[...]
Staat letterlijk in de handleiding(pag. 41 & 175):
[...]
Dat uitschakelen kan gewoon in het menuscherm.
edit:
oh ja en red eye removal staat natuurlijk ook al uit...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 15:37 ]
Over die onderwaterbehuizing WPDC-700. Koop deze niet !!
- slechts 7dagen garantie!
- canon vergoed geen waterschade op de cam
- en is echt brol!
Koop liever een behuizing van een ander merk voor je canon, je betaalt duurder, maar ze gaat langer mee (tov één duik met die van canon)
- en is echt brol!
Koop liever een behuizing van een ander merk voor je canon, je betaalt duurder, maar ze gaat langer mee (tov één duik met die van canon)
Ehm, tsja. Niet de selftimer gebruiken in het donker?Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:35:
[...]
eh ja de handleiding heb ik wel gelezen ja...maar het gaat hier om de selftimer niet AF (tis wel hetzelfde lampje) als die bv op 2 of 10 sec staat, knippert het om aan te geven dat de foto bijna wordt genomen. Kijk er maar eens recht in tis best fel in het donker...
edit:
't Is inderdaad best een fel lampje, omdat deze dus ook wordt gebruikt als hulplicht voor de autofocus...
Raar, heb je het zelf ondervonden of zojvvv schreef op 09 januari 2004 @ 17:37:
Over die onderwaterbehuizing WPDC-700. Koop deze niet !!
- en is echt brol!
Verder: ik kom er maar niet uit of ik nou €100 méér wil uitgeven voor die ene megapixel... Ik heb nu een 2MPixel Kodak DC280 en dat lijkt me genoeg, vergrotingen zijn wat minder maar daar nam ik vrede mee. Nu heb ik echter een foto gezien van mezelf genomen met een Olympus UZ 720 op high quality, die heb ik op A3 laten uitprinten (niet voor mezelf, ma voor mijn vriendin
interpolatie, zoals je zegt. Is nog altijd niet de beste oplossing, en 3MP vind ik toch wel een minimum, als je wat wilt uitsnijden of bewerken is het altijd leuker.cocico schreef op 09 januari 2004 @ 21:25:
[...]
Raar, heb je het zelf ondervonden of zo
Verder: ik kom er maar niet uit of ik nou €100 méér wil uitgeven voor die ene megapixel... Ik heb nu een 2MPixel Kodak DC280 en dat lijkt me genoeg, vergrotingen zijn wat minder maar daar nam ik vrede mee. Nu heb ik echter een foto gezien van mezelf genomen met een Olympus UZ 720 op high quality, die heb ik op A3 laten uitprinten (niet voor mezelf, ma voor mijn vriendin) en dat is toch wel mooi... Dat kan denk ik niet met 2MPixel, alhoewel: interpolatie, is dat voor een zeldzame keer handig als ik een 2MPixel op A3 wil afdrukken: ik bedoel, zonder interpolatie zou ik de pixels zien, maar met dan toch niet meer of vergis ik me daar??
Als je meestal 10*15 print is 2mp genoeg, gebruik je het voor I'net, en pc bewerking, is 3mp toch beter
Verwijderd
Volgens mij zijn er nieuwe update beschikbaar voor ZoomBrowser, File Viewer Utility en Remote Capture. Link er na toe
Verwijderd
Hey, das misschien ook wel een leuk statiefje voor mijn A60. Ik heb nogal grote moeite met de camera stil houden, dus zo'n statief moet zeker helpen denk iktijn.online schreef op 08 januari 2004 @ 12:24:
Ik heb nu een paar weken een Powershot A60, en ik vind het een ontzettend leuk dingetje. Maar ik heb gemerkt dat ik wel wat meer wil, en daarom wil ik graag een statief voor m'n camera gaan kopen. Moet alleen niet al te duur zijn, want het moet allemaal wel van m'n budgetje kunnen. Nu heb ik bij de Kijkshop een alu statief gezien (hier klikken). Is dat iets voor mijn A60 om mee te beginnen?
