[Subs] Luistermiddagje gehouden, ervaringen en advies nodig.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.838 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben dan eindelijk serieus voor subwoofers aan het shoppen, zie ook
Muziekale subwoofer....
van anderhalf jaar terug. Destijds had ik het geld even nodig voor iets anders, maar ik ben nu weer verder aan het rondneuzen.

*disclaimer: alles wat hier staat is een persoonlijke mening. Als je zelf een sub hebt die hier staat en je bent er blij mee, voel je dan niet aangevallen!*
:)

Mijn set thuis:
Onkyo TX-DS595
5*KEF Q1 (biwired)

Getest met:
Denon 6kanaals amp (weet typenummer niet)
2* KEF Q1
onderstaande subs

Ik heb vandaag ruim 3,5 uur bij de hobo gezeten (vonden ze vast leuk) met een partij goede muziek en films. Ik heb daar even gesnoven aan de volgende subs:

-REL Quake II
-REL Q150
-KEF PSW 2000
(KEF PSW 2500)

Getest met de volgende muziek:
-Dire Straits
-Pearl Harbor soundtrack
-All Saints, oude cd
-Diana Krall
-The Corrs

En de volgende films:
-Star Wars I
-Star Wars II
-The Gladiator (DTS)
-U571 (DTS)

Ik moet er vooraf bij zeggen dat mijn focus ligt op muziek, dat de sub in films ook wat extra punch toevoegt is zeker erg mooi meegenomen maar niet supernoodzakelijk.

We beginnen met de REL Quake II. Mijn achterneef heeft deze staan i.c.m. een stel Dahli suites (of hoe je het ook mag schrijven) en hij was er zeer lovend over. De REL Q150 stond op het lijstje omdat een kennis van me deze had staan en er ook erg tevreden mee was. De KEF kwam er per ongeluk tussendoor, toen hij me in een hoekje van de zaak opviel.
De Quake II is een aardige sub, maar ik was er niet helemaal enthousiast over. Het downfiring principe zorgt wel voor een betere verdeling van het geluid dan de Q150 naar mijn mening, maar ik miste wat body. Er komt zeker genoeg geluid uit, maar er mist wat aan waardoor ik er niet helemaal kapot van was. Toch was hij zeker met films erg goed, maar met muziek was het nét niet je van het

Daarna was het tijd voor de REL Q150, ik had hoge verwachtingen van deze sub door de ervaringen van mijn kennis. Hij ziet er ook net wat degelijker uit dan de Quake. Hij beviel me redelijk, alhoewel ik hem ietwat vond bonken. Ik heb een tijd met de settings zitten spelen (net zoals op alle subs), maar ik kreeg hem niet helemaal in de muziek zeg maar. Hij heeft zeker een stuk meer power dan de Quake en biedt een voller geluid, maar de spreiding vond ik wat minder dan bij de Quake. Toch was hij met name met films errug goed, maar hij begon wel te clippen op wat agressievere bassen wanneer je hem flink open draaide. Monotome bassen op hetzelfde niveau en die zonodig nog lager waren, had hij minder moeite mee en klonk hij errug goed. Maar zoals gezegd, mijn focus ligt op muziek :)

Ik was al ruim 2 uur bezig met de REL'tjes toen mijn oog viel op een sub die in een hoekje stond. Zonder naar het merk te kijken opgepakt en aangesloten. Het geluid was met name bij muziek errug goed, hij had wat minder power dan de Q150 maar het geluid werd erg goed verspreid en mooi geïntegreerd in het geluid van de frontspeakers. Na 5 minuten geluisterd te hebben, toch maar eens de sub onderzoeken voor een logo: KEF, kwam me erg bekend voor, zelfde merk als mijn eigen speakers (waarmee ik uiteraard heb zitten testen). Ik heb geluisterd naar de PWS-2000, maar de verkoper vertelde me dat die er binnenkort uitging en dat hij me de PWS-2500 voor hetzelfde geld kon bieden. Specs zien er ietsjes krachtiger uit, en hij kan in de kleur van mijn boxen worden geleverd, ook een voordeel :) Met films had de sub ook geen moeite, alhoewel hij wat minder laag ging dan de REL. Maar hij begon minder snel te vervormen, en klonk ietwat zuiverder.

Na 3,5 luisteren valt voorlopig de keuze op de KEF, niet zozeer omdat het hetzelfde merk is, maar omdat hij een stukje muzikaler was dan de REL's. Geluid werd net wat mooier verspreid en hij klonk met name met klassieke muziek erg goed. Morgen ga ik nog eens naar de hobo om te kijken wat ze nog meer hebben staan en om de REL Q150 nog echt eens goed aan de tand te voelen (misschien dat ik wat aan de settings kan verbeteren). Deze week ga ik ook nog eens naar een zaakje in Nijmegen waar ze de 2500 zouden moeten hebben.

Wat betreft het advies, wie weet er nog een aantal leuke subs in de prijsklasse van 600-700 euro. Iets duurder mag maar liever niet. De subs in het oude topic waren redelijk onbekend en amper te beluisteren hier in de buurt. Misschien dat er inmiddels wat andere leuke subs bij zijn gekomen. Let wel: het moeten subs zijn die met name bij muziek goed presteren.

Volgende vraag: heeft iemand ervaring met de beide KEF's? De 2000 en de 2500, zo ja hoe klonken ze naar jouw mening?

Laat de discussie over de subs maar losbarsten ;)

edit: url's van de subs toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 18-09-2003 19:44 ]

Anoniem: 62484

Haha voor 700 euro maak je een sub (of een stereo set subs) die de Q200 en de kef PSW 3000 laat verbleken. Maar dit terzijde, je zou eens kunnen luisteren naar Velodyne of M&K die maken ook serieuse subs.

• neographikal
  • Niet online
Voor zelfbouw mis ik de expertise gewoonweg, ik ben best handig met hout e.d. maar dan nog. Ik betwijfel of het me zou lukken om een sub te bouwen die een commerciele sub eruit gaat trekken :)

Het gaat me ook niet alleen om bruut vermogen, maar meer om kwaliteit :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Voor 700,- kan je echt wel wat moois bouwen! Je kan daar ook heel goed twee hele goede subs van bouwen, is qua inroom response ook beter.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 23:10

JT

VETAK y0

Expertise ? Mwah, proggie installen, woofer parameters invoeren, beetje experimenteren met literinhoud en tuningfrequentie (mits open systeem) en als je dan een curve hebt die jij wilt, dan weet je hoeveel liter hij moet zijn. Dan wandel je hier ff de DIY topics door en dan weet je zo hoe je je eigen sub moet maken :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Anoniem: 50944

Ik begrijp dat het best imponeerd, die subwoofers. Maar zo moeilijk is het niet hoor. Als je het bij 1 subwoofer houd heb je in ieder geval genoeg budget voor een erg goede DIY sub. Welke de exemplaren die jij hebt gehoord in mijn ogen eruit spelen.

Je moet je alleen wel bedenken dat je de afwerking van die subwoofers niet gaat halen, er tijd in gaat zitten en je niet vooraf weet hoe hij precies gaat klinken. Dat laatste is trouwens op te vangen door een bij Speakerenco te gaan luisteren.

Dat is misschien wel een goede manier om niet teveel risico's te lopen. Je beluisterd de kant en klare subwoofers die nog op je lijstje staan en daarnaast ook een aantal zelfbouw modellen. Je hoeft daarnaast echt niet bang te zijn dat het je niet gaat lukken. Subwoofers bouwen is echt een piece-of-cake. :)

De peerless XLS serie is misschien wel wat voor jou. (die van tbusquet ja ;) )

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Is dit niets voor je? ... Ik heb ondertussen het plezier gehad om een SvS ( de grotere broer wel ) te mogen horen en die klonk echt fan-tas-tisch ... Als ik niet in zo een verdomde kleine ruimte zat had ik me de kleine broer al gekocht....

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je niet zelf wil bouwen is het misschien wel verstandig om te vragen of je enkele modellen thuis een paar dagen mag testen. Dan kun je lekker rustig bekijken wat je wil hebben.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat testen doe ik in ieder geval, ik ga vanochtend nog ff luisteren hier in Arnhem. Zaterdag misschien even naar Nijmegen rijden en daar een grote zaak binnenstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 15:39

Skef

Ik scheer.me

neographikal, ik zou toch ook eens naar Haarlem rijden en eens een middagje gaan luisteren bij Speaker & Co. Eventueel neem je je eigen speakers zelfs mee, dan weet je meteen hoe het klinkt...

