Ik heb gisteren bij een feest van familie foto's gemaakt, en de familie wil ze ook graag bekijken, dus ga ik ze verkleind en gecomprimeerd op Internet zetten. Maar er zitten ook filmpjes bij, die ze ook graag willen zien. Die moeten dus ook gecomprimeerd (mag best naar zwart-wit) worden, en wel zo dat ze geen codec nodig hebben. Hoe ga ik dit aanpakken? Ik heb beschikking over Adobe Premiere en Jasc Animation Shop. Graag hulp!
Verwijderd
mpg voor filmpjes nemen, en foto's gewoon resizen en opslaan als jpg, compressie moet je zelf beoordelen, dat verschilt nogal per foto.
Hier nog en mooie Macro foto van een Jeneverfles ketel 1
Gemaakt met een Canon A60

Gemaakt met een Canon A60
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Ik weet hoe ik foto's moet comprimeren, maar ik krijg de filmpjes niet geopend in premiere. Unsupported compression format. Ik heb hier eerder iets over gelezen in de topics, maar ik kan het niet meer vinden. Wat moest je ook al weer doen?Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 14:30:
mpg voor filmpjes nemen, en foto's gewoon resizen en opslaan als jpg, compressie moet je zelf beoordelen, dat verschilt nogal per foto.
Verwijderd
Ik ben vandaag bij de winkel geweest, maar ik heb de A60 gehouden. Ze hadden nog een andere binnengekregen en die had precies hetzelfde 'probleem'. Het lijkt dus normaal te zijn. Maar goed, ik kan er toch wel mee leven. Als ik dan zonodig de optische zoeker wil gebruiken zet ik m'n lcd-display wel uit, want dan zie je dat witte streepje niet!
Nu baal ik alleen weer van het hoesje dat ik vandaag maar meteen heb gekocht. Op aanraden van twee verschillende medewerkers in twee verschillende fotoshops de lowepro 8s gekocht, nu zie ik dat dat de 8 moet zijn. De cam past gewoon niet in de 8s en dat terwijl die verkopers me wijs maakte dat dit precies het juiste hoesje was voor de A60... NOT!
Morgen maar weer ruilen dus....
Nu baal ik alleen weer van het hoesje dat ik vandaag maar meteen heb gekocht. Op aanraden van twee verschillende medewerkers in twee verschillende fotoshops de lowepro 8s gekocht, nu zie ik dat dat de 8 moet zijn. De cam past gewoon niet in de 8s en dat terwijl die verkopers me wijs maakte dat dit precies het juiste hoesje was voor de A60... NOT!
Morgen maar weer ruilen dus....
Het is MJPEG (Motion JPEG), wordt inderdaad niet door alle programma's ondersteund. Virtualdub ondersteunt het iig native, dus je zou de filmpjes daarmee naar ongecomprimeerde RGB avi bestanden om kunnen zetten. Deze kun je 100% zeker in premiere openen of converteren naar een ander gecomprimeerd formaat.Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 14:52:
[...]
Ik weet hoe ik foto's moet comprimeren, maar ik krijg de filmpjes niet geopend in premiere. Unsupported compression format. Ik heb hier eerder iets over gelezen in de topics, maar ik kan het niet meer vinden. Wat moest je ook al weer doen?
[ Voor 11% gewijzigd door Zap op 19-12-2003 21:58 ]
#
Verwijderd
hmm de A60 heeft wel moeite met 2 kleuren licht (wit buitenlicht en geel TL licht), m'n foto's zijn nogal flets 
Wat minder moeilijk licht gaat wel goed...
zal zo wel kijken of ik zo'n fletse foto kan posten..

In 'moeilijke' licht-omstandigheden kun je wat experimenteren met de wit-balans. Deze staat standaard op 'Auto', maar er is ook een stand voor 'Bewolkt' en er zijn zelfs twee voor TL-Licht.Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 21:59:
hmm de A60 heeft wel moeite met 2 kleuren licht (wit buitenlicht en geel TL licht), m'n foto's zijn nogal flets
Mijn ervaring met 'fletse' foto's is dat je die vaak heel eenvoudig kunt opknappen met de 'Levels' functie in een foto-bewerkingsprogramma.
Zo weer even bezig geweest met die macro funktie 

Wat een uitvinding zeg , kan van normale dingen nog "kunst" maken.
Want met een normaal toestel doe je zo iets niet gouw foto's maken van dit soort dingen , maar met die Macro er op ga je toch anders naar sommige dingen kijken

Wat een uitvinding zeg , kan van normale dingen nog "kunst" maken.
Want met een normaal toestel doe je zo iets niet gouw foto's maken van dit soort dingen , maar met die Macro er op ga je toch anders naar sommige dingen kijken
[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 20-12-2003 01:40 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Beetje uit een rare hoek geschoten, de horizon is wel recht maar het strand en
water niet meer.. helaas geen beter gelukte foto aangezien ze nogal enorm druk aan rennen was op het strand

Slache!
-ChRiZz- schreef op 21 december 2003 @ 18:01:
[afbeelding]
Beetje uit een rare hoek geschoten, de horizon is wel recht maar het strand en
water niet meer.. helaas geen beter gelukte foto aangezien ze nogal enorm druk aan rennen was op het strand
[afbeelding]
Echt een mooie foto die eerste, goeie kleuren, mooie (aparte) compositie, en die scheve kustlijn maakt het nog een stuk mooier, mooie horizon, en vooral: een KEI MOOIE hond
Life is not about specs, it is about joy!
thnx
Nog eentje dan uit de A70.

