[Subs] Luistermiddagje gehouden, ervaringen en advies nodig.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 22:10

Boekster

Naimoholic

Ben er een aantal keer geweest (is al weer even geleden) en heb er toen niet op gelet. Zal ik volgende keer eens doen als ik er ben :) . Waar woon je precies in Delft?

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ok na een half avondje luisteren (en nog een half uurtje in de ochtend) zijn dit mijn ervaringen.

Ik heb de Strata met zowel de Neutrik als de pre-out hangen. Na een uurtje ge-experimenteerd te hebben met de settings heb ik de crossover op 56hz staan. In principe wordt de sub nu alleen aangesproken via de neutrikconnector (die op de fronts aangesloten zit). Dit omdat als ik de subwoofer in de menu's van mijn versterker op aan zet, de fronts geen volledig spectrum meer krijgen. Zo klinkt het een stuk beter, en hij overstemt absoluut niet mijn 2 boxen. (Hoewel ik dankzij ruimtegebruik 40 cm naast mn sub zit)
Wanneer ik films ga kijken dan enable ik de de sub wel in de menu's. Omdat ik dan de lo-level regelaar kan gebruiken hoef ik de muzieksettings niet te veranderen, en kan de sub heerlijk meeknallen met de films :)
Ik laat de bas-regelaar voor de fronts (en dus met neutrik) wel wat over de neutrale stand staan, zodat de fronts ook zeker nog wat bas leveren. Ik vind het zo het mooiste volste geluid uitkomen, hoewel het waarschijnlijk niet audiofiel verantwoord is. Maar zo vind ik de sub zichzelf het mooiste in het geluidsbeeld integreren, misschien komt dit ook door het ruimtegebrek :)

Zelfs met films is de sub, hoewel hij daar niet voor bedoeld is, werkelijk een monster. Met Star Wars I in de race trekt hij de Bose sub van ons (zelfde prijsklasse, wel HT) er met gemak uit. Ongelofelijk wat een power, dit had ik zelf niet verwacht moet ik zeggen aangezien de sub met name voor muziek is bedoeld

Kortom ik ben er erg tevreden mee en ik vermaak me dan ook prima ermee. Het is alleen wachten op de grote kamer :)
Pagina: 1 2 Laatste