Ik zit hier met een probleem wat ogenschijnlijk heel simpel is op te lossen, maar wat erg hardnekkig blijkt te zijn en waar ik nog steeds geen oplossing voor heb gevonden. Ik zal het hieronder zo goed mogelijk proberen uit te leggen
Situatie:
- 2 Windows 2000 Server servers (1 x dual PIII 733, 1x dual Xeon 2400), allebei DC.
- 1 Windows NT 4 Server (P II 400), standalone
- ong. 70 clients, waarvan ong. 45 Windows 2000 Professional
Probleem:
Ik krijg op een aantal client computers altijd een en dezelfde foutmelding, namelijk de onderstaande;
An Error Occurred while reconnecting <drive> to \\servername\share
Microsoft Windows Network: The local device is already in use.
This connection has not been restored
Deze melding krijgen de gebruikers op het moment dat ze iets op willen slaan in bijv. Excel, Word, e.d. (niet alleen in office!). Nadat er op OK is geklikt blijkt de connectie er wel gewoon te zijn
waardoor de melding dus niet blijkt te kloppen.. Verder valt het op dat in de verschillende drive mappings een rood kruisje staat, maar ook hier gewoon connectie mee te maken is. Dit probleem doet zich ogenschijnlijk voor op allerlei clients (nu zo'n 10) zonder een aan te wijzen overeenkomst tussen deze clients.
Wat heb ik geprobeerd?:
Heel erg veel. Even een opsommingkje;
- net use delete /all toegevoegd aan loginscript
- 'licentiemodule' van win2k server aangepast (stonden nog heel! oude accounts in)
- offline folders uitgezet
- virusscanner op clients uitgezet
- netwerkkaarten op (twee) clients vervangen
- clients vast ip-adres gegeven
Deze 'oplossingen' heb ik vanaf het internet (vooral van groups.google), maar helpen geen van allen. Misschien heeft iemand van jullie nog een idee, want ik zit een klein beetje HELEMAAL vast...
Situatie:
- 2 Windows 2000 Server servers (1 x dual PIII 733, 1x dual Xeon 2400), allebei DC.
- 1 Windows NT 4 Server (P II 400), standalone
- ong. 70 clients, waarvan ong. 45 Windows 2000 Professional
Probleem:
Ik krijg op een aantal client computers altijd een en dezelfde foutmelding, namelijk de onderstaande;
An Error Occurred while reconnecting <drive> to \\servername\share
Microsoft Windows Network: The local device is already in use.
This connection has not been restored
Deze melding krijgen de gebruikers op het moment dat ze iets op willen slaan in bijv. Excel, Word, e.d. (niet alleen in office!). Nadat er op OK is geklikt blijkt de connectie er wel gewoon te zijn
Wat heb ik geprobeerd?:
Heel erg veel. Even een opsommingkje;
- net use delete /all toegevoegd aan loginscript
- 'licentiemodule' van win2k server aangepast (stonden nog heel! oude accounts in)
- offline folders uitgezet
- virusscanner op clients uitgezet
- netwerkkaarten op (twee) clients vervangen
- clients vast ip-adres gegeven
Deze 'oplossingen' heb ik vanaf het internet (vooral van groups.google), maar helpen geen van allen. Misschien heeft iemand van jullie nog een idee, want ik zit een klein beetje HELEMAAL vast...
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!