[DPC] Onze toekomst *GAARNE LEZEN!*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

En wat zal het takenpakket worden van dit coding team?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Als eerste een nieuwe website ontwikkelen waar we zo veel mogelijk dingen in stoppen die nuttig zijn voor ons, dpc'ers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[eNeRGy] schreef op 06 november 2003 @ 09:03:
Als eerste een nieuwe website ontwikkelen waar we zo veel mogelijk dingen in stoppen die nuttig zijn voor ons, dpc'ers :)
Of die gewoon leuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Kunnen wij met de ontwikkeling van de nieuwe site meekijken en evt. op en aanmerkingen ergens voor leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
Voordat er daadwerkelijk ontwikkeld wordt moeten eerst de plannen klaar zijn wat we willen maken, dus meekijken wordt voorlopig nog moeilijk :)

Voor een plek waar opmerkingen geplaatst kunnen worden zal ik ff overleggen.

Iedereen die iets kwijt wil kan dit @ http://forum.dutchpowercows.org doen.

[ Voor 17% gewijzigd door [eNeRGy] op 07-11-2003 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Heb me meteen geregistreerd en heb op dit moment de eerste posting op dat forum gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

In het kader van "Schop eens een draadje omhoog", schop ik dit draadje weer eens omhoog. ;)
[eNeRGy] schreef op 07 november 2003 @ 11:26:
Voordat er daadwerkelijk ontwikkeld wordt moeten eerst de plannen klaar zijn wat we willen maken, dus meekijken wordt voorlopig nog moeilijk :)
Het is nu 3 maanden later. Hoe zit het met alle de plannen?

Ik wil graag dat iemand van de crew reageert hierop.

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Marcelloz schreef op 23 januari 2004 @ 08:35:
In het kader van "Schop eens een draadje omhoog", schop ik dit draadje weer eens omhoog. ;)

[...]

Het is nu 3 maanden later. Hoe zit het met alle de plannen?

Ik wil graag dat iemand van de crew reageert hierop.
Er vindt activiteit plaats gaat het m.i. erg langzaam, maar ik sta ook bekend als een ongeduldig persoon, voor meer informatie verwijs ik je graag door naar TGEN die de hele organisatie leidt.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

MarkB schreef op 23 januari 2004 @ 08:44:
[...]
Er vindt activiteit plaats gaat het m.i. erg langzaam, maar ik sta ook bekend als een ongeduldig persoon, voor meer informatie verwijs ik je graag door naar TGEN die de hele organisatie leidt.
Bedankt voor je antwoord.

Gaat dit over het leiden van het coding project of over WDO in het algemeen? Hoe staat het met meedenken/inspraak op de plannen voor de verandering binnen de organisatie (daar gaat deze post tenslotte over) en over meedenken met de WDO site?

Je antwoord schokt me overigens, but that's me

[ Voor 34% gewijzigd door Marcelloz op 23-01-2004 09:17 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Marcelloz schreef op 23 januari 2004 @ 09:13:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

Gaat dit over het leiden van het coding project of over WDO in het algemeen? Hoe staat het met meedenken/inspraak op de plannen voor de verandering binnen de organisatie (daar gaat deze post tenslotte over) en over meedenken met de WDO site?

Je antwoord schokt me overigens, but that's me
Ow ik dacht dat je het over wdo4 had. De rest gaat allemaal goed nog even wennen met zoveel man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

MarkB schreef op 23 januari 2004 @ 09:42:
Ow ik dacht dat je het over wdo4 had. De rest gaat allemaal goed nog even wennen met zoveel man :P
:+ dus wdo4 gaat niet goed? :p
Hoe goed gaat de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

*schop*
Kan iemand van de crew een zinnig antwoord geven?

Verder over wdo4, kan TGEN eens reageren en een antwoord hierop geven?

[ Voor 20% gewijzigd door Marcelloz op 24-01-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Marcelloz schreef op 24 januari 2004 @ 14:17:
*schop*
Kan iemand van de crew een zinnig antwoord geven?

Verder over wdo4, kan TGEN eens reageren en een antwoord hierop geven?
WDO 4 ben ik niet bij betrokken dus kan ik je niet heel zinnig antwoord opgeven, en wat wil je voor de rest weten ?? :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

./Proxy schreef op 24 januari 2004 @ 14:49:
[...]
WDO 4 ben ik niet bij betrokken dus kan ik je niet heel zinnig antwoord opgeven, en wat wil je voor de rest weten ?? :)
Ik zou kunnen refereren naar pagina 1 maar ik zal het hier even herhalen :)

Hoe staat het met het Orgaan?
Voor mij is niet duidelijk of het Orgaan reeds zijn definitieve vorm heeft, wie erin zitten, wie welke functies heeft.

Verantwoordelijkheden Orgaan
Wie is waar voor verantwoordelijk en hoe kunnen we deze persoon hierop aanspreken. Er is altijd gesproken dat het Orgaan open communicatie voorstaat. Ik kan echter nergens terugvinden hoe ik dat kan en wat ik kan. En wat van de leden verwacht wordt op dit gebied.

Democratisch gehalte Orgaan
Hoe kan iemand toetreden tot het Orgaan en wat zijn de procedures hiervoor. Dit is mij volstrekt onduidelijk, afgezien van het pv-verhaal.

Functies WDO
Ik kom er toch op terug, maar dan functioneel. Hoe staat het met het plan voor de WDO site? Wat komt er op en wat niet? En in welke volgorde?

Regelement projecten
Een van de aanleidingen was dat er onrust ontstond over hoe om te gaan met nieuwe en bestaande projecten. Hier zou een voorstel voor geschreven worden. Hoe staat het hiermee.