Zelfbouwen van een sub is echt niet moeilijk, zeker niet als je het houtpakket ook bij S&C haalt. Dan is het bijna een kwestie van in elkaar lijmen en spelen...

En geloof me: zelfbouw geeft echt veel voldoening!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 11:46
Een zelfbouw sub zal ongetwijfeld fantastisch klinken. Ik heb jaren geleden echter gekozen om alles van Kef te kopen. 4 maal Q 90, center model 200c en als sub:
http://www.kef.com/history/1990_2/model_30B.htm

Ten eerste vanwege het prachtige geluid en daarnaast omdat ik 1 klankbeeld wilde hebben (hier zal wel het nodige commentaar op te geven zijn, maar het kopen van speakers is subjectief. Het gaat erom wat JIJ het beste vindt klinken).... Heb er nooit spijt van gehad: ik zou voor de Kef gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Subjes maken niet moeilijk wordt hier gezegd en dat wil ik wel geloven, maar slechts ten dele. De subs die hier vaak worden gemaakt zijn doorgaans LFE's. En ze doen het ook wel aardig met muziek wordt er dan altijd bij verteld. Wil je echter een sub die laag gaat, maar ook zeer 'schoon' en snel is en dus zeer geschikt is voor muziek dan wordt het verhaal volgens mij al lastiger. Maar u mag mij corrigeren als ik mij vergis.

Kijk ook eens naar MJ Acoustics....een merk dat erg veel waardering verkrijgt de laatste tijd en vaak de confrontatie met R.E.L. wint.

Deze kost 700 euro: http://mjacoustics.co.uk/...10.02/products/ref100.htm
En deze 500: http://mjacoustics.co.uk/....10.02/products/pro50.htm
Kijk ook eens op hun site naar 'reviews' en 'testimonials' (ervaringen van gebruikers).

Twee reviews van hifi.nl:

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1594
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1427

Website importeur: http://www.music-matters.org/

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 19-09-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Leuk topic, ik heb tot vrij recent altijd aangehouden dat ik geen sub nodig heb omdat mijn fronts vrij laag gaan op papier (35-40Hz), maar ik denk er nu toch over, ook gezien de aanbiedingen voor RELs die je tegenwoordig veel ziet.

Verrassend dat je de RELs zo zwak vond, ik had begrepen dat dat juist hele goede subs waren met zowel muziek als film.

Is het trouwens zo dat een sub erg hoorbaar is voor de buren? Ik woon in een flat, dus ik moet wat rekening houden met de buren. Natuurlijk zoek ik wat extra laag, maar keihard gebonk is dus niet gewenst. Overigens heb ik betonnen vloeren met vloerbedekking.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Keihard gebonk heb je natuurlijk zelf in de hand met de gain enzo en de plaatsing. Als je een sub hebt met de woofer aan de onderkant zou ik hem persoonlijk ergens op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
Ik heb de B&W ASW600 S3 beluisterd met 2 films en ik was zeer onder de indruk. Hij kost tussen de 500 en 600 euro. Deze stond op een Denon AVR1803 aangesloten. Waarschijnlijk ga ik deze zo rond de kerst aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
Skef schreef op 19 September 2003 @ 10:25:
neographikal, ik zou toch ook eens naar Haarlem rijden en eens een middagje gaan luisteren bij Speaker & Co. Eventueel neem je je eigen speakers zelfs mee, dan weet je meteen hoe het klinkt...

Zelfbouwen van een sub is echt niet moeilijk, zeker niet als je het houtpakket ook bij S&C haalt. Dan is het bijna een kwestie van in elkaar lijmen en spelen...

En geloof me: zelfbouw geeft echt veel voldoening!
En als je dan toch naar haarlem gaat, ga dan meteen effe bij de Piedpiper naar binnen....da's pas serieus speaker-werk... Mn broer heeft 2 speakers ervan.... geniaal gewoon.. De subs zullen ongetwijfeld ook puur genieten zijn denk ik (heb de subs nog niet gehoord overigens :X )

[ Voor 6% gewijzigd door kroegtijger op 19-09-2003 16:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

[quote]zimbab schreef op 19 september 2003 @ 15:51:
Subjes maken niet moeilijk wordt hier gezegd en dat wil ik wel geloven, maar slechts ten dele. De subs die hier vaak worden gemaakt zijn doorgaans LFE's. En ze doen het ook wel aardig met muziek wordt er dan altijd bij verteld. Wil je echter een sub die laag gaat, maar ook zeer 'schoon' en snel is en dus zeer geschikt is voor muziek dan wordt het verhaal volgens mij al lastiger. Maar u mag mij corrigeren als ik mij vergis.

Kijk ook eens naar MJ Acoustics

De meestje subwooferversterkers (hypex (m.u.v. de 130), RCM accoustics, thommessen, parts express etc.) hebben zowel high level ingangen als low level ingangen.

De subs die ik gemaakt heb drijf ik bij voorkeur niet over de LFE ingang maar direct parallel aan de luidsprekerkabels van mijn frontluidsprekers. Alleen bij films of muziek DVD-video zou ik het lfe kanaal gebruiken.

Omdat het hebben van een subwoofer op dit moment nog redelijk hype is betaal je over het algemeen nog te veel voor wat je krijgt.

Ook een muzikale sub maken is niet moeilijker, alhoewel het wel iets nauwkeuriger luistert als een HT subje. De selectie van de componenten is bij een muzikaal subje wat belangrijker.

De MJ aucustics subs zijn inderdaad erg goed, maar ook veel geld voor wat je krijgt. Dat kun je met zelfbouw (logisch eigenlijk) gemakkelijk evenaren of verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Ik ga nou niet kutte en opscheppe...
MAAR stel (stel he) als je echt door hebt gespaard.
Kan je gaan voor voor een REL Stentor III gaan. Kost wat maar heb je ook wat... We hebben hem thuis staan. We hadden (nouja we me pa meer...) het geluk dat het showroom model was in de laatste luisterkamer van Eringa in groningen. Anders had me pa het nooit gekocht.
We hebben een Denon 7.1 versterker aanhangen en moet zeggen dat het strak laag gaat heeeeel laag. Met muziek in klassiek stukken zoals Carmen en Tronta waar trommel geroffel in voorkomt zijn echt mooi strak weergegeven. Het is gewoon voor mij DE sub. ook voor films... maar het kost wat... helaas :(........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 22:10

Boekster

Naimoholic

Een Stentor III is ook wel iets buiten budget, die kost ruim 3000E! . Beetje een wazige vergelijking die je daar geeft. Kaart dan eerst een Storm III aan ofzo, en zelfs die is al het dubbele.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zory :P...
das waar storm is ook wel iets
Maar wat ik niet snap is dat de Quake II hoorde vervormen.. Je kan toch dat ding de fines de volume en de pijp mee open en dicht in stelle... is ook belangrijk in wat voor ruimte die hij staat he... op parket en tapijt.... maar goed... zory voor mij benale vergelijking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 30670 schreef op 19 September 2003 @ 17:32:
Ik ga nou niet kutte en opscheppe...
MAAR stel (stel he) als je echt door hebt gespaard.
Kan je gaan voor voor een REL Stentor III gaan. Kost wat maar heb je ook wat... We hebben hem thuis staan. We hadden (nouja we me pa meer...) het geluk dat het showroom model was in de laatste luisterkamer van Eringa in groningen. Anders had me pa het nooit gekocht.
We hebben een Denon 7.1 versterker aanhangen en moet zeggen dat het strak laag gaat heeeeel laag. Met muziek in klassiek stukken zoals Carmen en Tronta waar trommel geroffel in voorkomt zijn echt mooi strak weergegeven. Het is gewoon voor mij DE sub. ook voor films... maar het kost wat... helaas :(........
Ja, maar als je ff doorspaart kan je wel voor alles gaan. Dat ligt ver buiten zijn budget neem ik aan en je moet ook wel een ruime kamer hebben. Zo'n ding is ook niet bepaald klein en zal dus altijd opvallend zijn. Ik zou trouwens dan waarschijnlijk nog eerder voor een Revel Performa B15 gaan of een Martin Logan Descent. Maar het is hier totaal niet aan de orde. Het is net zoiets als zeggen "als je ff doorspaart kan je een Porsche 911 Turbo kopen" als iemand een Golfje wilt kopen.
Boekster schreef op 19 september 2003 @ 17:37:
Een Stentor III is ook wel iets buiten budget, die kost ruim 3000E! .
Stentor III is 4.500 euro.