Slache!
Verwijderd
wees eens eerlijk, zijn die foto's nou bewust met de juiste instellingen geschoten of zijn het een beetje lucky shots
ik heb zelf namelijk ook wel eens dat er foto's uitspringen omdat ze geweldig mooi zijn, maar in andere situaties kunnen er ook zomaar een paar mislukken.
Sinds ik mijn A70 heb, heb ik iets van 2500+ foto's geschoten en aldoende leert men. En er zit zeker een mate van lucky shots in bij mij, gewoon 10 foto's schieten en de beste bewaren. Heb wel een aantal fotografie boeken gelezen maar vind zelf dat het in de praktijk maar moeilijk is om alle technieken toe te passen. Daarnaast maak ik gebruik van het fantastische programma photocleaner om de foto's een beetje op te poetsen (scherper).Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 00:18:
[...]
wees eens eerlijk, zijn die foto's nou bewust met de juiste instellingen geschoten of zijn het een beetje lucky shots
ik heb zelf namelijk ook wel eens dat er foto's uitspringen omdat ze geweldig mooi zijn, maar in andere situaties kunnen er ook zomaar een paar mislukken.
http://www.photocleaner.com/
Slache!
Sorry, maar is die foto in Lekkerkerk genomen?
Noem me maar een n00b (Ben ik ook op digicam gebied)
Maar waarom wil iedereen een A60 en geen Canon PowerShot A300
Specs zijn bijna gelijk op de 3x optical van de A60 en de 3.2 mpix van de A300 na.
Ik kan namelijk aan bijde voor een zelfde prijs komen. Maar ben dus totaal leek op cam gebied, en zit in die prijs range te zoeken.
En waarom is een A40 duurder terwijl dat een ouder model is
(ja excuse me n00bheid

