[win2k3] Nog steeds delays

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic, open ik maar ff een nieuwe, om het overzicht erin te houden en omdat ie al oud is.

Ik heb dus een Windows 2003 bak, met daarop active directory, dns, wins, rras, de standaard rataplan voor een thuisnetwerkje. Hij is verbonden met een 3C905C kaartje met een switch naar mij werkbak, een XP Pro SP1 bak, die verbonden wordt met een 3C940 NICje (deze staat geforceerd op 100Mb-FD, vanwege een mogelijk probleem met gigabit onder XP).

Het probleem is dus dat op allerlei momenten op m'n werkbak zich delays voordoen van 5-15 seconden. De programma's die al draaien zitten niet vast, maar tijdens die delay kan ik niets met desktop, start menu of de windows explorer. Ik ben ervan overtuigd dat dit een netwerkprobleem is, omdat dit me geen standaardgedrag van windows lijkt. Bovendien zijn de mappings, die via een kixtart-script bij aanmelden wordt aangemaakt, soms onbereikbaar, en soms wordt het scriptje niet eens uitgevoerd.

Na het "opgelost" verklaren van mijn vorige topic waren de delays weer terug, maar sindsdien is het weer erger geworden en ben ik wat mij betreft weer terug bij af.

Wat nu?

日本!🎌

• Predator
  • Laatst online: 10:50

Predator

Suffers from split brain

Het kan best een netwerkprobleem zijn, maar het is besturingssysteem die hier in de fout gaat. Wat er ook aan de gang is met je netwerk, je OS z'n reactietijd mag daar weinig aan veranderen.

Dus NT -> WOS :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Wij hebben die 905 kaartjes ook op het werk en daar moeten we de flow control (meen ik) op disabled zetten, anders werken ze gewoon niet goed. Misschien is dat een oplossing?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Helaas, dat heeft niet mogen baten... Flow Control staat nu op disbaled, maar delays blijven gewoon. Media Type moet wel op Auto select, omdat ik zowel 10Mb als 100Mb clients heb...

Iets zegt me dat het echt een softwareprobleem is, omdat ik eigenlijk nog nooit ergens problemen met 3Com kaartjes gezien heb.

日本!🎌

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

_Thanatos_ schreef op 19 september 2003 @ 14:50:
Media Type moet wel op Auto select, omdat ik zowel 10Mb als 100Mb clients heb...
Hij zit toch aan een switch? Dan maakt dat niks uit en kan je 'm vaak beter vast zetten op bv 100 half duplex

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zoals ik al zei, ik heb met dat kaartje nog nooit ergens problemen gezien, ik gebruik al jaren 3Com kaartjes, op stages, op werk nu en thuis ook. Waarom zou het aan het kaartje moeten liggen? De software is toch veel foutgevoeliger :?

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dus helemaal *niemand* met dit soort delays? Ik kan me dus niet voorstellen dat ik de enige ben...

日本!🎌

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:17
hou t maar gewoon op Win2000, Win2003 sucked...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Wat loop jij te zeiken? Als je dan toch zo nodig moet flamen, onderbouw het dan!

Heb zelf ook soms dit probleempje op mijn win2k3 maar ik denk dat het bij mij eerder gebrek aan ram is ;)

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 17:14
Dit lijkt verdacht veel op mijn probleem;

[rml][ Win2K Netwerk] Error while reconnecting[/rml]

Zwaar irritant en nog steeds niet opgelost. Ik hou daarom dit topic goed in de gaten! Maar sorry ik kan je dus ook niet helpen....

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:17
omdat windows 2000 het al jaren goed doet... en windows 2003 gewoon nog in kindervoetjes staat... kijk het staat leuk windows 2003, maar als 2000 t goed doet waarom 2003.... voor een simpel servertje

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 17:14
Saeverix schreef op 22 September 2003 @ 20:57:
omdat windows 2000 het al jaren goed doet... en windows 2003 gewoon nog in kindervoetjes staat... kijk het staat leuk windows 2003, maar als 2000 t goed doet waarom 2003.... voor een simpel servertje
offtopic:
ik heb het dus met windows 2000 server, maar goed dat maakt ook niet uit, laten we proberen het probleem op te lossen

@TS:

Op het internet is best veel info te vinden, mogelijke oorzaken (die bij mij geen resultaat hadden :?) zijn;

- net use /delete all aan loginscript toevoegen
- 'licentiemodule' van win2k server aangepasen (= goed zetten)
- offline folders uitzetten
- virusscanner?
- netwerkkaarten niet goed
etc.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Masch, ik zal die dingetjes es proberen, maar ik zou het raar vinden als het aan zulk simpel spul zou liggen. Maargoed, het blijft MS ;)
Of Windows 2000 beter/slechter is dan 2003, staat hier niet ter discussie. Als je geen hulp te bieden hebt, kun je beter niet posten IMO.

ohja, en dit probleem had ik met win2k ook

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 23-09-2003 11:00 ]

日本!🎌

Verwijderd

trouwens lekker om in je specs te zetten dat je webserver tevens ad draait...

Verwijderd

Ik had het van de week ook volgens mij, ik was mijn nieuwe server aan het stesstesten en kwam ook wat rare dingen tegen.

Win2k3, advanced server. @ Duron 1600 / 256 DDR2100

De 1e 100 - 150 (van de 1000) request gingen in een paar seconden. 5 seconden lang helemaal nix, toen weer een piek van 80 requests, toen weer 5 sec nix etc. Ik zal eens kijken of ik een performance screenshot kan maken, je ziet heel duidelijk de pieken en dan een tijdje helemaal nix.

Het zou natuurlijk kunnen liggen aan het max connections, maar zover als ik kan nagaan staan die allemaal op unlimited. Het lijkt er iig verdomd veel op dat de server niet meer dan 20 connections / seconde aankan gedurende een paar seconden en dan helemaal nix meer.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

TS:

Wat zijn de netwerkinstellingen van je server (ipconfig /all graag)
wat zijn de netwerkinstellingen van je client (ipconfig /all graag)
werkgerelateerde ip adressen graag verwijderen.

Staat de Server met AD naar zichzelf te verwijzen als DNS server.
Staat je DNS goed
Heb je de SUFFIX op de clients goed ingesteld.....

Heb je al een sniffer op je netwerk losgelaten om uit te sluiten dat je switch niet gewoon brak is? Heb je al Performance monitor op je server losgelaten om te kijken waar hij loopt te pieken..(met name dan netwerk resources)

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
schopje,
Ik heb dus nu windows 2003 server draaien met hetzelfde probleem. Weet haast wel cker dat het iets met de software te maken heeft maar waar ut zit? Als iemand het weet pls post.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Het heeft niks met de software te maken maar met je netwerk instellingen lees mijn laatste post. Ik draai hier een domain met 2 domain controllers een member server heb circa 10 netwerkshares die standaard aangemaakt worden naar de domain controllers en member server en draai absoluut zonder delays.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:36

grimson

domeingrommer

3Com kaarten zijn zeker niet betrouwbaar ! .. Probeer eens een Intel Pro/100(0) kaart ofzo. Echt waar het kan jouw probleem oplossen.
Pagina: 1