[ Voor 56% gewijzigd door zimbab op 19-09-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670 schreef op 19 September 2003 @ 17:42:
zory :P...
das waar storm is ook wel iets
Maar wat ik niet snap is dat de Quake II hoorde vervormen.. Je kan toch dat ding de fines de volume en de pijp mee open en dicht in stelle... is ook belangrijk in wat voor ruimte die hij staat he... op parket en tapijt.... maar goed... zory voor mij benale vergelijking :P
.
zeg toch al zory.... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

* zimbab schrijft tikt niet altijd even snel*

Moet soms nadenken.....(en prijzen opzoeken). ;)

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 19-09-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

zimbab schreef op 19 september 2003 @ 17:49:
* zimbab schrijft tikt niet altijd even snel*

Moet soms nadenken.....(en prijzen opzoeken). ;)
Ik had em ook opgezocht, dus vandaar de 3000E+. Maar ik zag bij Stassen al 4000E+ staan. Zal wel ongeveer kloppen :) . Is in ieder geval te veel voor de TS!

MJ's staan erg goed aangeschreven de laatste tijd. Zou het zeker overwegen!

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Als je meer audiofiele sub wilt die (bijna) niet kan mislukken zou je een gesloten systeem kunnen maken. Je moet dan wel een geschikte speaker kiezen, maar verder kan er weinig mis gaan (mits je een stevige kast bouwt).
Gesloten kasten geven minder output en zullen minder snel bonken. De kast is meestal wel wat groter.

Voor de Peerless zijn ook wel wat gesloten ontwerpjes te vinden, onder andere van Siegfried Linkwitz (is wel gecorrigeerd) en Joe Rasmussen

Op de Amerikaans merken vind he ook nog wel een paar hele vette typjes die speciaal zijn ontworpen voor een gesloten systeem, bv Adire. Ikzelf heb eindelijk een setje 12" Lambda's binnen. Gaat in een 120 liter kast (f3 27 Hz zonder kamerboost)

Een aantal info links
http://www.diysubwoofers.org/
http://ldsg.snippets.org/index.php3

[ Voor 16% gewijzigd door Duck-Twacy op 19-09-2003 22:03 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb vandaag weer flink zitten spelen met de REL Q150 en de KEF PWS 2000. Ik kan met een beetje mazzel de 2500 zaterdag of in de loop van de week beluisteren, dat is de sub die ik zou krijgen. Hij zou net wat meer power moeten hebben dan de 2000.

De Q150 is werkelijk geweldig met films, maar met muziek mis ik er gewoon echt wat aan. Ik zal die MJ Acoustics er ook eens naast zetten, enige probleem is dat niet veel zaken KEF verkopen (ik heb Q1's thuis staan) en het dus soms wat moeilijk beluisteren is.

Van de week gaan we maar eens naar Apeldoorn en Nijmegen om daar te gaan kijken wat er onder de horizon is :)

Leuk dat het topic een discussie opwerpt :)

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 13:06

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

neographikal schreef op 19 September 2003 @ 22:53:
...
De Q150 is werkelijk geweldig met films, maar met muziek mis ik er gewoon echt wat aan. Ik zal die MJ Acoustics er ook eens naast zetten, enige probleem is dat niet veel zaken KEF verkopen (ik heb Q1's thuis staan) en het dus soms wat moeilijk beluisteren is.

Van de week gaan we maar eens naar Apeldoorn en Nijmegen om daar te gaan kijken wat er onder de horizon is :)

Leuk dat het topic een discussie opwerpt :)
Als het niet te ver weg voor je is kun je eens in Roermond bij Poulissen gaan luisteren. Daar hebben ze een HT setup met ondermeer Kef Q1's en een berg subs staan.

Anoniem: 4390

De enige zaken in Nijmegen die een beetje boeiend zijn, zijn Mein Hifi en Hifi Centre Video, alhoewel ze beiden niet uitblinken in het aantal subs. Heb zelf bij de laatste een Mordaunt short sub gekocht, maar dat was met een wat lager budget.

• marz01
  • Laatst online: 27-06 10:48
ik heb de b&W650 staat op de link voor 629 te koop ,
persoonlijk ben ik niet erg onder de indruk geraakt van de kef 2000 in combinatie met de eitjes van kef , maar als je een kleine ruimte hebt zal het vast beter klinken
http://fightingfury.gamep...7f810e5877cf0db0f0091bb5b

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Duck-Twacy schreef op 19 September 2003 @ 22:00:
Als je meer audiofiele sub wilt die (bijna) niet kan mislukken zou je een gesloten systeem kunnen maken. Je moet dan wel een geschikte speaker kiezen, maar verder kan er weinig mis gaan (mits je een stevige kast bouwt).
Gesloten kasten geven minder output en zullen minder snel bonken. De kast is meestal wel wat groter.
Inderdaad....gesloten is 'the way to go' als je een audiofiele sub wilt, maar het is in dat geval moeilijker om hem echt laag te laten gaan. D.w.z. als je niet zo'n enorme unit in je kamer wilt. Maar er zijn wel fabrikanten van zowel subs als speakers die met relatief bescheiden afmetingen een sub of speaker kunnen maken die wel erg laag gaan en dat is volgens mij nu net het moeilijkere deel van het ontwerpen van zo'n sub (of speaker). Maar dat kan ik ook verkeerd zien.......

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik vraag me dan af als je voor een redelijk bedrag een audiofiele sub wil hebben en je al fronts hebt die vrij laag gaan of er dan nog toegevoegde waarde is aan een relatief goedkope sub die dan niet veel lager gaat dan je fronts...

Zelf denk ik over de MJ Pro 50, veel goede reviews over gelezen...

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik heb precies hetzelfde, maar ik lees vaak van mensen die speakers hebben die wel laag gaan en toch een meerwaarde beleven aan de sub. Voordeeltje is natuurlijk ook dat je een sub makkelijker op een andere plek kan zetten waardoor je flexibel met je laag om kan gaan. Dus als je bijvoorbeeld door de plaatsing van je speakers weinig laag hebt op je luisterplek dan kan je een sub zo plaatsen dat je het wel hebt (of in ieder geval beter). Maaruh.....aangezien het voor tweekanaals mensen alijd nog een heikel punt is zal een goede winkel je de mogelijkheid bieden om het thuis eens uit te proberen.

• neographikal
  • Niet online
zimbab schreef op 20 September 2003 @ 12:29:
Ik heb precies hetzelfde, maar ik lees vaak van mensen die speakers hebben die wel laag gaan en toch een meerwaarde beleven aan de sub. Voordeeltje is natuurlijk ook dat je een sub makkelijker op een andere plek kan zetten waardoor je flexibel met je laag om kan gaan. Dus als je bijvoorbeeld door de plaatsing van je speakers weinig laag hebt op je luisterplek dan kan je een sub zo plaatsen dat je het wel hebt (of in ieder geval beter). Maaruh.....aangezien het voor tweekanaals mensen alijd nog een heikel punt is zal een goede winkel je de mogelijkheid bieden om het thuis eens uit te proberen.
Een sub heeft ook over het algemeen wat meer vermogen omdat hij zich alleen op het laag hoeft te concentreren. Je speakers zullen waarschijnlijk wat minder ver gaan, en minder laag :)

Maar in Apeldoorn zitten ook een aantal zaken die KEF leveren, en vast ook nog andere merken. Ik ga het daar denk ik maar eens proberen. :)

Anoniem: 86389

Ik heb sinds kort een Kef PSW 1000 die me zeer goed bevalt , dit is een subje van 100 watt , denk nou niet gelijk dat dit niks voorsteld want er komt een aardige puist herrie uit (ik stond met open mond in de winkel toen ik dit hoorde :X ) in muziek klinkt hij zeer mooi , geen overdreven gebonk , en in film klinkt dit zeeer goed :7. de prijs is wel wat lager als wat je te besteden hebt (399 euro) suc6 !