[ Voor 54% gewijzigd door Roberto op 26-12-2003 22:09 ]
Omdat die optische zoom ongelooflijk ontbreekt op de A300. Je zult dat gewoon ongelooflijk missen...RS_003 schreef op 26 december 2003 @ 18:42:
[...]
...
Noem me maar een n00b (Ben ik ook op digicam gebied)
Maar waarom wil iedereen een A60 en geen Canon PowerShot A300
Specs zijn bijna gelijk op de 3x optical van de A60 en de 3.2 mpix van de A300 na.
....
....
En ik weet niet of de A300 ook al die instelmogelijkheden heeft als de a60, want dat is ook ongelooflijk fijn.
Daarbij komt dat de kwaliteit van de A60 toch best hoog is (lees: in zijn klasse ZEER hoog)
Verwijderd
http://www.niky.nl/gallery/boot
vond deze foto's wat wazig, kom ik er net achter dat er een dikke vingerafdruk op m'n lens zit
Grr...
Oh ja iemand opgevallen dat hij 3x zo snel kan scherpstellen als je het lcd niet gebruikt? Ik schrok me dood, dacht dat er iets kapot ging
vond deze foto's wat wazig, kom ik er net achter dat er een dikke vingerafdruk op m'n lens zit
Grr...
Oh ja iemand opgevallen dat hij 3x zo snel kan scherpstellen als je het lcd niet gebruikt? Ik schrok me dood, dacht dat er iets kapot ging
Verwijderd
Wist ik nog niet probeer het gelijk morgen.Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 23:09:
Grr...
Waarom doet jou fotoalbum het niet?¿?
W00t, dat scherpstellen zonder LCD roeleert zwaar zeg. Het klikje klinkt wel scary jaVerwijderd schreef op 26 december 2003 @ 23:09:
Grr...
Ik ga binnenkort ook es een digicam aanschaffen... een nieuwe hobby
(hiervoor maakte ik nooit foto's dus het gaat een moeilijk begin worden 
Waarschijnlijk wordt het een A60 maar nu zag ik net de aanbieding van het kruidvat de Kodak CX 6200 voor de helft van de Canon!
Nu ben ik toch een beetje aan het twijfelen geslagen of de extra opties het prijsverschil ( en betere kwaliteit CCD?) wel goedmaken?
Hebben jullie ervaringen van de A60 tegenover andere 2MP van Minolta, Fijutshi of nog andere aanraders?
Waarschijnlijk wordt het een A60 maar nu zag ik net de aanbieding van het kruidvat de Kodak CX 6200 voor de helft van de Canon!
Nu ben ik toch een beetje aan het twijfelen geslagen of de extra opties het prijsverschil ( en betere kwaliteit CCD?) wel goedmaken?
Hebben jullie ervaringen van de A60 tegenover andere 2MP van Minolta, Fijutshi of nog andere aanraders?
Verwijderd
vergelijk eens wat plaatjes van die kodak en de a60, dan ik het voor mij in ieder geval het prijsverschil wel duidelijk
ik heb precies hetzelfde met mijn A60, ik baalde er in het begin stevig van maar kan er nu wel mee levenVerwijderd schreef op 19 december 2003 @ 00:17:
Het is bij mij geen stofje denk ik. Het is gewoon een rechthoekig wit blokje. Het lijkt er wel op dat er een 'lek' in mijn zoeker zit waardoor het licht van het lcd-display in de zoeker valt. Heel irritant. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om hem terug te brengen want dit was het laatste model (op het showroom-model na) die ze hadden en ze kregen 'm ook niet meer binnen.... Misschien toch maar terugbrengen en ergens aan een A70 zien te komen! (zijn ook schaars)
Het belangrijkste is dat je het verschijnsel niet terugziet op je foto's
het lijkt me dus inderdaad iets van een 'lek'
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Verwijderd
Ik heb het opgemeten, bij mij geen verschil in tijd of snelheid met of zonder display.Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 23:09:
Grr...
Verwijderd
op auto?Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 20:52:
[...]
Ik heb het opgemeten, bij mij geen verschil in tijd of snelheid met of zonder display.
Canon A70 met stopwatches gemeten ongeveer 2 seconde.
Binnen met flits.
Bij mij duurt met display ongeveer anderhalve en zonder +/- een seconde (vanaf indrukken sluiter tot flits)
edit:
je hoort hem ook veel sneller ratelen, normaal hor je dat het in stapjes gebeurt, zonder display is het prrrrrt flits
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 21:52 ]
Sneller ratelen klopt... du sook sneller scherpstellen? Ja en nee:Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 21:49:
[...]
op auto?
Bij mij duurt met display ongeveer anderhalve en zonder +/- een seconde (vanaf indrukken sluiter tot flits)
edit:
je hoort hem ook veel sneller ratelen, normaal hor je dat het in stapjes gebeurt, zonder display is het prrrrrt flits
Hij stelt namelijk wel sneller scherp maar daar komt wel bij dat hij om scherp te stellen in de lens een dingetje weg moet schuiven en die is met het display aan al wel open. En dat openen kost ff waardoor het uiteindelijk foto maken bijna precies even lang duurt. (misschien net een tiende langzamer/sneller)
Wat dus helemaal mooi zou zijn is dat Canon een nieuwe firmware uitbrengt waardoor de camera met display AAN sneller scherpstelt. (en nu hopen dat er iemand van Canon op dit forum rondneust...)
dat klikje dat jij bedoelt is waarschijnlijk het geluid van dat dingetje dat openmoet, en die dus al openstaat als je met display schiet. Kun je trouwens ook zien als je in de lens kijkt. Dan zie je een rond schijfje (DutchBlood schreef op 27 december 2003 @ 18:24:
[...]
W00t, dat scherpstellen zonder LCD roeleert zwaar zeg. Het klikje klinkt wel scary ja
[ Voor 23% gewijzigd door bartvl op 27-12-2003 22:16 ]
Verwijderd
Is het niet gewoon dat het de display veel stroom vraagt, en dat het scherpstellen dan langzamer gaat?
Ik ben een beetje een electronica n00b hoor, dus kweenie
Ik ben een beetje een electronica n00b hoor, dus kweenie
Ondermeer bij Nikon camera's stelt de camera bv. in macro-mode non stop scherp. Als je van veraf naar dichtbij gaat is ie al half scherpgesteld. Kost wel veel batterij, maar het kom de snelheid van de AF zeer ten goede.bartvl schreef op 27 december 2003 @ 22:09:
[...]
Wat dus helemaal mooi zou zijn is dat Canon een nieuwe firmware uitbrengt waardoor de camera met display AAN sneller scherpstelt. (en nu hopen dat er iemand van Canon op dit forum rondneust...)
[...]
Verwijderd
Klopt, een leraar gym had dat ding, die ratelde non-stop. Jammer dat onze cam dat niet heeft, het "afdrukken" ging super snel.
Verwijderd
Volgens mij hebben allebij de types van canon hier last van (a60/a70), het is ook al eerder in deel 3 ofzo besproken, toen ondekte ik het pas.FUBAR schreef op 27 december 2003 @ 20:06:
[...]
ik heb precies hetzelfde met mijn A60, ik baalde er in het begin stevig van maar kan er nu wel mee leven. Mijn A60 heb ik besteld via een internetshop dus ik had geen zin in het gekut van verzenden en wachten tot je hem weer terug krijgt
Het belangrijkste is dat je het verschijnsel niet terugziet op je foto's
het lijkt me dus inderdaad iets van een 'lek'
(ik heb een a70)
Ik heb nu ongeveer een maand een Powershot A60, en ik vind het een hele fijne camera. Alleen... Nu begint ineens het plastic beschermplaatje van het LCD-schermpje los te laten. Ik heb het al verschillende keren proberen terug te drukken, maar elke keer begint het weer los te laten (in de hoek rechtsonder). Wat raden jullie mij aan te doen?
ik heb 'em bij Axxo in Amersfoort gekocht, dus de afstand is wel te overbruggen vanuit Veenendaal
ik heb 'em bij Axxo in Amersfoort gekocht, dus de afstand is wel te overbruggen vanuit Veenendaal
Gewoon mee teruggaan naar de winkel, als ze een beetje flexibel zijn krijg je wel een nieuwe en anders maar laten opsturen voor garantie.
Men, dat gaat gewoon 2 à 3 weken duren... Schiet lekker op zo...
Ik wou vanacht de batterijen van m'n A60 in de lader douwen, zag ik dat er het volgende op staat:
Zijn die vage dingen nou wel of niet oplaadbaarCaution: May explode or leak if recharged, insert improperly, disposed of in fire or mixed with used or different battery types.
Verwijderd
denk het niet. Als je de standaard meegeleverde batterijen bedoelt, die zijn niet oplaadbaar.
NEE, de standaard batterijen die erbij zitten zijn niet oplaadbaar!hdd schreef op 31 december 2003 @ 14:02:
Ik wou vanacht de batterijen van m'n A60 in de lader douwen, zag ik dat er het volgende op staat:
[...]
Zijn die vage dingen nou wel of niet oplaadbaar
Ook leuk dan om daarachter te komen, 0 dagen voor oud en nieuw 
Weet iemand een standaard winkeltje (hema/edah/iets anders) waar je oplaadbare 2100mA/h batterijen kan halen, en hoe duur die ongeveer zijn?

