[Win2K Netwerk] Error while reconnecting

Pagina: 1
Acties:

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 17:14
Ik zit hier met een probleem wat ogenschijnlijk heel simpel is op te lossen, maar wat erg hardnekkig blijkt te zijn en waar ik nog steeds geen oplossing voor heb gevonden. Ik zal het hieronder zo goed mogelijk proberen uit te leggen

Situatie:
- 2 Windows 2000 Server servers (1 x dual PIII 733, 1x dual Xeon 2400), allebei DC.
- 1 Windows NT 4 Server (P II 400), standalone
- ong. 70 clients, waarvan ong. 45 Windows 2000 Professional

Probleem:
Ik krijg op een aantal client computers altijd een en dezelfde foutmelding, namelijk de onderstaande;

An Error Occurred while reconnecting <drive> to \\servername\share
Microsoft Windows Network: The local device is already in use.
This connection has not been restored

Deze melding krijgen de gebruikers op het moment dat ze iets op willen slaan in bijv. Excel, Word, e.d. (niet alleen in office!). Nadat er op OK is geklikt blijkt de connectie er wel gewoon te zijn |:( waardoor de melding dus niet blijkt te kloppen.. Verder valt het op dat in de verschillende drive mappings een rood kruisje staat, maar ook hier gewoon connectie mee te maken is. Dit probleem doet zich ogenschijnlijk voor op allerlei clients (nu zo'n 10) zonder een aan te wijzen overeenkomst tussen deze clients.

Wat heb ik geprobeerd?:
Heel erg veel. Even een opsommingkje;

- net use delete /all toegevoegd aan loginscript
- 'licentiemodule' van win2k server aangepast (stonden nog heel! oude accounts in)
- offline folders uitgezet
- virusscanner op clients uitgezet
- netwerkkaarten op (twee) clients vervangen
- clients vast ip-adres gegeven

Deze 'oplossingen' heb ik vanaf het internet (vooral van groups.google), maar helpen geen van allen. Misschien heeft iemand van jullie nog een idee, want ik zit een klein beetje HELEMAAL vast...

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

net use delete /all is geen commando... net use * /d wel

of net use * /delete /y

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 11:38 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:02

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verschijnen er op de mappings waar je de problemen op hebt ook vaak rode kruisjes door de driveletter in de explorer.. :?
Hmm, ja dus.. Net ff je post nog een keer goed doorgenomen..

Dat probleem hebben wij ook wel eens gehad, en waar het toen op neer kwam is dat de server een autodisconnect heeft om het aantal sessions te verlagen waarschijnlijk.

met het commando: net config server /autodisconnect:0 kon je die tijd op nooit zetten.

Ik zou zeggen probeer dat eens op de server die deze shares host..

• Masch
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 11:38:
net use delete /all is geen commando... net use * /d wel

of net use * /delete /y
Heb je helemaal gelijk in! Iets te snel getypt tijdens het topic typen ;)
CyberJ schreef op 02 september 2003 @ 11:49:
Verschijnen er op de mappings waar je de problemen op hebt ook vaak rode kruisjes door de driveletter in de explorer.. :?
Hmm, ja dus.. Net ff je post nog een keer goed doorgenomen..

Dat probleem hebben wij ook wel eens gehad, en waar het toen op neer kwam is dat de server een autodisconnect heeft om het aantal sessions te verlagen waarschijnlijk.

met het commando: net config server /autodisconnect:0 kon je die tijd op nooit zetten.

Ik zou zeggen probeer dat eens op de server die deze shares host..
Ik ga het even proberen. De resultaten zal ik hier posten.

edit:
Net weer een melding op een van de clients gehad, nadat ik dit had uitgeprobeerd. Blijft een rotprobleem. Ik zal vanavond de server nog even herstarten, omdat ik ergens las dat dit in de registry (klopt dit?) wordt gewijzigd. Daardoor zal het logischerwijs een reboot :? nodig hebben voordat het in werking zal treden.

Opmerkingen, etc. mag je altijd nog maken! Vooral de werking net config server /autodisconnect is mij nog niet helemaal duidelijk, misschien dat daar nog duiderlijker links over zijn? ik kon zelf zo snel niks vinden

[ Voor 25% gewijzigd door Masch op 02-09-2003 14:56 . Reden: toevoeging ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Masch
van de MS website!

For example, to set the Autodisconnect value to 30 minutes, you would run the following command line:
net config server /autodisconnect:30

The valid value range is -1 to 65535 minutes at the command line. To disable Autodisconnect set it to -1.

Setting Autodisconnect to 0 :( does not turn it off and results in very fast disconnects, within a few seconds of idle time. (However, the RAS Autodisconnect parameter is turned off if you set it to a value of 0.)
Nu op -1 gezet dus. Kijken of dat helpt.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Masch
* subtiele kick

Het spelen met de autodisconnect waarden lijkt niks op te leveren. Iemand nog enig idee waar het anders aan kan liggen?

[ Voor 81% gewijzigd door Masch op 08-09-2003 11:51 ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Pagina: 1