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 86389 schreef op 20 September 2003 @ 13:48:
Ik heb sinds kort een Kef PSW 1000 die me zeer goed bevalt , dit is een subje van 100 watt , denk nou niet gelijk dat dit niks voorsteld want er komt een aardige puist herrie uit (ik stond met open mond in de winkel toen ik dit hoorde :X ) in muziek klinkt hij zeer mooi , geen overdreven gebonk , en in film klinkt dit zeeer goed :7. de prijs is wel wat lager als wat je te besteden hebt (399 euro) suc6 !
Als ik kijk naar wat ik tot nu toe heb beluisterd dan gaat het de 2500 worden. Maar we blijven verder proberen natuurlijk :)

Ik heb de 2000 getest in een ruimte die 2x zo groot is als mijn kamer, dus ik heb het vermoeden dat het hier hard genoeg zal gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
*Update*

Het is zo juist bekend geworden dat we gaan verhuizen (jawel, het andere huis staat 20meter verderop :) ). Klein verschil is dat mijn nieuwe kamer nabij de 50 m2 gaat worden. Aanzienlijk groter dan de 14-16m2 die ik nu heb.

De kamer is in 2 gedeelten ingedeeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/svandegeijn/Kamer.gif

Het voornaamste gedeelte waar ik geluid moet hebben is het verhoogde gedeelte waar de speakers staan. Maar ik wil in de rest van de kamer ook gewoon lekker muziek hebben. In het onderste gedeelte zeg maar komen mijn bed e.d. te staan.
Het bovenste gaan we inrichten met een mooie bank, een 72cm breedbeeld en natuurlijk een mooie subwoofer. Maar ik vraag me af of die KEF wel genoeg power heeft om de gehele ruimte te vullen. Ik ga dan toch maar eens naar de Strata luisteren, de specs daarvan zijn redelijk bruut en ik heb hem bij een kennis gehoord waar hij errug goed klonk.
Onder de speakers gaan een stel goede steunen, en de center komt op een schap te staan. Vermoedelijk met een stel spikes onder de L/R's

Ik vrees dus dat ik mijn budget een eindje op moet krikken voor deze kamer....

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 02-10-2003 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik ga van het weekend de MJ Acoustics Pro 50 eens uitproberen thuis. Hij moet zowel met films als muziek toegevoegde waarde bieden, anders neem ik hem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 02 October 2003 @ 10:29:
Ik ga van het weekend de MJ Acoustics Pro 50 eens uitproberen thuis. Hij moet zowel met films als muziek toegevoegde waarde bieden, anders neem ik hem niet...
Als je zo vriendelijk zou willen zijn je ervaringen ook te posten? Zou erg leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

neographikal schreef op 02 oktober 2003 @ 10:20:
*Update*

Het is zo juist bekend geworden dat we gaan verhuizen (jawel, het andere huis staat 20meter verderop :) ). Klein verschil is dat mijn nieuwe kamer nabij de 50 m2 gaat worden. Aanzienlijk groter dan de 14-16m2 die ik nu heb.
(..)
Ik ga dan toch maar eens naar de Strata luisteren, de specs daarvan zijn redelijk bruut en ik heb hem bij een kennis gehoord waar hij errug goed klonk.
(..)
De Strata is idd behoorlijk bruut. Een vriend van mij heeft hem en daar is de rest van zijn studentenflat niet zo blij mee.... Hier in Delft is zelfs een filmhuis die hem in 1 van zijn zalen heeft staan. Dat is natuurlijk behoorlijk uniek, een bios met hifi-verantwoorde geluidsapparatuur, maar het zegt ook iets over de capaciteiten van het ding.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Als je zo vriendelijk zou willen zijn je ervaringen ook te posten? Zou erg leuk zijn
Uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bedankt :)

Ik heb zojuist de Strata III beluisterd, man man wat een lekker geluid. Met name bij muziek is hij écht goed. Strak, sluit goed aan bij mijn speakers en een hele hoop vermogen. Met films gaat hij ietsjes minder diep dan de Q150 maar hij bonkt niet. Dat gevoel had ik dus wel bij de Q150.

Ik kan de Strata meekrijgen (na 2 zaken te zijn binnengelopen) voor 849,- Ik ga nog wat zaken af, maar misschien als ik de prijzen zover omlaag krijg dat ik wel voor een Storm ga :) Weet iemand ongeveer het prijsverschil tussen de Strata en de Storm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 20:56
neographikal schreef op 02 October 2003 @ 13:16:
[...]

Ik heb zojuist de Strata III beluisterd, man man wat een lekker geluid. Met name bij muziek is hij écht goed. Strak, sluit goed aan bij mijn speakers en een hele hoop vermogen. Met films gaat hij ietsjes minder diep dan de Q150 maar hij bonkt niet. Dat gevoel had ik dus wel bij de Q150.

Ik kan de Strata meekrijgen (na 2 zaken te zijn binnengelopen) voor 849,- Ik ga nog wat zaken af, maar misschien als ik de prijzen zover omlaag krijg dat ik wel voor een Storm ga :) Weet iemand ongeveer het prijsverschil tussen de Strata en de Storm?
Het prijsvershil is ongveer 300 euro... kan je mij laten weten waar je ze zo goedkoop krijgt (wat moet je dan maar voor de q150 betalen... ik heb hem gezien voor 700 inclusief extra v.dhul subwoofer kabel)

mvg,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
MNTN schreef op 02 oktober 2003 @ 15:02:
[...]

Het prijsvershil is ongveer 300 euro... kan je mij laten weten waar je ze zo goedkoop krijgt (wat moet je dan maar voor de q150 betalen... ik heb hem gezien voor 700 inclusief extra v.dhul subwoofer kabel)

mvg,
René
de 700 zal wel bij Hobo zijn.

Ik kreeg bij Hobo een bod van 899,- ex kabel. Dus we lopen Smits in Arnhem even binnen, wat kan je doen? 849,-. Morgen gaan we nog een keer luisteren, en dan bij de Hobo kijken wat voor prijs ik uiteindelijk kan maken. Niet eronder? Dan regel ik hem voor 870,- of iets dergelijks incl monstar interlink van 4m.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:53 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
de 700 zal wel bij Hobo zijn.

Ik kreeg bij Hobo een bod van 899,- ex kabel. Dus we lopen Smits in Arnhem even binnen, wat kan je doen? 849,-. Morgen gaan we nog een keer luisteren, en dan bij de Hobo kijken wat voor prijs ik uiteindelijk kan maken. Niet eronder? Dan regel ik hem voor 870,- of iets dergelijks incl monstar interlink van 4m.[/quote]

Dat was inderdaad bij hobo.. Heb je eigenlijk nog meer bij Hobo geluisterd. ZIj hebben nl ook dali en b&w subs... Ook erg snel en goed schijnt. Ben er wel benieuwd naar omdat ik nu zelf ook op zoek ga naar een sub.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ik laat altijd 2 winkels gewoon tegen elkaar opbieden. Vinden ze vaak niet leuk, maar dat is hun probleem.
Die REL kan je ook nog wel 50 of 100 goedkoper meekrijgen hoor. En nog een tip: haal even een Monstar kabeltje bij de BCC als je een interlink nodig hebt.

Monstar 400, 4m
Smits in het rek: €115,-
BCC: €57.50

Die Monstar kabel is goed spul, en bij BCC goedkoper dan de vd Hul die je er bij de hobo bij krijgt (€85,- vd Hul Bay C3 5meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

[miereneukmodus]

Bedoelen jullie niet Monster?

[/miereneukmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
zimbab schreef op 03 October 2003 @ 00:50:
[miereneukmodus]

Bedoelen jullie niet Monster?

[/miereneukmodus]
Oeps sorry ik zag het toenstraks inderdaad ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Vrijdagmiddag een demomodel van de MJ Acoustics Pro 50 maar opgehaald bij Rik Stoet. Snel mee naar huis (zo snel als kan om 17:00 van Den Haag naar Zeist :( ). Omdat ik twee versterkers gebruik, was ik even tijd kwijt met het installeren: low level coax kabel naar de sub pre-out van de AV amp, en high level kabel naar de speakerterminals van de stereo amp (die de fronts aanstuurt).