Verder zag ik bij Nomatica.nl nog dit statief, misschien kwalitatief iets beter? Staat geen foto'tje bij: Statief SVA 1000. Hoogte: 53 cm, regelbaar tot 131 cm. Gewicht 720 gram. Compatibel met foto en video camera s. Geleverd met een hoes. 19,- Euro.
Heeft er hier iemand trouwens nog andere tips wat betreft het stil houden van de camera, want met een lagere sluitertijd dan 1/30 krijg ik al problemen, en dat is vooral bij dagfoto's zonder flits.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 21:50 ]
Wat betreft die A70: ik wou deze middag es checken hoeveel de A60 nu in de Fnac kost, blijkt dat ze hem niet meer verkopen. Zou het kunnen dat binnenkort de A80 de prijsstelling van de A70 aanneemt en de A70 die van de A60? € 100 voor één MPixel vind ik toch wel veel
Voor internet 3 MP???jvvv schreef op 09 januari 2004 @ 21:35:
[...]
interpolatie, zoals je zegt. Is nog altijd niet de beste oplossing, en 3MP vind ik toch wel een minimum, als je wat wilt uitsnijden of bewerken is het altijd leuker.
Als je meestal 10*15 print is 2mp genoeg, gebruik je het voor I'net, en pc bewerking, is 3mp toch beter
Je beeldscherm staat echt hoogstens op 1600x1200, dus dan heb je aan 2 MP nog genoeg hoor.
Het is dus maar net of je grotere afdrukken wilt laten maken, en of je daar €100 extra voor over hebt (heb ik niet gehad)
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
Ik zit ook nog steeds te twijfelen tussen de A60 en A70. Het scheelt toch veel geld voor die ene megapixel, en ik draai zelf op 1600x1200 en dat vind ik wel genoeg
maarja, als ik een digitale camera ga kopen wil ik wel een goeie natuurlijk. Ik wil niet hebben dat ik na een jaar of twee spijt krijg dat ik niet de betere heb genomen, ook al heb ik nu niet zoveel geld beschikbaar. Gelukkig hoef ik 'm niet binnenkort te hebben, dus ik kan nog even kijken wat de prijs gaan doen met de komst van de A80 enz. enz. (zal niet heel veel zakken denk ik)
De A80 is er al hoor 
Ik denk echter dat de A80 de prijs van de A70 zal gaan hebben en de A70 die van de A60 (of toch een goeie €50 goedkoper!)
Ik denk echter dat de A80 de prijs van de A70 zal gaan hebben en de A70 die van de A60 (of toch een goeie €50 goedkoper!)
Mijn A70 is eindelijk binnen.
Heb hem van Camerahuis in een aanbieding met GP batterijen en lader en 128 MB.
Zondag naar de Efteling en dan mijn eerste echt shot maken
Zondag naar de Efteling en dan mijn eerste echt shot maken
Om hier nog even op terug te komen... als je 'm goed vast kunt klikken is het misschien toch wel een fijne adapter. Was net wat foto's aan het maken en merkte een paar keer een rare schaduw.. bleek dus de flits te zijn die tegen de adapter (originele LA-DC52C) flitste. En aangezien deze 3rd party adapter stukken smaller is zou dat moeten schelen.Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:06:
2x zoom
8x zoom
+7 macro
+10 macro
Do of don't?
Verwijderd
maar die klikt helaas niet vast op de a70.
Bovendien krijg je wazige hoeken omdat ie zo smal is.To have it lock on the A70, it will require a very small amount (approximately .5mm or less) of filing modification on the bottom most, inner area of the adapter (see customer's modification).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 17:36 ]
Verwijderd
Quote:
Om hier nog even op terug te komen... als je 'm goed vast kunt klikken is het misschien toch wel een fijne adapter. Was net wat foto's aan het maken en merkte een paar keer een rare schaduw.. bleek dus de flits te zijn die tegen de adapter (originele LA-DC52C) flitste. En aangezien deze 3rd party adapter stukken smaller is zou dat moeten schelen.
[quote]
Stukken smaller met dezelfde 52 mm draad? Eh niet dus , ik heb zo'n (Soligor) adapter voor mijn A40, maar de flits wordt evengoed deels afgedekt......
