Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.160 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Kiff schreef op 29 november 2003 @ 16:33:
Nu we het toch over de flits hebben. Of ik hem in M mode nu op het laagste zet of niet, ik blijf hem altijd hetzelfde (en dus te fel) vinden. Nog iemand met dat gedacht?

Trouwens, in andere modi is hij altijd op volle sterkte dan zogezegd?
Een flitser is al heel gauw te vel, voor mooie foto's binnen zul je hem toch op een grote sluitertijd in combinatie met een statief moeten gebruiken. In de andere modi flitst hij eerst een keer om te kijken hoeveel licht erbij moet om een goede foto te maken, gebeurt automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vittek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
Wil je mooie binnen foto's dan kun je best wel de flits gebruiken. zet alleen de flash exposure lager. zo tussen de -1 en -2.
afhankelijk van de afstand.

want een lagere sluitertijd geeft toch nsel wazige beelden. ik ga liever nooit onder de 1/40, en schiet meestal op 1/60 binnen.

[ Voor 34% gewijzigd door Vittek op 29-11-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb sinds kort een Canon A60 ben nog in de leer... :D
Maja... bij de Block gehaald voor 229 euries... op HCC bij Norrod gezien voor 199 euries... maja de Block is dichterbij!

Verder zit ik nu op me stage en vond die belletjes in me koffie zo grappig... dus ff een macro gemaakt :)

Graag reacties:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ikhouvanshanna/CanonA60/Koffie-Small.jpg

(kweet niet meer welke instellingen :| volgens mij dat hoofie en dan met dat bloempie zonder flits bij een tl-buis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er niet fris uit :P
Mooi gelukt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.vanachterberg.com/rik/fotos/commodore.jpg
Een foto van mijn nieuwe aanwinst: een zeer gaaf Commodore-multimedia-keyboard van €2 op de HCC-beurs.

M-mode, lamlicht, 0,3 sec, 2,8F, ISO 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Kent iemand dit probleem bij de A60/A70 series?
Het blijkt dat meerdere mensen hier toch problemen mee hebben.

This is hard for me to explained here, anyway it's about the pictures taken with my a70 ( CHECK out the photos on my gallery, you'll understand what I try to said!)! There's once when i took the picture, and there's a lot of horizontal lines on the photos taken! Someting like the television scanlines! Every photo taken have the lines on it! Therefore, I try reset my camera setting to default setting then try to take some photos, i was happy though the problems is solved! But, after a while, the problem still exist, jus after some shot, there are some photos with the horizontal lines on it (1 or 2 photos, not all)! Does anyone have this problem? I was thinking about the DiGIC processor problems? Maybe, you all can try to check on the photos posted on my site gallery:

http://cheewooi4894.fotopic.net/show_collection.php?id=76290

Groeten,
Jeroen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

nou beer.... van dit probleem heb ik nog nooit iets van gehoord/gezien/gelezen
ik denk dat hij de cam heeft laten stuiteren ofzo ;)

de mijne is een keer terug geweest voor reparatie aan de lens. verder geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beertjeman schreef op 04 december 2003 @ 21:00:
Kent iemand dit probleem bij de A60/A70 series?
Het blijkt dat meerdere mensen hier toch problemen mee hebben.

http://cheewooi4894.fotopic.net/show_collection.php?id=76290

Groeten,
Jeroen!
Het is voor mij ook een nieuw probleem nog nooit gezien camera is duidellijk kapot? 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb nu dus last van dikke hot pixels, blauw, wit, rood, de hele mikmak. Het zijn er wel 24 :(
Dus ik ga hem maar weer eens ter reparatie aanbieden...
Wat vinden jullie van deze mail?
Geachte heer, mevrouw,

Ik ben sinds 2 juni 2003 in het bezit van een Canon PowerShot A70. Hoewel het product mij zeer goed in de smaak is gevallen, wordt het plezier toch een beetje verpest door een defect.
Onlangs ontdekte ik op een van mijn foto's 2 kleine, doch hinderlijk aanwezige, blauwe stipjes. Vervolgens heb ik een volledig zwarte foto gemaakt en deze door een zgn dead-pixel test programma laten analyseren. Het programma kwam tot de conclusie dat de foto maar liefst 24 zgn hot pixels bevatte. Na herhaling bleek dit aantal vrijwel niet te veranderen (schommelend tussen de 20 en 25).
Ook verzamelde zich reeds binnen enkele weken een geruime hoeveelheid stof onder het schermpje en verschijnen er soms lijnen op het scherm, die eveneens worden opgenomen bij het maken van een foto cq. filmpje.

Hoewel dit alleen optreedt bij foto's in een hoge resolutie, ervaar ik het toch als uiterst vervelend. Daarom wil ik het apparaat graag ter reparatie/vervanging aanbieden. Het is overigens als de tweede keer dat ik voornemens ben het apparaat ter reparatie/vervanging aan te bieden. Eerder sloot het lenskapje niet of niet volledig. Ik ben van mening dat ik bij een dermate duur apparaat zulke gebreken niet hoef te verwachten.

Met vriendelijke groet
insan1ty
Er moet nog wat bij, maar weet nog niet helemaal wat.
Overigens ben ik laatst mn ring die om de lens heen hoort kwijtgeraakt :'( ... Waar kan ik die bestellen?

Btw linkje naar hotpixeltest jpg: hier
Genomen in M-stand, 1/80s, d2.8, ISO400, verduisterde kamer met de lens bedekt

[ Voor 6% gewijzigd door insan1ty op 05-12-2003 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
insan1ty schreef op 05 december 2003 @ 02:05:
Ik heb nu dus last van dikke hot pixels, blauw, wit, rood, de hele mikmak. Het zijn er wel 24 :(

[...]

Ik vind het een beetje vaag dat het aantal pixels varieert. Dat zou ik zo niet zeggen, denk ik. Dat komt niet echt over alsof het goed getest is.
Overigens ben ik laatst mn ring die om de lens heen hoort kwijtgeraakt :'( ... Waar kan ik die bestellen?
Tycoontje in "Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Dee..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Laatst online: 21-07 14:51
ff een vraagje voor de Canon A60 gebruikers [en misschien a70 ook wel]

Dat displaytje van mijn LCD [volgens mij van plastic] Zitten zwarte stofjes onder. Ik heb goed gekeken het zijn echt dingen die tussen LCD en Plastic bescherminkje zitten.

Hebben meer mensen hier last van en hoe krijg ej ze weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

je hoeft niet zo moeilijk te doen, ik had er 1 en heb hem teruggebracht naar de winkel en het was geen probleem om hem te repareren. Het duurt wel belachelijk lang, ben hem al een maand kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Tycoontje schreef op 05 december 2003 @ 02:37:
[...]

