Vrijdagmiddag een demomodel van de MJ Acoustics Pro 50 maar opgehaald bij Rik Stoet. Snel mee naar huis (zo snel als kan om 17:00 van Den Haag naar Zeist

). Omdat ik twee versterkers gebruik, was ik even tijd kwijt met het installeren: low level coax kabel naar de sub pre-out van de AV amp, en high level kabel naar de speakerterminals van de stereo amp (die de fronts aanstuurt).
Hoewel ik niet voldoende tijd had (ding moest de volgende ochtend weer terug) om alles goed door te krijgen, was het resultaat overwegend positief; bij film voegt een sub toch echt wel wat toe, met name als je dan hetzelfde stukje beluistert zonder sub (teststukjes: Intro van LOTR: FOTR, intro The Fifth Element, opening Saving Private Ryan, eerste battle scene in Gladiator). Bij muziek lag het wat moeilijker; de high level ingang wordt dan gebruikt, en deze kan maar een heel klein stukje open gedraaid worden voordat het geluid 'boomy' wordt. Ik had constant de neiging de level control bij te stellen afhankelijk van de passage. Wanneer het goed staat voegt het toch wel wat toe, zelfs op mijn fronts die toch tot 30-35Hz doorgaan.
Er blijven wat vraagtekens over; waarschijnlijk toch een dB meter nodig om de afstelling goed te krijgen (waar kan ik die cheap krijgen?), de high level afstelling is moeilijk, de phase instelling leek weinig tot geen effect te hebben of ik hem nou op 0 of 180 graden zette (op 90 laten staan). Ik heb ook nog niet gespeeld met de plaatsing.
Toch maar de knoop doorgehakt en hem genomen; Rik Stoet had hem toevallig op voorraad, dus ik kon het demomodel inleveren en een nieuwe meenemen. Ze geven standaard 10% korting die je aan kabels mag besteden, dus voor iets meer dan €500 had ik een sub, 3 meter low level subkabel, en 5 meter high level kabel. Goede service en scherpe prijzen bij Rik Stoet, enige nadeel is de bereikbaarheid
These are my principles. If you don't like them, I have others.