Om hier nog even op terug te komen... als je 'm goed vast kunt klikken is het misschien toch wel een fijne adapter. Was net wat foto's aan het maken en merkte een paar keer een rare schaduw.. bleek dus de flits te zijn die tegen de adapter (originele LA-DC52C) flitste. En aangezien deze 3rd party adapter stukken smaller is zou dat moeten schelen.
[quote]
Stukken smaller met dezelfde 52 mm draad? Eh niet dus , ik heb zo'n (Soligor) adapter voor mijn A40, maar de flits wordt evengoed deels afgedekt......
Vandaar mijn "als". Heb begrepen dat je 'm zelf moet aanpassen om 'm goed vast te laten klikken.Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:36:
maar die klikt helaas niet vast op de a70.
Kweenie. Volgens mij valt dat wel mee, want de lens gaat maar 2-3 terug als je zoomt.[...]
Bovendien krijg je wazige hoeken omdat ie zo smal is.
Nee, deze is 37mm. Toch?Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:51:
[ Voor 4% gewijzigd door Tycoontje op 10-01-2004 18:31 ]
Verwijderd
Heb ik niet gezien inderdaad,alleen met filters erop zal het nog wel gaan, met wide angle niet want die dingen zijn groter en je moet wwarschijnlijk toch een step-up ring naar 52 mm plaatsen, die de flits gaat afschaduwen ........Tycoontje schreef op 10 januari 2004 @ 18:30:
[...]
Vandaar mijn "als". Heb begrepen dat je 'm zelf moet aanpassen om 'm goed vast te laten klikken.
[...]
Kweenie. Volgens mij valt dat wel mee, want de lens gaat maar 2-3 terug als je zoomt.
[...]
Nee, deze is 37mm. Toch?
Verwijderd
Vraagje ik wil de A70 gaan kopen, bezit nu een kodak DX3600. Ik wil de camera voornamelijk voor mijn 13 maanden oude peuter gebruiken.
Snelheid van focussen en afklikken van een foto is hiervan van uiterst belang. Mijn vraag is dus of mensen hier ervaringen mee hebben en wat ze ervan vinden voor dit soort fotos.
De kodak wacht een volle twee seconden na het afdrukken met het maken van de foto en de autofocus is niets, deze heeft een manuele focus etc dus leek mij deze een stuk beter.
Snelheid van focussen en afklikken van een foto is hiervan van uiterst belang. Mijn vraag is dus of mensen hier ervaringen mee hebben en wat ze ervan vinden voor dit soort fotos.
De kodak wacht een volle twee seconden na het afdrukken met het maken van de foto en de autofocus is niets, deze heeft een manuele focus etc dus leek mij deze een stuk beter.
Verwijderd
De A70 (A60 ook dus) is niet bepaald vlug te noemen. Ik heb me er al flink aan geirriteerd allesinds.Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 21:06:
Snelheid van focussen en afklikken van een foto is hiervan van uiterst belang.
Is ie traag in vgl met andere digi cams uit die prijsklasse of is ie traag in vgl met digitale spiegelcamera's?
Verwijderd
Ik vind hem op zich wel snel je moet wel ff eerst de knop half indrukken en dan op het juiste moment door drukken en als je het zo doet is die bijna even snel als een gewone camera. heb foto van een Formule 1 rage gezien en die gaan toch snel?Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 21:06:
Vraagje ik wil de A70 gaan kopen, bezit nu een kodak DX3600. Ik wil de camera voornamelijk voor mijn 13 maanden oude peuter gebruiken.
De manuele focus is niet snel te gebruiken, want op een klein schermpje zie je niet goed wat scherp is. Als je AiAf uitzet kun je wel heel snel foto's maken met autofocus, werkt perfect.Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 21:06:
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Hoe worden bij jullie de foto's als je 3x optisch inzoomt???
Bij mij zijn ze bijna alle keren onscherp op de pc:(
ik bekijk ze dan in 1600*1200 en als windows um automatisch verkleint ziet die er al beter uit...
IK zal zo meteen is een voorbeeld posten,
Kunnen jullie ook is een onbewerkte 3x optisch ingezoomde foto maken en online zette:?