Ik vind het een beetje vaag dat het aantal pixels varieert. Dat zou ik zo niet zeggen, denk ik. Dat komt niet echt over alsof het goed getest is.

[...]

Tycoontje in "Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Dee..."
Hey thnx!

Heb net ff gebeld naar VAS Supplies, die zit hier toch in Tilburg... Maar ze verkopen ze niet los.. Dus zou ik m naar Canon Nederland moeten sturen.
Overigens wist de man aan de telefoon mij de inhoud van mij mailtje naar Canon te vertellen :) En de tijd enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kiff schreef op 29 november 2003 @ 16:33:
Nu we het toch over de flits hebben. Of ik hem in M mode nu op het laagste zet of niet, ik blijf hem altijd hetzelfde (en dus te fel) vinden. Nog iemand met dat gedacht?

Trouwens, in andere modi is hij altijd op volle sterkte dan zogezegd?
Je moet ook niet de sluitertijd aanpassen, maar het diafragma. Als je dat flink klein zet (f/8 ofzo), zal het toch wel minder worden? Ik weet niet tot hoever de A60/A70 gaat natuurlijk, ik heb er zelf geen, maar de sluitertijd aanpassen werkt in ieder geval niet, want die flits is er maar heeeeeel erg kort, dus heel erg kort wordt hij extreem sterk belicht en daarna valt er weer weinig licht op. Die flits duurt bijvoorbeeld 1/100.000e seconde ofzo, dan moet je je sluitertijd wel heel kort zetten wil je niet die hele flits op je CCD laten vallen ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

[...]

Euhm, niet lullig bedoeld, maar wat verwacht je zelf op ISO 400? Dat is voor een compactcamera een erg hoge ISO waarde. Probeer hetzelfde nog 's op ISO 100 en 1/60e seconde ofzo?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Grrrrrene schreef op 05 december 2003 @ 10:38:
[...]

Euhm, niet lullig bedoeld, maar wat verwacht je zelf op ISO 400? Dat is voor een compactcamera een erg hoge ISO waarde. Probeer hetzelfde nog 's op ISO 100 en 1/60e seconde ofzo?
Is het niet zo dat ie ook dan geen dode pixels mag geven? Als ik foto's op ISO400 wil maken moet dat toch ook goed gaan?
Je kunt toch ook niet zeggen als je een auto verkoopt: Ja u moet maar niet in de 5e versnelling rijden hoor, dan krijgt ie kuren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
[...]
Ik zou iig niet je nickname onder de brief zetten, maar je volledige naam, dat staat wel zo netjes.

Ik heb mijn foto's terug die ik bij het Kruidvat af heb laten drukken, maar ik vind ze allemaal te donker en te verzadigd. Hadden meer mensen hier last van? En hoewel ik CropIt heb gebruikt zijn er nog steeds stukken van de foto's afgesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 14:21:
[...]

Ik zou iig niet je nickname onder de brief zetten, maar je volledige naam, dat staat wel zo netjes.

Ik heb mijn foto's terug die ik bij het Kruidvat af heb laten drukken, maar ik vind ze allemaal te donker en te verzadigd. Hadden meer mensen hier last van? En hoewel ik CropIt heb gebruikt zijn er nog steeds stukken van de foto's afgesneden.
waarschijnlijk doet de Kruidvat dat. Waarschijnlijk gebruiken ze dan een heel grof filter (tja mensen met een el cheapo sweex of trust willen ook mooie printjes :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 14:21:
[...]

Nee dat begrijp ik ook wel :) maar voor hier post ik gewoon ff mn nickname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t :D :D :D

Ik heb een week voor sinterklaas de a60 van mijn vriendin cadeau gekregen voor de feestdagen :D ik echt heel blij dus!!!

Nou merkte ik gister met Sinterklaas dat er een witte punt rechtsboven in de hoek blijft terugkomen op de foto's...

Nou had ik in deze topic serie daar wat over gelezen, dat mensen wel 3, 4, 5 á 6 weken of langer hun toestel kwijt waren om dat te fixen... Dus ik dacht daar gaan me Kerst en Oud en Nieuw kiekjes...

Ik dus vandaag terug naar "De Block" en ik heb wel service meegemaakt, maar hier viel me mond echt van open... Ze pakte een nieuwe doos van achter, switchen het toestel van de een naar de andere doos... en ik weer blij met een goed toestel naar huis :D

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 16:27:
w00t :D :D :D

Ik heb een week voor sinterklaas de a60 van mijn vriendin cadeau gekregen voor de feestdagen :D ik echt heel blij dus!!!

Nou merkte ik gister met Sinterklaas dat er een witte punt rechtsboven in de hoek blijft terugkomen op de foto's...

Nou had ik in deze topic serie daar wat over gelezen, dat mensen wel 3, 4, 5 á 6 weken of langer hun toestel kwijt waren om dat te fixen... Dus ik dacht daar gaan me Kerst en Oud en Nieuw kiekjes...

Ik dus vandaag terug naar "De Block" en ik heb wel service meegemaakt, maar hier viel me mond echt van open... Ze pakte een nieuwe doos van achter, switchen het toestel van de een naar de andere doos... en ik weer blij met een goed toestel naar huis :D

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
dat kan, als er geen krasjes opzitten. Helaas had ik al wat krasjes op het schermpje en op de zijkant (die blauwe verf stelt niks voor) dus omruilen kon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de volgende die een A60 komt halen krijgt jouw oude ;)
Dat gebeurt soms... dus altijd goed opletten bij een nieuwe cam kopen.

Wie gebruiken er eigenlijk überhaubt de AiAf-functie? Ik vind dat de camera té vaak fout focust, dus heb ik het maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ik wil niet op jullie tenen trappen, maar ik ben nogal in de A60 geïnteresseerd en ik kan em kopen voor € 269. Voor tien eurootjes meer kan ik echter de Aldi camera van 5MPixel kopen (ook met 3optische zoom èn met 128 MB CF)

Zijn er punten waarop die twee echt zodaning verschillen dat ik de A60/A70 moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
@insan1ty

Doe de dead/hotpixel test eens met ISO 100 en sluitertijd 1/30. Verder lijkt je zwarte foto die je voor de test gebruikt niet helemaal zwart. Ook dat verklaart vaak verschil in aantallen dead/hot pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:17
Ook ik ben sinds vanmiddag een eigenaar van een Canon A70. Deze heb ik aangeschaft nadat ik afgelopen woensdag de beroemde Aldi/Medion camera had gekocht... Lang verhaal kort: Dat Medion ding leek leuk, maar de focus was niks en de kwaliteit leek niet op hetgeen ik had verwacht. Defect of niet; ik had geen zin om het allemaal uit te zoeken en besloot dus de Canon te halen.