Regelement leden
Wanneer ben je lid van DPC en wanneer niet? Wat zijn de mogelijkheden en hoe moeten leden zich gedragen? Allemaal klare koek natuurlijk maar in hoeverre kan bijvoorbeeld een lid worden gerojeerd en welke sancties staan daar tegenover. Denk aan het draaien van een illegale rc5-72 client.

FAQ
De FAQ in /5 is sterk verouderd. Een taak van crew (?) is om deze up-to-date te houden, toch? Nu worden wellicht de verkeerde personen aangesproken.

Tenslotte vind ik dat iedereen van de crew(?) duikgedrag vertoont mbt de WDO4 site. Dat ding moet tenslotte het voornaamste communicatiemiddel worden maar het lijkt alsof niemand zijn vingers er aan wil branden.

Ter voltooiing wat referenties:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/810591
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/781034
http://gathering.tweakers...message/18854063#18854063
http://xyrion.org/~eric/dpc.html

Helemaal onderaan even een positief punt: de frontpostings op Tweakers! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik had een reply geschreven, maar ik weet nog niet alles. Je kan hier voor morgenavond 23:59 een antwoord op verwachten, hij staat nu op het crewforum voor nadere aanvullingen en correcties :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcelloz schreef op 24 januari 2004 @ 15:59:
[...]

Tenslotte vind ik dat iedereen van de crew(?) duikgedrag vertoont mbt de WDO4 site. Dat ding moet tenslotte het voornaamste communicatiemiddel worden maar het lijkt alsof niemand zijn vingers er aan wil branden.
Als je een vraag hebt, dan stel je die aan de persoon die die vraag kan beantwoorden. Degenen van de crew die hier en daar wel wat meekrijgen maar er niet actief aan meeontwikkelen kunnen er simpelweg niet veel over zeggen, behalve dat er aan gewerkt wordt.

Mocht je de illusie hebben dat iedereen in staat is continue alles bij te houden van wat anderen tot in detail doen dan kan ik je er snel vanaf helpen. Ik hoor zo nu en dan eens wat en merk het vanzelf als er een signaal komt dat we wat kunnen.

De manier waarop je dit uiteen zet is precies één van de redenen waarom er niet continue van dag tot dag informatie wordt verstrekt. Zodra je dat doet heeft iedereen er wel een mening over en ben je op een gegeven moment alleen nog maar bezig met discussies met mensen die het beter weten, en komt er al helemaal niks van nieuwe ontwikkelingen terecht.

Ik wil helemaal niet zeggen dat er geen dingen zijn die vertraging hebben opgelopen, en ik wil ook niet zeggen dat de crew alle wijsheid in pacht heeft, maar gewoon random schieten is natuurlijk erg makkelijk.

Als je werkelijk denkt dat er zo weinig gedaan wordt ben je van harte welkom een keer in het weekend langs te komen en mee te maken hoeveel van mijn vrije tijd er in DPC en DC gaat zitten.
Je moet niet vergeten dat dit allemaal op vrijwillige basis gedaan wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Vrijwillig is niet gelijk aan vrijblijvend. En daar lijkt het soms op. En als die geluiden de kop opsteken kan je als 'crew' of 'orgaan' er 2 dingen mee doen.
Of je negeert alles en gaat door waar je mee bezig bent.
Of je brengt naar buiten waar je mee bezig bent en wijst al de negatievelingen op hun neusje.

My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 17:06:
[...]
Ik wil helemaal niet zeggen dat er geen dingen zijn die vertraging hebben opgelopen, en ik wil ook niet zeggen dat de crew alle wijsheid in pacht heeft, maar gewoon random schieten is natuurlijk erg makkelijk.

Als je werkelijk denkt dat er zo weinig gedaan wordt ben je van harte welkom een keer in het weekend langs te komen en mee te maken hoeveel van mijn vrije tijd er in DPC en DC gaat zitten.
Je moet niet vergeten dat dit allemaal op vrijwillige basis gedaan wordt!
Allereerst alle respect voor wat je doet, want jij doet inderdaad een hoop en bent ook zeer actief, waarvoor hulde _/-\o_
Ik steek ook een hoop vrije tijd in DPC voor de stats van Distributed Folding, dus ik weet exact waar jij het over hebt.

Als je goed leest heb ik het ook over "iedereen van de crew(?) " met een vraagteken. Ik gis dus inderdaad want ik weet niet wie ik precies wie waar en waarin zit. Ik kan dus niet anders dan 'random' schieten met wat vraagjes.

Tenslotte over 'duikgedrag': TGEN is verantwoordelijk gesteld voor de planning en bouw van WDO en hij is aangesteld door de crew(?) dus vind ik het meer dan rechtvaardig dat ik dan hen erop aanspreek aangezien er na 4 dagen nog geen antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op 24 januari 2004 @ 18:55:
Vrijwillig is niet gelijk aan vrijblijvend. En daar lijkt het soms op. En als die geluiden de kop opsteken kan je als 'crew' of 'orgaan' er 2 dingen mee doen.
Of je negeert alles en gaat door waar je mee bezig bent.
Of je brengt naar buiten waar je mee bezig bent en wijst al de negatievelingen op hun neusje.

My 2 cents.
Dat vrijwillig niet hetzelfde is als vrijblijvend is ben ik met je eens; maar het neemt niet weg dat dingen die in vrije tijd gedaan worden per definitie langer duren.