Weet iemand een standaard winkeltje (hema/edah/iets anders) waar je oplaadbare 2100mA/h batterijen kan halen, en hoe duur die ongeveer zijn?
[ Voor 53% gewijzigd door Engineer op 31-12-2003 14:35 ]
De Hema heeft goede oplaadbare nimh batterijen las ik laatst hier op got.
Heb er net even wat gehaald bij de hema.
4 pakjes van 2 NiMH 2100mA/h batterijen koste in totaal 28,64 euro (inc. een of andere korting, kan dus zijn dat ze binnenkort weer duurder worden).
4 pakjes van 2 NiMH 2100mA/h batterijen koste in totaal 28,64 euro (inc. een of andere korting, kan dus zijn dat ze binnenkort weer duurder worden).
Verwijderd
Waarom zou ik de functie "alles wissen" gebruiken als ik de functie "geheugenkaart formatteren" heb?
Verwijderd
als je een cardreader hebt kan je er ook gewone files opzetten, met 'alles wissen' wis je volgens mij alleen de foto's, met formatteren wis je alles.Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 18:43:
Waarom zou ik de functie "alles wissen" gebruiken als ik de functie "geheugenkaart formatteren" heb?
let op: dit is een vermoeden
Verwijderd
Ik heb wel eens ergens gelezen dat formatteren niet goed is voor je geheugen kaart.Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 18:43:
Vier dagen in de belgische ardenne...
Had emnet gekocht. Ik ben teleurgesteld, volgens mij kan ik nog niet goed fotograferen en had ik hem op
Super-fine moeten zetten ipv fine. (had slehts 64mb)
Maakt het veel verschil van fine of super-fine?
Had emnet gekocht. Ik ben teleurgesteld, volgens mij kan ik nog niet goed fotograferen en had ik hem op
Verwijderd
Dat verschil is bijna niet te zien, kan het probleem niet zijn, geef eens aan wat er niet goed is aan je foto's.....jvvv schreef op 01 januari 2004 @ 02:19:
Vier dagen in de belgische ardenne...
Verwijderd
Ik wil filmpjes omzetten naar iets zonder compressie, zodat ik filmpjes naar familie kan sturen, en geen Morgan M-Jpeg codec mee hoef te sturen. AVI of MPEG.
De filmpjes mogen zwart-wit zijn.
Ik heb Adobe Premiere 6.01, maar ik heb dit nog nooit gebruikt, en ik snap er niks van. Kan iermand mij a.u.b. snel uitleggen hoe ik dit het best aan kan pakken?
Ik heb Adobe Premiere 6.01, maar ik heb dit nog nooit gebruikt, en ik snap er niks van. Kan iermand mij a.u.b. snel uitleggen hoe ik dit het best aan kan pakken?
ik schiet in fine en in medium size (grootste medium, a70). Maar volgens mij is mijn cam ok... Ik moet nog wat leren.Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 11:17:
[...]
Dat verschil is bijna niet te zien, kan het probleem niet zijn, geef eens aan wat er niet goed is aan je foto's.....
BTW: ik heb Hähnel 2350mah nihm baterijen en deze gaan echt ferm lang mee in mijn A70, tegenover mijn nikon coolpix 4300 die amper één kaartje kan schieten.
Een echt negatief punt vind ik toch dat je niet kan kiezen in welk deel dat hij focust!! Bij mij Nikon kan ik dat doen, en dat is zooooo handig !!! Wil je bvb focussen op een detail op 30cm dat juist aan de rand zit (blaadje bvb en erachter landschap), gaat het gewoon niet. Vind ik zo spijtig!
RAD video tools van Bink and Smacker moet je hebben.Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 11:47:
Ik wil filmpjes omzetten naar iets zonder compressie, zodat ik filmpjes naar familie kan sturen, en geen Morgan M-Jpeg codec mee hoef te sturen. AVI of MPEG.
Is een mega handig (freeware) tooltje om filmpjes om te zetten...
[ Voor 27% gewijzigd door jvvv op 01-01-2004 11:57 ]
Wat dacht je er van om in P-mode te schieten en in het menu de aiaF uit te zettenjvvv schreef op 01 januari 2004 @ 11:55:
Een echt negatief punt vind ik toch dat je niet kan kiezen in welk deel dat hij focust!! Bij mij Nikon kan ik dat doen, en dat is zooooo handig !!! Wil je bvb focussen op een detail op 30cm dat juist aan de rand zit (blaadje bvb en erachter landschap), gaat het gewoon niet. Vind ik zo spijtig!
Verwijderd
Dat scherpstellen doe ik altijd zo:jvvv schreef op 01 januari 2004 @ 11:55:
[...]
[...]
RAD video tools van Bink and Smacker moet je hebben.
Is een mega handig (freeware) tooltje om filmpjes om te zetten...
Richt op het voorwerp dat je scherp wilt hebben, sluiterknop half indrukken, in blijven drukken, camera houden zoals de foto moet worden, knop verder indrukken. Zo is de het voorwerp aan de zijkant scherp!
Dat RAD video tools ga ik even proberen, bedankt voor de tip!
Dank je voor het scherpsteltipje, maar als je bvb twee de zelfde fotos wilt met één keer focus op voorgrond en dan op achtergrond, wordt het tricky.Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 12:05:
[...]
Dat scherpstellen doe ik altijd zo:
Richt op het voorwerp dat je scherp wilt hebben, sluiterknop half indrukken, in blijven drukken, camera houden zoals de foto moet worden, knop verder indrukken. Zo is de het voorwerp aan de zijkant scherp!
Dat RAD video tools ga ik even proberen, bedankt voor de tip!
Verwijderd
Als je 2 keer op bloempje drukt kan je manual-focussen, maar met zo'n klein schermpje is dat ook niet geweldig...
Woei! Dat RAD tools is precies wat ik nodig had! bedankt!
Woei! Dat RAD tools is precies wat ik nodig had! bedankt!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 13:34 ]
Verwijderd
Bij de Hema is de snellader (best getest consumentenbond) afgeprijsd naar 15 Euro. Batterijen (NiMH ook)
Goeie tip!Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 17:54:
Bij de Hema is de snellader (best getest consumentenbond) afgeprijsd naar 15 Euro. Batterijen (NiMH ook)
Ik heb um al een tijdje, is ECHT ene geweldig apparaat, lekker snel, en niet zow groot.
Zit ook een 12V aansluiting op!
Dus voor iedereen die nu nog op zoek is naar een oplader, ga naar de HEMA!
Verwijderd
Dan nog een tip voor mensen met de Hema snellader
:
Plak de bovenkant van de adapter vast aan de onderkant van de oplader, en rol het snoer mooi op. Zo is het net zo'n GP powerbank, die kan je zo in het stopcontact hangen.
Plak de bovenkant van de adapter vast aan de onderkant van de oplader, en rol het snoer mooi op. Zo is het net zo'n GP powerbank, die kan je zo in het stopcontact hangen.
Dat is geen probleem hoor.. Ik maak uit je verhaal op dat je nogsteeds aiaf gebruikt; zet dit maar eens uit in het menu (kan niet in de auto-stand, dus dan zul je bijv. de P-stand moeten gebruiken). Dan heb je een standaard autofocus met vast focuspunt in het midden. En dan zoals RikRat al zei: focussen op het gewenste punt (bijv. voor- of achtergrond), knop half induwen, juiste compositie bepalen en knop doorduwen. Manual focus heb je dan niet eens nodig.jvvv schreef op 01 januari 2004 @ 12:07:
[...]
Dank je voor het scherpsteltipje, maar als je bvb twee de zelfde fotos wilt met één keer focus op voorgrond en dan op achtergrond, wordt het tricky.
[ Voor 6% gewijzigd door Zap op 02-01-2004 00:19 ]
#
Verwijderd
Je kan AiAf overal uitzetten, behalve in AUTO. Ik was echt heel blij toen ik uitvond dat het uitkon, ik heb er niks aan
idd, maar is nog altijd niet het nikon-luxe waar je uit de 6 punten kan kiezen... Dat is pas lekker handig, gewoon met de pijltjes selecteren de welke je wilt (zone)Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 09:25:
Je kan AiAf overal uitzetten, behalve in AUTO. Ik was echt heel blij toen ik uitvond dat het uitkon, ik heb er niks aan
Verwijderd
soms kan het ook op de canon op de een of andere manier. Ik heb het al eens gehad, alle vierkantjes zijn ineens wit en je kan er eentje selecteren. Heb het pas 2x gehad ofzo.