Heb inmiddels een 128 MB kaartje volgeschoten, ging kijken naar mijn foto's en zelfs in Auto waren ze stuk voor stuk beter dan die Medion. Maar, helaas viel mijn oog op een overdreven rood puntje in een aantal foto's... Dead pixel test gedraaid en ja hoor, allerlei instellingen geprobeert en steeds zijn dezelfde vijf pixels hot....
Tweede probleem: Wanneer het LCD scherm aanstaat en ik door de optische zoeker kijk, zie ik onderin de zoeker een lichtblauw streepje... Zet ik het LCD scherm uit, dan is het streepje ook weg.

Maandag maar terug gaan naar de Mediamarkt hier en direct omruilen... Iemand ervaring mee?

Voor de rest bevalt ie prima de luxe. Zelfs mijn kerstboomlampjes zijn wit en niet blauw op de point-n-shoot foto;s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb de indruk dat die A60/A70 goede camera's zijn, als ze eenmaal goed werken! :*)
Maar zijn de foto's van dat Medion ding dan zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
cocico schreef op 06 december 2003 @ 19:29:
Ik heb de indruk dat die A60/A70 goede camera's zijn, als ze eenmaal goed werken! :*)
Maar zijn de foto's van dat Medion ding dan zo slecht?
Laat ik het zo zeggen: Ik was er niet kapot van. Ik heb nog wel ergens een aantal pics liggen. Ik zal kijken of ik ze ergens kan uppen en dan link ik er wel naar toe. Wat mij vooral opviel was dat er bij weinig licht (zoals bij veel digitale camera's) niet gefocussed werd en er erg veel noise aanwezig is in de shaduwvlakken. Niet dat ik er veel verstand van heb hoor, maar ik kan wel vergelijken tussen foto's van verschillende camera's. Bij inzoomen naar 200% trad vrijwel direct blokvorming op.... Heb ik met mijn simpel geschoten A70 foto's nog niet gehad (of ik wil het niet zien, omdat mijn pakketje duurder uit is gevallen dan ik had gedacht.... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Als je geen space vind mag je ze ook mailen, naar cocico@belgacom.net! :*)
Ik overweeg serieus om de A60 aan te schaffen, ik vind het prijsverschil bij mijn computer winkel te veel: A60: € 279 & A70: € 399 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op 06 december 2003 @ 23:31:
Ik overweeg serieus om de A60 aan te schaffen, ik vind het prijsverschil bij mijn computer winkel te veel: A60: € 279 & A70: € 399 ...
A70 399 euro veel te duur tussen de 301 en 325 euro kijk hier maar eens
Klik hier (8> ik heb hem zelf bij pick2pay gekocht kan je ook zelf ophalen is weer goedkoper })

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoGinryuGo schreef op 06 december 2003 @ 21:13:
[...]

Laat ik het zo zeggen: Ik was er niet kapot van. Ik heb nog wel ergens een aantal pics liggen. Ik zal kijken of ik ze ergens kan uppen en dan link ik er wel naar toe. Wat mij vooral opviel was dat er bij weinig licht (zoals bij veel digitale camera's) niet gefocussed werd en er erg veel noise aanwezig is in de shaduwvlakken. Niet dat ik er veel verstand van heb hoor, maar ik kan wel vergelijken tussen foto's van verschillende camera's. Bij inzoomen naar 200% trad vrijwel direct blokvorming op.... Heb ik met mijn simpel geschoten A70 foto's nog niet gehad (of ik wil het niet zien, omdat mijn pakketje duurder uit is gevallen dan ik had gedacht.... )
Ik heb ook geen goede reacties gehoord over die camera O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Sheik schreef op 06 december 2003 @ 18:32:
@insan1ty

Doe de dead/hotpixel test eens met ISO 100 en sluitertijd 1/30. Verder lijkt je zwarte foto die je voor de test gebruikt niet helemaal zwart. Ook dat verklaart vaak verschil in aantallen dead/hot pixels.
Heb m toch echt in het donker gemaakt..
Net nog een keer gedaan met ISO100 en 1/30, nu nog maar 3 zichtbare hot pixels, en dat deadpixeltest progje geeft er maar 1 aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
insan1ty schreef op 07 december 2003 @ 00:33:
[...]

Net nog een keer gedaan met ISO100 en 1/30, nu nog maar 3 zichtbare hot pixels, en dat deadpixeltest progje geeft er maar 1 aan..
Ah. Dat verklaart wel waarom je steeds wat anders krijgt. Probeer eens om gewoon de lens af te dekken met iets wat plat/glad is? Zodat er echt geen licht meer op de lens valt. Bijvoorbeeld een diskette ofzo. Of een boek. Zoiets. Je moet dan steeds hetzelfde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb sinds kort een A70 gekocht en ben nu echt een beetje aan het experimenteren om foto's te maken.

Iets wat ik dus echt moet hebben is een statief voor mijn A70.
Waar hebben jullie het statief gekocht, en wat zijn daar zo ongveer de prijzen van?

Alvast bedankt. (een beginnend hobby fotograaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Combi in Gorinchem zijn alluminium tripodjes in de aanbieding, vanaf 20 euri. Misschien bij andere Combi's ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Ik had bij de Kijkshop een mooi aluminium tripodje gehaald voor 19.99, Zo'n luxon ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 00:20:
[...]

A70 399 euro veel te duur tussen de 301 en 325 euro kijk hier maar eens
Klik hier (8> ik heb hem zelf bij pick2pay gekocht kan je ook zelf ophalen is weer goedkoper })
-edit- :O

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Tycoontje schreef op 07 december 2003 @ 01:12:
[...]

Ah. Dat verklaart wel waarom je steeds wat anders krijgt. Probeer eens om gewoon de lens af te dekken met iets wat plat/glad is? Zodat er echt geen licht meer op de lens valt. Bijvoorbeeld een diskette ofzo. Of een boek. Zoiets. Je moet dan steeds hetzelfde krijgen.
Precies, dat is wat ik ook vermoed. Probeer dat eens, ik hoop het allerbeste voor je. Hoelang had je de cam zei je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 11:26:
Bij de Combi in Gorinchem zijn alluminium tripodjes in de aanbieding, vanaf 20 euri. Misschien bij andere Combi's ook
44 gulden voor zo'n driepootje van amper 30 cm???????
insan1ty schreef op 07 december 2003 @ 00:33:
[...]