Voorheen heb ik over vrijwel alles waar ik mee bezig was direct naar buiten gebracht. Daar is om twee redenen verandering in gebracht:
1) Als ik meldde wat de status van dingen was in mijn .plan, dan bleven mensen toch vragen hoe en wat. Het "ik probeer het zelf eerst wel te vinden" gehalte ligt dus vrij laag. (of het "ik vraag het wel want daar zijn ze voor en ze hebben toch niks anders te doen" ligt hoog, kan ook ;))

2) Vanuit Distributed.net krijg ik diverse info, waar ik niets van naar buiten mag brengen (en daar zijn goede redenen voor, want het verleden leert dat als je 10 dingen noemt die mogelijk een oplossing kunnen zijn, mensen alleen de dingen onthouden die zij als positief interpreteren). Hierdoor is het "ik ben ermee bezig" gehalte b.v. voor OGR-24 minder geworden.
Ik kan het hooguit veranderen in "we zijn ermee bezig" 8)7

Daarnaast betekent voor mij vrijwillig ook, dat als ik een paar weken geen mogelijkheid heb tijd erin te steken (maar dat daarvoor en daarna graag doe) en dus niet direct met replies kom, dat ik daar niet op aangekeken wordt.

[edit]
ow... bij de weg...

Op het gedeelte /5 FAQ outdated kan ik wel antwoord geven: die wordt gemaakt door de GoT moderator(s) (duh). Uiteraard worden nieuwe FAQ's wel door de crew nog even bekeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me ziet wel degelijk een afname in inzet, voordat de crew leden bekend waren waren de gekozen en (ook de niet gekozen) leden veel aktiever dan dat ze nu zijn.

volgens mij is dat ook normaal, men vind het wel cool als je crew bent, maar als het tijd gaat kosten dan word het wel een ander verhaal.

ik hoop dat alle crew-leden zich aktief zullen blijven inzetten voor het goede van DPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 21:30:
* SandStar ziet wel degelijk een afname in inzet, voordat de crew leden bekend waren waren de gekozen en (ook de niet gekozen) leden veel aktiever dan dat ze nu zijn.
Pardon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze het beloofde antwoord :) Hoop dat het wat vragen wegneemt voor veel mensen.
Marcelloz schreef op 24 januari 2004 @ 15:59:
[...]

Ik zou kunnen refereren naar pagina 1 maar ik zal het hier even herhalen :)

Hoe staat het met het Orgaan?
Voor mij is niet duidelijk of het Orgaan reeds zijn definitieve vorm heeft, wie erin zitten, wie welke functies heeft.

Projectvertegenwoordigers:
Silk_Dude > [D2OL]
MarcyDarcy > [Distributed Folding]
Stephan202 > [DPAD]
ColdFusion > [ECC2]
SandStar > [Folding@home]
Jis > [Genome@home]
Floppus > [RC5-72] [OGR-24] [OGR-25]
Redvox > [SETI@Home]
DukeBox > [SoB]
Glurp > [TSC]
AlliedComputers > [UD]

Statsposters:
Pim

Mods:
Dsmarty
Dutchman

Statsmakers:
Onno

WDO:
Chaos
[eNeRGy]
TGEN
MarkB

Dit zijn de mensen die in het orgaan zitten. Emailadressen komen in de FAQ die deze week waarschijnlijk online komt.

Verantwoordelijkheden Orgaan
Wie is waar voor verantwoordelijk en hoe kunnen we deze persoon hierop aanspreken. Er is altijd gesproken dat het Orgaan open communicatie voorstaat. Ik kan echter nergens terugvinden hoe ik dat kan en wat ik kan. En wat van de leden verwacht wordt op dit gebied.

De PV's zijn verantwoordelijk voor een goede FAQ voor het project, het afhandelen van vragen over hun project en de communicatie naar de projectorganisatie. Verder beslissen ze mee in de algemene gang van zaken binnen DPC.

De statsbouwers zijn verantwoordelijk voor het bouwen van stats, statsposters zijn verantwoordelijk voor het posten hiervan. Verder zitten er hier ook een aantal hiervan in de crew en beslissen dus mee over de dagelijkse gang van zaken.

Verder hebben we nog een WDO-crew, die er voor zorgt dat de huidige WDO blijft draaien en die af en toe tegen audhumla praten. Verder is het de bedoeling dat ze WDO4 gaan ontwikkelen, maar dit ligt op z'n gat (zie onder).

Als ik iets/iemand mis dan horen jullie het nog :)

Democratisch gehalte Orgaan
Hoe kan iemand toetreden tot het Orgaan en wat zijn de procedures hiervoor. Dit is mij volstrekt onduidelijk, afgezien van het pv-verhaal.

Op dit moment bestaan we geloof ik uit 19 man, en dat is erg veel om efficient te communiceren. Niet iedereen leest het crewforum en niet iedereen zit in #dpccrew. Dat laatste is niet erg, dat eerste wel :/ Er zijn nu geen plaatsen open ofzo, mochten die er wel zijn dan komt er (denk ik) weer een sollicitatieronde, en kijken we wie er het meest geschikt is.

Functies WDO
Ik kom er toch op terug, maar dan functioneel. Hoe staat het met het plan voor de WDO site? Wat komt er op en wat niet? En in welke volgorde?

Mjah, zoals gezegd gaat de ontwikkeling van WDO4 niet echt snel en dat moet veranderen. Er is al wel een eisendefinitie en een ontwerpvoorstel, dus stil gezeten hebben we ook weer niet.

Ondertussen gaan we dus weer WDO3 gebruiken voor dingen die niet kunnen wachten.

Regelement projecten
Een van de aanleidingen was dat er onrust ontstond over hoe om te gaan met nieuwe en bestaande projecten. Hier zou een voorstel voor geschreven worden. Hoe staat het hiermee.

Volgens mij waren de regels vrij duidelijk na die discussie, maar dit ga ik zo ff opzoeken. In ieder geval is er nog geen voorstel voor een nieuw project geweest, dus zoveel prioriteit heeft het niet ;)

Regelement leden
Wanneer ben je lid van DPC en wanneer niet? Wat zijn de mogelijkheden en hoe moeten leden zich gedragen? Allemaal klare koek natuurlijk maar in hoeverre kan bijvoorbeeld een lid worden gerojeerd en welke sancties staan daar tegenover. Denk aan het draaien van een illegale rc5-72 client.