Hoewel ik niet voldoende tijd had (ding moest de volgende ochtend weer terug) om alles goed door te krijgen, was het resultaat overwegend positief; bij film voegt een sub toch echt wel wat toe, met name als je dan hetzelfde stukje beluistert zonder sub (teststukjes: Intro van LOTR: FOTR, intro The Fifth Element, opening Saving Private Ryan, eerste battle scene in Gladiator). Bij muziek lag het wat moeilijker; de high level ingang wordt dan gebruikt, en deze kan maar een heel klein stukje open gedraaid worden voordat het geluid 'boomy' wordt. Ik had constant de neiging de level control bij te stellen afhankelijk van de passage. Wanneer het goed staat voegt het toch wel wat toe, zelfs op mijn fronts die toch tot 30-35Hz doorgaan.

Er blijven wat vraagtekens over; waarschijnlijk toch een dB meter nodig om de afstelling goed te krijgen (waar kan ik die cheap krijgen?), de high level afstelling is moeilijk, de phase instelling leek weinig tot geen effect te hebben of ik hem nou op 0 of 180 graden zette (op 90 laten staan). Ik heb ook nog niet gespeeld met de plaatsing.

Toch maar de knoop doorgehakt en hem genomen; Rik Stoet had hem toevallig op voorraad, dus ik kon het demomodel inleveren en een nieuwe meenemen. Ze geven standaard 10% korting die je aan kabels mag besteden, dus voor iets meer dan €500 had ik een sub, 3 meter low level subkabel, en 5 meter high level kabel. Goede service en scherpe prijzen bij Rik Stoet, enige nadeel is de bereikbaarheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86423

Ik heb van een kennis goede verhalen gehoord over yamaha subs, mijn oog viel eigenlijk op de Yamaha YST-SW320, de prijs en specificaties spraken me erg aan maar ik weet eigenlijk weinig over yamaha en subs. Iemand die hier wat meer in te melden heeft? Hier is een link waar ze op n rijtje staan: http://www.kieskeurig.nl/...w/speaker_subw~Yamaha.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18
Ik heb zelf de Mordaunt-short 308 gekocht. In de winkel klonk hij heel lekker. Kleine sub, niet teveel vermogen, maar klonk best "muzikaal" niet echt bonkend maar redelijk strak.

Enige probleem dat ik alleen nu thuis heb is dat ik een brom heb als mn tv kabel erin zit. Ik moet een of ander filtertje hebben, alleen weet ik niet precies wat voor soort en waar die dan op moet. Iemand een idee? Ik heb er net een klein topicje over geopend, maar d8 het al opgelost te hebben.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik ben een beetje gek van Hepta (tis een nederlands merk) en die hebben sinds kort ook een sub.Tis een 30 cm met een 200 watt versterker .Prijs is 999,- .
De kwaliteit van deze luidsprekers is zeer hoog,afwerking is echt top,en er zijn vaak goede recensies geweest over dit merk.
Kijk maar f op www.hepta.nl en daar zie je alle produkten,en eventuele recencies (en prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bedankt voor het posten :)

Ik ga gewoon op een enkele amp draaien, nou zei de verkoper bij Smits Arnhem dat het zin had om mijn enkele sub-preout te splitten naar de L/R ingang van de sub omdat dit een +3dB zou betekenen? Mocht dit al waar zijn, is het dan nog steeds niet boeiend? Tenminste ik neem aan dat mijn amp genoeg kan leveren...

http://www.rel.net/images/StrataIII/StrataIII_large.jpg

Die grote ronde aansluitingen, waar zijn die voor? Ik meen me te herinneren dat je die op de gewone speaker aansluitingen van je amp erbij moest prikken? Heeft het zin om deze aansluitingen te gebruiken t.o.v. de sub-pre-out op mijn versterker (wordt er dan nog wel gebruik gemaakt van de amp in de sub zelf? )

Zo dat waren mijn vragen weer

Over die MJ, ik ga hem morgen ook even beluisteren alhoewel het niet helemaal eerlijk is tegenover de Strata gezien het prijsverschil natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

neographikal schreef op 06 October 2003 @ 13:46:
[...]

Bedankt voor het posten :)

Ik ga gewoon op een enkele amp draaien, nou zei de verkoper bij Smits Arnhem dat het zin had om mijn enkele sub-preout te splitten naar de L/R ingang van de sub omdat dit een +3dB zou betekenen? Mocht dit al waar zijn, is het dan nog steeds niet boeiend? Tenminste ik neem aan dat mijn amp genoeg kan leveren...

http://www.rel.net/images/StrataIII/StrataIII_large.jpg

Die grote ronde aansluitingen, waar zijn die voor? Ik meen me te herinneren dat je die op de gewone speaker aansluitingen van je amp erbij moest prikken? Heeft het zin om deze aansluitingen te gebruiken t.o.v. de sub-pre-out op mijn versterker (wordt er dan nog wel gebruik gemaakt van de amp in de sub zelf? )

Zo dat waren mijn vragen weer

Over die MJ, ik ga hem morgen ook even beluisteren alhoewel het niet helemaal eerlijk is tegenover de Strata gezien het prijsverschil natuurlijk :)
Die grote aansluitingen (in ieder geval de rechter) zijn inderdaad gewoon voor de speakeraansluitingen, de zogenaamde High-level-input. Als het goed is krijg je daar een kabel voor of anders moet je die erbij kopen (als je hem wilt gebruiken dan). Er wordt dan nog wel gebruik gemaakt van de interne amp ja......je moet gewoon even luisteren wat het beste geluid geeft.....soms kan er een verschil in zitten.

Het verschil tussen de MJ Acoustics Pro 50 en de Strata III is inderdaad vrij nutteloos....vraag me af waarom je dat zou doen. Een eerlijker vergelijk is met de MJ Acoustics Reference 1, die kost 1350 in zwart of zilver en 1550 in houtfineer. Lijkt ook veel op de Strata.

Afbeeldingslocatie: http://mjacoustics.co.uk/mjacoustics_17.10.02/images/hiresimages/ref1lightoak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
zimbab schreef op 06 October 2003 @ 14:03:
[...]

Die grote aansluitingen (in ieder geval de rechter) zijn inderdaad gewoon voor de speakeraansluitingen, de zogenaamde High-level-input. Als het goed is krijg je daar een kabel voor of anders moet je die erbij kopen (als je hem wilt gebruiken dan). Er wordt dan nog wel gebruik gemaakt van de interne amp ja......je moet gewoon even luisteren wat het beste geluid geeft.....soms kan er een verschil in zitten.

Het verschil tussen de MJ Acoustics Pro 50 en de Strata III is inderdaad vrij nutteloos....vraag me af waarom je dat zou doen. Een eerlijker vergelijk is met de MJ Acoustics Reference 1, die kost 1350 in zwart of zilver en 1550 in houtfineer. Lijkt ook veel op de Strata.

[afbeelding]
De grote plug moet je inderdaad in de fronts doen en regelen met de hi-level regelaar. De kabel die naar de pre-out gaat van mn amp is een phono-connect volgens de handleiding. Het niveau hiervan wordt geregeld met de lo-level regelaar.

Moet ik beide nu tegelijk aansluiten, of is het of-of. Voordeel wat ik gehaald heb van de XLR (die grote plug) is dat de sub dezelfde karakteristieken meekrijgt als de speakers. Maar voor een HT-amp lijkt het me dan niet nuttig, omdat je dan ook alleen de bas krijgt van de fronts. Maar moet ik de XLR+phono connect dan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Allebei aansluiten. Dan heb je zowel LFE-effect als extra laag-ondersteuning voor het geluid dat naar je fronts gaat. Die grote aansluiting noemt REL geloof ik de Neutrik aansluiting. Daar is een speciale kabel voor die je op drie punten op je amp aansluit, rood links, rood rechts en een willekeurige zwarte.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Als je hem zowel op een HT-versterker als een normale stereoversterker gaat aansluiten moet je de low-level input gebruiken met de sub-out van je HT-versterker en de High-level input met de speakeraansluitingen van je stereoversterker. Dat kan inderdaad tegelijk. Je kan volgens mij ook ze allebei tegelijk gebruiken als je alleen een HT-versterker hebt. Dan heb je versterking van de frontkanalen en als LFE zoals ik een aantal posts geleden al beschreef (de quote van de MJ site).