JE moet 'm op z'n lens op een glad schoon bureau zetten in een donkere kamer. Dan 5 sec belichting op iso 200 en je hebt het aantal hot pixels. Bij mij 0. NIet vergeten de flits uit te zetten :P

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Laatst online: 21-07 14:51
'k heb nog geen reactie gehad van iemand.

Hoe krijg je stofjes die tussen je LCD en het beschermplastic venstertje uit :S

het zijn er nu al 3 en ik krijg ze niet weg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Carnagy schreef op 08 december 2003 @ 02:48:
'k heb nog geen reactie gehad van iemand.

Hoe krijg je stofjes die tussen je LCD en het beschermplastic venstertje uit :S

het zijn er nu al 3 en ik krijg ze niet weg :S
ik had er ook 2, heb 'm opengeschroeft en de stofjes weggeveegd. pas op, er zitten meer schroefjes in dan je denkt!! :P (oa bij de knoopcel en cf kaart) goed zoeken dus, en niks forceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Hoe raken die stofjes daar dan??

Naar ik heb begrepen, neemt die A60/A70 ook scherpe foto's in flauw licht, door dat lampje dat eerst eens aangaat (is dat hetzelfde lampje als bij de S50?).
Kunnen jullie dat bevestigen en evt een paar vb'jes posten?

Waarvoor dank, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje vaag.. :)

ik sta niet eens in de users met een A70, en ik was een van de eersten die m op GoT had :P

Heb nu GP powerbank rapid 2100 gekocht :) en me 512 mb werkt nog steeds top :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 23:20

Nowhereman

Ygenweis

cocico schreef op 06 december 2003 @ 23:31:
Ik heb zelf een A60 gekocht bij Alternate voor €269,- ben er zeer tevreden over :)
2 MP vind ik zelf genoeg maar het hangt er vanaf wat je met het toestel/'de foto's wil natuurlijk.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb nu een 2MPixel Kodak DC280 (die toen héél positieve reacties kreeg, kostte me toen € 650) en in principe ben ik daar nog tevreden van, maar met die 'kodak' moet je er niet aan denken om 's avonds eens een fotootjes te nemen, of een ècht scherpe macro te maken.
Maar ik maak altijd persoonlijke wenskaarten, dus ik begin meer en meer richting 3MPixel, A70 dus, op te schuiven... Alleen dat prijsverschil vind ik te groot, ik wacht nog tot de A70 bij men computerwinkel ietsjes goedkoper wordt (ik zal kijken wat de prijzen na nieuwjaar zijn!).

Een een ander hangt ook af van de intresten op men spaarboekje, kerstad, nieuwjaar en verjaardagsfinanciën (€ 125 is al binnen van sinterklaas!)!

Kan iemand nacht/avond/binnen pics mailen of posten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op 08 december 2003 @ 13:30:
Ik heb nu een 2MPixel Kodak DC280 (die toen héél positieve reacties kreeg, kostte me toen € 650) en in principe ben ik daar nog tevreden van, maar met die 'kodak' moet je er niet aan denken om 's avonds eens een fotootjes te nemen, of een ècht scherpe macro te maken.
Maar ik maak altijd persoonlijke wenskaarten, dus ik begin meer en meer richting 3MPixel, A70 dus, op te schuiven... Alleen dat prijsverschil vind ik te groot, ik wacht nog tot de A70 bij men computerwinkel ietsjes goedkoper wordt (ik zal kijken wat de prijzen na nieuwjaar zijn!).

Een een ander hangt ook af van de intresten op men spaarboekje, kerstad, nieuwjaar en verjaardagsfinanciën (€ 125 is al binnen van sinterklaas!)!

Kan iemand nacht/avond/binnen pics mailen of posten??
[rml][ verzamel] Nachtfoto's[/rml]
kijk hier eens, de foto's van de TS zijn met een A60 gemaakt en er staan er vast meer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
Vanmiddag bij de Mediamarkt in Heerlen geweest om mijn Canon A70 die ik zaterdag gekocht had om te ruilen ivm 7 Hot pixels en het was geen enkel probleem. Kreeg direct een nieuwe mee. Heb hem direct getest (uiteraard) en deze heeft o, o, nada noppes aan hot/dead pixels. En da's heel mooi : )

Ben dus niet alleen heel blij met mijn nieuwe aanwinst, maar ik vind de service van de Mediamarkt ook toppie. Moest ik toch ook ff zegguh : )

Nu wordt het tijd voor foto's te maken en deze te delen. Tot nu zijn mijn ervaring super met het ding. Start vlot op, foto's zijn in Auto modus inderdaad al heel aardig om te zien. Nu nog leren omgaan met het ding : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook eens een keer een vuiltje achter m'n display-venster gehad. Werd er echt helemaal gek van, maar open maken zag ik niet echt zitten. Uiteindelijk heb ik met mijn vinger redelijk hard tegen het venster getikt, en toen vloog dat vuiltje er gelukkig vanaf. Sindsdien geen last meer gehad gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoGinryuGo schreef op 08 december 2003 @ 21:52:
Vanmiddag bij de Mediamarkt in Heerlen geweest om mijn Canon A70 die ik zaterdag gekocht had om te ruilen ivm 7 Hot pixels en het was geen enkel probleem. Kreeg direct een nieuwe mee. Heb hem direct getest (uiteraard) en deze heeft o, o, nada noppes aan hot/dead pixels. En da's heel mooi : )

Ben dus niet alleen heel blij met mijn nieuwe aanwinst, maar ik vind de service van de Mediamarkt ook toppie. Moest ik toch ook ff zegguh : )
7 is gewoon teveel, ik had bij me eerste a70 ook iets van 5 hotpixels gecentreerd op een plek(kun je controleren met een 'zwarte' foto). Viel gewoon teveel op. Heb ik dan ook omgeruild bij de BCC, was ook geen probleem kreeg na uitleg een nieuwe mee. Trouwens bij Mediamarkt zijn ze al lang op de hoogte van dat probleem met die hotpixels, ondanks het feit dat het goed verkoopt.