[edit]
Foto 3x optisch ingezoomd
in de P mode
File Name
IMG_6169.JPG
Camera Model Name
Canon PowerShot A60
Shooting Date/Time
11-1-2004 13:22:04
Shooting Mode
Program AE
Photo Effect Mode
Vivid
Tv( Shutter Speed )
1/30
Av( Aperture Value )
4.8
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
50
Lens
5.4 - 16.2 mm
Focal Length
16.2 mm
Digital Zoom
None
Image Size
1600x1200
Image Quality
Superfine
Flash
Off
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
File Size
957KB
File Number
161-6169
Drive Mode
Single-frame shooting
Owner's Name
Sjoerd Peeters®
Bij mij zijn ze bijna alle keren onscherp op de pc:(
ik bekijk ze dan in 1600*1200 en als windows um automatisch verkleint ziet die er al beter uit...
IK zal zo meteen is een voorbeeld posten,
Kunnen jullie ook is een onbewerkte 3x optisch ingezoomde foto maken en online zette:?
[edit]
Foto 3x optisch ingezoomd
in de P mode
File Name
IMG_6169.JPG
Camera Model Name
Canon PowerShot A60
Shooting Date/Time
11-1-2004 13:22:04
Shooting Mode
Program AE
Photo Effect Mode
Vivid
Tv( Shutter Speed )
1/30
Av( Aperture Value )
4.8
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
50
Lens
5.4 - 16.2 mm
Focal Length
16.2 mm
Digital Zoom
None
Image Size
1600x1200
Image Quality
Superfine
Flash
Off
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
File Size
957KB
File Number
161-6169
Drive Mode
Single-frame shooting
Owner's Name
Sjoerd Peeters®
[ Voor 54% gewijzigd door shameblaster op 11-01-2004 13:29 ]
Cons:::BB4E
Verwijderd
Die foto is niet zo onscherp hoor, is misschien een tikkie bewogen (kan met sluitertijd 1/30) , maar 2MP wordt niet veel scherper, je loopt tegen de grens aan, mijn A40 heeft dat ook.
De softheid is ook typisch Canon, geef em eens een Photocleaner behandeling, knappen ze vaak nog wat van op......., gratis trial versie, maar blijft werken...
De softheid is ook typisch Canon, geef em eens een Photocleaner behandeling, knappen ze vaak nog wat van op......., gratis trial versie, maar blijft werken...
Een sluitertijd van 1/30 sec. is nou eenmaal niet al te kort, en vooral wanneer je maximaal inzoomt (nog bewegingsgevoeliger) is dit eigenlijk te lang om vanuit de hand een goed scherpe foto te maken.. 
Heeft overigens niets met de resolutie te maken, wanneer je een foto op zijn native resolutie laat zien heeft het aantal megapixels natuurlijk geen invloed op de scherpte van de foto, enkel op de grootte
Heeft overigens niets met de resolutie te maken, wanneer je een foto op zijn native resolutie laat zien heeft het aantal megapixels natuurlijk geen invloed op de scherpte van de foto, enkel op de grootte
[ Voor 5% gewijzigd door Zap op 11-01-2004 15:46 ]
#
Verwijderd
Quote:
[quote]
Tja, dat hoor ik wel vaker beweren, het is niet alleen bepalend, maar het aantal pixels heeft wel degelijk invloed op de scherpte hoor, hangt er ook een beetje vaaf hoe je scherpte definieert......
[quote]
Tja, dat hoor ik wel vaker beweren, het is niet alleen bepalend, maar het aantal pixels heeft wel degelijk invloed op de scherpte hoor, hangt er ook een beetje vaaf hoe je scherpte definieert......
De enige manier waarop je dit zou kunnen onderbouwen (althans, dat lijkt mijVerwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 16:03:
Om misverstanden te voorkomen gaf ik al aan dat mijn bewering geldt wanneer je foto's in hun oorspronkelijke resolutie bekijkt; het gaat dus niet op bij afdrukken e.d. , dan krijg je nl. een hogere DPI bij hogere resoluties en zal de scherpte toenemen (al dan niet zichtbaar bij hoge resoluties, de beperkingen van de afdrukapparatuur daargelaten). De pixels op een scherm zijn niet verder deelbaar.