We proberen dingen eerst in goed overleg op te lossen, maatregelen zouden kunnen zijn: een ban op GoT en in #dpc, verder zijn er soms dingen mogelijk in overleg met de projectorganisatie. Echt waterdicht is dit niet, en je krijgt het ook niet waterdicht, maar we kunnen wel iets doen dus. In hoeverre een straf wordt gegeven bekijken we per geval.

FAQ
De FAQ in /5 is sterk verouderd. Een taak van crew (?) is om deze up-to-date te houden, toch? Nu worden wellicht de verkeerde personen aangesproken.

Yup. Er staat al een tijdje een nieuwe FAQ te wachten die eigenlijk vorige week geplaatst zou worden, maar die is nog niet goed op 1 puntje. Binnenkort te verwachten dus.

Het is niet echt duikgedrag, maar het is niet iedereen's pakkie an natuurlijk. Maar je hebt gelijk dat het niet opschiet tot nu toe, we zullen ons best doen dat te veranderen.

Helemaal onderaan even een positief punt: de frontpostings op Tweakers! _/-\o_

Dank je :)
Verder komt erbij het punt dat het voor allemaal wennen was. Zoals Mark het zei:
het is gewoon wennen voor iedereen. De nieuwe die niet meteen betweterig over willen komen (kan ik me zo indenken) en de oude omdat die dan misschien dan denken dat de nieuwe denken dat ze niks te zeggen hebben (dat is mijn gevoel dan ook weer)
En dit is waar. Ik durfde niet echt initiatief te nemen voor dingen omdat ik "nieuw" was, en de oude crew wilde niet teveel op zich nemen om ons ook een kans te geven. Wat mij betreft gaat het nu al stukken beter, en dat gaat zeker resultaten geven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Dank voor het antwoord :)

Als er dus wordt gesproken over de 'crew' dan is dit synoniem met 'Het Orgaan' en betekend dit dus alle 19 man? M.a.w., er is dus geen kern-crew die hier nog boven staat?

Verder lees ik dat het orgaan onderverdeeld in 5 groepen, ieder met z'n eigen functiegebied. Vanuit deze opzet wordt er, denk ik, verder naar beneden gedelegeerd of gedirigeerd. Dit houdt m.i. dus in dat hij/zij verantwoordelijk is voor de communicatie over zijn functiegebied met de rest van de belanghebbenden, uiteindelijk met de leden van DPC. Hier is denk ik veel winst te halen en iets waar verbetering kan komen. Ik lees ook dat het nog wennen is in deze opzet en dat begrijp ik.

Maar wie doet wat en wanneer? Voor de PV'ers, de Mods en de statsposters is het denk ik duidelijk en dat loopt wel. Maar van Onno heb ik nog nooit iets vernomen en ik ben toch een statsbouwer. Er is bijvoorbeeld geen 'FAQ' voor DPCH ofzo. Dat zet mij aan het denken over het nut van deze functie (nofi Onno, just a thought).

WDO hetzelfde; er zijn 4 mensen verantwoordelijk, maar alles wordt bij TGEN neergelegd en verder geen info anders dan dat dit stilligt. Ik bouw zelf websites en klanten krijgen elke week een statusupdate plus wordt de klant actief feedback gevraagd. Wellicht is het daarom dat ik soms zo scherp op het WDO gebeuren zit, want goed beschouwd zie ik mijzelf als de klant van WDO4. Uiteraard besef ik maar al te goed dat het allemaal liefdewerk-oud papier is. Zie het als goedbedoelde enthousiasme :)

Duikgedrag sloeg volledig op het WDO gebeuren. zie verder mijn reactie hierboven ([rml]Marcelloz in "[ DPC] Onze toekomst *GAARNE LEZEN!*"[/rml])

Verder goed dat de FAQ live komt. Dit zal een hoop verduidelijken denk ik. Het is denk zaak deze in de toekomst goed up-to-date te houden.

Tenslotte ben in ieder geval ik blij met deze antwoorden, maar ik denk dat ik niet de enige ben.

[update]
Owja, beetje offtopic maartoch, ik denk dat het handig is als er een duidelijke link komt van WDO naar SID want die kan ik niet vinden op WDO. Of bevind ik me nu op een politiek hellend vlak? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Marcelloz op 26-01-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zegt niks en houd zich geheel afzijdig

en dat is voor de mensen die me kennen!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Een antwoord. 1x in de maand zo'n post (en dan niet liefst elke keer, er wordt aan gewerkt of zou online moeten komen) zou een hoop twijfels wegnemen bij de leden en een hoop respect meer opleveren voor de crew.