zoiets dus (van www.powershot.com)

zoiets dus (van www.powershot.com)
Hopelijk komt er nog wat meer sneeuw ofzo? Nou jah, gisternacht wel wat gevallen, maar daar is nu niet veel meer van over.
Zou wel es wat mooie sneeuwlandschappen in het bos willen schieten.
Voor nu ff doen met pics van 22 Dec, maar die zijn niet zo bijzonder; gewoon rondom me huis.

Zou wel es wat mooie sneeuwlandschappen in het bos willen schieten.
Voor nu ff doen met pics van 22 Dec, maar die zijn niet zo bijzonder; gewoon rondom me huis.

Photostitch is zó makkelijk!

klikbaar!
Als je een beetje goed kijkt, dan zie in de lucht de overgangen van de foto's dat is jammer. Deze foto is genomen vanaf een keukentrapje met custom white balans op een papiertje. Niet gefotosoept. Misschien dat ik de randen nog wegwerk in fotosoep.

klikbaar!
Als je een beetje goed kijkt, dan zie in de lucht de overgangen van de foto's dat is jammer. Deze foto is genomen vanaf een keukentrapje met custom white balans op een papiertje. Niet gefotosoept. Misschien dat ik de randen nog wegwerk in fotosoep.
[ Voor 40% gewijzigd door -DarkShadow- op 02-01-2004 16:05 ]
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Ik ben zelf toch maar ff bos ingetrokken om de beetje aanwezige sneeuw die er nog is vast te leggen.
Daaruit rolde deze 2:

Daaruit rolde deze 2:

Weet iemand waar die 'MISC' directory voor is als je je cam opent via my computer?
Heb em al es geprobeert te deleten, maar zodra je weer pics gaat schieten komt 'ie weer terug. Ik heb er ook nog nooit iets in zien staan.
Heb em al es geprobeert te deleten, maar zodra je weer pics gaat schieten komt 'ie weer terug. Ik heb er ook nog nooit iets in zien staan.
[ Voor 6% gewijzigd door Engineer op 03-01-2004 08:24 ]
Ik ga de A60 kopen van zodra ik op reis ga (krokusvakantie).
Zou de prijs tegen dan nog gedaald zijn & zou de camera überhaput nog verkrijgbaar zijn, want ik las dat Canon dit jaar 20 nieuwe modellen uit gaat brengen...
Zou de prijs tegen dan nog gedaald zijn & zou de camera überhaput nog verkrijgbaar zijn, want ik las dat Canon dit jaar 20 nieuwe modellen uit gaat brengen...
prijs is nu ongeveer op het laagste, maar je weet nooit. Bischikbaar zal ie wel nog een tijdje blijven, maar niet overal.cocico schreef op 03 januari 2004 @ 11:34:
Ik ga de A60 kopen van zodra ik op reis ga (krokusvakantie).
tip: pricewatch
Pw bekijk ik regelmatig.
Ik stelde de vraag gewoon omdat ik dat van die nieuwe cams gehoord had en dus dacht ik dat de A60 uitgefeseerd zou worden, en vervangen worden door een duuder model...
Ik stelde de vraag gewoon omdat ik dat van die nieuwe cams gehoord had en dus dacht ik dat de A60 uitgefeseerd zou worden, en vervangen worden door een duuder model...
Verwijderd
volgens mij doet windows dat. Als je de CF in een cardreader stopt staat de map misc er niet op (wel ontzettend veel andere zooi)hdd schreef op 03 januari 2004 @ 08:23:
Weet iemand waar die 'MISC' directory voor is als je je cam opent via my computer?
Als je 'm half induwt en dan op MF knopje duwt blijft ie daar op staan, kan wel handig zijnVerwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 12:23:
Als je 2 keer op bloempje drukt kan je manual-focussen, maar met zo'n klein schermpje is dat ook niet geweldig...
(staat ook in de handleiding btw, het kan dus wel handig zijn om die door te lezen
leeg
Verwijderd
Ik wou de A60 vandaag halen maar was nergens op voorraad. Op de PW was hij bij yorcom nu 209,-; niet duur. Ik heb daar al eens mijn TFT-monitor gehaald dus is voor mij een betrouwbaar adres.cocico schreef op 03 januari 2004 @ 13:45:
Pw bekijk ik regelmatig.
Ik woon in België en ik denk niet dat ze verzenden naar BE...
ik heb de A60 voor 195,- gehad, een week later was hij al 200 en nu is hij 209Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 18:15:
[...]
Ik wou de A60 vandaag halen maar was nergens op voorraad. Op de PW was hij bij yorcom nu 209,-; niet duur. Ik heb daar al eens mijn TFT-monitor gehaald dus is voor mij een betrouwbaar adres.
ik blij
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Ow, dus doe ik er goed aan om em nu al te kopen en niet tot de krokus te w8en...
Verwijderd
Hij zakt ook wel weer in prijs?¿?cocico schreef op 03 januari 2004 @ 23:45:
Ow, dus doe ik er goed aan om em nu al te kopen en niet tot de krokus te w8en...
Hoe mijn Powershot A60/ 70 te gebruiken als webcam?
Stap 1.
Download het programma Softcam en installeer dit. Je hebt wel versie 1.52 nodig.
Stap 2.
Sluit je camera aan op je PC met de USB kabel. Zet de camera aan in kijkstand en start Canon Remotecapture op. Connect naar je camera en zet de viewfinder aan.
Stap 3.
Start Softcam op. Klik bovenin het programma op Live en sleep het venster wat nu op je scherm verschijnt rondom je viewfinder. Op een snelle PC kun je de smoothfilter aanzetten door op het driehoekje bovenin je venster te klikken. Zet Capture op movie i.p.v. still en klik op start. Sluit Softcam af.
Stap 4.
Start MSN op of één of ander cam programma. Extra --> Wizard beel en geluid instellen... Kies bij webcam de Luminicity Softcam. Klik op volgende, Softcam zal opstarten. Klik bij softcam op live. De zon zal verdwijnen. Als de Zon niet verdwijnt, moet je het capture venster afsluiten, want Softcam kan het beeld maar naar één venster tegelijkertijd doorsturen. Klik op volgende en rond de wizard af.
Stap 5.
Chatten maar! Iedere keer dat je een webcam aanroept in bijv. MSN zal softcam opstarten. Wel even op live klikken als softcam opstart.
Ik weet dat het een hoop ellende is, maar voor diegene die geen TV kaart willen kopen is het af en toe een leuke oplossing.
Stap 1.
Download het programma Softcam en installeer dit. Je hebt wel versie 1.52 nodig.
Stap 2.
Sluit je camera aan op je PC met de USB kabel. Zet de camera aan in kijkstand en start Canon Remotecapture op. Connect naar je camera en zet de viewfinder aan.
Stap 3.
Start Softcam op. Klik bovenin het programma op Live en sleep het venster wat nu op je scherm verschijnt rondom je viewfinder. Op een snelle PC kun je de smoothfilter aanzetten door op het driehoekje bovenin je venster te klikken. Zet Capture op movie i.p.v. still en klik op start. Sluit Softcam af.
Stap 4.
Start MSN op of één of ander cam programma. Extra --> Wizard beel en geluid instellen... Kies bij webcam de Luminicity Softcam. Klik op volgende, Softcam zal opstarten. Klik bij softcam op live. De zon zal verdwijnen. Als de Zon niet verdwijnt, moet je het capture venster afsluiten, want Softcam kan het beeld maar naar één venster tegelijkertijd doorsturen. Klik op volgende en rond de wizard af.
Stap 5.
Chatten maar! Iedere keer dat je een webcam aanroept in bijv. MSN zal softcam opstarten. Wel even op live klikken als softcam opstart.
Ik weet dat het een hoop ellende is, maar voor diegene die geen TV kaart willen kopen is het af en toe een leuke oplossing.
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Verwijderd
Ja, dat is wel mazzel idd. Bovendien: je kan wel blijven wachten maar dat is hetzelfde met processoren. Je kan wel blijven wachten zodat iets goedkoper wordt maar dat is zo'n vicieuze cirkel. Gewoon kopen op het moment dat je het nodig hebt. Dat doe ik met alles.-DarkShadow- schreef op 03 januari 2004 @ 18:22:
[...]
ik heb de A60 voor 195,- gehad, een week later was hij al 200 en nu is hij 209
ik blij
Verwijderd
voor zover ik kan testen, kan ik de viewfinder niet op men scherm krijgen, ik heb een A60 ...
Verwijderd
start remote capture -> connect to camera.Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 14:24:
voor zover ik kan testen, kan ik de viewfinder niet op men scherm krijgen, ik heb een A60 ...
Proggie is klaar, je camera gaat aan.
Onderin zit een knop viewfinder on. Klik en je ziet wat je normaal op het lcd ziet.
hallo
vandaag sloot ik voor het eerst mijn canon powershot a60 aan op de televisie. De weergavemodus ging goed maar toen ik naar de opnamemodus ging deed de lens raar.... lenskap ging niet goed open en dicht. Dit komt dus blijkbaar wel meer voor maar bij wie is dit ook gebeurt?
Kan je er zelf wat aan doen zonder dat de camera terug naar de fabriek moet?
Hoelang duurt het gemiddeld voordat je camera weer gerepareerd is?
Heeft iemand ervaring met garantie bij goedkoopste.nu want daar heb ik mijn camera gekocht?
vandaag sloot ik voor het eerst mijn canon powershot a60 aan op de televisie. De weergavemodus ging goed maar toen ik naar de opnamemodus ging deed de lens raar.... lenskap ging niet goed open en dicht. Dit komt dus blijkbaar wel meer voor maar bij wie is dit ook gebeurt?
Heeft iemand ervaring met garantie bij goedkoopste.nu want daar heb ik mijn camera gekocht?
Verwijderd
[quote]-DarkShadow- schreef op 04 januari 2004 @ 13:47:
Kan dit ook met Win98SE versie 152 van dat programma in niet geschikt voor win98SE of moet ik dan een andere versie hebben van softcam? omdat jij zegt alleen versie 152 werkt? bij voorbeeld de 102 classic versie of werkt die niet.
Kan dit ook met Win98SE versie 152 van dat programma in niet geschikt voor win98SE of moet ik dan een andere versie hebben van softcam? omdat jij zegt alleen versie 152 werkt? bij voorbeeld de 102 classic versie of werkt die niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 23:30 ]
Verwijderd
Ik zie geen versie 151 alleen 152 en classic versie 102?¿?Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 23:32:
Versie 151 werkt onder windows 98 toch?
Verwijderd
beetje vaag, op tucows staat dat 151 winxp only is, maar op de site staat dat 151 9x / me only is.
http://www.tucows.com/preview/193933.html
Volgens mij moet ie gewoon onder 98 werken.
http://www.tucows.com/preview/193933.html
Volgens mij moet ie gewoon onder 98 werken.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 12:58 . Reden: 9*/me = 9* / me :P ]
De XP versies eerder dan 152 werkten niet met MSN. Van Classic waarschijnlijk wel. Gewoon uitproberen hè.Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 12:09:
[...]
Ik zie geen versie 151 alleen 152 en classic versie 102?¿?
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Ik dacht gisteren eens aan dat dead/hot pixel gebeuren. Zette me cam op max reso, m'n hand voor de lens zodat er geen licht in valt ed. Zie hier het resultaat:
http://richard.argonhosting.nl/zooi/pics/badpixel.jpg
Helemaal rechts zit een wit puntje, aka hot pixel. Bij normale pics heb je er geen last van lijkt me, maar zodra je wat nacht foto's gaat maken lijkt me het een ramp als er inene een wit puntje ergens zit. Zou het de moeite waard zijn om hem te laten repareren/inruilen (?), en hoelang duurt dat?
Heb em online gekocht bij progress.nl..
Helemaal rechts zit een wit puntje, aka hot pixel. Bij normale pics heb je er geen last van lijkt me, maar zodra je wat nacht foto's gaat maken lijkt me het een ramp als er inene een wit puntje ergens zit. Zou het de moeite waard zijn om hem te laten repareren/inruilen (?), en hoelang duurt dat?
Verwijderd
Heb je er last van? Nee lijkt mij ook niet. Als je je foto's afdrukt, zie je dat puntje waarschijnlijk niet eens. Bovendien is het maar een puntje die kun je zelf erg makkelijk editten als het een keer nodig is. Als je hem wegbrengt (of beter opstuurt) dan ben je hem minimaal een paar weken kwijt. Bovendien fixen ze dat volgens mij softwarematig en dat kun je ook zelf doen (vraag voor details aan anderen)!
Verwijderd
Ik ben ook van plan een A60 of A70 te gaan kopen. Ik zit alleen nog tussen de twee type's te twijfelen. Het scheelt bijna 100 euro in prijs, en is dat die ene megapixel (en wat (voor mij) minder belangrijke andere verschillen) wel waard? M'n monitor draait op 1600x1200 en ik moet zeggen dat ik dat wel genoeg vind voor 'n foto. Als 'arme' student kan ik elke euro die ik bespaar gebruiken
Ik heb de camera niet binnenkort nodig, maar zal hij nog veel in prijs zakken (zag vandaag dat de A70 goedkoper is geworden) het komende half jaar?
Nog 'n vraagje, gebruikt de camera stroom van de USB als hij aangesloten is op de computer (bv als je hem gebruikt als webcam)???
Nog 'n vraagje, gebruikt de camera stroom van de USB als hij aangesloten is op de computer (bv als je hem gebruikt als webcam)???
Verwijderd
als je zegt dat ie met spoed terug moet (vakantie ofzohdd schreef op 05 januari 2004 @ 15:54:
Ik dacht gisteren eens aan dat dead/hot pixel gebeuren. Zette me cam op max reso, m'n hand voor de lens zodat er geen licht in valt ed. Zie hier het resultaat:

Bij mij duurde het nogal lang, na een week of 5 heb ik ze maar eens gebeld hoe het zat, hadden ze hem nog niet eens opgestuurd omdat ie op de grote stapel lag
Toen heb ik gezegt dat ik hem voor de kerst terug wilde hebben en ,ging ie direct op de post en in 4 dagen kwam het telefoontje "hij is klaar"
Of het de moeite waard is? Dat moet je zelf bepalen. Als jij je er niet aan stoort, niets aan doen. Als jij je er wel aan irriteerd gewoon terug sturen, canon garrandeerd 0 zichtbare kapotte pixels op de sensor* (op het lcd mag er wel een zitten maar dat is ook niet zo'n ramp).
* werd mij verteld door de winkel
Verwijderd
Dit gebeurt inderdaad bij meerdere mensen.kurt15 schreef op 04 januari 2004 @ 19:22:
hallo
Je kunt proberen om de camera veel aan en uit te doen, dan slijten de lenskapjes. Maar je kan beter gebruik maken van je garantie. Dit duur ongeveer 6 weken.
Welke verschillen zijn er dan nog buiten die ene megapixel?Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 16:55:
Ik ben ook van plan een A60 of A70 te gaan kopen. Ik zit alleen nog tussen de twee type's te twijfelen. Het scheelt bijna 100 euro in prijs, en is dat die ene megapixel (en wat (voor mij) minder belangrijke andere verschillen) wel waard?
Verwijderd
cocico schreef op 05 januari 2004 @ 19:34:
[...]
Welke verschillen zijn er dan nog buiten die ene megapixel?
Staat in de openingspost...De A60 en A70 verschillen alleen in:
• 2.0 vs 3.2 megapixels,
• 2.5x vs 3.2 digital zoom,
• 2.6fps vs 2.2fps,
• max. 320x240 movie vs max. 640x480 movie.
Ik twijfel nog steeds sterk tussen deze camera's, eventueel zou ik zelfs nog de A80 nemen, ik ben van mening dat je beter gelijk een goede camera kan kopen, dan dat je nu wat geld overhoud maar dat je er later liever een betere camera zou hebben gehad. Omdat ik de camera niet snel nodig heb kan ik ook nog wachten wat de prijs gaat doen.
Overigens is de prijs van de A70 in de pricewatch (280 euro) bij H&M computers excl. BTW. Dus hij is niet goedkoper geworden (helaas...)
OK, gesnopen 
Niet dat ik van plan was filmpjes te maken of zo...
Die A60 voor een goeie € 230 lijkt me een hele goeie koop!!
Niet dat ik van plan was filmpjes te maken of zo...
Die A60 voor een goeie € 230 lijkt me een hele goeie koop!!
Verwijderd