Het blauwe streepje in het midden, als je door de lens kijkt, is trouwens normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las bij de "fotocursus-website" die ook in de startpost vermeld staat dat, als je de flits te fel vindt, je een diffuser kan maken door er overtrekpapier overheen te doen. (hier) Ik heb het in dit topic wel eens eerder gezien maar kon het niet meer vinden.
Is dit wel goed voor de flitser? Mijn vorige flitser is waarschijnlijk kapot gegaan door te veel en fel flitsen, zag ik later op de foto's. Wordt de flitser zo niet te warm, en kan hij kapot gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Even een vraagje over het aansluiten op de USB-poort. Geeft dit geen problemen als ik 'em op een USB-hub aansluit? Ik dacht ergens in de handleiding gelezen te hebben dat 'ie direct op een USB-poort aangesloten moest zijn, maar die zijn bij mij maar schaars. Iemand ervaringen?
Die USB-hub zit trouwens in m'n LG Flatron 795FT-plus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijn.online schreef op 10 december 2003 @ 22:31:
Even een vraagje over het aansluiten op de USB-poort. Geeft dit geen problemen als ik 'em op een USB-hub aansluit? Ik dacht ergens in de handleiding gelezen te hebben dat 'ie direct op een USB-poort aangesloten moest zijn, maar die zijn bij mij maar schaars. Iemand ervaringen?
Die USB-hub zit trouwens in m'n LG Flatron 795FT-plus...
Ik heb hem ook aan een extra USB poort aangesloten aan de voorkant die ik zelf heb ingebouwd en hij doet het goed onder win98se alleen als eerste usb poort installeren en daarna de andere dingen die je op usb hebt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt groetjes Jos

Verwijderd

Hij doet het ook prima in m'n 1.1 hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de digitale zoom van de A60 met interpolatie of niet? Kan ik dus beter gewoon met max. optiche zoom een foto maken en thuis een uitsnede, of beter ter plekke digitaal zoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 22:56:
Werkt de digitale zoom van de A60 met interpolatie of niet? Kan ik dus beter gewoon met max. optiche zoom een foto maken en thuis een uitsnede, of beter ter plekke digitaal zoomen?
alle digitale zoom werkt dmv. interpolatie. Laat die functie liever voor wat ie is, hij vernaait alleen het plaatje. Later nabewerken levert zeker weten een beter resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Ik weet niet of het al eerder is voorgekomen, maar ik heb wat probleempjes met mijn A60 icm met GP Powerbank batterijen. Ik heb voor sinterklaas een setje van 1800 en 2100 gebruikt, en allebei geven ze ook als ze vers zijn een vreemd probleem. De camera geeft bij het aanzetten aan dat de batterijen leeg zijn, en dan gaat de lens niet eens open. Als ik hem daarna nog een keer aanzet werkt alles wel naar behoren, en kan ik onbeperkt foto's maken en flitsen wat ik wil, dus aan de batterijen ligt het niet. Zou het iets aan de camera zelf kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Nog een vraagje mbt de A60: in diverse A60/A70 topics zie ik panoramafoto's staan die genomen zijn met een A70. Kun je met een A60 ook panoramafoto's nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op 13 december 2003 @ 13:33:
Nog een vraagje mbt de A60: in diverse A60/A70 topics zie ik panoramafoto's staan die genomen zijn met een A70. Kun je met een A60 ook panoramafoto's nemen?
ja, de A60 heeft die optie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Corn schreef op 13 december 2003 @ 02:07:
Ik weet niet of het al eerder is voorgekomen, maar ik heb wat probleempjes met mijn A60 icm met GP Powerbank batterijen. Ik heb voor sinterklaas een setje van 1800 en 2100 gebruikt, en allebei geven ze ook als ze vers zijn een vreemd probleem. De camera geeft bij het aanzetten aan dat de batterijen leeg zijn, en dan gaat de lens niet eens open. Als ik hem daarna nog een keer aanzet werkt alles wel naar behoren, en kan ik onbeperkt foto's maken en flitsen wat ik wil, dus aan de batterijen ligt het niet. Zou het iets aan de camera zelf kunnen zijn?
Ja, dat is een bekend probleem. Je vindt het in elk deel van dit topic terug en ook in de opening staat er steeds een stukje over. Er schijnen redelijk veel mensen last van te hebben (ik heb het trouwens zelf nooit gehad). Niet echt iets om je zorgen over te maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via AV-out naar TV-in mijn A60 als webcam geinstalleerd. Dit werkt perfect, maar er is 1 probleem. Na ongeveer 2 minuten gaat de camera op een soort van power-save stand, en krijg ik een blauw scherm - dit is normaal. Als ik dan even de zoomknop aanraak krijg ik weer beeld. Dit is uiteraard zeer vervelend. Is dit er op een of andere manier softwarematig uit te krijgen? Ik heb in het camera menu al "automatisch uit" op "uit" gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het novembernummer van het Computerblad C't stond een artikel over het digitaliseren van dia's en negatieven met digitale cameras.
Ik ben van plan een Canon A70 te kopen. Weet iemand of dit zonder problemen ook met een A70 gaat.
De bedoeling is dat je een beeldvullende foto van een dia maakt.
Dus het is van belang dat je de dia of het negatief van korte afstand kunt scherpstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op 13 december 2003 @ 13:33:
Ik doe het met de software die er bij zit en werkt heel goed PHOTOSTITCH
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 19:56:
[...]

je moet ze ook nog handmatig aan elkaar plakken toch (heb de functie nooit gebruikt), ook al maak je ze met de cam (de functie op de cam laat voor de helft de vorige foto zien en de andere helft de zoeker)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 10:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 21:12:
[...]

je moet ze ook nog handmatig aan elkaar plakken toch (heb de functie nooit gebruikt), ook al maak je ze met de cam (de functie op de cam laat voor de helft de vorige foto zien en de andere helft de zoeker)?
Je moet natuurlijk met de hand de volgende foto maken, maar de software die bij je cam bijgeleverd is, kan zelf de aanplak punten herkennen, dus oowk zelf de foto's aan elkaar maken.
Levert soms grappige effecten op :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 19:56:
[...]