Het belangrijkste voor een scherpe foto is de lens, scherpstelling daarvan, een korte sluitertijd (wanneer je uit de hand schiet of plaatjes maakt van bewegende voorwerpen) etc.
[ Voor 12% gewijzigd door Zap op 11-01-2004 16:27 ]
#
Ik heb deze pic gemaakt door um op mijn vensterbank neer te zetten:)
Dus hijs denk ik nie bewogen, of hij beweegt iets als je op het knopje duwt om hem af te laten drukken.
Ik wil denk ik een statiefje gaan kopen, dus dan moet het makkelijker zijn om hem stil te houden dmv selftimer 2sec
Ik ga morge is naar combi(fotozaak) hier in dorp, voor statiefje, die je standaard bij een trust
camera krijgt, lijkt me wel mooi, zo'n klein statiefje
Dus hijs denk ik nie bewogen, of hij beweegt iets als je op het knopje duwt om hem af te laten drukken.
Ik wil denk ik een statiefje gaan kopen, dus dan moet het makkelijker zijn om hem stil te houden dmv selftimer 2sec
Ik ga morge is naar combi(fotozaak) hier in dorp, voor statiefje, die je standaard bij een trust

Cons:::BB4E
Verwijderd
Bij 'onze' combi in Gorinchem kreeg ik gratis zo'n dingetje van 'EuroActiv', omdat mijn broer een monopod kocht, ik vroeg of ze die dingen verkochten en ik kreeg er één. (na een paar minuten ging er 1 pootje los, maar die heb ik vastgelijmd, werkt prima) Ze hebben ook als het goed is een tripod van 15 euro. Die hadden ze in Gorinchem iig wel.
Verwijderd
Overbelichting bij gebruik flits
Ik heb sinds kort een A70 en heb daarover een vraag:
Bij het maken van binnen foto's waarbij ik de flits gebruik heb ik bijna altijd last van overbelichte foto's. (automatische sluitertijd, iso waarde en diafragma)
Herkennen mensen deze situatie? Zo ja, is er wat aan te verbeteren? Zo nee, wat doe ik verkeerd?
Groet, Goean
Ik heb sinds kort een A70 en heb daarover een vraag:
Bij het maken van binnen foto's waarbij ik de flits gebruik heb ik bijna altijd last van overbelichte foto's. (automatische sluitertijd, iso waarde en diafragma)
Herkennen mensen deze situatie? Zo ja, is er wat aan te verbeteren? Zo nee, wat doe ik verkeerd?
Groet, Goean
Verwijderd
toch heeft het aantal pixels wel invloed op de scherpte van een foto, als er te weinig pixels zijn om de kleine details vast te leggen (groeven in de stenen, naaldjes van een dennenboom, dat soort dingen) ziet de foto er niet bepaald scherp uit als je hem op de pc bekijkt. Kijk maar in m'n gallery (sig) en dan de foto's van onze boot, de straatstenen bijv. missen gewoon flink detail waardoor het er onscherp uitziet op beeldscherm. Op de afdruk zie je er niets van.Zap schreef op 11 januari 2004 @ 16:23:
[...]
De enige manier waarop je dit zou kunnen onderbouwen (althans, dat lijkt mij) is door te stellen dat de gemiddelde camera met een lagere resolutie over het algemeen goedkoper is en daarom naast de lage resolutie tevens een slechtere lens heeft. (Dit gaat natuurlijk niet op binnen een zelfde serie, zo hebben de A60 en A70 bijvoorbeeld dezelfde lens en enkel een andere sensor).
Om misverstanden te voorkomen gaf ik al aan dat mijn bewering geldt wanneer je foto's in hun oorspronkelijke resolutie bekijkt; het gaat dus niet op bij afdrukken e.d. , dan krijg je nl. een hogere DPI bij hogere resoluties en zal de scherpte toenemen (al dan niet zichtbaar bij hoge resoluties, de beperkingen van de afdrukapparatuur daargelaten). De pixels op een scherm zijn niet verder deelbaar.