Voor de rest zijn er veel mensen die goed bedoelde info/kritiek/opmerkingen hebben. Het zou mooi zijn als er ergens een soort van to-do list zou komen zodat je kan zien dat de dingen die nog voor verbetering vatbaar zijn, al in de pipeline zitten (ik denk bv aan een uniforme DPCH. Bij de een geen Overall Teams Top 15, bij de andere een Top 30 etc.)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Verder lees ik dat het orgaan onderverdeelt in 5 groepen, ieder met z'n eigen functiegebied. Vanuit deze opzet wordt er, denk ik, verder naar beneden gedelegeerd of gedirigeerd.
Die verdeling is gemaakt zodat je direct kan zien wie wat doet. Verder wordt er niet gedelegeerd of gedirigeerd iedereen binnen de crew is gelijk. Overigens had de samenstelling er ook heel anders kunnen uitzien en stonden bv. Onno, Chaos en ik onder het kopje statsposters.
Maar wie doet wat en wanneer? Voor de PV'ers, de Mods en de statsposters is het denk ik duidelijk en dat loopt wel. Maar van Onno heb ik nog nooit iets vernomen en ik ben toch een statsbouwer. Er is bijvoorbeeld geen 'FAQ' voor DPCH ofzo. Dat zet mij aan het denken over het nut van deze functie (nofi Onno, just a thought).
De statsbouwer die bouwt stats voor op GoT dat lijkt me toch wel erg duidelijk. Waarom zou hier een FAQ over moeten komen :? Het telt natuurlijk ook mee dat Onno in de oude crew heeft gezeten en ongelooflijk veel kennis heeft op het gebied van stats maken. Ook kent hij de geschiedenis van DPC zeer goed en weet hoe het eraan toegaat bij t.net en op GoT. Het zou zonde zijn als we deze kennis verloren laten gaan. Van bijna alle projecten heeft Onno stats in zijn koebot zitten. Een goed voorbeeld van hoe handig dat soms kan zijn, zijn de D2OL en de TSCDPCH. Toen griz ermee ophield en er geen stats meer waren konden de statsposters zo die van Onno gebruiken en posten. Tot de dag van vandaag genieten we daar nog van.
WDO hetzelfde; er zijn 4 mensen verantwoordelijk, maar alles wordt bij TGEN neergelegd en verder geen info anders dan dat dit stilligt. Ik bouw zelf websites en klanten krijgen elke week een statusupdate plus wordt de klant actief feedback gevraagd. Wellicht is het daarom dat ik soms zo scherp op het WDO gebeuren zit, want goed beschouwd zie ik mijzelf als de klant van WDO4. Uiteraard besef ik maar al te goed dat het allemaal liefdewerk-oud papier is. Zie het als goedbedoelde enthousiasme
Er is nu al een paar gezegd dat wdo4 nou eenmaal niet zo snel gaat als we gehoopt hadden. Intern praten we daar ook over. Ik vind het jammer dat je toch telkens op dit punt hamert. Ik kan wel gokken voor een verklaring hierover maar dat doe ik liever niet hier op GoT. Wil je het weten je weet me te vinden.
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 00:49:
* MarkB zegt niks en houd zich geheel afzijdig

en dat is voor de mensen die me kennen!!!!!!!!!!!!!!
Weer lekker constructief bezig. Als je nou eens goed gemotiveerd je mening weergeeft kunnen we er misschien wat mee. Nu laat ons weer gissen en wie schiet daar nou wat mee op. Het is niet zo dat we niet tegen negatieve kritiek kunnen alleen moet deze goed gemotiveerd zijn. Iedereen doet zijn best om het voor DPC zo goed mogelijk te maken en voor iedereen is het een leerproces. Als je iets signaleert wat volgens jou niet goed is meldt dit dan en ook voor jou geldt je weet ons te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
WDO hetzelfde; er zijn 4 mensen verantwoordelijk, maar alles wordt bij TGEN neergelegd en verder geen info anders dan dat dit stilligt.
WDO omvat veel meer dan alleen wat programmeren. De server moet ook beheerd worden, er moet een redactie zijn etc. etc. De drie anderen houden zich voornamelijk bezig met de oude WDO.
Ik bouw zelf websites en klanten krijgen elke week een statusupdate plus wordt de klant actief feedback gevraagd.
Jij doet dit dan ook als fulltime baan en niet nog eens naast een fulltime baan of studie. Tuurljik, vrijwillig is niet vrijblijvend, maar vrijwilligers 24/7 in hun nek staan hijgen werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ook de hijgers onders ons hebben een fulltime job dus dat 24/7 zal wel meevallen. :)

En nogmaals. Jullie 'crew' doen jezelf ook tekort vind ik. Een maandelijkse update van dingen (of een to-do list) zou voor veel mensen geweldig zijn en dat zou voor jullie ook een stuk motiverender zijn dan alleen maar elke keer commentaar te krijgen.

Dus brengt voortgang naar buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Allereerst: ik probeer niemand *meer* werk te laten doen. Het blijft vrijwilligerswerk waar veel werk in gaat zitten, ik weet dat maar al te goed.
MarkB schreef op 26 januari 2004 @ 09:51:
Die verdeling is gemaakt zodat je direct kan zien wie wat doet. Verder wordt er niet gedelegeerd of gedirigeerd iedereen binnen de crew is gelijk.
Met delegeren en dirigeren bedoelde ik ook niet dat iemand de macht zou hebben, maar eerder iemand die alle eindjes aan elkaar knoopt. Verder uiteraard goed dat jullie elkaars taken overnemen waar nodig. Ik denk ook niet dat zo'n scheiding in de praktijk scherp moet zijn, dan ga je eilandjes creeeren.
De statsbouwer die bouwt stats voor op GoT dat lijkt me toch wel erg duidelijk. Waarom zou hier een FAQ over moeten komen :? Het telt natuurlijk ook mee dat Onno in de oude crew heeft gezeten en ongelooflijk veel kennis heeft op het gebied van stats maken. Ook kent hij de geschiedenis van DPC zeer goed en weet hoe het eraan toegaat bij t.net en op GoT. Het zou zonde zijn als we deze kennis verloren laten gaan. Van bijna alle projecten heeft Onno stats in zijn koebot zitten. Een goed voorbeeld van hoe handig dat soms kan zijn, zijn de D2OL en de TSCDPCH. Toen griz ermee ophield en er geen stats meer waren konden de statsposters zo die van Onno gebruiken en posten. Tot de dag van vandaag genieten we daar nog van.
Nou, een FAQ is gewoon handig omdat je dan een soort richtlijn hebt voor als je DPCH's moet maken. Open een willekeurig aantal projecten en iedereen doet het weer anders. Ik zeg niet dat iedereen exact hetzelfde zou moeten doen, maar wat richtlijnen zouden mij veel werk hebben bespaard. Wanneer er straks bijv. een nieuw project komt met DPCH's, wordt het wiel opnieuw uitgevonden. Om 1 voorbeeld te noemen : zo wist ik bijvoorbeeld niet dat een DPCH maximaal 64K mocht zijn. Toch handig om te weten toch?

