Samsung 160 GB 7200 RPM Probleem!!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 17:51
Ik heb gisteren mijn nieuwe Samsung SP-1604N Harddisk geinstalleerd, samen met mijn nieuwe Lite-On LDW401S DVD+ReWriter..
nou heb ik een probleem, de bios ziet mijn 160 gb schijf aan voor 137 gb schijf
en in windows voor 130 gb dat is dus 23 a 30 gb schijfruimte weg,
hoe kan ik dit oplossen?
Dit is mijn Systeem: AMD Athlon XP 1900+, 512 MB DDR-RAM, MSI Geforce 2TI 64 MB, MSI K7T266Pro-2 Moederbord, Maxtor D740X 80 GB 7200 RPM, Samsung SP-1604N 160 GB 7200 RPM, Lite-On DVD 16x48, Lite-On DVD+RW LDW401S, Iiyama AS4611UT 18" TFT, Logitech Cordless Desktop, Logitech Quickcam 4000 Pro (ik weet een hele lange lijst:P)

Alvast Bedankt, Rowan

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:12

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb exact dezelfde HDD in mijn pc zitten, en had in Win2k hetzelfde probleem. Echter niet getreurd, het is zo op te lossen, met een BIOSupdate en/of een Windows registry aanpassing. Zie de OM FAQ bovenin, en ook dit topic voor meer info. Voortaan wel wat meer zoeken, want dit komt vaker voor met grote HDDs ;)

edit: tipje: EnableBigLba zal waarschijnlijk het magische woord zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Remy op 17-09-2003 21:36 ]

LinkedIn
Instagram

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 15:05
Ik meen me te herinneren dat dat een beperking is van een 'gewone' IDE controller. Ik weet niet of je moederbord een RAID-controller heeft. Zo ja, dan sluit 'm daar eens op aan. Zo nee, moet je waarschijnlijk een losse kopen. Zie http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/270 en/of http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/269

Edit1: Ik zie hierboven al dat dit verhaaltje niet opgaat...

Edit2: En hieronder dat ik toch gelijk had... 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Da_Jackal op 17-09-2003 21:37 . Reden: Zie laatste regels ]

Verwijderd

Het probleem zit hem in je de ondersteuning van je ide-controllers op je mobo. Deze gaan idd niet verder dan 137GB, wat je moet oplossen met een bios-update. Is deze er niet, dan houdt het eigenlijk op. Wellicht heb je nog een pci ide-controller liggen, want dat is uiteraard een andere optie.

btw: waarom een samsung HDD!? Dat zijn echt brakke schijven...

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 21:36:
btw: waarom een samsung HDD!? Dat zijn echt brakke schijven...
Dit is onzin. In veel OEM systemen zoals van HP, Compaq en Sony zitten Samsung schijven, en hebben door hun stilte, prestaties en betrouwbaarheid zich bewezen.. Niet zomaar iets posten zonder onderbouwing liefbeertje.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

een onderbouwing gaat in dit geval te ver, omdat het daar niet over ging. vandaar de BTW opmerking. Voor verdere discussie over dit onderwerp mag je altijd mailen, maar dit topic gaat er niet over.

ps: Dit bericht is aangepast in verband met de onnodige causaliteit die het teweeg zou kunnen brengen, en aangezien het mooi weer is, laten we het hierbij _/-\o_

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 21:54 ]

• Remy

Remy

Te ver? Nee 'echt brakke schijven' klinkt goed... En over de prestaties, die heb ik ook zelf getest, zie bijvoorbeeld mijn topic hier in OM:
Review 8MB cache schijf vs. 2MB cache schijf

Een vergelijking tussen de in dit topic genoemde SP1604N en de WD-800JB. En de Samsung komt er echt niet zo slecht van af. En over dat bestoken met kritiek zonder onderbouwing > jouw 'dat zijn echt brakke schijven' is simpelweg onzin, waarom zouden er ook anders zoveel OEMs de Samsung schijven gebruiken :?

En ik ken de reviews over de Samsung schijven heus wel, check bijvoorbeeld de Neoseeker.com pagina over deze HDD eens. Ik koop niet zomaar hardware, ik had echt goede redenen voor het kopen van de SP1604N 160GB schijf.

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

reanimation schreef op 17 September 2003 @ 21:31:
nou heb ik een probleem, de bios ziet mijn 160 gb schijf aan voor 137 gb schijf
en in windows voor 130 gb dat is dus 23 a 30 gb schijfruimte weg,
hoe kan ik dit oplossen?
Door gewoon in de FAQ van dit subforum te kijken :)

Bij deze verzoek ik je vriendelijk doch dringend om in het vervolg éérst vooronderzoek te doen eer je een topic opent! Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

[ Voor 1% gewijzigd door Twynn op 17-09-2003 22:01 . Reden: typfoutje ;) ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.