Het belangrijkste voor een scherpe foto is de lens, scherpstelling daarvan, een korte sluitertijd (wanneer je uit de hand schiet of plaatjes maakt van bewegende voorwerpen) etc.
http://www.niky.nl/gallery/albums/boot/IMG_1478.jpg deze bijv.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 19:56 ]
Dit ziet ziet er gewoon uit als een kwestie van het toepassen van 'Sharpening'. Dit heb je waarschijnlijk niet gedaan in de scherm-versie, terwijl dat bij de afgedrukte versie wel gedaan is (door de afdrukcentrale).Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 19:47:
[...]
toch heeft het aantal pixels wel invloed op de scherpte van een foto, als er te weinig pixels zijn om de kleine details vast te leggen (groeven in de stenen, naaldjes van een dennenboom, dat soort dingen) ziet de foto er niet bepaald scherp uit als je hem op de pc bekijkt. Kijk maar in m'n gallery (sig) en dan de foto's van onze boot, de straatstenen bijv. missen gewoon flink detail waardoor het er onscherp uitziet op beeldscherm. Op de afdruk zie je er niets van.
http://www.niky.nl/gallery/albums/boot/IMG_1478.jpg deze bijv.
Als je in Photoshop een 'Unsharpen Mask' toepast (of in IrfanView op Shift-S drukt) zie je in de bewuste foto plotseling meer detail...
Heb afgelopen zaterdag mijn A70 gehad en ben zondag met vrienden en familie naar de efteling geweest. Heb daar 115 foto's genomen en wil er een paar laten zien:

Lucky shot van de kat bij mijn vriendin, was ff aan het spelen en het beest kijkt ineens in de lens <flits> resultaat: leuke foto en boze kat

Carnevalfestival de worstelaars (voor mij altijd lachen)

Pagode (helaas bewogen maar heb er zeker 10 gemaakt en allemaal bewogen)

De ingang (ook bewogen, moet werken aan het stilhouden van mijn camera
)

Oog van mijn vriendin, autofocus was niet goed

Mijn eerste Macro
Ben benieuwd naar reacties en opbouwende kritiek
Lucky shot van de kat bij mijn vriendin, was ff aan het spelen en het beest kijkt ineens in de lens <flits> resultaat: leuke foto en boze kat
Carnevalfestival de worstelaars (voor mij altijd lachen)
Pagode (helaas bewogen maar heb er zeker 10 gemaakt en allemaal bewogen)
Oog van mijn vriendin, autofocus was niet goed
Mijn eerste Macro
Verwijderd
Als je zelf al weet dat de focus niet goed is, kun je de foto's beter niet plaatsen. Ik vind de bewogen en niet gefocuste foto's dan ook niet mooi (incl de kat). Alleen de sleutels spreken een beetje tot de verbeelding, alleen heeft de camera daar op het midden van de sleutels gefocust en het is leuker om dat op het puntje van de sleutels te doen!
Kan je de originele versiemagicstar schreef op 12 januari 2004 @ 15:22:
Heb afgelopen zaterdag mijn A70 gehad en ben zondag met vrienden en familie naar de efteling geweest. Heb daar 115 foto's genomen en wil er een paar laten zien:
ook uploaden naar de GOT Digicam database (ik moet echt een goede naam kiezen..#4
Ik ben namelijk benieuwd hoe erg de ruis van de A-series zijn in vergelijking tot andere duurdere canon-series maar met kleinere lenzen. En ik mis nog een paar goede A60/A70 samples dus hierbij een uitnodiging voor andere A60/A70 eigenaars om te registreren en een paar goede samples te posten voor in de FAQ.
[ Voor 17% gewijzigd door kmf op 12-01-2004 15:54 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Gedaan hij staat in het Canon A70 album. Ik merkte net nog iets in de Exif info van mijn foto's staat geen Iso waarde gegeven en ook het exposure programma is onbekend. Is dit altijd bij de A70 of doe ik iets verkeerd?
Dit topic is gesloten.