Verder lees ik in het antwoord van Silk_dude, en ik quote: "De statsbouwers zijn verantwoordelijk voor het bouwen van stats". Ik zie Onno als statsbouwers staan en lees jouw verhaal en dan denk ik: tja wat moet ik hier nu mee. Als ik een probleem heb of een vraag, kan ik hem dan wat vragen? Wat kan ik vragen? Naar welk email adres? Kan/mag ik dat uberhaupt aan hem vragen vanuit zijn functie? Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel: het is voor mij niet echt duidelijk.
Er is nu al een paar gezegd dat wdo4 nou eenmaal niet zo snel gaat als we gehoopt hadden. Intern praten we daar ook over. Ik vind het jammer dat je toch telkens op dit punt hamert. Ik kan wel gokken voor een verklaring hierover maar dat doe ik liever niet hier op GoT. Wil je het weten je weet me te vinden.
Je hoeft niet te gokken want we weten hoe de vork in de steel zit. WDO4 komt heus wel een keer. Iedereen weet nu wel dat het niet zo snel gaat als gehoopt en wat ongeveer de status is en dat jullie aan het overleggen zijn.
Chaos schreef op 26 januari 2004 @ 10:31:
WDO omvat veel meer dan alleen wat programmeren. De server moet ook beheerd worden, er moet een redactie zijn etc. etc. De drie anderen houden zich voornamelijk bezig met de oude WDO.
True, verhelderend antwoord.
Jij doet dit dan ook als fulltime baan en niet nog eens naast een fulltime baan of studie. Tuurljik, vrijwillig is niet vrijblijvend, maar vrijwilligers 24/7 in hun nek staan hijgen werkt ook niet.
[/quote]
Ik vind dat hijgen wel meevallen. Ik eis niets, ik stel denk ik alleen de vragen die veel mensen hebben maar niet (durven te) vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcelloz schreef op 26 januari 2004 @ 11:10:
...ik stel denk ik alleen de vragen die veel mensen hebben maar niet (durven te) vragen.
Wij zijn ook heel gevaarlijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Heeft niet zoveel met durven te maken volgens mij, alleen neem jij de moeite om ze te vragen en daar hebben veel leden geen zin in denk ik

edit: goed werk van jou dus, daar niet van!

[ Voor 15% gewijzigd door JustMe op 26-01-2004 12:14 ]

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 11:48:
[...]
* Marcelloz schrikt van de tong van floppus :o ;)

uiteraard staan er daarom haakjes omheen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Marcelloz op 26-01-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 11:48:
[...]

Daar kan je een grapje om maken, maar het feit dat zelfs PV-ers (zie post Silk-dude) op een gegeven moment denken zich in te moeten houden, is natuurlijk een kwalijke zaak. Hoe is het zover gekomen dat mensen alleen intern en tegen elkaar opmerkingen/tips/commentaar/complimenten hebben, maar daar niet mee naar buiten treden? :?

Een heel belangrijk issue mijns inziens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Nou, een FAQ is gewoon handig omdat je dan een soort richtlijn hebt voor als je DPCH's moet maken. Open een willekeurig aantal projecten en iedereen doet het weer anders. Ik zeg niet dat iedereen exact hetzelfde zou moeten doen, maar wat richtlijnen zouden mij veel werk hebben bespaard. Wanneer er straks bijv. een nieuw project komt met DPCH's, wordt het wiel opnieuw uitgevonden. Om 1 voorbeeld te noemen : zo wist ik bijvoorbeeld niet dat een DPCH maximaal 64K mocht zijn. Toch handig om te weten toch?

Verder lees ik in het antwoord van Silk_dude, en ik quote: "De statsbouwers zijn verantwoordelijk voor het bouwen van stats". Ik zie Onno als statsbouwers staan en lees jouw verhaal en dan denk ik: tja wat moet ik hier nu mee.
Stel dat Onno een faq had gemaakt, wat overbodig was omdat het enige project wat DPC destijds draaide RC5 was, dan zou dit zijn op basis van linux. KoW maakt zijn stats in Foxpro, griz, jeroon en Jis maken hun stats weer op een andere manier. Het enige wat je zou kunnen afstemmen is, welk lettertype gebruiken we, hoe groot moet het font wezen, wat laten we zien. Dat laatste is discutabel omdat het bij één project het wel nuttig is om een top 30 overall te laten zien en bij een ander weer niet.
Verder nog Onno heeft niet de functie statsbouwer hij is een statsbouwer. Hij is er als zodanig bijgehouden, boven op de andere dingen die ik al heb aangedragen, omdat we ook rekening moeten houden met de eisen/wensen van de statsbouwers.
Als ik een probleem heb of een vraag, kan ik hem dan wat vragen? Wat kan ik vragen? Naar welk email adres? Kan/mag ik dat uberhaupt aan hem vragen vanuit zijn functie? Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel: het is voor mij niet echt duidelijk.
Ik snap niet wat je bedoelt. Geef me één reden waarom je hem iets niet zou mogen vragen over het bouwen van stats. En waarom stel je de vragen dan niet aan een andere statsposter als je toch niet wist van zijn functie. Ik word er een beetje moe van doordat iedereen denkt dat de oude crew een stelletje boemannen zijn die niks met de rest van DPC te maken wil hebben en doet wat ze willen. Zijn emailadres heeft in de /5-faq gestaan. Je had hem kunnen bereiken via het crewadres, je had een berichtje kunnen achterlaten op GoT zoveel manieren waarop je hem kan bereiken. Ik begrijp niet dat ik je dit moet uitleggen. Vanuit zijn functie mag je hem niks vragen wat er is geen functie statsbouwer of hoofdstatsbouwer oid. Als collegastatsbouwer mag je natuurlijk wel dingen vragen. Of je antwoordt krijgt tja daar kan ik je dan geen antwoord op geven ;)