Je maakt foto's die elkaar overlappen en de software doet de rest een kind kan de was doen. (zorg wel dat ze elkaar overlappen)
ps Ik maak gewone foto's en niet met die optie van de camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panorama foto van drie foto's gemaakt

Foto 1
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/godefrooij/1van3.jpg
Foto 2
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/godefrooij/2van3.jpg
Foto 3
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/godefrooij/3van3.jpg
Panorama Foto van deze drie foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/godefrooij/pana.jpg

Het kon bij deze foto's ook van twee foto's, staan ook op mijn homepage.
HomePage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinds een paar maanden kijk ik elke dag in dit topic, eerst dacht ik van "saai man fotograferen" "net alsof er niks leukers te doen is." Maar toen zag ik dat er steeds mooiere fotos werden geplaatst. En nu heb ik zelf ook veel zin om foto's te maken, het lijkt me een leuke bezigheid (ookal heb ik weinig tijd). Dus nu wil ik zelf een camera aanschaffen en er werd mij gezegt dat ik het beste voor de A60 kon gaan (Prijs, kwaliteit, en omdat die cam dingen kan die ik wil gaan doen). Dus ik denk dat ik voor de A60 ga, nog even een weekje bekijken of fotograferen wel echt zo leuk is, en als ik beslote heb om er een aan te schaffen word het de A60. Hoe denken jullie over de A60? En dan een beetje een onpartijdige mening (onafhankelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik vind het een behoorijk fijn apparaat, toch niet te klein, en kwalitatief behoorlijk hoogwaardig, onlangs nog tot beste 2 MP cam aangewezen door een blad. Erg mooi ding hoor.
Maar het foto's maken valt met weinig tijd erg tegen hoor.
Je moet er echt de tijd voor hebben om naar buiten te gaan.
Na een week of twee en 1500 foto's binnen geschoten te hebben ( :P ) is daar de lol wel vanaf, maar buiten blijft het leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
De camera (A60) blijft me steeds verrassen. Ik had nu op de verjaardag wat foto's geschoten op auto met de flits aan en de resultaten zijn gewoon precies goed.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:39
Ik heb gisteren een Canon PowerShot A60 aangeschaft. Ik ben met m'n vader zo'n beetje langs alle shops in Hoogeveen geweest, en uiteindelijk iets gevonden. We zijn bij een fotowinkel (Anno Bakker, had hem niet), twee computerwinkels (Pet (Eur. 241,-) en Dixons (EUR. 249,95), wilden beiden niets aan de prijs doen. Bij objectief waren ze iets toeschietelijker, maar toch niet echt een scherpe prijs (274,- met 128MB Lexar geheugenkaartje).

Toen gingen we naar Megapool, gewoon recht op de man af gevraagd, wil je ook een scherpe prijs maken voor de camera (249,99; 128mb geheugen (Dane-Elec, 44,99) en een GP Powerbank Smart met 4x 1800mAh (iets van 50 euro) die ik achter de verkoper zag hangen en die ik eigenlijk al wilde hebben. Als ik voor de camera en de kaart zou betalen, kreeg ik de lader erbij. Ik heb meteen 'ja' gezegd. Nu heb ik voor 294,98 een camera, een extra geheugenkaartje en een acculader :). 's Avonds al eens wat foto's gemaakt in huis en me eigenlijk meteen verbaast over wat hij allemaal kan.

Alles is aan te passen, tot aan het opstartschermpje en de geluiden aan toe.

De volgende dag heb ik buiten eens wat foto's gemaakt, het zijn (nog) niet de mooiste, maar gewoon eens wat uitproberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/kerkstraat.jpgKlikbaar (1600x1200; 950kb)

Hij maakt best mooie foto's. Misschien is het appels met peren vergelijken, maar het lijkt een beetje alsof het CCD nét iets detail mist. De haardos van de man lijkt een beetje een grijs geheel, terwijl de Fuji FinePix 2800z van m'n ouders er waarschijnlijk iets meer detail in zou brengen, zodat het iets minder 'wollig' lijkt, iets meer scherpte.

Het lijkt wel een kwaaltje, want eerder in dit topic heeft het met fijn gras, terwijl het windstil was. Hier is echter geen antwoord op gegeven, het kan de wind niet zijn, want het was windstil. Tot slot, het plaatje in dit bericht heeft een sterke jpeg- compressie. Het origineel is gemaakt in 1600x1200 op stand 'superfijn', de kiesschijf stond op 'auto'.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik volgende keer geen flits, dan heb je dat effect van fel oplichtende verkeersborden e.d. niet ;)
Trouwens ook raar dat de ISO waarde niet in de EXIF staat, volgens mij is ie vrij hoog geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 00:16:
Panorama foto van drie foto's gemaakt

Foto 1
[afbeelding]
Foto 2
[afbeelding]
Foto 3
[afbeelding]
Panorama Foto van deze drie foto's
[afbeelding]

Het kon bij deze foto's ook van twee foto's, staan ook op mijn homepage.
HomePage
Leuk, een KLM 747-406M :P
Maare fotograveer je veel vliegtuigen? Of was dit gewoon een eenmalig rondje op schiphol platform?

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karlok[JY-616] schreef op 14 december 2003 @ 22:37:
[...]

Leuk, een KLM 747-406M :P
Maare fotograveer je veel vliegtuigen? Of was dit gewoon een eenmalig rondje op schiphol platform?
Voor mijn werk kom ik af en toe op schiphol en kan ik op het platform kommen, ik dacht ff wat schieten komt niet iedereen!!
Dus ff een paar rolletjes vol geschoten. (grapje kaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 21-08 22:49
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 22:47:
[...]

Voor mijn werk kom ik af en toe op schiphol en kan ik op het platform kommen, ik dacht ff wat schieten komt niet iedereen!!
Dus ff een paar rolletjes vol geschoten. (grapje kaartje)
offtopic:
Aha, maar nooit problemen gehad, bij fotograveren op airside? Aangezien er een film/foto verbod is op airside, dit in verband met brandgevaar. En nog andere stomme regeltjes.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karlok[JY-616] schreef op 14 december 2003 @ 22:55:
[...]

offtopic:
Aha, maar nooit problemen gehad, bij fotograveren op airside? Aangezien er een film/foto verbod is op airside, dit in verband met brandgevaar. En nog andere stomme regeltjes.
Ik zie het verband tussen camera en brand niet helemaal, maar ok :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 16:41:
[...]

Ik zie het verband tussen camera en brand niet helemaal, maar ok :/
Moet je maar eens flitsen met je vinger op de flitser, en dat een paar keer achter elkaar, dan snap je het wel.
Het lijkt wel wat overdreven, maar je kan maar beter voorkomen dan genezen.
(wat een mooie spreuk, zo op het einde van het jaar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flitsen op je vinger... lijkt met slecht voor de flits, kan die misschien te warm worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 08:27:
Flitsen op je vinger... lijkt met slecht voor de flits, kan die misschien te warm worden ?
voordat ie stuk is heb jij je vinger er al afgehaald hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Laatst online: 16:22
Zow lang gelede dat ik hier geweest ben zeg, leuk dat dit topic nog steeds loopt.
Ik ben zelf nog steeds zeer tevreden over mn A60.
Heb alleen de laatste tijd wat minder gefotografeerd, en zit ook wat meer op andere fotoforums.

hier nog ff een paar plaatjes, niet zoveel soeps maarja.