Edit: Sorry....quote stond ergens anders....hier nogmaals:
Can I connect both the high & low level inputs simultaneously?

Yes you can connect both the high & low level inputs simultaneously. This question is asked by many music lovers who have the high level cable connection for music and want the added benefit from their sub with movies through the low level connection and movie buffs who respectively wish to use their sub for music. With respect to movies, connecting both the high & low level inputs simultaneously, starts to benefit when there is little or no LFE signal being sent to the sub from a dedicated sub out on an AV amp. Having the high level cable connected from the main or centre (recommended) speaker outs on an amp or wired off the back of the speakers, adds a full range signal into the high level input of your sub. Cleverly blended together using the independent volume controls, both the high and low level signals can give you the ultimate in depth reproduction throughout the entire movie, as well as exploding, thumping LFE (low frequency effects) bundled into one subwoofer for the ultimate listening pleasure.
Dit komt dus van de website van MJ Acoustics, maar het schijnt bij de ST-serie van R.E.L. hetzelfde te werken....

[ Voor 58% gewijzigd door zimbab op 06-10-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dank allebei, ik heb de handleiding nog eens goed gelezen en zo staat het er inderdaad ook.

Mijn vraag is alleen hoeveel power die sub vergt van mijn L/R op de amp, aangezien die ook de fronts moeten aansturen. :) Ik denk niet dat mijn Onkyo er erg veel moeite mee zou hebben maar toch :)

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 06-10-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

neographikal schreef op 06 oktober 2003 @ 18:57:
Dank allebei, ik heb de handleiding nog eens goed gelezen en zo staat het er inderdaad ook.

Mijn vraag is alleen hoeveel power die sub vergt van mijn L/R op de amp, aangezien die ook de fronts moeten aansturen. :) Ik denk niet dat mijn Onkyo er erg veel moeite mee zou hebben maar toch :)
Nou....eh...helemaal niks dus....in ieder geval verwaarloosbaar. Het blijft een actieve sub. Het zal misschien een heel kleine belasting zijn, maar het is niet zo dat de versterker je sub gaat aansturen....dat doet gewoon de interne amp nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

neographikal schreef op 06 October 2003 @ 18:57:

Hoeveel power? Ongeveer nul. Zijn hele hoge impedantie ingangen, dus dat maakt niet uit voor de amp.
neographikal schreef op 06 October 2003 @ 13:46:Ik ga gewoon op een enkele amp draaien, nou zei de verkoper bij Smits Arnhem dat het zin had om mijn enkele sub-preout te splitten naar de L/R ingang van de sub omdat dit een +3dB zou betekenen? Mocht dit al waar zijn, is het dan nog steeds niet boeiend? Tenminste ik neem aan dat mijn amp genoeg kan leveren...
Het is +6dB zelfs, maar dat is idd niet boeiend. Je gaat toch ook niet de uitgang van je cd speler splitten om vervolgens weer de signalen bij elkaar op te tellen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik vind het trouwens moeilijk de niveau's van de ingangen te regelen, met name de high level ingang is moeilijk. De ene CD wat hoger, de ander wat lager... hoe stel ik dat ding nou perfect af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dat is dus ook mijn grootste zorg bij een sub....het gevoel dat het altijd beter kan. Het vervelende is eigenlijk dat het zo kan zijn dat het voor je gevoel 'te veel' is bij een bepaald nummer, maar dat het nummer wel zo bedoeld is, maar je het gewoon nog nooit zo hebt gehoord. Het kan ook zijn dat ie verkeerd staat afgesteld en ten derde kan het ook nog eens zijn dat ie niet optimaal staat geplaatst......moeilijk dus. Er gaan sowieso meerder dagen overheen en zo lang ben je nog niet bezig....nog ff geduld zou ik zeggen. Op gegeven moment kom je steeds dichter bij het ideaal denk ik en raak je ook meer gewend aan het geluid (dat moet immers ook nog gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bedankt Jag voor je heldere uitleg :) Ik had inderdaad ook al zo'n gevoel van "ja en?"

Zimbab, download anders eens de handleiding van die Strata, er staat best een uitgebreid stappenplan in van hoe je de plaatsing van je sub zo optimaal mogelijk kunt krijgen. Misschien dat je er wat aan hebt.

Het gaat dus gewoon de Strata worden voor mij. Morgen gaan we de prijs uitonderhandelen en bestellen. Ik heb op dit moment 849 staan, ik wil dit eigenlijk naar de 799 hebben. Hopelijk lukt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Plaatsing van een sub is een veel besproken item idd, niet zo gek, want het blijft ook altijd een beetje schipperen. Er is niet 1 goede kant en klare oplossing voor. Dat kan idd ook verklaren waarom bij het ene nummer de sub te hard staat en bij de andere juist wel wat meer mag.
Ik zal eens kijken of ik zo'n document kan vinden over sub plaatsing, had laatst een hele goede uitgebreide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Het probleem is inderdaad niet de afregeling van je sub, maar het belabberde laag van sommige CD's. Neem nou "On every street" van Dire Straits en vergelijk deze met "brothers in arms" (de albums dus). BIA is nog van voor het minisetjes tijdperk en heeft een "normale" bas. OES is wat later en heeft een hele hinderlijke gain op de bas zitten, naar verluidt om een "lekker geluid" op zo'n minisetje te krijgen. Daar hebben wij als audiofielen natuurlijk niets aan. :(

Wat je zou kunnen proberen is hem met een fatsoenlijke CD goed afregelen en dan bij een CD met hinderlijke laag de fase 180 omdraaien, dat is iets wat je makkelijk kunt doen zonder je met veel moeite gevonden instelling weer te verpesten.

Het bekendste trucje om je sub goed te plaatsen is hem op je luister positie neer zetten en dan in de kamer gaan luisteren waar het het beste klinkt. Op die plek moet je hem dan zetten. Helaas komt dat er in de praktijk dan nog wel een sop neer dat de plek midden in de loop tussen kamer en keuken de beste plek blijkt te zijn. Leg dat maar eens uit aan je vrouw. :*)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De Strata is besteld :) Mn pa was er ook volledig weg van.
Wat is trouwens een goede interlink voor het LFEkanaal? Ik heb een Monster gezien voor 57.50, die me ook werd aangeraden door de verkoper bij Smits (115 euro daaro...) Is dit inderdaad een redelijke kabel? Prijs is vrij schappelijk in ieder geval :)

Wat is straks trouwens het beste? Ik had tot nu toe de basregelaar op mijn versterker redelijk hoog staan, ik neem aan dat deze weer naar neutraal kan en de bas volledig door de sub afgehandeld moet gaan worden :) Of is het beter deze zich volledig op het sub-laag te laten richten?

[ Voor 32% gewijzigd door neographikal op 07-10-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
neographikal schreef op 07 oktober 2003 @ 14:26:
Hoi,

Gefeliciteerd met je aankoop

Voor welk bedrag heb je hem nu uiteindelijk gekregen ?

En waarom won hij de vergelijking met de storm en de mj acoustic ?

mvg,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

neographikal schreef op 07 oktober 2003 @ 14:26:
Wat is trouwens een goede interlink voor het LFEkanaal? Ik heb een Monster gezien voor 57.50, die me ook werd aangeraden door de verkoper bij Smits (115 euro daaro...) Is dit inderdaad een redelijke kabel? Prijs is vrij schappelijk in ieder geval :)

Wat is straks trouwens het beste? Ik had tot nu toe de basregelaar op mijn versterker redelijk hoog staan, ik neem aan dat deze weer naar neutraal kan en de bas volledig door de sub afgehandeld moet gaan worden :) Of is het beter deze zich volledig op het sub-laag te laten richten?
Het LFE kanaal is door de lage frequenties die erdoor gaan bijna compleet gevoelloos voor storingen, als je dan 60 euro uit gaat geven voor een interlink ben je niet goed snik, maar dat is mijn nederige mening uiteraard :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOUBOU
  • Laatst online: 10-06 18:10

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Ik hoorde wel van de verkoper bij Smits in Arnhem, hij bezit zelf 2 x Rel q200, dat hij eerst de standaard kabels had aan gesloten, en daarbij de basregeling op zijn versterker op +10 had staan, vervolgens heeft hij er monster kabel van 80 euro de meter op aangesloten.
Toen moest zijn bas management op 0 , en moest hij het sub volume helemaal terug draaien, het heeft dus blijkbaar wel effect op het rendement van de sub.