Misschien komt dit allemaal wat fel over en richt me even persoonlijk tot jouw Marcelloz maar dit geldt voor alle DPC'ers. Ik ben dan niet de persoon die het meest tactisch kan reageren maar ik sta, en heb gestaan, open voor alles en iedereen. Wat ik wel zou willen weten hoe je aan die gedachte komt dat Onno, of wie dan ook van de crew, niet benaderbaar zou zijn. Zou je me daar antwoord op kunnen geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op 26 januari 2004 @ 13:03:
[...]
Daar kan je een grapje om maken, maar het feit dat zelfs PV-ers (zie post Silk-dude) op een gegeven moment denken zich in te moeten houden, is natuurlijk een kwalijke zaak.
Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch. Als je ergens nieuw bent durf je niet meteen alles te zeggen/doen omdat je bang bent andere mensen voor het hoofd te stoten. Dat is altijd zo, en dus ook nu. Het kost gewoon even wat tijd.
Mobster schreef op 26 januari 2004 @ 13:03:
[...]
Hoe is het zover gekomen dat mensen alleen intern en tegen elkaar opmerkingen/tips/commentaar/complimenten hebben, maar daar niet mee naar buiten treden? :?
Ik ben van mening dat de mening van de crew naar buiten moet worden gebracht, niet de mening van de verschillende crewleden, anders wordt het een zootje. Er zitten genoeg mensen in de crew om een afspiegeling te zijn van de meningen binnen DPC, en dus hoeven we niet alles publiek te bespreken denk ik.

Zo'n policy kan wel eens lastig zijn en tijd kosten naar de rest van DPC toe, dat is het nadeel. Echter, als je alles met heel DPC moet bespreken/bediscussiëren ben je nog langer bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

MarkB schreef op 26 januari 2004 @ 13:22:
[..]
Wat ik wel zou willen weten hoe je aan die gedachte komt dat Onno, of wie dan ook van de crew, niet benaderbaar zou zijn. Zou je me daar antwoord op kunnen geven :?
Die gedachte heb ik nooit uitgesproken dus dat vind ik een beetje flauw. Ook heeft Onno ineens geen functie meer terwijl ik naar de grenzen van die functie zocht omdat ik nergens een omschrijving zie. Gewoon allemaal vragen waar jij dan weer fel van wordt terwijl ik het helemaal niet zo bedoel. Ik heb een dikke huid en de boodschapper is altijd de lul, maar dat geeft niet (van die lul dus).
Ik word er een beetje moe van doordat iedereen denkt dat de oude crew een stelletje boemannen zijn die niks met de rest van DPC te maken wil hebben en doet wat ze willen.
Hier weet ik niets op te zeggen. Ik zie jullie in ieder geval niet als een stel boemannen. Ik loop hier nu 14 maanden rond en ik heb dat in ieder geval niet zo ervaren. Hoe kom je op deze gedachte als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Mijn eerste mailtje is in ieder geval verstuurd (nadat ik hetzelfde verzoek al minimaal 2x in een DPCH had geplaatst, maar dit terzijde). Hopelijk krijg ik snel een reactie en kunnen we er met zijn allen voor zorgen dat er ook regelmatig eens wat positiefs naar buiten komt :)

@Silk_dude. Wat is lang? Ik spreek mensen die al jaren lid zijn van DPC die inderdaad het idee hebben dat ze toch niks kunnen beginnen tegen de crew. Ik druk hun dan ook altijd op het hart dat als ze niets zeggen/posten er zeker niets gebeurt. Daar leggen ze zich (helaas) vaak bij neer. Dat tweede is zeker hun fout, maar nogmaals, er mag ook best eens gekeken worden naar hoe het zover is gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Marcelloz schreef op 26 januari 2004 @ 14:36:

Hier weet ik niets op te zeggen. Ik zie jullie in ieder geval niet als een stel boemannen. Ik loop hier nu 14 maanden rond en ik heb dat in ieder geval niet zo ervaren. Hoe kom je op deze gedachte als ik vragen mag?
Mobster schreef op 26 januari 2004 @ 14:46:

@Silk_dude. Wat is lang? Ik spreek mensen die al jaren lid zijn van DPC die inderdaad het idee hebben dat ze toch niks kunnen beginnen tegen de crew. Ik druk hun dan ook altijd op het hart dat als ze niets zeggen/posten er zeker niets gebeurt. Daar leggen ze zich (helaas) vaak bij neer. Dat tweede is zeker hun fout, maar nogmaals, er mag ook best eens gekeken worden naar hoe het zover is gekomen :)
Dat is makkelijk dit keer, jij stelt de vraag en Mobster geeft practisch het antwoord. Ik heb dit vaker gehoord hoor maar ik kan me niet voorstellen hoe men op dit idee is gekomen.
Misschien dat Mobster zijn licht hier over kan laten schijnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op 26 januari 2004 @ 14:46:
Dat is m.i. het verkeerde idee, als je een goed idee hebt met goede argumenten dan wordt het wel doorgevoerd denk ik.