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/post/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/post/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/post/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/post/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mijn vriendin heeft ook een A70, alleen schiet hij de laatste tijd nogal donkere foto's, ik vroeg me af of deze camera ook te resetten valt?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op 16 december 2003 @ 14:06:
Mijn vriendin heeft ook een A70, alleen schiet hij de laatste tijd nogal donkere foto's, ik vroeg me af of deze camera ook te resetten valt?
Op automaat? Volgens mij is er geen reset functie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siluro --> hoe heb je dat laatste plaatje geschoten? die ziet er erg mooi uit!!

En bij de a60 kun je alles terug zetten naar fabrieksinstellingen, ik neem aan bij de a70 dus ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:14:
[...]

Op automaat? Volgens mij is er geen reset functie :/
hoe dan? ik kan het nergens vinden... m'n vriendin heeft het boekje..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:39
Sjaak_Afhaak schreef op 16 december 2003 @ 17:08:
[...]

hoe dan? ik kan het nergens vinden... m'n vriendin heeft het boekje..
Lees nog eens. Real_firefly zegt dat er geen resetfunctie is. Hij vraagt echter of de foto's die zo donker zijn gemaakt met de instellingen (keuzeschakelaar) op auto.

Misschien kun je hem trouwens resetten door de accu's/ alkalinebatterijen en de backupbatterij (te vinden achter het klepje met de aansluitingen) te verwijderen. Dan wordt de boel denk ik wel teruggezet naar fabriekswaarden. Maar ik vraag me af of dat wat uit gaat halen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:42:
Siluro --> hoe heb je dat laatste plaatje geschoten? die ziet er erg mooi uit!!
Dit is de EXIF:

File: - 131_3167.JPG

Make - Canon
Model - Canon PowerShot A60
Orientation - Top left
XResolution - 180
YResolution - 180
ResolutionUnit - Inch
DateTime - 2003:11:26 09:16:43
YCbCrPositioning - Centered
ExifOffset - 196
ExposureTime - 1/125 seconds
FNumber - 3.50
ExifVersion - 220
DateTimeOriginal - 2003:11:26 09:16:43
DateTimeDigitized - 2003:11:26 09:16:43
ComponentsConfiguration - YCbCr
CompressedBitsPerPixel - 5 (bits/pixel)
ShutterSpeedValue - 1/125 seconds
ApertureValue - F 3.51
ExposureBiasValue - 0.00
MaxApertureValue - F 3.51
MeteringMode - Center weighted average
Flash - Not fired, compulsory flash mode
FocalLength - 9.41 mm
UserComment -
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - sRGB
ExifImageWidth - 1600
ExifImageHeight - 1200
InteroperabilityOffset - 1540
FocalPlaneXResolution - 7766.99
FocalPlaneYResolution - 7741.94
FocalPlaneResolutionUnit - Inch
SensingMethod - One-chip color area sensor
FileSource - DSC - Digital still camera
CustomRendered - Normal process
ExposureMode - Auto
WhiteBalance - Auto
DigitalZoomRatio - 1.00 x
SceneCaptureType - Standard

Maker Note (Vendor): -
Macro mode - Normal
Self timer - Off
Quality - Superfine
Flash mode - Not fired
Sequence mode - Single or Timer
Focus mode - Single
Image size - Large
Easy shooting mode - Manual
Digital zoom - None
Contrast - Normal
Saturation - Normal
Sharpness - Normal
ISO Value - 50
Metering mode - Center weighted
Focus type - Auto
AF point selected -
Exposure mode - Program
Focal length - 173 - 519 mm
Flash activity - Not fired
Sequence number - 0
White Balance - Auto
Image Type - IMG:PowerShot A60 JPEG
Firmware Version - Firmware Version 1.00
Image Number - 1313167
Owner Name -

En voorderest staat mijn cam standaard in de P mode, met de ISO op 50 en de AiAf uit. Soms gebruik ik de manual functie voor dit soort dingen, maar nu heb ik gewoon op de lichtste plek van het geheel gefocussed. Dan worden de huizen enz. vanzelf donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenamp
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-04 21:49
Hallo, ik ben nieuw op dit forum.
Heb deel2 gevonden toen ik op zoek was naar "Driveletter onder Windows 2000" op Google.nl Maar in deel2 stond niet veel bruikbaars omdat dat meermet Windows XP te maken had.

Ik heb zelf een A60 en ik gebruik dus Windows 2000. Het goedkope-excuus-voor-een-camera die een vriend van me heeft kan zelfs een driveletter krijgen, waarom krijg ik het niet voor elkaar met mijn A60? 8)7
Iemand een idee om dit toch voor elkaar te krijgen???

Verder zeer tevreden over deze camera :9 Ik ben verslaafd aan het dinkie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier ervaring met de a60 tijdens concerten?
ik maak namelijk regelmatig foto's tijdens concerten, en ik moet zeggen dat sommige foto's er gewoon heel erg goed uitzien, maar ik heb ook een hoop foto's die gewoon mislukken, en die er dus gewoon niet uitzien.

Dus iemand ervaring hiermee? En op welke stand kan ik het beste foto's maken tijdens zo'n concert? ( denk aan licht en beweging op t podium... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58
Zo ik ben vandaag ook trotse eigenaar van een Canon A60

Hier gelijk even wat pic's
Zo hier even 2 Macro shots

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/dec03/100_0004.JPG
Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/dec03/100_0003.JPG

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om een statief te gaan kopen voor m'n A70. Nou ben ik niet zo thuis in statieven-markt dus wat advies zou welkom zijn. Mijn vraag is dus: wat voor statieven hebben de mensen hier, en zijn jullie er tevreden over?

M'n budget is niet enorm groot (max 40-50 euro) dus adviezen voor een statief van 150 euro zijn niet echt nuttig :) Verder ben ik niet op zoek naar zo'n ministatief, maar naar een statief die in uitgeklapte stand ongeveer 1,5 mtr hoog is.

Bij de kijkshop :| zag ik een statief voor 20 euro, maar ik heb zo mijn twijfels over de kwaliteit van dat dingetje. Verder is hij wel wat aan de lage kant (1,3 mtr). Zijn er mensen die dat statief hebben en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 22:31:
Bij de kijkshop :| zag ik een statief voor 20 euro, maar ik heb zo mijn twijfels over de kwaliteit van dat dingetje. Verder is hij wel wat aan de lage kant (1,3 mtr). Zijn er mensen die dat statief hebben en wat zijn de ervaringen?
Statiefje van de kijkshop, net zaterdag gehaald toevallig omdat het oude statief van mn pa het begeven had.
Hij is nog heel iig. :P , maar of ie nu goed of slecht is kan ik moeilijk direct zeggen.
Voelt wel redelijk aan en voor die 20 euri is het voor mij een prima ding.
D'r zit ook een tas bij enzo, dus da's wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 11:38:

Dus iemand ervaring hiermee? En op welke stand kan ik het beste foto's maken tijdens zo'n concert? ( denk aan licht en beweging op t podium... )
http://pnavy.com/Bart/WWR2003/132_3249_filtered_finalklein

Hier staat een foto van mij gemaakt tijdens de winter wonder rock dit jaar.
Gewoon in de P mode schieten, flits uitzetten, ISO opschroeven naar 400 en de ruis er later uithalen met neatimage.