Heeft iemand van jullie trouwens al eens geluisterd naar een Q400 van Rel?
Ik zit er namelijk sterk aan te denken om het demo model bij Smits voor 1555 euro te kopen.
Ik kan nergens een betrouwbare review vinden, op audioreview is er zelfs niets over te vinden, terwijl het toch over een model uit 2001 gaat.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
MNTN schreef op 07 October 2003 @ 15:59:
[...]

Hoi,

Gefeliciteerd met je aankoop

Voor welk bedrag heb je hem nu uiteindelijk gekregen ?

En waarom won hij de vergelijking met de storm en de mj acoustic ?

mvg,

René

De MJ Acoustic hadden ze nergens in Arnhem het hogere type van staan dus de vergelijking zou wel erg krom zijn geworden :)
De Storm heb ik niet beluisterd, simpelweg omdat dat me te gek werd. Ik heb hem voor 849.01 bij de Hobo besteld. Niet goedkoper dan Smits, maar wel zo fair omdat ik er vele uren heb zitten luisteren.
m.m schreef op 07 October 2003 @ 16:34:
[...]

Het LFE kanaal is door de lage frequenties die erdoor gaan bijna compleet gevoelloos voor storingen, als je dan 60 euro uit gaat geven voor een interlink ben je niet goed snik, maar dat is mijn nederige mening uiteraard :P
True maar ach op deze bedragen ga ik niet liggen mierenneuken en doen we het meteen goed :) al is het maar voor het idee, van die 60 euro lig ik dan ook niet meer wakker. Niet patserig bedoeld, maar als je kijkt naar de rest van de set is dat ook peanuts.. :)

Ik heb ooit de Q200 en nu dan de Q150 vrij intensief beluisterd en ik ben er, muzikaal gezien (!!!), echt niet kapot van. Echter met HT blazen ze gigantisch hard mee, en zijn ze erg goed. Maar voor muziek is het voor mij heel duidelijk de Strata geworden. Voor het budget wat jij uit wil trekken: Haal een Storm III. Veel vermogen en muzikaal :)

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:53 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOUBOU
  • Laatst online: 10-06 18:10

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Ik heb op dit moment een marantz sr7300, met de B&W DM604 s3, dit zijn nou niet de meest audiofiele luidsprekers, is het dan niet beter om voor de extra power van de Q400 te gaan, ipv. de geluids kwaliteit bij de Storm III?
Ik gebruik mijn versterker ook voornamelijk voor HT, mischien dat ik er later nog een paar monoblocks van Vincent, of een parasound eindtrap op aan sluit, met een paar betere fronts op mijn multiroom aansluiting, maar voor eerst houd ik het voornamelijk bij home-theater.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

BOUBOU schreef op 07 October 2003 @ 17:14:
Ik hoorde wel van de verkoper bij Smits in Arnhem, hij bezit zelf 2 x Rel q200, dat hij eerst de standaard kabels had aan gesloten, en daarbij de basregeling op zijn versterker op +10 had staan, vervolgens heeft hij er monster kabel van 80 euro de meter op aangesloten.
Toen moest zijn bas management op 0 , en moest hij het sub volume helemaal terug draaien, het heeft dus blijkbaar wel effect op het rendement van de sub.
Nou, dan heeft die verkoper er weinig van begrepen :). Kan echt absoluut wat hij zegt. Een goede interlink (en erg moeilijk om een goeie te maken is het niet) doet echt niets noemenswaardigs met het signaal, laat staan 10 dB er vanaf halen ofzo :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

laten we de kabeldiscussie maar niet nog een keer houden
(al is die opmerking van die verkoper inderdaad lichtelijk achterlijk)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61284

BOUBOU schreef op 07 October 2003 @ 17:14:
Ik wil best geloven dat er verschil zit in de klank met verschillende kabels (heb het zelf nog nooit geprobeerd dus ga uit van de mening van anderen), maar dit lijkt me toch wel een broodje aap verhaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jag schreef op 06 oktober 2003 @ 23:40:
Ik zal eens kijken of ik zo'n document kan vinden over sub plaatsing, had laatst een hele goede uitgebreide.
Dit is zo'n document, vrij uitgebreid. Ik heb hem zelf alleen nog niet gelezen dus ik weet niet of er veel nuttige informatie voor jouw in zit duzzzz... véél plezier en laat weten of iedereen het moet lezen of dat je een uur van je leven hebt verspild :> :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik had zelf deze in gedachte, en daar ben je wel meer dan een uur van je leven aan kwijt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jag schreef op 07 October 2003 @ 19:03:
Ik had zelf deze in gedachte, en daar ben je wel meer dan een uur van je leven aan kwijt :).
Ziet er wel interesant uit als ik er zo even doorheen scroll *bookmark*.
Misschien meer dan een uur aan kwijt, maar als jij zegt dat hij erg leerzaam is... voor een goed doel laten we dan maar zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94379

He, hoe bouw je dan een sterke subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Anoniem: 61284 schreef op 07 October 2003 @ 19:22:
[...]

Ziet er wel interesant uit als ik er zo even doorheen scroll *bookmark*.
Misschien meer dan een uur aan kwijt, maar als jij zegt dat hij erg leerzaam is... voor een goed doel laten we dan maar zeggen :).
Ik heb hem zelf ook nog niet gelezen, ik heb hem pas net gevonden. Maar ik denk wel dat ie goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Anoniem: 94379 schreef op 07 oktober 2003 @ 20:36:
He, hoe bouw je dan een sterke subwoofer
GROOT, ZWAAR en DUUR!

Wat wil je eigenlijk weten, als je een gerichte vraag hebt kun je vast wel wat hulp krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Jag schreef op 07 oktober 2003 @ 19:03:
in één woord: WOW

Maar volgens mij ligt de nadruk op het plaatsen van meerdere subs als ik het zo even snel doorscroll :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

neographikal schreef op 08 October 2003 @ 12:49:

in één woord: WOW

Maar volgens mij ligt de nadruk op het plaatsen van meerdere subs als ik het zo even snel doorscroll :)
Kan je weer naar de onderhandeltafel voor je tweede Strata. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
zimbab schreef op 08 October 2003 @ 13:07:
[...]

Kan je weer naar de onderhandeltafel voor je tweede Strata. :P
Nee dan doen we het goed, in elke hoek van de kamer één >:) :P

Ik zal even kijken naar het document wat REL in de handleiding heeft staan. :)

www.student.kun.nl/svandegeijn/relsetup.doc

Opmaak is een beetje vernaggeld, daar mag je Adobe pdf reader voor bedanken :)

Alleen even een vraagje over het inspelen, in de handleiding wordt dit wel vrij sterk aangeraden. Hoe kan ik dit het beste doen, hoe zacht moet de sub staan (hij mocht in ieder geval niet hard volgens de manual) en welke muzieksoorten zijn aan te raden om te draaien?

[ Voor 44% gewijzigd door neographikal op 08-10-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

neographikal schreef op 08 oktober 2003 @ 13:16:
[...]

Nee dan doen we het goed, in elke hoek van de kamer één >:) :P

Ik zal even kijken naar het document wat REL in de handleiding heeft staan. :)

www.student.kun.nl/svandegeijn/relsetup.doc

Opmaak is een beetje vernaggeld, daar mag je Adobe pdf reader voor bedanken :)

Alleen even een vraagje over het inspelen, in de handleiding wordt dit wel vrij sterk aangeraden. Hoe kan ik dit het beste doen, hoe zacht moet de sub staan (hij mocht in ieder geval niet hard volgens de manual) en welke muzieksoorten zijn aan te raden om te draaien?
Hier zou ik ook graag antwoord op willen hebben...