Zoals bijvoorbeeld een FAQ/handleiding voor statsbouwers (layout van de stats) lijkt mij een erg goed idee, want ik erger me er groen en geel aan dat elk project er anders uit ziet (met name Genome@home en SoB) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Tja. Dat is moeilijk uit te leggen zonder al te veel mensen tegen het hoofd te stoten.
Laten we beginnen met deze.
MarkB schreef op 26 januari 2004 @ 13:22:
Misschien komt dit allemaal wat fel over en richt me even persoonlijk tot jouw Marcelloz maar dit geldt voor alle DPC'ers. Ik ben dan niet de persoon die het meest tactisch kan reageren maar ik sta, en heb gestaan, open voor alles en iedereen.
Ik heb nu weer een heel stuk weggehaald (voordat ik op submit drukte) omdat ik het niet goed kan verwoorden.

Misschien is het ook verstandiger om te kijken hoe we die gevoelens kunnen wegnemen ipv te analyseren hoe ze tot stand zijn gekomen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Mobster schreef op 26 januari 2004 @ 15:32:
Misschien is het ook verstandiger om te kijken hoe we die gevoelens kunnen wegnemen ipv te analyseren hoe ze tot stand zijn gekomen?!
Laten we idd niet over het verleden blijven hakkelen. De vernieuwde crew, of orgaan zo je wilt, is tot stand gekomen om een verbetering voor DPC te brengen. Dat het allemaal nog niet optimaal is, is wel duidelijk. Er wordt nog aan een aantal zaken gewerkt (WDO4) en m.b.t. de informatie voorziening is er nog altijd wat te verbeteren. Kritiek hoeft zeker niet altijd slecht bedoeld te zijn, zo houden we elkaar scherp. Alleen als er dan kritiek komt, dan wel graag met een opbouwende mening waar wat mee gedaan kan worden (wat overigens netjes gebeurd hier over het algemeen). Aan wat losse kritiek uitende kreten hebben we ook niks.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer lekker constructief bezig. Als je nou eens goed gemotiveerd je mening weergeeft kunnen we er misschien wat mee. Nu laat ons weer gissen en wie schiet daar nou wat mee op. Het is niet zo dat we niet tegen negatieve kritiek kunnen alleen moet deze goed gemotiveerd zijn. Iedereen doet zijn best om het voor DPC zo goed mogelijk te maken en voor iedereen is het een leerproces. Als je iets signaleert wat volgens jou niet goed is meldt dit dan en ook voor jou geldt je weet ons te vinden.
ik weet jullie zeker te vinden, maar hou me verder afzijdig, de posts in deze draad had ik al niet moeten doen.

Ik zal grazen tot ik erbij neerval maar hoop me verder in te kunnen houden met postings of welke andere vorm van bemoeien of hoe je het ook moet verwoorden.

oftewel ik zal geen reacties/opmerkingen meer maken over het beleid van de crew of DPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 16:12:
[...]

oftewel ik zal geen reacties/opmerkingen meer maken over het beleid van de crew of DPC
Dat valt dat onder "hij die zwijgt, stemt toe". Ik ken je als een kritisch persoon en dat is op zijn tijd helemaal niet verkeerd.

Als er ondertussen iets duidelijk moet zijn is dat de crew altijd aanspreekbaar is (ook voor Mo-Bees ;) )

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

./Proxy schreef op 26 januari 2004 @ 18:18:
[...]

Dat valt dat onder "hij die zwijgt, stemt toe". Ik ken je als een kritisch persoon en dat is op zijn tijd helemaal niet verkeerd.

Als er ondertussen iets duidelijk moet zijn is dat de crew altijd aanspreekbaar is (ook voor Mo-Bees ;) )
mooi, alleen zal ik ze dus niet meer aanspreken, ik laat mijn graaskracht wel spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
http://www.dutchpowercows.org/plan.php?id=3

Ik moedig de rest van de crew aan om dit ook te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
[eNeRGy] schreef op 27 januari 2004 @ 20:46:

http://www.dutchpowercows.org/plan.php

Maw niet alle crew leden hebben een .plan of gebruiken deze.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
niet in de lijst == nog nooit eentje gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Toppertje! :) goed initiatief, wie is de volgende? :)

:+ je vorige update was 3,5 jaar geleden :+
toen deed ik nog twee jaar geen DPC :p 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Marcelloz op 27-01-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 21:17

Dan moedig ik jou aan om ook eens, indien mogelijk en bij tijd, er Distributed Folding in op te nemen bij de projecten daar links in beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
Die schuif ik door naar Chaos, die maakt de plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Strakke actie [eNeRGy]. Hopelijk doet een goed voorbeeld volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het motto: "Goed voorbeeld doet goed volgen" ben ik maar gevolgd :P

Als er mensen daadwerkelijk geinteresseerd zijn in wat ik doe: *klik* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

MarcyDarcy wil ook graag maar die is zijn wachtwoord kwijt zegt'ie net en hij wacht nog steeds op een nieuwe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

En heeft hij zelf geen vingertjes om te typen? :P

@Silk-dude. Nice going

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55

SandStar

DPC-Crew

Zandster

hmmm dan zal ik er ook maar 1 gaan maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Goeie ontwikkeling :) Ik zal proberen vandaag er ook eentje weg te zetten :)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Ik durf het bijna niet te vragen, maar komt de nieuwe FAQ nog een keer live? Ik wordt nu toch heel benieuwd naar dat ene puntje... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcelloz schreef op 04 februari 2004 @ 07:38:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar komt de nieuwe FAQ nog een keer live? Ik wordt nu toch heel benieuwd naar dat ene puntje... >:)
Ik durf het ook bijna niet meer te vragen aan Dsmarty :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Toe nou, hij bijt niet hoor. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 21:17
In het crewforum is recent het topic over de DPC faq geschopt om te vragen hoe het er eindelijk mee staat, het is wel nagenoeg af.
Hiernaast is er op het codinggebeid nog het een en ander aan het spelen. Bij meer info zal dit volgen.
Pagina: 1 2 3 Laatste