Heb de A70
Omdat ik problemen heb met een MP3spelertje, wil ik een foto maken van het schermpje. Heb deze gemaakt op de stand met het tulpje.
Bij het raam gehouden zodat ie niet flitst, want dat was helemaal niks.
Hoe kan ik dit beter doen?
Verwijderd
Zorg ervoor dat je voldoende niet gericht licht hebt. Je ziet nu een reflectie omdat het licht ongunstig binnenvalt. Probeer eens een lamp te schijnen op een wit a4-tje die je vervolgens weer richt op je onderwerp. Hierdoor krijg je diffuus licht en misschien minder reflectie!
{edit} mogelijkheid 2: fotografeer onder een hoek die niet loodrecht op het display is en zorg dat er een zeer donker object staat (zwarte muur oid) in het spiegelbeeld!
{edit} mogelijkheid 2: fotografeer onder een hoek die niet loodrecht op het display is en zorg dat er een zeer donker object staat (zwarte muur oid) in het spiegelbeeld!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 12:00 . Reden: zie {edit} :+ ]
Verwijderd
Duidelijk geval, je moet em instellen op MACRO anders kan ie niet dichtbij scherpstellen........Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:49:
[afbeelding]
Heb de A70
Omdat ik problemen heb met een MP3spelertje, wil ik een foto maken van het schermpje. Heb deze gemaakt op de stand met het tulpje.
Bij het raam gehouden zodat ie niet flitst, want dat was helemaal niks.
Hoe kan ik dit beter doen?
Dit topic is gesloten.