Dit werkt voor mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ook dat statief van de kijkshop... voor 19.99 euro... En is wel een mooi ding... lekker ligt (van aluminium) en toch nog aardig hoog 1,34cm... ingeklapt is ie handig mee te nemen in de draagzak die je erbij krijgt... :D

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Siluro schreef op 17 december 2003 @ 22:44:
[...]

http://pnavy.com/Bart/WWR2003/132_3249_filtered_finalklein

Hier staat een foto van mij gemaakt tijdens de winter wonder rock dit jaar.
Gewoon in de P mode schieten, flits uitzetten, ISO opschroeven naar 400 en de ruis er later uithalen met neatimage.

Dit werkt voor mij het beste.
Maar dan krijg je zowiezo toch een langere sluitertijd, wat resulteert in wazige foto's (zoals de jouwe dus)

Neatimage mag dan wel soms goed werken, wonderen kan het nog altijd niet verrichten. Dus op ISO 400 schieten lijkt me toch niet ideaal.
Zal er binnenkort ook eens mee experimenteren, want het moet goed werken wanneer ik naar Kraftwerk ga! ;)

Verwijderd

bedankt voor de reacties op de concert foto's.
De foto ziet er inderdaad wel wat wazig uit....... ik schiet de foto's altijd op de modus voor bewegende beelden, flits uit.

En er zitten dan echt HELE mooie foto's tussen, maar er mislukken er ook veel ( meestal krijg je van die dubbele beelden zeg maar ,of gewoon onscherp ).

Gister weer naar een concert geweest, Kane in de Heineken Music Hall, en de beste foto's heb ik op m'n site gezet, in kleiner formaat uiteraard.
Als je ze wilt zien, kijk dan ff hier :

http://www.cyberkane.nl/images/hmh17dec/index.html
of hier :
http://www.cyberkane.nl/images/hmh17dec/index1.html

ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

• Siluro
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 16:52:
bedankt voor de reacties op de concert foto's.
De foto ziet er inderdaad wel wat wazig uit....... ik schiet de foto's altijd op de modus voor bewegende beelden, flits uit.
Kiff schreef op 18 december 2003 @ 10:57:
[...]
Neatimage mag dan wel soms goed werken, wonderen kan het nog altijd niet verrichten. Dus op ISO 400 schieten lijkt me toch niet ideaal.
Mja als je dus in de bewegende beelden modus schiet staat de iso op auto.
Je kan dus verwachten dat de cam hem automatisch naar 400 zet als er weinig licht is.
Ik gebruik die modussen zoals bewegende beelden niet zoveel, maar misschien moet ik dat toch meer gaan doen (bij concerten iig).
Standaard staat mn cam iig in de P mode iso op 50 en AiAf uit, dat werkt voor mij meestal het fijnst.

Verwijderd

Sinds gister ook in het bezit van de powershot A60!

Erg leuk apparaat, maar ik keek net door de optische zoeker en ik kwam erachter dat er een wit streepje zit iets onder het midden van de zoeker. Ik heb het alleen als ik de camera aanzet, als ik 'm uitdoe gaat dat witte streepje ook weer weg. Misschien is dit wel normaal maar ik vond het vreemd want ik kan me niet herinneren dat dit gister ook al zo was. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Weet iemand overigens een leuke site voor de beginnende fotograaf?

• Siluro
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 19:14:
Sinds gister ook in het bezit van de powershot A60!

Erg leuk apparaat, maar ik keek net door de optische zoeker en ik kwam erachter dat er een wit streepje zit iets onder het midden van de zoeker. Ik heb het alleen als ik de camera aanzet, als ik 'm uitdoe gaat dat witte streepje ook weer weg. Misschien is dit wel normaal maar ik vond het vreemd want ik kan me niet herinneren dat dit gister ook al zo was. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Weet iemand overigens een leuke site voor de beginnende fotograaf?
Streepje onder optische zoeker, die ga je toch erg weinig gebruiken (denk ik).

Een goede site? kweenie of ik reclame mag maken, maar ik zit al heel wat maandjes op www.dutchphotozone.com en heb er al veel geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ga ik 'm niet zoveel gebruiken, maar als ik een camera koop voor € 250,- verwacht ik wel dat die gewoon goed werkt! Misschien ga ik toch maar terug. Ik ben er al achter waar t aan ligt en dat is aan m'n lcd schermpje. Als ik die uitzet is het streepje ook verdwenen, ook als ik inzoom verdwijnt t streepje. Ik baal hier gewoon van. Zijn er niet meer mensen die hier last van hebben?

PS. Bedankt voor die link naar de site, ga er eens even op neuzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Nee, ik zie echt met geen mogelijkheid licht van m'n lcd door de zoeker bij m'n A70. Ben dan ook wel benieuwd wie het nog meer ziet. Misschien dezelfde mensen als die stofjes achter hun lcd hebben zitten?

Edit:
Ik bedoelde dus dat er blijkbaar een lek zit en daar kunnen die stofjes dan waarschijnlijk ook door. Dus ik vraag me af of de mensen die stofjes hebben ook dat streepje zien. Zou een mooie waarschuwing kunnen zijn voor mensen om op te letten als ze een camera aanschaffen.

[ Voor 43% gewijzigd door Tycoontje op 19-12-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bij mij geen stofje denk ik. Het is gewoon een rechthoekig wit blokje. Het lijkt er wel op dat er een 'lek' in mijn zoeker zit waardoor het licht van het lcd-display in de zoeker valt. Heel irritant. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om hem terug te brengen want dit was het laatste model (op het showroom-model na) die ze hadden en ze kregen 'm ook niet meer binnen.... Misschien toch maar terugbrengen en ergens aan een A70 zien te komen! (zijn ook schaars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het ook bij m'n vorige. Geen idee hoe het kwam maargoed je gebruikt de zoeker toch nooit, alleen op grote afstand van een voorwerp komt de zoeker een beetje in de buurt.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.