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

De mechanische eigenschappen van een driver schijnen idd te veranderen in de eerste dagen ofzo. Wat vaak gedaan wordt, is twee subs tegenover elkaar zetten en uit fase. Kunnen ze lekker wapperen zonder herrie. Maar daar heb je er wel twee voor nodig.
Zet er anders gewoon een 20Hz sinus op ofzo en wel op zo'n niveau dat ie redelijk wat uitslag maakt (maar zonder dat je er misselijk van wordt :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op 08 oktober 2003 @ 13:16:Alleen even een vraagje over het inspelen, in de handleiding wordt dit wel vrij sterk aangeraden. Hoe kan ik dit het beste doen, hoe zacht moet de sub staan (hij mocht in ieder geval niet hard volgens de manual) en welke muzieksoorten zijn aan te raden om te draaien?
Als hij maar mechanisch belast word, dus uitslag maakt (zoals Jag al zei...).
Maak dus niet uit wat voor muziek. Zover ik weet mag een driver ook best wel hard spelen als hij nog inspeeld, je maakt hem er niet kapot mee en het resultaat blijft het zelfde, het enige wat inspelen inhoud is dat gedurende de eerste (tientallen?) uren spelen kan de klank iets veranderen.

Ik zou je er niet tevee zorgen over maken en gewoon spelen. Als je nu meteen iets hoort wat je niet bevalt zou ik een weekje wachten met oordelen, voor de rest gewoon genieten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94379

Indoubt schreef op 07 oktober 2003 @ 20:52:
[...]

GROOT, ZWAAR en DUUR!

Wat wil je eigenlijk weten, als je een gerichte vraag hebt kun je vast wel wat hulp krijgen.
Nou van wat wat voor hout en een bouwtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

http://www.diysubwoofers.org/

Alsjeblieft........

Edit:
Om je toch nog wat meer op weg te helpen.....hout: MDF....en een beetje dik graag....18mm of meer als je een flinke sub maakt. Voor de rest is er echt ZAT te vinden op internet met ook goede bouwtekeningen....zoek zelf eens zou ik zeggen. Maar om je nog een beetje meer op weg te helpen met een driver en de aanbevelingen van de fabrikant ervan (inclusief bouwtekeningen) zie hier: http://www.adireaudio.com/diy_audio/drivers/adire/shiva.htm en hier http://www.adireaudio.com/tech_papers/shiva_apps.htm

En als je die wilt kopen zie dan o.a. hier: http://www.klingtgut-lsv....l?chassis_adire_audio.htm

Nog 1 tip: Google

Zo.....nu eerst een Bavaria :P

[ Voor 92% gewijzigd door zimbab op 09-10-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik ben benieuwd hoe je je Strata vindt :) . Schijnt een goede te zijn, ik heb me er nooit zo in verdiept. Ben niet zo'n sub-typje (lees kamer is VEEL te klein ;) ). Maar hij zal ongetwijfeld wel gaan bevallen.
Verbal Kint schreef op 02 oktober 2003 @ 10:37:
[...]
De Strata is idd behoorlijk bruut. Een vriend van mij heeft hem en daar is de rest van zijn studentenflat niet zo blij mee.... Hier in Delft is zelfs een filmhuis die hem in 1 van zijn zalen heeft staan. Dat is natuurlijk behoorlijk uniek, een bios met hifi-verantwoorde geluidsapparatuur, maar het zegt ook iets over de capaciteiten van het ding.
Welk filmhuis is dat precies dan? Lumen? Ben wel benieuwd als Delvenaar :) . (woon je er ook trouwens, of is het alleen maar TU?).
Anoniem: 94379 schreef op 09 oktober 2003 @ 20:23:
[...]

Nou van wat wat voor hout en een bouwtekening
Dat kan wel wat vriendelijker en minder commanderend toch? Beetje googlen en de search doen wonderen. Je hebt weer mazzel dat zimbab te goed is voor deze wereld ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Boekster schreef op 09 oktober 2003 @ 21:44:
Ik ben benieuwd hoe je je Strata vindt :) . Schijnt een goede te zijn, ik heb me er nooit zo in verdiept. Ben niet zo'n sub-typje (lees kamer is VEEL te klein ;) ). Maar hij zal ongetwijfeld wel gaan bevallen.

Welk filmhuis is dat precies dan? Lumen? Ben wel benieuwd als Delvenaar :) . (woon je er ook trouwens, of is het alleen maar TU?).

Dat kan wel wat vriendelijker en minder commanderend toch? Beetje googlen en de search doen wonderen. Je hebt weer mazzel dat zimbab te goed is voor deze wereld ;) .
Mijn huidige kamer is ook veeeeeelllll te klein voor dat monster :) 14m2 is niet heel erg groot, maar de nieuwe kamer zit tussen de 45 tot 50 m2, dus ik wil genoeg power hebben. Plus dat hij lekker klonk met mijn KEF's.

En iets vriendelijker had inderdaad wel gemogen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ruimte is inderdaad een belangrijk punt :) . 50m2 is veel! Dus daar kun je je sub met hartelust flink op gebruiken :) , want dat moet hij makkelijk halen. Ik heb zelf helaas maar een lullig slaapkamertje waar alles in moet, en daar durf ik zelfs geen zuilen in te proppen, want dat gaat fout :X .

Heb je je sub wel al als je nog niet verhuisd ben? Lijkt me wel toch? Zou ik zorgen dat je alle kleine dingetjes vastplakt, anders trilt het los ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Inderdaad, me vader zei al: Je mag wel purschuim gaan halen voor de dakpannen :)

Maar ik heb hem inderdaad al op mijn "kleine" kamer al ja :) Hier is de akoestiek alleen 0,0 dat wordt straks in ieder geval beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Laatst online: 27-06 10:48
is dit niks voor je:
http://www.diskidee.be/av/testen/index.htms/4453

svs vierkante sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Boekster schreef op 09 October 2003 @ 21:44:
[...]Welk filmhuis is dat precies dan? Lumen? Ben wel benieuwd als Delvenaar :) . (woon je er ook trouwens, of is het alleen maar TU?).
Ja en Ja :)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dan ken je misschien Paul de Jong ook wel :)

Maar even een vraag: hoe genereer ik een 20hz constante sinustoon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

neographikal schreef op 10 October 2003 @ 10:25:
[...]

Dan ken je misschien Paul de Jong ook wel :)

Maar even een vraag: hoe genereer ik een 20hz constante sinustoon? :)
toongenerator, testcd, of via computer + software toongenerator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier kun je Winisd vinden, daar zit een toongenerator bij, moet je dus wel via je geluidskaart doen. :)

Kijk alsjeblieft ontzettend goed uit, 20hz hoor je amper en je zou heel goed je sub kunnen overbelasten als je hem te hard draait. Voorzichtigheid is geboden dus. Let vooral op de uitslag van de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

He he, herinneringen aan een zekere SpeaKa woofer komen weer boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 50944 schreef op 10 October 2003 @ 10:42:
Hier kun je Winisd vinden, daar zit een toongenerator bij, moet je dus wel via je geluidskaart doen. :)

Kijk alsjeblieft ontzettend goed uit, 20hz hoor je amper en je zou heel goed je sub kunnen overbelasten als je hem te hard draait. Voorzichtigheid is geboden dus. Let vooral op de uitslag van de driver.
Bedankt voor de tip, overigens kan ik dat progsel slechts in grote stappen laten lopen. 10-100-200-enz. Of ik doe weer eens iets verkeerd :)

Lamaar got the idea: Signal sweepen, damn zelfs uit die KEF's komt een laag waar je bijna misselijk van wordt :) Alleen aan dat signal sweepen heb ik niets als ik 20hz constant wil geven :)

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 10-10-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekkel schreef op 10 October 2003 @ 10:43:
He he, herinneringen aan een zekere SpeaKa woofer komen weer boven :)
Oeh nostalgie, dikke 10hz door 13cm woofertjes.

Jij bent echt de Hannibal Lecter onder de zelfbouwers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hmmmm......ik heb lang lang geleden met een vriend van mij wel eens tonen van 2 en 8Hz door zo'n woofertje gestuurd....waren zijn Missions 731....deze:

Afbeeldingslocatie: http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/1/6/16094.jpg

De speakers hadden er niet zo'n last van, maar de versterker (NAD 310) kreeg het wel warm na een tijdje. De 16Hz tonen waren trouwens veel leuker....beetje zenuwachtig geflubber en blaasgeluiden uit de basspoort.
Pagina: 1 2 Laatste